#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB

(beetje aangedikt)
Ook vortex; ondanks dat mijn sensor echt smerig is op het ogenblik zit daar geen vuil

Vortexes kunnen anders aardig lang zijn, meestal zie je dat niet door gebrek aan contrast met de achtergrond ( grijze lucht ). Met tegenlicht komen ze beter naar voren toe.
Deze foto is ook van afgelopen zondag. Klikbaar naar 1024

Deze foto is al weer uit november, ook klikbaar.

Bij deze foto ( afgelopen zondag ) zie je duidelijk de vortex met onbewolkte achtergrond, hij zit er ook nog bij het bewolkte stuk maar dat ziet er maar zielig uit.

Nog eentje van zondag waar je ziet dat ze een gegeven ogenblik versnipperen en bij de MD11 echt overal vandaan kunnen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door nustys op 10-02-2009 14:02 ]
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
PolderbaanEthirty schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:37:
Vet! Net alsof die fotograaf daar zijn leven moe is. Is dit bij Schiphol?
Tuurlijk http://www.flickr.com/photos/8123704@N02/ en dan vooral bij best of 2008 / 2009 kijkenNedra schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:25:
Hééél vet Nusty, mag ik vragen wat je Flickr account is?

[ Voor 28% gewijzigd door nustys op 14-02-2009 13:44 ]
http://www.flickr.com/photos/nustyr is makkelijker te onthoudennustys schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:42:
[...]
Polderbaan
[...]
Tuurlijk http://www.flickr.com/photos/8123704@N02/ en dan vooral bij best of 2008 / 2009 kijken
Ik probeer trouwens te zien waar bij de polderbaan dat dan moet zijn. Volgens mij is 't ding aan 't opstijgen want de enige bruggetjes die in aanmerking komen zijn veel te ver naar achter om een dergelijke kist nog niet fysiek aan de grond te hebben. En dan moet 't dit bruggetje zijn denk ik? http://maps.google.nl/map...,4.7138423&z=17&t=h&hl=en
[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 15-02-2009 02:30 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Thanks ! Foto is gemaakt met full frame Eos 5D en Canon EF 500mm MET 1.4 TC er tussen. Plaatje wat je ziet is 100% cropJ3roen schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:16:
@nustys: Erg mooi. Ik ben geen fan van vliegtuig foto's maar deze is echt super. Ik vermoed een ontzettend lange lens (500mm+) waardoor alles enorm gecomprimeerd wordt?
That's one huge lens.. damn:nustys schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:48:
[...]
Thanks ! Foto is gemaakt met full frame Eos 5D en Canon EF 500mm MET 1.4 TC er tussen. Plaatje wat je ziet is 100% crop

Maar idd, je schiet er mooie foto's mee!
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Geweldige foto.
Ik kan op basis van de foto alleen de locatie niet achterhalen, kan je iets van een googlemaps/earth linkje maken? of is deze plek dusdanig geheim dat ik nu iets onbehoorlijks vraag.
Now go away or I shall taunt you a second time!
Ik heb daar, als hoofddorper, ook moeite mee dus ben best benieuwdVince Dexa schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:25:
[...]
Geweldige foto.
Ik kan op basis van de foto alleen de locatie niet achterhalen, kan je iets van een googlemaps/earth linkje maken? of is deze plek dusdanig geheim dat ik nu iets onbehoorlijks vraag.
Als ik zou moeten gokken zou dit op de ijweg vanaf Boesingheliede geschoten zijn.Banjy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:26:
[...]
Ik heb daar, als hoofddorper, ook moeite mee dus ben best benieuwdVerder prachtige plaat natuurlijk, vooral omdat het net lijkt alsof dat vliegtuig gewoon op een gewone weg gaat landen.
Ik kom er niet vaak, daarom maar een gokje
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
ik kan de combi: bruggetje, bomen,runway en weg niet vinden...
@hieronder: niet voor mij, als ik al een uur in de auto zit om bij Schiphol te komen dan wil ik niet nog eens een uur rondrijden om bij een baan te komen...
[ Voor 37% gewijzigd door Vince Dexa op 16-02-2009 13:30 . Reden: aanvulling... ]
@Hierboven: dus dan schiet je precies dezelfde platen die iedereen schiet? Lijkt me niet veel aan dan
[ Voor 33% gewijzigd door NickH op 16-02-2009 14:30 ]
Zit ik voor de kat z'n ***** uit te zoeken hoe ik een google maps link post?Vince Dexa schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:45:
Ik zie de mogelijkheden, maar ik wil graag de exacte locatie van die foto weten...
ik kan de combi: bruggetje, bomen,runway en weg niet vinden...
maar goed, zit ik in de buurt met deze locatie
Volgens mij bepaalt de locatie maar ten dele de platen die er geschoten worden. Ik denk niet dat mijn platen bij Nustys's fotoos in de buurt kunnen komen. Daarbij ben ik geen spotter (dan had ik deze vraag hier niet eens hoeven stellen) Ik wil gewoon eens die kisten van dicht bij langs zien komen.
Ik kom er ook regelmatig, mocht je nog 's een gids nodig hebben valt er misschien wat af te spreken.
Volgens mij stond ie veel verder van de plek verwijder. Meer richting:Vince Dexa schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:55:
Nee hoor (hoewel dat nou ook niet zow moeilijk is dat linken, er is zelfs een knopje voor: rechts boven het plaatje)
maar goed, zit ik in de buurt met deze locatie
Volgens mij bepaalt de locatie maar ten dele de platen die er geschoten worden. Ik denk niet dat mijn platen bij Nustys's fotoos in de buurt kunnen komen. Daarbij ben ik geen spotter (dan had ik deze vraag hier niet eens hoeven stellen) Ik wil gewoon eens die kisten van dicht bij langs zien komen.
hier
(Hopen dat dat linkje goed gaat)
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Wijnands, ik zit erover te denken (en heb het met sjaak er ook over gehad) om eens te gaan spotten met wat fotograferende GoT'ters, minimeet?
Ik ben een wannabe fotograaf. Ik heb enkel geen hardwareNickH schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:19:
Idd Keiichi, 500mm is niet niets, hij zal wel wat verder hebben gestaan.
Wijnands, ik zit erover te denken (en heb het met sjaak er ook over gehad) om eens te gaan spotten met wat fotograferende GoT'ters, minimeet?
Kan ik shuttlebus chauffeur spelen zeker?NickH schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:19:
Idd Keiichi, 500mm is niet niets, hij zal wel wat verder hebben gestaan.
http://maps.google.com/ma...0.027294&ie=UTF8&t=h&z=15
Ik sluit mij aan bij NickH, het op zoek gaan naar een andere plek is de helft van de lol.
Ik heb nog wat eerder geplaatste plaatjes van die lokatie.

Verwijderd
Ik wil ook wel een shuttlebus rijden. Je hebt gezien hoe groot mijn auto is. Voordat die vol zit met mensen en foto spul....
Dan wil ik wel graag iemand mee die meer dan 200 mm mee heeft in Nikon mount. (Of iemand die een 1.7 of 2.0 TC mee heeft.) Ach, ook zonder zoiets is het vast gezellig.
Ik sta er een beetje in zoals Freek. Eigenlijk ben ik helemaal geen vliegtuig spotter, maar zo een keertje tussendoor vind ik wel leuk. Ik maak een uitzondering voor het spotten van vliegtuigen op LFNC, maar dat heeft ook alles te maken met de sfeer daar.
Maar goed, als niet spotter, vind ik het nog steeds gezellig om een beetje te lullen over fotograferen en zo verder. Vast dat de 12-24 mee gaat om de hele groep op de foto te zetten.
#team_UTC+1

Was op 82mm
[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 17-02-2009 08:05 ]
Mijn vraag was niet echt bedoeld om te lachen hoor...-Jaap-io schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:47:
het lijkt mij ook wel lache om eens foto's te gaan maken daar in de buurt.
* -Jaap-io heeft alleen niet veel meer dan 200mm
Overigens is er inmiddels een noodverordening van kracht voor het gebied, dus je komt er zonder noodzaak niet meer in de buurt.
Ik denk dat Jaap-io het over de meet heeft en niet over het turkse toestel wat is neer gekomen.Toff schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:37:
[...]
Mijn vraag was niet echt bedoeld om te lachen hoor...
Overigens is er inmiddels een noodverordening van kracht voor het gebied, dus je komt er zonder noodzaak niet meer in de buurt.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
ik had het inderdaad over de mini meet, dat leek me wel leuk samen met wat andere tweakers beetje foto's maken, ideeen uitwisselen e.d.Yamy_Daffy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:36:
[...]
Ik denk dat Jaap-io het over de meet heeft en niet over het turkse toestel wat is neer gekomen.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Verwijderd
Ik heb het zelf een beetje belachelijk druk, dus ik moet er tijd voor maken, maar het lijkt me wel heel leuk.
Voor mij zou wel een belangrijke wens zijn dat er iemand mee is die wel eens gaat spotten en dus weet hoe je op een paar leuke spotter plekjes kent.
1 Het grote probleem met wolken fotograferen is de hoeveelheid vochtige lucht erom heen, not to mention de wolk zelf. Je AF gaat al gauw hunten.

2 Deze MartinAir 767 vliegt een wolk in, door haar luchtverplaatsing onstaat er vanzelf weer een gat waardoor je haar weer te zien krijgt. De krul in de wolk wordt veroorzaakt door de wake-turbulence.

3 De geweldige NorthWest Airlines livery wordt vervangen door de saaie Delta kleurtjes :cry:
Nog één keer dan die geweldige reflecterende romp.

4 KLM's nieuwste. De F/O steekt zijn duim omhoog

5 Dit vind ik nu mooi. een dubbele engine-vortex en wat condens wolkjes vanaf de slats.

6 Histogram in PS om zeep geholpen om het effect van een vliegtuig in vochtige lucht te laten zien

7 Bekende truuk vanaf de IJweg oostzijde bij de Polderbaan, ik ga 't er maar standaard bijzetten voortaan

8 Deze Beluga's vliegen bijna dagelijks over mijn huis. Nooit hoger dan FL300 maar altijd zit er een wolk voor of vliegen ze te ver weg. Voor het mooie is deze ook te ver, het is wel mijn beste 'dolfijn shot' tot nu toe. Niet klikbaar !

Verwijderd
Twee opmerkingen:
-1- Brrr, koud daar boven.
-2- Ik mis wat millimeters geloof ik....
Gisteren nog op EDWY geweest, na mijn eerste (RPL) solo rondjes op EDLT. Stom, stom, geen camera mee.
Ik had eigenlijk wel een foto willen maken van het stationsgebouw van EDWY, maar dat komt binnenkort wel een keer. (Ja crappy phone-pic had gekund, maar na de koffie moesten we ineens op stel en sprong terug.) Kist (kistje) moest om 16:00 terug zijn op EDLT en tja... het was al 14:30 en EDWY - EDLT is toch ongeveer 100 NM. Met de D-MSDY is dat toch wel 1:30 vliegen. Zeker omdat je nog een beetje om moet vliegen om netjes door de CTR van EDDG te komen.
Verwijderd
FL = Flight Level (hoogte)
RPL = Recreational Pilot Licence
NM = Nautical Miles (afstand in de luchtvaart)
EDWY = Norderney Airfield
EDLT = Munster-Telgte Airport
EDDG = Munster Osnabruck Airport
Zie ook: http://www.aircraft-charter-world.com/airports/
CTR ken ik ook niet, maar ik gok dat het om de aerodrome (zone) van Munster-Osnabruk gaat.
Is het verhaal nu wat duidelijker?
Verwijderd
Over het algemeen hebben velden waar serieuze jets landen een CTR. In nederland kun je denken aan Schiphol, Eelde (bij groningen) Maastricht en zo verder.

Gisteren een paar uurtjes van het mooie weer kunnen genieten, toen werd de lucht te blauw en de zon te fel en ben ik maar gauw naar huis gegaan.
1 Vliegtuig ( ex Hibiscus voor de kenners ) duikt in de vochtige lucht vlak voor een wolk. Door de onderdruk boven de vleugel condenseert de vochtige lucht spontaan. Zo heb ik er wel 10 gemaakt gisteren, maar die bewaar ik wel voor de spotters sites. :idea:

2 Ik schrik zelf een beetje van de bijhorende Exif ;1/60 F/13 ISO50 met 700mm handheld

3 zilveren Jal 744F

4 Nog maar eentje, omdat gisteren ook officieel het 'heathaze' seizoen van start is gegaan kan 't wel weer een tijdje duren om mooie platen te maken. :zucht:

Verwijderd
Jij bent vrijwel de enige in dit topic die esthetisch verantwoorde vliegtuigplaten maakt, met sfeer, goede lichtval en dramatiek.
De meesten (waaronder ik) registreren alleen maar als ze een vliegtuig fotograferen.
Gisteren in de nammiddag een half uurtje zon gehad op Schiphol ( ik zag de opklaringen op internet aankomen anders was ik nooit gegaan :idea: )
1

2 Uit verveling maar gaan pannen :twisted:

3 Waar rook is, is vuur.
As real as it gets

4 [ dream-on mode ON ] Ik zou wel eens langs de rand van de baan willen liggen / zitten met mijn groothoeklens, mag zeker niet :?:

Klinkt misschien vreemd maar ik vind dit de mooiste van 't stel.nustys schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:52:
2 Uit verveling maar gaan pannen :twisted:
[afbeelding]
Of was dat wellicht een andere tweaker?
* NickH was vandaag ook in de buurt van EHAM, helaas alleen maar wolken (hier in R'dam was de lucht volledig blauw
Ik rij VW-bus en werd gisteren toevallig niet van dat viadukt weggestuurd, dat is op andere dagen al gebeurd.NickH schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:46:
nustys, je rijd niet toevallig audi en werd weggestuurd door de politie op een viaduct waar ze aan de weg aan het werken zijn?
Of was dat wellicht een andere tweaker?
* NickH was vandaag ook in de buurt van EHAM, helaas alleen maar wolken (hier in R'dam was de lucht volledig blauw
P.S. je mag er je auto niet parkeren maar je mag er wel lopend heen gaan en fotograferen.

Enige fatsoenlijke wat er vandaag uit is gekomen:

Conclusie: beter weer nodig, 2.0 TC aanschaffen en een grip voor mijn D90.
..en die gele paaltjes weghalen, onhandige dingen zijn het!NickH schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:56:
Goeie, want het is best een mooie plek. Eind wandelen dan denk ik, je kan 'm pas bij die bedrijven verderop neerzetten?
Enige fatsoenlijke wat er vandaag uit is gekomen:
[afbeelding]
Conclusie: beter weer nodig, 2.0 TC aanschaffen en een grip voor mijn D90.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Op EHAM? Kan je dik op je buik schrijven. Als het gaat om de ervaring, weet ik in Duitsland nog wel een paar kleinere vliegveldjes, daar kan je soms tot op een paar meter van de baan komen, zoals bijvoorbeeld bij Gilze Rije. Echter op Gilze Rije stijgt bijna niets meer op.nustys schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:52:
4 [ dream-on mode ON ] Ik zou wel eens langs de rand van de baan willen liggen / zitten met mijn groothoeklens, mag zeker niet :?:
Op EDLS komt vrij veel verkeer en als je het een beetje goed uitkiest, storten daar wel wat Jaks uit de hemel om bij Gheling langs te gaan. Daarnaast staan er een aantal Cytations (schrijf ik dat nu goed?) op EDLS.
Voordeel van dat veld is, dat als je het de goede persoon vraagt, je best dicht op de baan mag gaan zitten/liggen.
Overigens komt er naast de Cytations vooral PPL en UL verkeer. Geen idee of je dat leuk genoeg vind om je bed uit te komen.
Helaas voor mij mag ik niet mijn camera meenemen als ik airside op ga maar wellicht valt er een mouw aan te passen als ik eenmaal een vergunning heb. Daarnaast moet ik het nog even doen met mijn kitlens (Nikon D60/18-55) die een stuk tele te kort komt voor de mooie platen én ik heb nog een hoop te leren over fotografie en mijn camera.
Het is m'n eerste DSLR en ik heb vrijwel geen ervaring met fotografie. Ik heb vroeger wel een paar keer in een doka mogen meehelpen en dat is blijven hangen denk ik. Het eerste wat ik nu wil gaan kopen is een goede tripod, extra accu's, sd kaarten en een remote. Daarna ga ik kijken voor een mooi objectief, ik zat zelf te denken aan 55-200 of 70-300, is dat een goede keus?
De eerste en enige foto die ik tot nu heb getrokken op Schiphol is onscherp, flink gecropped en best zwaar bewerkt zodat het enigzins toonbaar is op mijn desktop

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Mooie dingen!
Verwijderd
Verwijderd
De 09-27 (Buitenveldertbaan) heeft nog steeds de mac donalds spot.
Je kunt bij de 06-24 nog wel ergens vlakbij parkeren en op 500m afstand van de baan in het weiland staan.
Zie kaart:
http://maps.google.com/ma...pn=0.008729,0.019441&z=16
Beechavenue is wel een redelijke plek.
Of de N201 onder de glidescope, parkeren daar kan niet.
-edit-
Link aangepast.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 15:42 ]
http://maps.google.com/ma....002638,0.006909&t=h&z=17
Psst, artikel 12 lid 1 van het huisregelement (airside) is je grote vrienddaPet schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:34:
Helaas voor mij mag ik niet mijn camera meenemen als ik airside op ga maar wellicht valt er een mouw aan te passen als ik eenmaal een vergunning heb
Je bedoeld Artikel 14?Spotter schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:02:
[...]
Psst, artikel 12 lid 1 van het huisregelement (airside) is je grote vriend
Artikel 12 rept over bedrijfsmiddelen van de exploitant, waar ik niet voor werk
Nu is het maar net hoe je 'eigen gebruik' interpreteert als beveiligings beambte als ik door de poort ga. Geheid dat ze er over gaan zeuren. Het doel van mijn bezoek is immers werk.Artikel 14
Maken van foto- video- en filmopnamen
1. Het is binnen het luchthavengebied zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de exploitant niet toegestaan foto-, video- en filmopnamen te maken, anders dan ten behoeve van strikt eigen gebruik.
2. Aan de toestemming in het vorige lid genoemd kunnen door de exploitant nadere eisen worden gesteld.
En als ik de foto's dan vervolgens op het forum post dan is dat niet bepaald eigen gebruik. Bovendien zie ik niemand anders met zijn dslr rondlopen op het platform.
Aan de andere kant kan ik als passagier zijnde, 5 meter hoger, wel gewoon foto's maken.
Ik zal het morgen ook eens aan een paar mensen vragen hoe het nou zit (werk nog niet zo lang op schiphol).
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Het was 12, ik had even moeten checkendaPet schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:42:
[...]
Je bedoeld Artikel 14?
Artikel 12 rept over bedrijfsmiddelen van de exploitant, waar ik niet voor werk
Zijn genoeg mensen met DSLR's op het platform, maar vraag het inderdaad even na. Ik neem aan dat je ook pauzes hebt, daarin mag je prima platen. Zolang jij aan kan tonen dat je voor werk daar bent zou het geen probleem moeten zijn.Nu is het maar net hoe je 'eigen gebruik' interpreteert als beveiligings beambte als ik door de poort ga. Geheid dat ze er over gaan zeuren. Het doel van mijn bezoek is immers werk.
En als ik de foto's dan vervolgens op het forum post dan is dat niet bepaald eigen gebruik. Bovendien zie ik niemand anders met zijn dslr rondlopen op het platform.
Ah, dat ding kan dus wél vliegen. Ik zie 'm altijd alleen maar stil staan
Onbreekt er nu een stuk plaat van engine nr 2?Wijnands schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:55:
netjes toch jspr?
Volgens mij heb ik hier op de achtergrond nustys' favoriete stekje:
[afbeelding]
-edit-
Gewoon z'n thrustreverse
[ Voor 6% gewijzigd door Keiichi op 28-03-2009 18:31 ]
Dacht zelf nooit een foto te kunnen schieten waar een vliegtuig de maan voorbij schoot maar gister eindelijk een kans gehad.
Is niet superscherp,maar ben er blij mee. (klik er op voor grotere versie)
[ Voor 13% gewijzigd door seninha op 05-04-2009 18:16 ]
Verwijderd
Bedankt!Wijnands schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:55:
netjes toch jspr?
Hier nog een 'grapje' van die dag

Vette foto seninha!seninha schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:11:
Van de week mn oude Sigma 70-300 vervangen voor een 70-200 2.8 APO plus 2x extender![]()
Dacht zelf nooit een foto te kunnen schieten waar een vliegtuig de maan voorbij schoot maar gister eindelijk een kans gehad.
Is niet superscherp,maar ben er blij mee.
[afbeelding]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Ben alleen nog aan het uitzoeken wat voor maatschappij het kan zijn.
Als ik de foto full screen bekijk zie ik dat het om een 747SP gaat.
Alleen weet niet wie ermee vliegt (onderkant en motoren van de kist zijn blauw)
Ik vond een topic op scramble over deze kist ( VP-BMS ) http://www.scramble.nl/fo...16293&hilit=747sp#p316293seninha schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:40:
Thanks![]()
Ben alleen nog aan het uitzoeken wat voor maatschappij het kan zijn.
Als ik de foto full screen bekijk zie ik dat het om een 747SP gaat.
Alleen weet niet wie ermee vliegt (onderkant en motoren van de kist zijn blauw)

2 Met de antieke 300D geschoten ( er zat wel een goed stukje glas op

3

4 Acht rotors, vier draaiend

5 Macro

6 Macro

7 Alles op tijd, de zon, de Delta 747 en het privé-kistje van mevr. Clinton.

8 Het was best wat uitzoekwerk om dit plekje te vinden.

9

10

11 Aviation Art op 12KM hoogte

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Hopelijk niet te klein:

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
bedankt, maar waar is foto 12mekkieboek schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:50:
Je foto's zijn elke keer weer indrukwekkend, nustys, m.n. 3 en 12.

1 Met 700mm recht omhoog een landinggestel pakken is best wel lastig, dit is de enige foto die gelukt is. ( inderdaad NIET recht omhoog, dat wordt dus oefenen ).

2 Vanwege het slechte weer ( blauwe lucht enzo

1/50 F/22 en ISO 50 @ 500mm handheld.

Te vaak de laatste tijdNickH schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:42:
Nustys, ik zie (ook op flickr, daar zelfs nog meer) vaak mooie platen voorbij komen, mag ik vragen hoe vaak jij in de buurt van schiphol te vinden bent?

Ik begin 's-ochtends om 0600 met werken en ben dan om 1400 klaar, meestal eindigt mijn route in de omgeving van de Haarlemmermeer
Zoiets ?Wijnands schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:11:
Wat rij je eigenlijk? Ik zag laatst iemand in een bestelbusje met een enorme lel grijs canon glas.

Worstenvingers, ik bedoelde uiteraard 11 (met die twee merkwaardige lussen aan weerszijden)
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Gemaakt met EOS 1000d en 18-55 kitlens.

Toch maar 's kijken of ik eens zo'n 70-200 f/2.8L ergens vandaan kan halen. De 70-210 die ik bij me had is toch best inadequaat eigenlijk. (Verder gebruikt een Tamron 28-75 en een Canon 10-22). Klikbaar voor een flink stuk groter.
Schijnbaar mogen hier alleen 737's parkeren..

Fucker stond ver weg, volgens mij heel erg in de weg te staan..

PrivatAir voor KLM

MD11 jet

777 met z'n belachelijk grote motoren

Staartmotor van jeweetwelwelkekist. Ik blijf 't toch mooier vinden dan een S-duct, maar 't schijnt wel meer drag te veroorzaken.

Thanks, ja inderdaad maar die foto was genomen om half 8, 8 uur 's avonds.Toff schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:26:
@ Panamera: Nog niet eens zo slecht, gezien je fotospul, maar de witbalans kan beter.
Ik ben van plan een nieuwe lens aan te gaan schaffen zodat ik wat dichtbij kan komen
Welke merken lenzen zijn goed? (budget max 500 euro)
Heb ik zelf ook 3 weken geleden gedaan en geen spijt van
Hier een voorbeeld: (had ik al eerder geplaatst
Als je niet 2de hands wilt (zou eigenlijk niet weten waarom) kun je misschien een Sigma 70-300 APO overwegen.
Zelf 4 jaar deze lens gebruikt:
[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 21-04-2009 11:41 ]

@cyber: Je laat wel zien dat je ook vanaf het panorama dek leuke dingen kan schieten
[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 23-04-2009 12:51 ]
Geen excuus voor de witbalans, die kan je immers achteraf bijstellen. Soms is een beetje "sfeer" wel acceptabel, maar bij jouw foto voegt het imo niets toe.Panamera schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:56:
Thanks, ja inderdaad maar die foto was genomen om half 8, 8 uur 's avonds.
@ Wijnands: Jammer dat je op full size de luchttrillingen zo duidelijk ziet. Die verpieteren ook veel van mijn foto's.
Ik twijfel of het met de luchttrilling te maken heeft. Als ik naar de gebouwen kijk rechts en de ruis in de blauwe lucht, zou ik eerder zeggen te hoge jpeg compressie of een stitch programma met een verkeerde instelling.Toff schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:01:
[...]
...
@ Wijnands: Jammer dat je op full size de luchttrillingen zo duidelijk ziet. Die verpieteren ook veel van mijn foto's.Zou je 's-morgens heel vroeg moeten gaan, als de grond nog niet is opgewarmd, of in de winter natuurlijk.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
jpg stond op 85% in capture, da's niet echt waarschijnlijk. Ik denk dat photoshop hier een steekje heeft laten vallensweetdude schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:20:
[...]
Ik twijfel of het met de luchttrilling te maken heeft. Als ik naar de gebouwen kijk rechts en de ruis in de blauwe lucht, zou ik eerder zeggen te hoge jpeg compressie of een stitch programma met een verkeerde instelling.
Dit topic is gesloten.