Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

Ja bij bepaalde achtervolgingsbotsingen en als ik dan crashte in een auto.

Ik vind het jammer dat je niet echt vuur hebt over de grond bij een ontploffing. Ik vind het bij dergelijke games altijd erg tof als er hele kettingen van explosies en in brand gevlogen auto's komen. Waar je bij Mafia 1 ook lekker geld aan verdiende als er wat mafioso's in de rij zaten :).

[ Voor 66% gewijzigd door MsG op 27-08-2010 14:31 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:30:
Ja bij bepaalde achtervolgingsbotsingen en als ik dan crashte in een auto.

Ik vind het jammer dat je niet echt vuur hebt over de grond bij een ontploffing. Ik vind het bij dergelijke games altijd erg tof als er hele kettingen van explosies en in brand gevlogen auto's komen. Waar je bij Mafia 1 ook lekker geld aan verdiende als er wat mafioso's in de rij zaten :).
Krijg je daar nu eigenlijk ook geld voor? Bijvoorbeeld die Bombers killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 16:13

BioHazard

*\o/*

Good Fella schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Is het mogelijk om te spelen met een stuur +pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

das_phantom schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:11:
Staat ergens in dit topic van niet, maar dat kan ook met de demo zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Zeg, ik heb het spel voor de x360 gehaald, maar ik krijg regelmatig een crash waardoor m'n xbox crashed en mijn LCD tv op standby gaat...

Lijkt me niet helemaal de bedoeling... Is dit spel gemaakt met zo'n brakke engine dat dit gebeurt? Of ligt dit aan mijn xbox?

Het gebeurt voornamelijk tijdens achtervolgingen, of wanneer ik gewoon cruise in de stad...

Ik denk dat ik het spel terug breng als meer mensen dit hebben, dit is veel te frustrerend.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
das_phantom schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:11:
Tot nu toe niet gelukt, net als bij GTAIV heeft men in Mafia 2 ook weer geen seconde aandacht eraan besteed. Echt, verschrikkelijk die gemakzuchtige ontwikkelaars tegenwoordig. Deze game is echt ideaal met een stuurtje. Maar ondersteunen? Ho maar. Zelfs in Mafia 1 zat degelijke stuurwielondersteuning, zelfs met behoorlijk wat opties om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:01:
Wow, ik ben overweldigd door de sfeer en de talloze details. De stad leeft echt. Op elke straathoek is wel iets aan de hand. Iedereen heeft wel wat interessants te vertellen.

De missies kan ik nog niet veel over zeggen, ik ben nog niet zo ver. Tot nu toe positief.

Ik zie trouwens weinig verschil tussen Free Ride in M1 en de vrijheid die je hier tussen de missies hebt. Je kunt alles doen; biertjes drinken, pizza's eten. Alles waar een GTA-liefhebber blij van wordt. Je kunt ook gewoon lekker cruisen. En de stad is door de details een stuk interessanter om doorheen te rijden. Alleen auto's opslaan is wat lastig.
Helemaal met je eens. Maar de missies zijn ook erg leuk. Niet bijzonder speciaal maar wel erg leuk om te doen. Vooral de filmpjes vooraf zijn erg goed en sfeervol gemaakt. Het heeft veel overeenkomsten met GTA4 maar zou niet kunnen zeggen welke leuker is. Enige minpunt van dit spel tot nu toe is dat als je er eenmaal aan begint niet meer gauw los kunt laten :p (Zelf in Chapter 11 atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
RichardvdD schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:28:
[...]
Tot nu toe niet gelukt, net als bij GTAIV heeft men in Mafia 2 ook weer geen seconde aandacht eraan besteed. Echt, verschrikkelijk die gemakzuchtige ontwikkelaars tegenwoordig. Deze game is echt ideaal met een stuurtje. Maar ondersteunen? Ho maar. Zelfs in Mafia 1 zat degelijke stuurwielondersteuning, zelfs met behoorlijk wat opties om het aan te passen.
Nu je het zegt; Mafia 1 heb ik ook nog gespeeld met een stuurtje, was best geinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Heb de CE voor de pc net ontvangen.
Ik heb alleen geen tijd om het dit weekend te spelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Good Fella schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Bombers? Bedoel je van die willekeurige maffioso?

Zie nu pas dat deaths en retries worden gelogd. Bij GTA trek ik nooit dat dat een getal hoger dan 0 krijgt dus load ik altijd echt opnieuw ipv zo'n retry :P. Ook time spent with playboy magazines wordt ook gelogd ;) :').
FragNeck schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:26:
Zeg, ik heb het spel voor de x360 gehaald, maar ik krijg regelmatig een crash waardoor m'n xbox crashed en mijn LCD tv op standby gaat...

Lijkt me niet helemaal de bedoeling... Is dit spel gemaakt met zo'n brakke engine dat dit gebeurt? Of ligt dit aan mijn xbox?

Het gebeurt voornamelijk tijdens achtervolgingen, of wanneer ik gewoon cruise in de stad...

Ik denk dat ik het spel terug breng als meer mensen dit hebben, dit is veel te frustrerend.
Bij achtervolgingen kreeg ik op de PC af en toe een crash, toen ik een paar keer aldoor op een bepaalde auto botste bij een achtervolging. Daarna ging ik een keer de andere kant op en toen ging het wel goed.

[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 27-08-2010 16:02 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Die negers in leren jacks die in dat gebied van de demo rond wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Ik heb op de PC helemaal geen last van crashes. En ben net aangekomen bij Chapter 11. Verder wordt het alleen maar mooier, qua graphics. En het uitzicht dat je hebt als je op redelijke hoogte zit. Ook als je bijvoorbeeld in sommige huizen bent en door verschillende ramen naar buiten kijkt dan klopt alles en leeft alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

BlueLed schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:19:
Ik heb op de PC helemaal geen last van crashes. En ben net aangekomen bij Chapter 11. Verder wordt het alleen maar mooier, qua graphics. En het uitzicht dat je hebt als je op redelijke hoogte zit. Ook als je bijvoorbeeld in sommige huizen bent en door verschillende ramen naar buiten kijkt dan klopt alles en leeft alles gewoon.
Daar waar je in chapter (8(?)) die kerel begraaft heb je 's avonds echt het mooiste uitzicht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 29-04 11:13
MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Zie nu pas dat deaths en retries worden gelogd. Bij GTA trek ik nooit dat dat een getal hoger dan 0 krijgt dus load ik altijd echt opnieuw ipv zo'n retry :P. Ook time spent with playboy magazines wordt ook gelogd ;) :').

[...]

Bij achtervolgingen kreeg ik op de PC af en toe een crash, toen ik een paar keer aldoor op een bepaalde auto botste bij een achtervolging. Daarna ging ik een keer de andere kant op en toen ging het wel goed.
Ja, maar mijn xbox is geen PC :P
Als je xbox crashed plus je TV op standby gaat, dan is er iets niet goed...

Dit is het enige spel waarbij dit gebeurt, FarCry2 / GTA4 / Red Dead / etc. allen gaan goed, maar dit spel niet.

Misschien wordt de xbox te warm door de graphics of zo? kan dat?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Daar waar je in chapter (8(?)) die kerel begraaft heb je 's avonds echt het mooiste uitzicht imo.

Daar onder andere ja, maar dan is het wel donker toch? Weet ook even niet welk chapter dat is maar daar heb je inderdaad een zeer mooie view, sowieso daar in heel dat Riverside.
Nu je die opdracht opbrengt; ik vind het zo raar dat op het moment dat je daar wegrijdt, de politie achter je aankrijgt. Ze hebben je daar toch nooit kunnen zien? Je bent daar ver afgelegen van alles... :/

[ Voor 13% gewijzigd door BlueLed op 27-08-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

BlueLed schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:28:

Daar onder andere ja, maar dan is het wel donker toch? Weet ook even niet welk chapter dat is maar daar heb je inderdaad een zeer mooie view, sowieso daar in heel dat Riverside.
Nu je die opdracht opbrengt; ik vind het zo raar dat op het moment dat je daar wegrijdt, de politie achter je aankrijgt. Ze hebben je daar toch nooit kunnen zien? Je bent daar ver afgelegen van alles... :/
Hmm, ik heb geen politie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Uitgespeeld. Qua verhaal prima. Qua spel had er meer ingezeten, je ziet zoveel dingen er in die vast ooit meer bedoelingen hebben gehad. Zoals die garageman die nooit een job heeft, maar vast ooit bedoeld is als een soort luca bertone. Einde weet ik niet echt wat ik er van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:34:
Zoals die garageman die nooit een job heeft, maar vast ooit bedoeld is als een soort luca bertone.
Dat had ik ook wel verwacht. Vond het altijd wel leuk. Beetje auto's her en der jatten en dan terug brengen. Of die race missie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het gekke is ook, je kan hem wel aanspreken over werk, maar dat heeft ie nooit. Typisch van die "net-niet-af"-dingetjes. Ook jammer dat hele stukken gameplay worden verruild voor een filmpje voor een impressie van bepaalde dingen, ipv dat dat als gameplay is uitgewerkt. Ook zien die filmpjes er wat ouder uit, alsof die al best oud zijn in de ontwikkeling van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:40:
Het gekke is ook, je kan hem wel aanspreken over werk, maar dat heeft ie nooit. Typisch van die "net-niet-af"-dingetjes. Ook jammer dat hele stukken gameplay worden verruild voor een filmpje voor een impressie van bepaalde dingen, ipv dat dat als gameplay is uitgewerkt. Ook zien die filmpjes er wat ouder uit, alsof die al best oud zijn in de ontwikkeling van de game.
Was mij ook opgevallen. Vooral dat stuk nadat je een
spoiler:
made man wordt
. Zo van we spoelen even een aantal jaar door. had ook gewoon in gameplay gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt, dat bijvoorbeeld, waardoor voor de speler de binding niet echt komt, omdat je jaren van opklimmen en het mafia-leventje even omzet naar een filmpje van 50 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:47:
Klopt, dat bijvoorbeeld, waardoor voor de speler de binding niet echt komt, omdat je jaren van opklimmen en het mafia-leventje even omzet naar een filmpje van 50 seconden.
Ik heb het spel nog niet uit, maar ik miste hier een beetje het langzaam opbouwen van je cariëre/status. In Mafia 1 begon je echt met kleine kut klusjes zoals ergens wat auto's opblazen. Het duurde wel even voordat je wat verder in de rankings kwam. Heb het gevoel alsof dat hier veel sneller is gegaan. Mede door dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt, hoewel toen ik mafia 1 nog een keer speelde het ook sneller voelde dan de eerste keer. Maar de opbouw is hier een stuk sneller. Hoop dat de DLC nog een beetje wat dingen verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:39
Ik als racesimmer vind met de carhandling niks mis. gewoon prima. Dat het niet met stuurtje kan vind ik zelfs erg logisch, aangezien je dan steeds moet switchen tussen stuur en controller. Tevens ontbreekt er een itnerieur-view waardoor sowieso de feeling voor een stuurtje wegvalt.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanuit heel lage snelheid heeft hij veel minder grip dan hij in het echt zou moeten hebben qua zijn eigen gewicht. Volgens mij is de analoog / digitale besturing gewoon 1 op 1 overgezet zonder compensatie.

Die van GTA IV voelt wél realistisch aan. Alleen zijn de RWD-auto's daar wat overdreven :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipstra
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik heb hem bij bol besteld maar nog niet binnen terwijl hij wel verzonden is op 26-08-2010. Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:37:
Vanuit heel lage snelheid heeft hij veel minder grip dan hij in het echt zou moeten hebben qua zijn eigen gewicht. Volgens mij is de analoog / digitale besturing gewoon 1 op 1 overgezet zonder compensatie.

Die van GTA IV voelt wél realistisch aan. Alleen zijn de RWD-auto's daar wat overdreven :p.
Ik denk dat je de grip van die oude wagens te hoog ziet. Zeker met de harde axiale banden van breedte koets. verder heb ik de besturing gewoon analoog omdat ik een controller gebruik.
Gta4 is gewoon arcade zoals alle spellen van dit soort, alleen hebben ze in GTA maar even heeeel veel onderstuur toegevoegd.. mafia2 is ook arcade, maar daar zit tenminste wel een geloofbare handling achter. (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Damn...wat een teleurstelling deze game!
Heb ik potjandorie €50,- voor deze game betaald op steam en ben ik na 3 uur spelen al op de helft, tenminste als er 12 chapters zijn ben nu op chapter 6 (en dat op Hard). Dit lijkt meer op een interactieve film waarbij je af een toe zelf iets mag doen dan een daadwerkelijke game. Ik heb de vorige mafia met veel plezier gespeeld maar had toch verwacht iets meer vrijheid in deze game te vinden.
Het is niet normaal hoe vaak het spel de regie uit handen neemt, je rolt van de ene cutscene in de andere.

Al met al een teleurstelling en dat is zo jammer, de stad is prachtig maar doods (er is geen bal te doen), de muziek en spraak zijn uitmuntend (een van enige pluspunten), replay waarde is er gewoon niet, andere routes nemen in het spel zit er gewoon niet in.

Ik vind het zo jammer, heb het hele jaar naar deze game uitgekeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 16:58
Philipstra schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:40:
Ik heb hem bij bol besteld maar nog niet binnen terwijl hij wel verzonden is op 26-08-2010. Iemand zelfde ervaring?
jeps hier was hij gewoon vandaag binnen ..
dus mooi op tijd en nog voor een mooi prijsje met kortingsbonnen :)

maar het is echt een gaaf spel.

l

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

in2duhCore schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:00:
Heb ik potjandorie €50,- voor deze game betaald op steam en ben ik na 3 uur spelen al op de helft, tenminste als er 12 chapters zijn ben nu op chapter 6 (en dat op Hard). Dit lijkt meer op een interactieve film waarbij je af een toe zelf iets mag doen dan een daadwerkelijke game. Ik heb de vorige mafia met veel plezier gespeeld maar had toch verwacht iets meer vrijheid in deze game te vinden.
Het is niet normaal hoe vaak het spel de regie uit handen neemt, je rolt van de ene cutscene in de andere.

Al met al een teleurstelling en dat is zo jammer, de stad is prachtig maar doods (er is geen bal te doen), de muziek en spraak zijn uitmuntend (een van enige pluspunten), replay waarde is er gewoon niet, andere routes nemen in het spel zit er gewoon niet in.

15 chapters zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
ok dan is er tenminste nog een beetje hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipstra
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11-2020
ravw schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:08:
[...]

jeps hier was hij gewoon vandaag binnen ..
dus mooi op tijd en nog voor een mooi prijsje met kortingsbonnen :)

maar het is echt een gaaf spel.

l
Ok mooi om een positieve reactie te horen over de game. Van alle kanten veel geklaag en de verschrikkelijke vergelijkingen met een verbeterde GTA IV. Twee dingen daarover: De focus van dit spel ligt op het verhaal en de missies niet op de sandbox-side-mission-action zoals bij GTA IV. Dus de vergelijking klopt niet. Tweede ding is dat ik niet snap als mensen deze vergelijking maken dat ze dat vervelend vinden. Wat is er mis met een verbeterde GTA IV (en dus GTA V eigenlijk)?

Hoop hem morgen ook te kunnen spelen! The Demo rocked.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Teleurstelling wil ik het nog net niet noemen, maar tegenvallen doet het wel. Vooral het punt wat je aankaart over de interactieve film kan ik me in vinden. Denk dat als ik 3 uur Mafia 2 gespeeld heb ik 2 uur naar cutscenes heb zitten kijken.

Ben wel blij dat ik de game niet op de PS3 had gekocht. Twijfel was tussen de XBox en de PC en heb de laatste versie gekocht. Al is de volledige game wel zwaarder dan de demo. Moest op mijn pc iets terug gaan op AF, want anders hield ik nog maar 30 FPS over. Nu zit ik rond de 45 wat net wat lekkerder speelt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:53

User

S3

Kzit hier wat door de .sds files te spitten en wat kom ik tegen? Dit!

spoiler:
Jup, melee wapens!

En ja, je kan ook de wanted posters etc uit die files halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:) is al bekend sinds de demo. Zijn ook wel filmpjes van. Alleen kunnen die ook altijd al bedoeld zijn enkel voor de cutscenens, dus dat die er in zitten is logisch.

Hey verrek, echt als wapenicoontje. Dan is er dus meer mee bedoeld :P. Waar open jij die sds files mee?

[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 27-08-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
User.tmp schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:07:
Kzit hier wat door de .sds files te spitten en wat kom ik tegen? Dit!

spoiler:
Jup, melee wapens!

En ja, je kan ook de wanted posters etc uit die files halen ;)
Duh, even geldkloppen met na de release downloadable content beschikbaar maken...Betaald uiteraard. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:40

kronolith

[EDIT]

Philipstra schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:40:
Heb het hier ook :S Kom nu net terug uit m'n werk en had me verheugd op een nachtje mafia 2 spelen, maar aangezien hij niet bezorgt is, gaat dat dus mooi niet door :( Morgen maar meteen bellen :( Ben echt pissed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ìk ben nu bij Chapter 7 en volgens alle guides moet er een Playboy op mijn keukentafel liggen maar bij mij ligt deze er niet... (playboy #46) Zijn er meerdere die dit hebben? Ik speel op de PS3

Ik heb de chapter al opnieuw gestart en heb de andere 3 Playboy al wel gevonden.

edit: Aan het einde van Chapter 08 lag hij er wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Ike. op 27-08-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

heb je de demo gespeeld? volgens mij heb je de playboy dan namelijk al (ik miste er ook een aantal in de missies die je in de demo ook doet)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 22:43

KoffieNT

banaan

Zo, het spel heb ik vanmiddag uitgespeeld, ik heb er zo'n 8,5 uur over gedaan op de zwaarste moeilijkheidsgraad.

Het verhaal overtuigde me wel, maar ik zat er niet zo in als bijvoorbeeld GTA4. Achteraf gezien lijkt het alsof ik een missie of 5 heb gedaan en het verhaal daarna is afgelopen, maar toch heb ik er 8,5 uur over gedaan.
Ook de free-roam als in de GTA-spellen is lang niet zo overtuigend. Beetje rondrijden, auto's stelen en winkels overvallen, dat was het dan wel..

Qua actie vond ik het wel aardig, een redelijk arsenaal aan wapens. Wat me (ook in de demo) tegenviel was de hoeveelheid verschillende auto's en mensen. Veel te veel dezelfde.
Ook qua kleding kon je te weinig dingen kiezen, ik hoor teveel dezelfde liedjes op de radio en zeggen Joe en ook de politie (in een achtervolging) veel te vaak hetzelfde.
Wat me ook tegenviel is wanneer je het verhaal heb uitgespeeld, je niets meer kunt doen. Blijkbaar moet je dan een 'oud' chapter laden en dan doen wat je wil doen, free-roam.

Ook ben ik in bepaalde onmogelijke situaties gekomen. Ik overval een gun-store en toevallig ziet een politiewagen mij, ik stap naar buiten en wil naar mijn auto lopen waar de politieauto langs stond. Ik sta langs mijn auto, maar vlak voordat ik in de auto kan stappen spawned de politieagent naast mij en schiet mij dood met zijn shotgun..opnieuw beginnen.
Of wanneer ik een auto stal toen de politie me achtervolgde, een random gozer me uit de auto trekt en met mij gaat vechten. Je kunt niet 'cancellen' om snel weg te rennen van de politie. Ook wanneer je naar achter loopt kwam die kerel achter me aan zodat ik nog niet weg van de poltie kon, die ondertussen al op me aan het schieten waren..weer dood..weer opnieuw beginnen.
Wat ook achterlijk is, is dat in een gun-store, de telefoon naast de kassa geplaatst is. Dus wanneer je iets te ver naar links staat, gaat Vito eerst de telefoon opnemen met de melding dat er niemand is die je kunt bellen, en pas dan kun je naar de kassa. Frustrerend.
Ook in het laatste chapter;
spoiler:
wanneer je achter Falcone aan gaat en je je weg door het monument aan het vechten bent, ze opeens met granaten gaan gooien. Met name die 2e granaat kun je op geen enkele manier aan zien komen wat er in resulteert dat je een keer opnieuw moet beginnen. Nu blijf je uiteraard iets langer wachten waardoor de granaat jou mist. Ik vond het raar.
Zoals deze heb ik een paar meer dingen gehad, gangsters met geweren die je op geen enkele manier kunt zien aankomen..

Al met al vond ik het gewoon veel te weinig en op sommige punten slecht. Het is zeker geen 35-65 euro waard. Zeker als je deze game vergelijkt met GTA4, dan wint GTA4 hands down.

Het enige wat me wel echt overtuigd heeft zijn de graphics (pc-versie). Alles zat erg mooi in elkaar, auto's waren prachtig, wapens zagen er mooi uit en alles liep gewoon goed. (8800GT)

Als ik een cijfer zou moeten geven, dan zou het een 6/10 zijn. Een paar uurtjes lol, meer niet (het zou 7/10 als ik na het verhaal uitspelen nog iets kon gaan doen)

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 27-08-2010 23:13 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 20:22

Ulti23

Quality Time

Wazig dit, telkens als ik Mafia heb gespeeld en ik sluit hem af, dan is mijn beeld zwaar gedimd! Start ik een andere game of meld ik me af, dan is het weer normaal.... Iemand dit ook meegemaakt?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ulti23 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:07:
Wazig dit, telkens als ik Mafia heb gespeeld en ik sluit hem af, dan is mijn beeld zwaar gedimd! Start ik een andere game of meld ik me af, dan is het weer normaal.... Iemand dit ook meegemaakt?
Yup, dit had ik bij de demo.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Dat ligt aan de brightness.
Gewoon ff taakbeheer opstarten, steam/mafia afsluiten en je bent klaar.

Nu heb ik wel een vraag/bug bij missie 8 (ik dacht dat het 8 was):
spoiler:
Ik heb de hotrod naar Derek gebracht, 1950 opgehaald (in totaal meer dan 2000 op zak, maar wanneer ik naar Derek loop en hem het geld wil geven, zegt hij dat hij het te druk heeft. Iemand dezelfde ervaringen?

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulti23 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:07:
:O Is al 20x voorbij gekomen hier hoor , alle ATi kaarten hebben hier last van , oplossing zie boven.

(...mompelt iets over een zoekfunctie...)

Vandaag mijn zwarte xbox360 controller fur Windows binnen gekregen, ipv de 360 versie speel ik nu de PC versie op de Plasma. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:52

Ik vind het verre van een teleurstelling, zit bij chapter 11. Maar vind het een geweldig spel tot nu toe, ik raak echt helemaal in die sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 08:53

User

S3

MsG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:21:
:) is al bekend sinds de demo. Zijn ook wel filmpjes van. Alleen kunnen die ook altijd al bedoeld zijn enkel voor de cutscenens, dus dat die er in zitten is logisch.

Hey verrek, echt als wapenicoontje. Dan is er dus meer mee bedoeld :P. Waar open jij die sds files mee?
Met SDS extractor

Je kan de sds files alleen openen+extracten, je kan ze nog niet aanpassen en weer opslaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:09:
[...]

Moet ruim voldoende zijn om op de hoogste setting te spelen muv. de psychics, als tweaker valt het mij wel een beetje tegen dat je de E6600 op stocksnelheid hebt staan, de dualcores zijn heerlijk simpel te overklocken, ik heb zelf een E6750 die standaard op 2,66 draait maar ik heb hem al 2 jaar op 3,20 staan gewoon op luchtkoeling.
Draait stabiel als een zonnetje. ;)
BlueLed schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:15:
Precies t0mmiii. Geweldig spel, prachtige filmpjes tussendoor, leuke missies, bijna een 'feelgood'-game.

Maar LogiForce; volgens mij moet het wel goed komen met de speelbaarheid van Mafia 2 ;)

Ik draai hem zelf op een paar weken oud zelfbouw systeempje:

AMD Phenom II X2 555BE (3,2GHz)
Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X 1GDDR5
4GB DDR3-1333Hz
Op een normaal gemiddeld bordje ;) Asus AM3 mobo met een 785G chipset.
Oh en een 1TB drive maar dat doet er niet echt toe, als 'ie maar op 7200rpm draait en niet op 5400.

Dit is een vrij goedkope configuratie om toch GTA4 en Mafia 2 dus behoorlijk lekker te kunnen spelen ;)
Ja ja, hij loopt ook nog op standaard clock. True... :P
Maar hij is ook passief gekoeld. Dus vandaar ;)
Ben nu bij hoofdstuk 14, maar heb een paar keer af moeten haken omdat mijn systeem/cpu te heet werd denk ik. Moet er maar even een een andere oplossing voor vinden. CoolerMaster Hyper Z600 kunnen 2 fans op. Dus dat moet dan maar. En dan even overclocken inderdaad.

En de reden dat ik weet dat hij te heet werd, is omdat hij erg veel moeite kreeg met het inladen van de textures. En dus stotteren enzo.

En ik denk dat ik ook maar dedicated geluidskaart koop om de cpu verder te ontlasten. Mits dat nog helpt tegenwoordig... :?

Ik zat te denken volgende maand ofzo een i7 upgrade te doen ofzo. Of in ieder geval een X-Fi titanium fatality champion edition erin te gooien. En dan rond de kerst nog een GTX480 erbij in ofzo :+ Ik wil verdorie weer 5 jaar vooruit kunnen. Kon ik nu ook namelijk :P

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:50

Melkaz

Melkazar

Nou tot nu toe(2 uur speeltijd, werkweek begint erin te hakken dus morgen verder) ben ik nog steeds erg tevreden met de game, enorm fraaie graphics en een oog voor detail die ik zo vaak in andere games heb moeten missen. Het enige minpunt tot nu toe is helaas toch wel het ontbreken van een fatsoenlijke free roam mode.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind het water trouwens echt übermooi in mafia 2. Heb het nergens anders zo mooi gezien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Het water is inderdaad erg mooi gedaan, was mij ook opgevallen. Behalve de sneeuw, in het begin dan. Als je in een auto begint te rijden met een pak sneeuw op het dak dan is die sneeuw ineens, pats, boem, weg! Beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
KoffieNT schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:27:
Zo, het spel heb ik vanmiddag uitgespeeld, ik heb er zo'n 8,5 uur over gedaan op de zwaarste moeilijkheidsgraad.

Het verhaal overtuigde me wel, maar ik zat er niet zo in als bijvoorbeeld GTA4. Achteraf gezien lijkt het alsof ik een missie of 5 heb gedaan en het verhaal daarna is afgelopen, maar toch heb ik er 8,5 uur over gedaan.
Ook de free-roam als in de GTA-spellen is lang niet zo overtuigend. Beetje rondrijden, auto's stelen en winkels overvallen, dat was het dan wel..

Qua actie vond ik het wel aardig, een redelijk arsenaal aan wapens. Wat me (ook in de demo) tegenviel was de hoeveelheid verschillende auto's en mensen. Veel te veel dezelfde.
Ook qua kleding kon je te weinig dingen kiezen, ik hoor teveel dezelfde liedjes op de radio en zeggen Joe en ook de politie (in een achtervolging) veel te vaak hetzelfde.
Wat me ook tegenviel is wanneer je het verhaal heb uitgespeeld, je niets meer kunt doen. Blijkbaar moet je dan een 'oud' chapter laden en dan doen wat je wil doen, free-roam.

Ook ben ik in bepaalde onmogelijke situaties gekomen. Ik overval een gun-store en toevallig ziet een politiewagen mij, ik stap naar buiten en wil naar mijn auto lopen waar de politieauto langs stond. Ik sta langs mijn auto, maar vlak voordat ik in de auto kan stappen spawned de politieagent naast mij en schiet mij dood met zijn shotgun..opnieuw beginnen.
Of wanneer ik een auto stal toen de politie me achtervolgde, een random gozer me uit de auto trekt en met mij gaat vechten. Je kunt niet 'cancellen' om snel weg te rennen van de politie. Ook wanneer je naar achter loopt kwam die kerel achter me aan zodat ik nog niet weg van de poltie kon, die ondertussen al op me aan het schieten waren..weer dood..weer opnieuw beginnen.
Wat ook achterlijk is, is dat in een gun-store, de telefoon naast de kassa geplaatst is. Dus wanneer je iets te ver naar links staat, gaat Vito eerst de telefoon opnemen met de melding dat er niemand is die je kunt bellen, en pas dan kun je naar de kassa. Frustrerend.
Ook in het laatste chapter;
spoiler:
wanneer je achter Falcone aan gaat en je je weg door het monument aan het vechten bent, ze opeens met granaten gaan gooien. Met name die 2e granaat kun je op geen enkele manier aan zien komen wat er in resulteert dat je een keer opnieuw moet beginnen. Nu blijf je uiteraard iets langer wachten waardoor de granaat jou mist. Ik vond het raar.
Zoals deze heb ik een paar meer dingen gehad, gangsters met geweren die je op geen enkele manier kunt zien aankomen..

Al met al vond ik het gewoon veel te weinig en op sommige punten slecht. Het is zeker geen 35-65 euro waard. Zeker als je deze game vergelijkt met GTA4, dan wint GTA4 hands down.

Het enige wat me wel echt overtuigd heeft zijn de graphics (pc-versie). Alles zat erg mooi in elkaar, auto's waren prachtig, wapens zagen er mooi uit en alles liep gewoon goed. (8800GT)

Als ik een cijfer zou moeten geven, dan zou het een 6/10 zijn. Een paar uurtjes lol, meer niet (het zou 7/10 als ik na het verhaal uitspelen nog iets kon gaan doen)
Je hebt wel gelijk wat betreft GTA IV. GTA is een stuk meer waar voor je geld en het is een stuk uitgebreider. Vanaf het eerste moment merk je ook dat de speelwereld in Mafia 2 een flink stuk kleiner is.

Ik moet zeggen dat Mafia 2 ook wel een beetje te kort en te strikt is. Je kunt bijna niks doen terwijl de omgeving er zo hard om vraagt... Mafia schiet in vergelijking met GTA erg veel tekort naar mijn inziens.

Mafia is gewoon kort, maar krachtig, laten we het daar maar op houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vond het spel mafia 2 eigenlijk een beetje tegenvallen ;(
het vrije rijden is een groot gemis in dit spel inderdaad. er had wel wat meer variatie in mogen zitten.
voor mij werd het steeds duidelijker dat dit spel heel snel in de verkoop moest geplaatst worden, want zodra ik over de kaart ben gevlogen (trainer), zag ik aan de rand van de map én buiten de MAP (kaart) ook nog een compleet maar levenloos landschap.....

dit spelwereldje had dus stukken groter kunnen zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mafia 2 niet (pc kan het niet aan) maar in mafia 1 kon je ook niks doen in de stad.. Waarom die verwachting dat het in mafia 2 wel kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Als iedereen nou eens stopt met de game te vergelijken met GTA4, zou het al een stuk leuker zijn ;)

http://www.gamekings.tv/v...melle-bespreken-mafia-ii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander H schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:42:
Als iedereen nou eens stopt met de game te vergelijken met GTA4, zou het al een stuk leuker zijn ;)

http://www.gamekings.tv/v...melle-bespreken-mafia-ii/
Ik heb de video bekeken, vind het ironisch dat bij het begin de reviewers aan geven dat je de game niet met GTA moet vergelijken. En wat doen ze vervolgens, continu in het 2e helft zelf de vergelijking met GTA maken. 8)7

Had de demo al gespeeld, die maakte al geen indruk op mij. Op velen hier te lezen ook niet. Toch verbaasde het mij dat men daarna als nog de game hadden aangeschaft. Het was mij bekend dat de demo nog een oude build had etc etc, maar verwacht nou geen wonderen in de final versie zoals je kan merken ;) . Behoorlijk overgewaarderde game imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:37:
ik heb mafia 2 niet (pc kan het niet aan) maar in mafia 1 kon je ook niks doen in de stad.. Waarom die verwachting dat het in mafia 2 wel kan ?
Heb je mafia 1 ooit gespeeld? Dan heb je denk ik het item Free Ride gemist, waar je gewoon rond kon kutten en wapens kon kopen, een beetje saai maar voor z'n tijd best goed. De verwachting is dan meestal dat een vervolg dit doortrekt en verbeterd, dat is dus op dit vlak helaas niet gebeurt. Gister even gefreeride in mafia 2. Eerst de filmpjes moeten bekijken dan de verplichte handelingen en vervolgens kan je naar buiten. Nadat je dood bent moet dit weer overnieuw. Nee daar was ik gauw klaar mee. Jammer een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

MsG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:40:
[...]

Heb je mafia 1 ooit gespeeld? Dan heb je denk ik het item Free Ride gemist, waar je gewoon rond kon kutten en wapens kon kopen, een beetje saai maar voor z'n tijd best goed. De verwachting is dan meestal dat een vervolg dit doortrekt en verbeterd, dat is dus op dit vlak helaas niet gebeurt. Gister even gefreeride in mafia 2. Eerst de filmpjes moeten bekijken dan de verplichte handelingen en vervolgens kan je naar buiten. Nadat je dood bent moet dit weer overnieuw. Nee daar was ik gauw klaar mee. Jammer een gemiste kans.
Ik snap echt niet wat er zo leuk is aan dat free riden. Net als al die wanted posters enzo verzamelen. In GTA speel ik ook altijd de missies, maar al die extra dingen is toch niets aan? Eenmaal alle missies gehaald raak ik GTA niet meer aan. Mafia 1 heb ik daarentegen nog wel 6x uitgespeeld.

Mafia 2 heb ik zojuist ook uitgespeeld. Het ziet er inderdaad geweldig uit, en het speelt ook lekker vind ik. Op zich is het ook wel logisch dat je je niet langzaam opwerkt tot een ubermafiabaasje want dan zou het verhaal precies hetzelfde zijn als bij Mafia 1. Toch denk ik dat de game nog wel een keer over ga spelen.

Nog één keer om het duidelijk te maken:
Wil je een vet verhaal in een spel: Mafia
Wil je freeroamen en lopen kloten in een stad: GTA

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 22:43

KoffieNT

banaan

GTA vind ik zelf toch ook een stuk leuker qua verhaal. De typetjes, de humor, de variatie in de missies en uiteraard de mogelijkheid tot eigen aanpak.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

elvis84 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:15:
[...]

Ik snap echt niet wat er zo leuk is aan dat free riden. Net als al die wanted posters enzo verzamelen. In GTA speel ik ook altijd de missies, maar al die extra dingen is toch niets aan? Eenmaal alle missies gehaald raak ik GTA niet meer aan. Mafia 1 heb ik daarentegen nog wel 6x uitgespeeld.

Mafia 2 heb ik zojuist ook uitgespeeld. Het ziet er inderdaad geweldig uit, en het speelt ook lekker vind ik. Op zich is het ook wel logisch dat je je niet langzaam opwerkt tot een ubermafiabaasje want dan zou het verhaal precies hetzelfde zijn als bij Mafia 1. Toch denk ik dat de game nog wel een keer over ga spelen.

Nog één keer om het duidelijk te maken:
Wil je een vet verhaal in een spel: Mafia
Wil je freeroamen en lopen kloten in een stad: GTA
Dan ben je denk ik 1 van de weinigen. Het idee bij GTA (en Mafia 1 enigzins) is dat je na de storyline alsnog een beetje van de stad kan genieten, rondkijken, schieten, scheuren, you name it. Ik heb weinig van de stad gezien in Mafia 2 omdat ik me gewoon op de missies concentreerde, maar met die surrogaatfree-ride zie ik dus ook niets meer van de stad. Jammer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Gister de game gespeeld bij een vriend van me, die hem overigens vandaag ook weer terug brengt.
wat een misbaksel van een game zeg!!

waar is dit in de productie van de misgegaan?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan je het ook onderbouwen? Dat is wat meer voer voor discussie dan een argumentloze rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

MsG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Dan ben je denk ik 1 van de weinigen. Het idee bij GTA (en Mafia 1 enigzins) is dat je na de storyline alsnog een beetje van de stad kan genieten, rondkijken, schieten, scheuren, you name it. Ik heb weinig van de stad gezien in Mafia 2 omdat ik me gewoon op de missies concentreerde, maar met die surrogaatfree-ride zie ik dus ook niets meer van de stad. Jammer toch?
Ik kan me er wel in vinden dat het jammer is dat je daarna niets meer van de stad kunt zien. Maar al die extra's zoals wanted posters en playboys zoeken vind ik zo saai. En dan op internet gaan zoeken waar je ze kan vinden zodat je alles haalt. Dat is toch niet leuk?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die playboy's e.d. vond ik ook wat irritant. Zit je gehaast in een missie waar de sfeer is dat je snel weg moet geraken, wordt er van je verwacht dat je Joe laat wachten en eerst nog in het gebied waar je bent naar wat verlaten playboy's op de grond gaat zoeken. Wanted vind ik dan leuker dan die playboy's, daar stimuleert men nog een beetje mee om willekeurig te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
MsG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:31:
Kan je het ook onderbouwen? Dat is wat meer voer voor discussie dan een argumentloze rant.
tuurlijk kan ik dat, omgeving is kaal, geen side missies, de missies zelf zijn allemaal het zelfde.
een auto explodeert niet in het echt als er op schiet. springen?
loop je langs de waterkant staat er een onzichtbare muur.

de gevechten zijn het saaiste en slechtste wat ik heb gezien sinds ultra vortrex op de 3do

heel veel screen tearing, pop-up, waardeloze besturing van auto's. karakters gaan raar dood.
als ze dood zijn en je bekijkt liggen ze heel raar. bloed is onrealistisch, weinig verschillende auto's
karakters op straat hebben geen expressie kijken altijd het zelfde. enz enz.

heel erg kort! heel erg makkelijk. niks in deze game kan de lange ontwikkel tijd verantwoorden.
en ze gaan je helemaal dood gooien met veel te duren dlc die eigenlijk voor deze prijs en de lengte van de huidige game, geen eurocent mogen kosten.

versies die getest zijn xbox 360 en ps3.

pc versie ziet er beter uit dat weet ik, maar de game blijft het zelfde.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik zit nu in chapter 9 geloof ik, super spel tot nu toe.

En :') naar al die personen hier die een vergelijking naar GTA 4 maken. Gta is een sandbox game, Mafia 2 is dat niet. Als je spellen zoals Mafia niet kan waarderen, speel het dan gewoon niet. En ga dan niet de hele bende af zitten te kraken tegenover GTA. Commentaar op een game kan altijd natuurlijk, maar appels met peren vergelijken is en no-go.

That being said, wel 1 irritant puntje, de save spots.
spoiler:
Ik moet nu 1 of andere gast vanuit een cafe achtervolgen naar een slaughterhouse, om dan via de sewers binnen te komen. So far so good. Als je die ladder op klimt staat er meteen een hond naar je te blaffen, en wist de eerste keer sowieso niet waar ik heen moest. Om dit hele stuk opnieuw te doen ben je gauw 10 minuten verder.
Hier ben ik dus al meerdere keren gefailed, en het is stik irritant hoeveel dingen je opnieuw moet doen, terwijl ze makkelijk een savespot erbij hadden kunnen maken.
:|

Verder wel top! Heb ook het gevoel dat Mafia 2 korter gaat zijn dan Mafia 1, Als ik zie dat ik nu al in chapter 9 zit en er zijn er maar 16..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dutchzilla schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:15:
[...]

tuurlijk kan ik dat, omgeving is kaal, geen side missies, de missies zelf zijn allemaal het zelfde.
Hoeveel missies heb je gespeeld? 1?
een auto explodeert niet in het echt als er op schiet.
Klopt, maar dat is voor de actie. Doen ze in elk spel.
loop je langs de waterkant staat er een onzichtbare muur.
Tsja, is nu eenmaal geen game van de KNZB.
de gevechten zijn het saaiste en slechtste wat ik heb gezien sinds ultra vortrex op de 3do
Ik vind ze vrijwel hetzwelfde als in andere spellen die hierop lijken.
heel veel screen tearing, pop-up,
Ligt aan console en te weinig geheugen[/quote]
waardeloze besturing van auto's.
ligt aan je eigen onbekwaamheid
karakters gaan raar dood.
Wat is raar?
als ze dood zijn en je bekijkt liggen ze heel raar
Tsja, als jij geen keuze hebt om te liggen wanneer je wordt doodgeschoten, zou jij er dan wel mooi esthetisch bij gaan liggen?
bloed is onrealistisch
Vind t wel meevallen, tevens moet je je bedenken dat het wel door veel keuringen heenmoet.
weinig verschillende auto's
We praten over de jaren 40 en 50. Toen waren er niet veel typen auto's.
karakters op straat hebben geen expressie kijken altijd het zelfde. enz enz.
Ik weet maar weinig games waar dat wel zo is, simpelweg vanwege te weinig werkgeheugen in consoles kan niet alles worden vastgehouden.
heel erg kort! heel erg makkelijk. niks in deze game kan de lange ontwikkel tijd verantwoorden.
en ze gaan je helemaal dood gooien met veel te duren dlc die eigenlijk voor deze prijs en de lengte van de huidige game, geen eurocent mogen kosten.
VIND jij. Ik vind de lengte prima. Eindelijk eens weer een spel dat ik volledig uit ga spelen. En ach makkelijk of moeilijk.. Ik vind het moeilijkheidsniveau vrij gemiddeld. Als jij geen geld overhebt voor de DLC dan koop je het toch niet? Zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben het wel een beetje eens dat de pedestrians heel erg hetzelfde zijn. Elke zwerver is zo'n rus met zo'n muts. Heb je net een missie met dat hoertje kom je in de cutscenes drie andere met exact hetzelfde hoofd tegen. Dat had je in andere games vroeger, maar nu echt een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 19:32
BlueLed schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:56:
Het water is inderdaad erg mooi gedaan, was mij ook opgevallen. Behalve de sneeuw, in het begin dan. Als je in een auto begint te rijden met een pak sneeuw op het dak dan is die sneeuw ineens, pats, boem, weg! Beetje jammer :P
klopt wel met de sneeuw hoor, let er maar eens goed op, wanneer de auto aanstaat zie je dat er rook/damp van de sneeuw afkomt. Doordat de auto warm wordt verdwijnt de sneeuw.

overigens heb ik de game gisteravond uitgespeeld en vind hem toch een beetje tegenvallen, einde is zowiezo beroerd. en er is weinig te doen. Al die dingen waar Mafia 1 nog mee weg kon komen omdat het voor die tijd goed was zitten er nu nog steeds in, maar nu kunnen ze er niet meer mee weg komen.

bijv. geen free-roaming, erg kort, linear als de pest etc.

daarintegen vind ik de geluidseffecten wel weer heel erg goed klinken, en zitten er hele mooie scenes in.
spoiler:
Joe en Henry die Dean Martin nazingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze dood zijn en je bekijkt liggen ze heel raar
Tsja, als jij geen keuze hebt om te liggen wanneer je wordt doodgeschoten, zou jij er dan wel mooi esthetisch bij gaan liggen?
_O-

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik zie echt heleboel (no offense) vrij domme onderbouwingen. Alsof je een spel voor het eerst speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 16:52
GAIAjohan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:05:
[...]

Hoeveel missies heb je gespeeld? 1?

[...]

Klopt, maar dat is voor de actie. Doen ze in elk spel.

[...]

Tsja, is nu eenmaal geen game van de KNZB.

[...]

Ik vind ze vrijwel hetzwelfde als in andere spellen die hierop lijken.

[...]

Ligt aan console en te weinig geheugen[/quote]

[...]

ligt aan je eigen onbekwaamheid

[...]
Wat is raar?

[...]

[...]
Vind t wel meevallen, tevens moet je je bedenken dat het wel door veel keuringen heenmoet.

[...]

We praten over de jaren 40 en 50. Toen waren er niet veel typen auto's.

[...]

Ik weet maar weinig games waar dat wel zo is, simpelweg vanwege te weinig werkgeheugen in consoles kan niet alles worden vastgehouden.

[...]

VIND jij. Ik vind de lengte prima. Eindelijk eens weer een spel dat ik volledig uit ga spelen. En ach makkelijk of moeilijk.. Ik vind het moeilijkheidsniveau vrij gemiddeld. Als jij geen geld overhebt voor de DLC dan koop je het toch niet? Zo simpel.
Goed verwoord, hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Raxious schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

klopt wel met de sneeuw hoor, let er maar eens goed op, wanneer de auto aanstaat zie je dat er rook/damp van de sneeuw afkomt. Doordat de auto warm wordt verdwijnt de sneeuw.

overigens heb ik de game gisteravond uitgespeeld en vind hem toch een beetje tegenvallen, einde is zowiezo beroerd. en er is weinig te doen. Al die dingen waar Mafia 1 nog mee weg kon komen omdat het voor die tijd goed was zitten er nu nog steeds in, maar nu kunnen ze er niet meer mee weg komen.

bijv. geen free-roaming, erg kort, linear als de pest etc.

daarintegen vind ik de geluidseffecten wel weer heel erg goed klinken, en zitten er hele mooie scenes in.
spoiler:
Joe en Henry die Dean Martin nazingen.
ga eens rijden met een homp sneeuw op je dak. FLOEMP, weg! Dat bedoelt hij en ik ondervond hetzelfde.

Ben het zowel eens met Johan als met Junkievirus. Sommige dingen zijn gewoon niet goed te praten. Vergelijkingen met GTA IV kunnen best wel, mits het maar appels appels is. Over losse aspecten als rijden kan je het best hebben. Zo vind ik het van mafia jammer dat je bij het vechten in een soort van minigame komt waar je min of meer statisch in vast zit, terwijl je bij GTA gewoon vrij kan vechten. Je kan nu ook niet weg lopen als er politie komt en als iemand gaat bukken dan kan je hem niet meer doodmeppen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verhaal nu uitgespeeld, in 14:04:53, geweldig verhaal. De sfeer is echt geweldig. Nu The Betrayal of Jimmy spelen en daarna het verhaal op hard. Prima vermaakt. Heb eigenlijk maar één opmerking over het rijden. Je wordt niet aangehouden als je door rood rijd. Terwijl het wel in de dialoge van oa Joe zit. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vind de subtitles wel erg klein :P Enige minpuntje tot nu toe (maar even gespeeld, 3e hoofdstuk) :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:54
Ik speel mafia op de p3 maar ik zit nu vast. ik ben bij de missie pay bruno pack. Het geld moet je ergens afleveren maar ik kan nergens de juiste deur vinden. Wie heeft dit probleem nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:40:
[...]

Ja meerdere keren. Maar wat ik er van kan herinneren was de 'free ride'/side missions extreem gelimiteerd.Was totaal niet erg, spel was gewoon tof. Weet dat je na het uitspellen nog vrij in de stad kon rond rijden, maar zoals gezegd was daar weinig te doen. Kan zijn dat mijn geheugen mij in de steek laat, het is immers al zo 8 jaar geleden. Maar als je het toen der tijd vergeleek met andere spellen zoals gta 3 en vice city. Zag je dat beide een hele andere aanpak hadden. En had gta 3/vice city al 1000x meer free roam gebeuren had dan mafia 1. De verwachting dat mafia 2 dan richting GTA serie zou evolueren vind ik dan gek. Zover ik weet hebben ze die game ook niet echt zo neergezet in de marketing.

(Maar zoals gezegd ik heb mafia 2 niet gespeeld. Misschien vind ik het ook totaal ruk, kan ik helaas niks over zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deur zit aan andere kant van het gebouw zegmaar (ff omlopen).

Ik vond het spel wel tegenvallen.. had gewoon veel meer dynamiek verwacht en het is allemaal te stijfjes voor een spel uit 2010.

Als je bijvoorbeeld naar andere soortgelijke spellen kijkt zoals (de meest bekende) GTA zie je veel verschillen in winkels, opmerkingen en ga zo maar door.
Nu staat in elke klerenwinkel dezelfde vrouw en dat soort dingen.
De politie is ook slecht uitgewerkt..(je bent er veelste snel van af, ik ben bijvoorbeeld nog nooit opgepakt of doodgeschoten door politie) maar misschien past dat bij de jaren 50?
Zo zijn er nog wel wat dingetjes maargoed, we wisten stiekem allemaal wel dat het spel veelste gehyped was om de verwachtingen na te komen.
Dit kon bijvoorbeeld GTA4 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:54
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:31:
deur zit aan andere kant van het gebouw zegmaar (ff omlopen).

Ik heb omgelopen, maar die deur zit dicht en kan niet open iemand een idee, ik heb net op internet gevonden dat er meer mensen dit probleem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik ben nu net bij het 8e chapter :)
Wat een fantastische game.

Maar nu heb ik een probleem, mijn Steam is geband (geen idee waarvoor :S).
Gelukkig kan ik hem nog offline spelen op mijn andere pc waar geen steam etc. op zit icm een crack.
Alleen ik ben nu mijn savegame kwijt, zal iemand hier zijn savegame willen geven (boven de chapter 8), ik dank u hartelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:04
Mafia 2 is in sommige opzichten echt geweldig, de detail van de stad is soms zeer indrukwekkend. Maar het spel oogt en speelt wat out of date, en het spel oogt soms ook niet af.
Wel typisch voor 2K Czech want die staan daar bekend om.
Toch is Mafia 2 echt uber fet qua verhaal, zoals de eerste missie en het uitstapje naar de Can. Erg orgineel.

Misschien dat met wat patch werk de kleine foutjes worden weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Inmiddels is het ook voor elkaar dat men bijvoorbeeld de PS3 tuning mogelijkheden krijgt op de PC, via LUA code en een injector.

Kan nu elke auto Level 3 tunen, met een compressor op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Die DLC van de PS3 is echt geen ruk aan imo. Je speelt als Jimmy en je moet in de stad gewoon missies doen, maar dan zelf uitkiezen en saven (GTA stylo). Alleen vind ik de missies niet leuk om te doen. Zit ook altijd een tijds limiet op, als ik ergens een hekel aan heb :( Missies zijn in de trant van vermoord die kerel, jat die auto, schiet die winkel kapot, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Et voila: Free Ride :)

http://mafia-empire.com/forum/index.php?topic=25

Nog niet helemaal perfect maar het werkt :9

[ Voor 24% gewijzigd door kronolith op 28-08-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Nu nog Free Ride voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Dan zul je moeten wachten tot 2k het zelf uitbrengt :/

EDIT: Mmmm je kunt nog niet saven, das wel jammer :P .

Daarnet trouwens ook het spel uitgespeeld. Eind is een beetje vaag maar de rest van verhaal is wel nice :)

[ Voor 29% gewijzigd door kronolith op 28-08-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43
Hier dan een review van mij :) Let wel, ik heb het spel nog niet uitgespeeld. ik zit nu in chapter 12.

De graphics:

Hier kan ik kort over zijn. Niet alles is even mooi weergegeven, maar het meeste knalt echt van het scherm af.
Mooi kleurgebruik, sfeervolle graphics en als je goed kijkt zul je versteld staan van de vele, vele details in dit spel. De engine is erg goed.

Geluid:

Onwijs gaaf. de muziek komt kristalhelder door de speakers en voegt enorm veel toe aan de setting. tevens is de voice acting en de andere muziek (die o.a bij de special edition op een audio cd bij wordt geleverd) een lust om naar te luisteren. Er zit veel humor in het dialoog en je merkt dat mensen ècht de moeite hebben genomen om realistisch voor die tijd te klinken. met het hele geluidsgebeuren scoort de game dan ook dikke punten.

Besturing:

En ook dit is prima verzorgd. het cover systeem werkt zeer aangenaam en heeft geen last van vreemde bugs, iets wat het spelplezier ten goede komt. de voertuigen rijden heerlijk, al hangt dit natuurlijk wel een beetje af van het soort auto / truck en/of de auto getuned is of niet. maar je kunt met elk voertuig je bestemming bereiken, met of zonder deuken. met de snellere auto's kan je heerlijk scheuren. tot nu toe heeft bij mij de besturing in alle gevallen uitstekend zijn werk gedaan.

Eindoordeel van mijn mini review:

Een uitstekend spel. een lust voor het oog en oor, en een game van absolute topkwaliteit. dit zie je overal in terug. Uiteraard zijn er minpunten, maar die heeft elke game. het grootst genoemde gemis is volgens velen de free roam mode, maar dit is met een "patch" te verhelpen. let wel, dit is niet door 2k games uitgebracht, dus daar wordt geen support op geleverd. Verder is er nog het ietwat lineare verhaal, maar dit zal voor velen de pret niet bederven.

Eindcijfer : 8.8 / 10 .

Let op : dit is mijn persoonlijke mening gebaseerd op een niet voltooide game. het kan best zijn dat iemand ergens anders over denkt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

BioHazard schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:07:
Inmiddels is het ook voor elkaar dat men bijvoorbeeld de PS3 tuning mogelijkheden krijgt op de PC, via LUA code en een injector.

Kan nu elke auto Level 3 tunen, met een compressor op de motor.
Heb jij een linkje voor me? Kan het niet vinden, maar wil toch wel een supercharger op m'n auto :)

EDIT: gevonden: http://www.facepunch.com/...p=24407260&postcount=1652

[ Voor 9% gewijzigd door kronolith op 28-08-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

kronolith schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:48:
[...]

Heb jij een linkje voor me? Kan het niet vinden, maar wil toch wel een supercharger op m'n auto :)

EDIT: gevonden: http://www.facepunch.com/...p=24407260&postcount=1652
Jup, verder nog de m2dev console nodig en je kan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:03
@VisGek24,

Kan ik me geheel in vinden. De sfeer in het spel is echt fantastisch neergezet. De eerste missie "Dean Martin - Let it snow" met in een de sneeuw gehulde stad en wat dwarrelende vlokjes in een jaren 40 omgeving.. geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zo, Mafia 2 MP begint nu ook al vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Nou net een 12cm fan op mijn Coolermaster Hyper Z600 cpu cooler gezet. En een Creative X-Fi titanium champion serie gekocht. Maar nu kom ik er net achter op het officiele forum van Mafia 2, dat lag issues bij iedereen voorkomt die het spel lang speelt (lees meer dan 2 uur) achter elkaar.
Het opnieuw starten van het spel lijkt het probleem te verhelpen. Lijkt iets niet goed te gaan met het geheugen leeg maken ofzo denk ik dan. :(

Naja, even opnieuw opstarten is ook niet zo erg. En met 6GB geheugen en een GTX480 duurt het ook wel even voordat hij stottert bij mij. :P

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik heb dat ook op m´n Alienware m11x, na een uur of twee spelen krijg ik lag, behoorlijk irritant maar heb hem wel uitgespeeld net :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Laatst online: 18-09 16:45
Bal... Ik heb de Special Edition besteld, echter wacht ik nog steeds met smart op post. De status bij FRS is al sinds donderdagnacht verzonden, echter heeft nog geen TNT'er mijn deurmat kunnen vinden schijnbaar!

Daar het wachten me nu ondraaglijk word, gaan we maar eens wat via de niet-officiële kanalen proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ik sluit mij aan bij de rij van teleurgestelde tweakerts helaas. Wat jammer dat ze de content van de game zo beperkt hebben gehouden. Ik zit inmiddels in chapter 4 en zit eigenlijk te wachten totdat de game echt begint. Alsof ik een hele vette proloog aan het spelen ben...

Had van mij minder "interactieve film" mogen zijn en meer "game". Voor wat betreft de game dus werkelijk is, is het wel een mooi werkje. Verhaal slurpt je op, missies zijn afwisselend, graphics zijn keurig, sfeer van de stad is goed en gameplay is in orde.

/edit
Ik lees trouwens dat verschillende posters de graphics wat out of date vinden. Leaves me with a big ?

[ Voor 9% gewijzigd door Loona35 op 28-08-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Hier alvast een teaser van de allereerste Mafia 2 multiplayer-sessie ooit:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/6srwqb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31
Gewoon het spel kopen.

[ Voor 90% gewijzigd door PromoX op 28-08-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

Nakebod

Nope.

rgras schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:29:
Hier alvast een teaser van de allereerste Mafia 2 multiplayer-sessie ooit:

[afbeelding]
Is daar al ergens een site van? Kan iig nog niets vinden :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Alles komt te zijner tijd op http://mafia2multiplayer.com/ en http://www.modmywhat.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

Nakebod

Nope.

Weet ik iig wat ik in de gaten moet gaan houden :+
Ben benieuwd, als het een beetje SA-MP/MTA achtig kan worden, heeft het veel kans. Beetje DMen, racen, alles wat standaard imho in dit spel had moeten zitten :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste