Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:32
Oeh vet, ik heb mafia altijd met veel plezier gespeeld. Beter dat ie ook voor consoles komt aangezien mijn computer absoluut geen spellen meer aan kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 20:53
http://www.mafia2game.com

Hier is een nieuwe trailer + een leuke podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De nieuwste daar is een maand geleden al gepost, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Roeltjuh schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:58:
De nieuwste daar is een maand geleden al gepost, of zie ik iets over het hoofd?
Ja, het einde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ah oke, zover was ik niet gekomen. Dat verklaart die 60 en 90 seconden aanduiding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:30
Ik kijk heel erg uit naar deze game. Het nadeel in Mafia I vond ik dat het schieten niet altijd even soepel ging als je vlak naast/over een object probeerde te schieten als je zelf tegen het object aanstond. Hopelijk hebben ze dat eruit gehaald. Dat was een van de weinige irritaties die Mafia in zich had.

Nu hoop ik dat het verhaal weer net zo sterk wordt als in deel 1. De sfeer en de uitwerking van het verhaal zijn gewoon subliem. Ook de variëteit aan missies was heel erg goed. Wat dat betreft heeft Ubi natuurlijk niet zo'n heel sterk track record met PoP (de laatste iig) en AC1. De sfeer is daar enorm goed, het verhaal is goed, het ziet er subliem uit en de missies zijn leuk. Maar dan alleen de eerste 15 uur. Daarna is het een beetje herhaling van het concept. En dat was bij Mafia juist enorm goed uitgewerkt. Maar goed dat heeft wss meer te maken met de dev studio dan met de publisher.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Nu liet je mij toch schrikken zeg :p

Uiteraard heeft dat te maken met de developer, en voor zover ik weet is mafia nog altijd in handen van de Tjechische developer die mafia 1 heeft gemaakt.

Ubisoft is in deze niets meer dan een doorgeefluik om de distributie te vergemakkelijken en naampje op de doos.

Hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ubisoft als bedrijf heeft zelf heel weinig met het ontwerp en dergelijk te maken. Maar kan bv wel eisen dat de game voor een bepaalde datum klaar en en anders gewoon een bugged versie de markt op gooit. Maar laten we daar maar niet van uit gaan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MrVegeta schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:38:
Ubisoft als bedrijf heeft zelf heel weinig met het ontwerp en dergelijk te maken. Maar kan bv wel eisen dat de game voor een bepaalde datum klaar en en anders gewoon een bugged versie de markt op gooit. Maar laten we daar maar niet van uit gaan.
Ik heb goede hoop, een datum in de herst zoals nu op de planning staat is niet 'vast' voor goede verkoopcijfers. Als ze nog 2 maanden langer nodig hebben kan dat, ligt het spel nog steeds voor kerst in de winkel (en dat is gok ik het enige dat Ubisoft wil).

Punt blijft, ze moeten heel erg hun best gaan doen om me het spel niet te gaan laten kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244320

MrVegeta schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:38:
Ach van alle grote uitgevers die actief zijn is de kans dat een spel zo erg gebugged uit wordt gebracht het kleinst bij Ubisoft. Over het algemeen zijn hun games relatief bug vrij. En dan heb ik het voornamelijk over gameplay bugs. En tja die kans is bij Atari natuurlijk het grootst (bij benadering 100% :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 15:07

Brons

Fail!

Jammer dat het filmpje niet in HD is. Ook is het jammer dat wij nog niks inhoudelijks over de gameplay gehoord hebben. De gameplay was natuurlijk het mooiste van Mafia 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 06:29
Brons schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:22:
Jammer dat het filmpje niet in HD is. Ook is het jammer dat wij nog niks inhoudelijks over de gameplay gehoord hebben. De gameplay was natuurlijk het mooiste van Mafia 1
zeker jammer, maar het filmpje zit vol gameplay beelden, dus ik snap niet wat je mist inhoudelijk qua gameplay. Je hebt een coversystem, story driven, combat ziet er ok uit, je kan combo's gebruiken, maar er zijn er niet veel en nog wat bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

DarkShadow schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:43:
[...]

zeker jammer, maar het filmpje zit vol gameplay beelden, dus ik snap niet wat je mist inhoudelijk qua gameplay. Je hebt een coversystem, story driven, combat ziet er ok uit, je kan combo's gebruiken, maar er zijn er niet veel en nog wat bla bla
Dus we hebben een coversysteem en je kan schieten. Dat is nou niet echt de gameplay inhoudelijke informatie die ik zoek. Ohja, en de auto's zijn wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:05
Filmpje is weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Hij staat ook hier:

Mafia II Interview + Ingame beelden

Echt vet _O_

Ik ga hem ook echt op de release dag halen! Mafia The City of Lost Heaven heb ik zo'n 15 keer gespeeld over de jaren. En het blijft gewoon leuk. Ik hoop wel dat ze hem voor de PS3 nu beter hebben gemaakt qua controls. Heb daar een hoop slechte dingen over gehoord met deel I. En aangezien ik nu geen gamepc meer heb zal ik hem nu voor de PS3 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Nu maar hopen dat ze niet een console als basis heb genomen om het vervolgens te porten naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:51

MsG

Forumzwerver

Ik wil helemaal niet negatief overkomen, maar ik ben bang dat de game wat aan het GTA-ificeren is. Het idee van Mafia was juist zeer goed verhaal, erg realistisch en niet zozeer lijpe free ride, de free ride was imo ook gewoon saai. Maar ben bang dat nu de hele game wat meer GTA-achtig wordt en het sim-achtige wegvalt, dat zou imo zeer zonde zijn.

Zoals die kerel die zo overdreven uit het raampje schiet. Hopelijk houden ze de kwaliteit van Mafia 1 vast. Die kerel beweert namelijk zelf dat gameplaywise Mafia 1 mogelijk wat faalde, echter vond ik dat enkel zo bij de free ride, de rest juist niet. Het realistische sfeertje zonder poespas sprak mij heel erg aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:17:
Ik wil helemaal niet negatief overkomen, maar ik ben bang dat de game wat aan het GTA-ificeren is. Het idee van Mafia was juist zeer goed verhaal, erg realistisch en niet zozeer lijpe free ride, de free ride was imo ook gewoon saai. Maar ben bang dat nu de hele game wat meer GTA-achtig wordt en het sim-achtige wegvalt, dat zou imo zeer zonde zijn.

Zoals die kerel die zo overdreven uit het raampje schiet. Hopelijk houden ze de kwaliteit van Mafia 1 vast. Die kerel beweert namelijk zelf dat gameplaywise Mafia 1 mogelijk wat faalde, echter vond ik dat enkel zo bij de free ride, de rest juist niet. Het realistische sfeertje zonder poespas sprak mij heel erg aan.
IK ben er niet zozeer bang voor, maar hoop inderdaad dat ze dat realistische van Mafia 1 vasthouden. Dat was juist het vete aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-04 11:44
Brons schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:59:
Nu maar hopen dat ze niet een console als basis heb genomen om het vervolgens te porten naar de PC.
Ik las vandaag in de Power Unlimited dat het juist andersom is. De PC versie is de 'main' versie, die ze vervolgens converteren naar de console versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gelukkig maar. Dan krijgen we geen brakke taferelen a la GTA3 en GTA IV.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:30:
Gelukkig maar. Dan krijgen we geen brakke taferelen a la GTA3 en GTA IV.
Hopelijk krijgen we op de PS3 dan geen brakke game. Anders word het toch maar weer een Game PC aanschaffen voor Mafia II. Denk niet dat mijn iMac het zo'n leuk spel vind namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=31326

Nog meer gameplay beelden van Mafia 2!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het ziet er allemaal wel erg arcade uit... Ik vrees het ergste :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

en niet erg bijzonder helaas, merja, duimen ,voor een goed verhaal maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 12:46
Ik vind het allemaal wel meevallen hoor, oke het lijkt wel erg op GTA IV maar het realistisme is toch nog wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bah, precies wat ik dacht. Ze proberen het GTA-publiek over te halen voor deze game, terwijl het bij deze reeks toch echt ging om het verhaal en de serieuze gameplay. Niks opstaan als er juist wordt geschoten, nee dan ging je gewoon keihard dood. Hier laat je je beschieten terwijl je er gewoon op af loopt met alleen even een beetje een roder scherm. Ik ben bang dat dit deze geweldige reeks de das om doet :'(.
Saampje1460 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:06:
Ik vind het allemaal wel meevallen hoor, oke het lijkt wel erg op GTA IV maar het realistisme is toch nog wel te zien.
Het begin viel nog wel mee, maar hoe ze zo lomp uit hun auto hangen ipv cool realistisch bij deel 1 gewoon uit het raam schietend. Kom op, bij Mafia verwacht ik realisme en een goed verhaal, geen GTA Mafia Editie.

[ Voor 35% gewijzigd door MsG op 19-04-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:11

Snippertje

Light up your life

Word je overigens nog wel steeds bekeurd voor hard rijden en door rood rijden?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Snippertje schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:23:
Word je overigens nog wel steeds bekeurd voor hard rijden en door rood rijden?
Ja, maar als ik het goed heb stoppen ze na een paar rondjes je te achtervolgen tenzij je een moord gepleegd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Saampje1460 schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:58:
[...]
Ja, maar als ik het goed heb stoppen ze na een paar rondjes je te achtervolgen tenzij je een moord gepleegd hebt
Dat was in deel één ook. Als je maar lang genoeg weg reed stopte ze met achtervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-04 12:36
Good Fella schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:10:
[...]

Dat was in deel één ook. Als je maar lang genoeg weg reed stopte ze met achtervolgen.
je hebt gelijk dat dat in deel één ook zo was, maar wat saampje bedoeld is dat de politie veel zachtaardiger is en het sneller opgeeft. in tegen stelling tot de politie uit mafia 1 die als bloedhonden achter je aan bleven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

MsG schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:48:
Bah, precies wat ik dacht. Ze proberen het GTA-publiek over te halen voor deze game, terwijl het bij deze reeks toch echt ging om het verhaal en de serieuze gameplay.
Wil mij niet lukken om die Noorse vid te zien, maar sowieso heb ik toch een andere mening over Mafia. Heb deel 1 met zeer veel plezier gespeeld, maar het was voor mij altijd al een GTA kloon. Het verhaal in GTA vind ik zeker niet slechter.

De gameplay is GTA is iets meer arcade en je kunt er meer gekkigheid in uithalen, maar Mafia was nou ook weer niet heel erg realistisch. Dat lag meer aan het sfeertje dan aan de daadwerkelijke gameplay.

De hoofdreden waarom ik verslingerd raakte aan Mafia was toch ook vooral omdat het grafisch gezien vele malen mooier was dan GTA destijds. Waar GTA er nog erg cartoony uit zag of in ieder geval als een slechte console port, waren de graphics van Mafia een stuk beter en daardoor automatisch realistischer.

Het spel was echter nogal hetzelfde in mijn ogen. Beetje rijden, beetje schieten. Erg leuk spel hoor, daar niet van, maar Mafia was en is altijd al een GTA kloon geweest. Het moet er alleen niet teveel op gaan lijken ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo zie ik het totaal niet. GTA is leuk om de gameplay, met zo'n standaard gangsterfilm verhaaltje op z'n rockstars, leuk om uit te spelen en leuk om te kloten in de stad. Mafia echter was uiterst serieus en erg filmisch, heb het dan nooit als een kloon gezien. Maar een sandbox game die het concept anders en serieuzer aanpakt.

Realistisch was het imo ook best wel:
- Cabrio op de kop = dood
- Honkbalknuppel keihard tegen de muur slaan = veel HP verlies of mogelijk zelfs dood
- Paar schoten en je bent al dood
- niet van die lijpe rockstar missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 14:15
Ik vind het tot nu toe ook teleurstellend.

Mafia 1 is voor mij de beste game ooit, en het lijkt er op dat ze met Mafia 2 alle goede dingen het vorige deel slopen en er iets kuts voor in de plaats stoppen. Ten eerste ziet het autorijden er nu echt lachwekkend uit. Nog slechter zelfs dan in de GTA games. Mafia 1 was juist enorm speciaal, de handling van de voertuigen was echt supergoed. Nu lijken ze dat te hebben aangepast zodat elke mongool van 8 jaar oud de auto's kan besturen en een soort GTA kloon ervan te willen maken.

Ook kreeg je in deel 1 bekeuringen als je te hard reed, door rood reed of een botsing veroorzaakte. Het zit er nog wel in maar als ik zo de previews lees lijken ze het enorm simpel te maken en niet meer zo belangrijk te maken als in het eerste deel. In deel 1 moest je je echt aan de snelheid houden en niet door rood rijden, en door je aan de regels te houden kwam je vaak veel eerder op je bestemming. Maar in dit deel lijken ze daar geen waarde meer aan te hechten en mag je gewoon als een idioot door de straten scheuren.

Als de besturing enorm arcade wordt, verpest het gelijk al de halve game voor mij. Mafia 1 was juist zo vet door de realistische besturing, en de enorme onderlinge verschillen tussen de voertuigen.

Verder hebben ze ook het schieten zo versimpelt zodat elke kleuter de game kan spelen. Met een coversysteem, en een regeneration systeem. De spanning en moeilijkheid lijkt op die manier dus ook verdwennen als je zo gemakkelijk weer gezond kan worden als je beschoten bent.

Al met al lijken ze de game veel te simpel te maken door het rijden en schieten enorm arcade te maken. Terwijl dat juist de sterkste punten uit het eerste deel waren. Zo blijft er weinig over dan de unieke game die Mafia was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
http://www.gametrailers.com/player/48372.html

Hoewel de drie gameplay video's niet erg veel weggeven over de speelwijze, begin ik er toch wel zin in te krijgen nu. De sfeer lijkt goed, de karakters hebben goede conversaties en het lijkt me leuk genoeg om te spelen hoewel er zichtbaar nog werk te verichten is aan de game.

Ik ben het eens met RichardvdD, er zit een kans in dat het allemaal iets makkelijker wordt, maar dat is een curve die we al een tijd volgen met de meeste games.

Mafia 1 kon gemod worden, met wat mazzel kan dat ook met Mafia 2 en zien we realistische mods voor Mafia 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RichardvdD schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:16:
Ik vind het tot nu toe ook teleurstellend.

Mafia 1 is voor mij de beste game ooit, en het lijkt er op dat ze met Mafia 2 alle goede dingen het vorige deel slopen en er iets kuts voor in de plaats stoppen. Ten eerste ziet het autorijden er nu echt lachwekkend uit. Nog slechter zelfs dan in de GTA games. Mafia 1 was juist enorm speciaal, de handling van de voertuigen was echt supergoed. Nu lijken ze dat te hebben aangepast zodat elke mongool van 8 jaar oud de auto's kan besturen en een soort GTA kloon ervan te willen maken.

Ook kreeg je in deel 1 bekeuringen als je te hard reed, door rood reed of een botsing veroorzaakte. Het zit er nog wel in maar als ik zo de previews lees lijken ze het enorm simpel te maken en niet meer zo belangrijk te maken als in het eerste deel. In deel 1 moest je je echt aan de snelheid houden en niet door rood rijden, en door je aan de regels te houden kwam je vaak veel eerder op je bestemming. Maar in dit deel lijken ze daar geen waarde meer aan te hechten en mag je gewoon als een idioot door de straten scheuren.

Als de besturing enorm arcade wordt, verpest het gelijk al de halve game voor mij. Mafia 1 was juist zo vet door de realistische besturing, en de enorme onderlinge verschillen tussen de voertuigen.

Verder hebben ze ook het schieten zo versimpelt zodat elke kleuter de game kan spelen. Met een coversysteem, en een regeneration systeem. De spanning en moeilijkheid lijkt op die manier dus ook verdwennen als je zo gemakkelijk weer gezond kan worden als je beschoten bent.

Al met al lijken ze de game veel te simpel te maken door het rijden en schieten enorm arcade te maken. Terwijl dat juist de sterkste punten uit het eerste deel waren. Zo blijft er weinig over dan de unieke game die Mafia was.
Helemaal met je eens. Het voelt nu al alsof het zo'n willekeurig mafiaspel aan het worden is, zoals the godfather was. Grappig eventjes leuk maar meer ook niet. Mafia was soms pittig, erg goed en niet zo hilarisch als GTA, wat ik prima vond. Begrijp me goed, ik vind GTA heel erg leuke serie, maar een game met een meer eigen setting, wat meer realistisch, vond ik erg tof, ze moeten niet alles aan willen passen aan het grote GTA. Veel mensen kozen Mafia juist voor de punten die Richard al opnoemt. Als je juist dát wegneemt, is er niets speciaals meer aan mafia 2. Bah weer zo'n game die eerst goed lijkt te worden en dan mogelijk kut wordt. (Spore, FarCry2, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Op GameKings is er vandaag een preview verschenen van Mafia 2: http://www.gamekings.tv/index/videos/preview-mafia-ii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 07:49

Donnie

AKA DonCorleone

Wil je dit een preview noemen? Wat een lompe gasten zijn het toch ook heh, die gamekings.... (die gasten weten 10 minuten vol te praten met niks!!!)

Kijk verder wel echt uit naar dit spel hoor, jammer dat het pas tegen kerst wordt dat we er van kunnen gaan genieten, denk dat ik deel 1 nog maar is installeer en ga uitspelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Donnie op 27-04-2009 13:50 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Die video's van GameTrailers zijn echt vet. Alleen ben ik een beetje bang dat er een healthsysteem zoals Call of Duty in zit. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:28
Volgens mij word dit spel wel heel erg leuk.. ik vind alleen de overschakeling van realisme tussen een auto en gewoon lopen heel raar.. maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:22
Kan het niet gewoon zijn dat je een moeilijkheidsgraad/realisme keuze hebt? dat lijkt me niet zo moeilijk en iedereen is dan blij. Ik zou het namelijk ook jammer vinden als die kleine dingen die Mafia I zo gaaf (en soms irritant :p) maakte eruit gehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:02
De makers zullen wel een idee in hun hoofd hebben over hoe het spel moet aanvoelen. Als je de speler de optie geeft tussen arcade en realisme, zal dat de idee aantasten. Ik denk niet dat zoiets in een dergelijk spel zal werken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld GTA is dit spel meer gericht op het 'film gevoel'.

[ Voor 15% gewijzigd door mister_S op 01-05-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:45
Ik heb de volgende 3 trailers nog eens bekeken:

http://www.gametrailers.com/player/48371.html

http://www.gametrailers.com/player/48369.html

http://www.gametrailers.com/player/48367.html

En wat me dus opviel: ik zie hele kleine ''schokjes'' tijdens het spelen, zeker wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe straat in rijdt, dan zie je dat er nog objecten ''geplaatst'' moeten worden. Neem nou het stukje van de eerste trailer: op het moment dat ze de parkeergarage inkomen, zie je opeens uit het niets dat er auto's staan enzo.

Dus ik denk dat de graphics dan wel buitengewoon super zullen zijn, maar dat het dus een compris wordt met ''popup'', wat bijvoorbeeld wel eens gebeurde op de playstation 2 met GTA San Andreas als je net iets te hard ergens voorbij reed.

Voor de rest: toen Mafia 1 uitkwam, kon ik mijn ogen niet geloven qua graphics, dat was een ontzettend gedetailleerde stad, en de gameplay daarbij maakte het super. Het weggedrag van de auto's, het gevoel van de wapens, het realisitsche (maar frustrerende) tintje in schietpartijen, de manier waarop de straten er uit zagen, de bekeuringen die je op kon lopen, hoe streng de politie was, hoe goed de missies uitgewerkt waren, en zo kan ik nog wel even doorgaan ;) alleen maar lof over Mafia 1

Maar zo negatief als RichardvdD is, ben ik niet. Het mag er in de trailers misschien wel ''houterig'' en ''scripted'' uitzien, ik denk dat je wel heel veel controle zult hebben over de gebeurtenissen in de game. Voor zover ik deze missie zag, was het leuk gedaan, maar moeten we toch denk ik meer de kant op van de jaren '60 films, zoals bijvoorbeeld The Goodfellas (zeer duidelijk aanwezig, zie de eerste trailer maar met iemand in de 'trunk of the car'), The Godfather (en dan met name de afrekeningen verwacht ik), American Gangster (misschien met wat drugs?), Casino (uit 1995 die film, met wat smerige zaakjes bij casino's?)... Enige wat me doet denken aan The Sopranos (wat zich niet in de jaren '60 afspeelde) zijn de ingesproken stemmen van de personages.

Ik zag in de trailers ook de nodige problemen met de politie, misschien dat je die nu in de jaren '60 ze kan omkopen in het spel om ''ongezien'' wat zaakjes te doen.

Ik denk dat er zat mogelijkheden en potentiaal zit in de game. Als ze het op de film-manier willen neerzetten in de game, dan moeten ze er in ieder geval wel minimaal 20 uur gameplay van maken vind ik.

EDIT: en zo makkelijk is het spel nou ook weer niet, dit is duidelijk een xbox360 of een PS3 trailer, en ik heb in de trailers geen auto-aim functie gezien, en met zo'n stickje op een controller is aimen toch wel een stuk moeilijker.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorn1986 op 11-05-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Het is trouwens bevestigd dat er een vanzelf genezend health-systeem in zit. Erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 13:29

Martinspire

Awesomeness

Good Fella schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:19:
Het is trouwens bevestigd dat er een vanzelf genezend health-systeem in zit. Erg jammer :(
Enerzijds is dat niet echt realistisch, maar anderzijds vind ik dat eigenlijk helemaal niet erg. Ik heb geen zin om erg lang te moeten zoeken naar Healthpacks, potjes of iets dergelijks. Dat vind ik ook altijd zo ongelofelijk dom. Bovendien blijf je zo beter in het verhaal zitten, waardoor de ervaring beter overeind blijft.
Vind het zoeken naar ammo altijd al erg genoeg.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

maar het daagt niet uit tot erge voorzichtigheid, waardoor je weer een bepaalde spanning mist. Bij mafia 1 kon je echt niet kutten en moest je voorzichtig zijn en op je hoede. Net als in het echt :). Ik ben bang dat dit een random mafia game gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MsG schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:33:
maar het daagt niet uit tot erge voorzichtigheid, waardoor je weer een bepaalde spanning mist. Bij mafia 1 kon je echt niet kutten en moest je voorzichtig zijn en op je hoede. Net als in het echt :). Ik ben bang dat dit een random mafia game gaat worden.
Ehm, bij Call of Duty kun je ook gewoon dood gaan, maar die gebruikt geen zichtbaar health systeem. Je wordt geraakt tot een bepaald niveau (vanwaar je nog te redden bent), maar als je eroverheen gaat ben je ook dood. Langzaam stijgt je levensniveau wel weer alleen zie je dat niet.

Grote kans dat het ook zoiets wordt. Dat je dus wel voorzichtig moet zijn, maar geen healthpacks hoeft te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Martinspire schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:20:
[...]

Ehm, bij Call of Duty kun je ook gewoon dood gaan, maar die gebruikt geen zichtbaar health systeem. Je wordt geraakt tot een bepaald niveau (vanwaar je nog te redden bent), maar als je eroverheen gaat ben je ook dood. Langzaam stijgt je levensniveau wel weer alleen zie je dat niet.

Grote kans dat het ook zoiets wordt. Dat je dus wel voorzichtig moet zijn, maar geen healthpacks hoeft te zoeken.
Ik ken Call of Duty wel hoor, maar dat vind ik in een game als mafia toch 3x niks. Het is even in een hoekje zitten en voila weer 100%, dat is precies wat ik zeg met dat het de spanning weg neemt. Bij mafia was het SHIT! 10 health. En heeel voorzichtig doen totdat je weer een geel medicijnkistje tegenkwam. Als dat nu zo is van, sluit je eventjes op op kamer 3, of wacht gewoon eventjes met aanvallen dan zou ik dat erg jammer vinden. Het wordt gewoon een stuk makkelijker daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Doe mij maar gewoon healthkistjes zoeken. Wat MsG al zegt, dan doe je tenminste voorzichtig. Nu is het gewoon rushen en ergens rusten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Good Fella schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 08:41:
Doe mij maar gewoon healthkistjes zoeken. Wat MsG al zegt, dan doe je tenminste voorzichtig. Nu is het gewoon rushen en ergens rusten..
Ik denk dat dat healthsysteem echter wat minder zal toelaten als het systeem in cod. Alhoewel. Speel daar eens hardcore mode en je zult zien dat het een heel stuk lastiger is.
Het scheelt enorm of je snel heelt of niet en dat zal bij Maffia wel een stuk schelen denk ik. Dan kun je wel schuilen, maar dan moet je daar wel lang blijven zitten en anders is er nog de mogelijkheid dat de AI je misschien op komt zoeken.

Ik vind die kistjes net zo lame als zo'n self-healing systeem. Aangezien je wonderbaarlijk van 1 potje al meteen weer helemaal heel bent. Zoiezo het feit dat je met een paar procent toch nog helemaal normaal bent vind ik ook niet echt realistisch. Ik bedoel het verschil tussen 0% en 1% is veel groter (= dood) dan tussen 1% en 2% (= volledig levend met rennen, schieten, duiken, etc).

Dan doe je nu met maffia 2 wel een stuk voorzichtiger, maar zit je niet constant te zoeken naar iets wat niet met het verhaal te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 12-05-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Dat health-systeem maak ik mij niet zo druk om, zolang de moeilijkheidsgraad hoog genoeg is of kan worden aangepast. CoD2 was fantastisch als je een wat hogere moeilijkheidsgraad pakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Martinspire schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat dat healthsysteem echter wat minder zal toelaten als het systeem in cod. Alhoewel. Speel daar eens hardcore mode en je zult zien dat het een heel stuk lastiger is.
Het scheelt enorm of je snel heelt of niet en dat zal bij Maffia wel een stuk schelen denk ik. Dan kun je wel schuilen, maar dan moet je daar wel lang blijven zitten en anders is er nog de mogelijkheid dat de AI je misschien op komt zoeken.

Ik vind die kistjes net zo lame als zo'n self-healing systeem. Aangezien je wonderbaarlijk van 1 potje al meteen weer helemaal heel bent. Zoiezo het feit dat je met een paar procent toch nog helemaal normaal bent vind ik ook niet echt realistisch. Ik bedoel het verschil tussen 0% en 1% is veel groter (= dood) dan tussen 1% en 2% (= volledig levend met rennen, schieten, duiken, etc).

Dan doe je nu met maffia 2 wel een stuk voorzichtiger, maar zit je niet constant te zoeken naar iets wat niet met het verhaal te maken heeft.
Bij HardCore mode is het met veel guns ook one shot one kill. Dat is het bij mafia sowieso niet, niet vergelijkhbaar dus. Feit blijft dat je bij Mafia 1 vaak zelf aanvallend bezig was. Bijvoorbeeld dat tankstation level, als je daar gewoon die trap af gaat, wordt half neergeknald, zou je met dit systeem terug op de trap gaan en even 30 seconden wachten en FLOEP je bent weer full health. Terwijl je anders 1x een health ding had en daarna gewoon dood was. Maar ja ik ben toch al bang dat mafia 2 me niet meer aanspreekt. Alles is zo onrealistisch en heel anders als ik het zo bekijk. Doet me denken aan The Godfather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 29-04 16:36
Aha hier zit Mafia 2 verstopt :) Ik mis nu dus topics over games die ik wel belangrijk vind door die nieuwe indeling. Ik heb verschrikkelijk veel zin in dit spel, maar ben bang dat het toch Mafia 1 niet gaat overtreffen. En ik ben er ook niet uit of ik mijn pc voor dit spel ga upgraden of het toch gewoon voor de 360 koop.
Als er auto-aim in zit gaat die laatste optie hoe dan ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt met dat self-healing systeem, want dan zouden de eettentjes om voedsel te kopen er toch ook niet in hoeven?
Dat zou dan allemaal zinloos zijn.
Maar we zullen zien.
Volgens de engelse wikipedia zal Mafia 2 voor of op 31 oktober uit moeten komen omdat dan het financiële jaar 2009 van Take Two dan afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 19:57
ben ik de enige die de spawnende voetgangers een beetje te veel van het goede vind ?
in dat eerste filmpje van gametrailers zie je ze gewoon overal 1 voor 1 vanuit het niks spawnen..!

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
Mafia 2 naar 2010 volgens de officele website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Lipton16 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:17:
Mafia 2 naar 2010 volgens de officele website...
Dat klopt als een bus, maar het is wel beter.
Waarschijnlijk luisteren ze naar de klachten van de community over het niet realistische autorijden en andere klachten.
Maar het is ook gewoon belangrijk dat die game gewoon goed is en niet vol met bugs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is maar goed ook, hoe langer ze er aan kunnen werken, hoe beter het kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

1 woord. Daikatana.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Sjonge, dat is meteen wel een veel ernstigere/serieuzere sfeer die neergezet wordt dan de ''rock-n-roll''-sfeer van de vorige trailers.

Zoals bijvoorbeeld die vrouw van Vito die vraagt hoe hij aan zoveel geld komt, en of hij daar geen dingen voor had hoeven doen waar hij spijt van gaat krijgen...

Ik denk dat ik persoonlijk deze titel beter ga vinden dan GTA IV, dit is echt vele malen serieuzer dan het ''domme'' gedoe in GTA.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorn1986 op 31-05-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
Waarom zet je dat nou in een spoiler tag, das ook nergens voor nodig :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ziet er goed uit die nieuwe trailer, lekker serieus _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Vanitas schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:50:
Waarom zet je dat nou in een spoiler tag, das ook nergens voor nodig :P
Ja snap ik, het hoefde niet perse een spoiler-tag te zijn, maar als ik onder het filmpje al meteen ga lopen vertellen wat er in dat filmpje te zien is, verklap ik weer zoveel.

Is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Een beetje pessimisme is o.k maar dit is wel wat overdreven natuurlijk.

Leuke trailer, hopelijk zal de sfeer daar op lijken. Ik heb er in ieder geval zin in. En als het beter is dat het in '10 uit komt, dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Morgen staat Take2 op de E3, kben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Vers van de pers, Mafia 2 gameplay footage: http://e3.g4tv.com/videos...eplay-Footage/?quality=hd
En ik moet zeggen dat het autorijden nog steeds realistisch op mij overkomt maar wel wat minder dan bij Mafia, en dat is wel jammer.
Maar ze hebben de tijd tot lente 2010.

[ Voor 51% gewijzigd door Saampje1460 op 04-06-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja hier ook gematigd.Dat hippe door de bochten met die oude slome bakken vind ik nou niet bepaald realistisch. Plus dat je met die machinegun gewoon 10 ekeer geraakt wordt maar gewoon weer eventjes coverd daarna. Het wordt voor mij steeds meer een willekeurige Godfather spel, met een beetje knallen en wat duck en cover, maar ik mis toch echt in deze filmpjes de hoogwaardigheid die mafia had. Het was niet altijd makkelijk en het rijden was erg realistisch. Ze hebben geloof ik op beide ingeleverd om de 12 jarige kindjes tevreden te houden (bij wijze van :) ). Toch wel jammer imo. laten we hopen dat het verhaal iig goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
http://www.planeta.nl/rig...163898&product_id=1969838

Voor mensen die nog even de oude game willen spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Wat ik jammer vind is dat een auto na 3 schoten als een bom explodeert. En als je op een muur schiet valt de halve muur uit elkaar. Het lijkt nogal op F.E.A.R. op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het ergste wat mij opviel is dat de auto ontplofte , maar die gast die er naast stond gewoon lekker bleef doorschieten :?

de sfeer lijkt me wel weer dik in orde ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Toch herkende ik iets teveel ofzo, misschien ligt het aan mij. Maar het leek een beetje alsof ze de puzzel Mafia door elkaar hebben geschud en dat is dan mafia 2 :). Misschien ben ik ook wel iets te sceptisch maar ik ben echt heel bang dat deze titel ondergaat aan het feit dat het probeert te zijn als die niet-realistische mafiagames die allemaal zo 13 in 1 dozijn zijn. Zoals Godfather 1 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 16:25

Austin

Uit een boek

Ik vind dat de auto verrekte goed remt ondanks dat er sneeuw op het wegdek ligt.
Ook vind ik dat de auto wel heel makkelijk een bocht kan nemen, lijkt mij dat die oudere wagens een grotere draai cirkel hebben en dus niet zo makkelijk door de bocht gaan.
En het is inderdaad zeer opvallend dat de auto ontploft en de gast die er naast staat nog vrolijk door schiet.
Kwaliteit ziet er wel al goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Austin schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:34:
Ik vind dat de auto verrekte goed remt ondanks dat er sneeuw op het wegdek ligt.
Ook vind ik dat de auto wel heel makkelijk een bocht kan nemen, lijkt mij dat die oudere wagens een grotere draai cirkel hebben en dus niet zo makkelijk door de bocht gaan.
En het is inderdaad zeer opvallend dat de auto ontploft en de gast die er naast staat nog vrolijk door schiet.
Kwaliteit ziet er wel al goed uit.
Ik vond ook dat de auto waar hij in reed wel erg veel grip op de weg had, ook op de lange stukken waar de persoon die het speelt uitwijkt voor andere auto's. En dat terwijl er sneeuw lag. Overigens waren de eerdere game-beelden die we zagen van de lente, zomer of herfst (met die glazenwassers-lift aan de zijkant van dat hoge gebouw), en zagen we in deze gameplay video een stukje winter, wel leuk dat er seizoenen inzitten. Hoop alleen dan wel dat de seizoenen met de missies mee veranderen (naarmate je meer vordert in het spel), zodat je geen rare dingen in de game gaat zien zoals figuren die in hun t-shirt rondlopen in de winter (terwijl de missie bedoeld was voor een ander seizoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:27
Iemand mirror van gameplay footage? Hij is hier niet laadbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hier is in ieder geval een interview met ook ingame beelden: http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mafia-ii/51068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik keek net weer eens op de site:

www.mafia2game.com

En die is helemaal vernieuwd met allerlei achtergrondinformatie en filmpjes, het bekijken waard.

''The Art of Persuasion'' is nu te bekijken, de andere delen volgen nog.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorn1986 op 17-06-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Hier is de hele gameplay video van de afgelopen E3 te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=gouaHoceTGU

[ Voor 19% gewijzigd door Divak op 25-06-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 13:53

The Zep Man

🏴‍☠️

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ah bedankt, ik probeerde [youtube][/youtube] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik meende echt dat ik deze game deze week bij de Free Record Shop zag liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Was het geen gansters 2? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.randomhouse.com/images/dyn/cover/?source=9780761548157&width=309

Of gewoon Mafia 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
niet bepaald goede AI in dat filmpje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Kurios schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:46:
[...]

niet bepaald goede AI in dat filmpje.....
Nu ik dat filmpje eens goed bekijk word mijn mening over deze game ook wat negatiever.
Als ik zie hoe simpel het is om een paar headshots te maken.
De game is dan nog wel niet af maar ik hoop dat ze de Al wel verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Saampje1460 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:59:
[...]

Nu ik dat filmpje eens goed bekijk word mijn mening over deze game ook wat negatiever.
Als ik zie hoe simpel het is om een paar headshots te maken.
De game is dan nog wel niet af maar ik hoop dat ze de Al wel verbeteren
Ja precies, maar ik doelde ook op het stukje waarbij er uit het raam met een machine geweer wordt geschoten. Zogenaamd weten de maffiosi dat er wordt geschoten, maar er blijft er eentje gewoon midden op straat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Ik begin een beetje bang te worden :p als ik zo de beelden zie :/ ik weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:28:
Ik begin een beetje bang te worden :p als ik zo de beelden zie :/ ik weet het niet meer
het wordt gewoon niet zoals maffia 1 dat is in iedergeval zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En dat is imo de doodsteek voor deze game. Dat filmpje lijkt het rijden al erg op The Godfather 1 en dat is zeker niet positief :). Nou ja ze zullen er wel van leren voor mafia 3 "never change a winning team".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 14:56
Zo slecht is dat filmpje helemaal niet |:(
De sfeer lijkt me dik in orde, en het duurt nog wel ff voordat Mafia II uitkomt dus ze zullen vast een en ander nog moeten doen.
Mafia I overtreffen, relatief gezien, lukt toch niemand ooit weer. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
Op Gamespot is een vernieuwd E3 gameplay filmpje te vinden en ik moet zeggen dat die er beter uitziet dan de originele E3 gameplay.
http://www.gamespot.com/x...1&tag=topslot%3Btitle%3B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ziet er indd niet slecht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het heeft de toffe details die Mafia 1 ook had. Maar Mafia raakte mijn hart (:')) omdat het zo realistisch was en zo'n mooi verhaal. Als het realisme naar onrealisme neigt dan blijf ik het jammer vinden. De auto in het filmpje bijvoorbeeld rijd veel te hard. Draait bij de bochten om een denkbeeldige as in het midden van de auto. Schakelen verschil merk je niet echt. Ik hoop echt dat ze het realisme terugbrengen naar Mafia 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk niet dat dat erin zit , zo te zien zijn ze kwa gameplay al een heel eind , hoe de auto bestuurde ziet er vrij af uit, de draai om de as in het midden zie je vaker bij games helaas (dirt1) ik moet toegeven dat de auto's in gta iv beter vind kwa realisme , tenminste daar ziet het er nu wel na uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar mafia 1 draaide volgens mij niet zo dom om het midden van de auto, dus ze kunnen beter, dat is mijn punt bij deze reeks. de sprong van GTA SA naar GTA IV vind ik ook erg mooi gedaan. Alles is veel realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Filmpje ziet er in ieder geval heel erg mooi uit. Alleen ben ik bang dat wat MsG aanhaalt niet gaat gebeuren, wat ik erg jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MsG schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:05:
Het heeft de toffe details die Mafia 1 ook had. Maar Mafia raakte mijn hart (:')) omdat het zo realistisch was en zo'n mooi verhaal. Als het realisme naar onrealisme neigt dan blijf ik het jammer vinden. De auto in het filmpje bijvoorbeeld rijd veel te hard. Draait bij de bochten om een denkbeeldige as in het midden van de auto. Schakelen verschil merk je niet echt. Ik hoop echt dat ze het realisme terugbrengen naar Mafia 1.
Dat je in een auto zit die nauwelijks een heuvel op kan rijden. Ja leuk. Jaren 50 kwamen er V8 auto´s etc. Vooralsnog is de PCgameplay (erg) enthousiast over de game en zij hebben al demo's voorbij zien komen :) dus ik heb nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 29-04 16:36
Hoe zouden ze in godsnaam ooit dit spel zo kunnen verzieken dat het slecht wordt. Kben gisteren weer eens begonnen met Mafia 1 en het zuigt me gelijk weer op. ok lekker irri langzame auto's en niet meer de beste graphics, maar het verhaal ...kleine details als een piepende windmolen en waaiend zand. Het zijn die kleine dingen die het zo goed maken. Geloof nooit dat het draaien van de auto;s daar iets aan gaat veranderen.

Maakt ook niet uit want ik heb hem al gekocht en afgerekend ;) Ik heb gewoon vertrouwen in een team wat zo'n topspel neer heeft gezet. misschien lekker naief :+

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 25-07-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij mij dus wel. Als dat hele realisme wegvalt van Mafia 1 en de game vervalt tot een random mafiagame (let op, pure speculatie) dan is het :w bij mij. Het kan namelijk best zijn dat ze een breder publiek willen trekken, want ze hebben toegegeven dat het rijden minder realistisch zou zijn. Maar ze vergeten dat daarmee ook een groot deel van het publiek wegvalt die juist zo hield van al die realistische en sfeermakende puntjes van mafia 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Èén van de grootste kritiek punten op mafia 1 was juist het slome en logge rijgedrag van de auto´s en de politie die wel heel dik op je hielen zat als je eens door rood reed ofzo. Dat hebben ze aangepast, dat is iets minder realistisch inderdaad maar is alleen maar ten goede van de gameplay.

Verder is een er duck/cover systeem en wordt je weer beter als je dekking zoekt, ik vind beide maar niets, ik snap niet wat er mis is met bukken maar goed als dit het ergste wordt dan kan ik het door de vingers zien.

Het verhaal moet wederom erg spannend worden, de graphics zien er erg goed uit, de gameplay gaat lekker soepel en ik geloof dat er ook een multiplayer in zit. Klinkt goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Het waren grote kritiekpunten misschien, maar er waren net zo veel mensen die er juist enorm lovend over waren, omdat het tenminste weer eens iets vernieuwend was en nieuws, iets wat nog nooit in een game heeft gezeten en vergeleken met GTA3 was Mafia echt subliem.

Dat van de langzame auto's vind ik trouwens maar onzin. Ja, in het begin rijd je in een boodschappenkarretje dat met moeite 60 kilometer per uur haalt, maar na de eerste missies krijg je steeds de mogelijkheid om nieuwere auto's te stelen en na 1-2 uur rijdt je al in een behoorlijk snelle wagen. Dat de politie zo op je hielen zit valt ook wel mee. Gewoon goed uit je doppen kijken en dan is er niks aan de hand. Maar in die tijd waren veel gamers al net zo lui en onbelastbaar als nu en begonnen ze al te huilen bij de eerste sirene.

Ik vind dat het gewoon echt bij het spel hoort. Geweldig was het om eerst goed te kijken of er geen politie in de buurt was, waarna je pas door het rode licht kon rijden. Als je een botsing veroorzaakte kwamen ze ook achter je aan, en natuurlijk als je te snel reed. Geweldig toch? In GTA scheur je van A naar B zonder om te kijken naar de stad waar je doorheen rijdt. In Mafia moet je veel oplettender zijn als je de regels wilt overtreden.

De besturing van de auto's is dit deel blijkbaar sowieso veel makkelijker geworden als je sommige gameplaybeelden ziet. Erg jammer. Niet te geloven dat de ontwikkelaar hiervoor valt en meegaat met de mainstream-games om de game zo makkelijk mogelijk te maken voor iedereen.

Ik las ook in een aantal previews al dat de politie veel minder streng is. Dat zou ook betekenen dat we weer als idioten door de stad kunnen scheuren zonder dat het consequenties heeft. Dat zou ik echt jammer vinden.

En dat opgeteld bij het coversysteem en het automatisch healen wordt de game over het algemeen veel makkelijker, en met het gemakkelijke rijden erbij moet ik ook nog maar afwachten hoe de game wordt. En ik hoop ook dat ze het spel goed aanpakken op de PC en weer het stuurwiel mogelijk maken. Dat was echt geweldig om mee te rijden in Mafia, waar je ook manueel kon schakelen. Ben benieuwd of dat in Mafia 2 er ook nog in zit. Het rondcruisen ging echt makkelijk en was super tof om te doen, iets wat zelfs in GTAIV nog niet eens mogelijk is.
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste