Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik wil een timelaps video maken van mijn feestje, nu ga ik mijn 40D @ 12mm ergens in de hoek tegen het plafond aan plaatsen, deze sluit ik aan op mijn laptop en met de meegeleverde software kan ik de camera om een bepaalde tijd een foto laten maken. Het feestje gaat pakenbeet 7 uurtjes duren.

Mijn vraag is in hoeverre dit slecht is voor de spiegel als ik bijvoorbeeld 1 foto per seconde maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

mklkhanou schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:16:
Ik wil een timelaps video maken van mijn feestje, nu ga ik mijn 40D @ 12mm ergens in de hoek tegen het plafond aan plaatsen, deze sluit ik aan op mijn laptop en met de meegeleverde software kan ik de camera om een bepaalde tijd een foto laten maken. Het feestje gaat pakenbeet 7 uurtjes duren.

Mijn vraag is in hoeverre dit slecht is voor de spiegel als ik bijvoorbeeld 1 foto per seconde maak.
Het is natuurlijk niet goed voor je spiegel/sluiter-levensduur. Bij 1 foto per seconde over 7 uur maak je 25200 foto's een 40D zal waarschijnlijk iets van een verwachte sluiterlevensduur van een 75.000-100.000 foto's hebben.
Dus je pakt een goeie kwart van de levensduur af. :) je zou natuurlijk een andere interval kunnen nemen (5 of 10 seconden). Dat scheelt al een hele hoop. Maar nog beter zou je een videocamera kunnen gebruiken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

een paar testjes draaien met verschillende tussentijden en filmpjes wil ook helpen

Ik heb een test gedaan met elke 10 seconden een foto en 25 fps, maar dat was al behoorlijk saai en langdradig.

Hangt er ook net vanaf wat je er mee wilt doen, elke minuut kan al ruim genoeg zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:20:
[...]

Het is natuurlijk niet goed voor je spiegel/sluiter-levensduur. Bij 1 foto per seconde over 7 uur maak je 25200 foto's een 40D zal waarschijnlijk iets van een verwachte sluiterlevensduur van een 75.000-100.000 foto's hebben.
Dus je pakt een goeie kwart van de levensduur af. :) je zou natuurlijk een andere interval kunnen nemen (5 of 10 seconden). Dat scheelt al een hele hoop. Maar nog beter zou je een videocamera kunnen gebruiken.
Hm, ik denk dat ik er dan minder per minuut maak, 6 o.i.d. Met een videocamera kan ik geen hoek pakken als met de 40D op 12mm helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoy allemaal,
Ben nieuw in het 40D clubje ;)
(komende van de 400D)
Prachtige camera, heb spijt dat ik de switch niet eerder heb gemaakt.

De camera voelt veel beter gebalanceerd met de 70-200.
Autofocus in donkere situaties is een plezier tegen de 400D, zelfs met die verschrikkelijke hulpflashes af ;)

Het enige wat ik momenteel nog behoorlijk verwarrend vind, zijn de 2 aan standen.
Iemand een simpele uitleg hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij de 'bovenste' aan-stand werkt het draaiwiel achterop wel, bij de 'middelste' aan-stand niet. Afhankelijk van de stand van je camera kun je hiermee als ik het goed onthouden heb de belichtingscompensatie (Av en Tv) of het diafragma (M) instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je een ezelsbruggetje nodig hebt :)
Bovenste "aan" zie je een witte lijn, volg die lijn ;)

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:51
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nut ook niet helemaal inzie van 2 aan standen. Ik draai hem zelf altijd direct door naar de 2de aan stand. Is er überhaupt iemand die de "on" stand vaak gebruikt met een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het eens uitgetest, en mijn camera staat vanaf nu aan op het streepje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
sweetdude schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:08:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nut ook niet helemaal inzie van 2 aan standen. Ik draai hem zelf altijd direct door naar de 2de aan stand. Is er überhaupt iemand die de "on" stand vaak gebruikt met een reden?
Het ding zal er vast met een reden zitten, maar ik gebruik ook alleen de 2e stand maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Is denk ik een optie om te voorkomen dat je perongeluk een instelling aanpast met het wiel achterop. Op diafragma stand bv gebruik je het wieltje bovenop voor de instellingn en het grote wiel achterop voor belichtingscompensatie. Zet je hem op de middelste aan-stand dan kan je niet perongeluk over- of onderbelichten.

Hier staat ie standaard dus gewoon mooi op de complete stand want het werkt gewoon prettiger en sneller met het wiel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dunno hoe het zit met de 40D, maar de 1D heeft ook een CFN dat je de on-knop kan gebruiken om beide wieltjes te blokkeren, en dat is soms best nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Henk schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:36:
dunno hoe het zit met de 40D, maar de 1D heeft ook een CFN dat je de on-knop kan gebruiken om beide wieltjes te blokkeren, en dat is soms best nuttig :)
No shit? >:) wat een 1D al niet kan.. (bladert boekje door).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWAX:IT&item=330316878372

Zit er aan te denken om deze aan te schaffen.

Nu heb ik voor mijn 350D altijd zon Delta imitatie grip gehad, en die beviel prima. Maar deze ken ik dus niet, iemand er ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 27-03-2009 16:15 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
Damian schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:13:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWAX:IT&item=330316878372

Zit er aan te denken om deze aan te schaffen.

Nu heb ik voor mijn 350D altijd zon Delta imitatie grip gehad, en die beviel prima. Maar deze ken ik dus niet, iemand er ervaring mee?
Ik heb zelf de Phottix versie (volgens mij dezelfde) via Ebay incl 2 accus voor iets van 60 euro incl. verzendkosten via Ebay gekocht. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik geconstateerd dat de rubberen delen op de hoeken los beginnen te laten.
Hebben meerdere mensen hier last van en is het "normaal" of moet ik gaan reclameren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Weet niet hoe oud je camera is en onder wat voor omstandigheden je hem gebruikt, maar dat lijkt me zeker niet normaal.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn camera heb ik vandaag vier maanden geleden aangeschaft. Hoe oud de camera daadwerkelijk is weet ik niet.
Ik gebruik de camera onder normale omstandigheden. Bij een druppeltje regen komt die niet uit de tas en wordt al helemaal niet in stoffige omgevingen gebruikt. Ben er namelijk erg zuinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:49:
Zojuist heb ik geconstateerd dat de rubberen delen op de hoeken los beginnen te laten.
Hebben meerdere mensen hier last van en is het "normaal" of moet ik gaan reclameren?
Nee, dat is niet normaal. Ik heb een van de eerste 40D's en ik ben er niet zuinig mee geweest (o.a. een jaar lang wekelijks mee in weer en wind langs de voetballijn gestaan) en er is geen spoor van loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb met de grip van mijn vorige camera weleens meegemaakt dat er een hoekje wat loszat, maar die kon ik gewoon weer aanduwen en zat-ie weer vast.
Nou ben ik zelf niet echt zuinig op mijn camera. Het is eerder een tool dan een gadget voor mij, maar ik heb echt geen last van loslatende onderdelen, ook niet nu ik er even kritisch naar kijk. In jouw omstandigheden zou ik me al helemaal verbazen als er wat los zou laten, wellicht dat het om een productiefoutje gaat (lijm net op in de machine oid??).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:49:
Ik ben bang dat die onder cosmetische schade zal vallen en je daarom geen aanspraak zult kunnen maken op garantie.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:56:
Mijn camera heb ik vandaag vier maanden geleden aangeschaft. Hoe oud de camera daadwerkelijk is weet ik niet.
Ik gebruik de camera onder normale omstandigheden. Bij een druppeltje regen komt die niet uit de tas en wordt al helemaal niet in stoffige omgevingen gebruikt. Ben er namelijk erg zuinig op.
Neem een kostbaarheden verzekering voor je spullen. Ik snap dat je er enigszins zuinig mee bent, maar mijn camera neem ik mee om iets vast te leggen. Ik wil daarbij niet afhankelijk zijn van regen of stof. Het blijft een gebruiksvoorwerp dat mij moet behagen :) Nu wil ik niet stellen dat ik er ruig mee omga omdat ik een kostbaarhedenverzekering heb, maar ik gebruik de camera gewoon zoals ik altijd zou doen. Mocht ie kapot gaan dan ben ik verzekerd. (overigens is mijn 40D al eens onder water geweest (in de zee en ik zat eraan vast) en hij werkt nog steeds. <- om even aan te geven dat het goed is dat er maar een beetje sealing op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga maar eens met KE mailen om te kijken of het opgelost kan worden. Het kan niet echt kwaad, maar ik stoor me er toch wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

over die verzekering Jacobse, daar zou ik toch ook even over denken. ik heb direct alle spullen verzekerd toen ik ze binnenkreeg.
ik betaal 41,25 euro PER JAAR bij de ANWB voor een mobiele apparatuur verzekering. Ik heb dan wel de 40D+17-55 lens verzekerd. UV filter en Gorillapod niet.
Dekt: diefstal, schade door anderen, schade door eigen toedoen, op elke plaats ter wereld :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
Deathchant schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:28:

ik betaal 41,25 euro PER JAAR bij de ANWB voor een mobiele apparatuur verzekering.
bedankt voor deze tip,had laats de verzekeringsman bij me,en ik begon over zo,n verzekering.
de voorwaarde o.a bij diefstal uit auto 25% eigen risico enz enz bevielen me niet.
was dus al op zoek naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ervaringen verzekeringen anno 2008
Topic met een hoop info. Zelf heb ik voor zo'n 80 euro mijn apparatuur ter waarde van 4000+ euro verzekerd tegen diefstal, schade, etc. met een kostbaarhedenverzekering bij InterPolis. Voorwaarde is wel dat je daar al een verzekering moet hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb net via de Canon outlet op Ebay een 40D Body gekocht.

Aangezien dit mijn eerste DSLR is wil ik nog een beetje aanvoelen wat ik er precies mee ga doen dus denk ik erover mijn in eerste instantie een Canon 18-55 IS lens op te zetten omdat deze lekker goedkoop is en ik dan later over de aanschaf van duurder objectief wil denken (waarschijnlijk een 55-250 IS en op langere termijn de 17-55 F2.8). Is deze lens wel voldoende van kwaliteit voor de 40D of moet ik echt voor de (normaal als Kit standaard meegeleverde) 17-85 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Je vraag kan beter in het canonmount topic maar het antwoord is nee: de 18-55IS is een knappe lens om mee te beginnen en doet op veel fronten, niet alle, net zo goed als de 17-85.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:12:
[...]

Ja, dan zit er helaas niets anders op dan je 40D zo snel mogelijk te verkopen...
* Aansluiten van de cam (of ieder ander USB-device dat drivers vereist) zonder bijbehorende drivers is vragen om moelijkheden.
* "Standje C1" zegt helemaal niets, want dat is slechts een mogelijkheid om jouw eigen voorkeuren op te slaan. Moeten wij die gaan raden?
* Zonder "Canon" software zal je geen CR2 bestand van de 40D kunnen lezen, omdat het 14bits is.
* CF hoeft niet geformatteerd te worden, maar het mag natuurlijk wel.
Verder raad ik je aan om een cardreader te gebruiken om je foto's in te lezen. Ben helaas te lui om nog meer advies te geven, maar ik wil nog wel kwijt dat het geen kwaad kan om jezelf wat in de materie te verdiepen, als je hier serieus genomen wilt worden. 8)
Wat is het voordeel van een cardreader boven de cam met de usb kabel op de pc aansluiten??? Behalve dan dat je geen batterij van de cam gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:37:
[...]

Wat is het voordeel van een cardreader boven de cam met de usb kabel op de pc aansluiten??? Behalve dan dat je geen batterij van de cam gebruikt....
kabel aan cam is onhandiger,je cam kan vallen enz enz.
mischien is een reader ook sneller ?

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 17-04-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je moet anders constant het rubberen dopje voor de usb poort los halen, dat gaat ongetwijfeld lang goed maar na een paar jaar vrees ik dat het toch kapot gaat. Zonder die afdekking sta ik toch met wat minder vertrouwen in de regen foto's te maken dus ik hou liever dat dopje heel. Gewoon de kaart in de kaartlezer, ook iets snellere doorvoer (hoewel de 40D ook gewoon usb2 is dus echt traag is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hij ziet hem toch ook niet als externe schijf? Ik heb 1 keer via de camera foto's geprobeerd over te brengen maar dat werkte allemaal niet zo lekker. Vanaf dat moment gebruik ik altijd een cardreader.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand de 40D + grip + hand- en neckstrap?

Ik vraag me namelijk af of je een hand- en neckstrap tegelijk vast kan maken aan de bevestigingspunten. En kan iemand mij ook vertellen of de handstrap vast gezet wordt aan het "beugeltje" van de grip of aan het statief schroefdraad. Ik zie namelijk ook handstraps voorbij komen die een lompe beugel hebben dat daaraan vastgeschroefd wordt en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:43:
Gebruikt iemand de 40D + grip + hand- en neckstrap?

Ik vraag me namelijk af of je een hand- en neckstrap tegelijk vast kan maken aan de bevestigingspunten. En kan iemand mij ook vertellen of de handstrap vast gezet wordt aan het "beugeltje" van de grip of aan het statief schroefdraad. Ik zie namelijk ook handstraps voorbij komen die een lompe beugel hebben dat daaraan vastgeschroefd wordt en dat wil ik niet.
Mijn Canon handstrap zit fijn aan het beugeltje onder de grip vast, en er kan ook tegelijkertijd een neckstrap aan. Gebruik die handstrap alleen als ik echt lang met die camera moet sjouwen, omdat ik over de nek of schouder dragen niet fijn vind. Want die strap beperkt wel een beetje in bewegingsruimte met je hand. Als je nu van landscape naar portrait wil, dan draai je de camera makkelijk. Met strap moet je de hand er echt uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Ik gebruik de neckstrap niet, ik vindt hem hinderlijk. En bovendien heb ik het idee dat hij ergens achter kan blijven haken en dan mijn camera uit de hand trekt

Bij mij zit hij ook aan het beugeltje onderin de grip vast. Bij de Canon handstrap zit een kunstof sluiting en een metalen plaatje met drie sleufjes. Het plaatje met drie sleufjes komt boven bij de beugel waar normaal de neckstrap aan zit, hier kun je dan je neckstrap weer aan vast maken. De kunstof sluiting komt in de opening van de handstrap.

zie ook deze link:
http://forum.belgiumdigit...gen-60440.html#post553360

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus de E1 is geschikt. (geen lelijke montage beugel op de plek voor het statiefbeugel)

Op zich hebben jullie wel gelijk dat het lelijk mis kan gaan op het moment dat je met de neckstrap ergens achter blijft haken. Maar missen jullie het ding niet op een gegeven moment?
Ik zit er nu dus wel aan te denken om hem er af te laten ivm de veiligheid maar ik ben bang dat ik hem ga missen.
Nou ja, de praktijk moet het uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:47:
Oke, dus de E1 is geschikt. (geen lelijke montage beugel op de plek voor het statiefbeugel)

Op zich hebben jullie wel gelijk dat het lelijk mis kan gaan op het moment dat je met de neckstrap ergens achter blijft haken. Maar missen jullie het ding niet op een gegeven moment?
Ik zit er nu dus wel aan te denken om hem er af te laten ivm de veiligheid maar ik ben bang dat ik hem ga missen.
Nou ja, de praktijk moet het uitwijzen.
Nou, heb de neckstrap er wel om, maar die wikkel ik altijd om mijn arm :P Moet ook eigenlijk een arm-strap heten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Mobyrick schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:37:
Je vraag kan beter in het canonmount topic maar het antwoord is nee: de 18-55IS is een knappe lens om mee te beginnen en doet op veel fronten, niet alle, net zo goed als de 17-85.
WTF ?

Ik snap de zin niet... bedoel je nu juist wel of niet dat de 18-55 het zelfde is als de 17-85?
Of bedoel je niet de 18-55 IS USM f2,8 ?

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

BroederM schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:16:
[...]WTF ?

Ik snap de zin niet... bedoel je nu juist wel of niet dat de 18-55 het zelfde is als de 17-85?
Of bedoel je niet de 18-55 IS USM f2,8 ?
Een Canon 18-55 USM f2.8 bestaat niet, ik denk dat je de 17-55 IS USM f2.8 bedoeld. ;)

Ik denk dat de volgorde van goed naar "slecht" wat scherpte betreft als volgt is:
17-55 IS
18-55 IS
17-85 IS
18-55 non-IS

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:20:
[...]

Spiegel gewoon opgeklapt laten? Moet toch wel een setting te vinden zijn waarmee dat kan... (heb mijn 40D pas 3 dagen dus ik zou het zelf eerlijk gezegd niet eens weten of dat mogelijk is bij een serie foto's).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:55:
[...]
Een Canon 18-55 USM f2.8 bestaat niet, ik denk dat je de 17-55 IS USM f2.8 bedoeld. ;)

Ik denk dat de volgorde van goed naar "slecht" wat scherpte betreft als volgt is:
17-55 IS
18-55 IS
17-85 IS
18-55 non-IS
Dat hangt er wel een beetje vanaf welke scherpte je bedoelt; de 17-85 maakt gehakt van de 18-55 in het centrum. Helaas geldt het andersom voor de randen ;)

Ik denk dat de 18-55 IS met name interessant is om in een kit te kopen. Voor die paar tientjes heb je een leuk objectief! Ga je hem los kopen, dan betaal je er relatief veel geld voor en dan is de 17-85 denk ik nog een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op maandag 20 april 2009 @ 02:44:
[...]

Spiegel gewoon opgeklapt laten? Moet toch wel een setting te vinden zijn waarmee dat kan...
Ja dat kan. Maar... en dan? Dan maak je 1 foto. Het idee is om meerdere foto´s te maken met een interval.

Edit: ben jij niet diegene met roze my little pony Technics sl 1200mk2?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

AEB werkt ook niet met mirror lockup. Ik heb liggen klooien met de zelfontspanner, mirror lockup en AEB. Wanneer de mirror lockup aanstaat, moet ik bij elke nieuwe foto in AEB mode, opnieuw op de knop drukken. Weet iemand of dit anders kan?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Deathchant schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:14:
AEB werkt ook niet met mirror lockup. Ik heb liggen klooien met de zelfontspanner, mirror lockup en AEB. Wanneer de mirror lockup aanstaat, moet ik bij elke nieuwe foto in AEB mode, opnieuw op de knop drukken. Weet iemand of dit anders kan?
Volgens mij (weet het niet 100% zeker) blijft de spiegel opgeklapt als je live-view modus aan hebt staan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
spiegel blijft inderdaad opgeklapt als je live view modus gebruikt.

bij een foto klapt hij weer terug en maakt een foto.

ook werkt autofocus niet met live view en moet voor herfoccusen of handmatig of gaat de spiegel terug focus spiegel weer opgeklapt.

wat je dus evt zou kunnen doen is tethered aansluiten en dan vanuit de live stream de foto's pakken maar high res ist niet meer dan.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Is het wel goed voor de sensor om al die uren onder stroom te staan, volgens mij gaat dat best wel opwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik gebruik geen live view. Ik gebruik live view alleen om te checken of de horizon goed staat wanneer ik mijn cam met de gorillapod om een paal gebonden heb ofzo.

Ik heb gewoon de zelfontspanner op 2 sec staan, AEB aan en dan maakt ie zelf 3 foto's. Wanneer mirror lockup aanstaat, moet ik steeds tussen de 3 foto's door op de knop rammen. Ik zal het eens met liveview proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 20-04-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Sick Nick schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:59:
Is het wel goed voor de sensor om al die uren onder stroom te staan, volgens mij gaat dat best wel opwarmen?
In de handleiding staat dat als tijdens liveview de temperatuur te hoog oploopt de camera liveview zelf uitschakelt. Hoelang dat duurt dat te warm worden staat er dan weer niet in.

edit: ik kan me tenminste herinneren dat het in de handleiding staat. Maar nu ik er over nadenk zou het ook geschreven kunnen zijn op dpreview.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 20-04-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nou, mijn liveview gaat automatisch uit, maar volgens mij heeft dat meer te maken met stroombesparing als met de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:40
Nu ook een blijvende Err. 99 bij het nemen van een foto.
Live-view werkt wel, en dan foto knippen ook, maar niet op de normale manier.
Lenzen verwisseld, accu verwisseld. Helpt niet.
Het lijkt mechanisch.
Net of die foto probeerd te nemen met lange sluitertijd, althans bij de zoomlenzen.
Bij de 50mm vaste lens klinkt de sluitertijd korter lijkt het.
Maar misschien dat de spiegel niet binnen een bepaalde tijdslimiet opklapt of de sluiter niet op tijd opengaat?
Heb 'm een paar weken geleden nog schoon laten maken bij de fotozaak.
Ik zit nog net 3 weken binnen de garantie van een jaar (geluk bij een ongeluk).

Ik hoop dat ze 'm kunnen maken en dat ik niet een andere 2e handse terug krijg die meer op de teller heeft staan.
Dus vanwege het aantal kliks (zit nu op circa 16.000 van de 100.000).
Iemand hier ervaring mee?
En hoe kan je controleren hoeveel kliks een ' vreemde' 40D erop heeft zitten?

p.s.
Tegen de meerprijs een 50D aanschaffen zou ik ook nog niet zo erg vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door MadButcher op 01-05-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MadButcher schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:53:
En hoe kan je controleren hoeveel kliks een ' vreemde' 40D erop heeft zitten?
Niet, AFAIK. Wel zwaar vrouwelijk geslachtsorgaan, maar tevens mazzel dat je nog garantie hebt. 16k is veel te weinig voor een 40D, maar hoe kom je bij 100k? Hopelijk duurt het niet te lang voor je weer kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:38:
[...]
maar hoe kom je bij 100k?
canon-spec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Linkje? volgens mij is de geschatte gemiddelde levensduur van de sluiter een van de grootst bewaarde geheimen van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:09:
[...]

Linkje? volgens mij is de geschatte gemiddelde levensduur van de sluiter een van de grootst bewaarde geheimen van Canon.
Hmmm, ik zou zeggen, check dpreview even, want volgens mij reppen die persberichten sinds sowieso de 30D al van 100k shutterlife... en bij bijv. de 1DIII een shutter van 300k en bij de 1DII(n) een life van 200/250k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Henk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:11:
[...]
Hmmm, ik zou zeggen, check dpreview even, want volgens mij reppen die persberichten sinds sowieso de 30D al van 100k shutterlife... en bij bijv. de 1DIII een shutter van 300k en bij de 1DII(n) een life van 200/250k...
Andere bronnen roepen weer andere cijfers: http://olegkikin.com/shutterlife/canon_eos30d.htm
Zolang Canon niet expliciet aangeeft dat body X(XX)D YYYk klicks gegarandeerd probleemloos produceert, blijft het giswerk imo. Niet dat ik er echt van wakker lig hoor, want een nieuwe sluiter is @ 150-200 € niet echt onbetaalbaar, maar ik denk dat de helft (50k) een realistischer schatting is, voor een 30-40D. Mijn 50D klinkt weer heel anders, "dus" zou die best wel eens langer mee kunnen gaan, maar het tegenovergestelde zou ook waar kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:29:
[...]

Andere bronnen roepen weer andere cijfers: http://olegkikin.com/shutterlife/canon_eos30d.htm
Zolang Canon niet expliciet aangeeft dat body X(XX)D YYYk klicks gegarandeerd probleemloos produceert, blijft het giswerk imo. Niet dat ik er echt van wakker lig hoor, want een nieuwe sluiter is @ 150-200 € niet echt onbetaalbaar, maar ik denk dat de helft (50k) een realistischer schatting is, voor een 30-40D. Mijn 50D klinkt weer heel anders, "dus" zou die best wel eens langer mee kunnen gaan, maar het tegenovergestelde zou ook waar kunnen zijn...
:D geluiden zeggen niets natuurlijk... het verschil tussen de spiegel van een 30D en een 40D bijvoorbeeld is dat een 30D motor-down, spring-up is, en een 40D motor-down, motor-up. Als ze in een 50D net een wat andere motor gebruiken, of een andere demping van die motor, klinkt dat al snel anders ;) Vaak is het de spiegel die je hoort (of voelt, vraag de 5D-nieuwelingen maar ;) ) en niet de sluiter :)

Dpreview moet zijn cijfers toch ook ergens vandaan halen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shutter • Focal-plane shutter
• 100,000 exposure durability
• 30 - 1/8000 sec
• 0.3 or 0.5 EV increments
• Flash X-Sync: 1/250 sec
• Bulb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Vanmorgen naar Linders in Venlo geweest waar ik 'm gekocht had.
Reparatie zou zo'n 4 á 6 weken gaan duren.
Heb voor een vervangende camera gevraagd en tijdelijk dus een 20D meegekregen.
Dat vind ik toch weer een voordeel tegenover een webwinkel.
Heb ook gevraagd of ik tegen meerprijs een 50D kan kopen, maar dan moest deze eerst gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Wat mij handige tool lijkt is iets waarmee je achteraf van een RAW-bestand, een SRAW bestand kan maken.
Of evt. ook van 14-bits naar 12-bits kan converteren (die extra 2 bitjes is volgens mij alleen maar ruis-informatie).
10 megapixel, 14bits - RAW bestanden zijn toch wel erg groot.
En van veel foto's weet je toch al dat je ze niet groot gaat afdrukken, en dan is SRAW voldoende.

JPEG vind ik niks als 'negatief'. Dit in verband met witbalans, belichting- en lens-correcties in Canon DPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Grrrrr..
Vandaag ook de beruchte Err 99 melding...
Van alles geprobeerd (meerdere lenzen) maar ik blijf hm krijgen...foto's maken lukt niet meer.
Ook Liveview blijft zwart.
Contact punten zijn als nieuw.
:(

* Gutteguttegut baalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MadButcher schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:17:
Wat mij handige tool lijkt is iets waarmee je achteraf van een RAW-bestand, een SRAW bestand kan maken.
Of evt. ook van 14-bits naar 12-bits kan converteren (die extra 2 bitjes is volgens mij alleen maar ruis-informatie).
10 megapixel, 14bits - RAW bestanden zijn toch wel erg groot.
En van veel foto's weet je toch al dat je ze niet groot gaat afdrukken, en dan is SRAW voldoende.

JPEG vind ik niks als 'negatief'. Dit in verband met witbalans, belichting- en lens-correcties in Canon DPP.
Ik weet niet hoor, maar met prijzen van 70 euro voor een terabyte aan ruimte is dat niet direct m'n eerste zorg meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gutteguttegut schreef op maandag 11 mei 2009 @ 01:46:
Grrrrr..
Vandaag ook de beruchte Err 99 melding...
Van alles geprobeerd (meerdere lenzen) maar ik blijf hm krijgen...foto's maken lukt niet meer.
Ook Liveview blijft zwart.
Contact punten zijn als nieuw.
:(

* Gutteguttegut baalt!
Grip al los gehad? Mijn 20D/30D hebben er soms ook last van. Accu's uit grip halen, helpt dan niet. Even de grip loshalen en weer vastzetten lost het dan wel op.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
neographikal schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:41:
[...]
Ik weet niet hoor, maar met prijzen van 70 euro voor een terabyte aan ruimte is dat niet direct m'n eerste zorg meer :P
Heb al 4 schijven met in totaal 2,8 TB in m'n bigtower zitten.
En d'r kunnen nog wel een paar schijfjes bij (pricewatch: Lian Li PC-A7110B).
p.s.
Dat gaat wel steeds meer geluid maken .

[ Voor 17% gewijzigd door MadButcher op 11-05-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Maar doe je de foto\'s ook extern back-uppen? Anders heb je natuurlijk nog niks als er brand uitbreekt oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ajhaverkamp schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:29:
[...]Grip al los gehad? Mijn 20D/30D hebben er soms ook last van. Accu's uit grip halen, helpt dan niet. Even de grip loshalen en weer vastzetten lost het dan wel op.
Ja al geprobeerd, zonder grip (alleen accu) ook geen oplossing.
Accu er een paar uur uit..ook niets :(
Ik heb al een formulier op canon.nl ingevult en ga zo even MM Alkmaar bellen (daar aangeschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 18:45

Frenck

Home Assistant

Gutteguttegut schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:51:
[...]
Ik heb al een formulier op canon.nl ingevult en ga zo even MM Alkmaar bellen (daar aangeschaft).
Hmz dat gewoon simpelweg zwaar %$*&%*@#@$# .
Ik begrijp uit jouw reactie dat het vaker voorkomt bij de 40D?!

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gutteguttegut schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:51:
[...]
Knoopcel accu uit de camera gehaald? Dan reset hij echt alles (dus ook datum/tijd etc).

Edit: pagina 171 van handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 11-05-2009 10:57 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Frenck schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:52:
[...]Hmz dat gewoon simpelweg zwaar %$*&%*@#@$# .
Ik begrijp uit jouw reactie dat het vaker voorkomt bij de 40D?!
Zoek maar eens op Err 99 icm 40D...dat is best angstaanjagend... }:|
ajhaverkamp schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:53:
[...]Knoopcel accu uit de camera gehaald? Dan reset hij echt alles (dus ook datum/tijd etc).

Dat heb ik nog niet geprobeerd...maar dan ben ik waarschijnlijk ook mn bestandsnummering kwijt..
Hmm..nouja..vanavond even proberen.
Even zonder lens getest:

Het lijkt alsof de spiegel wel opklapt maar het schermpje er achter niet open gaat (sluiter?).
Soms doet is het wel 1x...en daarna tig keer weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Lijkt me toch een gevalletje service (garantie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

/\/\|) schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:54:
Lijkt me toch een gevalletje service (garantie?).
Yup, nadeel is dat je hm dan vrij lang kwijt bent (gelezen ervaringen).
En aangezien ik geen andere body heb.......
Nouja..kan ik meer tijd besteden aan mn DIY ringflitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:47:
[...]
Zoek maar eens op Err 99 icm 40D...dat is best angstaanjagend... }:|
Zegt niets zonder het totale aantal 40D's... Bedenk vervolgens dat mensen met negatieve ervaringen veel opvallender schreeuwen en het valt opeens allemaal wel mee.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Voutloos schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:40:
[...]
Zegt niets zonder het totale aantal 40D's... Bedenk vervolgens dat mensen met negatieve ervaringen veel opvallender schreeuwen en het valt opeens allemaal wel mee.
Inderdaad, en zoals ik dit weekend zag bij een event waar veel amateurfotografen aanwezig waren: de marktdominantie van de XXD cameras in het gevorderde amateursegment is overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 18:45

Frenck

Home Assistant

/\/\|) schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Inderdaad, een zoals ik dit weekend bij een event zag waar veel amateurfotografen aanwezig waren: de marktdominantie van de XXD cameras in het gevorderde amateursegment is overweldigend.
Hahaha economische recessie?! Waar?! Wasda?! :P

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voutloos schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:40:
[...]
Dat weet ik wel (ik zeg ook niet dat het bij alle 40D's voor komt), maar ik schrok wel een beetje toen ik ging google'n en zag hoeveel hits dit opleverde.
Het is gewoon jammer dat die melding zo algemeen is, zo weet je niet wat het is tot Canon de camera heeft onderzocht.
Vanavond maar even naar MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ajhaverkamp schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:53:
[...]Knoopcel accu uit de camera gehaald? Dan reset hij echt alles (dus ook datum/tijd etc).

Mocht dus ook niet baten....
Meteen naar Alkmaar gereden en laten zien wat er aan de hand is.
Hij wordt morgen naar ETBASS gestuurt maar na de gelezen ervaringen ben ik een beetje bang...
De dame bij MM zag dat de camera 13 maanden oud is en volgens haar buiten garantie,gelukkig vond zij het ook wel vervelend dat het precies na 1 maand buiten de garantie is fout gegaan en stuurt hm daarom binnen garantie op :)
(volgens mij is er ook nog iets van consumenten recht...)
Nu maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Gutteguttegut schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:17:
[...]
Mocht dus ook niet baten....
Meteen naar Alkmaar gereden en laten zien wat er aan de hand is.
Hij wordt morgen naar ETBASS gestuurt maar na de gelezen ervaringen ben ik een beetje bang...
Let wel, goede ervaringen post men meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

/\/\|) schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:21:
[...]Let wel, goede ervaringen post men meestal niet.
Daarom zeg ik ook "beetje"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:21
Hier ook een err99 gehad met camera, opsturen heb ik wat te lang over gedaan, ding is 5 mei op ontvangen gezet en vandaag staat er dat reparatie gestart/beeindigd is en wacht op goedkeuring... denk dat het stiekem wel meevalt nu.
Hoop hem volgende week terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:06:
Hier ook een err99 gehad met camera, opsturen heb ik wat te lang over gedaan, ding is 5 mei op ontvangen gezet en vandaag staat er dat reparatie gestart/beeindigd is en wacht op goedkeuring... denk dat het stiekem wel meevalt nu.
Hoop hem volgende week terug te krijgen.
Waar is jou 40D naar toe gestuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ETB, ding viel nog onder garantie, vorig jaar eind mei gekocht.

Hoop wel dat probleem in 1x is opgelost, wat ik hier her en der lees is dat ook niet altijd het geval met ETB reparaties ... (weet niet hoe het met 40d reparaties daar zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Gutteguttegut schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:17:
[...]
De dame bij MM zag dat de camera 13 maanden oud is en volgens haar buiten garantie,gelukkig vond zij het ook wel vervelend dat het precies na 1 maand buiten de garantie is fout gegaan en stuurt hm daarom binnen garantie op :)
(volgens mij is er ook nog iets van consumenten recht...)
Nu maar afwachten...
En toch meen ik dat in Europa een garantie van 2 jaar geld.
Europese wettelijke garantietermijn

p.s.
De fotozaak heeft mijn 40D ook naar ETB (Etbass) gestuurd (ook error 99).

[ Voor 5% gewijzigd door MadButcher op 12-05-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
TranceSetter schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:42:
Maar doe je de foto\'s ook extern back-uppen? Anders heb je natuurlijk nog niks als er brand uitbreekt oid :)
Ik kan de harde schijven heel snel uit de pc trekken.
De beste foto's heb ik als jpeg gebackupt op m'n webspace.
Maar als de hut af zou branden maak ik me wel om belangrijkere zaken zorg dan de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
MadButcher schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:01:
[...]

Ik kan de harde schijven heel snel uit de pc trekken.
De beste foto\'s heb ik als jpeg gebackupt op m\'n webspace.
Maar als de hut af zou branden maak ik me wel om belangrijkere zaken zorg dan de foto\'s.
Over het laatste ben ik het met je eens. Je gaat echt geen HDD\'s uit je pc trekken als je hut aan het fikken is. Dan zorg je eens eerst dat iedereen veilig naar buiten komt. Maar daarom kun je dus wel een backup-systeem verzinnen waardoor dat als je hut afbrand, je nog steeds aan je belangrijkste documenten kan komen. Voor mij horen daar foto\'s ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En camera terug, ging best snel, 29 april (of 1 mei...weet niet meer precies) opgehaald, 5 mei stond op site dat hij was aangekomen en gisteren is hij weer deze kant in gekomen.

Al met al zijn ze er dus een weekje mee bezig geweest en hij lijkt het weer goed te doen :) nog steeds dezelfde foutmeldingen te geven... sluit mij maar aan in rijtje etb-tegenhangers

[ Voor 15% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-05-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:43:
En camera terug, ging best snel, 29 april (of 1 mei...weet niet meer precies) opgehaald, 5 mei stond op site dat hij was aangekomen en gisteren is hij weer deze kant in gekomen.

Al met al zijn ze er dus een weekje mee bezig geweest en hij lijkt het weer goed te doen :) nog steeds dezelfde foutmeldingen te geven... sluit mij maar aan in rijtje etb-tegenhangers
aah wat klote zeg? Ik ben ook echt bang dat zoiets gebeurd..heb geen back-up body o.d. Heb em nu net geen jaar denk ik, hoop dat ie het nog ff blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Had je hem "compleet" opgestuurd, met objectief en accu dus? Bij mij lag het ooit (tenminste, daarna was het over) aan de contacten van de accu. Die haalde ik even langs m'n spijkerbroek en het werkte weer.
Overigens heb ik na een firmware-update nooit meer soortgelijke problemen met m'n 40D gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weet je wel wat bij jou deze melding veroorzaakte?
Bij mij ging mn spiegel wel omhoog maar wat er achter zit (sluiter?) niet open.
Daarom werkte liveview ook niet.
Dit lijkt mij dus een mechanisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wat het precies veroorzaakte weet ik niet, had het iig bij meerdere accu's, meerdere objectieven, na nieuwe firmware, na resetten door beide batterijen eruit te halen...

Misschien nog de contacten van de accu in de camera zelf, zal er dadelijk eens naar kijken.

Info hierboven is ook doorgegeven aan etbass, camera is kaal opgestuurd, alleen dop erop, geen accu, geen objectief, mede uit angst dat deze dadelijk ineens kwijt zijn.

Als ik die error gehad heb, zet camera uit en weer aan kan ik gerust nog verschillende foto's maken, als ik even stop en daarna weer verder ga krijg ik weer een error en begint het riedeltje opnieuw. Opzich is er dus wel mee te werken, maar makkelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Wie of wat weet het volgende,

ik heb ook een 40D, welke ik via de EOS Utility met mn pc laat bedienen.

Kan ik, icm de live view hem als 'webcam' gebruiken ?
kan er vrij weinig tot niets over vinden op internet.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

als het kan ... (volgens mij niet) .. dan heb je wel een dure webcam lol ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

thalyric schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:24:
als het kan ... (volgens mij niet) .. dan heb je wel een dure webcam lol ...
ahaha idd :D

het was meer zoiets als 'omdat het kan' ;)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Zijn wel zoekresultaten voor. Voor zover ik zie gebruiken die een programma om screencapture als webcam uit te sturen. Je moet dus altijd Liveview op de voorgrond hebben staan. Link

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Een algemeen vraagje: Mijn 40D is recent (maart) bij een vakman gereinigd, maar in mijn viewfinder zijn wel een paar stofjes plus twee vlekken (onder de goede belichting) te zien. Vind ik erg irritant, maar ik heb bij de foto's zelf is natuurlijk niks aan de hand. De spiegel is het sowieso niet, want die is schoon + als ik hem beweeg bewegen de stofjes/vlekken niet mee.

Heeft iemand tips wat ik er mee kan doen?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Stormbringer schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:33:
Een algemeen vraagje: Mijn 40D is recent (maart) bij een vakman gereinigd, maar in mijn viewfinder zijn wel een paar stofjes plus twee vlekken (onder de goede belichting) te zien. Vind ik erg irritant, maar ik heb bij de foto's zelf is natuurlijk niks aan de hand. De spiegel is het sowieso niet, want die is schoon + als ik hem beweeg bewegen de stofjes/vlekken niet mee.

Heeft iemand tips wat ik er mee kan doen?
Kan heel goed dat die stofjes op het matglas zitten. Dat kan je met het juiste tooltje er heel makkelijk uithalen en reinigen. Ik moet wel zeggen dat, toen ik dat de eerste keer deed daarna meer stofjes er op had zitten. En je moet natuurlijk ook uitkijken dat je dan alsnog geen stofjes op je spiegel laat zitten. Ik heb het inmiddels opgegeven om m'n matglas schoon te houden, onbegonnen werk :P. Als het niet op de foto zichtbaar is, laat ik het lekker zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Bedankt! A.d.h.v. deze video heb ik heb hem er uit gehaald en weer ingezet. De vlekjes zijn gelukkig weg, daar ben ik heel blij mee. Ook de stoffen zijn weg, maar ik heb er 3 nieuwen voor in de plaats gekregen die ik niet wegkrijg. Misschien dat het op het prisma zit, maar blazen heeft ook geen effect.

En ik denk steeds dat ik het plaatje verkeerd terugzet, want als ik door de zoeker kijk zie ik boven dat zwarte schuim. Ik heb nu geen lens bij de hand, misschien(/hopelijk) is het met lens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Stormbringer schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:41:
Bedankt! A.d.h.v. deze video heb ik heb hem er uit gehaald en weer ingezet. De vlekjes zijn gelukkig weg, daar ben ik heel blij mee. Ook de stoffen zijn weg, maar ik heb er 3 nieuwen voor in de plaats gekregen die ik niet wegkrijg. Misschien dat het op het prisma zit, maar blazen heeft ook geen effect.

En ik denk steeds dat ik het plaatje verkeerd terugzet, want als ik door de zoeker kijk zie ik boven dat zwarte schuim. Ik heb nu geen lens bij de hand, misschien(/hopelijk) is het met lens anders.
De kans dat je het matglas verkeerd terug heb gezet is best wel groot (je hoort geen zwart schuim te zien). Qua vuiltjes heb je het nu gepresteerd om vuil tussen je matglas en je prisma te krijgen (die je ook never meer weg gaat krijgen, je mag het prisma nooit aanraken o.i.d. daarmee vernaggel je je autofocuspunten).

Vuiltjes in je zoeker sowieso lekker laten zitten, pas als je vlekjes op je foto krijgt je druk gaan maken.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

-j-k- schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:03:
Zijn wel zoekresultaten voor. Voor zover ik zie gebruiken die een programma om screencapture als webcam uit te sturen. Je moet dus altijd Liveview op de voorgrond hebben staan. Link
ok ok .. hij doet het met een 1000D .. maar op zich zou het kunnen met een 40D ... maaruh .. de hele tijd LV aan staan .. da's toch ook niet echt goed voor je camera toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
mennovanw schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:26:
[...]

De kans dat je het matglas verkeerd terug heb gezet is best wel groot (je hoort geen zwart schuim te zien). Qua vuiltjes heb je het nu gepresteerd om vuil tussen je matglas en je prisma te krijgen (die je ook never meer weg gaat krijgen, je mag het prisma nooit aanraken o.i.d. daarmee vernaggel je je autofocuspunten).
Waarom dat? Je autofocus systeem zit toch niet achter je prisma, maar achter de 2e spiegel, onderin de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
mennovanw schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:26:
[...]

Vuiltjes in je zoeker sowieso lekker laten zitten, pas als je vlekjes op je foto krijgt je druk gaan maken.
Van dat schuim dacht ik ook, maar ik zie geen andere manieren om het matglas te plaatsen. Ik probeer het wel nog een keer als ik een lens bij de hand heb.

Maar wat betreft vuiltjes tussen het matglas en prisma, waarom krijg ik die nooit weg? Ik heb wel geprobeerd met blazen (zonder succes), maar in principe zou dat toch moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Stormbringer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:16:
[...]
Van dat schuim dacht ik ook, maar ik zie geen andere manieren om het matglas te plaatsen. Ik probeer het wel nog een keer als ik een lens bij de hand heb.

Maar wat betreft vuiltjes tussen het matglas en prisma, waarom krijg ik die nooit weg? Ik heb wel geprobeerd met blazen (zonder succes), maar in principe zou dat toch moeten lukken?
Omdat het gedeelte wat boven je matglas zit de aansturing (de rode vakjes die je in de zoeker ziet) van de autufocus bevat, en als je die aanraakt met iets zijn ze verziekt. Wat mij betreft ga je lekker blazen met je blower maar de kans dat dat werkt is niet zo groot. Pielen met kwastjes enzo met je al helemaal niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik hoop nog deze week mijn 40d binnen te krijgen, ik lees dat de 40d/50d spatwaterdicht zijn en ook wel enigsinds wat stof/zand aan kunnen. Maar kan niet echt vinden of mensen dat ook echt hebben geprobeerd en wat er bedoeld wordt spat waterdicht. Kan ook geen gebruikerservaring vinden.

Toch ben ik benieuwd hoe mensen omgaan met de 40/50d wanneer het licht begint te regennen of dat het erg stoffig is (oud en nieuw/strand/storm ed). Moet ik dan direct stoppen met foto`s maken of hoe gaat dat?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste