Ach, ruimte zat. Toen in hartje Amsterdam tussen de trambovenleiding, dat was een huzarenstukje!Amstel76 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:22:
Ze hebben in ieder geval wel lef op zo'n klein veldje dicht langs de bovenleiding en bomen.
Verwijderd
Zijn wel foto's van te vinden, dat er in Amsterdam een trauma heli staat met de wieken ONDER!!! de bovenleiding van de tram.
Die gasten kunnen echt vliegen.
Verwijderd
Dat heb ik nog nooit gezienVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:02:
Zijn wel foto's van te vinden, dat er in Amsterdam een trauma heli staat met de wieken ONDER!!! de bovenleiding van de tram.
Wat ik me al een tijdje afvraag: hoe weet je welke kisten je vastlegt op die hoogtes? Volg jij de toren oid?
En zo ja, waarom is die rechter onbekend? Dan worden er toch F16's gescrambeled
En zo ja, waarom is die rechter onbekend? Dan worden er toch F16's gescrambeled
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
http://hq.frontier.nl/~dario/casper/
Dit heb ik een keer van m'n oom gehad, die is professor bij TU Delft (Vliegtuigtechniek). Een van z'n studenten heeft dit gemaakt van schiphol. Erg mooi!
Dit heb ik een keer van m'n oom gehad, die is professor bij TU Delft (Vliegtuigtechniek). Een van z'n studenten heeft dit gemaakt van schiphol. Erg mooi!
WauwKillzone schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:27:
Edit\ More info sectie is al behulpzaam
[ Voor 8% gewijzigd door Banjy op 24-09-2009 00:33 ]
Leuk om zo te zien zo! Volgens de site staat er een ADS-B antenne op het dak van hun kantoor icm publieke internet data.
Zou er niet teveel op vertrouwen. Er verdween net een kist boven de noordzee op 6000 voet en 1 boven leiderdorp op 3000 voet
In combinatie met de audio stream van liveatc.net geeft het wel een aardig beeld van de flight movement, het is best rustig nu
Zou er niet teveel op vertrouwen. Er verdween net een kist boven de noordzee op 6000 voet en 1 boven leiderdorp op 3000 voet
In combinatie met de audio stream van liveatc.net geeft het wel een aardig beeld van de flight movement, het is best rustig nu
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ze hebben zelfs een layar filterEthirty schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:45:
Leuk om zo te zien zo! Volgens de site staat er een ADS-B antenne op het dak van hun kantoor icm publieke internet data.
Klopt dat er kisten verdwijnen, maar dat is logisch, dan 'ziet' hij ze gewoon niet meer (maw, ze zijn te ver weg).
Heb ze ook wel weer wat later zien terug verschijnen, zitten misschien hier en daar wat blind spots. Maar toch niets dan lof hier voorKillzone schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:54:
Klopt dat er kisten verdwijnen, maar dat is logisch, dan 'ziet' hij ze gewoon niet meer (maw, ze zijn te ver weg).
Morgen overdag trouwens weer eens kijken, volgens mij een stuk drukker dan
[ Voor 10% gewijzigd door Banjy op 24-09-2009 01:06 ]
De data van vlieghinder.nl in google earth is beter. Die heeft namelijk geen belachelijke vertraging van 5 minuten. Dan kun je idd de atc horen zeggen 'jo, ga eens naar links' en dan dat vliegtuigje in je scherm direct erna een bocht zien maken.Ethirty schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:45:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Wie is die student? Ik werk namelijk bij het bedrijf wat hier verantwoordelijk voor is (Frontier). Ik ben zelf verantwoordelijk voor front-end development + grafisch ontwerp, en ik heb zeker niet bij TU Delft gestudeerd. Misschien is het een van mijn collega's.Killzone schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:27:
Overigens is de url http://casper.frontier.nl. ~dario is mijn testruimte (en daar ga ik mooi weer een wachtwoord opzetten
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 10:01 ]
Te ver weg geloof ik niet als ik ook toestellen kan 'tracken' boven België, Luxemburg, Duitsland en de UK. Ik verwacht eerder een probleem tussen de ontvangst van de data en het tonen op de site: de replay toont bijv vaak wel het hele flightpath.Killzone schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:54:
#team_UTC+1
Verwijderd
Even een quick-scan van het internet levert wel wat aparte foto's op:

Dit is overigens in Rotterdam.

Dit is overigens in Rotterdam.
Geen flauw idee, volgens mij was het ook geen student, maar was het gewoon doorgestuurd.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:59:
[...]
Wie is die student? Ik werk namelijk bij het bedrijf wat hier verantwoordelijk voor is (Frontier). Ik ben zelf verantwoordelijk voor front-end development + grafisch ontwerp, en ik heb zeker niet bij TU Delft gestudeerd. Misschien is het een van mijn collega's.
Overigens is de url http://casper.frontier.nl. ~dario is mijn testruimte (en daar ga ik mooi weer een wachtwoord opzetten). Daar zit ook geen vertraging in van vijf minuten.
Gewaagde plek om die heli neer te zetten zo...
Edit: ook nog even een plaatje erbij: condensstrepen in de avondlucht boven Utrecht vanavond.
Goed punt, ik heb ze even recht gezet, met iPhoto weliswaar
Edit: ook nog even een plaatje erbij: condensstrepen in de avondlucht boven Utrecht vanavond.

[ Voor 24% gewijzigd door KeesV op 24-09-2009 20:57 ]
Ik doe niet aan sigs
Ja hè? Alleen hier landen slechts Ryanair, Transavia en Wizz..Wijnands schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:51:
Zo lekker, af en toe even weg van kantoor en een half uurtje vliegtuigen kijken.

En "hier" is Eindhoven?Cyclonist schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:20:
[...]
Ja hè? Alleen hier landen slechts Ryanair, Transavia en Wizz..Al is het militaire spul wel een leuke afwisseling
Dan vergeet je VLM en KLM beide met fokkertjes
Geen top foto's maar ik vond ze toch de moeite waard om te posten.

Met of zonder 5 minuten vertragin (wat ik niet snap) ik vind dit een erg mooie applicatie.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:59:
[...]
Wie is die student? Ik werk namelijk bij het bedrijf wat hier verantwoordelijk voor is (Frontier). Ik ben zelf verantwoordelijk voor front-end development + grafisch ontwerp, en ik heb zeker niet bij TU Delft gestudeerd. Misschien is het een van mijn collega's.
Overigens is de url http://casper.frontier.nl. ~dario is mijn testruimte (en daar ga ik mooi weer een wachtwoord opzetten). Daar zit ook geen vertraging in van vijf minuten.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
1 cloudbusting

2 Sunbusting

3 Condensbusting

4 Shadowbusting

5 Rainbowbusting

6 Zelfs een saaie A321 wordt mooi met zo'n achtergrond.

7 KLM Embryo zonder schaduw.

8 Lekker pannen met de 500.

9 Vliegende ballenbak met zonsondergang.

10 Op de valreep nog kunnen schieten, 3 dagen later gingen de stickers eraf.

2 Sunbusting

3 Condensbusting

4 Shadowbusting

5 Rainbowbusting

6 Zelfs een saaie A321 wordt mooi met zo'n achtergrond.

7 KLM Embryo zonder schaduw.

8 Lekker pannen met de 500.

9 Vliegende ballenbak met zonsondergang.

10 Op de valreep nog kunnen schieten, 3 dagen later gingen de stickers eraf.

Ik bekijk dit topic al een tijdje maar heb zelf nog niets gepost. Nu hoorde ik van mijn vader dat er aanstaande zaterdag een Antonov AN124 even komt buurten op vliegveld Woensdrecht. Aangezien hij vliegtuiggek is en ik vliegtuigen ook interessant vind ga ik even kijken naar het beest. Voor andere geïnteresseerde, om 11.00 zou hij moeten aankomen op vliegveld Woensdrecht en rond 15.00 vertrekt hij weer.
Nu was mijn vraag, met wat voor materiaal moet je zo'n beest nou op de foto krijgen. Ik las op het internet verschillende verhalen dat het een gigantisch monster is en dat je met een zoomlens (beschik over een 70-300 lens) dat je snel al aan die 70mm teveel hebt. Ik hoorde van mijn vader dat je redelijk in de buurt van de landingsbaan kan komen. Heb ik dan al aan mijn 17-85 lens genoeg of wordt het toch mijn 70-300 die ik moet gaan gebruiken? Snel wisselen lijkt me niet handig want dan is het ding al geland voordat je een fatsoenlijke foto hebt. Ik weet dat dit niet echt de plek is om het te vragen maar voor dit onderwerp lijkt mij dit het enige topic waar ik dit kan melden en vragen.
Ik hoor het graag en mijn foto's zullen hier van het weekend gepost worden!
Nu was mijn vraag, met wat voor materiaal moet je zo'n beest nou op de foto krijgen. Ik las op het internet verschillende verhalen dat het een gigantisch monster is en dat je met een zoomlens (beschik over een 70-300 lens) dat je snel al aan die 70mm teveel hebt. Ik hoorde van mijn vader dat je redelijk in de buurt van de landingsbaan kan komen. Heb ik dan al aan mijn 17-85 lens genoeg of wordt het toch mijn 70-300 die ik moet gaan gebruiken? Snel wisselen lijkt me niet handig want dan is het ding al geland voordat je een fatsoenlijke foto hebt. Ik weet dat dit niet echt de plek is om het te vragen maar voor dit onderwerp lijkt mij dit het enige topic waar ik dit kan melden en vragen.
Ik hoor het graag en mijn foto's zullen hier van het weekend gepost worden!
Ben niet zo van het vliegtuigspotten, maar als je op tijd op de locatie bent kun je toch kijken welke lens je het beste zou gebruiken? Ik zou iig gewoon beide lenzen meenemen als je niet zeker weet wat je nodig hebt.
Als ik overigens zo een beetje rondkijk in dit topic kun je beter je tele meenemen..
Als ik overigens zo een beetje rondkijk in dit topic kun je beter je tele meenemen..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik neem ze iig allebij mee maar ik kan me niet echt voorstellen hoe groot dit toestel is. Ik hoor sommige mensen dus zeggen dat ze zich hier erg in vergist hebben en de verkeerde lens op hun toestel hadden toen hij er aankwam en toch nog moesten wisselen. Aangezien hij al vaker is geland (op Gilze en Woensdrecht) wou ik vragen of er dus mensen toen bij waren en wat hun ervaringen waren.RobbieB schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:37:
Ben niet zo van het vliegtuigspotten, maar als je op tijd op de locatie bent kun je toch kijken welke lens je het beste zou gebruiken? Ik zou iig gewoon beide lenzen meenemen als je niet zeker weet wat je nodig hebt.
Ongedocumenteerde gejatte plaatjes van anderen, wie schiet daar iets mee op?Killzone schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je hier iets aan?
Hij zegt: Ik heb geen idee hoe groot dat ding ongeveer is. Hiermee kan ik wel inschatten hoe groot dat ding is.
Ikzelf zou er dus wel mee opschieten.
Ikzelf zou er dus wel mee opschieten.
offtopic:
En jij helpt hem overigens ook niet bijster veel
.
En jij helpt hem overigens ook niet bijster veel
Als jij daarmee kunt inschatten hoe groot zo'n ding is eet ik een banaan op.Killzone schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 02:14:
Hij zegt: Ik heb geen idee hoe groot dat ding ongeveer is. Hiermee kan ik wel inschatten hoe groot dat ding is.
Dat kan namelijk echt niet, zeker niet zonder te weten op welke afstand de fotograaf stond en wat de brandpuntsafstand van z'n lens was.
Killzone, ik ben het met Noline eens. Zonder die gegevens heb je nog niet echt veel aan de foto's. Zijn er mensen die er een tijdje terug op Gilze waren toen deze daar landen en wat zijn jullie ervaring hiermee?CyBeR schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 02:28:
[...]
Als jij daarmee kunt inschatten hoe groot zo'n ding is eet ik een banaan op.
Dat kan namelijk echt niet, zeker niet zonder te weten op welke afstand de fotograaf stond en wat de brandpuntsafstand van z'n lens was.
Verwijderd
Het tweede plaatje helpt inderdaad niet echt. Echter als jij op basis van de eerste plaat niets kan zeggen.....CyBeR schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 02:28:
Als jij daarmee kunt inschatten hoe groot zo'n ding is eet ik een banaan op.
Er staan genoeg referentie materialen op die plaat, zoals bagage bakken, de trap van dat ding en zo verder.
Zegt allemaal niks.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:30:
[...]
Het tweede plaatje helpt inderdaad niet echt. Echter als jij op basis van de eerste plaat niets kan zeggen.....
Er staan genoeg referentie materialen op die plaat, zoals bagage bakken, de trap van dat ding en zo verder.
Die behoorlijk aanwezige groothoekvervorming helpt alle referentiemogelijkheden om zeep.
@ jeroen797
Welke lens je nodig heb hangt af van de plek waar je staat. Ik zou in ieder geval een telezoom 70-300 meenemen en nog een walkaround (24-105 / 28 -135) dat je standaard bereik en een beetje tele hebt. Een echte groothoek is nutteloos, mist je natuurlijk op de platform kunt komen. Maar bij een vliegveld gaat dat wat moeilijk.
Nog even off topic Conform dit forum (http://www.scramble.nl/forum/viewforum.php?f=17) komt er aanstaande zaterdag een Antonov 124 op vliegveld Gilze-rijen, en niet op woensdrecht. Dus ik zou het maar na vragen bij je pa vragen.
Welke lens je nodig heb hangt af van de plek waar je staat. Ik zou in ieder geval een telezoom 70-300 meenemen en nog een walkaround (24-105 / 28 -135) dat je standaard bereik en een beetje tele hebt. Een echte groothoek is nutteloos, mist je natuurlijk op de platform kunt komen. Maar bij een vliegveld gaat dat wat moeilijk.
Nog even off topic Conform dit forum (http://www.scramble.nl/forum/viewforum.php?f=17) komt er aanstaande zaterdag een Antonov 124 op vliegveld Gilze-rijen, en niet op woensdrecht. Dus ik zou het maar na vragen bij je pa vragen.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Ik heb net nogmaals gekeken en in onze krant (PZC) staat echt Woensdrecht (bron: http://www.pzc.nl/regio/b...-landt-in-Woensdrecht.ece). Waar gaat hij nou komen want ik lees idd op de website die je hebt gegeven dat hij op Gilze wordt verwacht op een andere tijd (aankomt half uur eerder en vertrek half uur later)....... Wil niet bij het verkeerde vliegveld staan.verkeerd staanTyno schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:19:
@ jeroen797
Hier wordt ook woensdrecht gemeld: http://www.regioactueel.n...gtuig-landt-zaterdag.html
[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen797 op 09-10-2009 11:28 ]
Enkele foto's van de Schweizer Luftwaffe:
1 Puma

2 Alouette III

3 F18
1 Puma

2 Alouette III

3 F18

Jeroen797 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:27:
[...]
Killzone, ik ben het met Noline eens. Zonder die gegevens heb je nog niet echt veel aan de foto's. Zijn er mensen die er een tijdje terug op Gilze waren toen deze daar landen en wat zijn jullie ervaring hiermee?
offtopic:
noline? Muis uitgeschoten bij 't copypasten?
noline? Muis uitgeschoten bij 't copypasten?
Verwijderd
Niet veel vandaag, maar het vliegt 
#1 Staart

#2 Meisje foto's aan het maken van een klm kist

#3 Straalmotoren aan het werk

#4 Vertrekkende MD11
#1 Staart

#2 Meisje foto's aan het maken van een klm kist

#3 Straalmotoren aan het werk

#4 Vertrekkende MD11

Verwijderd
Zonde van die 747. Had liever nog de bovenkant van de romp er ook nog op gezien.
De focus ligt niet genoeg op de straalmotoren omdat echt uit de foto te halen.
De rest is leuk.
De focus ligt niet genoeg op de straalmotoren omdat echt uit de foto te halen.
De rest is leuk.
Verwijderd
Zoiets bedoel je? Ik moet zeggen dat ze er wel iets beter uit zien zo met de cropping aangepast. Anyway bedankt voor commetaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 17:48 ]
Verwijderd
M'n schoonvader is naar St. Maarten geweest en heeft deze foto genomen:

(geen photoshop of andere bewerkingen!
)

(geen photoshop of andere bewerkingen!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 14:28 ]
Niet om je pret te bederven, maar als je bij airliners.net zoekt op foto's gemaakt bij SXM vind je heel veel van dat soort foto'sVerwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:27:
[afbeelding]
(geen photoshop of andere bewerkingen!)
Is dat echtVerwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:27:
[afbeelding]

Verwijderd
Waarschijnlijk wel
Je moet ff op youtube filmpjes zoeken van dat vliegveld. Zijn veel leuke beelden te vinden
Combinatie SXM en Nustys zou wel tof zijn! Alhoewel je misschien beperkt bent in het soort foto's die je daar kan maken (vaak hetzelfde weer, 1 start/landingsbaan etc.) is Nustys dé persoon die daar waarschijnlijk met topplaten terugkomt
Verwijderd
SXM staat ook nog steeds op mijn lijstje om ooit nog eens heen te gaan.
Maar zul je net zien dat in de tijd dat je daar bent er niks echt heel laag overkomt.
D'r zijn overigens ook filmpjes van gasten die achter een kist gaan staan die vol gas geeft om op te stijgen.
Die worden dus weg geblazen/gezandstraalt.
Ook is er een serie filmpjes van een mafkees met een parasol die hij telkens laat wegblazen te vinden op youtube.
Maar zul je net zien dat in de tijd dat je daar bent er niks echt heel laag overkomt.
D'r zijn overigens ook filmpjes van gasten die achter een kist gaan staan die vol gas geeft om op te stijgen.
Die worden dus weg geblazen/gezandstraalt.
Ook is er een serie filmpjes van een mafkees met een parasol die hij telkens laat wegblazen te vinden op youtube.
St. Maarten is inderdaad heel laag.
Op youtube staan ook talloze filmpjes gemaakt vanaf dat strand wanneer zo`n joekel van een boeing komt landen.
Is volgens mij echt een gevalletje moet je een keer meegemaakt hebben.
@HeckerBob
Ik vind zowel met als zonder crop best wel mooi.
Op youtube staan ook talloze filmpjes gemaakt vanaf dat strand wanneer zo`n joekel van een boeing komt landen.
Is volgens mij echt een gevalletje moet je een keer meegemaakt hebben.
@HeckerBob
Ik vind zowel met als zonder crop best wel mooi.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:48:
Waarschijnlijk welJe moet ff op youtube filmpjes zoeken van dat vliegveld. Zijn veel leuke beelden te vinden
Jongens... duh, ironie!!!
Verwijderd
Wat een herrie daar op het strand, om de halve minuut komt er een straal van geluid zo even over je heen
Geen idee hoe ik deze reactie moet lezen, maar ik dacht dat de "

Jongens, ik kan begrijpen dat jullie graag naar warmere oorden gaan maar low-approach is ook dichterbij te vinden hoor
Gilze-Rijen
Ooit een forse berg foto-apparatuur door een weiland zien dwarrelen omdat een handvol mensen het een goed idee leek achter een C-141 te gaan staan
Gilze-Rijen
Ooit een forse berg foto-apparatuur door een weiland zien dwarrelen omdat een handvol mensen het een goed idee leek achter een C-141 te gaan staan
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Verwijderd
Probleem is dat er ook massa's minder weldenkende mensen op het internet hun teksten neerkliederen die zulke en nog veel dommere dingen beweren en dat ook menen. Het onderscheid tussen wat ironie en wat echt gewoon dom is, moeilijk te maken is op internet, zo zonder stem-intonatie.jelle. schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:38:
[...]
Geen idee hoe ik deze reactie moet lezen, maar ik dacht dat de "" wel duidelijk genoeg was
Tijdje terug op een woensdag op EHGG (Groningen/Eelde Airport) geweest en met m'n simpele digitale camera een Transavia op de foto gezet. Gewoon een snelle point & click met het onderwerp vol in het midden, maar ik vond het wel een aardige plaat om als wallpaper te gebruiken.

Op de achtergrond een A310 (CS-TEI) van HiFly, een charter maatschappij, die nog in Oman Air kleuren is gestoken (zonder logo op de staart en geen tekst op de romp).
Toch nog maar even sparen voor een mooie dSLR, want ik krijg tijdens m'n vliegopleiding mooie foto mogelijkheden waar ik weinig mee kan met een Olympus Fe-5020
. Mogelijk dat ik dan ook wat mooier werk kan tonen.

Op de achtergrond een A310 (CS-TEI) van HiFly, een charter maatschappij, die nog in Oman Air kleuren is gestoken (zonder logo op de staart en geen tekst op de romp).
Toch nog maar even sparen voor een mooie dSLR, want ik krijg tijdens m'n vliegopleiding mooie foto mogelijkheden waar ik weinig mee kan met een Olympus Fe-5020
Ja natuurlijk... een D300 met canon glas.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Nu met de A380Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:27:
[afbeelding]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
huh, ik wil ff de foto in het groot bekijken, blijkt flickr eruit te liggen.
Is dat bij jullie ook zo?
Is dat bij jullie ook zo?
Hong Kong had/heeft toch ook een vliegveld met een redelijk bizarre aanvliegroute? Daar vloog je tussen de flatgebouwen heen.CyBeR schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:38:
[...]
Niet om je pret te bederven, maar als je bij airliners.net zoekt op foto's gemaakt bij SXM vind je heel veel van dat soort foto's
Had, is nu vervangen maar je ziet nog steeds foto's daarvan (en van de antillen) in van die pps'jes die de hele wereld rondgaan per mail.
Anyway, ik denk ik probeer 's iets heel anders, werkt sepia hier?
Anyway, ik denk ik probeer 's iets heel anders, werkt sepia hier?

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 21-10-2009 22:34 ]
@Wijnands: Ik vind het een mooi plaatje, de monochroom balans lijkt in orde en de warmte van de sepia-tint geeft het vliegtuig een rustige uitstraling.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Rafale gefotografeerd tijdens EW-trials bij ons aan boord (Hr. Ms. de Zeven Provinciën) in de buurt van Portland (UK):

Op de foto gezet met een EOS-1Ds en een EF 100-400L (met 1.4XII extender).

Op de foto gezet met een EOS-1Ds en een EF 100-400L (met 1.4XII extender).
Stoere kist, goed gevangen maar wel heel, heel krap.
Is inderdaad aan de krappe kant, de uitdaging was hier het feit dat we met het schip aan het manouvreren waren (25+ knopen en bb aan boord en daarna sb aan boord) en als er dan een vliegtuig met 900 knopen op 50 meter voorbij komt vliegen... Het komt er op neer dat het pannen in dit geval een uitdaging was.Wijnands schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:51:
Stoere kist, goed gevangen maar wel heel, heel krap.
Dit was de beste uit een serie van 5 of 6 fotos geloof ik.
Had, inderdaad: Wikipedia: Kai Tak Airport. Is vervangen door een van de beste vliegvelden ter wereld, Chek Lap Kok, beter bekend als Wikipedia: Hong Kong International AirportKaj. schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:46:
[...]
Hong Kong had/heeft toch ook een vliegveld met een redelijk bizarre aanvliegroute? Daar vloog je tussen de flatgebouwen heen.
Mitsubishi SH-60 die zich klaarmaakt om te landen:

Wat meer beweging in de rotors zou mooi zijn maar het was helaas te licht om wat langere sluitertijden aan te houden. Overigens de laatste foto voor mijn camera een mooie zoutcoating kreeg, mén wat heeft dat ding een luchtverplaatsing zeg

Wat meer beweging in de rotors zou mooi zijn maar het was helaas te licht om wat langere sluitertijden aan te houden. Overigens de laatste foto voor mijn camera een mooie zoutcoating kreeg, mén wat heeft dat ding een luchtverplaatsing zeg
[ Voor 7% gewijzigd door Erasmo op 27-10-2009 09:51 ]
Mooie plaat, inderdaad jammer van gebrek aan rotor blur, kon je het diafragma niet verder knijpen dan ?Erasmo schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:09:
Je heb hem op f/5.6 geschoten, had best naar de wat kleiner gekund toch? Verder wel een strak plaatje zo.Erasmo schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:09:
[afbeelding]
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Thanks, pas vanaf f/22 had ik een beetje effect maar dan slaat de diffractie toch behoorlijk toe...
Om even in de context te komen, deze foto is rond het middaguur gemaakt vlakbij de evenaar, bakken met licht dus
Om even in de context te komen, deze foto is rond het middaguur gemaakt vlakbij de evenaar, bakken met licht dus

De grote broer, op Manchester (GB)... Enkele maanden geleden..
Wow, perfect getimed zo.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Nustys, klopt dit nog steeds? Ik ben nu namelijk een beetje vliegtuigen aan het spotten vanuit mijn zolderraam (Gouda Oost) en zou weleens een A380 willen zien. Maak gebruik van deze radar.nustys schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:16:
[...]
A380s van Singapore komen om 0600 en 2000 van oost naar west over Nederland heen.
Die vroege A380 van Singapore gaat rond 1400 terug, die late pas rond 2400.
Qantas vlucht 31 ( nog niet elke dag ) komt ergens tussen 0600 en 0700 van oost naar west over Nederland heen.Vaak gaat die ook via de Noordzee volgens mij, ik heb ze pas 2 X met de A380 gezien.
Emirates ( EK001 volgens mij ) komt vaak om 1130 van oost naar west over Nederland of Belgie heen.
Volgens mij vliegen ze niet meer of minder naar New York, die komt namelijk ook over Nederland heen.
Weet niet of die ook de A380's weergeeft?
No Shame, only Fame!
Wow, mooie foto. Zou je, als je wil, je exif kunnen posten?
Mogen niet zelfgemaakte maar zelf ingescande ook? Want de fotograaf is vermoedelijk al lang overleden...

De persoon op de onderste rij, meest rechts (met brilletje) is mijn opa, die in +/- 1931 op schoolreisje ging vanuit Twello naar Schiphol. Daar werd geposeerd voor de DC-2 "Toekan", welke later in de oorlog crashte.

De persoon op de onderste rij, meest rechts (met brilletje) is mijn opa, die in +/- 1931 op schoolreisje ging vanuit Twello naar Schiphol. Daar werd geposeerd voor de DC-2 "Toekan", welke later in de oorlog crashte.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Hmm, ik geloof dat ik m'n tante (oké, het was eerst mijn oom, maar ze heeft zich laten ombouwen) ook op de foto herken? Nee, ik wordt van dit soort foto's hier niet vrolijk, als je er zo naar vraagt.Skef schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:55:
Mogen niet zelfgemaakte maar zelf ingescande ook? Want de fotograaf is vermoedelijk al lang overleden...
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 14-11-2009 01:48 ]
Verwijderd
Afgelopen dinsdag terug gevolgen vanaf ZBAA naar EHAM.
Ik wist wel dat Obama die dag ook in Beijing zou zijn. Echter had ik nooit gedacht dat ik ook daadwerkelijk daar ook maar iets van zou zien.
Tot mijn stomme verbazing taxiede de 777 waarin ik zat op zo'n 100 meter langs AirForce One en twee 757's.
Wel een ontzettend ranzig raampje helaas.
Mocht ook niet uit mijn stoel om opzoek te gaan naar een schoner raam.
Ook nog wat ander spul gezien, de Skyteam & de CZ 777 zijn op ZGGG geplaat, de rest op ZBAA.

Ik wist wel dat Obama die dag ook in Beijing zou zijn. Echter had ik nooit gedacht dat ik ook daadwerkelijk daar ook maar iets van zou zien.
Tot mijn stomme verbazing taxiede de 777 waarin ik zat op zo'n 100 meter langs AirForce One en twee 757's.
Wel een ontzettend ranzig raampje helaas.
Mocht ook niet uit mijn stoel om opzoek te gaan naar een schoner raam.
Ook nog wat ander spul gezien, de Skyteam & de CZ 777 zijn op ZGGG geplaat, de rest op ZBAA.

Verwijderd
Egyptair met een 738? Nice. 
Nog niet gespot, alleen maar die suffe airbussen van ze.
Weer eentje om op te letten bij het volgende bezoek aan Schiphol.
Heb er nog wel wat meer van Beijing en Guangzhou.
Ook nog van Guilin en Xi'an (daarzo geen super foto's, was donker).
Staan nog niet online. Heb eerst mijn reisverslag gemaakt (zie link in sig).
Kon tijdens het overstappen op Beijing wel wat rond wandelen op het platform, niet heel ver weg. Maar net leuk om wat plaatjes te schieten.
Deden ze niet moeilijk over, wees naar een paar toestellen en mijn camera en ze knikten.
Zelfde op Guangzhou voor het boarden. Ook wat shots kunnen maken.
Heb ik wel eens anders meegemaakt.
Toen de bus naar de immigration vol was, moest ik wel mee.
En daar weer het zelfde verhaal (was maar 50 meter verder op, stom stukje met de bus), eerst lekker de hele bus laten gaan. Toen de rij voor de immigration begon op te lossen moest ik ook naar binnen.
Aardige Chinezen.
AirForce One was een hele mooie bonus!
Stond er nog 10 minuten naast voordat verder getaxied werd naar de baan. (Gate -> baan 45 minuten!) terwijl de baan misschien 5 minuten taxien had geweest vanaf de gate.
Nog niet gespot, alleen maar die suffe airbussen van ze.
Weer eentje om op te letten bij het volgende bezoek aan Schiphol.
Heb er nog wel wat meer van Beijing en Guangzhou.
Ook nog van Guilin en Xi'an (daarzo geen super foto's, was donker).
Staan nog niet online. Heb eerst mijn reisverslag gemaakt (zie link in sig).
Kon tijdens het overstappen op Beijing wel wat rond wandelen op het platform, niet heel ver weg. Maar net leuk om wat plaatjes te schieten.
Deden ze niet moeilijk over, wees naar een paar toestellen en mijn camera en ze knikten.
Zelfde op Guangzhou voor het boarden. Ook wat shots kunnen maken.
Heb ik wel eens anders meegemaakt.
Toen de bus naar de immigration vol was, moest ik wel mee.
En daar weer het zelfde verhaal (was maar 50 meter verder op, stom stukje met de bus), eerst lekker de hele bus laten gaan. Toen de rij voor de immigration begon op te lossen moest ik ook naar binnen.
Aardige Chinezen.
AirForce One was een hele mooie bonus!
Stond er nog 10 minuten naast voordat verder getaxied werd naar de baan. (Gate -> baan 45 minuten!) terwijl de baan misschien 5 minuten taxien had geweest vanaf de gate.
Schiphol, afgelopen zaterdag:
Antonov An-12BK

DHL A300F

Martinair 767
Antonov An-12BK

DHL A300F

Martinair 767

[ Voor 24% gewijzigd door SmithNL op 23-11-2009 21:52 . Reden: linkje bijgesloten ]
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Klopt! Valt me niks tegenVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:50:
Mooi die twee laatste platen SmithNL. Zijn die met 55-250 geschoten?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Als die lokatie klopt, let wel op, daar komt de plaatselijke politie vaak langs met hun nieuwe Touaregs en ze bekeuren graag.
En dan bekeuren ze voor..? Stopverbod langs de weg oid..?Wijnands schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:58:
[...]
Als die lokatie klopt, let wel op, daar komt de plaatselijke politie vaak langs met hun nieuwe Touaregs en ze bekeuren graag.
Yep! Even goed kijken maar een eindje voor die bocht totaan de hoofdvaart geld een stopverbod. Bij de brandweeringang verderop bij de waterzuivering lijkt het alsof je kan en mag stoppen maar ook daar zag ik er laatst 1 staan te schrijven.
Beter laat dan nooitMinneyar schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:52:
[...]
Wow, mooie foto. Zou je, als je wil, je exif kunnen posten?

File Name IMG_8026.CR2
Camera Model Canon EOS 50D
Shooting Date/Time 2-11-2009 18:14:59
Shooting Mode Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed ) 1/200
Av( Aperture Value ) 5.0
Exposure Compensation -1 2/3
ISO Speed 200
Lens EF500mm f/4L IS USM
Focal Length 500.0mm
Zo en nu eindelijk tijd voor een grote update
1 Aan het begin van de maand november stond de maan in het verlengde van de startbaan.

2

3 Als je niet uitkijkt gaan de heavies onder de maan langs en het kleine spul gaat er over heen......

4

5 Ondertussen thuis aangekomen is dit het eerste vliegtuig wat ik probeer en gelijk raak!

6 Mooie condens op de vleugel en in de motoren.

7 Zeldzaam shot, deze kist vertrekt bijna altijd van baan 36L of 24, dat houdt in dat ze bijna nooit hard de bocht om hoeft. Deze keer mocht ze vanwege oostenwind van baan 09 vertrekken. Inmiddels is haar bewijs van luchtwaardigheid verlopen en volgens mij en staat ze met schade op Schiphol Oost. Ik ben blij dat ik haar nog op de valreep zo op de foto heb gekregen.

8 mede spotters

9

10 Zelfs met een 500 niet scherp te krijgen, ik droom gewoon verder, niet klikbaar.

11 Ik hou mij tegenwoordig steeds vaker bezig net vogelfotografie. Die reiger kwam auditie doen voor trie before you die.

12 Heerlijke kleuren.

13 Iets met schaduw

14 Wie het kleine niet eert, die het grote niet....
Airbus landend op baan 22 met invallende duisternis, windkracht 8 en regen, veel regen.

15 Blijft leuk

16 Panning op Brussel

17 Vlak voor zonsopkomst op Brussel.

18

19 Na een hele saaie grijze dag volgde deze grand final.

20 Tijdens dat saaie weer ga ik altijd uit verveling maar een beetje pannen of op jacht naar nieuw plekken.

21 Die dag maar één kist met direct zonlicht gezien, toch naar gepand.

22 Afgelopen zaterdag was het kraakhelder. 3400 meter runway en geen vuiltje aan de lucht of heatwaves.

23 Gevalletje X-wind bij take-off

nustys, ik vind het moeilijk om hier wat over te zeggen, ik ga gewoon stilletjes genieten.
Prachtige foto's!
Leave only footprints, take only memories
Thanks, en voor de rest geniale foto's!nustys schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:50:
[...]
Beter laat dan nooit![]()
File Name IMG_8026.CR2
Camera Model Canon EOS 50D
Shooting Date/Time 2-11-2009 18:14:59
Shooting Mode Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed ) 1/200
Av( Aperture Value ) 5.0
Exposure Compensation -1 2/3
ISO Speed 200
Lens EF500mm f/4L IS USM
Focal Length 500.0mm