En een dag later, hij doet het weer

. De oven is werkelijk heilig verklaard bij deze. Dus voor anderen het proces:
Uitelkaar halen
Lees eerst het hele verhaal voor je begint!
Ik heb hierbij
http://vip.asus.com/forum...age=1&SLanguage=en-us niet echt gevolgd, al kan het goede tips bevatten.
Ik ben voornamelijk als volgt te werk gegaan:
Papier en pen gepakt en 4 bakjes (in grote lijnen zijn er 3 verschillende schroeven, en nog 3 typen met slechts 2-4 schroeven die in het laatste bakje konden. Bakjes hadden bij mij kleur, anders labelen.
Op papier heb ik steeds een schets gemaakt met de schroeven en welk bakje ze zitten. Gesorteerd op lengte dus. Accu er uit en even wat statische elektriciteit weg laten vloeien door de aarde aan te raken.
Vervolgens ben ik begonnen met de platen aan de onderkant (waar cpu, ram etc onder zit) en de HDD. Alle losse componenten er uit gehaald voor zover mogelijk (HDD, RAM, wifi). CPU en koelblok heb ik nog laten zitten. Daarna heb ik alle andere schroeven van de onderkant los gehaald.
Vervolgens waren de compartimenten aan de beurt. Mede omdat de volgende "etage" op mijn plattegrond werd. Ook daar alle schroeven losgehaald. Daarna was de koeler aan de beurt. Nu heb je alles aan de onderkant wel gehad. Shroefje bij het accu compartiment en de 3 bij de HDD niet vergeten.
Vervolgens heb ik de dvd drive opengemaakt en er uit getrokken. Nu zie je nog 2 schroeven in de behuizing. De onderkant is nu clean.
Volgende stap is het toetsenbord er uit slopen. Druk de 4 lipjes bovenin naar achter (vlak bij escape en delete, en er zijn nog 2). Goed kijken waar ze zitten en het bord met de toetsen wat omhoog wippen. Nu voorzichtig het kabeltje loshalen voor het toetsenbord. Vervolgens er uit halen.
Klap de laptop weer dicht. Next zij de kapjes op het scharnier. Dichtgeklapt is het van boven af op het deksel gekeken een eitje. Een platkop op ieder uiteinde vanuit dit oogpunt onder de covers van het scharnier zetten en loswippen. Hup, die 2 schroeven er ook uit. Haal de 2 kabels los en til het scherm er voorzichtig uit.
Trek nu voorzichtig de wifi kabels door de behuizing zodat het scherm helemaal los komt. Vervolgens zie je 3 schroeven in de behuizing tevoorschijn komen die normaal onder het scherm verstopt zitten. Nu kun je de bovenkant er voorzichtig af halen. Pas op, het bakebeltje van het touchpad zit nog vast! Maak verder alle andere connectors los en schroef de bluetooth module er ook af. Verder zitten aan deze kant van het moederbord nog 3 schroeven.
Nu kun je het moederbord loshalen. Schroef de laatste dingen er af ("frontplate" en PCI Express Slot houdertje).
Voor de het moederbord de oven in kan moeten vervolgens nog alle plastic elementen er af en de batterij van de BIOS. Bewaar dit plastic, dat kan later weer terug. De CPU kan er ook af. Ik denk dat ik niks vergeten ben.
Oven
Er staan zat filmpjes op het web. De meesten doen 200 graden en 8 minuten. Laat hem lekker voorverwarmen. Als je een combimagnetron hebt gebruik je de forced air stand. De tweede stap is om een plaat te bedekken met aluminium folie voor weerkaatsing van de warme. Draai wat bolletjes van wat aluminiumfolie en gebruik dit om het moederbord op te zetten zodat er wat afstand wordt gecreëerd. Zorg wel dat het geheel goed recht ligt.
Vervolgens 8 minuten op 200 graden, er uit en dan laten afkoelen. Ik heb het echter iets anders gedaan. Onze oven is niet groot zodat ik het geheel er niet makkelijk goed uit zou kunnen krijgen. Daarbij was ik bang componenten er af te laten donderen die dan nog los zitten door het smelten van het tin. Daarom heb ik het bord er 7 minuten in gehad en daarna de oven uitgezet en wijd open. 10 minuten later heb ik hem er uit gehaald toen het geheel al aardig afgekoeld was.
Inelkaar
Lees het uitelkaar trekken in reverse mode
Ik ben superblij dat ie het weer doet

. Dus voor anderen met een defecte videokaart is het zeker de moeite waard om het te proberen.