Die 1.5GHz wil niet alles zeggen. Zo is een T7500 (2.2 GHz) ook sneller dan een Pentium D820 (2.8GHz). Beide dual-core, maar door een andere opbouw van de Core Duo is deze sneller
Zijn er eigenlijk nog mensen geweest die hun F3Sv hebben geprobeerd te undervolten? Zo ja, welke voordeel leverde dit op de accu werktijd.... Dit blijft de grootste drempel voor mij om deze laptop aan te schaffen... max 1.5 uur werktijd is gewoon

Anoniem: 123712
Goedendag...
Ik had (bijna) een G1S willen kopen, ook van Asus. Maar toen kwam ik langs de F3SV-AS147C en die heeft zowat dezelfde specs én is 400€ goedkoper !
Nu wil ik natuurlijk wel een goede laptop hebben en gaat mijn budget tot zo'n 1600€ én hoeven er van mij geen rare gifgroene leds op mijn laptop te zijn...
Daarom zou ik graag willen weten of de F3SV-AS147C de "next best thing" na de G1S is? Of is er nog een andere F - laptop die nog een stukje beter (en potentieel duurder) is?
BVD
Ik had (bijna) een G1S willen kopen, ook van Asus. Maar toen kwam ik langs de F3SV-AS147C en die heeft zowat dezelfde specs én is 400€ goedkoper !
Nu wil ik natuurlijk wel een goede laptop hebben en gaat mijn budget tot zo'n 1600€ én hoeven er van mij geen rare gifgroene leds op mijn laptop te zijn...
Daarom zou ik graag willen weten of de F3SV-AS147C de "next best thing" na de G1S is? Of is er nog een andere F - laptop die nog een stukje beter (en potentieel duurder) is?
BVD
Voor €1600 euro zal ik naar een andere laptop kijken..die meer mobiliteit kan geven.Anoniem: 123712 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:24:
Goedendag...
BVD
De F3Sv is volgens mij bij Asus wel de beste na een G1S/G2S. Echter heeft de G1S/G2S een 8600M GT met daarbij nog GDDR3 geheugen en is de F3Sv uitgerust met een 8600M GS met GDDR2. Het verschil? De graka van de G2S/G1S is grofweg 66-100% sneller en volgens mij daarmee zo ongeveer de snelste DX10 laptop van dit moment.
Thanks, GENETX
Dit was nou net het soort info dat ik nodig had.
De GPU van de G1S is voor mijn doeleinden toch veel te sterk en die van de F3SV mag er ook nog best zijn imo.
Én de F3SV heeft als extraatje fingerprint-recognition.
Jullie horen nog van mij als ik de F3SV binnen heb
Goed weekend.
Dit was nou net het soort info dat ik nodig had.
De GPU van de G1S is voor mijn doeleinden toch veel te sterk en die van de F3SV mag er ook nog best zijn imo.
Én de F3SV heeft als extraatje fingerprint-recognition.
Jullie horen nog van mij als ik de F3SV binnen heb
Goed weekend.
Ik ben sterk aan het overwegen om de Asus F3Sc-AP206C aan te schaffen (C2D T7200, 2GB ram, 8400M VGA, 160GB Schijf). Is deze laptop kwalitatief ook goed? Ook lees ik bij sommige shops dat er een tas en muis bij zit, is dit standaard vanuit Asus of is dit shopafhankelijk? En zo ja, zijn de bijgeleverde tas en muis van goede kwaliteit of kun je beter een losse muis ed. aanschaffen?
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik kan je deze vraag voor een deel beantwoorden. Voor zover ik het weet levert Asus standaard bij hun notebooks een laptoptas en laptopmuis die afkomstig is van Logitech. Dit betekend dus dat dit niet shop afhankelijk, al hoe wel in het verleden mensen zijn geweest die een laptop bij een pc boer hadden gekocht en geen tas en muis erbij hadden gekregen.NoepZor schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:20:
Ik ben sterk aan het overwegen om de Asus F3Sc-AP206C aan te schaffen (C2D T7200, 2GB ram, 8400M VGA, 160GB Schijf). Is deze laptop kwalitatief ook goed? Ook lees ik bij sommige shops dat er een tas en muis bij zit, is dit standaard vanuit Asus of is dit shopafhankelijk? En zo ja, zijn de bijgeleverde tas en muis van goede kwaliteit of kun je beter een losse muis ed. aanschaffen?
Om het er nog lastiger op te maken heb ik ook nog de F3Sv-AS019C op het oog, met een Core 2 Duo T7100, 1GB, 120GB HDD, 8600M GS.
F3Sc-AP206C €955
Voordelen:
T7200 Processor
2GB geheugen
160GB schijf
Nadelen
1280x800 resolutie
8400M 128MB Grafische kaart
F3Sv-AS019C €945
Voordelen:
8600M GS Grafische kaart
1440x900 schermresolutie
Nadelen:
1GB ram
Iets tragere CPU (T7100)
120GB harde schijf
Zoals je ziet hebben beide laptops hun voordelen, maar ook hun beperkingen. Zelf neig ik nu sterk naar de F3Sv omdat deze een beter scherm heeft en een betere grafische kaart. Ik verwacht weinig van de 200 Mhz minder snelle CPU te merken. Daarnaast is het geheugen eenvoudig uit te breiden omdat er maar 1 reep geheugen in zit. Of is het budgettechnischer beter om voor de F3Sc te kiezen? Bij beide laptops zit de tas en muis bij neem ik aan?
F3Sc-AP206C €955
Voordelen:
T7200 Processor
2GB geheugen
160GB schijf
Nadelen
1280x800 resolutie
F3Sv-AS019C €945
Voordelen:
8600M GS Grafische kaart
1440x900 schermresolutie
Nadelen:
1GB ram
Iets tragere CPU (T7100)
120GB harde schijf
Zoals je ziet hebben beide laptops hun voordelen, maar ook hun beperkingen. Zelf neig ik nu sterk naar de F3Sv omdat deze een beter scherm heeft en een betere grafische kaart. Ik verwacht weinig van de 200 Mhz minder snelle CPU te merken. Daarnaast is het geheugen eenvoudig uit te breiden omdat er maar 1 reep geheugen in zit. Of is het budgettechnischer beter om voor de F3Sc te kiezen? Bij beide laptops zit de tas en muis bij neem ik aan?
Anoniem: 113825
NoepZor schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:31:
Om het er nog lastiger op te maken heb ik ook nog de F3Sv-AS019C op het oog, met een Core 2 Duo T7100, 1GB, 120GB HDD, 8600M GS.
F3Sc-AP206C €955
Voordelen:
T7200 Processor
2GB geheugen
160GB schijf
Nadelen
1280x800 resolutie
F3Sc-AS019C €945
Voordelen:
8600M GS Grafische kaart
1440x900 schermresolutie
Nadelen:
1GB ram
Iets tragere CPU (T7100)
120GB harde schijf
- Een extra reepje geheugen kost vrijwel niks, en je kan de aanschaf daarvan eventueel nog uitstellen totdat je weer wat ruimer bij kas zit.
- Of het verschil in harddisk van belang is, kan je zelf het beste bepalen. Voor de zakelijk-en-een-beetje-privé gebruiker is 120 GB (ruim) afdoende.
- De 200 MHz verschil tussen de T7100 en de T7200 zal je niet tot nauwelijks merken. Ik twijfel alleen even over de hoeveelheid cache - heeft de T7200 geen 4 MB, tegen 2 MB van de T7100? Even gespiekt op de Intel website: dit gaat dus niet op.
Ok dat is duidelijk, dan ga ik voor de F3Sv versie. Die 40GB ga ik niet missen idd (in deze PC zit ook 120GB als bootschijf), CPU snelheid mis ik denk ik ook niet. Maar dan weet ik het, wist niet of de plussen tegen de minnen opwogen, maar dat doet het dus wel, alleen al om het scherm. Die 35 euro voor een GB extra doet het hem ook niet meer
Nu alleen nog even wachten op mijn salaris, dat komt waarschijnlijk vrijdag.
Ik heb wel pech met m'n F3TC. Op 19 juni besteld, op 2 augustus terug voor reparatie, waarschijnlijk iets met de processor. Vandaag zet ik de laptop aan, maakt 'ie me toch een knetterend geluid! Het geluid lijkt uit de luidsprekers te komen en het begint al bij het booten. Alles werkt verder normaal maar dat geluid blijft. Wel heb ik het idee dat de ventilator-uitgang warmer wordt dan normaal. Normale geluiden (windows-geluiden/mp3's) worden erg schokkend afgespeeld, het knetterende geluid overheerst (een bevestiging dat het uit de luidsprekers komt (?)). Zelf heb ik het idee dat de ventilator het niet goed doet ofzo, misschien komt er wel een bepaalde elektrische stroom vrij of straling (ik verzin ook maar wat...) dat ervoor zorgt dat de luidsprekers een knetterend geluid maken. Het is gewoon niet om aan te horen! Wie heeft hier wel eens van gehoord? Toch maar weer bellen en de laptop weer terug voor reparatie? Of kan ik zelf wat doen?
[ Voor 4% gewijzigd door harryprog op 17-09-2007 19:59 ]
Ik heb deze voor mijn vriendin gekocht en ze is er erg tevreden overNoepZor schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:20:
Er zit overigens een C2D T7250 in en niet een T7200. Een T7200 is nml. niet compatible met het Santa Rosa platform. Een T7250 is gelijk aan een T7300 maar dan met 2MB L2 Cache i.p.v. 4MB. Deze heeft dus wel een FSB van 800MHz, dat heeft een T7200 niet.
De tas en de muis zitten er idd standaard bij en die zijn prima, je hoeft echt geen andere aan te schaffen.
Ik vind het voor de prijs (€ 948) echt een hele goede laptop. Goede specs en goede kwaliteit.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Ik ga denk ik toch voor de F3Sv versie omdat deze een betere videochip bevat en een beter (hogere resolutie) scherm. Ik moet er dan nog wel 1GB extra bijkopen maar dit kost slechts 30 euro, dus dan valt de laptop (945 vs 955 kale prijs) maar 20 euro duurder uit. Ik zit dan wel met een T7100 CPU maar ik denk dat ik het niet erg ga missen. Wel mist die F3Sv bluetooth en Wireless Lan N, maargoed zo vaak gebruik ik dat toch niet.
Het is dus nog eentje op basis van het 'Napa Refresh' platform en geen 'Santa Rosa'?NoepZor schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:51:
Ik ga denk ik toch voor de F3Sv versie omdat deze een betere videochip bevat en een beter (hogere resolutie) scherm. Ik moet er dan nog wel 1GB extra bijkopen maar dit kost slechts 30 euro, dus dan valt de laptop (945 vs 955 kale prijs) maar 20 euro duurder uit. Ik zit dan wel met een T7100 CPU maar ik denk dat ik het niet erg ga missen. Wel mist die F3Sv bluetooth en Wireless Lan N, maargoed zo vaak gebruik ik dat toch niet.
Als je toch al weet dat je geheugen gaat bijkopen, waarom leg je dan niet wat bij voor een F3SV-as147?NoepZor schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:51:
Ik moet er dan nog wel 1GB extra bijkopen maar dit kost slechts 30 euro, dus dan valt de laptop (945 vs 955 kale prijs) maar 20 euro duurder uit.
Zoveel meer is dat toch ook niet dan?
Het ontbreken van Bluetooth is inderdaad wel vervelend/jammer, dat was ik even vergeten te noemen. Ik ben nog steeds op zoek naar een Bluetooth-adapter voor in de Express-slot, maar heb er nog geen kunnen vinden. Bestaan ze eigenlijk wel?NoepZor schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:51:
Santa Rosa is ook met de 802.1N standaard of niet? Hij is iig wel voorzien van een P965 chipset met een 800Mhz FSB processor.FlowDesign schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:24:
[...]
Het is dus nog eentje op basis van het 'Napa Refresh' platform en geen 'Santa Rosa'?
De AS018C zit al rond de €1055 en de AS147C zit zo rond de €1115, die AS019C met 1GB geheugen gaat me ongeveer 975 kosten, vind ik meer dan genoeg. Ik moet ergens de grens trekken want ik ben al een paar 100 euro duurder aan het kijken dan een week geleden (zat toen in de 700~800 euro reeks te kijken).BizonKid schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:26:
[...]
Als je toch al weet dat je geheugen gaat bijkopen, waarom leg je dan niet wat bij voor een F3SV-as147?
Zoveel meer is dat toch ook niet dan?
Ik heb geen idee of die modules wel bestaan, in de AS018C en in de AS147C zit wel bluetooth. Hoe dat hierin is geregeld durf ik niet te zeggen (onboard bij in de wireless chip oid?). Ik vind het zelf opzich wel handig maar ik ga er geen 80 euro extra aan uitgeven (heb ik 40GB meer schijfruimte en bluetooth). Je zou misschien Asus eens kunnen mailen of die losse bluetooth adapters bestaan en waar je ze kunt bestellen.Anoniem: 113825 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:32:
[...]
Het ontbreken van Bluetooth is inderdaad wel vervelend/jammer, dat was ik even vergeten te noemen. Ik ben nog steeds op zoek naar een Bluetooth-adapter voor in de Express-slot, maar heb er nog geen kunnen vinden. Bestaan ze eigenlijk wel?
Ik wil deze week denk ik een F3Ka voor me vriendin gaan bestellen. Ik ben heel erg benieuwd naar de prestaties van de HD2600 ( non XT jammer genoeg ). Ik denk dat deze ongeveer even snel zal zijn als de 8600M GT. En wat je ook bij de desktop kaarten een beetje ziet: Zodra je AA gebruikt in DX9 games is de 8600m GT sneller en als je DX10 games hebt met shader AA heeft de HD2600 een voordeel. Maar aangezien de laptop toch twee jaar mee moet vind ik het belangrijker dat de nieuwe games beter gaan lopen.
Jammer genoeg geen HD2600 XT maar je kunt niet alles hebben zeker niet voor die prijs. Want ik wil wel een AMD cpu er in hebben. Dan is het zo i zo al moeilijk om een laptop te vinden die toch een beetje snel is. Erg jammer.... Want er zijn wel 2.3 GHz Turion cpu's alleen de snelste die ik heb gevonden is de TL64 in de GX710 van MSI.
Maar goed ik zal mijn bevindingen hier posten. Wat vinden jullie trouwens van de behuizing en de cooling van de F3 in het algemeen ? Is dit een beetje stevig ? en krast i niet te snel ? en is hij een beetje stil en wordt i onder volle belasting niet te heet ?
Jammer genoeg geen HD2600 XT maar je kunt niet alles hebben zeker niet voor die prijs. Want ik wil wel een AMD cpu er in hebben. Dan is het zo i zo al moeilijk om een laptop te vinden die toch een beetje snel is. Erg jammer.... Want er zijn wel 2.3 GHz Turion cpu's alleen de snelste die ik heb gevonden is de TL64 in de GX710 van MSI.
Maar goed ik zal mijn bevindingen hier posten. Wat vinden jullie trouwens van de behuizing en de cooling van de F3 in het algemeen ? Is dit een beetje stevig ? en krast i niet te snel ? en is hij een beetje stil en wordt i onder volle belasting niet te heet ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Zo te zien zit ie qua 3Dmark scores tussen de GS en de GT in:Astennu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:23:
Ik wil deze week denk ik een F3Ka voor me vriendin gaan bestellen. Ik ben heel erg benieuwd naar de prestaties van de HD2600 ( non XT jammer genoeg ). Ik denk dat deze ongeveer even snel zal zijn als de 8600M GT. En wat je ook bij de desktop kaarten een beetje ziet: Zodra je AA gebruikt in DX9 games is de 8600m GT sneller en als je DX10 games hebt met shader AA heeft de HD2600 een voordeel. Maar aangezien de laptop toch twee jaar mee moet vind ik het belangrijker dat de nieuwe games beter gaan lopen.
http://nl.notebookcheck.c...adeon-HD-2600.3787.0.html
Gaat je vriendin er ook daadwerkelijk mee gamen of is het omdat jij dat leuk vindt?
Waarom wil je persé een AMD erin hebben? Volgens mij is Intel toch echt de betere keus op dit moment voor laptops. Ik denk dat Intels o.a. energiezuiniger zijn.Jammer genoeg geen HD2600 XT maar je kunt niet alles hebben zeker niet voor die prijs. Want ik wil wel een AMD cpu er in hebben. Dan is het zo i zo sowiesoal moeilijk om een laptop te vinden die toch een beetje snel is. Erg jammer.... Want er zijn wel 2.3 GHz Turion cpu's alleen de snelste die ik heb gevonden is de TL64 in de GX710 van MSI.
Toevallig heb ik voor mijn vriendin een poosje geleden de F3SC-AP206C besteld. De laptop (15.4") was iets groter dan ik verwacht had maar de bouwkwaliteit is prima hoor. Erg stevig en solide. Ook het scherm is erg mooi, helder en heeft een zeer goed contrast. Ook is ie behoorlijk stil en nee, hij wordt niet heet. (Maar dat is met een Intel C2D T7250 erin, met een AMD zal ie wel bloedheet wordenMaar goed ik zal mijn bevindingen hier posten. Wat vinden jullie trouwens van de behuizing en de cooling van de F3 in het algemeen ? Is dit een beetje stevig ? en krast i niet te snel ? en is hij een beetje stil en wordt i onder volle belasting niet te heet ?
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 19-09-2007 11:16 ]
Me vriendin speelt wel een Wow, Warcraft III en CS S dus daar gaat i ook voor gebruikt worden
Ik koop volgende maand zelf een MSI GX710.
Waarom AMD. Omdat intel al een te grote machts positie heeft. En hoe ze beleid voeren staat me niet aan. Ook de prijsafspraken in het verleden vind ik belachelijk. Dat is voor mij een rede om geen Intel te kopen. + zo groot is het verschil in prestatie niet. Voor die prijs heb je een T7100 laptop en die loopt op 1.8 Ghz. Dat is ongeveer gelijk aan een AMD Turion op 2.1. + als iedereen intel koopt is AMD straks niet meer. En dan heb je geen eens een keuze meer. En dan gaan we misschien met 200 MHz per jaar omhoog en dat wil je denk ik ook niet
Qua energie verbruik schelen de cpu's elkaar niet veel. Onder full load zal de intel wat zuiniger zijn. Idle zijn de AMD's net iets zuiniger. Beide zijn 65nm en 25-35 watt.
Waarom AMD. Omdat intel al een te grote machts positie heeft. En hoe ze beleid voeren staat me niet aan. Ook de prijsafspraken in het verleden vind ik belachelijk. Dat is voor mij een rede om geen Intel te kopen. + zo groot is het verschil in prestatie niet. Voor die prijs heb je een T7100 laptop en die loopt op 1.8 Ghz. Dat is ongeveer gelijk aan een AMD Turion op 2.1. + als iedereen intel koopt is AMD straks niet meer. En dan heb je geen eens een keuze meer. En dan gaan we misschien met 200 MHz per jaar omhoog en dat wil je denk ik ook niet
Qua energie verbruik schelen de cpu's elkaar niet veel. Onder full load zal de intel wat zuiniger zijn. Idle zijn de AMD's net iets zuiniger. Beide zijn 65nm en 25-35 watt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hmmz tjah kweenie. Op zich heb je wel een goed standpunt en qua desktops zou ik ook twijfelen tussen AMD en Intel maar voor laptops heeft Intel gewoon mijn voorkeur.Astennu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:16:
Me vriendin speelt wel een Wow, Warcraft III en CS S dus daar gaat i ook voor gebruikt wordenIk koop volgende maand zelf een MSI GX710.
Pas er wel mee op dat de F3Ka een trage 4200rpm HDD aan boord heeft.. Vraag me ook niet waarom, maar Asus vond dat blijkbaar nodig in zo'n laptop.. AMD is btw op geen punt zuiniger, Intel heeft gewoon betere saving features. Intel is eerder Idle zuiniger waar AMD op high performance misschien zuiniger kan zijn! Dat AMD heel heetwordt is non-sense. Dat maakt tegenwoordig niks meer uit.. Dat er geen snellere in zit is vrij simpel. De Yields liggen lang niet zo hoog. Toen ik mn laptop kocht was er ook een TL-60, maar die was amper te vinden. Alles was TL-50/TL-52 en alleen de wat betere modellen hadden nog de keuze voor een TL-56.
Ik zie hier veel mensen die twijfelen om een laptop te komen omdat ie bijvoorbeeld een te trage proc heeft, of maar 1 reepje ram.... Ga dan gewoon naar laptops4u.nl en pas het aan
En meer betalen... voor dat geld zet ik er zelf wel geheugen in en neem genoegen met de 120GB schijf en T7100dbzfan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:03:
Ik zie hier veel mensen die twijfelen om een laptop te komen omdat ie bijvoorbeeld een te trage proc heeft, of maar 1 reepje ram.... Ga dan gewoon naar laptops4u.nl en pas het aan
Trouwens, ik lees in deze review dat er 30 dagen pixelgarantie op de laptop zit vanuit Asus. Is dit ook zo? Op de site van Asus staat namelijk heel wat anders.
[ Voor 31% gewijzigd door NoepZor op 20-09-2007 11:04 ]
Die Zero Bright Dot-policy van ASUS geldt voor een beperkt aantal typen, de F3-serie valt daar niet onder. ZBD is trouwens ook geen complete pixelgarantie; gekleurde of zwarte pixels vallen er voorzover ik weet niet onder.NoepZor schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:46:
[...]
En meer betalen... voor dat geld zet ik er zelf wel geheugen in en neem genoegen met de 120GB schijf en T7100
Trouwens, ik lees in deze review dat er 30 dagen pixelgarantie op de laptop zit vanuit Asus. Is dit ook zo? Op de site van Asus staat namelijk heel wat anders.
Oke zijn er veel laptops met pixelproblemen of kan ik de gok wel wagen om er een zonder garantie te bestellen? Aan de ene kant wil ik best 40 euro betalen voor een goed scherm aan de andere kant als er toch weinig problemen zijn wil ik best 40 euro besparen
Anoniem: 165228
Ik krijg het niet voor elkaar om beeld van de laptop op de tv te krijgen.
Ik sluit hem aan via de s-video met de kabel wie ik erbij gekregen heb. Die zet hem om naar zon 'tulp stekker' en via een kabel sluit ik hem aan op de video in van de tv ( gele ingang)
Heb het al geprobeert met nvidea control center maar de tv reageert nergens op.
Ik sluit hem aan via de s-video met de kabel wie ik erbij gekregen heb. Die zet hem om naar zon 'tulp stekker' en via een kabel sluit ik hem aan op de video in van de tv ( gele ingang)
Kun je niet gewoon alleen een S-Video kabel gebruiken? Deze kun je rechtstreeks in je laptop prikken. Ik weet alleen niet of jouw TV ook een S-Video ingang heeft.Anoniem: 165228 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:30:
Ik krijg het niet voor elkaar om beeld van de laptop op de tv te krijgen.
Ik sluit hem aan via de s-video met de kabel Die ik erbij gekregen heb. Die zet hem om naar zon 'tulp stekker' en via een kabel sluit ik hem aan op de video in van de tv ( gele ingang)
Achterzijde laptop S-Video uitgang:
S-Video kabel:

Wanneer een PC of Laptop de TV niet eens kan detecteren dan kan het ook zijn dat de kabel gewoon kapot is.
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 20-09-2007 13:39 ]
Er waren toch verschillende varianten van.. ieder met een andere pin configuratie? In ieder geval had mijn vorige Acer laptop hier wel last van.FlowDesign schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:37:
[...]
Kun je niet gewoon alleen een S-Video kabel gebruiken? Deze kun je rechtstreeks in je laptop prikken. Ik weet alleen niet of jouw TV ook een S-Video ingang heeft.
Achterzijde laptop S-Video uitgang:
[afbeelding]
S-Video kabel:
[afbeelding]
Wanneer een PC of Laptop de TV niet eens kan detecteren dan kan het ook zijn dat de kabel gewoon kapot is.
Ik heb zojuist vernomen dat de F3SC van mn vriendin toch een 7-pins S-Video out heeft, hier de bovenste:PCMedic schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:12:
[...]
Er waren toch verschillende varianten van.. ieder met een andere pin configuratie? In ieder geval had mijn vorige Acer laptop hier wel last van.

Lang niet, S-Video is niet geweldig qua beeld. Tis een soort van composite...
Anoniem: 233142
Sterker nog, met een contertertje maak je van een S-Video een composite aansluiting.GENETX schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:05:
Lang niet, S-Video is niet geweldig qua beeld. Tis een soort van composite...
Is de F3Sv (AS019c) serie ALTIJD met een 1440x900 scherm? Ik zie bij 4launch en Salland namelijk 1280x800 staan. Bij de overige sites staat wel 1440x900. Asus zelf schept ook geen duidelijkheid.
Jup altijd, ik heb een F3SV gekocht bij salland, daar stond ook dat hij geen bluetooth en 1280*800 heeft, maar hij heeft wel gewoon bluetooth en 1440*900NoepZor schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:53:
Is de F3Sv (AS019c) serie ALTIJD met een 1440x900 scherm? Ik zie bij 4launch en Salland namelijk 1280x800 staan. Bij de overige sites staat wel 1440x900. Asus zelf schept ook geen duidelijkheid.
Oke anders bel ik er morgen even heen. Ik wil hem het liefst daar halen dan kan ik hem gewoon ophalen zit ik niet met verzenden etc.
Even een vraagje.
Ik was opzoek naar een laptop en kwam de Asus Pro31Tc-AP073C tegen, wel redelijk budget. Nu kon ik op Asus.com alleen niets vinden over dit type. Asus gebeld en men vertelde dat dit eigenlijk de F3Tc was.
Nu zou ik graag willen weten of dit ook klopt en of iemand hier ervaring met het type heb die ik wil gaan aanschaffen. Is de gebruikte behuizing ook het zelfde aan de F3Tc?
Specs:
AMD Turion64 MK-36 (2Ghz) (socket S1)
1Gb ddr677
120Gb
Nv GO 7300 256 dedicated
Thanks
Ik was opzoek naar een laptop en kwam de Asus Pro31Tc-AP073C tegen, wel redelijk budget. Nu kon ik op Asus.com alleen niets vinden over dit type. Asus gebeld en men vertelde dat dit eigenlijk de F3Tc was.
Nu zou ik graag willen weten of dit ook klopt en of iemand hier ervaring met het type heb die ik wil gaan aanschaffen. Is de gebruikte behuizing ook het zelfde aan de F3Tc?
Specs:
AMD Turion64 MK-36 (2Ghz) (socket S1)
1Gb ddr677
120Gb
Nv GO 7300 256 dedicated
Thanks
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Voor laptops weet ik het niet. Maar bij desktops id AMD idle veel zuiniger. Dat is bij meerdere revieuw bewezen. Maar in load in de Intel zuiniger. AMD's Laptop cpu's wijken niet veel af van de notebook versie. Ze hebben alleen lagere clockspeeds en een veel lager verbruik. AMD heeft nu Turion cpu's tot 2.3 GHz. Deze zie je niet veel omdat iedereen intel wil. Waarschijnlijk omdat het meer merk is. Want voor de rest zijn er geen grote verschillen. De Intel laptops zijn iets zuiniger. Maar voor de rest zijn die AMD cpu's prima. Maar misschien worden er wel niet veel van gemaakt. Maar ik denk dat dat vooral is door dat Centrino zo populair was. En daarom wil iedereen nu alleen nog maar intel laptops. Ik heb zelf meerdere AMD laptops gehad. En met intel laptops gewerkt en ik kan nou niet zeggen dat die intel zo veel beter is. Alleen iets sneller met games door de C2D cpu. ( afhankelijk van welke cpu je hebt. Want de 1.8 Ghz T7100 is ongeveer gelijk aan de TL60 )GENETX schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:54:
Pas er wel mee op dat de F3Ka een trage 4200rpm HDD aan boord heeft.. Vraag me ook niet waarom, maar Asus vond dat blijkbaar nodig in zo'n laptop.. AMD is btw op geen punt zuiniger, Intel heeft gewoon betere saving features. Intel is eerder Idle zuiniger waar AMD op high performance misschien zuiniger kan zijn! Dat AMD heel heetwordt is non-sense. Dat maakt tegenwoordig niks meer uit.. Dat er geen snellere in zit is vrij simpel. De Yields liggen lang niet zo hoog. Toen ik mn laptop kocht was er ook een TL-60, maar die was amper te vinden. Alles was TL-50/TL-52 en alleen de wat betere modellen hadden nog de keuze voor een TL-56.
Dat van die HD wist ik en die wordt ook vervangen door een 7200 RPM disk.
Ik heb een InNote bij Informatique in bestelling maar dit gaat mij te lang duren dus ben ik aan het overwegen om de F3SV-AS147C aan te schaffen. Ik heb alleen wat vraagjes:
Is het makkelijke om Windows XP er in dualboot naast te zetten?
Zijn er veel problemen met het vinden van de juiste drivers voor XP?
Wordt er een volledige Vista versie op DVD meegeleverd? Niet van die Acer restore troep.
Is het makkelijke om Windows XP er in dualboot naast te zetten?
Zijn er veel problemen met het vinden van de juiste drivers voor XP?
Wordt er een volledige Vista versie op DVD meegeleverd? Niet van die Acer restore troep.
[ Voor 11% gewijzigd door Xiquena op 21-09-2007 11:42 ]
Ik heb Salland gebeld en deze gaven aan dat de resolutie van de F3Sv laptop inderdaad 1440x900 is en dat het fout op de site stond. Ik heb de laptop nu besteld ik hoop dat ik hem volgende week af kan halen. Als extra geheugen heb ik er een reepje Kingston Valueram 1GB DDR2 667 bij. Iedereen bedankt voor het bentwoorden van mijn vragen, ik laat t.z.t. wel weten hoe de laptop bevalt en hopelijk kan ik in de toekomst andere gebruikers voorthelpen.
[ Voor 33% gewijzigd door NoepZor op 21-09-2007 15:30 ]
Heb net een e-mail gehad dat mijn Asus F3Sv een verzendstatus heeft gekregen
, Hoop dan dinsdag of woensdag de laptop binnen te hebben
. Zal snel foto's maken.
Heb je hierover de F3Sv AS019? Deze had toch geen bluetooth? Voor zover ik op internet kon vinden heeft de AS018 ingebouwde bluetooth kit met 2 gig aan geheugen en 1280X800 scherm.Mauritzzz schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:11:
[...]
Jup altijd, ik heb een F3SV gekocht bij salland, daar stond ook dat hij geen bluetooth en 1280*800 heeft, maar hij heeft wel gewoon bluetooth en 1440*900.
De F3Sv AS019 moet met 1 gig geheugen minder doen en had volgens mij geen bluetooth, echter wel een 1440x900 scherm.
zie 4launch.nl
Die AS018C heeft volgens andere zaken gewoon een 1440x900 scherm hoor, net zoals de AS019C.
De 019c heeft inderdaat geen bluetooth, dat heeft alleen de 018c. En het scherm van de 018c en 019c is beide 1440*900.PCMedic schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:48:
[...]
Heb je hierover de F3Sv AS019? Deze had toch geen bluetooth? Voor zover ik op internet kon vinden heeft de AS018 ingebouwde bluetooth kit met 2 gig aan geheugen en 1280X800 scherm.
De F3Sv AS019 moet met 1 gig geheugen minder doen en had volgens mij geen bluetooth, echter wel een 1440x900 scherm.
zie 4launch.nl
De 019c is eigenlijk de 018c met 1gb geheugen minder, 40gb hdd ruimte minder en geen bluetooth.
Anoniem: 157985
Kan iemand me PM'en hoe ik een bios update uitvoer?
En zijn er nog mensen die veel opstart en afsluit errors in hun logboek hebben staan (diagnostics-performance, onder logboeken toepassingen en services, microsoft, windows)
En zijn er nog mensen die veel opstart en afsluit errors in hun logboek hebben staan (diagnostics-performance, onder logboeken toepassingen en services, microsoft, windows)
X-Fi: dat ligt eraan wat voor file je hebt gedownload om je bios mee up te graden. Een image moet je uitpakken naar een USB-stick of diskette, of naar een mapje op de harde schijf waar je vanuit DOS bij kan. Geen idee hoe ik mijn bios heb geupgrade maar I did it. Er staat vaak wel een info file bij die je uitlegt op welk medium je de file moet klaarzetten en dat hij hem dan automatisch laadt bij het booten.
Ik geloof zelfs dat er op Asustreiber een tooltje staat dat biossen voor je flasht. Volgens mij heb k het daar mee gefixt. Was vrij simpel, wel zorgen dat je ff laptop netjes afsluit en clean opstart.
Zelf heb ik nu een probleem ondervonden. Eigenlijk al twee. Ik heb een AP019C nog wattes.
1) De fan rechts boven onder mijn toetsenbord loopt aan. Daarbij maakt hij een zingend geluid. Het gebeurde eerst alleen wanneer het warm was, nu eigenlijk elke dag wel even. Ik heb Notebook Hardware Control geinstalleerd en hem altijd op Dynamic Switching staan. Bij battery gaat hij naar Batt Optimized. Alleen om dit gedoe wil ik hem eigenlijk niet terugsturen, want ik schat de kans groot dat de servicedesk het geluid eerst niet snapt en dus niks vervangt.
2) Mijn harde schijf is met ziekelijk geluid vastgelopen en gecrasht. Ja, vanavond, zonet. En wonder boven wonder is mijn laptop weer opgestart. Ik zat te Photoshoppen en had Winamp aan. Ik speelde een nummer vanaf de harde schijf en had een externe USB-schijf eraan hangen. Opeens hoor ik een vervelend geratel van links. Daar zitten (onder tobo) de laptop HD en daar staat ook de externe schijf. Het geluid klonk als het voortdurend wegschrijven van data. Bij het opstarten hoor je dat geknor wel, maar nu echt de hele tijd door. Ik werd bang!
Ik dacht dat het de externe schijf was dus die heb ik gepowerdownd. Het geluid ging door. Op dat moment merkte ook mijn lapje dat er iets mis was en sloeg helemaal vast. Het enige wat ik kon doen was met de knop 4 sec. uitzetten en toen opnieuw booten. *gelukkig* hij bootte want het had zo kunnen zijn dat een paar belangrijke bestanden naar de knoppen waren. Of dat zo is weet ik nog steeds niet. Ben iig wel een duur half uurtje Photoshop retouching werk kwijt.
Voor wat ik in apparaatbeheer kan zien is zowel de laptopschijf een Seagate als de externe.
Ik zit echt sterk in dubio om de laptop nu te laten nakijken. Ik kán alles backuppen, maar ik zal voor ca. 3-4 weken at least geen laptop hebben, en die heb ik nodig voor mijn stage. Het is allemaal nog binnen de garantie, hij is via een webshop gekocht (hier in Enschede) een half jaar geleden. Het is kiezen tussen twee kwaden...
doen?
Ik geloof zelfs dat er op Asustreiber een tooltje staat dat biossen voor je flasht. Volgens mij heb k het daar mee gefixt. Was vrij simpel, wel zorgen dat je ff laptop netjes afsluit en clean opstart.
Zelf heb ik nu een probleem ondervonden. Eigenlijk al twee. Ik heb een AP019C nog wattes.
1) De fan rechts boven onder mijn toetsenbord loopt aan. Daarbij maakt hij een zingend geluid. Het gebeurde eerst alleen wanneer het warm was, nu eigenlijk elke dag wel even. Ik heb Notebook Hardware Control geinstalleerd en hem altijd op Dynamic Switching staan. Bij battery gaat hij naar Batt Optimized. Alleen om dit gedoe wil ik hem eigenlijk niet terugsturen, want ik schat de kans groot dat de servicedesk het geluid eerst niet snapt en dus niks vervangt.
2) Mijn harde schijf is met ziekelijk geluid vastgelopen en gecrasht. Ja, vanavond, zonet. En wonder boven wonder is mijn laptop weer opgestart. Ik zat te Photoshoppen en had Winamp aan. Ik speelde een nummer vanaf de harde schijf en had een externe USB-schijf eraan hangen. Opeens hoor ik een vervelend geratel van links. Daar zitten (onder tobo) de laptop HD en daar staat ook de externe schijf. Het geluid klonk als het voortdurend wegschrijven van data. Bij het opstarten hoor je dat geknor wel, maar nu echt de hele tijd door. Ik werd bang!
Ik dacht dat het de externe schijf was dus die heb ik gepowerdownd. Het geluid ging door. Op dat moment merkte ook mijn lapje dat er iets mis was en sloeg helemaal vast. Het enige wat ik kon doen was met de knop 4 sec. uitzetten en toen opnieuw booten. *gelukkig* hij bootte want het had zo kunnen zijn dat een paar belangrijke bestanden naar de knoppen waren. Of dat zo is weet ik nog steeds niet. Ben iig wel een duur half uurtje Photoshop retouching werk kwijt.
Voor wat ik in apparaatbeheer kan zien is zowel de laptopschijf een Seagate als de externe.
Ik zit echt sterk in dubio om de laptop nu te laten nakijken. Ik kán alles backuppen, maar ik zal voor ca. 3-4 weken at least geen laptop hebben, en die heb ik nodig voor mijn stage. Het is allemaal nog binnen de garantie, hij is via een webshop gekocht (hier in Enschede) een half jaar geleden. Het is kiezen tussen twee kwaden...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
@Dark Blue:
Garantie gaat via Asus, dus de webshop heeft er nu niks meer mee te maken. Asus claimt dat ze binnen 7 werkdagen de laptop terugsturen (zo mogelijk...). Bij mij was dat in ieder geval wel het geval: ik had mijn oude laptop binnen een week terug (voor een probleem met mijn beeldscherm - Asus F3Jc).
Houd er trouwens ook rekening mee dat ze misschien dit niet als RMA aannemen. Waarschijnlijk moet je eerst zelf de HDD testen met tooltjes (van Seagate ofzo). En ik denk ook niet dat dat zingende geluid onder de garantie valt. Wat je kan doen is de laptop openschroeven: misschien zit er stof in de fan.
Garantie gaat via Asus, dus de webshop heeft er nu niks meer mee te maken. Asus claimt dat ze binnen 7 werkdagen de laptop terugsturen (zo mogelijk...). Bij mij was dat in ieder geval wel het geval: ik had mijn oude laptop binnen een week terug (voor een probleem met mijn beeldscherm - Asus F3Jc).
Houd er trouwens ook rekening mee dat ze misschien dit niet als RMA aannemen. Waarschijnlijk moet je eerst zelf de HDD testen met tooltjes (van Seagate ofzo). En ik denk ook niet dat dat zingende geluid onder de garantie valt. Wat je kan doen is de laptop openschroeven: misschien zit er stof in de fan.
Anoniem: 234172
Hallo allemaal,
Ik zit te twijfelen tussen 2 laptops: F3SV AS018C (€ 925 ex BTW) EN F3SV AS193C ( € 952 ex BTW)
Op deze site worden beide laptops vergeleken:
http://www.topproduct.nl/...3/Asus_F3_serie_info.html
Nou heb ik 2 vragen betreffende beide laptops:
1. Op bovenstaande site staat dat de F3SV AS193C als optische drive een ' DVD Super Multi DL ' heeft en de F3SV AS018C een ' DVD Super Multi ' . Betekent dit DL Dual Layer en dat voor 35 euries meer ik dus een DL heb op de AS193C?
2. Is de AS193C een nieuwe laptop want ik kan er vrij weinig over vinden?
Gezien het prijsverschil tussen de laptops heb ik voor 35 euro meer niet alleen een snellere processor maar ook een Dual Layer brander erin ipv een normale....
Ik ga de laptop gebruiken voor gamen (af en toe), intensief internetten, voor mijn studie, veel in Office werken en regelmatig films kijken. Beide laptops zitten binnen mijn budget wat tot de € 1150 inclusief BTW is.
Welke raden jullie aan? Of kan ik beter een andere (goedkopere) laptop nemen en de garantie van 2 jr naar 3 jr upgraden voor 100 euries?
Ik wil er ongeveer 3 - 4 jaar mee doen vandaar dat ik nu liever iets beters koop dan één van 800 - 900 euro (inclusief BTW)
Ik zit te twijfelen tussen 2 laptops: F3SV AS018C (€ 925 ex BTW) EN F3SV AS193C ( € 952 ex BTW)
Op deze site worden beide laptops vergeleken:
http://www.topproduct.nl/...3/Asus_F3_serie_info.html
Nou heb ik 2 vragen betreffende beide laptops:
1. Op bovenstaande site staat dat de F3SV AS193C als optische drive een ' DVD Super Multi DL ' heeft en de F3SV AS018C een ' DVD Super Multi ' . Betekent dit DL Dual Layer en dat voor 35 euries meer ik dus een DL heb op de AS193C?
2. Is de AS193C een nieuwe laptop want ik kan er vrij weinig over vinden?
Gezien het prijsverschil tussen de laptops heb ik voor 35 euro meer niet alleen een snellere processor maar ook een Dual Layer brander erin ipv een normale....
Ik ga de laptop gebruiken voor gamen (af en toe), intensief internetten, voor mijn studie, veel in Office werken en regelmatig films kijken. Beide laptops zitten binnen mijn budget wat tot de € 1150 inclusief BTW is.
Welke raden jullie aan? Of kan ik beter een andere (goedkopere) laptop nemen en de garantie van 2 jr naar 3 jr upgraden voor 100 euries?
Ik wil er ongeveer 3 - 4 jaar mee doen vandaar dat ik nu liever iets beters koop dan één van 800 - 900 euro (inclusief BTW)
Ik heb mijn laptop afgelopen week opgestuurd ter reparatie. Binnen een week terug! Dat vond ik wel netjes. Wat ook netjes was, dat het moederbord was vervangen en dus mijn opstartprobleem was verholpen!!
Helemaal blij aangekomen in het opstartscherm van Vista, doet mijn fingerprintreader het niet......... Kom Vista dus niet in...... Ik bellen naar de mensen van Asus, nou dit was normaal en je moest gewoon een recovery doen. Geen probleem, recovery gedaan want had toch alles wat bewaard moest worden op de D schijf staan. Recovery gedaan en nog steeds geen fingerprintreader beschikbaar.
Oftewel, gewoon niet goed aangesloten.... Dus nu leef ik toe naar de volgende datum dat ik mijn laptop weer een weekje kan missen om de reader te laten maken.. prutsertjes daar bij Asus, het is dan maar een kleingheid, maar je hoort je werk goed te doen.
Wat wel fijn is: Een laptop die in één keer opstart
Helemaal blij aangekomen in het opstartscherm van Vista, doet mijn fingerprintreader het niet......... Kom Vista dus niet in...... Ik bellen naar de mensen van Asus, nou dit was normaal en je moest gewoon een recovery doen. Geen probleem, recovery gedaan want had toch alles wat bewaard moest worden op de D schijf staan. Recovery gedaan en nog steeds geen fingerprintreader beschikbaar.
Oftewel, gewoon niet goed aangesloten.... Dus nu leef ik toe naar de volgende datum dat ik mijn laptop weer een weekje kan missen om de reader te laten maken.. prutsertjes daar bij Asus, het is dan maar een kleingheid, maar je hoort je werk goed te doen.
Wat wel fijn is: Een laptop die in één keer opstart
Wordt er bij een Asus F3SV-AS147C een normale Vista DVD mee geleverd of werkt alles via recovery? Is dit een OEM versie zodat ik ook een andere DVD kan gebruiken voor een clean install?
Anoniem: 234172
Dit zijn toch precies 2 dezelfde laptops: F3SV-AS193C en de F3SV-AS147C
http://www.topproduct.nl/...2/Asus_F3_serie_info.html
Waarom dan toch het prijsverschil van ruim 30 euro.....
Zou iemand nog de moeite willen nemen om op mijn vorige post te reageren (op page 6)?!
Thnx
Zou iemand nog de moeite willen nemen om op mijn vorige post te reageren (op page 6)?!
Thnx
De F3SV-AS147C heeft een ingebouwde fingerprint reader en de F3SV-AS193C niet, dit verklaard dus het prijs verschil.Anoniem: 234172 schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:15:
Dit zijn toch precies 2 dezelfde laptops: F3SV-AS193C en de F3SV-AS147C
Thnx
Werkt met een herstel-disk.Xiquena schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:46:
Wordt er bij een Asus F3SV-AS147C een normale Vista DVD mee geleverd of werkt alles via recovery? Is dit een OEM versie zodat ik ook een andere DVD kan gebruiken voor een clean install?
Heb de 147 net 2 daagjes binnen
Ik hoop mijne morgen binnen te krijgenAnoniem: 123712 schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:25:
[...]
Werkt met een herstel-disk.
Heb de 147 net 2 daagjes binnen
Dus waar is de review?
Ik vraag het nog maar eens; is het batterij verbruik wat je verwacht had?
Ik zit hier vol spanning te wachten op mijn laptop, verveel me en dan duurt het alleen maar langer
.

Ik ook al, kan hem volgens salland de 26e afhalen (morgen), maar helaas moet ik morgenochtend naar Leerdam met school dus duurt nog wel even voor we weer terug zijn en ik moet nog eens om 4 uur werken. Dit betekent dat ik donderdag tijd heb om hem af te halen, dus dan post ik wel mijn eerste indruk
De harde schijf crash is nu alweer een paar dagen geleden en sindsdien heeft hij het werkelijk prima gedaan. Niks corrupt.silmaril8 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:55:
@Dark Blue:
Ik heb mijn zingende-fan-verhaal eens even aan de Asus helpdesk voorgelegd, flink verhaal... krijg je terug 'vraag een rma nummer aan en tnt komt de laptop ophalen'. Ik was fors beledigd! Waarom leggen ze je niet even uit wat het mogelijk kan zijn en of dat ernstig is!
Afijn, ik lees hierboven dat mensen hem met 7 werkdagen terughadden... ik wil hem dan wel eerst helemaal backuppen, dwz. een image maken enzo. Krijg je hem geformatteerd terug? Gaan ze op je harde schijf lopen neuzen wanneer het een hardwareprobleem betreft en ze dus niks met je software te maken hebben? Ik heb mijn laptop eigenlijk hard nodig voor mijn stage, hoewel ik ook tijdelijk een andere kan gebruiken... een sloompie hier die normaliter alleen presentaties draait
[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 25-09-2007 11:11 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Mmm, dat is echt shitty. Ik vind het al erg dat ik hem een week kwijt ben - mijn oude werkstation is namelijk gecrasht, daar kan ik alleen nog knoppix op booten en bestanden eraf halen - en ik heb deze laptop gewoon dagelijks nodig. Als ik een image maak, hoop ik dat ik weer alles binnen een uurtje of twee terug heb.
Bij mij zullen ze ook wel Vista installeren als ik 'm terugkrijg
Maar, dat is een ander verhaal, gaat niet meer specifiek over een F3...
Bij mij zullen ze ook wel Vista installeren als ik 'm terugkrijg
Maar, dat is een ander verhaal, gaat niet meer specifiek over een F3...
Ja me laptop is binnen
. Moest wel gelijk een recovery doen omdat ik een andere hardeschijf erin heb laten zetten maar die is bijna klaar. Zal vanavond foto's maken als ik thuis ben.
Ben weer blij en verveel me niet meer
.
Ben weer blij en verveel me niet meer
En hoe bevalt de laptop SpeedfeakR? Al games op gespeeld? Zo ja loopt dat goed?
Ik moet nog 2 dagen wachten tot ik mijn F3Sv af kan halen
Ik ben benieuwd of ik ook de draaibare cam heb. Waar heb je jouwn laptop trouwens besteld en had je de tas en muis er ook bij ??
Ik moet nog 2 dagen wachten tot ik mijn F3Sv af kan halen
Ik heb een F3Sv-AS019C en heb er Windows XP op gezet. Asus levert alleen drivers voor Vista. Met een slipstream met sata-drivers kon ik XP installeren.
Nu zijn er nog een paar problemen.
- Audio werkt niet
- Bluetooth werkt niet
- USB2.0 foutmelding
- Fingerprint sensor
Ik heb al aardig wat gezocht en ook al van alles geprobeerd om te installeren. Bovenstaande problemen heb ik echter nog niet kunnen oplossen.
Ik kan niet achterhalen welke drivers ik voor deze onderdelen moet installeren. Volgens mij moet ik iets van en Intel High Definition Audio driver hebben.
Klopt dit?
En waar kan ik de juiste drivers vinden.
Screendump van de Device Manager
Nu zijn er nog een paar problemen.
- Audio werkt niet
- Bluetooth werkt niet
- USB2.0 foutmelding
- Fingerprint sensor
Ik heb al aardig wat gezocht en ook al van alles geprobeerd om te installeren. Bovenstaande problemen heb ik echter nog niet kunnen oplossen.
Ik kan niet achterhalen welke drivers ik voor deze onderdelen moet installeren. Volgens mij moet ik iets van en Intel High Definition Audio driver hebben.
Klopt dit?
En waar kan ik de juiste drivers vinden.
Screendump van de Device Manager
[ Voor 6% gewijzigd door reddevil001 op 22-10-2007 22:07 ]
None
De laptop bevalt goed vindt hem echt mooi ben er super blij mee, heb er nog geen games op gespeelt omdat ik vanavond andere Windows Vista op ga zetten (heb een Ultimate licentie). Ik heb mijn laptop bestelt bij Laptop4u.nl en kreeg daar een gratis tas + muis bij, muis is echt klein maar dat merk je pas als je weer een grote muis vast hebNoepZor schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:27:
En hoe bevalt de laptop SpeedfeakR? Al games op gespeeld? Zo ja loopt dat goed?
Ik moet nog 2 dagen wachten tot ik mijn F3Sv af kan halenIk ben benieuwd of ik ook de draaibare cam heb. Waar heb je jouwn laptop trouwens besteld en had je de tas en muis er ook bij ??
Maak van de week pas foto's omdat als ik thuis kom het al donker is maar wil graag foto's maken bij daglicht
Die gratis tas/muis zit uiteraard in de prijs verwerkt
Hier ligt die tas ook maar niks te doen, die is veel te dun en geeft wat mij betreft amper bescherming. Hij zal waterdicht zijn als je mazzel hebt maar er zit amper schuim in om tegen stoten te beschermen. Ik stop m wel in m'n rugzak, die heeft een apart vak met rondom schuim en een harde zijkant/onderkant.
Verder bevalt m'n F3SV (AS147C) prima, lekker snel en een mooi scherm met een betere resolutie dan m'n vorige laptop. Dat was ook een asus, een A6Jc met deze specs: T2300, 2GB (zelf 1 GB bijgezet), 100GB 7200rpm (de 100GB 5400rpm vervangen),15.4" 1280*800 en een 7300Go 128MB. Dus ik ben er redelijk op vooruit gegaan, snellere en nieuwere cpu met hogere fsb, robson module, hogere resolutie, veel betere videokaart, grotere HD (komt misschien later wel een 7200rpm model in). Verder zijn ze zo goed als hetzelfde.
Wel een nadeel is dat de F3Sv veel eerder de fan aan heeft staan, waar de A6Jc eigenlijk altijd de fan uit had staat hij nu permanent zacht mee te blazen. Beide op entertainment mode (max cpu mogelijk maar klokt wel terug tot laagst mogelijke stand). Zal een T7300 en die 8600GS toch meer hitte produceren dan de T2300 en 7300Go.
Verder bevalt m'n F3SV (AS147C) prima, lekker snel en een mooi scherm met een betere resolutie dan m'n vorige laptop. Dat was ook een asus, een A6Jc met deze specs: T2300, 2GB (zelf 1 GB bijgezet), 100GB 7200rpm (de 100GB 5400rpm vervangen),15.4" 1280*800 en een 7300Go 128MB. Dus ik ben er redelijk op vooruit gegaan, snellere en nieuwere cpu met hogere fsb, robson module, hogere resolutie, veel betere videokaart, grotere HD (komt misschien later wel een 7200rpm model in). Verder zijn ze zo goed als hetzelfde.
Wel een nadeel is dat de F3Sv veel eerder de fan aan heeft staan, waar de A6Jc eigenlijk altijd de fan uit had staat hij nu permanent zacht mee te blazen. Beide op entertainment mode (max cpu mogelijk maar klokt wel terug tot laagst mogelijke stand). Zal een T7300 en die 8600GS toch meer hitte produceren dan de T2300 en 7300Go.
*Autofans member salutes you :WSick Nick schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:14:
Die gratis tas/muis zit uiteraard in de prijs verwerktHier ligt die tas ook maar niks te doen, die is veel te dun en geeft wat mij betreft amper bescherming. Hij zal waterdicht zijn als je mazzel hebt maar er zit amper schuim in om tegen stoten te beschermen. Ik stop m wel in m'n rugzak, die heeft een apart vak met rondom schuim en een harde zijkant/onderkant.
Ik heb de 147 sinds zaterdag en ik moet zeggen dat ik het geluidsniveau zéér acceptabel vind. Misschien is het wel zo dat laptop-eigenaars gewoon verwend zijn qua geluidsproductie en al gaan zeuren als de fan een beetje mee blaast.Sick Nick schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:14:
Die gratis tas/muis zit uiteraard in de prijs verwerktHier ligt die tas ook maar niks te doen, die is veel te dun en geeft wat mij betreft amper bescherming. Hij zal waterdicht zijn als je mazzel hebt maar er zit amper schuim in om tegen stoten te beschermen. Ik stop m wel in m'n rugzak, die heeft een apart vak met rondom schuim en een harde zijkant/onderkant.
Dit is mijn eerste laptop en ik geniet er elke seconde van sinds ik 'm heb. Zeker in vergelijking met mijn pc waar ik sindsdien niet meer achter zit.
Dit is ook mijn eerste eigen laptop en geniet er ook echt vanAnoniem: 123712 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:50:
[...]
Ik heb de 147 sinds zaterdag en ik moet zeggen dat ik het geluidsniveau zéér acceptabel vind. Misschien is het wel zo dat laptop-eigenaars gewoon verwend zijn qua geluidsproductie en al gaan zeuren als de fan een beetje mee blaast.
Dit is mijn eerste laptop en ik geniet er elke seconde van sinds ik 'm heb. Zeker in vergelijking met mijn pc waar ik sindsdien niet meer achter zit.
@Sick Nick, Mijn tas heeft wel rondom bescherming (ook onder) en heeft een apart vak voor de laptop. Ook is hij water dicht (gestest toen ik in de regen naar huis ging).
Mijn FS3V as018c is nu iets meer als 2 maanden oud. maar mijn behuizing begint te scheuren. Op een erg vreemde plek. Vanaf rechtsonder (bij pijltjestoetsen) schuin naar de buitenkant van mijn laptop. Vraag me af hoe dit kan, aangezien hij niet is gevallen, voor de rest nergens krassen oid heeft, en ik hem in mijn rugzak in een second skin vervoer.
Heb Asus gebeld en die zeiden dat ik hem ter reparatie aan moest bieden. Dat ga ik natuurlijk doen maar vraag me af of ik dan een hele nieuwe behuizing krijg of wat dan ook ? En heeft iemand hetzelfde gehad ? Of ervaring met dit soort dingen ?
Heb Asus gebeld en die zeiden dat ik hem ter reparatie aan moest bieden. Dat ga ik natuurlijk doen maar vraag me af of ik dan een hele nieuwe behuizing krijg of wat dan ook ? En heeft iemand hetzelfde gehad ? Of ervaring met dit soort dingen ?
Serve The Humanity , Be Server
Ik kan mijn notebook hopelijk morgen ophalen, Salland is sinds vanochtend bezig met controleren op compleetheid order (1x laptop. 1x geheugenmodule welke al sinds vrijdag gereserveerd is..) dus dat duurt nog wel tot vanavond. Heb helaas geen mogelijkheid om die vandaag op te halen, sluitingstijden Salland en ik moet straks weer werken.
Ik heb even een vraag, sinds kort komt van de hardeschijf die in mijn latop zit een heel vaag geluid uit wanneer deze word aangesproken. Het geluid is te beschrijven als of je een naald over een metale oppervlakte laat glijden met het punt tegen de oppervlakte.
Weten jullie misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn. Het gaat hierom een Asus F3jp met een standaard hitachi 160 GB 5400rpm hardeschijf. Ik kan mij herineren dat er in het verleden ook mensen waren geweest met hd problemen en deze hadden opgelost met een software install.
Graag jullie hulp hierbij
Weten jullie misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn. Het gaat hierom een Asus F3jp met een standaard hitachi 160 GB 5400rpm hardeschijf. Ik kan mij herineren dat er in het verleden ook mensen waren geweest met hd problemen en deze hadden opgelost met een software install.
Graag jullie hulp hierbij
wat grappig.. (eigenlijk best vervelendDark Blue schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:43:

ik hoor ook een ritmisch geluidje van de leeskop van mn interne HD (orgineel van de as147c). het lijkt wel alsof 'ie in een loop zit oid. het verschil is echter dat mijn laptop zichzelf meestal uit deze 'vizieuze cirkel' kon vermannen. het hield maximaal 1 minuut aan, en dan was het weer weg, zonder verklaring.
ik moet alleen wel zeggen dat dit iets was van de eerste week, inmiddels is het niet meer merkbaar (heb 'm ongeveer 3 weken). zolang 't wegblijft negeer ik het verder, maar als het terugkomt vind ik het onacceptabel en ga ik met Asus informeren.
Data backuppen en de boel ter reperatie terugsturen. Grote kans dat je harddisk het binnenkort begeeft.PCMedic schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:59:Het geluid is te beschrijven als of je een naald over een metale oppervlakte laat glijden met het punt tegen de oppervlakte.
None
Niet echt waar ik zin in heb, aangezien ik nu net de laptop het hardst nodig heb. Ik heb wel voor de zekerheid alvast back ups gemaakt, voor het geval als ie het begeeft.reddevil001 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:29:
[...]
Data backuppen en de boel ter reperatie terugsturen. Grote kans dat je harddisk het binnenkort begeeft.
Maar gekke hiervan is, is dat ik nu weer niks hoor. Alsof ie weer gezond gedraagt.
Anoniem: 234727
Hallo! Kan iemand mij zeggen in welke taal de Windows Vista is op de F3Sv AS147C of AS193C ? Ik wil die graag in het Engels, maar weet dus niet wat ik zal krijgen?
Wat is er voorgeinstalleerd, en wat is beschikbaar via de recovery partition?
tevens: Heeft iemand hier de AS193c, of zijn het alleen AS147c ?
Ik heb een AS147c en daar zat NL bij maar dat is ook logisch in NederlandAnoniem: 234727 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:28:
Hallo! Kan iemand mij zeggen in welke taal de Windows Vista is op de F3Sv AS147C of AS193C ? Ik wil die graag in het Engels, maar weet dus niet wat ik zal krijgen?

@Blondjuh85: Wat voor een laptop heb je? en heb je Asus al gebeld?
Anoniem: 197268
Ik heb een asus z53jc - ap186c. Nee ik heb asus hiervoor nog niet gebeld omdat ik het eerst zelf wil proberen en kijken of jullie wat wetenSpeedfreakR schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:31:
[...]
Ik heb een AS147c en daar zat NL bij maar dat is ook logisch in Nederland, maar op Laptop4u.nl kan je talen kiezen.
@Blondjuh85: Wat voor een laptop heb je? en heb je Asus al gebeld?
Anoniem: 234727
op laptop4u staat als standaard OS "MS Win Vista Home Premium NL/UK ", dus ik hoop dat de Engelse Vista ook geinstalleerd is (bv. keuze maken bij eerste opstart), of kan geinstalleerd worden via de recovery partition/dvd.
Maar ik zie dat graag bevestigd door iemand hier.
Bij je eerste boot kun je een keuze maken welke taal je Vista wil installeren. Dit kan Nederlands/Engels/Duits/Frans etc zijn. Zitten heel wat talen bij.Anoniem: 234727 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:50:
op laptop4u staat als standaard OS "MS Win Vista Home Premium NL/UK ", dus ik hoop dat de Engelse Vista ook geinstalleerd is (bv. keuze maken bij eerste opstart), of kan geinstalleerd worden via de recovery partition/dvd.
Anoniem: 161981
Hallo, ik had nooit geweten dat er zo'n asus f3 topic zou zijn hier op het forum.
maar iig, ik had een vraag want ik wil graag nieuwere drivers voor mijn F3sc ap206c Geforce 8400M G
Hoelang wacht ik ongeveer? of zal ik toch meer even de modded .inf files downloaden en instaleren?
ik wil gewoon hoge performance!
Dank U
maar iig, ik had een vraag want ik wil graag nieuwere drivers voor mijn F3sc ap206c Geforce 8400M G
Hoelang wacht ik ongeveer? of zal ik toch meer even de modded .inf files downloaden en instaleren?
ik wil gewoon hoge performance!
Dank U
Modded inf halen van Laptopvideo2go.com. Zijn gewoon officiele drivers die Asus ook gebruikt. NV maakt ze voor alle videokaarten dus ook de laptops, alleen willen ze geld zien voor de laptops voordat ze die 2 regels voor je graka toevoegen aan de inf...
Anoniem: 161981
Kan iemand mij mischien een link geven of uitleggen met die modded .inf file want ik begrijp er niet zo veel van. moet ik bijv ook mijn oudere graka drivers verwijderen en dan weer installen?
Zover ik het begrijp is gewoon nieuwe drivers downloaden van Laptopvideo2go.com en dan .inf file verwijderen dan modded .inf toevoegen van Laptopvideo2go.com en dan instaleren?
het is voor school namelijk en ik heb geen zin in crashed of bsod etc
Zover ik het begrijp is gewoon nieuwe drivers downloaden van Laptopvideo2go.com en dan .inf file verwijderen dan modded .inf toevoegen van Laptopvideo2go.com en dan instaleren?
Is het normaal dat de helft van de programma's niet opstart onder Vista? Ze starten heel onregelmatig, zo werkt Windows Live Messenger de ene keer wel de andere keer niet en zo zijn er een paar programma's meer. Volgens mij is er hardwarematig niets mis met de laptop maar ligt het aan Vista. Heb ik dit goed of kan het andere oorzaken hebben. De laptop is 2 dagen oud.
Welke laptop heb je? ik heb nergens last van. Probeer een recovery misschien is windows niet helemaal lekker geinstalleerd.NoepZor schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:00:
Is het normaal dat de helft van de programma's niet opstart onder Vista? Ze starten heel onregelmatig, zo werkt Windows Live Messenger de ene keer wel de andere keer niet en zo zijn er een paar programma's meer. Volgens mij is er hardwarematig niets mis met de laptop maar ligt het aan Vista. Heb ik dit goed of kan het andere oorzaken hebben. De laptop is 2 dagen oud.
Ik heb een Asus F3Sv-AS019C. Ik heb gewoon Live messenger online gedownload en geinstalleerd. Soms start bijv lifeframe of asus camscreensaver oid ook niet op. Tevens wil het systeem niet afsluiten als dit gebeurt. Ook het proces beëindigen via taakbeheer kan niet
Ik zit er sterk over na te denken om die hele klerevista er af te gooien en er XP pro op te zetten. Gaat dat goed als ik de cd key gebruik van mijn hoofd pc (legale versie)? Vista start ook eeuwig traag op ondanks dat de laptop wel redelijk snel is. Ik kan een keer die recovery proberen hopen dat dat helpt, ook qua snelheid.
Hardwarematig bevalt de laptop juist prima. Het gewicht vind ik meevallen, scherm is scherp , duidelijk en heeft mooie kleuren. De bouwkwaliteit voelt ook goed aan alsmede het toetsenbord en de touchpad. Ik kan CS Source draaien op mid/high met 60 ~ 100 fps wat ruim voldoende is om een lekker potje te fraggen.
Hardwarematig bevalt de laptop juist prima. Het gewicht vind ik meevallen, scherm is scherp , duidelijk en heeft mooie kleuren. De bouwkwaliteit voelt ook goed aan alsmede het toetsenbord en de touchpad. Ik kan CS Source draaien op mid/high met 60 ~ 100 fps wat ruim voldoende is om een lekker potje te fraggen.
[ Voor 20% gewijzigd door NoepZor op 30-09-2007 15:19 ]
Zojuist wou ik mijn F3SV - AS018C aanzetten. Alles verliep goed totdat op een gegeven moment alles in Vista vastliep. Goed, even een reboot, maar er gebeurde niks meer, hij startte niet door (op het scherm verscheen niets). Ik heb zowel op de accu als op netstroom proberen te starten. Je hoort even dat de laptop wil opstarten, maar daarna gaan alle lampjes weer uit. Het is mij 1 keer gelukt om in Vista te komen.
Dat wordt even bellen dus, want er is duidelijk wat aan de hand
Dat wordt even bellen dus, want er is duidelijk wat aan de hand
Je kan hem normaal installeren zoals je hetanders ook doet, alleen de inf replacen. Windows checked met die inf of de driver voor je hardware is gemaakt. NVIDIA laat de Go Dev_ID's weg. Zo is een 7600 bijvoorbeeld een NV_0239 kaart oid en de Go 7600 een NV_0240. Die laatste staat dan niet in de lijst. De mensen van lv2g.com zetten die er dus allemaal bij waardoor die installeert.Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:46:
Kan iemand mij mischien een link geven of uitleggen met die modded .inf file want ik begrijp er niet zo veel van. moet ik bijv ook mijn oudere graka drivers verwijderen en dan weer installen?
Anoniem: 165228
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook traag en dingen die niet opstarten. Heb jij ook dat de accu het maar 30-45 min uithoud?NoepZor schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:17:
Ik heb een Asus F3Sv-AS019C. Ik heb gewoon Live messenger online gedownload en geinstalleerd. Soms start bijv lifeframe of asus camscreensaver oid ook niet op. Tevens wil het systeem niet afsluiten als dit gebeurt. Ook het proces beëindigen via taakbeheer kan nietIk zit er sterk over na te denken om die hele klerevista er af te gooien en er XP pro op te zetten. Gaat dat goed als ik de cd key gebruik van mijn hoofd pc (legale versie)? Vista start ook eeuwig traag op ondanks dat de laptop wel redelijk snel is. Ik kan een keer die recovery proberen hopen dat dat helpt, ook qua snelheid.
Heeft er iemand oplossingen??
Je hebt al meer dan een maand last van een 30-45min accu. WAAROM vraag je geen RMA bij Asus aan?Anoniem: 165228 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:56:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook traag en dingen die niet opstarten. Heb jij ook dat de accu het maar 30-45 min uithoud?
Ik zal vast niet de enigste zijn geweest met dit probleem maar goed 
Ik heb een Asus F3Tc, als ik nu van power4gear profiel verander dan verandert het display wel, maar de cpu snelheid blijft onverandert staan.
Hoe krijg ik dit gefixed zonder heel mijn laptop overnieuw te moeten installeren?
OS is overigens Windows XP
Ik heb een Asus F3Tc, als ik nu van power4gear profiel verander dan verandert het display wel, maar de cpu snelheid blijft onverandert staan.
Hoe krijg ik dit gefixed zonder heel mijn laptop overnieuw te moeten installeren?
OS is overigens Windows XP
BlaBlaBla
XP heeft een AMD driver nodig voor het terugklokken, zie de AMD site
Klinkt logisch maar welke heb ik dan precies nodig?GENETX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:45:
XP heeft een AMD driver nodig voor het terugklokken, zie de AMD site
http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_14098,00.html
Er zit een TL-56 cpu in
BlaBlaBla
Dat trage valt inmiddels mee (wordt gewoon knetterveel opgestart), werktijd op de accu is ook meer dan een uur dus dat is ook goed genoeg. Enige is dus die willekeur van het niet op willen starten van bepaalde programma's. Meestal wil de laptop dan ook niet goed afsluiten maar op school sloot hij vanmiddag gewoon af. Na het opnieuw starten deed Live messenger het weer, maar nu doet ie het weer niet. Ik heb zelf geen idee waar het aan kan liggen.Anoniem: 165228 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:56:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook traag en dingen die niet opstarten. Heb jij ook dat de accu het maar 30-45 min uithoud?
Ik heb dus sinds kort een F3Tc met windows XP (want vista heb ik er direct afgegooid). Alles lijkt oke te gaan, alleen na standby komt de laptop niet helemaal meer bij... Je hoort 'm weer aangaan, maar het beeld blijft zwart en het asus muisje blijft ook uit.
Iemand enig idee?
Tis een vervelend probleem namelijk
Iemand enig idee?
Anoniem: 235059
Hee mensen,
Ik heb sinds een week de f3sv-as147c, mooie laptop, lekker snel, spellen draaien okej.
Alleen nou is het af en toe net een airco. Met af en toe bedoel ik om de 10x opstarten, dan blijft de fan continu op hoog toerental draaien, en dat maakt nogal herrie!
Maakt niet uit in welke modus hij staat: zelfs met battery saving met alles laag.
Hebben meer mensen dit probleem?
Ik heb sinds een week de f3sv-as147c, mooie laptop, lekker snel, spellen draaien okej.
Alleen nou is het af en toe net een airco. Met af en toe bedoel ik om de 10x opstarten, dan blijft de fan continu op hoog toerental draaien, en dat maakt nogal herrie!
Maakt niet uit in welke modus hij staat: zelfs met battery saving met alles laag.
Hebben meer mensen dit probleem?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 235059 op 01-10-2007 18:15 ]
Anoniem: 235059
Je hebt niet toevallig op de Blauwe FN toets + F7 gedrukt, want dan staat de achtergrondverlichting uit en zie je niks.wezza schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:49:
Ik heb dus sinds kort een F3Tc met windows XP (want vista heb ik er direct afgegooid). Alles lijkt oke te gaan, alleen na standby komt de laptop niet helemaal meer bij... Je hoort 'm weer aangaan, maar het beeld blijft zwart en het asus muisje blijft ook uit.
Iemand enig idee?
Anoniem: 24969
Ik had ook de ASUS AS147C besteld. Deze heb ik nog steeds niet binnen en omdat het allemaal te lang duurt maar laten omzetten naar de ASUS G1S. Is heir ook xp op te zetten?