{signature}
Verwijderd
ik gebruik sandisk extreme IV 4GB kaartjes.bipo schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:16:
Andere vraag. Welke compact flash kaartjes gebruiken jullie in de 40D? Ik heb zelf 6 jaar geleden n.a.v. reviews Ridata CF-kaartjes aangeschaft voor mijn Nikon 5700. Dat was bij een webshop in Australië. Beviel prima..
En waar bestellen jullie de kaartjes? Ik gok internationaal, het is tenslotte maar brievenbuspost.
in de camera puur overkill, in combinatie met de extreme firewire reader een zéér snelle combinatie
Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Canon Macro voor 300 euro. http://www.pixmania.nl/nl...ctief-28-300mm-dg-f3.html
en
TAMRON Objectief AF 28-300mm F/3,5-6,3 XR Di LD Asferisch [IF] MACRO voor net iets meer
http://www.pixmania.nl/nl...tief-af-28-300mm-f-3.html
Meer kom ik helaas niet tegen. Wel veel 28-200 en 70-300. Is dit dan gewoon een rare combinatie waar ik naar zoek, of zijn er nog meer lenzen die 28-300 hebben. Of izjn die sigma lenze verder prima ?
Die laagste prijs garantie geldt wel alleen binnen een straal van 15 km. Dus je mediamarkt mag niet te ver weg liggen van Kamera ExpressVerwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:27:
[...]
2 woorden: pri-ma!!!! Voor mij is het nu dus nog een kwestie van rustig afwachten en toeslaan
citaat:
Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour. Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden: 1. Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar. 2. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 15 km. 3. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet). 4. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten. 5. Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.
[ Voor 58% gewijzigd door R0K13 op 01-04-2008 09:07 ]
Het zijn superzooms dus optisch zijn er flinke compromissen gemaakt om het bereik mogenlijk te maken.Mich schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:49:
Mensen ik ben op zoek naar een zoem lens tot 300mm maar die tevens ook een aardige groothoek heeft. Ik heb er nu deze gevonden:
Er is ook nog een Tamron 18-250. Ietsje minder tele maar meer groothoek.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Zo dan, Kalimero modus
[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 01-04-2008 13:55 ]
{signature}
Ok dus het is beter om een 70-300 te nemen ofzo. Hebben die minder afwijking? Of een 18-250 dus.martijn_tje schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:09:
[...]
Het zijn superzooms dus optisch zijn er flinke compromissen gemaakt om het bereik mogenlijk te maken.
Er is ook nog een Tamron 18-250. Ietsje minder tele maar meer groothoek.
Heb nu nog de kitlens alleen dus misschien kan ik wel 2 nieuwe kopen zowel een 70-300 als 18-200/250
JupMich schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:51:
[...]
Ok dus het is beter om een 70-300 te nemen ofzo.
Minder vervorming, mooiere bokeh, en ws. meer scherpteHebben die minder afwijking?
ZuchtOf een 18-250 dus.
Dan heb je dus 3 lenzen, waarvan je kitlens + tele je superzoom bereik overbruggen.... Ik zou dan een wat betere tele kopen.Heb nu nog de kitlens alleen dus misschien kan ik wel 2 nieuwe kopen zowel een 70-300 als 18-200/250
Kijk eens naar de 55-250IS?
Een superzoom, zoals een 28-300, 18-200, 18-250 e.d., hebben behoorlijke concessies moeten doen in beeldkwaliteit. Niemand hier zal dan ook een superzoom aanraden, tenzij de vrager specifiek aangeeft dat hij 1 lens wilt vanwege bergbeklimmen ofzo en dat hij perse dat bereik wilt.
We hebben namelijk allemaal gezien hoe goedkopere lenzen met een kleiner bereik beter presteren dan een superzoomlens.
Mijn advies is dus ook echt niet om een 18-250 te kopen, of een 28-300, of een 18-200.
Je hebt nu een 18-55. Je wilt tot ongeveer 300mm komen. Wisselen van lenzen hoort bij wat je gekocht hebt, een dslr. Die 18-55 moet je gewoon houden en blijven gebruiken, en koop er een 55-250IS canon lens bij. Kost je zo'n 250 euro ofzo, maar is kwaliteit best heel aardig, heeft image stabiliser.
^^ wat Nomad zeg. De 70-300 van Sigma (APO) is ook een leuke lens om mee te beginnen, die kun je ook heel voordelig tweedehands op de kop tikken.Mich schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:51:
[...]
Ok dus het is beter om een 70-300 te nemen ofzo. Hebben die minder afwijking? Of een 18-250 dus.
Heb nu nog de kitlens alleen dus misschien kan ik wel 2 nieuwe kopen zowel een 70-300 als 18-200/250
Maar ik vind de 55-250 van Canon door zijn optische prestaties en IS toch de meerwaarde wel waard.LoneGunman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:28:
[...]
^^ wat Nomad zeg. De 70-300 van Sigma (APO) is ook een leuke lens om mee te beginnen, die kun je ook heel voordelig tweedehands op de kop tikken.
Verwijderd
Is de 40D een beetje in het bereik van de D200?
Ja, heb je wel gelijk in. Nieuwprijs scheelt niet heel veel, alleen zullen er 2e hands een stuk meer 70-300's rondzwerven.Nomad schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:31:
[...]
Maar ik vind de 55-250 van Canon door zijn optische prestaties en IS toch de meerwaarde wel waard.
De 55-250 lijkt -na me wat meer te hebben ingelezen- inderdaad geen verkeerde keuze als je op zoek bent naar set met maximaal 2 lenzen.
ErrrVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:56:
Zit sterk te twijfelen om een 40D te halen thuis bij mijn ouders hebben ze Nikon D200 alleen ik heb dus geen zin om elke keer naar huis te gaan en die van hun te lenen als ik een camera nodig heb.
Is de 40D een beetje in het bereik van de D200?
ik snap geen duvel van wat je bedoeld... hoezo, bereik? Het is een ander merk, een ander type cam.
De 40D is imho wel beter door betere sensor en meer fps (onder andere)...
Ik vind de 40D niet beter dan de D300. Kan er niets aan doen, die body heeft een absoluut betere AF, beter custom functies, CLS, AF van lenzen aanpassen, stuk beter LCD scherm, stùk fijnere zoeker, betere lifeview en zo kan ik nog wel wat voordelen noemen. Daarnaast vind ik de sensor van de 40d eigenlijk niet echt beter. Misschien een halve stop qua iso, als die het al haalt, maar verder.Henk schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:01:
[...]
Errr
ik snap geen duvel van wat je bedoeld... hoezo, bereik? Het is een ander merk, een ander type cam.
De 40D is imho wel beter door betere sensor en meer fps (onder andere)...
Daarom heb ik het ook over de D200Nomad schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:04:
[...]
Ik vind de 40D niet beter dan de D300. Kan er niets aan doen, die body heeft een absoluut betere AF, beter custom functies, CLS, AF van lenzen aanpassen, stuk beter LCD scherm, stùk fijnere zoeker, betere lifeview en zo kan ik nog wel wat voordelen noemen. Daarnaast vind ik de sensor van de 40d eigenlijk niet echt beter. Misschien een halve stop qua iso, als die het al haalt, maar verder.
En je praat ook over een prijsverschil van €500Nomad schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:04:
[...]
Ik vind de 40D niet beter dan de D300. Kan er niets aan doen, die body heeft een absoluut betere AF, beter custom functies, CLS, AF van lenzen aanpassen, stuk beter LCD scherm, stùk fijnere zoeker, betere lifeview en zo kan ik nog wel wat voordelen noemen. Daarnaast vind ik de sensor van de 40d eigenlijk niet echt beter. Misschien een halve stop qua iso, als die het al haalt, maar verder.
Ga jij ook nog even lezen?LoneGunman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:13:
[...]
En je praat ook over een prijsverschil van €500D300 vs. 5D (of opvolger) zou een beter vergelijking zijn.
Jaahaa
Here to serve, die gekke D200 moet je niet nemen
40D rent op bijna alle vlakken de D200 eruit, zéker sensor wise, maar de zoeker van de D200 is fijner, evenals het CLS systeem en de AF is niet slecht van de D200. Mja, toch, absoluut de 40D nemen!, nog goedkoper ook volgens mij.
40D body op internet nu 879,-
Mediamarkt Rotterdam 905.-
Dat is -30 / -50 resp. vergeleken met vorige week.
Let er wel op dat van die 879,- "slechts" 70 euro cashback zit van canon volgens GSM Dealer.HiddenWolf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:39:
Wat de prijzen betreft:
Op die van KE (en MM?) zit 150,- cashback, die van KE is dus nog steeds goedkoper.
Ja, dat zag ik ook. Vroeg me af hoe ze dat wilden doen? Ik neem aan dat er maar 1 streepjescode kan worden ingestuurd en dat ze het bedrag ook in 1x uitbetalen. Zou het dan een foutje zijn? Bij de kit staat het namelijk ook, maar die heeft volgens mij nog 50€ extra cashback...pauldegroot schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:43:
[...]
Let er wel op dat van die 879,- "slechts" 70 euro cashback zit van canon volgens GSM Dealer.
Op die van KE (en MM?) zit 150,- cashback, die van KE is dus nog steeds goedkoper.
We learn from our past, we live in the present, we develop for the future
Verwijderd
150 op de body volgens Canon. Ik sta echt te trappelen overigens, ik wacht nog even op de MM, maar het moet niet te lang meer duren

Misschien bij de nieuwe folder.. de huidige MM folder is op 6 April afgelopen, wellicht dat ie dus in de folder vanaf maandag staat. Nu staat de Nikon *kuch

70 euro? lijkt me onzin. 't Is een kwestie van streepjescode en bon opsturen en vervolgens 150 euro uitgekeerd krijgen. Misschien dat ie 't met een eerdere cashback verwart....pauldegroot schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:43:
[...]
Let er wel op dat van die 879,- "slechts" 70 euro cashback zit van canon volgens GSM Dealer.
De laatste BTW-vrije actie van de MM was eind januari (op PC-spul en tv's): http://www.mediabom.tv/magazine/mediamarkt_betaalt_je_btw/De_Klusjesman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:52:
De Mediamarkt had die geen BTW actie de afgelopen 3 jaar telkens in juni als ik het mij goed herinner. Ik heb het vermoeden dat de prijsverlaging waar mig29 het over heeft vanwege een andere reden is.
In 2005 was de actie op camera's begin juni:
[MediaMarkt] 19% korting op alle digicams
2006 half juni:
Mediamarktactie weer van start: 16% korting op digicams
2007 kan ik zo snel niet vinden
Dan zal, als Mig29 zn informatie idd klopt, de 40D wel gewoon in de aanbieding komen. Alleen tegen welke prijs is de vraag.
zullen ze dan ook nog eens apart een aanbieding doen voor de body?
Dat is 1311 euro VOOR cashback. Dat ligt 100 euro boven kamera-express. Niet doen dus....Hapkars schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:26:
hij is nu (samen met de 17-85 lens) ook al in de aanbieding (MM Groningen) voor 1111 euro (na cashback)
zullen ze dan ook nog eens apart een aanbieding doen voor de body?
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:53:
Iemand die de prijs weet van de 40D bij de MM? ik wil hem graag halen alleen kan nu alleen de body betalen maar wil direct een lens erbij dus moet een gedeelte afbetalen helaas is dat bij de meeste andere winkels niet mogelijk.
HiddenWolf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:39:
Wat de prijzen betreft:
Als men daadwerkelijk alsnog gaat stunten met de prijzen is het het bijna niet meer waard een 30D tweedehands aan te schaffen lijkt het. Maar goed, het is natuurlijk maar een body. Geld steken in lenzen geeft, als je het goed doet, meer plezier.
Sowieso schrijf je zo!
Verbeteringen:
1. Fixes a phenomenon in which Image Stabilization operation emits a sound when certain buttons are pressed, with the EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens attached to the camera.
2. Fixes a phenomenon in which the Image Stabilization operation emits a sound from the lens when IS lenses are attached to the camera.
3. Fixes a phenomenon in which a part of the image looks unnatural when reviewed on the LCD.
4. Corrects errors in the Spanish and Norwegian menu screens.
zaterdagnacht 3x die melding gekregen, waarvan 2x na een burstje te trekken van een 6-tal foto's...
er komt dan een melding op het scherm a la "Err 99, kan foto niet opslaan, zet de camera uit of verwijder de batterij..." of zoiets, herinner me het niet precies... Telkens de knop naar "off" gedraaid dan, en na een paar seconden ging de camera uit, terug aangezet en ik kon verderwerken zonder problemen...
al redelijk wat op zitten zoeken, maar niet direct een mogelijke oorzaak gevonden...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Error 99 is 'onbekende error'.ppFreddy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:55:
iemand ervaring met "Err 99"?
zaterdagnacht 3x die melding gekregen, waarvan 2x na een burstje te trekken van een 6-tal foto's...
er komt dan een melding op het scherm a la "Err 99, kan foto niet opslaan, zet de camera uit of verwijder de batterij..." of zoiets, herinner me het niet precies... Telkens de knop naar "off" gedraaid dan, en na een paar seconden ging de camera uit, terug aangezet en ik kon verderwerken zonder problemen...
al redelijk wat op zitten zoeken, maar niet direct een mogelijke oorzaak gevonden...
Bij mij betekende het dat ik de contacten van de mount mijn 17-55 en 30D even schoon moest maken
Nu nog cf kaartje en filters, en dan kan ik beginnen met schieten...
Helaas, de camera blijkt nu dood. Menu, ISO-knop en grote display werken niet meer, ook TV-Out niet meer.
De camera wordt warm, ook-al staat hij uit.
Lens beweegt nog wel met focussen, top-display werkt ook gewoon. USB werkt niet meer. Geen idee hoe ik de oude firmware weer terug kan zetten... ik kan niets meer met de camera.
Ik heb al geprobeerd om de accu en interne knoopcel te verwijderen voor 30 minuten, maar dat mocht niet helpen.
Heeft iemand tips voor me? Bestaat er een hard-reset door middel van een toetsencombinatie o.i.d.?
en om roet in het eten te gooien: bij mijn 30D moest de sluiter/spiegel/optische unit (geen idee welke van de 3. die 3 stonden op de reparatiebon van EtB) vervangen worden, toe ik regelmatig (als in: elke 5 foto's) err99 kreeg, ook zonder lens..Aham brahmasmi schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:04:
Zelfde ervaring als Henk, alleen dan met een andere lens. Na het schoonmaken van de contacten heb ik de error ook nooit meer gehad.
oftewel: het kan vanalles zijn.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
woow !, ik stond eigenlijk net op het punt om ook de firmware te upgradenHans van Eijsden schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:06:
Zojuist geupgrade van 1.05 naar 1.08. Camera gaf aan dat alles goed was gegaan. Accu was vol, PDF heb ik goed doorgelezen en exact gevolgd. De bestandsgrootte van de firmware kwam exact overeen zoals aangeduid in de PDF.
Helaas, de camera blijkt nu dood. Menu, ISO-knop en grote display werken niet meer, ook TV-Out niet meer.
De camera wordt warm, ook-al staat hij uit.
Lens beweegt nog wel met focussen, top-display werkt ook gewoon. USB werkt niet meer. Geen idee hoe ik de oude firmware weer terug kan zetten... ik kan niets meer met de camera.
Ik heb al geprobeerd om de accu en interne knoopcel te verwijderen voor 30 minuten, maar dat mocht niet helpen.
Heeft iemand tips voor me? Bestaat er een hard-reset door middel van een toetsencombinatie o.i.d.?

bij mijn weten bestaat er niet zoiets als een 'toetsencombinatie' of harde reset om de firmware terug te zetten. De strikte richtlijnen zijn er omdat als er ook maar iets misgaat met het uploaden van de firmware de camera 'naar de filistijnen' kan zijn, of toch op zijn minst binnen moet in een servicecenter om er terug goede software op te zetten.
Je ganse camera draait op die firmware.. tis net zoals een besturingsysteem voor je pc.. smijt eens wat dll's uit je system32 map tot je pc niet meer opstart.. daar zit jij nu ongeveer

Ik denk dat je een probleem hebt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 23:35 ]
Ik heb inderdaad een probleem. Morgen ermee naar Broer Konijn. Uurtje brommeren.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:33:
[...]
woow !, ik stond eigenlijk net op het punt om ook de firmware te upgraden![]()
![]()
![]()
![]()
bij mijn weten bestaat er niet zoiets als een 'toetsencombinatie' of harde reset om de firmware terug te zetten. De strikte richtlijnen zijn er omdat als er ook maar iets misgaat met het uploaden van de firmware de camera 'naar de filistijnen' kan zijn, of toch op zijn minst binnen moet in een servicecenter om er terug goede software op te zetten.
Ik denk dat je een probleem hebt
Maar bij veel mensen is het upgraden wel goed gegaan.. ik denk dat ik gewoon een pech-geval ben.
Hou ons op de hoogte. Ik wacht in ieder geval nog even.Hans van Eijsden schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:35:
[...]
Ik heb inderdaad een probleem. Morgen ermee naar Broer Konijn. Uurtje brommeren.
Maar bij veel mensen is het upgraden wel goed gegaan.. ik denk dat ik gewoon een pech-geval ben.
Vandaag heb ik de camera naar Konijn teruggebracht!HiddenWolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:42:
[...]
Hou ons op de hoogte. Ik wacht in ieder geval nog even.
Ik ben hem 2 tot 3 weken kwijt, hij wordt opgestuurd naar Etbass.
Dit heb ik uitgeprint en bijgevoegd:
Waren ze super blij mee!! Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de camera retour heb.Een dode EOS 40D - Wat precies mijn handelingen waren:
• Ik had een slechte schermweergave (kleuren klopten niet, te blauw, en ik had aan de randen van het scherm bij hoge contrasten vertekening). Ik heb gebeld met Canon Nederland. Canon Nederland berichtte mij dat er inmiddels een nieuwe firmware update uit was gekomen, welke dat probleem keurig zou verhelpen.
• Ik heb zoals geadviseerd de Firmware Update Procedures (http://web.canon.jp/imaging/dc/PDF/eos40d-firmup-e.pdf) gedownload en goed doorgelezen.
• Ik heb de firmware zelf gedownload (http://web.canon.jp/imaging/dc/eos40d108.exe) en na uitpakken gecontroleerd of de bestandsgrootte overeenkwam (zoals de PDF mij instrueerde) met de voorgeschreven bestandsgrootte in de documentatie. Dit klopte tot op de byte nauwkeurig.
• Wegens gebrek aan een kaartlezer, heb ik voor de tweede update-procedure gekozen die de PDF mij voorschreef: via de EOS Utility. Mijn versienummer: 2.2.1.3.
• Ik heb een 2GB SanDisk Ultra II CF-kaart gebruikt, welke ik eerst in de camera geformatteerd heb. Het serienummer van de kaart: BE0604H2B.
• Exact zoals beschreven in de PDF heb ik de firmware update gestart (met de camera keurig in de P-modus). Alles ging perfect: de camera en de EOS Utility werkten mooi samen, het balkje liep keurig tot 100% op de camera, en aan het eind van de update zei de camera keurig dat de update compleet was: van 1.05 naar 1.08.
• Ik deed na een halve minuut gewacht te hebben de camera uit en verwijderde de batterij, zols beschreven in de PDF. Ik wachtte een aantal seconden en deed de batterij er weer in terug. De camera werkte helaas niet meer zoals voorheen.
De symptomen:
• Het grote display achterop wil niet meer aan.
• Het LCD-display bovenop de camera wil wel aan.
• Bediening is voor 75% mogelijk, hoewel ISO niet of slecht reageert, menu niet werkt, en ik geen foto's meer kan nemen (geen shutter release).
• Scherpstellen werkt wel (AF), maar de foto maken niet.
• Achtergrondverlichting van de bovenste LCD werkt ook.
• TV-Out werkt niet meer.
• USB werkt niet meer.
• De ingebouwde flitser werkt.
• Dit alles is onafhankelijk van welk type objectief ik op de body zet.
• Dit alles is onafhankelijk van in welke stand ik de modus-draaiknop zet.
• De camera wordt lichtjes warm, als deze uit staat met de batterij er in. Dezelfde (gezonde) warmte als dat Live View langere tijd aan staat. Niet dramatisch.
Wat heb ik gedaan om het te trachten op te lossen:
• Op Google gezocht naar meer mensen met problemen: met de 20D kwam dit dikwijls voor, deze problemen met de 40D nog niet kunnen vinden omdat de update erg recent is.
• De batterij verwijderd voor een half uur, met de camera op de ON-stand, en de kleine backup-knoopcel ook verwijderd - dit mocht niet baten.
• Via USB kon ik de camera niet meer benaderen, ik kon dus geen oude firmware terugzetten of opnieuw flashen.
• Een hele nacht heb ik de camera stroomloos laten liggen, de batterij volledig opgeladen, weer teruggeplaatst de volgende morgen: zelfde problemen.
Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben, voor nu en in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Hans van Eijsden
info@hansvaneijsden.nl
Gelukkig heb ik mijn oude 350D nog ter 'vervanging'.
Verwijderd
Leuke aanbieding
Graag, dit weerhoudt me vooralsnog om ook te upgraden...Hans van Eijsden schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:39:
[...]
Ik ben hem 2 tot 3 weken kwijt, hij wordt opgestuurd naar Etbass.
[...]
Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de camera retour heb.
Stoer! Van welke problemen ben je nu verlost en kan je nog andere verbeteringen constateren?ThomasW schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:44:
Ik heb zojuist geupdate, niets aan t handje...
If it aint broke, don't fix it. Firmware updaten blijft een riskant geintje.Toff schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:59:
[...]
Stoer! Van welke problemen ben je nu verlost en kan je nog andere verbeteringen constateren?
Verwijderd
Maar aangezien de update van Canon afkomstig is zou het zonder problemen moeten kunnen... Dus dat er een camera vern**kt is zou een uitzondering moeten zijn.HiddenWolf schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:13:
[...]
If it aint broke, don't fix it. Firmware updaten blijft een riskant geintje.
Verwijderd
het is gewoon riskant omdat als er ook maar iets misgaat, en dan heb ik het niet over een corrupte file, dan is je camera om zeep. En er kan rap iets misgaan, een bitje dat verkeerd weggeschreven wordt, een stroompiekje bij het schrijven, etc etc...
Hetzelfde geldt met bios van je pc updaten. Als je een backup ic hebt die een identiek programma als je échte bios bevat heb je geen probleem als het misloopt, je camera heeft dat echter niet ...
Echt erg he, 3 weekjes. Professionals hebben toch een backup camera.

Voor een amateur zonder backup camera is het juist vervelender, om drie weken zonder te zitten. Zelfs met reservecamera zit ik niet te wachten op een dode camera, reis naar winkel en 3 weken zonder. Je raakt snel gewend aan een tweede camera onder handbereik iig. En dan gaan we er nog vanuit dat het gratis, onder garantie, gefixt wordt.fooker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:58:
Niet zeuren, 99% van de users hier is geen professional en heeft A die functionaliteit niet nodig en B als ze dat wel nodig hebben en het gaat fout dan lopen ze ook geen geld mis omdat ze eventjes de camera kwijt zijn.
Echt erg he, 3 weekjes. Professionals hebben toch een backup camera.

Dus het "If it aint broke, don't fix it" gaat hier doorgaans wel op, omdat er simpelweg geen baten zijn. Dit is zelfs een van de grotere updates en zelfs deze update is voor weinig mensen echt boeiend.
{signature}
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
|>
Voor de grote meerderheid van de gebruikers is er in dit geval geen voordeel te behalen. Dan maakt zelfs een klein risico het al verstandig om na te denken of je de firmware moet updaten. Zeker als er al een rapport over een mislukte update op het forum rondwaart.simon schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:39:
firmwares upgraden is niet riskant, aan alles wat je maar ook doet hangt een zeker risico en iedereen kan pech hebben.
Natuurlijk kan men ervan uit gaan dat Canon de firmware zo goed mogelijk getest heeft en er geen grote risico's aan zitten, maar fout kan het gaan. En dan is er in het geval van firmware vaak geen oplossing direct voor handen. Dat noem ik riskant.
Verwijderd
Het is voor Pc's tegenwoordig minder riskant. Meestal wordt er nu na het inlezen nogmaals een hash check gedaan waarbij gekeken wordt of de file al dan niet klopt. Pas daarna schrijft hij intern de bios over. Een foutieve bios update heb ik zelf in geen jaren meer gezien en dat is op 2k+ pc's. Let wel, Bios errors (dode Mobo's) zie ik nog wel eens voorbij flitsen, maar afaik niet door bios upgrades.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:56:
dat het van canon komt heeft er eig. niets mee te zien.
het is gewoon riskant omdat als er ook maar iets misgaat, en dan heb ik het niet over een corrupte file, dan is je camera om zeep. En er kan rap iets misgaan, een bitje dat verkeerd weggeschreven wordt, een stroompiekje bij het schrijven, etc etc...
Hetzelfde geldt met bios van je pc updaten. Als je een backup ic hebt die een identiek programma als je échte bios bevat heb je geen probleem als het misloopt, je camera heeft dat echter niet ...
Ik vind de firmware procedure bij de meeste andere apparatuur dus inderdaad veel minder handig, waarschijnlijk omdat Mobo-bakkers door schade en schande wijs zijn geworden^^. Een "dode" mobo is ook wel iets makkelijker te fixen door te hot flashen(do not try this at home^^), dat doe je niet ff met je cameratje
Waar merk je aan dat je sluiter het begeeft, is hij ineens dood of gaat dit geleidelijk?
Gooi je een camera dan weg, of vervang je zoiets?
Gaat een nieuwe sluiter ook weer gewoon 100.000 keer mee?
En wat kost het nou ongeveer om een sluiter van de 40D te laten vervangen voor een nieuwe?
[ Voor 14% gewijzigd door sanderander op 17-04-2008 08:35 ]
Verwijderd
Dat kan direct poef dood zijn, maar het kan ook zijn dat je het bij bepaalde sluitertijden merkt... niet te zeggen.sanderander schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:33:
Even over de levensduur van de sluiter. Die is ongeveer 100.000 foto's.
Waar merk je aan dat je sluiter het begeeft, is hij ineens dood of gaat dit geleidelijk?
Vervangen^^Gooi je een camera dan weg, of vervang je zoiets?
Of 10.000... misschien wel 250.000.... Niet te zeggen. Die verwachte levensduur is een richt getal.Gaat een nieuwe sluiter ook weer gewoon 100.000 keer mee?
Als je nou binnen je garantie na 80.000 klikjes een kapotte sluiter hebt, valt dit dan onder de garantie?
zou je aan canon moeten vragensanderander schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:41:
Dus mocht de sluiter het gegeven dan kan het ineens of geleidelijk en kost het je maximaal €150,-, maar dan is je sensor en de binnenkant van je body ook weer schoon :-) Dan valt het mee, ik zet meteen de drive mode weer op 6,5 ;-)
Als je nou binnen je garantie na 80.000 klikjes een kapotte sluiter hebt, valt dit dan onder de garantie?
Hoezo binnen een jaar? Je hebt toch binnen de EU 2 jaar garantie? en het was trouwens maar een voorbeeld hoor, ik vroeg het me gewoon af.Nomad schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:16:
[...]
zou je aan canon moeten vragen. 80k is wel best veel, en dat binnen een jaar verschieten?....
[ Voor 11% gewijzigd door sanderander op 17-04-2008 10:43 ]
Je hebt binnen de eu geen 2 jaar garantie, een onderussen urban myth ongeveer. Je hebt garantie van 1 jaar en er zijn coulance mogelijkheden, levensduur waarschijnlijkheid e.d. voor daarna, maar je hebt zeker niet zo maar garantie.sanderander schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:42:
[...]
Hoezo binnen een jaar? Je hebt toch binnen de EU 2 jaar garantie? en het was trouwens maar een voorbeeld hoor, ik vroeg het me gewoon af.
Iemand op got heeft daar ooit een hele fijne post voor gemaakt, die veel gequote is daarna, maar ik ben hem kwijt dus kan hem je niet geven.
De meeste fabrikanten houden een garantietermijn van 1 jaar aan, wat dus meer is dan vereist in de 6 mnd regeling, maar je krijgt wel gedoe buiten dat eerste jaar. Als het echter overduidelijk een productiefout is, dan kun je die 2 jaar garantie claimen. Aangezien een sluiter een product is dat slijt bij gebruik lijkt het me moeilijk om aan te tonen dat een defect na vele tienduizenden clicks een defect in productie aangeeft. Ik denk dat je het dan gewoon met de 1 jr fabrieksgarantie moet doen.
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
ja, en jij dus ook!Brum schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:31:
Ik denk dat je het dan gewoon met de 1 jr fabrieksgarantie moet doen.
Zou wel mooi zijn, dat maakt de meerprijs van de 17-85 erg gering (EUR250)
[ Voor 65% gewijzigd door bombadil op 20-04-2008 18:53 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Wil je mij even een email sturen?Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 07:24:
Klopt, bij de formulier van de cashback op de canon website kun je de 40D + kit selecteren. Heb ik ook gedaan.
Ik heb even een vraagje.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

1
2
3
4
5
6
| 1/2500s f4.0 23mm ISO200 flash did fire (invul flits op 1/2500 niet echt effectief he?) 17-55IS lensje |
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
|>
En je kan best flitsen op 1/2500e hoor, als je kamera het maar bij kan houden (high speed sync etc) maakt het niet veel uit of je op 1/60e of 1/6000e schiet qua flitsintensiteit, de flits zelf is nog altijd een stuk korter.
Trouwens, je weet dat het kleurenprofiel niks uitmaakt (alles wordt als sRGB) in alle browsers behalve Safari? Dit is een puntje om rekening mee te houden met save for web (veel mensen klagen dat foto's opeens veel donkerder worden of rare kleuren krijgen met SFW).
Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld; zie bijvoorbeeld deze reviewAham brahmasmi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:57:
@Zonoskar: HTP kun je uitzetten, want dat doet niks voor RAW.
En hier en dit verhaal van Rob Galbraith.It appears that Highlight Tone Priority affects both the RAW file and the JPEG file. I'm not quite sure what Canon are doing, but it appears to be more than just different processing of the RAW file into a JPEG. It may be some hardware related feature but until Canon tell us, it's hard to say just what's going on. Looking closely at images shot with Highlight Tone Priority turned on and off, there is an increase in the shadow noise if you look closely enough. However in situations which need highlight tone preservation, the increased detail in the highlights far more than makes up for any slight noise increase in the shadows.
Ik vind het iig iets dat ik zeker niet de hele tijd aan wil hebben staan.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
StrijdT mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!Aham brahmasmi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:57:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Te beginnen met jezelf.
Loop mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch). Klopt volgens mij aardig hoor, is maar net hoe je het opvat. Gebiedende wijs of dat andereVerwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:13:
[...]
StrijdT mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!
Te beginnen met jezelf.
@Flits flits: Wat fooker zegt (gebiedende wijs krijgt geen stam+T).
[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-04-2008 16:18 ]
Wat me opvalt is dat het schermpje bij het weergeven van een gemaakte foto soms de heldere plekken (bijv een lamp) laat knipperen van wit naar zwart. Hoe komt dat, een defect?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Dat zelfde knipperen heb je vermoedelijk ook met je 350D ik heb dat ook regelmatig gehad. Dat is volgens mij om duidelijk aan te geven dat daar een overbelicht element zit.bombadil schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:43:
Gisteren mijn 40d gehaald om de 350d te vervangen.
Wat me opvalt is dat het schermpje bij het weergeven van een gemaakte foto soms de heldere plekken (bijv een lamp) laat knipperen van wit naar zwart. Hoe komt dat, een defect?
not a bug maar een feature?M@rijn schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:46:
[...]
Dat zelfde knipperen heb je vermoedelijk ook met je 350D ik heb dat ook regelmatig gehad. Dat is volgens mij om duidelijk aan te geven dat daar een overbelicht element zit.
Kan dat ook uit?
Het minischerm op de 350 bekeek ik zelden. Bovendien maak ik meestal buitenfoto`s maar het weer nodigt daar momenteel niet toe uit.
Werking met de 430 ex loopt ook al anders.
AF is wel een forse stap vooruit.
Twijfel alleen nog over de grip; bij de 350 was die onmisbaar, nu gaat het misschien zonder..
Dit is eigenlijk juist iets om aan te laten omdat het je informeert over verlies van informatie (doortekening) in je foto. Het geeft namelijk aan of er delen in de foto zijn die overbelicht (uitgebeten) zijn en dus compleet wit of helemaal verzadigd in bepaalde kleur zijn. Dit kun je ook aan het (RGB) histogram zien en het is een goede gewoonte om hiernaar te kijken bij elke foto waarbij er iets aan de lichtomstandigheden verandert.bombadil schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:06:
[...]
not a bug maar een feature?
Kan dat ook uit?
[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-04-2008 22:54 ]
Na mijn upgrade van 350D+grip naar 40D heb ik ook getwijfeld over een grip voor de 40D. Uiteindelijk heb ik besloten om hem maar niet te kopen en het geld dat ik overhield in glaswerk te stoppen.bombadil schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:29:
Hmmm, ik hoor het al; bij deze de handleiding wel uit de verpakking halen. Niet echt mijn stijl.
Werking met de 430 ex loopt ook al anders.
AF is wel een forse stap vooruit.
Twijfel alleen nog over de grip; bij de 350 was die onmisbaar, nu gaat het misschien zonder..
Misschien dat ik hem rond de kerst op mijn verlanglijstje zet, maar voorlopig houd de camera prima vast.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Lees op veel sites dat ie bedoeld is voor lenzen van F5.6 of langzamer namelijk..
Volgens canon zit er op de lijntjes na geen verschil tussen de standaard (Ef-a) en het Ef-d plastic.
Ik krijg het glas er alleen niet goed uitgelijnd in, de focuspunten zitten iets scheef tov de lijntjes. Er zit geen speling in oid.
[ Voor 15% gewijzigd door vandijk op 29-04-2008 12:42 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
het mijne is er wel ingezet als ik de camera kocht bij konijn, dus ik kan niet vergelijken met het vorige matglas.
Ik gebruik het met een f2.8 en dat gaat echt lekker, zou niet weten waarom het enkel voor trage lenzen is.
Het is net bedoeld voor de personen die hun compositie op die manier wat makkelijker kunnen bepalen (regel van de gulden snede ofzo ?