Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De GMINI 500 is niet groter dan een VP2160 van Vosonic, en de VP6230 is groter dan beide kastjes.

De VP6230 is weggedaan door het verschil van formaat van scherm (2.5" vs. 4"). Wel kon de 6230 inderdaad RAW lezen, iets wat de gmini 500 niet kan. Maar de gmini 500 laat m'n films wel veel beter zien, en daar ligt voor mij de prioriteit. Het scherm vind ik echt heel goed.

Een Sandisk 1GB Compact Flash Ultra II kaartje overpompen kost 17 minuten. En dat is echt traag. Die traagheid komt doordat een USB Host poort maar USB 1.1 is en geen USB 2.0. Gelukkig heb ik nog wel meer kaartjes over, dus kan ik blijven doorschieten tijdens het backuppen. Daardoor heeft een extra snelle overdrachtsnelheid niet echt een hoge prioriteit bij mij en vind ik 17 minuten traag, maar wel te doen.

Verder heb ik al gekeken of ik de harde schijf zou kunnen vervangen (iets wat erg gemakkelijk is bij de Vosonic), maar bij deze Gmini lijkt de harde schijf wel vastgesoldeerd :/ . In ieder geval ga ik er niet mee aan de slag om hem los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Bedankt voor je antwoord.... als je nou zou moeten kiezen voor puur opslag van digitale foto's zonder de mogelijkheden voor video... Wat zou dan je keuze zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door MNTN op 16-05-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
MNTN schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:52:
Bedankt voor je antwoord.... als je nou zou moeten kiezen voor puur opslag van digitale foto's zonder de mogelijkheden voor video... Wat zou dan je keuze zijn ?
Puur voor dataopslag: De Vosonic VP6230. Zonder twijfel.
2x Sneller je kaart overpompen, geen extra kaartlezer mee in je tas (+ kabels), heel gemakkelijk vervangbare harde schijf en kan RAW lezen. Puur als 'imagetank' en niet als 'multimedia center' wint de VP6230 het.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:51 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
Vandaag zag ik voor rond de 100 Euro een EMTEC PhotoCube.
20 GB opslag en foto's worden rechtstreeks via USB van je fotocamera gekopieerd.

Ik twijfel tussen dit apparaatje en een Sharkoon USB Link Bridge.
Dat laatste ding lijkt me op zich wel wat omdat je dan gewoon een mp3-speler of andere USB-opslag kunt gebruiken.

Als iemand ervaringen heeft met één van deze of beide apparaten dan lees ik ze hier graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je wel een USB apparaat hebben die voldoende ruitme heeft, een stick is zo vol... (in vergelijking tot die 20 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
nobleone schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:28:
Vandaag zag ik voor rond de 100 Euro een EMTEC PhotoCube.
20 GB opslag en foto's worden rechtstreeks via USB van je fotocamera gekopieerd.

Ik twijfel tussen dit apparaatje en een Sharkoon USB Link Bridge.
Dat laatste ding lijkt me op zich wel wat omdat je dan gewoon een mp3-speler of andere USB-opslag kunt gebruiken.

Als iemand ervaringen heeft met één van deze of beide apparaten dan lees ik ze hier graag!
Zelf zat ik ook al te kijken naar die Sharkoon usb link bridge. Alleen ik heb zo mijn twijfels over de stroom voorziening. Aangezien het de bedoeling was om de data vanaf een cf kaartje naar een usb hdd van 20gb te pompen.

Maar waar had je die photocube voor rond de 100 euro gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Qua stroomvoorziening: dergelijke apparaatjes werken over het algemeen op 3 AAA batterijen (deze dus ook zie ik). Je kan dus geen voeding krijgen uit de USB. Een harde schijf moet je dus extern voeden.

Verder werkt het wel aardig. Elke keer dat je kopieert, komt dit in een nieuw mapje terecht (direct de reden waarom zo'n ding in mijn situatie niet werkte).

Overigens heeft Sitecom zo'n ding ook.

Ik ben nu op zoek naar deze. Opvallend dat de Syncbox I op die site verdacht veel overeenkomsten heeft met die van Sitecom.

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 25-04-2006 09:43 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
is dit iets?
http://www.pixmania.nl/nl...n-1-geheugenkaartlez.html

edit: laat maar, ik keek verkeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door tuk217 op 25-04-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
TheNiker schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:37:
[...]
Zelf zat ik ook al te kijken naar die Sharkoon usb link bridge. Alleen ik heb zo mijn twijfels over de stroom voorziening. Aangezien het de bedoeling was om de data vanaf een cf kaartje naar een usb hdd van 20gb te pompen.

Maar waar had je die photocube voor rond de 100 euro gezien?
Die PhotoCube zag ik bij de Mediamarkt in Arnhem.
Ze hebben nog meer van dat Emtec spul...

Mijn bedoeling is om data vanaf een memorystick (liefst rechtstreeks vanuit m'n camera) op een mp3-speler (ook nog aan te schaffen, 6GB of 20GB) over te zetten. Die heeft z'n eigen stroomvoorziening dus zou het moeten werken.
Probleem is alleen dat ik ze in de winkel nog nergens ben tegen gekomen en dat ik dus niet kan zien dat/of het werkt maar uit MrSleeves' reactie maak ik op dat er in elk geval íemand is die er al ervaringen mee heeft...
...en zelfs alternatieven weet op te noemen. Bedankt!

Die Sitecom On-the-go copybox (details op de site van Sitecom) is zelfs 'gewoon' bij Paradigit te koop met 10 jaar garantie!

Is het uiterlijk van die Syncbox II de enige reden om niet voor de Sitecom te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 20:05
hallo,

In mijn zoektocht naar opslagmogelijkheden tbv foto's die gemaakt heb, kwam ik onderstaande tegen:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ViewItem&item=+7618174398
(zoektocht met oa google leverde me niet veel/niks op)

Aangezien ik nog wel een 40GB HD heb liggen lijkt me een goedkope oplossing. Iemand die met deze variant (ook wel dumptank genaamd oid ??) ervaring heeft, en of de verkoper. Verkoper heeft 99.8% positieve feedback, maar ik ben niet bekend met e-bay.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:03

Daklem

Audio Nerd

Geen ervaring mee, maar ik denk dat er weinig verschil tussen deze dumptanks zal zitten.

40 euro lijkt me ook niet al te duur voor deze set!

En de verkoper enorm veel positieve feedback. Dus dit is een betrouwbare verkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen nog even uitzoeken met welke snelheid ie je kaartje leegtrekt... Als ie 45 min over een GB doet, dan heb je alsnog spijt van je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Laatst online: 20-08 20:05
Dat is een goede tip, dat zal ik eerst eens uitzoeken. Bedankt!

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Zo'n usb bridge lijkt me erg makkelijk, kan ik mooi mijn IHP 120 als tank gebruiken, maar wat ik er tot nu toe van gelezen heb zijn die dingen allemaal erg traag, dus nog geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:12

dotcode

///\00/\\

De_Klusjesman schreef op woensdag 23 juni 2004 @ 00:25:
USB on-the-go kan vooralsnog geen usb 2.0 aan. Bovendien werken veel digitale camera's niet met on-the-go omdat ze drivers nodig hebben.
tot nu toe een aantal camaras geprobeert van nikon en sony, allemaal zonder problemen. Soms moet je ze op ptp zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Mijn X-Drive II is overleden, en nu ben ik op zoek naar een nieuwe imagetank. De HD die er in zit is niks mis mee, dus ik hoef alleen de imagetank zelf. Nou heb ik een beetje rond gekeken, en de Vosonic VP2160 komt er als goedkoopste/beste uit. Ik hoef geen poespas, alleen de foto's op de HD gooien is voldoende. Is er nog een andere imagetank waar ik overheen heb gekeken, of heeft er iemand hier (negatieve) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dotcode schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:11:
[...]

tot nu toe een aantal camaras geprobeert van nikon en sony, allemaal zonder problemen. Soms moet je ze op ptp zetten.
Leuk dat ik na 2 jaar nog eens gequote wordt :*)

Toen ik dit 2 jaar geleden schreef was het nog niet mogelijk om met USB on-the-go camera's te gebruiken waarvoor in Windows een driver nodig was om hem te gebruiken (ik had toen een iRiver H340). De techniek heeft echter niet stilgestaan gelukkig en tegenwoordig kunnen de apparaten inderdaad met de meeste camera's en andere USB apparaten overweg (ik heb later nog een iAudio X5L gehad en deze kon ook de meeste camera's al gebruiken).

[ Voor 3% gewijzigd door De_Klusjesman op 11-05-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Heb sinds recent mijn Gmini 500 (zie pagina terug) 'ingeruild' voor Vosonic's nieuwe VP8360.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.vosonic.com/upload/product_image/59_170_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vosonic.com/upload/product_image/59_173_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vosonic.com/upload/product_image/59_181_large.jpg

Nadelen van VP8360 tov Gmini 500:
- Niet zo mooi als de gmini 500, zowel qua interface als qua uiterlijk
- van 4"scherm naar 3.6"scherm
- Iets langer qua formaat.
- Kunststof behuizing ipv metalen behuizing.

Voordelen van VP8360 tov Gmini 500:
- Geen 17 minuten om 1GB over te pompen, maar 3 minuten. Na de voorgenomen aanschaf van een 5D denk ik dat ik de snelheid wel zal waarderen, aangezien m'n RAWs ook groter worden en de kaartjes dus snel vol zullen raken. .
- Ingebouwde kaartlezer, dus geen gedoe meer met een extra kaartlezer+kabels meenemen.
- Gebruiksvriendelijker een kaartje kopiëren
- Kleinere en goedkopere accu's.
- RAW weergave.
- Lichter in gewicht (iets van 100 gram minder)
- Verwisselbare harde schijf.

Heb de VP8360 één keer gebruikt tijdens werk. Ging een stuk gemakkelijker en sneller. Ben er blij mee en heb nu denk ik de goede combinatie van multimedia vakantie speeltje en functionele imagetank.

[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 12-05-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

PD70X doet nog steeds 500 mb per minuut van m'n Sandisk Ultra II kaartjes. Het apparaat al een jaar in bezit, maar nog steeds één van de snelste volgens mij :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
ik ben op zoek naar een imagetank die twee kanten op kan werken. naast foto's erop zetten zou ik graag mp3's en films ermee naar m'n psp en mp3 speler over willen brengen. weet iemand een imagetank die dat kan? wat nog mooier zou zijn is een als het apparaat geen eigen geheugen heeft maar een externe hardeschijf kan gebruiken zodat ik bestanden kan uitwisselen tussen een externe harde schijf en een fototoestel/mp3 speler etc. kent iemand zo'n apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
De Archos Gmini 500 kan dat. De Gmini 402 ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
zijn er nog goedkopere alternatieven? want ik vond ook de macally syncbox2, maar die wordt in nederland (nog) niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
ik had een mooie gevonden namelijk de apacer share steno cd211 voor 160 euro maar is niet meer leverbaar. het principe waar ik naar op zoek ben heet usb otg (on the go) en dat kan dus bestanden tussen twee usb-apparaten uitwisselen. kent iemand misschien een alternatief voor deze apacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
* kick *

Gisteren heb ik een reportage gedaan en onderweg steeds mijn 'doco / aquarius 66' gebruikt om mijn 2 2gb kaartjes leeg te trekken. Nadeel is dat het een wat 'goedkoop' apparaat is & geen scherm heeft (geen preview dus, wel statuslcd) & meer dan een half uur nodig heeft voor 2gb. Tijd om dus uit te kijken naar een nieuwe imagetank.

Ik zit te denken aan een Vosonic VP6230 of VP8360 (staat hierboven). Het heeft een beetje wat ik zoek: preview plaatjes (checken of ze er echt op staan), RAW lezen en snel. Mss mis ik een paar alternatieven die ik ook moet overwegen. Als iemand een suggestie heeft, graag.

Eén vereist moet er ook nog bij: als de kaartjes 2x gekopieerd worden, moeten dezelfde foto;s in aparte mapjes komen en niet elkaar overschrijven. Waarom? Mocht de imagetank bv vallen en een deel vd schijf is onleesbaar, dan is hopelijk een ander deel nog wel leesbaar (hopelijk ... het is meer een kwestie van voorzorg)(of gewoon 2 imagetanks kopen)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:42

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Hi,

Ik gebruik uit veilgiheid 2 Nexto CF portable media drives. Werken perfect, nog nooit een probleem mee gehad en het batterij gebruik is uitstekend.
Het zijn vrij spartaanse drves, stevig en eenvoudig. Geen foto display, geen uitgebreide menu structuur en een 1 knops bediening, just copy and go :-) Het enige nadeel kan misschien zijn dat je standaard alleen CF kaartjes kan copieren, voor andere formats schijnt er een soort card reader te zijn, deze bezit ik zelf niet.
Eusebius schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:27:
* kick *

Gisteren heb ik een reportage gedaan en onderweg steeds mijn 'doco / aquarius 66' gebruikt om mijn 2 2gb kaartjes leeg te trekken. Nadeel is dat het een wat 'goedkoop' apparaat is & geen scherm heeft (geen preview dus, wel statuslcd) & meer dan een half uur nodig heeft voor 2gb. Tijd om dus uit te kijken naar een nieuwe imagetank.

Ik zit te denken aan een Vosonic VP6230 of VP8360 (staat hierboven). Het heeft een beetje wat ik zoek: preview plaatjes (checken of ze er echt op staan), RAW lezen en snel. Mss mis ik een paar alternatieven die ik ook moet overwegen. Als iemand een suggestie heeft, graag.

Eén vereist moet er ook nog bij: als de kaartjes 2x gekopieerd worden, moeten dezelfde foto;s in aparte mapjes komen en niet elkaar overschrijven. Waarom? Mocht de imagetank bv vallen en een deel vd schijf is onleesbaar, dan is hopelijk een ander deel nog wel leesbaar (hopelijk ... het is meer een kwestie van voorzorg)(of gewoon 2 imagetanks kopen)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met backups van mijn Everio GZ-MC500 zoek ik een image tank die

a) grote bestanden ondersteunt (AVIs tot 4Gb)
b) standaard AVIs (MPEG2 encoded) met non-standaard file name extensies (.MOD ipv .AVI) kan afspelen
c) compact flash / microdrive / SD card ondersteunt.

Ik heb internet al afgestruind maar met name het afspelen van die Videos kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een tank voor mijn 30D. Ik denk aan 40GB. Alleen voor foto's mee te nemen, geen mp3 en andere fratsen. de beelden zie ik wel thuis.Betrouwbaar en niet te duur Ik heb op verschillende sites gekeken maar wat de verschillen zijn bijvoorbeeld van de diverse smart disks, ik kan het niet vinden. zijn er vergelijkende tests. Het valt op dat veel modellen al een paar jaar geleden zijn geïntroduceerd.Is er niets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:18:
ik zoek een tank voor mijn 30D. Ik denk aan 40GB. Alleen voor foto's mee te nemen, geen mp3 en andere fratsen. de beelden zie ik wel thuis.Betrouwbaar en niet te duur Ik heb op verschillende sites gekeken maar wat de verschillen zijn bijvoorbeeld van de diverse smart disks, ik kan het niet vinden. zijn er vergelijkende tests. Het valt op dat veel modellen al een paar jaar geleden zijn geïntroduceerd.Is er niets nieuws?
Bovenstaande gelezen te hebben denk ik dat deze (PD70X) helemaal goed is voor jouw gebruik. Drive is de snelste (tot nu toe) die er te krijgen is. Simpel display, kopie verificatie en op gewonen batterijen te gebruiken. Een betere heb ik in elk geval niet kunnen vinden voor dat geld.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facemodder schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:54:
[...]

Bovenstaande gelezen te hebben denk ik dat deze (PD70X) helemaal goed is voor jouw gebruik. Drive is de snelste (tot nu toe) die er te krijgen is. Simpel display, kopie verificatie en op gewonen batterijen te gebruiken. Een betere heb ik in elk geval niet kunnen vinden voor dat geld.
wel een beetje duur in vergelijking met 40 giga van smartdisk en vosonic.Is de pd70x het prijsverschil wel waard?supersnel lezen van mijn cf kaart of schrijven naar mijn computer vind ik minder belangrijk als bedrijfszekerheid. Simpel display en bediening en kopieverificatie is wel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

PD70 is prima in gebruik, degelijk etc. Alleen moet je hem niet gaan defraggen of als portable opslag medium gebruiken als je hem on the spot ook nog als imagetank wilt gebruiken. Met een te gedefragmenteerde schijf krijg je vage foutmeldingen. De nieuwe firmware schijnt dat minder snel voor te komen. Sindsdien ook niet meer dit soort foutmeldingen gehad.

Verder heeft het snel kopiëren toch echt wel voordelen. 15 min wachten op een 1 GB kaartje (neo's oude image tank) is toch echt niet cool in vergelijking met 4 min van een 2 GB kaartje van mijn PD70X.

Op vakantie is het ding wel ideaal. Neem de adapter mee, evt ook de autovariant en gebruik hem zelfs als oplader voor je Ni-MH penlites. In max 4 uur tijd zijn je penlites weer tip top in orde :).

Wel even zorgen dat je je batterijen eruit haalt als je hem >1 week aan de kant legt. Somehow trekt ie je batterijen leeg. Aan een display met preview functie hecht ik geen waarde. 't Is prima zat als het apparaat me kan vertellen of het backuppen gelukt is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pd70X bevalt idd perfect, vind een van de grote voordelen ook dat ie gewoon door AA-penlited gevoed is.. dus als je de (bijgeleverde accu's een keer leegtrekt is het nooit lang zoeken naar vervangende stroom :-)
ook de 12V kabel kan soms goede diensten bewijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan die dingen ook in de pricewatch? Deze sukkel kan ze daar namelijk niet vinden, maar de prijsverschillen die ik gevonden heb op diverse websites zijn wel zodanig dat ik dat een hele fijne toevoeging zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik ook. Net zoals een zoekfunctie in de Pricewatch, want ik heb alle categorieeen zo'n beetje gehad, maar geen PD70X.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoeken bij externe behuizingen (want dat zijn het in feite): PD70X

Edit:
zoeken in de Pricewatch kun je met Google, gewoon "site:http://tweakers.net/pricewatch" in je zoekopdracht gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door MartijnGizmo op 26-06-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de link, de categorie en de Google tip.

Ik ben geen echte I-net noob, maar de expertfuncties van Google vond ik nooit zo interesant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:26:
Zoeken bij externe behuizingen (want dat zijn het in feite): PD70X

Edit:
zoeken in de Pricewatch kun je met Google, gewoon "site:http://tweakers.net/pricewatch" in je zoekopdracht gebruiken.
Of natuurlijk gewoon op de pricewatch-site zelf, linksonderin, onder de forum-headlines ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart heeft laatst ook naar imagetanks zitten kijken...

Over de PD70X wordt lyrisch gedaan, maar daarvan heb ik ook het nodige minder leuks gehoord, vooral waar het gaat over bokkende schijven en formatteer troubles. En dat het redelijk ver uitstekende CF kaartje tijdens het leegtrekken nou niet echt ideaal is. (Of is dat een PD70 probleem?)

Voor iets minder (€199 vs €219) heb je de 40 GB Vosonic VP3320 met zwaardere NP120 accu.

Vosonic vs VP70X:

De Vosonic 3320 is kleiner, lichter, heeft een FM tuner, kan MP3 spelen, accu kan tot 2,5 uur continu kaarten dumpen en kan files per stuk moven, wissen of kopieren (5 min per GB, al is onduidelijk of dit incluus of excluus file verificatie is. Dit zou neerkomen op ong. 30 GB op 1 acculading.).

De VP70X is groter, zwaarder en steviger (???), kan AA's opladen, is "fire-and-forget" dumpen zonder controle over losse files, geen FM of MP3, heeft meer accu capaciteit ("tot 50 GB" volgens de ene bron, "tot 80 GB" volgens een andere) en is aanzienlijk sneller in transfer dan de 3320.

En dan is er nog de Vosonic 3620, gebaseerd op 1,8" HD, 20 GB in aanzienlijk kleinere verpakking, voor €225...

Door de bomen het bos enzo :| MP3 speler is op zich een erg mooie bonus, dus die Vosonic 3320 lijkt me wel wat. De PD70X is fysiek degelijker, maar kan minder/is minder flexibel... Nog maar even wat langer over slapen dus.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sja, en de ene persoon zegt weer dat de PD70X prima werkt, zolang je dat ding maar gebruikt waarvoor-ie bedoeld is: simpel CF-jes leegtrekken. Zodra je er mee gaat "prutsen", schen het nogal eens mis te gaan, zeker met oudere firmware. Moeilijk, moeilijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf een PD70x, en ik ken 2 mensen die er (op mijn aanraden) ook 1 hebben gehaald: nooit klachten over. Gewoon mee doen wat -ie moet doen, snel en goed kaartjes leegtrekken. Verhalen over bokkende schijven zijn mij dan ook onbekend. Met de nieuwste firmware is het helemaal 'set and forget', als je je cf erin doet en 'm dan aanzet gaat -ie zelf kopieeren, hoef je niks meer voor te doen.

Nee, ik zou zo snel geen andere willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach dit geldt natuurlijk ook voor andere merken. Het is eerder een keuze tussen accu en batterijen en de snelheid van kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Compactdrive MD80 al gezien? Op de site staat dat hij in mei leverbaar is.... euhm... het is nu eind juni...

Antwoord van "compact-drive Nederland", na dezelfde vraag via mail te hebben verzonden:

Helaas is de MD80 nog niet leverbaar, dit door wat problemen met de compatibiliteit met de nieuwe xD kaarten. Wanneer hij wel komt is nog niet helemaal duidelijk, dit zal z.s.m. op onze site worden vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

*hmmmm* Die MD80 ziet er qua specs goed uit. :9~

1,8" HD (10 of 20 GB zou genoeg zijn voor mij), CF slot, AA gevoerd en MP3, klinkt als een succesformule. Lijkt op een Vosonic 3620.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:59:
* JumpStart heeft laatst ook naar imagetanks zitten kijken...

Over de PD70X wordt lyrisch gedaan, maar daarvan heb ik ook het nodige minder leuks gehoord, vooral waar het gaat over bokkende schijven en formatteer troubles. En dat het redelijk ver uitstekende CF kaartje tijdens het leegtrekken nou niet echt ideaal is. (Of is dat een PD70 probleem?)

Voor iets minder (€199 vs €219) heb je de 40 GB Vosonic VP3320 met zwaardere NP120 accu.
[...]
Mja, je moet je afvragen of je die extra's allemaal nodig hebt... mp3's, en radio heb ik op m'n telefoon zitten. Zie niet de noodzaak in waarom ik daarvoor essentiele accu capaciteit van een imagetank moet gebruiken. Daarnaast zijn ze veelal groter dan telefoons iig. Een PD70X is nogal kaal, doet waar ie goed in is, het snel kopiëren van geheugen kaartjes; 500 mb per minuut van m'n Sandisk Ultra II kaartjes, zonder verificatie. Met verificatie ongeveer 2x zo lang. IIG is het zonder of met verificatie nog nooit fout gegaan. Mocht ie het niet goed hebben kunnen kopiëren dan gaf ie altijd een foutmelding. Met de nieuwe firmware schijnen iig de meeste problemen die ik heb gehad opgelost te zijn. Ik kreeg hem niet tot de nok toe gevuld omdat hij te gedefragmenteerd was geweest.

Sterke punten van de PD70X; solide (aluminium behuizing), snel, je kan er een eigen 2,5" laptop schijf inbouwen, je kan er je batterijen in max 4 uur tijd in opladen en je zou er een 50 GB aan data max kunnen transferen. Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van je opslag medium, aanwezige harde schijf en de penlites die je gebruikt.

De extra's die de meeste andere imagetanks bieden interesseerden me niet. En om nu een paar honder euro meer te gaan betalen voor een display optie, nee. Daar had ik vorig jaar het geld niet voor over. Mijn go's waren snel, veel (+40 GB) en solide.

Maar om het verhaal nu een hele andere wending te geven. Na 3 maanden kocht ik een Sandisk Ultra II 2 GB kaart, naast m'n 2 x 512 Sandisk Ultra II kaartjes, en sindsdien heb ik hem nauwelijks meer gebruikt. Ik heb een PD70X met een 80 GB schijf, vorig jaar voor € 300,- gekocht. Het geval ligt nu op m'n bureau te ver stoffen en functioneerd nu voornamelijk nog als backup schijf. Goedkopere oplossingen als in voldoende geheugen kaartjes zijn er dus ook nog eens! Leren selecteren op het display van je camera en uberhaubt selectiever schieten is zo gek nog geeneens. Alleen lange vakanties of meerdaagse festivals zou ik hem voor kunnen gebruiken, naast backup medium te zijn van m'n foto's. Vergeet daarbij een laptop niet wat daarvoor ook nog eens dienst kan doen.

Keuze te over! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik gebruik 'm eigenlijk ook alleen voor vakantie's, of voor echte evenementen (vorig jaar bij Monaco aan de Maas bijv.). Maar dan ben ik ook wel heeeeeeel blij dat ik 'm heb, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel het gevoel dat ik niet lekker door kan knippen.

Trouwens, dat opladen in de PD70x he, bij mij zat er alleen een autolader bij, welke lader hebben jullie erbij dan? Scheelt me weer een batterijlader meezeulen op vakantie namelijK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Servor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:31:

Trouwens, dat opladen in de PD70x he, bij mij zat er alleen een autolader bij, welke lader hebben jullie erbij dan? Scheelt me weer een batterijlader meezeulen op vakantie namelijK!
Autolader en lichtnet adapter.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:44:
[...]

Autolader en lichtnet adapter.
Maar wat ik bedoel is, zat er een lichtnetadapter bij of heb je die er los bijgekocht? En in het laatste geval, wat voor 1 kan ik het beste halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:38:
[...]

Mja, je moet je afvragen of je die extra's allemaal nodig hebt... mp3's, en radio heb ik op m'n telefoon zitten. Zie niet de noodzaak in waarom ik daarvoor essentiele accu capaciteit van een imagetank moet gebruiken. Daarnaast zijn ze veelal groter dan telefoons iig. Een PD70X is nogal kaal, doet waar ie goed in is, het snel kopiëren van geheugen kaartjes; 500 mb per minuut van m'n Sandisk Ultra II kaartjes, zonder verificatie. Met verificatie ongeveer 2x zo lang. IIG is het zonder of met verificatie nog nooit fout gegaan. Mocht ie het niet goed hebben kunnen kopiëren dan gaf ie altijd een foutmelding. Met de nieuwe firmware schijnen iig de meeste problemen die ik heb gehad opgelost te zijn. Ik kreeg hem niet tot de nok toe gevuld omdat hij te gedefragmenteerd was geweest.
Het zou voor mij "Dual use" zijn, mijn ouwe trouwe Sony MZ-R30 minidisc speler heeft z'n beste tijd wel ongeveer gehad, dus zit ik ook te kijken wat er aan MP3 speler zoal te krijgen is. Maar er zit ook een contractsverlenging aan te komen, dus misschien neemt mijn volgende telefoon wèl de rol van MP3 speler op zich.

Wat bij mij niet lekker zit is het feit dat jij kennelijk wel regelmatig (?) foutmeldingen gehad hebt. Hierdoor ben je dan geen data kwijtgeraakt, maar ik zit ook niet te wachten op een apparaat dat ineens zegt "doe het verder maar met de kaartjes die je hebt".
[...]

Maar om het verhaal nu een hele andere wending te geven. Na 3 maanden kocht ik een Sandisk Ultra II 2 GB kaart, naast m'n 2 x 512 Sandisk Ultra II kaartjes, en sindsdien heb ik hem nauwelijks meer gebruikt. Ik heb een PD70X met een 80 GB schijf, vorig jaar voor € 300,- gekocht. Het geval ligt nu op m'n bureau te ver stoffen en functioneerd nu voornamelijk nog als backup schijf. Goedkopere oplossingen als in voldoende geheugen kaartjes zijn er dus ook nog eens! Leren selecteren op het display van je camera en uberhaubt selectiever schieten is zo gek nog geeneens. Alleen lange vakanties of meerdaagse festivals zou ik hem voor kunnen gebruiken, naast backup medium te zijn van m'n foto's. Vergeet daarbij een laptop niet wat daarvoor ook nog eens dienst kan doen.

Keuze te over! ;)
Ik heb nu 3 x 1 GB CF, en ik schiet RAW. Met 6 MB per foto komt dat op pak 'em beet 500 foto's uit. De praktijk is dat ik, vol bezig, op meer dan 100 foto's per uur uitkom en dan is 3 GB niet altijd genoeg. 100+ foto's per uur klinkt misschien als veel, maar zo ga ik nou eenmaal te werk. Ik ben namelijk, heel bewust, niet van het ter plekke selecteren op display. Daarnaast schiet ik ook nog wel eens "uit de heup" (en dus niet altijd raak) en neem regelmatig voor de zekerheid een foto twee keer. Ieder zijn/haar stijl hoor, er is niets mis mee als je wel ter plekke foto's wist, maar ik zoek het thuis op mijn 19" scherm wel uit, niet op het kleine 10D schermpje waarop vooral brightness slecht te beoordelen is door de brakke kijkhoek.

Als ik er nou nog een 2 GB kaart bij koop dan heb ik voor de meeste gevallen echt wel genoeg capaciteit. Alleen meerdaagse evenementen en lange vakanties zouden me dan nog in de problemen kunnen brengen. Daar staat tegenover dat een CF kaart niet kan dienen als personal audio device, en die Sony MD speler van mij moet toch ook een keer met pensioen kunnen.

Kortom, choices, choices, choices...

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 27-06-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar voor mijn vrouw een PD70X gekocht. Tijdens een vakantie in Vietnam heeft ze diverse keren haar 2Gb SD kaartjes geleegd (550 foto's per kaart). E.e.a. is zonder problemen verlopen. De ingebouwde lader heeft echter grote moeite om de stevige accu's geheel op te laden. Het is daarom beter tijdens het legen de lader aangesloten te houden.Het is een betrouwbaar rechtoe rechtaan apparaat zonder fratsen als MP3, FM e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:11:
Ik heb vorig jaar voor mijn vrouw een PD70X gekocht. Tijdens een vakantie in Vietnam heeft ze diverse keren haar 2Gb SD kaartjes geleegd (550 foto's per kaart). E.e.a. is zonder problemen verlopen. De ingebouwde lader heeft echter grote moeite om de stevige accu's geheel op te laden. Het is daarom beter tijdens het legen de lader aangesloten te houden.Het is een betrouwbaar rechtoe rechtaan apparaat zonder fratsen als MP3, FM e.d.
Euhm, wat bedoel je met "tijdens het legen"....? Van de kaartjes op de harddisk of van de harddisk naar de computer? Een voordeel van zo'n mobiel device is nu net dat je geen vaste netspanning nodig hebt... :? Ik neem aan dat ik je niet goed begrijp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:51:
[...]

Maar wat ik bedoel is, zat er een lichtnetadapter bij of heb je die er los bijgekocht? En in het laatste geval, wat voor 1 kan ik het beste halen?
Volgens mij moet er (volgens de handleiding) een adapter bijzitten...

http://www.compact-drive.nl/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:14:
[...]

Het zou voor mij "Dual use" zijn, mijn ouwe trouwe Sony MZ-R30 minidisc speler heeft z'n beste tijd wel ongeveer gehad, dus zit ik ook te kijken wat er aan MP3 speler zoal te krijgen is. Maar er zit ook een contractsverlenging aan te komen, dus misschien neemt mijn volgende telefoon wèl de rol van MP3 speler op zich.

Wat bij mij niet lekker zit is het feit dat jij kennelijk wel regelmatig (?) foutmeldingen gehad hebt. Hierdoor ben je dan geen data kwijtgeraakt, maar ik zit ook niet te wachten op een apparaat dat ineens zegt "doe het verder maar met de kaartjes die je hebt".
De foutmeldingen die ik gehad heb waren grotendeels omtrent het filesystem wat te gefragmenteerd was voor het apparaat zelf. Nieuwe firmware zou daar beter mee om kunnen gaan. Sinds de kennis dat het aan de gefragmenteerdheid ligt geen problemen meer gehad. Sinds die tijd ook alleen maar gebruikt waar het apparaat voor bedoeld is; CF-kaarten overpompen en via computer weer verder copiëren. Met nadruk op kopiëren en niet moven, waarbij het file system dus wél gefragmenteerd raakt!

Een 2e probleem had ik omtrent het formateren van de schijf. De schijf moet fat32 geformateerd zijn, echter is er geen enkel windows format programma die mijn big ass schijf (80 GB) wil formatten. Dit is een Windows/MS probleem en geen probleem van de PD70X.

Ik ben iemand die dingen uittest tot de uittersten. Niet persee een Tweaker, maar wel soortgelijk bloed. Als je het ding gebruikt waar ie primair voor gebruikt dient te worden dan kom je geen problemen tegen.

Voor een zo storensvrij mogelijke vakantie/trip of event kan ik je aanraden om hem tijdelijk (niet op het laatste moment) te formateren of iig alles leeg te halen (select all, shift-del) en de batterijen er niet langer dan een week achter elkaar in te laten zitten (lopen leeg in het apparaat).

Áls ik hem gebruik, gebruik ik hem wel met plezier. Heb er wel wat problemen mee gehad, maar daarvan ook de oorzaak dus kunnen vinden. Ik kan er iig mee leven. Hoe andere apparaten er mee omgaan, geen idee! Ik test ze graag uit voor je! ;)
Ik heb nu 3 x 1 GB CF, en ik schiet RAW. Met 6 MB per foto komt dat op pak 'em beet 500 foto's uit. De praktijk is dat ik, vol bezig, op meer dan 100 foto's per uur uitkom en dan is 3 GB niet altijd genoeg. 100+ foto's per uur klinkt misschien als veel, maar zo ga ik nou eenmaal te werk. Ik ben namelijk, heel bewust, niet van het ter plekke selecteren op display. Daarnaast schiet ik ook nog wel eens "uit de heup" (en dus niet altijd raak) en neem regelmatig voor de zekerheid een foto twee keer. Ieder zijn/haar stijl hoor, er is niets mis mee als je wel ter plekke foto's wist, maar ik zoek het thuis op mijn 19" scherm wel uit, niet op het kleine 10D schermpje waarop vooral brightness slecht te beoordelen is door de brakke kijkhoek.
Selectiever schieten en selecteren op het scherm, daar blijf ik bij. Waar ik vorig jaar 12 GB volgeschoten heb op Parkpop redde ik het dit jaar met 2,5 GB ruimschoots. Alleen vakanties en big events kwa opdrachten zou ik niet redden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
julius schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:53:
[...]
Een 2e probleem had ik omtrent het formateren van de schijf. De schijf moet fat32 geformateerd zijn, echter is er geen enkel windows format programma die mijn big ass schijf (80 GB) wil formatten. Dit is een Windows/MS probleem en geen probleem van de PD70X.
Dit kun je heel makkelijk doen met de Format utility die te downloaden is van http://compact-drive.nl/download.htm Er is er een voor de PD7X en de PD70X.
Gisteren de hele avond lopen prutsen met een win98 bootdisk om hem fat32 geformatteerd te krijgen totdat ik me bedacht dat ik ergens was tegengekomen dat er een utility voor was. Bij mij werkt het nu prima (PD7X).
edit: in de manual van de PD70X staat op pagina 17 dat de PD70X zelf zijn schijf kan formatteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Springuin op 28-06-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerdere vraag blijft staan. welke tank . Als ik bijv. bij Kamera -express kijk zie er 5 verschillende 40GB staan en nog 2 20GB. ik kan moeilijk de verschillen vinden, en vergelijkende test ken ik niet.wie helpt. (de prijsverschillen zijn aanzienlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:46:
mijn eerdere vraag blijft staan. welke tank . Als ik bijv. bij Kamera -express kijk zie er 5 verschillende 40GB staan en nog 2 20GB. ik kan moeilijk de verschillen vinden, en vergelijkende test ken ik niet.wie helpt. (de prijsverschillen zijn aanzienlijk)
Volgens mij kan je de voor en nadelen zelf al wel op een rij zetten. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat er penlites in kunnen en ik niet op "vreemde" accu's wil vertrouwen als je midden in de rimboe zit.

Daarbij vind ik 40Gb bijvoorbeeld aan de krappe kant. Ik ga nu zelf een harddisk (120GB, voor 115,- euro) in een PD70X zetten (139,- euro).. prijs/mb verhouding ideaal dus.

Kortom een keuze is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Springuin schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:44:
[...]

Dit kun je heel makkelijk doen met de Format utility die te downloaden is van http://compact-drive.nl/download.htm Er is er een voor de PD7X en de PD70X.
Gisteren de hele avond lopen prutsen met een win98 bootdisk om hem fat32 geformatteerd te krijgen totdat ik me bedacht dat ik ergens was tegengekomen dat er een utility voor was. Bij mij werkt het nu prima (PD7X).
edit: in de manual van de PD70X staat op pagina 17 dat de PD70X zelf zijn schijf kan formatteren.
Naar het schijnt ja. Mijn pc setup had er iig geen zin in. Heb toendertijd geloof ik in het pd7(0)X specifieke topic mijn probs gepost. Heb het iig opgelost gekregen, ben ik blij om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:41
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:13:
[...]

Volgens mij kan je de voor en nadelen zelf al wel op een rij zetten. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat er penlites in kunnen en ik niet op "vreemde" accu's wil vertrouwen als je midden in de rimboe zit.

Daarbij vind ik 40Gb bijvoorbeeld aan de krappe kant. Ik ga nu zelf een harddisk (120GB, voor 115,- euro) in een PD70X zetten (139,- euro).. prijs/mb verhouding ideaal dus.

Kortom een keuze is heel persoonlijk.
Welke hardisks kunnen erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

2.5" notebook harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:46:
20 Gb is misschien aan de kleine kant, 40Gb is iets ruimer.

Als je alleen voor de opslag/backup gaat, zou ik de Smartdisk Photobank kiezen, kost bij KE nu €165. Is lekker stevig en eenvoudig, kaart er in, klik op de copy knop en klaar.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

robhof

Lembongan view

Of een Vosonic 3320 40GB, met MP3-speler.

Heb 'm zelf een aantal maanden en onlangs gebruikt tijdens een 30-daagse rondreis. Eenvoudig in het gebruik, handige verifieerfunctie en de MP3-speler is echt prima, als je iets betere oordopjes gebruikt!

Ik heb 'm overigens bij http://www.d95.nl/ (wel met NP120 accu!) besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door robhof op 29-06-2006 14:27 . Reden: toevoeging accu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmmm, daar hebben ze de Vosonic 3620 voor €199... 20GB is zat en de 1,8" HD maakt 'em erg klein/handzaam. Verleidelijk, erg verleidelijk!

Net even d95.nl gebeld trouwens. De 2,5" HD gebaseerde 3320 meet 12 bij 8 cm (lengte x breedte) en is 2,8 cm dik. De 3620 was 12 bij 8 bij 2,3 cm. Blijkt een foutje: 6,5 cm breed in plaats van 8 cm. OEPS :) op d95.nl is het al aangepast, op alle andere sites (zelfs op die van www.vosonic.com) staat nog de foute afmeting voor de 3620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

20 GB zat? Mja, ik heb met mijn 80 GB ook een erg ruime keus genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zelfs al zou ik de helft van die 20 GB gebruiken voor MP3, en de rest voor fotodump, dan nog kan ik meer dan 1600 RAW fotos kwijt. Het moet wel een erg lang evenement zijn als ik dat in een ruk volkrijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:59:
[...]

20 Gb is misschien aan de kleine kant, 40Gb is iets ruimer.

Als je alleen voor de opslag/backup gaat, zou ik de Smartdisk Photobank kiezen, kost bij KE nu €165. Is lekker stevig en eenvoudig, kaart er in, klik op de copy knop en klaar.
waarom juist deze? en niet een andere smartdisk of een vosonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de Vosonic VP-6230 accu:
pduh schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:18:
[...]
The Li-ion rechargeable battery can be recharged approx.500 times.
[...]
is dit normaal voor een Li-ion accu?? ik dacht altijd dat deze dingen geen memory effect hadden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Geen geheugeneffect misschien, maar gewoon verwachtte levensduur.
Alle oplaadbare batterijen hebben een verwachtte levensduur. Die is meestal 1000x opladen maar dat zal in de praktijk een stuk lager uitvallen (wellicht wel 500x).
Batterijen voor vosonic zijn (meestal) niet zo duur. Die van mijn 3320 kost namelijk maar 10 euro origineel. Daar ga ik niet over zeuren dan :). Je hebt ook nog vakantie pakketten waardoor je met AA's aan de gang kan (ik geloof voor 15 euro te koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het memory effect (het niet volledig leegmaken maar wel weer opladen van de batterij en de daardoor verminderde accu capaciteit) is wat anders dan de verwachte levensduur (in aantal keren op te laden). Het memory effect treed met name op bij de ouderwetse (ik dacht) cadmium oplaadbare batterijen. Bij de nieuwere Ni-MH is dit in veel mindere mate aanwezig. Bij Li-ion is dit in zijn totaliteit niet meer aanwezig.

Hieronder een tabbelletje met hoe ikzelf de verschillen ervaren heb;
type batterijcapaciteitlevensduur (in aantal keren op te laden)prijsmemory effect
cadmium
-
+ +
++
--
Ni-MH
+
++/+
+
+
Li-ion
++
+
-
++

Overigens zie ik hierbij ook nog graag een kopje "ligperiode". Waarmee ik bedoel de tijd tussen dat je de batterij hebt opgeladen en hem daadwerkelijk gebruikt. Ik heb zelf alleen ervaring met Ni-MH accu's wat dat betreft. De ene accu kun je gerust 2-3 weken tot een maand laten liggen zonder noemenswaardig capaciteitsverlies (Panasonic (Dixons), Hähnel (Hafo, Den Haag), terwijl de andere met een halve week of week al weer leeg schijnt te zijn (Digital, gekocht bij de MediaMarkt)

Zit er al langere tijd over na te denken om een topic te beginnen over accu's (penlites) en ervaringen. Met name de "ligperiode" zie je nergens in terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier oude cadmium batterijen liggen (500 mAh :P), maar daar staat ook 'approx. 500 times' op ;)
maar een accu topic lijkt me opzich wel handig, omdat alle accu vragen anders over heel GoT verspeid worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

julius schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:00:
Zit er al langere tijd over na te denken om een topic te beginnen over accu's (penlites) en ervaringen. Met name de "ligperiode" zie je nergens in terug.
Goed plan! Zoek nog steeds een paar goede setjes voor m'n flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Er is erg veel info over verschillende accusoorten te vinden. Zoek maar eens op modelbouw fora.

Nog even over de "zelfontlading" of "ligperiode"; Deze is bij Ni-Cad accu's vele malen beter dan van de NiMh varianten. Over het algemeen kun je (ok, beetje kort door de bocht) voor stroomvreters beter NiMh accu's gebruiken (want hoge capaciteit ivm Ni-Cad) en voor de wat energiezuiniger apparaten, bij weinig gebruik (langere intervallen) zijn Ni-Cad accu's de betere keuze, met name vanwege de lage zelfontladingswaarden van deze soort.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, en luitjes, Li-Ion =! Li-polymer.

Ik zie het wel vaker dat men Lithium ion accu eigenschappen verwacht terwijl het eigenlijk Lithium polymeer accu's zijn.

LiMn2O4 (wat ik zelf bij een 3e jaars scheikunde prakticum zelf gesynthetiseerd heb, en er testcellen van gemaakt en getest) scoort erg goed op levensduur, dus aantal laad- en ontlaad cycli.

Overigens moet je dit soort accu wel "in vorm houden" door ze eens in de zoveel tijd volledig te ontlaten en volledig te vullen. Mijn zeer intensief gebruikte portable Sony MD speler van 8 jaar oud doet het nog steeds met z'n originele Li-Ion accu waar ik 6 a 7 uur spelen uit de originele 8 uur trek.

Lithium polymeer cellen, zoals bijvoorbeeld in de iPod (want plastic is makkelijker vormbaar, dus kan je makkelijker platte accu's maken) degraderen wèl. Dat soort accy heeft inderdaad een levensduur richting 500 cycli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de PD70X en VP3320...

Ik weet dat de PD70X het snelste is, maar de VP3320 is kleiner, lichter en heeft de mp3 functie.
Welke van de twee is ook te gebruiken als externe harde schijf ?

[ Voor 18% gewijzigd door Theebag op 09-07-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Mijn enkele jaren oude Deltron cinema disk wil niet alles meer doen (werkt nog perfect als HD maar dat is het dan ook) . Dus wil ik een nieuwe image tank die alleen het hoogst nodige doet. (kaarjes ledigen :) ) De simpelste vosonic zou volstaan voor mij maar ik vind nergens of dit toestel ook Xd kaartjes kan slikken. Zijn er overigens nog toestellen die dit zeker kunnen? Ik wil er niet meer dan een goei 150 euro aan spenderen. Of is er geen oplossing dat ik mijn externe HD kan gebruiken om mijn foto's op af te laden via een USB to USB oplossing die dan wel goed moet werken (ervaringen?)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Twido schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:42: Zijn er overigens nog toestellen die dit zeker kunnen?
Jazeker, iig alle compactdrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twido schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:42:
De simpelste vosonic zou volstaan voor mij maar ik vind nergens of dit toestel ook Xd kaartjes kan slikken. Zijn er overigens nog toestellen die dit zeker kunnen? Ik wil er niet meer dan een goei 150 euro aan spenderen. Of is er geen oplossing dat ik mijn externe HD kan gebruiken om mijn foto's op af te laden via een USB to USB oplossing die dan wel goed moet werken (ervaringen?)
ik heb een pd7X en die bevalt prima, het leven van de XD kaartjes gaat ook zals verwacht, ben nu in afwachting van een pd70X.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Theebag schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:12:
Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de PD70X en VP3320...

Ik weet dat de PD70X het snelste is, maar de VP3320 is kleiner, lichter en heeft de mp3 functie.
Welke van de twee is ook te gebruiken als externe harde schijf ?
de VP3320.
In pricipe moet je dan wel de stroom adapter aansluiten, alhoewel hij het ook doet als de batterij gewoon goed opgeladen is. (maar als hd dat gaat wel hard dan met de batterij.)
Let wel op: hij is FAT32 geformatteerd, dwz dat je onderwindows niet groter als 32 gb kan formatteren en dat je geen grotere bestanden als 4 gb er op kan plaatsen. (dvd rips vormen dus bv een probleem vaak)

[ Voor 17% gewijzigd door LoneWolf op 11-07-2006 09:59 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel tussen vosonic vp 2160 x's drive ii 40 giga hdd en smartdisk photobank 40 giga. Bij de vosonic's zie ik grote prijsverschillen bij de diverse winkels. Is er soms een oud en een nieuw model. Of zitten er verschillende hdd's in van 40 giga. Heeft iemand ook tussen deze twee gekozen? en welke werd het en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
LoneWolf schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:57:
[...]

de VP3320.
In pricipe moet je dan wel de stroom adapter aansluiten, alhoewel hij het ook doet als de batterij gewoon goed opgeladen is. (maar als hd dat gaat wel hard dan met de batterij.)
Let wel op: hij is FAT32 geformatteerd, dwz dat je onderwindows niet groter als 32 gb kan formatteren en dat je geen grotere bestanden als 4 gb er op kan plaatsen. (dvd rips vormen dus bv een probleem vaak)
Ok, dan ga ik voor de VP3320. Gewoon om het feit dat die meer functies heeft en goed backuppen kunnen ze beiden want dat is hun primaire functie. Zo kan ik ook m'n mp3-speler thuislaten, dat scheelt ook weer gewicht en een extra oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Facemodder schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:26:
Er is erg veel info over verschillende accusoorten te vinden. Zoek maar eens op modelbouw fora.

Nog even over de "zelfontlading" of "ligperiode";
Beter verwoord.

Nu moet ik een kanttekening plaatsen bij mijn bovenstaande verhaal over de PD70X. Ik zei ergens dat ie in de uitstand de batterijen toch nog leeg trok. Maar blijkt dus dat de meegeleverde accu's uitzich zelf leeglopen, zelfontlading dus ;).

Ik blijf bij Hähnels, prachtdingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
  • Laatst online: 19-01 20:26
Ik wil de mogelijkheden van een imagetank uitgebreid benutten om ook backups mee te maken.

Dus eerst als imagetank om foto's van de kaartjes op de tank te zetten. Wanneer deze vol is wil ik de HD in de (boeken)kast zetten en de volgende HD erin zetten. Dit inplaats van branden op CD's/DVD's.

Hoe is de functionaliteit van het in/uitbouwen van de HD's in de Vosonic?
Makkelijk nieuwe schijven in en uit te laden?
Breekbaar of niet?

Ik wil het graag weten voor de VP8360, de VP6230 en de VP3320.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 14-09 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:51:
ik twijfel tussen vosonic vp 2160 x's drive ii 40 giga hdd en smartdisk photobank 40 giga. Bij de vosonic's zie ik grote prijsverschillen bij de diverse winkels. Is er soms een oud en een nieuw model. Of zitten er verschillende hdd's in van 40 giga. Heeft iemand ook tussen deze twee gekozen? en welke werd het en waarom.
Ik heb de vosonic vp 2160 xs drive II genomen zonder HD en er zelf een Hitachi travel star 80gb in gezet bij elkaar was ik dus 2x 75€ kwijt ipv een compleet pakket:

40 GB 5400 rpm €139,00
60 GB 5400 rpm €159,00
80 GB 5400 rpm €169,00
100 GB 5400 rpm €209,00
120 GB 5400 rpm €239,00
Zonder harddisk €75,00

hier te vinden: http://www.mobile-harddis...rddisk-p-28.html?cPath=21

hij werkt perfect en snel en doet best lang met de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoomer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:39:
Ik wil de mogelijkheden van een imagetank uitgebreid benutten om ook backups mee te maken.

Dus eerst als imagetank om foto's van de kaartjes op de tank te zetten. Wanneer deze vol is wil ik de HD in de (boeken)kast zetten en de volgende HD erin zetten. Dit inplaats van branden op CD's/DVD's.

Hoe is de functionaliteit van het in/uitbouwen van de HD's in de Vosonic?
Makkelijk nieuwe schijven in en uit te laden?
Breekbaar of niet?

Ik wil het graag weten voor de VP8360, de VP6230 en de VP3320.
externe harde schijven obv (S)ATA zijn veel goedkoper. Ik zou een laptopschijf kopen en niet gaan wisselen. Een externe harddisk case voor een S)ATA disk kost 25-35 euro, veel minder dan een lege Vosonic. Alles is usb dus je kunt zo doorlussen, etc aan een pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Een harde schijf is magnetische media. Niet betrouwbaar voor definitieve opslag. Één keer te dichtbij met je lasapparaat of een toevallige atoomaanval en je bent je data kwijt. Dan (voor mij) toch liever op CD/DVD en liefst ook nog twee keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
  • Laatst online: 19-01 20:26
Leeuwarden schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:11:
Een harde schijf is magnetische media. Niet betrouwbaar voor definitieve opslag. Één keer te dichtbij met je lasapparaat of een toevallige atoomaanval en je bent je data kwijt. Dan (voor mij) toch liever op CD/DVD en liefst ook nog twee keer...
Bedankt voor jullie antwoorden.

Welke CD's/DVD's gebruik je dan want ik lees zulke enge verhalen over die schijfjes. Welke zijn echt betrouwbaar? Dat zou ik heel erg graag willen weten. Want ik heb al een hema RW na een half jaar kunnen weggooien :-(

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Tja, dat vind ik ook een lastige vraag. Mijn voorkeur gaat trouwens niet uit naar RW's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Enige goede cd's die ik ooit heb gehad wared Kodak gold cd's, doen het nu nog.
De rest (sony, philips etc.) kan ik bij bosjes weggooien (ca. 6/7 jaar oud, altijd in ordner in dondere ruimte bewaard). Harde schijven uit 1991 doen het nog best, maar als archief lijkt het me wat omslachtig, te meer daar oude standaarden verdwijnen. Zelf zet ik het op tape, maar ook daar kun je beter maar zorgen voor meerdere exemplaren. Ik denk dat het allemaal niet zo veel uitmaakt, zolang je maar meerdere kopieën hebt en het hele verhaal regelmatig opnieuw backupped (lekker nederlands).

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Leeuwarden schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:11:
En een electromagnetische puls van een atoomwapen laat je CDs en DVDs wel met rust? :? :?

Doe eens een oude DVDr of CDr in de magnetron dan en laat jezelf verbazen. Natuurlijk, het is altijd verstandig om op meer dan één paard te wedden, maar als het op data-veiligheid aankomt is HD een veel veiliger medium dan schrijfbare optische media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

dat dacht ik niet. EMP komt veel verder dan de blastwave, dus je DVD zal het wel overleven. Daar is niks magnetisch bij, dat is gewoon een putje wat is gebrand. HDD heeft veel meer kwetsbaarheden: mechanisch (ingewikkelde aansturing etc, kan kaput), magnetisch (magneetje erlangs en er is een dikke kans dat je data corrupt is) en levensduur (max 10 jaar voordat magnetisme terug is gevallen). Daarnaast kan je er 'per ongeluk' iets vanaf halen, met een DVD+R kan dat niet. Dé reden voor mij om DVD te gebruiken, anders zal je altijd zien dat het een keer mis gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
JumpStart schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:20:
[...]

En een electromagnetische puls van een atoomwapen laat je CDs en DVDs wel met rust? :? :?
Volgens mij dus wel... Tenzij je er naast staat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

CD en DVD gebruikt een dunne laag opgedampt metaal als reflectie laag. Op het moment dat daar hoog-energetische EM straling voorbij komt (zoals bijvoorbeeld in de magnetron) dan smelt de metaallaag. Doe het maar eens, als je nog nooit het truukje gezien hebt. (Eigen risico, en gebruik een oud schijfje dat weg mag!) Weg reflectielaag, en dus kan je de CD of DVD wel wegdonderen.

Je haalt het (ik weet het, over-the-top, knipoog enz.) voorbeeld van een atoomaanval aan. Nou, op het moment dat er een electromagnetische puls optreedt die krachtig genoeg is om je HD te bakken (die bakt dan de electronica aan de buitenkant/onderkant van de HD eerder dan de platters aan de afgeschermde binnenkant) dan is de reflectielaag van willekeurig welke optische data drager dus ook fried.

CD-R hebben hun belabberde datagarantie al bewezen. Horrorverhalen te over van mensen die goed bewaarde (droog, donker, in CD map) CD-Rs van een jaar of 6 oud bijna niet meer kunnen lezen. Ik heb hier zelf ook last van, terwijl het toch echt niet el cheapo CD-Rs waren, noch een prutsbrander of branden op te hoge snelheid. DVD+-R ? Daarbij is de kans dat er iets misgaat minder groot, de reflectielaag zit nu ineens tussen 2 lagen polycarbonaat, maar ook hier kan er iets catastrofaal foutgaan. Denk aan dingen als corrosie van de reflectielaag. Ook dan ben je genaaid. Tenslotte: de dyes, de chemische kleurstoffen die het schrijven op CD, DVD, HD-DVD en Blu-ray mogelijk maken zijn gewoon niet zo stabiel als magnetisatie van een platter.

Het is niet voor niets dat er nog steeds een markt is voor magneto-optische drives, het beste van beide werelden: MO kan optisch uitgelezen worden omdat gemagnetiseerd oppervlak licht gepolariseerd reflecteert, maar het kan niet magnetisch gewijzigd worden zonder het oppervlak te verhitten tot boven een bepaalde temperatuur, iets waar de laser voor gebruikt wordt. Denk aan Sony Minidisc, dat is ook magneto-optisch. Leg zo'n schijfje maar direct op een flinke magneet, je zal merken dat dat niets uitmaakt, speelt daarna nog steeds.

Een volle HD, losgekoppeld en netjes opgeborgen, heeft een langere (technisch onderbouwde) data levensduur dan een stapeltje DVDs.

OEPS ... :X sorry, off-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

O+ Minidisc, geweldig systeem. Beetje klein alleen ;) En met mijn speler niet op hoge snelheid over te zetten naar de PC als je wat hebt opgenomen in een kerk ofzo :(
[/offtopic]

[ Voor 46% gewijzigd door MBV op 09-08-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in een PD70X: op DPZ loopt een inkoopactie voor de PD70X los en 1 met 40GB HDD, de 40GB moet 185 gaan kosten bij 15 mensen of meer, een zeer interessante prijs als je het mij vraagt.
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=34591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allen! Ik heb jullie reviews gelezen en komt tot de conclusie dat de PD70X het beste is voor mij.

Echter, ik heb het gevoel dat dit soort opslagmedia nog in ontwikkeling is. Kan iemand dit bevestigen?(hoe lang bestaan ze ongeveer al?) Ik wil nl. graag zo'n ding kopen, maar zou het zonde vinden als ze bv over een jaar betere/snellere versies hebben en de prijs gaat gegarandeerd omlaag.

Vandaag zag ik de Sitecom MD 050 bij Dixons van 30 gb voor 130 euro. Maar in een franse review werd deze afgemaakt.

Zal ik dan toch nog maar mn laptop overal meenemen of denken jullie dat het aanschaffen van een image tank wel een goede keus zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:43:
hoi allen! Ik heb jullie reviews gelezen en komt tot de conclusie dat de PD70X het beste is voor mij.

Echter, ik heb het gevoel dat dit soort opslagmedia nog in ontwikkeling is. Kan iemand dit bevestigen?(hoe lang bestaan ze ongeveer al?) Ik wil nl. graag zo'n ding kopen, maar zou het zonde vinden als ze bv over een jaar betere/snellere versies hebben en de prijs gaat gegarandeerd omlaag.

Vandaag zag ik de Sitecom MD 050 bij Dixons van 30 gb voor 130 euro. Maar in een franse review werd deze afgemaakt.

Zal ik dan toch nog maar mn laptop overal meenemen of denken jullie dat het aanschaffen van een image tank wel een goede keus zal zijn?
Er komen toch ook nog steeds nieuwe, betere body's uit? Dus tuurlijk zullen er betere imagetanks komen.. (Alhoewel ik dat betwijfel.. Het ligt steeds meer aan de snelheid van je kaartje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf ben ik sinds kort in het bezit van een digimate 3 met 40Gb, was er inclusief verzending 100 euro voor kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ljy-technik.de/img/smbl.jpg
review: http://forums.dpreview.co...rum=1023&message=17554741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Laatst online: 13-09 09:33
In Duitsland een Vosonic VP2160 80GB op de kop getikt voor 142 Euro :) (inclusief verzendkosten)
Hier hadden ze in tegenstelling tot veel shops in Nederland wel alles op voorraad en had het binnen 3 werkdagen binnen :) vrijdag verstuurd, dinsdag in huis. Heb ik hier vandaan:

http://www.easy-tecs.com/...2748c89e099f80989ed01ed36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Via de IA op DPZ kun je een PD70X (nog steeds de snelste volgens mij, die ook al meer dan een jaar bestaat om gelijk de vraag van Barchetta te beantwoorden) thuis krijgen voor iets minder dan 190 euro, inclusief 40GB HDD. Ik heb me op die IA ingeschreven, zodra ik de PD70X heb (kan nog ff duren) laat ik hier weten hoe-ie bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:49:
[...]

zelf ben ik sinds kort in het bezit van een digimate 3 met 40Gb, was er inclusief verzending 100 euro voor kwijt.

[afbeelding]
review: http://forums.dpreview.co...rum=1023&message=17554741
Kun je me vertellen hoe het batterijverbruik is van dit apparaat?
NVM :) ik lees net die review :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het is dom om zo te denken en iets niet te kopen wat je wel nodig hebt. Als je een camera/computer/laptop koopt (of bijna ieder ander ding eigenlijk), is ie op het moment dat jij hem voor het eerst vast hebt al weer 25% minder waard.

Die PD70x is volgens mij na een jaar nog steeds de snelste. Ik kan helaas toch niet van die snelheid gebruik maken omdat mijn geheugenkaartjes niet snel genoeg zijn... Die 80 GB is eigenlijk ook wel erg groot, maar ach, heb het apparaat ook een beetje op de groei gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb nu ruim een jaar een PD70x met 40gb HDD. Ik ben er erg tevreden over. Mijn 1 Gb Sandisk Ultra II kaartje staat binnen 2 minuten op de HDD. Geen fancy features, mp3 of een kleurendisplay, maar wel supersnelheid en eenmaal opgeladen met 2700 mA NiMh AA batterijen kan hij makkelijk 40 tot 50 transfers aan van mijn 1 Gb kaartje.

Ik heb zeer recent via via een 4 Gb Sandisk III Extreme voor weinig op de kop kunnen tikken en heb nog niet getest. Deze zou nóg iets sneller moeten zijn.

De PD70x kan ik dus van harte aanbevelen d:)b

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordeel pd70x is ook : AA batterijen...
Werkt hier ook prima verder (mijn oude laptop disk van 40 GB erin gedaan, na een mooie update voor mijn laptop naar 80 gieg)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste