Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Hemeltjelief. Ik ga na de Citadel na de eerste planeet: wat is het dan meteen moeilijk! Robot aan alle kanten met snipers, soort van plasma raketten etc. En niet 1 of 2, nee meteen een stuk of 5. Ik was in 4 attacks helemaal door mn medpacks heen!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:17:
Hemeltjelief. Ik ga na de Citadel na de eerste planeet: wat is het dan meteen moeilijk! Robot aan alle kanten met snipers, soort van plasma raketten etc. En niet 1 of 2, nee meteen een stuk of 5. Ik was in 4 attacks helemaal door mn medpacks heen!
Feros toevallig? Deed ik als laatste en die leek me idd het lastigste. Als het je dus ook echt niet lukt kan je makkelijk naar een andere planeet gaan. Noveria vond ik zelf erg goed te doen als eerste planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:48:
[...]

Feros toevallig? Deed ik als laatste en die leek me idd het lastigste. Als het je dus ook echt niet lukt kan je makkelijk naar een andere planeet gaan. Noveria vond ik zelf erg goed te doen als eerste planeet.
Lol, inderdaad. Ben er nu met wat geduld toch goed doorheen gekomen (het begin althans).

Vraagje: klopt het dat de abilities van je members in zn algemeenheid werken voor de hele party. Als er 1 in mijn party goede health aid heeft, en ik doe "F" voor een healthpack, dan zorgt zijn kunde er toch voor dat ik meer health krijg?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
cheiron schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:17:
het handigste is als je eerst wat andere missies op de citadel goed, zodat je al wat meer XP heb. verder schijnt feros ook de moeilijkste te zijn, toen ik er eenmaal kwam was het simpel iig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
ph4ge schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:50:
[...]

het handigste is als je eerst wat andere missies op de citadel goed, zodat je al wat meer XP heb. verder schijnt feros ook de moeilijkste te zijn, toen ik er eenmaal kwam was het simpel iig.
Heb de eerste wave baddies op Feros gedaan. Ben nu naar de ijswereld gegaan. Voelde mij wel een beetje schuldig dat ik iedereen zo achterliet :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij play-asia:

Mass Effect (DVD-ROM), 26 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:04:
ik zit met het volgende probleem (bekend). Het overheat probleem. Stel ik land op een planeet, niemand te zien en schiet mijn wapen tot het overheat point. In het begin was het zo dat het balkje leegloopt en je na een paar seconden weer kunt schieten. Bij mij (en vele anderen) blijfttie hangen. (PS. het is dus niet een skill van de tegenstander die getriggered is, het is gewoon een bug). Iemand daar al iets over gehoord?

link naar topicje van het officieuze forum van mass effect
Ik heb er ook wel eens last van. Quick save + quick load en je kan weer verder. Zo los ik het op. Gelukkig overheat m'n wapen niet zo snel, omdat ik daar redelijk op let.
Andere bugs zijn bijv. het geluid wat ineens keihard gaat (voornamelijk als de Mako net gedropt is op een planeet. (Mako uit en weer in lost dat op).
cheiron schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:50:
[...]

Lol, inderdaad. Ben er nu met wat geduld toch goed doorheen gekomen (het begin althans).

Vraagje: klopt het dat de abilities van je members in zn algemeenheid werken voor de hele party. Als er 1 in mijn party goede health aid heeft, en ik doe "F" voor een healthpack, dan zorgt zijn kunde er toch voor dat ik meer health krijg?
Feros is inderdaad vrij lastig. Ik heb die als 3e gedaan. Ben begonnen met T'soni, die was erg makkelijk imo. Daarna Noveria, ook wel goed te doen.
First aid is stacked. Alle +first aid van alle members verbeteren het effect van een medi-gel. Ik heb zelf maar 1 member met first aid maxed, de rest niet, of 1 puntje. Daarnaast neem ik die dude ook niet altijd mee. Geef persoonlijk eerder de voorkeur aan mn techie (tegen Geth) of Wrex.
spoiler:
Hacking werkt met vlagen echt goed. Vooral de wat lastigere Geth kunnen erg behulpzaam zijn om de rest om zeep te helpen.

Wat ook goed helpt, is een Medical addon in je armor zetten. Dan regen je tussen de gevechten door nog aardig wat health, zodat je het volgende gevecht weer full hp begint. In het begin zijn die dingen niet zo goed, maar van IV/V begint het wel aan te tikken.

spoiler:
Btw, ik ben nu op Virmire bezig, heb 't stukje als je net bij die captain bent aangekomen, echt een paar keer overnieuw gedaan, omdat ik Wrex niet kwijt wil. Nu heb ik Kaidan met t andere team meegestuurd, wilde dat eigenlijk niet doen, omdat ik bang ben dat ik 'em niet meer terugkrijg. Maar we zien wel..

Ik speel over het algemeen met een redelijke Renegade instelling, maar van Wrex moeten ze afblijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Dit weekeinde ook maar eens stevig doorgegamed met ME. Ik denk dat ik nu wel dik over de helft van het spel zit of al naar het einde toe zelfs, want ik lees toch wel dat ME vrij kort is en heb er nu toch al 20+ uur opzitten. Ik doe wel bijna alle side-quests in het mate van het mogelijke, dus ja, daar verlies je wel tijd mee. Ik lul ook met iedereen ongeveer alles af. Ik ben dat nog gewoon van de RPG's uit de jaren 90 waar je wel moest weten waar je mee bezig was of je raakte hopelijk vast.

Ik blijf toch in zekere zin vrij teleurgesteld in deze game. Zoals je ook wel in dit topic vrij veel kan lezen is deze game niet bugvrij en verre van een perfecte port. Het verhaal is zo lineair als een meetlat. Het rijden en vechten met de Mako vind ik ook niet zo goed uitgewerkt en ervaar ik meer als irritant dan als leuk en uitdagend (dat ding heeft echt wel veel te veel schilden om goed te zijn).

Positief is dat het spel wel heel goed uitziet. En het verhaal en de wereld is heel interessant en intrigerend (en de hoofdreden waarom ik ME uit wil spelen). Maar na een eerste spelbeurt zal deze waarschijnlijk in de kast verdwijnen om nooit meer boven te komen.

Aangezien ME zeker opvolgers gaat krijgen, heb ik er wel goede hoop op. Qua setting en verhaal zit het allemaal goed: het boeit me enorm. Dus als voor ME2 de gameplay wat beter uitdiepen, dan wordt deze reeks zeker een topper.

Hoe dan ook: het was na jaren stilte na Kotor2 wel leuk om nog eens een SF RPG te spelen, zelfs al is het een lichtgewicht RPG'tje zoals ME.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DarthDavy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:38:
Dit weekeinde ook maar eens stevig doorgegamed met ME. Ik denk dat ik nu wel dik over de helft van het spel zit of al naar het einde toe zelfs, want ik lees toch wel dat ME vrij kort is en heb er nu toch al 20+ uur opzitten. Ik doe wel bijna alle side-quests in het mate van het mogelijke, dus ja, daar verlies je wel tijd mee. Ik lul ook met iedereen ongeveer alles af. Ik ben dat nog gewoon van de RPG's uit de jaren 90 waar je wel moest weten waar je mee bezig was of je raakte hopelijk vast.

Ik blijf toch in zekere zin vrij teleurgesteld in deze game. Zoals je ook wel in dit topic vrij veel kan lezen is deze game niet bugvrij en verre van een perfecte port. Het verhaal is zo lineair als een meetlat. Het rijden en vechten met de Mako vind ik ook niet zo goed uitgewerkt en ervaar ik meer als irritant dan als leuk en uitdagend (dat ding heeft echt wel veel te veel schilden om goed te zijn).

Positief is dat het spel wel heel goed uitziet. En het verhaal en de wereld is heel interessant en intrigerend (en de hoofdreden waarom ik ME uit wil spelen). Maar na een eerste spelbeurt zal deze waarschijnlijk in de kast verdwijnen om nooit meer boven te komen.

Aangezien ME zeker opvolgers gaat krijgen, heb ik er wel goede hoop op. Qua setting en verhaal zit het allemaal goed: het boeit me enorm. Dus als voor ME2 de gameplay wat beter uitdiepen, dan wordt deze reeks zeker een topper.

Hoe dan ook: het was na jaren stilte na Kotor2 wel leuk om nog eens een SF RPG te spelen, zelfs al is het een lichtgewicht RPG'tje zoals ME.
Je beschrijft echt eht gevoel wat ik ook bij de game had. Baldur's Gate heeft me 2 jaar op school gekost en ook NWN en de console versies van Baldur's Gate heb ik met veel plezier gespeeld. KOTOR was ik ook helemaal leip van en daarom vond ik Bioware echt de nummer 1 in RPG land. Echter heeft Bethesda ze nu wel van de troon gestoten want Oblivion vind ik 10x beter dan de laatste 6 games van Bioware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:38:
[...]

Ik blijf toch in zekere zin vrij teleurgesteld in deze game. Zoals je ook wel in dit topic vrij veel kan lezen is deze game niet bugvrij en verre van een perfecte port.
Perfect is het niet, maar voor een port is de playability zeker niet slecht imo. Ik heb slechter gezien/gespeeld, waar ik het na 30 minuten al voor gezien hield. Sterker nog, ik heb nog nooit een port gespeeld, waarbij ik niet het idee had een console-game te spelen.
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Ik had nog nooit een RPG gespeeld en dan is Mass Effect toch een mooie laagdrempelige instap. Maar misschien komt dat dan ook wel omdat ik als een War Hero Soldier (Spacer) speel :)

Het spel is iig ontzettend sfeervol. Gistermiddag geïnstalleerd en tot 's avonds laat zitten spelen. Topgame. Alleen jammer van die ene grote bug die ik continu tegen het lijf loop: de menu's. Die zijn TRAAG. Ik moet echt tientallen seconden wachten voordat een menu bruikbaar is. En als ik op het schip ben en wapens wil kopen, nou dat menu werkt helemaal niet. Moet ik met wat moeite uit de game alt-tabben en 'm afsluiten, want na twee minuten gewacht te hebben in dat menu kon ik nog niets.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand anders een fix gevonden voor stotterend geluid en daarna een spel wat blijft hangen? Ik word er echt gek van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:36:
Heeft er nog iemand anders een fix gevonden voor stotterend geluid en daarna een spel wat blijft hangen? Ik word er echt gek van :S
wachten op een patch, of misschien de acceleratie uitzetten.

enfin erg leuk spel, soms vastlopers maar dan moet je de instellingen naar low zetten. (hij kwam wat corrupte textures tegen ofzo :/)

spoiler:
en die lesbische "sex" scene was ook nog best heel aardig uitgevoerd _/-\o_ alleen jammer dat het een blauwe alien is...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware acceleratie van het geluid staat uit , heb die op software gezet, hoewel ik een audigy 2 ZS heb dus die zou wel hardware moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, ik heb een Xi-Fi, dus die zou ook hardware moeten kunnen, maar als ik op hardware het geluid zet, heb ik ook niets anders dan problemen. Dus heb ik het maar op software laten staan. Dat bedoel ik dus met de bugs die nog in het spel zetten en waaraan je merkt dat dit toch in eerste instantie een Xbox360 spel is geweest.

Ik vond de allereerste Kotor een betere port dan deze ME eigenlijk.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:36:
ram 3keer (mss 4keer) op de quicksave knop (F8 ?)
dan hapert het geluid niet meer bij mij.
1e keer hapert ie erger, dan save je nog een keer hapert het nog erger en daarna is het weer goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wow, wat een heerlijk stukje dialoog
spoiler:
Met Wrex wanneer blijkt dat Sarin een oplossing heeft voor die ziekte van de krogans

Een van de weinige RPG stukjes die ik met alle einde even heb gedaan. Hail to the quicksave!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:45
Inderdaad, de dialogen ansich zijn echt prima gedaan.. maar de opties soms ook.

Ik moest op een gegeven moment een code invoeren voor zon virtual tour vrouwtje. Maar die had ik nog niet. Kon je kiezen voor mumble :D Gingtie wat getalletjes opnoemen brabbelen. Echt, dat zijn de momenten.

Of na een major dialog met liara ofzo over der familie, op het eind kunnen zeggen van, Ow, that was a waste of time.. Dat na 7 minuten ofzo :D

Verder 2 dingen:

Sommige stukken zijn te moeilijk ( luna side mission bv...)
Je squad members blijven achter deuren hangen als jij al verder vooruit loopt + ze blijven haken achter tafels en stoelen af en toe.

Minimaal, ik vermaak me prima.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik zit echt te twijvelen om deze game alsnog voor de pc te halen, is er iemand die me echt over kan halen? van de reviews word ik niet echt super enthousiast ofzo, het klinkt namelijk niet heel erg als mijn game, maar als ik de cijfers zo zie moet ie haast wel goed zijn. Wat een dilemma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Game Error schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:22:
Ik zit echt te twijvelen om deze game alsnog voor de pc te halen, is er iemand die me echt over kan halen? van de reviews word ik niet echt super enthousiast ofzo, het klinkt namelijk niet heel erg als mijn game, maar als ik de cijfers zo zie moet ie haast wel goed zijn. Wat een dilemma...
We kunnen je natuurlijk niet overhalen als we niet weten wat voor games je leuk vindt. Ik was in den beginne wat sceptisch, maar ik zit er nu een uur of 13 in, en ik heb echt moeite om te stoppen. Het is een tijd geleden dat een game dat deed, en al helemaal lang dat een RPG dat deed.

Pluspunten voor mij:
- Het verhaal is sterk. De verschillende rassen, de onderlinge spanningen. Er wordt erg veel historie verteld. Als je daar voor open staat krijg je een geweldig universum mee, dat echt leeft

- Dialogen zijn goed
- Ziet er zeker niet onaardig uit
- Levelen, wapens, upgrades, biotics, etc. leuk leuk ;)
- De verdeling actie/verhaal is goed

Enige echt minpunt zijn de mako missies (het rondrijden) en dat in de sidequests de gebouwen van binnen vaak op elkaar lijken. Dat is opzich wel te verklaren (als in; standaard outpost huisjes), maar toch.

Overall echt een heerlijke game! Ik hoop dat ik er nog lang niet doorheen ben!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:13:
Wow, wat een heerlijk stukje dialoog
spoiler:
Met Wrex wanneer blijkt dat Sarin een oplossing heeft voor die ziekte van de krogans

Een van de weinige RPG stukjes die ik met alle einde even heb gedaan. Hail to the quicksave!
kan ik ergens de eindes nalezen? ik heb hem uitgespeeld en geen zin om nog een keer te doen, maar helaas is mn HD gecrashed.

typo

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
ph4ge schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:30:
[...]

kan ik ergens de eindes naleven? ik heb hem uitgespeeld en geen zin om nog een keer te doen, maar helaas is mn HD gecrashed.
Naleven? Ik zou je mn savegames kunnen sturen...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
nalezen bedoel ik :p. savegames schiet ook niet echt op, dan moet ik het toch weer allemaal opnieuw installen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

zoek even naar een goede walkthrough (als die er al zijn teminste...)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gisteravond ging ik nog even een stukje mass effect spelen, maar het bleek dat ik bijna bij het einde zat. Ik was dus tot +-2 uur 's ochtends bezig om de game uit te spelen want ik kon niet meer stoppen :P. De moeilijkheids graad stond op het hoogste (hard), in het begin moest ik toch wel vaak dingen overnieuw doen maar naar de laatste missions toe worden de shoot outs wel heel simpel gewoon naar de vijand toe rushen en ze zijn dood in 4 pistol schoten (op infiltrator), de laatste bossfight moest één keer overnieuw omdat ik last had van de 'overheated bug' (Ik dacht dat dit kwam door de spectre weapons) op m'n main weapon.
Maar dat neemt niet weg dat ik me zeker heb vermaakt met deze game
spoiler:
nu maar wachten op deel 2, kom maar op met die duizenden alien schepen :P
.

Voor Ph4ge:
spoiler:
Je kon kiezen om Wrex zelf dood te schieten, de opdracht te geven dat aishley hem dood schoot, proberen het goed te maken en dan nam aishley zelf het initiatief om Wrex dood te schieten of als je genoeg charm hebt kon je hem ook ompraten. Ik weet niet of je iets kon doen met het tegenover gestelde van charm.

[ Voor 5% gewijzigd door Flythe op 25-06-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Flythe schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:12:
Gisteravond ging ik nog even een stukje mass effect spelen, maar het bleek dat ik bijna bij het einde zat. Ik was dus tot +-2 uur 's ochtends bezig om de game uit te spelen want ik kon niet meer stoppen :P. De moeilijkheids graad stond op het hoogste (hard), in het begin moest ik toch wel vaak dingen overnieuw doen maar naar de laatste missions toe worden de shoot outs wel heel simpel gewoon naar de vijand toe rushen en ze zijn dood in 4 pistol schoten (op infiltrator), de laatste bossfight moest één keer overnieuw omdat ik last had van de 'overheated bug' (Ik dacht dat dit kwam door de spectre weapons) op m'n main weapon.
Maar dat neemt niet weg dat ik me zeker heb vermaakt met deze game
spoiler:
nu maar wachten op deel 2, kom maar op met die duizenden alien schepen :P
.

Voor Ph4ge:
spoiler:
Je kon kiezen om Wrex zelf dood te schieten, de opdracht te geven dat aishley hem dood schoot, proberen het goed te maken en dan nam aishley zelf het initiatief om Wrex dood te schieten of als je genoeg charm hebt kon je hem ook ompraten. Ik weet niet of je iets kon doen met het tegenover gestelde van charm.
spoiler:
ik heb wrex omgepraat, om vervolgens die kerel en zijn atoombom dood te laten gaan. Ging uitstekend, hoewel het vrouwke d'r wel een beetje ondersteboven van was...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ik had het zelfde als m2m
spoiler:
Je kon ook kiezen om het vrouwtje te laten sterven

maar hoe zit het op het einde?
spoiler:
Bij mij moest ik over de buitenkant van de citadel naar de tower lopen, waar ik uiteindelijk een bionische eindbaas (whats his name?) trof. Die was dood, en toen mocht ik nog ff kiezen welke mens er in de counsil gaat en toen was het klaar

is er ook nog iets anders mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
M2M schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:22:
[...]

spoiler:
ik heb wrex omgepraat, om vervolgens die kerel en zijn atoombom dood te laten gaan. Ging uitstekend, hoewel het vrouwke d'r wel een beetje ondersteboven van was...
spoiler:
Met intimidate zeg je tegen hem: Saren gebruikt de korgan alleen maar als wapen wat hij vervolgens dumpt als hij erklaar mee is, wrex is het hier mee eens en blijft bij je.

Met intimidate kun je zelfs Saren zelfmoord laten plegen op het eind, theres only one thing you can do if have the balls....bam saren schietzelf in ze hoofd. Erg vet allemaal.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

evilpin0 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:42:
[...]

spoiler:
Met intimidate zeg je tegen hem: Saren gebruikt de korgan alleen maar als wapen wat hij vervolgens dumpt als hij erklaar mee is, wrex is het hier mee eens en blijft bij je.

Met intimidate kun je zelfs Saren zelfmoord laten plegen op het eind, theres only one thing you can do if have the balls....bam saren schietzelf in ze hoofd. Erg vet allemaal.
spoiler:
ja ik dacht dat saren dat altijd deed, zelfmoord plegen. Ergens een ingame tip gelezen dat de text aan de linker kant van de praatcirkel het gesprek langer deed maken, dus ik heb gewoon net zo lang op die kerel ingepraat tot hij doodging?... jammer dattie dan weer opstaat en als vuurbalschietende jumpingjack. Enfin, te verslaan issie wel, als je wapens niet last hebben van de overheated bug.

maar zeker een vet eind ja. Trouwens, wat gebeurt er als je niet / wel kiest om de council te redden?. Ik had ze wel gered en vervolgens als laatste afgeblaft. Verder nog geen zin / tijd gehad om nog extra te gaan kijken wat de andere eindes zijn.

verder wel een groot minpunt zijn de sidequests. Ik zou wel graag op de aarde willen landen en toch net iets meer zien van alle planeten dan die paar square kilometers. dat is dan wel weer jammer gedaan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

spoiler:
Zit ik op Noveria, beetje aan het rondkijken. Kan ik die hotlabs in, maar daar zou die Benizia zitten. Ik denk: die doe ik wel op het eind, ga eerst wel een beetje kijken wat er allemaal te doen is. Kom ik in de securelabs, zit daar die Benizia. Die was wel te doen, dus ik ga daarna naar die hotlabs, benieuwd wat daar dan zit. Bleek een ventje te zijn, moet je weer wat handelingen doen voordat je weer met de lift terug kan. Heb dat dus gedaan, ga weer naar boven, wil de rest van het gebouw kan ontdekken, kan ik nergens meer in! :( Beetje stom weer, mis gewoon een heleboel verhaal en XP zo...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Merovingian schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:36:
spoiler:
Zit ik op Noveria, beetje aan het rondkijken. Kan ik die hotlabs in, maar daar zou die Benizia zitten. Ik denk: die doe ik wel op het eind, ga eerst wel een beetje kijken wat er allemaal te doen is. Kom ik in de securelabs, zit daar die Benizia. Die was wel te doen, dus ik ga daarna naar die hotlabs, benieuwd wat daar dan zit. Bleek een ventje te zijn, moet je weer wat handelingen doen voordat je weer met de lift terug kan. Heb dat dus gedaan, ga weer naar boven, wil de rest van het gebouw kan ontdekken, kan ik nergens meer in! :( Beetje stom weer, mis gewoon een heleboel verhaal en XP zo...
spoiler:
das vreemd... benezia hoor je pas aan het eind van die missie tegen te komen... De deuren in de ontvangsthal deden het bij mij gewoon niet. Ik kon enkel de lift in en met die sergeant praten / wat rommel voor de rest van die kereltjes opknappen + zo'n verradelijke bitch slopen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:19:
[...]

spoiler:
maar zeker een vet eind ja. Trouwens, wat gebeurt er als je niet / wel kiest om de council te redden?. Ik had ze wel gered en vervolgens als laatste afgeblaft. Verder nog geen zin / tijd gehad om nog extra te gaan kijken wat de andere eindes zijn.
spoiler:
Ik had de council niet gered, en dan krijg je een gesprek op het einde waarbij voorgesteld wordt een nieuwe council te vormen (met meer invloed van de mensen). Dan mag je een council member voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Urr. ik kom net terug van de Luna mission.. ( verdomd lastig overigens.. )

En ben constant rood bloedend?..Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/f786c3ab4f808f429d2aa3fb51b151aaa0de4977.jpg

Lijkt me niet helemaal normaal?

Fixed.

Nu een vraagje..

Ik snap de kogels nog niet helemaal..
Bijvoorbeeld, synthetic kogels en etc. Wat moet je nou tegen wat gebruiken?

Verder, wat een heeeeerlijke game. Feros is prachtig, quest zijn subliem, keuzes zijn top, en je bent echt heerlijk onderdeel van een groter geheel.

Leuke items vinden is zoo leuk :D O+ Leuke abilitys en etc. Prima!

[ Voor 52% gewijzigd door Tomino op 26-06-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
DarthDavy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:22:
Tsjah, ik heb een Xi-Fi, dus die zou ook hardware moeten kunnen, maar als ik op hardware het geluid zet, heb ik ook niets anders dan problemen. Dus heb ik het maar op software laten staan. Dat bedoel ik dus met de bugs die nog in het spel zetten en waaraan je merkt dat dit toch in eerste instantie een Xbox360 spel is geweest.
Ik heb hardware-acceleratie gewoon aanstaan op mijn X-Fi. Zou gewoon moeten werken (onder XP dan; gamen onder Vista, daar waag ik me nog niet aan). Ik vind het verder een geweldig spel; zie ook: albatross in "EA bashing... Hip, cool of meeloopgedrag?"

Had even niet door dat het (gelukkig) niet van EA is. :) Ik hoop in ieder geval dat we nog een vervolg te zien krijgen.

Liara: "I don't know what's worse, the Geth or all the sand in my... never mind."

LOL. Funny and cute, een goeie combinatie! :) En Ashley mag ook altijd mee!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

Tomino schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:19:
Nu een vraagje..

Bijvoorbeeld, synthetic kogels en etc.
Synthetic = kunstmatig = robots (Geth zijn ook robots)

Organic = organisch = levenden (alles van vlees en bloed)

capice?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tomino schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:19:
Bijvoorbeeld, synthetic kogels en etc. Wat moet je nou tegen wat gebruiken?
:? Staat gewoon in de beschrijving, die mag je ook lezen. Er staat bijvoorbeeld duidelijk: 20% damagebonus against synthetics, of +5 firedamage for 5 seconds, -10% accuracy.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Het is 'capisce' of 'capiche', capiche? :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Merovingian schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:37:
[...]

:? Staat gewoon in de beschrijving, die mag je ook lezen. Er staat bijvoorbeeld duidelijk: 20% damagebonus against synthetics, of +5 firedamage for 5 seconds, -10% accuracy.
Nee echt? Ik wist het verschil even niet meer. Capische?

Tis ook geen lastige vraag, maar wilde even zekerheid :)
Dus bv, saren, dat is organic. Denkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
nee saren is een cornholio, daar heb je weer aparte upgrades voor om die te killen.

Vanavond maar ff me save laden en alle eindes bekijken, had op de pc precies hetzelfde einde als op de 360 waar ik de good guy speel, terwijl ik nu als reputatie ruthless had. Wat voor zin heeft het eigenlijk hoeveel paragon en hoeveel renegade als je erdoor toch geen andere dialogen krijg, heb er iig niks van gemerkt.

In Kotr merkte (en zag) je altijd duidelijk dat je de bad guy was, in ME niet. ME is erg goed maar aan de andere kant absoluut niet zo diepgaand dan KotR, k er zit veel achtergrond in maar kwa dialogen (alhoewel ze wel steengoed zijn) vindt ik niet diepgang of je nou evil of good bent, het verloopt in 95% van de gevallen hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 27-06-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh... als je steeds renegade keuze kiest (onderste) dan krijgt je toch andere uitkomsten....... Is beetje het zelfde als Kotor hoor.Je krijgt eventueel wel andere dialog opties als je charm/intimidate verhoogt (als je te weinig hebt blijven ze grijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
heb er zeer weinig van gemerkt, maargoed kan aan mij liggen. Had intimidate vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:47:
heb er zeer weinig van gemerkt, maargoed kan aan mij liggen. Had intimidate vol.
makkelijkste voorbeeld:
spoiler:
bij het einde, of wel council overleeft, en de "mensenheid" krijgt ook een plaats in de counsel (paragon). Of council gaat dood, en mensenheid vormt er zelf één (renegade)....

dit is naar mijn mening niet echt veel anders als bij de Kotor serie. Al is het in mass effect niet zo zeer slecht en goed.

het is meer soort van mensheid is top, aliens vertrouw ik niet (of wel tegen de councel) + niemand staat je in de weg (renegade) of laten we vriendjes zijn met iedereen (pro councel) + je geeft ook wat meer op je omgeving en probeert eerst te praten i.p.v te gaan schieten. (paragon)..

En wat je in het begin selecteer (ruthless, war hero, earth born, spacer etc ...) heeft volgens mij alleen invloed op een 2 (extra) side quests die je krijgt. Afhankelijk van wat je hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:05:
[...]
makkelijkste voorbeeld:
spoiler:
bij het einde, of wel council overleeft, en de "mensenheid" krijgt ook een plaats in de counsel (paragon). Of council gaat dood, en mensenheid vormt er zelf één (renegade)....
Maar je Paragon/Renegade rating maakt niets uit voor het einde. Het hangt volledig af van de keuze die je daar op dat moment maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Zo, uitgespeeld. Absoluut een van de beste games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld. Het einde is echt een perfecte mengelmoes tussen cutscenes en actie. Enorm van deze game genoten. Mooi verhaal, lekkere actie.
Ik kan niet wachten tot deel 2!

Overigens: Wrex moet een van de coolste gamecharacters ooit zijn!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
cheiron schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:41:
Zo, uitgespeeld. Absoluut een van de beste games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld. Het einde is echt een perfecte mengelmoes tussen cutscenes en actie. Enorm van deze game genoten. Mooi verhaal, lekkere actie.

spoiler:
Wrex, die ging mij mij al op feros dood. Bij jou haalde die dus het einde wel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Tomino schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:30:
[...]

spoiler:
Wrex, die ging mij mij al op feros dood. Bij jou haalde die dus het einde wel? :D
spoiler:
wrex heeft de eindbaas gesloopt omdat mijn wapens allemaal overheated waren en die andere kerel niet fatsoenlijk met zijn snipertje overweg kon.

spoiler:
enfin, heeft er al iemand de andere liefdessidequest thingy gedaan? (ik heb die blauwe gehad, maar volgens mij moet er ook iets liefdevols met de andere kunnen, (wrex? ;))

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 27-06-2008 23:39 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Tomino schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:30:
[...]

spoiler:
huh?
spoiler:
ik heb op Feros geen crew op moeten offeren?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
cheiron schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:40:
[...]

huh?
spoiler:
ik heb op Feros geen crew op moeten offeren?
spoiler:
Heu, feros, waar je saran tegenkomt, daar.. Voordat je met die dudes zon aanval pleegt op dat complex, daar heb je de keus om dat serum oid kapot te maken waarmee al de bondgenoten/soortgenoten van wrex geholpen kunnen worden. Jij gaat het kapot maken dus is wrex boos... krijg je dikke dialoog met hem en hij wil niet praten, shiet williams hem dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Tomino schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:31:
[...]

spoiler:
Heu, feros, waar je saran tegenkomt, daar.. Voordat je met die dudes zon aanval pleegt op dat complex, daar heb je de keus om dat serum oid kapot te maken waarmee al de bondgenoten/soortgenoten van wrex geholpen kunnen worden. Jij gaat het kapot maken dus is wrex boos... krijg je dikke dialoog met hem en hij wil niet praten, shiet williams hem dood..
Dat is Feros niet :P
spoiler:
Ben even de naam kwijt, maar Feros is een van de 3 beginplaneten. Met Exogeni en die mindcontrole-blob onder de grond

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:12:
[...]

Maar je Paragon/Renegade rating maakt niets uit voor het einde. Het hangt volledig af van de keuze die je daar op dat moment maakt.
muja maar als ik het me goed herinnerde kon je bij KoTor op het laatste moment ook nog gewoon switchen, door op het einde de "goede" keuzes te maken.... Maar die rating heeft inderdaad geen verder effect op dingen.

En Wrex neem ik inderdaad altijd mee. Heeft altijd wel droge opmerkingen plus hij is in combat super goed. En ziet er ook nog tof uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Owja nog iets wat ik lekker vreemd vind.

Ik liep echt heel lang rond met wapens van klasse 3 en armor met 1 of 2 streepjes. Kwam maar niks tegen wat op de grond lag en nuttig is.

Loop ik in een sidequest op een afgelegen stukje 2 kratten tegen het lijf.
gelijk wapens op 5-6 en mn armor op 5-6 streepjes.

Hoeze gelijdelijk 8)7 Nja ik ben er blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
ik ben ook maar een begonnen, maarnu word ik meteen aan het begin voor de keuze gesteld welke klasse ik wil spelen, en nou vroeg ik me af welke de leukste spelervaring met zich meebrengt, ik twijvel tussen die close range bionogwattes, de soldier en de infiltrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Game Error schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:30:
ik ben ook maar een begonnen, maarnu word ik meteen aan het begin voor de keuze gesteld welke klasse ik wil spelen, en nou vroeg ik me af welke de leukste spelervaring met zich meebrengt, ik twijvel tussen die close range bionogwattes, de soldier en de infiltrator.
Ik kan Vanguard erg aanraden

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
cheiron schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Ik kan Vanguard erg aanraden
en welke moeilijkheidsgraad zal ik er dan bij doen? normal of veteran? ik heb namelijk wel veel schietspellen gespeeld in de loop der jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Game Error schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:50:
[...]

en welke moeilijkheidsgraad zal ik er dan bij doen? normal of veteran? ik heb namelijk wel veel schietspellen gespeeld in de loop der jaren...
Ligt eraan. Als je de sidequests allemaal gaat doen zou ik voor hard gaan (je pikt erg veel punten op en het wordt dan best makkelijk richting het einde) anders normal.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
hard geeft niet meer punten :P alleen moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@ painkill: Ja, maar als je veel experience krijgt door alle side quests krijg je meer skills en wordt het einde makkelijker. ;)

Ik zou voor hard gaan omdat zelfs terwijl ik lang niet alle side quests heb gedaan de laatste mission erg simpel is op hard.

[ Voor 33% gewijzigd door Flythe op 28-06-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Flythe schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:10:
@ painkill: Ja, maar als je veel experience krijgt door alle side quests krijg je meer skills en wordt het einde makkelijker. ;)

Ik zou voor hard gaan omdat zelfs terwijl ik lang niet alle side quests heb gedaan de laatste mission erg simpel is op hard.
ik zie dat je het tijdens het spelen nog kan aanpassen, ik ben op normal begonnen, maar als het te simpel wordt switch ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Game Error schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:50:
[...]

ik zou sowieso voor veteran gaan. In de loop van het spel, als je tenminste veel sidequests doet, wordt je zo sterk dat alles vrij simpel wordt. Ik had uiteindelijk een rifle, die geen recoil meer had, dus constant accuraat schoot, en bijna niet oververhitte. Dus kan gewoon lekker sproeien en toch alles raak schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er ook aan of je nog wil replayen om moeilijkere graden. Want dan moet je de gehele game wel op veteran spelen om de hogere moeilijkheidsgraad te unlocken. (al kan dat volgens mij ook via conselcommands gefixed worden).. Maar over het algemeen is het nou niet echt moeilijk. Dus ik zou gewoon voor de moeilijkst mogelijke gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

heb het spel nu uitgespeeld maar toch nog wel het gevoel ik heb veel gemist.

welke downloadable content zat er nou bij de pc versie al bij? misschien heb ik dat wel gemist?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
hmpf, ik ben nu 3 uur aan het spelen, en ik vind het maar een kutspel, meer cutscenes dan actie, je loopt de helft van de tijd die je zelf kan besturen in zo'n kutstad rond waar niemand je met een pijltje ff de weg wijst waar je moet wezen, om over die nutteloze gesprekken nog maar te zwijgen.
En ik vond KotOR nog wel zo goed :X
Ik ga wel weer een potje Halo spelen ofzo.
Als ik een goed of spannend verhaal wil hebben ga ik wel een boek lezen van Ludlum of Grisham ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Game Error op 29-06-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
H3llsing schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:33:
heb het spel nu uitgespeeld maar toch nog wel het gevoel ik heb veel gemist.

welke downloadable content zat er nou bij de pc versie al bij? misschien heb ik dat wel gemist?
Voor de PC momenteel nog niet. Aangekondigd wel.
Game Error schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:47:
hmpf, ik ben nu 3 uur aan het spelen, en ik vind het maar een kutspel, meer cutscenes dan actie, je loopt de helft van de tijd die je zelf kan besturen in zo'n kutstad rond waar niemand je met een pijltje ff de weg wijst waar je moet wezen, om over die nutteloze gesprekken nog maar te zwijgen.
Als ik een goed of spannend verhaal wil hebben ga ik wel een boek lezen van Ludlum of Grisham ofzo.
Je bent echt het tegenovergestelde van veel gamers... Ga Unreal Tournament spelen ofzo als je geen verhaalt wilt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Dutchmega schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Voor de PC momenteel nog niet. Aangekondigd wel.

[...]

Je bent echt het tegenovergestelde van veel gamers... Ga Unreal Tournament spelen ofzo als je geen verhaalt wilt |:(
nee ik wil best wel een leuk verhaal in een spel hebben á la Zelda ofzo, maar ik hoef nou niet echt een verhaal te hebben waar mijn speeltijd kleiner is dan de tijd dat ik door nutteloze dialogen of cutscenes heen moet bladeren/kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
cheiron schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:41:

Wrex heb ik maar afgeschoten, hij was weer eens opdringerig })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vindt ik juist weer goede punten van het spel. Cutscenes maken het verhaal en geven je lekker veel informatie over de galaxy en wat er allemaal speelt.
Pijltjes die je de weg wijzen ook zo'n slecht punt wat veel ontwikkelaars erin doen. Je hoeft echt nooit meer te zoeken en kan eigenlijk niet per ongeluk tijdens het zoeken allemaal andere leuke (en minder leuke) dingen tegenkomen tijdens de zoektocht.

Heb je zelf eigenlijk wel vaker RPG's gespeeld? Want ik denk toch dat het niet echt iets voor je is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:33
De actie komt nog, geloof me. Ik zat precies hetzelfde van pfff wat een poepspel. Totdat je uit die stad bent dan begint het pas en is eigenlijk best wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
WAARSCHUWING: niet lezen als je het niet hebt uitgespeeld.

Wat gebeurt er op het einde als je...

spoiler: GROTE SPOILER
de council redt ipv ze dood laat gaan? Lukt het dan wel, want je offert al je schepen op toch?

[ Voor 80% gewijzigd door gebruikershaes op 29-06-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

gebruikershaes schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:59:

de council redt ipv ze dood laat gaan? Lukt het dan wel, want je offert al je schepen op toch?
Nee, je maakt slechts een paar offers. Uiteindelijk merk je er praktisch niks van, behalve dat ze uiteraard niet dood zijn.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Laatst online: 31-12-2023
gebruikershaes schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:59:

Het zelfde als je het wel doet.

Ik heb het spel als balkende gespeeld, dus iedereen helpen en altijd liev zijn.
Daarne echt een bitch, niemand helpen, en altijd tegenin gaan en niet uitvoeren (gespreken met de council zijn wel grappig als bitch)
De uitkomst is altijd het zelfde, al is die bitch wel leuk :)
Hoef je niet zoveel sitequest doen.

[ Voor 4% gewijzigd door spider op 29-06-2008 20:15 ]

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Game Error schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:38:
[...]

nee ik wil best wel een leuk verhaal in een spel hebben á la Zelda ofzo, maar ik hoef nou niet echt een verhaal te hebben waar mijn speeltijd kleiner is dan de tijd dat ik door nutteloze dialogen of cutscenes heen moet bladeren/kijken.
Nonsens. De speeltijd - cutscenetijd is over het gehele spel misschien 15:1 ofzo. Dat je het niets vindt ok, maar gebruik dan wel feiten. Persoonlijk vond ik dit juist een heerlijke combo van verhaalvertelling en actie.. Nauwelijks meer dan bijvoorbeeld Ocarina of Time.. Daarnaast, je kunt gewoon skippen met de spatiebalk (of muis) hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 29-06-2008 23:32 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Aaaarghh!! Heb net Mass Effect weer opnieuw begonnen te spelen. Wilde dit keer de 'romance' opties eens verkennen; met Liara, please (nothing beats true blue). Okay, heb haar net bevrijd op Therum, en terug op de Normandy ga ik naar sick-bay toe, alwaar ik haar in al haar bevalligheid achter een desk zie zitten. Dit zou, naar zeggen, het eerste moment zijn om een gesprek aan te knopen. Maar als ik naar haar toe loop (als custom female, btw; wat overigens ook zou moeten kunnen), gebeurt er niks. Ik krijg een korte cut-scene te zien, een aanloopje zeg maar voor een animatie, maar daarna gebeurt er niks. Het spel hangt niet of zo, maar beiden karakters staan maar een beetje staan, en er is geen dialoog-window om haar aan te spreken. Je kunt dan eigenlijk alleen maar weer een save-game loaden.

I can't believe this sh**! Van alle momenten waar het spel op zou kunnen gaan spelen, kiest het juist dit moment! Aaaarghh, dus!! Okay, wat doe ik verkeerd?! Heb ik iets gemist? Ik kan daar trouwens ook niet met Kaiden praten; same story: kort aanloopje naar gesprek, maar verder nada.

Gaarna, help me uit de brand!

Liara T'Soni: "I don't know what's worse, the Geth or all the sand in my... never mind."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Ik zal het spel nog wel een kans geven, maar ik zit met een klein probleem met de grafische instellingen, op mijn pc is de game heel "korrelig" qua grapics, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game Error schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:25:
Ik zal het spel nog wel een kans geven, maar ik zit met een klein probleem met de grafische instellingen, op mijn pc is de game heel "korrelig" qua grapics, hoe los ik dit op?
Kijk even in de opties, kan je een "film-grain" oid uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:28:
[...]

Kijk even in de opties, kan je een "film-grain" oid uitzetten.
heb je nog meer tips hem wat soepeler te laten lopen? dat korrelige is nu weg maar hij loopt nog niet helemaal soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Game Error schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:36:
[...]

heb je nog meer tips hem wat soepeler te laten lopen? dat korrelige is nu weg maar hij loopt nog niet helemaal soepel..
Dynamic shadows uitzetten helpt volgens mij al een heel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 01:21
Heb je toevallig 2 videokaarten in SLI opstelling? SLI uitzetten. Klinkt vreemd, maar werkt voor de meeste spellen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 06:12:
Heb je toevallig 2 videokaarten in SLI opstelling? SLI uitzetten. Klinkt vreemd, maar werkt voor de meeste spellen.
ik heb maar een videokaart :P
ik heb het nu van 2 nooit zo begrepen, veel geld uitgeven voor een niet al te grote preformance increase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
Van t weekend maar ff voor de 2de keer uitgespeeld (XB360) en lvl 60 gehaald.
Ben nu begonnen op Insanity met een nieuw char, nu maar als Adapt ipv Soldier.
Ik moet en zal die achievement ook halen 8)7 (de gast die die dingen heeft uitgevonden moeten ze afschieten. veels te verslavend :P)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
albatross schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:35:
Aaaarghh!! Heb net Mass Effect weer opnieuw begonnen te spelen. Wilde dit keer de 'romance' opties eens verkennen; met Liara, please (nothing beats true blue). Okay, heb haar net bevrijd op Therum, en terug op de Normandy ga ik naar sick-bay toe, alwaar ik haar in al haar bevalligheid achter een desk zie zitten. Dit zou, naar zeggen, het eerste moment zijn om een gesprek aan te knopen. Maar als ik naar haar toe loop (als custom female, btw; wat overigens ook zou moeten kunnen), gebeurt er niks. Ik krijg een korte cut-scene te zien, een aanloopje zeg maar voor een animatie, maar daarna gebeurt er niks. Het spel hangt niet of zo, maar beiden karakters staan maar een beetje staan, en er is geen dialoog-window om haar aan te spreken. Je kunt dan eigenlijk alleen maar weer een save-game loaden.

I can't believe this sh**! Van alle momenten waar het spel op zou kunnen gaan spelen, kiest het juist dit moment! Aaaarghh, dus!! Okay, wat doe ik verkeerd?! Heb ik iets gemist? Ik kan daar trouwens ook niet met Kaiden praten; same story: kort aanloopje naar gesprek, maar verder nada.

Liara T'Soni: "I don't know what's worse, the Geth or all the sand in my... never mind."
Voor wie daar ook vast zit: dit schijnt een bekende bug te wezen, was iemand op het officiele bioware board zo vriendelijk me te vertellen. I.p.v. de 'talk' key te gebruiken (wat alles kan zijn, natuurlijk; 'enter' bij mij) MOET je 'E' indrukken daar, voordat de aanloop cut-scene start. Dan kun je daar wel met Kaiden en Liara praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Game Error schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:38:
[...]

Ben het met je eens maar liever dan gewoon de diepte, speelduur e.d. zoals in KOTOR 1 (of zelfs 2) want dat betreft blijft ME een zwaar droeve teleurstelling. Kan ook nauwelijks begrijpen wat iemand bezielt om voor de 2e keer ME door te spelen aangezien alle dialogs e.d. toch hetzelfde blijven op wat minimale wijzigingen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Darth Malak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Ben het met je eens maar liever dan gewoon de diepte, speelduur e.d. zoals in KOTOR 1 (of zelfs 2) want dat betreft blijft ME een zwaar droeve teleurstelling. Kan ook nauwelijks begrijpen wat iemand bezielt om voor de 2e keer ME door te spelen aangezien alle dialogs e.d. toch hetzelfde blijven op wat minimale wijzigingen na.
Mass Effect blijft een machtig mooi spel, en ook in de tweede ronde geniet ik ervan met volle teugen. Maar als je alleen maar actie wil, dan kan ik me voorstellen dat iemand het wat minder vindt. Maar ik ben zo iemand die, net als in Bioshock, ook vooral geniet van de decors en de prachtige omgevingen. Het hele design en de architectuur van alleen al de Citadel vind ik prachtig, en ik kan er uren in rondlopen en doen.

Ook hou ik van het RPG gedeelte. Uiteindelijk doorloop je natuurlijk wel hetzelfde basic plot, maar tussen alle types die je kunt kiezen, zoals 'soldier', of 'Vanguard', daar zit fors verschil tussen. En je kunt je eigen haar kiezen, en soort gezicht en zo. En dat je relaties aan kunt knopen met members van je crew vind ik ook echt kicken; en dat allemaal gebaseerd op hoe je jezelf gedraagt. Over een jaar of twintig denk ik dat je nog veel meer in zo'n spel op kunt gaan en een geheel eigen verhaal lijn doorlopen (binnen grenzen, natuurlijk).

Ik vond alleen de hele historie van al die aliens, en hun onderlinge samenhang, wat te gecompliceerd voor mijn eenvoudige brein, lol; all this arguing about who killed who, ik werd er een beetje duizelig van. Maar ik begrijp het de tweede keer een stuk beter.

Ashley Williams: Why is it whenever someone says "with all due respect", they really mean "kiss my ass"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Ik heb het spel toch maar uitgespeeld, en ik moet zeggen dat het een erg aardig verhaal had, maar wat is het spel belachelijk kort, ik heb er in een kleine 9 uur doorheen gespeeld, en dat valt me zwaar tegen voor een bioware game :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
Game Error schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:25:
Ik heb het spel toch maar uitgespeeld, en ik moet zeggen dat het een erg aardig verhaal had, maar wat is het spel belachelijk kort, ik heb er in een kleine 9 uur doorheen gespeeld, en dat valt me zwaar tegen voor een bioware game :/
Dan rush je er wel door heen dan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Tja, als je geen enkele sidequest doet dan ben je door de main storyline zo heen. Maar dat is met de meeste spellen.
Ik durf te wedden dat je je specialization class niet eens hebt omdat je zo gerusht hebt.
albatross schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:35:

Probeer het eens op de Bioware ME forums.
Wel even je cdkey registreren natuurlijk.

Vraagje voor mijzelf:
Ik ben van plan om binnenkort een Insanity playthrough te gaan doen, met een Adept, vanaf level 1.
Welke party member combo zou ik het beste kunnen nemen qua support en fun?
Ik heb nog geen achievements voor: Wrex, Ashley, Tali en Liara.

[ Voor 63% gewijzigd door QuarK op 09-07-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuarK schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:36:
[...]

Vraagje voor mijzelf:
Ik ben van plan om binnenkort een Insanity playthrough te gaan doen, met een Adept, vanaf level 1.
Welke party member combo zou ik het beste kunnen nemen qua support en fun?
Ik heb nog geen achievements voor: Wrex, Ashley, Tali en Liara.
Ik heb recent nog Hardcore uitgespeeld met een Adept vanaf lvl1. Dit heb ik gedaan met Ashley (combat) en Garrus (combat/tech). Wrex zou ik niet meenemen omdat je genoeg hebt aan je eigen Biotics denk ik. Dus ik zou gaan voor Ashley/Garrus of Ashley/Tali, maar Garrus is wel erg prettig met z'n sniperrifle op sommige momenten.

Ben zelf ook begonnen op Insanity, dit keer met een Engineer, op dit moment nog Ashley/Wrex maar dat komt omdat ik Liara nog moet bevrijden :) Dan wordt het Ashley/Liara denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:56:
[...]

Ik heb recent nog Hardcore uitgespeeld met een Adept vanaf lvl1. Dit heb ik gedaan met Ashley (combat) en Garrus (combat/tech). Wrex zou ik niet meenemen omdat je genoeg hebt aan je eigen Biotics denk ik. Dus ik zou gaan voor Ashley/Garrus of Ashley/Tali, maar Garrus is wel erg prettig met z'n sniperrifle op sommige momenten.

Ben zelf ook begonnen op Insanity, dit keer met een Engineer, op dit moment nog Ashley/Wrex maar dat komt omdat ik Liara nog moet bevrijden :) Dan wordt het Ashley/Liara denk ik.
Yeah, ik zat ook aan Ashley/Tali te denken voor die insanity/adept game, maar dan zit ik wel zonder decryption denk ik, dus zal ik veel omni-gel nodig hebben om zooi open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuarK schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:06:
[...]

Yeah, ik zat ook aan Ashley/Tali te denken voor die insanity/adept game, maar dan zit ik wel zonder decryption denk ik, dus zal ik veel omni-gel nodig hebben om zooi open te maken.
Tali kan Decryption. En net als First Aid is Decryption cumulative voor de hele party, dus zolang Tali's Decryption niet te laag is, moet je het merendeel wel open kunnen krijgen. Ik had met m'n Adept/Garrus/Ashley-combi niet veel omni-gel nodig iig. Enkel voor die VI-core heb je veel omni-gel nodig, maar die puzzel is niet echt lastig, dus dat kan ook zonder.
Moet wel zeggen dat ik in Hardcore enkel mainstory-line heb gevolgd om Insanity te unlocken. Sidequests doe ik op Insanity wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:17:
[...]

Tali kan Decryption. En net als First Aid is Decryption cumulative voor de hele party, dus zolang Tali's Decryption niet te laag is, moet je het merendeel wel open kunnen krijgen. Ik had met m'n Adept/Garrus/Ashley-combi niet veel omni-gel nodig iig. Enkel voor die VI-core heb je veel omni-gel nodig, maar die puzzel is niet echt lastig, dus dat kan ook zonder.
Moet wel zeggen dat ik in Hardcore enkel mainstory-line heb gevolgd om Insanity te unlocken. Sidequests doe ik op Insanity wel weer.
Ah yeah, je hebt gelijk.

Ik ben net een hardcore game begonnen met een lvl50 soldier, met Wrex en Liara, ook puur om insanity te unlocked. Moet niet zo heel veel tijd kosten. Ik wil echter wel lvl60 bereiken, dus zal wel aan tegen het einde bekijken hoeveel sidequests ik erbij moet doen.
Met deze party heb ik echter geen decryption maar omnigel is gelukkig geen probleem op dit niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
nFo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 06:41:
[...]

nou jah sorry hoor, maar voor KotOR had ik minimaal 30 uur nodig, om dan mass effect in 9 uur uit te spelen viel het me echt tegen. En mij werd ook niet echt opgedrongen hoe en of ik sidequests moest en kon doen.
overigens heb ik in KotOR ook bijna geen sidequests gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Game Error op 09-07-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
nFo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 06:41:
[...]

Ik heb de game in een uur of 13 uitgespeeld en alle sidequests gedaan. De duur vond ik wel degelijk een nadeel, ik had graag nog een uur of 10 doorgegaan!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
cheiron schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Ik heb de game in een uur of 13 uitgespeeld en alle sidequests gedaan. De duur vond ik wel degelijk een nadeel, ik had graag nog een uur of 10 doorgegaan!
het enige is dat je de moeilijkheid misschien had kunnen opschroeven. ik had er op de hoogste moeilijkheidsgraad best wat moeite mee, ging af en toe dood en dus duurde het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
[...]

Zit al op 9/10 uur in de Citadel na Eden Prima, maarja ik ben dan ook een gast die alles gaat checken. :$

PC versie ook even geïnstalleerd, ziet er gelijkwaardig uit als op de Xbox 360 versie.
Wel wat dingen verandert, menu enzo.
Die Command Console is wel lachen, lekker cheaten. :P
Kan er moeilijk van af blijven. :')
Van alles uitproberen natuurlijk, armors & weapons.

http://infomb.googlepages.com/masseffect.jpg
http://infomb.googlepages.com/mas3.jpg
http://infomb.googlepages.com/mas2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 09-07-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Uitgespeeld, en het voelt echt heerlijk O+ Blij met de keuzes die ik gemaakt heb.

Nog even bedenken of ik 't nog een keer ga doen, weet nog niet.

Prachtgame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Demiurgestudios heeft het dus overgezet naar de PC.
Vroeg mij af wat die logo daar deed. :?

http://www.demiurgestudios.com/?games/masseffect

Hier een interview over de PC port: http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=893
Het team: http://www.demiurgestudio...ssEffectPCTeam-734738.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door nFo op 09-07-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

volgens mij onmogelijk. Je weet dat je ook sidequest kan krijgen door bv console te hacken etc. Het betekend in iedergeval dat je elke systeem hebt bezocht en alle planeten heb gechecked. Lijkt mij stug in 13 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
QuarK schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:36:
[...]

Probeer het eens op de Bioware ME forums.
Wel even je cdkey registreren natuurlijk.
Ja, ze hebben me daar, een paar dagen geleden, heel netjes geholpen, en het probleem is verholpen:

http://masseffect.bioware...ml?topic=638194&forum=123

Liara T'Soni: "I would prefer longer studies... and fewer explosions."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
LOL, hoe jullie dat voor elkaar krijgen is me een raadsel. Ik heb het nou net uitgespeeld; kostte me ongeveer 60 uur. Ik exploreer dan ook echt alles en alles. En hoe iemand dat op stand 'insane' in 9 uur kan doen, daar sla ik al helemaal van achterover. Zelfs op 'normal' ga ik nog geregeld dood. Damn Krogan! Lijkt toch, hoe goed iemand ook is, dat je dan wel wat van het spel mist, als je het zo snel uithebt.

Het blijft, hoe dan ook, een fantastisch spel! Heerlijke RPG! Kan echt helemaal opgaan in mijn 'femshep' rol. Heb vanmiddag ook mijn eerste ME 'fanart' wallpaper gemaakt:

http://img150.imageshack....3/femshep1920x1200ac6.jpg

Past mijn Vista sidebar precies op. :) Al met al ben ik, zeker weten, een veelvoud van 9 uur kwijtgeweest aan deze game. And I ain't done with it yet. :)

Urdnot Wrex: "If I die in here, I'll kill him!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:48:
[...]

volgens mij onmogelijk. Je weet dat je ook sidequest kan krijgen door bv console te hacken etc. Het betekend in iedergeval dat je elke systeem hebt bezocht en alle planeten heb gechecked. Lijkt mij stug in 13 uur..
Ik heb alle missies die mij zijn aangeboden geaccepteerd, en ik heb alles wat ik tegen ben gekomen gehacked. Ik zal vanavond eens kijken hoe lang ik er precies over heb gedaan, maar ik kan mij herinneren dat toen ik voor het laatst op de citadel aankwam ik rond de 12 uur zat.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:51:
[...]

Ik heb alle missies die mij zijn aangeboden geaccepteerd, en ik heb alles wat ik tegen ben gekomen gehacked. Ik zal vanavond eens kijken hoe lang ik er precies over heb gedaan, maar ik kan mij herinneren dat toen ik voor het laatst op de citadel aankwam ik rond de 12 uur zat.
kan je hier checken of je inderdaad alle sidequest hebt http://masseffect.wikia.com/wiki/Assignment ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste