[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 63.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 46 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Dark Blue schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:48:
[...]

Oei, ik heb hem wel eens opengehad... ik heb ook wel eens een fles perslucht erop gezet, van binnenuit naar buiten (dus direct op een outtake richten en her en der wat langs spuiten). Hoe moet ik mijn fan schoonmaken? Ik denk dat het bij mij echt veel zal schelen, maar ik heb geen idee hoe ik het efficiënt kan doen. Ik wil het stof niet verder de laptop inblazen. Misschien met een droog wattenstaafje langs de fanbladen gaan?
Ik heb toen enkel de stofzuiger er eens voor gehad bij mn A6T en F3. Schijnt niet echt goed te zijn tho, scheelde wel direct 10 graden :Y)

Gewoon eens openschroeven zou ik zeggen en idd met een wattenstaafje alles wat proberen weg te krijgen.
Nee, ik snap het. Die van mij is nog nooit gecrasht+gereboot vanwege hitte. Ik heb op dit moment ook geen Everest geïnstalleerd. Wel heb ik een keer toen ik op school tussen twee lokalen moest lopen, de laptop dichtgeklapt (die actie was toen nog gekoppeld aan slaapstand), ik wachtte 10 seconden (ok, slaapstand in, hd stil) en ben toen met het ding achterin m'n tas gaan lopen. Kwam ik een verdieping hoger aan, klap m'n laptop open... staat hij op inlogscherm. Ik wist niet wat er aan de hand was - hij had van alles gedaan, maar geen slaapstand. Ik kon ook alleen maar rebooten op dat moment, het inlogscherm gaf geen usernames.
Daarom wandel ik dus niet graag met mijn laptop aan...
Ik weet ook niet waar dat weg komt. Ik heb het ook heel vaak gehad, lijkt me een fout ik de ACPI van Asus :X Beetje jammer want ik moet idd ook echt wachten tot hij in de slaapstand staat voor ik hem dichtklap...

Laten we het maar niet over mijn A6T hebben. Die startte op een gegeven moment zomaar aan. Dat ding stond gewoon uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
GENETX schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:09:
Ik weet ook niet waar dat weg komt. Ik heb het ook heel vaak gehad, lijkt me een fout ik de ACPI van Asus :X Beetje jammer want ik moet idd ook echt wachten tot hij in de slaapstand staat voor ik hem dichtklap...

Laten we het maar niet over mijn A6T hebben. Die startte op een gegeven moment zomaar aan. Dat ding stond gewoon uit :X
Ha die goeie oude A6t, waren interessante tijden inderdaad. Wordt je 's nachts wakker van een stofzuiger, blijkt het je laptop te zijn >:)
Maar de F3 serie heeft ook wel wat van die nukken meegekregen inderdaad, en het af en toe gewoonweg weigeren om in een slaapstand te gaan is er 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierkeb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 17:12
Af en toe niet in slaapstand gaan: Ik ben dus niet de enige met dat probleem. Dat vind ik eigenlijk wel een van de vervelendste dingen van mijn F3. Het ding bevalt prima, maar ik kan er nooit zeker van zijn dat hij in slaapstand gaat, en hibernaten duurt dan weer net iets langer dan mij lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:10
Nou bij mij is de behuizing van mijn 018c ook gescheurd. Zowel rechts bij de pijltjes toetsen als het linkerscharnier. Wordt vandaag opgehaald.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Valt gewoon onder garantie. Mijn vorige laptop, een Asus F3JP had ook aan de rechterkant spontaan een scheur. Vraag me trouwens af of het niet aan het gebruikte materiaal ligt. Dit omdat op internet best veel gebruikers zijn met gescheurde behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een F3F van inmiddels ruim 2 jaar oud, het laatste jaar gebruik ik hem echter dagelijks icm redelijk zware rekensoftware dus hij begint wat te slijten. Ik heb drie vragen.

- Bij normaal gebruik vind ik dat de ventilator iets teveel herrie maakt, CPU is dan 2800 toeren maar ik heb geen idee of dit veel of weinig. is. Bij zwaarder gebruik gaat dit naar 3400 toeren.

- Accu begint inmiddels echt te slijten, slijtage niveau is 39%. Is hier nog iets aan te doen?

- Is het mogelijk de toetsen schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:13:
Ik heb een F3F van inmiddels ruim 2 jaar oud, het laatste jaar gebruik ik hem echter dagelijks icm redelijk zware rekensoftware dus hij begint wat te slijten. Ik heb drie vragen.

- Bij normaal gebruik vind ik dat de ventilator iets teveel herrie maakt, CPU is dan 2800 toeren maar ik heb geen idee of dit veel of weinig. is. Bij zwaarder gebruik gaat dit naar 3400 toeren.
Ik weet zo niet hoeveel herrie dat is. Wat zijn je temperaturen, dat lijkt me belangrijker. Dat hij moet blazen kan kloppen, bij gamen gaat hij ook merkbaar sneller draaien alleen weet ik niet wat de toerentallen zijn.
- Accu begint inmiddels echt te slijten, slijtage niveau is 39%. Is hier nog iets aan te doen?
In de BIOS kun je hem calibreren. Dat zou je nog kunnen doen. Maar 39% is wel erg veel. Die ga je bij lange na niet fixen. Op internet staan wel tips om je accu goed te houden. Check wel je type aangezien er ook websites zeggen die zeggen dat de vriezer helpt, maar dat geldt voor NiMH accu's als ik me niet vergis in plaats van Li-Ion.
- Is het mogelijk de toetsen schoon te maken?
Toetsen kun je er gewoon af slopen. Die gaan niet snel kapot en zitten vast met een kliksysteem. Niet bang zijn, gewoon er af trekken :)

Mocht je wel 1 slopen dan wil Asus doorgaans per post wel een vervangend exemplaar sturen :)

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 09-06-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gebruik 40 graden, zwaar gebruik 60 graden. Dus echt schrikbarend is het niet, maar het geluidsniveau stoort me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:37:
Normaal gebruik 40 graden, zwaar gebruik 60 graden. Dus echt schrikbarend is het niet, maar het geluidsniveau stoort me.
Normale temps idd. Nog steeds heb ik geen idee hoe luid het is, maar goed... Misschien is je fan versleten dat ie meer herrie maakt. Heb je hem wel eens schoon gemaakt? Dat wil ook wel schelen.

* GENETX zijn Asus A6T werd eens 85 graden en wilde opstijgen, volgens mij is dat andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Ik gebruik voor mijn F3Jc het programma 'Notebook Hardware Control'. Een mooie applicatie waar je de fanspeeds mee in kunt stellen op basis van de temperatuur. Ook heb ik de vCore van de processor voor iedere multiplier naar 0,95V kunnen verlagen wat scheelt in warmteproductie en accuduur. Helaas is NHC enkel voor Windows beschikbaar maar dat zal voor de meesten geen probleem zijn.

Het toetsenbord schoonmaken doe ik meestal met een schoonmaakmiddeltje. Het betreft dan eigenlijk alleen de toetsen zelf. Wat eronder zit houd ik schoon door het in eerste instantie niet vuil te maken ;). Mocht er onverhoopt een kruimeltje in vallen dan haal ik dat er direct uit.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Meeste viezigheid op de toetsen is toch het gevolg van vette vingers. Je zou eventueel met een lichte vetreiniger ieder toets individueel kunnen reinigen. Wat betreft kruimels of andere soort los vuil onder de toetsen kunnen je wegblazen. Gewoon de laptop open klappen en op de zij leggen en van boven naar beneden blazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Seraphyn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 01:46:
Heeft iemand hier toevallig Windows 7 RC 32bit op zijn F3ja (AP018HZ) draaien? Wanneer ik het probeer te installeren krijg ik namelijk een error dat ie de driver van de DVD drive niet heeft. Ik mag dan ook niet verder met de installatie.
Voor degenen die hier ook tegenaan lopen, de enige manier hoe ik hier voorbij kwam was door te installen vanaf een USB stick. Werkt na de install trouwens lekker, gaat als een trein.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat de ventilator niet schoon meer is. Is het erg moeilijk de laptop te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Seraphyn schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 02:26:
[...]

Voor degenen die hier ook tegenaan lopen, de enige manier hoe ik hier voorbij kwam was door te installen vanaf een USB stick. Werkt na de install trouwens lekker, gaat als een trein.
als je al een besturingssysteem hebt, kan je de iso ook gewoon even inladen en dan starten met installeren. Doe ik elke keer, bij een verse installatie wel even zorgen dat je de nieuwe partitie al klaar hebt staan, via de installer kan je namelijk niet veel meer wijzigen aan partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:13:
Ik denk toch dat de ventilator niet schoon meer is. Is het erg moeilijk de laptop te openen?
Nee hoor. Onderaan de laptop zie je een aantal zwarte panelen, welke vast zitten door middel van schroefjes.
Je hoeft alleen het grootste paneel los te maken. Vervolgens zie je een zwarte ventilator welke mogelijk onder stof zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net open gehad. Zit klein laagje stof op, maar dat was dusdanig weinig dat ik het maar heb laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger_chris
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 21:45
Thandor schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:59:
Ik gebruik voor mijn F3Jc het programma 'Notebook Hardware Control'. Een mooie applicatie waar je de fanspeeds mee in kunt stellen op basis van de temperatuur. Ook heb ik de vCore van de processor voor iedere multiplier naar 0,95V kunnen verlagen wat scheelt in warmteproductie en accuduur. Helaas is NHC enkel voor Windows beschikbaar maar dat zal voor de meesten geen probleem zijn.
Om de voltage te regelen van de cpu maak ik gebruik van cpugenie, deze werkt goed op windows 7 beta 64 bit. Voltage verlagen scheelde bij mij 14 graden bij maximale belasting.

Ik heb een f3f t5500 met 4gb kingston HyperX

MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:27:
Heb hem net open gehad. Zit klein laagje stof op, maar dat was dusdanig weinig dat ik het maar heb laten zitten.
Wat ik merk bij mijn laptop is dat de koeler/fan zelf niet zo stoffig is, maar dat het zich heeft opgehoopt tussen het koelblok en het afvoer gat. Laatste keer dat ik daar even wat perslucht doorheen joeg kwam er in ieder geval flink wat uit nog.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoe kan ik bij de F3sc de bios updaten? Het standaard tooltje van ASUS wilt niet starten op mijn Vista X64 systeem...

error:
De versie van dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86 of x64 versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Via de guide van notebookreview.com ;)

Geschiedt natuurlijk wel op eigen risico, maar het is een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:14:
Hoe kan ik bij de F3sc de bios updaten? Het standaard tooltje van ASUS wilt niet starten op mijn Vista X64 systeem...

error:
[...]
Nieuwste versie downloaden? Wellicht van een andere versie voor x64. Hoe dan ook, mijn F3Sc is al een aantal keer van neiuwe BIOS voorzien met zo'n tootltje van Asus vanuit Vista x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:43:
[...]

Nieuwste versie downloaden? Wellicht van een andere versie voor x64. Hoe dan ook, mijn F3Sc is al een aantal keer van neiuwe BIOS voorzien met zo'n tootltje van Asus vanuit Vista x64.
laatste versie werkt niet bij mij.

Echter, na wat zoekwerk in dit topic: Start PC op, ga de BIOS in en selecteer easy update. Even je nieuwe bios versie opzoeken en flashen maar. Veel makkelijker dan vanuit windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger_chris
Is er nog een nieuwere bios dan de versie 301 of een andere bios die ik kan gebruiken op mijn f3f.

MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, support.asus.com kun je toch zelf ook wel even raadplegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger_chris
GENETX schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:32:
Tsja, support.asus.com kun je toch zelf ook wel even raadplegen :?
Ja, maar staat niets meer nieuws bij,vandaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Wat betreft BIOS-updates lijkt het me aannemelijker dat Asus de nieuwste versies op hun site heeft staan dan een dergelijke andere site.

Nieuwer dan versie 301 acht ik dan ook zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Idd, in dat geval is er gewoon geen nieuwere. Sowieso is een BIOS een belangrijk iets waarbij ik sowieso deze enkel bij de fabrikant zou downloaden. Slechts in enkele gevallen moet je een BIOS van een andere website plukken:

1. Bij problemen die een andere bios fixen. Oa de Asus A6T had geen BIOS die goed met Vista werkte. De upgrade CD's bevatten deze bios wel, maar de supportsite niet. Toen heb ik hem dus elders gedownload.
2. Bovenstaande, geldt ook voor mijn F3Sc. Die draait een custom BIOS waardoor ik Mac OS X kan draaien (al doe ik dat al niet meer :+ )

Maar een BIOS upgraden is niet zonder risico's. Dus, als je geen grote problemen hebt en je fabrikant geen nieuwe BIOS heeft: Upgrade niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:17

dbzfan

Nee.

Ik heb een probleempje met mijn laptop (specs zie sig). Hij pakt geen normale cd's meer.
Als ik er een cd in stop (wilde battlefield vietnam installeren) dan doet hij gewoon niks... hij spint heel even op maar er gebeurd niks, hij zegt gewoon dat er geen cd in zit. Dvd's werken wel prima, maar cd's niet...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mijn F3Sc is nu voorzien van Windows 7 build 7600 a.k.a RTM :)

Alles draait perfect en is herkend.

- GeForce driver 189.34 van www.laptopvideo2go.com
- Modem via Windows Update
- ATK0100 ACPI via Windows Update
- De rest zoals ATK hotkey eb OSD: Windows Vista versie van Asustreiber.de

De resr werkte out of the box en draait nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:04:
Mijn F3Sc is nu voorzien van Windows 7 build 7600 a.k.a RTM :)

Alles draait perfect en is herkend.

- GeForce driver 189.34 van www.laptopvideo2go.com
- Modem via Windows Update
- ATK0100 ACPI via Windows Update
- De rest zoals ATK hotkey eb OSD: Windows Vista versie van Asustreiber.de

De resr werkte out of the box en draait nu als een zonnetje.
Helemaal mee eens, vind m alleen wel een beetje warm worden. Maar dat was de laatste tijd in vista ook, dus moet m maar eens schoonmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gelukkig hebben ze ook VT aangezet in de BIOS *O*

A.K.A. XPM werkt op mn F3Sc *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Ik heb hier sinds twee jaar een Asus Z53JC, nu is er een geheugen module kapot (er zit standaard 2x1GB in). Met het twee reepjes geeft memtest86 errors (40000)dan met eendezelfde reepje. Waarschijnlijk dus dat ene reepje kapot. Zoals we weten zitten er twee sloten in, kan ik er nu ook 2GB instoppen in plaats van weer 1GB? Of ondersteunt die dit niet.

Ook heb ik hem - toen ik had gekocht - extra garantie genomen á 3 jaar maar ik denk dat ik zelf een module ga kopen van €15 (1GB) aangezien ik 'm absoluut niet kan missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
http://www.intel.com/prod...ts/945g/945g-overview.htm
Je chipset ondersteunt t/m 4GB en ik denk de BIOS ook wel. Geen ervaring, maar ik verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
Bij asus willen ze mijn X59SL-AP263C omruilen voor een f3sv met T7500, 4gb geheugen, 320gb hd en nvidia m8600gs. Zeggen jullie doen of niet?

Specs X59SL-AP263C:
pricewatch: Asus X59SL-AP263C

Volgensmij is een T7500 namelijk sneller dan een p7350 en de m8600gs sneller dan de Radeon Mobility HD3470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Het verschil tussen P7350 en T7500 niet (snel) merken, de GeForce 8600M GS is echter wel 2x zo snel in benchmarks ten opzichte van een Radeon Mobility HD3470.

Slechte deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo

M`n f3sv valt na een uur uit, als daarna kan ik hem niet meer aan krijgen, alleen gaat dan het lampje van `aan de netstroom` aan.

Als ik hem ongeveer 1,5 uur laat staan, zonder accu en zonder stroom, dan start hij weer op, maar valt daarna ook na 1 uur weer uit.

m`n ventilator is nog nooit vies geweest ( in ietsmeer dan 2 jaar tijd ), dus ik denk niet dat het een temperatuur probleem is.

Iemand een idee hoe ik kan uitzoeken wat het probeem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Meten is weten. Dus, draai een programma wat de temperatuur uitleest ondertussen. "ik denk", daar hebben we niks aan ;)

• Brinkerik
GENETX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:29:
Meten is weten. Dus, draai een programma wat de temperatuur uitleest ondertussen. "ik denk", daar hebben we niks aan ;)
Hallo

M`n F3SV is opgestuurd naar Asus, moederbord waarschijnlijk kapot, hopelijk sturen ze hem niet naar portugal.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb Windows 7 erop gehad, beval allemaal wel prima alleen mis gewoon de Asusfuncties. Heb het een en ander gedownload van asustreiber.de en allemaal leuk en aardig. Maar als Windows 7 officieel uitkomt, komt er dan ook een downloadbaar iso'tje van Asus met windows 7 ondersteuning. Want kan de drivers wel installeren, maar als ik mijn eigen dvd erin stop dan doet ie het niet en support ie alleen vista 32 bits.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Gewoon bij andere asus laptops (wel de nieuwste natuurlijk met windows 7 ondersteuning) de bestanden downloaden. Zo kan ik gewoon op windows 7 64bit de stroom opties gebruiken. Ook de intel turbo memory download je van de intel site.Het enige wat jammer is dat er geen windows 7 drivers zijn voor de intel agn 4965 (wireless).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
nieuws: Asus roept accu's die mogelijk oververhit kunnen worden terug

Alhoewel Asus het niet aangeeft is het wellicht toch verstandig om even te kijken voor bezitters van een early F3/Z53 model. De Pro52/X51 heeft er namelijk wel wat trekjes van ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Komt er nog een Windows 7 cd/dvd voor de F3-KA...misschien dat iemand het weet, want hier staat hele lijst >

http://www.asustreiber.de...ws-7/896-treiber-cds-dvds

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zijn daar eigenlijk alleen de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

De F3KA werkt absoluut prima met Windows 7. Een hoop drivers zitten al ingebakken en de andere paar haal je binnen via Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Jarpse schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:21:
De F3KA werkt absoluut prima met Windows 7. Een hoop drivers zitten al ingebakken en de andere paar haal je binnen via Windows Update.
Mee eens, ook die asuszooi ?

Ik heb wel de nieuweste vista driver-dvd deze kan erin maar autorun doet het niet. Kan echter wel gewoon elke setup.exe draaien en alles los installeren geen probleem. Maar wilde gewoon even weten of er misschien nog een echte driver-dvd uitkwam want dat is het makkelijkste. Heb het al een weekje gedraaid, alleen toen toch weer terug dacht dat me wifi het niet deed maar de hardwarebutton stond niet goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gewoon de asus meuk die je mist van asustreiber.de downloaden. Wederom, zowel mijn F3Sc als EeePC T91 draaien prima met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Thanks, heeft weer een klusje voor de zondag...khou de site wel in de gaten, misschien komt ie er nog wel op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
heeft iemand een schema voor me om de heatsink schoon te maken want e fan maakt elke keer na een half jaar flink wat geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, fanbladen stilhouden en van binnenuit de lucht eruit blazen met wat perslucht?

NeoMe: afaik waren er geen extra drivers nodig :) Alles kwam via Windows Update binnen.. ook de Asus meuk als ik het me goed herinner.

[ Voor 45% gewijzigd door BHQ op 25-10-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ventrigo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:09:
Gewoon bij andere asus laptops (wel de nieuwste natuurlijk met windows 7 ondersteuning) de bestanden downloaden. Zo kan ik gewoon op windows 7 64bit de stroom opties gebruiken. Ook de intel turbo memory download je van de intel site.Het enige wat jammer is dat er geen windows 7 drivers zijn voor de intel agn 4965 (wireless).
Om mij zelf even te quoten, zijn er drivers te downloaden van andere types die uit zijn gebracht met Windows 7. Ook de power 4 gear werkt plus alle Fn toetsen. Niet alles komt binnen via Windows update!
Nog even over de Intel 4965AGN Wireless driver is nu wel officieel te downloaden via de Intel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
sorry ik bedoelde om de laptop te openen bij de heatsink te komen welke schroeven moet ik open maken en waar ik moet opletten dat er geen kabels op aan is gesloten dat ik hem niet kapot trek het gaat om een x53sr of er f3sr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
Brinkerik schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:52:
[...]

Hallo

M`n F3SV is opgestuurd naar Asus, moederbord waarschijnlijk kapot, hopelijk sturen ze hem niet naar portugal.!
Hallo, m`n laptop heeft 5 weekjes bij Asus gebivakeert, moederbord vervangen, en daarna was het wachten op een nieuwe plastic achterkant, die daar gescheurd was. Nu m`n systeem weer terug en werkt weer als vroeger! bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
iemand een die weet hoe je de f3 open maakt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:13
^^ wat wil je bereiken door hem open te maken? Over het algemeen kun je vrij gemakkelijk aan de onderkant de schroefjes los maken en dan gemakkelijk bij de ventilator en het geheugen..

Ikzelf heb nog steeds vol tevredenheid een asus x53ka ap074C, maar mijn batterij begint ondertussen erg slecht te worden (windows 7 zeg ook al, overweeg je batterij te vervangen en de batterij duur is +/- 20 min.).

Kwa vervanging zit ik te denken aan een 9 cells (ipv de standaard 6 cells), maar weet iemand of die hetzelfde formaat heeft als de orginele batterij? Ik heb wel gezien dat de 9 cells ongeveer 200 gr. zwaarder is, maar het formaat kan ik nergens vinden.

Iemand ervaring met het bestellen van een nieuwe batterij en zo ja, waar hebben jullie dat gedaan?

En weet iemand waar je die kapjes over de scherm scharniertjes kunt bijbestellen? Heb mijn laptop laten vallen waarbij het scherm buisje is gebroken en bij het vervangen daarvan zijn beide kapjes kapot gegaan.

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

codplayer schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:48:
iemand een die weet hoe je de f3 open maakt????
Kijk nou gewoon eens met welke schroeven de enige klep open gaat op de onderkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
ja maar kon zo zijn dat er kabels of wat dan ook ergens aan vast zit wat ik niet weet die ik niet wil slopen en iemand op dit forum dat wel weet. maar goed ik ga het deze week keer proberen want de fan's maken weer hoop geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nou, een self-service klep maken ze echt niet te moeilijk hoor... Een kabel zal hoe dan ook niet aan een klep vastzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:22
Nou het is zo ver, mijn F3SV heeft een kapotte videokaart, net 4 maanden nadat de garantie verlopen is. Hij is tijdens de garantieperiode al 2x RMA geweest (voor een slecht functionerende koeler, is vervangen). Nu kan ik dus morgen mooi Asus gaan bellen wat het grapje me gaat kosten.... Iemand ervaring met reparaties (net) buiten de garantie? Is Asus hier een beetje coulant in??? Want dit is natuurlijk mooi klote...

edit: zo ziet mijn beeld er nu dus uit:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zstt3b.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Mauritzzz op 24-11-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Het ziet er uit alsof er sprake is van kabelbreuk.

Zou je vanuit Windows een screenshot willen maken en hier willen posten? Mochten er op de screenshot artifacts aanwezig zijn, is er sprake van een GPU die overlijdt. Zoniet, is het een kabelbreuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met DaMarcus.

Daarbij, het is een 8600M GS, dus één van de typen met een productiefout. Mocht het echt aan je GPU liggen, dan zou je via d juridische wegen nog wel garantie kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
DaMarcus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:06:

Zou je vanuit Windows een screenshot willen maken en hier willen posten? Mochten er op de screenshot artifacts aanwezig zijn, is er sprake van een GPU die overlijdt. Zoniet, is het een kabelbreuk :)
Hmm ik denk eerlijk gezegd niet dat het de kabel is, ik kreeg artifacts toen ik 5 minuten aan het gamen was, daarna crashde het spel en kort daarna resette hij zichzelf ook, sinds dien blijf ik artifacts zien. Als ik een los scherm op de VGA poort aansluit krijg ik daar geen beeld op (ook niet als ik de laptop dichtklap).
Ik denk dat ik zo maar even met de winkel ga bellen waar ik hem vandaan heb...
/edit: hij wil trouwens ook lang niet altijd meer gewoon opstarten, hij blijft zich vaak resetten tijdens het opstarten etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Mauritzzz op 25-11-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauritzzz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:30:
Nou het is zo ver, mijn F3SV heeft een kapotte videokaart, net 4 maanden nadat de garantie verlopen is. Hij is tijdens de garantieperiode al 2x RMA geweest (voor een slecht functionerende koeler, is vervangen). Nu kan ik dus morgen mooi Asus gaan bellen wat het grapje me gaat kosten.... Iemand ervaring met reparaties (net) buiten de garantie? Is Asus hier een beetje coulant in??? Want dit is natuurlijk mooi klote...
Ik weet niets van de policy van Asus, maar in de wet staat dat een product moet voldoen aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben. Van de meeste apparaten mag je dus verwachten dat ze veel langer meegaan dan de garantietermijn van bijvoorbeel een jaar. Natuurlijk niet als je zelf iets stuk maakt of onzorgvuldig handelen de oorzaak is.

Maar ja, wat is de verwachte levensduur van een laptop of een videokaart?
Daar is nogal wat gedoe over.
6 jaar zeggen sommigen.
Maar de geschillencommissie UNETO-VNI hanteert voor computers een economische levensduur van 36 maanden. Voor draagbare elektronica als laptops wordt echter een termijn van 24 maanden gehanteerd.
Dat is echt belachelijk kort...

Maar je zou met je leverancier (en niet met Asus) een deal kunnen maken.
Waarom met de winkelier? Bij hem heb je het apparaat gekocht. Asus staat er buiten. Met hen heb je geen contract. Je moet dus ook naar de winkelier omdat je hem volgens de wet in staat moet stellen het defect te verhelpen op een manier waarop de winkel dit wenst. Zelf de laptop verzenden naar Asus maakt het voor de winkel onmogelijk invloed uit te oefenen op het reparatietraject en de kosten.

Je zou de winkelier kunnen vragen of hij een gedeelte van de kosten op zich neemt.
Stel dat je reparatie 100 Euro kost en je hebt een garantie van een jaar en we gaan aan uit van de UNETO-VNI -norm van 24 maanden. Het gaat na 16 maanden stuk, dan betaal je zelf 16/24 x 100 Euro = 66 Euro en de rest betaalt de leverncier.
Bij 3 of 4 jaar, wat al een stuk realistischer zou zijn (UNETO-VNI zou die norm moeten aanpassen, want anders geven ze zelf toe dat ze een beetje troep verkopen) zou het al 16/36 x 100 Euro = 45 Euro zijn en bij 16/48 nog maar 35 Euro. De leverancier moet zelf maar zorgen dat Asus hem weer helpt. Hij heeft met hen een contract.

Zo zou het moeten zijn... maar dit gezegd hebbende weet ik dat leveranciers (onterecht) hier heel anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
DaMarcus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:06:

Hmm, ik kan alleen in veilige modus erin booten (dus drivers zullen wel corrupt zijn geraakt van de videokaart), maar als ik dan een screenshot maak en op een andere pc open zijn de artifacts inderdaad niet te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9ie8p4.png
Hoe kan ik er zeker van zijn dat het een kabelbreuk is? En hoe kan ik deze zelf fixen (als dat überhaupt mogelijk is.)
Heb vandaag ook nog contact gehad met Salland Automatisering (waar ik de laptop heb gekocht), die kunnen mij ook niet verder tegemoetkomen in reparatiekosten (lastig juridisch verhaal).
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:17:
[...]

Ik weet niets van de policy van Asus, maar in de wet staat dat een product moet voldoen aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben. Van de meeste apparaten mag je dus verwachten dat ze veel langer meegaan dan de garantietermijn van bijvoorbeel een jaar. Natuurlijk niet als je zelf iets stuk maakt of onzorgvuldig handelen de oorzaak is.
Dit heb ik ook bij de verkopende partij (Salland Automatisering) aangegeven, met hun heb ik vandaag ook contact op genomen
Maar ja, wat is de verwachte levensduur van een laptop of een videokaart?
Daar is nogal wat gedoe over.
6 jaar zeggen sommigen.
Maar de geschillencommissie UNETO-VNI hanteert voor computers een economische levensduur van 36 maanden. Voor draagbare elektronica als laptops wordt echter een termijn van 24 maanden gehanteerd.
Dat is echt belachelijk kort...
Van een laptop is de economische levensduur 36 maanden volgens verschillende bronnen, dit geeft Salland zelf ook aan. De termijnen voor computerelektronica/laptops is inderdaad erg kort. Als ik verder kijk zie ik dat het van een televisie bijvoorbeeld iets van 10 jaar is 8)7, hoezo niet in verhouding....
Maar je zou met je leverancier (en niet met Asus) een deal kunnen maken.
Waarom met de winkelier? Bij hem heb je het apparaat gekocht. Asus staat er buiten. Met hen heb je geen contract. Je moet dus ook naar de winkelier omdat je hem volgens de wet in staat moet stellen het defect te verhelpen op een manier waarop de winkel dit wenst. Zelf de laptop verzenden naar Asus maakt het voor de winkel onmogelijk invloed uit te oefenen op het reparatietraject en de kosten.
Ik heb dus vandaag contact gehad met Salland, die kunne mij niet tegemoet komen omdat de laptop 28 maanden oud is. Ze sturen hem zelf ook gewoon terug naar Asus, en laten mij voor 28/36e deel van de kosten opdraaien. Asus geeft aan dat het repareren ongeveer 300-350 euro zal kosten, dit betekend dus dat Salland hooguit 72 euro moet betalen. Ze rekenen nog eigen "onderzoekskosten" van 70 euro, dus eigenlijk moet ik voor het volledige bedrag opdraaien...
Je zou de winkelier kunnen vragen of hij een gedeelte van de kosten op zich neemt.
Stel dat je reparatie 100 Euro kost en je hebt een garantie van een jaar en we gaan aan uit van de UNETO-VNI -norm van 24 maanden. Het gaat na 16 maanden stuk, dan betaal je zelf 16/24 x 100 Euro = 66 Euro en de rest betaalt de leverncier.
Bij 3 of 4 jaar, wat al een stuk realistischer zou zijn (UNETO-VNI zou die norm moeten aanpassen, want anders geven ze zelf toe dat ze een beetje troep verkopen) zou het al 16/36 x 100 Euro = 45 Euro zijn en bij 16/48 nog maar 35 Euro. De leverancier moet zelf maar zorgen dat Asus hem weer helpt. Hij heeft met hen een contract.

Zo zou het moeten zijn... maar dit gezegd hebbende weet ik dat leveranciers (onterecht) hier heel anders over denken.
Hier heb je gelijk in, maar de coulantie van Salland Automatisering is ver te zoeken......

Verder is de laptop dus in April dit jaar al RMA geweest naar Asus, en is toen ook het complete moederbord vervangen volgens de RMA papieren. Asus geeft zelf aan hier maar 3 (!!!) maanden garantie op te geven. Deze is dus ook al verlopen...

/edit: Ik benader nu de laptop via VNC met alle compressies etc. uit, en zie daar ook geen artifacts op. Zal het dan toch de LCD kabel kunnen zijn? Ik ben nu even een back-up aan het maken van mijn data en ga dan wel verder testen...

[ Voor 66% gewijzigd door Mauritzzz op 25-11-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds erg tevreden over mijn laptop maar een herinstallatie van Vista moet nu toch wel een keer gebeuren. Nu vroeg ik mij af wat hiervoor nu de beste manier is. Kan ik gewoon de recovery dvd erin doen en dan herinstalleren. Of is het handiger eerst alles te deinstalleren en dan de recovery dvd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:00:
Nog steeds erg tevreden over mijn laptop maar een herinstallatie van Vista moet nu toch wel een keer gebeuren. Nu vroeg ik mij af wat hiervoor nu de beste manier is. Kan ik gewoon de recovery dvd erin doen en dan herinstalleren. Of is het handiger eerst alles te deinstalleren en dan de recovery dvd te gebruiken?
Ik raad je aan om een OEM vista dvd te regelen, die te installeren en dan de code te gebruiken die op je laptop staat. Zo ben je van de Asus bloatware af. Later kun je dan gewoon via de driver cd de benodigde drivers installeren.

Verwijderd

Of raden jullie meteen de Windows 7 upgrade aan.

Heb zelf het basismodel de F3F dus ik weet niet of die daar geschikt voor is. Op zich bevalt Vista wel, maar ik blijf na drie jaar de indeling van alles onlogisch vinden.

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:53:
Of raden jullie meteen de Windows 7 upgrade aan.

Heb zelf het basismodel de F3F dus ik weet niet of die daar geschikt voor is. Op zich bevalt Vista wel, maar ik blijf na drie jaar de indeling van alles onlogisch vinden.
Alsof Windows 7 beter is op dat punt, dat staat nog verder van Windows XP af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Even een update van mijn kant:
Heb inmiddels Windows Vista overnieuw geinstalleerd, zonder driver start hij gewoon op (met artifacts). Installeer ik de driver, start ik hem overnieuw op krijg ik gelijk bsod's en blijf ik in een boot loop hangen. Zelfde geld voor een Ubuntu live cd, in safe mode heb ik beeld met artifacts, start ik hem in gewone live mode krijg ik raar beeld.
Ik denk dat ik mijn laptop af kan schrijven... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Iemand hier ooit last gehad van deze bug ? Ik heb er nu namelijk last van, en ik ben er nu al een week ofzo mee bezig. Ik heb een F3Sg, en elke keer als ik Windows opnieuw installeer (na de schijf eerst geformatteerd te hebben) heb ik het probleem dat Windows niet verder wil dan crcdisk.sys (is te zien als ik in safe mode probeer op te starten). De enige workaround was opstarten via dvd, formatteren, opnieuw installeren.

Wat ik vervolgens doe: ik installeer de drivers waarvan ik zeker weet dat die goed zijn (omdat ik die al een jaar ofzo gebruik). Dat zijn die voor de videokaart, Synaptics-apparaat en SATA. Daarna download ik via Windows Update een nieuwe versie van de videokaart-drivers, en de ATK Hotkey en Ricoh Card reader drivers. Als ik hierna opnieuw opstart gaat het allemaal prima. Daarna staat er uiteraard een stapel Windows Updates klaar om gedownload en geïnstalleerd te worden. Ik selecteer daarvan alles (elke keer mislukken er twee overigens, wellicht dat het er iets mee te maken heeft), en als hij klaar is met downloaden en installeren doet het probleem zich weer voor.

In het topic dat ik eerder aanhaalde staat een update die de boosdoener zou zijn, KB946149. Ik heb het lijstje met updates gecontroleerd, maar KB946149 stond er niet tussen. Uiteraard heb ik gewoon het stappenplan uit dat topic geprobeerd. De nieuwste BIOS was al geïnstalleerd, maar ik heb die nogmaals gedownload, alleen flashen lukte ook niet (krijg dan de melding dat het flashen van de ROM mislukt was...). Wel heb ik de driver die daar staat gedownload en geïnstalleerd (in een eerdere poging), maar zelfs toen ik dat gedaan had, liep hij weer vast bij het groene balkje.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom ? Word er gestoord van onderhand :{ Belachelijk ook dat dit nog steeds een bug is, dat topic is verdomme vorig jaar maart geplaatst en ik heb er nu last van.

Ohja, ik gebruik een Vista HP SP1 dvd om de schijf te formatteren en Vista opnieuw te installeren. Heb geen herstelpartitie of cd's meer, dat was zo'n beetje het eerste wat ik weggooide toen ik de laptop kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Persoonlijk denk ik dat het eerder makkelijk en verstandig is om of de originele dvd te gebruiken(aangezien je die niet meer hebt) een oem dvd te scoren in één of andere "computer" winkel.

Hp maakt zijn schijfjes en net zoals alle andere fabrikanten niet voor niks voor "hun" laptops. Hierdoor kan het misschien zo zijn dat er net een verkeerde driver op staat. 1 die wel goed werkt op een HP, maar niet op een ASUS.
En je kan de hotkey's ook downloaden van nieuwere modellen (dat is meestal universeel). Ook zou je de verschillende software direct van de fabrikanten site halen. Ik heb een ASUS F3SV en haal bijvoorbeeld mijn software Turbo Memory van de Intel site af, aangezien daar meestal het nieuwste staat.

Hoop dat je hier wat mee kan en het daarmee gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Met HP bedoelde ik eigenlijk Home Premium :P Ik gebruik dus al een oem dvd. De drivers die ik gebruik komen van de driver-cd die bij de laptop zat, alleen ik heb die toen naar mijn harde schijf gekopieerd zodat ik die cd niet meer nodig zou hebben.

Het punt is dus alleen dat de driver(s) het probleem niet vorm(t)(en), maar een Windows Update. Als ik de drivers installeer gaat het allemaal nog goed, installeer ik de updates die dan beschikbaar zijn (een stuk of 58), en ik reboot, dan loopt hij weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is mijn videokaart (net als bij mauritz) ook kapot. Ik heb een witte pixel lijn van 1 pixel hoog horizontaal door mijn scherm lopen. Hij splitst het scherm in tweeen waardoor. Ik zie dus nu 2x hetzelfde. 1x boven en 1x onder. Ook mijn laptop valt niet meer onder de garantie.
Wat wel vreemd is, is dat ik hem pas nog wel een keer weer helemaal 'goed' aan de praat heb gekregen. Na een paar keer opnieuw opstarten vanuit veilige modus was de witte lijn weg en de resolutie ook weer normaal.
Heb ook al bij hardware gekeken en hij ziet mijn NVIDIA kaart niet meer en draait nu op de standaard VGA kaart.
Is dit eenvoudig zelf te repareren? Want ook mijn laptop valt net buiten de garantie en dat ging me rond de 300 euro kosten volgens Technical Support ASUS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien is dit een oplossing voor het lopende probleem met de videokaarten. MITS ze natuurlijk los te halen zijn : http://forums.laptopvideo2go.com/topic/25761-gpu-bake-again/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Bij mij is aan de linkerachterkant van de laptop het plastic -waarin een aantal schroeven zitten- gebroken.
Dit plastic moet het scharnier van de monitor op zijn plaats houden. Het betreft het stuk plastic met van het voetje linksachter tot aan de batterij opening.

Tijdens het sluiten van de laptop barst het plastic open. Door het vermoeien van plastic (openen en sluiten) staat het nu op het punt om af te breken.

Waarschijnlijk een zelfde euvel als Brinkerik.

Iemand hier ervaring mee? En weet een quick and dirty fix? Ik kan geen aanspraak maken op garantie.

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f26/Grogje/Z53_2.jpg

En nog een foto ter verduidelijking:
Voor een scherper beeld even je browser instellen op 40%

http://i44.photobucket.com/albums/f26/Grogje/Z53_1.jpg

De foto's zijn gemaakt tijdens het uitoefenen van een beetje druk op het scherm naar beneden. Als het scherm naar achteren hangt dan zijn de barsten zo goed als gesloten.

Seconde lijm is wellicht de enige optie. Maar door de niet geringe krachten op de scharnieren van het scherm lijkt me dit een zo goed als onmogelijke fix.

MacGyver in tha house?

Fijne pakjesavond <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventrigo schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:11:
Misschien is dit een oplossing voor het lopende probleem met de videokaarten. MITS ze natuurlijk los te halen zijn : http://forums.laptopvideo2go.com/topic/25761-gpu-bake-again/
ja heb de laptop al opengeschroeft alleen zit de videokaart erg goed ingebouwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om mijn harde schijf te vervangen. Nu weet ik echter niet wat voor type aansluiting ik dan nodig heb? Hoe kan ik dat uitvinden.

Dit zit er nu in
Seagate st98823as Momentus 5400.2 SATA 1.5Bb/s 80-GB Hard Drive

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:53:
Ik zit er over te denken om mijn harde schijf te vervangen. Nu weet ik echter niet wat voor type aansluiting ik dan nodig heb? Hoe kan ik dat uitvinden.

Dit zit er nu in
Seagate st98823as Momentus 5400.2 SATA 1.5Bb/s 80-GB Hard Drive
Het zou zo maar eens een SATA aansluiting kunnen zijn :+ In principe kun je elke SATA of SATA II 2,5" HDD gebruiken. Ik heb zelf een Western Digital Scorpio Black 320 GB (SATA II) erin gezet en dat scheelt aanmerkelijk in de snelheid. Natuurlijk helpen 4GB RAM en Win 7 x64 ook mee in de snelheid ;)

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 06-12-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT

Zat zelf te denken aan deze. Dus ik begrijp dat dit gewoon kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Klopt, geen probleem.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Nu online
Tsja, het is een keuze die je maakt tussen snelheid en storage. Voor mij was snelheid belangrijker, daarom 7200 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

GroGG schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:02:
Bij mij is aan de linkerachterkant van de laptop het plastic -waarin een aantal schroeven zitten- gebroken.
Dit plastic moet het scharnier van de monitor op zijn plaats houden. Het betreft het stuk plastic met van het voetje linksachter tot aan de batterij opening.

Tijdens het sluiten van de laptop barst het plastic open. Door het vermoeien van plastic (openen en sluiten) staat het nu op het punt om af te breken.

Waarschijnlijk een zelfde euvel als Brinkerik.

Iemand hier ervaring mee? En weet een quick and dirty fix? Ik kan geen aanspraak maken op garantie.

[afbeelding]

En nog een foto ter verduidelijking:
Voor een scherper beeld even je browser instellen op 40%

http://i44.photobucket.com/albums/f26/Grogje/Z53_1.jpg

De foto's zijn gemaakt tijdens het uitoefenen van een beetje druk op het scherm naar beneden. Als het scherm naar achteren hangt dan zijn de barsten zo goed als gesloten.

Seconde lijm is wellicht de enige optie. Maar door de niet geringe krachten op de scharnieren van het scherm lijkt me dit een zo goed als onmogelijke fix.

MacGyver in tha house?

Fijne pakjesavond <+:)
Ik heb dat van die barst ook. Ik heb toen ook een keer gekeken hoe dat kwam, maar schijnbaar komt het doordat het scharnier volgens mij te strak staat afgesteld. Ik heb er gelukkig een verzekering op mijn laptop afgesloten. Heb nu nog ongeveer 3 kwart jaar en denk dat ik dat nog meldt voor het einde van de verzekering.

Weet niet in hoeverre er meerder mensen er last van hebben. Klinkt misschien raar, maar ik hoop dat het fabricage fout is 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:20:
Tsja, het is een keuze die je maakt tussen snelheid en storage. Voor mij was snelheid belangrijker, daarom 7200 toeren.
Klopt, ben ook nog een beetje aan het rondkijken. Eigenlijk kost een 500GB, 7200 toeren helemaal niet zoveel extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Ik heb mijn x53ka-ap074C (windows 7 ultimate) laatst 2 dagen moeten missen door een/het zwarte scherm probleem. Maandag ochtend nog iets gechecked op mijn laptop, afgesloten en gesloten (klep dicht). Toen ik dinsdag avond terug kwam wou het scherm niet meer aan. Ook extern (vga en dvi) deed niks.

Honderd keer geprobeerd op te starten, de in de loop van 2 dagen, met de diverse tips uit het zwarte scherm probleem topic maar geen resultaat geboekt. Even voor de duidelijkheid, hij startte wel op maar gaf gewoon geen beeld.

Ook heb ik hem gestart zonder werkgeheugen (op batterij) en zelfs toen ging de laptop nog aan! Geen beeld natuurlijk maar het in werking treden en de typische 2 tikken van de dvd speler.

Toen gelezen dat met de batterij erin de laptop aan doen (en dan klep dicht) en de batterij leeg laten lopen. Dan met de netstroom erin opklappen en aandoen en tadadada hij doet het weer. (heel gelukkig mee :) )

Nu draai ik zonder batterij (op netstroom dus) en hij heeft nu 3 keer opnieuw opgestart (en ook al weer een nacht uitgestaan) zonder problemen. Iemand anders hier hetzelfde probleem?

Ik heb recent het backlight buisje vervangen (had de laptop laten vallen op de rechter achterkant, nabij de fan, en het buisje was gebroken), maar die doet het al weer 1.5 maand prima dus daar kan het niet aan liggen volgens mij. Daardoor heb ik volgens mij wel de garantie verloren, dus opsturen kan ik hem niet meer, niet zo zin in een dikke rekening.

Ik hoop dat het aan de batterij lag (kortsluiting ofzo kan dat?) en dat hij het nu weer blijft doen, maar heeft iemand andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Net dit gehad nadat de laptop een dag lang zonder probleem heeft gedraaid en opnieuw opgestart....misschien heeft dit met het zwarte scherm probleem te maken? Zwarte scherm lijkt dan wel hardware matig te zijn en dit software, maar deze laptop heeft 18 maanden (als het niet meer is) probleemloos gedraaid en dan ineens dit? Ik hoop maar dat dit niet het einde aankondigt.. 8)7
quote: windows
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: C0000005
BCP2: 857D2E7A
BCP3: 8CD0F73C
BCP4: 8CD0F320
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\121109-28984-01.dmp
C:\Users\****\AppData\Local\Temp\WER-49218-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

[ Voor 11% gewijzigd door Patatjemet op 11-12-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Omdat niemand reageert blijf ik mijn bevindingen hier maar posten...

De laptop doet het prima zonder batterij. Geen zwarte scherm of blauw scherm problemen meer voorgekomen.

Mijn idee is dan toch dat het probleem begint bij de batterij, die dan een soort kortsluiting veroorzaakt in het systeem? Of misschien praat ik te voorbarig en krijg ik binnenkort weer met een of beide problemen van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Na 2.5 jaar gebruik zit ik eraan te denken windows vista een keer opnieuw te installeren. Hij wordt nu toch een beetje trager steeds. (specs zie sig). Ik heb die boot cd van asus. Ik weet nog dat toen ik hem kocht er een tip werd gegeven, als windows was geinstalleerd, moest je hem gewoon na de installatie een hard reboot geven en dan werden de drivers niet standaard allemaal geinstalleerd.. weet iemand dat nog? Oja, en als ik opstart met die asus boot cd, word dan automatisch voor de installatie geformateerd? Want ik wil natuurlijk geen 2 windows op m'n laptop hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gewoon een normale windows dvd pakken en installeren. Tijdens je setup kun je dan gewoon je partities aanmaken en verwijderen. na installatie de driver cd er in en zijn werk laten doen. Heb zelf nooit de recovry gebruikt, juist vanwege het feit dat ik met een lege installatie zelf kan bepalen wat er op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Als ik een windows vista dvd download, en dan gewoon m'n eigen CDkey gebruik die hier op m'n laptop staat, werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Nu online
dbzfan schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:12:
Als ik een windows vista dvd download, en dan gewoon m'n eigen CDkey gebruik die hier op m'n laptop staat, werkt dat dan?
Je moet in ieder geval een OEM CD hebben als de key op een sticker onderop je laptop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
zeef schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:37:
[...]

Je moet in ieder geval een OEM CD hebben als de key op een sticker onderop je laptop staat.
Nope. Ik heb gewoon een willekeurige Vista DVD van het web geplukt en die werkt gewoon. Let wel, je moet dan wel even naar MS bellen voor activatie, wat wellicht niet nodig is bij een OEM DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dan ga ik Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x86.SP1.Integrated.February.2009.OEM.DVD-BIE maar is proberen.. dat werkt zeker dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als ie ook de Home Premium variant bevat dan moet dat gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hmm ok dat is waar.. ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Ah bij mijn F3Ja heeft zojuist het scherm de geest gegeven lijkt het. Ik had al langer last van dat het schem zich 'op moest warmen' eerdat ie goed wit beeld gaf, maar gister kreeg ik dan eindelijk geen beeld meer. Een tijdelijke oplossing gevonden in de brightness op zn laagst te zetten en het scherm met de FN toets weer aan te knallen, maar dat was ook van korte duur. Na 2 uur werkte dat truukje ook niet meer.

Nu heb ik dus een zwart scherm, die ik voor 1 sec beeld kan laten geven via die FN toets om je scherm aan te zetten, voordat ie weer op zwart springt.

Ik dacht zelf aan dood scherm/backlight, vriend van me denkt dode inverter. Either way, voorlopig krijg ik er niks meer uit want opsturen ter reparatie kost meer dan die hele laptop waard is zowat waarschijnlijk.
Als iemand nog tips/trucks heeft om het te fixen hoor ik het graag.

Nieuwe inverter heb ik wel gevonden voor 16 dollar excl verzenden, maar ik wacht denk ik totdat ik een keer een compatible schermpje in de V&A zie staan.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, dan kun je lang wachten.... Sowieso kun je het vrij makkelijk testen: Schijn met een felle lamp op je scherm als je hem aan hebt. Kijk goed of je vaagjes het beeld ziet. In dat geval is het je backlight, anders gok ik dat het je inverter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Inverter erin zetten is niet zo heel moeilijk hoor, die zit na de eerste paar schroefje (plastic op je scherm onder de dopjes). De backlight is een stuk meer gedoe.

Btw ik heb toen ik bijna hetzelfde had (backlight buisje kapot) gewoon gebruik gemaakt van mijn vga en een extern scherm, als je dat nog bedacht had ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Patatjemet op 30-12-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Het lijkt erop dat het mn backlight is dan. Jammer, want als ik dat zo lees is dat geen feest om te vervangen. Ik weet niet of ik daar wel aan wil beginnen.

Edit:

1 poging gedaan om een backlight uit een ander scherm te halen (14inch dingetje ter oefening), bij het terug in elkaar zetten bleek dat ik het hele LCD paneel gescheurd had ofzo. Ik was dan ook niet erg voorzichtig, maar het is geen fijne klus.

Gelukkig had de vader van een vriend van me een oude 15,4 inch laptop liggen waar ik het hele paneel uit kon plukken. Scherm doet het weer als een zonnetje :)

[ Voor 57% gewijzigd door Seraphyn op 01-01-2010 22:44 ]

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Gelukkig :).

Mijn laptop heeft nu zonder batterij erin (dacht eerst dat het aan de batterij lag) nog een keer het zwarte scherm probleem gehad. Machine startte wel op, maar geeft geen beeld (ook niet dvi-vga). Na 1.5 dag proberen hem gewoon weer aan te krijgen, heb ik hem wel weer aan de praat kunnen krijgen. Na het erin stoppen van de batterij en het laden van de batterij, dan de batterij zonder netstroom weer helemaal leeg laten lopen, computer aan dus, en dan met de netspanning erop weer aan te doen (batterij eruit dan). Nu doet hij het al weer 1.5 dag prima met alleen netstroom.

Het is allemaal heel vreemd en ik heb toch het idee dat het iets te maken heeft met de voeding/spanning. Een andere oorzaak zou ik zo niet weten, maar misschien heeft iemand anders een idee? Het is dus nu 2 keer voorgekomen op totaal onaangekondigde momenten, hij geeft dan gewoon geen beeld meer.

Ik heb nu een andere voeding (werk in elektronica zaak dus kan het zo proberen) en zal eens kijken of ik daarmee ook nog een keer het zwarte scherm probleem krijgt.

Ik hoop dat mijn hardware nog niet zulke klappen heeft gekregen dat het nu definitief naar de knoppen is, er is op de momenten dat hij het doet helemaal niks aan te merken verder, alles doet het goed. Ook herstarten etc is geen probleem.

Niemand anders met de f3ka of x53k die hiervan last heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Nog nooit van het hele probleem gehoord zelfs, ik hoop dat een andere voeding helpt.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:59:
Volgens mij is mijn videokaart (net als bij mauritz) ook kapot. Ik heb een witte pixel lijn van 1 pixel hoog horizontaal door mijn scherm lopen. Hij splitst het scherm in tweeen waardoor. Ik zie dus nu 2x hetzelfde. 1x boven en 1x onder. Ook mijn laptop valt niet meer onder de garantie.
Wat wel vreemd is, is dat ik hem pas nog wel een keer weer helemaal 'goed' aan de praat heb gekregen. Na een paar keer opnieuw opstarten vanuit veilige modus was de witte lijn weg en de resolutie ook weer normaal.
Heb ook al bij hardware gekeken en hij ziet mijn NVIDIA kaart niet meer en draait nu op de standaard VGA kaart.
Is dit eenvoudig zelf te repareren? Want ook mijn laptop valt net buiten de garantie en dat ging me rond de 300 euro kosten volgens Technical Support ASUS....
Even een update van mijn kant. Ik heb de laptop inmiddels weer (een tijdje) aan de praat gekregen. Door een paar kleine tikjes tegen het rechter scharnier kreeg ik weer 'normaal' beeld. De laptop heeft het een week gedaan en nu heb ik dus weer precies hetzelfde (misschien nog wel iets erger omdat ik nu soms ook een totaal wit beeld krijg). De befaamde 'tikjes-methode' lijkt niet meer te werken. Heb de laptop al opengeschroeft, scharnier al losgehaald maar niks te zien en draadjes lijken zo ver ik kan zien intact te zijn. Toch denk ik dat het een kabelbreuk is (aangezien de laptop het wel weer gewoon 1 week prima heeft gedaan). Iemand een idee waar je dit bij een particulier kan laten repareren? Ben namelijk bang dat ze mij bij ASUS gelijk een nieuw moederbord + GFX aansmeren. Hebt replacedirect.com al gebeld, maar die doen dit niet..
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste