Er zijn Smartmedia -> Compactflash adapters. Ik heb er zo eentje besteld voor bij mijn PD7X, om ook de kaartjes van mijn oudere Olympus C4000 er bij behoefte op kwijt te kunnen. Expansys.nl heeft ze wel (helaas 34 euro). Ik heb ook wel eens van iemand gelezen die er bij Conrad Duitsland eentje van 5 euro had gekocht, maar die zie ik nu niet meer staanrelonky schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:26:
Ik ben ook zoek naar een (uiteraard niet al te dure) imagedisk. Jammer genoeg slikt die PD7X geen Smart Media kaartjes (die ik dus voor mijn Fuji 6900z nodig ben. Wie heeft er nog andere suggesties. Bij voorkeur ook op AA batterijen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Dat is een goeie tip. Wat zijn jouw ervaringen daarmee?birdie_man schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:34:
[...]
Er zijn Smartmedia -> Compactflash adapters. Ik heb er zo eentje besteld voor bij mijn PD7X, om ook de kaartjes van mijn oudere Olympus C4000 er bij behoefte op kwijt te kunnen. Expansys.nl heeft ze wel (helaas 34 euro). Ik heb ook wel eens van iemand gelezen die er bij Conrad Duitsland eentje van 5 euro had gekocht, maar die zie ik nu niet meer staan
Ik koop liever dat apparaat incl hdd, maar dat is me bij DGS voorlopig te duur. Al komt die 40 GB kwa prijs redelijk in de buurt, alleen had daar voor dat geld een grotere hdd in gemogen.neographikal schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:29:
Edit: De PD7X is zojuist naar de 99 euro gegaan bij DGS, ik ga even achter mijn hd aan en dan denk ik wel dat ik weet wat ik ga doenAls je er ook één wil stuur even mail dan pik ik er van de week een mee voor je
Ik denk er nog ff over na.
Ik ben op zoek naar een SD naar CF adapter, en dan zo dat de SD geheel in de CF past. Dan kan ik mijn SD kaartje in de iPaq en in de Eos 300D gebruiken. Echter tot nu toe nog geen site gezien met een schappelijke prijs voor die dingen. Bij Expansys zie ik ze ook niet staan.birdie_man schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:34:
[...]
Er zijn Smartmedia -> Compactflash adapters. Ik heb er zo eentje besteld voor bij mijn PD7X, om ook de kaartjes van mijn oudere Olympus C4000 er bij behoefte op kwijt te kunnen. Expansys.nl heeft ze wel (helaas 34 euro). Ik heb ook wel eens van iemand gelezen die er bij Conrad Duitsland eentje van 5 euro had gekocht, maar die zie ik nu niet meer staan
Wie weet er één voor rond de 20-25 euro?
Ik heb de tijd, hoor het weljulius schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 02:55:
[...]
Ik koop liever dat apparaat incl hdd, maar dat is me bij DGS voorlopig te duur. Al komt die 40 GB kwa prijs redelijk in de buurt, alleen had daar voor dat geld een grotere hdd in gemogen.
Ik heb de PD7X maar besteld met 40GB bij DGS. Anders was ik gegaan voor een VP2160 bij PiN met 40GB. Maar dan was ik inclusief verzendkosten +/- 160 Euro kwijt met risico op nog extra invoerbelasting etc.julius schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 02:55:
[...]
Ik koop liever dat apparaat incl hdd, maar dat is me bij DGS voorlopig te duur. Al komt die 40 GB kwa prijs redelijk in de buurt, alleen had daar voor dat geld een grotere hdd in gemogen.
En de PD7X heb ik nu voor 175 EURO in de actie, haal hem zelf op in EDE. Net zo makkelijk.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Nog niet zo heel veel ervaring mee eigenlijk. 1x een SM kaartje gekopieerd om te zien of het werkte, en dat ging goed. Ik heb 128MB Sandisk SM kaartjes, ik haalde geloof ik iets van 1 a 1,5MB/sec met dit adapter, wat volgens mij wel een nette snelheid is.relonky schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:45:
[...]
Dat is een goeie tip. Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Ik heb inmiddels ook de PD70X besteld bij DGS Services (zonder harddisk). Wel duurder dan de PD7X, maar vooral de verbeterde stroomvoorziening (stabilisering) maakt het wel waard voor mij. Benieuwd wat voor snelheden ik nu haal met het downloaden van Ultra II, Lexar 40x en Lexar 80x kaartjes ik hiermee ga halen. In de praktijk lijkt het maximum van de PD70X bij zo'n 10MB/sec te liggen als ik de berichten mag geloven die ik lees.
idd;Karlok[JY-616] schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:34:
[...]
Ik heb de PD7X maar besteld met 40GB bij DGS. Anders was ik gegaan voor een VP2160 bij PiN met 40GB. Maar dan was ik inclusief verzendkosten +/- 160 Euro kwijt met risico op nog extra invoerbelasting etc.
En de PD7X heb ik nu voor 175 EURO in de actie, haal hem zelf op in EDE. Net zo makkelijk.
Met een OV studentenkaart ben je alleen wat tijd kwijt, en als je daarnaast er een leuk dagje van maakt om hem meteen ff uit te proberenVerzendkosten, levering in Nederland
Afhalen € 0,00
Vooruitbetaling - 5 Kg € 7,25
Rembours - 5 Kg € 13,25
Buitenland buiten EU € 25,00
Lang leve de OV studentenkaart!julius schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:19:
[...]
idd;
[...]
Met een OV studentenkaart ben je alleen wat tijd kwijt, en als je daarnaast er een leuk dagje van maakt om hem meteen ff uit te proberen
Punt is namelijk dat de gewone lader 1000mAh levert. De meeste standaard autoladers die ik kan vinden gaan tot maximaal 850mAh.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Mocht je die van de Baptist willen hebben, geef even een seintje, dan haal ik er wel één voor je. Of zij namelijk goedkoop verzenden weet ik nietYellowCube schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:36:
zijn er mensen die een autolader voor de XDrive hebben?
Punt is namelijk dat de gewone lader 1000mAh levert. De meeste standaard autoladers die ik kan vinden gaan tot maximaal 850mAh.
Anoniem: 120170
Heb je toevallig al geprobeerd om bestanden terug te zetten van de VP3320 op een geheugenkaartje (zonder de VP3320 aan de PC te hangen)? De website van John De Reuver geeft aan dat dit mogelijk is maar op de Vosonic site staat dit niet vermeld (terwijl het bij de andere Vosonic modellen die dit kunnen wel expliciet vermeld staat).Hans schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:25:
Ik heb 2 weken geleden de Vosonic X's drive VP3320 gekocht met 40GB hdd @ Foto John de Reuver in Velsen (www.vosonic.nl)
Meegehad op vakantie naar Kreta, en daar kwam ie goed van pas. Geweldig apparaat. Heb tot twee keer toe mn gigabyte CF er op gedumpt, en heb hem heerlijk als Mp3 speler en FM tuner kunnen gebruiken aan het zwembad of op het strand. Speelt zowel CBR als VBR mp3 tot 320 kbps.
Aangezien dit voor mij heel belangrijk is zou ik het graag eens checken met iemand die er al een in handen heeft...
Ik dacht eruit te zijn..PD7X bestellen bij de Aussies...komt ie net zo duur (ongeveer dan) bij DSG...maar daar hebben ze ook de PD70X....wat nu...
hoe groot is groot is het risico van die spanningswisseling bij de PD7X? 1 op 10..100...1000?? en hoe reeel is dit 'probleem'.
Snelheid is niet zo'n groot issue met dit prijsverschil...maar is die 50-75 euro het waard dit risico te nemen??
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]
Zie mijn reactie ergens boven. Dan had je het geweten.ForrestX schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:55:
/me is niet blij...
Ik dacht eruit te zijn..PD7X bestellen bij de Aussies...komt ie net zo duur (ongeveer dan) bij DSG...maar daar hebben ze ook de PD70X....wat nu...
Anoniem: 19701
dat is mijn angst ook...Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:00:
[...]
Zie mijn reactie ergens boven. Dan had je het geweten.
Daarom zit ik te twijffelen om aan een aktie mee te doen. Hier zoiets starten mag helaas niet meer. Maar het scheelt toch.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/index.php
Als niet eos gebruiker kwam ik er toch erg leuke tips tegen, heb zelf een Niko Coolpix 4200, lang geen eos... oid, maar mijn lat ligt waarschijnlijk anders.
Verbeteringen t.o.v. de PD7X (bron)
Contructie
[list] • Voltage Regulators
• Metalen scharnieren
• Steverig batterij klepje
• Dikkere en steverige LCD window gemaakt van 0.5mm polyester carbon
• Betere bedieningsknoppen
Eigenschappen
[list] • Sneller (16MB/s* vs 5MB/s)
• Supports SanDisk MemoryStick, MS Pro and Seagate STI 5GB
• Snellere batterij lader (900mA vs 350mA)
• Batterij laad indicator
• Stand Alone format
• Firmware upgrade via memory card
• Support FAT12/FAT16/FAT32 (eerst FAT12/FAT16 or FAT16/FAT32)
Vooral de Voltage regulatoren en de algehele degelijkere uitvoering klinkt aantrekkelijk. Maar vind de meerprijs van € 60,- wel een groot bedrag.
Ben verder nog aan't twijfelen tussen de 40 en de 60 GB uitvoering. Die 20 GB extra is voor de extra lange vakantie die voorlopig nog lang niet op de planning staat:+
[ Voor 3% gewijzigd door jules op 04-06-2005 01:07 ]
Inderdaad een aardig verschil.
Ik zou dan toch voor een PD70X gaan zonder HD en via de pricewatch op zoek gaan naar een goedkope HD. Die van 60 GB beginnen van ca 75 euro.
Als je dan met zo'n aanbieding meedoet is het 145 - 23 + 75 + 6.5 + verzendkosten = ca 250 excl verzendkosten (ca 7.50 eur). De PD70X in je eentje kopen kost 279 ex verzendkosten.... dus je pakt dan maximaal 39 euro.... Wordt het verschil met de 7X iets kleiner... als je voor de goedkoopste HD gaat....
Ik zou zelf graag mijn laptop HD door schuiven van 40 GB en dan een 80 GB los kopen... een losse HD kost me minimaal 100 euro (5400 rpm), in mijn eentje een PD70X kopen kost me minimaal 299 euro exl verz.kosten.
Verschil 145 - 23 + 100 + 6.5 = 229 euro excl verz. dus scheelt me dat 60 euro maximaal...
Uiteraard minder naar mate de losse HD duurder wordt...
edit: en minder als de 16% korting maar 10% wordt bij de aktie. Eerlijk is eerlijk bij voorstelling van zaken. Dus dan wordt het 8.50 euro duurder.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 04-06-2005 10:01 ]
Vreemd genoeg koop ik regelmatig producten (goede van een goed merk) die toch binnen de garantie termijn het begeven. Dan koop ik het liever bij een (gerenomeerde) winkel waar ik mijn garantie makkelijker (eventueel persoonlijk) kan verhalen. PiN viel daarom al af, 't is wel goedkoper, maar transatlantisch je garantie verhalen kan wat moeilijk zijn. Bovendien zit je dan al met verzendkosten die je gemaakte winst al weer teniet doen.Anoniem: 19701 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 04:26:
Ik zou dan toch voor een PD70X gaan zonder HD en via de pricewatch op zoek gaan naar een goedkope HD. Die van 60 GB beginnen van ca 75 euro.
Een HDD ergens anders scoren en er zelf in frotten is ook zoiets. Waar ligt het aan als ie stuk is? leverancier PD7(0)X verwijst naar HDD en HDD leverancier verwijst naar PD7(0)X... Okay, 't kan goed gaan, maar ik tart het lot voorlopig ff niet meer... (/me verwijst naar het S55 topic)
PIN???julius schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:32:
[...]
PiN viel daarom al af, 't is wel goedkoper, maar transatlantisch je garantie verhalen kan wat moeilijk zijn. Bovendien zit je dan al met verzendkosten die je gemaakte winst al weer teniet doen.
deze aanbieding verloopt is gewoon in Nederland... van DGS
Dus ik begrijp de PIN opmerking niet.
ik zou zelf het ook niet (snel) doen via PIN..
en
hmm, hangt ook deels af van je technische en communicatieve bagage, zit hier ok genoeg....Een HDD ergens anders scoren en er zelf in frotten is ook zoiets. Waar ligt het aan als ie stuk is? leverancier PD7(0)X verwijst naar HDD en HDD leverancier verwijst naar PD7(0)X... Okay, 't kan goed gaan, maar ik tart het lot voorlopig ff niet meer... (/me verwijst naar het S55 topic)
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 04-06-2005 13:08 ]
[ Voor 4% gewijzigd door -Stef- op 04-06-2005 15:40 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Anoniem: 118950
www.hl-tronics.de dit
edit: rechtstreeks linken gaat niet
dit is de link van de officiele site:
http://qmail.taipei.in-wi...0705/products_cr_6110.htm
kent iemand deze? Hij heeft ongeveer dezelfde specs als de X-drive VP2160
Hij kost maar 60 euro. En ik ga op die site nu toch al een paar CF en SD kaartjes bestellen. lijkt me wel interessant.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118950 op 04-06-2005 16:24 ]
Je moet nu oppassen dat er niet een paar snelle merken komen, die even de markt afstropen om vervolgens weer te verdwijnen. dan zit je mooi als je er wat mee krijgt...
De Apacer kost ook 60 euro, een reader kost niet veel meer. Gebruik de search.
Wat voor al deze types geldt: ze hebben een relatief zwakke accu en dat is bij de PD70X een stuk beter, maar die kost ook 139 eur of je moet naar de aanbieding kijken (kijk zelf even naar mijn topics).
Het prijsverschil moet ergens in zitten....
Ik heb dus een betrouwbare en goedkope storagebank nodig. Snelheid is niet zo belangrijk, batterijduur evenmin omdat de adapters die erbij zitten waarschijnlijk toch wel op 110V werken en ik elke dag in een hotel zit. MP3 playback is wel handig, dan kan het ding mijn iPod voorlopig vervangen. Enige reden waarom ik niet voor de VP300 zou moeten gaan?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Enige 'nadeel' ten opzichte van de nieuwere modellen vind ik:
1. het LCD schermpje: slecht leesbaar (geringe inkijkhoek, geen backlight)
2. de plaatsing van de aan/uit knop, die nogal makkelijk ongewild ingdrukt wordt als je de bijgeleverde hoes gebruikt.
1 is niet echt een probleem natuurlijk. Kwestie van je apparaat correct neerleggen/vasthouden. En licht heb ik zelf wel ergens anders van.
Door 2 kun je voor verrassingen komen te staan omdat de accu ineens leeg (leger) blijkt te zijn, omdat het ding in je tas ingeklemd is geweest en dus af en toe aan ging.
Ik ondervang 2 enigszins door de klittebandbevesting van de case schuin dicht te maken, dus niet rechtstreeks over de knop, zoals normaal zou zijn. Sommige mensen slijpen de knop af tot op de hoogte van de behuizing, zodat hij minder uitsteekt...
Verder prima ding. Gebruik hem niet als MP3 speler, noch op 110V trouwens.
http://www.d95.nl/Vosonic.htmDr. Strangelove schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:17:
Ik denk over de X-Drive Pro VP300. I................ Enige reden waarom ik niet voor de VP300 zou moeten gaan?
ik zie hem niet meer met prijs erbij staan, volgens mij moet je naar de opvolger....
Op 10 dagen had ik al een nieuw toestel in huis
http://www.powerinnumbers.com.au/
Ook zeer sterke prijzen, wel even zelf omreken want de prijzen in euro zijn niet 100% up to date
Ze hebben het hele asortiment.
Tip , ga voor de 4200tr schijven want het voordeel van de 5400tr schijven is zeer miniem !!!
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
Ik heb mijn beslissing gemaakt, ik ga een VP2160 bestellen in Duitsland. De 40gb versie heb ik als het goed is in huis voor onder de €140.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-06-2005 15:18 ]
PD70X ohne HDD EUR 159,00
das weer een stuk duurder dan in NL bij DGS...
Idem met PIN, de HD van 80 gieg was in NL veel goedkoper, de PD70x kwam op ca 110
AU $175.00 === > 0.628408 -----> =110 eur das 29 verschil, maar dan heb je hem nog niet hier...
Met 80 gieg disk 229 euro (365 AUD) en das met 152 euro (107+145 als je los koopt) 33 euro verschil, zonder verrekening van alle verzendtoestanden links en rechts.
Voor dit verschil vind ik het een te groot risico voor PIN te gaan.
Goedkopere sites kon in D nog niet vinden, de pd70x is pas uit...
http://www.google.nl/sear...e&hl=nl&lr=&start=10&sa=N
Leider ... zie je vaak bij alle site op de 1e pagina van deze zoekaktie
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 10-06-2005 21:34 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-06-2005 23:08 ]
Wie ben jij om daar over te oordelen! Je hebt er duidelijk nog nooit besteld, ik heb er al een 10 bestellingen opzitten bij hun en de service is onovertroffen. De leveringen snel en de aangegeven wisselkoers foutDr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:06:
Punt is meer dat PIN misleidend is en zijn klanten slecht informeert en/of bedriegt. Met zo'n club wens ik geen zaken te doen, dat risico is me te groot. Aan de andere kant hoor ik veel goede berichten over ze... jammer toch.
Maar dat moet je zelf na rekenen hé. Iemand daarvoor als vals beschuldigen gaat dan wel erg ver. Beschuldig dan uw bank ook maar want zij houden ook geld over op uw overschrijvingen , enz....
En bij fouten stuur je het gratis terug (probeer dat maar eens ergens anders) en geen discussie erover je krijgt gewoon een ander toestel/kaartje in de bus een week later.
Ik betaalde op mijn DELTRON CINEDISK van 40 Gb een 12.5 euro invoertax (kostprijs toen was 400 euro)
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
Had ik dat maar eerder geweten over PiN. 'k Was juist gebrand op een goeie service bij evt defecten enzo. Anyway, heb m'n PD70X nu in huis, morgen ff dagje testen in RotterdamTwido schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:54:
En bij fouten stuur je het gratis terug (probeer dat maar eens ergens anders) en geen discussie erover je krijgt gewoon een ander toestel/kaartje in de bus een week later.
Eergister heb ik hem iig gemist (zie hier). Op 3/4 van de ruimte op m'n geheugenkaartjes ben ik maar snel overgestapt op JPG ipv RAW. Zonde!
[ Voor 20% gewijzigd door jules op 11-06-2005 11:06 ]
205 * 0.628408 = 128.82 euro voor een 80 gieg HD 5200 rpm terwiijl ik begin deze week 107 bij PCHut betaald heb..
Een 4200 is wat goedkoper maar dat is bij PCHut ook zo (93 zelfs maar), dus dat verschil blijft ongeveer...
PIN, prima, maar let op wat je koopt... zoals overal... (ze moeten hun marge toch ergen pakken...).
De PD70x kaal zou dan 110 euro plus ca 4 euro tax plus verzednkosten= ca 130 euro gaan kosten????
Bij DGS ben je bij vooruitbetaling ca 150 kwijt, rest nog 20 euro verschil... Kies zelf of daaarvoor zover van huis wilt gaan...
Op spul van 400 euro kan het verschil interessanter worden.... maar nu ging het om de pd70x.....
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 11-06-2005 11:15 ]
Als jij het fijn vind om te kopen bij een zaak die je een foute prijs opgeeft dan moet jij dat weten. Ik beschuldig niemand vals: feit is dat hun wisselkoersen NIET KLOPPEN en niet op een paar procent ook. In mijn boekje is dat een streep erdoor, zat andere winkels die wél een correcte prijs opgeven. Voeg daarbij het risico dat je ook nog invoerrechten mag betalen omdat ze buiten de EU zitten en dan vind ik PiN niet meteen de beste winkel om te bestellen. Ik ben ervan overtuigd dat ze best goede service leveren, dat roept iedereen, maar ook andere winkels doen dat.Twido schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:54:
[...]
Wie ben jij om daar over te oordelen! Je hebt er duidelijk nog nooit besteld, ik heb er al een 10 bestellingen opzitten bij hun en de service is onovertroffen. De leveringen snel en de aangegeven wisselkoers fout
Maar dat moet je zelf na rekenen hé. Iemand daarvoor als vals beschuldigen gaat dan wel erg ver. Beschuldig dan uw bank ook maar want zij houden ook geld over op uw overschrijvingen , enz....
Ik betaalde op mijn DELTRON CINEDISK van 40 Gb een 12.5 euro invoertax (kostprijs toen was 400 euro)
Feit is, als je dat weet dat de wisselkoersen niet kloppen, dan kan je er voor kiezen of je er mee leeft of niet. Wellicht zijn ze gewoon te lui om iedere dag/week die koersen opnieuw te berekenen. Wellicht bieden ze het wel aan als extra service omdat Europa een behoorlijk afzetgebied voor ze is?Dr. Strangelove schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:32:
Als jij het fijn vind om te kopen bij een zaak die je een foute prijs opgeeft dan moet jij dat weten.
Ik reken ze er niet op af, ik weet dat een site handmatig bijwerken behoorlijk wat tijd vergt. Zeker als het om die lullige wisselkoersen gaat. Wellicht verstandig van ze om aan te geven dat het ter indicatie is?
2 en een halve week later had ik nog niets binnen, wel alles al betaald (creditcard), dus maar eens gaan mailen. Waarschijnlijk is er ergens iets misgegaan, want ze boden mij aan om de PD70x op te sturen, zonder extra kosten. Dus ik heb nu een PD70x voor de prijs van een PD7x (zonder HD). Dat vind ik nou nog eens service!
Morgen maar eens op pad met camera en image tank. En er voor zorgen dat ik het kaartje ook goed vol schiet
185 foto's geschoten, ruim 2 kaartjes van 128 meg in mijn geval. En aangezien ik maar 1 kaartje heb (ik ben mijn 64 meg kaartje kwijt) komt dit heel erg van pas
*mijn nieuwe trusted companion voor in de wildernis
Zo erg kan het dus nooit zijn, anders zouden ze zich er niet aan branden om die spullen nog te verkopenGeachte heer,
Dit model blijft voorlopig gewoon leverbaar. Standaard meegeleverd wordt: Adapter, USB kabel en draagtas.
Met vriendelijke groet,
DGS Services
M. de Gelder
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 15-06-2005 17:19 ]
Nou ja, er was eerst een relletje omdat een importeur het product zwart aan het maken was, en die spanningsproblemen. Het is voor mij in ieder geval nóg een geruststelling dat het product schijnbaar gewoon verkocht wordtKorakal schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:24:
Tja, ik weet niet hoe je erbij komt dat er überhaupt sprake zou zijn van iets 'ergs'; als er een 'verbeterd' model op de markt komt hoeft de oude toch niet per definitie slecht te zijn? Dat is met alle producten zo.
k5l \o/

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 15-06-2005 17:27 ]
Nou sterker nog, wmb is het een killer. Hij is snel (ja 5MB/s is snel, 16MB/s in snellerjulius schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:28:
Wat ik al eens eerder zei; als de PD7X daadwerkelijk (grote) mankementen zou hebben, dan zou de PD70X er voor in de plaats komen. Maar aangezien ze deze nog gewoon blijven verkopen, is het gewoon een ideaal goedkoper broertje dan de PD70X voor veel niet al te veel eisende mensen.
1. Ze hebben er weinigAnoniem: 141370 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:42:
Kijk hier is:
www.disneyworld.com
Volgens mij zijn zij de goedkoopste..
2. Ze zijn zelfs duurder dan DGS
3. Dit is je eigen site en dit heet ook wel spam...
[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 16-06-2005 09:57 ]
Anoniem: 141370
www.imagetank.nu
Volgens mij zijn zij de goedkoopste.. -->
[ Voor 21% gewijzigd door Remy op 16-06-2005 09:59 ]
1. 4 verschillende imagetanks... Vind ik niet zo weinig. Hebt er maar 1 nodig.neographikal schreef heel dapper:
1. Ze hebben er weinig
2. Ze zijn zelfs duurder dan DGS
3. Dit is je eigen site en dit heet ook wel spam...
2. Je hebt kennelijk niet eens de moeite genomen om te kijken. Niet duurder maar goedkoper dan DGS.
3. Sorry voor alle lezers van dit forum. De Neographikal wil liever dat jullie bij DGS kopen en duurder uit zijn dan bij ....... (mag ik niet zeggen want dan spam ik)
De Neographikal heeft gelijk dat ik hier een spambericht heb geplaatst. Hoort niet, is niet netjes enz enz. Weet ik. Het gekke is alleen, dat hier in deze thread een hoop mensen zitten die geintresseerd zijn in imagetanks en die graag willen weten waar deze goedkoop te krijgen zijn. Was ik nu niet eigenaar geweest van ...... dan had iedereen dat berichtje toegejuigd, want ik meen het wel als ik zeg: volgens mij zijn zij (wij dus, ok) de goedkoopste. Heb ze zelf nog nergens goedkoper gezien.
Dus allen: willen jullie goedkoop kopen, snelle levering en goede service: vraag maar aan de Moderator. Hij weet nu als enige waar je terecht kunt.Remy moddereette heel correct::
Groeten Björn
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 141370 op 20-06-2005 10:17 ]
Anoniem: 22659
Volgens mij mag je gerust spammen in je ondertitel, kun je ook gelijk een linkje van maken. De volgende keer werk ik bij goeie tips wel op provisiebasis
Voor wat betreft punt:Anoniem: 141370 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:39:
1. 4 verschillende imagetanks... Vind ik niet zo weinig. Hebt er maar 1 nodig.
2. Je hebt kennelijk niet eens de moeite genomen om te kijken. Niet duurder maar goedkoper dan DGS.
3. Sorry voor alle lezers van dit forum. De Neographikal wil liever dat jullie bij DGS kopen en duurder uit zijn dan bij ....... (mag ik niet zeggen want dan spam ik)
Dus allen: willen jullie goedkoop kopen, snelle levering en goede service: vraag maar aan Neographikal of aan de moderator. Hij weet nu als enige waar je terecht kunt.
1. Ik heb ook maar één auto nodig, toch is het prettig dat er meer auto's op de markt zijn. Dat heet keuzevrijheid
2. Op het moment dat ik heb gekeken waren jullie €5,- duurder met de Xdrive en nog één. Vraag me even niet meer welke twee het waren, maar jullie waren duurder.
3. Je doet nou net of DGS een slechte winkel is, onder het motto: wij zijn beter. Tot nu toe zijn er anders zeer weinig klachten over DGS afaik.
Overigens is de bovenstaande post je eerste post waar je je bedrijf niet in hebt genoemd, op dit forum. Dat zegt genoeg wat mij betreft.
Maar om je een tip te geven, zorg dat je producten in de pricewatch op de frontpage komen en dat jouw prijzen erbij staan. Dat levert je gegarandeerd klanten op, even als de shop survey (als je inderdaad zo'n goede service verleent).
De meeste mensen houden niet van spam, het wordt al heel anders als je de verschillen tussen de verschillende apparaten uitgebreid uitlegt, met eventuele uitvalpercentages in je shop, etc etc. Dat doen wel meer mensen hier, zonder overigens hun site te noemen maar als je die in je homepageveld opneemt in je profiel weten we je echt te vindenWas ik nu niet eigenaar geweest van ...... dan had iedereen dat berichtje toegejuigd, want ik meen het wel als ik zeg: volgens mij zijn zij (wij dus, ok) de goedkoopste. Heb ze zelf nog nergens goedkoper gezien.
Spammen in de ondertitel mag ook niet, evenals in je sig (weet ik uit ervaringAnoniem: 22659 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:50:
offtopic:
Volgens mij mag je gerust spammen in je ondertitel, kun je ook gelijk een linkje van maken. De volgende keer werk ik bij goeie tips wel op provisiebasis
Ontopic verder: Ik heb dit weekend met de PD70X van julius mogen spelen, geweldig apparaat

Toch zal ik zelf gewoon de PD7X halen, omdat de flashkaart die ik gebruik nauwelijks sneller is op de PD70X. En die kaart ga ik dus níet vervangen
[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 20-06-2005 10:26 ]
Gelukkig staan er nog wel eens links in de myreact heAnoniem: 141370 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:39:
[...]
Dus allen: willen jullie goedkoop kopen, snelle levering en goede service: vraag maar aan de Moderator. Hij weet nu als enige waar je terecht kunt.
Groeten Björn
Begrijp ik goed dat als ik bheirman zijn pagina post dat het wel mag ? (ik ken de hele goede man niet, ben dus geen eigenaar en ben niet eens gerelateerd?)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Dat valt niet echt onder het kopje spamRonaldH schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:30:
[...]
Gelukkig staan er nog wel eens links in de myreact he
Begrijp ik goed dat als ik bheirman zijn pagina post dat het wel mag ? (ik ken de hele goede man niet, ben dus geen eigenaar en ben niet eens gerelateerd?)
Wat mij trouwens opviel is dat het voor de snelheid niet zo heel veel uitmaakt of je een HD hebt met veel cache of weinig cache, hij lijkt even te wachten tot alles sowieso op de HD staat. Maar goed, met die snelheden maakt het ook weinig uit of je nou 2MB cache hebt of 16MB. Dat scheelt ten hoogste drie hele seconden
Of je kunt het eenmalig posten van een site geen spam noemen, had een hoop topic vervuiling gescheelt en gewoon de lezer een alternatief geboden... als hij zijn claims niet waar maakt wordt hij echt wel afgebrand!neographikal schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:34:
[...]
Dat valt niet echt onder het kopje spamPIN, DGS, etc worden hier verder allemaal genoemd, dussssss trek je conclusie
Als hij vaker dan eenmalig zijn site post, ja, dat is verkapt adverteren/spammen, nu vind ik het verschil tussen of hij het post of een ander domweg te klein.
Een doorsnee notebook schijf kan al snel meer dan 15 meg/s schrijven. dat is sneller dan de doorsnee flash kaart kan leveren en zal de buffer op de HD altijd zo goed als leeg zijn.Wat mij trouwens opviel is dat het voor de snelheid niet zo heel veel uitmaakt of je een HD hebt met veel cache of weinig cache, hij lijkt even te wachten tot alles sowieso op de HD staat. Maar goed, met die snelheden maakt het ook weinig uit of je nou 2MB cache hebt of 16MB. Dat scheelt ten hoogste drie hele seconden
Zelfs Sandisk extreme III gespecced op 20meg/s zal in de doorsnee reader die 20 meg niet halen. Verder verwacht ik van een goed backup apparaat (wat een imagetank uiteindelijk is) dat de buffer geflushed is naar een vast medium voordat het apparaat aangeeft klaar te zijn. Dus de cache leeg en netto voordeel van de cache nihil zal zijn.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
1. Zeg ook niet dat je bij ons MOET kopen. Zeg alleen maar dat je OOK bij ons KUNT kopen en niet alleen bij DGS. Hierdoor heb je dus MEER keuze.neographikal schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:21:
[...]
Voor wat betreft punt:
1. Ik heb ook maar één auto nodig, toch is het prettig dat er meer auto's op de markt zijn. Dat heet keuzevrijheid
2. Op het moment dat ik heb gekeken waren jullie €5,- duurder met de Xdrive en nog één. Vraag me even niet meer welke twee het waren, maar jullie waren duurder.
3. Je doet nou net of DGS een slechte winkel is, onder het motto: wij zijn beter. Tot nu toe zijn er anders zeer weinig klachten over DGS afaik.
2. Okee, we gaan ze even stuk voor stuk nalopen:
XS-Drive VP2160, 40 GB
Wij 165, DGS 169
XS-Drive VP2160, 60 GB
Wij 189, DGS 199
XS-Drive VP2160, 80 GB
Wij 215, DGS 239
XS-Drive VP3320, 40 GB
Wij: 230, DGS 225
XS-Drive VP3320, 60 GB
Wij: 255, DGS 249
XS-Drive VP3320, 80 GB
Wij: 285, DGS 279
XS-Drive VP6210, 40 GB
Wij 289, DGS 299
XS-Drive VP6210, 60 GB
Wij 315, DGS 339
XS-Drive VP6210, 80 GB
Wij 345, DGS 379
Zij leveren de 3320 dus iets goedkoper, maar wel met NP60 accu, terwijl wij met NP120 accu leveren (11 uur muziek ipv 7).
De rest leveren wij toch echt goedkoper, en in sommige gevallen zelfs ERG veel goedkoper (VP6210 80GB).
3. Lijkt me een beetje overdreven. Zeg toch niet dat zij slechte service leveren? Niet zo bedoelt iig. Nog nooit iets bij hun gekocht.
Das waar. Kan voor de rest ook wel alle info van mijn site gaan copy-pasten.Overigens is de bovenstaande post je eerste post waar je je bedrijf niet in hebt genoemd, op dit forum. Dat zegt genoeg wat mij betreft.
Hebben we geprobeerd, maar ze willen ons niet plaatsen. Te weinig artikelen. Tot zover de objectiviteit van de pricewatch. Erg jammer.Maar om je een tip te geven, zorg dat je producten in de pricewatch op de frontpage komen en dat jouw prijzen erbij staan. Dat levert je gegarandeerd klanten op, even als de shop survey (als je inderdaad zo'n goede service verleent).

Ok, doen we dat voortaan.De meeste mensen houden niet van spam, het wordt al heel anders als je de verschillen tussen de verschillende apparaten uitgebreid uitlegt, met eventuele uitvalpercentages in je shop, etc etc. Dat doen wel meer mensen hier, zonder overigens hun site te noemen maar als je die in je homepageveld opneemt in je profiel weten we je echt te vinden
PS. Uitvalpercentage ca 0%. Kreeg nu voor t eerst een afstandsbediening terug van de VP6210. Voor de rest nog geen retouren.
Groet
Ik heb het vermoeden dat die Ultra III dan tegen de 10-12MB/s zal zitten. Die Ultra II is gespecced op 10MB/s uit mijn hoofd, maar ik haal er een 5-6MB/s meeRonaldH schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:41:
[...]
Een doorsnee notebook schijf kan al snel meer dan 15 meg/s schrijven. dat is sneller dan de doorsnee flash kaart kan leveren en zal de buffer op de HD altijd zo goed als leeg zijn.
Zelfs Sandisk extreme III gespecced op 20meg/s zal in de doorsnee reader die 20 meg niet halen. Verder verwacht ik van een goed backup apparaat (wat een imagetank uiteindelijk is) dat de buffer geflushed is naar een vast medium voordat het apparaat aangeeft klaar te zijn. Dus de cache leeg en netto voordeel van de cache nihil zal zijn.
Het lijkt me inderdaad handiger de discussie over de winkels nu maar te stoppen
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 20-06-2005 10:47 ]
Ipod is ook gewoon een USB mass storage ding, tenminste in Linux, dus ik neem aan dat windows er ook prima met de file manager op kan rondhangenSabbi schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:32:
en bevalt dat nou een beetje, zo'n ipod als imagetank? Vooral het gedeelte van het tank proces waar je je plaatjes naar de pc kopieert is me nog enigszins onduidelijk... Ik heb weinig zin om al mijn foto's in itunes te gaan zitten bekijken, daar gebruik ik wel m'n eigen browser voor.
Die VP6210 is ruim 100 euro goedkoper en voor mij is lang MP3 luisteren op de accu toch niet echt van belang. Op vakantie gooi ik de helft van dat ding vol met MP3's en die gaat via zo'n FM Modulator naar de radio.
[ Voor 43% gewijzigd door MrSleeves op 20-06-2005 11:48 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Iets meer info mag van mij wel wel.Derek S. schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:08:
iPod photo 30/60GB + iPod Camera Connector.![]()
(Gebruik zelf de iPod photo 40GB + Camera Connector)
(iemand anders met ervaring met de Ipod Photo is ook welkom)
Hoe lang duurt het bv om een kaartje van af je camera op de Ipod te krijgen? Wat doet het met de batterij? En hoe krijg je de foto's weer van de Ipod af? Alleen met Itunes of kan je ook bv in een internetcafé je Ipod benaderen om wat foto's te mailen ofzo?
Ben erg benieuwd. Een Ipod zit toch in de planning en een reis naar Canada is geboekt, dus ik ben ook op zoek naar een image tank
2 seconden Google. http://www.ipodlounge.com...od-camera-connector-ipod/littlejoannes schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:39:
[...]
Iets meer info mag van mij wel wel.
Hoe lang duurt het bv om een kaartje van af je camera op de Ipod te krijgen? Wat doet het met de batterij? En hoe krijg je de foto's weer van de Ipod af? Alleen met Itunes of kan je ook bv in een internetcafé je Ipod benaderen om wat foto's te mailen ofzo?
Ben erg benieuwd. Een Ipod zit toch in de planning en een reis naar Canada is geboekt, dus ik ben ook op zoek naar een image tankDus als de combinatie in die Ipod Photo goed zit is voor mij de keuze snel gemaakt.
Wat minder lui mag ook wel
zelf iets minder dwaas doen ipv simpel de eerste google hit invullen, in dat review (dat we natuurlijk allang gelezen hadden) staat helemaal niks over plaatjes van ipod > pc., alleen camera > ipod.Derek S. schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:14:
[...]
2 seconden Google. http://www.ipodlounge.com...od-camera-connector-ipod/
En aangezien ik veel dingen gehoord heb over dat een ipod onder windows juist geen mass storage device was, ervaringen gevraagd.
Het leuke van zon ding zou juist zijn dat je wat extra storage hebt tijdens je vakantie, op je mp3-spelert. En ze zijn hompende minder lelijk dan zo'n xdrive geval.
Mjah ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik wil m'n iRiver mp3 speler misschien gaan verkopen, en misschien er een Ipod Photo voor terug kopen. Lijkt me opzich een ideale combinatie: op reis naar muziek luisteren terwijl je foto's bekijkt. Aan de andere kant: als ik op reis ga neem ik m'n laptop vaak mee, dan is het net zo makkelijk om aan het eind van de dag die foto's ff op de laptop te knallen. Ik heb geen idee hoevaak ik de storage tank functie in de praktijk ga gebruiken...littlejoannes schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:39:
[...]
Iets meer info mag van mij wel wel.
Ben erg benieuwd. Een Ipod zit toch in de planning en een reis naar Canada is geboekt, dus ik ben ook op zoek naar een image tankDus als de combinatie in die Ipod Photo goed zit is voor mij de keuze snel gemaakt.
Ik denk dat een storagetank vooral voor mensen is dieDenMan schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:16:
Aan de andere kant: als ik op reis ga neem ik m'n laptop vaak mee, dan is het net zo makkelijk om aan het eind van de dag die foto's ff op de laptop te knallen. Ik heb geen idee hoevaak ik de storage tank functie in de praktijk ga gebruiken...
1. niet genoeg geheugenkaartjes hebben voor 1 fotosessie
2. als je lang op vakantie gaat en geen laptop bij je hebt en geen internetcafe's tegenkomt
Kortom: hoe vaak heb je nu het probleem dat je te weinig geheugenruimte hebt?
Ik heb een S1 met een 1GB kaartje, maar zodra ik ga filmen gaat het hard dus wil ik niet het risico nemen dat m'n kaartje vol is en niks meer kan. En een internetcafe tegenkomen en dan? Dan moet je hopen dat ze een snelle verbinding hebben en meerdere GB's ergens dumpen wordt ook lastig (en tijdrovend).T.T. schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat een storagetank vooral voor mensen is die
2. als je lang op vakantie gaat en geen laptop bij je hebt en geen internetcafe's tegenkomt
En ik heb geen laptop om mee te nemen, helaas. Anders was dat uiteraard de oplossing.
Als ik 1 GB erbij gekocht had was ik 70-80 euro kwijt geweest voor mijn SD... zelfs een CF is minimaal 60 euro.
Mijn harde schijf van 80 gieg kostte 107 euro.. en die heb ik naar mijn laptop doorgeschoven waar een 40 gieg vrij komt.
Wel dan komt eigenlijk nog de PD70x erbij. Maar dan hoef ik ook geen laptop of extra kaarten ,meer mee te nemen of te kopen...
Het is maar waar je voorkeur ligt, maar kijk uit dat je niet zoveel later achteraf het meervoudige hebt uitgegeven... "Penny-Wise, Pound-Foolish" zoals ze aan de andere kant van het water zeggen..
Luiheid is het niet, misschien schatte ik de behulpzaamheid van sommige Tweakers te hoog in.Derek S. schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:14:
[...]
2 seconden Google. http://www.ipodlounge.com...od-camera-connector-ipod/
Ik zou graag van een Tweaker horen wat zijn/haar (objectieve) bevindingen zijn.
De review waar jij kortweg naar verwijst heeft (natuurlijk) niet dagelijk gebruik getest. En dat zijn juist die dingen die ik graag van een mede Tweaker zou horen.
Dus hoeveel keer kan je bv een 128 MB kaartje overzetten voordat de Ipod aan de oplader moet. Heeft het gevolgen voor je batterij van de camera etc.
Ik ben zo iemand van het eerste type.T.T. schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:37:
Ik denk dat een storagetank vooral voor mensen is die
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik heb momenteel 2 x 512 mb CF kaartjes. Voorheen was dat veelal ruim voldoende als ik op jpg schoot met m'n D70 (max kwaliteit en resolutie). Maar sinds kort zie ik toch wel de voordelen in van op RAW schieten, vandaar die image tank. En in de extreemste situaties baal ik toch wel ervan dat ik máár 512 mb kaartjes heb. Die zijn binnen no time vol. De Red Bull Air Race was een leuk voorbeeld. Binnen 3-5 min had ik een kaartje volgeschoten en moest hem daarna weer verwisselen. Een 1 GB kaartje had me wat handelingen bespaardAnoniem: 19701 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:14:
ik heb bewust 2x 256 MB gekochten ben zo de winter doorgekomen en de kat eerst maar eens uit de boom te kijken.
Voor gewone vakantie foto;s maakt het natuurlijk niet uit. Toevallig was het wel de 2e keer in korte tijd dat ik ontzettend veel foto's in een hele korte tijd schoot. Wellicht dus binnenkort wat 512 mb kaartjes te koop
- Koop een Toshiba Libretto 100ct/110ct (100-200 Euro als je goed doet) via Ebay of marktplaats.
- stop 20-40 GB hd erin (zolang bios nog toelaat)
- win98/w2k software erin
- goede imageviewer voor checken op details (je profiteert van scherpere 800x480 scherm), dus acdsee of irfanview
- en wifi/netwerkkaart voor snel overzetten naar je pc....
- CF adapter erin voor lezen kaarten.
Uiteraard weet ik dat het iets langer opstart, maar je hebt dan wel meer bekijk/controle mogelijkheden. Of je maakt een linux bakje van. Libretto heeft twee PCMCIA slots type I, en er kan een type II in.
Aan je de keus.
(ik heb inderdaad Libretto 110ct, en die gebruik ik voor mezelf een imagetank, dus even leegmaken van kaarten en dan kan ik alweer verder....)
PS: in mijn vakantie sleep ik niet zo graag met een laptoppie, anders kan het wel als de situatie zich ervoor leent. Onderschat niet: die accus zijn vaak op... moet je wel vaak aan het snoer... Ik heb hier ook nog 2 zeer oude laptops staan, 386 en 486, accus..... op... (te duur nieuwe accus...)
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 22-06-2005 00:01 ]
was redelijk aantrekkelijk geprijsd bij de electronica boer in de buurt: € 149,- voor een 40 Gb. Kan alleen niks vinden hierover...
Anoniem: 23544
Wat die accu betreft: die vervang je eenvoudig voor eentje met een grotere capaciteit. Vooralsnog lukt het me makkelijk om het apparaat ca. 12x tot 15x met een volle 512MB CF te bestoken.
Het accuprobleem blijkt dus wel opgelost te zijn.
de hdd kun je ook makkelijk voor een andere vervangen, nu heb ik 20GB, voorlopig is dat meer dan genoeg (ruim 7000 foto's op 8MP!!) Mocht het te klein zijn, vervang ik die gewoon voor een grotere.
Een imagetank is echt een uitkomst als je veel fotografeert en dus het aanschaffen van veel (bijv.) 512Mb of wat minder 2GB kaartjes om je tijd door te komen zonder pc duurder wordt dan zo'n imagetank. Met een caradapter hoef je je ook niet druk te maken om de accu... als je je auto bij de hand hebt
een rekensommetje overtuigt meestal van het nut van een imagetank.
12x op één acculading (bij de Sitecom) 512MB wegschrijven kost je 130 euro (dat heb ik ervoor betaald). 12x 512MB CF kost je ca. 12 x 35 = 420 euro. tel uit je winst. (35 euro was de prijs van mijn CF-kaartje). Een imagetank (zoals de MD-049) is al rendabel vanaf 4 volle CF kaartjes, de Vosoic VP2160 al vanaf 7 kaartjes. Nou heb je er meestal twee, voor noodgevallen, dus je moet de aanschaf van 7 CF rekenen voor 1 imagetank + 2 CF-kaartjes. Op vakantie schiet je makkelijk 8 CF-jes vol... need to say more? En nee, ik heb geen aandelen Sitecom, Vosonic of XS-Drive
Ik ben er blij mee! Superuitvinding
1. De inhoud van de Multimedia Photobox • 1x Conceptronic multimedia Photobox • 1x 2.5” HDD (40,60,80GB Optioneel) • 1x Polymeer batterij 3.7V 1600mA (1 jaar garantie) • 1x USB On The Go kabel (USB Mini naar USB A (mannelijk) aansluiting) voor verbinding met de pc. • 1x USB On The Go kabel (USB mini naar USB A (vrouwelijk) aansluiting) voor verbinding met een ander USB apparaat • 1x Voedingsadapter: 5V DC 1.2A • 1x Draagtasje • 2x schroef voor 2,5” harde schijfForrestX schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:37:
iemand ervaring met de Conceptronic Multi Media Photobox 2,5"? link naar de site
was redelijk aantrekkelijk geprijsd bij de electronica boer in de buurt: € 149,- voor een 40 Gb. Kan alleen niks vinden hierover...
niet slecht voor die prijs, zelfs een 1600 mA accu.
Ken hem verder niet.
Tegenwoordig schiet ik RAW, is veel meer te behalen dat met JPG. Met D70 bijv 12 bits kleurdiepte ipv 8. Vooral de donkere situaties is gewoon veel en relatief makkelijk te redden... dus 7000 foto's op 8mp op 20 GB vind ik niet echt juist uitgedrukt... Da's 2,8 MB per foto. Een redelijke jpg kwaliteit dus. Maar toch is er meer haalbaar in RAW...Anoniem: 23544 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:13:
de hdd kun je ook makkelijk voor een andere vervangen, nu heb ik 20GB, voorlopig is dat meer dan genoeg (ruim 7000 foto's op 8MP!!) Mocht het te klein zijn, vervang ik die gewoon voor een grotere.
mmm..denk dat ik deze maar ga halen dan...zie geen nadelen ten opzichte van de PD7x...en voordeel in de prijs!Anoniem: 19701 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:11:
[...]
1. De inhoud van de Multimedia Photobox • 1x Conceptronic multimedia Photobox • 1x 2.5” HDD (40,60,80GB Optioneel) • 1x Polymeer batterij 3.7V 1600mA (1 jaar garantie) • 1x USB On The Go kabel (USB Mini naar USB A (mannelijk) aansluiting) voor verbinding met de pc. • 1x USB On The Go kabel (USB mini naar USB A (vrouwelijk) aansluiting) voor verbinding met een ander USB apparaat • 1x Voedingsadapter: 5V DC 1.2A • 1x Draagtasje • 2x schroef voor 2,5” harde schijf
niet slecht voor die prijs, zelfs een 1600 mA accu.
Ken hem verder niet.
waar heb jij die nederlandstalige info vandaan als ik vragen mag?
Effe op die homepage zoeken.
Zal toch eens kijken of er een test van is...
Vaak komt het lek dan boven......
iets....:
http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/5809
blind overzetten... en daarom is de PD70X duurder...
http://www.zeenz.nl/recent.php?id=245#art_4
http://www.computerconnec...lang=nl&target=d1165.html
€75.80 ......
http://www.directcomputer...?leverancier=Conceptronic
€ 64.14
http://shop.informatique....op.xgi?M=TOP&G=021&FRS=ON
€79 ......
http://www.onestarsystems...producten_controllers.htm
€68 ......
http://www.4launch.nl/sho...p?hoofdcategorie=Geheugen
€63 ......
kortom effe rondkijken loont....
Hij lijkt wat op de Apacer Steno image tank (nr niet bij de hand), die kost ca 60 euro maar ook
die had last van een zwakke accu. Alleen die heeft geen cardreader schiet mij net te binnen, al zijn die niet duur meer en heb je er wellicht een liggen..
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 23-06-2005 20:40 ]
De modellen: (richtprijzen) ( schijfgrote)
Apacer Share Steno CD311 (199 euro) 40 Gb
Archos AV480 (655 euro) 80 Gb
Compactdrive PD7X (175 euro) 40 Gb
Epson P-2000 (519 euro) 40 Gb
MSI Mega View 566 (420 euro) 20 Gb
Nikon Coolwalker MSV-01 (579 euro) 30 Gb
Sitecom Media Drive (170 euro) 30 Gb
Vosonic VP2160 (169 euro) 40 Gb
Vosonic VP6210 (299 euro) 40 Gb
Keuze van de redactie:
De COMPACTDRIVE PD7X biedt voor een scherpe prijs de snelste prestaties met een behoorlijke opslagcapaciteit en heeft dan ook alle ingrediënten in huis voor ons predikaat keuze van de redactie. Vooral de aluminium behuizing en de snelle prestaties maken dit toestel tot een genot voor wie intensief en vaak gebruiktmaakt van een photo-wallet, en het prijskaartje maakt hem ook nog eens beschikbaar voor de gewone consument.
Wie naast mobiele opslag zijn foto's ook wil presenteren, doet er goed aan de Epson en MSI inzending een nadere blik te gunnen. Deze aparaten zijn weliswaar een stuk duurder maar bieden ook veel meer mogelijkheden.
Als ik de test lees dan gaat mijn voorkeur (als je foto's wil kunnen bekijken) naar de vosonic VP6210 die ook razend snel blijkt te zijn en ook uitgerust is met mp3 speler , videospeler , beschermhoes, hoofdtelefoon en afstandsbediening.
de prijzen zijn inderdaaad niet actueel, richtprijzen...l...Twido schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:26:
Er is net een test verschenen in PC magazine van de meest voorkomende modellen.
De modellen: (richtprijzen) ( schijfgrote)
Apacer Share Steno CD311 (199 euro) 40 Gb
De Apacer met 40 gieg kost bij:
Zercom Computers Eindhoven € 164,- € 6,-
zie pricewatch voor de rest.. (als..)
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 23-06-2005 20:51 ]
lek is groot genoeg om niet te doen...thnx! was mij nog niet opgevallen...Anoniem: 19701 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:49:
link zit in de post een paar terug....
Effe op die homepage zoeken.
Zal toch eens kijken of er een test van is...
Vaak komt het lek dan boven......
iets....:
http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/5809
blind overzetten... en daarom is de PD70X duurder...
[sub]http://www.zeenz.nl/recent.php?id=245#art_4
Heeft ook mijn voorkeur. Die MSI en Epson zijn wel erg duur. Nog iets erbij en je hebt een hele leuke 2e hands laptop met een 60 GB harde schijf (ik neem de VP6210 ook met 60 GB, is maar 26 euro meer).Twido schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:26:
Als ik de test lees dan gaat mijn voorkeur (als je foto's wil kunnen bekijken) naar de vosonic VP6210 die ook razend snel blijkt te zijn en ook uitgerust is met mp3 speler , videospeler , beschermhoes, hoofdtelefoon en afstandsbediening.
En voor mij valt alles zonder display af, aangezien ik bewijs wil hebben dat m'n foto's ook echt op dat ding staan. Ik ben wantrouwend waar het gaat om dit soort apparaatjes (en stel dat ik een knopje verkeerd indruk

Die laptop is ook direct de lastige keuze; ik heb besloten geen PDA te kopen voor de vakantie als routeplanner (aangezien ik toeristische routes wil rijden) en ik krijg opeens huur terug en ik heb ook te veel voor gas/licht betaald. Aan de andere kant vreet een laptop ook meer energie dan zo'n imagetank (ik wil ook muziek kunnen luisteren in de auto): 90W(?) tegen 12W (ofzo).
Wel weer een luxeprobleem dit..
[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 24-06-2005 08:40 ]
lek in de Conceptronic...
Even de apparaten op een rij. Vet is voor mij goed, onderstreept vind ik iets minder
Capacity: 20GB 1.8" Hard Disk - Store up to 650 hours of music, 200,000 photos or 80 hours of MPEG-4 videos*.
Interfaces: USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac . Built-in CompactFlash™ Type I slot to accept CompactFlash™ memory cards or optional 4-in-1 CF adapter.
Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (Including copy protected files with Microsoft PD DRM), WAV (PCM & ADPCM).
Music recording: Stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format.
Game engine: Mophun; game engine - Playback on TV.
Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP - Download JPEG images through CompactFlash I; slot.
Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, up to 640x400 @ 30 f/s, AVI file format. Reads XviD and DivX®** 4.0 & 5.0. Play Music Video in MPEG-4.
Display: 2.2" LCD 220x176 pixels, 262 000 colours and TV output.
AV connections: Stereo analog Line In (via adapter included). Composite Video/ Earphone / Analog Line Out jack, SCART for European version. Built-in microphone.
Battery life: Up to 10 hours for music or 5 hours for video on built-in LCD.
Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
Power source: Internal: Rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adaptor.
Dimensions: Approx. 10.6 x 6 x 1.7 cm (4.2" x 2.4" x 0.7").
Weight: 160 g (5.64 oz).
Support Memory Card Interfaces SD/MMC, MS ,MS Pro and CFType I/II,
MicroDrive,Mini-SD (with adapter) ,RS-MMC
(with adapter),MS Duo (with adapter),
MS Pro Duo (with adapter)
LCD dot matrix LCD with LED backlight
Hard Disk 2.5" 9.5mm unlimited capacity
DC Power 5V 2.5A DC IN
Audio Playback -MP3 (MPEG1 Audio Layer I/II/III & 2.5),
Bit rate : 32kbps ~ 320 kbps CBR , VBR
- WMA ,Bit rate :32Kbps ~ 320Kbps, CBR ,VBR
- Audio CD
Equalizer Jazz / POP /Normal /Classic /Rock /user-definable option
Signal-to-Noise Ratio 90db
ID3 With ID3 Tag, can support multi-language
FM Tuner Frequency Range: 87.5 ~ 108KHZ
FM / Voice Recording Voice recording from line-in or internal microphone
USB Host none
Rechargeable battery life
Model: FUJIFILM NP 60 ( Standard )
- Li-ion 3.7V 1100 mAh battery
- Up to 7 hours non-stop music playback
Model: FUJIFILM NP 120 ( Optional ) betekent dat extra batterij mogelijk is
- Li-ion 3.7 V 1800 mAh battery
- Up to 11 hours non-stop music playback
*Non-Stop Photo backup :Approx. 90 min
*The Li-ion rechargeable battery can be recharged approx.500 times.
Download interface USB 2.0 (compatible USB1.1)
Files System FAT
OS supportability Windows 98/98SE with driver
Windows XP and Windows 2000 SP3 above without driver
Linux kernal 2.4 above without driver
Mac OS 9.0 (W/driver)
Mac OS 10.0.1 above without driver
Note: VP3320 doesn't support Windows2000 SP1 , SP2 , please upgrade to SP3 or abov
Accessories Xs-Drive unit
Power adapter (100-240V auto switched)
Setup CD-Rom
Stereo earphone
USB cable
Carrying case
Weight 274gr ( Included 2.5” HDD & battery pack )
Dimension ( L*W*H ) 120 x 80 x 28 mm
Video playback AVI : Motion-JPEG in AVI format, 320x240@15fps with ADPCM audio
MOV: Motion-JPEG in MOV format, 320x240@15fps with ADPCM audio
Video resolution MPEG-1
Resolution :352X288@30fps
Bit Rate :1.5Mbps
Audio :MPEG-1 Layer II/III
Format :.MPG/.DAT ,VCD
MPEG-4
Resolution : 720x480@25fps
640x480@30fps
Bit Rate : 4Mbps
Audio : AAC
Format :.MP4 ,Simple Profile without 4MV
DivX-5.x
Resolution : 720x480@25fps
640x480@30fps
Bit Rate : 4Mbps
Audio : MPEG-1 Layer III, AAC, ADPCM
Format :.AVI ,
Remark:DivX-3.x/4.x unsupported
Audio playback MP3: MPEG-1 Layer I/II/III, sample rate up to 48KHz, bitrate 16~384kbps, CBR and VBR, Stereo or Mono, .MP3 file format
WMA: WMA version 7, 8, and 9, sample rate up to 44KHz, Bitrate 32~192kbps CBR. Stereo or Mono. .WMA file format
AAC: MPEG4-AAC, sample rate up to 48KHz, bitrate 16~320kbps, CBR, VBR, and ABR, Stereo or Mono, .M4A or .AAC file format
WAV: sample rate up to 48KHz, Stereo or Mono, un-compressed 8 or 16bits PCM in MS-RIFF WAV (.WAV) file format
CDA: CD-Audio (16bits 44.1KHz stereo)
Photo viewer JPEG: Baseline YUV
TIFF: 1 and 8 bits grayscale, 8 bits indexed-color, 8 and 16 bits true color
BMP: Monochrome, 8 bits indexed-color, RGB, RLE8
RAW: Support following camera models
Canon: 1Ds Mark-II, 1Ds, 1D-II, 1D, 20D, 10D, 300D(Digital Rebel, Kiss Digital), D30, Power Shot G2 Nikon: D100, D70, D1X, D1 Fujifilm: S2 Pro Olympus: E-1 Kodak: DSC Pro SLR/c, DSC Pro SLR/n, DSC Pro 14n Pentax camera RAW (.PEF).
Zoom IN/Out
Rotate by 90 degree
EXIF data
Slideshow with background music
Support Memory Card Interfaces Compact FlashTM Card type I/type II (CF)
Smart Media TM Card (SM)
Memory Stick® (MS)
Secure Digital Card (SD)
MultiMedia Card (MMC)
IBM ®MicroDrive
Mini-SD (with adapter)
RS-MMC (with adapter)
MS Duo (with adapter),
MS Pro Duo (with adapter).
Hard Disk Size 2.5" hard disk up to 4 primary partitions.
Hard Disk Capacity Unlimited ( Any 9.5mm 2.5" HDD )
AV device Analog AV-OUT composite RCA jack
Stereo earphone jack.
Display 2" LTPS (Low Temperature Poly Silicon )high resolution TFT LCD.
Interface USB 2.0
Power supplier 5V/2.5A DC IN, Li-ion 3.7V 1800 mAh battery
Model No: FUJIFILM NP-120
Non-Stop Photo backup :Approx.120 min
Non-Stop Music Playback :Approx.12 hours
Non-Stop Video Playback :Approx.3 hours
The Li-ion rechargeable battery can be recharged approx.500 times.
TV system PAL/NTSC
Remote Control IrDA,(Lithum Battery CR2025 3V x1)
Dimensions (WxLxH) 135x86x35 mm (WxLxH)
Weight 332gr(included 2.5" HDD & battery pack)
System OS Windows 98/98SE with driver
Windows XP and Windows 2000 SP3 above without driver
Linux kernal 2.4 above without driver
Mac OS 9.0 (W/driver)
Mac OS 10.0.1 above without driver
Note: VP6210 doesn't support Windows SP1 , SP2 ,
please upgrade to SP3 or above.
Hebben mensen ook zo'n keus moeten maken? Welke keus dan gemaakt en waarom?
Mijn vriendin vindt de Archos "mooi" omdat ie er leuk uitziet, ze kan haar foto's "beoordelen" (ik denk alleen de gradaties "heel slecht, mag direct weg" en "bekijken we later op PC wel") en lekker klein en licht en dus makkelijk mee te nemen.
Ik zelf neig dan naar de 6210 maar ik vind hem wel een stuk groter en zwaarder dan de gmini 400. Maar dan wel 40 ipv 20 gig opslag! de 3320 valt denk ik al af omdat er geen scherm op zit.
Wat is precies het verschil in grootte en gewicht van de gmini 400 en de 6210?
En waarom is er eigenlijk geen vergelijkingssite voor deze apparaten? (gat in de markt
P.Duh! lekker puh!
Die Gmini zou voor mij afvallen vanwege de batterij en omdat er "maar" 20GB op zit (ik wil het liefst 60GB); maar dat zijn eigenlijk wel de enige nadelen. Het gewicht is echt een pre. Als ik 20GB genoeg zou vinden, zou ik met die batterij nog wel kunnen leven denk ik (zo'n drama is dat ook niet).pduh schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:18:
Ik zelf zit enorm te twijfelen tussen een Archos Gmini400, een Vosonic 3320 en een Vosonic 6210
Even de apparaten op een rij. Vet is voor mij goed, onderstreept vind ik iets minder
Mijn vriendin vindt de Archos "mooi" omdat ie er leuk uitziet, ze kan haar foto's "beoordelen" (ik denk alleen de gradaties "heel slecht, mag direct weg" en "bekijken we later op PC wel") en lekker klein en licht en dus makkelijk mee te nemen.
Ik zelf neig dan naar de 6210 maar ik vind hem wel een stuk groter en zwaarder dan de gmini 400. Maar dan wel 40 ipv 20 gig opslag! de 3320 valt denk ik al af omdat er geen scherm op zit.
Wat is precies het verschil in grootte en gewicht van de gmini 400 en de 6210?
En waarom is er eigenlijk geen vergelijkingssite voor deze apparaten? (gat in de markt)
En die VP3320 valt af, omdat er geen scherm op zit.
[ Voor 79% gewijzigd door pduh op 24-06-2005 13:08 ]
P.Duh! lekker puh!
Anoniem: 34095
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 27-06-2005 08:51 ]
P.Duh! lekker puh!
Hij is alweer goedkoper; nog maar 124,90
[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-06-2005 13:21 ]

Maar goed, hoe lang duurde het verzenden als ik vragen mag?
Hoe zoek je trouwens de goedkoopste winkel in Dtslnd? Is daar ook een pricewatch actief?
[ Voor 71% gewijzigd door pduh op 27-06-2005 14:19 ]
P.Duh! lekker puh!
Mag ik vragen hoelang jij erover doet om een CF kaart van 1GB leeg te trekken? (Welk type kaart gebruik je?)Dr. Strangelove schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:38:
Ik heb mijn VP2160 binnen, en ik ben er erg tevreden over. Werking kan niet simpeler, de snelheid valt me mee en de bouwkwaliteit is bijzonder goed voor zo'n goedkoop apparaatje. Ik heb 138 euro incl. verzending vanuit Duitsland betaalt voor de 40Gb versie.
Vragen kan geen kwaad?julius schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:57:
neographikal, ga toch lekker voor die PD7X en evt een extra kaartje... Wellicht schiet je ze niet zo snel vol als ik doe, maar je haalt er echt wel profijt uit. Wellicht kunnen we nog een deal maken als ik binnenkort nog ergens een 1 of 2 GB kaartje scoor