Darth Malak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:11:
[...]
Ben het met je eens maar liever dan gewoon de diepte, speelduur e.d. zoals in KOTOR 1 (of zelfs 2) want dat betreft blijft ME een zwaar droeve teleurstelling. Kan ook nauwelijks begrijpen wat iemand bezielt om voor de 2e keer ME door te spelen aangezien alle dialogs e.d. toch hetzelfde blijven op wat minimale wijzigingen na.
Mass Effect blijft een machtig mooi spel, en ook in de tweede ronde geniet ik ervan met volle teugen. Maar als je alleen maar actie wil, dan kan ik me voorstellen dat iemand het wat minder vindt. Maar ik ben zo iemand die, net als in Bioshock, ook vooral geniet van de decors en de prachtige omgevingen. Het hele design en de architectuur van alleen al de Citadel vind ik prachtig, en ik kan er uren in rondlopen en doen.
Ook hou ik van het RPG gedeelte. Uiteindelijk doorloop je natuurlijk wel hetzelfde basic plot, maar tussen alle types die je kunt kiezen, zoals 'soldier', of 'Vanguard', daar zit fors verschil tussen. En je kunt je eigen haar kiezen, en soort gezicht en zo. En dat je relaties aan kunt knopen met members van je crew vind ik ook echt kicken; en dat allemaal gebaseerd op hoe je jezelf gedraagt. Over een jaar of twintig denk ik dat je nog veel meer in zo'n spel op kunt gaan en een geheel eigen verhaal lijn doorlopen (binnen grenzen, natuurlijk).
Ik vond alleen de hele historie van al die aliens, en hun onderlinge samenhang, wat te gecompliceerd voor mijn eenvoudige brein, lol; all this arguing about who killed who, ik werd er een beetje duizelig van. Maar ik begrijp het de tweede keer een stuk beter.
Ashley Williams: Why is it whenever someone says "with all due respect", they really mean "kiss my ass"?
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW