Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...

Ik heb sinds kort een Canon 40D en ben er zeer tevreden over...
Maar één ding vind ik raar...

Overal kan je lezen (in reviews ed.) dat de burst bij jpg rond de 75 foto's ligt...
Ik geraak echter niet hoger dan 6!
Dus na 1 secondje zit de buffer vol, en moet hij steeds eerst de foto wegschrijven naar 't kaartje...
Ik zie in de viewfinder vóór 't scherpstelbolletje ook '6' staan, maw. dat er dus slechts 6 foto's kunnen worden genomen. Na die 6 foto's zie ik dan telkens 'busy' staan voor een 1/3 seconde, en dan gaat hij weer verder.
Volgens mij zouden dat toch heel wat meer foto's moeten zijn niet?

Ik heb 'm op JPG staan, 100ISO, ...
Ook op RAW doet hij 6 foto's en dan gedaan...

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:15
Tja, voor de hand liggende vraag: wat voor geheugenkaartje heb je er bij gekocht?
Daar is natuurlijk de burst rate direct van afhankelijk..

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet er volgens mij niks toe. De interne buffer zou 75 foto's moeten kunnen bevatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Als je "Hi Iso ruisreductie" aanzet (wat werkgeheugen van de camera vreet, buffer dus) heb je idd maar ruimte voor een burst van 6.

Zet dus custom function II - 2 op uit en voila: je hebt weer een buffer van 72 stuks. Handleiding pagina 156 ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesss! bedankt :-)
Eigenlijk wel vervelend, want die ruisreductie had ik direct aangezet...
Ik veronderstelde eigenlijk dat bij ISO 100 er geen ruisreductie meer was, maar las net op die bewuste pagina 156 dat die er blijkbaar wél nog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ruisreductie is IMO iets wat achteraf geprocessed wordt na het maken van de foto. En aangezien ruisreductie details minder maakt staat die bij altijd uit. Als een foto dan ruisreductie nodig heeft dan doe ik dat wel achteraf op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja als ik serieuze foto's maak, doe ik toch altijd raw...
Ik dacht gewoon, als ik kiekjes maak, dan zit er toch al geen ruis meer in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Het probleem is nu toch opgelost? Dus ik denk dat er maar een slotje op moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
high iso ruisreductie maakt twee fotos achter elkaar met dezelfde belichtingstijd. 1 keer met de sluiter open en 1x met de sluiter dicht. Die zwarte foto bevat een profiel van de ruis, die vervolgens van de belichte foto afgetrokken wordt. Deze methode werkt beter dan anti-ruis software die maar 1 foto tot zijn beschikking heeft, Nadeel is dat dit meer tijd en (tijdelijke) ruimte kost tijdens het fotograferen. Resultaat: kleinere burst diepte en lagere fps.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03
mennovanw schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 00:15:
Zet dus custom function II - 2 op uit en voila: je hebt weer een buffer van 72 stuks. Handleiding pagina 156 ;)
Dat is scarry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Stom dat dit probleem niet in het algemene 40D-topic is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

topic:

[Canon 40D] te lage burst
gemerged met 40d topic

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Zeker niet goed gekeken: Canon EOS 40D dSLR

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

vandijk schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:01:
high iso ruisreductie maakt twee fotos achter elkaar met dezelfde belichtingstijd. 1 keer met de sluiter open en 1x met de sluiter dicht. Die zwarte foto bevat een profiel van de ruis, die vervolgens van de belichte foto afgetrokken wordt. Deze methode werkt beter dan anti-ruis software die maar 1 foto tot zijn beschikking heeft, Nadeel is dat dit meer tijd en (tijdelijke) ruimte kost tijdens het fotograferen. Resultaat: kleinere burst diepte en lagere fps.
Dat is ruisreductie lange sluitertijd die inkicked bij sluitertijden van een seconde of langer (methode heet "dark frame substraction") en dus iets anders dan hier aan de hand was..

De hoge iso ruisreductie is gewoon een algoritme wat de camera toepast wat rekenkracht en werkgeheugen vreet (maar wat wel aardig effectief is). Er komen geen opnamen met dichte sluiter aan te pas hoor..

@cardinal 808

wat is scary (want littekens heb ik niet zoveel hoor ;))? Ik sta godbetert de hele dag dit soort vragen te beantwoorden op werk, is het dan gek dat ik dat zo weet?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

mennovanw schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:24:
[...]@cardinal 808

wat is scary (want littekens heb ik niet zoveel hoor ;))? Ik sta godbetert de hele dag dit soort vragen te beantwoorden op werk, is het dan gek dat ik dat zo weet?
Dat je het weet ..ok.. maar het exacte pagina nummer... B)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

Ik wilde eerst een Nikon D90 kopen, maar begin nu toch naar Canon te neigen...
Redenen: Native ISO 100, ligt erg prettig in de hand en ik vind (denk ik) de knoppen voor iso en dergelijke rond het scherm logischer werken dan bij de Nikon.
Ze hebben bij Canon allemaal 2 functies die je met de 2 verschillende wieltjes kan bedienen, werkt perfect volgens mij.
Echter nu de vraag... 40D of 50D...
Blijft toch lastig

Suggesties/argumenten voor 1 van beide?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Die vergelijking is echt al vaak genoeg gemaakt. lees dit topic en die van de 50D goed door zou ik zeggen... Argumenten genoeg.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

50d.
Hoop dingetjes verbeterd die toch wel fijn zijn. Die body is vrij gelijk aan mijn 5d2 en dingen die ik daar handig van vind zijn:
-goede lcd achterop
-bouw van de body, net weer andere plastics dan vroeger
-flash kunnen bedienen vanuit camera
-detail op lage iso wat vast gelegd wordt.

allemaal van die kleine dingen die fotograferen heel fijn maken in de praktijk, maar waar je van te voren niet zoveel waarde aan hangt.
En natuurlijk de andere voordelen die reviews ook noemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Ik dacht dat je de flash ook vanuit een 40D kon bedienen? En de 50D heeft dezelfde materialen als 40D, maar de spleetjes zijn wat kleiner gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 20-10-2009 23:47 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Klopt, kan met een 40D ook. De LCD van de 50D is wel een stuk beter (hogere resolutie) dus scherpte/focuspunt op de camera controleren gaat wel makkelijker. Volgens mij heb je nu ook weinig keus, de 40D is zo goed als nergens meer te koop dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Voor de 100 euro verschil die er tussen de 40D en de 50D zit, is het niet interessant om de 40D te nemen. Als je echter een goede 2e hands 40D kan vinden, dan kan je een hoop gelld besparen. Die gaan voor rond de 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

universal creations schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:47:
Ik dacht dat je de flash ook vanuit een 40D kon bedienen? En de 50D heeft dezelfde materialen als 40D, maar de spleetjes zijn wat kleiner gemaakt.
Maar met de 40d kan je dat maar beperkt doen, bijv. alleen exposure compensation e.d., niet ook de custom functies etc etc.
Ik meende dat de 40d dat nog niet kon.

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 21-10-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Dat kan de 40D ook al, met de flitsers met de II versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

vandijk schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:57:
Dat kan de 40D ook al, met de flitsers met de II versie.
Ah ok, alleen met de II versies inderdaad, daarom ben ik de war...40d toen getest met I versie.
Ok, excuseer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Een beetje een flinke schop, weet ook niet helemaal zeker of het hier hoort, maar iemand wel eens meegemaakt dat een net opgeladen (originele) batterij van de 40D (en ook getest) ineens helemaal dood is en niks doet. Dacht eerst dat het mijn camera was, maar geen err99 of iets anders wat daarop zou kunnen wijzen. Was een weekendje in het buitenland en had geen lader mee. Wel geprobeerd te resetten, maar helemaal niks, zelfs geen indicatie van zelfs maar een beetje juice. Dacht in eerste instantie aan schade door de x-ray op het vliegveld maar die zijn afaik veilig voor electronica, dus die optie gelijk uitgesloten.

Na een fotoloos weekend bij thuiskomst nog wat zaken geprobeerd en batterij in de lader gedaan voor een power indicatie. Deze ging gelijk vol aan het laden, dus even laten zitten. Daarna in de camera en deze ging gewoon aan.

Kan de batterij in de camera uberhaupt kortsluiting krijgen of kan er iets anders gebeuren waardoor de batterij in <12u helemaal leeg is? Moet ik rekening met blijvende schade aan de batterij? Hij is net een jaar oud en heeft denk ik nog geen 30 cycles gehad, zo fanatiek gebruik ik mijn camera niet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:45:
Een beetje een flinke schop, weet ook niet helemaal zeker of het hier hoort, maar iemand wel eens meegemaakt dat een net opgeladen (originele) batterij van de 40D (en ook getest) ineens helemaal dood is en niks doet. Dacht eerst dat het mijn camera was, maar geen err99 of iets anders wat daarop zou kunnen wijzen. Was een weekendje in het buitenland en had geen lader mee. Wel geprobeerd te resetten, maar helemaal niks, zelfs geen indicatie van zelfs maar een beetje juice. Dacht in eerste instantie aan schade door de x-ray op het vliegveld maar die zijn afaik veilig voor electronica, dus die optie gelijk uitgesloten.

Na een fotoloos weekend bij thuiskomst nog wat zaken geprobeerd en batterij in de lader gedaan voor een power indicatie. Deze ging gelijk vol aan het laden, dus even laten zitten. Daarna in de camera en deze ging gewoon aan.

Kan de batterij in de camera uberhaupt kortsluiting krijgen of kan er iets anders gebeuren waardoor de batterij in <12u helemaal leeg is? Moet ik rekening met blijvende schade aan de batterij? Hij is net een jaar oud en heeft denk ik nog geen 30 cycles gehad, zo fanatiek gebruik ik mijn camera niet.
ik zou het igg na laten kijken.normaal lijkt me dat n.m niet en zolang je nog garantie hebt .anders ben je strakz zelf de klos als hij wel stuk gaat als het nog een keer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:45:
[,,,]Kan de batterij in de camera uberhaupt kortsluiting krijgen of kan er iets anders gebeuren waardoor de batterij in <12u helemaal leeg is? Moet ik rekening met blijvende schade aan de batterij? Hij is net een jaar oud en heeft denk ik nog geen 30 cycles gehad, zo fanatiek gebruik ik mijn camera niet.
Wat jij beschrijft heb ik niet gezien... Echter, één van mijn accu's wel op een gegeven moment in heel korte tijd heel slecht geworden. Die haalt bij lange na niet meer de accuduur van mijn andere twee accu's. Ik denk dat hij nog ongeveer 1/3 doet... Was volgens mij wel mijn oude accu uit de 300D, dus een oud beestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Ethirty: Alles kan stuk natuurlijk, maar verder is het enige wat ik me kan voorstellen dat je camera "on" heeft gestaan, met een halfingedrukte sluiterknop in de tas? Een reserveaccu is sowieso geen slecht idee, ik ga nooit van huis zonder iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Velen van ons zullen onderstaande post nog wel herinneren (video met de 40D):
thalyric in "Canon EOS 40D"

Nu was ik nieuwsgierig of er al meer mogelijk was....en ben dus gaan google'n.
Wat ik vond was het volgende: klik.
Via USB (beperkt*) opnemen op een (Windows) computer met o.a. een 40D.

Ik heb trouwens nog contact gehad met DataGhost maar zijn project is helaas niet verder gegaan.

* ongeveer 22fps - 1024x680 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Een absoluut veilige methode lijkt mij die preview gebruiken op de standaard Canon-software i.c.m. Fraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb werkelijk alle opties gehad, maar ik kom er maar niet echter hoe ik met de 40D in live-view modus kan autofocussen.

Ik weet dat ik met de AF-ON button de spiegel laat opklappen en dan autofocus, maar ik doel op het realtime autofocussen. Dus dat ik op het scherm kijk zie hoe de 40D scherpstelt of ben ik nou een wiel aan het uitvinden dat er niet is?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Volgens mij ben je idd een wiel aan het uitvinden wat er niet is.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Dat kan inderdaad niet met de 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dankjullie vriendelijk. ik geef het ook op nu ja :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Had je maar een 450D moeten kopen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45

bobcom

Dedicated dabbler

Je zou eens kunnen kijken naar DSLR remote Pro van Breezesys, daarmee kun je je 40D remote met een toetsenbord focussen (ideaal voor stacks). Is geen autofocus, maar werkt wel. Ik heb er wat mee gespeeld, maar mijn proeflicentie is verlopen en voor $ 129,- kun je zoveel andere dingen kopen ;w

[ Voor 8% gewijzigd door bobcom op 08-06-2010 15:14 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Er zijn toch bewerkte/gecrackte firmware updates zodat de 40D zelfs kan filmen? Dan bestaat er vast ook wel zoiets voor AF tijdens liveview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
bobcom schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:08:
Je zou eens kunnen kijken naar DSLR remote Pro van Breezesys, daarmee kun je je 40D remote met een toetsenbord focussen (ideaal voor stacks). Is geen autofocus, maar werkt wel. Ik heb er wat mee gespeeld, maar mijn proeflicentie is verlopen en voor $ 129,- kun je zoveel andere dingen kopen ;w
Dit kan ook gewoon met remote shooting in EOS utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

You're durn right - dat komt ervan als je altijd iets nieuws zoekt zonder dat je kijkt naar wat je hebt 8)7
Geld gespaard, eer bewaard!

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
bobcom schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:08:
Je zou eens kunnen kijken naar DSLR remote Pro van Breezesys, daarmee kun je je 40D remote met een toetsenbord focussen (ideaal voor stacks).
Ideaal omdat je graag een laptop/netbook meesleept bij het maken van macrofoto's? Aan een knop van een instelslede draaien (of gewoon de scherpstelring bij lagere vergrotingen) is toch heel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Er zijn ook andere toepassingen denkbaar. Ik ga kijken hoe ver ik kan komen met USB verlengkabels. De vogels in mijn vogelhuisje vinden de 1,x meter kabel van mijn remote niet genoeg i.i.g. Door vanaf je notebook mee te kijken kun je zonder de dieren te storen toch knippen...

@bobcom: Gevonden dus (y)

[ Voor 18% gewijzigd door Joor op 09-06-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Scirocco schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:33:
Er zijn toch bewerkte/gecrackte firmware updates zodat de 40D zelfs kan filmen? Dan bestaat er vast ook wel zoiets voor AF tijdens liveview.
Die bestaat wel, maar hij is nooit publiekelijk uitgebracht.
tenminste ik heb het nooit gezien.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

madmaus schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:18:
[...]Die bestaat wel, maar hij is nooit publiekelijk uitgebracht.
tenminste ik heb het nooit gezien.
Klopt, ik heb nog contact gehad met de tweaker welke er mee bezig is geweest maar hij gaat het nooit vrijgeven en is met de ontwikkeling gestopt.

De enige manier om je 40D nu als videocamera te gebruiken is met een stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:19:
[...]

Ideaal omdat je graag een laptop/netbook meesleept bij het maken van macrofoto's? Aan een knop van een instelslede draaien (of gewoon de scherpstelring bij lagere vergrotingen) is toch heel wat makkelijker.
Dat was mijn volgende vraag: weet iemand of Eos Utility draait onder Windows Mobile of een ander "klein" OS? Ben geen PDA- of Hightechmobieltjesbezitter, maar zoiets zou die dingen ineens wel interessanter maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
De ontspanknop van m'n 40D reageert sinds kort niet altijd (pas 40.000 kliks).

Het focuspunt licht wel op, hij ziet dus een focus, maar daarna als ik doordruk wil ie de foto vaak niet nemen.
Ik moet dan nog een keer doordrukken.

Heb al een paar keer met lucht onder de ontspanknop zitten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Je zou met een draadontspanner of een grip kunnen testen of het aan de ontspanknop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 09:44
Ik heb net hetzelfde, vanaf een bepaalde hoek lijkt het beter te gaan en ik ben er vrij goed aan gewend nu.

Heb ergens gelezen dat je best de knop eens een paar keer kan ronddraaien terwijl hij volledig ingedrukt is, om vuil tussen de knop te verwijderen. Helpte niet bij mij, maar misschien bij jou wel.
De mijne gaat even terug naar de winkel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Filmpje op youtube van eentje die het zelf gedaan heeft:
YouTube: Canon EOS 30D 40D 50D Shutter Button Repair

Ik kan naar de winkel gaan om met grip of een draadontspanner te proberen.
Waar ik weet 100% zeker dat het gewoon de ontspanknop.
Ik gebruik vaak de AF losgekoppeld van de ontspanknop en dan moet hij altijd knippen net als met handmatige focus.
Het schijnt dat een reparatie niet goedkoop. Iets van 150 euro ofzo.
Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 51% gewijzigd door MadButcher op 27-08-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

had ik bij mijn 40D ook na ongeveer evenveel clicks. Schrok ervan toen ik m'n 5DmkII kocht hoe gemakkelijk het plots ging om af te drukken :p De 40D zit nu enkel nog in m'n tas als backup, dus dat shutter button probleem is zo erg niet meer :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Godver, dat zelfde probleem heb ik ook gewoon. Nu zo bij de 45.000 kliks. Best slecht als ik dit zo hoor. Gaat je sluiter niet naar de haaien is het je ontspanknop wel, en dat is natuurlijk helemaal irritant. Ik dacht dat het lag aan de connectie tussen lens en camera trouwens. Maar na alle contacten schoongemaakt te hebben met de dremel (hehe), is het probleem er nog steeds. probleem is dat je er niet op kan vertrouwen. Sta je op een feest foto's te maken, drukt ie net op dé momenten niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MadButcher schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:38:
Het schijnt dat een reparatie niet goedkoop. Iets van 150 euro ofzo. Iemand hier ervaring mee?
En dan het risico van over een paar maanden een versleten sluiter? Vraag me af of dit "normale" slijtage is. IMHO moet een camera toch langer meegaan dat dit. Iets met "te verwachten gebruiksduur", wat verder gaat dan de standaard garantie? Anders contactspray erop, maar zelf openmaken lijkt me geen goed plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Zo daar ben je wel even mee bezig, en vraag me af of je bepaalde delen (het rubber) weer netjes vast krijg.
Deze vind ik ook creatief: YouTube: Camera shutter contact problem repair in 1 min, Canon 20D 30D 40D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
zucht ook hier een shutter button probleempje af en toe stopt hij ermee maar na beetje ''draaien'' over de knop zorgt ervoor dat alles weer zonder problemen werkt.

verder is mijn 20D sinds de huldiging zijn lens release knop kwijt toch maar zelf wat geprobeert en voor 4 euro een nieuwe knop gekocht en zelf erop gezet werkt zonder problemen en denk dat ik ook wel de shutter button ga repareren zelf zeker als je ziet hoe makkelijk het zou moeten zijn.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• MadButcher
job schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Zo daar ben je wel even mee bezig, en vraag me af of je bepaalde delen (het rubber) weer netjes vast krijg.
Deze vind ik ook creatief: YouTube: Camera shutter contact problem repair in 1 min, Canon 20D 30D 40D :P
Ik zag 'm toevallig nadat ik de eerste goedkeuring voor de reparatie had gegeven.
:X
Maar het liep anders, zie hier: MadButcher in "[Discussie] Service centers"
Nu dus maar een waardige opvolger gaan zoeken die kan filmen (lees minimaal 7D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 16:12
Zelfde probleem hier met de shutterknop op de 40D (bij een ca 3 jaar oude body met aardig wat clicks).
Het probleem manifesteerde zich pas in de laatste maanden waarbij de camera niet meer wil scherpstellen of afdrukken bij het gebruik van de shutterknop op de body. Afdrukken/scherpstellen wil dan alleen met de shutterknop van de grip.

Zal vanavond maar eens kijken naar het schoonmaken, want dit kan gewoon niet langer zo.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Vandaag kreeg ik ineens willekeurige ERR99 meldingen. In eerste instantie genegeerd, maar vanavond wilde ik er toch nog even naar kijken, en nu lukt het me niet meer om nog maar één foto te maken.
Ik ben er nu achter dat het sluitergordijn niet meer werkt; hij blijft omlaag/dicht.
Kan ik dit zelf vervangen? Of moet dit perse bij een reparateur? De camera komt bij KE vandaan, is meer dan 2jr oud en heeft er 15.000 kliks op zitten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je sluiter echt stuk is, dan zal hij vervangen moeten worden helaas, maar ik herinner me dat de 40D ooit dit soort probleemgedrag vertoonde, zonder dat er echt iets kapot was.
Mijn voorstel is, om je objectief te verwijderen (bodydop plaatsen), dan sluit je al een mogelijke bron van fouten uit. Vervolgens de accu eruit (eventueel opladen, c.q. een ander exemplaar gebruiken), minstens 5 minuten wachten (camera op "on") en dan de accu terugplaatsen. Ik heb er mijn 40D ooit mee gereanimeerd iig. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Toff schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:39:
[..]zonder dat er echt iets kapot was.
Mijn voorstel is, [..]
Dank, ik heb het uitgeprobeerd (35 min), maar het werkt niet.
Morgen ben ik in de buurt van Den Haag, dus ik ga het denk ik bij Rofa proberen.

-Update (8 maart): Gisteren dus langsgebracht, nu net al een mailtje gekregen dat-ie klaar is. Erg snelle service zeg!

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan A op 08-03-2011 11:35 ]

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
zomaar benieuwd, wat kostte dat grapje je?
zelf ook een 40D, dan weet ik wat 't kost mocht het me ook een keer gebeuren, waar ik natuurlijk niet op hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Wouter87 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:03:
zomaar benieuwd, wat kostte dat grapje je?
zelf ook een 40D, dan weet ik wat 't kost mocht het me ook een keer gebeuren, waar ik natuurlijk niet op hoop!
Zelf brengen en halen kostte me meer dan een uur extra in het Haagse verkeer, de prijs die Rofa rekende was €142,80 inclusief BTW.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Arjan A schreef op maandag 07 maart 2011 @ 01:37:
Morgen ben ik in de buurt van Den Haag, dus ik ga het denk ik bij Rofa proberen.
-Update (8 maart): Gisteren dus langsgebracht, nu net al een mailtje gekregen dat-ie klaar is. Erg snelle service zeg!
Bedrag is te overzien gelukkig. Wat was de diagnose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar de diagnose. Loop met mijn 40D ook tegen de 15.000 clicks aan denk ik.. Ik heb 13471 clicks, aldus Astrojargon shuttercount.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Het was het sluitermechanisme, dat hebben ze vernieuwd.
Bovendien hebben ze het electronisch gedeelte afgesteld (schijnt routine te zijn na vervanging v/e onderdeel) en de scherpte gecontroleerd.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor het bericht. Is dat afstellen te merken met de scherpte van je foto's van voor de reparatie (en defect)? Met andere woorden: is de camera nu scherper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:55:
Oke, bedankt voor het bericht. Is dat afstellen te merken met de scherpte van je foto's van voor de reparatie (en defect)? Met andere woorden: is de camera nu scherper?
Dat vroeg ik mij vanmiddag ook al af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Arjan A schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:36:
[...]

Zelf brengen en halen kostte me meer dan een uur extra in het Haagse verkeer, de prijs die Rofa rekende was €142,80 inclusief BTW.
okey, dat valt relatief wel mee, je hebt iig weer een compleet werkende camera :)

Moest laatst ook in Den Haag zijn, eerst in de buurt van Laan van NOI, daarna in de buurt van Rofa (Laan van Meerdervoort) en terug naar de snelweg naar Leiden - wat een bitch van een reis was dat zeg.. Note to self: voortaan in een echt grote stad niet meer met de auto, maar met OV of fiets, was sneller geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Er is niet echt een topic waarbij onderstaand verhaal volledig past, maar dit leek me het meest neutrale.

Ik krijg een leuk centje in juli, en ik ben al een tijdje aan het denken om over te stappen naar de 7D en wil daarbij een 70-200/4L IS te kopen.
Nou dacht ik eraan om naar een fotozaak te laten gaan om mijn huidige 40D (2,5 jaar oud, in zeer goede staat, nog geen 30K clicks mee gehad) in te ruilen.
Vandaag kom ik terug van Foto Rembrandt in Maastricht (hoog aangeschreven) en hebben mijn camera bekeken en getest.
Resultaat: 200 euro zou ik er nog voor krijgen, want ze moesten nog garantie geven bij doorverkoop enzo.
Ik had uitgelegd van te voren dat ik niet wist hoeveel clicks de 40D erop had, maar het was niet meer dan 25K, en sluitergordijn gaat 100K mee.
Ik kreeg de reactie: "aantal clicks maakt niet uit, hoe je 40D uitziet is belangrijker".

Kijk, ik ben niet iemand die het onderste uit de kan moet hebben, en heb begrip voor veel uitleg, waardoor ik dingen in perspectief kan plaatsen. Ik hoor her en der wel eens verhalen dat mensen over het algemeen hun camera afschrijven na 10K clicks (in hoeverre dat dat waar is), dus dat hij geen hoofdprijs meer opbrengt begrijp ik wel, maar ik vond de argumentatie van Foto Rembrandt knap waardeloos overkomen.

Misschien dat jullie er iets nuttigs over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nuttig weet ik niet, maar als ik maar 200 euro voor mijn 40d terug zou krijgen, dan zou ik hem gewoon houden als backup/whatever. Dat doe ik nu dus ook. En afschrijven bij 10.000 clicks? Dat zou bij mij 4 maanden zijn oid ^^
De beredenering vind ik ook knap waardeloos. Maargoed, ik ken Foto Rembrandt niet, ik weet wel dat in Venlo bij Foto Kino Linders hetzelfde gebeurd. Daar hebben ze bv. ook de 70-200 2.8IS I (!) voor 2300 euro staan... Ik snap niet echt dat dit soort winkels nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ach de prijzen zijn an sich wel in orde. Tis immers geen internetwinkel he, maar een "echte" fotograaf. 1389 euro voor een 7D...dat wijkt niet veel af van K-E en anderen.
1129 voor een 70-200/4L IS USM bij Foto Graus in Maastricht.....daar gaan mij ook de haren van overeind staan.

Maar ja, ze hadden wel even een 7D+70-200/4L kunnen verdienen aan me.
Maar met dit soort uitspraken ga ik toch een beetje twijfelen aan hun kundigheid.

Wat er met oom konijn aan de hand is qua prijzen weet ik ook niet meer :|
En tja K-E koop ik niet meer sinds dat akkefietje met die prijsverhoging NA sluiten koopovereenkomst, waarbij ik toen de hele shit geannuleerd had....dus ik moet maar even wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan hebben ze dus de ervaring dat de meeste klanten naar krasjes ipv clicks kijken, en daar handelen ze naar. Dus blame de klanten ipv de winkel. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mm, klinkt niet goed met K-E. Zelf al veel besteld en geen problemen mee gehad. Maargoed, ieder zijn keuze natuurlijk. Fotokonijn heb ik ooit 1x besteld, omdat ze de plamp nergens anders beschikbaar hadden, maar voor de rest vind ik die winkel zeker te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
dat hele verhaal kun je hier teruglezen:
Deathchant in "Prijsverhoging na betaling"
Ondanks dat dit misschien bij mij verkeerd afliep en verder geen problemen meer zijn geweest, vertrouw ik het niet meer.

Maar goed. Ik kan mijn 40D beter verkopen op tweakers of marktplaats of als 2e body houden. Maar ik zie de meerwaarde er niet van in om een 7D en 40D naast elkaar te houden.
Ik had gewoon wat meer foto-imago professionaliteit verwacht, en niet van die reacties die ik nu gehad heb. Maar goed. Er is niet direct haast bij, dus ik heb tijd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Volgensmij moet je er op MP nog wel 300e voor kunnen krijgen, is opzich wel een leuk bedrag want idd als je geen tweede body of reserve ding nodig denkt te hebben is het maar zonde. De 7D is natuurlijk stukken meer camera dan de 40D dus zal die die laatste ook niet heel veel meer aanraken denk ik...
Kzou zeggen zet hem gewoon op tweakers en/of MP en kijk of je er een leuk bedrag voor kunt krijgen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
TranceSetter schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:49:
De beredenering vind ik ook knap waardeloos. Maargoed, ik ken Foto Rembrandt niet, ik weet wel dat in Venlo bij Foto Kino Linders hetzelfde gebeurd. Daar hebben ze bv. ook de 70-200 2.8IS I (!) voor 2300 euro staan... Ik snap niet echt dat dit soort winkels nog bestaan.
Die winkels moeten er ook geld aan verdienen, wil je het meeste aan je eigen spul verdienen, zal je het particulier moeten verkopen.
Ik zal er eens op letten of het de 1-versie is bij Linders.
Wat ik wel weet is dat daar een 1-versie van de 16-35 staat voor 900 euro als nieuw.
Vond het bedrag al raar totdat ik zag dat het de 1-versie was, wordt al jaren niet meer gemaakt.
Het model zou uit een andere winkel komen?
Handel is handel heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
MadButcher schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:06:
[...]

Die winkels moeten er ook geld aan verdienen, wil je het meeste aan je eigen spul verdienen, zal je het particulier moeten verkopen.
Ik zal er eens op letten of het de 1-versie is bij Linders.
Wat ik wel weet is dat daar een 1-versie van de 16-35 staat voor 900 euro als nieuw.
Vond het bedrag al raar totdat ik zag dat het de 1-versie was, wordt al jaren niet meer gemaakt.
Het model zou uit een andere winkel komen?
Handel is handel heh.
Dat begrijp ik allemaal wel. Maar de helft meer op een lens gooien 1500 > 2300. Is een beetje extreem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Deathchant. Kan je even je gegevens mailen. Een collega van me probeert al maanden lang mijn 40D af te troggelen dus wie weet kan je aan hem verkopen. 300 tot 350 moet zeker lukken!

Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Ik heb ongeveer 9 maanden geleden een tweedehands 40D gekocht als opvolger voor mijn 450D. Hij had iets van 9000 clicks, dus echt helemaal niks, was altijd als backup-body voor een 5D gebruikt. Ik heb er toen € 370 euro incl. 8GB CF-kaart voor betaald. Dus zeg € 350 voor de body. De gemiddelde prijs van 40D's lag toen rond de €400 op MP, dus vond het wel een goede deal. Body zag (en ziet er nog steeds) spik en span uit.

Ik denk dat als je er nu €300-€350 voor krijgt op MP dat wel een goede deal is. Meer is altijd meegenomen zou ik zeggen. 50D's doen nu rond de €650 op MP (ff snel gecheckt), dus misschien moet €400 ook nog wel lukken. Het probleem is dat je echt iemand moet hebben die er naar op zoek is, want anders kopen mensen voor dat bedrag wel een 550/1100D omdat daar nog een lens bij zit.

Edit: haha, zie dus boven ^^ :P

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 07:56

Leevmeister

Analoge fotografie gek

40D's zijn toch wel echt populair op MP, ik zie ze zelfs soms zonder lens ook al voor méér dan 400 weg gaan, maar dan moet hij toch wel weinig clicks hebben.
Ik had mijn 40D gekocht samen met wat andere dingen, heb uiteindelijk er maar ongeveer €200 voor betaald, en hij had pas 4k clicks :+
Dit is uiteraard wel een extreem geval van een mooie deal hebben, maar een 40D is echt lastig te vinden voor 300-350 al hoor, 350 is meestal al minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Wat de clicks betreft vertrouw ik MP voor geen meter, vaak zie ik "aantoonbare 5245 clicks" in andere woorden de naam van het bestand vermeld staan. En als je een nette camera in je handen hebt geloof je het ook nog. Dat is wel het vervelende van canon, dat je niet bij alle cameras de shuttercount kan af/uitlezen.

Nog verder offtopic; over mooie deals gesproken, kwam laatst een soort van collega tegen en die had zn 50d, 70-200 f2.8 580ex2 17-85, 28-105 en nog meer lensjes en prul van de hand gedaan voor 1700e.. damnit had ik het maar geweten, dan had ik het zo van hem overgenomen (hij heeft nu een d7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas 2 40D's op Marktplaats gehaald, een voor een vriend, en een voor mezelf..
1e had 13.000 clicks, onbeschadigt, met china grip en 4 batterijen (1 ori, 3 chinees) -> 400 euro.
2e had 5200 clicks, onbeschadigt, zonder grip, en 4 batterijen (allemaal origineel) + 50mm f/1.8 -> 400 euro.
De 50mm verkocht aan eeen vriend voor 50 euro (vriendenprijs), en een originele BG-E2N grip bijgehaald (150 :X) dus totaal 500 kwijt geweest voor zo goed als nieuwe body + grip + 4 batterijen.

Met grip kun je wel 500 euro vangen op Marktplaats. Die twee die ik heb gekocht zijn wel echt dealtjes, heb ik 3 weken lang MP voor afgespeurd, je moet net iemand vinden in de buurt (want ja, 100km rijden kost ook geld).

Voor mij een upgrade vanaf een 400D, en voor die vriend z'n eerste dSLR.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik begrijp wel dat een winkel winst moet maken en de klant garantie moet bieden. Kijk als ik nou 85.000 clicks had gemaakt, dan had ik het wel kunnen begrijpen. Dan is het risico natuurlijk groot dat de klant gebruik moet maken van garantie. En dan zou die 200 euro enigszins gerechtvaardigd zijn, maar ik vind 200 euro echt schokkend laag voor de camera die ik heb.
En sowieso, ze zeiden dat uiterlijk belangrijk is......Mijn camera heeft, behalve wat slijtage aan de ring-gripjes, helemaal niks. Ik zou niet zeggen smetteloos, maar hij is brandschoon. Dan vind ik 200 euro nog een lousy deal.....

ja nou ja, ik kan sowieso dat ene tooltje van fredmiranda downloaden om het aantal kliks te laten zien. Net even op MP gekeken en ze zitten toch echt tegen de 400-450 aan hoor. ik dacht zelf ook aan 400 euro.
Kep de originele doos, boekje, strap e.d. erbij en een extra originele canon batterij (pas nieuw gekocht).

Maar goed. Bedankt voor jullie informatie. Ik zal kijken wat ik doe. @F.Jacobse. Dat wordt eind juli/begin augustus.

[ Voor 40% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:01

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Leevmeister schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:17:
40D's zijn toch wel echt populair op MP, ik zie ze zelfs soms zonder lens ook al voor méér dan 400 weg gaan, maar dan moet hij toch wel weinig clicks hebben.
had ik dat maar eerder geweten, ik heb de mijne (een net / goed exemplaar) 9 maanden geleden voor 275 euro verkocht 8)7

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Denk dat € 400 opzich al een tijd een gangbare prijs is hoor. Heb mijne 1,5 jaar geelden gekocht voor minder. Moet er dan wel bij vermelden dat ik hem ook met een objectief en grip heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ach kijk, er zijn ook mensen die zo'n camera gekocht hebben voor 700 euro enkele jaren geleden en die moeten nu nog 650 euro hebben. Wat ik ook veel op MP zie, zijn mensen die hun 17-55 verkopen voor 800+ euro....of de 10-22 voor 650 euro en dat 2e hands, alleen maar omdat de nieuwprijs nu op het moment meer is. Kijk dat vind ik dus echt bezeikte boel. Die willen gewoon de hoofdprijs hebben voor een 2e hands product dat x-jaar oud is. Dat kun je niet maken.
Ik heb ook een 17-55 gekocht voor 800 euro 2 jaar geleden. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik nu nog 790 euro voor moet vangen en dan denken "tis maar wat de gek ervoor geeft".
Ik vind dat gewoon geen eerlijke handel meer, maar 200 euro voor mijn 40D vind ik het andere uiterste....

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Deathchant schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:22:
Ach kijk, er zijn ook mensen die zo'n camera gekocht hebben voor 700 euro enkele jaren geleden en die moeten nu nog 650 euro hebben. Wat ik ook veel op MP zie, zijn mensen die hun 17-55 verkopen voor 800+ euro....of de 10-22 voor 650 euro en dat 2e hands, alleen maar omdat de nieuwprijs nu op het moment meer is. Kijk dat vind ik dus echt bezeikte boel. Die willen gewoon de hoofdprijs hebben voor een 2e hands product dat x-jaar oud is. Dat kun je niet maken.
Ik heb ook een 17-55 gekocht voor 800 euro 2 jaar geleden. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik nu nog 790 euro voor moet vangen en dan denken "tis maar wat de gek ervoor geeft".
Ik vind dat gewoon geen eerlijke handel meer, maar 200 euro voor mijn 40D vind ik het andere uiterste....
Het staat een ieder toch vrij lekker te vragen wat hij / zij wil?

Dat niemand het koopt en dat het lang blijft staan of van arre moede maar van MP gehaald wordt a la..

Ik ben daar heel makkelijk in hoor. Als ik iets moois zie voor een te hoge prijs zie ik dat als een uitnodiging tot het doen van een bod. Wordt daar over hoonlachend over gedaan vind ik het nog steeds best ;)

Niemand is verplicht zijn / haar spullen voor een in zijn / haar ogen te lage prijs te verkopen. En das maar goed ook denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Mee eens.. had (wederom offtopic) mn 50mm 1.8 tekoop gezet en dacht van, 70e is mooi.. uiteindelijk een bod gekregen van 90e.. njah.. daaar zeg ik geen nee tegen.
Zelf als ik interesse heb ik iets vraag ik toch vaak wat de vraag/richtprijs is.. en als dat absurd hoog is in mijn ogen dan heb ik daar ook vrede mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Deathchant schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:22:
http://www.bol.com/nl/p/e...01004009594235/index.html

In dat boek wordt dat uitgelegd waarom mensen hun eigen dingen hoger in waarde schatten dan de mensen die het willen kopen. Het hele boek is een aanrader. Ik ben nu op de helft. Maar wat word ik vastgegrepen door de stof.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@menno en milo, hmmm misschien heb ik het wat te stellig gezegd in mijn post, maar ik ben het zeker met jullie eens hoor ;) Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij zich vraagt en wanneer iemand zich teveel vraagt, doe ik net als jullie ook een bod, en wanneer dat afgeslagen wordt, fine, maar dan zoek ik het ergens anders.

Wanneer ik mijn 10-22 te koop zou zetten voor 600 euro en biedingen stijgen tot 675 euro ofzo, en die persoon wilt em echt voor 675 hebben, dan heb ik daar geen problemen mee. Het is immers hun eigen keuze om meer te willen bieden. Dan laat ik de keuze aan de bieders, maar ik ben dan niet degene die zich (in mijn ogen dan) een asociaal hoge prijs vraagt voor een gebruikt, 2e hands product. Zo bedoelde ik het een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Het was ook niet direct tegen jou bedoeld hoor, ik vind het ook gewoon fijn als iemand 'normaal' doet. Van de week op MP zag ik een flitsertje staan dus mailde wat de richtprijs was want de biedingen waren ál 115euro.. dus dat neemt een verkoper ook niet serieus. Naja hij zei heel tactisch doe maar een realistisch bod.. dus ik had 150e geboden met de beredenering erbij dat het 2/3 van de huidige nieuwprijs was en hij ging akkoord.
Tja.. terwijl je inderdaad zoals jij aangeeft ook mensen ziet die gericht een afschrijving van 0,0 willen, maja die snijden zichzelf (hopelijk) ook in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kunnen we nu weer verder over de 40D babbelen en niet langer meer over marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Door (te) weinig gebruik de afgelopen tijd is de accu van mijn 40D ook erg slecht geworden. Kan ik de accu nog goed/beter krijgen? Ik ben nu bezig hem volledig op te laden, en hem dan volledig leeg te trekken door een diavoorstelling af te spelen op de camera. Zijn hier betere opties voor?
Mocht dit nu niet gaan werken, wat voor een nieuwe accu koop? Origineel of imitatie? Van imitatie begrijp ik dat ze vaak minder goed passen, en sneller leeg zijn. Maar ze zijn wel stukken goedkoper! Echter is er ook weel ontzettend veel keus; welke imitatie accu kun je het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

zunrob schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:15:
Door (te) weinig gebruik de afgelopen tijd is de accu van mijn 40D ook erg slecht geworden. Kan ik de accu nog goed/beter krijgen? Ik ben nu bezig hem volledig op te laden, en hem dan volledig leeg te trekken door een diavoorstelling af te spelen op de camera. Zijn hier betere opties voor?
Mocht dit nu niet gaan werken, wat voor een nieuwe accu koop? Origineel of imitatie? Van imitatie begrijp ik dat ze vaak minder goed passen, en sneller leeg zijn. Maar ze zijn wel stukken goedkoper! Echter is er ook weel ontzettend veel keus; welke imitatie accu kun je het beste kopen?
Ik heb zelf destijds voor mijn 20D een Lenmar gekocht, maar 1 was met een maand al kapot. Werd wel onder gerantie vervangen (Konijnenberg). De nieuwe was een stuk beter. Voor mijn 5D Mark II heb ik bewust 2 originele accu's gekocht. Die was al duur zat en wilde daar geen concessies doen.

Voor de 40D zou ik geen originele meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Fairy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:29:
[...]

Ik heb zelf destijds voor mijn 20D een Lenmar gekocht, maar 1 was met een maand al kapot. Werd wel onder gerantie vervangen (Konijnenberg). De nieuwe was een stuk beter. Voor mijn 5D Mark II heb ik bewust 2 originele accu's gekocht. Die was al duur zat en wilde daar geen concessies doen.

Voor de 40D zou ik geen originele meer nemen.
Nou, ik was niet direct van plan een nieuwe body te gaan kopen, dus ik wil wel investeren in een accu die nog een aantal jaar mee gaat. Maar 90 Euro voor een originele accu vind ik wel erg veel... Wat voor een replacement raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier een jupio accu voor de 40/50d die tot nu toe prima heeft gewerkt. (en phottix had ik ook trouwens)

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 14-06-2013 10:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zunrob schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Nou, ik was niet direct van plan een nieuwe body te gaan kopen, dus ik wil wel investeren in een accu die nog een aantal jaar mee gaat. Maar 90 Euro voor een originele accu vind ik wel erg veel... Wat voor een replacement raad je aan?
Kijk eens op eosdigitaal.nl en dan op het inkoop actie forum. Hier vind je tegen een goede prijs Phottix batterijen waar men ene goede garantie op geeft. Dus naar jaar defect nieuwe ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Daar kocht ik ze ook voor de 20D en 30D (BP511 accu), kostte zo'n 10 euro per stuk en die werkten prima. In de huidige cam heb ik een extra orginele.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik heb begrepen is dit wel een goeie:
http://www.aq4u.nl/catalo...&path=59_60&product_id=59

Overigens ik heb ook een vraagje, en wellicht een newbie vraag ookal fotografeer ik toch al zeker 5 jaar :)

Het gaat hierom:
Afbeeldingslocatie: http://users3.jabry.com/project22a/AF.jpg
Hetgeen VOOR de slash staat geldt voor de sluiterknop zelf en hetgeen ACHTER de slash staat geldt voor de AF-ON button.

Ik heb em gewoon op 0 staan maar ik vroeg me dus wat dingen af.

1: lichtmetering en AF staan gewoon los van elkaar he?
2: wat is het verschiil tussen optie 1 en 2? Doet hij bij 2 soms geen AF-lock ofzo?
3: wat is het nut van optie 3 om een lock te doen van de belichting (hij moet toch eerst meteren dan?) en dan de metering en af te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De batterijen waar ik naar verwees in een eerdere post zijn ook afkomstig van aq4u. Zelf bestel ik altijd via het forum. Scheelt weer iets en je sponsort het forum zo ook weer ;-)

Service altijd snel en correct zelfs keer nieuwe batterij gehad die na anderhalf jaar de geest gaf. Kan niet anders zeggen prima service.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Superdaantje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:14:
[...]

De batterijen waar ik naar verwees in een eerdere post zijn ook afkomstig van aq4u. Zelf bestel ik altijd via het forum. Scheelt weer iets en je sponsort het forum zo ook weer ;-)

Service altijd snel en correct zelfs keer nieuwe batterij gehad die na anderhalf jaar de geest gaf. Kan niet anders zeggen prima service.
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met aq4u. Een keer een afstandsbediening met kabelbreuk ontvangen. Ik kreeg zonder problemen gelijk een andere toegestuurd. Prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
Deathchant schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:26:
Wat ik heb begrepen is dit wel een goeie:
http://www.aq4u.nl/catalo...&path=59_60&product_id=59

Overigens ik heb ook een vraagje, en wellicht een newbie vraag ookal fotografeer ik toch al zeker 5 jaar :)

Het gaat hierom:
[afbeelding]
Hetgeen VOOR de slash staat geldt voor de sluiterknop zelf en hetgeen ACHTER de slash staat geldt voor de AF-ON button.

Ik heb em gewoon op 0 staan maar ik vroeg me dus wat dingen af.

1: lichtmetering en AF staan gewoon los van elkaar he?
2: wat is het verschiil tussen optie 1 en 2? Doet hij bij 2 soms geen AF-lock ofzo?
3: wat is het nut van optie 3 om een lock te doen van de belichting (hij moet toch eerst meteren dan?) en dan de metering en af te starten?
Bij optie 3 koppel je metering en Af los van elkaar. Dus je kunt met de ene knop de focus kiezen, en dan met de sluiterknop de lichtmeting starten. Dan kun je dus zonder opnieuw te focussen wel een nieuwe foto met andere belichting/compositie maken.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste