Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Ik kwam aan op Schiphol en het begon te regenen zodra ik het busplein op liep.
Toen dacht ik maar gewoon naar huis te gaan, maar de trein had vertraging dus ik checkte nog even het Panorama Terras(ik zag buiten dat het regenen al minder was)
Gelukkig was het gestopt met regenen, maar was het wel nog verschrikkelijk mistig, 10 fotos genomen waarvan ik alleen deze echt leuk vond, helaas is ie een beetje onscherp.
Toen ik toch maar naar de baan wou, hadden ze de baan al weer gewisseld en ging ik toch maar richting huis, maandag opnieuw proberen

IMGP7169 by Dorest0rm, on Flickr
Oef.. die is wel heel donkerDorest0rm schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:41:
Wat een prutweer
Ik kwam aan op Schiphol en het begon te regenen zodra ik het busplein op liep.
Toen dacht ik maar gewoon naar huis te gaan, maar de trein had vertraging dus ik checkte nog even het Panorama Terras(ik zag buiten dat het regenen al minder was)
Gelukkig was het gestopt met regenen, maar was het wel nog verschrikkelijk mistig, 10 fotos genomen waarvan ik alleen deze echt leuk vond, helaas is ie een beetje onscherp.
Toen ik toch maar naar de baan wou, hadden ze de baan al weer gewisseld en ging ik toch maar richting huis, maandag opnieuw proberen
[afbeelding]
IMGP7169 by Dorest0rm, on Flickr
Ik heb morgen de eerste L-ervaring! 100-400 gehuurd en het ziet er qua weer goed uit! Zin in!
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Anoniem: 111246
Met wat voor camera/lens is die foto gemaakt?
De foto opzich is niet onscherp, alleen het toestel is bewogen. Dit komt doordat het wat donkerder weer is gaan je sluitertijden naar beneden, (als je dit shot in de zomer had gemaakt was er niet aan de hand geweest). Wil je dit voorkomen, dan moet je proberen om tijdens het fotograferen het toetstel te blijven volgen (het pannen). Op die manier zorg je ervoor dat het toestel scherp is. Je kunt dit bewust doen op een mooie zomerdag, maar zoals in dit soort situaties is het gewoon noodzaak.Dorest0rm schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:41:
Dit is een van die shots waar Pannen pure noodzaak was.

@SmithNL, even waarschuwing van mijn kant: je kan je nu nog bedenken, je kan de verhuur nog stopzetten, denk er goed overna. Voor je het weet ben je besmet met het L-virus
Veel plezier morgen met de lens, je zult het verschil zeker merken (zowel in kwaliteit als in het gewicht
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Dat vrees ik ookTyno schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:40:
[...]
De foto opzich is niet onscherp, alleen het toestel is bewogen. Dit komt doordat het wat donkerder weer is gaan je sluitertijden naar beneden, (als je dit shot in de zomer had gemaakt was er niet aan de hand geweest). Wil je dit voorkomen, dan moet je proberen om tijdens het fotograferen het toetstel te blijven volgen (het pannen). Op die manier zorg je ervoor dat het toestel scherp is. Je kunt dit bewust doen op een mooie zomerdag, maar zoals in dit soort situaties is het gewoon noodzaak.
Dit is een van die shots waar Pannen pure noodzaak was.
[afbeelding]
@SmithNL, even waarschuwing van mijn kant: je kan je nu nog bedenken, je kan de verhuur nog stopzetten, denk er goed overna. Voor je het weet ben je besmet met het L-virusen als je dat eenmaal te pakken wil je niets anders meer.
Veel plezier morgen met de lens, je zult het verschil zeker merken (zowel in kwaliteit als in het gewicht). Misschien dat ik morgen ook wel even langs schiphol komt, World Airlines (voor Etihad Airlines) komt met een MD-11F.
Tot die tijd is dit een mooie oplossing. Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Die MD-11 wil ik ook zien, al is er nog wat onduidelijkheid over de tijden op Scramble... (edit: 1440 aankomst)
Dat zijn nog eens aankopen
Klopt, weer werkte niet meeSmithNL schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:10:
[...]
Oef.. die is wel heel donker
Ik heb morgen de eerste L-ervaring! 100-400 gehuurd en het ziet er qua weer goed uit! Zin in!
De foto is gemaakt met een Pentax K7 met een Pentax 50-200/4-5.6Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:23:
Die is idd wel wat donker, zie ook zelfs wat vignetting in de hoeken.
Met wat voor camera/lens is die foto gemaakt?
Sluitertijd: 1/100
F-stop: f/5.6
Iso: 200
Helaas stonden tussen mij en het vliegtuig niet iets te veel anderen dingen, waardoor ik niet lang kon pannen, ik probeerde dit wel, maar er was niet genoeg ruimte.Tyno schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:40:
[...]
Dat vignetting komt denk ik door de redig slordige na-bewerking in Lightroom, de foto was in eerste instantie nog ietsjes donkerder.
De foto opzich is niet onscherp, alleen het toestel is bewogen. Dit komt doordat het wat donkerder weer is gaan je sluitertijden naar beneden, (als je dit shot in de zomer had gemaakt was er niet aan de hand geweest). Wil je dit voorkomen, dan moet je proberen om tijdens het fotograferen het toetstel te blijven volgen (het pannen). Op die manier zorg je ervoor dat het toestel scherp is. Je kunt dit bewust doen op een mooie zomerdag, maar zoals in dit soort situaties is het gewoon noodzaak.
Als ik morgen de energie heb, ga ik het denk ik weer proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dorest0rm op 08-01-2011 20:40 ]
Denk dat ik bij de arrivals sta om die MD11 te vangen.SmithNL schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:48:
[...]
Dat zijn nog eens aankopenIk zal op 7D bezitters letten
Als je een rode Fiat ziet stoppen met een 100-400 daarin, dan weet je hetAnoniem: 111246 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:10:
[...]
Denk dat ik bij de arrivals sta om die MD11 te vangen.
Het is jammer dat de MD-11 is vertraagd. Ik had al andere afspraken staan waardoor het een en ander nog wel wat krap wordt. Toch maar ff kijken of ik het een-en-ander kan omzetten.
Heb hem zelf ook, prima body en een hele solide basis. Daar ga je een hoop plezier aan beleven!
2x 16GB (60MB/sec) staat in bestelling. Morgen dus nog even met 2x 4GB aan de gang. Image tank maar mee voor de zekerheid. Hopelijk houd mijn ene batterij het uit. De extra + grip komen ook nog.Tyno schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:39:
@ Derice, gefeliciteerd met je aankoop. Het je er wel een bult extra geheugenkaarten bij aangeschaft?, met een verdubbelingen van het aantal MP's en FPS, zou dat geen overbodige luxe zijn.
Het is jammer dat de MD-11 is vertraagd. Ik had al andere afspraken staan waardoor het een en ander nog wel wat krap wordt. Toch maar ff kijken of ik het een-en-ander kan omzetten.
Resultaten worden uiteraard gepost. Can't wait!
Nu maar eerst

Anoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:10:
2x 16GB (60MB/sec) staat in bestelling. Morgen dus nog even met 2x 4GB aan de gang. Image tank maar mee voor de zekerheid. Hopelijk houd mijn ene batterij het uit. De extra + grip komen ook nog.
Batterijen zou ik me niet echt zorgen over maken zolang je geen video's gaat opnemen : 2 stuks is meer dan genoeg. Gewoon altijd lekker vol laden voordat je vertrekt !!
Ik heb dus 4 batterijen en maar 1x 32 GB

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heel de dag draaien op 1 batterij moet ze makkelijk volhouden. Pas alleen op dat je niet te veel filmt of op liveview kijkt, die features eten wel wat stroomAnoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:10:
[...]
2x 16GB (60MB/sec) staat in bestelling. Morgen dus nog even met 2x 4GB aan de gang. Image tank maar mee voor de zekerheid. Hopelijk houd mijn ene batterij het uit. De extra + grip komen ook nog.
Resultaten worden uiteraard gepost. Can't wait!![]()
Nu maar eerst![]()
![]()
Liveview ben ik niet van plan te gaan gebruiken. Filmen is leuke extra, maar niet iets wat ik op dit moment heel veel wil gaan doen.
Mijn vorige body was de 350D.
Maar goed, we wijken een beetje boel af van de vliegtuigen.
De MD-11 komt nu pas tegen half 6.
wordt een trend met leuke kisten de laatste tijd... allemaal na zonsondergang.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 09-01-2011 09:55 ]
Als het wat meer gaat zomeren heb je daar niet zo'n last vanAnoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:21:
De MD-11 komt nu pas tegen half 6.
wordt een trend met leuke kisten de laatste tijd... allemaal na zonsondergang.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
100-400 ligt ook weer in z'n kluis. Mooi ding, maar voel het wel in mn armen! Ideaal bereik, scherpte en beeldkwaliteit. Denk toch liever dit dan een 400mm prime..
Foto's komen morgen, maar zag veel spotters vandaag dus er zal wel meer komen!
Gaat wel erg snel met het geheugen, ben blij dat ik nog wat extra in bestelling heb staan, 2x 4GB is echt zo vol. (Schiet in RAW, 20~25MB per foto.
Voor nu alvast een paar shots van wat vetrekkende kisten, de aankomende kisten komen later vanavond/morgen. Eerst even eten.

Nee, weet ik het wel goed gemaakt... ik wil me wel opofferen... geef mij jouw 7D maar, dan sta ik mijn 40D wel af... deal ?
mijn foto's komen straks... ! Heb ze net in LR geïmporteerd en effe vlug bekeken. Zit mooi spul bij, met lekker MD-11 geweld ook

[ Voor 33% gewijzigd door Gulf_5 op 09-01-2011 20:33 ]
iets met foto's...
Tjah, volgens mij zat daar een ietsjes grotere lens op?Anoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:01:
Wat een fijne camera is die 7D!
Gaat wel erg snel met het geheugen, ben blij dat ik nog wat extra in bestelling heb staan, 2x 4GB is echt zo vol. (Schiet in RAW, 20~25MB per foto.). En het ding wil wel lekker doorklikken in burst.
Voor nu alvast een paar shots van wat vetrekkende kisten, de aankomende kisten komen later vanavond/morgen. Eerst even eten.
Pentax K7 50-200mm
#1 B-HKJ

IMGP7292-15 by Dorest0rm, on Flickr
#2 Vogeltjes

IMGP7295-18 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7315-27 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7387-82 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7400-86 by Dorest0rm, on Flickr
Comments zijn welkom, graag zelfs, het was namelijk de eerste keer, en ik hoop dit vaker te kunnen doen
[ Voor 26% gewijzigd door Dorest0rm op 09-01-2011 23:29 ]
Anoniem: 128699
Waar is trouwens deze plek waar de foto's gemaakt zijn, is dit bij de kaagbaan?
Hahaha. Prutser.Gulf_5 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:22:
WAAR-DE-LO-ZE foto's Derice, nee had nou maar bij je 350D gebleven... echt kansloos verhaal dit... wat heb je betaald voor die prullaria, vast veel te veel ?
Nee, weet ik het wel goed gemaakt... ik wil me wel opofferen... geef mij jouw 7D maar, dan sta ik mijn 40D wel af... deal ?
mijn foto's komen straks... ! Heb ze net in LR geïmporteerd en effe vlug bekeken. Zit mooi spul bij, met lekker MD-11 geweld ookLekker op 500 mm lopen rammen, mooi helder weer was het ! Experiment met de converter en het afplakken was een jammerlijke FAAL !!! ....
![]()
Het was erg fijn om al die MD-11's vandaag te zien! Helaas weer net niet die ene waar we op hoopten.
Nou ja, die is er nu wel, maar in 't donker.
Ik hou toch mijn 7D, sorry.
Maar je mag hem anders nog wel een keertje vast houden hoor.
Wil ik jouw 50-500 nog wel eens op mijn body schroeven, moet die foto's nog door, maar op 't eerste gezicht zien die er ook prima uit.
Nog een paar:
#8 Lekker recht tegen de zon in vliegen, mooie kijk in de motoren van deze 777.

#10 Piloot geconcentreerd bezig met het landen van een ArkeFly kist die tenminste wel goed in de verf zit.
Plaat gemaakt door Gulf_5 met mijn cam. Hij laat hiermee zien dat ook hij met een 7D kan om gaan.

#13 Uhm... de baan is iets meer naar rechts mannen, oh wacht... crosswind.

#14 Burning the rubber! (Zie de schaduw van de #1 motor in de rook!

Later wellicht nog wat meer.
Thanks!
ExTrEmE25 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:10:
Mooie foto's Derice, ik zie dat de 7D goed bevalt wel stuk glas heb je gebruikt voor deze foto's?
Waar is trouwens deze plek waar de foto's gemaakt zijn, is dit bij de kaagbaan?
Ik heb ze met een 100-400L gemaakt. (En ook een paar met de 50-500 van Gulf_5, maar die moet ik nog 'processen').
De takeoff's zijn bij de Kaagbaan, de landingen bij de Polderbaan.
Nummer je foto's even, dat maakt het makkelijker om commentaar te geven.Dorest0rm schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:39:
[...]
Comments zijn welkom, graag zelfs, het was namelijk de eerste keer, en ik hoop dit vaker te kunnen doen
Persoonlijk vind ik dat er veel omgeving op staat en relatief weinig vliegtuig, maar dat kan uiteraard ook je bedoeling zijn geweest, dan is er niets mis mee.
De foto van die 737 in de lucht spreekt mij het meeste aan, het contrail past er goed bij. Je hebt wel een vlekje op je sensor (rechts boven).
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 09-01-2011 23:09 ]
Anoniem: 391100
Vandaag samen met Dorest0rm naar Schiphol geweest en een aantal leuke foto's gemaakt. Een aantal foto's zijn bewerkt en een aantal andere ook weer niet, staat erbij vermeld.
Mijn foto's zijn allemaal gemaakt met mijn Nikon D3000 Body en een AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G lens.
Specifieke info over de foto zoals sluitertijd en diafragma staan op mijn picasa die geloof ik wel ergens onder deze post te vinden moet zijn. Daar staan ook de meeste andere foto's die ik heb gemaakt.
Daar ik een beginnende fotograaf ben zou ik graag reacties op de foto's zien.
1.Bewerkt
2.Bewerkt
3.De foto hieronder vind ik wel speciaal omdat je er 2 ziet

4.Bewerkt.

5.Niet bewerkt.

6.Bewerkt.

7.Bewerkt.

8.Niet bewerkt.

9.Bewerkt.

10.Niet bewerkt.

11.Mijn favoriet, vanwege de vogeltjes, baas boven baas xD Ook bewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 391100 op 09-01-2011 22:55 ]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
He, wat hadden we nou afgesproken over foto copyrights ??Anoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:19:
[...]
#10 Piloot geconcentreerd bezig met het landen van een ArkeFly kist die tenminste wel goed in de verf zit.
[afbeelding]
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Gulf_5 op 09-01-2011 22:57 ]
iets met foto's...
Ik vind die British Airways het beste shots. Je heb er mooi het Tilt/Shift effect er ingebracht.
Dacht dat dat een transbak was.Gulf_5 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:56:
Prutser ? I'll take that as a compliment
[...]
He, wat hadden we nou afgesproken over foto copyrights ??deze is van mij !!! (toch ?
)
Maar zal 't erbij zetten.
Dank u en dank u voor het commentaar...Anoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:09:
[...]
Dacht dat dat een transbak was.
Maar zal 't erbij zetten.
heb hier nog een exemplaar van hoe jij NIET met een draaiende zoom kan omgaan... wil je dat ik die post ?
Ik zal zo in ieder geval laten zien dat ook een 40D nog steeds prima plaatjes kan maken

(ik zal me onthouden van de plaatjes die veel gelijkenis vertonen met die van Derice... anders wordt onze hobby en dit topic nog saai en dat moeten we niet hebben
iets met foto's...
Maar neuh, laten we het bij goeie platen houden.
Ben benieuwd!
Ik denk dat het voornamelijk(helaas) door de lens is, dat er teveel omgeving op staat, of ik moet meer gaan kroppenAnoniem: 111246 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:19:
Nummer je foto's even, dat maakt het makkelijker om commentaar te geven.
Persoonlijk vind ik dat er veel omgeving op staat en relatief weinig vliegtuig, maar dat kan uiteraard ook je bedoeling zijn geweest, dan is er niets mis mee.
De foto van die 737 in de lucht spreekt mij het meeste aan, het contrail past er goed bij. Je hebt wel een vlekje op je sensor (rechts boven).
Dat vlekje viel mijn ook op, even kijken of we die weg kunnen krijgen, want die zit er al een tijdje op, maar bij de ene foto zien we em niet, en bij de andere weer wel.
Verder vind ik #8 en #14 ontzettend toffe platen, leuk hoe de zon de motor belicht, en de rook er zo uit laat komen.
Hehehe, dat zegt me pa ook altijd, dat m'n horizon vaak scheef staat, vaak merk ik het ook pas nadat iemand het zegt.Tyno schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:01:
@deef16k, welkom op het forum en welkom in dit topic. Mijn eerste opmerking is zorg ervoor dat je horizon horizontaal is (ook een opm. richting Dorest0rm). Verder zou ik (persoonlijk) een aantal foto's iets minder zwaar bewerken (of je moet hebt ze bewust zo gedaan.).
Ik vind die British Airways het beste shots. Je heb er mooi het Tilt/Shift effect er ingebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door Dorest0rm op 09-01-2011 23:37 ]
(zie het maar als een eindsprintje voor ie vervangen wordt door de 7D
#1 drukte voor T/O

#2 MD-11 geweld #1

#3 757 met winglets vind ik

#4 MD-11 geweld #2: 11 op ramkoers met meeuw, met dreigende zwarte rookwolk er achteraan...

for this picture no animals were harmed
#5 MD-11 geweld #3: wingletvortex, flapvortex, engine-mountvortex, bandentroep, grote zwarte rookwolk.... zo heb ik de 11 het liefst

#6 need to say more ? MD-11 =

#7 had nog een andere mooie 11 ..... nou vooruit, dan voor de variatie maar weer wat anders... Jumboooo

#8 Qantas A380s doen het weer

#9 Epidaurus, hoewel je zou kunnen denken aan een bepaalde dinosaurussoort, betreft de naam van deze Triple7 een vernoeming naar de oude Griekse stad Epidaurus, stad met het heiligdom van de God der Geneeskunde Eskulaap. Boeiend he ?

#14 Derice's pic... nee, geen onhandigheid met draaien van de zoom, maar gewoon windshear...

#15 Iguazú Falls: het grootste complex van watervallen in Zuid-Amerika. Ze liggen op de grens tussen de Argentijnse provincie Misiones en de Braziliaanse staat Paraná.
Hoe kom je er op ? Mijn toekomstige Gulfstream gaat gewoon Gulf_5 heten

#16 lekker dat zonnetje dwars door die motor heen

#17 gewoon lekker scherp...

#18 Sigma 50-500 demo #1: 500mm !!

#19 Sigma 50-500 demo #2: 50mm !!

#20 Toch nog wat 11-geweld

#21 ... semi touchdown

#22 een leuke voor de spotters onder ons: One World c/s

#23 ach, tis maar klein spul he... zo'n triple 7

#24 een van KLM's nieuwste 737-800's

#26 tja...

#27 ach... gewoon leuk spul toch, zo'n 777F

en zo vind ik het wel weer mooi geweest.... bedtijd !
Cya next time !

iets met foto's...
Nog iemand die na de Qatar in de auto naar huis is gestapt...!Gulf_5 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:56:
Canon EOS 40D still alive and kickin'
(zie het maar als een eindsprintje voor ie vervangen wordt door de 7D)
#1 drukte voor T/O
[afbeelding]
#2 MD-11 geweld #1
[afbeelding]
#3 757 met winglets vind ik, maar die bak er achter vind ik nog
er
[afbeelding]
#4 MD-11 geweld #2: 11 op ramkoers met meeuw, met dreigende zwarte rookwolk er achteraan...
[afbeelding]
for this picture no animals were harmed
#5 MD-11 geweld #3: wingletvortex, flapvortex, engine-mountvortex, bandentroep, grote zwarte rookwolk.... zo heb ik de 11 het liefst
[afbeelding]
#6 need to say more ? MD-11 =![]()
[afbeelding]
#7 had nog een andere mooie 11 ..... nou vooruit, dan voor de variatie maar weer wat anders... Jumboooo
[afbeelding]
#8 Qantas A380s doen het weer
[afbeelding]
#9 Epidaurus, hoewel je zou kunnen denken aan een bepaalde dinosaurussoort, betreft de naam van deze Triple7 een vernoeming naar de oude Griekse stad Epidaurus, stad met het heiligdom van de God der Geneeskunde Eskulaap. Boeiend he ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
#14 Derice's pic... nee, geen onhandigheid met draaien van de zoom, maar gewoon windshear...
[afbeelding]
#15 Iguazú Falls: het grootste complex van watervallen in Zuid-Amerika. Ze liggen op de grens tussen de Argentijnse provincie Misiones en de Braziliaanse staat Paraná.
Hoe kom je er op ? Mijn toekomstige Gulfstream gaat gewoon Gulf_5 heten
[afbeelding]
#16 lekker dat zonnetje dwars door die motor heen
[afbeelding]
#17 gewoon lekker scherp...
[afbeelding]
#18 Sigma 50-500 demo #1: 500mm !!
[afbeelding]
#19 Sigma 50-500 demo #2: 50mm !!
[afbeelding]
#20 Toch nog wat 11-geweld
[afbeelding]
#21 ... semi touchdown
[afbeelding]
#22 een leuke voor de spotters onder ons: One World c/s
[afbeelding]
#23 ach, tis maar klein spul he... zo'n triple 7
[afbeelding]
#24 een van KLM's nieuwste 737-800's
[afbeelding]
[afbeelding]
#26 tja...
[afbeelding]
#27 ach... gewoon leuk spul toch, zo'n 777F
[afbeelding]
en zo vind ik het wel weer mooi geweest.... bedtijd !
Cya next time !![]()
Mooie platen allemaal!
@ deef: pas een beetje op met je bewerkingen, sommige zijn erg extreem..
@ dorestorm: inderdaad veel lucht, kan je nog wat croppen of ga je dat zien in de kwaliteit...?
*is benieuwd naar zijn 100-400 resultaten op groot scherm*

als je toch al zo gaat bewerken, zorg dan dit iig de horizon recht is
@gulf5 mooie platen
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Anoniem: 317759
Geweldige platen heren. Die plaatjes van de Great Wall vindt ik er
Wat ik ook erg jammer vind is dat iedereen hier vele malen dichter op de vliegtuigen weet te komen dan ik. Moet maar snel de 80-300 die ik heb liggen laten maken, dat scheelt iig al een hoop. Hopelijk is het dan ook niet nodig de foto's te bewerken, want omdat ik er niet echt lekker dicht opkwam kreeg je, net zoals bij dorest0rm, een groot gebied om het vliegtuig heen ook op de foto.
In elk geval thanks voor de reacties
P.S. @gulf_5 en @derice mooie foto's heren!
Alles heeft z'n prijs he... zo'n bereik is inderdaad geweldig, maar vergt een investeringAnoniem: 391100 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:39:
Haha, meestal merk ik het niet dat de horizon niet compleet horizontaal is, heb er nog niet echt een duidelijke tool voor gevonden en kan mijn camera niet altijd even stil houden.. Beetje bibber handjes.
Wat ik ook erg jammer vind is dat iedereen hier vele malen dichter op de vliegtuigen weet te komen dan ik. Moet maar snel de 80-300 die ik heb liggen laten maken, dat scheelt iig al een hoop. Hopelijk is het dan ook niet nodig de foto's te bewerken, want omdat ik er niet echt lekker dicht opkwam kreeg je, net zoals bij dorest0rm, een groot gebied om het vliegtuig heen ook op de foto.
In elk geval thanks voor de reacties
P.S. @gulf_5 en @derice mooie foto's heren!
Ik heb zelf een 250mm en dat gaat opzich prima qua zoom. Met een 200 moet je ook een eind komen, maar je kunt niet verwachten dat je een 400mm bereik hebt!
Je kan in ieder geval al wat proberen te croppen en kijken wat er dan van de kwaliteit overblijft...!
Wat betreft horizon.. dit kan Photoshop heel eenvoudig, hoor...
Nee, dat vind ik zo zonde. Croppen kan inderdaad altijd, maar dan gaat de kwaliteit naar mijn mening hard achteruitSmithNL schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:44:
[...]
Alles heeft z'n prijs he... zo'n bereik is inderdaad geweldig, maar vergt een investering
Ik heb zelf een 250mm en dat gaat opzich prima qua zoom. Met een 200 moet je ook een eind komen, maar je kunt niet verwachten dat je een 400mm bereik hebt!
Je kan in ieder geval al wat proberen te croppen en kijken wat er dan van de kwaliteit overblijft...!
Wat betreft horizon.. dit kan Photoshop heel eenvoudig, hoor...
En er is een programma dat ik maar niet begrijp, en dat is photoshop, heel beschamend, I know, maar snap er geen hout van.. Daarom staan de foto's ook op picasa
http://www.photoshop-tuto.../horizon-rechttrekken.htm
En wat betreft croppen & kwaliteit. Dat heb ik met een aantal platen hierboven ook gedaan.
Vertel mij maar welke dat zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 10-01-2011 11:54 ]
Thanks voor de link! Bij jouw foto's is het inderdaad niet te zien. Bij mij echter wel, ga het binnenkort nog eens een keer proberen. Mijn foto's krijgen een grijze waas wanneer je ze dichterbij haalt, maar ik gok dat dat komt omdat ik soms een heel klein diafragma had aanstaan zie ik net...Anoniem: 111246 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:52:
Horizon recht zetten in PS:
http://www.photoshop-tuto.../horizon-rechttrekken.htm
En wat betreft croppen & kwaliteit. Dat heb ik met een aantal platen hierboven ook gedaan.
Vertel mij maar welke dat zijn.

Deze guide is daar wel geschikt voor: http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=51457
Picasa kan ook rechtzetten en daar is het NOG eenvoudiger.Anoniem: 391100 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:51:
[...]
Nee, dat vind ik zo zonde. Croppen kan inderdaad altijd, maar dan gaat de kwaliteit naar mijn mening hard achteruit
En er is een programma dat ik maar niet begrijp, en dat is photoshop, heel beschamend, I know, maar snap er geen hout van.. Daarom staan de foto's ook op picasa
En croppen kan natuurlijk niet oneindig, maar je kan er best een flinke rand afhalen, zeker als je het eindresultaat verkleind naar bijv. 1024px.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dit topic is gesloten.