Hello all,
rara wat doe je op 2e kerstdag, NA het kerstdiner, rond middernacht, als je er niet bij was om 1904 op de 2000EL nabij de Zwanenburgerbaan...? Juist, dan ga je alsnog naar Schiphol om het beest te aanschouwen...
En wat doe je als je in die bewuste nacht om kwart over 2 je bed in duikt...? Dan sta je de volgende ochtend om 0615 weer op om om 0655 present te zijn op de Rijnlanderweg om eens te kijken hoe het staat met het beestje, en te hopen dat hij gaat vertragen zodat je hem met licht kunt fotograferen...
Het licht kwam, ik heb toen de gok genomen naar de andere kant te rijden om de Antonov te fotograferen als hij boven de gebouwen uit zou komen, bij het overvliegen van de Kaagbaan (06-24 voor intimi

)... Naarmate het lichter werd werd ook duidelijk dat het aardig mistig was, werd en bleef, vandaar de gok... Het idee was om hem er mooi in te zetten in de lucht... Dat is niet echt gelukt, maar gezien de omstandigheden ben ik niet eens echt heel ontevreden. Bij een volgend bezoek echter van de An225 hier in de buurt (lees straal van 350km

) dan zoek ik hem weer op...
Bij het wachten (en het vernikkelen van de kou) in het weiland naast de 24, nog wat andere leuke plaatjes geschoten (uiteraard ook grijs en grauw...

)
Onder andere de PH-BXW, de nieuwste kist van KLM, enkele dagen terug afgeleverd... Het maakte dat je het eventjes minder koud had, zodat je daarna weer extra hard realiseerde hoe koud het eigenlijk was...
Uiteindelijk was het wel heel erg gaaf om weer eens mee te maken... De An-225 zorgt er altijd weer voor dat de spotters zich realiseren wat echt spotten is... Want met die Russische tijdschema's weet je het maar nooit...
edit: Op 4 augustus 2003 zou de kist EIN(dhoven) al aandoen, maar wegens omstandigheden is de kist toen uitgeweken naar CGN (Köln/Bonn). Omdat ik toen al anderhalf uur rijden erop had zitten om in EIN te komen, ben ik toen maar doorgereden. Ik heb toen deze pic gemaakt:

De reden dat de kwaliteit zo slecht is, is omdat ik deze heb gemaakt met een op dat moment +/- 25 jaar oude SLR van mn vader, met een vaste 135mm met een 1,4x converter. De foto heb ik toen ingescand en flink moeten croppen... Het resultaat is: weinig, maar leuk om even te laten zien
[
Voor 9% gewijzigd door
Gulf_5 op 28-12-2007 19:57
]
iets met foto's...