Sinds kort ook in het bezit van een Asus F3Sv notebook, zeer nette specs enzo, tevreden erover, alleen die bloatware die asus erop gooid stoor ik me erg aan. Zoals iemand al eerder in 1 van de topics zei, je kan alles verwijderen maar dan blijft er nog een hoop rommel achter o.a. in het register.
Om die reden wou ik dus een clean install doen, maar helaas. enige wat geleverd is, is een 7gb partitie met vista-setup erop en een recovery DVD van asus met dezelfde inhoud erop. Welke setup je ook start, de bloatware komt er telkens weer op.
Nu heb ik op het internet lopen zoeken naar oplossingen en ik heb zelfs asus zelf gemaild erover en onderstaande quote is wat ik merendeel vond (en ook wat asus mij vertelde).
prtl schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:07:
[...]
De bloatware kan je vrij eenvoudig omzijlen: gewoon recoveren d.m.v. de meegeleverde Asus/Vista-cd en wanneer er om de driver-cd gevraagd wordt de notebook handmatig uitzetten. Opnieuw opstarten, installatie verder doorlopen, driver-cd starten en de drivers/utilities uitkiezen die je wél wilt installeren.
Ik raad je aan om de vga-driver in ieder geval niet te installeren.

ECHTER:
Als mij gevraagd word om de driver-cd erin te doen, en ik zet mijn notebook uit, dan kan ik 2 dingen doen: of de recovery dvd erin laten en de setup weer opnieuw starten, of de cd eruit laten en een melding van mn pc krijgen "windows error recovery" en kan ik uit 2 opties kiezen:
1. launch startup repair (recommended)
2. start windows normally
Kies ik optie 1, komt ie weer terug in de windows error recovery scherm met bovenstaande opties. Ik heb nog niet geprobeerd dit uren vol te houden maar 10x heb ik het scherm al achter elkaar gezien en ben niet verder gegaan dan dat.
Kies ik optie 2, zie ik het laadblokje van vista (zie: KITT de pratende auto), dan zie ik een BSOD scherm en reboot ie. (P.S. ik heb nog niet kunnen vinden om mn notebook niet te laten rebooten zodat ik het scherm even nader kan bekijken, als iemand dat weet graag).
Kortom, ik kan vista niet clean installeren met de bovenstaande oplossing, misschien dat ik iets fout doe? Zijn er mensen waarbij het al gelukt is op bovenstaande manier, of een andere manier om een clean install zonder alle meuk van 3rd parties erbij geinstalleerd te hebben?