Heeeerlijk die trailer, die sfeer...
Waarom maken ze niet meer zo een games. Je had echt het gevoel deel uit te maken van die wereld. Ook de manier waarop je stilletjesaan in het verhaal/mafia rolt. Zoals hier ook weer, want in de eerste scene zien we nog een onschuldige vito
Volgens mij is het wel pre-rendered, kijk bvb naar de hand van de persoon die het pistool vastheeft in de scene waarin je het pistool naar de camera gericht hebt.
In mafia één waren de textures voor de gezichten ook wel mooi gedaan, één van de mooiste uit die periode, dus wie weet, als het spel volgend jaar verschijnt. Zou wel knap zijn ieg.
Dat maakt ook deel uit van de inleving, karaktervolle koppen/personages die je zomaar in het echt ook zou kunnen ontmoeten.
Laatste stukje van de trailer had iets goodfellas achtig.

Hoe geweldig om een goodfellas achtige game te kunnen spelen. Mits de juiste contacten en wat licenses zou deze studio er zomaar kunnen voor kiezen om een goodfellas game te maken met deze engine/game/setting.
Gelukkig doen ze dat niet!!! Ze blijven volledig onafhankelijk en maken wel hun eigen verhaal, wat prima in gamevorm kan gegoten worden. De stijl is altijd wel godfather/goodfellas(mafia II) achtig maar zonder zich te moeten beroepen op license marketing. En maar goed ook, zie maar hoe de meeste film license games uiteindelijk worden.
En EA zal van deze game nog zwaar opkijken. Hun duurste game ooit zal gewoon finaal afgetroefd worden door een spelletje van een tjechische ontwikkelaar met passie en hart voor de zaak. Zelfs als is het maar half zo goed als mafia 1, dan nog kon EA the godfather wel inpakken. (en nee, ik ben geen EA basher, ik beleef prima fun met EA games, maar het lijkt me wel dat mafia gewoon zoveel beter moet worden dan the godfather). Ik merk wel dat de kinderen godfather wel 'cool' vinden en tof om te doen, omdat het nogal sandbox style is.
De volwassen gamer kan echter meer een 'mafia' verhaal op prijs stellen vanwege de diepgang, het verhaal, de intriges, enz... Geen totale sandbox, maar meegenomen worden in een compleet en vermakelijk verhaal.