Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Hey mede digigrafen..

Morgen is de grote dag dat ik een D70 ga kopen.. Zit dan wel een 1Gb kaartje in maar op vakantie ene tikkie krap, dus ik ga voor de digitank..

Alleen welke, ik zie er zo veel, en de prijzen schelen idioot veel..

Weet iemand goede testen en overzichten te vinden op het net ? Ik zoek me rot..

Aanraders ?

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

"the way to go" is wel zo'n beetje een X-drive II, verschillde varianten erop ala x aantal gigs. ergens hier in fotografie is er een topic over de x-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit topic dus.

[ Voor 7% gewijzigd door De_Klusjesman op 22-06-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 21:29
Op het storage forum van dpreview.com staat een overzicht van alle digitanks. Zelf heb ik de Archos Gmini 220. Omdat deze lekker klein is, lang mee gaat en ook nog eens mp3s kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366

http://www.mp3man.nl/product/3328 totaal offtopic maar toch een beetje on :P

Zo'n geil ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 11:44
helemaal niet offtopic.
De nieuwe generatie MP3 HD spelers zullen allemaal uitgerust zijn met de features die de iRiver H320 (en nog wat anderen) nu heeft.

Voor mensen die op zoek zijn naar een imagetank zijn dan misschien die mp3's niet belangrijk, maar de functie dat je je plaatjes ook meteen op dat ding kan bekijken is dat wellicht wel.

En wat nog belangrijker is: USB on the GO
Je camera dus rechtstreeks in dat ding stoppen (met een kabeltje) en niet alleen je flashkaartje. Vervolgens komt een vriend langs met zijn usb-stick die er dan even ingeplugd wordt om hem wat foto's mee te geven.

MP3 HD spelers zijn dan wel duurder dan een X-drive (ja...ik weet dat die ook mp3 speelt...maar daar is het dan ook mee gezegd) maar bieden wel een hoop functionaliteit die voor veel mensen handig kan zijn.

volgens mij gaan deze twee markten/producten (mp3HD spelers en imagetanks) steeds meer op elkaar lijken. De x-drive en de Gmini die mp3 afspelen, en de HD players die usb on the go krijgen worden zo geduchte concurrenten van elkaar....en volgens mij mag de producent van de X-drive zich zorgen gaan maken...

Voor de TS:
Bedenk nu wat je met die imagetank wil gaan doen.
Als je hem echt alleen als imagetank wil gebruiken is een X-drive waarschijnlijk de beste oplossing, maar als je ook nog af en toe wat muziek wil luisteren, een mooie portable HD wil hebben, kun je ook eens in dat segment kijken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

450 euro voor dat.. of voor de helft een 40gb XS..

[ Voor 192% gewijzigd door Acid_Burn op 23-06-2004 00:09 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
USB on-the-go kan vooralsnog geen usb 2.0 aan. Bovendien werken veel digitale camera's niet met on-the-go omdat ze drivers nodig hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door De_Klusjesman op 23-06-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Archos heeft ook een mp3-speler met 20GB hdd en een CF slot erin. Die was een stuk goedkoper dan die imagetanks en ondersteunde ook USB2 dacht ik.

En hij is enorm klein tov die slagschip-imagetanks. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

welke dan bas?.. ik heb een beetje op de Archos site zitten kijken en ik kan alleen de Gmini SP 20 GB vinden en daar wordt niet van gezegd dat er een CF slot inzit. Er stond ook een prijs van 299 britse pond voor, duurder dus dan een XS drive met 40gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 26-04 11:44
die gmini heeft inderdaad een CF slot. speelt ook mp3 af en is zo klein als een sigarettenpakje....
maar wel duurder dan een xdrive.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

mischien maar eens zo'n xs aanschaffen voor mijn volgende vakantie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80938

Afgelopen zaterdag was ik naar de open dagen luchtmacht in Volkel, en had toen even laptopje mee als imagetank... Werkt perfect, alleen je moet wel goed opletten want zo'n ding is toch vrij diefstalgevoelig. Ik zit er ook aan te denken om een XS-Drive, of een hdd mp3 speler met CF-reader want dan heb je natuurlijk 2 vliegen in 1 klap ;)
Maar hoe zit het met de batterijduur van de verschillende image tanks? Dat vind ik toch wel vrij belangrijk, het moet niet zo zijn dat je na 5x tanken je batterijen moet vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70381

de batterij van de X Drive VP300 gaat twee uur mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Neo

wat trouwens genoeg is voor een paar keer overzetten, maar als je echt MP3 wil gaan luisteren zou ik een andere kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah dan heb je idd wel wat meer nodig ;) Mijn huidige NetMD Speler gaat 20 uur op z'n batterij, dat vind ik pas netjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 07:13
Anoniem: 70381 schreef op 24 juni 2004 @ 10:47:
de batterij van de X Drive VP300 gaat twee uur mee
Als je bij PowerInNumbers besteld krijg je er een autolader snoertje bij, voor vakantie vaak ook wel ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 11:51

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb een archos gmini 220:

+echt mini!
+ook externe hd (20GB)
+kan plaatjes afbeelden
+goedkoop
+ook mp3 speler
+adapter (via usb!!) werkt op 110 volt (handig voor in noord- en zuid-amerika etc.)
+je hoeft geen software te installeren

-er kunnen geen batterijen in
-meegeleverde oordopjes niet optimaal qua geluid

Ow, en hij heeft me 295€ gekost. Koop een paar CF kaartjes en je haalt dat bedrag makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door MicroWhale op 25-06-2004 14:05 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je ook ongeveer hoe lang de accu die erin zit meegaat? Dat vind ik namelijk best wel belangrijk voor zo'n apparaat ;)
En ik zie trouwens op de site van archos nergens dat 'ie een CF-cardreader heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Op de website van Vosonic zie ik inmiddels ook de VP3310 verschijnen. Helaas zijn de specs daar vrij sumier dus buitn het uiterlijk kan ik niet veel verschil vinden.

Zijn er al ervaringen met deze X-Drive ?

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Als je een iPod hebt, kun je daar de MediaReader van Belkin inpluggen, die accepteerd de 6 meest gebruikte kaarten, en gebruikt de schijfruimte van de iPod.

Belkin is momenteel ook bezig met een adapter waar je de USB connector van de camera in kan pluggen, en die dan direct in de iPod kan pluggen.

De accu van de iPod kan ongeveer 700 mb schrijven met 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
Kan de ipod aan het lichtnet als je de belkin reader er aan hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 07:59
Ik heb een PD7x (of een willekeurige andere combinatie van die lettertjes ;))
Heeft me met een 40 Gbyte HDD in totaal 169 euro gekost, er gaan gewoon penlites in als de meegeleverde nimh leeg zijn en hij is van aluminium, dus lekker stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tijs_a schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:53:
Kan de ipod aan het lichtnet als je de belkin reader er aan hebt hangen?
Nee. (helaas) Dus je batterij zal vol moeten zijn voor dit festijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 20-04 00:35
Ohh maar volgens mij wordt het overhevelen van een 1 gig kaartje al krap.
Die batterijen van die Ipod zijn echt way too snel leeg.
Hoeveel kost zo'n reader eigenlijk. Volgens mij is het bijna nog goedkoper om de goedkoopste xdrive er bij te kopen ipv de belkin reader.
Ditkomt er overigens ook aan. Nu kan je in ieder geval wel wel per bestand overzetten, maar nog steeds niet met je ipod op het lichtnet.

[ Voor 38% gewijzigd door Tijs_a op 25-01-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135379

Iemand ervaring met een Vosonic? Zijn relatief goedkoop en kan ook MP3 afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Bekijk m'n 'mini-review' van de Gmini 220 is. Dat ding is nu voor rond de €275 te krijgen.
Aan één stuk MP3s afspelen (192Kbit) doet ie 4 uur lang wat ik erg mager vind. Plaatjes van een CF kaartje gaat niet al te snel maar dan heb je tijdens het fotoschieten even wat rust denk ik altijd maar ;)
Plaatjes overtanken kan ie heel erg lang, heb 15 keer een vol 128MB kaartje geleegd en accu was nog zo'n 70% vol..

Hierzo dus
[rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door Artz op 27-01-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

Anoniem: 135379 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:28:
Iemand ervaring met een Vosonic? Zijn relatief goedkoop en kan ook MP3 afspelen.
Ik heb de Xs-drive pro vp3310:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs-drive.com/pics/vp3310-black.jpg

Werkt uitstekend, prima blauw scherm erop en je bekijken welke bestanden erop staan.

Doe het trouwens niet voor de MP3's, mijne kan maar een 1,3 uur ofzo afspelen, en dan is de batterij op - dus doe het echt voor de storage. Ik gebruik als ik em niet nodig heb als externe HD voor me pc (wat het gewoon infeite is)

Ik zie nu ook dat er nieuwere versies zijn van Vosonic, iets kleiner en nu playback time van 2 uur, nog steeds niets geweldigs. Forget the MP3 idee erachter is mijn advies.

---
edit: mijne heb ik gekocht @ http://www.mamut.com/cont...lt.asp?wwwalias=D95&gid=5

[ Voor 8% gewijzigd door Type-R op 01-02-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Laatst online: 23-04 16:04
Anoniem: 135379 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:28:
Ik heb ook de Vosonic 3310 (40GB) en ik ben net naar Parijs geweest.
Super apparaat, kaartje erin, knoppie drukken en CF is overgetankt!
Hij heeft al enkele vakanties trouwe dienst gedaan.
Ik heb hem al 3/4 jaar en toen online gekocht in Duitsland voor 208 Euro.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco1978
  • Laatst online: 09-04-2020
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:40:
Ik heb een PD7x (of een willekeurige andere combinatie van die lettertjes ;))
Heeft me met een 40 Gbyte HDD in totaal 169 euro gekost, er gaan gewoon penlites in als de meegeleverde nimh leeg zijn en hij is van aluminium, dus lekker stevig
ik zit ook aan een PD7x te denken.
dat is inderdaad een + , dat er penlites ingaan
geen gezeik met accu's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Maar heb jij ook een charger om je penlites in de auto op te laden? Mijn X-Drive Pro hang ik gewoon aan de 12V van mijn auto als ik onderweg ben en hij is zo weer opgeladen.

Het nadeel dat de X-Drive op een accu werkt ipv Penlites is IMHO alleen theoretisch - ik heb er nog geen enkel nadeel mee/van ondervonden .. en mijn X-Drive gaat vaak mee op reis.

(daarbij heb ik een hekel aan kamperen dus ik overnacht meestal toch in een motel/hotel... waar dan altijd wel een stopcontact te vinden is! :) maar de X-Drive kan ook prima dagen mee zonder opgeladen te worden...)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco1978
  • Laatst online: 09-04-2020
vor de pd7x is ook mogelijk om batterijen mee op te laden,

ik weet alleen niet of of er ook een kabeltje direct bij zit om hem in de auto op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
er is idd een car-charger. En het feit dat de PD7x goedkoper & sneller is wogen ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121381

Ik heb zelf al jaren een 20Gb Tripper van Aplux, maar ik weet niet of je die in Nederland kunt krijgen, want ik heb hem zelf in de States gekocht, maar als je voor simpel, degelijk en weinig poespas gaat dan is dit een prima apperaat. Ben er zelf wel tevreden over, is al menige vakantie meegegaan, en heeft ook de Costa Ricaanse jungle overleeft. Alleen de accuduur zou wat langer mogen, maar daar hebben de meeste apparaten voor zover ik begrijp eigenlijk last van. En hoe meer overbodige/exotische functies hoe meer energie je verspilt.
Overigens is het accuprobleem bij dit apparaat redelijk gemakkelijk te verhelpen want het is erg simpel om de accu te vervangen voor een beter exemplaar. Aangezien je hier gemakkelijk bij kan er er nog ruimte genoeg is, heb ik zelf ook laten doen door een kennis die wat verstand heeft van electronica. :)

Anoniem: 19058

Ik overweeg deze aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vosonic.com/Manager/uploadimage/showcase/74580511976_1_29.jpg

Vosonic VP2160 met 40GB

Is 169 euro.

Het is puur voor opslag van foto's tijdens mijn reizen. Ik neem aan dat de accu voldoende meegaat om een keer of 6 je kaartje te legen? Want dat is voor mij voldoende, heb niet zo zin in 4 zware aa batterijen erbij..

Iemand enige ervaring met dit apparaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 10-02-2005 09:17 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Artikelnr.: 976004 - 8A bij www.conrad.nl is ook een optie, een image tank waar je dus zelf een hdd in kan schroeven. USB 2, leest alle soorten kaarten, kost 99,95

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/9000_9999/9700/9760/9760/976004_RB_01_FB.EPS.jpg

edit: heb er geen ervaring mee

[ Voor 7% gewijzigd door jevn op 10-02-2005 10:28 ]

Anoniem: 135117

ik zelf heb de vosonic 6300 met schermpje
ik had de 3310 maar ik wou kleiner en sneller en meer accu
ik schrok van het grote snelheids verschil..
echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

Anoniem: 19058 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:17:
Ik overweeg deze aan te schaffen:

[afbeelding]

Vosonic VP2160 met 40GB

Is 169 euro.

Het is puur voor opslag van foto's tijdens mijn reizen. Ik neem aan dat de accu voldoende meegaat om een keer of 6 je kaartje te legen? Want dat is voor mij voldoende, heb niet zo zin in 4 zware aa batterijen erbij..

Iemand enige ervaring met dit apparaat?
Sorry voor de kick na data gerelateerde topic, maar kon verder nergens op got wat over vinden. Heeft iemand ervaring met de VP2160 40GB? Ik overweeg deze ook aan te schafffen. Of is de Compactdrive PD7X, 40 GB of een andere aparaat een beter alternatief? (en waarom).

Edit: Eisen:
+ Goedkoop mogelijk, waarbij betrouwbaarheid aparaat iig bovenaan staat.
+ Ondersteuning CFI/II en Sony Memorystick
+/- Snelheid (zag dat PD7X hogere snelheden haalt met kaartjes legen).

PS.
- Zag dat de Compactdrive op baterijen werkt en VP op accu, dit is tot nu toe voor mij niet een belangrijk argument om de een of ander aan te schaffen, of wordt de korte accuduur van VP2160 echt door jullie als nadeel gezien?
- De VP2160 zag ik dat hij geen FAT32 CF leest, hoe zit dit? (bijv. Mocht ik bijv. een canon 350D aanschaffen, vraagt zo;n apparaat dan FAT32 geformateerde CF sticks??)
alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 44830 op 24-04-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12-2024
Ikzelf heb een Archos AV440 (40gb voor 500 euro toendertijd) Werkt prima als opslag voor foto's, maar het bekijken ervan is wat minder. Het schermpje heeft een resolutie van 320x240 en alle plaatjes die je er met een hogere resolutie op tovert vertonen veel alliassing. Ik gebruik hem dan ook niet voor het terugkijken van plaatjes.
Films zijn juist weer heel goed op het scherpje te zien, offtopic maar wel een leuke bijkomstigheid vind ik. Verder is de batterij extreem goed. Het apparaat kan 16 uur non-stop muziek afspelen, dus waarschijnlijk kan je, als je niks anders doet dan foto's erop zetten via de ingebouwde CF-reader, de hele 40gig volgooien op één batterij.

Als je echte geile foto-backup wilt, moet je gaan voor de Epson P-2000. Deze heeft ook 40gig, maar met een 640x480 schermpje :9 . Hij kan ook RAW foto's laten zien, een handige bijkomstigheid lijkt mij. Verder valt de prijs geloof ik "wel mee" (zo rond de 400 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Zippy2000 schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:11:
Ikzelf heb een Archos AV440 (40gb voor 500 euro toendertijd) Werkt prima als opslag voor foto's, maar het bekijken ervan is wat minder. Het schermpje heeft een resolutie van 320x240 en alle plaatjes die je er met een hogere resolutie op tovert vertonen veel alliassing. Ik gebruik hem dan ook niet voor het terugkijken van plaatjes.
Films zijn juist weer heel goed op het scherpje te zien, offtopic maar wel een leuke bijkomstigheid vind ik. Verder is de batterij extreem goed. Het apparaat kan 16 uur non-stop muziek afspelen, dus waarschijnlijk kan je, als je niks anders doet dan foto's erop zetten via de ingebouwde CF-reader, de hele 40gig volgooien op één batterij.

Als je echte geile foto-backup wilt, moet je gaan voor de Epson P-2000. Deze heeft ook 40gig, maar met een 640x480 schermpje :9 . Hij kan ook RAW foto's laten zien, een handige bijkomstigheid lijkt mij. Verder valt de prijs geloof ik "wel mee" (zo rond de 400 euro).
Die laatste leest geen Memorystick, wat de poster boven je als eis stelde. Oke, ik geef toe, het is een erg vette gadget :D , maar niet echt van toepassing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash42
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb zelf de Apacer Steno CD211 (is een HD behuizing). Had nl. nog een 2.5'-HD liggen. Hij is rechtstreeks op m'n Dynax 7D aan te sluiten. (Het ding bevat uiteraard een accu) Totale onkosten voor 20 Gb (als ik de HD had moeten kopen) ongeveer 120 euro...

[ Voor 26% gewijzigd door Crash42 op 25-04-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830 schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:18:
[...]

Sorry voor de kick na data gerelateerde topic, maar kon verder nergens op got wat over vinden. Heeft iemand ervaring met de VP2160 40GB? Ik overweeg deze ook aan te schafffen. Of is de Compactdrive PD7X, 40 GB of een andere aparaat een beter alternatief? (en waarom).

Edit: Eisen:
+ Goedkoop mogelijk, waarbij betrouwbaarheid aparaat iig bovenaan staat.
+ Ondersteuning CFI/II en Sony Memorystick
+/- Snelheid (zag dat PD7X hogere snelheden haalt met kaartjes legen).

PS.
- Zag dat de Compactdrive op baterijen werkt en VP op accu, dit is tot nu toe voor mij niet een belangrijk argument om de een of ander aan te schaffen, of wordt de korte accuduur van VP2160 echt door jullie als nadeel gezien?
- De VP2160 zag ik dat hij geen FAT32 CF leest, hoe zit dit? (bijv. Mocht ik bijv. een canon 350D aanschaffen, vraagt zo;n apparaat dan FAT32 geformateerde CF sticks??)
alvast bedankt!
Ik heb de VP2160 aangeschaft (via digitalwarehouse.nl) en ben er zeer over te spreken. Heb het apparaat en de HD los gekocht (85 + 65 euro). Was even lastig om de schijf geinit te krijgen; deze werd ntfs geleverd en de driveletter kwam niet op, dus kon hem ook niet formatteren. Uiteindelijk de disk in een notebook gezet, FAT geformateerd. Werd toen wel als driveletter aangeduid, maar niet herkend door het apparaat zelf (init failed). Uiteindelijk geformatteerd met het op de vosonic site aangeboden tooltje en toen was alles ok. Werkt uitstekend, kaart erin, kopieeren, klaar. Ook als externe HD zeer geschikt, werkt op spanning van de USB poort en laadt ook op. Komt met tasje en externe lader.
Perfect voor mijn komende reis ieg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:26:
[...]

Ik heb de VP2160 aangeschaft (via digitalwarehouse.nl) en ben er zeer over te spreken. Heb het apparaat en de HD los gekocht (85 + 65 euro). Was even lastig om de schijf geinit te krijgen; deze werd ntfs geleverd en de driveletter kwam niet op, dus kon hem ook niet formatteren. Uiteindelijk de disk in een notebook gezet, FAT geformateerd. Werd toen wel als driveletter aangeduid, maar niet herkend door het apparaat zelf (init failed). Uiteindelijk geformatteerd met het op de vosonic site aangeboden tooltje en toen was alles ok. Werkt uitstekend, kaart erin, kopieeren, klaar. Ook als externe HD zeer geschikt, werkt op spanning van de USB poort en laadt ook op. Komt met tasje en externe lader.
Allereerst bedankt allen voor de reacties. Een vraagje mbt de 2160: slaat het apparaat de fotos op in een aparte map elke per keer dat je de stick leegt? Of gooit hij deze allen op 1 plek op (geen mappen structuur?) Alvast bedankt. (wel handig te weten, gezien met meerdere personen het apparaat ga gebruiken op vakantie :)
En hoe bevalt de snelheid/ accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt voor elke sessie en voor elke kaart een nieuwe map gemaakt: SD0001 MS0001. Ook als je je dezelfde kaart 2 keer zou kopieeren komt het in een aparte map.
Over de accu kan ik nog niet veel zeggen, want hij zit nu voornamelijk in de usb, maar ik heb ergens gelezen dat je een keer of 6 a 7 een grote kaart moet kunnen kopieeren volgens mij.

-edit: 2 uur volgens deze site

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 26-04-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 17:46
Ik zie hier veel met een Vosonic VP3310.
Zal de Vosonic VP3320, de opvolger, ook goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140286

masser120 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:14:
Ik zie hier veel met een Vosonic VP3310.
Zal de Vosonic VP3320, de opvolger, ook goed zijn?
Wat ik heb gelezen van de 3320 is het een goede vooruitgang tov de 3310.
Niet alleen is hij kleiner/lichter, maar ook de buitenkant is verbeterd (afdekplaatjes etc.)!
Daarnaast kan je nu ook foto's terugzetten op je kaartje en zit er een controle op of alles goed is overgezet.

De mp3-feature is ook verbeterd en je kan nu ook radio luisteren... voor wie dat belangrijk vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Anoniem: 140286 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:29:
[...]

Wat ik heb gelezen van de 3320 is het een goede vooruitgang tov de 3310.
Niet alleen is hij kleiner/lichter, maar ook de buitenkant is verbeterd (afdekplaatjes etc.)!
Daarnaast kan je nu ook foto's terugzetten op je kaartje en zit er een controle op of alles goed is overgezet.

De mp3-feature is ook verbeterd en je kan nu ook radio luisteren... voor wie dat belangrijk vindt ;)
...en waar kan ik deze 3320 het beste halen? I-net of regio Alkmaar in een winkel (welke?) Ik ind de internet shops met de Vosonic er nogal dubieus en amateuristisch uitzien nl...iemand ervaring?

...en hoe is de variant van Sitecom? (typenr. MD 050)

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.nl/product_image.php?product_id=329&size=small

[ Voor 23% gewijzigd door ForrestX op 13-05-2005 20:42 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

no one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:26:
[...]

Mijn prangende vraag is hoe rap hij is, de 2060 was namelijk zo traag als de ************. Echt verschrikkelijk.

Dankzij de redelijke accu kon ik alsnog een 3 tot 4 keer een 1GB kaart leegtrekken, maar hoelang duurt het leeghalen van 1GB aan flashkaart (Sandisk Ultra II hier, dus rap genoeg)? Die PD7X doet het namelijk in een ruime drie minuten, dat ding is zalig snel :)

Hoe snel is de 2160?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Hier dezelfde vraag, gewoon simpel 20 of 30gb opslag, schijfje fix ik er desnoods zelf wel in. En CF I/II kunnen lezen van de D70. En vooral goedkoop. Hoef de plaatjes niet te zien, doe ik thuis wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kleine schop voor mijn vraagje over de 2160 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:35:
Kleine schop voor mijn vraagje over de 2160 :)
Koop gewoon die PD7X, ziet er lekker uit ;)

Iemand nog shops in de aanbieding waar die te koop is?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:52:
[...]

Koop gewoon die PD7X, ziet er lekker uit ;)

Iemand nog shops in de aanbieding waar die te koop is?
http://www.dgs-services.nl/webwinkel.htm

Kijk eens meneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 16:01

Korakal

Up up up!

oh, wat een afzetters :o

http://www.powerinnumbers.com.au
bij DGS kost een 40GB €210 (ex verzendkosten en ex accessoires), bij PiN €155 (incl verzendkosten en accessoires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:43:
[...]

Mijn prangende vraag is hoe rap hij is, de 2060 was namelijk zo traag als de ************. Echt verschrikkelijk.

Dankzij de redelijke accu kon ik alsnog een 3 tot 4 keer een 1GB kaart leegtrekken, maar hoelang duurt het leeghalen van 1GB aan flashkaart (Sandisk Ultra II hier, dus rap genoeg)? Die PD7X doet het namelijk in een ruime drie minuten, dat ding is zalig snel :)

Hoe snel is de 2160?
ik heb het even getest, wil het ook voor mezelf weten ivm de reis die ik ga maken. Een 256mb kaart van mijn eos350d kost 3 minuten om te kopieeren (traag, idd) maar het batterijverbruik is beter dan wat jij hierboven aangeeft, ik heb zo'n 20 keer de kaart geleegd en toen pas had de batterij 0 streepjes (dus nog altijd niet leeg)
Het exacte aantal dumps moet ik even thuis nakijken, maar wat mij betreft voldoet dit apparaat aan mijn eisen, zeker gezien het zachte prijsje. (85 euro + 60 euro voor de hd)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 18-05-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 19058 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:53:
[...]
ik heb het even getest, wil het ook voor mezelf weten ivm de reis die ik ga maken. Een 256mb kaart van mijn eos350d kost 3 minuten om te kopieeren (traag, idd) maar het batterijverbruik is beter dan wat jij hierboven aangeeft, ik heb zo'n 20 keer de kaart geleegd en toen pas had de batterij 0 streepjes (dus nog altijd niet leeg)
Het exacte aantal dumps moet ik even thuis nakijken, maar wat mij betreft voldoet dit apparaat aan mijn eisen, zeker gezien het zachte prijsje. (85 euro + 60 euro voor de hd)
Dat is net zo traag als de oude 2060, misschien nog wel trager. Gebruik je wel fatsoenlijke flashkaarten? Die 2160 behoort juist rapper te zijn dan de 2060 :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 18-05-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het geprobeerd met een apacer CF..weet niet hoe snel die is

Heb overigens 28 dumps gedaan, dus 30 is te doen op 1 accu. Is dus ruim 7GB aan fotos.
Wel netjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 18-05-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42887

ForrestX schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:10:
[...]

...en hoe is de variant van Sitecom? (typenr. MD 050)

[afbeelding]
Ik heb ervaring met de voorloper van de Sitecom. Gekocht voor 220 eupo bij Kamera Express, maar ik koop nooit meer iets van Sitecom. De batterij was zo slecht, dat ik zonder de adapter erin te steken niet eens een vol 512 MB kaartje kon legen zonder dat ie uitviel. Aangezien ook niet mogelijk was te bekijken of er uberhaupt bestanden op de schijf waren gezet, heb ik zo afgelopen zomer een volledig kaartje gewist, waar achteraf bleek dat het toch niet goed was gegaan.

Toen er dan ook een terugroepactie kwam vanwege een probleem met de voeding, heb ik hem meteen terug gestuurd, en gelukkig het volledige bedrag terug gekregen. Sitecom zal mij echter als klant nooit meer terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:27:
[...]

Dat is net zo traag als de oude 2060, misschien nog wel trager. Gebruik je wel fatsoenlijke flashkaarten? Die 2160 behoort juist rapper te zijn dan de 2060 :)
Ik ruik hier een inkoop actie van de PD7X :+.

Overigens is in die PD7X ook een eigen hdd te zetten. Die winkel DGW is echt te duur gewoon. Die australische webshop is vele malen goedkoper. Nu nog even de ervaringen van Korakal afwachten.

Al komt het handeltje wel uit Australië. Defecten verhalen gaat dan wat moeilijker of is stukken kostbaarder. Vreemd genoeg gaat er bij mij regelmatig wat stuk, ook al ga ik er zuinig mee om. * jules mompelt iets over wet van Murphy.

[ Voor 19% gewijzigd door jules op 18-05-2005 18:10 ]



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ch!pY-J schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:07:
Die australische webshop is vele malen goedkoper. Nu nog even de ervaringen van Korakal afwachten.
Met die webshop of met de PD7X?

Bij PiN heb ik al meerdere malen besteld; de snelheid en informatievoorziening is echt super _o_ De laatste keer had ik zondagavond laat besteld en op donderdagochtend stond DHL voor de deur met m'n bestelling.

De PD7X zelf bevalt ook erg goed, hij is lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:34:
[...]
PD7X in die webshop
Bij PiN heb ik al meerdere malen besteld; de snelheid en informatievoorziening is echt super _o_ De laatste keer had ik zondagavond laat besteld en op donderdagochtend stond DHL voor de deur met m'n bestelling.
Hmz, 't zou volgens jou toch geen verkeerde keuze zijn om bij die webshop te bestellen?
Dat ie snel is heb ik idd al gezien :+
Die iets grotere varianten zijn niet zo heel veel duurder had ik al gezien, wellicht dat ik voor een groter model ga, of zijn daar weer juist slechtere ervaringen mee? iig wel de langzame hdd versie (minder rpm's dus langere accu duur)



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb juist de snellere HDD > sneller kopiëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Korakal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:49:
Ik heb juist de snellere HDD > sneller kopiëren :P
Mjah een 4200rpm schijf moet die 5MB/s ook nog op zijn sloffen kunnen halen. Ik heb zo'n ding in mijn laptop zitten, ik zal er een een hdtack overheen gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We are sorry to announce that we have discontinued the supply of Compact Drive PD7X. This is due to the fact that PD7X has high failure rate and thus we are unable to keep up good customer support on this product.

The manufacturer tried hard to turn PD7X into an ultra performance unit to suit most photographers. At the same time, however, they have given up or ignored many critical issues including the unit's reliability
ik zou zoiets toch niet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Als het waar had geweest misschien, maar dit is slechts een actie van een distributeur die geen PD7X's meer mag verkopen en zo probeerd dit apparaat in een kwaad daglicht te zetten.

zie ook http://www.dgs-services.nl/Compactdrive/

[ Voor 14% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-05-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Korakal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:34:
[...]

Heb ik goed gerekend op die Australische site dat de PD7X, 60 Gb, 54oo rpm mij € 185,- all in kost?

Als ik het goed begrijp is zowel product als de shop 100% ok, te vertrouwen en best wel een tip!

hoe komt het eigenlijk dat dit soort producten nooit in reclame folders van fotozaken/mediamarkt etc staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

neographikal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:16:
[...]
Mjah een 4200rpm schijf moet die 5MB/s ook nog op zijn sloffen kunnen halen. Ik heb zo'n ding in mijn laptop zitten, ik zal er een een hdtack overheen gooien :)
Niet alleen d'rop, maar ook voor d'raf. Ook snellere zoektijden, dus snellere reactie.
ForrestX schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:39:
[...]

Heb ik goed gerekend op die Australische site dat de PD7X, 60 Gb, 54oo rpm mij € 185,- all in kost?
315.00 AUD = 188.834 EUR volgens XE.com \o/
Als ik het goed begrijp is zowel product als de shop 100% ok, te vertrouwen en best wel een tip!
uhuh :)
hoe komt het eigenlijk dat dit soort producten nooit in reclame folders van fotozaken/mediamarkt etc staan??
tja, blijkbaar is het toch nog niet zo common lijkt het... af en toe zie je de sitecom nog wel eens in een folder staan, maar daar houdt het mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Korakal schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:47:
[...]

Niet alleen d'rop, maar ook voor d'raf. Ook snellere zoektijden, dus snellere reactie.

[...]
315.00 AUD = 188.834 EUR volgens XE.com \o/

[...]
uhuh :)

[...]

tja, blijkbaar is het toch nog niet zo common lijkt het... af en toe zie je de sitecom nog wel eens in een folder staan, maar daar houdt het mee op.
Thank you...binnenkort wachten op een pakje from Down Under!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Ben er nog niet uit
een Vosonic 2160 type ca 225 met 80 gieg
(die 80 gieg gaat in mijn notebook en de kleinere daaruit schuif ik door)
of
de apacer hady share cd211 voor ca 60+130=190

Voordeel vosonic is compleet met cardlezer, nadeel vooral onbeschermd
Voordeel Apacerr, iets goedkoper, (mijn camera kan er direct aan

Zie ik nadelen over het hoofd? Zien jullie ze?
Een goedkope cardereader koppelen met de Apacer als dat nodig is (camera van mijn zoon).

Picture inside:
http://www.oc.com.tw/article/0411/readparticle.asp?id=3107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 30-03 10:46

cutter

Wannabe i7 fanboy

Heb zelf gekozen voor archivering op cd's. Ik heb een jaar geleden http://213.206.102.189/My...uctID=68865&productType=1 gekocht. Een low budget oplossing die voor mij prima voldoet. Gewoon goede kwaliteit cd's meenemen. En een kaartje op 2 cd's leegtrekken. Iets langer op de burn knop duwen en hij doet een secure burn, waarbij hij verifeert of alles goed wordt gebranden. Ding werkt overigens wel alleen op netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit was een paar jaar geleden nog een prima oplossing. Nu heb je in no time veel data met al die camera's met minimaal 4 MB...
Verplicht 230V vind ik ook wel lastig.
Ben er nog niet uit.
De voordelen zijn vaak wel te vinden via interent, maar zoeken naar de nadelen van de Apacer versus de Vosonic... is een hele klus.
Sterk voordeel van de Apcaer: no nonsense, toch wat goedkoper, tasje erbij tegen stof.
Voordeel van de Vosonic: de kaartlezers..., carcharger (waarschijnlijk voor de Apacer ook te krijgen anders Halfords?)
Nadeel van de Vosonic: duurder dus, kaartlezer is vrij ongebeschermd, extra case kost 25 E.
...... vast nog niet compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
cutter schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:01:
Ding werkt overigens wel alleen op netstroom.
Daar heb ik dus niks aan, ik zit ook wel eens in the middle of nowhere met boeiende onderwerpen in de buurt. Dan wil ik dus gewoon door kunnen blijven knallen.
Anoniem: 19701 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:26:
Ben er nog niet uit
een Vosonic 2160 type ca 225 met 80 gieg
(die 80 gieg gaat in mijn notebook en de kleinere daaruit schuif ik door)
of
de apacer hady share cd211 voor ca 60+130=190

Voordeel vosonic is compleet met cardlezer, nadeel vooral onbeschermd
Voordeel Apacerr, iets goedkoper, (mijn camera kan er direct aan

Zie ik nadelen over het hoofd? Zien jullie ze?
Een goedkope cardereader koppelen met de Apacer als dat nodig is (camera van mijn zoon).

Picture inside:
http://www.oc.com.tw/article/0411/readparticle.asp?id=3107
Koop die PD7X, geef drie tientjes meer uit en je hebt zoveel meer snelheid. En het ding is echt degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 08:38
Ik las hierboven ergens iets over de batterij van de iPod, maar die nieuwe iPod Photo doet vrij lang met een accu, bovendien kan je je foto's erop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zier er prim uit maar het verschil is toch meer dan een paar tientjes.... een Apacer met 80 gieg kost duidelijk mider (die 80 gieg schuift dus naar mijn notevbok door..)

http://www.hetwebwinkeltj...nks/compactdrivepd7x.html
293,00 EUR

http://www.dgs-services.nl/webwinkel.htm
Prijs € 299,00
Voorraad NEE, Begin juni

Compactdrive PD70X, NO HDD
Prijs € 145,00
Voorraad NEE, Begin juni
Korte beschrijving NO HDD

Een kale Apacer kost 60 Euro, dus 85 euro zeker verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Je moet ook niet bij DSG kopen (als je tenminste voor een goede prijs wilt gaan);
zie Korakal in "ik wil een image tank, maar welke, tests..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nevie schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:09:
Ik las hierboven ergens iets over de batterij van de iPod, maar die nieuwe iPod Photo doet vrij lang met een accu, bovendien kan je je foto's erop kijken.
Hmja, maar de gelukkige eos 300d bezitters onder ons zal dat geen optie zijn :) USB 1.1 is toch wat te traag om een GB aan plaatjes over te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

^^ Belkin cardreader :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 08:38
Daar heb je gelijk in, maar is het echt wel USB 1.1?? De nieuwe iPods gebruiken USB 2.0 namelijk.

Hier staan best wat goede producten, en niet eens duur als je al een ipod hebt.
http://store.apple.com/1-...GQc7PW/1.0.0.11.1.0.6.9.3

Dr staat een review van iemand:
"I ran a trial run using my 4th gen iPod (20gig) with the Digital Camera Link, a FULL 1.0 gig Ultra II SanDisk SD memory card, and a SanDisk MobileMate SD+ USB Media Reader ($20 from Best Buy). I started with basically fresh AAs in the Belkin, and an iPod battery of about 75%. To transfer 1 gig of photos it took 26 minutes and the iPod still shows 50%+ battery life! Brilliant!"

[ Voor 41% gewijzigd door Nevie op 22-05-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die PIN prijzen had ik ook al gezien, maar ook...
* wat bij defekten...
* andere probs? Niet naast de deur...
* ik las op een Belgiische site dat er nog wel eens wat onderschept wordt... en de persoon in kwestie moet viir een CF van ruim 11 eurio een toeslag van ca 8 euro betalen...
Als het goed gaat el cheapo.... maar anders....
http://forum.belgiumdigital.com zoek ..(link niet meer bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nevie schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:33:
Daar heb je gelijk in, maar is het echt wel USB 1.1?? De nieuwe iPods gebruiken USB 2.0 namelijk.

Hier staan best wat goede producten, en niet eens duur als je al een ipod hebt.
http://store.apple.com/1-...GQc7PW/1.0.0.11.1.0.6.9.3

Dr staat een review van iemand:
"I ran a trial run using my 4th gen iPod (20gig) with the Digital Camera Link, a FULL 1.0 gig Ultra II SanDisk SD memory card, and a SanDisk MobileMate SD+ USB Media Reader ($20 from Best Buy). I started with basically fresh AAs in the Belkin, and an iPod battery of about 75%. To transfer 1 gig of photos it took 26 minutes and the iPod still shows 50%+ battery life! Brilliant!"
ok, maar waar neographikal op doelde was als je je 300D (USB1.1) als 'cardreader' gebruikt dit heel lang zou duren met overzetten. De review die jij quote heeft het over een 'USB Media reader', dus niet direct op de cam. Dan zou je ook http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=T7418 kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 30-03 10:46

cutter

Wannabe i7 fanboy

neographikal schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:56:
[...]

Daar heb ik dus niks aan, ik zit ook wel eens in the middle of nowhere met boeiende onderwerpen in de buurt. Dan wil ik dus gewoon door kunnen blijven knallen.
De cp100, 200 en 300 kun je wel zonder netstroom gebruiken. De 300 is opslaan op dvd, bekijken op lcd of externe tv. Alleen gaat het dan wel richting de 300 euro denk ik. De cp100 is 160 bij mycom. Vind het wel fijn om niet afhankelijk te zijn van een externe HD die je meesleurt onder redelijk extreme omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog een 3 gen IPod met 10 gieg , als ik dan een Belkin card reader van 129 euro... bij moet kopen...
Duure spullen in verhouding tot hun funktionaliteit..... je betaalt mi erg veel, teveel... voor de look het gevoel van een appeltje....
Zo'n IPod Photo is ook niet goedkoop, en dat bekijken kan ook thuis nog of via de camera. het wordt allemaal zoveel dubbel....

edit :
Veel image tanks/viewers info op
http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

PD7X GOOD/BAD:

Good: Very Hi Seed.
Good: Big Autonomy.
Good: Good looking and quite solid Aluminium case.
Good: Easy to use.

Average: PD7X to PC Speed could have been better.

Bad: (Missing Regulator) The Low Voltage with empty AA batteries may corrupt the HardDrive. It may also corrupt a Microdrive..
Bad: (Missing Regulator) The Hi Voltage with fresh alkaline AA batteries may destroy the HardDrive.
Bad: Could not delete some backup.
Bad: Could not stop a running backup.
Bad: The USB connector and the power switch position. Accessing the power switch when the USB cable is connected is not user friendly.

Conclusion:

This unit is incredibly fast and that's very useful with nowadays huge memory card (2GB and over)
You could backup at least 30 GB of DATA without recharging the battery.
I did not experience any problem after my 90 days period of test. I tried to push the low voltage limit but I never get corrupted files.
I cross my finger and hope that my current Hitachi 80GN will be strong enough to support the provided voltage.

My advice if you choose the PD7X as your PSD is:
> Always use rechargeable NI-MH AA batteries (For the HI-Voltage problem)
> Stop using the PD7X as soon as voltage drop below 4.7v (For the LOW-Voltage problem)
> Do not use Microdrive in the PD7X unless you are using an external 7v power supply (Update on 13/11/2004 thanks to Dennis Lathem)

PS: die spanningsgevoeligheid tav de drive is een zwaar minpunt....
Dit wil ik toch echt niet "I cross my finger and hope that my current Hitachi 80GN will be strong enough to support the provided voltage...."

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 22-05-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:38
Ik ben ook zoek naar een (uiteraard niet al te dure) imagedisk. Jammer genoeg slikt die PD7X geen Smart Media kaartjes (die ik dus voor mijn Fuji 6900z nodig ben. Wie heeft er nog andere suggesties. Bij voorkeur ook op AA batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als jouw camera on the fly aan de Apacer kan?
Op de website staat de compatiblititeitslijst..
Qua externe case met USB on the go is het een van de goedkoopste, de HD die je erin zet kun je net zo duur maken als je wilt.
Dus wel downloaden via de cam en niet via de kaartlezer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Anoniem: 19701 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:47:
PS: die spanningsgevoeligheid tav de drive is een zwaar minpunt....
Dit wil ik toch echt niet "I cross my finger and hope that my current Hitachi 80GN will be strong enough to support the provided voltage...."
er wordt gezegd dat dit alleen optreedt bij gebruik van alkaline batterijen (die hebben idd een hoger voltage dan oplaadbare batterijen). Simpele oplossing: alleen oplaadbare batterijen gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korakal schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:51:
[...]

er wordt gezegd dat dit alleen optreedt bij gebruik van alkaline batterijen (die hebben idd een hoger voltage dan oplaadbare batterijen). Simpele oplossing: alleen oplaadbare batterijen gebruiken :Y)
ook het regelen bij lagere spanningen schijnt een probleem te ijn.
Dat lijkt me so wie so een zwakte van al deze tanks....
de ervaringen van de Apacer zijn daarin ook heel divers lees ik net:
http://forums.dpreview.co...age=13320048&changemode=1
als je zoekt vind je overal uiteraard de voor- en nadelen, ben er alleen nog niet uit.
Vond nog geen "goedkoop adres" in NL van PD7X .

edit: die accu'tjes zijn vaak ook maar 3.7V en 1000 of 1100 mAh.. das niet echt veel...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 22-05-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden de Vosonic X's drive VP3320 gekocht met 40GB hdd @ Foto John de Reuver in Velsen (www.vosonic.nl)

Afbeeldingslocatie: http://vosonic.d95.nl/Specificaties/Images/VP3320S+B.jpg

Meegehad op vakantie naar Kreta, en daar kwam ie goed van pas. Geweldig apparaat. Heb tot twee keer toe mn gigabyte CF er op gedumpt, en heb hem heerlijk als Mp3 speler en FM tuner kunnen gebruiken aan het zwembad of op het strand. Speelt zowel CBR als VBR mp3 tot 320 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2023
Korakal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:16:
oh, wat een afzetters :o

http://www.powerinnumbers.com.au
bij DGS kost een 40GB €210 (ex verzendkosten en ex accessoires), bij PiN €155 (incl verzendkosten en accessoires)
Ik zal wel heel dom overkomen, maar waar kan ik PiN vinden....

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

je quote de link zelfs :+
PowerinNumbers :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sitecom heeft ook een USB-on-the-Go apparaat waar je bijv een iPod aan de ene kant en een Digicam aan de andere kant kan aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb ooit Hähnel Ni-MH AA batterijen gekocht met 2350 mAh en 1,25V voor mijn Minolta Dimage 5. In m'n Nikon Speedlight SB-600 geven ze gelukkig ook geen problemen, maar vraag me wel af hoe ze zouden presteren in die PD7X ivm dat voltage "probleem". Alkaline batterijen hebben idd een hoger voltage (1,5 V) en zouden dus eerder aan de hoge kant uitkomen. Die 1,2 volt rechargables (Ni-MH etc) zouden eerder aan de lage kant uitkomen lijkt me.

Anyone?



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

HDD> 5Volt
4*1.2 (standaard Ni-MH) = 4.8V
4*1.25 (Hähnel) = 5V
4*1.5 (Alkaline) = 6V

lijkt me dat jouw batterijen dus nog prima binnen de marge passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik kan me van de natuurkunde les van de middelbare school een tijd-voltage(eventueel wattage) diagram herinneren van verschillende batterijen. In het begin gaven die batterijen iets meer dan de opgegeven waarde aan, daarna waren ze een tijdje stabiel en opeens kakten ze in en waren ze rijp voor vervanging.

zoiets als onderstaand;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
^ |
| |
  |
V |\----------\
o |            -------\
l |                    -\
t |                      -\
a |                        \
g |                         \
e |                          \

Wat ik me dus afvraag is wat die Hähnels op die kritische punten doet.



Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de PD7X is inmiddels nieuwe firmware die het spanningsprbleem zou verminderen.... Daarmee blijkt dus dat het probleem er terdege was.
Bij de aankondiging van de PD70X , scheelt maar een 0 .... , wordt dit zelfs als een sterk punt genoemd. Maar eens de eerste ervaringen afwachten. Juni komt ie uit.
In ieder geval gaat ie werken met 2500 mAh AA-type (oplaadbare Ni-MH), das in ieder geval meer dan de NP60 types in Vosonic en Apacer (1000 tot 1100 mAh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 19701 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 02:17:
Voor de PD7X is inmiddels nieuwe firmware die het spanningsprbleem zou verminderen.... Daarmee blijkt dus dat het probleem er terdege was.
Bij de aankondiging van de PD70X , scheelt maar een 0 .... , wordt dit zelfs als een sterk punt genoemd. Maar eens de eerste ervaringen afwachten. Juni komt ie uit.
In ieder geval gaat ie werken met 2500 mAh AA-type (oplaadbare Ni-MH), das in ieder geval meer dan de NP60 types in Vosonic en Apacer (1000 tot 1100 mAh).
Kan je in die nieuwe ook de standaard AA gebruiken? :) Dan hij helemaal ideaal zijn, maar het ding is zoooo snel dat tegen de tijd dat je een stopcontact nodig hebt de HD zo'n beetje vol zit ;)

Ik heb bij de PD7X van Korakal even met mijn mond open gestaan, hoe snel ofdat tie was :9

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 26-05-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Anoniem: 19701 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:02:
[...]

de ervaringen van de Apacer zijn daarin ook heel divers lees ik net:
http://forums.dpreview.co...age=13320048&changemode=1
Die apacer wilde ik eigenlijk wel gaan halen, maar deze berichten maken me een beetje bang?
Zijn dat nou toevallig mensen met een slecht exemplaar. Want ik moet er niet aan denken dat de helft van m'n foto's gewoon niet gekopieerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb de VP2160 met 20GB hdd erin zitten. Prima dingetje, leest van alles (CF, SD, MMC etc.), geen fratsen :) Snelheid van kaartje uitlezen is iets van 1,5MB/sec is niet echt onwijs snel, maar ik doe het toch meestal als ik zit te eten ofzo zegmaar :) En naar de PC haal ik 9MB/sec, snel zat dus :)
Heb hem mee gehad naar Tunesië vorige week en heeft het daan prima gedaan! Ben er iig erg tevreden mee en hij was maar €66,- :) (excl. hdd)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:56:

[...]

Koop die PD7X, geef drie tientjes meer uit en je hebt zoveel meer snelheid. En het ding is echt degelijk :)
McFlipp schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:20:
Ik heb de VP2160 met 20GB hdd erin zitten. Prima dingetje, leest van alles (CF, SD, MMC etc.), geen fratsen :) Snelheid van kaartje uitlezen is iets van 1,5MB/sec is niet echt onwijs snel, maar ik doe het toch meestal als ik zit te eten ofzo zegmaar :) En naar de PC haal ik 9MB/sec, snel zat dus :)
Nou Neo, dat word of een extra geheugen kaartje, of toch die PD7(0)X jou kennende :+



Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:26:
[...]

Kan je in die nieuwe ook de standaard AA gebruiken? :) Dan hij helemaal ideaal zijn, maar het ding is zoooo snel dat tegen de tijd dat je een stopcontact nodig hebt de HD zo'n beetje vol zit ;)

Ik heb bij de PD7X van Korakal even met mijn mond open gestaan, hoe snel ofdat tie was :9
lees http://www.eastgear.com/s...35479a26b04f727b044aa2b00

hij stond ook als vergelijk bij DSG maar die heeft die pagina leeggehaald???
Artz schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:11:
[...]
Die apacer wilde ik eigenlijk wel gaan halen, maar deze berichten maken me een beetje bang?
Zijn dat nou toevallig mensen met een slecht exemplaar. Want ik moet er niet aan denken dat de helft van m'n foto's gewoon niet gekopieerd wordt.
daarom heb ik wel even een pas op de plaats gezet, jammer het ding is de eenvoud zelve verder...
En prijs/kwaliteit is verder ok

En idd het probleem is dat de slechte berichten meer aandacht trekken... en je wilt zelf geen slachtoffer zijn van zo'n exemplaar...
Die Vosonic is 66 euro in dat andere bericht, daar lees ik vergelijkbare berichten over. De spanningsstabilisatie hebben ze zich op verkeken en blijkbaar zijn er grote exmplarische verschillen anders zijn de verschillen in de verhalen niet verklaren.
De Apacer is zelfs maar 59 euro.....

Een overzicht van veel PSD's:
http://www.photozone.de/2Equipment/portableHD.htm

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 26-05-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:54:
[...]

[...]

Nou Neo, dat word of een extra geheugen kaartje, of toch die PD7(0)X jou kennende :+
Extra geheugenkaart ;)

Maar hoezo mij kennende? :P

Edit: De PD7X is zojuist naar de 99 euro gegaan bij DGS, ik ga even achter mijn hd aan en dan denk ik wel dat ik weet wat ik ga doen :Y) Als je er ook één wil stuur even mail dan pik ik er van de week een mee voor je :)

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 28-05-2005 00:43 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste