Ik heb jullie hulp eventjes nodig want ik kom er niet helemaal uit. Waarschijnlijk haal ik een paar dingen door elkaar. Ik wil een imagetank kopen voor de 40D en daarbij wil ik eigenlijk het volgende:
-ingebouwde cardreader voor minimaal CF, SD en XD (ivm zaktoestel dat we erbij gaan kopen die waarschijnlijk SD of XD formaat zal hebben)
OF
-usb aansluiting zodat je via usb kabel de foto's van de camera af kunt halen.
De eerste heeft eigenlijk mijn voorkeur ivm wisselen van 2 CF kaarten in de 40D zodat je door kunt fotograferen maar ik heb een vraag over de usb mogelijkheden.
Usb-host, usb "on-the-go", usb aansluiting etc. etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
De 40D heeft volgens dit topic geen host functie, maar wel de volgende functies:
- Computer interface: USB 2.0 (Hi-speed)
- Live View viewing options: Camera LCD; computer monitor, via USB; computer monitor, via wireless transmitter WFT-E3A
- USB "host" capability: Plug compatible USB devices into WFT-E2A, for use with the EOS 40D; External GPS capable (write GPS time, coordinates, and altitude info into each file's EXIF info)
- Computer connection: USB 2.0 Hi-speed, via small "B"-type USB connection
- Connection to printer: Via USB cable included with camera
Ik weet dat je voor de "host" functie dus een grip moet hebben en die was ik niet van plan om te kopen.
Kan ik nu de 40D via usb aansluiten op
deze Nexto otg
Daar kom ik dus niet uit.(en ja ik weet dat je daar een CF kaart in kunt stoppen maar het gaat mij om het principe of het met usb kan)
Misschien haal ik deze wel, stop er zelf een harddisk in maar ik vind
deze Hyperdrive Colorspace ook super omdat je dan de foto's nog kunt bekijken of de transfer goed is gegaan.
Dat laatste kan natuurlijk ook met
deze Vosonic VP 5500 usb host otg maar ik hoorde dat Vosonic nou niet bepaald de betrouwbaarste zijn. Klopt dat? En als deze Vosonic een "host - otg" functie heeft, betekent het dan dat ik alle usb opslag apparaten hier op aan kan sluiten? (bv de 40D en een andere camera die ook een usb aansluiting heeft)
Goed, dit verhaal teruglezende zie ik dat ik meer vragen stelde dan dat ik oorspronkelijk van plan was maar ik hoop dat iemand me het één en ander kan verduidelijken.