lol ik ben ook veel te braaf, winkels beroven? Nog nooitgedaan joh. Stap zelfs uit de auto als ik iemand per ongeluk heb aangereden om te kijken of het wel goed gaat.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/65373
yup the Jimmy DLC gaat geld kosten.
Begin 2K echt een zielig groepje te vinden. Het is overduidelijk dat ze heel veel content (missies etc) uit de game gehaald hebben en nu gaan ze ook nog geld vragen voor DLC die al lang klaar was en blijkbaar niet veel toevoegt.
edit:
na Jimmys vendetta zullen er nog 3 of 4 DLCs komen. Als ze zo door gaan zullen ze zeker 10 piek per DLC gaan vragen.
yup the Jimmy DLC gaat geld kosten.
Begin 2K echt een zielig groepje te vinden. Het is overduidelijk dat ze heel veel content (missies etc) uit de game gehaald hebben en nu gaan ze ook nog geld vragen voor DLC die al lang klaar was en blijkbaar niet veel toevoegt.
edit:
na Jimmys vendetta zullen er nog 3 of 4 DLCs komen. Als ze zo door gaan zullen ze zeker 10 piek per DLC gaan vragen.
[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2010 15:15 ]
zo lees het net over die dlc en voel me redelijk genaaid.
a) omdat er op de ps3 superchargers en car skins zitten en in mijn xbox versie gewoon niet!!
b) omdat het spel kaal is en veeeelste kort en nu willen ze 10 euro per dlc zien(HELL NO!!)
c) je gewoon geen freakin free roam hebt nadat je klaar bent!! wtf zelfs 10 jaar geleden zou dit nie eens kunnen!!
dus als dit de toekomst wordt van mafia 2 dan is het gelijk over voor mij.
gelukkig geen 60 betaald maar 47 euro dus dat scheelt alweer
a) omdat er op de ps3 superchargers en car skins zitten en in mijn xbox versie gewoon niet!!
b) omdat het spel kaal is en veeeelste kort en nu willen ze 10 euro per dlc zien(HELL NO!!)
c) je gewoon geen freakin free roam hebt nadat je klaar bent!! wtf zelfs 10 jaar geleden zou dit nie eens kunnen!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit is btw een andere DLC dan die op de PS3.v8power67 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:30:
zo lees het net over die dlc en voel me redelijk genaaid.
Die van de PS3 zal vroeg of laat ook gewoon op de PC komen voor 10 piek.
Weet het niet zeker maar ik ga er vanuit dat Sony gewoon betaald heeft voor die gratis DLC voor de PS3 versie.
12.31uur heb ik erover gedaan om Mafia 2 uit te spelen, leuke game zit prachtig in elkaar. Maar damn wat kort.
En niet eens free ride ofzo.
En niet eens free ride ofzo.
Chapter 14 bedoel ik natuurlijkLizardz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:43:
Ben nu in chapter 4, god wat is die lastig. Al een aantal keer dood gegaan.
Heb het spel inmiddels ook uitgespeeld.
Het spel ziet er goed uit verhaal is ook best wel goed maar het is vooral veels te kort !
En jammer dat nu je klaar bent geen free-roam hebt.
Ik had meer verwacht van een spel, zeker gezien de mogelijkheden in deel 1.
Het spel ziet er goed uit verhaal is ook best wel goed maar het is vooral veels te kort !
En jammer dat nu je klaar bent geen free-roam hebt.
Ik had meer verwacht van een spel, zeker gezien de mogelijkheden in deel 1.
je moet geen wapens trekken gewoon die gast duwen en afslaan krijg je nooit politie achter je aan. en als dat wel zo is kun je ze afkopen en komen ze niet meteen schietend achter je aan.Deadsy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:46:
[...]
Geld uitgeven bij een wapenzaak?
Als ik naar een wapenzaak ga kwam ik altijd met wapens en geld naar buiten.
Deur open wapen -> wapen trekken -> headshot. Binnen 15 seconden alle wapens jatten en de kassa leeg halen en met beetje mazzel loop je naar buiten zonder dat de politie achter je aankomt.
Vaak kom ik naar buiten en komt er een agent aan de gewoon aan mij voorbij lopen
{knip knip}
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
LOL @ DLC verhaal. Eerst 50 euro afrekenen voor een game waarvan 30? 40? 50?% van alle content eruit is geript, om daarna weer voor 5? of 10? euro per DLC genaaid te worden.
P2P, here I come!
P2P, here I come!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je hoeft de game of de DLC niet te kopen he, je kan ook wachten tot hij goedkoper wordt, of gewoon niet kopen.
Verwijderd
P2P is zoooooo 2002, neem gewoon lekker usenet.Arfman schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:03:
LOL @ DLC verhaal. Eerst 50 euro afrekenen voor een game waarvan 30? 40? 50?% van alle content eruit is geript, om daarna weer voor 5? of 10? euro per DLC genaaid te worden.
P2P, here I come!
Dan schiet ik die kerel liever neer. Dan kost het me ook geen 200/300 euro aan de politie.Proxx schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:03:
[...]
je moet geen wapens trekken gewoon die gast duwen en afslaan krijg je nooit politie achter je aan. en als dat wel zo is kun je ze afkopen en komen ze niet meteen schietend achter je aan.
Altijd weer diezelfde reactie...Nee natuurlijk hoef je niks te kopen....wat een wijsheidGrannd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:21:
Je hoeft de game of de DLC niet te kopen he, je kan ook wachten tot hij goedkoper wordt, of gewoon niet kopen.
Daar gaat het toch helemaal niet om ? Het merendeel wat dit spel kocht twijfelde of er wel genoeg inzat om de prijs te rechtvaardigen.
Als je eenmaal het einde hebt gehaald merk je dat er minder in zit dan je mocht verwachten en nu komen ze binnen een maand met 30 missies voor een 10tje. Ze doen daarmee niks illegaals , maar je bouwt er ook zeker geen fanbase mee op.
Ik ben zo stom geweest om deze game legaal te kopen, maar heb hem vandaag doorverkocht aan mijn neefje. De DLC zal ik zeker spelen , maar het zal me geen cent meer kosten, want ja : je hoeft het niet te kopen
Ik koop nu een game die maar voor de helft af is. Content die er al is (zie talloze previews van 1 a 2 jaar geleden) zit er niet (meer) in, en komt zeer waarschijnlijk via betaalde DLC beschikbaar. En dat terwijl je op Steam gewoon 50 euro voor dit spel moet betalen, waar je op z'n gunstigst 15 uur mee bezig bent.Grannd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:21:
Nee, dat gaat hem niet worden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gewoon auto's in die crusher zetten. Je komt er met een aanrijden, staan er meestal 2 op het terrein dus heb je al 1200 dat nog 2x en je bent klaar.Lizardz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:46:
Ik kom net 2000 tekort voor bruno zn payment. En die Bruski heeft ook al geen job.
De missie waarbij je
spoiler:
is echt een moeilijke missie. Het begin gedeelte is makkelijk maar in die loods is het een stuk moeilijker. Ik heb ook heel vaak die missie overnieuw moeten doen en dan moet je helemaal overnieuw beginnen omdat daar geen checkpoint tussenzit. Maar gelukkig na een tiental pogingen is het toch gelukt. Ik speel trouwens op hard.
Steve en Derek moet vermoorden
[ Voor 58% gewijzigd door D.I.N.G op 31-08-2010 17:31 ]
Red devil schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:06:
lol ik ben ook veel te braaf, winkels beroven? Nog nooitgedaan joh. Stap zelfs uit de auto als ik iemand per ongeluk heb aangereden om te kijken of het wel goed gaat.
Mensen die mij aanrijden krijgen de kogel!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als je geld nodig hebt, gewoon de wapenwinkel beroven. Ivm. het extra gevaar zitten er blijkbaar altijd dikke centen in de kassa. En tegelijkertijd kan je ook gelijk al je wapens weer voorzien van nieuwe kogels. Je bent toch altijd op tijd weer buiten zodat de politie niet achter je aan komt.
tip voor iedereen: Direct links de trap omhoog maakt het een flink stuk eenvoudiger.D.I.N.G schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:20:
De missie waarbij jespoiler:is echt een moeilijke missie. Het begin gedeelte is makkelijk maar in die loods is het een stuk moeilijker. Ik heb ook heel vaak die missie overnieuw moeten doen en dan moet je helemaal overnieuw beginnen omdat daar geen checkpoint tussenzit. Maar gelukkig na een tiental pogingen is het toch gelukt. Ik speel trouwens op hard.Steve en Derek moet vermoorden
@RichardvdD
Precies, zit altijd 500 tot 750 in de kassa en zolang je snel buiten bent en zonder wapen in je hand naar buiten stapt komt de politie niet achter je aan.
Zelfs diverse keren een winkel berooft en iemand in de winkel doodgeschoten terwijl aan de andere kant van de straat een agent loopt die doet alsof er niets aan de hand is.
[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2010 18:49 ]
Heb hem ook uitgespeeld, apart einde dat moet ik wel zeggen. Leuk spel, heb me er goed mee vermaakt. Had er wel meer van verwacht, maar ben dik tevreden.
Spijtig. Heb er net iets minder dan 10 uur over gedaan. Wel op Normal, dus ik ga binnenkort wel weer opnieuw proberen op Hard. Ik moet sowieso bijna alle Playboys nog vinden 
Zeker een apart einde trouwens...
Zeker een apart einde trouwens...
Er waren echt wel genoeg reviews om je op de hoogte te stellen wat er wel en niet in de game zat, sterker nog als je deze topic las toen de game uitkwam leek het net alsof de game de slechtste game van de afgelopen 3 jaar was.Beakzz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:51:
Altijd weer diezelfde reactie...Nee natuurlijk hoef je niks te kopen....wat een wijsheid![]()
Daar gaat het toch helemaal niet om ? Het merendeel wat dit spel kocht twijfelde of er wel genoeg inzat om de prijs te rechtvaardigen.
Als je eenmaal het einde hebt gehaald merk je dat er minder in zit dan je mocht verwachten en nu komen ze binnen een maand met 30 missies voor een 10tje. Ze doen daarmee niks illegaals , maar je bouwt er ook zeker geen fanbase mee op.
Ik ben zo stom geweest om deze game legaal te kopen, maar heb hem vandaag doorverkocht aan mijn neefje. De DLC zal ik zeker spelen , maar het zal me geen cent meer kosten, want ja : je hoeft het niet te kopen
Je koopt toch ook geen fiat panda om vervolgens te gaan zitten klagen dat hij er 6 seconden over doet voordat 'ie honderd gaat, je had hartstikke goed kunnen weten wat er wel en niet in de game zat toen je hem kocht, koop dan niet de game alsnog om er alsnog op gaan zitten vitten. En als je door de marketing en hype van de game verder niet wilde weten wat je precies kocht, dan ben je gewoon een beetje dom.
Wel grappig dat je dan zegt dat het 2K hun goed recht is om naderhand DLC uit te brengen, om dan te verkondigen dat je het zelf lekker illegaal zal downloaden.
Nu goed, ik zit ondertussen in chapter 11 op de PS3, de sfeer is heerlijk en ik hou wel van de lineariteit, ik heb niet de tijd om 40 uur over een game te doen om 20 keer dezelfde klusjes te doen.
Dat is dus niet zo transparant. Er is veel meer beloofd, ook vanuit het bedrijf zelf dan er uiteindelijk in is gestopt. Ik vind het komisch en jammer tegelijk om te zien dat het precies de kant op gaat waar ik bang voor was.
Creatief bedrijfje maakt echt toffe game waar liefde in zit en verbaasd de wereld ermee
Vervolgens komt er een overgevlogen Amerikaan met een veel te dikke sigaar die het zaakje overneemt
Vervolgens wordt alles er uitgehaald en als losse DLC verkocht
Als het zo doorgaat is dit het einde van een goede spelreeks. Wat al enigzins zo is.
Creatief bedrijfje maakt echt toffe game waar liefde in zit en verbaasd de wereld ermee
Vervolgens komt er een overgevlogen Amerikaan met een veel te dikke sigaar die het zaakje overneemt
Vervolgens wordt alles er uitgehaald en als losse DLC verkocht
Als het zo doorgaat is dit het einde van een goede spelreeks. Wat al enigzins zo is.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zo uitgespeeld.
Paar puntjes die mij zijn opgevallen tijdens het spel.
Auto's, stad en omgeving zijn echt super mooi gemaakt. Jammer dat je er zo weinig van kan genieten omdat er geen freeroam is.
Verder vind ik dat er op sommige momenten echt achterlijk veel politie is. 3, 4 en ik heb zelfs 8 politiewagens achter elkaar zien rijden. Meestal gebeurd dat als je wanted ben.
Als je een kleine aanrijding hebt zit gelijk de politie achter je aan, iets te hard rijden hetzelfde. Wat mij betreft een overkill.
En soms ga ik tijdens een missie heel snel dood, komt er ineens iemand met een tommy de hoek om en baf Vito is dood.
Verder een heel leuke verhaallijn, alleen beetje kort.
Paar puntjes die mij zijn opgevallen tijdens het spel.
Auto's, stad en omgeving zijn echt super mooi gemaakt. Jammer dat je er zo weinig van kan genieten omdat er geen freeroam is.
Verder vind ik dat er op sommige momenten echt achterlijk veel politie is. 3, 4 en ik heb zelfs 8 politiewagens achter elkaar zien rijden. Meestal gebeurd dat als je wanted ben.
Als je een kleine aanrijding hebt zit gelijk de politie achter je aan, iets te hard rijden hetzelfde. Wat mij betreft een overkill.
En soms ga ik tijdens een missie heel snel dood, komt er ineens iemand met een tommy de hoek om en baf Vito is dood.
Verder een heel leuke verhaallijn, alleen beetje kort.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Dat is geen valide argument, misschien als je nu dit topic leest als je twijfelt om het spel aan te schaffen, maar niet als je de game, legaal, maar iets eerder dan de Europese release in huis had. Ik lees dan geen Amerikaanse reviews hoor, ook niet om nog meer spoilers tegen te komen. Of ga jij van elk spel dat je gaat kopen van te voren elk level bestuderen om te kijken of je het spel koopt of niet?Grannd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:01:
[...]
Er waren echt wel genoeg reviews om je op de hoogte te stellen wat er wel en niet in de game zat, sterker nog als je deze topic las toen de game uitkwam leek het net alsof de game de slechtste game van de afgelopen 3 jaar was.
Je koopt toch ook geen fiat panda om vervolgens te gaan zitten klagen dat hij er 6 seconden over doet voordat 'ie honderd gaat, je had hartstikke goed kunnen weten wat er wel en niet in de game zat toen je hem kocht, koop dan niet de game alsnog om er alsnog op gaan zitten vitten. En als je door de marketing en hype van de game verder niet wilde weten wat je precies kocht, dan ben je gewoon een beetje dom.
Wel grappig dat je dan zegt dat het 2K hun goed recht is om naderhand DLC uit te brengen, om dan te verkondigen dat je het zelf lekker illegaal zal downloaden.
Nu goed, ik zit ondertussen in chapter 11 op de PS3, de sfeer is heerlijk en ik hou wel van de lineariteit, ik heb niet de tijd om 40 uur over een game te doen om 20 keer dezelfde klusjes te doen.
Bovendien is je vergelijking van een Fiat Panda verkeerd, ten eerste is er geen Panda die zo snel op de 100 is, maar het gaat om het feit dat er in trailers en uit interviews met ontwikkelaars verkondigd wordt wat er allemaal voor gameplay in zit (en dat het het beste spel wordt blabla) dan mag je verwachten dat dat er ook daadwerkelijk inzit, maw je bestelt/koopt een panda en Fiat zegt dat er een radio/airco/elektrische ramen/navigatie standaard inzit, en als je m dan koopt dan blijkt er het een en ander uitgehaald te zijn wat je er er wel bij kan kopen...
Ik vind het ook bezwaarlijk als er met opzet missies uitgehaald zijn om die later als DLC aan te bieden, dat is gewoon misleidend, en omdat uiteraard niet alle missies van te voren bekend waren weet je ook niet wat er wel en niet ingezeten heeft, dat filmpje van hierboven + de merkwaardige teksten verraden het wel. Da t zou ook kunnen verklaren dat meerdere mensen in de eerste missies geen idee hebben voor wie ze nou werken en wat voor families er nog meer zijn, het is wat onsamenhangend.
Grootste probleem voor DLC is nog dat er geen missies meer uitgegeven kunnen worden die voor het einde van het spel hadden moeten zitten, dat zou helemaal nergens op slaan. En dan verzinnen ze nu een nieuw personage Jimmy, ja dat is leuk maar ik wil helemaal geen Jimmy ik wil met Vito verder. Dus als 2K (of wie dan ook) missies heeft geschrapt om op deze manier extra DLC te verkopen dan snappen het zelf niet eens.
Ik twijfel dan ook of er echt met opzet missies uitgehaald zijn, ik denk dat het een kwestie van tijd en geld is geweest waarschijnlijk mede door de financiële crisis, die ervoor heeft gezorgd dat de game gehaast moest worden en er door tijd en geldgebrek gewoon dingen geschrapt zijn. Er had mijn inziens veel en veel meer ingezeten, ook met DLC en een open einde voor een deel 2 waar ze meer goodwill mee gekweekt zouden hebben. Ik denk overigens dat de DLC verkopen wel eens vies tegen zullen gaan vallen aangezien iedereen teleurgesteld is over het aantal missies zal men nu wel huiverig zijn om opnieuw geld uit te geven.
Hmwa, ik weet niet of ik het erg zou vinden om 10 euro te betalen voor DLC.
Vergeet niet, vroeger betaalde je voor een game ruim 40, tot 50 euro.
Tegenwoordig is dat nog maar 30 euro, dan vind ik het persoonlijk niet erg om nog een tientje voor extra content te betalen.
Wel vind ik dat Mafia 2 beter had gekund, maar dat is met alle games van Illusion Softworks (2K Czech) zo geweest.
Mafia was ook alles behalve perfect.
Vergeet niet, vroeger betaalde je voor een game ruim 40, tot 50 euro.
Tegenwoordig is dat nog maar 30 euro, dan vind ik het persoonlijk niet erg om nog een tientje voor extra content te betalen.
Wel vind ik dat Mafia 2 beter had gekund, maar dat is met alle games van Illusion Softworks (2K Czech) zo geweest.
Mafia was ook alles behalve perfect.
@Grannd
Zoals reeds gezegd heeft 2K zelf gezegd dat bepaalde dingen in de game zouden zitten die er uiteindelijk niet inzitten.
Er zijn op youtube diverse officiële video's te vinden met dingen erin die niet in de game zitten. Ik heb het dan over reële dingen waarvan ik niet begrijp dat ze er niet inzitten.
Als je 2K vraagt hoe dat kan krijg je van die antwoorden waar je niks aan hebt. Diverse mensen hebben reeds wat gerotzooid met de game en zijn erachter gekomen dat diverse dingen die er zogenaamd niet inzitten en nooit ingezeten hebben wel degelijk in zitten alleen niet geactiveerd.
Dus in principe juist als je de previews en promo filmpjes ziet dan zullen je verwachtingen te hoog zijn.
Btw als ik een Panda had die in 6 sec op de 100 zat zou ik absoluut niet klagen.
Uiteindelijk zijn de klanten van 2K gewoon finaal bezeikt.
Heb toen ik de game speelde op diverse momenten een nogal gaar gevoel gehad alsof er iets niet klopte aan het verhaal (paar kleine gaten die nogal onlogisch zijn).
Uiteindelijk lees je dan dat er flink wat missies verwijdert zijn door 2K. En tja dan denk ik een beetje door en het is aanneembaar dat er door het wegvallen van missies misschien ook wel wat gerommeld is aan het verhaal (links en rechts wat weg gehaald omdat het bij de weg genomen missies hoorde).
Aangezien er flink wat DLC komt (4 of 5 echte DLCs) heb ik echt het gevoel dat de missies die verwijderd zijn gebruikt zijn voor de DLC.
Dat ze gewoon het figuur waar je mee speelt verandert hebben en het verhaal iets.
Btw was er niet het verhaal dat je aan straat races kon doen in de game?
Zoals reeds gezegd heeft 2K zelf gezegd dat bepaalde dingen in de game zouden zitten die er uiteindelijk niet inzitten.
Er zijn op youtube diverse officiële video's te vinden met dingen erin die niet in de game zitten. Ik heb het dan over reële dingen waarvan ik niet begrijp dat ze er niet inzitten.
Als je 2K vraagt hoe dat kan krijg je van die antwoorden waar je niks aan hebt. Diverse mensen hebben reeds wat gerotzooid met de game en zijn erachter gekomen dat diverse dingen die er zogenaamd niet inzitten en nooit ingezeten hebben wel degelijk in zitten alleen niet geactiveerd.
Dus in principe juist als je de previews en promo filmpjes ziet dan zullen je verwachtingen te hoog zijn.
Btw als ik een Panda had die in 6 sec op de 100 zat zou ik absoluut niet klagen.
Uiteindelijk zijn de klanten van 2K gewoon finaal bezeikt.
Heb toen ik de game speelde op diverse momenten een nogal gaar gevoel gehad alsof er iets niet klopte aan het verhaal (paar kleine gaten die nogal onlogisch zijn).
Uiteindelijk lees je dan dat er flink wat missies verwijdert zijn door 2K. En tja dan denk ik een beetje door en het is aanneembaar dat er door het wegvallen van missies misschien ook wel wat gerommeld is aan het verhaal (links en rechts wat weg gehaald omdat het bij de weg genomen missies hoorde).
Aangezien er flink wat DLC komt (4 of 5 echte DLCs) heb ik echt het gevoel dat de missies die verwijderd zijn gebruikt zijn voor de DLC.
Dat ze gewoon het figuur waar je mee speelt verandert hebben en het verhaal iets.
Btw was er niet het verhaal dat je aan straat races kon doen in de game?
in al mijn overvallen nog geen een keer politie gehad. maar daarbij bedoel ik niet dat je nooit politie achter je aan kunt krijgen. maar ik denk als je schietend politie achter je aan krijgt je meer problemen hebtGood Fella schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:48:
[...]
Dan schiet ik die kerel liever neer. Dan kost het me ook geen 200/300 euro aan de politie.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Wat mij ergert is het feit dat op 2K forums een missielijst stond waar het planetarium en de mansion aanwezig waren.
Want mafia 1 had een goed einde in het museum waar het bloed op de dollarbriefjes druppelde subliem gewoon.
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=84031
Op die forums zie je meer en meer gezaag over te kort en een vermoeden dat ze de game hebben gecut.
Illusion Softworks had de bedoeling een triple A titel af te leveren maar 2K heeft besloten een DLC strategie te nemen.
Ja logisch want BioShock 2 denk ik heeft niet veel opgebracht.
Want mafia 1 had een goed einde in het museum waar het bloed op de dollarbriefjes druppelde subliem gewoon.
Op die forums zie je meer en meer gezaag over te kort en een vermoeden dat ze de game hebben gecut.
Illusion Softworks had de bedoeling een triple A titel af te leveren maar 2K heeft besloten een DLC strategie te nemen.
Die politie is idd een lachtertje, als je ziet wat voor fratsen je kunt uithalen dan ga je je serieus afvragen of ze uberhaupt wel AI bevatten.Proxx schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:35:
[...]
in al mijn overvallen nog geen een keer politie gehad. maar daarbij bedoel ik niet dat je nooit politie achter je aan kunt krijgen. maar ik denk als je schietend politie achter je aan krijgt je meer problemen hebt
Rond de tijd dat de demo uit kwam waren er al genoeg geruchten dat de game niet de game was zoals de marketing deed vermoeden, dat er geen OV in de game zat etc.6killer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:41:
Dat is geen valide argument, misschien als je nu dit topic leest als je twijfelt om het spel aan te schaffen, maar niet als je de game, legaal, maar iets eerder dan de Europese release in huis had. Ik lees dan geen Amerikaanse reviews hoor, ook niet om nog meer spoilers tegen te komen. Of ga jij van elk spel dat je gaat kopen van te voren elk level bestuderen om te kijken of je het spel koopt of niet?
Bovendien is je vergelijking van een Fiat Panda verkeerd, ten eerste is er geen Panda die zo snel op de 100 is, maar het gaat om het feit dat er in trailers en uit interviews met ontwikkelaars verkondigd wordt wat er allemaal voor gameplay in zit (en dat het het beste spel wordt blabla) dan mag je verwachten dat dat er ook daadwerkelijk inzit, maw je bestelt/koopt een panda en Fiat zegt dat er een radio/airco/elektrische ramen/navigatie standaard inzit, en als je m dan koopt dan blijkt er het een en ander uitgehaald te zijn wat je er er wel bij kan kopen...
Enkel op de marketing voor een game afgaan zonder kritische reviews/fora te lezen is gewoon dom. Bij de marketing zullen ze de game altijd van zijn beste kant laten zien, net zoals je in een commercial nooit de gebreken van een auto zal zien, die lees je in een automagazine.
Dit is ook niets nieuws in de gamewereld, ik kan me zat reviews van GTA IV herinneren waarin genoemd werd dat je de 'achtbaan' kon berijden of Assassin's Creed II waar ook missies uit de game zijn gehaald om ze later via DLC te verkopen, waarbij het verhaal een flinke jump maakte. Die game heeft uiteindelijk een metacritic score van 90 gekregen.Ik vind het ook bezwaarlijk als er met opzet missies uitgehaald zijn om die later als DLC aan te bieden, dat is gewoon misleidend, en omdat uiteraard niet alle missies van te voren bekend waren weet je ook niet wat er wel en niet ingezeten heeft, dat filmpje van hierboven + de merkwaardige teksten verraden het wel. Da t zou ook kunnen verklaren dat meerdere mensen in de eerste missies geen idee hebben voor wie ze nou werken en wat voor families er nog meer zijn, het is wat onsamenhangend.
Grootste probleem voor DLC is nog dat er geen missies meer uitgegeven kunnen worden die voor het einde van het spel hadden moeten zitten, dat zou helemaal nergens op slaan. En dan verzinnen ze nu een nieuw personage Jimmy, ja dat is leuk maar ik wil helemaal geen Jimmy ik wil met Vito verder. Dus als 2K (of wie dan ook) missies heeft geschrapt om op deze manier extra DLC te verkopen dan snappen het zelf niet eens.
Ik twijfel dan ook of er echt met opzet missies uitgehaald zijn, ik denk dat het een kwestie van tijd en geld is geweest waarschijnlijk mede door de financiële crisis, die ervoor heeft gezorgd dat de game gehaast moest worden en er door tijd en geldgebrek gewoon dingen geschrapt zijn. Er had mijn inziens veel en veel meer ingezeten, ook met DLC en een open einde voor een deel 2 waar ze meer goodwill mee gekweekt zouden hebben. Ik denk overigens dat de DLC verkopen wel eens vies tegen zullen gaan vallen aangezien iedereen teleurgesteld is over het aantal missies zal men nu wel huiverig zijn om opnieuw geld uit te geven.
Bij Assassin's Creed 2 was de game zónder die paar missies blijkbaar compleet genoeg om nog steeds een topgame te zijn. Mafia 2 is dat niet, maar ik betwijfel of de game met 'alles erop en eraan' opeens wel een topgame zou zijn, of ze die DLC nou in de game hadden gestopt of niet zou het nooit de game zijn zoals veel mensen hem zouden willen, sommigen willen een GTA in de fifties en dat heeft er vanaf het begin volgens mij nooit ingezeten.
Ik denk dat het een groot deel van het spel en de missies zijn vervangen door die grote en lange cut-scenes waarin van alles gebeurt.
Is echt jammer want de game had de potentie om groots te worden
Is echt jammer want de game had de potentie om groots te worden
Is toch typisch.Compi_56 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:40:
Wat mij ergert is het feit dat op 2K forums een missielijst stond waar het planetarium en de mansion aanwezig waren.
Een paar personen klagen over een game met gegronde reden (moet toegeven ze hadden het iets beter kunnen aanpakken) en een groepje fanboys gaan er tegen in met de gebruikelijke onzin dat mensen die klagen maar weg moeten blijven.
Dit zijn het soort mensen waar bedrijven van houden aangezien zei waarschijnlijk alle DLC kopen en uiteindelijk pakweg 80 piek uitgeven aan deze game.
Dit is min of meer hetzelfde als wat je tegenwoordig vaak ziet bij Betas. Een persoon klaagt over iets in de game en geeft een onderbouwing en zegt hoe het beter kan en dan komt er een groepje fanboys die de persoon flamen zodat nauwelijks nog Beta testers commentaar durven te leveren.
@Grandd
Zoals je weet staat er bij pakweg elke demo dat de demo geen goed beeld geeft van de uiteindelijke game. Dus uitgaan van de demo kun je niet. Bij elke grotere release zijn er veel onzin berichten vlak voor de release welke vaak niet kloppen dus dat is ook niet iets waar je vanuit kunt gaan.
Over reviews zal ik maar niets zeggen omdat de meeste review sites pure prut zijn die elke game goede scores geven zolang de uitgever hun een zak met sponsoring geld geeft.
Zoals reeds diverse keren gezegd. De verwachtingen van de meeste mensen betreffende Mafia 2 waren niet onrealistisch. De grootste problemen die mensen met de uiteindelijke game hebben is dat hij te kort is en dat er niets te doen is naast de hoofd verhaal lijn.
Het is duidelijk dat deze 2 problemen grotendeels veroorzaakt zijn omdat 2K blijkbaar aardig wat missies eruit gerukt heeft en nu gaat verkopen als DLC.
btw als ik die thread zie op 2k dan heb ik het gevoel dat het deel in Italie langer had moeten zijn. Want het Italie gedeelte was zeer kort en ik vind het onmogelijk dat er zoveel checkpoints zouden zitten in dat korte gedeelte.
Was de aankomende DLC gewoon deel van de originele game geweest dan was er flink minder te klagen geweest omdat de game dan lange was geweest en omdat er dan meer te doen zou zijn.
@Austin
Zou kunnen.
Bij veel cut scenes had ik het gevoel ''

En diverse stomme dingen die ik wel zelf moet doen hadden ze ook met cut scenes kunnen doen.
Ik heb de game opnieuw gespeeld en alle cutscenes geskiped. Damn dan zie je pas echt hoe kort deze game is. Als je dan ook nog eens bekijkt dat je misschien wel meer dan de helft van de tijd aan het rijden bent dan begin je je echt af te vragen of ze bij 2K trots op zichzelf zijn.
bv kijk eens naar de missie waar je sigaretten verkoopt.
Of al die missies waar je Joe moet ophalen.
Van je staat op gaat dan Joe ophalen om met hem naar het restaurant te gaan om de missie te bespreken dan ga je met Joe weg de missie doen dan weer terug naar het restaurant dan naar Joe om hem af te zetten en dan terug naar huis.
Dus a->b->c->Missie->c->b->a. En dit doe je gewoon bizar vaak. Sorry maar dat is toch niet meer leuk.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2010 23:27 ]
@ grannd
Kan hier weer een lange reactie op zetten , maar ff niet de tijd en zin in dus excuses alvast
Ik verwacht geen Gta in de 50s. Ik verwacht bij een spel dat alleen ! maar een singleplayer heeft en die ook nog eens zo lineair is (dat je niet eens iemand zoals die gast op de autosloop kan aanspreken, als het spel er geen zin in heeft en niet eens je wapen overal kan trekken terwijl je een freakin crimineel bent ffs !) dat iig het verhaal top en meeslepend is en al helemaal een goed pakken einde heeft.
Eigenlijk is dat alles wat ik van Mafia 2 verwachte. Een dijk van een singleplayer met random gebeurtenissen die iets verder gaan dan wat mensen die voor een deur lopen te ouwehoeren.
En zeker niet dat Je zo snel nieuws over complete Dlc's krijgt. Kom op zeg het is goe dan ook niet te vergelijken met Gta , want die stoppen veel meer moeite in een spel. Daar krijg je tenminste nog een (al is het redelijke brakke) multiplayer bij naast de sidemissions en alle andere extra's.
Mafia 2 is gewoon ouderwets in een mooi nieuw jasje
Kan hier weer een lange reactie op zetten , maar ff niet de tijd en zin in dus excuses alvast
Ik verwacht geen Gta in de 50s. Ik verwacht bij een spel dat alleen ! maar een singleplayer heeft en die ook nog eens zo lineair is (dat je niet eens iemand zoals die gast op de autosloop kan aanspreken, als het spel er geen zin in heeft en niet eens je wapen overal kan trekken terwijl je een freakin crimineel bent ffs !) dat iig het verhaal top en meeslepend is en al helemaal een goed pakken einde heeft.
Eigenlijk is dat alles wat ik van Mafia 2 verwachte. Een dijk van een singleplayer met random gebeurtenissen die iets verder gaan dan wat mensen die voor een deur lopen te ouwehoeren.
En zeker niet dat Je zo snel nieuws over complete Dlc's krijgt. Kom op zeg het is goe dan ook niet te vergelijken met Gta , want die stoppen veel meer moeite in een spel. Daar krijg je tenminste nog een (al is het redelijke brakke) multiplayer bij naast de sidemissions en alle andere extra's.
Mafia 2 is gewoon ouderwets in een mooi nieuw jasje
DLC op zich vind ik prima. Maar bij Mafia 2 neigt het inderdaad naar weggehaalde content opnieuw uitbrengen (ik heb filmpjes gezien waar de honkbalknuppel wél te koop was bij die wapenvent). Bij GTA IV zijn het, voor zover ik weet echt daarna gemaakte nieuwe delen die beide weer briljant zijn. Zo moet DLC zijn als je voor dat model kiest, en niet basale functionaliteit waarvan alles al aanwezig is in de code/ models er kunstmatig uitlaten terwijl je eerdere deel het allemaal wel prima voor elkaar had.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vond GTA4 een leuke game maar verre van goed.MsG schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:29:
DLC op zich vind ik prima. Maar bij Mafia 2 neigt het inderdaad naar weggehaalde content opnieuw uitbrengen (ik heb filmpjes gezien waar de honkbalknuppel wél te koop was bij die wapenvent). Bij GTA IV zijn het, voor zover ik weet echt daarna gemaakte nieuwe delen die beide weer briljant zijn. Zo moet DLC zijn als je voor dat model kiest, en niet basale functionaliteit waarvan alles al aanwezig is in de code/ models er kunstmatig uitlaten terwijl je eerdere deel het allemaal wel prima voor elkaar had.
Qua verhaal vind ik Mafia 2 beter (ook al is het kort en vind ik het einde niets) Maar in GTA4 had je meer te doen en meer variatie qua missies en naast de missies was er meer dat je kon doen om jezelf te vermaken.
Vond de DLC van GTA4 veel beter vooral TBOGT en vond deze ook zeer goed geprijsd.
25 euro op release day in de MM voor de PC versie btw.
Mafia 2 hoeft uiteraard geen GTA4 kloon te worden want dan zou er niets meer aan geweest maar ik had wel een paar GTA invloeden verwacht maar dan op de gewone realistische Mafia manier.
Er zullen 4 DLCs komen voor Mafia 2 en ik weet uiteraard niet hoe deze qua inhoud zullen zijn maar ik vind Jimmy's Vendetta zeer duur voor wat het is. Ik heb wat videos ervan gezien en wat rond gegoogeld en Jimmy's Vendetta is iets wat gewoon perfect in Mafia 2 had kunnen zitten als side missions. Je bent gewoon een huurling die wat klusjes opknapt (moord en mensen bang maken etc).
Deze dingen had je ook gewoon als Vito kunnen doen om wat geld bij te verdienen.
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2010 23:38 ]
Dat is natuurlijk onzin, want dan kunnen ze net zo goed geen demo uitbrengen. Als je een demo kut vind ga je niet als een blinde kip alsnog de game kopen omdat de demo geen goed beeld geeft van de game. Dan ga je op zijn minst je verdiepen of ze jouw minpunten hebben opgelost voordat je een game koopt.Deadsy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:20:
[...]
Zoals je weet staat er bij pakweg elke demo dat de demo geen goed beeld geeft van de uiteindelijke game. Dus uitgaan van de demo kun je niet. Bij elke grotere release zijn er veel onzin berichten vlak voor de release welke vaak niet kloppen dus dat is ook niet iets waar je vanuit kunt gaan.
Je hoeft niet alleen naar de grote Amerikaanse sites te gaan, er zijn genoeg onafhankelijke plekken waar je gamereviews kan lezen, en dan heb je nog oneindig veel fora met meningen van mensen. Reviews lezen is inderdaad alleen voor domme mensen, het feit dat Mafia 2 een score van 74 heeft betekent eigenlijk dat het juist een hele slechte game is gezien bijna alle grote sites games een score geven tussen de 7 en de 10, dus het is volgens reviewers juist een slechte game. De reviews komen in dit geval dus overeen met jouw meningOver reviews zal ik maar niets zeggen omdat de meeste review sites pure prut zijn die elke game goede scores geven zolang de uitgever hun een zak met sponsoring geld geeft.
Je kan natuurlijk altijd klagen dat er te weinig missies in de game zitten of dat er te weinig te doen is, maar als je gewoon realistisch naar het verleden van 2K Czech kijkt dan weet je gewoon dat de verwachtingen die geschept werden onrealistisch waren, die DLC zal ook niks meer goedmaken, zelfs al zouden ze ze gratis weggeven zullen mensen er nog over klagen.Zoals reeds diverse keren gezegd. De verwachtingen van de meeste mensen betreffende Mafia 2 waren niet onrealistisch. De grootste problemen die mensen met de uiteindelijke game hebben is dat hij te kort is en dat er niets te doen is naast de hoofd verhaal lijn.
Het is duidelijk dat deze 2 problemen grotendeels veroorzaakt zijn omdat 2K blijkbaar aardig wat missies eruit gerukt heeft en nu gaat verkopen als DLC.
Was de aankomende DLC gewoon deel van de originele game geweest dan was er flink minder te klagen geweest omdat de game dan lange was geweest en omdat er dan meer te doen zou zijn.
Uitgespeeld, mweh, 11 uurtjes ofzo.
Leuke game, tof verhaal, maar zoals al vaker gezegd, had beter gekund.
Maareh, hoe kan ik nu freeroam spelen?
een chapter loaden en dan niet naar het startpunt van de missie gaan...Kecin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:44:
Uitgespeeld, mweh, 11 uurtjes ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 31-08-2010 23:49 ]
Ik denk dat
1. Te veel mensen te hoge verwachtingen hebben van het spel.
Mede doordat men Mafia II al jaren loopt te promoten, ons ruim voorziet in allerhande teasers, en Mafia 1 nu eenmaal een topgame was
2. De overname van de gamemaker het spel geen goed heeft gedaan.
Enerzijds bewust doordat men geld wil trekken uit opvolgende packs, i.p.v. de originele game "af" te maken, en anderzijds onbewust omdat men, hoewel ze van de hele game graag een film wilde maken, daar wellicht iets in doorgeschoten zijn.
1. Te veel mensen te hoge verwachtingen hebben van het spel.
Mede doordat men Mafia II al jaren loopt te promoten, ons ruim voorziet in allerhande teasers, en Mafia 1 nu eenmaal een topgame was
2. De overname van de gamemaker het spel geen goed heeft gedaan.
Enerzijds bewust doordat men geld wil trekken uit opvolgende packs, i.p.v. de originele game "af" te maken, en anderzijds onbewust omdat men, hoewel ze van de hele game graag een film wilde maken, daar wellicht iets in doorgeschoten zijn.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Nou het woord geruchten zegt het al. Maar ik snap wel wat je bedoelt, de demo gaf al een goed beeld van de voor velen tegenvallende graphics (voor mij niet zo van belang). Wel of geen OV is leuk, en dat soort dingen draagt ongetwijfeld bij aan hogere reviewscores maar persoonlijk zijn dat nou zaken die ik niet zo belangrijk vind want eerlijk is eerlijk dat soort dingen doe je vaak maar 1 of 2 keer. Ik vind dit los staan van het aantal missies/verhaallijn, dat valt tegen (en dat is ongetwijfeld in een goede review wel terug te vinden) waar het om gaat is of de game met opzet is ingekort om meer DLC te verkopen of niet wat en (veel) minder speeltijd + ruïneren van het verhaal tot gevolg heeft gehad.Grannd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:11:
[...]
Rond de tijd dat de demo uit kwam waren er al genoeg geruchten dat de game niet de game was zoals de marketing deed vermoeden, dat er geen OV in de game zat etc.
Enkel op de marketing voor een game afgaan zonder kritische reviews/fora te lezen is gewoon dom. Bij de marketing zullen ze de game altijd van zijn beste kant laten zien, net zoals je in een commercial nooit de gebreken van een auto zal zien, die lees je in een automagazine.
[...]
Dit is ook niets nieuws in de gamewereld, ik kan me zat reviews van GTA IV herinneren waarin genoemd werd dat je de 'achtbaan' kon berijden of Assassin's Creed II waar ook missies uit de game zijn gehaald om ze later via DLC te verkopen, waarbij het verhaal een flinke jump maakte. Die game heeft uiteindelijk een metacritic score van 90 gekregen.
Bij Assassin's Creed 2 was de game zónder die paar missies blijkbaar compleet genoeg om nog steeds een topgame te zijn. Mafia 2 is dat niet, maar ik betwijfel of de game met 'alles erop en eraan' opeens wel een topgame zou zijn, of ze die DLC nou in de game hadden gestopt of niet zou het nooit de game zijn zoals veel mensen hem zouden willen, sommigen willen een GTA in de fifties en dat heeft er vanaf het begin volgens mij nooit ingezeten.
Ik ben niet tegen DLC, sterker nog voor GTA vond ik de eerste DLC ook leuke extra om nog een keer te spelen. Maar GTA had volgens mij ongeveer een uur of 30 aan gameplay (en dat niet alleen met sidemissies), Red Dead Redemption iets van 25 uur en ook daar komt DLC voor uit. Assassins Creed 2 ken ik niet, dus weet daar niet hoe lang het hoofdverhaal je bezig houdt, maar je zegt dat het een topgame was, dus waarschijnlijk meer dan de 8-10 uur van M2. En of het een topgame zou zijn als de DLC toegevoegd zou zijn weet ik ook niet, voor M2 in het bijzonder is dat zeer persoonlijk. Ik doel dan op de GTA <-> Mafia I discussie, voor mij zou het dan bijv. pas een topgame zijn als zelf kon schakelen, navigatie uit kon zetten en niet afgevuurde kogels met reloaden zou weggooien maar iemand anders vind dat misschien verschrikkelijk.
Over het verleden van 2K chech weet ik weinig, maar als dat dezelfde 2K is van M1 dan gaat dat niet op, die was ook niet perfect maar t hoofdverhaal was wel af.
Een vraag aan degene die de game al hebben uitgespeeld. Zijn jullie ook voor de trophies gegaan? indien ja, zijn er bijvoorbeeld dingen die je per ongeluk kunt missen, en niet dan niet meer haalbaar zijn ( zoals een magazine of wanted poster?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
zoals eerder gezegd nog steeds met spanning (ja toch wel nog) op mijn Gamehubs levering aan het wachten, zou ik hier nu een PS3 DLC code mogen verwachten omdat de game is gepre-orderd?
PSN Headless_Pumpkin
Ik twijfel enorm om deze game te kopen, tot nu toe heb ik geen enkel positieve review gelezen en in vergelijking met Mafia één zou het garbage zijn. Aan de andere kant, dit weekend heb ik eindelijk Metro 2033 uitgesleept en volgens de steam counter heb ik daar ook maar 9 à 10 uurtjes over gedaan en toch was ik daar best tevreden mee.
Anderzijds, als je die DLC hoort dan krijg ik een enorm wrang gevoel, DLC mogen gerust, maar ze moeten het geld waard zijn. Kijk naar MW2, daar vond ik de kostprijs van $15 ook niet verantwoord voor maar 5 multi-player maps, dus heb ik ze ook niet gekocht.
Anderzijds, als je die DLC hoort dan krijg ik een enorm wrang gevoel, DLC mogen gerust, maar ze moeten het geld waard zijn. Kijk naar MW2, daar vond ik de kostprijs van $15 ook niet verantwoord voor maar 5 multi-player maps, dus heb ik ze ook niet gekocht.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Persoonlijk zeg ik: Gewoon doen.
PC versie koop je voor zo een 35 euro, met ongeveer 10 uur spelen kost het je per uur bijna niets. En als je bijv alle wanted posters en playboys wil verzamelen ben je ook nog wel even bezig.
Als je daarmee klaar bent heb je nu al de freeride mod, en multiplayer is ook al onofficieel in ontwikkeling, en dan gaan er vast nog flink wat uren inzitten
PC versie koop je voor zo een 35 euro, met ongeveer 10 uur spelen kost het je per uur bijna niets. En als je bijv alle wanted posters en playboys wil verzamelen ben je ook nog wel even bezig.
Als je daarmee klaar bent heb je nu al de freeride mod, en multiplayer is ook al onofficieel in ontwikkeling, en dan gaan er vast nog flink wat uren inzitten
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb net even ter vergelijking Mafia 1 gespeelt, de graphics komen nu echt hopeloos verouderd over t.o.v. mafia 2. Hoewel het niet eerlijk is ze nu te vergelijken is mafia 2 wel beter, maar dat komt voornamelijk doordat de gameplay iets sneller is en de graphics veel beter zijn.
Ga ik het vergelijken met toen ik mafia voor het eerst speelde dan komt mafia 2 nieteens in de buurt. Het verhaal is veel te kort en ook lang niet zo goed uitgewerkt als in mafia 1. Daar ging ik nog compleet op in het verhaal, in mafia 2 niet.
Tevens lijkt het haastwerk. Je kan aan verschillende dingen zien dat er een aanzet is om er iets moois van te maken, maar dat ze het uiteindelijk maar hebben laten vallen.
Ga ik het vergelijken met toen ik mafia voor het eerst speelde dan komt mafia 2 nieteens in de buurt. Het verhaal is veel te kort en ook lang niet zo goed uitgewerkt als in mafia 1. Daar ging ik nog compleet op in het verhaal, in mafia 2 niet.
Tevens lijkt het haastwerk. Je kan aan verschillende dingen zien dat er een aanzet is om er iets moois van te maken, maar dat ze het uiteindelijk maar hebben laten vallen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Bij de PS3 krijg je sowieso een DLC "The Betrayal of Jimmy".F350-maniac schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:18:
zoals eerder gezegd nog steeds met spanning (ja toch wel nog) op mijn Gamehubs levering aan het wachten, zou ik hier nu een PS3 DLC code mogen verwachten omdat de game is gepre-orderd?
Je kunt geen trophies 'missen', omdat je chapters opnieuw kan spelen.Destianto schreef op woensdag 01 september 2010 @ 04:08:
Een vraag aan degene die de game al hebben uitgespeeld. Zijn jullie ook voor de trophies gegaan? indien ja, zijn er bijvoorbeeld dingen die je per ongeluk kunt missen, en niet dan niet meer haalbaar zijn ( zoals een magazine of wanted poster?
Je kan na het uitspelen van het spel de trophies halen die je nog niet hebt.
ah thnxx ja die bedoelde ik was me alleen niet duidelijk of je nog iets hiervoor moest doen of dat alleen bij bepaalde pre-orders deze erbij zou zittenGood Fella schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:36:
[...]
Bij de PS3 krijg je sowieso een DLC "The Betrayal of Jimmy".
enfin, ik wacht nog even geduldig af

PSN Headless_Pumpkin
Ik vind hem los van de graphics nog steeds beter. Deel 1 had veel meer missies, ook echt toffe missies met leuke wendingen. Zoals inderdaad dat hotel missie. Of die met Frankie, erg tof. Ook vind ik de cinematics die er was nog wat meer verhalender. Als ze toch willen incashen laten ze dan Mafia 1 upgraden qua graphics, dat zou nog best verkocht rakenGisae schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:14:
Ik heb net even ter vergelijking Mafia 1 gespeelt, de graphics komen nu echt hopeloos verouderd over t.o.v. mafia 2. Hoewel het niet eerlijk is ze nu te vergelijken is mafia 2 wel beter, maar dat komt voornamelijk doordat de gameplay iets sneller is en de graphics veel beter zijn.
En toch... denk ik wel dat ik het ga kopen.
Ookal heb je na die DLC eigenlijk pas hetgene wat je als basisspel al had moeten hebben qua missies.
Ookal heb je na die DLC eigenlijk pas hetgene wat je als basisspel al had moeten hebben qua missies.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb m inmiddels ook uitgespeeld en het einde is ronduit vreemd ja.
spoiler:
Vraag me echt af wast er met Joe gaat gebeuren, en wat er met mezelf gaat gebeuren. We zullen zien..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
GAIAjohan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:42:
Heb m inmiddels ook uitgespeeld en het einde is ronduit vreemd ja.
spoiler:Vraag me echt af wast er met Joe gaat gebeuren, en wat er met mezelf gaat gebeuren. We zullen zien..
spoiler:
Joe lijkt me duidelijk...
Die zullen we niet meer zien. (mocht het verhaal ooit nog verder gaan)
Die zullen we niet meer zien. (mocht het verhaal ooit nog verder gaan)
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 01-09-2010 13:48 ]
spoiler:
Dat is niet zo zeker, een loze plotwending is ook nog mogelijk bij 2K. Hij heeft z'n guns nog bij zich natuurlijk
Kan je de DLC ook op schijf krijgen voor de xbox?
nee.Kecin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:26:
Kan je de DLC ook op schijf krijgen voor de xbox?
DLC voor de Xbox zal alleen te downloaden zijn.
PS3 DLC die bij het spel zit moet je ook downloaden (dmv. code)
Ik zie ook niet wat het probleem is bij Xbox aangezien je altijd ms points (of hoe noemen die fuckers) kan kopen in de winkel.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Overzicht achievements en trophies in Jimmy:
http://www.mafiaweb.nl/Jimmys-Vendetta
Wat ik niet helemaal snap, is waarom er verschillende "doelen" zijn voor PS3 en Xbox/pc-gebruikers.
30 nieuwe missies voegt wel wat toe aan het spel. De oorspronkelijke "tig" missies die beloofd waren lijken daarmee inderdaad opgesplitst in diverse DLC's, om zo meer geld te verdienen.
Ik denk dat, als men een beetje over de teleurstelling van Mafia II zelf heenkomt, de DLC's best interessant kunnen zijn.
Toegegeven: het is een commercieel verhaal, but it's money that makes the world go around.
http://www.mafiaweb.nl/Jimmys-Vendetta
Wat ik niet helemaal snap, is waarom er verschillende "doelen" zijn voor PS3 en Xbox/pc-gebruikers.
30 nieuwe missies voegt wel wat toe aan het spel. De oorspronkelijke "tig" missies die beloofd waren lijken daarmee inderdaad opgesplitst in diverse DLC's, om zo meer geld te verdienen.
Ik denk dat, als men een beetje over de teleurstelling van Mafia II zelf heenkomt, de DLC's best interessant kunnen zijn.
Toegegeven: het is een commercieel verhaal, but it's money that makes the world go around.
[ Voor 93% gewijzigd door Eagle Creek op 01-09-2010 15:13 ]
Ik heb inmiddels de demo een paar keer gespeeld, en het bevalt me erg.
Een ding wat me wel opviel, in de systeem eisen staat dat je een GTX275 nodig hebt en een 9800GTX+ om het spel met physiX op medium te spelen. Nu heb ik alles op high, en de physX op medium en het spel is nog steeds prima speelbaar met m'n enkele GTX260 (weliswaar ovegeclocked van 630Mhz naar 713Mhz, maar toch).
Vooral die physics zijn echt een meerwaarde voor het spel. graphics zijn ook prima, al had hier en daar een texture toch iets beter gemogen. En ik vind het nog steeds zo jammer dat als je anno 2010 een hotdog koopt dat hij twee happen neemt zonder dat er iets weg is en dat dan opeens de hotdog is verdwenen. Ik had zo ontzettend gehoopt dat GTA IV de laatste was met dat soort dingen....
Een ding wat me wel opviel, in de systeem eisen staat dat je een GTX275 nodig hebt en een 9800GTX+ om het spel met physiX op medium te spelen. Nu heb ik alles op high, en de physX op medium en het spel is nog steeds prima speelbaar met m'n enkele GTX260 (weliswaar ovegeclocked van 630Mhz naar 713Mhz, maar toch).
Vooral die physics zijn echt een meerwaarde voor het spel. graphics zijn ook prima, al had hier en daar een texture toch iets beter gemogen. En ik vind het nog steeds zo jammer dat als je anno 2010 een hotdog koopt dat hij twee happen neemt zonder dat er iets weg is en dat dan opeens de hotdog is verdwenen. Ik had zo ontzettend gehoopt dat GTA IV de laatste was met dat soort dingen....

[ Voor 33% gewijzigd door .Sjoerd op 01-09-2010 15:19 ]
Dat van die hotdog (en andere dingen) is helemaal in stijl voor Mafia 1. WOW! Je kunt een hotdog kopen die hij opeet! Wow hij drinkt een biertje.
Echter... de animatie die erbij hoort had anno 2010 wel gemogen... Ik stoor me er niet aan, aangezien ik het wel in de Mafia-stijl vindt vallen, maar kan me voorstellen dat mensen dit tegenvalt.
Echter... de animatie die erbij hoort had anno 2010 wel gemogen... Ik stoor me er niet aan, aangezien ik het wel in de Mafia-stijl vindt vallen, maar kan me voorstellen dat mensen dit tegenvalt.
Aan de andere kant denk ik dat dat nog wel blijft. Die vernieuwingen zijn op zich al leuk. Als men ook nog super geweldige animaties met kauwen, doorslikken, nieuwe hap etc dan krijgen we straks nóg minder verhaal. Ik heb liever een beter verhaal en wat meer toffe dingen er naast dan dolby surround kauwgeluiden erbij
.
Dat hoeft niet, maar het is net als dat je de kraan openzet in je keuken, die bak is in een keer helemaal vol.
Een nieuw verhaal met nieuwe physics in de graphics van Mafia 1 had ik ook gekocht hoor. Jammer dat tegenwoordig alles er geweldig uit moet zien en dat het verhaal verder achterop komt.
Toch even mijn korte mening over het spel, inclusief spoilers!
De game ziet er geweldig uit en speelt lekker weg, zelfs op de PC. De auto's rijden lekker en het schieten is leuk, maar het is misschien te makkelijk. Naar mijn mening zit er iets teveel geweld in de missies en schiet in je totaal veel te veel baddies neer.
Het verhaal is leuk maar veel te kort. Dat die kerel een informant was zag ik al ruim van tevoren en het was dus niet echt een verassing. Wat ik wel jammer vond is dat je zo snel made bent. Een made man heeft als het goed is een racket of twee waarmee hij geld kan verdienen zonder zelf al teveel handen vies te maken. In de game ben je echter de hele tijd de loopjongen die simpele dingen moet doen. Naar mijn mening hadden ze je of niet made moeten maken of pas vlak op het einde. Het is ook belachelijk dat je op het einde geld moet verdienen met winkels overvallen of auto's stelen
.
Het verhaal was naar mijn mening wel te kort. Ik heb er zo'n 12 uren over gedaan en ik racete niet door het spel. Hopelijk zijn de DLC's een beetje in dezelfde style, als ik naar de aankondiging van de eerste DLC kijk lijkt het daar echter niet op.
De game ziet er geweldig uit en speelt lekker weg, zelfs op de PC. De auto's rijden lekker en het schieten is leuk, maar het is misschien te makkelijk. Naar mijn mening zit er iets teveel geweld in de missies en schiet in je totaal veel te veel baddies neer.
Het verhaal is leuk maar veel te kort. Dat die kerel een informant was zag ik al ruim van tevoren en het was dus niet echt een verassing. Wat ik wel jammer vond is dat je zo snel made bent. Een made man heeft als het goed is een racket of twee waarmee hij geld kan verdienen zonder zelf al teveel handen vies te maken. In de game ben je echter de hele tijd de loopjongen die simpele dingen moet doen. Naar mijn mening hadden ze je of niet made moeten maken of pas vlak op het einde. Het is ook belachelijk dat je op het einde geld moet verdienen met winkels overvallen of auto's stelen

Het verhaal was naar mijn mening wel te kort. Ik heb er zo'n 12 uren over gedaan en ik racete niet door het spel. Hopelijk zijn de DLC's een beetje in dezelfde style, als ik naar de aankondiging van de eerste DLC kijk lijkt het daar echter niet op.
Verwijderd
Ik ga vanavond aan chapter 10 beginnen.
Waar ik me regelmatig aan stoor is de rijvaardigheid van de andere automobilisten.
Heb ik net mijn favoriete wagen van 'top tot teen' laten opknappen knalt er weer zo'n malloot achter op.
Waar ik me regelmatig aan stoor is de rijvaardigheid van de andere automobilisten.
Heb ik net mijn favoriete wagen van 'top tot teen' laten opknappen knalt er weer zo'n malloot achter op.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 18:17 ]
Duidelijk. DankuIke. schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:30:
[...]
nee.
DLC voor de Xbox zal alleen te downloaden zijn.
PS3 DLC die bij het spel zit moet je ook downloaden (dmv. code)
In vergelijking tot GTA vind ik de overige bestuurders keurig moet ik zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:16:
Je kan zelf overigens geen richting aangeven? (Xbox)
Ik ben namelijk echt zo'n type dat wanneer ik me verveel netjes probeer te rijden in GTA enzo...

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 01-09-2010 18:27 ]
De graphics van mafia 1 zijn gewoon te slecht voor nu, daarom heb ik liever mafia2. Qua gameplay kan mafia 2 er echt niet aan tippen.MsG schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:40:
[...]
Ik vind hem los van de graphics nog steeds beter. Deel 1 had veel meer missies, ook echt toffe missies met leuke wendingen. Zoals inderdaad dat hotel missie. Of die met Frankie, erg tof. Ook vind ik de cinematics die er was nog wat meer verhalender. Als ze toch willen incashen laten ze dan Mafia 1 upgraden qua graphics, dat zou nog best verkocht raken.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Hey vraagje, ik heb het spel ondertussen uitgespeeld en heb toen het hier eerder geplaatste bestandje gedownload om een soort van free-ride te krijgen.
Alleen alle bars,gunshops enz staan niet op de kaart en je begint met alleen maar 500 dollar.
Nu hoorde ik dat er een betere versie uit is die deze zaken oplost, alleen ik heb hem nog niet kunnen vinden.
Is er iemand die een goede link heeft?
Alleen alle bars,gunshops enz staan niet op de kaart en je begint met alleen maar 500 dollar.
Nu hoorde ik dat er een betere versie uit is die deze zaken oplost, alleen ik heb hem nog niet kunnen vinden.
Is er iemand die een goede link heeft?
Gisteren had ik dat ook met mijn gepimpte cabrio. Toen flipte ik en heb een heel MP40 magazijn op de gast leeggeknaldVerwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:16:
Yo.
Verwijderd
Hehe... herkenbaar als ik een mooie bak heel wil houden en een of andere mafkees rijdt opeens tegen het verkeer in mijn voorkant in de kreukels.VonFoX schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:06:
[...]
Gisteren had ik dat ook met mijn gepimpte cabrio. Toen flipte ik en heb een heel MP40 magazijn op de gast leeggeknald
Dan is een goedgeplaatste schot tussen de ogen toch wel verdiend en aan de weinig geschokte reactie te zien van de inwoners van Empire Bay zijn ze het met me eens.
Liep net op straat, werd ik opeens vol van achter aangereden door een politieauto en kwam klem te zitten tussen de politieauto en de auto waar zij op afkwamen.
Wat ik nog niemand heb zien noemen.
Als je gezocht wordt, kun je de EBPD opbellen en ze telefonisch omkopen
.
Wat ik nog niemand heb zien noemen.
Als je gezocht wordt, kun je de EBPD opbellen en ze telefonisch omkopen
Verwijderd
Op een rechte stuk (waar je geen richting nodig bent) zitten ze al te drammen Of wanneer wanneer je net een seconde te lang bij de stoplichten zit te wachten.Kecin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:26:
[...]
Duidelijk. Danku.
[...]
In vergelijking tot GTA vind ik de overige bestuurders keurig moet ik zeggen.
Je kan zelf overigens geen richting aangeven? (Xbox)
Ik ben namelijk echt zo'n type dat wanneer ik me verveel netjes probeer te rijden in GTA enzo...
Ik heb geen idee of ik richting aan kan geven ik speel Mafia overigens op de Xbox.
LOL t.a.v. de overige reacties, heel herkenbaar allemaal.
Wanneer ze mijn mooi opgepoetste wagen de vernieling in rijden, stap ik ook met een wapen naar keus uit mijn prachtige bolide.....
En heb ik de politie op mijn huid zitten, dan stop ik vaak keurig langs de zijkant v/d weg.
Ze stappen uit de auto en net wanneer ze dicht bij mij in de buurt zijn, trap ik op de gaspedaal.
Hoe overval je eigenlijk een kledingzaak?
Door gewoon met je wapen rond te zwaaien?
Nee, zo te zien niet:Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:34:
[...
Ik heb geen idee of ik richting aan kan geven ik speel Mafia overigens op de Xbox.
http://www.mafiaweb.nl/Veelgestelde-vragen
Vind ik wel jammer overigens, want in Mafia 1 kon dat (zij het met een truuk) wel. Beetje "serieus" rijden is inderdaad ook wel leuk op zijn tijd!Vraag en antwoord
1. Kun je je knipperlicht aanzetten?
Nee, dit is niet mogelijk. Andere auto's gebruiken wel hun knipperlicht.
Net echt!En heb ik de politie op mijn huid zitten, dan stop ik vaak keurig langs de zijkant v/d weg.
Ze stappen uit de auto en net wanneer ze dicht bij mij in de buurt zijn, trap ik op de gaspedaal.
-- Elke zaakHoe overval je eigenlijk een kledingzaak?
Door gewoon met je wapen rond te zwaaien?
Geef de eigenaar een duw (of wat lood), en ga achter de kassa en toonbank staan. Je kunt nu allerlei items pakken. Sommig eigenaren zijn bewapend, net als sommige klanten. En de politie komt er snel aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 01-09-2010 21:40 ]
Verwijderd
Ik heb het spel ook uitgespeeld. Ik zou verwachten dat wanneer je klaar bent je gewoon nog kunt rondlopen/rijden door de stad. Als ik bijvoorbeeld al die playboys wil verzamelen hoe moet ik dit doen?
Als ik de laatste missie wil laden, geeft hij een melding dat alle opgeslagen zaken missies erna verloren gaan. Erg vreemd, iemand enig idee?
Het gaat btw om de PC versie.
Als ik de laatste missie wil laden, geeft hij een melding dat alle opgeslagen zaken missies erna verloren gaan. Erg vreemd, iemand enig idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 21:55 ]
De missies opnieuw starten. Je kunt op de site die ik ik mijn vorige bericht gaf een overzicht vinden van de Playboys.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:55:
Ik heb het spel ook uitgespeeld. Ik zou verwachten dat wanneer je klaar bent je gewoon nog kunt rondlopen/rijden door de stad. Als ik bijvoorbeeld al die playboys wil verzamelen hoe moet ik dit doen?
http://www.gametrailers.c...onfessions-mafia-ii/44434
Prachtig een video vol met dingen die niet in de game zitten.
Alleen dat met de stripclub zit in de game.
Deze trailer laat wel zien dat in de originele game Vito veel closer was met zijn familie dan in de uiteindelijke game. Het laat ook een leuk dubbel leven zien. Met zijn moeder naar de kerk en met zijn vrinden naar de hoeren.
Jammer dat er in de game niets overgebleven is van dit prive leven waar hij zich als heilig boontje ofzo voordoet bij zijn moeder.
Vraag me echt af waarom ze het er allemaal uitgehaald hebben want het ziet er fantastisch uit.
Was het er allemaal in geweest had de game een goede kans gemaakt op GOTY en dan hadden ze achteraf nog steeds DLC kunnen uitbrengen met andere personages om wat te cashen. Als de game GOTY was geweest hadden ze ook flink wat gratis PR gehad.
Maja de rare keuzes die bedrijven maken puur om een paar piek extra te verdienen terwijl ze hun reputatie ermee te grabbel gooien.
Prachtig een video vol met dingen die niet in de game zitten.
Alleen dat met de stripclub zit in de game.
Deze trailer laat wel zien dat in de originele game Vito veel closer was met zijn familie dan in de uiteindelijke game. Het laat ook een leuk dubbel leven zien. Met zijn moeder naar de kerk en met zijn vrinden naar de hoeren.
Jammer dat er in de game niets overgebleven is van dit prive leven waar hij zich als heilig boontje ofzo voordoet bij zijn moeder.
Vraag me echt af waarom ze het er allemaal uitgehaald hebben want het ziet er fantastisch uit.
Was het er allemaal in geweest had de game een goede kans gemaakt op GOTY en dan hadden ze achteraf nog steeds DLC kunnen uitbrengen met andere personages om wat te cashen. Als de game GOTY was geweest hadden ze ook flink wat gratis PR gehad.
Maja de rare keuzes die bedrijven maken puur om een paar piek extra te verdienen terwijl ze hun reputatie ermee te grabbel gooien.
Ik had `m al uitgespeeld op medium, het bleef toch aan me zeuren dat ik nog niet alles had gedaan; dus de game op hard uitspelen, playboys verzamelen en enkele achievements halen. Speel `m nu op hard en zat alweer snel in chapter 5. Maar man, wat blijft de sfeer in de game toch goed. Vooral als je hem de 2e keer speelt let je veel beter op de details tijdens de missies en als je ergens langs loopt/rijdt.
Wat ik nog steeds heel erg gaaf blijf vinden zijn de radio zenders net na de 2e wereld oorlog, gewoon het feit dat elke keer een ander bericht wordt verteld over hoe het in de pacific gaat is heel erg goed gedaan! Het enige wat ik 2K erg kwalijk neem is dat er geen free roam inzit nadat je het spel hebt uitgespeeld...
Eigenlijk wil ik gewoon daar in alles kunnen halen en doen. Oké, het meeste kan ook maar playboys vinden moet perse tijdens de chapters wat ik echt slecht vind. Maar goed, als je het verhaal voor de 2e keer speelt blijft die gewoon ijzersterk.
@Deadsy
Als je dat ziet ga je wel denken van 'waarom zitten dit soort dingen er in hemelsnaam niet in verwerkt?'. Juist als je die trailer kijkt & het spel thuis hebt liggen krijg je echt zin om zulke dingen mee te maken als je het spel speelt.
Wat ik nog steeds heel erg gaaf blijf vinden zijn de radio zenders net na de 2e wereld oorlog, gewoon het feit dat elke keer een ander bericht wordt verteld over hoe het in de pacific gaat is heel erg goed gedaan! Het enige wat ik 2K erg kwalijk neem is dat er geen free roam inzit nadat je het spel hebt uitgespeeld...
Eigenlijk wil ik gewoon daar in alles kunnen halen en doen. Oké, het meeste kan ook maar playboys vinden moet perse tijdens de chapters wat ik echt slecht vind. Maar goed, als je het verhaal voor de 2e keer speelt blijft die gewoon ijzersterk.
@Deadsy
Als je dat ziet ga je wel denken van 'waarom zitten dit soort dingen er in hemelsnaam niet in verwerkt?'. Juist als je die trailer kijkt & het spel thuis hebt liggen krijg je echt zin om zulke dingen mee te maken als je het spel speelt.
Ja sommige dingen kwamen nu heel geforceerd over.
Had deze game liever gezien als Illusion Softworks gewoon zelfstandig was gebleven.
Spoilers graag tussen spoiler tags.
spoiler:
Hij ging bij zn moeder weg en ploemp dood. Ook dat zn zus van hem vervreemd komt ineens out of the blue.
Had deze game liever gezien als Illusion Softworks gewoon zelfstandig was gebleven.
Spoilers graag tussen spoiler tags.
[ Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 02-09-2010 19:34 ]
Soort van boek waarin een paar hoofdstukken ontbreken of een samenvatting die alleen de grote plot punten noemt.MsG schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:31:
Ja sommige dingen kwamen nu heel geforceerd over.
spoiler:Hij ging bij zn moeder weg en ploemp dood. Ook dat zn zus van hem vervreemd komt ineens out of the blue.
Ik herinner me nog toen ik aan het begin van het spel langs die kerk reed. Toen dacht ik nog ''ja daar zal ik vast en zeker nog een missie hebben, een begrafenis of iemand killen die naar een begrafenis komt''
[ Voor 1% gewijzigd door psychoclown op 02-09-2010 19:34 ]
Verwijderd
Bedankt voor alle info!Eagle Creek schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:40:
[...]
Nee, zo te zien niet:
http://www.mafiaweb.nl/Veelgestelde-vragen
[...]
Vind ik wel jammer overigens, want in Mafia 1 kon dat (zij het met een truuk) wel. Beetje "serieus" rijden is inderdaad ook wel leuk op zijn tijd!
[...]
Net echt!
[...]
-- Elke zaak
Geef de eigenaar een duw (of wat lood), en ga achter de kassa en toonbank staan. Je kunt nu allerlei items pakken. Sommig eigenaren zijn bewapend, net als sommige klanten. En de politie komt er snel aan.
Overigens is rondzwaaien volgens mij ook al voldoende. Je moet in ieder geval iets tonen dat je geen gewone klant bent.
Als je terugkomt als je niemand hebt gedood, hoor je de winkeleigenaar tegen agenten praten. Als het dan iets wordt zoals "in fact.. he looks like the man over there" heb je een probleem. Heb je tijdens de overval wapens gebruikt, heb je een groter probleem. De EBPD kent geen hoor-en-wederhoor
Als je terugkomt als je niemand hebt gedood, hoor je de winkeleigenaar tegen agenten praten. Als het dan iets wordt zoals "in fact.. he looks like the man over there" heb je een probleem. Heb je tijdens de overval wapens gebruikt, heb je een groter probleem. De EBPD kent geen hoor-en-wederhoor
Ik zit al even vast op chapter 14, het gedeelte dat je de fabriek ingaat om Derek neer te leggen. Maar elke keer wordt ik keihard afgemaakt het wil gewoon niet lukken, want ik zoek dekking achter de kisten maar door die molotovs heeft dat geen nut. Hoe moet ik dit aanpakken, want keihard naar boven stormen om dekking te zoeken in het kantoor heeft ook niet het desbetreffende effect wat ik zou willen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dat stukje is inderdaad vrij kut. Dat is ook echt de enige keer dat ik last had van de checkpoints die niet tactisch stonden. Wat ik deed: heel veel lopen en niet stil blijven staan. Ik had nog goede geweren van missies daarvoor dus dat scheelde ook. Uiteindelijk ging ik de ladder op toen het kon, na de mensen die aldoor komen en vluchtte ik eerst maar even zijn hokje in om vanuit daar op hem te knallen.
Eerst iedereen uitschakelen. Dan Derek een beetje opjagen met granaten en dan gewoon naar boven rennen en op hem schieten. Zo lukte het mij in ieder gevalHari-Bo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:25:
Ik zit al even vast op chapter 14, het gedeelte dat je de fabriek ingaat om Derek neer te leggen. Maar elke keer wordt ik keihard afgemaakt het wil gewoon niet lukken, want ik zoek dekking achter de kisten maar door die molotovs heeft dat geen nut. Hoe moet ik dit aanpakken, want keihard naar boven stormen om dekking te zoeken in het kantoor heeft ook niet het desbetreffende effect wat ik zou willen.
When in doubt, use a Tommygun.
Gisteren de game dan maar gekocht en de first chapter uitgespeeld.
Mijn eerste ervaring is ondanks de negatieve commentaar best wel positief, ik kreeg echt het gevoel in een levende stad rond te lopen (in tegenstelling tot andere niet nader vernoemde "sandbox" games). Ik kreeg echt zo een: "kijk in zo een stad zou ik in het echt ook willen rondlopen"-gevoel.
Omdat er sommige reviews het over achterlijke AI hadden heb ik meteen ook hard ingeschakeld en moet eerlijk zeggen dat dit de zaken toch meteen een stukje uitdagender maken, hoewel ik het gevoel hebben dat de agenten echt het IQ hebben van een pindanootje (vrij realistisch dus.
), je reed de bocht om en je had ze al afgeschud.
Mijn eerste ervaring is ondanks de negatieve commentaar best wel positief, ik kreeg echt het gevoel in een levende stad rond te lopen (in tegenstelling tot andere niet nader vernoemde "sandbox" games). Ik kreeg echt zo een: "kijk in zo een stad zou ik in het echt ook willen rondlopen"-gevoel.
Omdat er sommige reviews het over achterlijke AI hadden heb ik meteen ook hard ingeschakeld en moet eerlijk zeggen dat dit de zaken toch meteen een stukje uitdagender maken, hoewel ik het gevoel hebben dat de agenten echt het IQ hebben van een pindanootje (vrij realistisch dus.

Ik had eerst de man neergeschoten die die molotovs gooit volgens mij, want opeens was dat gestopt.MsG schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:27:
Dat stukje is inderdaad vrij kut. Dat is ook echt de enige keer dat ik last had van de checkpoints die niet tactisch stonden. Wat ik deed: heel veel lopen en niet stil blijven staan. Ik had nog goede geweren van missies daarvoor dus dat scheelde ook. Uiteindelijk ging ik de ladder op toen het kon, na de mensen die aldoor komen en vluchtte ik eerst maar even zijn hokje in om vanuit daar op hem te knallen.
Dat is inderdaad de enige lastige missie.Hari-Bo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:25:
Hoe ik het heb gedaan is naar achteren rushen en daar net onder het balkon dekking zoeken. Daar staan namelijk twee gasten (links en rechts). Die moet je eerst rustig uitschakelen. Dan sta je onder het balkon en kan je dus niet geraakt worden door de molotovs. Vervolgens kun je voorzichtig de mensen boven je uitschakelen. Op een gegeven moment komen er nog wel wat gasten naar beneden rushen. Dus pas op. Als laatste kun je Derek heel makkelijk uitschakelen door de trap en pilaren als dekking te gebruiken (dus dan loop je weer terug naar de voorkant van de hal).
Ik vond het niet echt een best spel. De gameplay bestaat voor 75% uit van A --> B rijden. Verder heb je schoot-outs, sneaken of fistfights. De filmpjes zijn tof en het verhaal is aardig. Maar er is teveel mee mis om op te noemen. Het ergste vind ik nog wel dat je voor zo weinig content de volle prijs mag dokken. Een heleboel zaken die in filmpjes de afgelopen jaren naar buiten zijn gebracht, zitten helemaal niet in het spel

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Derek gooit ze toch zelf? Althans dat leek hier zo. Hij loopt dan aldoor even weg en pakt iets en gooide dat.Drawer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:36:
[...]
Ik had eerst de man neergeschoten die die molotovs gooit volgens mij, want opeens was dat gestopt.Volgens mij staat hij boven, en dan de middelste. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik weet t niet, ik had er maar 2 ofzo gezien? Misschien omdat ik 'm op easy speelde hoor.MsG schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:46:
[...]
Derek gooit ze toch zelf? Althans dat leek hier zo. Hij loopt dan aldoor even weg en pakt iets en gooide dat.
@Hari-Bo
Gewoon directs links de trap op gaan. De AI is niet al te slim, de 2 gasten beneden zullen de trap op komen maar die zie je aankomen en je kunt ze doden voordat ze op jouw kunnen schieten.
De gasten boven kunnen je als je achter de stalen steun balk staat niet raken.
Gewoon directs links de trap op gaan. De AI is niet al te slim, de 2 gasten beneden zullen de trap op komen maar die zie je aankomen en je kunt ze doden voordat ze op jouw kunnen schieten.
De gasten boven kunnen je als je achter de stalen steun balk staat niet raken.
Ik heb het een tijdje gespeeld, tot chapter 12 nu volgens mij, en ik ben gigantisch teleurgesteld. Vaak nemen de actie momenten maar een klein deel van de gehele missie in beslag en ben je meer bezig met appartementen verlaten, wat rondlopen voor het 'verhaal' en wat andere tijdrovende dingen. Neem bijvoorbeeld
Wanneer je echt wat mag doen is het spel zeker goed, maar je doet zo enorm weinig en bent zo enorm lang bezig met rondrijden, door gebouwen heenlopen omdat je perse drie trappen moet klimmen om dan een deur binnen te lopen (what's up with that?) en allerlei dingen die erbij horen die ook prima in cinematics kunnen.
spoiler:
Of die missie die missie dat je het hotel op moest blazen, het gehele stuk tot aan het dak is saai omdat je niks anders doet dan het vooraf afgebakende pad afleggen. Daarna is het even actie maar dat is eigenlijk ook weer zo voorbij.
spoiler:
Alles tot aan de vuurgevechten vind ik enorm saai, zeker die standaard dingen zoals een tijdje bezig zijn met schoonmaken van het tapijt of de ramen lappen, wat is daar nu leuk aan? Als de sfeer dan nog super was oke, maar die zit enkel in de cinematics, niet in die stomme tussenstukken.waarbij je de bonds moet stelen uit de kluis of die medewerkers moet bevrijden, het is erg veel zogenaamd stealth rondlopen, daarna een klein vuurgevechtje en that's it.
Wanneer je echt wat mag doen is het spel zeker goed, maar je doet zo enorm weinig en bent zo enorm lang bezig met rondrijden, door gebouwen heenlopen omdat je perse drie trappen moet klimmen om dan een deur binnen te lopen (what's up with that?) en allerlei dingen die erbij horen die ook prima in cinematics kunnen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja in sommige gevallen is het een beetje omgedraaid.Tsurany schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:54:
Ik heb het een tijdje gespeeld, tot chapter 12 nu volgens mij, en ik ben gigantisch teleurgesteld. Vaak nemen de actie momenten maar een klein deel van de gehele missie in beslag en ben je meer bezig met appartementen verlaten, wat rondlopen voor het 'verhaal' en wat andere tijdrovende dingen. Neem bijvoorbeeldspoiler:Of die missiedie missie dat je het hotel op moest blazen, het gehele stuk tot aan het dak is saai omdat je niks anders doet dan het vooraf afgebakende pad afleggen. Daarna is het even actie maar dat is eigenlijk ook weer zo voorbij.spoiler:Alles tot aan de vuurgevechten vind ik enorm saai, zeker die standaard dingen zoals een tijdje bezig zijn met schoonmaken van het tapijt of de ramen lappen, wat is daar nu leuk aan? Als de sfeer dan nog super was oke, maar die zit enkel in de cinematics, niet in die stomme tussenstukken.waarbij je de bonds moet stelen uit de kluis of die medewerkers moet bevrijden, het is erg veel zogenaamd stealth rondlopen, daarna een klein vuurgevechtje en that's it.
Dingen jij als speler graag zou willen doen worden gedaan als cutscenes en saaie dingen die je als speler zelf moet doen hadden ook cutscenes kunnen zijn.
Zoals ramen lappen, tapijt schoonmaken, dozen slepen, sigaretten verkopen hadden ze gewoon als cutscene erin kunnen doen.
Zo ongeveer elke belangrijke kill had ik als speler graag zelf willen doen.
Damn ik heb me ook zo zitten ergeren aan die 1ne lange cutscene waarin je ziet wat voor toffe dingen ze samen allemaal mee maken en de rijkdom die ze vergaren. Khad echt zoiets van : Wat flikken ze me nu ?Deadsy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:52:
[...]
Ja in sommige gevallen is het een beetje omgedraaid.
Dingen jij als speler graag zou willen doen worden gedaan als cutscenes en saaie dingen die je als speler zelf moet doen hadden ook cutscenes kunnen zijn.
Zoals ramen lappen, tapijt schoonmaken, dozen slepen, sigaretten verkopen hadden ze gewoon als cutscene erin kunnen doen.
Zo ongeveer elke belangrijke kill had ik als speler graag zelf willen doen.
Een woning op de bovenste verdieping hebben vond ik ook super ideaal
En het verhaal is slechter dan Mafia 1 ....heb het net nog gespeeld en natuurlijk zijn de graphics minder en de mogelijkheden niet veel groter , maar wie maakt nu een spel over de Mafia zonder een goede honkbalknuppel om mee te meppen. Molotov cocktails om te gooien en meer mogelijkheden om gewoon lekker slecht te zijn
En misschien is het verhaal wel beter dan vele andere games...er missen stukken. Keihard janken om iemands dood waar je bijna niet langs gaat als die nog leeft (probeer niet teveel te spoilen) .
Ook vind ik het jammer dat je heel snel belangrijke klussen krijgt aan het begin. Het is niet echt geloofwaardig dat je met 1 hulpje naast je een hele groep gaat opruimen of gelijk een gebouw inkruipt om de boel leeg te jatten dat bewaakt wordt. Dat is niet de manier waarop de mafia ooit heeft gewerkt.
In deel 1 mocht je je uitleven met een honkbalknuppels op een paar auto's, een winkelier bedreigen om te betalen enz. Je kreeg echt het gevoel niet erg belangrijk te zijn, maar wel gewaardeerd.
Eigenlijk ben ik gewoon echt boos op de ontwikkelaar. Dat vind ik zelf te stom voor woorden , maar ik kijk nu al jaren uit naar dit spel en het is daardoor voor mij persoonlijk 1 van de grootste teleurstellingen op het gebied van gamen. (denk dat Ofp 2 er nog wel boven staat
edit : posi noot na nega verhaal : dat stukje dat die gasten lallend achter in je auto meezingen vond ik briljant
Verwijderd
Ik heb hier een trucje toegepast.Hari-Bo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:25:
Auto gepakt en deze in de deuropening gezet, deur gaat naar beneden en dan weer omhoog.
Auto in zijn achteruit en uitstappen, nu kon ik op grote afstand de boel uitschakelen zonder dat ik molotovs om mijn oren kreeg
De opening was trouwens niet meer toegankelijk. (onzichtbare deur?)
Maar ik kon daarna links het gebouw in lopen (trappen op) via kantoor van Derek.
Klopt inderdaad dat je aan het begin missies krijgt die nogal hoog zijn als je bekijkt dat je nieuw bent en het je eerste werk voor hun is. Later als je een hogere rep hebt zit je voor een deel kut klusjes te doen.Beakzz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:27:
[...]
Damn ik heb me ook zo zitten ergeren aan die 1ne lange cutscene waarin je ziet wat voor toffe dingen ze samen allemaal mee maken en de rijkdom die ze vergaren. Khad echt zoiets van : Wat flikken ze me nu ?
Een woning op de bovenste verdieping hebben vond ik ook super ideaalen dan elke keer het gezeik dat ik kleren aan moest trekken. Doe ze gewoon aan, stuur die gozer er mee naar bed of laat me met rust en in mijn onderbroek naar buiten lopen. Ik moest me toch een mafioos voelen ?
En het verhaal is slechter dan Mafia 1 ....heb het net nog gespeeld en natuurlijk zijn de graphics minder en de mogelijkheden niet veel groter , maar wie maakt nu een spel over de Mafia zonder een goede honkbalknuppel om mee te meppen. Molotov cocktails om te gooien en meer mogelijkheden om gewoon lekker slecht te zijn
En misschien is het verhaal wel beter dan vele andere games...er missen stukken. Keihard janken om iemands dood waar je bijna niet langs gaat als die nog leeft (probeer niet teveel te spoilen) .
Ook vind ik het jammer dat je heel snel belangrijke klussen krijgt aan het begin. Het is niet echt geloofwaardig dat je met 1 hulpje naast je een hele groep gaat opruimen of gelijk een gebouw inkruipt om de boel leeg te jatten dat bewaakt wordt. Dat is niet de manier waarop de mafia ooit heeft gewerkt.
In deel 1 mocht je je uitleven met een honkbalknuppels op een paar auto's, een winkelier bedreigen om te betalen enz. Je kreeg echt het gevoel niet erg belangrijk te zijn, maar wel gewaardeerd.
Eigenlijk ben ik gewoon echt boos op de ontwikkelaar. Dat vind ik zelf te stom voor woorden , maar ik kijk nu al jaren uit naar dit spel en het is daardoor voor mij persoonlijk 1 van de grootste teleurstellingen op het gebied van gamen. (denk dat Ofp 2 er nog wel boven staat)
edit : posi noot na nega verhaal : dat stukje dat die gasten lallend achter in je auto meezingen vond ik briljant
Denk dat er inderdaad aan het begin was missies ontbreken.
Ik denk dat de helft van de content ontbreekt, zou me niks verbazen als je daar straks extra voor mag betalen.
Edit: Echt wat een klote stuk als je moet vluchten van die spleetogen, al twee keer kapot geschoten terwijl ik niet eens de kans krijg een straat in te duiken of wat dan ook. Waarom moet ik ALTIJD rijden terwijl als ik zou schieten het allang opgelost zou zijn.
Edit: Echt wat een klote stuk als je moet vluchten van die spleetogen, al twee keer kapot geschoten terwijl ik niet eens de kans krijg een straat in te duiken of wat dan ook. Waarom moet ik ALTIJD rijden terwijl als ik zou schieten het allang opgelost zou zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 02-09-2010 20:19 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik vond het spel echt super tof
totaal geen spijt van mijn aankoop!