Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
W.Wezz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:48:
Ik hoop nog deze week mijn 40d binnen te krijgen, ik lees dat de 40d/50d spatwaterdicht zijn en ook wel enigsinds wat stof/zand aan kunnen. Maar kan niet echt vinden of mensen dat ook echt hebben geprobeerd en wat er bedoeld wordt spat waterdicht. Kan ook geen gebruikerservaring vinden.

Toch ben ik benieuwd hoe mensen omgaan met de 40/50d wanneer het licht begint te regennen of dat het erg stoffig is (oud en nieuw/strand/storm ed). Moet ik dan direct stoppen met foto`s maken of hoe gaat dat?
tja helaas is ie niet totaal sealed, maar ik ga er niet voorzichtig mee om. Als het regent probeer ik m'n camera wel enigzins af te schermen maar het houdt me absoluut niet tegen. Stof al helemaal niet. Vorig jaar op de stranden van zuid spanje heeft ie heel wat te voorduren gehad, maar hij doet 't nog steeds goed. Ohja, ik heb 'm ook een keer op straat laten vallen. Niet aan te bevelen, maar het enige wat ik er aan over heb gehouden is een dode pixel in het beeldscherm. Nog steeds niet proberen hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Als het het wat begint de spetteren ga ik vrolijk door. Ik las hier eens de opmerking van zolang jij het volhoudt zal de camera dat ook wel doen, of iets in die richting en dat vond ik wel toepasselijk.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Milo. schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:54:
Als het het wat begint de spetteren ga ik vrolijk door. Ik las hier eens de opmerking van zolang jij het volhoudt zal de camera dat ook wel doen, of iets in die richting en dat vond ik wel toepasselijk.
Haha, die is goed, ik ga het alleen niet proberen!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik heb twee weken geleden nog de hele dag in de miezelregen gestaan met de 40d en 70-200. Beide niet echt weathersealed, maar ze hebben er toch niks aan over gehouden :) voor mij is het geen mooi-weer camera, al maak je wel vaak foto's als het droog is. En in een hoosbui ga ik er ook niet mee staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Beetje regen is geen probleem, 40d + 70-200 hele dag langs het circuit in de regen (afwisselend motregen tot aardig doordruppelen) zonder een centje pijn. Als het echt hard gaat regenen zou ik het zelf niet doen maar dan ga ik zelf ook schuilen. Dus ik denk dat de opmerking hierboven wel klopt ja, gewoon lekker foto's maken. Zorg wel voor een zonnekap voor je lens, is meteen een regenkap zodat je frontelement niet onder de druppels komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Gelukkig zit er bij mijn bestelde Canon 70-200 L IS een lens kapje, en zo te zien hebben de heren hierboven ook een 70-200, gaat dus helemaal goed komen.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Ik dacht dat de 70-200 f/4 non-IS niet weathersealed is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
universal creations schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:52:
In dat geval zou dat gunstig zijn voor mij want heb wel de IS besteld.
Maar misschien wel handig voor andere om dit te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

De non-IS varianten van de 70-200's (zowel de F4 als de 2.8 versie) zijn niet geweathersealed (geen extra rubbers in de lens of bij de mount). Is dit een probleem? De praktijk leert dat de niet-geweathersealde L-lensjes niet zo snel de brui eraan geven hoor.. I.c.m. de 1D3 vind ik het overigens wel fijn dat een flinke bui voor mij geen probleem zal zijn.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een 40D. Het viel me vandaag op dat dat er een vlek (klein, linkerkant tegen toestel aan, soms alleen zichtbaar vanaf een bepaalde hoek) zit op het top LCD scherm. Iemand een idee hoe dat kan komen?

Ben van plan om morgen hier Foto Konijnenberg eens over te bellen.

PS lijkt langzaam weg te trekken, mogelijk er tegenaan gebutst ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Cardinal op 28-05-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je een vieze vinger vlek of een krasachtige vlek? Nou ik denk dat als het niet echt groot en storend is dat het geen kwaad kan.
Moet je je schermpje over een maandje eens bekijken hoe die er dan uit ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ooit wel eens een LCD horloge gehad? Het lijkt meer alsof er druk staat op de LCD. Het lijkt er nu op dat het steeds meer wegtrekt. Ik kon het zonet niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Die druk tegen LCD zou best de oorzaak kunnen zijn. Dat zou vermoedelijk in dit geval wel een aardige druk geweest moeten zijn. Probeer het in de toekomst te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
cardinal808 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:51:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een 40D. Het viel me vandaag op dat dat er een vlek (klein, linkerkant tegen toestel aan, soms alleen zichtbaar vanaf een bepaalde hoek) zit op het top LCD scherm. Iemand een idee hoe dat kan komen?
Had ik laatst ook even. Het ging over toen ik m'n (polaroid) zonnebril afzette...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Nou, ik kom er niet uit... Ik blijf een stukje zwart schuim in de hoeker zien... :| Matglas heb ik al letterlijk 30 keer opnieuw er in gezet, en hij lijkt er ook wel goed in te zitten, maar blijkbaar toch niet gezien ik dingen zie die ik niet moet zien... Hier heb ik nog gekeken, maar de mijne lijkt in dezelfde positie te zitten... :?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

nieuws: Reparatiebedrijf ETB vraagt faillissement aan
Na bovenstaand bericht kneep ik hm even.
Meteen Media Markt gebelt en gelukkig is mn 40D al terug en kan ik hm vanavond ophalen :)
Nu maar hopen dat alles in orde is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
universal creations schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:52:
Dat klopt helemaal, maar het weerhoud mij er niet van om ermee in de regen te gaan staan. Als ik een 1DIII die volledig weathersealed is zou hebben, dan ging ik ook voor de 70-200 IS, maar nu moet je toch al met je camera uitkijken, dan kan die lens daar ook wel tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Ben afgelopen weekend door de Millingen waard gelopen met mijn camera, daar heb ik een vreemd verschijnsel gehad:
Ik heb een 40D met 17-55 2.8IS van Canon erop en BG-E2N grip eronder. Meestal staat de camera op M zo ook afgelopen vrijdag, op een gegeven moment kon ik noch mijn sluitertijd noch het diafragma verstellen. Camera uit en weer aan geen effect, stand Av of Tv geen effect, batterijen eruit geen effect uiteindelijk na lens eraf en er weer op deed hij het weer normaal. Is er iemand die hier een oorzaak voor heeft zodat ik het in de toekomst kan voorkomen?

Nog een ander klein dingetje, maar ik denk dat dit inherent is aan het camera met lens: op een afstand van ongeveer 25 meter krijgt de lens het onderwerp 9 van de 10 keer niet meer scherp. Tot op een meter 10 - 15 is die scherp en één keer scherp. Maar verder weg misfocust hij steeds vaker. Ik praat nu over een zonnige dag buiten in de openlucht, sluitertijd rond 1/1000ste.

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Er zijn meer lenzen die moeite hebben met op bijna oneindig focussen. Probeer eens iets contrastrijk te fotograferen, kijken of dat nog iets uitmaakt. En anders laten bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Riesenbaby schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:35:[..] uiteindelijk na lens eraf en er weer op deed hij het weer normaal[..]
Heb ik één keer meegemaakt met mijn 24-105. Ook lens eraf en er weer op en alles werkte weer. Is inmiddels anderhalf jaar geleden, en heb het nooit meer gehad.
Ik houd het erop dat er een vuiltje tussen de contacten zat. Ik was behoorlijk paniekerig toen...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Er zijn meer lenzen die moeite hebben met op bijna oneindig focussen. Probeer eens iets contrastrijk te fotograferen, kijken of dat nog iets uitmaakt. En anders laten bijstellen.
Das een goeie, dat kan ik nog eens controleren. Is niet helemaal op oneindig, als ik met de hand focus zit ie er net voor.
Arjan A schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:51:
[...]
Heb ik één keer meegemaakt met mijn 24-105. Ook lens eraf en er weer op en alles werkte weer. Is inmiddels anderhalf jaar geleden, en heb het nooit meer gehad.
Ik houd het erop dat er een vuiltje tussen de contacten zat. Ik was behoorlijk paniekerig toen...
Ik dus ook...
Loop midden op de heide, reageert die nergens meer op. Vrouwtje was er ook bij, dus die ook helemaal in paniek...

Was een gezellig moment

[ Voor 23% gewijzigd door Riesenbaby op 04-06-2009 12:48 ]

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb het ook eens gehad, ook met de 24-105. Camera reageerde nergens meer op, maar de accu\'s eruit halen was genoeg om hem weer te laten werken. Naja, ik maakte me, en maak me er nog steeds niet druk om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Mijn nieuwe 40d heeft ook een donkerder vlekje in het top-LCD die alleen zichtbaar is onder een bepaalde hoek.
In het vakje voor de WB onderaan, op de plek waar je TL symbool staat voor WB.

Je ziet het alleen als je er op een bepaalde manier tegenaankijkt.
Nieuw uit doos gehaald. Kan dus geen druk zijn.

Maar ik maak me er geen zorgen over, zolang ie het nog gewoon doet. (misschien wel een aanhechtingspunt oid).

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
zitten zoeken op plaatjes top lcd en meteen een gevonden waar het vlekje zichtbaar is:

Afbeeldingslocatie: http://rolandlim.files.wordpress.com/2007/09/_mg_7082-vi.jpg

onderin WB kader, voor de niet kenners, links tegen de rand, in het midden.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

vegtem schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:01:
zitten zoeken op plaatjes top lcd en meteen een gevonden waar het vlekje zichtbaar is:

[afbeelding]

onderin WB kader, voor de niet kenners, links tegen de rand, in het midden.
Komt zo veel bij Canon voor. Ik heb zo'n vlekje ook op het schermpje van de 40D (en ook vergelijkbare vlekjes op de schermpjes van de 430 & 580). Heeft iets te maken volgens mij met het feit dat Canon nou niet bepaald 1e kwaliteits LCD'tjes gebruikt (de 1D's hebben overigens vergelijkbare vlekken niet).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij mij zit daar op mijn 50d ook een vlek (op precies die plek), deze is echter alleen zichtbaar met een polariserende zonnebril. Mijn 30d heeft dat niet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook hier is het vlekje aanwezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een 40D met hetzelfde "euvel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Magic schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:11:
bij mij zit daar op mijn 50d ook een vlek (op precies die plek), deze is echter alleen zichtbaar met een polariserende zonnebril. Mijn 30d heeft dat niet.
Ik heb een 40D en inderdaad met polaroid bril goed te zien!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
* AjDuLion meld ook vlekje op lcd en op de 580EX II

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lol, en ik maar denken dat het alleen bij mij was. Ook ik heb dus 'last' van deze vlek :)

Overigens nog steeds dik tevreden met mijn 40D. Inmiddels uitgebreid met een Sigma DC 17-70 f/2.8 en het gaat weer enorm lekker :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Ik heb die vlek ook, 's avonds in de schemer buiten zie je 'm ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MadButcher schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:09:
Ik heb die vlek ook, 's avonds in de schemer buiten zie je 'm ook goed.
Gewoon even wachten tot het donker is, dan zie je hem niet meer...
Waarschijnlijk wordt de LCD bij de fabricage soms iets te stevig vastgezet, dan krijg je dit soort drukvlekjes. Ik heb ze niet (zonder zonnebril), maar ik vind het niet iets om je echt druk om te maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze ook niet.. maareuh, idem als Toff, geen zorgen om maken en lekker foto's schieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
gelukkig heb ik geen zonnebril op als ik aan 't fotograferen ben ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Toff schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:12:
[...]

Gewoon even wachten tot het donker is, dan zie je hem niet meer...
Waarschijnlijk wordt de LCD bij de fabricage soms iets te stevig vastgezet, dan krijg je dit soort drukvlekjes. Ik heb ze niet (zonder zonnebril), maar ik vind het niet iets om je echt druk om te maken eigenlijk.
Dat het een drukvlekje is dacht ik ook al. Dacht al dat ik het mischien zelf gedaan had.
Maar idd, hoogstwaarschijnlijk produktieproces afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan jullie om met de custom functies II, Beeld?
1 Ruisreductie lange sluitertijd aan/automatisch/uit
2 Hi ISO ruisreductie uit/aan
3 Lichte tonen prioriteit uitschakelen/inschakelen

Heeft dit echt invloed of is het gewoon extra data toevoegen net zoals de stand monochroom dat doet? (ben de naam even kwijt hoe dat genoemd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:08:
Hoe gaan jullie om met de custom functies II, Beeld?
1 Ruisreductie lange sluitertijd aan/automatisch/uit
2 Hi ISO ruisreductie uit/aan
3 Lichte tonen prioriteit uitschakelen/inschakelen

Heeft dit echt invloed of is het gewoon extra data toevoegen net zoals de stand monochroom dat doet? (ben de naam even kwijt hoe dat genoemd wordt).
Met ruisreductie gaat-ie na het nemen van de foto nog een foto met evengrote sluitertijd maken met de shutter dicht. Die twee foto's worden vergeleken en de ruis die in de zwarte foto voorkomt, wordt dan afgetrokken van de origineel genomen foto.
Erg handig als je foto's met lange sluitertijden maakt - niet dus.

Hi-ISO noise reduction is gewoon een extra functie.

Highlight-tone priority kan overbelichte delen opslaan met een lagere ISO-stand, zodat er in die lichte delen toch nog nuances voorkomen (denk aan trouwjurken oid). Kan handig zijn, moet je zelf bepalen. Kan achteraf niet erbij bewerkt worden.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

'k had mijn 40D graag aangesloten op m'n eee pc om foto's te downloaden van mijn 40D.

EOS utility wil niet installeren omdat de resolutie van m'n eee pc te klein is.
Een gewone driver vind ik niet zo direct.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Thanks,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heeft de 40D geen mass storage mode?

En anders ff ergens een card reader scoren?

Edit: idd geen mass storage mode zie ik: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page13.asp
Cardreader dan maar? Of even kijken of er andere manieren dan de EOS Utility zijn om via WIA met de camera te babbelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Orion84 op 20-06-2009 13:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:50:
Vraagje:

'k had mijn 40D graag aangesloten op m'n eee pc om foto's te downloaden van mijn 40D.

Thanks,
Maarten
en die zoombrowser die er mee komt op de CD van canon? heb ook zo'n netbookje .. en werkt perfect samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:50:
Vraagje:

Een echte Asus EEE PC? De mijne (904HA) heeft een knopje bovenin het toetsenbord waarmee ik de videokaart kan instellen op oa 1024x768 (beeld schuift dan heen en weer als je de cursor onderin of bovenin je beeld zet). Dat is voldoende om de Canon software (+ updates) te installeren. Daarna stel je hem weer op 1024x600. Een externe monitor aansluiten tijdens de installatie kan natuurlijk ook (enkel die dan gebruiken op de juiste resolutie). Na de installatie is de resolutie geen probleem.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:41:
[...]
Een echte Asus EEE PC? De mijne (904HA) heeft een knopje bovenin het toetsenbord waarmee ik de videokaart kan instellen op oa 1024x768 (beeld schuift dan heen en weer als je de cursor onderin of bovenin je beeld zet). Dat is voldoende om de Canon software (+ updates) te installeren. Daarna stel je hem weer op 1024x600. Een externe monitor aansluiten tijdens de installatie kan natuurlijk ook (enkel die dan gebruiken op de juiste resolutie). Na de installatie is de resolutie geen probleem.
'k had het ondertussen ook al uitgevogeld, maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb mijn 40D nu sinds mid januari en ik kreeg zojuist deze melding:
knip

Ik ga over 3 weken op vakantie naar Ierland waarbij ik de camera dus nodig heb.....
Gekocht bij fotokonijn. Garantie heb ik dus, maar dat zal wel langer dan 3 weken duren he?
Leuk, na 5 maanden al kapot :| Ik ben uiterst voorzichtig en zoveel heb ik niet eens geklikt. Ik doe er verder geen gekke dingen mee....

EDIT: probleem lijkt opgelost.
Schijnbaar gebeurt dit wel eens als je een usb kabel erindoet terwijl de camera nog aanstaat
Dat was dus het geval bij mij gister. Firmware is al de nieuwste 1.1.1 dus in principe zou de melding niet meer mogen voorkomen.
ik heb de battery eruitgehaald, camera op ON gezet, 5 minuten laten liggen, camera op OFF gezet, battery weer erin, en opgelost. Daarna handmatig nog de sensorcleaning gedaan en een paar keer camera aan en uit gezet en het probleem blijft vooralsnog weg.

[ Voor 56% gewijzigd door Nomad op 06-08-2009 11:39 . Reden: plaatje verwijderd, vroeg om inlog ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
toch nog even reageren hier.

zijn er meer mensen met grip (orgineel) die opeens van volle batterij naar leeg gaan ?

gister avond foto's gemaakt en opeens schoot hij van vol naar leeg.

nu heb ik nog wel een flink aantal foto's kunnen nemen maar zijn er maar 2 indicators op het lcd ?

tuurlijk ik had een spare batterij mee maar ik had niet gedacht dat ie opeens leeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Volgens mij is het wel bekend dat de batterij weergave op de 40D niet zo betrouwbaar is. Ik heb hem nog nooit op zelfs maar halfvol gehad, ook niet na honderden foto's op 1 lading. Ik vermoed dat ie na nog meer foto's ineens heel snel van vol naar leeg gaat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Nou kan je dan ook vele honderden foto's op een volle accu maken, volgens specs zo 800 en dat klopt ook wel. Hier is de meter ook redelijk betrouwbaar. Zodra alleen dat kleine stukje van het metertje nog over is kan ik nog ongeveer 100~150 foto's maken voor ie echt helemaal leeg is. Zodra ie knippert zijn het er nog een stuk of 20 gok ik. Dus bij het knipperen is het tijd om de nieuwe accu erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel de laatste firmware? Daar zit een fix in omtrent batterij capaciteit indicator.
De oudere firmware heeft een bug dat de camera zegt dat de batterij leeg is terwijl dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@Sick Nick: Als je 800 foto's op een lading kan schieten dan verwacht ik dat een camera na zo'n 500 clicks toch op zijn minst aangeeft dat de batterij nog maar halfvol is, maar dat doet die van mij dus niet. Ik heb zelf wel de laatste firmware, dus dat zal het (bij mij) niet zijn.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ook hier de laatste firmware.

en ik moet zeggen dat die 800 foto's wel ongeveer klopt op mijn vakantie heb ik +- 1047 foto's gemaakt en na 2 weken dacht ik om ze toch maar op te laden ookal gaf de camera vol aan vanwege een feest waar ik gevraagd voor was.

daarna (nu inmiddels 3 weken verder) niet meer opgeladen en gisteravond dus van vol naar halfvol (niet knipperen)

toen nog+- 100 foto's geschoten en naar huis vanochtend opgeladen en alles weer ok.

maar zoals ethirty zegt ik zou inderdaad verwachten dat hij dan op 500 clicks half vol zegt en dan bij 100 clicks left gaat knipperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik kijk nooit naar die indicatoren, maar ik heb altijd een extra accu bij me, voor m'n 40D + 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
ajhaverkamp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:41:
[...]

Ik kwam zelf ook met die oplossing, maar als ik DDP wil openen na de installatie, dan gaat ie alsnog janken dat hij op 1024x768 moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 15:25
Inmiddels heb ik al bijna een jaar mijn 40d naar volle tevredenheid. En inmiddels wil mijn vader er ook eentje. Nu zie ik echter dat ze niet meer leverbaar zijn bij kameraexpress en foka. Ik vroeg me af of de 40d er nu helemaal uit gaat. Ze staan inmiddels ook niet meer in het assortiment van de genoemde winkels. Weet iemand misschien dit? :)

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat2005 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:42:
Inmiddels heb ik al bijna een jaar mijn 40d naar volle tevredenheid. En inmiddels wil mijn vader er ook eentje. Nu zie ik echter dat ze niet meer leverbaar zijn bij kameraexpress en foka. Ik vroeg me af of de 40d er nu helemaal uit gaat. Ze staan inmiddels ook niet meer in het assortiment van de genoemde winkels. Weet iemand misschien dit? :)
hij gaat er definitief uit.dus wat je vindt zijn restpartijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ mat2005: Prima keuze, ik heb hem zelf ook. ;) Er zijn nog wel winkels die hem aanbieden, bijvoorbeeld FK. Echt géén geld voor een fijne body!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat de 40D inmiddels bijna 700 euro kost terwijl hij een paar maanden terug 620 was. Zat er over te denken hem te kopen omdat ik hem beter vind dan de 50D maar dat gaat even niet door nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
WTF ? 700 euro!!!

Ik heb hem op e-bay bij canon Outlet voor 450,- opgeraapt.

Wow ik vind 700,- echt teveel i.v.g. met de 50D

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:20:
Wel jammer dat de 40D inmiddels bijna 700 euro kost terwijl hij een paar maanden terug 620 was. Zat er over te denken hem te kopen omdat ik hem beter vind dan de 50D maar dat gaat even niet door nu.
das idd nogal dik aan prijs voor minder dan 700 had ik men 50D die ik beter vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:20:
Wat vindt je dan beter aan de 40D? :?

Ik heb een 40D en mijn broer de 50D, en ik zie alleen maar voordelen aan de 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 07:03
idd...

50D is echt wel een leuke upgrade tov 40D.. (hoog resolutie scherm, betere focus in live-view, beter instelbare noise reduction en auto-lightning optimizer, lenzencorrectie, AF adjustment, etc)

Voor 600 euro was de 40D echt een catch, nu zou ik er ietsje bijleggen en voor een 50D gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 05-09-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou een tweedehands 40D halen, dat kost je minder en er zijn genoeg mensen die plannen up te graden naar een 7D of naar full frame gaan o.i.d. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een 40d kopen, zonder gebruikers sporen met grip. Camera heeft 25000 clicks gemaakt. Is dit veel? Zou hij het nog wel een jaartje volhouden denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Canon heeft de sluiter van de 40D voor 100.000 kliks gemaakt. Garantie dat de sluiter dat in de praktijk haalt heb je niet maar dat heb je met een nieuwe 40D ook niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:00
breinonline schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:48:
Canon heeft de sluiter van de 40D voor 100.000 kliks gemaakt. Garantie dat de sluiter dat in de praktijk haalt heb je niet maar dat heb je met een nieuwe 40D ook niet.
Klopt, mijne was stuk na 11XXX kliks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:16:
[...]

Wat vindt je dan beter aan de 40D? :?

Ik heb een 40D en mijn broer de 50D, en ik zie alleen maar voordelen aan de 50D.
Beter qua DR en ISO performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:08:
[...]

Beter qua DR en ISO performance.
Iso performance niet, de 50d laat consequent in tests zien dat hij op hoge iso's meer detail pakt dan de 40d (800 en 1600 iso zeker)
DR heb je gelijk in.

Ik zou ook liever de 50d willen dan de 40d.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daadwerkelijke metingen zeggen wat anders:

http://www.dxomark.com/in...and)/Canon/(brand2)/Canon

Kijk naar 'SNR18%' en 'Dynamic Range', en zorg dat je de 'print' tab aangeklikt hebt staan. ('print' is de enige zinvolle vergelijkings methode)

Daaruit zie je dat de 50D betere ruis én DR prestataties levert. Hetgeen ter verklaren valt uit het feit dat er bij de 50D geen ruimte meer tussen de microlenzen zit, en je dus net ietsje meer licht opvangt dan bij de 40D. Daardoor krijg je een betere signaal ruis verhouding. En aangezien de DR aan de onderkant begrensd wordt door je ruis, verbeterd de DR dus ook ietsje.

Als je 'screen' aanklikt, dan krijg je de verkeerde manier van meten, namelijk 100% crop, zoals de meeste review sites en consumenten doen.
In dat geval krijg je bij de 50D iets meer ruis per pixel, en gelijke DR.

NB: De DR 'meting' van dpreview mag je gerust vergeten, aangezien die twee verschillende ondergrenzen hanteren, en je dus nooit weet welke gebruikt is. (En eentje daarvan is volstrekt abitrair...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 09:33
Even een korte vraag. Gebruikt de 40D dezelfde batterij als in de 30D (BP0511 ofzo, ben te lui om het even op te zoeken)?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:24:
Even een korte vraag. Gebruikt de 40D dezelfde batterij als in de 30D (BP0511 ofzo, ben te lui om het even op te zoeken)?
Wat is er zoveel moeite aan om in google batterij 30D in te typen :?

Maar goed, ja daar gaat dezelfde batterij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@ nadroJ Ja!

edit: oeps net te laat...

[ Voor 54% gewijzigd door Backpacker op 06-09-2009 23:32 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 09:33
Thanks folks :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Is er eigenlijk nog een winkel waar de 40D geleverd kan worden? Bij zo'n beetje alle winkels staat 'ie in back-order heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
De eerste winkel die ik kijk, Kamera-Express heeft hem op direct leverbaar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Wat is precies het verschil tussen de transportmodus continu-opnamen met hoge snelheid en continu-opnamen met lage snelheid?

Neemt de camera concessies als je op hoge snelheid gaat schieten? of is het gewoon een softwarematige vertraging in het achter elkaar nemen van foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Volgens mij puur dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat is inderdaad gewoon een softwarematige vertraging. Het maken van 6,5 foto per seconde is leuk, maar niet altijd nodig. Ook is je kaartje minder snel vol.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het verschil is 3 vs 6 beelden per seconden. Het enige dat speelt is volgens mij de persoonlijke afweging of je de extra ruimte hebt om die extra beelden op te slaan. Oh en je haalt wellicht wat sneller dan anders het einde van de levensduur van je sluiter, maar dan moet je wel heel veel op burst schieten.

Bij (semi-)statische fotografie is single shot tot 3/sec meer dan zat, bij motorsport (of andere snel bewegende onderwerpen) kan 6 beelden/sec net het verschil uitmaken tussen die 'ene' plaat vastleggen of hem volledig missen. Het is dus maar net wat je wil bereiken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
En bij motorsport wil je dan weer langere sluitertijden gebruiken voor panning waardoor je die 6fps niet haalt :+ (is maar een voorbeeld hé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Oke bedankt allemaal, ik vind zelf de langzamere stand fijner. Ik heb snel dat ik 2 foto's heb in plaats van 1 als ik even vergeet dat ik hem op de snelle stand heb staan. Maar als het geen verschil in kwaliteit oplevert kan ik die andere ook wel eens wat vaker gebruiken als het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check. Ik zet m'n cam ook op de langzamere stand als ik hem aan iemand anders geef, scheelt een hoop dubbele foto's en overdreven panische schrikreacties. :+

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:38:
Daadwerkelijke metingen zeggen wat anders:

http://www.dxomark.com/in...and)/Canon/(brand2)/Canon

Kijk naar 'SNR18%' en 'Dynamic Range', en zorg dat je de 'print' tab aangeklikt hebt staan. ('print' is de enige zinvolle vergelijkings methode)

Daaruit zie je dat de 50D betere ruis én DR prestataties levert. Hetgeen ter verklaren valt uit het feit dat er bij de 50D geen ruimte meer tussen de microlenzen zit, en je dus net ietsje meer licht opvangt dan bij de 40D. Daardoor krijg je een betere signaal ruis verhouding. En aangezien de DR aan de onderkant begrensd wordt door je ruis, verbeterd de DR dus ook ietsje.

Als je 'screen' aanklikt, dan krijg je de verkeerde manier van meten, namelijk 100% crop, zoals de meeste review sites en consumenten doen.
In dat geval krijg je bij de 50D iets meer ruis per pixel, en gelijke DR.

NB: De DR 'meting' van dpreview mag je gerust vergeten, aangezien die twee verschillende ondergrenzen hanteren, en je dus nooit weet welke gebruikt is. (En eentje daarvan is volstrekt abitrair...)
Bedankt voor de nuttige info! (jij ook Nomad)

Ik verkeerde nog steeds in de veronderstelling dat ruis en DR beter waren bij de 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...

Ik heb sinds kort een Canon 40D en ben er zeer tevreden over...
Maar één ding vind ik raar...

Overal kan je lezen (in reviews ed.) dat de burst bij jpg rond de 75 foto's ligt...
Ik geraak echter niet hoger dan 6!
Dus na 1 secondje zit de buffer vol, en moet hij steeds eerst de foto wegschrijven naar 't kaartje...
Ik zie in de viewfinder vóór 't scherpstelbolletje ook '6' staan, maw. dat er dus slechts 6 foto's kunnen worden genomen. Na die 6 foto's zie ik dan telkens 'busy' staan voor een 1/3 seconde, en dan gaat hij weer verder.
Volgens mij zouden dat toch heel wat meer foto's moeten zijn niet?

Ik heb 'm op JPG staan, 100ISO, ...
Ook op RAW doet hij 6 foto's en dan gedaan...

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:15
Tja, voor de hand liggende vraag: wat voor geheugenkaartje heb je er bij gekocht?
Daar is natuurlijk de burst rate direct van afhankelijk..

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet er volgens mij niks toe. De interne buffer zou 75 foto's moeten kunnen bevatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Als je "Hi Iso ruisreductie" aanzet (wat werkgeheugen van de camera vreet, buffer dus) heb je idd maar ruimte voor een burst van 6.

Zet dus custom function II - 2 op uit en voila: je hebt weer een buffer van 72 stuks. Handleiding pagina 156 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesss! bedankt :-)
Eigenlijk wel vervelend, want die ruisreductie had ik direct aangezet...
Ik veronderstelde eigenlijk dat bij ISO 100 er geen ruisreductie meer was, maar las net op die bewuste pagina 156 dat die er blijkbaar wél nog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ruisreductie is IMO iets wat achteraf geprocessed wordt na het maken van de foto. En aangezien ruisreductie details minder maakt staat die bij altijd uit. Als een foto dan ruisreductie nodig heeft dan doe ik dat wel achteraf op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja als ik serieuze foto's maak, doe ik toch altijd raw...
Ik dacht gewoon, als ik kiekjes maak, dan zit er toch al geen ruis meer in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Het probleem is nu toch opgelost? Dus ik denk dat er maar een slotje op moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
high iso ruisreductie maakt twee fotos achter elkaar met dezelfde belichtingstijd. 1 keer met de sluiter open en 1x met de sluiter dicht. Die zwarte foto bevat een profiel van de ruis, die vervolgens van de belichte foto afgetrokken wordt. Deze methode werkt beter dan anti-ruis software die maar 1 foto tot zijn beschikking heeft, Nadeel is dat dit meer tijd en (tijdelijke) ruimte kost tijdens het fotograferen. Resultaat: kleinere burst diepte en lagere fps.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
mennovanw schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 00:15:
Zet dus custom function II - 2 op uit en voila: je hebt weer een buffer van 72 stuks. Handleiding pagina 156 ;)
Dat is scarry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Stom dat dit probleem niet in het algemene 40D-topic is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

topic:

[Canon 40D] te lage burst
gemerged met 40d topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Zeker niet goed gekeken: Canon EOS 40D dSLR

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

vandijk schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:01:
high iso ruisreductie maakt twee fotos achter elkaar met dezelfde belichtingstijd. 1 keer met de sluiter open en 1x met de sluiter dicht. Die zwarte foto bevat een profiel van de ruis, die vervolgens van de belichte foto afgetrokken wordt. Deze methode werkt beter dan anti-ruis software die maar 1 foto tot zijn beschikking heeft, Nadeel is dat dit meer tijd en (tijdelijke) ruimte kost tijdens het fotograferen. Resultaat: kleinere burst diepte en lagere fps.
Dat is ruisreductie lange sluitertijd die inkicked bij sluitertijden van een seconde of langer (methode heet "dark frame substraction") en dus iets anders dan hier aan de hand was..

De hoge iso ruisreductie is gewoon een algoritme wat de camera toepast wat rekenkracht en werkgeheugen vreet (maar wat wel aardig effectief is). Er komen geen opnamen met dichte sluiter aan te pas hoor..

@cardinal 808

wat is scary (want littekens heb ik niet zoveel hoor ;))? Ik sta godbetert de hele dag dit soort vragen te beantwoorden op werk, is het dan gek dat ik dat zo weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mennovanw schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:24:
[...]@cardinal 808

wat is scary (want littekens heb ik niet zoveel hoor ;))? Ik sta godbetert de hele dag dit soort vragen te beantwoorden op werk, is het dan gek dat ik dat zo weet?
Dat je het weet ..ok.. maar het exacte pagina nummer... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

Ik wilde eerst een Nikon D90 kopen, maar begin nu toch naar Canon te neigen...
Redenen: Native ISO 100, ligt erg prettig in de hand en ik vind (denk ik) de knoppen voor iso en dergelijke rond het scherm logischer werken dan bij de Nikon.
Ze hebben bij Canon allemaal 2 functies die je met de 2 verschillende wieltjes kan bedienen, werkt perfect volgens mij.
Echter nu de vraag... 40D of 50D...
Blijft toch lastig

Suggesties/argumenten voor 1 van beide?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Die vergelijking is echt al vaak genoeg gemaakt. lees dit topic en die van de 50D goed door zou ik zeggen... Argumenten genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

50d.
Hoop dingetjes verbeterd die toch wel fijn zijn. Die body is vrij gelijk aan mijn 5d2 en dingen die ik daar handig van vind zijn:
-goede lcd achterop
-bouw van de body, net weer andere plastics dan vroeger
-flash kunnen bedienen vanuit camera
-detail op lage iso wat vast gelegd wordt.

allemaal van die kleine dingen die fotograferen heel fijn maken in de praktijk, maar waar je van te voren niet zoveel waarde aan hangt.
En natuurlijk de andere voordelen die reviews ook noemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik dacht dat je de flash ook vanuit een 40D kon bedienen? En de 50D heeft dezelfde materialen als 40D, maar de spleetjes zijn wat kleiner gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 20-10-2009 23:47 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste