Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Heb zojuist de Archos Gmini400 besteld. De kogel is door de kerk. Reden waarom is toch wel het formaat geweest aangezien we hem mee moeten slepen op vakantie (een paar dagen trekken in peru) en ik een nikon coolwalker in de hand heb gehad (ongeveer formaat 6210).
Ik laat wel even weten of het wat is.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dr. Strangelove. Hoe heb je betaald? Een betaling aan t buitenland duurt toch extra lang (ik las dat je van te voren moet overmaken)? Of via DHL, ik ben benieuwd aangezien ik volgende week vrijdag op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:13:
@ Dr. Strangelove. Hoe heb je betaald? Een betaling aan t buitenland duurt toch extra lang (ik las dat je van te voren moet overmaken)? Of via DHL, ik ben benieuwd aangezien ik volgende week vrijdag op vakantie ga.
Binnen de EU gaat het hier met de ABN echt supersnel, 1 tot 2 werkdagen ongeveer. Nog nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:57:
Tegenwoordig schiet ik RAW, is veel meer te behalen dat met JPG. Met D70 bijv 12 bits kleurdiepte ipv 8. Vooral de donkere situaties is gewoon veel en relatief makkelijk te redden... dus 7000 foto's op 8mp op 20 GB vind ik niet echt juist uitgedrukt... Da's 2,8 MB per foto. Een redelijke jpg kwaliteit dus. Maar toch is er meer haalbaar in RAW...
Ik geef je op dat punt gelijk, maar ik vind het niet grappig om 20GB vol te stouwen met RAW als ik op vakantie (=safari) ben. Voor de "grote missies" wordt het vooral jpeg denk ik zo anders ben ik met een 60GB ook met 1000 foto's afgewerkt. Voor een dagje spotten of zoiets gaat bij mij uiteraard ook de kwaliteit op RAW.. ik kan er ook niet zo mee zitten om de helft weg te croppen of zo als dat nodig is. Bewerken hoort nou eenmaal bij digitale fotografie.
Ik heb overigens inmiddels voor de echte "endurances" zelf een Panasonic 12V 2.2Ah accupack gemaakt met een 12V spanningsregeling die ik in de auto kan opladen én als ie vol zit kan ik er maar liefst 8 uur lang data mee overzetten totdat ie het moeilijk krijgt (berekende tijd o.b.v. ervaringen met de Sitecom). Ik heb samen met mijn 4 camera accu's nu genoeg energie bij me om het een midweek vol te houden zonder te hoeven opladen (= ca. 3000 foto's in mijn geval, apart genomen). Die 12V accu is overkill maar het werkt super. Het gewichtverschil (700gr --> ca. 200gr meer) merk je bijna niet omdat ik nu geen laders meesjouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
1000 foto's op 60GB :?

Hell, die dingen zijn 5-7MB/s, dus een 8GB voor 1000 shots. Je moet toch wel heel gek gaan schieten wil je 7000+ shots gaan schieten in een paar weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAW bij 8MP is iets groter als 5-7MB. Ik kwam uit op iets van 15MB per foto of zo. (should check it out so don't shoot me :) ) Maar dat levert me toch een limiet van ff hard rekenen, ca. 1800 foto's... Bij 8MP Jpeg is dit ca. 7300 dat is het verschil. en ja, als ik me verveel en een weekje mijn camera binnen handbereik heb, gaan er makkelijk 300 per dag doorheen... Wil overigens niet zeggen dat alles uiteindelijk ook goed is hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:16:
RAW bij 8MP is iets groter als 5-7MB. Ik kwam uit op iets van 15MB per foto of zo. (should check it out so don't shoot me :) ) Maar dat levert me toch een limiet van ff hard rekenen, ca. 1800 foto's... Bij 8MP Jpeg is dit ca. 7300 dat is het verschil. en ja, als ik me verveel en een weekje mijn camera binnen handbereik heb, gaan er makkelijk 300 per dag doorheen... Wil overigens niet zeggen dat alles uiteindelijk ook goed is hoor...
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar die zitten tegen de 8MB/s aan
<Ronald> neographikal: 20d is 8.2
<neographikal> hoe groot zijn je RAW's?
<Ronald> 6.5 tot 8.5 meg
Aldus de bezitter van een 20D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

een ipod met een belkin cardreader.

heb je ook nog een 'status' apparaat en natuurlijk lekker snel dr af halen

(dr op gaat volgens mij niet zo heel snel.. maarja dan heb je t wel goed voor mekaar

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 07:59:
Tja, het gaat erom wat je belangrijk vindt; mij boeit het geen moer of het ding er 5, 10 of 30 minuten over doet om hem leeg te pompen, ik doe dat 's avonds als ik in een hotelkamer onder de douche sta. De tientallen euro's die zo bespaar betalen dan een hoop andere leuke dingen.
Mja, ik had afgelopen zondag wel profijt van m'n PD70X. Met z'n tweeën (neographikal en ik) hadden we 18,4 GB aan RAW foto's geschoten. Iets van 30+ keer hebben we kaartjes zitten overpompen. En als je je kaartje net tijdens een optreden vol schiet en er interessante poses volgen, dan ben je blij dat je zo kort mogelijk hoeft te wachten op je tweede kaartje dat binnen no time weer vrij komt..

Wel heb ik die 512 MB veels te snel vol op RAW... Met het gevolg dat ik tijdens een optreden een pinnetje scheef duwde in het cardslot van de reader van de PD70X. Collega fotograaf; "Dat moet je thuis rustig op je gemak gaan fixen". Maar m'n geheugen slurpende shoots dacht daar geen moment aan... Met een sleutel heb ik het pinnetje recht gebogen en ik kon weer vrolijk verder schieten. Jammer dat ie niet zo'n cardslot heeft zoals bijv m'n D70 heeft waar je dit risico vrijwel niet loopt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welleweerd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:27:
een ipod met een belkin cardreader.

heb je ook nog een 'status' apparaat en natuurlijk lekker snel dr af halen

(dr op gaat volgens mij niet zo heel snel.. maarja dan heb je t wel goed voor mekaar
voor die prijs heb je 2 PD70x.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59
Ik heb betaald via de Duitse bankrekening die mijn moeder heeft. Tja, voor de meesten geen practische methode.
Mja, ik had afgelopen zondag wel profijt van m'n PD70X. Met z'n tweeën (neographikal en ik) hadden we 18,4 GB aan RAW foto's geschoten. Iets van 30+ keer hebben we kaartjes zitten overpompen. En als je je kaartje net tijdens een optreden vol schiet en er interessante poses volgen, dan ben je blij dat je zo kort mogelijk hoeft te wachten op je tweede kaartje dat binnen no time weer vrij komt..
Help me ff: je hebt twee kaartje van 512Mb waar gemiddeld zo'n 75 RAWs op kunnen in mijn ervaring. Je schiet een kaartje vol, dat schuif je in de reader. Die doet er 5 minuten over om leeg te tanken, en jij claimt binnen 5 minuten je tweede kaartje vol te hebben? Dan zou ik ipv die extra kosten voor een PD70 liever een 1Gb CFje aanschaffen, dat lijkt me practischer :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik had andere overwegingen die jij hier maakt. Voor mij was die voltage regulering belangrijker dan de meerprijs die ik er voor moest betalen. Ik wil niet zeggen dat ik een ongelimiteerd budget heb, maar als ik iets koop nu, dan wil ik ook wel iets goeds in handen hebben... Iets met bedrijfszekerheid; weinig gezeur kwa garantie etc en bovendien iets waar ik de komende jaren mee vooruit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil eigenlijk mijn netMD vervangen voor een HD based mp3 speler en ook meteen een imagetank hebben om hier de foto's uit mijn 20D op te zetten. Nu zag ik de iriver h320 als mogelijke kanshebber omdat je hier een cf cardreadertje aan kan koppelen en dan alles kan overzetten. Nu heb ik ergens gelezen dat het usb-host systeem niet met alles samenwerkt .

weet iemand daar meer van, of wie heeft de h320 ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Neem de Archos Gmini 400 eens in overweging.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich is die kwa functies wel goed, maar ik vind hem er zeer onhandig en lelijk uitzien eigenlijk
de prijs is wel ongeveer hetzelfde als de iriver h320

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
julius schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:02:
Ik had andere overwegingen die jij hier maakt. Voor mij was die voltage regulering belangrijker dan de meerprijs die ik er voor moest betalen. Ik wil niet zeggen dat ik een ongelimiteerd budget heb, maar als ik iets koop nu, dan wil ik ook wel iets goeds in handen hebben... Iets met bedrijfszekerheid; weinig gezeur kwa garantie etc en bovendien iets waar ik de komende jaren mee vooruit kan...
Geldt ook allemaal voor mijn VP2160 lijkt me :) Het ding is degelijk, geen problemen bij batterijuitval tijdens transfer. Garantie hoop ik niet nodig te hebben maar gezien de correcte en snelle levering heb ik daar weinig zorgen over. En ik blijf erbij dat het snelheidsverschil in heel weinig gevallen een issue is als men er objectief naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je zult die snelheid niet vaak echt nodig hebben, maar toevallig ben ik er in korte tijd toch al wel een paar keer tegenaan gelopen. Dan is het toch wel erg prettig. Prettiger dan dat je nu net een paar mooie shots moet missen omdat je geen geheugen meer beschikbaar hebt...

Maar goed, ik zal maar één van de weinigen zijn die het soms wel nodig heeft.

Wel komisch though, ik zag op Parkpop ook iemand met een PD70X rondlopen :)

[ Voor 23% gewijzigd door jules op 29-06-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:21:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar die zitten tegen de 8MB/s aan

[...]

Aldus de bezitter van een 20D :)
As said, don't shoot me about the size :)
Was er inmiddels al achter dat het inderdaad een stuk minder is. Maar het scheelt toch weer aanzienlijk... Maar das normaal.
Ik maak me in ieder geval niet te druk om dat soort dingen, als ik maar blij wordt van mijn foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

PD7X is binnen :o

ni heb ik een vraagje..ik heb veel gelezen over spanningsproblemen bijde PD7X...nu begrijp ik uit de laatste firmware update dat dit in te stellen is wanneer het apparaat afsluit:

Firmware Version 5.06.03 (New! 05-06-05)
USB transfer speed increase to 8192KB/s (previously 5MB/s)
Support 2046 files in a single folder (previously 1022 files)
Only compatible with FAT16/32 memorycard (64MB & above)
Support for alkaline & lithium batteries
Fixed shutdown voltage of 4.6V

naast 4.6V (Deafult) kan je ook kiezen ui 4.5V (Relaxed) en 4.7V (Strict)

welke moet ik kiezen voor de beste veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren bij fotokonijnenberg een Vosonic 2160 aangeschaft (40 GB). Ter extra informatie (mogelijk al eerder vermeld in dit topic, excusus dan ervoor):
Perfect apparaat, en duurde rond de 7 minuten om een volle 1 GB CF Sandisk Ultra II te copieren naar het apparaat. Maakt per copier sessie een nieuwe map aan, dus als je 2x copierd, geen overwrites.
Gebruik zowel Sony memorystick als CF, en leegt beide opslagmedia zonder problemen en met een snelheid dat snel genoeg voor mij is.
Het apparaat werkt met interne accu, maar is zelf te vervangen (uitleg in bijgevoegd boekje). Accu volladen duurt rond de 3 a 4 uur. Hoelang accu meegaat nog geen kennis van. Ben er iig erg blij mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
ForrestX schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:50:
naast 4.6V (Deafult) kan je ook kiezen ui 4.5V (Relaxed) en 4.7V (Strict)

welke moet ik kiezen voor de beste veiligheid?
Voor de veiligheid kies je dan 4.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb van de week de CompactDrive PD7X aangeschaft met een 40 gig HD er in. Valt me twee dingen op: Als ik een bestand van 4.2 gig van de pc naar de CompactDrive PD7X wil kopieeren dan stopt hij met de melding HD vol na 99%

Na een actie aangesloten op de PC met volle batterijen en de adapter aangesloten blijft het gele lampje branden.

Hebben meer mensen hier last van???

Wat me trouwens tegenviel is dat hij niet via de USB kabel gevoed wordt, doen andere drives dat wel??

[ Voor 13% gewijzigd door bing69 op 04-07-2005 10:55 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft dit (http://www.compactdrive.net/) te betekenen? Ze zouden de levering van de PD7X stop hebben gezet i.v.m. kwaliteitsproblemen. Is dit een hoax ofzo? De sit komt namelijk zeer onprofessioneel over.

Ik was er al bijna van overtuigd dat ik de PD7X zou kopen, maar nu weet ik het allemaal even niet meer.

Edit: SCHAAM SCHAAM SCHAAM 8)7 |:( . Duidelijk te lui geweest om even verder te kijken..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:07:
Wat heeft dit (http://www.compactdrive.net/) te betekenen? Ze zouden de levering van de PD7X stop hebben gezet i.v.m. kwaliteitsproblemen. Is dit een hoax ofzo? De sit komt namelijk zeer onprofessioneel over.

Ik was er al bijna van overtuigd dat ik de PD7X zou kopen, maar nu weet ik het allemaal even niet meer.
kijk in het PD7X topic én hier, uitgebreid behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ok ok, ik had beter moeten weten, én kijken. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ik de PD7X wil hebben.

Ik kan hem alleen niet in de pricewatch vinden.. Iemand enig idee waar ik hem het goedkoopst kan krijgen? En wat zijn de voordelen van het kopen van een losse HDD en een lege PD7X? Als het maar één of twee tientjes scheelt heb ik daar de moeite namelijk niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

bing69 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:49:
Heb van de week de CompactDrive PD7X aangeschaft met een 40 gig HD er in. Valt me twee dingen op: Als ik een bestand van 4.2 gig van de pc naar de CompactDrive PD7X wil kopieeren dan stopt hij met de melding HD vol na 99%

Na een actie aangesloten op de PC met volle batterijen en de adapter aangesloten blijft het gele lampje branden.

Hebben meer mensen hier last van???

Wat me trouwens tegenviel is dat hij niet via de USB kabel gevoed wordt, doen andere drives dat wel??
Dat ligt aan het bestandssysteem. FAT kan niet meer aan dan bestanden van 4GB. NTFS kan grotere bestanden aan. de hdd's op de PD7*X zijn FAT geformateerd, daar zit hem het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FAT32 kan 32 GB aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Nee.. FAT32 kan files aan van maximaal 4GB.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:49:
link zit in de post een paar terug....
Effe op die homepage zoeken.
Zal toch eens kijken of er een test van is...
Vaak komt het lek dan boven......
iets....:
http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/5809
blind overzetten... en daarom is de PD70X duurder...
http://www.zeenz.nl/recent.php?id=245#art_4

http://www.computerconnec...lang=nl&target=d1165.html
€75.80 ......

http://www.directcomputer...?leverancier=Conceptronic
€ 64.14

http://shop.informatique....op.xgi?M=TOP&G=021&FRS=ON
€79 ......

http://www.onestarsystems...producten_controllers.htm
€68 ......

http://www.4launch.nl/sho...p?hoofdcategorie=Geheugen
€63 ......

kortom effe rondkijken loont....

Hij lijkt wat op de Apacer Steno image tank (nr niet bij de hand), die kost ca 60 euro maar ook
die had last van een zwakke accu. Alleen die heeft geen cardreader schiet mij net te binnen, al zijn die niet duur meer en heb je er wellicht een liggen..
Ik zat ook net even naar de multi media photobox te kijken (zoeken) en kom dit topic op het spoor. De poster heeft het hier wel over prijzen zonder HDD. Misschien zeg ik dit ten overvloede, maar in de voorgaande posts werd gesproken over eentje met een 40gb. D'r zit dus een prijsverschil van 80,- voor een 40 gig 2,5" disk, maar dat lijkt me redelijk.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80 euro voor een 40 gieg is veel als je voor ca 60 er ook een hebt..
En vergelijken zonder HD is eerlijker.... zie je tentminste wat een box echt kost. Soms hebben mensen er een 2.5 HD liggen. Zelf heb ik mijn huidige laptop HD doorgeschoven, iets wat ik anders niet zo snel gedaan had, maar met een heel erg nuttige 2e leven voor mijn "oude"schijf....
PS: net een midweekje de pd70x mee gehad.... .ideaal, eea aan giegjes samen met mijn oudste zoon er op gezet, kaartje erin knopje drukken en snel over gezet... Flash-kaartje (1 GB) van mijn zoon duurde ca 5 minuten.
Vooral met films gaat het erg hard, het thuisfront heeft al kunnen genieten en kijkt uit naar een tochtje met zijn allen daarheen....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Heb net een zwarte Vosonic VP2160 besteld, zonder HDD voor 85 euro bij DGS services (link is te vinden bij bijv. shopsurvey). Ik heb namelijk nog drie 6GB 2.5"notebook harde schijven liggen. Zal wel voldoende zijn voor de reis.

Heb het geld overgemaakt via de internetbankier, ben benieuwd wanneer ik hem krijg, wat ik krijg en hoe de installatie van de harde schijven zal verlopen. Ik zal daarna het één en ander aan info geven over het apparaat, want de info over dit apparaat vind ik in dit topic toch vrij summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Deze week gekocht bij Allvision:

Een photobank Doco Aquarius 66 met een Fujitsu 40 gig HDD erin. Deze was net zo duur als de media bank van conceptronics. Alleen deze heeft geen schermpje en de doco wel. Hij werkt met alle type kaartjes, behalve de microdrive & boven de 1gb. Maar ja, dat is het voordeel van een imagetank: je hoeft niet per sé grootte kaartjes mee te nemen.

Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.pocketz.nl/catalog/images/aquariaV66.jpg Bij mij staat er DoCo op ipv Imax. Een online winkel die m ook heeft is http://www.pocketz.nl/cat..._info.php?products_id=859

[edit: update]

[ Voor 108% gewijzigd door Eusebius op 17-07-2005 16:30 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hoe duur was hij en hoe lang doe je over een 1GB kaart? :) En wat kostte hij?

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 17-07-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hij was pff ... iets van 160.- Een 1gb kaart heb ik niet, wel 2x 256 (heb je ook zo vol met 6mp Raw). Ik ga nu wat tests doen en kijken of ie het een beetje doet.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:42
Kijk eens naar de Vosonic 6210 Super... Mooi ding.. en als je bij PIN besteld goed qua prijs.

Heb hem hier.. werkt erg leuk ! en goed.. op een progbleem na, echter dit zijn we met Vosonic uit aan het zoeken (met een SD kaart Sandisk, de Ultra II 2 Gb kopieert ie "fout" naar de Harddisk (80 Gb 5400 RPM)). Maar wordt opgepakt.

Tot die tijd hou ik mijn XDrive II (30Gb) nog even vast.. daarna verkoop ik hem

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Ik zit ook te denken aan zo'n Vosonic 6210, maar als ik kijk bij PIN dan heb ej 4200 en 5400 schijven, zou je erg veel evrschil merken bij het kopieren van foto bestanden en of het afspelen van mp3 bestanden.

Financieel gezien is 4200 namelijk wat aantrekkelijker.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
Paladin schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:02:
Ik zit ook te denken aan zo'n Vosonic 6210, maar als ik kijk bij PIN dan heb ej 4200 en 5400 schijven, zou je erg veel evrschil merken bij het kopieren van foto bestanden en of het afspelen van mp3 bestanden.

Financieel gezien is 4200 namelijk wat aantrekkelijker.
Yup..maar vond het financieele verschil niet noemenswaardig. En wou gerlijk een waar ik weer jaren mee vooruitkon. Je mertk het wat in de snelheid van kopieren schat ik, met MP3 niks.... Echter deze 6210 Kopieert echt enorm snel.

Slim is om er wel een extra Accu bij te kopen. (kost bijna niiks..)

[ Voor 4% gewijzigd door Wisc2 op 18-07-2005 12:09 ]

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

kom je trouwens nog in de knoop met de douane als je bij hun besteld, of hebben ze daar weer een leuk trucje voor?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
Paladin schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:14:
kom je trouwens nog in de knoop met de douane als je bij hun besteld, of hebben ze daar weer een leuk trucje voor?
Shiplist staat : Photomedia : 75 Aus Dollar _/-\o_ Geen enkel probleem.

Slimme gasten . >:)

Grote voordel wat ik vond van de 6210 :
- Foto's kunnen bekijken op device EN TV etc..
- MP3 player
- MPG/Video Speler (ook naar TV)

[ Voor 19% gewijzigd door Wisc2 op 18-07-2005 14:52 ]

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Heb dus zondag de zwarte Vosonic VP2160 zonder harde schijf besteld bij DGS services voor 85 euro+7.25 verzendkosten = 92.25 euro. Dinsdag afgeleverd. Keurig verpakt in grote doos.

Het installeren van de 2.5"notebook hardeschijf was supersimpel: 4 schroefjes verwijderen met de bijgeleverde schroevendraaier, achterkant eraf halen, harde schijf op z'n plaats schuiven, achterkant er weer op, schroefjes er weer in, aandoen --> werkend apparaat.
Het LCD status laat zien hoeveel ruimte er nog over is op de harde schijf, en hoe vol de batterij nog is volgeladen.

Tests: Let op: deze zijn gedaan met een 4200RPM harde schijf, firmware 1.03.
1GB Van Sandisk Ultra II CF kaartje naar VP2160 Harde Schijf --> 15 minuten.
Tijdens het kopiëren zie je op het LCD scherm: status van de kopie van het huidige bestand in procenten en hoeveel bestanden er succesvol zijn gekopieerd.

1GB van VP2160 Harde Schijf naar PC --> 2 minuten.

Heb de gebruiksduur van de accu nog niet kunnen testen.

En hier een recensie van dpnow met plaatjes:
http://www.dpnow.com/1884a.html

Het tasje dat meegeleverd wordt is ook van goede kwaliteit. Ik ben er erg blij mee.*edit* heb inmiddels de firmware geupdate van 1.03 naar 1.06e**

[ Voor 8% gewijzigd door guillaumemay op 22-07-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gium schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:21:
Tests: Let op: deze zijn gedaan met een 4200RPM harde schijf, firmware 1.03.
1GB Van Sandisk Ultra II CF kaartje naar VP2160 Harde Schijf --> 15 minuten.
:x

Dat ze die traagheid nog verkopen! Heb ooit een 2060 meegemaakt, maar vond dat net zo'n rampenplan.
Heb ooit meegemaakt dat ik mijn kaartjes bijna net zo snel volschoot als m'n PD70X ze kon legen. Dan ben je wel blij dat je 512 MB CF kaartjes binnen een 2 min leeggetrokken zijn... Overigens verschilt het wel of je een paar grotere of heel veel kleine bestandjes kopieëerd. In het laatste geval schijnt hij er langer over te doen.

Anyway; * jules is happy met z'n PD70X en heeft een display om z'n plaatjes terug te zien absoluut niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ach ja, ik had het geld er niet voor over om die PD70X te halen, puur doordat ik die extra snelheid niet nodig heb. Dat verklaart meteen waarom ze die trage dingen nog verkopen --> er zijn nog zat mensen die die tijd wel hebben en er meteen geld mee besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na langdurig bestuderen op dit forum en elders is mijn keuze uiteindelijk beland op de PD7X, omdat hij ietsje sneller is, klepjes heeft om tegen stof te beschermen en voornamelijk omdat er normale batterijen in gaan zodat in geval van nood je altijd nog verder kan.

Rest mij nog de keuze voor capaciteit. 40GB is ruim voldoende voor een midweekje, maar voor een wat langere vakantie kan het krap worden.

Maar wat belangrijker nog is; wat zijn de goedkoopste aanbieders? 175 euro is momenteel de laagste prijs die ik tegen ben gekomen voor 40GB, maar voor grotere capaciteit wil het nogal variëren. Maakt het bijvoorbeeld veel uit of er een 4200 of 5400 RPM schijf in zit?
Elke tip is welkom, ben van plan vandaag nog te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gium schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:14:
Ach ja, ik had het geld er niet voor over om die PD70X te halen, puur doordat ik die extra snelheid niet nodig heb. Dat verklaart meteen waarom ze die trage dingen nog verkopen --> er zijn nog zat mensen die die tijd wel hebben en er meteen geld mee besparen.
Snelheid heeft in dit geval ook een tweede voordeel; de accu's kunnen in dezelfde tijd meer GB's overpompen. Hierdoor zou je volgens de specs tot 50 GB kunnen overpompen op 1 set Ni-MH accu's. Ideaal als je wat langere tijd zonder netspanning zit. Dan is alleen nog de vraag of de accu van je cam dat trekt...
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:53:
Maar wat belangrijker nog is; wat zijn de goedkoopste aanbieders? 175 euro is momenteel de laagste prijs die ik tegen ben gekomen voor 40GB, maar voor grotere capaciteit wil het nogal variëren. Maakt het bijvoorbeeld veel uit of er een 4200 of 5400 RPM schijf in zit?
Elke tip is welkom, ben van plan vandaag nog te bestellen.
Bij PiN heb je zowat de PD70X voor dat geld met een 40 GB schijf. Of de snelheid van de verschillende type schijven verschilt weet ik niet. Overigens lijkt mij dat je ook iets aan accu duur inboet voor een snellere schijf, er van uitgaande dat de snelheids winst minder is tov het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

julius schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Snelheid heeft in dit geval ook een tweede voordeel; de accu's kunnen in dezelfde tijd meer GB's overpompen. Hierdoor zou je volgens de specs tot 50 GB kunnen overpompen op 1 set Ni-MH accu's. Ideaal als je wat langere tijd zonder netspanning zit. Dan is alleen nog de vraag of de accu van je cam dat trekt...
Meer accu's voor je camera kopen dus. :) Heb er via Marktplaats nog 2 bijbesteld voor m'n 350D, kostte €18,95.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mjah, PIN doet atm

330.00 AUD = 208.340 EUR

Volgens XE, daar komt nog BTW bij, dus dat bijna €175,- kan je wel vergeten :)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 26-07-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 14-09 17:02

-Stef-

Slainthe!

Ik lees hier zoveel over de Vosonic dat ik maar eens wat tegenwicht breng door over de Epson te posten.

Inmiddels heb ik ongeveer een maand de Epson P2000 waarover ik eerder postte. Pixmania levert nog altijd niet dus heb ik hem via de VS (Ritzcamera.com) besteld en gekregen. Kostte me wel iets meer maar aangezien ik binnenkort op safari ga en hem voor die tijd moest hebben boeit mij dat niet echt.

Prachtig apparaat moet ik zeggen. Met een schijf van 40 GB is dat voor mij genoeg, wellicht voor anderen wellicht niet. Makkelijk in bediening en firmware heeft al het een en ander opgelost waarover aanvankelijk kritiek was. Vreemd genoeg is de P2000 in Europa nog altijd erg moeilijk verkrijgbaar. Epson NL vertelde mij begin juli dat hij vanaf 15 juli weer te verkrijgen is maar ook die datum wordt niet gehaald. Gelukkig heb ik mijn heil bij een van de weinige shops in de VS gezocht waar hij wel te krijgen is.

Mooi scherm, erg groot en helder. Hoesje had iets dikker mogen zijn maar da's bijzaak. De extra batterij is belachelijk duur (79 euro) mocht je die willen maar daar zijn ook alweer tweaks voor gevonden om goedkoop met AA's op te laden als je op pad bent mocht je dat willen.

Kortom, voorlopig ben ik tevreden hoewel ik denk dat menig hier hem veel te duur vindt, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mensen,

Ik heb vorige week een Vosonic 6210 gekocht.
Ik ben er best tevreden over, ten minste over het gebruik van het apparaatje.
Hij is vrij snel en eenvoudig te gebruiken. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, maar volgens mij is ie wel goed.

Echter 1 probleem.
Het stekkertje van de oplader maakt niet goed contact. Ik heb het ding een hele nacht aan de voeding laten liggen, en de batterij was maar 80% vol.
Bij beetje heen-en-weer wiebelen met het stekkertje ging het voedingslampje steeds uit en aan. Ten teken dat jet stekkertje niet goed contact maakt.

Is dit een bekend probleem bij de Vosonic, of heb ik gewoon toevallig een defect exemplaar te pakken?

(PS: Ik hoop dat ik in die goeie thread post, dit is de enige die over de Vosonic 6210 gaat.)

Groet,

NoAlias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

-Stef- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:48:
Ik lees hier zoveel over de Vosonic dat ik maar eens wat tegenwicht breng door over de Epson te posten.
Wat zijn je specifieke ervaringen. Kun je ons vertellen hoeveel GB's hij op 1 accu kan verplaatsen? Met wat voor kaarten, bestandsgrootte, evt type accu etc... Hoeveel tijd kun je continu naar het display kijken voordat hij leeg is? (er vanuit gaande dat het een PSD (Personal Storage Device) is met een preview display voor de opgeslagen foto's.) Je verhaal blijft mij nog iets te globaal en niet goed vergelijkbaar met andere PSD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo te zien is de PD7X eruit bij DGS, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Ik zelf heb een Archos Gmini400. 20GB, niet zoveel als sommige andere image-tanks maar voor de gemiddelde vakantie meer dan zat (ongeveer 2200 foto's op RAW van mijn 20D passen er op in worst-case-scenario). Leuk is dat je ze ook kan terugkijken op het kleurenschermpje, kanttekening daarbij is dat hij geen RAW bestanden kan weergeven, maar ik los dat op door RAW+JPG op laagste kwaliteit samen te schieten, scheelt op een 1GB kaartje maar een foto of 15. Kwaliteit van het schermpje is redelijk, niet super. Wat leuk kan zijn nog is dat het ding ook MP3's en filmpjes af kan spelen, maar daar heb ik hem zelf niet voor.
Wat wel weer handig kan zijn is dat je hem op de TV kan aansluiten en zo op televisie je foto's kan bekijken, vaak kan je dit dus op vakantie gewoon doen, meestal wel een TV in de buurt met scart aansluiting. Zo kan je zonder laptop mee te nemen al behoorlijk beoordelen of een foto gelukt is of dat er bv. een kleine bewegingsonscherpte in zit, mede doordat je op 100% kan inzoomen, ook op TV. Zo kan je weer ruimte terugwinnen door de echte mislukkelingen eruit te knikkeren.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Laatst online: 10:35
neographikal schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:09:
Zo te zien is de PD7X eruit bij DGS, helaas...
Is de Gigamemo 3000/3500 dezelfde als de PD7X? zie afbeeldingen bij kamera-express. Ziet er uiterlijk en wat betreft specs ongeveer hetzelfde uit als de PD7X. Op de PD7X staat 20X gedruikt, terwijl er op de behuizing van de Gigamemo 6in1 staat afgedrukt.

De afbeeldingen bij http://www.gigademo.com en http://www.photex.nl zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als ik de foto's op photex bekijk lijken ze erg veel op elkaar inderdaad. Bij mijn weten echter heeft de PD7X wel een klepje om de kaart ingangen te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op de site van photex kijk zie een transfer rate van 3MB/s, de PD7x had 5MB/s en met de laatste firmware zelfs 8MB/s.
Tevens is de gigamemo alleen met 20GB of 40 GB HD te verkrijgen.

Misschien zijn de nog oudere PD6X uitvoeringen?

Editje zie hier http://www.3hdigital.com/en/product.htm

Een PD6A

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Lekker oude site met oude info... Maar het puzzeltje is iig opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Laatst online: 10:35
julius schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:25:
Lekker oude site met oude info... Maar het puzzeltje is iig opgelost ;)
Misschien toch nog niet helemaal.. Wat ik hierboven schreef was dat de foto's op de site van gigamemo zelf niet erg recent zijn. De gigademo die bij Kamera-express te koop is lijkt wel ERG veel op de PD7x. Zie de afbeelding op de site van kamera-express: http://www.kamera-express.nl/images/gigamemo_3500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 3 maanden in het bezit van de VOSONIC 2160 en deze bevalt me prima, vooral de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ik zoek altijd van alles uit voordat ik iets aanschaf, testen erbij, reviews opzoeken enz.enz. Ik word soms ziek van mezelf.... 8)7 8)7 8)7

De goedkoopste oplossing is de imagetank en HD los kopen. Vanwege m'n hobby - ik onderhoud en repareer m.n. laptops - kom ik makkelijk aan onderdelen. Ik heb zo in de loop der tijd m'n vaste verkooppunten gevonden.

Als er belangstelling is kan ik nog wel enkele Vosonic's bestellen, los of als set.
Ik lees in deze thread dat het goedkoopst gevonden adres een 40Gb voor 175 euro levert.
Een 30GB zou ik wel voor 145 euro kunnen bestellen. Die 10GB mis je heus niet en 30 euri's is toch mooi meegenomen 8)

Belangstelling ?? Mail me anders maar ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste firmware is overigens 1.08 (aug.2005)
Verbeteringen zijn o.a.

...improves MS Pro transfer speed, xD type M and 1GB compatibility, Supported USB HDD Ultra-DMA up to 20MB/sec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Zeg staan er in de pricewatch van tweakers ook van deze drives, met daarin ook NL prijzen?
En weet iemand verder nog wat duitse shops voor dit soort artikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paladin schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:24:
Zeg staan er in de pricewatch van tweakers ook van deze drives, met daarin ook NL prijzen?
En weet iemand verder nog wat duitse shops voor dit soort artikelen?
[quote... uit eigen doos]
www.tweakers.net met de pricewatch and www.google.nl
Always
..Existed!! ;) (nou ja in internet termen...)
[/quote... uit eigen doos]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:30:
[...]

[quote... uit eigen doos]
www.tweakers.net met de pricewatch and www.google.nl
Always
..Existed!! ;) (nou ja in internet termen...)
[/quote... uit eigen doos]
Jah duh dat snapt me neus ook wel :P, maar ik heb zo ongeveer de hele pricewatch hier door gespit en kan behalve de archos gmini geen vosonics of PD70-x vinden, dus vraag ik hier onder welke categorie die dingen in de pricewatch te vinden zijn.

zo hoop dat ik mezelf nu verduidelijkt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bitbull schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:58:
[...]

Is de Gigamemo 3000/3500 dezelfde als de PD7X? zie afbeeldingen bij kamera-express. Ziet er uiterlijk en wat betreft specs ongeveer hetzelfde uit als de PD7X. Op de PD7X staat 20X gedruikt, terwijl er op de behuizing van de Gigamemo 6in1 staat afgedrukt.

De afbeeldingen bij http://www.gigademo.com en http://www.photex.nl zijn anders.
Krijg nou wat, ik heb gelijk Kameraexpress even een email gestuurd met wat vragen, als deze +- 5MB/s zou halen doe ik niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:45:
Ik ben nu 3 maanden in het bezit van de VOSONIC 2160 en deze bevalt me prima, vooral de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ik zoek altijd van alles uit voordat ik iets aanschaf, testen erbij, reviews opzoeken enz.enz. Ik word soms ziek van mezelf.... 8)7 8)7 8)7

De goedkoopste oplossing is de imagetank en HD los kopen. Vanwege m'n hobby - ik onderhoud en repareer m.n. laptops - kom ik makkelijk aan onderdelen. Ik heb zo in de loop der tijd m'n vaste verkooppunten gevonden.

Als er belangstelling is kan ik nog wel enkele Vosonic's bestellen, los of als set.
Ik lees in deze thread dat het goedkoopst gevonden adres een 40Gb voor 175 euro levert.
Een 30GB zou ik wel voor 145 euro kunnen bestellen. Die 10GB mis je heus niet en 30 euri's is toch mooi meegenomen 8)

Belangstelling ?? Mail me anders maar ;) ;) ;)
Dan lees je toch niet goed denk ik, ik heb volgens mij gepost dat ik mijn 2160 40gb voor €138 heb gekocht in Duitsland.

http://www.hl-tronics.de/shop/index2.htm

En is nu al voor €134 te krijgen.

Ik heb mijn 2160 een maand lang gebruikt op vacantie, en ik ben er erg tevreden over. Twee kleine minpuntjes zijn opgevallen: één keer bleef het ding hangen bij een transfer vanaf een SD kaart. Toestel aan en uitzetten en de transfer opnieuw doen was de oplossing, geen dataverlies. Tweede is logisch, eigenlijk geen minpunt maar wel even schrikken voor je het door hebt: het ding nummert naar kaarttype, m.a.w. elke keer dat je een bepaald kaarttype erin duwt maakt hij een nieuwe folder aan: CF0001, CF0002, CF0003, SD0001, SD0002 etc. Wat dit betekende was dat toen mijn reisgenoot zijn CF kaart uit zijn PowerShot erin stopte hij vrolijk doornummerde na de CFs van mijn D70. Toen ik thuiskwam en zag dat CF0003 en CF0004 rare filenamen hadden raakte ik even in paniek, voordat ik zag dat mijn vertrouwde D70 foto's gewoon verder gingen in CF0005 en verder. Tot slot moet je het ding altijd aansluiten met de dubbele USB stekker, hij trekt anders teveel power van de enkele USB poort. Alternatief is één USB poort en de adapter. Niet echt een probleem. Overigens geeft het toestel niet aan dat het XD kan lezen maar het doet dit wel degelijk (staat ook in handleiding).

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-08-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, ik heb die 2160 gewoon via 1 usb kabeltje aan mijn pc hangen, en gebruik vaak als externe HD >:), maruh merk er niets van dat hij teveel stroom eet? hij blijft iig gewoon altijd aan en tussentijds opladen, en pc blijft gewoon stabiel draaien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Strangelove

Je hebt jouw 2160 bij HL-Tronics gekocht? Hoe was de service/levertermijn?
En hoe werkt de voorafbetaling want ze aanvaarden geen creditcards en de website op zich is ook niet heel duidelijk :(

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:53:
Mm, ik heb die 2160 gewoon via 1 usb kabeltje aan mijn pc hangen, en gebruik vaak als externe HD >:), maruh merk er niets van dat hij teveel stroom eet? hij blijft iig gewoon altijd aan en tussentijds opladen, en pc blijft gewoon stabiel draaien :)
Ik gebruik ook gewoon maar één kabel voor m'n 2160. M'n USB poort trekt het nog gewoon, gelukkig, en alles is hier stabiel draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:30:
Je hebt jouw 2160 bij HL-Tronics gekocht? Hoe was de service/levertermijn?
En hoe werkt de voorafbetaling want ze aanvaarden geen creditcards en de website op zich is ook niet heel duidelijk :(
Ik heb zelf destijds ook een aantal spullen bij hl-tronics besteld.
Levertijd en voorafbetaling lopen allemaal heel vlot en probleemloos. Zodra de internationale overschrijving binnen was (kwestie van een dag of 2,3) had ik 2 dagen de goederen netjes geleverd.
Wel heb ik HEEL negatieve kritiek op hun dienst naverkoop. Ik heb ondertussen al 4 mails gestuurd met de eenvoudige vraag of mijn defect product (onder garantie) bij hen, dan al rechtstreeks naar de fabrikant dien te worden gestuurd, helaas zonder respons.
:(

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

MaXX99 schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:34:
[...]

Ik heb zelf destijds ook een aantal spullen bij hl-tronics besteld.
Levertijd en voorafbetaling lopen allemaal heel vlot en probleemloos. Zodra de internationale overschrijving binnen was (kwestie van een dag of 2,3) had ik 2 dagen de goederen netjes geleverd.
Wel heb ik HEEL negatieve kritiek op hun dienst naverkoop. Ik heb ondertussen al 4 mails gestuurd met de eenvoudige vraag of mijn defect product (onder garantie) bij hen, dan al rechtstreeks naar de fabrikant dien te worden gestuurd, helaas zonder respons.
:(
Erg slecht dus, misschien iets om in de shop servey te reflecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Ik ben sinds gister ook in het bezit van een image tank, namelijk de vosoni 3320, nu zijn me 2 dingen een beetje onduidelijk, en ik hoop dat iemand die vraag kan beantwoorden.

De harde schijf moet neem ik aan nog geformateerd worden. Kan dit vanuit het apparaat of moet ik dat ding nu in mijn pc gaan bouwen? Als het vanuit het apparaat kan hoe gaat dit onder winxp want mij lukt het niet echt.

vraag 2 ik heb firmware 1.09 maar in het menu zie ik allemaal vage niet leesbare tekens, lijkt op chinees, maarja ik ben niet zo goed in chinees :) klopt dit of moet ik ergens een language setting vinden.

alvast enorm bedankt voor eventuele tips en opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paladin schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:55:
Ik ben sinds gister ook in het bezit van een image tank, namelijk de vosoni 3320, nu zijn me 2 dingen een beetje onduidelijk, en ik hoop dat iemand die vraag kan beantwoorden.

De harde schijf moet neem ik aan nog geformateerd worden. Kan dit vanuit het apparaat of moet ik dat ding nu in mijn pc gaan bouwen? Als het vanuit het apparaat kan hoe gaat dit onder winxp want mij lukt het niet echt.

vraag 2 ik heb firmware 1.09 maar in het menu zie ik allemaal vage niet leesbare tekens, lijkt op chinees, maarja ik ben niet zo goed in chinees :) klopt dit of moet ik ergens een language setting vinden.

alvast enorm bedankt voor eventuele tips en opmerkingen
Ik heb nog een oude Xsdrive 2030, en die moest ik aan mijn pc hangen, en formatteren als fat32, met ntfs kan hij niet overweg.

Edit:
als je gezocht had op hun site vond je deze info:

Important note about the XS Drive Pro VP3320: you can format FAT32 the Hard disk so it is fully operating to backup your memory cards through the VP3320 with the following steps:

1. Switch on the unit
2. Press [ ESC ] button to find the desired device.
3. Press [ COPY ] button to open the function options
4. Use the direction button to high-light “ Format “ or “ FDisk “ functions.
5. Press [ OK ] button to execute the function.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Thnx voor de info, was er zelf ook achter en kwam toen tot de conclusie dat ie niet wilde formatten, hd vervolgens in laptop gehangen, nog steeds niks dus die is defect.

Hierbij direct een klacht over hl-tronics.de deze winkel is echt zeer slecht in aftersales, zelfs na 4 dagen is mijn mail niet eens gelezen, heb een 2de gestuurd en ook daarbij helemaal niets. oftewel nu zelf hd richting hitachi gestuurd hopelijk wordt het daar geregeld.

Bestel er iig nooit meer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Ik heb nu ook een Vosonic 3320, via DGS, met een 80gb 5400 t/pm schijf erin en toen ik de doos uitpakte viel me al direct het compacte formaat op. Ik heb ook nog een PD70x en in vergelijking met de Vosonic 3320 is dat een blok ijzer. Anyway, beide presteren op gelijk niveau. Inlezen van een 2Gb kaartje duurt ongeveer net zolang bij beide. Voordeel met de Vosonic is dat ik mijn mp3 speler kan thuislaten, scheelt ook weer gewicht. Dus .......

Verwijderd

Hee ik zat ff te kijken naar prijzen van image tanks in de prijs survey..Maar waar staan die dingen..

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Pricewatch bedoel je? Ik heb op PD7X gezocht en ik kwam op het volgende > http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/419

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
Hoi,

Kent iemand de InstantDisk? Volgens reviews is deze goed!
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan je mij een andere aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Ik ben in het bezit van een PD70X met een 5400rpm/8mb cache hdd, en ik kan er alleen maar positief over zijn, mooi design, supersnel, gebruiksvriendelijk. (512 mb CF in een minuut gekopieerd)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwin85 schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:57:
Hoi,

Kent iemand de InstantDisk? Volgens reviews is deze goed!
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan je mij een andere aanbevelen?
welke reviews?
ken hem niet maar jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Klein vraagje tussendoor.

Is het mogelijk om zo'n imagetank aan te sluiten op een camcorder ?
Bijvoorbeeld een JVC Everio GZ-MC500 (http://www.dcviews.com/press/images/JVC-GZ-MC500.jpg)

In die camcorder gaat gewoon een microdrive.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
Je kunt een microdrive in een imagetank stoppen. In het boekje van mijn Compactdrive staat wel dat je hem in zo'n geval het beste aan het stopcontact kunt hangen (ipv op batterijen laten werken), omdat een microdrive redelijk wat energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Ja, een microdrive (1.8") kan er gewoon in ja.
Maar stel ik heb al een 2.5" 20GB hardeschijf en in die imagetank zit een 4GB microdrive.
Kan ik dan gewoon kabel in de camcorder pluggen en dan alles wat erop staat overzetten ?

Het gaat er mij om dat hij het ook doet met een camcorder ipv een dig. camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 07:19:
[...]

welke reviews?
ken hem niet maar jij wel?
Nou ja review..... http://www.twintek.nl/instantdisk.html

Nee ik ken hem niet, maar als ik zo naar de specs kijk lijkt mij het een aardig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

erwin85 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:52:
[...]

Nou ja review..... http://www.twintek.nl/instantdisk.html

Nee ik ken hem niet, maar als ik zo naar de specs kijk lijkt mij het een aardig ding!
Lijkt ook maar een heel klein beetje op een VP2160.

[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 06-12-2005 13:05 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
MrSleeves schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:04:
[...]

Lijkt ook maar een heel klein beetje op een VP2160.
En die vp2160 is nog een stukje goedkoper ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Cyclonist schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:37:
[...]

En die vp2160 is nog een stukje goedkoper ook nog ;)
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

de 3320, moet die ook een opgeladen batterij hebben of aan de stroom hangen als je hem als externe USB hd gebruikt, of wordt hij dan door de USB gevoed ?

[edit]
Heb hem ondertussen zelf:)
hij heeft dus geen voeding nodig in elk geval. werkt dus op zijn eigen batterij.

[ Voor 29% gewijzigd door LoneWolf op 29-12-2005 14:48 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12:17

robhof

Lembongan view

Ik ben van plan een Vosonic VP3320 aan te schaffen i.v.m. een reis naar Thailand in mei. In eerste instantie zal het apparaat dienen als foto-opslag. Daarnaast lijkt de mp3-functie me een leuke extra. Ik weet dat de audiokwaliteit redelijk is, indien je betere oordopjes aanschaft.

Mijn vragen:

Ik las dat het nogal lastig was om een playlist te maken voor mp3's. Ik zou graag verschillende mappen met albums maken en dan een hele map achter elkaar af kunnen spelen. Is dit mogelijk? Daarnaast vraag ik me af of je de 3320 aan je stereo kan aansluiten, zoals bij een iPod kan.

Indien de 3320 de bovenstaande mogelijkheden heeft, dan overweeg ik te kiezen voor een grotere HD. Zo niet, dan is 40GB meer dan voldoende voor fotobackup en evt. een aantal mp3-mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Eerste hit in Google:
As an mp3 player it basicly sucks. It has no playlist functionality at all, it cant pause any mp3 without turning the whole device off, it cant play directory trees, forcing me to manually select any mp3 I want to play, the volume is controlled by the main buttons, which I cant possibly reach while the device is in its hip-bag. Also the stereo plug sticks out of the bag at an impossibly ackward angle. All in all, it makes a very lousy mp3 player.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Aangezien ik wel degelijk vooronderzoek heb gedaan, had ik deze zogenaamde 'review' al gelezen.

Echter krijg ik maar zeer beperkt antwoord op mijn vragen en daarnaast waren de verwachtingen van de schrijver heel anders dan die van mij en had hij het apparaat gewoon nooit aan moeten schaffen met zijn wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

robhof schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:25:
Daarnaast vraag ik me af of je de 3320 aan je stereo kan aansluiten, zoals bij een iPod kan.
Als er een koptelefoon aan kan, kan ie aan de stereo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

MartijnGizmo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:38:
[...]

Als er een koptelefoon aan kan, kan ie aan de stereo!
lol, da's een goeie ja... ik dacht iets te ingewikkeld over het aansluiten... thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
robhof schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:25:
Ik las dat het nogal lastig was om een playlist te maken voor mp3's. Ik zou graag verschillende mappen met albums maken en dan een hele map achter elkaar af kunnen spelen. Is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk :). Hij kent 5 verschillende afspeelmethodes; "herhaal map", "herhaal bestand", "eenmaal map", "eenmaal bestand" en "willekeurig map". Aangezien je geen playlists kunt aanmaken blijft het tot dit beperkt en kun je ook geen meerdere mappen selecteren tegelijkertijd (natuurlijk wel als je de bestanden naar één map gaat verplaatsen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Nu online
Ik heb onlangs de Gigamemo 3000 (40Gb) gekocht: Op het oog lijkt deze grotendeels hetzelfde te zijn als de bekende PD70X: http://www.camera.nl/view_product.php?product=314 maar dan kost deze maar 123 euro (http://www.camera.nl/view_product.php?product=314).
Ik heb hem nog niet uitgebreid getest; maar lijkt zijn taak goed te doen.

Edit: Het verschil met de PD70X lijkt te zijn, dat de PD70X een scrollwheel aan de zijkant heeft om door het menu heen te lopen. De gigamemo heeft maar 1 knop op: kopieren, verder geen poespas.

[ Voor 17% gewijzigd door ocmer op 19-02-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocmer schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:08:
Ik heb onlangs de Gigamemo 3000 (40Gb) gekocht: Op het oog lijkt deze grotendeels hetzelfde te zijn als de bekende PD70X: http://www.camera.nl/view_product.php?product=314 maar dan kost deze maar 123 euro (http://www.camera.nl/view_product.php?product=314).
Ik heb hem nog niet uitgebreid getest; maar lijkt zijn taak goed te doen.

Edit: Het verschil met de PD70X lijkt te zijn, dat de PD70X een scrollwheel aan de zijkant heeft om door het menu heen te lopen. De gigamemo heeft maar 1 knop op: kopieren, verder geen poespas.
Deze komt overeen met de PD6 of 7x, een oudere en tragere versie. en met een minder goede spannings beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Huub17 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:28:
[...]

Ja, dat is mogelijk :). Hij kent 5 verschillende afspeelmethodes; "herhaal map", "herhaal bestand", "eenmaal map", "eenmaal bestand" en "willekeurig map". Aangezien je geen playlists kunt aanmaken blijft het tot dit beperkt en kun je ook geen meerdere mappen selecteren tegelijkertijd (natuurlijk wel als je de bestanden naar één map gaat verplaatsen ;)).
Kijk, dat wilde ik weten. Dank voor de uitleg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Okee... ik heb m'n Vosonic VP6230 met 40GB (Leuk apparaat trouwens) verkocht en voor een klein verschil in prijs een Archos Gmini 500 gekocht met 40GB via www.dixons.nl (webaanbieding van 299 euro, waar deze overal minstens meer dan 50 euro duurder is).

De Gmini 500 is niet zo mini eigenlijk en ook een dikkerdje. Hij is iets groter dan een Ipod. Nu was de VP6230 ook niet klein, dus vind ik het formaat niet al te verontrustend. Het is in principe een dikkere uitvoering van de Archos AV500, waarbij de AV500 video kan opnemen en de Gmini 500 niet.

De Archos heeft geen ingebouwde geheugenkaartlezer. Je sluit je fototoestel of een USB kaartlezer aan met een USB kabel op het poortje van de Gmini 500, en zodoende kun je dus je foto's naar het apparaat uploaden. Het apparaat kan geen RAW plaatjes aflezen, maar wel .JPG en .bmp bestanden. Voor mij wordt het op vakantie dus RAW en JPG (small) tegelijk schieten, wat ik niet al te erg vindt, zodat ik de jpgjes nog kan bekijken op het apparaat.

Het leukste vind ikzelf eigenlijk dat grote 4"scherm, waarbij je je dus niet hoeft te vervelen in een vliegtuig/bus/trein en wat films of de genomen foto's kan bekijken.

Hier wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.ounae.com/dotclear/images/Multimedia_portatil/gmini500_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00146178.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.noticiasdot.com/publicaciones/2005/0905/1009/noticias/archos/images/archos_gmini500.jpg

Ik zal later wel wat meer vertellen over het ding. Ik ga eerst het nodige uittesten (snelheid van het kopiëren van 1GB CF Ultra II bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Wat me opvalt is dat niemand tot nu toe de Cowon iAudio X5L heeft genoemd. De specificaties lijken mij erg interessant, vooral de tijd dat hij op een accu kan werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me wel leuk voor op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook naar de X5L te kijken. Ook omdat ik dan gelijk een MP3-speler heb met een erg goede geluidskwaliteit.
De accu moet zo´n 30-35 uur meegaan wanneer je MP3's afspeelt, maar dan weet je nog niet hoeveel Gb hij via de USB-host van een geheugenkaart kan kopieren voordat de accu leeg is. En hoe snel dit gaat.

Iemand met een X5L die het al eens getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Kan een modje eens een schop geven aan degene die hem heeft gewonnen met de hardwareweggeverij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
gium schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:42:
Okee... ik heb m'n Vosonic VP6230 met 40GB (Leuk apparaat trouwens) verkocht en voor een klein verschil in prijs een Archos Gmini 500 gekocht met 40GB via www.dixons.nl (webaanbieding van 299 euro, waar deze overal minstens meer dan 50 euro duurder is).

De Gmini 500 is niet zo mini eigenlijk en ook een dikkerdje. Hij is iets groter dan een Ipod. Nu was de VP6230 ook niet klein, dus vind ik het formaat niet al te verontrustend. Het is in principe een dikkere uitvoering van de Archos AV500, waarbij de AV500 video kan opnemen en de Gmini 500 niet.

De Archos heeft geen ingebouwde geheugenkaartlezer. Je sluit je fototoestel of een USB kaartlezer aan met een USB kabel op het poortje van de Gmini 500, en zodoende kun je dus je foto's naar het apparaat uploaden. Het apparaat kan geen RAW plaatjes aflezen, maar wel .JPG en .bmp bestanden. Voor mij wordt het op vakantie dus RAW en JPG (small) tegelijk schieten, wat ik niet al te erg vindt, zodat ik de jpgjes nog kan bekijken op het apparaat.

Het leukste vind ikzelf eigenlijk dat grote 4"scherm, waarbij je je dus niet hoeft te vervelen in een vliegtuig/bus/trein en wat films of de genomen foto's kan bekijken.

Hier wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal later wel wat meer vertellen over het ding. Ik ga eerst het nodige uittesten (snelheid van het kopiëren van 1GB CF Ultra II bijvoorbeeld).
Mag ik vragen waarom je de vosoic hebt weggedaan ? Lijkt me een goed apparaat en leest wel raw.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste