Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Verwijderd
Waar vandaan opgestegen als ik vragen mag? Toevallig van LFNC?Autoreply schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:39:
Franse Alpen, in de buurt van La Motte du Caire
[knip]
Wandelaars van boven, extreem lastig te fotograferen, het gaat nogal hard![]()
[knip]
De Mont Ventoux, 50 km verder.
Als je een keer paarden op de weiden daar boven ziet, blijf daar dan wel even bij weg. Die vinden die kisten namelijk helemaal niets. (Ik heb beiden wel eens gedaan, de Mont Ventoux bekeken per "planeur" en te paard.)
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

2 Van deze word ik alleen maar blij.

3 Normaal fotografeer ik geen taxiende of geparkeerde kisten. Dit is een ander verhaal; deze stokoude russische IL-62 taxiet fris in de lak over een verroeste nederlandse brug ergens in de Haarlemmermeer.

4 Niet alles is telewerk; deze mocht mijn back-up camera maken ( 350D + 24-105 ).

5 Een heuse IL-76 mocht de limo van de Russische president naar Schiphol brengen en halen.

6 Ik haat blauwe lucht, tenzij de kisten van die mooi condenswolken trekken, dan is het een mooie achtergrond

7 Dit vind ik nou mooi, EVA-air 747 die lekker door de wolkjes heen knalt op downwind voor de 06. Voor het mooi had die nog wat meer in de wolken moeten zitten, zo blijft er altijd een uitdaging over.

Eigenlijk zijn ze allemaal mooi trouwens. Vind bij 7 die schaduw op de wolk ook erg leuk.
Verwijderd
Zalig om te zien hoe snel dat ding op kan stijgen!
Dankjewel !TranceSetter schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:59:
Waarom weet ik altijd meteen dat die foto's van jou zijn Nustys? Geweldige platen weer, en voor mij is nummertje 4 het leukste. 2 is ook erg mooi, en 1 heel grappig.
Eigenlijk zijn ze allemaal mooi trouwens. Vind bij 7 die schaduw op de wolk ook erg leuk.
Maandagavond had ik nog een mooncrossing te pakken van een Iberia A320 ( helaas met 50mm, dus gelijk gedelete ).
Dinsdagavond stond de camera in de 'contrail-stand' ( 500 met 1.4 tC ) toen een hoop herrie een chopper aankondigde, helaas geen prop-blur maar wel weer een mooncrossing

Hoe komt de maan zo groot?
Veel gecropt?
De maan is wel erg groot
Dikke respect voor de foto´s in je vorige post!!
Geweldige foto van Pacific Cargo
[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2009 07:55 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat voor sluitertijd heb je dan nog weten te bereiken met welk diafragma en ISO standnustys schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:39:
[...]
Dankjewel !![]()
Maandagavond had ik nog een mooncrossing te pakken van een Iberia A320 ( helaas met 50mm, dus gelijk gedelete ).
Dinsdagavond stond de camera in de 'contrail-stand' ( 500 met 1.4 tC ) toen een hoop herrie een chopper aankondigde, helaas geen prop-blur maar wel weer een mooncrossing![]()
Klikbaar naar 1024.
[afbeelding]
Camera Model Canon EOS 50DBanjy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:27:
[...]
Wat voor sluitertijd heb je dan nog weten te bereiken met welk diafragma en ISO stand(zie geen exif data)? Ziet er vrij donker uit en dan toch een sluitertijd die de rotor bevriest, niet gek
Shooting Date/Time 30-6-2009 21:42:18
Shooting Mode Manual Exposure
Tv( Shutter Speed ) 1/1600
Av( Aperture Value ) 6.3
Metering Mode Evaluative Metering
ISO Speed 160
Lens EF500mm f/4L IS USM +1.4x
Focal Length 700.0mm
Image Size 4752x3168

2 Kist moet nog landen, nog ongeveer 100 feet te gaan.

3 Taxiende uitzondering

Verwijderd
Die 100-400 lens begint toch wel steeds meer te jeuken als ik dit zo zie.
Maar ik blijft twijfelen of dat op mijn 350D wel zin heeft.
Wat een plaat toch weer! Deze vind ik het mooist van de drie, al zijn de anderen ook zeker niet verkeerdnustys schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:19:
1 Gisteren eindelijk weer eens vroeg op pad gegaan ( wekker op 03:15 en om 05:00 bij de baan ). Ouderwets met de 100-400 gemaakt.![]()
[afbeelding]
Toch had ik'm het liefst zonder extender gemaakt op 1/100 met een lage ISOBanjy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:53:
[...]
Nog bedankt trouwens voor de Exif post een tijd terug, toch mooi om te zien dat er blijkbaar nog meer dan genoeg licht beschikbaar was

WTF, je maakt mooie plaatjes. Maar dat is me toch wel wat te vroeg voor een zondagnustys schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:19:
Gisteren eindelijk weer eens vroeg op pad gegaan ( wekker op 03:15 en om 05:00 bij de baan ).
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Beetje twijfelgevalletje die KLM'er, aangezien er op KLM AOC gevolgen wordt met KLM vliegers, voor Martinair. In feite is het gewoon een wet-lease en is de kist dus helemaal niet van Martinair. Wel een erg lekkere plaat.nustys schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:39:
1 Best wel apart shot; 1 x failliet, 2 x MartinAir ( je leest het goed; 2 x ) en een Tristar Air Cargo op Sierra.
Verwijderd
Klein, maar hij zit er wel.
BedanktSpotter schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:42:
[...]
Beetje twijfelgevalletje die KLM'er, aangezien er op KLM AOC gevolgen wordt met KLM vliegers, voor Martinair. In feite is het gewoon een wet-lease en is de kist dus helemaal niet van Martinair. Wel een erg lekkere plaat.
Volgens mij vliegen er 2 744f's met MartinAir vliegers en 2 met KLM vliegers.
Wallpaper kwaliteit
dankjewelPanamera schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:21:
Eerste plaat is echt een hele mooie Nustys!
Wallpaper kwaliteit
1 Voor dit werk kan ik gewoon weer terug naar de 100-400; de 500 is veels te groot en er is gelukkig genoeg licht voor die lichtvreter.

2

3 En de laatste van dezelfde kist

4 Ik vind de lens-flare niet hinderlijk.

5 Noodstop op een parkeerplaats langs een N-weg, gauw de 700mm gepakt en knallen maar. Deze Canadese A310 draait in de richting van de Polderbaan om daar te gaan landen. Alleen de slats zijn nog geselecteerd, flaps moeten nog.

6 Hetzelfde geldt voor deze A330. Alleen sta ik hier 5 KM verder.

7 Om 0400 was ik opgestaan en eigenlijk had ik helemaal geen zin. Ik keek naar buiten en zag de maan nog hoog aan de hemel. Even wat info op internet opgezocht en de maan zou pas om 0945 ondergaan, ongeveer in het verlengde van de Kaagbaan. Dan maar even doorbijten en ............

8 En nog maar één. Helaas niet scherp genoeg :cry: dus maar niet klikbaar gemaakt.

Dat was 'm weer. Het weerbericht geeft slecht weer op voor de komende dagen, ik verheug mij er nu al op

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
1. de AF is verschrikkelijk traag en ook vaak verkeerd
2. 200mm is te weinig om op een goeie manier te kunnen spotten.

De helikopter van de plaatselijke politie.

Een landend vliegtuig.
Het was de eerste keer dat ik vliegtuigspotten probeerde, en het is veel moeilijker dan het lijkt. Ook kon je een 150 tal meter van de landingsbaan er vlak achter gaan staan, wat toch niet zo"n schitterend perspectief geeft aangezien je altijd de voorkant, onderkant of achterkant hebt.
Ik vind dat je het er nog aardig vanaf heb gebracht voor de eerste keer, mijn eerste foto's waren in ieder geval een stuk slechterVerwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:30:
Het was de eerste keer dat ik vliegtuigspotten probeerde, en het is veel moeilijker dan het lijkt. Ook kon je een 150 tal meter van de landingsbaan er vlak achter gaan staan, wat toch niet zo"n schitterend perspectief geeft aangezien je altijd de voorkant, onderkant of achterkant hebt.

Deze MD-11 jaagt achter haar eigen schaduw aan terwijl ze een enorme condenswolk creëert. Het zonlicht wordt in die wolk afgebogen waardoor alle kleuren van het spectrum zichtbaar worden.
Ik ben er best wel blij mee
Bijna 'straight out of the camera', weinig crop, beetje autocolour

alvast bedankt
Ik denk dat dit je wel kan helpenPanamera schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 22:03:
Ik ben van plan morgen te gaan spotten bij schiphol, alleen ik weet de goede plaatsen niet, weet iemand zo een straat die ik kan invoeren op m'n tom tom ?
alvast bedankt
Thanks, ik heb het uitgeprint, ik ga alleen vandaag niet want het weer zit behoorlijk tegen.
Er zit iets teveel lucht om de vliegtuigen heen naar mijn smaak. Dat is op zich niet zo erg als het een mooie lucht is. Next time better luckJefSnare schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:11:
Voor het eerst vandaag gespot, helaas nog geen spiegelreflex maar toch wat foto's die erg mooi zijn uitgepakt.
Hoe groot moet die wordenNedra schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 22:21:
@nusty...zoals altijd..echt fín fantastisch! die laatste moet je echt aan je muur hangen ofzo..hij is echt geniaal! Heb je die toevallig nog ergens high-res zodat ik er een wallpaper voor mezelf van kan maken?
Die laatse heeft frontpages van Airliners.net, JetPhotos en Airplane-pictures gehaald
Ik heb gisteren ochtend één van de mooiste zonsopkomsten ooit mogen aanschouwen ( denk aan fluor roze luchten !!! ).Helaas reed ik toen nog op de A4

1 Bij Schiphol aangekomen was er nog wel een mooie lucht maar de betovering was weg.

2 Rechtstreeks uit de camera, geen crop, geen horizon, alleen een klein beetje USM vanwege de resize

3 Opmerkelijk; op het ogenblik dat de zon boven de horizon omhoog komt verdwijnen alle details uit de wolken. Alsof je 'egaliseren' gebruikt in PS.

4 Dit vind ik de beste uit deze serie.

Dankjewel !sweetdude schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:34:
Mag ik dan toch voor nummer 1 kiezen omdat de lucht daar veel mooier is? Op de laatste is deze zeker rond te cockpit te egaal voor mijn smaak. Neemt niet weg dat het nog steeds stuk voor stuk fantastische foto's zijn. Jammer dat we hier in Maastricht zo weinig vlieg bewegingen hebben.
Op maasstricht staat anders wel een A320 NAAST de baan sinds 50 minuten geleden.
Nou ja nu niet meer dus
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2009 21:15 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb je ook ergens wat pics van zweefvliegtuigen daar?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Nope, wel van de nieuwe politie heli. 1600pixKeiichi schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 07:51:
[...]
Heb je ook ergens wat pics van zweefvliegtuigen daar?

2 Al het moois wat je boven de vleugels ziet verdwijnt op het moment dat de wielen de grond raken .

3 De KLM vliegt nu al weer een tijdje met de Embryo. Onder het spottersgilde zeer gewaardeerd door de grote ' angle of attack' op final. Het is net een echt vliegtuig

Anders heb je ook geen mooie luchtNickH schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:32:
Mooie lucht erasmo, alleen jammer dat ze alledrie tegenlicht geschoten zijn.

Overigens; nr 2 en 3 zijn het best
Bedankt en dat is bewust gedaan om silhouetten te creëren.NickH schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:32:
Mooie lucht erasmo, alleen jammer dat ze alledrie tegenlicht geschoten zijn.
Helemaal met Nedra eens, wat een fantastische plaat man!Nedra schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 22:21:
@nusty...zoals altijd..echt fín fantastisch! die laatste moet je echt aan je muur hangen ofzo..hij is echt geniaal!
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 14-08-2009 22:58 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
DankjewelDeathchant schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:58:
[...]
Helemaal met Nedra eens, wat een fantastische plaat man!

1 Full frame @ 300mm 1/1000 ISO125 en op F/40
Van die F/40 had ik later wel spijt, moest 300 dust-spots verwijderen

Omdat die zo bijzonder is op 1600 pix.

2 Nadeel ( ja dat bestaat ) van een 500mm prime; soms sta je gewoon te dichtbij. Dan word het verplicht een macro-shot

3 Huge condensation-cloud

4 Licht van onderen via de reflectie op de wolken

5 Ballet in de wolken.

6 Je kan het ook overdrijven

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Ik draai gewoon een 45 urige werkweek, dat was 60 uur dus ik heb wat tijd over.wjzijderveld schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:49:
Wauw, wat een prachtige foto's weer. Doe jij nog wel iets anders dan vliegtuigen spotten eigenlijk? Krijg het idee dat je elke dag op pad gaat
Dus vaak voor werktijd al, lijkt me ook leuk om te doen, jammer dat Amsterdam net iets te ver is, misschien Rotterdam Airport eens bezoeken dan.nustys schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:43:
[...]
Ik draai gewoon een 45 urige werkweek, dat was 60 uur dus ik heb wat tijd over.
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

1. Ryanair 4593, IFR to Milan, cleared for push and start. Contact ground on 119.175 when ready to taxi.

2. Ryanair 9721 cleared to land, runway 22.

3. En tussen de verkeerskisten door was er behoorlijk veel Mil-ops, waaronder deze AWACS die een go-around maakte. Tango 255 op de achtergrond.

4. En zo werd het nog druk op de RW22 holding A

5. En dan kom je in de vertrekhal een filmploeg van de AVRO tegen die een serie op aan het nemen waren. (Dutchview?)

6. En wachtend op de bus kwam dan nog Transavia 241 voorbij, die een half uur eerder al werd verwacht.

7. De parking is normaal niet zo heel interessant, maar dit was even een poginkje met scheve compositie.
Toch maar eens ergens een telelens scoren en een tripje naar EHAM of EGLL maken
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ziet er wel uit als een goede spotters plek. Maar hoe druk is het op vliegveld Eindhoven, komen er regelmatig vliegtuigen binnen of slechts enkele malen per uur.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Deze zijn gewoon vanaf het panoramaterras op de terminal genomenTyno schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:57:
@Stoney3K
Ziet er wel uit als een goede spotters plek. Maar hoe druk is het op vliegveld Eindhoven, komen er regelmatig vliegtuigen binnen of slechts enkele malen per uur.
Het terras geeft goed zicht op de apron, voor baanshots kun je het beste op de Spottersweg (kop RW22) of de Scherpenering (kop RW04) gaan staan.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Komt het dat de maan op jouw foto´s zo groot lijkt door het perpectief wat de ontzettend vele mm´s geven?
Wel heel gaaf though!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Klopt, tijd voor een alter-egoToff schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:29:
De nieuwswaarde is - voor de liefhebbers - waarschijnlijk groter dan de fotografische waarde. Het is je wat mij betreft vergeven deze keer, maar ik herken deze foto's niet als "the real Nustys".
Verwijderd
Nah, herken ze dan ook wel hoor.
Weinig lui met jouw type apparatuur rond EHAM die foto's online gooien.
Mensen kunnen ook gewoon accepteren dat er liefhebbers zijn die ook dit soort platen enorm kunnen waaderen.
D'r staat nog steeds geen "jouw arty-farty' vliegtuig foto's" als topic title.
Verwijderd
Ben benieuwd hoe het bevalt. Canon EOS 300D gebruikt (1e keer).
Ik heb ze nog niet echt bewerkt (700+ foto's) maar ziet er redelijk uit
1. Vulcan taxiet
2. Vulcan vliegt
3. F16 demo onderkant
4. F16 demo smoke
5. F16 demo flares
6. Geen idee meer wat dit was
7.MiG
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 20:19 ]
Hadden ze nou echt geen betere plek kunnen kiezen voor het KLM-logo? Je zou toch verwachten dat de plaatsing van die witte stippen vantevoren bekend is..nustys schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:41:
Het nieuwste speeltje van de blauwe club.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Anyway, 't ziet er niet echt KLM-achtig uit eigenlijk. Mis toch het KLM-blauw.
Verwijderd
F-16 (tip: type het nummer op de staat eens in op airliners.net o.i.d)
Wellicht dat deze net is opgestegen voor de Air Power Demo?
Verwijderd
Foto 6 is gewoon een Nederlandse F-16Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 02:36:
Klopt ja, herinner me nu weer dat er 1 Belg in een F-16 bij was en dat is deze foto. Maar die deed niet mee aan de Air Power Demo. Dat krijg je als je met teveel foto's door elkaar bezig bent
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Verwijderd
Was er zelf op vrijdag, mooi weer, en fantastische wolken voor contrast en dieptewerking.
Air Power Demo was wel lachen, stond alleen te ver weg (achteraan in de hoek bij de Vulcan), maar leverde wel dit plaatje op.
Verwijderd
Jal 777-300

KLM City Hopper Fokker 70 Circle to land 24

KLM Fokker 50 Circle to land 24

PH-BXA

ABC B744F

KLM 738 cropped

Lufthansa 733

B777 China Southwest Skyteam livery

Alitalia MD83

Transavia 738

Singapore Airlines Cargo B744F

Verwijderd
Is dat ook op een andere manier op te lossen dan met een balgje?? heb een Sony A200TranceSetter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:19:
Meneer ramstein, wat mij opvalt aan je foto's is dat je blijkbaar last hebt van behoorlijk wat stofjes op je sensor
Een lekker sopje doet wonderen,Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:34:
[...]
Is dat ook op een andere manier op te lossen dan met een balgje?? heb een Sony A200
Google maar eens op VisibleDust sensorswabs en sensorcleaner. Wel opletten dat je de goede maat kiest.
hier:
http://maps.google.com/ma...pn=0.004686,0.013937&z=17
dus.
Weet iemand nog plekken bij de kaagbaan waar je wel goed en legaal met de auto kan komen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Kun je in dit hoekje gaan staan:
http://maps.google.com/ma...0.003473&t=h&z=19&iwloc=A
Ben daar nog niet weg gestuurd. Zolang je uit het veld van de boer blijft is er niks aan de hand.
De Polderbaan was in gebruik, dus even langs de kant gestaan. Onderstaande was de interessantste door dat effect achter de vleugels wat ik in dit topic voor het eerst zag.

Klikbaar overigens.
Verwijderd
Overigens nog een mazzeltje, deze kist is binnenkort weg.
Wordt vervangen door een A340.
Dat valt mij ook steeds op jaWijnands schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:00:
Blijft het een mysterie vinden, dat ding staat meer op schiphol dan dat 'ie vliegt. Plaat is wel wat onderbelicht lijkt me.
Dat-ie onderbelicht is, klopt wel, maar als ik de donkere delen goed zette, schoot-ie in het witte te ver door.
Ik zal er nog eens aan sleutelen.
@ CyBeR
Wat bedoel je met 'steeds'?
Verwijderd
Heb 't zelfde hoor, elke keer als ik langs Schiphol komt staat ie 9 van de 10 geparkeerd.
Die keer dat ik hem zie vliegen hoor ik mezelf elke keer dingen: "Oh hij kan dus toch ook nog vliegen!"
O, dat!Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:13:
Dat ie stil staat ipv vliegt.
Heb 't zelfde hoor, elke keer als ik langs Schiphol komt staat ie 9 van de 10 geparkeerd.
Die keer dat ik hem zie vliegen hoor ik mezelf elke keer dingen: "Oh hij kan dus toch ook nog vliegen!"
Ik dacht 'steeds onderbelicht', wat ik al een rare opmerking vond m.b.t. één foto die net een uurtje zichtbaar was.

Mazzel hiermee, ik probeerde er ook eentje te vangen maar had geen succes. Deze bankt zo erg, lijkt wel een foto vanuit een ander vliegtuig.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Ik zie alleen maar een MD-11 opstijgen waarbij een zonnestraal het toestel verlicht.
Voor mij tijd zeker?
(Ben wel benieuwd, daar niet van).
Anyway, deze viel me op, vind sowiso dat hoofdje op de staart al grappig en de registratie erbi maakt 't af.

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 20-09-2009 12:39 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
ik was dr woensdag ook nog ff geweest.viel me beetje tegen.maar later aan de kant van de weg gestaan waar ze vrij laag overkwamen terwijl ze al bezig waren met het inzetten van de landing .breinonline schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:58:
Gisteren met een vriend naar Kleine-Brogel gereden voor de jaarlijkse spottersdag. Deze keer viel dat samen met een Tiget meet, waardoor er veel te zien was. Shows waren er niet, de basis was geheel operationeel maar gelukkig mag je op 20m van de taxibaan en iets verder vanaf de startbaan fotograferen. Een hele leuke ervaring. Omdat het een Tiger meet is waren er veel vliegers en vliegtuigen met kleurige tijger-patronen te zien. Een impressie (klik voor groter uiteraard):
ik had alleen hellaas geen camrea mee .
1)

2)

3)

4) Net iets te laat

5)

6)

7)

8 ) Er stonden meer mensen te kijken...

[ Voor 26% gewijzigd door KeesV op 24-09-2009 20:37 . Reden: foto's recht gezet ]
Ik doe niet aan sigs
De foto's recht zetten met PhotoshopKeesV schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:37:
Vanmorgen via Marktplaats een Canon 70-300mm IS USM opgepikt, en wat is nou een betere manier om die uit te testen dan even wat vliegtuigjes proberen te schieten? Overigens mijn eerste keer dat ik dit probeer, ben benieuwd naar suggesties en tips!
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4) Net iets te laat
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
7)
[afbeelding]
8 ) Er stonden meer mensen te kijken...
[afbeelding]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

2 Ik stond vorige week als vrijwilliger voor de stichting Hoogvliegers de foto's te maken op airside van Rotterdam Airport. Chronisch zieke kinderen mogen voor een dag piloot zijn. Makkelijk om voor te stellen dat ik weinig vliegtuigen gefotografeerd heb maar des te meer blije gezichten.

Klik hier voor een fotoreport http://www.flickr.com/photos/nustyr/sets/72157622231348703/
3 Tussendoor wel een paar vliegtuigjes geschoten.

4

5

6

7 OK, terug naar het normale spul.

8 En weer eens mis

9 Wel raak, maar gelukkig toch mis

10 Singapore A380 op weg naar Londen Heathrow.

11 Iets nieuws gevonden; aan de rechterkant prop-blur schaduw

12 Tussen mij en de kist zit 3453 meter asfalt ( van runway 27 ), 2 taxibanen, nog een runway ( 18C-36C ) en de A5. Nergens runwayheat te bekennen

Ze hebben in ieder geval wel lef op zo'n klein veldje dicht langs de bovenleiding en bomen.
1.

2.

3. (klikken voor groter is mooier)

4.

Dit topic is gesloten.