DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij 4Memory netjes een nederlandse handleiding gekregen en hij heeft me uitgelegd hoe de HD in te bouwen. Ook in de handleiding was dit wel duidelijk omschreven.
De PD70X wordt zeer compleet geleverd met tasje, autolader, adapter, schroefjes, schroevendraaier, USB-kabel en handeiding.
Installatie:
De achterkant eruitgehaald, harddisk klemmetje losgehaald, harddisk erin, klemmetje erin, klepje vastgeschroefd, batterijen erin, aangezet, knopje naar beneden, omhoog en dan indrukken en klaar!
Kopiëren:
Als de unit uit staat, CF kaartje erin, unit aanzetten, en de rest gaat vanzelf, als je namelijk 8 seconden niets doet, gaat hij gelijk kopiëren.
Een Transcend 120x CF kaartje van 4 Gb is vanaf het moment dat je de PD70x aanzet binnen 7 minuten en 15 seconden klaar, dat is 3,92 Gb in 638 bestanden (dat is Raw+JPG foto's van een Canon 350D)
De PD70X voelt solide aan (alu behuizing, op de klepjes na) en ziet er profi uit. De klepjes beschermen de knoppen en de kaartsleuven. De transfer naar de PC gaat ook erg snel en het apparaat wordt herkend als schijf en krijgt vanzelf een drive-letter toegekend. Verder voordeel zijn de AA batterijen als voeding, je kan ze er ook in opladen. Aangezien de meeste flitsers ook op AA werken, is dat wel een handige bijkomstigheid.
Als je geen fancy gedoe met mp3, radio en filmpjes wil, is dit het perfecte apparaat.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat ik wel graag wil is dat het ook een Mp3speler is, mijn telefoon past namelijk niet zoveel op
ik zoek iets van 20gb of 40gb, en wil max 150 euro uitgeven.
De tanks die hier voornamelijk genoemd werden zijn geen mp3-spelers en via google vind ik niet wat ik zoek.
Een klein los hddtje kopen van 40gb plus een imagetank body is volgens mij dan het goedkoopst voor mij. Zal even rondkijken, maar heb nog niet zoveel haast.
De Canon MEDIA STORAGE M30 en Canon MEDIA STORAGE M80. Meer info nog niet bekend.
Indien je Duits goed genoeg is, kijk hier: http://www.canon.de/About...6411&SourcePageID=25102#1
3,7 inch scherm, kijkhoek 160 graden, 1,8 inch HD, 30 of 80 GB, sloten voor CF en SD, slikt de standaard EOS 300/10/20/30/5D BP-511 accu's, 1 accu is genoeg voor het leegtrekken en verifieren van ongeveer 30 CF of 32 SD kaarten van 1 GB, kan JPG, TIFF en Canon RAW weergeven, en MPEG1/2/4, MotionJPG, MP3 en WAV, TV output, USB 2.0. Afmetingen 139,5 x 80,5 x 33,5 mm en 360 of 370 gram zwaar.

[ Voor 54% gewijzigd door JumpStart op 25-09-2006 16:03 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Oh ja, tijdstip van introductie en prijs worden in oktober bekendgemaakt.gium schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:31:
Leuke ontwikkeling van Canon. Slikt BP511 accu's = handig! Nu nog even wachten op de recensies en de winkelprijzen.
Specs hier: http://www3.canon.de/images/pro/fot/slr/geh/file/M30_M80.pdf
Oh ja, en "SD-HC-Kompatibilität noch nicht bestätigt"
[ Voor 24% gewijzigd door JumpStart op 25-09-2006 16:36 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Na veel testen i.o.m. de winkel overgestapt naar de Nexto ND-2300 OTG. Die ben ik nu aan het testen.
De nexto is in ieder geval even snel als de PD70X. Design is wat mooier. AA batterijen ontbreken helaas, ik moet nog testen hoe lang de interne li-ion accu meegaat.
Er is ook een externe AA-batterij "accupack" voor de ND-2300 maar ik denk dat zoiets ook zelf te maken moet zijn:

External AA Battery holder for Nexto CF OTG
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens is er de opvolger van de PD70X, te zien bij 4memory.
Anoniem: 187283
Ik heb besloten om een PD70X aan te schaffen. De vraag is: weten jullie waar ik er eentje zo goedkoop mogelijk kan kopen?
Ik heb hem op deze site vanaf 219 E gezien (http://www.mobile-harddis...450700f7af14f99e7ce1ea6e2
Weten jullie of het elders goedkoper kan?
Edit: hier voorm 195 E --> http://www.dgs-services.nl/800/index2.php
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 187283 op 15-11-2006 20:57 ]
Pricewatch doet wonderen:Anoniem: 187283 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:48:
Hoi allen!
Ik heb besloten om een PD70X aan te schaffen. De vraag is: weten jullie waar ik er eentje zo goedkoop mogelijk kan kopen?
Ik heb hem op deze site vanaf 219 E gezien (http://www.mobile-harddis...450700f7af14f99e7ce1ea6e2
Weten jullie of het elders goedkoper kan?
pricewatch: CompactDrive PD70X (2,5", IDE, USB 2.0, Zilver)
Hmm die link dus naar dezelfde site, maar staat nog goedkoper...
Sorry beetje no-info dus
[ Voor 28% gewijzigd door Backpacker op 15-11-2006 20:57 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Ik heb m hie voor 195 --> http://www.dgs-services.nl/800/index2.php
Edit: HD80 is een synoniem voor de PD70X?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 187283 op 15-11-2006 21:00 ]
Klopt.Anoniem: 187283 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:59:Edit: HD80 is een synoniem voor de PD70X?
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit model? Is die beter dan de PD70X?
Ik heb een poging gedaan dit beestje een beetje in de gaten te houden, helaas is het even stil voorlopig..JumpStart schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:49:
Hoeiiii, ik zie net dat Canon 2 image tanks / media players geintroduceerd heeft op Photokina!
De Canon MEDIA STORAGE M30 en Canon MEDIA STORAGE M80. Meer info nog niet bekend.
Indien je Duits goed genoeg is, kijk hier: http://www.canon.de/About...6411&SourcePageID=25102#1
3,7 inch scherm, kijkhoek 160 graden, 1,8 inch HD, 30 of 80 GB, sloten voor CF en SD, slikt de standaard EOS 300/10/20/30/5D BP-511 accu's, 1 accu is genoeg voor het leegtrekken en verifieren van ongeveer 30 CF of 32 SD kaarten van 1 GB, kan JPG, TIFF en Canon RAW weergeven, en MPEG1/2/4, MotionJPG, MP3 en WAV, TV output, USB 2.0. Afmetingen 139,5 x 80,5 x 33,5 mm en 360 of 370 gram zwaar.
[afbeelding]
Maar onderaan de Duitse press-release staat dat er dit kwartaal (Q1 2007) meer info beschikbaar komt wat betreft prijs en release datum.
Echt betaalbaar (lees: <€250) zal het vast niet worden, maar het zou wel een ideaal dingetje zijn, kunnen mensen ook eventueel de foto's bekijken terwijl jij verder schiet.
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 22-01-2007 13:54 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Het fijnste van dit apparaat vind ik dat hij ook via de usb oplaadt zodat ik hem ook kan gebruiken op school als draagbare harde schijf.
Heeft iemand er al reviews van gevonden? Ben er zelf niet echt succesvol in geweest.
(ps. wat is trouwens handig wat de garantie betrefd? Schijf los kopen en daar garantie bijkopen? Want het kan aan mij liggen, maar de behuizing en de schijf los van elkaar kopen is erg veel goedkoper)
Ikzelf heb de PD70X, zelf een 20 GB schijf erin gebouwd want die had ik nog op de plank liggen. Toen het flashen met een nieuwe firmware een dode PD70X opleverde heb ik hem aangemeld met de storing. Daarna de PD70X zonder de HD opgestuurd en even later kreeg ik een gloednieuwe PD70X terug. Dat was geen enkel probleem.Rick Meijer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:57:
(ps. wat is trouwens handig wat de garantie betrefd? Schijf los kopen en daar garantie bijkopen? Want het kan aan mij liggen, maar de behuizing en de schijf los van elkaar kopen is erg veel goedkoper)
Let er trouwens wel op de je een geschikte HD koopt. De PD70X (ik ken de hyperdrive versie niet) heeft een parallelle ATA/IDE aansluiting, koop dus geen SATA schijf!
This footer is intentionally left blank
Ben niet echt technisch-savvy. Bij de hyperdrive space staat er de volgende beschrijving:
Gewoon ervoor zorgen dat de schijf aan die eisen voldoet. En anders kan ik het nog aan jullie vragen toch?2.5" IDE/PATA ATA-6/ATA-100
Large capacity (over 128GB) HDD supported
Multiple partition HDD supported
Dit is een USB host, waaraan je een kaartreader of camera kunt koppelen. Zonder HD is 'ie ongeveer 30euro.
Da's heel goedkoop. Uit een aantal testen komt 'ie ook goed naar voren.
PC world
Tom's hardware
Iemand hier die 'm kent?
Ben aan het dubben.. penlites zijn altijd wel beschikbaar (en zou dus kiezen voor HD80), maar heeft de SPACE extra handige toevoegingen tov zijn voorganger?
SPACE heeft schijnt overigens wel weer de optie te hebben om een los batterij-pack (4 x AA) aan te sluiten, geloof ik...
Tevens de vraag: er schijnt ooit gedonder te zijn met de ondersteuning v bepaalde merken HD's. Weet iemand daar meer van? Of past elke HD met ATA-6/ATA-100?
Keuzes, keuzes... iemand wat suggesties? Dank!

Ik deed er met mijn D70 een 4-6 maanden over om 80 GB vol te krijgen. Per foto klus 1-3 GB ongeveer, en dat dan 1-3x per week. De zelfontlading van de door DGS meegeleverde batterijen is al een 2 hooguit 3 weken. Bij mijn D200 gaat het al wel weer wat rapper, daar zit ik tussen de 2-4 GB momenteel per klus... En soms verplicht foto's verwijderen omdat het anders niet past

EDIT: ik heb een apparaat gevonden, wel zonder Cardreader en ingebouwde hardeschijf:
http://www.gethitch.com/about/

Hitch makes transferring files on the go a snap – all without a computer! Hitch can connect USB devices such as digital cameras, digital audio/video players, USB flash drives and more. Hitch is compatible with many brands of digital devices, such as Apple, Creative, iRiver, Samsung, Sony, Canon, Nikon, Casio, Olympus, Panasonic, Philips – virtually any device with a USB connection. The pocket-sized Hitch will transfer music, video, photos, documents, and more.
Hitch is compliant with all Digital Rights Management (DRM) copy-protection, allowing you to choose who has permission to experience your media. Hitch is compatible with Mass Storage Devices, Photo Transfer Protocol (PTP), Media Transfer Protocol (MTP) at USB 2.0 speeds. Hitch is easy to use – the bright white backlit LCD Display and speedy scroll-wheel make navigation smooth. The intuitive interface makes it easy to select single files, entire albums, or the whole collection – it's all up to you.
How it Works:
* Plug the source device into one USB port on Hitch
* Plug the destination device into the other USB port
* Select the file or folder you want to transfer using the high-speed scroll wheel
* Press the SEND button and youre done! Its that fast.
Rond de 99 euro bij oa. Expansys.
[ Voor 60% gewijzigd door Phuncz op 04-03-2007 15:44 ]
Anoniem: 196108
Weet iemand of er drivers te vinden zijn om dit 'probleem' op te lossen, of wordt het een cardreader proberen? Die heb ik niet
Het gaat mij er om raw-files op het ding neer te gooien, foto's kijken hoeft niet persé.
Edit: het Gmini500 topic heeft mijn vraag al beantwoord: ik moest de camera nog even op PTP zetten...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 196108 op 10-04-2007 22:48 ]
Er zit wel verschil in de 5400 en 4200 rpm-ers in zowel snelheid als in energiegebruik.
Ik denk erover om een Archos 404 te kopen.
Ik heb een Archos Gmini 500.thijz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:15:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een Achos media speler als image tank? Ik ben vooral benieuwd in de overdracht snelheid en de invloed op de batterijduur.
Ik denk erover om een Archos 404 te kopen.
Foto's overzetten gaat niet echt snel. Was iets van 800kb/sec, dus ongeveer 20 min. voor 1GB.
Invloed op de batterijduur weet ik niet, valt volgens mij nog wel mee als je het via een cardreadertje doet.
Als je zoekt naar alleen een imagetank zou ik ergens anders naar kijken. Als je echter ook iets wilt waar je mp3tjes of video's op kan spelen is het een ideaal apparaat, die welliswaar wat langzaam is met foto's overzetten via de usb-host. Via de pc gaat het overigens super snel (iets van 20-30mb/sec.).
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Zie ook Tarin in "ik wil een image tank, maar welke, tests..."
En 31 Januari 2007 zei men 'soon'.
[ Voor 23% gewijzigd door Tarin op 13-04-2007 16:08 ]
Die laatste link had ik nog niet gevonden...misschien vanavond toch maar eens naar canon mailen of ze al wat meer info hebben, want de specs spreken me wel heel erg aan.....Tarin schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:
Volgens de Duitse pressrelease van Canon Q1 van dit jaar, maar dat is inmiddels alweer afgelopen..
Zie ook Tarin in "ik wil een image tank, maar welke, tests..."
En 31 Januari 2007 zei men 'soon'.
Anoniem: 196108
Ik zoek een imagetank van ca 60 GB.
De behuizing, uiterlijk, soort accu/batterij maken me allemaal niks uit.
Hij is alleen bedoeld om bijv op vakantie aan het eind van de dag mn kaart te legen.
Waar ik wel op wil letten is snelheid. 2mb/s vind ik echt te traag.
Ik wil hem ook kunnen gebruiken als ik binnenkort een trouwreportage moet schieten, en mn 2 x 2 gig CF blijkt niet genoeg te zijn, dan wil ik geen 20 min over 1 kaartje doen.
Ik dacht aan een budget van max ca 150 euro.
Ik heb er wel al enkele gezien, maar die vond ik allemaal nogal traag, en 250/300 euro vind ik wat teveel geld, dan koop ik liever een grote berg CF kaartjes.
Heeft iemand toevallig nog goede tips?
---------------
andere vraag nog, ik heb een canon camera, en mn zus ook. Beide gebruiken hetzelfde systeem voor bestandsnamen. Hoe gaat dit dan in zn werk als ik foto's van haar erop zet, en er staat toevallig een foto van mij op met dezelfde naam??
Anoniem: 137471
Nou, ik heb dus zo'n Thecus N1050 gekocht, dit is een harddisk casing die als externe HD ook als USB host On-The-GO kan werken. Je kunt ;m aan een camera koppelen en de foto's direct kopieren.mamahuhu schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:39:
Heeft er iemand ervaring met de Thecus N1050?
Dit is een USB host, waaraan je een kaartreader of camera kunt koppelen. Zonder HD is 'ie ongeveer 30euro.
Da's heel goedkoop. Uit een aantal testen komt 'ie ook goed naar voren.
PC world
Tom's hardware
Iemand hier die 'm kent?
Dit ding kost zo'n 30 euro, daarnaast een 80GB HD gekocht.
Jammer genoeg werkt 'ie niet goed. Als ik veel data kopieer -als externe backup schijf- loopt 'ie op een gegeven moment vast. Met het kopieren van foto's (van 350D) loopt 'ie al na 1 foto vast... Vanaf cardreader werkt het -tot nu toe- wel.
Kortom, idee is goed, uitwerking beroerd. En ik heb het met twee exemplaren getest en beide geven dezelfde problemen. Ik denk dat ik 'm maar terugstuur.
Volgens mij maken de meeste imagetanks een directory aan voor elke keer dat je data kopieert (met als naam de dag/tijd of oplopend nummer ofzo). Hierdoor kun je zelfs je eigen foto's meerdere keren backup-pen, en zeker foto's van verschilllende camera's met dezelfde naam.MvdKelen schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:28:
andere vraag nog, ik heb een canon camera, en mn zus ook. Beide gebruiken hetzelfde systeem voor bestandsnamen. Hoe gaat dit dan in zn werk als ik foto's van haar erop zet, en er staat toevallig een foto van mij op met dezelfde naam??
Klopt iig voor de machientjes die ik heb gebruikt, iPod en PD70xmamahuhu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:06:
Volgens mij maken de meeste imagetanks een directory aan voor elke keer dat je data kopieert (met als naam de dag/tijd of oplopend nummer ofzo). Hierdoor kun je zelfs je eigen foto's meerdere keren backup-pen, en zeker foto's van verschilllende camera's met dezelfde naam.
laat maar, ik zag al units staan die als USB host kunnen werken, dus daar moet je direct een usb stick in kunnen stoppen lijkt mij.
[ Voor 33% gewijzigd door golfdiesel op 23-04-2007 18:44 ]
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Afgelopen weekend maar even canon gemaild en kreeg dit als antwoordBackpacker schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:08:
[...]
Die laatste link had ik nog niet gevonden...misschien vanavond toch maar eens naar canon mailen of ze al wat meer info hebben, want de specs spreken me wel heel erg aan.....
Geachte heer/mevrouw,
Dit product wordt eind deze maand verwacht. De geadviseerde prijs bedraagt M30 539 en M80 699 euro.
http://www.dpreview.com/news/0609/06093002canonm30m80.asp
Groet,
Canon afdeling verkoop
Heb hier namelijk zo'n schijfje nog liggen uit een oude mp3 harddisk-speler, de iRiver H120.
De schijf is van Toshiba, type HDD1422, of ook wel MK2004GAL. Zie hier voor specs.
Wie o wie heeft een antwoord of deze schijf bruikbaar is in wat voor imagetank dan ook?
[ Voor 4% gewijzigd door chieldeno op 10-05-2007 15:37 ]
Heette Smartdisk Photochute, mooi klein dingetje, uiteraard draagbaarder, zonder cardreader, maar met USB-onthego-port. No-nonsense, geen MP3, video-out, of dat soort gebeuren.
Was destijds 150 euro bij de Mediamarkt.
[ Voor 54% gewijzigd door Tarin op 11-05-2007 11:54 ]
Op die overzichtspagina van imagetanks zag ik nu trouwens wel meer van die dingen waar een 1.8" schijfje in gaat. De CompactDrive MD80 is er ook eentje van. Dat ding trekt mij wel aan moet ik zeggen! Hij is klein en licht, heeft een snelle bestandsoverdracht. Maar ik heb dus echt geen flauw idee of mijn oude Toshiba MK2004GAL schijf daar in past?? Hoe kom ik daar nou achter... Het is een ding met 50 gaatjes in de bovenkant... is dat dan 50-pins ofzo? (OMG n**b)

Nu ben ik alleen net bij de computertoko geweest en hij vroeg me of ik IDE of SATA wilde hebben... Bij gewone desktop pc's kom ik daar altijd wel uit, maar ik heb dus geen flauw idee wat er in zo'n imagetank gaat? Of kan zowel IDE als SATA in zo'n unit maar is net als bij desktop pc's zo'n SATA schijf dan sneller?
Ik heb deze gehaald, maar dan de IDE versie voor 60 euro...

BTW ik heb een PD70x gehad. Aardig en redelijk snel, maar toch net niet (afwerking en gevoel).
Transfer snelheid is bij mijn meting 18 minuten voor 4GB SD-kaart, dus zal 5 minuten zijn voor 1GB. Heel goed te doen dus.
De kaart verdwijnt ook behoorlijk ver in het apparaat dus je kunt em gewoon terug in het (meegeleverde) tasje stoppen en tijdelijk opbergen in je fototas en dan doorschieten...
Zeker een aanrader dit product. Het is dan mischien wel niet het mooiste apparaat wat er te krijgen is maar persoonlijk geef ik daar bij zo'n ding niet om. Ik kan gerust op reis.
Ok, een update. Omdat ik op het internet verder geen negatieve verhalen over dit apparaat kon vinden heb ik toch een vervanging gevraagd en dit werkt goed!mamahuhu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:04:
[...]
Jammer genoeg werkt 'ie niet goed. Als ik veel data kopieer -als externe backup schijf- loopt 'ie op een gegeven moment vast. Met het kopieren van foto's (van 350D) loopt 'ie al na 1 foto vast... Vanaf cardreader werkt het -tot nu toe- wel.
Kortom, idee is goed, uitwerking beroerd. En ik heb het met twee exemplaren getest en beide geven dezelfde problemen. Ik denk dat ik 'm maar terugstuur.
Het mooiste is dat het maar ongeveer 30euro kost (exclusief HD) en dat het zowel als externe USB drive (voor backups) als als USB host werkt. Ik kan foto's direct van mijn 350D (in PTP mode) kopieren. 5min20sec voor 1GB aan data, of 3MB/s. Met een cardreader verwacht ik dat het sneller kan.
Er zit een externe houder bij voor batterijen om 'm te voeden als je in de middle-of-nowhere zit.
Zie http://tweakers.net/productsurvey/151158 voor een link naar een uitgebreidere productsurvey.
Hmm, ziet er inderdaad leuk uit. Dank voor de tipCyclonist schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:48:
Ik vind deze imagetank er wel goed uitzien, en goed geprijst!
Thanks to de tip van Cyclonist
Als 'ie binnen is zal ik hem wel even aan een kleine review onderwerpen en uiteraard hier posten
Maar wat ik er dus niet uit kan opmaken: kan zo'n imagetank mijn kaartje na het uitlezen ook leegmaken? Die allersimpelste tanks zullen dat ws. niet kunnen, maar hoe doen jullie dat in de praktijk?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
'bijna' elke camera heeft een format > CF/SD optie, dus dat lijkt me geen probleem.Arjan A schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:16:
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een imagetank en wat me opvalt is dat ze allemaal 1-knops of 2-knops simpele bediening hebben.
Maar wat ik er dus niet uit kan opmaken: kan zo'n imagetank mijn kaartje na het uitlezen ook leegmaken? Die allersimpelste tanks zullen dat ws. niet kunnen, maar hoe doen jullie dat in de praktijk?
Zojuist bij Komplett die hele goedkope van 26 euro besteld zonder hd
Nog niet eens aan gedacht. Zit er bij mij natuurlijk ook opViper® schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:18:
[...]
'bijna' elke camera heeft een format > CF/SD optie, dus dat lijkt me geen probleem.
Zojuist bij Komplett die hele goedkope van 26 euro besteld zonder hd
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Op die manier heb ik een keer m'n foto's verkloot doordat de PC crashte nadat ik had geknipt en voordat ik had geplakt.Arjan A schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:20:
Ik leeg mijn kaartje altijd via de PC (ctrl-X, ctrl-V).
Sowieso is het aan te raden om gewoon te formatten met je camera, dat weet je zeker dat 'ie leeg is en op de manier zoals je camera dat leuk vindt.
Ik dacht dat de Seitec P2S imagetank namelijk een ingebouwde/losse accu had, die is niet veel duurder dus misschien dat ik die dan wel had genomen.
Anoniem: 222111
Ook ik wil graag zo'n imagetank aanschaffen. Ik heb deze topic niet helemaal gevolgd, maar het valt mij op dat iedereen leuke en mooie apparaten noemt.
Maar welk is uiteindelijk de beste of een van de betere? Is er misschien ergens een review met vergelijkingen te vinden? Want ik kan het niet echt vinden.
Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt aan functionaliteit. Wel/niet interne card reader, video/mp3 opties, accu of batterijen ed. Ik heb zelf een PD70x waar ik tevreden over ben... redelijk groot en redelijk stevig apparaat op batterijen. Copieren gaat heel snel (zeker in verhouding tot een ipod + cardreader die ik eerst had) en heel simpel (kaart er in en aan zetten). Maar qua extra functies heeft hij helemaal niet, geen film, muziek, foto's terug kijken ed. Et is dus een beetje wat je wilAnoniem: 222111 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:23:
Maar welk is uiteindelijk de beste of een van de betere? Is er misschien ergens een review met vergelijkingen te vinden? Want ik kan het niet echt vinden.
Anoniem: 120284
Grappig ding. Maar waarom nog gewoon IDE? S-ATA is al drie jaar ingeburgerd en het is nog steeds IDE wat de klok slaat in zulk soort apparaten, shame on, manufacturers!mamahuhu schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:13:
[...]
Ok, een update. Omdat ik op het internet verder geen negatieve verhalen over dit apparaat kon vinden heb ik toch een vervanging gevraagd en dit werkt goed!![]()
Het mooiste is dat het maar ongeveer 30euro kost (exclusief HD) en dat het zowel als externe USB drive (voor backups) als als USB host werkt. Ik kan foto's direct van mijn 350D (in PTP mode) kopieren. 5min20sec voor 1GB aan data, of 3MB/s. Met een cardreader verwacht ik dat het sneller kan.
Er zit een externe houder bij voor batterijen om 'm te voeden als je in de middle-of-nowhere zit.![]()
Zie http://tweakers.net/productsurvey/151158 voor een link naar een uitgebreidere productsurvey.
Ik ben heel benieuwd. Het ziet er namelijk wel goed uit. Zeker voor die prijs.Wilko schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:59:
Ik heb net dit ding besteld: http://www.mobile-harddis...ddisk-p-216.html?cPath=44
Thanks to de tip van CyclonistHij kan weinig, maar ik hoef er ook niet zoveel mee te kunnen in verband met budget. Heb de 80GB-versie gehaald. Uitgaande van 5MB per RAW halen we daar bijna 15.000 foto's mee, oftewel 5.000 per week. Ik denk niet dat ik daar aan ga komen
Maar ik zit er liever mee verlegen dan om verlegen.
Als 'ie binnen is zal ik hem wel even aan een kleine review onderwerpen en uiteraard hier posten
Ok dankje,Anoniem: 137471 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:11:
[...]
Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt aan functionaliteit. Wel/niet interne card reader, video/mp3 opties, accu of batterijen ed. Ik heb zelf een PD70x waar ik tevreden over ben... redelijk groot en redelijk stevig apparaat op batterijen. Copieren gaat heel snel (zeker in verhouding tot een ipod + cardreader die ik eerst had) en heel simpel (kaart er in en aan zetten). Maar qua extra functies heeft hij helemaal niet, geen film, muziek, foto's terug kijken ed. Et is dus een beetje wat je wil
Jah voor mij hoeft het ook niet uitgebreid. Ik wil het vooral als opslag gebruiken waarin een cardreader zit. Zo kan ik zonder de pc op te starten de foto's backuppen. En natuurlijk ook meenemen als een gewone externe hd om dingen van de pc te backuppen. De rest zoals muziek enz doe ik wel op de laptop
Maar je weet dus niet zo 123 of er ergens reviews te lezen zijn enz?
in ieder geval bedankt
Anoniem: 214801
ook ik heb afgelopen week de seitec p2s gekocht,
maar na nog geen 10 keer een CF kaart erin gestopt te hebben
is de middelste langer pin in het apparaat al scheef en verbogen
en kan ik geen cf kaart meer erin doen.
wat is jouw ervaring zover met een cf kaart ?
Anoniem: 214801
op vakantie. ben bang dat ik dat niet ga halen.
Ik vind trouwens de CF aansluiting in het algemeen niet geweldig uitzien.
Zo makkelijk/probleemloos dat je een CF kaart in je camera stopt zo iel en gevoelig
lijkt het met dit apparaat te gaan.
Verder begin ik ook een beetje te twijfelen aan het model: je moet maar hopen dat de
bestanden netjes gekopieerd worden en ervan uitgaan dat ze erop staan na kopie,
je hebt totaal geen controle.
Tsja, maar dat kon je van tevoren weten.Anoniem: 214801 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:49:
Verder begin ik ook een beetje te twijfelen aan het model: je moet maar hopen dat de bestanden netjes gekopieerd worden en ervan uitgaan dat ze erop staan na kopie, je hebt totaal geen controle.
-edit-
Net even een klein benchmarkje gedaan met die Seitec, 1,91GB aan foto's op m'n SD-kaartje gezet (Transcend 150x 2GB) en laten kopieëren: daar deed 'ie (schrik niet) 21 en een halve minuut over. Gemiddelde transferrate is dus 1,48 MB/sec
Vervolgens van de tank naar m'n Macje: 4:20 minuut, 7,35 MB/sec
Al met al is het geen snelheidsmonster understatement, maar heck, laat 'm kopieëren, stop een reservekaartje in je cam, schiet verder, en tegen de tijd dat het reservekaartje vol is, is de eerste wel klaar. Voor 94 euro inclusief 80GB harddisk en verzendkosten ben ik dik tevreden
[ Voor 46% gewijzigd door Wortelsoep op 09-06-2007 13:34 ]
Dan zal de effectieve opslagruimte slechts 24GB maximaal zijn, voor meerdagse festivals kan dat van belang zijn. Externe batterijen zijn dan belangrijk om de effectieve opslagruimte te verhogen.
Een andere mogelijkheid is dat ik een laptop naar de festival meesleep.
[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 10-06-2007 21:01 ]
Een tijdje geleden ben ik al opzoek geweest naar een ImageTank, maar toen ben ik er niet meer aan toegekomen om verder te zoeken. Nu begin ik weer, maar ik zie niet echt een apparaat dat perfect voor mij is.
-Ik wil ongeveer 40 of 80GB harddisk
-Cardreader (must)
-Prijs niet te hoog (max. EUR. 200)
-Het liefst wil ik ook nog de foto's terug kunnen kijken
Ik had de PD70x op het oog, maar hier kan je jammer genoeg geen foto's op terug kijken; of zeker weten dat de foto's erop staan...
Help?
Wordt geleverd met handig tasje. Het apparaat is compact, oogt en voelt degelijk. Twee knoppen, kind-kan-de-was-doen systeem. Je krijgt een melding of de card goed is gekopieerd. De disk wordt als extra harde schijf gelezen door de pc en iedere keer maakt hij een nieuw mapje aan dus overschrijven van je bestanden is uitgesloten.
Je kunt de foto's niet zien maar dat vind ik geen gemis.
Zo, nu kan ik mijn vakantie binnenkort rustig op RAW formaat schieten.
Edit:
Inmiddels terug van vakantie. Minder foto's gemaakt dan gepland dus 40Gb was meer dan voldoende. Een kleine 600 foto's vormden 6 mapjes met in totaal 7,6GB. Het kopieren van een kaartje duurde ongeveer een kwartiertje. De accu was daarmna nog halfvol. Opladen was dus nog niet nodig. Dat opladen kan dus aan de autolader, stopcontact of pc (dubbele USB). Het moet gek gaan wil dat nergens lukken.
Het enige minpuntje: Na het kopieren schakelt het apparaat vrij snel uit. Dan mis je dus het OK-signaal.
[ Voor 32% gewijzigd door Yahrr op 08-08-2007 17:25 . Reden: Aanvullende ervaringen ]
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Natuurlijk is er ook het probleem dat je niet terug kunt zien wat er op staat, maar ook dat is al gezegd, daar kies je zelf voor.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken of hij wel lang genoeg mee gaat
Ik wil de Nexto OTG ND2325 M1 kopen. Echter, bijna elke imagetank heeft een HD van 5200 toeren. Ik zat te denken om hem leeg te kopen en er een 7200rpm 250Gb apart voor te kopen.
Ik vraag me alleen af of dat kan? Zijn er andere problemen te verwachten dan meer stroomverbruik?
You can either agree with me or be wrong!
Met een hamer past alles. Je weet dat in de Nexto een 2,5 inch harde schijf zit? 7200rpm 250Gb is voor zover ik weet niet leverbaar in dat formaat. Tevens lijkt het totale overkill qua snelheid & te heet.BiG_G schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:44:
Ik wil de Nexto OTG ND2325 M1 kopen. Echter, bijna elke imagetank heeft een HD van 5200 toeren. Ik zat te denken om hem leeg te kopen en er een 7200rpm 250Gb apart voor te kopen.
Ik vraag me alleen af of dat kan? Zijn er andere problemen te verwachten dan meer stroomverbruik?
Check ook of het IDE of SATA is.
This footer is intentionally left blank
Erhm... Ja, nou, kijk, zie je.... Ik was dat geloof ik ff vergeten... Neem me niet kwalijk...ajhaverkamp schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:12:
[...]
Met een hamer past alles. Je weet dat in de Nexto een 2,5 inch harde schijf zit?
Iig bedankt.
ben je al die foto's kwijt
Ik koop wel de grootste versie, ik dacht iets goedkoper uit te komen, nl...
en ga je al die Raw files ook nog converteren?BiG_G schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 07:31:
Ja, het is wel veel natuurlijk, maar het blijft er ook op staan als 3de backup. Enne, ik schiet in raw met een d200, he....
240GB aan raw files zijn er al 16.000 vergeet dat niet. (als je uit gaat van 15MB per file)
Ik schiet alles wat in met goede omstandigheden schiet jpeg fine (2,5-3MB) of superfine (~4,5MB). En als het echt moeilijk wordt (rare witbalans) dan ga ik over op raw+jpeg fine (in totaal ~11MB).
Van een party fotograaf snap ik natuurlijk dat RAW schieten een must is. Maar voor het gros van m'n vakantie kiekjes zou ik het eerder een blok aan m'n been vinden (vooral na de vakantie)
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 18-07-2007 19:37 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Je kunt meestal niet meer terug naar een plek op vakantie, dus het moet goed zijn...En aangezien een geheugenkaartje meer nou niet echt het eind van de werled is, zou ik altijd RAW+JPEG doen....Ws. kun je na je vakantie 75% van je JPEGjes zo gebruiken, van de rest heb je dan de RAWs....Best of both worlds....martijn_tje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:36:
[...]
Van een party fotograaf snap ik natuurlijk dat RAW schieten een must is. Maar voor het gros van m'n vakantie kiekjes zou ik het eerder een blok aan m'n been vinden (vooral na de vakantie)
Ik doe trouwens standaard RAW+JPEG....
RAW+jpg en freelance fotograaf hierzo. En ook een D200... Overigens is een 3,5" kwa prijs ook (helaas) niet te vergelijken met een 2,5" schijf. Kwa snelheid niet, kwa grootte (opslagruimte), helaas... Maar ja, hij is wel een heeel stuk kleiner!BiG_G schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 07:31:
Ja, het is wel veel natuurlijk, maar het blijft er ook op staan als 3de backup. Enne, ik schiet in raw met een d200, he....
Ik zou stiekem niet weten waarom: met een beetje CPU is RAW converteren ook geen enkel probleem meer. Ik schiet RAW-only, waarbij ik met sommige platen niks doeMasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:07:
Ik doe trouwens standaard RAW+JPEG....
Ach ja, ik sleep deze vakantie gewoon de laptop mee. LR erop, 's avonds gelijk resultaat bekijken
Ik hen laatst een Epson P-2000 bij Topvision gekocht, die is daar nu 189 Euro! Je kan de foto's goed beoordelen op het scherm, prachtig beeld.MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:53:
De EPSON's vind ik echt schrikbarend duur en te kleine HDD's hebben
Linkje: http://www.topvision-onli...m=2100831260&&highlights=
Overigens is met enig knutselwerk ook de HDD te vervangen, (zie http://video.google.com/videoplay?docid=-3637613075261606641) Kost je wel je garantie, dus dat doe ik wel als ik ruimte tekort ga komen.
Ik ben er iig heel tevreden mee.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Omdat je die JPEGs lekker snel kan scannen thuis op kwaliteit, je er vervolgens minder aan hoeft te doen (converteren moet je vind ik toch per stuk doen, batch vind ik niet fijn werken) en dus sneller klaar bent.....neographikal schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 01:44:
[...]
Ik zou stiekem niet weten waarom: met een beetje CPU is RAW converteren ook geen enkel probleem meer. Ik schiet RAW-only, waarbij ik met sommige platen niks doeRAW kan op vakantie zeker toegevoegde waarde hebben, al is het maar om wat meer in de highlights te pakken
Ach ja, ik sleep deze vakantie gewoon de laptop mee. LR erop, 's avonds gelijk resultaat bekijken
Ik snap eigenlijk niet waar de kritiek op het CF-slot vandaan komt. Bij mij was het kaartje in en kaartje uit. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ie er niet heel erg diep in zit, maar ook dat is niet zo'n probleem als je het apparaat hebt liggen...
Ohwja, de Seitec P2S kostte mij 104 euro (waarvan 5 euro's verzendkosten) en is aangeschaft bij www.mobile-harddisk.nl
[ Voor 11% gewijzigd door Goverman op 19-07-2007 16:45 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Nog niet op de site van Hyperdrive zelf te bestellen, maar wel al bij mobile-harddisk.
Ben hier zelf zeer geïnteresseerd in, maar wacht toch nog maar even op een review...Scherm is nl. niet veel groter of beter dan die van mijn 30D zo te zien. Weet niet of dit de meerprijs wel waard is.
Ik wil graag een image tank die AA batterijen eet. Vooral omdat ik in landen kom waar stroom niet op elke hoek van de straat te krijgen is. En ik er een pest hekel aan heb om voor elk apparaat een adapter met bijbehorende snoeren meuk mee te moeten sleuren.
Maar bestaan er image tankjes die enkel op AA batterijen leven?
/edit:
Ja dus. http://www.mobile-harddis...ddisk-p-150.html?cPath=21
Die hyperdrive Colorspace ziet er gelikt uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Noxa op 27-07-2007 17:31 ]
Conclusie: perfect apparaat.
Heeft gedaan wat ie moest doen en geen nukken vertoond. Aanrader dus. Helemaal voor wat ie kost.
Eigen accu heb ik maar 1 keer in die twee weken hoeven op te laden ondanks dat hij elke dag foto's binnenhaalde. Heb totaal (maar) 10GB aan foto's overgehaald.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
Anoniem: 12430
De AA baterijen gebruik ik ook voor mijn 430 EX flitser.
Enigste nadeel van deze Image tank is dat ie redelijk dik en zwaar is met de 4 AA aan boord.
En het CF slot zit niet echt diep dus voorzichtig de kaart erin stoppen.
Ik heb hem afgelopen maand meegehad naar Afrika en heb zon 50 Gb in Raw geschoten heerlijk gewoon.
De ingebouwde lader is zeer snel en goed deze laad 2500 mah AA in minder dan drie uur op.
Tevens zit er een hoesje en een auto adaptor bij.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 12430 op 29-07-2007 12:21 . Reden: effe wat vergeten ]
http://www.vosonic.com/in...=product&id=59&kind_id=12
En heeft het zin om alleen de behuizing te kopen en er zelf een schijf in te zetten. Of wordt het daar niet goedkoper van. Verder zijn deze kastjes in de VS al een stuk goedkoper, helemaal met de gunstige euro dollar verhouding.
http://www.mydigitaldiscount.com/s.nl/it.A/id.1002/.f
Met shipping kosten ongeveer 250 eurie...
[ Voor 14% gewijzigd door Noxa op 31-07-2007 12:32 ]
SDHC is reeds geruime tijd beschikbaar met een firmware update. (SD III kaartjes ken ik niet (indien hiermee Sandisk Extreme III SD bedoeld wordt dan zullen deze ook gewoon SDHC zijn, Sandisk Extreme III CF werkte altijd al.))Noxa schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:22:
...Ik kom alleen nu op een website tegen dat ie geen SD III kaartjes vreet. En geen SDHC kaartjes...
... Mijns inziens is een RAW image op een SD kaartje te copyeren. Hoogstens heeft ie moeit met het tonen van de plaatjes...
Unit kan op 2 manieren data van kaart af kopieeren 1) Full Backup of 2) Photo Backup.
1) Full Backup kan je gebruiken om je kaart van je PDA of telefoon (of DSLR) 1 op 1 te backuppen
2) Photo Backup kaart kopieert alle data uit de kaart met DCF (digital camera format) naar één backup directory. (alle files)
Op dit moment kan je dus zeker je kaart een backup maken alleen de RAW files van je toestel kan je waarschijnlijk op dit moment nog niet bekijken.
Heb een gebruikersreview (van iemand uit Nederland) op DPReview gevonden. Lijkt erop dat deze daadwerkelijk de RAW data laat zien en niet de ingebedde JPEG's (zoals bijna alle andere imagetank met view functie), maar dat kopiëren redelijk langzaam gaat. Iemand al ervaring met deze apparaten?Backpacker schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:38:
Is er trouwens al iemand die wat meer over de Canon imagetanks heeft gehoord? Ik heb net een beetje rondgezocht op het www, maar behalve wat verhalen van september vorig jaar heb ik er niet meer over kunnen vinden
Ik zoek dus een imagetank, zonder scherm.
Keuze is in de orienterende fase gevallen op:
Nexto M1
Hyperdrive Space
PD70x
Mijn motivering:
Nexto M1: handig in gebruik, klein, duurzame accu
Hyperdrive Space: Zie Nexto M1 maar dan een stukje duurder (en wat zijn de verdere voordelen?). De accu is op papier beter en de snelheden hoger (maar dat verschil zal ik niet meer merken).
PD70X: dikker en bediening is wat lastiger. Daarnaast wat meer gebruikers met problemen (err18).
Mijn voorkeur ging uit naar de PD70x, al is deze dikker het grote voordeel is wel de AA batterijen. Ik sleep al een flitser mee dus batterijen + lader heb je dan altijd al bij (op vakanties). Maar niet iedereen is te spreken over de bouw van deze imagetank en de bediening.
De Space lijkt me een beter alternatief, maar deze is wel een stukje duurder waardoor ook de Nexto M1 interessant lijkt. Maar over deze laatste is weer weinig te vinden. Ik las een paar pagina's terug dat iemand de M1 boven de PD70x stelde in gebruikersgemak. Maar voor de rest lees ik niet veel over de M1. Dit geldt overigens ook voor de Space.
Graag advies!
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......