Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jivecar schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:02:
PD70X: dikker en bediening is wat lastiger. Daarnaast wat meer gebruikers met problemen (err18).
Bediening lastig? Er zit eigenlijk maar 1 knop op, die druk je in om de kopieer-/verificatieslag op te starten. Hoe moeilijk kan het zijn?

Vooral het klepje voor de batterijvak lijkt wat gammel. Het klikt niet heel erg supervast, blijft echter wel gewoon zitten. Mij bevalt hij, de keren dat ik hem gebruikt heb (en dat is niet vaak, tegenwoordig heb ik voldoende CF, op vakantie gaat de laptop mee), heeft hij me nooit een steek laten vallen. Mijn vorige vakantie naar de USA heeft hij een maand lang elke dag de data opgeslagen van mijn camera.

Ooit 1x een mislukte firmware update gehad, dat overleefde hij niet. Echter is hij toen keurig onder de garantie vervangen door een nieuwe.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 18:17

Goverman

not loaded

Ik ben net terug van vakantie uit het Midden-Oosten en heb de Seitec P2s (80 GB schijf erin) intensief gebruikt. Ik heb ongeveer 24 GB aan foto's geschoten (RAW+JPEG, in totaal rond de 1600 fotootjes) en het apparaatje werkt erg goed en ook degelijk genoeg gebouwd.

Doorlooptijd is zeer acceptabel en met het schermpje heeft de gemiddelde controlfreak voldoende mogelijkheden om het transferproces te monitoren. Tasje eromheen maakte de degelijkheid (en bescherming tegen stof en zand) nog groter. Het moeilijke CF-slot onderschrijf ik niet, je steekt je kaartje er makkelijk in en als je het tasje eromheen laat kun je hem nog bijna afsluiten ook (waardoor het uitsteken ineens geen probleem meer is).

Conclusie: voor de 99 euries die het apparaatje kost heb je een zeer veel waar voor je geld. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat ik voldoende oplaadmogelijkheden heb gehad (hoewel dit niet echt nodig was) en ik niet de behoefte had om mijn foto's op de tank te bekijken.

Wil je dus een klein, degelijk apparaatje hebben voor weinig geld en heb je niet de behoefte om je foto's te bekijken, dan is de Seitec P2S zeker een aanrader.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ik heb inmiddels gekozen voor de Nexto M1.
Van de week ontvangen en de HDD ingebouwd.
Eerste indruk is goed, hij is snel en vooralsnog betrouwbaar.

Qua behuizing heb ik voor de extreme omstandigheden een Pelicase erbij besteld. Dit geeft een behoorlijk veilig gevoel. Stofvrij en beter tegen schokken bestand.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:36
Okay, net terug uit de USA en voor het eerst een imagetank mee. In dit geval de conceptronic met 120 Gb. In het algemeen een goed apparaat met maar eigenlijk 1 klein nadeel. Na het kopieren gaat ie uit en weet je (als je niet hebt opgelet) of het kopiëren geslaagd is. De oplossing hiervoor was simpel. Tijdens het kopiëren het apparaat vast blijven houden en zodra je voelt dat de harde schijf niet meer draait even op het scherm kijken of het kopieren is gelukt (100% + okay melding). Algehele conclusie: prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo allemaal,

Na al eerder een Digital storage mate (40 euro Yagoda, e-bay + zelf nog een 2,5" HD erin doen max. 80 GB) te hebben gehad, wil ik nu een imagetank die ook bestanden kan terugzetten (handig als je een PDA of PSP mee hebt op reis en je wilt spelletjes of films kunnen wisselen).

Ik zit te kijken naar de Nexto ND2325 M1 en de Vosonic VP 3320.

Voordeel van de Nexto: 160GB max ipv 120GB voor de VP3320 en mogelijkheid om Camera/PSP direct te linken via USB

Voordeel VP3320: ingebouwde radio/MP3 speler en lijkt me wat makkelijker navigeren door meerdere knoppen op de imagetank ipv 1 multifunctionele knop op de Nexto

Heeft iemand ervaring met deze apparaten en tips welke te kiezen????

Alvast bedankt,

Jos Hendrikx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
JosHendrikx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:10:Voordeel VP3320: ingebouwde radio/MP3 speler en lijkt me wat makkelijker navigeren door meerdere knoppen op de imagetank ipv 1 multifunctionele knop op de Nexto

Heeft iemand ervaring met deze apparaten en tips welke te kiezen????
Ik heb zelf de 3320 en ik ben er uiterst tevreden over, de mp3 en radio moet je niet teveel van verwachten, maar de accuduur is super en de mogelijkheid om er goedkoop meerdere accus voor te kopen is ideaal.
bediening gaat erg makkelijk, terugkopieren werkt perfect, hele mappen dan, losse bestanden heb ik niet geprobeerd en ik weet niet of dat kan.

ik heb er 60 gb in zitten... maar zelfs met 2 weken vakantie kreeg ik die niet vol.. en er stond voor 20 gb aan mp3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
En hier meld zich een Nexto M1 eigenaar.
Vooralsnog ook tevreden. Nononsence imagetank, erg snel en lange accuduur (ben na 35GB op één acculading gestopt met testen. Denk dat hij 40-50GB wel haalt. Tussendoor aan en uit gezet om meer een in het veld simulatie te simuleren).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-12-2024
Bedankt voor jullie replys ApC_Rich & Jivecar!!!

Jivecar nog een vraagje voor jou: moest je voor die pelicase nog schuimvulling kopen of paste hij al redelijk zonder vulling???

Heb vandaag nog wat op het net gezocht en denk dat ik voor de Nexto ga. Waarom:
1. hij kan grotere HD's aan (is voor mij handig want wil hem ook als 2e externe HD gebruiken voor mijn laptop)
2. na wat ik heb gelezen is hij veel sneller 1min voor 1GB vs 5min voor 1GB (zelfs al gaat de 3320 accu dan langer mee dan de Nexto, als ze evenveel data willen overzetten, dan moet hij theoretisch dus ook 5x langer meegaan wat mij sterk lijkt)
3. beiden kunnen bestanden heen en weer kopieren, maar de Nexto kan ook OTG USB aansluiting aan, altijd een handige extra
4. helaas geen mp3 speler in de nexto, maar voor 21 euro heb ik bij Mycom ook een mooie kleine Aopen MP3 waar een sd kaartje in kan + 1GB intern. Lijkt me achteraf gezien toch handiger dan telkens mijn (veel duurdere en grotere/zwaardere) imagetank te moeten pakken, met mogelijkheid op beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
JosHendrikx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:14:

Jivecar nog een vraagje voor jou: moest je voor die pelicase nog schuimvulling kopen of paste hij al redelijk zonder vulling???
Ik heb wel de schuimvulling gekocht; en dat raad ik je ook aan. Anders ligt hij te los (qua dikte) in de pelicase.

Ik heb de pluckfoam erbij gekocht en het buitenste randje eraf gehaald. Dit randje (niet de ring, maar minus één stukje (korte zijde)(dus in een U vorm) zit langs de rand in de pelicase.

Een stuckje dunne foam die ik thuis nog had heb ik op maat geknipt voor op de bodem in de U vorm.

Het grote stuk pluckfoam heb ik bovenop gelegd. Hij kan dan (met lichte druk) dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Ik heb op mijn vakantie naar de dominicaanse republiek ook een imagetank meegehad, namelijk een mp3 speler, de creative zen vision m 60GB. Hierbij zit standaard een USB-host kabeltje en kan je je plaatjes rechtstreeks van je cam overpompen indien deze dat ondersteund. Een jaren oud no-name cardreader werkt ook perfect.

Kopieren gaat niet echt snel (zeg maar gerust langzaam), maar dat hinderde mij niet zo.

Je kan achteraf je fotos terug kijken (gaat ook niet echt snel met 10MP fotos).

Voordeel is wel dat het ding verder nog mp3 afspeelt, divx en andere video's en dat de accu redelijk lang mee gaat.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:46
Die P2S lijkt trouwens heel erg sterk op de Conceptronic Grab n Go.
Die hebben we laatst met een 160GB WD HDD bij de Makro gekocht, maar na een dag begon de HDD te tikken en liep de computer vast bij het overzetten van bestanden.
Daarna niet meer in de lijst te krijgen. De 2 kaartsloten zie ik wel op de computer, dus de HDD is gewoon overleden.
Aan de ene kant zit ik eraan te denken om hem te ruilen voor een nieuwe, maar aan de andere kant als ik geld terug krijg, denk ik dat ik even goed ga kijken naar wat er is. 160GB is wel erg veel voor het aantal weken dat ik op vakantie ga. Voor hetzelfde bedrag (117euro) heb je 120GB van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vandaag mn xdrive 3320 +40gb kopen! goeie deal, 80 euro. Kun je er ook betere accu's voor kopen?
ik heb m! mooi ding, moet m nog een keer een dagje testen.

[ Voor 24% gewijzigd door knuppelhout op 05-09-2007 17:21 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:48

RHE123

Edubits

Ik ben ook op zoek naar een imagetank. Nu vind ik bovenstaande apparaten erg mooi, maar ik heb nog een SATA 2,5" harde schijf liggen. Deze zou ik graag in de imagetank willen zetten! Zijn er ook imagetanks die al overweg kunnen met SATA schijven?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Op dit moment heb ik het volgende in mijn assortiment:

Canon EOS 350-D
Canon Battery Grip BG-E3 (+ 2 extra batterijen)
Canon 18-55mm (kitlens)
Canon 50mm F1.8
Sigma 70-300mm APO DG
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC
Canon 52mm UV-Filter
Canon 58mm UV-Filter (x2)
Hoya 58mm Super CIR-PL filter
Hoya 72mm Pol circular Pro 1 Digital Circulair Polarisatie Filter
Hoya 72mm UV Pro 1 Digital
Statief (3 poot)
2x 1GB
1x 4GB

Aangezien ik binnenkort naar Cuba op vakantie ga en ik vernomen (en gezien heb op internet) dat dit een zeer fotogeniek land is wil ik in iedergeval een imagetank aanschaffen.
Helaas heb ik geen recentelijke topic op GoT kunnen vinden over de imagetank.
Wat het ding moet kunnen is CF kaartjes lezen (ik wil niet via een USB kabel met de camera de foto's overgooien) en 4GB binnen een vlotte tijd weg kunnen schrijven op dat ding.
Opslag ruimte, tja genoeg (liever wat te veel dan te weinig).
Ik schiet tegenwoordig in RAW, en op mijn vorige vakanties heb ik zo'n 1600 foto's geschoten in zo'n 2 weken. Met JPG kon dat prima op die geheugen kaarten, met RAW denk ik echter niet meer.

De image tank wil ik voornamelijk gebruiken als backup, de foto's laat ik dus zowel op de CF als de image tank staan. Stel dat er wat met 1 van beide gebeurd, dan ben ik die foto's niet kwijt.

Verder leen ik nog een 430EX flitser en een Sigma 10-20 wideangle van iemand.

Gezien bovenstaande set, is er nog iets dat ik echt moet hebben voor mijn reis naar Cuba. Over het algemeen ben ik tevreden met de foto's die ik met deze set kan maken. Ik schiet vooral Landschappen en architectuur. Maar denk dat ik in Cuba toch ook wel de bevolking en die prachtige auto's daar ga vast leggen.
Gezien het zonlicht denk ik dat ik wel veel met mijn polar filters ga schieten, of kan ik daar beter een ander filter voor gebruiken om het (felle) licht wat te compenseren zonder een stopje?

Kortom, ik wil qua fotoapparatuur net zo goed voorbereid zijn als met de rest van de bagage.
Overigens denk ik dat ik de kitlens en de 50mm thuis laat ivm ruimte in m'n foto rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je dit topic al gevonden? ik wil een image tank, maar welke, tests ? Staat een hele hoop in over imagetanks ;)
Een beetje oefenen vooraf met de flitser en de 10-20 is wel aan te raden.

[ Voor 24% gewijzigd door Wortelsoep op 09-09-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108

Ik heb zelf een Nexto van 80 Gb en ben er erg blij mee, voor de verschillende smaken: http://www.4memory.nl/index.php/cPath/126_151_145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo, die prijzen zijn niet mis! Niet gedacht dat dit zoveel zou kosten. Zie ook dat je ze als combi hebt met MP3 en alles, tja, is dat aan te raden? Of niet echt bevordelijk voor je image tank?
Maar thanks voor de links. Zal ze doornemen.

De flitser en de 10-20 heb ik al vaker geleend, maar even het geheugen verversen van hoe het ook alweer allemaal ging is wel handig om te doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Je hebt ze ook veel goedkoper hoor, zie het imagetank topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie wel dat goedkopere weer trager zijn.
Daar moet dus wel een balans tussen te vinden zijn.

• Eusebius
  • Niet online
Dit topic heb ik een tijdje niet gevolgd. Omdat ik weer aan het rondkijken ben voor een tank, leek het mij wel handig om hier te beginnen met zoeken. Maar hoewel dit 'het' topic is voor imagetanks, mis ik een goede startpost (ja ik weet het, diegene die begon had niet de intentie een verzameltopic te maken) en dus een goed overzicht.
Nu zie ik enkele tanks wel steeds voorbijkomen, maar kan een kenner een overzicht / lijstje geven met de pro's / cons? En er worden ook sites genoemd waar je ze goed / goedkoop kunt kopen.

Ik weet het, deze vraag wordt vaker gesteld en mss kan dat allemaal verzameld worden in de startpost. Een topic dat (bij mij) al 11 pagina's lang is, vindt ik vrij groot en heeft behoefte aan een duidelijke info.

[ Voor 14% gewijzigd door Eusebius op 19-09-2007 18:28 ]

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Niemand?

==
hoi

• Wortelsoep
  • Niet online
Wat let je om een mooie startpost te maken?

De juiste kennis? Zou het ook wel willen doen, maar aangezien ik zelf zoekende ben naar zo'n ding en totaal niet weet wat wel niet goed is, etc. Lijkt het mij dat iemand met verstand van zaken de juiste persoon is voor zo'n mooie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben voor de NextoM1 gegaan.
Prima ding, snel en redelijk compact.
Geen overbodige features. 1 knop om alles mee te bedienen.
En mooie prijs voor de 80GB die ik gekozen heb. 189,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wilko schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:55:
Wat let je om een mooie startpost te maken?
Wat hierboven gezegd wordt: kennis. In het land der eenogigen moet de blinde geen koning worden. Eerder andersom.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb over de mijne een review geschreven:
http://tweakers.net/productreview/5414

Hopelijk komt die van pas voor toekomstige tweakers die ook zo'n ding willen gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb mijn PD70X inmiddels al een tijdje (ik geloof dik 2 jaar) in gebruik. Was me al eens eerder opgevallen dat je de accu's bij het niet gebruiken er beter uit kunt halen ivm zelfontlading (iig bij batterijen die eerder zelfontladen, mijn nieuwste Hahnels van 2750 mAh hebben er vrijwel geen last van). Was me nu opgevallen dat er geen stop op zit bij te diepgaande ontlading. Oftewel, je kunt je NiMH batterijen er mee slopen doordat ze te ver ontladen worden.

Een van mijn nieuwe hahnel 2750 mAh setjes had ik in m'n PD70x zitten. Deze aangesloten via USB aan pc en bestanden overgezet. Nachtje/paar dagen aan laten staan. Toen ik de penlites in m'n Voltcraft IPC-1L stopte gaf ie bij 2 accu's aan dat ze defect waren. In mijn oude "domme" lader gestopt voor een half uurtje en daarna weer in m'n voltcraft lader en ze deden het gelukkig weer.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hoe staat het eigenlijk met de imagetanks?
Ik heb bij wat zaken geweest en zij komen meteen met apparaatjes van dik 250 euro. Dit soort oplossingen zou toch voor heel wat minder geld aangeschaft kunnen worden? Ik heb namelijk geen 100GB nodig of wat dan ook.. 20-30Gb zou in principe meer dan voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Floris-K schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:32:
Ik heb bij wat zaken geweest en zij komen meteen met apparaatjes van dik 250 euro. Dit soort oplossingen zou toch voor heel wat minder geld aangeschaft kunnen worden? Ik heb namelijk geen 100GB nodig of wat dan ook.. 20-30Gb zou in principe meer dan voldoende moeten zijn.
Tja een lege imagetank zonder display kost rond de 90-120 euro afhankelijk van kwaliteit en snelheid.
Zelf een 2,5" hdd inbouwen is vaak heel eenvoudig. Dus in de pricewatch kun je goedkoper uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Floris-K schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:32:
Heb je hier al gekeken
http://www.mobile-harddis...25d875eee649e686fd3796161 Genoeg modellen die goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ben nog steeds aan het zoeken en kan dus ook nergens benchmarks vinden van imagetanks. Kan dan wel eentje kopen voor slechts 80 euro ofzo maar als hij 3 uur aan het kopieren is en na 1 uur is de accu leeg lol. Schiet ik er nog weinig mee op...

ik ga namelijk naar Maleisie toe en op sommige plekken die ik bezoek hebben ze geen electriciteit, dus heb niet altijd de mogelijkheid om het op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Haal anders een ding wat op AA's werkt. AA's zijn over de hele wereld wel te krijgen geloof ik :) Een PD70X of de opvolger ervan werkt op AA's en is prima snel :)

[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 25-02-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Ik heb de Nexto M1; met ingebouwde accu houdt het superlang vol (lees zeker 40GB) en is supersnel (< 2minuten per 2GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige image tanks (zoals die ik gekocht heb) hebben ook de mogelijkheid tot het aansluiten van een externe batterij middels een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Floris-K schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:31:
Ben nog steeds aan het zoeken en kan dus ook nergens benchmarks vinden van imagetanks. Kan dan wel eentje kopen voor slechts 80 euro ofzo maar als hij 3 uur aan het kopieren is en na 1 uur is de accu leeg lol. Schiet ik er nog weinig mee op...

ik ga namelijk naar Maleisie toe en op sommige plekken die ik bezoek hebben ze geen electriciteit, dus heb niet altijd de mogelijkheid om het op te laden.
Ik heb een vosonic imagetank van 80GB (typenummer weet ik zo even niet).
Deze was een jaar geleden ong 150 euro.
Een 2 GB kaart overzetten duurt 15 minuten. Ik denk dat je op een volle accu wel een keer of 5 kunt overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

neographikal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:34:
Haal anders een ding wat op AA's werkt. AA's zijn over de hele wereld wel te krijgen geloof ik :) Een PD70X of de opvolger ervan werkt op AA's en is prima snel :)
Idd een lekker apparaatje, niet heel erg klein maar batterijen vind ik een groot voordeel. Verder heb je ook een pelicase waar hij precies in past (hebben ande imagetanks misschien ook wel maar dat zou ik niet weten). Het totaal pakketje wordt er niet kleiner op maar als je door het regenwoud of door stoffige gebieden aan het rondtrekken ben is het zeker geen overbodige luxe. Ik twijfelde over het nut van de pelicase totdat ik 4 weken in de woestijnen van Namibie had gekampeerd, toen was ik maar wat blij met de de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb een compactdrive pd70x en een epson p2000, die compactdrive kan ongeveer 40~50GB kopieren op een setje GP2700 penlites en doet dat ook nog eens heel snel (met extreme3 kaartjes zo'n 1,5 tot 2GB per minuut schat ik). De epson gaat echter heel traag, 5 minuten voor 2GB en is na zo'n 10GB kopieren ongeveer door een accu heen.
Maarja, de epson heeft een erg mooi schermpje, kan op een TV worden aangesloten, kan over geheugenkaarten browsen, kan RAW bestanden weergeven, heeft een albumfunctie, slideshows enz. Dus die heeft nu toch de voorkeur (vind 't toch wel prettig om te kunnen checken of foto's ook echt gekopieerd zijn).

Puur voor basic snelheid en accuduur is de PD70x wel echt ideaal (en natuurlijk die universele penlites).Een tip: als je de batterijen er in laat zitten lopen ze nogal snel leeg, dus alleen batterijen erin als je 'm gebruikt. Klein ongemak, geen dealbreaker i.m.o.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ok merci ! thanks! :D Ga maar eens op zoek naar de P70X/HD80.
Kan ik mooi extra pakje batterijen meenemen voor de zekerheid ! _/-\o_

Toch jammer dat ze overal vertellen dat hij wel tot 16gb/s naar de pc kopieert, maar vrijwel nergens wordt er over de snelheid van kaart naar tank gesproken. Vraag me zo wel af wat de meeste mensen het belangrijkst vinden. Thuis heb ik alle tijd, maar ergens in de jungle niet echt :-/

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 25-02-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Floris-K schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:00:
Ok merci ! thanks! :D Ga maar eens op zoek naar de P70X/HD80.
Kan ik mooi extra pakje batterijen meenemen voor de zekerheid ! _/-\o_
De PD70X is tevens een oplader voor oplaadbare batterijen. Hij is inderdaad vrij lomp en de batterijen lopen vanzelf leeg, maar dat doen oplaadbare batterijen in elk apparaat (daarom stop ik een papiertje tussen batterijen en klepje als ik hem een tijdje niet gebruik). Je krijgt er ook nog een 12 V auto adapter bij. De mijne is al 2x een maand meegeweest naar de USA, geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik heb dus wel een keer met dat ding een opdrachtje diep in 't zuiden van duitsland gedaan, een soort van skateboard-wedstrijd-kleding-beurs-feesten-evenement. Erg leuk allemaal, maar toen ik thuis kwam stond dus de helft van de shoot niet op de pd70x, en 't kaartje was inmiddels weer overschreven.
Nou was dat niet per se een defect van 't apparaat, kan ook wel wat met te veel blowen te maken hebben gehad ;) We zullen het nooit weten. 't ding is daarna wel naar de importeur (DGS) geweest om te checken, maar ze konden geen defect vinden. Heb trouwens wel netjes een nieuwe gekregen toen! Maargoed, later toch maar een apparaatje met scherm gekocht, voor de dubbelcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
abrakadaver schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:45:
Ik heb dus wel een keer met dat ding een opdrachtje diep in 't zuiden van duitsland gedaan, een soort van skateboard-wedstrijd-kleding-beurs-feesten-evenement. Erg leuk allemaal, maar toen ik thuis kwam stond dus de helft van de shoot niet op de pd70x, en 't kaartje was inmiddels weer overschreven.
Nou was dat niet per se een defect van 't apparaat, kan ook wel wat met te veel blowen te maken hebben gehad ;) We zullen het nooit weten. 't ding is daarna wel naar de importeur (DGS) geweest om te checken, maar ze konden geen defect vinden. Heb trouwens wel netjes een nieuwe gekregen toen! Maargoed, later toch maar een apparaatje met scherm gekocht, voor de dubbelcheck.
offtopic:
Een opdrachtje (dus met opdrachtgever neem ik aan) doen en dan stoned zijn?! Denk niet dat veel mensen je dat na doen :o.. Veel werkgevers ook niet overigens

Ik kan de pd70x alleen maar aanraden. Wat maakt de lompheid ervan uit? Alsof je hem als een mp3 speler bij je gaat dragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Is een heel relaxte opdrachtgever :)
's nachts een skateboardteam volgen door frankfurt en (door magazines georganiseerde) feestjes met gratis drank enzo, erg coole klusjes!

En zo groot is die pd70x toch niet? hij is iets dikker dan de meeste imagetanks... maar dat komt door de penlites. En hij zit normaal gewoon ergens in de fototas of hotelkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

abrakadaver schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:53:
Ik heb een compactdrive pd70x en een epson p2000, die compactdrive kan ongeveer 40~50GB kopieren op een setje GP2700 penlites en doet dat ook nog eens heel snel (met extreme3 kaartjes zo'n 1,5 tot 2GB per minuut schat ik). De epson gaat echter heel traag, 5 minuten voor 2GB en is na zo'n 10GB kopieren ongeveer door een accu heen.
Maarja, de epson heeft een erg mooi schermpje, kan op een TV worden aangesloten, kan over geheugenkaarten browsen, kan RAW bestanden weergeven, heeft een albumfunctie, slideshows enz. Dus die heeft nu toch de voorkeur (vind 't toch wel prettig om te kunnen checken of foto's ook echt gekopieerd zijn).

Puur voor basic snelheid en accuduur is de PD70x wel echt ideaal (en natuurlijk die universele penlites).Een tip: als je de batterijen er in laat zitten lopen ze nogal snel leeg, dus alleen batterijen erin als je 'm gebruikt. Klein ongemak, geen dealbreaker i.m.o.
Ik heb als een van de eerste in NL geloof ik de PD70x in gebruik. Ding bevalt nog steeds prima. Een van de belangrijkste redenen voor mij voor aanschaf van deze was onder andere dat hij op penlites liep. Het is een universele energie bron, lijkt me dat je ze overal ter wereld kan kopen, anders wel laders kan gebruiken over de gehele wereld. En als je je penlites niet op kan laden, dan gebruik je niet oplaadbare penlites. Met name interessant als je verre reizen naar exotische oorden maakt...

De transferrates van Scandisk Extreme 3's naar de interne hdd heb ik getimed op 600MB/min, de Scandisk Ultra 2's op 500MB/min. Dit waren toen foto's van mijn D200 die ik in RAW+jpg had laten wegschrijven, de RAW's zijn ~9-10 MB en de jpg's een ~3-4 MB. Tegenwoordig schiet ik RAW only, maar heb hem daarmee nog niet getest, grotere files schijnt ie nl sneller te kopiëren dan vele kleine files.

Kan overigens ook beamen net zoals abrakadaver hierboven dat ie bij bepaalde batterijen bij het erin laten zitten deze leeg laat lopen (erg waardeloos!). Maar sinds ik Hähnel 2700 mAh accu's gebruik die een lage zelfontlading hebben, heb ik hier vrijwel geen last meer van. Lees, minimaal 4 weken erin laten zitten is geen probleem.

Ideaal vind ik ook dat deze unit geleverd werd met een tasje dat aan je riem is vast te maken. Ondanks dat het met klitteband vast zit, zit het heel stevig. Al kan ik meerdere/grotere geheugenkaarten aanraden boven kleine kaarten die je ettelijke keren per dag zou moeten backuppen. Het ding aan je riem hangen, tussen mensen doorlopen en tussentijds een backup draaien behoord tot de mogelijkheden, maar tijdens het draaien van de schijf is deze natuurlijk een stuk gevoeliger voor schokken. Daarnaast moet je met alle voorzichtigheid de CF kaarten in de slot stoppen. Had het al binnen een paar maanden voor elkaar gekregen om tijdens een opdracht een pinnetje van de kaartlezer te verbuigen, mede omdat ik te veel kaartjes verwisselde en m'n kaartjes gewoon klein waren (512 mb).

Vraag je eigenlijk ook af hoeveel nut een imagetank tegenwoordig nog heeft in vergelijking met een bulk aan geheugenkaartjes. Met meerdere geheugenkaartjes doe je A aan risico spreiding B ben je minder kwijt als je on the job maar een beperkte hoeveelheid opslagruimte nodig hebt. Met name als je jpg only schiet en dit blijft doen zou dit een hele reëele optie zijn. Als je voor een aantal weken weg bent en RAW schiet is het weer wél interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik neem op vakantie mijn sd-kaarten ook mee onder water. Een onderwaterhuis staat zo vol met water en wil daarom elke dag de foto's kunnen backuppen. Om nou voor die 3 weken voor elke dag een sd-kaart aan te schaffen? Ik heb 2 kaartjes van 2gig en die schiet ik misschien net vol op vakantie, maar het gaat mij echt puur om de backup veiligheid.

Net gekeken en van een goedkoop merk, kan ik voor 100euro 20 sd-kaarten kopen.
Dan heb ik voor elke dag een nieuwe... maar of het echt handig is? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 09:10

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Floris-K schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:54:
Ik neem op vakantie mijn sd-kaarten ook mee onder water. Een onderwaterhuis staat zo vol met water en wil daarom elke dag de foto's kunnen backuppen.
[....]
Volgens mij kan je dan beter 20 reserve camera's meenemen. Als je op dag 1 al veel water binnen krijg, kan je de rest van de vakantie geen foto's meer nemen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

hahaha ! Dat een OW-huis vol loopt, kan altijd gebeuren (mij nog niet overkomen. klop,klop)
Stel je voor dat dit op de laatste dag van de vakantie gebeurd.. neem overigens 2 camera's mee, dus dat is het probleem niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Floris-K schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:54:
Ik neem op vakantie mijn sd-kaarten ook mee onder water. Een onderwaterhuis staat zo vol met water en wil daarom elke dag de foto's kunnen backuppen. Om nou voor die 3 weken voor elke dag een sd-kaart aan te schaffen? Ik heb 2 kaartjes van 2gig en die schiet ik misschien net vol op vakantie, maar het gaat mij echt puur om de backup veiligheid.

Net gekeken en van een goedkoop merk, kan ik voor 100euro 20 sd-kaarten kopen.
Dan heb ik voor elke dag een nieuwe... maar of het echt handig is? haha
Ik had het over risico spreiding, als er nu 1 zo'n kaart met foto's van een dag verrot is; schwa, jammer, maar de rest van de foto's heb je nog. Laat je je imagetank net wat te hard stuiteren, of hij word gejat en dat net op de laatste dag van je vakantie, dan ben je _alles_ kwijt.

Een paar jaar geleden vond ik een image tank een reële optie, tegenwoordig kijk ik eerder naar de optie om een x aantal extra geheugenkaarten aan te schaffen. Maar ja, nu ik het ding eenmaal heb, doe ik hem ook niet meer weg. Maar da's meer omdat ik er lange na niet meer de prijs voor krijg als ik er toen voor betaald heb (bijna € 300,- incl schijf van 80 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja bij stuiteren is er meestal nog wel veel te redden, jatten is wel lastig. Aan andere kant is dat natuurlijk ook probleem met die kleine kaartjes. Zitten vaak toch in een doosje / tasje / hoesje met zijn alle zodat ze je niet kwijt raakt. Als een of andere harry er dan mee vandoor gaat ben je ook zuur :). Het heeft beide zijn voordelen, maar ik vind die imagetanks nog steeds erg makkelijk (zeker op vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:46
Heeft wellicht iemand ervaringen met de Cyber Mate EH-25BD externe behuizing?
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/1/3/31345/img/1/G.jpg

Lijkt mij een goedkope oplossing voor mijn toekomstige vakantie-opslagproblemen: dertig euro voor de behuizing en er dan een IDE 2,5" schijf in proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Ik heb een paar weken geleden een seitec ps2 image tank gekocht met een 160 gb hd, de eerste die ik binnen kreeg was DOA. Binnen een week had ik een nieuwe gelijk geprobeerd en hij deed het.
Nu zijn wij een paar dagen op vakantie geweest en m'n image tank flink uit geprobeerd, thuis komend wilde ik natuurlijk mijn foto's op mijn mac zetten maar vergeet het maar niets meer, meeste foto;s heb ik nog maar een aantal niet meer en ik ben bang dat het niets meer wordt :'(.

Nu heb ik geen vertrouwen in het apparaat en zit te denken aan een ander toestel bv compactdrive PD70X.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
mtenbos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:48:
Ik heb een paar weken geleden een seitec ps2 image tank gekocht met een 160 gb hd, de eerste die ik binnen kreeg was DOA. Binnen een week had ik een nieuwe gelijk geprobeerd en hij deed het.
Nu zijn wij een paar dagen op vakantie geweest en m'n image tank flink uit geprobeerd, thuis komend wilde ik natuurlijk mijn foto's op mijn mac zetten maar vergeet het maar niets meer, meeste foto;s heb ik nog maar een aantal niet meer en ik ben bang dat het niets meer wordt :'(.

Nu heb ik geen vertrouwen in het apparaat en zit te denken aan een ander toestel bv compactdrive PD70X.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Heb al een jaar een conceptronic. Works like a dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
[/quote]

dat is de zelfde als de seitec :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
mtenbos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:10:
[/quote]

gossie, lijkt niet op die van mij-gek toch die wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de PD70x en ik 'was' zeer tevreden over dit apparaat. Heeft me op vakantie eigenlijk nog nooit in de steek gelaten maar een paar weken geleden heeft hij de geest gegeven. HD lijkt nog goed maar om 1 of andere reden verkloot de software iets op de hardeschijf waardoor het copieren niet meer lukt. Ik heb verder nog niet gezocht op internet of dit apparaat vaker dit soort trekjes vertoont maar het is misschien nog wel ff de moeite waard om dat te checken. Voor mijn volgende vakantie ga ik iig op zoek naar een andere image tank ;) (btw ik ken meerdere mensen met een PD70x die er geen problemen mee hebben, maar het is misschien iets om in overweging te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92287

Beste allemaal,

Ik sta ook voor een dillemma. To imagetank or not to imagetank :p Ik ga 5 weken op vakantie in Amerika, en een laptop is geen mogelijkheid als datastorage. Heel veel CF kaartjes kopen zag ik niet echt als een optie, dus ging ik even op een rijtje zetten wat nou voor mij de voor- en nadelen zijn van een imagetank.
De door mij bedachte opties zijn:
Imagetank
+ 2,5" hdd's zijn goedkoop, voor dik 50 euro heb je 160gig tegenwoordig
+ Extra backup (gaat er nou een sd kaartje kapot, dan heb ik in ieder geval die paar RAW's nog)
+ Voeding geen probleem
- 2,5" schijven zijn gevoelig voor metaaldetectoren op het vliegveld
- Ik heb al een externe hdd (USB2.0) van 500 gig
CF+externe hdd
+ Niet veel investering; heb al 5gb aan CF en 500gig aan externe opslag
- Afhankelijk van een internetcafé. HDD moet via het lichtnet gevoed worden; kan dit in de meeste gevallen in een internet café op zo'n werkplaatsje?

Dus vraag ik mij af of er niet een oplossing is om gewoon op mijn hotelkamer middels een soort hulpstuk mijn camera leeg te tanken op de harde schijf?
Mijn oog viel overigens wel op de Seitec P2SHS, maar daar lees ik niet zo'n goede dingen over, en kan er verder niks op internet over vinden aan reviews. Ik wil in dit geval een product hebben dat ik kan vertrouwen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik heb die Seitec die je noemt, en het is in principe een ontzettend eenvoudig ding maar doet wat het moet doen. Je kunt er dus geen foto's mee terugkijken om te checken of het goed is overgezet, wel is er een indicator voor de beschikbare ruimte op de harde schijf.
Let er wel op dat het een sloom ding is, maar als je 'm gewoon 's avonds in je hotelkamer laat overpompen is het prima. Als je je kaartje snel weer beschikbaar moet hebben om hem weer vol te knallen raad ik deze niet aan, maar als je even tijd hebt om je tank z'n werk te laten doen is het een prima ding voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Wilko schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:31:
Ik heb die Seitec die je noemt, en het is in principe een ontzettend eenvoudig ding maar doet wat het moet doen. Je kunt er dus geen foto's mee terugkijken om te checken of het goed is overgezet, wel is er een indicator voor de beschikbare ruimte op de harde schijf.
Let er wel op dat het een sloom ding is, maar als je 'm gewoon 's avonds in je hotelkamer laat overpompen is het prima. Als je je kaartje snel weer beschikbaar moet hebben om hem weer vol te knallen raad ik deze niet aan, maar als je even tijd hebt om je tank z'n werk te laten doen is het een prima ding voor weinig geld.
tijd is een relatief begrip: 4Gb in 15-20 minuten met mijn conceptronic die volgens eerdere berichten hetzelfde is (de look is alleen anders). Overigens is een sd kaart van 16Gb geen optie. Kosten per stuk op ebay rond de € 45.00 (fastmemoryman) of kan de camera niet tegen sdhc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92287

Wilko schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:31:
En ik kan welke 2,5" schijf dan ook hierin kwijt hè? Geheugenkaartjes lopen op tot en met 2gb per stuk, en dat kan inderdaad in alle rust. Desnoods in de auto want er zit geloof ik een autolader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Anoniem: 92287 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:06:
[...]

En ik kan welke 2,5" schijf dan ook hierin kwijt hè? Geheugenkaartjes lopen op tot en met 2gb per stuk, en dat kan inderdaad in alle rust. Desnoods in de auto want er zit geloof ik een autolader bij.
In die van mij pata only....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265994

Hoi, even een kleine vraag:
Wie heeft er ervaring met de Conceptronic imagetank, en dan met name gevoeligheid voor beveiligings-apparatuur op vliegvelden?????

Reden: ik ben nu met m'n 2e exemplaar van dit jaar aan de slag, 1e exemplaar begaf de geest na een trip naar de Canarische eilanden :( uiteraard met nog alle foto's van die hele week er op!
Gelukkig goed contact met de leverancier: toestemming om de HDU uit te bouwen & data te redden, kreeg netjes nieuwe garantie-sticker toegezonden zodat ik 'm kon omruilen voor een nieuw exemplaar :) .
Helaas, ook dit nieuwe exemplaar begaf het na een bezoek aan Schiphol :( :( . Ditmaal gelukkig zónder dat er heel veel foto's op stonden (moet nog proberen de foto's te redden).

Het lijkt er veel op dat de bagage-scan op vliegvelden de software van deze image-tank "zapt".
Wanneer dat zo mocht zijn: zijn er image-tanks die wél "vliegveld-safe" zijn of zijn er methoden om deze ellende te voorkomen???
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/info :)

Grtz, Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Anoniem: 265994 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:42:
Hoi, even een kleine vraag:
Wie heeft er ervaring met de Conceptronic imagetank, en dan met name gevoeligheid voor beveiligings-apparatuur op vliegvelden?????

Reden: ik ben nu met m'n 2e exemplaar van dit jaar aan de slag, 1e exemplaar begaf de geest na een trip naar de Canarische eilanden :( uiteraard met nog alle foto's van die hele week er op!
Gelukkig goed contact met de leverancier: toestemming om de HDU uit te bouwen & data te redden, kreeg netjes nieuwe garantie-sticker toegezonden zodat ik 'm kon omruilen voor een nieuw exemplaar :) .
Helaas, ook dit nieuwe exemplaar begaf het na een bezoek aan Schiphol :( :( . Ditmaal gelukkig zónder dat er heel veel foto's op stonden (moet nog proberen de foto's te redden).

Het lijkt er veel op dat de bagage-scan op vliegvelden de software van deze image-tank "zapt".
Wanneer dat zo mocht zijn: zijn er image-tanks die wél "vliegveld-safe" zijn of zijn er methoden om deze ellende te voorkomen???

Grtz, Jacques
Hier geen enkel probleem. Inmiddels 4 keer in een vliegtuig gestapt en hij doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
Tuurlijk zijn imagetanks vliegveld safe. Anders zou mijn laptop ook iedere keer gezapped worden?! Daar zit geen meer metaal ofzoiets omheen. Let op dat je met een tank meer rondloopt en misschien wat onvoorzichtiger mee omgaat als met een laptop. Het blijft een mechanisch iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Er wordt alleen met röntgen gekeken en dat heeft geen effect op electronica anders was ik iedere keer m'n muziek van m'n ipod kwijt 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn PD70X is al 2x meegeweest naar de USA. Geen probleem. Ook de laptop gaat probleemloos door de scanner. Echter heeft de PD70X een behuizing die van metaal is, enkel de zijkanten zijn van plastig. En de laptop heeft eeen magnesium behuizing. Dus kan ik me goed voorstellen dat deze metaallagen + de behuizingen van de HD's zelf ervoor zorgen dat de straling geen enkele kans heeft. Tevens is het steeds als handbagage vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265994

Hmmm, lijkt er dus op dat ik gewoon "domme pech" heb :'( .
Blijft natuurlijk wél stevig balen, wie zit er nou op te wachten om na een vakantie te moeten hannessen om de foto's terug te krijgen????
En om het ding nou alleen als card-reader te gebruiken (die doen het nog, alleen de disk wordt niet meer gezien)....

Nóg maar es aankloppen voor garantie dus (voordeel is wel dat ik na elke vakantie een nieuwe image-tank heb tot nog toe >:) )

Grtz, Jacques

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
en een schop.

nu, met de dalende prijs van SSD schijven, zit ik me af te vragen of het nut heeft om (binnenkort) een Hyperdrive Colorspace aan te schaffen, en hier een SSD schijf in te plaatsen. een nadeel van de imagetank (mogelijkheid tot defect van de HDD doordat er iets te hardhandig mee is omgegaan, bijvoorbeeld aan een broekriem..) is dan gelijk opgelost, plus dat het minder stroom gebruikt. maar: zal de snelheid ook verbeteren, of is de cardreader nog steeds de beperkende factor?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• abrakadaver
voor de meesten is 't voordeel van een imagetank dat je voor weinig toch flink wat opslagcapaciteit hebt, dat voordeel heb je met een ssd niet meer.
voor mij zelf is het grote voordeel dat je waar je ook bent een kopie kan maken van je kaartjes, en dat blijft natuurlijk staan met een ssd.
Snelheid vind ik niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tijd voor een stevige kick :)

Ik ga in halverwege mei 2009 voor 30 dagen naar Canada (BC + Alberta). Dat gaat een zwik foto's opleveren waar ik opslag voor nodig heb. Aan de hand van m'n vorige vakantie (8 dagen ierland) ga ik ervan uit dat ik gemiddeld 150 foto's per dag ga maken à 12-15 MB per stuk (raw met een D300). Een kort rekensommetje leert me dat ik hiervoor 67.5GB nodig zal hebben. Ik maak daar maar 80GB van, omdat het natuurlijk een heel mooi land is ;)

Wat mij betreft heb ik twee opties:

- CF-kaarten kopen: 10 stuks van 8GB à 17 euro p/s = 170 euro
- Imagetank: Ik heb nog geen enkel idee eigenlijk wat er voor ongeveer hetzelfde bedrag gehaald kan worden.

De pricewatch is nou niet bepaald toegespitst op imagetanks, en er kan niet gezocht worden op een hardeschijfbehuizing met CF (en eventueel SD) reader.

Wie kan mij adviseren/vertellen welke imagetank (liefst uit te rusten met SSD) geschikt is? Ik hoef op het apparaat geen foto's terug te kijken, maar zou wel een soort van statusschermpje hebben betreft het kopieren, en resterende schijfruimte.

Het kopen van 10 CF kaarten zie ik nog niet echt zitten. Na de vakantie heb ik er aan max 4 stuks ook genoeg.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Ik mis nog de optie selectiever schieten. Ik vind 150 foto's per dag toch wel erg veel namelijk. Ik zou het niet zien zitten om na de vakantie 4500 foto's uit te moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Herrick schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:46:
Ik mis nog de optie selectiever schieten. Ik vind 150 foto's per dag toch wel erg veel namelijk. Ik zou het niet zien zitten om na de vakantie 4500 foto's uit te moeten zoeken.
Dat is uiteraard helemaal waar, maar ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om daar een paar weekjes mee bezig te zijn. Ik heb liever wat meer (mislukte + goede) shots, dan dat ik geen foto heb van iets waar ik weer spijt van ga krijgen omdat ik mezelf een soort 'quotum' per dag heb gesteld, wat aanzienlijk lager is als waar ik nu rekening mee houd. damn die laatste zin is lekker krom

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 16-01-2009 09:53 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gewoon lekker doorknallen, beter teveel dan teweinig foto's!

Optie 3: laptop meenemen voorzien van een grote HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:43

Barrycade

Through the...

Mooi land en regio waar je naar toe gaat! Ik zou willen dat ik in mijn dSLR tijd daar was (nu had ik een compactje mee :( ).

Imagetank bv de Hyperdrive HD 80 kost rond de 100 euro voor de behuizing en 50 euro voor een 160 2,5" HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
@Sjaak_Afhaak: je moet jezelf natuurlijk ook geen limiet aan foto's opleggen. Maar je moet wel heel bewust zijn van de foto's die je maakt. Bedenk vooraf bij elke foto of hij goed genoeg zou zijn. Als je bewuster foto's aan het maken bent, maak je waarschijnlijk ook betere foto's.

De optie van ajhaverkamp is ook niet gek als je die mogelijkheid hebt en dit qua vervoer en overnachtingsplaatsen niet al te vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

littlejoannes schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:
Imagetank bv de Hyperdrive HD 80 kost rond de 100 euro voor de behuizing en 50 euro voor een 160 2,5" HDD.
Dat is een goede optie. Dan moet ik alleen bij mezelf ten rade gaan of alle foto's centraal op één plek wil bewaren, of toch maar voor losse kaarten ga (om er na de vakantie er weer een stuk of 6 te verkopen).

Een laptop heb ik niet, en ik ben niet van plan een laptop aan te schaffen puur voor opslag. Als ik ooit voor een laptop ga, dan neem ik er eentje die snel LR en PS kan draaien. Een EEE/Wind/NC10 voor zo'n 350-450 euro kan deze software wel draaien, maar echt snel is het nou niet te noemen ;)

Ik heb nog een paar maanden om m'n keuze te maken. Voor een weekendje Parijs (1e weekend in maart) koop ik sowieso wel een extra CF-kaartje. Daar heb ik zeker nog geen imagetank nodig.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Uitval kans met 1 datatank is op papier iets groter dan met meerdere CFjes. Das waar. Maar ik neem aan dat je je CFjes ook redelijk bij elkaar gaat bewaren? Of ga je ze ook verdelen over tassen/koffers? Met weer een grotere kans op kwijtraken.

Maar mijn image tank (vosonic) heeft nog nooit problemen op geleverd qua uitval of andere enge dingen. En de hyperdrive heeft bv een kopiercheck zodat je zeker weet dat je bestanden zijn overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:14

Ethirty

Who...me?

Volgens de specs kan die hyperdrive alleen overweg met PATA tot max 128GB? Wel goed opletten dus als je de hardisk los koopt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ethirty schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:10:
Volgens de specs kan die hyperdrive alleen overweg met PATA tot max 128GB? Wel goed opletten dus als je de hardisk los koopt.
Goede tip! Ik heb zelf de PD70X (lijkt hetzelfde ding te zijn), daar heb ik verleden week een 160 GB disk in gezet, die werd inderdaad als 127 GB gezien. Dus de "oude" 120 GB weer teruggezet. Disk deed in een andere USB behuizing precies hetzelfde, lijkt dus een beperking in de gebruikte IDE-USB chipsets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik ben sinds kort op zoek naar een imagetank en ben de Nexto Extreme ND2700 tegengekomen. Maar ik weet niet of je met dit apparaat de inhoud van alle media die je erin kan doen kan bekijken, en dan ipv van alles te kopieren ook alleen bepaalde geselecteerde bestanden kan overzetten (met andere woorden ''filebrowsen'' en zo dan kopieren/deleten enz).

Is er iemand die deze imagetank toevallig heeft en/of kan bevestigen dat dat kan?

Bij voorbaat super bedankt!! _/-\o_

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lau26 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:57:
Ik ben sinds kort op zoek naar een imagetank en ben de Nexto Extreme ND2700 tegengekomen. Maar ik weet niet of je met dit apparaat de inhoud van alle media die je erin kan doen kan bekijken, en dan ipv van alles te kopieren ook alleen bepaalde geselecteerde bestanden kan overzetten (met andere woorden ''filebrowsen'' en zo dan kopieren/deleten enz).

Is er iemand die deze imagetank toevallig heeft en/of kan bevestigen dat dat kan?

Bij voorbaat super bedankt!! _/-\o_
Kick :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Een topic kicken na 2 dagen is een beetje overdreven, vind je zelf ook niet?

[OT]

Ik heb zelf ook lang lopen nadenken over een imagetank maar toch maar besloten om voor een netbook oplossing te gaan. Deze zijn klein, bieden genoeg opslag en geven ook nog eens de mogelijkheid om 's avonds even je foto's lekker terug te kijken en daarnaast ook nog de mogelijkheid om eenvoudig contact te houden met het thuisfront. Plus dat het ding eenvoudig in mijn fototas past...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

binnen 24 uur kicken is wat overdreven is de norm, maar na 2 dagen valt het wel mee hoor, doen we niet zo moeilijk over.

Verder ben ik het met je eens defect, een netbook is toch wel ideaal :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Das indd een goed alternatief ja!! Gelukkig was ik al van plan om een keer een netbook te halen dus dan wordt dat ook mijn ''personal imagetank'' :P Daarnaast ben je voor een beetje goede imagetank ook al gauw een paar honderd euro kwijt dus dat komt wel goed uit dan :)

[ Voor 30% gewijzigd door Lau26 op 27-02-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87832

Heb zelf nu al een jaar of 3 een PD70X. Stevige behuizing; de harddisk is degelijk beschermd. De plastic uiteindes echter zijn vrij breekbaar, de scharnierpunten in het bijzonder. Bij mij was de deur voor het batterijencompartiment vrij snel al kapot. Gelukkig hoeven de batterijen er zelden uit, dus een stuk duct-tape werkt perfect om het dicht te houden.

De snelheid is (zeker in combi met snelle CF kaart) zeer prettig en de recentere firmwares (tenzij je een 1e versie hebt) doen een handige verify; kost iets meer tijd, maar je hebt een imagetank om zeker te zijn dat foto's bewaard worden, niet om zo snel mogelijk foto's kwijt te raken. Zeker als je veel schiet is die snelheid zondermeer belangrijk; met twee CF kaartjes kan je zowat non-stop doorschieten door ze om-en-om te gebruiken.

Betreffende een netbook als imagetank gebruiken...
- Het beeldscherm is natuurlijk fantastisch en even snel kijken hoe een foto er na bewerken/bijsnijden uit zou kunnen zien is ook mogelijk.
- Het is uiteraard wat minder portable en tijdens het schieten wat onhandig in gebruik. Een netbook gaat niet zo makkelijk in je binnenzak of aan de riem, en als het al kan is het lastiger om snel te bedienen.
- De extra mogelijkheden die je als fotograaf niet nodig hebt, maar als normaal mens wél handig zijn.
- Ze hebben niet allemaal een interne kaartlezer, en als er al een opzit is het zelden een snelle kaartlezer; externe snelle lezers zijn weer extra kosten en extra apparatuur om mee te sleuren.
- Als je een netbook tóch al niet portable vind, is er weinig reden om een netbook te verkiezen boven een kleine laptop. Hoogstens een prijsverschil wat tegenwoordig toch al niet zo groot meer is.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 87832 op 16-03-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
heb zowel een netbook, als een imagetank (vosonic)

Bij de komende bruiloft gaat de vosonic mee,
Dan heb ik al genoeg om mee te zeulen.

voor de komende vakantie gaat de netbook mee, dan kan ik de imagetank thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296164

Hallo.

Zoals zo velen hier in dit topic ben ik ook op zoek naar een image tank voor de opslag van foto's.

Na het lezen van de vele pagina's in dit topic heb ik mijn zoek tocht terug gebracht naar 3 imagetanks,nl:

Vosonic VP3320 120Gb prijs € 105,-
Seitec P2SHS (High Speed) imagetank prijs € 92,-
Hyperdrive HD80 120 GB prijs € 159,-

Na het lezen van verschillende gebruikers reviews rest mij nog de vraag welke van deze 3 is de beste keuze?

Ze hebben alledrie niet de mogelijkheid om foto's terug te zien, maar dat vind ik ook niet zo heel erg belangrijk. Geldt hier, GOEDKOOP IS DUURKOOP? Of valt dat wel mee? En hebben ze alledrie de mogelijkheid om eventuel RAW foto's op te slaan. Want ik heb gelezen dat sommige image tanks dit niet kunnen.

Wie kan mij helpen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De Hyperdrive HD80 is de nieuwe naam voor de PD70X. Die zet alles over van de kaart naar de HD, ongeacht wat daarop staat. Per sync maakt hij een nieuwe folder aan. Dus dubbele bestandsnamen problemen oid bestaan niet. Tevens is het een oplader voor de batterijen. Met de andere heb ik geen ervaring.

De PD70X heeft in elk geval "last" van de 137 GB ATA limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ga denk ik binnenkort de HyperDrive COLORSPACE UDMA bestellen.. Met schermpje, opzich niet echt nodig, maar kan van pas komen.. En zo duur is hij ook niet, 500GB schijfje erin en dan ben ik wel klaar.. Veel ruimte nodig aangezien het filmen met de 5D Mark II nogal veel ruimte in beslag neemt..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Ik heb zelf een HyperDrive80 (PD70X) waarvan de batterijvoeding het niet meer doet, netspanning is geen probleem. Ook heb ik een Nextodi ND-2500 waar ik erg tevreden over ben. Er zit nu een 80Gb disk in maar dat wordt een 250Gb disk voor de komende vakantie.

Let er op dat het apparaat wat je gaat kopen wel gebruik maakt van SATA en niet van PATA/IDE. De PATA schijven zijn van het oude stempel, niet groter dan 250Gb (even snel gezocht) en niet in 7200 toeren te krijgen. SATA is in deze toch de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 06-05 21:51
Ik heb hier nog 2 IDE schijven liggen (200GB en 320GB). Die zou ik willen gebruiken in een imagetank, wat is dan de goedkoopste oplossing? Dit is de goedkoopste die ik kon vinden:
http://www.4memory.nl/hyp...batt-autolader-p-565.html
Maar 100 euro vind ik nog vrij veel geld...

Ik hoef geen schermpje, wil alleen CF kaartjes kunnen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

SDHC + PD70X werkt niet, deze ondersteunt enkel het SD formaat ipv SDHC. Bij bv Dealextreme kun je een SD(HC)/CF adapter kopen voor weinig ($14,91).

Werkend getest icm Sandisk SDHC Extreme III 8 GB & Platinum 8 GB (beide Class 6).

Misschien info waar een ander ook nog wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 06-05 21:51
Ah dat had ik nog niet eens gezien. Maarja, 100 euro vind ik nog veel geld voor een image tank waar nog geen HD in zit. Haal ik denk ik toch liever gelijk een netbookje met 160GB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wekko schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:59:
Ah dat had ik nog niet eens gezien. Maarja, 100 euro vind ik nog veel geld voor een image tank waar nog geen HD in zit. Haal ik denk ik toch liever gelijk een netbookje met 160GB HD.
Mijn tip sloeg ook niet op jouw vraag :) Was voor de bezitters van een PD70X die camera kopen die SDHC ondersteunt. Netbookjes ondersteunen weer geen CF (zonder externe kaartlezer), ik heb beide nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb afgelopen week m'n asus 1000he netbookje ontvangen. CF reader heeft het beestje inderdaad niet, maar heeft uiteraard genoeg usb-poorten vrij voor een usb-kabel om je cam direct aan te sluiten, of een cardreader uiteraard. M'n D300 direct via usb aangesloten haalt zo'n 12MB/s, wat ik zeer acceptabel vind.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Netbook vs imagetank is een beetje appels vs peren. Mijn PD70X stop ik bij wijze van spreken in mijn kontzak, dat lukt met mijn Asus 908HA niet (mijn kont is niet zo dik dat de kontzakken zo groot zijn ;) ).
Netbook heeft opstarttijd, imagetank niet. Als de accu leeg is heeft de netbook een stopcontact nodig, de imagetank werkt op AA batterijen die je overal kunt kopen. Elk dient z'n doel, op vakantie neem ik beide mee (en zet foto's op beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

mtenbos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:10:
[/quote]

Volgens mij is die Seitec/Conceptronic hetzelfde als de Xs-Drive Smart's

Afbeeldingslocatie: http://www.skroutz.gr/sku_pictures/0026/5034/webupdateSmart_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:45
*snip* een onderwerp kicken kan best zinvol zijn, maar dat gaat meestal gepaard met een inhoudelijk commentaar. :N

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 01-03-2010 20:17 . Reden: Kick zonder functie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Ik ben ook op zoek naar een betaalbare image tank. Puur om niet bang te hoeven zijn dat mijn foto's tijdens of aan het eind van mijn vakantie zomaar van het geheugenkaartje van mijn camera zijn verdwenen.
Ik hoef dan ook eigenlijk niet meer dan 50GB te hebben. Waarom beginnen die dingen allemaal bij 250GB.. Bestaan er ook image tanks waarmee je foto's van het ene naar het andere kaartje kan overbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 297917 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:19:
Ik ben ook op zoek naar een betaalbare image tank. Puur om niet bang te hoeven zijn dat mijn foto's tijdens of aan het eind van mijn vakantie zomaar van het geheugenkaartje van mijn camera zijn verdwenen.
Ik hoef dan ook eigenlijk niet meer dan 50GB te hebben. Waarom beginnen die dingen allemaal bij 250GB.. Bestaan er ook image tanks waarmee je foto's van het ene naar het andere kaartje kan overbrengen?
Misschien dat je ergens een Epson P3000 kan vinden?
http://tweakers.net/pricewatch/152162/epson-p-3000-multimedia-storage-viewer-40gb.html

Ik ben er wel tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Anoniem: 297917 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:19:
Ik hoef dan ook eigenlijk niet meer dan 50GB te hebben. Waarom beginnen die dingen allemaal bij 250GB..
Er bestaan ook lege image tanks, dus zonder HDD. Dan kan je een kleinere HDD zoeken en installeren
Bestaan er ook image tanks waarmee je foto's van het ene naar het andere kaartje kan overbrengen?
De nieuwere hebben wel zo'n functie. In het verleden waren er wel USB apparaatjes die SD of USB-sticks naar andere media konden kopieren. Als je een High end dSLR hebt kan die dat zelfs intern doen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste