Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Misschien tussen matglas en prisma...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Jah. dat vermoed ik ook. Maar hoe kom ik daarbij?

Of is het enkel een optie hem op te sturen naar ETB.

[ Voor 39% gewijzigd door Nyana op 23-03-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nyana schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:40:
Het viel me vandaag op dat ik een zwart deeltje op/in mn viewfinder. Heb het glaasje al schoongeveegd. en met blaasbalgje op de spiegel en onderkant vna prisma zeg maar geblazen maar t zit er nog. Op de foto's heeft het geen effect maar het stoort me lichtelijk. Vooral omdat ik dus niet weet waar het nou zit. Iemand tips?
Is het deeltje scherp als je gewoon door de zoeker kijkt, of moet je echt met je ogen erop scherp stellen om het goed te kunnen zien? Dat laatste heb ik; waarschijnlijk een stofje tussen het glaasje met de lichtjes voor de AF-punten en het prisma. Ik zie wel twee schroefjes zitten waarmee dat glaasje waarschijnlijk los kan, maar ik durf het niet aan om daarmee te gaan prutsen.

Als het zwarte deeltje scherp is als je normaal naar het zoekerbeeld kijkt, dan moet het op het matglas zelf zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-03-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

ik hoef het niet te focussen. tis scherp met of zonder lens. Het is enkel een ergenis. want het zit tussen 2 af punten.

Edit: Lees dat het vrij simpel moet zijn met een pincet. Heb helaas geen gebruikershandleiding die bij de matglazen set zit. Google nog even verder.

[ Voor 38% gewijzigd door Nyana op 23-03-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
Je kan bij de 40D het matglas er uit halen, reinigen en weer terugzetten. Er bestaat zo'n speciaal soort pincetje voor waar het precies mee kan...

[ Voor 9% gewijzigd door Redboost op 23-03-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Ben er net achter gekomen dat je met een clipje aan de bovenkant van de mount, onder het matglas het matglas los kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Nyana: Ik bedoelde focussen met de ogen. Het stofje dat er bij mij in zit is niet als scherp afgetekend deeltje te zien als ik normaal door de zoeker kijk.

Wees wel voorzichtig; het matglas weegt bijna niks en kan gemakkelijk schuin komen te zitten. De metalen randjes waar het tegenaan kan vallen kunnen vettig zijn; bij mij kwam er een vlekje (gelukkig geen kras) op m'n matglas, wat ik gelukkig met weinig moeite weg kon vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Aham brahmasmi schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:05:
@Nyana: Ik bedoelde focussen met de ogen. Het stofje dat er bij mij in zit is niet als scherp afgetekend deeltje te zien als ik normaal door de zoeker kijk.

Wees wel voorzichtig; het matglas weegt bijna niks en kan gemakkelijk schuin komen te zitten. De metalen randjes waar het tegenaan kan vallen kunnen vettig zijn; bij mij kwam er een vlekje (gelukkig geen kras) op m'n matglas, wat ik gelukkig met weinig moeite weg kon vegen.
Ja ik snapte dat je dat bedoelde. Sorry dat ik dit niet duidelijk heb gemaakt.
Ik heb het matglas dus los kunnen krijgen maar ik doe er verder niks mee. Geen zin in vette vingers of krassen. Met een pincet zie ik niet zo zitten. Ik laat het wel even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een lange tijd aan het twijfelen. Ik wil net als zo velen een SLR camera aanschaffen. Ik had het idee om een canon 400D te kopen, tot de 450D aangekondigd werd. Maar nu zit ik te twijfelen tussen de 450D en een 40D. Ik zou het liefst de 'beste' willen kopen, en geen spijt krijgen dat ik een miskoop heb gemaakt. Ik ben dus een beginner, dan zou een 450D (instap model) het meest geschikt zijn? Maar ik wil er ook een lange tijd plezier van hebben met fotograferen, en niet dat ik over 1 jaar denk van: had ik maar de 40D gekocht.

Ik heb het internet afgezocht wat ik beter kon nemen, de 450D of de 40D. Er zijn veel mensen die zeggen dat je deze camera's niet kunt vergelijken, maar dat helpt mij niet echt zo bij het maken van een keuze. En hoewel ik het wel kan betalen, wil ik geen fouten maken met zulke dure aanschaffingen.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen met mijn keuze? Misschien met wat argumenten. Ik wil er voor een lange tijd plezier van hebben, ook als ik beter ben geworden met fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:22:
Ik zou het liefst de 'beste' willen kopen, en geen spijt krijgen dat ik een miskoop heb gemaakt.
Dit zegt: koop een 40D, punt. Als ik me zo'n vraag stel en toch voor de goedkopere optie ga, gaat het een paar maanden later toch knagen. Dat is jammer van het geld. Een 450D en 40D laten zich hetzelfde bedienen, dus de ene of andere heeft geen voordeel of nadeel voor een beginner. Met beide zou je op automatisch kunnen beginnen en langzaam op de 'creative' programma's (Tv, Av, M) kunnen overschakelen.

/edit: Je zou ook een 2dehands 30D kunnen overwegen. Dan mis je de live-view en 2Mpix (en de betere AF van de 40D), maar verder een prima camera.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 24-03-2008 17:40 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn inziens, als je je het kan veroorloven, zou ik voor de 40D gaan. geenszins vergelijkbaar met de 450D..
wat ook erg belangrijk is is ergonomie. ga eens naar de fotowinkel en pak beide apparaten eens beet.. 95% kans dat je direct verliefd wordt op de 40D ;)

verder biedt de 40D 6,5fps ivm 3,5 van de 450D
ook de body zelf is bij de 40D van magnesium, en heb je een 'joystickie', wat toch wel erg handig blijkt .. allemaal zaken waarbij je eerder naar een 40D zou neigen :9

beide body's testen in de winkel dus zou ik zeggen :P
uiteindelijk doe je met beiden een goede aankoop :*)

edit; of zoals zonoskar hierboven zegt: een (2e hands) 30D _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
zonoskar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Een 450D en 40D laten zich hetzelfde bedienen, dus de ene of andere heeft geen voordeel of nadeel voor een beginner.
Niet echt handig verwoord. De 40D heeft bijv. een tweede instelwiel en de joystick, om maar wat te noemen, wat de bediening fijner/sneller maakt. Qua instellingsmogelijkheden is er waarschijnlijk niet zoveel verschil nee.

Voor een beginner zal de 450D gemakkelijker/vertrouwder zijn, omdat de controls meer ingedeeld zijn als bij een compact.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-03-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik ben zaterdagnacht 2 keer tegen de befaamde "error 99" aangelopen bij het partymeuken.
"Error Err99 Shooting is not possible.
Turn the power switch to <OFF> and <ON> again or re-install the battery."
Heb al wat gegoogled, maar meer dan een algemene foutmelding blijkt die error 99 dus niet te zijn. Kan die evengoed de lens, de CF, de accu's of om het even wat zijn. Mss even handig om te vermelden dat het voorviel met een Canon 17-55 2.8IS erop. Na even een powerdown en powerup gedaan te hebben en een vers CF-kaartje kon ik vrolijk verderschieten evenwel.

Nog mensen hier die d'r last van hebben (gehad)?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@dodge_911: Ja, één keer toen ik voor het eerst een foto maakte met m'n Tamron 17-50/2.8 (tweedehands). Even de lens eraf gehaald, contactpunten schoongeveegd, camera uit en weer aan en verder is het nooit meer gebeurd. :) De lens was waarschijnlijk vrij lange tijd niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
@ At0miC: Ik zou stoppen met twijfelen, en als je budget het toelaat voor de 40D gaan... Of idd voor een 2e hands 30D... Supercamera.....

[ Voor 21% gewijzigd door Redboost op 24-03-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

dodge: gek, ik had zaterdag toen ik de mijne vers uit de verpakking had gehaald dezelfde error...

Ik kreeg de error toen ik probeerde een burst te schieten, na 5 foto's ofzo stopte hij ermee.
ik kreeg de error echter niet weg door de cam uit te zetten (ging gewoon niet uit als ik de knop naar "off" draaide) Dan maar de batterijen uit de grip gehaald...

daarna de fout niet meer gehad, 's avonds ongeveer 300 foto's geschoten zonder problemen

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor de reacties!

Misschien ga ik zo'n camera bij een internet shop kopen, omdat het daar een stuk goedkoper is. Heeft iemand goede ervaringen met bv: http://www.kamera-express.nl/ ? Of goede ervaringen met andere webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:58:
Heel erg bedankt voor de reacties!

Misschien ga ik zo'n camera bij een internet shop kopen, omdat het daar een stuk goedkoper is. Heeft iemand goede ervaringen met bv: http://www.kamera-express.nl/ ? Of goede ervaringen met andere webshops?
werkelijk kerel, anders gebruik je de zoek functie van got even, de shopreviews e.d.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:22:
Kan iemand mij een beetje op weg helpen met mijn keuze? Misschien met wat argumenten. Ik wil er voor een lange tijd plezier van hebben, ook als ik beter ben geworden met fotograferen.
Gewoon de 30D nemen, verreweg de beste prijs-kwaliteit.

De enige voordelen van de 40D vond ik de wat snellere AF zijn, de meer tiptoets-achtige stijl en de nieuwe indeling van de 3 knopjes naast de ontspanknop. M.i. geen wereldschokkende veranderingen (die 2mp verschil is natuurlijk zo goed als te verwaarlozen) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:07:
[...]

Gewoon de 30D nemen, verreweg de beste prijs-kwaliteit.

De enige voordelen van de 40D vond ik de wat snellere AF zijn, de meer tiptoets-achtige stijl en de nieuwe indeling van de 3 knopjes naast de ontspanknop. M.i. geen wereldschokkende veranderingen (die 2mp verschil is natuurlijk zo goed als te verwaarlozen) dus.
De 30D kost 600 euro, de 40D kost na cashback 700 euro (prijzen kamera-express). Tja, het is 100 euro die je kunst 'besparen', maar vind ik geen noemenswaardig bedrag. Met de cashback is de 40d echt een koopje geworden imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nomad, ik wist toch niet dat er shopreviews waren.. en ik ben al weken lang de zoek functie aan het gebruiken om bepaalde dingen op te zoeken, mag ik ook eens een keertje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:31:
@nomad, ik wist toch niet dat er shopreviews waren.. en ik ben al weken lang de zoek functie aan het gebruiken om bepaalde dingen op te zoeken, mag ik ook eens een keertje posten?
Owwww... Tweakers is groots bij gratie van Pricewatch en de Shopreview :+

Op je vraag: KE is betrouwbaar.

Overigens, ik vind de zoekfunctie hier ook niet altijd even duidelijk (al is KE wel heeeel vaak genoemd)

Oh en aan iedereen: stop met het noemen van de prijzen voor de 30D en 40D ik ga nog echt spijt krijgen _/-\o_ Serieus: de 40D voor grof 100 euries minder dan dat de toen al oude 30D in september kostte... dat is inderdaad een geweldige aanbieding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:15:
[...]

De 30D kost 600 euro, de 40D kost na cashback 700 euro (prijzen kamera-express). Tja, het is 100 euro die je kunst 'besparen', maar vind ik geen noemenswaardig bedrag. Met de cashback is de 40d echt een koopje geworden imo :)
mja.. vind ik niet.
tis niet omdat een camera maar 100€ duurder is dat die persoon dat dan ook moét doen. ik heb hier al menig persoon gezien op GoT die een 30D had, overgeschakeld naar een 40D.... én terug naar de 30D.. heeft wel een reden m.i. O-)

edit: dit zijn vaak persoonlijke meningen ook hoor, ik heb het hier niet over beter/best :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
Toch hoef je echt nooit spijt te hebben van een 30D... Blijft een geweldig ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

40D is overigens 908 bij KE, da's 758 na cashback, dus geen 700 euro. Maar die 30D word wel erg goedkoop, misschien moet ik die van mij maar gewoon houden als backup, want met deze prijzen is verkopen niet leuk meer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Hallo allemaal,

Ik heb vorige vrijdag ook een 40D aangeschaft met de canon 10-22, 17-85IS, 50 1.8 en een 430EX. Hij bevalt me uitstekend. Kan nu een stuk verder gaan wat betreft low light situaties en ISO dan mijn vorige cam (fuji S9600). Ik vraag me alleen af waar nou die twee powerstanden (ON, OFF, en dat lijntje wat naar de grote instelknop lijdt) voor zijn. Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden in de twee 'on' standen is dat de grote instelknop niet kan worden gebruikt als de cam in M staat om het diafragma in te stellen. Voor de rest werkt die knop in alle standen hetzelfde. Of ligt het aan mij?

Wybe Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

zonoskar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:29:
40D is overigens 908 bij KE, da's 758 na cashback, dus geen 700 euro. Maar die 30D word wel erg goedkoop, misschien moet ik die van mij maar gewoon houden als backup, want met deze prijzen is verkopen niet leuk meer.
Inderdaad, foutje, was een occasion die ik zag staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Wybl schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:30:
ik-heb-de-manual-nog-niet-gelezen-en-ben-te-lui-om-dat-dan-ook-op-te-zoeken
dat hoort zo, lees de manual zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wybl schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:30:
Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden in de twee 'on' standen is dat de grote instelknop niet kan worden gebruikt als de cam in M staat om het diafragma in te stellen. Voor de rest werkt die knop in alle standen hetzelfde. Of ligt het aan mij?

Wybe Pieter
Dat is precies het verschil ;)

Met enige sidenote dat het in de andere standen de belichtingscompensatie instelt. Het "wieltje" kun je dus uitschakelen om te voorkomen dat je per ongeluk je instellingen verknalt.
Erg lullig als je na een bruidsreportage er achter komt dat alles 2 stops onder/overbelicht is ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Magic schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Erg lullig als je na een bruidsreportage er achter komt dat alles 2 stops onder/overbelicht is ;)
Als je dat al niet merkt in je viewfinder dan denk ik niet dat je ver genoeg bent met de kennis van je materiaal om een bruidsreportage te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:29:
dan scheelt het 150 eu, maar dat verschil is nog steeds niet extreem groot voor 2 camera's die een generatie van elkaar verschillen.

Ik heb vanmiddag even in de mediamarkt een aantal camera's vastgehouden... de 40D ligt, net als de 30D overigens, echt heerlijk in de hand! de 400D (en de kans is 99% dat dat ook bij de 450D zo is natuurlijk) moet ik mijn pink onder de cam zelf houden voor genoeg stevigheid, dat is iets minder leuk, maar met een grip zou dat in principe goed moeten komen.

Echter als ik een grip bij de 450D zou kopen zit ik al over de prijs van een 40D heen volgens mij...

Vond de houvast van Olympus E510 helemaal niks, die laat ik dus ook maar voor wat 'ie is, de Sony A100 en 200 (300/350 waren er niet) was een heel klein beetje beter dan de 400D, maar kwam niet in de buurt van de 40D.

Hoewel het assortiment van MM niet helemaal compleet was met de nieuwste dSLR's, begin ik nu toch wel een beetje meer naar de 40D te neigen... Echter lees ik ook op het dpreview forum dat een beginner wel eens veel extra moeite zou kunnen hebben met de 40D t.o.v. een XX0D of instapSLR van andere merken. Hoe stijl is de leercurve in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:51:
[...]
Ik heb vanmiddag even in de mediamarkt een aantal camera's vastgehouden... de 40D ligt, net als de 30D overigens, echt heerlijk in de hand! de 400D (en de kans is 99% dat dat ook bij de 450D zo is natuurlijk) moet ik mijn pink onder de cam zelf houden voor genoeg stevigheid, dat is iets minder leuk, maar met een grip zou dat in principe goed moeten komen.

Echter als ik een grip bij de 450D zou kopen zit ik al over de prijs van een 40D heen volgens mij...
ik heb al een paar keer de 350D van een kennis in mn handen gehad, en zelfs met grip vind ik de ergonomie van dat ding ruk. Toen ik de 40D echter in mn handen had was ik direct verkocht :)
Echter lees ik ook op het dpreview forum dat een beginner wel eens veel extra moeite zou kunnen hebben met de 40D t.o.v. een XX0D of instapSLR van andere merken. Hoe stijl is de leercurve in dit geval?
Ik heb een jaar (en een maand om precies te zijn) geleden mijn eerste dSLR gekocht, aangezien ik wou groeien heb ik toen een Nikon D70s gekocht ipv een echt instapmodel. De leercurve was toch vrij stijl in het begin. Zeker als ik kijk hoe snel mensen wegzijn met de instapcamera's van tegenwoordig. Maar ik was vooral bang dat ik, eens ik wat meer geleerd had, tegen de beperkingen van een instapmodel zou oplopen.

Ik ben sinds zaterdag overgestapt naar een Canon 40D, en hoewel het niet alleen een ander merk, maar ook een hoger geklasseerd model én een generatie (of 2?) recenter is was ik er vrij snel mee vertrokken. Nog niet te diep zitten zoeken in het menu enzo, want dat menu is echt gigantisch vergeleken met mijn D70s, maar toch, ik weet dat ik er nu vrij snel mee overweg zal kunnen.

Ik vrees echter voor een volledige beginner dat die in het begin wel eens kan verdwalen, maar eens je ermee wegbent ga je waarschijnlijk blij zijn dat je toch voor de 40D bent gegaan...

de keuze is volledig aan jou natuurlijk, ben je iemand die snel leert en vooruit wil in de fotografie of ben je meer iemand voor wie het wat eenvoudiger mag...

Ik denk als ik zonder ervaring een 40D in mijn handen gestopt krijg dat ik toch wel een tijdje in mijn haar zou staan krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een 40D of de 20D, 30D en D60 dat ik vastgepakt heb, zijn voor mij gemakkelijker te wennen dan een knopjes/menu's oerwoud van de 350D en opvolgers.

Het simpelste apparaat blijft voor mij een toestel, waar je met een hendeltje de film vooruit trekt, een knopje om de filmgevoeligheid eenmalig instellen, diafragma stel je met een ring op het objectief in, een knopje voor de sluitertijd, een ring op het objectief om scherp te stellen (totdat de delen van het split screen overeen komen), een lichtmeternaaldje vertelt de aanbevolen sluitertijd en de knop indrukken om een foto te maken.

De overstap naar een EOS 5 bracht een hoop extra functies mee en dat moet beheerd kunnen worden. Het duurde eventjes en met de spotmetering had ik een goede concertfotoreeks kunnen maken (Deels ook omdat de festival toen nog goed was, tegenwoordig is de lineup verkloot. Wat er niet is, kan ook niet op foto vastgelegd worden.). Het viel mee omdat er een wieltje voor de diafragma en een wieltje voor de sluitertijd is. Zo zijn er 2 bedieningsorganen voor de basisinstelling, dan regelde ik een knop voor de autofocus, ISO staat vooraf ingesteld, de film ging vanzelf vooruit, lichtmeter vertelt hoe ver je boven/onder de aanbevolen waarde zit en knop indrukken om een foto te maken.

De overstap naar een 20D/30D bracht nog meer functies en mogelijkheden mee.

De Minolta X-700 krijgt bij Rofa een stevige beurt en zal binnenkort voor verdere crossprocessing avonturen gebruikt worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/xpro_antwerpen_029.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij Foka de 40D opgepikt met grip en een extra accu.
Wat een verschil met mijn oude 350D , en Live view werkt beter dan verwacht.
Alleen de kijkhoek van het schermpje is niet optimaal.
Af is heerlijk snel en zeker, dat wild ebij de 350D nog wel eens haperen.
Al met al dat wordt weer veel fotos maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ppFreddy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:54:
[...]

Nog niet te diep zitten zoeken in het menu enzo, want dat menu is echt gigantisch vergeleken met mijn D70s, maar toch, ik weet dat ik er nu vrij snel mee overweg zal kunnen.
Grappig. Ik vind het menu zo duidelijk ingedeeld dat ik duidelijk zie dat ik er eigenlijk nooit aan hoef te zitten, behalve voor een paar functies die ik samen in het custom menu heb gezet. De 40D leren kennen heeft bijna helemaal niks te maken met het menu, want je bedient hem nooit via het menu.
de keuze is volledig aan jou natuurlijk, ben je iemand die snel leert en vooruit wil in de fotografie of ben je meer iemand voor wie het wat eenvoudiger mag...

Ik denk als ik zonder ervaring een 40D in mijn handen gestopt krijg dat ik toch wel een tijdje in mijn haar zou staan krabben...
Het grote verschil met een compact is dat alle mogelijke belangrijke instellingen rechtstreeks via knoppen/wieltjes bereikbaar zijn, in plaats van via een menu met tekst en icoontjes. Je moet eerst de principes van sluitertijd, diafragma, belichtingscompensatie e.d. kennen en dan kun je pas begrijpen waarvoor de verschillende wieltjes en knopjes zijn, maar dan kun je ook blindelings alles snel instellen terwijl je door de zoeker kijkt, in plaats van je tijd te verdoen met door een menu te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:08:
[...]
Het grote verschil met een compact is dat alle mogelijke belangrijke instellingen rechtstreeks via knoppen/wieltjes bereikbaar zijn, in plaats van via een menu met tekst en icoontjes. Je moet eerst de principes van sluitertijd, diafragma, belichtingscompensatie e.d. kennen en dan kun je pas begrijpen waarvoor de verschillende wieltjes en knopjes zijn, maar dan kun je ook blindelings alles snel instellen terwijl je door de zoeker kijkt, in plaats van je tijd te verdoen met door een menu te navigeren.
Daar zeg je wel wat! Op mijn huidige (compact) camera moet ik idd alles via langzame menu's instellen. Verschrikkelijk irritant...

Moet alleen zeggen dat de Canon site mij niet weet te overtuigen (qua specificaties natuurlijk) om voor een 40D te gaan: volgens die site zijn de cams vrijwel gelijk, op een paar kleine details na (1/8000 sec, 3200 ISO, 6,5 fps pro 40D, Contrast AF op de 450D, en nog een paar dingetjes). Wil nog even benadrukken dat ik écht nog een beginner ben, dus heel veel eigen ervaring kan ik niet in de strijd gooien om alsnog voor de 40D te kiezen.

Echter, ik leer over het algemeen wel snel en ik wil over 5 jaar liever nog geen nieuwe camera kopen... Iets wat ik, als ik beperkt word door de camera, dan wel zou doen ben ik bang. Dus als een 40D zoiets kan voorkomen ga ik daar natuurlijk voor. Hoe denken jullie hierover?

edit:over die dingen van de 40D die beter zijn, de vraag is voor mij hoevaak die opties gebruikt zullen worden: 1/8000 en 3200 ISO zijn echt uitzonderlijke waarden in mijn beleving. 6.5 fps zal ik wel gebruiken, geweldig dat dat kan 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:48:

Echter, ik leer over het algemeen wel snel en ik wil over 5 jaar liever nog geen nieuwe camera kopen...
Jij gaat over 1.8 jaar een nieuwe camera kopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Jij gaat over 1.8 jaar een nieuwe camera kopen......
nee eigenlijk over 1.8 maand of iets meer (zomervakantie :P), maar ik begrijp je eigenlijk niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een 30D zie ik naast de autofocusaccuratie, geen beperkingen. 40D is accurater en biedt wat handige extra's. Met de huidige prijsstelling kost het voor mij nog altijd 60% meer dan een tweedehandse 30D regelen.

Voor mij zijn de extreme waarden, helemaal mijn ding. ISO van 20D en 30D wordt upgerampt tot 6400 en zal in binnenkort alleen extremer worden. jules had zijn ervaringen gepost. Ben benieuwd wat er zal gebeuren, als ik richting ISO 51200 zit op te drijven en rauwe stevige ruisende zwart/wit-foto's aflever.

Extra megapixels zijn voor mij ongewenst, het zorgt alleen ervoor dat mijn harde schijven sneller onder de foto's verzuipen. Geheugenkaartjes heb ik wel voldoende en zal met Graspop waarschijnlijk richting 30GB aan geheugenkaartjes uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
Staar je niet blind op 't feit dat de 40D en de 450D op papier misschien bijna 't zelfde zouden kunnen zijn, in de praktijk is dat dus echt niet 't geval... Niet dat ik je een 40D aan wil praten, maar voordat je je keuze maakt, probeer ze allebei eerst eens uit in een winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:48:
Moet alleen zeggen dat de Canon site mij niet weet te overtuigen (qua specificaties natuurlijk) om voor een 40D te gaan: volgens die site zijn de cams vrijwel gelijk, op een paar kleine details na (1/8000 sec, 3200 ISO, 6,5 fps pro 40D, Contrast AF op de 450D, en nog een paar dingetjes). Wil nog even benadrukken dat ik écht nog een beginner ben, dus heel veel eigen ervaring kan ik niet in de strijd gooien om alsnog voor de 40D te kiezen.
Qua specs is de 40D ook niet veel beter. Maar qua bediening is de 40D handiger en sneller. En grote zware lenzen (zoals bv. de 17-55IS :P) passen lekkerder op de 40D en de set is dan beter in balans. En hij is semi-waterdicht, iig beter afgedicht dan de 450D. Allemaal dingen die niet makkelijk in nummertjes voor op een spec pagina te vatten zijn.

Maar _het_ grote verschil tussen de 450D en de 40D (of 30D, of 20D) is dat de laatsten een stuk forser zijn en daardoor misschien lekkerder in je hand liggen. Dat kan een hele goede reden zijn om voor de duurdere cam te gaan. Daarom oet je gewoon naar een winkel/mediamarkt gaan om te voelen.

/edit: wat Hoevenaar zegt dus, alleen moet ik sneller leren typen of niet van die langdradige verhaaltjes opschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 25-03-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit in de rest ook een flink verschil in beide , de 40 is sneller met zijn autofocus en reageerd gewoon vlotter.
Zeker vergeleken met mijn 350D.
Canon is echt niet zo gek om dezelfde spiegel en sluiter in de 450D te proppen dan gooien ze hun eigen ramen in.
Dus de pluspunten zijn:
Grotere heldere zoeker
Sneller reageren
Betere behuizing
Bediening
Kortom geen plastic ding, als je er mee mee wilt gaan doen zou ik niet twijfelen en voor de 40D gaan.
Ik heb mijn 350D nu 1,75 jaar en liep gewoon tegen de beperkingen aan kwa snelheid en bediening.
Dus staar je niet alleen blind op de specs !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:24:
Vandaag bij Foka de 40D opgepikt met grip en een extra accu.
Wat een verschil met mijn oude 350D , en Live view werkt beter dan verwacht.
Alleen de kijkhoek van het schermpje is niet optimaal.
Af is heerlijk snel en zeker, dat wild ebij de 350D nog wel eens haperen.
Al met al dat wordt weer veel fotos maken !
Ik heb hem afgelopen zaterdag ook bij Foka aangeschaft. De BG-E2N grip hadden ze helaas niet op voorraad dus die ben ik bij Kamera-Express gaan halen.
Ik had hiervoor een 400D en wat een verschil is dat zeg!!
Sowieso ligt de 40D vele malen beter in de hand en is hij veel makkelijker in gebruik. Daarbij zijn de foto's ook veel mooier en heb je bij de 40D vrijwel geen last van ruis bij hogere ISO waardes.
Live-View heb ik nog niet gebruikt, dat komt wel een keer. Denk niet dat ik dat bijzonder veel zal gaan gebruiken.
De 40D is ook veel en veel steviger dan een 400 of 450D, dit door zijn magnesium legering.

Als je wilt kiezen tussen een camera uit de XXXD serie of een uit de XXD serie, zou ik zonder er bij na te denken direct voor de XXD gaan.
Ik heb maar een half jaar met me 400D gedaan voor ik me begon te irriteren aan de korrelige foto's, gebrekige bediening en zijn uiteindelijk toch wel te kleine body.

Toen ik eenmaal een 40D in mijn handen kreeg was ik verkocht _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door leonvw op 26-03-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn 40D besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Heeft de MM de 40D liggen dan?

edit: Ja dus. Heb het maar even gecheckt. Dozenschuivers...

[ Voor 51% gewijzigd door HiddenWolf op 27-03-2008 22:45 . Reden: ja dus. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog een weekje/ misschien 2 kunt wachten is dat aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:30:
Als je nog een weekje/ misschien 2 kunt wachten is dat aan te raden...
Waarom zeg je dat? Verwacht je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik verwacht niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Je weet het dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

:P mig29 heeft wel vaker goede info met sommige dingen. Als hij zegt dat je even moet wachten, dan wcht ik wel even ;).....meestal krijg je daar geen spijt van.

Als de 40D nog goedkoper wordt dan is dat ding echt al in de uitverkoop ofzo aan het raken, hij is nu al goedkoper dan waarvoor ik mijn "end of life" 30d voor kocht. Damn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Same here, en ik heb mijn 30D pas maanden na jou gekocht. Sowieso is de 30D al enorm in prijs gedaald. Maargoed, dat blijft toch zo met dit spul.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Komen die dagen er niet weer aan dat je over de camera's geen btw hoeft te betalen ofzo? Zou wel 19% schelen :9 Plus 150 euro cashback, dan heb je echt voor een prikkie een 40D

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BlizzarD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:56:
Komen die dagen er niet weer aan dat je over de camera's geen btw hoeft te betalen ofzo? Zou wel 19% schelen :9 Plus 150 euro cashback, dan heb je echt voor een prikkie een 40D
Het zou me niet verbazen, dat is wel de grote actie die MM 1 keer in de zoveel tijd doet ;)
Maar ik weet er dus verder niets van af, maar het zou ook mijn gok zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
BlizzarD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:56:
Dat scheelt inderdaad weer (als ze niet weer de dagen ervoor de prijzen iets omhoog schroeven). Scheelt overigens geen 19% maar 15,96%, aangezien BTW een toegevoegd bedrag is, is het 19% bovenop een basiswaarde (bedrag excl. BTW) en dus over een kleiner bedrag dan de uiteindelijke verkoopprijs (dus het is een kleiner deel van de uiteindelijke verkoopprijs dan wat het van de basisprijs is). Van de verkoopprijs gaat dus 15,96% af, dat is je korting. Bekend marketing trucje...

[ Voor 6% gewijzigd door Brum op 28-03-2008 13:12 . Reden: typo ]

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nomad schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Het zou me niet verbazen, dat is wel de grote actie die MM 1 keer in de zoveel tijd doet ;)
Maar ik weet er dus verder niets van af, maar het zou ook mijn gok zijn ja :)
Is meestal 1x per jaar in het voorjaar als ik het goed heb. Hopen van wel, weet niet wat die 40D nu kost bij de MM.. stel hij kost 1000 euro - 15.96% zou toch mooi 840,40 euro zijn :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te grappig, hoe dit topic op deze manier uit de hand kan lopen. Overigens denk ik dat hij minder dan 840 euro gaat kosten :P Het is een klein beetje speculeren, maar ik kan je vertellen dat ik mijn Eos30D inmiddels heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:36:
Te grappig, hoe dit topic op deze manier uit de hand kan lopen. Overigens denk ik dat hij minder dan 840 euro gaat kosten :P Het is een klein beetje speculeren, maar ik kan je vertellen dat ik mijn Eos30D inmiddels heb verkocht.
:D omg. Wat verwacht je nu van mij, _the pressure_...als ik dat apparaat voor 600 euro kan slijten :P....en dat ding kost zo'n 800 nieuw bij MM, met 150 euro cashback....:O......oh dear
maar er over nadenkende heeft de 40D bijna geen winst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij lag nu in de schappen voor 999 euro (bij MM)

tjah, daarvoor ga ik 'em daar niet meenemen. (sowieso ga ik liever naar konijn of digitalstreet,vanwege respectievelijk de expertise en de nabijheid)

ik zit al een tijdje op het toestel te azen maar wacht netjes (vol ongeduld, dat wel - heb weer een boel met een 40d mogen spelen en tjonge wat een pret) tot de prijzen nog wat verder inzakken (zal zeker en vast gebeuren, de laatste weken een mooie dalende lijn (in de prichewatch) en nu komt 'directe concurrent' de 450d pas echt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Nomad schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:38:
[...]

:D omg. Wat verwacht je nu van mij, _the pressure_...als ik dat apparaat voor 600 euro kan slijten :P....en dat ding kost zo'n 800 nieuw bij MM, met 150 euro cashback....:O......oh dear
maar er over nadenkende heeft de 40D bijna geen winst voor mij.
1.5 fps, een sensor die 1/3e stop minder gevoelig is, 2 mpix meer en wat rare menuutjes :P

Ik vind het wel prima met mijn 30D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:41:
[...]

1.5 fps, een sensor die 1/3e stop minder gevoelig is, 2 mpix meer en wat rare menuutjes :P

Precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:36:
Mijn 400D staat ook al op internet (overigens al voordat ik dit las over bij de MM). Ben benieuwd wat ik er nog voor krijg incl 18-55, batterygrip en 4 accu's.

Mijn broer werkt bij de MM, dus met beetje geluk heb ik dalijk de 40D heel goedkoop :9 O-)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn 40d kocht bij de MM was de prijs nog veel te hoog, na het laten zien van de online prijzen van andere winkels aan de MM werd de prijs voor mij verlaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Ik stond _net_ op het punt naar een winkel te lopen en me te laten overtuigen dat ik die cam toch echt, echt echt nodig heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:41:
[...]

Ik kan geen foto recht nemen, dus voor mij een 40D met nieuw matglas. Ach, als je hem met gesloten beurs kunt omruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al dat verschrikkelijk shuttergeluid van de 40D en dat maffe elektronische geluidje als de ingebouwde flitser omhoog gaat is een reden om bij de 30D te blijven! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Jammer dat er geen menu-optie is om het knopje voor de ingebouwde flitser te deactiveren. Het is idd een maf geluidje en ik schrik er nogal van als ik per ongeluk op 't knopje druk. ;)

Maar verschrikkelijk shuttergeluid? Ik heb weinig ervaring met andere DSLR's; alleen van de 5D weet ik dat het neerklappen van de spiegel meer doorklinkt/zingt. De spiegel van de 40D is gedempt zowel bij het op- als neerklappen.

[ Voor 38% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-03-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook een andere techniek dan bij de 30D en 5D, daar heb je echt het gevoel (ik dan bij de 30D) dat je een foto maakt. Maar tis een kwestie van gewenning hoor, hij maakt volgens mij echt niet opeens mindere foto's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hmm, ik vind 't juist wel fijn als de spiegel wat gedempt is.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:55:
[...]

nee eigenlijk over 1.8 maand of iets meer (zomervakantie :P), maar ik begrijp je eigenlijk niet helemaal?
Ik vond het een beetje naief om te denken dat je wel 5 jaar met de nieuwe gaat doen.....
Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:41:
hmm, ik vind 't juist wel fijn als de spiegel wat gedempt is.
Heb je het wel eens gehoord? Tis een heel vreemd gedempt mechanisch geluidje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind het 30D shuttersound ook mooier. Soms wou ik wel dat ik een M8 ofzo had :P, wanneer de rest van de wereld om mij heen ongeveer stil is en ik aan het fotograferen ben bijvoorbeeld :P.
Of de 40D echt minder lawaai maakt weet ik niet, iig heel anders en doffer.

Edit@hieronder: eigenlijk wel, want ook de 30d -->40d is een evolutie van niks.
Als je tegenwoordig een 20D hebt, dan ben je gewoon nog steeds modern vind ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 30-03-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:41

bipo

TomV

en uiteraard is de shuttersound bij gebrek aan andere keuzemogelijkheden van doorslaggevend belang bij de keuze tussen een 30D en 40D ;)

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Hij is nu € 897 bij KE.. ben benieuwd wat voor stunt media markt dan met de 40D gaat maken :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

ik ben ook in een spannende afwachting. Maar doelgroep van MM inschattend zullen ze wel een kit aanbieden. De goedkoopste kit op dit moment is 1211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bipo schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:23:
ik ben ook in een spannende afwachting. Maar doelgroep van MM inschattend zullen ze wel een kit aanbieden. De goedkoopste kit op dit moment is 1211.
Dat hoeft niks te zeggen, ik heb toen ook van de 30D een kit gekregen, voor minder dan de internetprijzen van de 30D los destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:33:
Als je tegenwoordig een 20D hebt, dan ben je gewoon nog steeds modern vind ik.
Dank je. Al mis ik wel een groot display, het reinigen van de sensor (ik wissel veel met objectieven) en de custom-functies c1-c3 (denk ik). Ben benieuwd of Canon een nieuw model aankondigd aan het einde van de cashback.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Nomad, 20D->30D->40D kenmerkt zich door vrij subtiele veranderingen, eigenlijk niets baankrekends.

Om lekker op de zaken vooruit te lopen: bij een 50D zal je vast alleen maar een betere live view, een high res lcd schermpje a al de D300 en ongetwijfeld 12/14MP krijgen. Meer AF puntjes zoals bij de D300 lijkt mij voor nu wat sterkjes sterk omdat Canon qua specs gewoon niet teveel naar de Mark serie kan neigen.

Toen ik ff de 40D had had ik ook gelijk de grip van de verkoper overgenomen. Hoofdzaak was de geringe meerprijs want op het 1e gezicht vond ik het 3x niks. Maar goed, kwestie van gewenning.

Dat ding heb ik er vorige week voor het eerst weer eens vanaf gehad en wat houdt de 30D dan verschrikkelijk vast zeg. Ik vond dat gezeur over een losse pink altijd maar onzin maar het houdt écht absoluut minder lekker vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de laagsteprijs garantie van de media markt ook van toepassing op webshops als camera express? want in dat geval is het gewoon wachten op die BTW actie (of iets dergelijks), dan kan je die 40D incl cashback helemaal voor een prikkie ophalen:
kleine rekensom (897*0,8404)-150 = 604 EUR voor de body of 818 voor de 17-85mm IS USM kit

de 450D is er niks bij!

edit; heeft iemand enig idee wanneer de MM met zo'n actie begint?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamera-Express is niet alleen een webshop, dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Andere vraag. Welke compact flash kaartjes gebruiken jullie in de 40D? Ik heb zelf 6 jaar geleden n.a.v. reviews Ridata CF-kaartjes aangeschaft voor mijn Nikon 5700. Dat was bij een webshop in Australië. Beviel prima.

Nu ben ik weer op zoek naar reviews, maar kan ze nog niet echt vinden. Op de site van Rob Galbraith staat de 40D (nog) niet, en de review van de 30D stamt uit juli 2006. Op DP now staat wel een test, maar die gaat maar tussen twee kaartjes.

Nu lees ik op diverse plaatsen dat Ridata nog steeds tot de top behoort, maar in de Pricewatch zie ik die kaartjes niet meer terug (kon je voorheen niet ook internationaal zoeken?).

En waar bestellen jullie de kaartjes? Ik gok internationaal, het is tenslotte maar brievenbuspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:30:
Kamera-Express is niet alleen een webshop, dusja...
2 woorden: pri-ma!!!! Voor mij is het nu dus nog een kwestie van rustig afwachten en toeslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

bipo schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:16:
Welke compact flash kaartjes gebruiken jullie in de 40D?
2x Sandisk Extreme III 4gb
Sneller heeft geen nut omdat de 40d dat niet aankan, of je moet een snelle cardreader hebben, dan heeft het nut.
Gewoon bij 4Launch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bipo schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:16:
Andere vraag. Welke compact flash kaartjes gebruiken jullie in de 40D?
...
Transcend 4GB (266x). Trekt zo'n 20MB/s aan de cardreader, zat voor elke camera.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik gebruik ook Sandisk Extreme III, wat 133x is. De Transcend kaartjes schijnen een fractie sneller te (kunnen) zijn las ik. 266x lijkt me overkill want 133x komt ook wel aan de 20 MB/s. Mijn Sandisk Extreme cardreader (USB) kan niet eens hoger dan dat dus snellere kaartjes hebben weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Aham brahmasmi schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:41:
Ik gebruik ook Sandisk Extreme III, wat 133x is. De Transcend kaartjes schijnen een fractie sneller te (kunnen) zijn las ik. 266x lijkt me overkill want 133x komt ook wel aan de 20 MB/s. Mijn Sandisk Extreme cardreader (USB) kan niet eens hoger dan dat dus snellere kaartjes hebben weinig zin.
Dat vind ik een opvallende uitspraak. Die Transcend-kaartjes zijn vaak de helft goedkoper dan de concurrentie. Heeft iemand ervaring met het merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:17:
Is de laagsteprijs garantie van de media markt ook van toepassing op webshops als camera express? want in dat geval is het gewoon wachten op die BTW actie (of iets dergelijks), dan kan je die 40D incl cashback helemaal voor een prikkie ophalen:
kleine rekensom (897*0,8404)-150 = 604 EUR voor de body of 818 voor de 17-85mm IS USM kit

de 450D is er niks bij!

edit; heeft iemand enig idee wanneer de MM met zo'n actie begint?
Damn, waarom moet ik zulke dingen nu net weer lezen, nu begint een 40D wel erg interessant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
HiddenWolf schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:32:
[...]

Dat vind ik een opvallende uitspraak. Die Transcend-kaartjes zijn vaak de helft goedkoper dan de concurrentie. Heeft iemand ervaring met het merk?
Ik heb nu al een paar jaar trancend 4gig 80x, en 6maanden trancend 8gig 133x icm. een 20D en 40D; dit werkt heerlijk maar mijn cardreader weet er ook niet meer dan 10megabyte/sec uit te trekken.

Met bursten op de 40D heb ik nergens last van omdat de camera een groot cache heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
[...]

Ik heb 2GB 120x ervan liggen, prima spul, merkbaar sneller dan Ultra II van Sandisk. Bij gebrek aan Extreme3 kan ik het niet volledig testen, maar ik merkte geen verschil met de E3 van een kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb alleen maar Transcend-kaartjes (120x 4GB en 133x 4 GB) en ze bevallen prima, heb ooit een keer Sandisk Ultra III geleend van een vriend maar die Transcends zijn voor mijn gevoel even snel en misschien zelfs ietsje sneller ;) Vooral de levenslange garantie van Transcend en de prijs was voor mij de reden dat ik voor hun koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz, ben van plan een body aan te schaffen, zat te denken aan een tweedehands 30d (vind de spotmetering belangrijk). Maar nu ik de verhalen hoor over een aktie met de 40d, en de nieuwprijs van de 30d (600 euro), ga ik toch wat twijfelen...
Sommige mensen gaat het ook wel pijn doen, al die snelle prijsdalingen... >:)
http://fotografie.marktpl...uwstaat.html?return=&df=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:12:
Hmzz, ben van plan een body aan te schaffen, zat te denken aan een tweedehands 30d (vind de spotmetering belangrijk). Maar nu ik de verhalen hoor over een aktie met de 40d, en de nieuwprijs van de 30d (600 euro), ga ik toch wat twijfelen...
Sommige mensen gaat het ook wel pijn doen, al die snelle prijsdalingen... >:)
http://fotografie.marktpl...uwstaat.html?return=&df=1
Had met een bijbetaling van zo'n 50 euro mijn 30D kunnen omruilen voor een 40D en heb het niet gedaan. Zie het nut er echt niet zo van in, voor mij heeft de 40D eigenlijk geen voordelen. Ik zou als ik jou was eens kijken wat de 30D kost bij de MM wanneer die actie er is, als die dan 480 euro kost ipv 600, nou, dan wist ik wel bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor 50 euro bijbetaling zou ik alleen de betere AF-unit al waarderen, laat staan de betere verkoopbaarheid in de toekomst. Dat had ik dan weer wel gedaan, hoewel ik zelf niet mijn 30D zal gaan vervangen :) Daar gaat met een paar maanden een nieuw sluitertje in en dan gaat hij bij de introductie van de 50D de tas in als backup :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 31-03-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Of we wachten op de 60D, als de 50D tegenvalt :P Hoewel het met de D300 hijgend in de crop-nek van canon best wel eens een leuk dingetje zou worden.

Meer FPS is altijd grappig, maar als ze er nou even een kwijllllbare AF-unit in zetten, samen met een nog vettere sensor...

Dan sta ik naast neo om die 50D te scoren straks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja laten we allemaal lekker populair over de camera-wedloop meezwetsen en de 40D ondertussen alvast afschrijven... :/

Het kan altijd beter, maar de 40D was wél een noemenswaardige upgrade en dat zei iedereen dan ook ten tijde van de introductie. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Ik wacht met spanning af wat de prijzen doen in de komende tijd.
De 30D vind ik voor mij geen optie naast de 40D, zeker gezien het prijsverschil nieuw.
Alles wat de 40d meer bied dan de 30d kan me gestolen worden (bijna dan..) behalve de AF unit en het (iets, maar alle beetjes helpen) grotere zoekerbeeld.
Nu gebruik ik nog steeds een 350d (hopeloze AF in low-light, verder prima) met als backup de 30d die ik leen van broerlief (ook geen hoge AF score, wel veel betere handling). Voor de zekerheid in de winkel getest met een aantal van mijn lenzen, maar de 40d scoort hier toch beter.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Voutloos schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:46:
Ja laten we allemaal lekker populair over de camera-wedloop meezwetsen en de 40D ondertussen alvast afschrijven... :/

Het kan altijd beter, maar de 40D was wél een noemenswaardige upgrade en dat zei iedereen dan ook ten tijde van de introductie. :z
Euhhh, dan niet uit mijn mond :)

Ik heb toen, net zoals Nomad, heel bewust 30D gekozen ipv 40D omdat ik zéker toen het prijsverschil te groot vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:36:
Voor 50 euro bijbetaling zou ik alleen de betere AF-unit al waarderen, laat staan de betere verkoopbaarheid in de toekomst. Dat had ik dan weer wel gedaan, hoewel ik zelf niet mijn 30D zal gaan vervangen :) Daar gaat met een paar maanden een nieuw sluitertje in en dan gaat hij bij de introductie van de 50D de tas in als backup :)
Ik heb een paar dagen volle dagen met de 40D in het donker gewerkt, ik vind de AF niet noemenswaardig beter. Mijn 30D en de 40D pakken beide eigenlijk altijd een lock met de center punt, met de andere punten heb je bij beide in echt donkere plekken veel gehunt. Ik vind ook de AF verbetering niet opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Nomad schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:15:
Had met een bijbetaling van zo'n 50 euro mijn 30D kunnen omruilen voor een 40D en heb het niet gedaan. Zie het nut er echt niet zo van in, voor mij heeft de 40D eigenlijk geen voordelen. Ik zou als ik jou was eens kijken wat de 30D kost bij de MM wanneer die actie er is, als die dan 480 euro kost ipv 600, nou, dan wist ik wel bijvoorbeeld :)
Ik noem een aantal dingen: Betere AF, ISO performance, heldere zoeker, live view, 14bit RAW, 10MP, grotere LCD, hogere FPS, ... Of het een upgrade waard is moet iedereen zelf weten, maar 50 euro is het zeker waard.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

betere AF heb ik niet gemerkt, iso performance heb ik ook geen vooruitgang in gezien en sommigen op internet beweren dat de 30D het wat dat betreft beter doet, heldere zoeker is heel minimaal, live view gebruik ik niet en werkt gewoon de ballen in de 40D (geprobeerd ja), 10mp mja 8 is ook wel genoeg en qua oplossend vermogen niet echt een grote stap, lcd is groter maar heeft geen pixel meer :S, fps van 5 op mijn 30d gebruik ik ook al niet.

Ik snap dat de 40d voor sommigen voordeel heeft, maar voor mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
En het voordeel van een 30D tov. een 20D dan? Die lijken volgens mij nog meer op elkaar dan de 30D en 40D.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste