[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 63.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 46 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Zelfde probleem gehad.

-edit- Als je Catalyst 7.11 (een versie terug dus) pakt en deze dmv. de drivermodder aanpast, werkt deze en installeert deze -wel- :)

[ Voor 83% gewijzigd door BHQ op 13-01-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
guillaume schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:25:
[...]

Gaat 'ie aan, of gaat 'ie aan om vervolgens in hibernation te gaan?
Nee, hij gaat gewoon weer aan, net alsof ik op de aan/uit knop druk om hem uit standby te halen. Ik heb het vermoeden dat het een of andere hem uit de slaapstand haalt, maar wat?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:32
Dus... Wat heb je draaien? Kun je een HijackThis-log geven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04

Shiro

Serenity

Betreft Sata of PATA in F3JA. In mijn F3JA zit geen SATA...

Ultra-Ata...
http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/001.png

En hier zie je dat het een SATA is..
http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/002.png
mja.. maar toch denk ik dat het een U-Ata schijf is... Als ik me Hardeschijf in google typ zie ik dat het geen Sata schijf is... dus...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Shiro schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:58:
Betreft Sata of PATA in F3JA. In mijn F3JA zit geen SATA...

Ultra-Ata...
http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/001.png

En hier zie je dat het een SATA is..
http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/002.png
mja.. maar toch denk ik dat het een U-Ata schijf is... Als ik me Hardeschijf in google typ zie ik dat het geen Sata schijf is... dus...
Eh, in een F3Ja zit ALTIJD een SATA schijf. Er kan geen PATA schijf in. Zoek maar gewoon op hdd typenummer (st9160821as).
En je kan toch gewoon je laptop openschroeven en kijken wat er in zit? Het verwisselen van een harde schijf kan elke idioot nog wel :+ dus alleen kijken wat voor aansluiting die heeft, is a piece of cake....
In de TS, op de Asus website, in reviews: overal staat dat er een SATA schijf in zit.... ......

Ergo: jouw Everest heeft het dus gewoon fout (dat het een U-Ata schijf is).

[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 14-01-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Thing is, vernaggel je op die manier niet je garantie? Zelfde geld voor memupgrades overigens, wat vind Asus ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Nee Everest leest het wel goed. Volgens mij denkt Windows gewoon dat het een ATA schijf is, echter is het gewoon een SATA schijf. Kan best wel een BIOS instellign zijn (vastgezet door Asus).

Verder mag je van Asus je HDD en Geheugen naar hartelust upgraden, echter moet je volgens mij wel je oude meuk bewaren voor wanneer je hem moet opsturen, maar dat weet ik neit zeker. Iig moest ik mijn eigen latje destijds wel uit de A6T halen. En maar goed ook, die mogen ze weg gooien :+ Dat latje werkt naar hartelust in mn F3Sc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Yapser schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:30:
Zelfde probleem gehad.

-edit- Als je Catalyst 7.11 (een versie terug dus) pakt en deze dmv. de drivermodder aanpast, werkt deze en installeert deze -wel- :)
Dank je, jammer dat je net even te laat was. Had al weer geen zin en heb dus maar een nieuwe xp installatie opgezet. Als ik binnenkort weer Vista ga installeren zal ik zeker je advies uitvoeren. :)
Overigens wel vreemd dat versie 7.12 dan niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik vond het ook erg vaag ja, maar ik had hetzelfde probleem dat-ie niet wilde installeren. De driver uit de package met de hand installeren werkte wel, maar dat dus zonder control center. 7.11 deed zonder problemen in een zucht installeren (wel ff ok rammen voor de niet gesigned driver).

@GENETX: Ze vinden 'tampered with' niet leuk, maar een hdd/mem upgrade vinden ze niet erg.. Staat dat ook ergens zwart op wit? is wel handig om te weten namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Yapser schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:46:
Ik vond het ook erg vaag ja, maar ik had hetzelfde probleem dat-ie niet wilde installeren. De driver uit de package met de hand installeren werkte wel, maar dat dus zonder control center. 7.11 deed zonder problemen in een zucht installeren (wel ff ok rammen voor de niet gesigned driver).

@GENETX: Ze vinden 'tampered with' niet leuk, maar een hdd/mem upgrade vinden ze niet erg.. Staat dat ook ergens zwart op wit? is wel handig om te weten namelijk :)
Ik heb het neit zwart op wit, heb echter veel mensen gehoort dat het mag en nog nooit iemand gezien met garantieproblemen daardoor. maar dat werk voor jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouwdam
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:31
Ik heb mijn Asus f3sv-018c weer terug van een rma. Ik had verschillende problemen met de laptop. firewire werkte niet, beeldscherm flikkerde soms raar, laptop wou soms niet goed afsluiten en als laptop afgesloten was starte die na paar minuten uit zichzelf weer op, ook me adapter begaf het plotseling. rare problemen allemaal, dus tijd voor een rma.

Ik wou even melden dat ik tevreden ben met de service die asus mij biedt. Alle problemen zijn 'netjes' verholpen.
alleen kwam ik er net achter dat er hele kleine krasjes om de bovenkant van laptop zit. beetje jammer dus. iemand hier wel eens ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zou het iig even doorgeven, Weet neit of ze normaal een nieuwe beheuizing geven maar misschien dat ze het dan bij een eventuele volgende RMA wel verhelpen (lijkt me iig nei tdirect een reden om het de laptop op te sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Die flapdrollen hebben vergeten 'n adapter mee terug te sturen (meegestuurd vanwege probleem ermee). Bovendien hebben ze hardware vervangen (zeggen ze, welke hardware is niet duidelijk), maar het piepen gaat vrolijk door. Prettig hoor... Dit was de derde 'reparatie'. Wat nu? Kan iemand me alsjeblieft aangeven welke stappen ik kan volgen, want zonder goede hulp weet ik zeker dat 't wéér tot niets gaat leiden. Ik dacht dat ik een aardig stukje kan schrijven op een duidelijke zakelijke toon en alle problemen duidelijk kan uitleggen, maar blijkbaar telt dat niet: het lijkt wel alsof het probleem door iemand met een gehoorbeschadiging en -8 brilglazen nog te bemerken moet zijn eer er wat aan wordt gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoek eens op google, zullen vast wel zaken zijn die je tegenkomt. Na 3x mag je een nieuwe eisen en er zal vast wel het een en het andere te vinden zijn.

Edit:
Wil binnenkort mn laptopje formatten en mogelijk voorzien van een 64-bit versie van Vista. Wil mn partities toch wat anders hebben in dualboot met Linux. Ik kwan iets interessants tegen, mensen (met een Asus laptop) welke een 32-bit OEM key konden activeren en gebruiken bij de 64-bit versie, iets dat normaal volgens veel verhalen niet zou kunnen:

http://forum.notebookrevi...e/index.php/t-196481.html

Ill keep you updated.

Edit 2:
*O* Windows Vista Home Premium x64 heeft de 32-bit OEM key zojuist geslikt *O*
Nu alleen afwachten of ik door de WGA kom O-)

[ Voor 71% gewijzigd door GENETX op 20-01-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En ik vond dit wel een trapje naar boven waard voor andere mensen die zich vervelen op deze regenachtige dag:

*O* GENETX heeft legitieme Windows Vista Home Premium x64 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouwdam
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:31
dus de 64 bit vista slikt gewoon de 32 bit sleutel? :9~
dit ga ik zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jup, als je nog even wacht dan heb ik vanavond ook alle patches binnen via Windows Update om te kijken of hij hem dan nog steeds slikt of deze "fout" er uit is gehaald. Maar ik denk wel dat hij WGA blijft, daar waar ook 3 andere mensen gewoon konden activeren met 32-bit OEM.

Normaal kan de retail wel 32-bit en 64-bit OEM activeren (iig legaal volgens de licentieovereenkomst volgens mij). Ik moest met MS bellen om te activeren zoals bij iedere OEM key, verder bevestigen dat Vista voorgeinstalleerd was, dat ik het op 1 PC gebruik en de laptop waarbij die zat. Kreeeg gewoon de activatiecode terug. Waarschijnlijk zit in beide Vista versies dus dezelfde activatie procedure en verlseuteling. Online kan je echter geen x64 bit DVD bestellen omdat je key dan alleen geschikt zou zijn voor de 32-bit versie omdat het een OEM is, bij retail kan je die DVD wel krijgen. Dus Windows zelf zal het wss niet controleren, de online website wel.

Torrents/Newsgroepen FTW _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door GENETX op 22-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
GENETX schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:12:
[...]

De F3Sv of de F3Sc.
Heb je een GeForce 8400M G -> F3Sc
Heb je een GeForce 8600M GS -> F3Sv
Ik kwam op een van stickers(die van laptop af kwamen) dit nummer tegen F3Sc.
Dus werd het zoeken stuk makkelijker(naar drivers voor xp op Duitse site) maar dan nog heb ik het gevoel dat ik nog wat drivers mis.
Zo als die van video kaart(nvidia) en de sata drivers.
Maar waarom zijn de drivers zo moeilijk te verkrijgen ?
Ik snap dat niet waarom fabrikanten gewoon laptops drivers weer geven op de site terwijl ze gewoon bestaan. Iemand enig idee waarom ze dat niet doen.

Nou heb ik nog een vraag nu heb ik een programma die alleen maar op xp kan draaien niet op vista. Is mogelijk om mijn vista licentie ook voor xp kan gebruiken of is dat van meneer microsoft weer niet toe gestaan.

Havelock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Havelock schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:49:
[...]

Dus werd het zoeken stuk makkelijker(naar drivers voor xp op Duitse site) maar dan nog heb ik het gevoel dat ik nog wat drivers mis.
Ik snap dat niet waarom fabrikanten gewoon laptops drivers weer geven op de site terwijl ze gewoon bestaan. Iemand enig idee waarom ze dat niet doen.

Nou heb ik nog een vraag nu heb ik een programma die alleen maar op xp kan draaien niet op vista. Is mogelijk om mijn vista licentie ook voor xp kan gebruiken of is dat van meneer microsoft weer niet toe gestaan.

Havelock
Punt 1: Asus Treiber Asus
Punt 2: Ooit van de compatibiliteitsmode in Vista gehoord?

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[...]

Havelock
1. Kijk in je apparaatbeheer om te kijken wat je exact mist. Een SATA driver wordt vaak wel automatisch gedaan en staat anders wel op je driver DVD. Anders moet je bij Intel zoeken, bij je chipset (en het type kun je dan weer vinden met CPU-Z). Intel heeft wel degelijk de drivers voor alptop meuk op zn site staan.

2. Voor NVDIA moet je naar www.laptopvideo2go.com gaan. De laatste (WHQL) driver downloaden van de forums en uitpakken. Dan de *.inf downloaden en in de map met de uitgepakte drivers plakken (overwrite), dan setup.exe starten. Die *.inf zorgt er voor dat ondersteuning voor laptopkaarten wordt toegevoegd, voor die 10 regels vraagt NVIDIA bakken met geld van de laptopbouwers.... Laptopvideo2go.com doet het gratsi voor je ;)

3. Misscheind at je er Windows XP op kan zetten, maar dna moet je die dingen van de consumentenbond tegen VIsta doorlezen. Ik weet neit of ze MS nu zo ver hadden gekregen.

Verder: Het duurde wat langer met mn updates, maar heb nu wel alles op mn laptop staan en Windows Vista Home Premium x64 + alle updates + 32-bit OEM key is still activated _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Dat kan:
Met de code van Vista heb ik Windows XP geactiveerd: http://www.microsoft.com/...ista-downgraderights.mspx

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19

Neoz

Neoz & Hobbes

Voor de 2e keer binnen 6 maanden na aankoop is mijn behuizing gescheurd van mijn F3sv-018c hebben hier niet heel veel meer mensen last van ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 13:03
Eerst ff een bedankje aan GeneTX voor de vele informatie posts in de thread. Wel handig om erachter te komen dat de Z53SC-AP132C een F3Sc is enzo :)
Ik sta op het punt er één te bestellen, maar ik heb wel nog wat vragen. GeneTX zei eerder in dit topic dat hij maar 2 uur batterijduur uit z'n F3Sc kreeg... heb je dat weten te verhelpen, ondertussen? Je Linux-installatie deed het beter, toch? Moet dan toch ook kunnen met windows?

Verder vraag ik me dit af: ik speel geen games meer, ik ben webprogrammeur, en zal hem ook daarvoor gebruiken: dus dreamweaver, photoshop, flash etc. tegelijk open. Mijn desktop-systeem al 6 jaar oud (p4, 2.6ghz, 1gb met winxp en als die het begeeft, wordt de laptop mijn desktopvervanger en moet het zeker 5 jaar volhouden.
Maar de prijsverschillen zijn echt behoorlijk tussen de verschillende modellen. Ik denk aan de z53sc omdat hij ook svideo, dvi, firewire, expresscard en sp-dif heeft, maar eigenlijk heb ik alleen die dvi echt nodig (tenminste - als je zo een tweede scherm kunt aansturen. Kan dat met de nvidea geforce 8400M die erin zit? Staat niks over bij nvidea). Stiekem vraag ik me dus af of het goedkoper kan (bij Asus), of dat ik juist te krenterig ben..

Maar mijn budget is krap.. de 734 die ik voor de s53sc moet neertellen bij Mycom is eigenlijk al boven mijn budget, dus de stap naar een Sv is groot. Ik vraag me nu af: zou dat het waard zijn.

2 vragen dus:
1. Batterijduur - is dat echt maar 2 uur, of kan het langer bij de s53sc-ap132c
2. Is dit systeem voldoende voor mijn soort gebruik, teveel, of maakt processor/grafischekaart-variaties niet echt uit voor mijn doel? (met als eis minimaal 2gb geheugen, geen celeron en vista soepel draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
5 jaar is wel veel, al helemaal voor een laptop. Laat ik dat eerst wel stellen. Ga goed nadenken of je daadwerkelijk een laptop nodig hebt, anders zou je misschien beter gewoon een desktop kunnen halen.

Prijsverschillen zijn er, maar bedenk wel dat Asus:
1. Standaard 2 jaar super garantie biedt
2. Toch vaak iets completer is
3. Wat steviger is als een goedkope Acer
4. Je gewoon zal merken dat hij die paar centen meer waard is.

Verder kun je idd prima een 2e scherm aansluiten, niet alleen via DVI, maar ook via D-SUB mocht je scherm geen DVI hebben. Ook een HDTV kan zelfs met een DVI-> HDMI converter.

De F3Sv heb je niet nodig, eigenlijk is de 8400M al niet nodig voor jou, maar vanwege je eisen misschien toch nog wel nuttig tegenover een integrated. Verder bespaar je dan weinig en zit je uit het hoofd zo rond 650 euro. Echter mis je op alle fronten zoveel rekenkracht dat de Z53Sc een prima keuze is voro jou eisen en heel veel meerwaarde biedt in mijn ogen.

Je laatste 2 vargen:
1. Opzich zullen de meesten niet veel langer meegaan. Ik denk dat het komt vanwege de 6-cell accu. Je kan er later altijd nog een 9-cell bijkopen waarmee je iig de 3 uur wel zal halen, wss wel 3.30. Verder kom ik niet veel verder met Linux, maar daar heb ik ook nog weinig verstand van. Veel valt er neit te winnen. Het staat wel schril tegenover mijn Asus A6T die ik hiervoro had. Deze had een 8-cell accu en gign onder XP met notabenen een dikke GF Go 7600 en energieslurpende AMD Turion X2 nog ~2.45 mee. In Vista dropte die ook naar 2 tot 2.15.

Overigens moet ik me nog wel beter verdiepen want ik krijg niet de indruk dat mn CPU nou zo goed terugklokt in Vista en ook heb ik nog mijn twijvels bij de videokaart eerlijkgezegd. Vergelijkende met de A6 modellen met Core Duo zou deze laptop het toch minimaal zo lang moeten kunnen uithouden als mijn oude A6T... Maar garanties geef ik niet.

2. Jup, ik weet niet welke CPU er in die versie zit, maar de C2D + GF 8400M zou prima moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 08-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je toch geen spellen speelt, ben je dan niet beter af met een laptop met Intel X3100 onboard? Een Geforce 8400M is leuk maar je betaalt er wel voor (iha minimaal €50 meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Opzich wel, ware het neit dat laptops met die kaart toch vaak ook andere goedkopere componenten hebben. Ik weet niet of Asus uberhaupt al een laptop heeft met de X3100. Verder is Zenow wel designer en kan het best zijn dat hij ooit toch wat 3D performance nodig zal hebben. Persoonlijk zou ik zeggen dat de Z53Sc dan een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
GeneTX en Dreamvoid, beiden bedankt!
Het is wel waar, dat ik de gf8400 niet nodig heb, maar zoals GeneTX ook zegt, bij lagere modellen ga ik andere dingen missen.
5 jaar is inderdaad lang. De kans dat het ding het begeeft is wellicht groter dan dat hij niet meer voldoet.

Ik zie bij het bekijken van alle modellen wel nog een andere langskomen. Weer 30 tientjes duurder, maar wel met alle xtras en meer: de F3KE-AP009C. Het verleidelijke hieraan is dat ik voor die drie tientjes opeens de mogelijkheid heb later geheugen uit te breiden tot 4gb. Met een geheugenslurper als Vista... nu zal het wel goed gaan, maar als ik inderdaad een jaar of 3, 4 vooruit denk, vraag ik me af of ik niet ga balen dat ik niet verder kan uitbreiden. Ik zie heb bij Central Point staat voor 769 incl.

Dat is nou het vervelende heh... elke keer zie je weer een model dat 'voor een paar tientjes meer' iets extras biedt. Dat stapje moet je dus max. 1 keer maken, haha

nb: klopt wat beroep betreft. En al helemaal als je weet dat mn werkgever ook video doet, en vroeg of ik op den duur wellicht zin heb daar iets in te gaan doen.
Die mobiliteit heb ik inderdaad echt nodig.. deze zomer ga ik sites maken in Afrika, en als ik freelance wat doe wil ik hem mee kunnen hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenow op 11-02-2008 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De F3Ke is er al voor 739 euro in de pricewatch zelfs. De Z53Sc is zelfs al <700 euro in de pricewatch. Zelf zou ik voor de Z53Sc gaan. Die zal waarschijnlijk ook wel 4GB ondersteunen (de chipset iig) wel. Allee n de BIOS is de vraag. Maar misschien kun je wel even zoeken in hoeverre deze 2GB limiet klopt.a Daarbij kun je ook de ervarignen van de F3Sv bekijken die hetzelfde moederbord zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
Thanks, ga ik ff doen. Bestellen voor het weekend gaat toch niet lukken, denk ik, dus beter ff rustig de tijd nemen. Wat kan shoppen toch leuk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
Erg interessant.. de F3Sv's hebben wel 4GB ondersteuning, en ik vond zelfs de F3sc ap206c omschreven met ondersteuning tot 4GB, hoewel dat een type is dat ik alleen in buitenlandse sites tegenkom. Al met al misschien reden te denken dat de Z53Sc ook 4 GB ondersteunt.

Ik zag alleen wel iets anders dat dit punt beïnvloedt: Windows Vista, 32 bit, ondersteunt geen 4GB geheugen. Dat zou betekenen dat ik Vista 64 bit zou moeten gebruiken, en op dit punt raadt zo goed als iedereen dat af. Dus zo lang als 64bit vista niet goed werkt, heeft een computer met 4gb geheugen weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, ik denk dat Asus weer ergens iets fout heeft doorgegeven omtrend die 2GB. Of ergens verkeerd geinterpeteerd. De Chipset ondersteund gewoon 4GB. Was bv ook met mijn vorige A6T het geval, ik had 256MB Videogeheugen op mn 7600, Asus gaf eerst steeds aan dat het maar 128MB was.

Verder kun je wel Vista x64 op de laptop knallen. Ik heb het namelijk ook. Zoals je wss op de vorige pagina kan lezen heb ik gewoon de 32-bit key gebruikt en die werd geslikt. Ik draai al sinds november 2006 Vista x64 en ken totaal geen problemen. Iig werkt de Adobe Creative Suite prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
GENETX schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:02:
Ja, ik denk dat Asus weer ergens iets fout heeft doorgegeven omtrend die 2GB. Of ergens verkeerd geinterpeteerd. De Chipset ondersteund gewoon 4GB. Was bv ook met mijn vorige A6T het geval, ik had 256MB Videogeheugen op mn 7600, Asus gaf eerst steeds aan dat het maar 128MB was.
Windows geeft vaak het dubbele aantal aan videogeheugen aan (en veel mensen denken dan dus dat ze het dubbele aan videogeheugen hebben). Dus de kans is groot dat je daadwerkelijk een 128MB videokaart had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nope, Windows XP doet dat niet. De Go 7600 heeft geen Turbocache. Ik had daadwerkelijk 256MB VRAM. Later werd in Vista pas 512-768MB aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
Spannend..... ben gegaan voor de Z53Sc.. nu kijken wanneer hij binnenkomt! Dank voor alle hulp, ik laat wel weten hoe hij bevalt :D

(edit) en nog steeds erg benieuwd hoe Vista draait.. het blijft natuurlijk maar een 1.5GHz machine...

[ Voor 28% gewijzigd door Zenow op 11-02-2008 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Heb zelf sinds een jaar een Z53M. 1 groot probleem mee: de stekker van de adapter blijft niet zitten in de laptop, hij maakt erg belabberd contact en bij een beetje beweging schiet hij "los" (blijft er wel in zitten, maar geen contect meer). Je moet hem dan 1-2mm aandrukken en dan zit ie weer goed.

Het lijkt ook wel alsof die stekker er niet helemaal in gaat: je hebt dat ijzeren stuk van de plug en dan een 2-3mm brede rand van plastic. Qua maat zou je denken dat die 2-3mm rand ook in het gat op de laptop geplugd moet worden, maar dit lukt niet...
De ijzeren plug alleen zit niet stevig genoeg, ook doordat dat zware plastic blok er net achter op de draad zit :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan is ie niet helemaal lekker meer... Ik ozu Asus even bellen. Weet niet of het nu je adapter is of in je laptop, maar het zaakje hoort gewoon goed klem te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
GENETX schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:34:
Dan is ie niet helemaal lekker meer... Ik ozu Asus even bellen. Weet niet of het nu je adapter is of in je laptop, maar het zaakje hoort gewoon goed klem te zitten.
Hmm, s ff gekeken: stukje plastic aan de stekker was net 1mm te dik, klein randje afgesneden zodat ie d'r verder in gaat en nu blijft ie zitten 8)7

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Neoz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:00:
Voor de 2e keer binnen 6 maanden na aankoop is mijn behuizing gescheurd van mijn F3sv-018c hebben hier niet heel veel meer mensen last van ?
Ik heb er ook last van, aan rechterkant is de behuizing gescheurd. Binnenkort een afspraak maken voor een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

De Asus M50SN kan als de opvolger van de razend populaire F3Sv worden beschouwd. Kenmerkend was het compacte formaat, krachtige videokaart tegen een zeer interessante prijs. Met deze M50SN heeft Asus de beste eigenschappen behouden en de wat mindere sterk verbeterd. Zo is dit model nu standaard voorzien van een numeriek gedeelte, iets wat we eigenlijk alleen bij de 17" laptops tegen komen. Belangrijker nog is de nieuwe zgn. "Penroe" processor van Intel, die zo'n 30% minder energie verbruikt dan z'n voorganger! Tenslotte zit er standaard ook al een nVidia GeForce 9500M GT grafische kaart in: op dit moment een van de nieuwste en snelste videokaarten!

heeft iemand al ervaring met de Asus M5 Serie - M51SN-AP008C?
Afbeeldingslocatie: http://images.topproduct.nl/img/norm/low/1381257-9533.jpg
Processor-kloksnelheid 2400 MHz
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processor Intel Core 2 Duo T8300
Chipset Mobile Intel PM965 Express + ICH8M

Opslagcapaciteit 250 GB
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 5400 RPM

Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm TFT Color-Shine
Geheugen

Intern geheugen 3072 MB
Intern geheugentype DDR2-667 SDRAM
Maximum intern geheugen 4 GB

Grafische adapter NVIDIA GeForce 9500M GS
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB
Integrated Video Adapter ja

Ingebouwde microfoon ja
Audiosysteem Intel HD Audio
Aantal ingebouwde luidsprekers 2

Intern modem ja
Netwerkfuncties Gigabit Ethernet
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Bluetooth versie 2.0
Bluetooth ja

ExpressCard slot ja
Seriële poort(en) nee
Infrarood datapoort nee
USB 2.0 poort(en) 4
USB 1.1 poort(en) nee
IEEE 1394/Firewire poort 1
Modem (RJ-11) poort 1
Aantal Ethernet (RJ-45)-poorten 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Microfoon/ line-in ingang ja
S/PDIF uitgang nee
Aansluiting voor netstroomadapter ja
TV aansluiting S-Video
TV in poort nee
DVI poort ja
CardBus PCMCIA slot(en) 0
CardBus PCMCIA slot type nee
SmartCard slot nee
VGA poort(en) 1
Port replicator nee
Geïntegreerde kaartlezer ja

€ 1.061,65

[ Voor 18% gewijzigd door agaam op 18-02-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, die is gloednieuw. Waar heb je dat weg? Denk dat de M51 serie gewoon weer een clone is. Wss zullen we binnenkort ook wel een F3Sn zien. Iig zijn de specs ook gelijk aan de Asus G1Sn.

Vraag me alleen af waarom ze er in hemelsnaam 3GB ipv 4GB in stoppen.. Asus heeft de 64-bit drivers wel op orde..

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 16-02-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freestuff schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:30:
[...]

Ik heb er ook last van, aan rechterkant is de behuizing gescheurd. Binnenkort een afspraak maken voor een RMA.
Hier heb ik dus ook last van, helaas kan ik mijn laptop alleen niet missen enig idee hoel lang zoiets zou kunnen duren bij asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPPA
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 15:09
GENETX schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:26:
Nee, die is gloednieuw. Waar heb je dat weg? Denk dat de M51 serie gewoon weer een clone is. Wss zullen we binnenkort ook wel een F3Sn zien. Iig zijn de specs ook gelijk aan de Asus G1Sn.

Vraag me alleen af waarom ze er in hemelsnaam 3GB ipv 4GB in stoppen.. Asus heeft de 64-bit drivers wel op orde..
M51 bij MyCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:45:
Hier heb ik dus ook last van, helaas kan ik mijn laptop alleen niet missen enig idee hoel lang zoiets zou kunnen duren bij asus?
Zelfde: ook gebroken aan de rechterkant :(

Iemand enig idee of Asus gaat janken als je XP op een Vista laptop hebt geinstalleerd?
Bedoel: zal voor de buitenkant geen ruk uitmaken, maar natuurlijk DE mogelijkheid om garantie af te wijzen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:33
Ik ben van plan de Asus F3SV-AP226C (T7500) te kopen, maar heb nog vier vragen:

- Als ik er een dockingstation aan zet, kan de laptop dan dicht blijven of moet deze op een kiertje open worden gezet?
- Volgens de Asus site (nl.asus.com) zit er op deze laptop een lightscribe dvd brander, maar ik kan dit elders nergens vinden..... Zit het er nou wel of niet op?
- Volgens de Asus site (nl.asus.com) zit er op deze laptop een DVB-T ontvanger, maar ik kan dit elders nergens vinden.... Zit het er nou wel of niet op?
- Zit er nou wel of geen fingerprint reader op?

[ Voor 22% gewijzigd door nathalia op 18-02-2008 15:15 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
nathalia schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:53:
Als ik er een dockingstation aan zet, kan de laptop dan dicht blijven of moet deze op een kiertje open worden gezet?
Wat bedoel je hiermee? Of hij anders op standby gaat oid?
Heb geen docking station, maar kan wel met scherm dicht op externe monitor TV kijken. Is een kwestie van instellen in energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
matthijst schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:54:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Of hij anders op standby gaat oid?
Heb geen docking station, maar kan wel met scherm dicht op externe monitor TV kijken. Is een kwestie van instellen in energiebeheer.
Ik wil thuis eigenlijk de laptop in dichte stand kunnen aanzetten en dan dus gebruik maken van een externe monitor en een extern toetsenbord. Als ik dan met de laptop op pad moet, gebruik ik de laptop op de gebruikelijke manier.

[ Voor 3% gewijzigd door nathalia op 18-02-2008 16:33 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nathalia schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:53:
Ik ben van plan de Asus F3SV-AP226C (T7500) te kopen, maar heb nog vier vragen:

- Als ik er een dockingstation aan zet, kan de laptop dan dicht blijven of moet deze op een kiertje open worden gezet?
- Volgens de Asus site (nl.asus.com) zit er op deze laptop een lightscribe dvd brander, maar ik kan dit elders nergens vinden..... Zit het er nou wel of niet op?
- Volgens de Asus site (nl.asus.com) zit er op deze laptop een DVB-T ontvanger, maar ik kan dit elders nergens vinden.... Zit het er nou wel of niet op?
is dit geen optie voor je, zit ongeveer op de zelfde prijs

Display: 15.4" WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile Core 2 Duo T8300 Dual-Core (2.40GHz)
Bussnelheid: 800MHz
L2 cache: 3MB
Chipset: Intel PM965 Express
Videokaart: nVidia GeForce 9500M GS 512MB VRAM
Geheugen: 3GB (1x1GB, 1x2GB) PC5300 DDR2
Harddisk: 250GB SATA 5400rpm
Optische schijf: DVD-/+RW Dual-Layer
Modem: 56k
LAN: 1000Mbps
WLAN: 802.11 a/b/g/n
1x Express Card, VGA-out
1x DVI
4x USB2.0
1x Firewire
TV-out: S-VHS
8-in-1 Cardreader
1.3 Megapixel Webcam
6-Cells batterij
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 365x269x28-40mm
Gewicht: 2.95kg

http://www.4launch.nl/sho...4---t7500--160gb/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
agaam schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:19:
[...]

is dit geen optie voor je, zit ongeveer op de zelfde prijs

Display: 15.4" WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile Core 2 Duo T8300 Dual-Core (2.40GHz)
Bussnelheid: 800MHz
L2 cache: 3MB
Chipset: Intel PM965 Express
Videokaart: nVidia GeForce 9500M GS 512MB VRAM
Geheugen: 3GB (1x1GB, 1x2GB) PC5300 DDR2
Harddisk: 250GB SATA 5400rpm
Optische schijf: DVD-/+RW Dual-Layer
Modem: 56k
LAN: 1000Mbps
WLAN: 802.11 a/b/g/n
1x Express Card, VGA-out
1x DVI
4x USB2.0
1x Firewire
TV-out: S-VHS
8-in-1 Cardreader
1.3 Megapixel Webcam
6-Cells batterij
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 365x269x28-40mm
Gewicht: 2.95kg

http://www.4launch.nl/sho...4---t7500--160gb/tweakers
Uhh, het linkje dat je hebt getikt gaat naar de Asus F3SV AP226 toe. Deze wilde ik inderdaad kopen. Maar ik neem aan dat je naar een andere laptop wilde linken?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nathalia schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:57:
[...]

Uhh, het linkje dat je hebt getikt gaat naar de Asus F3SV AP226 toe. Deze wilde ik inderdaad kopen. Maar ik neem aan dat je naar een andere laptop wilde linken?
ja je hebt gelijk deze bedoelde ik kijk maar es ben je direct overal klaar mee

http://www.4launch.nl/sho...p008c-15-4---t8300--250gb

[ Voor 4% gewijzigd door agaam op 20-02-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
agaam schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:51:
[...]

ja je hebt gelijk deze bedoelde ik kijk maar es ben je direct overal klaar mee

http://www.4launch.nl/sho...p008c-15-4---t8300--250gb
Ok. Dank je wel. Deze Asus M51SN laptop is ongeveer EUR 100,- duurder dan de Asus F3SV-AP226C. Daar krijg ik dan wel een betere processor (T8300 i.p.v. T7500), meer intern geheugen (3 GB i.p.v. 2 GB) en een grotere harde schijf (250 GB i.p.v. 160 GB) voor. Dat klinkt op zich niet slecht.

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de volgende vragen:

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Meeste dingen zijn optioneel. Dus een tuner zal wel op de Asus site staan, maar er hoeft geen model te zijn dat er mee wordt geleverd. Mijn F3Sc heeft ook een TV-Tuner aansluiting, maar die heb ik niet intern.

Dus als de webshop het niet aangeeft dan neem ik aan dat je het ook niet krijgt.

[ Voor 91% gewijzigd door GENETX op 20-02-2008 15:21 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb nu al enige tijd een Asus Z53E, welke een F3E moederbord heeft. De Asus site geeft ook nul downloads en ondersteuning voor de Z53E maar des te meer voor de F3E. Dit zijn dan ook de drivers die ik gebruik.

Onlangs heb ik Vista eraf geknikkerd en Xp pro erop gezet. Alles werkt prima alleen het geluid doet soms wat raar. Ik heb eerst de UAA driver geinstalleerd en toen de Realtek HD audio driver van de Asus site. Daarna speelde winamp prima de geluiden af maar ik hoorde niks.

Echter, na het in standby zetten avn de laptop en weer aanzetten deed het geluid het prima! Opgelost dacht ik......

Vanochtend was mijn batterij leeg en ging de laptop weer in standby, ik deed de setkker erin en voila, het geluid deed niks meer.(winamp speelde nog steeds prima af). heb ik de laptop gewoon in standby gezet (via aflsuiten) en weer aan en hij deed het weer?

Heeft iemand enig idee waarom of hoe dit komt?

aanvullend vraagje: als ik een bios-update wil uitvoeren kan ik dan de laatste van de F3E serie pakken?

[ Voor 5% gewijzigd door thejoker80 op 21-02-2008 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
IK heb sinds maandag de Z53Sc in huis en ben erg tevreden. Vista draait erg soepel en ziet er mooi uit, heb nog niet het idee dat hij ergens moeite mee heeft. Ik heb dan ook wel nog geen games geinstalleerd, maar daarvoor heb ik hem ook niet aangeschaft. Mogelijk ga ik er wel een wat oudere versie van NFS op zetten, dan gil ik wel even hoe dat draait.
Ik heb ook meteen wireless thuis geinstalleerd, en dat gaat ook prima en snel.
Overigens stond er standaard lightscribe software op de laptop. Ik zou denken dat er dan een lightscribe brander in zit, maar zie geen logo van lightscribe op het ding. Ook in de device manager staat daar niks over (is een hl-dt-st dvdram gsa-t20n) en wat googelen levert me twee posts (op cdfreaks.com) op die zeggen dat deze drive geen lightscribe heeft. Vanwaar dan de software?

Ook de testversies van Norton,power4phone en zelfs het complete office pakket vind ik wat over the top. Moet ik die zooi er straks weer allemaal afgooien, terwijl ik geloof ik een volledige versie van Works op cd erbij heb gekregen. Waarom die dan niet geinstalleerd?

Anyway, later meer over mijn ervaringen, eerste indruk is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Achja, die meuk krijg je overal bij. Het is nog niet zo erg bij Asus. Vandeweek kreeg een buurjongen een Acert binnen (lang verhaal). Die kreeg ook fijn allemaal trials van games van 1 flut uitgever bij die direct in het lijstje: Crapware kan...

Verder heeft de software gewoon ondersteuning voor lightscribe. Bij software integreer je namelijk zoveel functies in 1 pakket ipv veel pakketten te maken voor bepaalde functies. Nero kan ook Blu-ray en HD-DVD branden, mn DVD-fikkert niet. Het resultaat: het werkt niet, maar de ondersteuning is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:39
thejoker80 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 07:37:Onlangs heb ik Vista eraf geknikkerd en Xp pro erop gezet.
zou je me kunnen laten weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik heb dezelfde laptop, maar het wil maar niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Zenow schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:44:
IK heb sinds maandag de Z53Sc in huis en ben erg tevreden. Vista draait erg soepel en ziet er mooi uit, heb nog niet het idee dat hij ergens moeite mee heeft. Ik heb dan ook wel nog geen games geinstalleerd, maar daarvoor heb ik hem ook niet aangeschaft. Mogelijk ga ik er wel een wat oudere versie van NFS op zetten, dan gil ik wel even hoe dat draait.
Ik heb ook meteen wireless thuis geinstalleerd, en dat gaat ook prima en snel.
Overigens stond er standaard lightscribe software op de laptop. Ik zou denken dat er dan een lightscribe brander in zit, maar zie geen logo van lightscribe op het ding. Ook in de device manager staat daar niks over (is een hl-dt-st dvdram gsa-t20n) en wat googelen levert me twee posts (op cdfreaks.com) op die zeggen dat deze drive geen lightscribe heeft. Vanwaar dan de software?

Ook de testversies van Norton,power4phone en zelfs het complete office pakket vind ik wat over the top. Moet ik die zooi er straks weer allemaal afgooien, terwijl ik geloof ik een volledige versie van Works op cd erbij heb gekregen. Waarom die dan niet geinstalleerd?

Anyway, later meer over mijn ervaringen, eerste indruk is top!
Grootte kans dat je geen lightscribe hebt. Op mijn notebook (F3JP) zou ook een lightscribe volgens verschillende sites bij moeten zitten. Maar na een discussie met de Asus servicedesk, bleek dat het afhankelijk was van de land/type etc. Gewoon weg vaag, maar het kwam erop neer dat ik wel kon fluiten naar deze functie. Wat betreft Vista, ik ga van uit dat deze installatie weer met Sysprep is in elkaar gezet. Indien zo, dan zou je heel eenvoudig een Vista clean install kunnen uitvoeren door de dvd in te stoppen, rebooten, install Vista, indien er gevraagd om een driver dvd, gewoon even een harde reset uitvoeren en hij gewoon verder met de Windows Vista install. Na de installatie dien je alleen nog de drivers handmatig te installeren. In ieder geval werkt dit bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Southern Sun schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:46:
[...]
zou je me kunnen laten weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik heb dezelfde laptop, maar het wil maar niet lukken
cd-tje van xp pro met service pack 2 geslipstreamed en de drivers voor het SATA gebeuren (die laatste is niet per sé nodig geloof ik) met nLite en daarvan booten. dat was alles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik heb mijn laptop op 31 december voor de 4e maal laten ophalen, maar heb nog steeds niets vernomen van Asus. Ik heb ze gebeld en een brief meegeleverd met het expliciete verzoek eerst contact op te nemen met mij alvorens er iets wordt teruggestuurd, want voor de 4e keer het halfbakken ding terugkrijgen lijkt me niet bepaald een fijne aangelegenheid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
thejoker80 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:05:
[...]

cd-tje van xp pro met service pack 2 geslipstreamed en de drivers voor het SATA gebeuren (die laatste is niet per sé nodig geloof ik) met nLite en daarvan booten. dat was alles....
en dat werkte dus niet vandaar het probleem. heb net de bios geupdate en met ide op compatible gaat het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
guillaume schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:20:
Ik heb mijn laptop op 31 december voor de 4e maal laten ophalen, maar heb nog steeds niets vernomen van Asus. Ik heb ze gebeld en een brief meegeleverd met het expliciete verzoek eerst contact op te nemen met mij alvorens er iets wordt teruggestuurd, want voor de 4e keer het halfbakken ding terugkrijgen lijkt me niet bepaald een fijne aangelegenheid. :(
Dat duur dan wel heel lang zeg. Hij is toch niet toevallig weer terug voor dat stomme gepiep tijdens scrollen etc? Mijn persoonlijk advies zal zijn om even er achteraan te bellen. Volgens mij was er namelijk een bepaalde regeling wanneer een reparatie te lang duurde je een vervangende notebook kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Southern Sun schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:28:
[...]

en dat werkte dus niet vandaar het probleem. heb net de bios geupdate en met ide op compatible gaat het wel :)
mmm, hoe heb jij de bios dan geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
PCMedic schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Dat duur dan wel heel lang zeg. Hij is toch niet toevallig weer terug voor dat stomme gepiep tijdens scrollen etc? Mijn persoonlijk advies zal zijn om even er achteraan te bellen. Volgens mij was er namelijk een bepaalde regeling wanneer een reparatie te lang duurde je een vervangende notebook kon krijgen.
Ja, en wie bepaalt wanneer een reparatie 'te lang' duurt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Nog een vraagje. Ik heb geen bluetooth maar wel een lampje daarvoor aan de voorkant zitten. Dat is bijd e WIFI schakelaar. is het mogelijk om een bluetooth module in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb bij zercom deze laptop gezien : Asus F3SV-AP251C alleen kan ik hem bijna nergens terug vinden. Dit zijn de specs:

Processor Core 2 Duo T7500 2200MHz
Chipset Mobile Intel PM965 Express L2 cache 4MB
160GB SATA 5400RPM
Beeldscherm Resolutie (pixels) 1440x900
Beeldschermdiagonaal 15.4"
Geheugenlayout (MB) 2 x 1024
Intern geheugen 2048MB DDR2
Grafische adapter NVIDIA GeForce 8600M GS 256MB DDR2

Deze F3SV-AP251C verchilt, op het eerste oog, van de F3SV AP226C op twee punten, namelijk het beeldscherm heeft een hogere resolutie (van 1440x900) dan die van de AP226C, maar de de grafische kaart heeft 226 MB VRAM t.o.v. 512 MB VRAM in de AP226C.

Aangezien de prijzen van beide laptops nagenoeg hetzelfde zijn zou ik graag van jullie weten of het hogere resolutie scherm opweegt tegen het lagere geheugen van de grafische kaart.

Verder wil ik de laptop voornamelijk gebruiken voor de studie (matlab e.d.) en verder voornamelijk internet, muziek, films & mail en af en toe een schiet spelletje als COD of een voetbalspel.

Wat raden jullie mij aan?

Pim

ps. verder iemand ervaring met zercom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:29:
Hoi,

Ik heb bij zercom deze laptop gezien : Asus F3SV-AP251C alleen kan ik hem bijna nergens terug vinden. Dit zijn de specs:

Processor Core 2 Duo T7500 2200MHz
Chipset Mobile Intel PM965 Express L2 cache 4MB
160GB SATA 5400RPM
Beeldscherm Resolutie (pixels) 1440x900
Beeldschermdiagonaal 15.4"
Geheugenlayout (MB) 2 x 1024
Intern geheugen 2048MB DDR2
Grafische adapter NVIDIA GeForce 8600M GS 256MB DDR2

Deze F3SV-AP251C verchilt, op het eerste oog, van de F3SV AP226C op twee punten, namelijk het beeldscherm heeft een hogere resolutie (van 1440x900) dan die van de AP226C, maar de de grafische kaart heeft 226 MB VRAM t.o.v. 512 MB VRAM in de AP226C.

Aangezien de prijzen van beide laptops nagenoeg hetzelfde zijn zou ik graag van jullie weten of het hogere resolutie scherm opweegt tegen het lagere geheugen van de grafische kaart.

Verder wil ik de laptop voornamelijk gebruiken voor de studie (matlab e.d.) en verder voornamelijk internet, muziek, films & mail en af en toe een schiet spelletje als COD of een voetbalspel.

Wat raden jullie mij aan?

Pim

ps. verder iemand ervaring met zercom?
Ervaring Zercom staat in de shopsurvery (had je zelf ook kunnen vinden)
de 256MB/512MB discussie is al lang en breed een keer aan bod geweest op GoT in verschillende topics. Gebruik de search maar ;)
1280x800 of 1440x900 is natuurlijk jouw eigen keuze. Grotere resolutie is natuurlijk altijd beter, je ziet dan meer op je scherm... Anders zou ik eerst even naar een winkel gaan en op zoek gaan naar een 15,4 inch laptop met 1440x900 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
thejoker80 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:15:
[...]

mmm, hoe heb jij de bios dan geupdate?
laatste bios versie van de asus site downloaden en met winflash erop zetten.

verder zit ik met een probleem. Windows xp installeren gaat prima, maar dan wil het met de LAN driver niet lukken. Telkens als ik deze wil installeren blijft ie vasthangen en een laptop zonder internet is een beetje klote 8)7
Iemand een suggestie waar ik nog andere drivers voor de F3E kan vinden

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

ErikKam schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:03:
Kan iemand mij vertellen welke chipset in deze computer zit
ik kijk naar de z53sc, als het goed is is deze het zelfde als de pro31sc en die zijn beide gelijk aan de f3sc, alleen sommige shops beweren dat er een andere chipset inzit.
Dus hierbij de vraag of mensen met de verschillende versies van deze computer willen controleren welke chipset in de computer zit
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009245.html
daar vind je informatie over hoe je het kan controleren, ik zal jullie erg dankbaar zijn

Okay ik ben er al achter dat er een 965PM inzit.
Wat werpt Asus een rookgordijn op met al die typenummers zeg! Zelfs met een paar avonden zoeken/surfen kan ik er nog steeds geen touw aan vastknopen, graag jullie hulp.

Klopt het dat de z53 = pro31 = F3 ? Zo nee, wat zijn de verschillen?

Wat ik zoek is een (Asus) laptop voor rond de 700 euro met zakelijke uitstraling, degelijk en met in ieder geval de volgende specs:
- 15,4" scherm
- Bluetooth
- ingebouwde webcam
- kaartlezer
- redelijke CPU, 2x1GB, min. 80GB HD
(- en bij voorkeur HDMI output)

Met name is het volkomen verwarrend op welke modellen/typen nu Bluetooth zit. Wie weet dat duidelijk te maken?

• silmaril8
  • Niet online
JPS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:14:
[...]

Wat werpt Asus een rookgordijn op met al die typenummers zeg! Zelfs met een paar avonden zoeken/surfen kan ik er nog steeds geen touw aan vastknopen, graag jullie hulp.

Klopt het dat de z53 = pro31 = F3 ? Zo nee, wat zijn de verschillen?

Wat ik zoek is een (Asus) laptop voor rond de 700 euro met zakelijke uitstraling, degelijk en met in ieder geval de volgende specs:
- 15,4" scherm
- Bluetooth
- ingebouwde webcam
- kaartlezer
- redelijke CPU, 2x1GB, min. 80GB HD
(- en bij voorkeur HDMI output)

Met name is het volkomen verwarrend op welke modellen/typen nu Bluetooth zit. Wie weet dat duidelijk te maken?
In de pricewatch staan allerlei Asus modellen en kun je selecteren op prijs/opties etc.

• JPS
  • Niet online

JPS

silmaril8 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:16:
[...]

In de pricewatch staan allerlei Asus modellen en kun je selecteren op prijs/opties etc.
Klopt, ook daar heb ik gezocht. Maar niet alle info lijkt te kloppen waardoor het filter ook niet altijd alles laat zien. Ik zal mijn vraag wat anders formuleren:

Welke Z53, Pro31, en/of F3 typen hebben Bluetooth én een webcam?

• silmaril8
  • Niet online
Eh, dat kan je toch in de pricewatch zien? Desnoods volg je de desbetreffende link naar een webwinkel en bekijkt daar de uitgebreide specificaties.

• JPS
  • Niet online

JPS

silmaril8 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:34:
Eh, dat kan je toch in de pricewatch zien? Desnoods volg je de desbetreffende link naar een webwinkel en bekijkt daar de uitgebreide specificaties.
Nogmaals, die specs bij de Asus modellen zijn volkomen onduidelijk/onbetrouwbaar. De asuswebsite is onvolledig (er staat niks over de z53/pro31 modellen), maar ook specs op webshops verschillen nogal. Vaak staat aangegeven dat er bijv geen bluetooth op zit, maar lees ik op een forum dat het er wel op blijkt te zitten...

• silmaril8
  • Niet online
Omdat elk type laptop (F3sV/F3Sc etc etc) verschillende optionele componenten kunnen hebben. Dat zie je bijvoorbeeld op de Asus website, maar dat kan je ook weten door dit topic goed door te lezen ;) Dan zie je dat er verscheidene versies van elk type F3 laptop zijn.

• JPS
  • Niet online

JPS

silmaril8 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:42:
Omdat elk type laptop (F3sV/F3Sc etc etc) verschillende optionele componenten kunnen hebben. Dat zie je bijvoorbeeld op de Asus website, maar dat kan je ook weten door dit topic goed door te lezen ;) Dan zie je dat er verscheidene versies van elk type F3 laptop zijn.
Gast, ik doe mijn huiswerk, daarvoor zit ik al ruim 10 jaar op tweakers. Probeer nou geen puntje te scoren door te doen alsof ik beter moet lezen (al bedoel je het vast niet vervelend).
Ook een search op 'bluetooth' door dit (en andere) topic(s) heen geeft me geen uitsluitsel. Ik ben je dankbaar als je mij wegwijs kunt maken, maar hou anders je mond want dat vervuilt het topic alleen maar. Blijven mijn 2 kernvragen staan:

1) klopt het dat Z53 = Pro31 = F3, zonee wat zijn de verschillen?
2) welke (sub)typen (zoals ap069c, ap104c etc) hebben webcam én bluetooth?

• silmaril8
  • Niet online
Alsjeblieft zeg, ik zei net: lees dit topic goed door.

In de TS staat notabene dat F3 hetzelfde is als Z53. En als je gegoogled had (Pro31 wordt namelijk in Nederland haast niet verkocht) zul je ook zien dat dat hetzelfde is als F3.

En ik quote mezelf nog maar eens even:
silmaril8 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:42:
Als je dit leest (staat in de TS) dan zie je dat het niet echt duidelijk is in welk versie er nou wel of geen bluetooth zit (geen duidelijke letter die dat aan geeft).

Of te wel, als je gewoon de TS had gelezen, had je dit allemaal geweten.

Nogmaals, zoals ik al zei: je kan het beste naar de pricewatch gaan en daar naar de verschillende types zoeken. Dan klik je daarop en bekijk je de uitgebreidere specificaties op de website van 1 van die webwinkels.

Voor iemand die al 10 jaar op GoT zit, vind ik dat je je niet echt zo gedraagd...

• JPS
  • Niet online

JPS

silmaril8 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:13:
Alsjeblieft zeg, ik zei net: lees dit topic goed door.

In de TS staat notabene dat F3 hetzelfde is als Z53. En als je gegoogled had (Pro31 wordt namelijk in Nederland haast niet verkocht) zul je ook zien dat dat hetzelfde is als F3.
Heb ik gezien, maar in ditzelfde topic staat ook dit
ErikKam in "[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie noteboo...", waaruit de suggestie komt dat er wel degelijk verschillen zijn....
En ik quote mezelf nog maar eens even:

[...]

Als je dit leest (staat in de TS) dan zie je dat het niet echt duidelijk is in welk versie er nou wel of geen bluetooth zit (geen duidelijke letter die dat aan geeft).
Ook die heb ik gezien. Dat is een oud postje met oude types. En daarin staat letterlijk: · De 018C en 016G hebben wel bluetooth; de 019C niet. Zoiets zou ik nou willen weten van de recente varianten. Dus wie weet welke van de recente types (050c, 069c, 104c 256c) bluetooth én webcam heeft/hebben?
Of te wel, als je gewoon de TS had gelezen, had je dit allemaal geweten.
Verkeerde conclusie, deels achterhaald nieuws, deels tegenstijdigheden. Maar blijf vooral doorgaan met bijdehand te doen over mijn leesvaardigheden. |:(
Nogmaals, zoals ik al zei: je kan het beste naar de pricewatch gaan en daar naar de verschillende types zoeken. Dan klik je daarop en bekijk je de uitgebreidere specificaties op de website van 1 van die webwinkels.
Vergelijk beide links van de pricewatch maar eens, het gaat hier om de z53e-ap069c:
pricewatch: Asus Z53E-AP069C

Zelfde typenummer, maar verschillende specs (oa hd omvang, cpu). Bij de een wel aangegeven dat er Bluetooth inzit, bij de ander geen vermelding.

Goed, dan gaan we naar de specs aangegeven op een gerenommeerde webshop: (zelf even naar de z53e-ap069c scrollen, deeplinken niet mogelijk)
Wat blijkt, bij hetzelfde type asus staat hier expliciet dat er geen bluetooth inzit. En over een webcam is niets vermeld. Mijn conclusie van dit beperkte onderzoek: de specs van Asus laptops op zowel de eigen website, als op tweakers, als bij verschillende webshops vertonen inconsistentie en zijn derhalve onbetrouwbaar.

Enfin, laten we ophouden elkaar in de haren te vliegen. Het is nogal onbetrouwbaar welke types welke specs hebben, dus wat is er dan beter dan in dit forum de vraag te stellen aan bezitters ervan? Dat mag ik hier toch doen? Dank in ieder geval dat je de moeite hebt genomen om me te beantwoorden.

En driewerf hoera voor degene die me duidelijk weet te maken welke recente typen uit de serie F3/Pro31/Z53 BT&webcam hebben!

/edit: typo

• silmaril8
  • Niet online
JPS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:04:
Heb ik gezien, maar in ditzelfde topic staat ook dit
ErikKam in "[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie noteboo...", waaruit de suggestie komt dat er wel degelijk verschillen zijn....
Als de TS zegt dat Z53 = F3, als google zegt dat F3=Z53=Pro31, als meerdere mensen dit in dit topic (en vorige delen) aangeven, dan lijkt me dat wel duidelijk. Als er iemand een bericht plaatst dat hij niet zeker weet of F3=Z53 dan ga je dat toch niet in twijfel trekken? ... Daar komt ook nog eens bij dat hij later een edit schrijft waarin hij dit al weer nuanceert aangezien hij zelf al gevonden welke chipset in de Z53/F3 laptop voorkomt.
Ook die heb ik gezien. Dat is een oud postje met oude types. En daarin staat letterlijk: · De 018C en 016G hebben wel bluetooth; de 019C niet. Zoiets zou ik nou willen weten van de recente varianten. Dus wie weet welke van de recente types (050c, 069c, 104c 256c) bluetooth én webcam heeft/hebben?
Aan die post kan je zien dat er geen touw aan vast te knopen is "welke letter van die code" nou wel of geen bluetooth zit, en je dus niets aan een code hebt. Waarschijnlijk bepaald ook het type (F3Ja/F3e/F3M) weer of er iets in zit of niet.
Verkeerde conclusie, deels achterhaald nieuws, deels tegenstijdigheden. Maar blijf vooral doorgaan met bijdehand doen over mijn leesvaardigheden. |:(
Niks deels achterhaald nieuws. En niks geen tegenstrijdigheden. Het staat duidelijk in de TS. Als je GoT search of Google had gebruikt (wat de FAQ ook eerst van je vraagt), dan had je ook je antwoord gevonden.
Vergelijk beide links van de pricewatch maar eens, het gaat hier om de z53e-ap069c:
Zelfde typenummer, maar verschillende specs (oa hd omvang, cpu). Bij de een wel aangegeven dat er Bluetooth inzit, bij de ander geen vermelding.

Goed, dan gaan we naar de specs aangegeven op een gerenommeerde webshop: (zelf even naar de z53e-ap069c scrollen, deeplinken niet mogelijk)
Wat blijkt, bij hetzelfde type asus staat hier expliciet dat er geen bluetooth inzit. En over een webcam is niets vermeld. Mijn conclusie van dit beperkte onderzoek.
Dit vergt intelligentie en begrijpend vermogen van jouw kant: Als je op die 2de pricewatch link drukt, zie je dat er maar 3 webshops die laptop verkopen en als je op die webshops drukt zie je dat ze dezelfde laptop aanbieden, maar niet degene van de pricewatch link. Dus dit is gewoon een foutje van de database/tweakers.
Als je op die 1ste link drukt, en op de webshops links drukt, zie je dat dit wel de goede laptop is en bij bijna elke webshop staan uitgebreide specificaties. Waaronder bluetooth mogelijkheid. En als je kijkt bij gerenommeerde webshops, zoals je zelf mooi aangaf, Salland zegt duidelijk dat er geen bluetooth in zit. Gewoon verder zoeken dus...
Maar goed, laten we ophouden elkaar in de haren te vliegen. Het is nogal onbetrouwbaar welke types welke specs hebben, dus wat is er dan beter dan in dit forum de vraag te stellen aan bezitters ervan? Dat mag ik hier toch doen? Dank in ieder geval dat je de moeite hebt genomen om me te beantwoorden.
Ik blijf nog steeds bij mijn eerste advies voor jou (welke ik nu voor de 3de keer vertel): ga de pricewatch af en zoek daar eerst naar laptops op bijvoorbeeld prijs en processor (oid en eventueel BT). Daarna ga je op de websites van de webshops kijken naar de uitgebreide specificaties.

• PCMedic
guillaume schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:11:
[...]

Ja, en wie bepaalt wanneer een reparatie 'te lang' duurt? :P
Het stond volgens mij in één van die PDF bestandjes van Asus hoelang zij erover mochten doen om een reparatie uit voeren.

Maar in deze link staat van 14 dagen: http://rma.asus.de/pick_eu/nl/agb_nb.html mits de onderdelen op voorraad zijn. Maar ik zou persoonlijk na 10 dagen al hebben gebeld met vraag hoe de status van de reparatie is. :P

PCMedic houd nooit aan de regels van de fabrikanten en heeft meestal wel een weerwoord klaar als er gezegd wordt. Maar meneer we hebben uw apparaat nog maar een week binnen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik heb 2 keer een RMA bij Asus aangevraagd, en de een was binnen 2 weken terug en de andere binnen een week! En alles was keurig opgelost. Ze hadden de 2de keer zelfs kosteloos mijn glas van mijn beeldscherm vervangen. Dit terwijl de kras die erop zat een gebruikersfout was en ik die voor de RMA nog geeneens had aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Bij mijn vorge RMA kreeg een bekraste behuizing terug, alsof ze over de stoeptegels hadden laten schuren. Nadat er een speciale RMA opdracht werd aangemaakt mocht ik hem persoonlijk inleveren. Gelukkig wel opgelost, maar toch niet netjes dat het gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
kut kut kut. Ik had met xp problemen om de LAN driver te installeren. Nu heb ik vista weer terug gezet ervanuitgaande dat ik gewoon weer internet kon hebben, alleen nu lukt het nog niet |:( Tijdens de recovery gaf ie al een foutmelding en bij het handmatig installeren loopt ie aan het eind van de installatie weer vast. Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen om dit werkende te krijgen? Hoop niet dat mn ethernetkaart kapot is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.1dayfly.nl/ staat een leuke ASUS Z53-aanbieding.
Alleen vandaag geldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36

J_W

Gister mijn Asus F3sv-ap226c binnen gekregen van pc megastore, donderdag besteld 1 dag later binnen! :D perfect...
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee, zelfs COD 4 kan ik er mee draaien op medium en 2x AA op 1280x800 :)

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Om nog even terug te komen op de F3/Z53/Pro31 verschillen en serie verschillen:

Je kan een Asus Code in 4 delen opsplitsen:

Mijn eigen F3Sc-AP069C

F3: Serie (model/uiterlijk)
S: De Basis (hier dus van de Sc, Sv, Sn etc)
c: Uitvoering (c heeft een 8400M, v heeft een 8600M bv)
AP0069C: Extra's en ed, om ze uitelkaar te halen (denk aan wel/geen BT)

Wat we kunnen zeggen is dat de volgende dingen gelijk zijn:

F3/Z53/Pro31: De cases in grote lijnen zijn gelijk
S: Een F3S, Z53S en Pro31S hebben allemaal hetzelfde moederbord in debasis: Zelfde chipset ed
c: F3Sc, Z53Sc en Pro31Sc hebben dezelfde basis qua videokaart: 8400M G

Dan de code, en dat is waar je op moet letten: Daar zit de rest op videokaart en moederbord en case na eigenlijk in! Bluetooth, WLAN, CPU, HDD, Geheugen, etc etc.

Vaak is de F3 het paradepaardje, waar de Z53 en Pr031 de budget varianten zijn om het zo maar te zeggen. Bij een F3 is een tas en muis standaard en krijg je vaak de A-spullen. Ook bluetooth lijkt vrij tandaard tegenwoordig.

De andere series hebben vaak toch iets minder. Zo had je ook heirvoor de Asus A6J en de Z92J. Beide gelijk, alleen kreeg de A6J wel een tas en muis mee, maar ook een normale 5400rpm HDD. De Z92J kreeg maar een 4200rpm HDD mee aan boord.

Je zult dus op de specs van de verkoper moeten afgaan. Ik kan me vorstellen dat een Z53 minder snel met BT wordt uitgevoerd als een F3. Dat is dus hetgeen waar je op moet letten, ze kosten minder, maar ze moeten ook ergens op bezuinigen. Wij weten ook niet alles, dus ga op de verkoper af!

Overigens, mijn F3Sc-AP069C heeft WEL Bluetooth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Wat moet ik hier nu weer mee? Ze bellen me zojuist op, of ik akkoord ga met de 'vervanging' van mijn notebook voor eentje van het typenummer F3Jr (duh, die had ik al), maar met een upgrade van de processor naar C2D 7200. Voor de rest zou alles gelijk blijven. Smeren ze me nu gewoon exact dezelfde laptop aan met een andere processor? (of nee, dat zal wel niet kunnen met hetzelfde moederbord, of wel?)

Ik heb sterk het vermoeden dat ze er zo vanaf willen komen: nieuwe proc. erin, oh wacht, die hebben we niet meer liggen zo oud, dan maar een 7200, en evt. oh shit, daar is een nieuw mobo voor nodig, doen we dat ook wel en de rest laten we gewoon helemaal gelijk (met dus 10 van de 11 problemen in tact).

Een cashback zou me 30-40% van mijn aankoopbedrag kosten, en dat terwijl het ding van meet af aan de problemen heeft vertoond...

[ Voor 30% gewijzigd door guillaume op 03-03-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben nog steeds op zoek naar een goede laptop. nu ben ik aan het twijfelen tussen de asus m51sn en de f3sv:

M51SN-AP008C:

Intel Core 2 Duo T8300 2400MHz
Mobile Intel PM965 Express + ICH8M
250 GB 5400 RPM
15.4 " TFT Color-Shine
Intern geheugen 3072 MB
NVIDIA GeForce 9500M GS 512 MB VRAM

F3SV
Intel Core 2 Duo T7500 2200 MHz
160 GB RPM
15.4 " TFT
Intern geheugen 2048 MB
NVIDIA GeForce 8600M GS 512 MB VRAM

M51SN 1050 euro
F3SV 900 euro

Wie heeft er al ervaring met de asus m51sn? hoe zit het met de degelijkheid van deze laptops?

welke heeft jullie voorkeur?

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:41:
Hoi,

Ben nog steeds op zoek naar een goede laptop. nu ben ik aan het twijfelen tussen de asus m51sn en de f3sv:

M51SN-AP008C:

Intel Core 2 Duo T8300 2400MHz
250 GB 5400 RPM
15.4 " TFT Color-Shine
Intern geheugen 3072 MB
NVIDIA GeForce 9500M GS 512 MB VRAM

F3SV
Intel Core 2 Duo T7500 2200 MHz
160 GB RPM
15.4 " TFT
Intern geheugen 2048 MB
NVIDIA GeForce 8600M GS 512 MB VRAM

M51SN 1050 euro
F3SV 900 euro

Wie heeft er al ervaring met de asus m51sn? hoe zit het met de degelijkheid van deze laptops?

welke heeft jullie voorkeur?

Pim
Waarom vraag je onze voorkeur? Jij wilt toch een laptop kopen? De degelijkheid van deze laptops kan je in reviews en in dit topic (en vorige topics) lezen.
Lees ook gelijk dit even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb de F3SC-AP023C en ben er zeer tevreden over. Het enige probleempje heb ik met de standby. Soms start de laptop ineens opnieuw op als ie in standby staat. Weet iemand hoe dit komt, en belangrijker nog hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
guillaume schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:44:
Wat moet ik hier nu weer mee? Ze bellen me zojuist op, of ik akkoord ga met de 'vervanging' van mijn notebook voor eentje van het typenummer F3Jr (duh, die had ik al), maar met een upgrade van de processor naar C2D 7200. Voor de rest zou alles gelijk blijven. Smeren ze me nu gewoon exact dezelfde laptop aan met een andere processor? (of nee, dat zal wel niet kunnen met hetzelfde moederbord, of wel?)

Ik heb sterk het vermoeden dat ze er zo vanaf willen komen: nieuwe proc. erin, oh wacht, die hebben we niet meer liggen zo oud, dan maar een 7200, en evt. oh shit, daar is een nieuw mobo voor nodig, doen we dat ook wel en de rest laten we gewoon helemaal gelijk (met dus 10 van de 11 problemen in tact).

Een cashback zou me 30-40% van mijn aankoopbedrag kosten, en dat terwijl het ding van meet af aan de problemen heeft vertoond...
Gok dat je gewoon een nieuwe krijgt. Ze zoeken altijd een laptop op die op die van jou lijkt. Toevallig is het deze keer ook een F3Jr die ze nog hebben liggen. Als jij hier de enige bent met de problemen dan zou ik hem gewoon nemen. Je krijgt echt wel een nieuwe ipv je oude met nieuwe proc! Tis alleen toevallig hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
GENETX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:32:
[...]

Gok dat je gewoon een nieuwe krijgt. Ze zoeken altijd een laptop op die op die van jou lijkt. Toevallig is het deze keer ook een F3Jr die ze nog hebben liggen. Als jij hier de enige bent met de problemen dan zou ik hem gewoon nemen. Je krijgt echt wel een nieuwe ipv je oude met nieuwe proc! Tis alleen toevallig hetzelfde type.
Dat niet alleen, alle F3 laptops zijn vrijwel identiek aan elkaar. Er zijn bijvoorbeeld meerdere types die hetzelfde moederbord gebruiken (soms is alleen de videokaart anders).

Dus het is voor Asus heel makkelijk om een nieuwe F3Jr in elkaar te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

GENETX schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:21:
Om nog even terug te komen op de F3/Z53/Pro31 verschillen en serie verschillen:
GENETX, bedankt voor je uiteenzetting.

Dan nog een ander punt, waar kan ik deze serie in het echt bekijken? Welke winkelketens hebben de F3 danwel direct verwante types in het assortiment? Bij de huis/tuin/keuken ketens als Mediamarkt/BCC/de Block heb ik het niet kunnen vinden, maar ook bij Dynabyte niet. Of is het alleen bij de computerspeciaalzaken terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Bij creditering, hoe kan ik dan een rekensommetje maken?

http://www.computerconsum...ndetail2.php?redartID=217 heeft de consument 1500 gulden minder teruggekregen dan de aankoopbedrag (op een laptop van 6450 gulden) voor 6 maanden feitelijk gebruik. De consument ontving dus 77% van de koopprijs.

Feitelijk heb ik ook zo'n 180 dagen werkelijk gebruik kunnen maken, al was dat vanaf het begin mét alle ongemakken. Dan zou voor mij minstens hetzelfde moeten gelden, nietwaar? Helaas is 4launch volgens mij niet bij een of andere Geschillencommissie aangesloten, dus lijkt het me voor hen geen bindende uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
JPS schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:04:
[...]

GENETX, bedankt voor je uiteenzetting.

Dan nog een ander punt, waar kan ik deze serie in het echt bekijken? Welke winkelketens hebben de F3 danwel direct verwante types in het assortiment? Bij de huis/tuin/keuken ketens als Mediamarkt/BCC/de Block heb ik het niet kunnen vinden, maar ook bij Dynabyte niet. Of is het alleen bij de computerspeciaalzaken terug te vinden?
Ik heb wel eens een F3-aanverwante bij de Mediamerkt gezien. Verder heeft de lokale PC boer hier ook wel Asus laptopjes staan. Gewoon eens bij wat computerwinkels en elektro ketens langs in een vrij groot stadscentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Er zijn echt heel veel "normale" winkels die Asus laptops hebben staan: MyCom, Dynabyte, Dixons, Mediamarkt etc. En lokale computerboeren hebben ook vaak Asus laptops staan. Gewoon een kwestie van zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, ik ben iets verder met de accutijd op mijn F3Sc, de boosdoener:

WLAN. Zonder WLAN krijg ik makkelijk 20-30 minuten extra uit mijn laptop! Ziekelijk veel als je het mij vraagt. Ik zal later (wss van de zomer wel eens kijken als ik veelal buiten zit) of ik er nog wat meer mee kan configen.

Inmiddels ben ik ook op het punt waarbij ik openSUSE Linux meer gebruik als Windows (standaard inet gaat lekker, Windows XP in virtualbox (soort van Apple bootcamp desktop integratie) voor school). Nu weet ik niet of dat met WLAN aan of uit was (weet ook niet hoe linux e rmee omgaat als je geen verbinding hebt) maar ook daarin haal ik snel 20-30 minuten extra uit de accu.

Misschien dat anderen ook naar deze punten kunnen kijken om er meer uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:24
Ik heb ergens rond pagina 17 gelezen dat de behuizing van een oudere F3S scheurde, kan dat bij de F3SV-AP226C ook gebeuren? En zijn er verder nog problemen met deze laptop (AP226C) bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
blacktarantulaX schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:48:
Ik heb ergens rond pagina 17 gelezen dat de behuizing van een oudere F3S scheurde, kan dat bij de F3SV-AP226C ook gebeuren? En zijn er verder nog problemen met deze laptop (AP226C) bekend?
Ik zou zeggen: lees het topic :) Alle ervaringen van mensen met die laptop staan hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:24
Bedankt! Met je reactie heb je me echt super goed geholpen!

Niet dus, want als je zelf even wat research werk zou hebben gedaan, zou je moeten weten dat er maar 12 posts in dit topic staan m.b.t. de AP226C. Dan kan je wel zeggen dat ik dan maar moet kijken met mensen met een soortgelijk (maar ouder) model, maar misschien heeft ASUS intussen de behuizingen verbeterd.

Aan de mensen met een AP226C: hoe is de kwaliteit v.d. behuizing (stevigheid; duurzaamheid) hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
De Asus behuizingen zijn vrijwel identiek. Het is plastic en het buigt best wel wat (bijv. de bovenkant indien dichtgeklapt), maar het is mijns inziens stevig genoeg. Het scheuren van de behuizing zal dan ook een incident zijn.

---

Ik heb inmiddels mijn geld terug mogen ontvangen, althans 80%. Belachelijk genoeg achtte Asus zelf het genoeg om 80% van de inkoopwaarde voor 4launch aan mij te retourneren. Hoe gaat die gedachtegang? Vervolgens direct met 4launch dezelfde procedure gestart, waarna zij behoorlijk snel hebben geïnformeerd bij Asus wat er reeds was gedaan en vervolgens hetzelfde aanbod aan mij gedaan, maar dan 80% van de inkoopwaarde voor mij. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Met zo'n service is 't voor mij geen Asus meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Das een beetje het probleem, daarvoor kun je beter bij 4launch zijn dan. Asus die verkoopt de laptop namelijk tegen hun prijs, jij betaald weer meer bij 4launch. Asus zou je dan dus meer terug meoten betalen dan dat ze zelf ooit voor de laptop hebben gekregen terwijl 4launch mooi hun centen houdt. Lijkt me vrij logisch van Asus, dat doet iedere fabrikant.

Zou ook lekker worden, 4launch die misschien dubbel geld aan je gaat verdienen terwijl Asus met een strop zit. Sterker nog, 4launch zou jou garantie moeten geven, niet Asus, dat zoekt 4launch maar mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Daar heb je gelijk in, ware het niet dat ik het alsnog vreemd vind dat Asus mij direct een bod doet i.p.v. te verwijzen naar het verkooppunt voor mij. Dat 4launch de garantieservice direct via Asus laat lopen is misschien dan wel een beetje lastig in zo'n geval, maar wel geheel begrijpelijk, aangezien Asus pickup & return levert en niemand er baat bij heeft om een extra tussenpunt te hebben bij reparatie.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste