[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 63.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 46 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn DVI poort het niet doet. Ik wilde m'n F3Ja (Mobility Radeon x1600) aansluiten op mijn tv via een DVI-HDMI kabel, wat dus maar niet wilde lukken. Heb ook de verschillende HDMI-poorten geprobeerd aangezien soms maar één van de poorten geschikt is voor HDMI-DVI kabels. Als ik een andere monitor wil aansluiten kan ik ook alleen kiezen voor VGA of component output in Windows 7.

Verder geprobeerd om drivers te updaten, al is dit vrij kansloos aangezien de laatste drivers van Asus van een paar jaar geleden zijn. Ik heb ook een display driver voor 32-bit Windows 7 gedownload van de Toshiba website om te zien of die misschien werkt. Ook geen succes.

Ook geprobeerd om de standaard Radeon X1600/ 32-bit W7 driver te modden naar een mobility versie. Geen
succes.

UPDATE:
Maak nu maar gebruik van de VGA-poort. Werkt op zich niet slecht, maar DVI geeft toch wat mooier beeld.

Overigens nog een ander punt:
Mijn speakers doen het ook niet meer. Iemand hier eerder problemen mee gehad? Ook al van alles geprobeerd met drivers e.d. Misschien nog maar eens open schroeven en kabels controleren, al kwam je hier niet echt makkelijk bij volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Rob1106 op 20-01-2010 14:11 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo

Ik lees nog regelmatig mee, en heb het idee dat over het algemeen asus nog steeds een stabiele laptops maakt.

Ik heb alleen wel pech, nu ontstaat voor de 2e x een scheur in de cover t.h.v. de aan/uit knop. Komt dit vaker voor bij F3SV laptops, of komt dit misschien door een verkeerde afstelling van de schanieren ( te zwaar ).

Wel jammer, draai nu net weer een paar maanden ermee, vorig jaar was het moederbord kapot, en 2 jaar geleden ook al dezelfde scheur.

Gelukkig niet aan de achterkant het complete scharnier maar dit hoort ook niet!

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa92/alfa147clubnl/Asusagainscheur001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Hoort niet nee, ik heb een kleine bij mn outtake... Maargoed, de laptop is bij mij nog compleet stabiel in ieder geval. Ik heb wel veel erger gezien wat dat betreft...

Sony Ericsson Xperia X1 :X :X :X

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 24-01-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Brinkerik schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:06:
Ik heb alleen wel pech, nu ontstaat voor de 2e x een scheur in de cover t.h.v. de aan/uit knop. Komt dit vaker voor bij F3SV laptops, of komt dit misschien door een verkeerde afstelling van de schanieren ( te zwaar ).
Hmm, laptops met die behuizing zijn mijninziens idd. niet al te stevig.. of in ieder geval niet al te 'torture proof'.

Wat dacht je bij een scheur vanaf het Expresscard-slot (week puntje) naar het 'pijltje rechts' op het toetsenbord? Een van die schermhaakjes die afbreekt omdat je uit automatisme het scherm omhoog tilt terwijl je de knop indrukt (= druk uitoefenen)?

Let wel, dit is het van een scenario van een laptop die *vaak* gebruikt wordt, meegezeuld wordt in een af en toe redelijke volle rugtas (= druk uitoefenen uit het chassis).. dus ergens valt het vast mee, maar een IBM of zakelijke HP was er waarschijnlijk beter aan toe ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BHQ op 24-01-2010 21:11 . Reden: tas > rugtas ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mja, het is dan wel een consu laptopje die vele malen minder kost. Vrijdag had ik mn notebook op de achterbank in mn tas. In mn Fiesta even mooi vlot een bocht gemaakt met het gas er behoorlijk op. Vloog ie naar de andere kant van mn auto *bang* .... Maar niks aan de hand, terwijl hij toch wel een rot smak maakte. :)

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 24-01-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Jarpse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:01:
[...]
Wat dacht je bij een scheur vanaf het Expresscard-slot (week puntje) naar het 'pijltje rechts' op het toetsenbord?
Ik heb precies eenzelfde scheur. Begon bij mij bij het pijltje, en scheurde vervolgens vrolijk binnen een week door richting express card slot. En dat is in dit geval bij een laptop die een behoorlijk lui leven heeft, zonder ook maar 1 krasje qua gebruikersschade...

Dit soort dingen vind ik erg jammer. Had bij m'n A6T hiervoor ook al zoiets met de behuizing. Deze F3ka erna gekocht, maar kan niet zeggen dat ik er uiteindelijk echt happy mee ben wat betreft stevigheid. Scherm heeft speling als het opengeklapt staat, die scheur nu weer... Ik verkoop dagelijks dit soort laptops en was altijd best enthousiast over Asus laptops, maar begin daar nu wel wat van terug te komen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb verleden jaar in de zomer ook een uitgescheurd scharnier gehad bij mijn F3SV laptop. Eerst zat er al een barst in en op een dag kwam het hele scharnier naar buiten zetten. Ik had toen nog 2 maand garantie. RMA aangevraagd en laptop is opgehaald. Een week later had ik hem kostenloos weer gerepareerd terug. Ze hebben een groot deel van de behuizing vervangen. Ben benieuwd hoelang deze behuizing meegaat en of deze hetzelfde probleem kent of steviger is.

Voor mensen die buiten de garantieperiode zitten, probeer anders gewoon contact op te nemen met Asus, volgens de berichten is de service van Asus in het algemeen erg goed en lijkt dit een structureel probleem bij de F3SV te zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
Hallo

Mijn laptop wordt heel zwaar belast, hij staat namelijk de hele dag in de woonkamer, en de vorige keer dat ik hem vervoerd heb ( 4 mnd geleden ) was toen hij terug kwam van Asus, om het moederbord te vervangen ( ook de achterkant is mee vervangen).

Ik vind het wel jammer dat de behuizing niet wat steviger is, heb toch zeker 1100 euro voor dit systeem betaald.

Ik ga maar een rma aanvragen... :( . alweer.....

Thanks

----->>>>>add on. 19-04-2010

Hallo!

M`n F3SV is weer terug, zaterdag opgehaald bij Azerty Raalte. Net iets meer als 1 maand weg geweest.

m`n cover is vervangen door Asus, alleen hebben ze de scherm scharnieren 1,5x zo zwaar gemaakt, handig misschien dat dit 3e cover dan NOG sneller kapot gaat...

Azerty heeft na wat aandringen wel moeite voor me gedaan, Asus weet van weinig wijken, beetje jammer.

Misschien moet ik er maar in berusten, en over `n jaartje een verse laptop ophalen :(

Groet

[ Voor 36% gewijzigd door Brinkerik op 19-04-2010 20:25 . Reden: F3SV weer terug, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Rob1106 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:59:
Ook geprobeerd om de standaard Radeon X1600/ 32-bit W7 driver te modden naar een mobility versie. Geen
succes.
Ik heb de 9.11 normale driver (W7 32bit) kunnen modden en installeren met mobility modder. Nieuwere drivers dan die zullen waarschijnlijk niet meer lukken nu het legacy geworden is.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mijn temperatuur van de cpu is meestal rond de 70 graden ( gemeten met Everest ) de laatste tijd is het ineens rond de 80 graden. Hij is al twee keer spontaan uitgevallen, en hij loopt constant hard te blazen. Snap niet wat ie aan het doen is, heb al meerdere keren gechecked op virussen of processen die veel cpu vragen maar er is niks opvallends.

Anti-virus: Avast & Anti-AMlware MalwareBytes niks gevonden.
Verder hijackthis gedaan, alles was oke.
Stofzuiger eraan gehangen, keer goed uitgezogen...merk geen verschil. Niet dat ie vies was ofzo, maar just in case.

Cpu blaast op 5700RPM, kun je dit ook handmatig harder zetten zodat ie harder koelt ?

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 08-02-2010 16:27 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stratje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 12:45
Beste tweakers,

Ik zit al een tijd met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden, vandaar dat ik gebruik maak van dit forum (na een kijkje in de faq leek me dit het juiste adres).

Ik heb een asus F3sc AP206C (nvidia 8400). Vanwege ontevredenheid met Vista heb ik XP geinstalleerd. Nadat dit een hele tijd goed is gegaan bleef de PC regelmatig hangen en kreeg ik rare kleuren in beeld. Het uitzetten van allerlei grafische acceleratie mogelijkheden leek een "oplossing" voor het probleem. Aanzetten leidde altijd tot het vastlopen van de PC.

Na een tijd kreeg ik verticale strepen door het beeld (ook bij uitzetten van grafische acceleratie). Deze strepen komen alleen in de lichte kleuren op het beeld.

Inmiddels heb ik alle nvidia drivers geprobeerd, het mocht niet baten. Na een tijd zie ik 6 dezelfde schermen naast elkaar in lage resolutie internet afbeelding van soortgelijk probleem (ook tijdens het opstarten of in BIOS). Uiteindelijk de officiele OEM-vista recovery uitgevoerd en het beeld wordt halverwege de installatie normaal. Echter, wanneer Vista de installatie probeert af te ronden loopt de PC vast (het beeld flikkert, de resolutie wordt zeer laag en de PC herstart zich telkens). Veilige modus lukt niet omdat ik de melding krijg dat Vista de installatie moet afronden. Ubuntu start ook niet door (alleen in modus zonder acceleratie, echter wel met de 6 schermen).

Het lijkt geen hardware probleem te zijn omdat Vista tijdens de installatie wel 1 volledig scherm geeft in goede kleuren, echter uit ervaring met XP was langer gebruik de oorzaak van strepen en dubbele schermen (wellicht hitte probleem of een probleem met een bepaalde render/acceleratie techniek op een specifieke chip van de videokaart?).

2 dingen die belangrijk zijn: er zijn meerdere kleine beschadigingen (zoals ook eerder in dit forum worden gerapporteerd) en wanneer ik lichte druk uitvoer op sommige punten verdwijnen de strepen (werkt nu alleen niet meer). Tevens wordt en werd de PC erg heet (80 a 90 graden, helaas geen werkende speed fan programma's gevonden, werken waarschijnlijk niet op laptops).

Uit contact met ASUS volgt het advies de RMA te gebruiken. Ik overweeg dit.
EDIT: zojuist met RMA gebeld. Garantieperiode van 2 jaar was verlopen (de 3 jaar garantie op moederbord en videokaart geldt alleen voor losse onderdelen, niet voor laptops). Geschatte reparatiekosten zijn 200 euro voor een nieuw moederbord en 75 indicatiekosten.

Via google kan ik niets bruikbaars vinden voor dit probleem (mijn vriendin heeft hetzelfde gehad met een laptop die erg heet werd, ook niet kunnen verhelpen. Reparatie waarbij de videokaart (8600m) werd vervangen door een intel chip mocht niet baten).

Hebben jullie ervaringen met dit probleem?
En misschien een mogelijke oplossing of een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door stratje op 10-02-2010 16:39 . Reden: update ]

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Wat levert mijn F3-Ka nog op bij speurders.nl/marktplaats/V&A ?
Heb alles nog compleet, dus doos, boekjes, etc...en geen schade.

Wil waarschijnlijk een Windows 7 kopen ongeveer 11'' voor school, game er nooit meer op dus vind hem te groot geworden. Doe alleen standaard dingen erop, dus goede processor ( geen atom ) en meer heb ik niet nodig. Wil wel HDMI erop want wil films kijken op me HD-LCD-TV.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gewoon even kijken wat men vraagt voor vergelijkbaar spul en dat gewoon aanhouden. Je hebt hem in goede staat en wss ook nog met goede accu. Dan is zo'n ding nog wel aardig wat waard. Kijk gewoon even wat de rest kost, maar ik ga uit van zo'n 400 euro. Het is niet wat ik er voor over zou hebben, maar er zijn altijd leken ;)

Een 2,1GHz CPU en HD 2600 zijn natuurlijk nog altijd prima specs vandaag de dag, dus ook nog wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
NoepZor schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:41:
....snip....

Voor mensen die buiten de garantieperiode zitten, probeer anders gewoon contact op te nemen met Asus, volgens de berichten is de service van Asus in het algemeen erg goed en lijkt dit een structureel probleem bij de F3SV te zijn.
Ik heb de mijne dus gelijmd met 2 componentenlijm. Zie pagina 36 35. Ik heb het scherm van de laptop gehaald. Vervolgens van binnen het plastic binnenwerk verstevigd met lijm en gelijmd met de lijm; daarna 24 uur wachten. Vervolgens tussen de barsten lijm en over de barsten een paar flinke rupsen; weer 24 uur wachten. Daarna het gat waar de pin van het scharnier in moet gevuld met lijm en het scherm er in gestoken. De schroeven terug gedraaid in de nog vloeibare lijm en nog meer lijm erop. 24 uur laten uitharden....

Ik zal later een paar foto's maken.

Gevolg is wel dat ik nu niet (nooit) meer mijn scherm los kan maken van de laptop. Maar dat is waarschijnlijk ook niet meer nodig. Tenminste niet voor een dergelijke reparatie.

Ik heb er vertouwen in. Aangezien het andere scharnier wel gewoon netjes in een stuk ijzer/alu vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Zijn er meer mensen met een F3 laptopt die problemen hebben met een nieuwe update van Windows 7?

Na het patchen van de laatste updateronde van microsoft wilt mijn pc niet meer booten... Heel vaag probleem. Na een verse install doet hij het gewoon, maar installeer ik de laatste updates dan kapt hij er mee..

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Rob1106 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:23:
Zijn er meer mensen met een F3 laptopt die problemen hebben met een nieuwe update van Windows 7?

Na het patchen van de laatste updateronde van microsoft wilt mijn pc niet meer booten... Heel vaag probleem. Na een verse install doet hij het gewoon, maar installeer ik de laatste updates dan kapt hij er mee..
Ja, ik had het met vista, kun je niks aan doen ... fout in windows update. Krijg je blauwe schermen dus kunt een versie installatie gaan doen !:( KUT MS ! LSDJIOD($)#$*)@#)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand van jullie toevallig een service manual liggen van de F3S?

Moet voor een klant, eigenlijk een cd/dvd speler gaan vervangen, maar geen idee hoe ze dat ding er ingeschroefd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
NeoMe schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:53:
[...]

Ja, ik had het met vista, kun je niks aan doen ... fout in windows update. Krijg je blauwe schermen dus kunt een versie installatie gaan doen !:( KUT MS ! LSDJIOD($)#$*)@#)
Echt waardeloos, die van mij boot niet eens > krijg gewoon een zwart scherm wanneer hij W7 wilt laden.. Blue screens krijg ik alleen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, bedoel ook zwart sorry...maar dus recovery erin...kheb hetzelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij de F3 series een W7 installatie doet loopt hij inderdaad vast bij het booten.
Dit heeft te maken met de Recovery partitie die af-fabriek op de hardeschijf staat.
Door deze eerst handmatig te verwijderen en dan een clean install te doen op de eerste partitie van je hardeschijf werkt het feilloos.

Ik heb hier 2x op een F3KE gedaan. (AMD turion + radeon X2300)
Nou heb ik in de laptops ook wel 3gb RAM zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stratje
Is er misschien iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad als ik had beschreven? Ik heb de pc open geschroefd maar zie geen verstoppingen door het stof. Ik dacht namelijk dat het een hitte-probleem was veroorzaakt door stof-ophoping, maar dat lijkt niet het geval.

Ik kan nog toevoegen dat er een barst in de behuizing zit en als ik daar druk op uitoefen, dan flikkert het scherm en komen of verdwijnen er verticale strepen door het beeld. Dat was wel voordat ik de 6 dezelfde schermen kreeg. Ik denk aan een los contact van elektronica op de printplaat.

Heeft iemand daar misschien ervaringen mee?
stratje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:45:
Beste tweakers,

Ik zit al een tijd met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden, vandaar dat ik gebruik maak van dit forum (na een kijkje in de faq leek me dit het juiste adres).

Ik heb een asus F3sc AP206C (nvidia 8400). Vanwege ontevredenheid met Vista heb ik XP geinstalleerd. Nadat dit een hele tijd goed is gegaan bleef de PC regelmatig hangen en kreeg ik rare kleuren in beeld. Het uitzetten van allerlei grafische acceleratie mogelijkheden leek een "oplossing" voor het probleem. Aanzetten leidde altijd tot het vastlopen van de PC.

Na een tijd kreeg ik verticale strepen door het beeld (ook bij uitzetten van grafische acceleratie). Deze strepen komen alleen in de lichte kleuren op het beeld.

Inmiddels heb ik alle nvidia drivers geprobeerd, het mocht niet baten. Na een tijd zie ik 6 dezelfde schermen naast elkaar in lage resolutie internet afbeelding van soortgelijk probleem (ook tijdens het opstarten of in BIOS). Uiteindelijk de officiele OEM-vista recovery uitgevoerd en het beeld wordt halverwege de installatie normaal. Echter, wanneer Vista de installatie probeert af te ronden loopt de PC vast (het beeld flikkert, de resolutie wordt zeer laag en de PC herstart zich telkens). Veilige modus lukt niet omdat ik de melding krijg dat Vista de installatie moet afronden. Ubuntu start ook niet door (alleen in modus zonder acceleratie, echter wel met de 6 schermen).

Het lijkt geen hardware probleem te zijn omdat Vista tijdens de installatie wel 1 volledig scherm geeft in goede kleuren, echter uit ervaring met XP was langer gebruik de oorzaak van strepen en dubbele schermen (wellicht hitte probleem of een probleem met een bepaalde render/acceleratie techniek op een specifieke chip van de videokaart?).

2 dingen die belangrijk zijn: er zijn meerdere kleine beschadigingen (zoals ook eerder in dit forum worden gerapporteerd) en wanneer ik lichte druk uitvoer op sommige punten verdwijnen de strepen (werkt nu alleen niet meer). Tevens wordt en werd de PC erg heet (80 a 90 graden, helaas geen werkende speed fan programma's gevonden, werken waarschijnlijk niet op laptops).

Uit contact met ASUS volgt het advies de RMA te gebruiken. Ik overweeg dit.
EDIT: zojuist met RMA gebeld. Garantieperiode van 2 jaar was verlopen (de 3 jaar garantie op moederbord en videokaart geldt alleen voor losse onderdelen, niet voor laptops). Geschatte reparatiekosten zijn 200 euro voor een nieuw moederbord en 75 indicatiekosten.

Via google kan ik niets bruikbaars vinden voor dit probleem (mijn vriendin heeft hetzelfde gehad met een laptop die erg heet werd, ook niet kunnen verhelpen. Reparatie waarbij de videokaart (8600m) werd vervangen door een intel chip mocht niet baten).

Hebben jullie ervaringen met dit probleem?
En misschien een mogelijke oplossing of een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

/laat
B-Buster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:01:
[...]

Ik heb precies eenzelfde scheur. Begon bij mij bij het pijltje, en scheurde vervolgens vrolijk binnen een week door richting express card slot. En dat is in dit geval bij een laptop die een behoorlijk lui leven heeft, zonder ook maar 1 krasje qua gebruikersschade...
Hoezee, een mede-lotgenoot.. Wat zou Asus rekenen voor een nieuw chassis waarin ze de oude hardware overzetten?
NeoMe schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:21:
Mijn temperatuur van de cpu is meestal rond de 70 graden ( gemeten met Everest ) de laatste tijd is het ineens rond de 80 graden. Hij is al twee keer spontaan uitgevallen, en hij loopt constant hard te blazen. Snap niet wat ie aan het doen is, heb al meerdere keren gechecked op virussen of processen die veel cpu vragen maar er is niks opvallends.
Hm, klinkt als een CPU cooler met stof erin. F3Ka's gaan dan heerlijk lopen gieren met niet eens alteveel load.

Na uitblazen > hij koelt wel, maar je hoort het niet echt meer. Alleen bij hoge load :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:39
Patatjemet schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:22:
Machine startte wel op, maar geeft geen beeld (ook niet dvi-vga).
Om even op mijn berichten terug te komen, de laptop is ondertussen voor rma bij asus geweest, ik had nog 3 maanden garantie!

De laptop was bij transport beschadigd (had hem blijkbaar niet voldoende verpakt voor de nogal ruige manier waarop tnt ermee omgaat, stom stom :( ), na aan gegeven te hebben bij asus dat dit voor verzending niet zo was, overeen gekomen dat ik 40 euro zou betalen voor de vervanging van de case en de rest door asus onder de garantie gerepareerd zou worden. Zo zou ik in ieder geval niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de interne schade ontstaan door de val.

De laptop is 2 maanden weg geweest (ook ivm het overleg na de val) en is helemaal top weer terug gekomen. De case is bijna helemaal nieuw (iig het zilver kleurige gedeelte) en verder functioneert alles weer naar behoren. Toch wel een compliment naar asus waard vind ik.

Enige is dat de touchpad af en toe blijft hangen (niet reageren). Heb al vista 32 bit (standaard install), win 7 32 en 64 bit geprobeerd, maar overal hetzelfde probleem, ook na een heleboel verschillende drivers. Draai nu gewoon 7 32 met een usb muis, maar zal er nog eens over bellen met asus. Iemand een ander idee over dit probleem?

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Patatjemet schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:57:
Enige is dat de touchpad af en toe blijft hangen (niet reageren). Heb al vista 32 bit (standaard install), win 7 32 en 64 bit geprobeerd, maar overal hetzelfde probleem, ook na een heleboel verschillende drivers. Draai nu gewoon 7 32 met een usb muis, maar zal er nog eens over bellen met asus. Iemand een ander idee over dit probleem?
Probeer eens nieuwe drivers van synaptics te downloaden (dus niet via de Asus support site).
Jarpse schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:20:
Hoezee, een mede-lotgenoot.. Wat zou Asus rekenen voor een nieuw chassis waarin ze de oude hardware overzetten?
Bel ze eens :) . Asus is één van de weinige fabrikanten die gelukkig na garantie wel met de klant wil meedenken aan een nette en betaalbare oplossing _/-\o_ . Wellicht dat ze het voor de normale onderzoekskosten van ongeveer 80 euro willen doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
GENETX schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:12:
[...]

Probeer eens nieuwe drivers van synaptics te downloaden (dus niet via de Asus support site).
Al geprobeerd met geen resultaat. Na een paar uur het gebruiken van een usb muis nog eens het touchpad geprobeerd en nu werkt het ineens wel goed :) (zonder driver in win 7 32 bit) Ben helemaal blij dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Afgelopen donderdag is mijn ASUS F3SV er spontaan mee opgehouden. Na een uurtje TV kijken kwam ik terug en was het scherm compleet zwart. Opnieuw opstarten verhielp het probleem niet, het werd alleen maar erger: zwart beeld en ook het ASUS opstartdeuntje hoorde ik niet. Na een paar pogingen heb ik hem wat langer laten draaien en dan komt na een aantal minuten wel dat deuntje en krijg ik allerlei kleuren op het scherm, na nogmaals wachten hoor ik weer dat deuntje, etc. Windows opstarten gebeurt niet.

Een aantal dagen ervoor had ik al last van artefacts tijdens het spelen van World of Warcraft, daarom heb ik de laptop opengemaakt en stof verwijderd van de fan en uit de koelpijp. Laptop opnieuw opgestart, WoW gestart en alles leek verholpen. Totdat afgelopen donderdag alles er ineens mee stopte.

Hierdoor ligt mijn eerste verdenking dus bij de videokaart, een NVIDIA GeForce 8600M GS. Na wat zoeken lijkt die een goede kandidaat om stuk te gaan. Wat ik echter vreemd vind is dat na een aantal seconden na het aanzetten van de laptop er geen harddiskactiviteit meer is, zou dit hieraan gerelateerd kunnen zijn of moet ik ook vrezen voor mijn harddisk?

Ook vond informatie over de zogenaamde zwarte ziekte bij ASUS laptops, maar hier lijkt mijn verhaal niet helemaal bij te passen omdat Windows gewoon totaal niet start.

Wat heb ik zelf al geprobeerd?
  • Laptop meerdere malen opnieuw opstarten
  • Recovery DVD erin gestopt; het resultaat hiervan is nul, hij start op dezelfde manier op als zonder DVD: niet dus
  • Laptop opengeschroefd en stof verwijderd van fan en uit koelpijp
Het antwoord "Stuur maar op naar ASUS" gaat helaas niet op, omdat mijn garantieperiode 2 maanden geleden is verlopen. Goed balen dus, want ik vind dat je wel mag verwachten dat een laptop langer dan 2 jaar en 2 maanden meegaat. Aangezien de laptop ongeveer 800 euro was toen ik hem kocht en de reparatiekosten waarschijnlijk wel boven de 200 euro zullen uitvallen, lijkt reparatie mij geen goede investering.

In het kort mijn vragen aan jullie:
  • Is mijn verdenking van de videokaart juist en op wat voor reparatiekosten kan ik rekenen als ik deze laat vervangen?
  • Is het gebrek aan harddiskactiviteit bij opstarten te verklaren of moet ik ook vrezen voor m'n harddisk?
  • Wat zou ik nog kunnen proberen om de laptop alsnog normaal op te starten, zodat ik mijn data van de harddisk kan halen?
  • Zou ASUS nog iets voor mij kunnen betekenen? (ik verwacht bijzonder weinig, gezien de overige reacties die ik over hun 'service' heb gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Gewoon opsturen, Asus gaat echt niet lastig doen over twee maanden. Hun service is stukken beter dan die van andere bedrijven zoals Acer. Je moet misschien het onderdeel betalen, en dan schelden ze de onderzoekskosten kwijt.

Jou hele verhaal had in principe niet gehoeven, want Nee heb je en Ja kun je krijgen. Nu heb je een kapotte laptop, dat lijkt me erger. Maargoed, waarom laat je hem niet maken voor een laag bedrag en verkoop je hem heb je er meer aan dat bij het grof vuil zetten toch.

En als ie al een keer eerder kapot is geweest, dan komt er automatisch wat extra garantie bij je twee jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door NeoMe op 13-03-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
De poging ga ik ook zeker wel wagen, al vraag ik me af of het gaat lukken; die termijn van 2 jaar hebben ze natuurlijk niet voor niets gesteld. Het onderdeel laten vervangen kan ik ze laten doen, maar ik heb gelezen dat videokaarten voor laptops vrij prijzig zijn en ik wil niet teveel geld investeren in een laptop die dat misschien niet meer waard is. Vandaar mijn vraag of iemand hier weet op wat voor kosten ik ongeveer kan rekenen.

Helaas (:X) is de laptop nog niet eerder kapot gegaan, dus een verlengde garantietermijn zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Ik was tot januari ook in het bezit van een Asus F3Sv. Deze is er ook na twee jaar en twee maanden mee opgehouden en daarbij was ook die brakke 8600M GS de oorzaak. Mauritzzz op pagina 35 had precies hetzelfde probleem. Lekker is dat...

Het is vooral omdat ik geen zin had in een dure reparatie, maar mijn vertrouwen in NVIDIA is (wellicht onterecht, maar toch) flink beschadigd en bij mijn huidige laptop heb ik bewust voor een ATI-kaart gekozen. Zeker omdat ik niet de enige ben met dit probleem. Heel veel kaartjes uit de 8M serie schijnen snel kapot te gaan.

Verder was de F3Sv een hele fijne laptop. Op de GPU na oerdegelijk (hij heeft een vrije val met een kets tegen de muur overleeft). Als de 8600M GS er niet mee op was gehouden, had ik hem waarschijnlijk nog twee jaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Mijn Asus F3-Ka staat te koop in de Vraag & Aanbod. Heb tevens een Acer Aspire One D150 ( 8,9'' ) te koop staan. Ben benieuwd wat ie gaat opbrengen, hij staat ook op Speurders en Marktplaats.

@TomAtTweakers; Je kunt er weinig van zeggen wat wel en wat niet goed is. Ik denk echter wel dat als er een bepaalde serie is en daar gaan er veel van terug met hetzelfde probleem er iets mis is. Verder is er al een paar keer een onderzoek geweest naar verschillende merken. Asus stond in de top twee, daar gingen de minste laptops van kapot of ter reparatie binnen drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:48:
Ik was tot januari ook in het bezit van een Asus F3Sv. Deze is er ook na twee jaar en twee maanden mee opgehouden en daarbij was ook die brakke 8600M GS de oorzaak. Mauritzzz op pagina 35 had precies hetzelfde probleem. Lekker is dat...

Het is vooral omdat ik geen zin had in een dure reparatie, maar mijn vertrouwen in NVIDIA is (wellicht onterecht, maar toch) flink beschadigd en bij mijn huidige laptop heb ik bewust voor een ATI-kaart gekozen. Zeker omdat ik niet de enige ben met dit probleem. Heel veel kaartjes uit de 8M serie schijnen snel kapot te gaan.

Verder was de F3Sv een hele fijne laptop. Op de GPU na oerdegelijk (hij heeft een vrije val met een kets tegen de muur overleeft). Als de 8600M GS er niet mee op was gehouden, had ik hem waarschijnlijk nog twee jaar gebruikt.
Mijn videokaart is ook kapot. Alleen maar 16 kleuren of iets dergelijks. Ik heb hem opgestuurd. In eerste instantie ga ik ervan uit dat Asus mijn laptop maakt ook al is hij een paar maanden buiten de garantie.
Die 75 euro behandelingskosten wil ik best betalen, maar de rest zou toch coulance moeten zijn.

Verder is die F3SV idd een prima laptop. Heb hem 2 jaar terug gekocht en hij kon zeker nog een tijdje mee als de videokaart niet kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, hebben die Sv's geen GPU in de chipset?

De F3ka iirc wel.. Losse Radeon 2600 en een onboard dingetje waar je tussen kan kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

kheb me f3-ka verkocht aan me broertje en zelf 1810tz gekocht. Ben er kwa cpu/gpu wel iets op achteruit gegaan maar hij is kleiner en kan langer mee kwa accu en stuk lichter dus ben tevreden ivm school/onderweg.
Veel succes hier nog, kzal wel blijven lezen als iemand vragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
NeoMe schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:16:@TomAtTweakers; Je kunt er weinig van zeggen wat wel en wat niet goed is. Ik denk echter wel dat als er een bepaalde serie is en daar gaan er veel van terug met hetzelfde probleem er iets mis is. Verder is er al een paar keer een onderzoek geweest naar verschillende merken. Asus stond in de top twee, daar gingen de minste laptops van kapot of ter reparatie binnen drie jaar.
Mijn vertrouwen in Asus is niet beschadigd, maar wel dat in NVIDIA. Asus is en blijft een goed laptopmerk. Het is dat de N61Ja gigantisch slecht leverbaar was (en is), anders had ik die gekocht in plaats van de Dell Studio 17 waar ik dit bericht nu op typ (welke trouwens ook een hele goede laptop is en prima bevalt, daar niet van).
Jarpse schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:46:
Hmm, hebben die Sv's geen GPU in de chipset?

De F3ka iirc wel.. Losse Radeon 2600 en een onboard dingetje waar je tussen kan kiezen :)
Nope, naar mijn weten niet in ieder geval. Alleen een dedicated 8600M GS. Als ik hem nog op een extra GPU in de chipset had kunnen laten draaien, had ik de laptop in ieder geval nog de resterende twee en een half jaar die mijn studie nog duurt als schoollaptop kunnen gebruiken. Daar had ik overigens hoe dan ook toch een nieuwe laptop bij moeten kopen omdat ik zeer regelmatig een potje game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nou ik ben naar Acer, dat is niet echt vooruit gang in mijn ogen. Hopelijk is deze TimeLine serie beter, heb in ieder geval weer garantie. Die was namelijk afgelopen op de Asus, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eim
  • Laatst online: 10-07 08:23

Eim

Voor mensen die interesse hebben, ik heb twee achterplaatjes voor de Asus F3 te koop:

Link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het weer reanimeren van een oud topic, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van jullie.

Mijn probleem: scherm wordt in 6 vakjes gedeeld.
Gedaan: Drivers ed uninstalled en kan alleen nog maar opstarten in safe mode.
Mogelijk probleem: soldering van de NVIDEA G8600m GS chip, dit is een bekend probleem waar ASUS weinig mee doet.

Zie ook:
http://www.infoworld.com/...law-in-graphics-chips-439
http://arstechnica.com/ha...-of-mass-gpu-failures.ars
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=88322
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2320063

Nu ben ik buiten de garantie, maar dit is (in mijn ogen) een probleem wat ASUS moet oplossen/vergoeden. Hoe gaat ASUS RMA nederland hiermee om?

Dnak je voor het lezen,
Mansch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ten eerste hoe oud is je laptop precies? 1 jaar na de officiële 2 jaar garantie is volgens mij geen probleem (ASUS gaat meestal netjes om met producten na de garantie perioden). Heb je zelf al contact opgenomen met ASUS en hun het probleem voorgelegd?

Je zegt dat je scherm in 6 vakjes ingedeeld wordt? Gebeurt dit ook tijdens het opstarten (begin scherm met ASUS/BIOS)? Zo ja dan is meestal de videokaart. Als dit alleen in safe/normal mode gebeurt is het misschien toch een driver probleem.
Loop het forum anders even door op drivercleaners en probeer dan verschillende driver versies van de ASUS site zelf en anders daarna de NVIDIA drivers.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In 6 vakjes? Kun je wat specifieker zijn? Zitten er lijnen tussen die zwart zijn, of heb je je desktop opeens 6 keer?

Dat laatste had ik namelijk wel eens met de A6T waar ik opeens 4 vakjes had met de desktop. Maar dat kwm maar zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ventrigo: ik heb mijn laptop op 29-2-08 gekocht dus zit nu 2 maanden buiten de garantie. Ik heb gebeld met ASUS en die blijven herhalen dat na 2 jaar de garantie verloopt en ze voor de rest niks kunnen zeggen. Ik moet hem eerst opsturen, maar ga het vandaag wel weer proberen.

Het indelen in vakjes gebeurd bij het eerste scherm al, ook in safe mode. Hierdoor kom ik op de videokaart uit.

@Genetx ik zal proberen hier een foto te plaatsen, maar er lopen 3 witte lijnen horizontaal over het scherm. Er lopen 2 kolommen vertikaal met een dikke zwarte band er tussen, in elke kolom zitten 3 1/2 beeldscherm.
Ik heb die foto van 4 vakjes gezien, de lijnen komen overeen maar de indeling niet.

Hoe lang zijn ze bij RMA bezig met je compu, aangezien ik de tijd van 2 a 3 maanden best lang vind zonder laptop.

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
4 weken. Mijn A6T had wat ranja gedronken (dus buiten garantie) en na 4 weken hadden ze hem nog niet gerepareerd. Toen moesten ze me gratis een nieuwe notebook aanbieden! Top service wat dat betreft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:17

dbzfan

Nee.

Het schanier van mijn laptop is kapot :( Kan hem niet meer dichtklappen nu, het linkerschanier brak gewoon in 1x :( Plastic sprong eraf...

Ook doet het wlan het niet meer (lampje gaat niet meer aan.. en hij vind nu dus niets meer) Zou dat met dat beeldscherm te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

dbzfan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:50:
Het schanier van mijn laptop is kapot :( Kan hem niet meer dichtklappen nu, het linkerschanier brak gewoon in 1x :( Plastic sprong eraf...

Ook doet het wlan het niet meer (lampje gaat niet meer aan.. en hij vind nu dus niets meer) Zou dat met dat beeldscherm te maken kunnen hebben?
Lijken me losstaande problemen, probeer het eens met de FN-F2 sneltoets?

Dat dichtklappen.. Heb je zo'n model wat je opendrukt ipv. schuift? Dan zou ie nog gewoon dicht moeten gaan met het andere haakje. Tenzij het ding is blijven steken *in* de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
dbzfan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:50:
Was je scharnier al zwak en afgeragt? Wel mooi klote iig...

* GENETX kan zijn hele F3Sc namelijk zonder probleem zijn laptop aan 1 kant van het scherm optillen.
Let er wel op dat je het schuifje op ON hebt staan. Ik heb ook een dag lang gedacht dat mn WiFi kapot was. Kaart er uit gehad en alles tot ik dat schuifje tegenkwam :F

Wel zit de WiFi antenne in het scherm verwerkt, dus het zou best kunnen dat er nog meer kapot is geraakt.
Jarpse schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:35:
Dat dichtklappen.. Heb je zo'n model wat je opendrukt ipv. schuift? Dan zou ie nog gewoon dicht moeten gaan met het andere haakje. Tenzij het ding is blijven steken *in* de laptop zelf.
Hij heeft het over het scharnier :X

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 02-05-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update voor de geïnteresseerden.
Ik heb reactie van Dynafix (blijkbaar repareren die de boel), dat het moederbord vervangen moet worden (niet echt een verrassing. Wat ik wel opvallend vond was het gebrek aan informatie.
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Symptoom niet beschikbaar.
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Wit beeld / andere kleur beeld.
Rare reactie aangezien ik het probleem uitgebreid heb beschreven incl. mijn eigen "reparatie" stappen en onderbouwing dat het om de videochip gaat met internet artikelen te ondersteuning.
Daarbij is mijn beeld niet wit of een andere kleur, maar dat terzijde.

Dankzij het feit dat ik 2 maanden buiten de garantie val mag ik het volle pond betalen a 341,35 euro.

Ik heb om meer informatie gevraagd over hun diagnose in de hoop dat ze tot de conclusie komen dat het de Nvidia G8600M is en dat ik daarvoor niet hoef te betalen.

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:02:
Ik heb reactie van Dynafix (blijkbaar repareren die de boel), dat het moederbord vervangen moet worden (niet echt een verrassing. Wat ik wel opvallend vond was het gebrek aan informatie.

[...]

Rare reactie aangezien ik het probleem uitgebreid heb beschreven incl. mijn eigen "reparatie" stappen en onderbouwing dat het om de videochip gaat met internet artikelen te ondersteuning.

Dankzij het feit dat ik 2 maanden buiten de garantie val mag ik het volle pond betalen a 341,35 euro.

Ik heb om meer informatie gevraagd over hun diagnose in de hoop dat ze tot de conclusie komen dat het de Nvidia G8600M is en dat ik daarvoor niet hoef te betalen.

We zullen zien.
en anders nieuwe laptop kopen, want voor dat geld zou ik hem niet meer laten maken. Betaal liever wat bij, voor nieuwe garantie en snellere/betere nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn Z53 -F3SC eens goed gestofzuigd met 1800 toeren.
Volgens mij zat er heeeel veel stof binnen in de laptop.

Ik hoor hem gewoon niet meer als ie aanstaat (net als in het begin). Tevens draait mijn good old BF2 weer als vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stratje
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:02:

[...]

We zullen zien.
Mijn laptop vertoont ook 6 schermen plaatje (zie reactie 5 maart 9:22). Helaas heb ik geen oplossing gevonden, er lijkt weinig aan dit probleem te doen. Ik ben nu aan het uitzoeken of ik een externe videokaart op het moederbord (wellicht via express slot) kan aansluiten en de hele hardware in een PC-case stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wellicht dat het toch losse contactjes zijn. De A6T en zijn zwarte ziekte vertoonden bij mij deze problemen heel soms. Die van mij is destijds niet kapot gegaan door dat euvel, maar er is wel een verband tussen de uitval en losse chips. Het zou me niets verbazen als ook deze chips niet goed vastzitten. Een aantal tweakers had geluk door het mobo in de oven te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 12-09 23:12
Mijn f3sv-018c is zo ondertussen ook bijna overleden, ten eerste maakt de voeding geen goed contact meer met de laptop met als gevolg dat de weerstand zo ver op loopt dat het pinnetje gloeiend heet is. Hierdoor smelt de aansluiting weg. Ten 2e is nu (denk ik) mijn videokaart kaduuk, alles heeft andere kleuren en ik zie sommige pixels bewegen.

Moet toch zeggen dat ik verwacht had dat ie het wat langer zou volhouden.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:27:
Mijn f3sv-018c is zo ondertussen ook bijna overleden, ten eerste maakt de voeding geen goed contact meer met de laptop met als gevolg dat de weerstand zo ver op loopt dat het pinnetje gloeiend heet is. Hierdoor smelt de aansluiting weg. Ten 2e is nu (denk ik) mijn videokaart kaduuk, alles heeft andere kleuren en ik zie sommige pixels bewegen.

De videokaart is inderdaad een zwak punt van deze laptop. Ik heb mijn laptop F3SV met Nvidia GS8600M vorige maand naar Asus gestuurd en daar kost de reparatie 320 euro incl btw. Die reparatie is veel te duur voor een laptop van 2 jaar oud. Ik vind het jammer dat Asus geen coulance toepast. Tevens gaf mijn rechtsbijstand aan dat een laptop 3 jaar mee zou moeten gaan, dus dan zouden wij zelf 2/3 van de kosten moeten betalen. Dat is nogsteeds grofweg 200 euro. Maar zelfs deze regeling past Asus niet toe.

Eigenlijk zouden we gezamelijk actie moeten ondernemen, want ik vind het niet kunnen dat de videokaart na 2 jaar kapot gaat en dat wij als klanten van Asus aan de kant gezet worden!
Met actie denk ik aan Radar, Consumentenbond, Kassa, etc..

Wie is hier voorstander van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Hmm ik weet niet of ik daar de moeite nog voor ga doen, die van mij is nu ook al 3 jaar oud btw.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:11:
Hmm ik weet niet of ik daar de moeite nog voor ga doen, die van mij is nu ook al 3 jaar oud btw.
Mijn laptop is 2,5 jaar oud. En in het eerste jaar is het moederbord (incl videokaart) al een keer vervangen.
Maar jij kiest nu dus de makkelijkste weg, we zouden het kunnen proberen als we genoeg mensen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Mja, kijk eerst maar eens hoeveel mensen je er voor kan vinden. Verder is de mijne ook al 2 keer opgestuurd geweest, 1 keer voor scheuren en de andere keer weet ik niet meer.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Slaapje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:27:

Dat zijn echt exact de twee symptomen die mijn F3Sv ook vertoonde: kapotte videokaart en een niet meer werkend en gloedheet contact voor de stroomkabel.

Nu ik de laatste pagina's van dit topic doorlees valt het me op dat bijna alle F3Sv's overlijden om bovenstaande redenen. Het is ook opvallend dat ze bijna allemaal na 2 - 2,5 jaar ermee ophouden. De problemen zijn dus systematisch. Ik vind het echt een slechte zaak, dit is gewoon een product dat zichzelf niet waarmaakt. Hoewel het de schuld van NIVDIA is, kunnen we toch wel stellen dat de Asus F3Sv erg gevoelig is voor de fout die NVIDIA heeft gemaakt, misschien wel gevoeliger dan andere laptops met een 8xxxM-kaart.

Het is een nobel idee om er iets aan te doen, zoals naar consumentenprogramma's als Kassa en Radar stappen, maar zoals hierboven ook al werd gezegd: het is een hoop moeite. Ik heb mijn kapotte F3Sv inmiddels voor een bodemprijs van de hand gedaan en een geweldige Dell Studio 17 gekocht als vervanger en eigenlijk bevalt dat ding me nog beter dan de Asus. Ik zou niet meer terugwillen, het enige wat ik van Asus of NVIDIA zou willen zien is een vergoeding. Ik had voor de 1100 Euro die ik voor dat ding heb betaald wel wat meer verwacht dan net iets meer dan 2 jaar computerplezier... Maar mocht er iemand de moeite doen om een initiatief te starten, dan zal ik me daar zeker bij aansluiten. Want teleurgesteld ben ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want teleurgesteld ben ik zeker.
Teleurgesteld is het juiste woord. Hier hebben we in bijna alle computers Asus onderdelen, omdat ze zo betrouwbaar zijn. Het is gewoon slecht van Asus dat ze zo met hun klanten omgaan.

Want mijn vraag wordt dan: Zou je weer een Asus laptop kopen, nu je weet hoe de service is?

Ik niet. En ik heb behoorlijk wat ervaring met after sales. Als ik dan toch een voorbeeld moet noemen dan noem ik de service van Philips. Als je televisie buiten garantie is, dan wordt er door Philips automatisch gekeken of er coulance toegepast wordt. Wellicht dat Asus nog wat kan leren van de afhandeling van de after sales van Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
TomAtTweakers schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:12:
Nu ik de laatste pagina's van dit topic doorlees valt het me op dat bijna alle F3Sv's overlijden om bovenstaande redenen. Het is ook opvallend dat ze bijna allemaal na 2 - 2,5 jaar ermee ophouden. De problemen zijn dus systematisch. Ik vind het echt een slechte zaak, dit is gewoon een product dat zichzelf niet waarmaakt. Hoewel het de schuld van NIVDIA is, kunnen we toch wel stellen dat de Asus F3Sv erg gevoelig is voor de fout die NVIDIA heeft gemaakt, misschien wel gevoeliger dan andere laptops met een 8xxxM-kaart.
Eigenlijk niet. Ze vallen juist pas nu uit, nu de fout al lang bekend is. Andere notebooks zijn al veel eerder defect geraakt door dit probleem. Het is een tikkende tijdbom wat dat betreft. En het valt me juist op dat het bij Asus pas nu voorkomt om eerlijk te zijn.

Wil niet zeggen dat ik de service van Asus omtrent dit probleem slecht vindt.

* GENETX aait zijn F3Sc nog maar eens :+
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:16:
Want mijn vraag wordt dan: Zou je weer een Asus laptop kopen, nu je weet hoe de service is?
Absoluut. Ranja over je laptop gooien en 6 weken later gratis een nieuwe notebook krijgen is topservice. Ook de standaard 2 jaar garantie, het mogen uitvoeren van upgrades, de schappelijke prijzen (tbh, +- 300 euro voor een mobo is niet duur), de gegarandeerde reparatieduur van 4 weken na aankomst bij Asus (daarom kreeg ik ook een nieuwe voor niks), drivers voor nieuwe Windows versies uitgeven op oude laptops. Voor een consumentennotebook krijg je imho heel veel service.

Het is echt niet zo dat de service bij andere merken nu echt beter is. Het is alleen ongelovelijk kut als je toevallig, zoals hier, wel de lul bent. Maar dergelijke horrorverhalen heb je bij ieder merk wel. Die 300 euro, uiteraard zou je die niet hoeven betalen. Maar als de laptop wel normaal kapot gaat buiten de garantie, dan is dat een schijntje. Er zijn zat fabrikanten die vrolijk 1000 euro rekenen voor een moederbord.

Ik wil het niet goed praten, het is ernstig. Al zou ik toch even met een groep contact opnemen met Asus en eventueel een topic openen er over. De Asus A6T/A6Tc/A7T had namelijk ook een fabricagefout met slecht soldeer op de Nvidia GF 7300/7600. Uiteindelijk zijn we daar wel zo ver gekomen dat achter de schermen een nette regeling is opgezet.

Zolang je maar als groep duidelijk maakt waar het probleem zit en Asus eventueel meehelpt in het onderzoek kan dat veel schelen. In dit geval is Nvidia duidelijk de veroorzaker en in Nederland zullen we niet de enige zijn.

Ik wil het gedrag niet goedpraten. Iedere fabrikant zal tenslotte zich verzetten tegen reparaties buiten de garantieperiode. Echter gooien jullie wel erg snel de handdoek in de ring. Asus ervaar ik juist als één van de weinige fabrikanten die wel mee wil denken naar een nette oplossing met de klant. Ik had destijds gelijk iemand van Asus met verstand aan de lijn en heb goed contact gehouden. Ik kan je verzekeren dat je het veel erger kan treffen. Als jullie gewoon op een nette manier met Asus contact onderhouden over dit probleem, dan geef ik jullie zeker kans dat ook hier een nette regeling wordt getroffen.

@ Slaapje:
Je moet de connector dan ook gewoon even vervangen imho. Ik weet niet hoe lang je hebt gewacht, maar als er iets mis is had ik gewoon gelijk gekeken waar het aan ligt en eventueel met Asus (ook al zou het buiten de garantie zijn) contact opnemen, Blijven zitten met brakke hardware kan tenslotte ook meer kapot maken dan je lief is. En zeker een brakken connector kan wellicht de toch al slechte NV 8xxx-serie dat laatste duwtje geven 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door GENETX op 01-06-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het gedrag niet goedpraten. Iedere fabrikant zal tenslotte zich verzetten tegen reparaties buiten de garantieperiode. Echter gooien jullie wel erg snel de handdoek in de ring. Asus ervaar ik juist als één van de weinige fabrikanten die wel mee wil denken naar een nette oplossing met de klant. Ik had destijds gelijk iemand van Asus met verstand aan de lijn en heb goed contact gehouden. Ik kan je verzekeren dat je het veel erger kan treffen. Als jullie gewoon op een nette manier met Asus contact onderhouden over dit probleem, dan geef ik jullie zeker kans dat ook hier een nette regeling wordt getroffen.
Uiteraard is de garantie verlopen en zal Asus zich hierop beroepen, maar als blijkt dat de videokaart structureel kapot gaat binnen en buiten de garantieperiode dan kan er sprake zijn van een fabrieksfout. Bij Asus heb ik ook aangegeven dat er sprake was een fabrieksfout toen mijn laptop onderzocht werd, alleen bekennen ze dit niet.

En je zegt over dat je weer een Asus product zou kopen, heb je misschien wel gelijk, ik generaliseer wellicht nu omdat het mijn laptop betreft. Daarbij wil ik toevoegen dat Asus haar naam geen eer aandoet op deze manier.

Mede doordat er nu veel meer mensen blijken te zijn lijkt het mij zinvol om dit aan te geven bij Asus. We kunnen er inderdaad voor kiezen om het nogmaals bij Asus aan te geven.

Probleem is alleen, hoe kunnen de overige Tweakers aangeven dat hun videokaart kapot is?
Voor mij geld: Hij was opgestuurd, nagekeken, en geconstateerd dat de videokaart defect is. Ik heb hem ongerepareerd retour laten komen. Dus voor mij is het geen probleem.

Edit: Nog wat websites waaruit blijkt dat de problemen structureel zijn. ( ergens gevonden in dit topic )
http://www.infoworld.com/...law-in-graphics-chips-439
http://arstechnica.com/ha...-of-mass-gpu-failures.ars
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=88322
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2320063

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op de Z53H van mijn vriendin, maar krijg de webcam niet aan de praat.
Asus biedt op haar site geen drivers voor Windows 7 aan, en de Vista drivers laten zich niet installeren.

Heeft iemand een idee welke drivers ik hiervoor moet gebruiken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiah
  • Laatst online: 14-01-2021
Voor uwe informatie mbt. Asus F3Ja en Windows 7 64bit:

De legacy 10.2 drivers met Mobility Modder bewerkt werken stabiel en goed met mijn laptop. Vooral sleep en hibernate waren problematisch met andere drivers (ook in Vista 64bit), alsmede wat issues met spellen die ik speel (Quake Live, CoD4). Dus als je 7 (of Vista) 64bit draait of wilt proberen, weet dan dat je in ieder geval kunt beginnen met de legacy 10.2's. Ik meld dit hier omdat ik in zowel Vista als 7 behoorlijk heb zitten zoeken naar een driver die werkt voor m'n laptop en hoe ik die gebruik.

Om spellen in een lagere resolutie te draaien dan 1280x800 en toch schermvullend beeld te krijgen, moet je de CCC gebruiken in basic mode. Heel stom, maar de optie om lagere resoluties schermvullend te krijgen werkt niet (of is niet aanwezig) in advanced mode. Echter, als je in basic mode de optie wijzigt, werkt het alleen voor de eerst opeenvolgende verandering in resolutie. Dus als je een spel die in een lagere resolutie draait wilt starten, moet je eerst die optie omzetten of daar een scriptje voor maken. Ik gebruik hiervoor AutoHotKey, en dan ziet 'ie er zo uit:

Run, C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLI.exe Start Wizard
WinWait, Catalyst™ Control Center - Basic, 
IfWinNotActive, Catalyst™ Control Center - Basic, , WinActivate, Catalyst™ Control Center - Basic, 
WinWaitActive, Catalyst™ Control Center - Basic, 
MouseClick, left,  455,  335
Sleep, 100
Send, {CTRLDOWN}{TAB}{CTRLUP}{DOWN}{DOWN}{TAB}{TAB}{ENTER}
MouseClick, left,  248,  316
Sleep, 100
MouseClick, left,  534,  396
Sleep, 100
MouseClick, left,  534,  396
Sleep, 100
Run, [b]link naar CoD4 hierzo[/b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:23:
Uiteraard is de garantie verlopen en zal Asus zich hierop beroepen, maar als blijkt dat de videokaart structureel kapot gaat binnen en buiten de garantieperiode dan kan er sprake zijn van een fabrieksfout. Bij Asus heb ik ook aangegeven dat er sprake was een fabrieksfout toen mijn laptop onderzocht werd, alleen bekennen ze dit niet.
Beste mensen,

ik zal weer een update geven over mijn situatie aangezien ik zie dat ik lang niet meer de enige ben met dit probleem. Ik ben nu ongeveer anderhalve maand in discussie met ASUS en DYNAFIX. DYNAFIX (reparatie onderaannemer) heb ik opgegeven aangezien die na de prognose "moederbord vervangen" alleen kunnen melden dat de VGA stuk is. In combinatie met een offerte van 341 euro.
Ik heb mijn beklag gedaan bij ASUS en na 3 weken broeden zijn ze overstag gegaan en willen ze mijn moederbord vervangen voor de 75 "onderzoeks en behandelingskosten" (ok eigenlijk 86 euro incl btw).
In het gesprek waar in ASUS overstag ging heb ik duidelijk aangegeven dat het om een bkende productie fout ging en dat dit ook bij ASUS bekend is. Als gevolg van deze productie fout zijn zij verantwoordelijk voor de reparatie. De jongen aan de telefoon gaf toe dat dit bekend is en dat hij snapte dat ik het binnen de garantie wilde laten repareren.
Ondertussen een tweede offerte gekregen met "PCI vervangen" als oplossing. Ik ben toen navraag gaan doen waarom dit anders is dan de eerste offerte en wat het eigenlijk betekend, tot nu toe weet niemand dat (hier wel?).
Heb wel de mondelinge toezegging dat dit gewoon moederbord vervangen is maar wacht nog op een correcte offerte.

Wat voor mij nu het grote mysterie is welke video chip gaan ze terug zetten, aangezien ik geen chip wil waar dezelfde fout in zit. ASUS beweerd dat het dezelfde chip is, maar dan een nieuwere versie. Kan dit is de chip niet uit productie genomen na constatering van de fout?

Kortom ben nu anderhalve maand verder, 2 offertes, 252 euro besparing, 7 email discussies, 12 telefoontjes en nog steeds geen duidelijke antwoorden. Ik blijf erachteraan gaan, maar ga wel een nieuwe laptop kopen (geen ASUS) dit duurt mij te lang. Al hoe wel ik het nu wel ga afmaken puur uit principe.

@ Stratje ik had inderdaad exact hetzelfde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De chip zelf is niet uit productie gegaan (of wellicht wel inmiddels). Je krijgt gewoon dezelfde videokaart. Echter, het productieproces is wel aangepast waardoor de fout gewoon is verholpen.

Ik vraag me af met wie je overigens in eerste instantie contact hebt gehad? Asus lijkt in dit verhaal wel snel met hun normale regeling te komen namelijk. Als je eerst met de winkel of dynafix contact hebt gehad, dan moet je bij hen de schuld leggen voor dit hele verhaal en niet bij Asus. Zij zullen namelijk ook niet zomaar een gratis reparatie doen en er alles aan doen. Daarbij krijg je miscommunicatie en dat zorgt voor al deze ellende. Zolang de winkelier of dynafix niks van Asus weet, zullen ze niet toegeven. Alleen Asus kan in deze echt helderheid scheppen bij al die organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkel waarbij ik mijn laptop gekocht had (via internet) is failliet. Dus ik heb alleen direct contact met ASUS gehad. Dynafix is de onderaannemer van ASUS die de reparatie uitvoert voor ASUS.

ASUS heeft een maand de tijd nodig gehad en 2 offertes om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het inderdaad aan de productie fout in de chip lag. Terwijl ik het in eerste instantie al had gezegd. ASUS is best redelijk, alleen is blijkbaar offertes maken niet hun sterkste kant.

P.S. heb net een 3e offerte binnen weer met "PCI vervangen", maar wel 75 euro incl BTW. Snap het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:48:
De winkel waarbij ik mijn laptop gekocht had (via internet) is failliet. Dus ik heb alleen direct contact met ASUS gehad. Dynafix is de onderaannemer van ASUS die de reparatie uitvoert voor ASUS.

ASUS heeft een maand de tijd nodig gehad en 2 offertes om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het inderdaad aan de productie fout in de chip lag. Terwijl ik het in eerste instantie al had gezegd. ASUS is best redelijk, alleen is blijkbaar offertes maken niet hun sterkste kant.

P.S. heb net een 3e offerte binnen weer met "PCI vervangen", maar wel 75 euro incl BTW. Snap het echt niet meer.
Ben ik blij dat ik mijn F3SV nog niet verkocht heb voor een habbekrats:S, want ik wilde na mijn tentamens gaan uitzoeken hoe ik het verder ga aanpakken.

Ik heb namelijk mijn laptop daar gehad bij Asus, in Emmen. Ook een maand discussie gehad over waarom de videokaart kapot was, maar ze gaven geen krimp. En ik kan toch echt wel fatsoenlijke brieven opstellen ( zei mijn Rechtbijstand tenminste. ) Uiteindelijk heb ik zelfs nog de onderzoekskosten en reparatiekosten betaald voor jan met de korte achternaam omdat er niks uitkwam na 1 maand discussie met *iemand van Asus.

Zou je voor mij, en de vele andere, kunnen aangeven hoe jij het nou hebt geregeld? Je zou ons daar heel blij mee maken! Neem desnoods even contact met me op. :)

[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 15-06-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan, behalve bellen bellen en nog eens bellen.
Waarschijnlijk heb ik geluk gehad aangezien ik ook iemand aan de lijn had die toegaf dat het het eerste geval was dat binnen de 75 euro gerepareerd werd.
Ik heb volgehouden dat het binnen de garantie valt omdat het een productie-fout betreft.

Ik zou aanraden dat er mensen met exact het zelfde probleem wel geholpen zijn binnen de garantie.
Ik zal je mijn eigen log sturen (via je website?)van mijn telefoontjes van met wie ik heb gesproken.

Edit maar hoe stuur ik hem? mail me even.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo, mijn fan lijkt aan het eind van zijn levensduur te zijn... Maakte al wat geluidjes, maar nu herrie... Straks eens openhalen, want hij zou het eigenlijk nog even 4 dagen vol moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. De videokaart is kapot en een scheur in het bovenblad.
Ik ga maandag maar eens bellen. Hij is nu pas 2,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:31:
Ik heb precies hetzelfde probleem. De videokaart is kapot en een scheur in het bovenblad.
Ik ga maandag maar eens bellen. Hij is nu pas 2,5 jaar oud.
Ik zou benadrukken dat het een fabrieksfout betreft. Kun je de reactie van Asus hier posten? Dan kunnen we er werk van maken aangezien er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Ik zou benadrukken dat het een fabrieksfout betreft. Kun je de reactie van Asus hier posten? Dan kunnen we er werk van maken aangezien er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem! :D
Ik heb ook een Asus F3 laptop met defecte videokaart (dubbel beeld aan boven en onderkant van het scherm). Ga volgende week ook bellen om het goedkoop te laten repareren, de laptop is 2,5 jaar oud en het is duidelijk dat dit een productiefout betreft. Als dat niet lukt ga ik een reflow uitvoeren of als het effe mogelijk is bij iemand een reball laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

mijn F3sv heeft het na dik 2,5 jaar nu ook zo goed als opgegeven.
Vanochtend had ik redelijk dezelfde problemen als al eerder in het forum aangegeven.

Mijn notebook start niet meer goed op en na in veilige modus geweest te zijn, start hij nu alleen op met de minste kleuren (4-bits) en 640 bij 480 pixels.

Het lijkt me dat de videokaart het begeven heeft. Bij apparaatbeheer staat dat de NVIDIA GeForce 8600M GS is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (Code 43).

Gezien de andere reacties vraag ik me af of ik 275 euro wil betalen voor reparatie.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 14:56
Ik heb ook een probleem met mijn F3JC.
Nadat ik een tip kreeg van iemand om het te later repareren, vraag ik me af of dit wel mogelijk is.

Probleem is dat mijn beeldscherm heel erg donker is en dat bijna niets te zien is, behalve als ik hem in het licht hou. Op een externe monitor werkt alles gewoon goed.
Één van de connectoren is los (zie plaatje), en als ik daarmee speel dan valt mijn hele laptop uit. Paar dagen terug kreeg ik toen gewoon beeld. Valt dit nog te repareren of zullen de kosten zo hoog worden dat het repareren het niet waard is?

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/3690/dsc06381w.jpg

Verwijderd

Wat is trouwens jullie ervaring met de levensduur van deze serie. De mijn is nu 3,5 jaar oud en krijg nu zo nu een dan een blauw scherm? Eigenlijk vind ik dat die nog wel even mee moet kunnen, want voor de rest is enkel de ventilator wat luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:40:
Wat is trouwens jullie ervaring met de levensduur van deze serie.
Mijn ASUS F3Sv heeft na 2 jaar en 4 maanden de geest gegeven. En als ik de reacties zo eens doorlees, hangt de gemiddelde levensduur ergens tussen de 2 en 2.5 jaar. Echt belachelijk kort voor een laptop die destijds zo'n 1000 euro heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Mijn F3ja van december 2006 is gisteren vervangen door een Vaio VPC-F12. De backlight van de LCD ging niet altijd meer aan, net als bij shorty_ in "[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie noteboo...". Ik heb de LCD inverter vervangen maar dat hielp niet. Dus de vier jaar net niet gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Het is toch een groot nadeel hoor van mijn Asus F3KA-AP063C, zodra je een beetje applicatie start, Photoshop CS3/4 of 5, WoW (met alles op low) of iets in die trant dat de cpu dan echt op volle toeren gaat draaien. Niet tof als je bijvoorbeeld in kamer of ruimte vol mensen zit die graag rust willen. Ik zit dan ook in dubio wat te doen, want verder bevalt de laptop an sich prima. Weliswaar is m'n accu naar de knoppen omdat 'ie altijd op het stopcontact heeft gezeten, en een originele vervanger kost ook weer zo'n ~110 euro, jammer!

Met verkoop kan ik het dus shaken denk ik, of ik moet besluiten toch een nieuwe accu te kopen en dan te kijken of ik er nog wat voor kan krijgen. Al met al een lichtelijke rot situatie :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt jammer van Asus dat ze deze veel voorkomende klachten over de videokaart m8600gs in de F3SV serie niet oplossen en de klanten laten stikken. Want zo zie ik het.
Enige keus die ik tot op heden heb is dat ik de laptop voor een habbekrats aan een handelaar verkoop. En dat vind ik zeer teleurstellend voor een laptop van ruim 1100 euro:(.

Ik wil best tijd steken in een actie voor gedupeerden met een defecte videokaart in de F3SV, maar tot op heden heb ik weinig respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

@Las Vegas: Bedoel je dat de ventilator 'giert'? Maak de onderkant eens open en blaas de boel eens uit met een busje perslucht (evt. het ventilatortje even losschroeven). Wel eerst in de lucht spuiten en het busje niet schuin houden!

Sowieso, niet gek dat de processor bij intensieve dingen 100% gaat draaien en dus koeling nodig heeft ;) Die fan gaat alleen gieren als er stof in zit.

Overigens, waar ik benieuwd naar ben, de laptops met kapotte videokaarten. Welke chipset hebben die? Bij een F3Ka kan je in de bios kiezen welke GPU je kan gebruiken, en gek genoeg werkt de 'onboard' kaart ook gewoon (wordt ook echt gezien als een andere, simpele kaart, ik geloof een x1250 ofzo). Maar dat is wel een ATi chipset.

[ Voor 54% gewijzigd door BHQ op 16-08-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
ik heb een f3sr ofwel x53sr dacht ik maar als de accu leeg is en ik de voeding lader inplug krijg ik steeds die iritante popup accu mode en baterij mode die steeds die popup laat zien hebben er meer mensen last van en kan je die ook wel weg halen want hiervoor had ik een f3jc en die had dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een laptop van een klant

F3SV-3AAS

zelfde problemen als eerder beschreven: scherm dat vage kleuren weergeeft en dergelijke.
Met extern beeldscherm werkt de laptop perfect.
laptop is 2 jaar en 10 maanden oud

reparatie (dynafix) zou 566,80 euro kosten (lcd en moederbord zou moeten worden vervangen)

Ik heb gebeld met Asus dat er veel mensen zijn met dezelfde problemen en dat het blijkbaar zou gaan om een fabrieksfout, en gevraagd of het probleem bekend is maar ook als antwoord gehad dat ze niks voor me kunnen betekenen.

Er zijn dus geen speciale acties gepland om dit probleem op te lossen.

Erg jammer, want tot nu toe altijd tevreden geweest over Asus.

Ook herstellingen binnen garantietermijn altijd perfect verlopen.

De mensen die de extra garantieuitbreiding genomen hebben komen dus het best weg, die hebben goed ''gegokt''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als iemand z'n kapotte F3 serie weg gaat doen dan heb ik wel interesse in de 'hinge covers', de beschermkapjes over de scharnieren. :)

• codplayer
maar niemand problemen met die iritante popup van laad en accu mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Huh? Waar heb je precies last van en met welke software?

Mijn f3ka heeft de laatste tijd bij het afspelen van mkv of m2ts regelmatig dat hij vastloopt. Krijg dan hangend geluid te horen en een lichtgroen beeldscherm. Alleen een hard reset helpt dan, waarna hij het gewoon weer doet. Verder nergens problemen mee en de ventilator recent nog schoon gemaakt. Hopelijk is het niks ernstigs want verder doet hij het nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
nee als me laptop leeg is en met de kabel aangesloten met de laptop krijg ik steeds een popup van dat die op batterij mode is en weer accu mode en die blijft op op en neer gaan maakt het werken zeer onaangenaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Dan is denk ik de connectie tussen je moederbord (chassis deel mbt stroomvoorziening) en je voedings plug niet meer ideaal. Toevallig een behoorlijk gedraaide kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
nope ik heb hier nog een paar nieuwe accu laders in de loop der jaren steeds nieuwe swaps van asus gekregen daarom maar dit had ik al in begin dat ik de laptop van asus kreeg.
had hier ook keer naar asus gestuurd maar zij hadden niks gezien weer zoals vaak.
omdat als de accu vol is en de lader in zit dat die popup niet komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
btw net vergeten is dit geen driver probleem ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heeft mijn ASUS F3SV het ook begeven, hebben jullie nog positieve reacties voor mij vanuit ASUS, heb net contact met ze gehad, ik hoop op een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 04:47

Goe

Als er mensen zijn die hun kapotte Asus F3SV of F3SE wegdoen dan ben ik geïnteresseerd in behuizing onderkant oftewel bottom case. Laat mij aub weten :)

Mijn bottom case is ook kapot, ik heb de laptop nu precies 3 jaar maar de bottom case was anderhalf jaar geleden vervangen omdat het toen ook kapot was en nu dus weer! Ook wordt de GPU erg heet, tussen 70-90 graden bij gebruik van zware programmas/games. Daarom heb ik aantal services uitgezet (windows 7) en ik zet de energiemodus altijd op energiebesparing. Hierdoor wordt de GPU rond 60-65 graden(alleen windows draaiend). Ook zet ik altijd blokjes onder de laptop, bij de hoeken, zodat de laptop hoog staat en mijn bureau niet raakt, dit scheelt ook wel wat graden. Mijn moederbord / GPU was 2 keer kapotgegaan binnen 2 jaar. De laatste keer was het net nog binnen garantie (1 jaar geleden) Beide keren had ik nog garantie en werd de laptop zonder problemen gerepareerd. Maar voor mij voorlopig geen Asus laptop meer.

Edit:
Ik heb de bottom case gevonden bij salland.eu maar het kost 55 euro....vind ik echt niet waard voor deze *** laptop.

[ Voor 81% gewijzigd door Goe op 20-10-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Waar is 'ie stuk? Bij de power plug?

Wat een rotbehuizing hebben die F3's ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 04:47

Goe

Jarpse schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:47:
Waar is 'ie stuk? Bij de power plug?
Nee niet bij de power plug, juist aan de andere kant is het kapot. Linkerkant als je naar het scherm van laptop kijkt.
Wat een rotbehuizing hebben die F3's ook :X
Yep, en asus blijft volhouden dat dit geen productiefout is, winkel (4launch) zegt "normaal gesproken kunnen we binnen 3 jaar nog wat doen maar uw laptop is ouder dan 3 jaar." Terwijl deze laptop in 2 jaar 3x naar reparatie is geweest door hetzelfde probleem en andere problemen. Vorig jaar (oktober 2009) heeft deze laptop nog (onder garantie) compleet nieuwe moederbord en nieuwe case gekregen...dus...

Nu is waarschijnlijk de LCD inverter ook kapot, als ik laptop aanzet krijg ik geen scherm maar ik hoor opstartgeluid van Asus en Windows wel. Na beetje prutsen (met externe scherm, vga kabel, in slaapstand zetten en weer uit slaapstand halen, scherm dichtklappen en openklappen etc) werkt het soms wel soms niet. Als het scherm eenmaal werkt dan werkt het probleemloos totdat ik laptop uitzet. Dus ik neem aan dat dit LCD inverter is? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien dat je hier nog gebruik van kan maken : http://www.conformiteit.nl/

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook even inhaken op dit topic.

Ik heb sinds 3,5 jaar een F3U.
Afgelopen week kreeg ik opeens een zwart scherm. Vervolgens heb ik de laptop handmatig uitgezet met de power knop.
Toen ik hem weer aan wilde zetten startte hij niet meer op. Hij gaat wel aan, maar het scherm reageert niet. De backlight gaat ook niet aan.
Het scherm op zich is niet stuk, want na veel rommelen heeft hij het nog heel even gedaan, om vervolgens weer een zwart scherm te geven en weer niet op te starten.
Ook een externe monitor geeft geen beeld.

Ik heb hem al een hele tijd zonder stroom en backup batterij laten liggen, maar dit werkte niet.

Iemand een idee of dit ook aan de videokaart kan liggen?

Ook ik heb trouwens een spontane scheur in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:17:
Ik wil ook even inhaken op dit topic.

Ik heb sinds 3,5 jaar een F3U.
Afgelopen week kreeg ik opeens een zwart scherm. Vervolgens heb ik de laptop handmatig uitgezet met de power knop.
Toen ik hem weer aan wilde zetten startte hij niet meer op. Hij gaat wel aan, maar het scherm reageert niet. De backlight gaat ook niet aan.
Het scherm op zich is niet stuk, want na veel rommelen heeft hij het nog heel even gedaan, om vervolgens weer een zwart scherm te geven en weer niet op te starten.
Ook een externe monitor geeft geen beeld.

Ik heb hem al een hele tijd zonder stroom en backup batterij laten liggen, maar dit werkte niet.

Iemand een idee of dit ook aan de videokaart kan liggen?

Ook ik heb trouwens een spontane scheur in de behuizing.
Bekende problemen. Ik zou de GPU kunnen proberen te reflowen voor je, heb een speciale hetelucht soldeerbout daarvoor. Dit is geen garantie voor altijd, maar vaak doet ie het dan wel weer. De meeste die ik gerepareerd heb heb ik niet meer teruggezien dus ik ga er vanuit dat die het nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat zou leuk zijn.

Nu heb ik zelf op het werk ook wel een hetelucht bout, maar ik zie de GPU niet zitten als ik het deksel aan de onderkant los maak.
Zit deze aan de andere kant van het moederbord?

Het gaat trouwens om een F3U-AP058C met Ati Radeon X1250 Graphics (shared) videokaart.
Deze kan ik dus nergens vinden op het MB.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels ontdekt dat dit hem moet zijn:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Amd_690g_radeon_x1250.jpg/800px-Amd_690g_radeon_x1250.jpg

Die heb ik wel zien zitten. Hoe zit deze vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik weer wat verder.
Ik heb de GPU goed warm gemaakt en voorzichtig aangedrukt.

De laptop lijkt het weer te doen. Helaas had ik weinig tijd om het te testen. Zal hem vanavond eens wat langer aan laten staan.

Daarna nog een oplossing zien te vinden voor de barst t.h.v. de pijltjestoetsen en een van de scharnieren die binnenkort naar buiten komt zetten zo te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eim
  • Laatst online: 10-07 08:23

Eim

Mijn Asus F3Tc AP070c met een GeForce 7300 heeft zelfde problemen als Jeroen206's F3U.
Laptop start op, maar geeft geen beeld. Extern ook niet.

Toch wel jammer, ik dacht dat alleen de GeForce 8000 serie er last van had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
http://i199.photobucket.c...nl/Asusagainscheur001.jpg

Still going strong....

F3SV draait nog steeds als een dolle.

Scheur blijft terug komen, heb de moed opgegeven, en wacht tot de videokaart voor de 2e x de geest geeft.

Volgens het TAT ( Intel Thermal Analysis Tool ) wordt mijn F3 69 graden @ 1600 MHZ ( bewust omlaag gezet) maar 90 graden bij 2000 mhz / volle belasting.

Hoe nauwkeurig is TAT/ en 90 graden lijkt me slecht, maar zou dit invloed hebben op de levensduur van de processor. ( hou van snelheid... als `t kan )

[ Voor 27% gewijzigd door Brinkerik op 15-06-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostmans
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 20:33
Een aantal jaar geleden heb ik ook een F3Tc gekocht. Vorig jaar kreeg ik er problemen mee. Na een aantal pogingen om het apparaat te repareren ben ik hier op het forum beland.

Wat gebeurd er:
Bij het aanzetten van de laptop zie ik dat er wel power is, ik hoor ook dat HDD en DVD worden geïnitieerd. Verder zie ik helemaal niets op het scherm, zelfs geen asus logo of bios.

Op een ander forum opperde iemand om de heat sink van de GPU los te maken en de laptop een keer aan te zetten. Tot mijn verbazing bleek dit te werken, de laptop bootte zelfs helemaal en schakelde zichzelf kort daarna weer uit, waarschijnlijk omdat de GPU te warm werd.

Daarom heb ik pasta gehaald en nieuwe aangebracht tussen de heat sink en de GPU. Nu kon ik de laptop weer booten. Toch schakelde deze zich niet heel lang daarna weer uit.

Iemand nog ideeën over wat ik nog kan proberen het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:17

dbzfan

Nee.

Mijn F3SV heb ik nu bijna 4 jaar.

Hij draait nog als een dolle! Gamen doe ik toch niet. Enkel wat surfen, torrenten etc. Via een
DVI > HDMI kabel kijk ik HD films naar m'n tv, gaat prima!

Nadelen: WiFi werkt soms niet.. rebooten helpt dan wel soms.. probleem is niet echt op te lossen :S
Er zitten wat scheuren in de behuizing en mijn linker schanier van het scherm is kapot. Ik kan hem dus
niet meer dichtklappen.. maar dat maakt niet zoveel uit, hij staat altijd op m'n bureau.

Verder maak ik hem elk half jaar open en maak ik dan de ventilator schoon, dan is hij weer een half jaar muisstil! :D
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste