Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

cheiron schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:51:
[...]

Ik heb alle missies die mij zijn aangeboden geaccepteerd, en ik heb alles wat ik tegen ben gekomen gehacked. Ik zal vanavond eens kijken hoe lang ik er precies over heb gedaan, maar ik kan mij herinneren dat toen ik voor het laatst op de citadel aankwam ik rond de 12 uur zat.
Alle planeten afgeweest ? Alle mineralen, ijzers, tags, weet ik veel wat opgehaald ? Alle workerrobots gescand ? Vervolgquests van de journaliste ?

Zoals het nu gaat ga ik ook zeker richting de 60 uur zoals albatross en dan hou ik me nog niet echt actief bezig met het verzamelen van materiaal en scannen van die workers, alleen wat ik tegenkom doe ik alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

KneoK schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:28:
[...]

Alle planeten afgeweest ? Alle mineralen, ijzers, tags, weet ik veel wat opgehaald ? Alle workerrobots gescand ? Vervolgquests van de journaliste ?

Zoals het nu gaat ga ik ook zeker richting de 60 uur zoals albatross en dan hou ik me nog niet echt actief bezig met het verzamelen van materiaal en scannen van die workers, alleen wat ik tegenkom doe ik alvast.
met alle dialogen uitluisteren ben je volgens mij al meer dan die 12 uur bezig. Alles skippen doet natuurlijk wel onder aan het realisme.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
M2M schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:21:
[...]

met alle dialogen uitluisteren ben je volgens mij al meer dan die 12 uur bezig. Alles skippen doet natuurlijk wel onder aan het realisme.
ach kom op man, je gaat toch niet alle dialogen af omdat je ze zonodig gehoord wilt hebben? kan je beter gewoon een film opzetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Game Error schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:18:
[...]

ach kom op man, je gaat toch niet alle dialogen af skippen omdat je ze zonodig niet gehoord wilt hebben? kan je beter gewoon een film opzetten boek lezen :X

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:45
Bij mass Effect de dialogen skippen is IMHO nog een slechtere game spelen dan Doom.

De verhalen máákte het juist voor mij :X !!

Als je dialogen doorskipt, dan hoor je deze game niet te spelen!

[ Voor 20% gewijzigd door Tomino op 10-07-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
het gaat toch ook om de beelden, in een boek zie ik die iig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Game Error schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:18:
[...]

ach kom op man, je gaat toch niet alle dialogen af omdat je ze zonodig gehoord wilt hebben? kan je beter gewoon een film opzetten :X
Uhm, de hele beleving van het spel doet aan als een film, da's de hele bedoeling. Ja, natuurlijk wil ik dan zoveel mogelijk dialoog gehoord hebben. Als ik een film opzet dan skip ik ook niet een paar scenes.

Jij kan volgens mij beter een leuk schietspelletje opzetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Vanmiddag even snel in het lijstje quests gekeken, maar daar heb ik zeker 90 procent van te pakken, zonder twijfel. Maar ik zou nog even kijken.. en ik zat er een beetje naast.. het was geen 13 maar 28 uur :D Sorry.. sorry.. Ik dacht echt dat ik 13 had zien staan. Nouja, dan een mooi teken dat ik na 28 uur nog steeds wilde dat de game twee keer zo lang was ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, dat valt dan ineens tegen he ? Ik ben net bijvoorbeeld met Devil May Cry 4 begonnen, en naar mijn gevoel ben ik ook echt net pas begonnen, maar de savegame staat al op 4,5 uur...

Time flies when you're having fun ? Ook ingame dus blijkbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Tomino schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:51:
Bij mass Effect de dialogen skippen is IMHO nog een slechtere game spelen dan Doom.

De verhalen máákte het juist voor mij :X !!

Als je dialogen doorskipt, dan hoor je deze game niet te spelen!
De dialoog-opties doen het ook voor mij. Het hoort voor mij helemaal bij de RPG belevenis. Ik geniet gewoon van de keuzes die je kunt maken, en wat voor mass effect dat heeft. Bioware heeft het volgens mij ook echt gemaakt om de RPG echt te benutten. Als je er alleen maar doorheenloopt met een groot geweer, tja, dat kan natuurlijk, maar een groot gedeelte van het genieten van zo'n game zit em voor mij in de realisatie, en exploratie, van wat er allemaal mogelijk is.

Ashley: "A million lightyears from where humanity began, and we walk into a bar filled with drunk men drooling over half-naked women shaking their asses on a stage. I can't decide whether that's funny or sad."

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

albatross schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:56:
[...]

De dialoog-opties doen het ook voor mij. Het hoort voor mij helemaal bij de RPG belevenis. Ik geniet gewoon van de keuzes die je kunt maken, en wat voor mass effect dat heeft. Bioware heeft het volgens mij ook echt gemaakt om de RPG echt te benutten. Als je er alleen maar doorheenloopt met een groot geweer, tja, dat kan natuurlijk, maar een groot gedeelte van het genieten van zo'n game zit em voor mij in de realisatie, en exploratie, van wat er allemaal mogelijk is.

Ashley: "A million lightyears from where humanity began, and we walk into a bar filled with drunk men drooling over half-naked women shaking their asses on a stage. I can't decide whether that's funny or sad."
juist, het heet tenslotte ook een role playing game, geen shooter. wil je knallen kies dan voor iets als serious sam 2 oid. Veel explosies op je scherm: supreme commander, online? legios mogelijkheden. Geduld, een goed verhaal, dialoog (ook wel eens iets anders dan enkel met je geweer rondlopen) en een beetje nadenken?: dit spelletje of het iets oudere ES4 oblivion (ook met gesproken txt)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
Iemand die weet waarvoor de Mass Effect Decoder is ?
Op de Bioware forums, weten ze nog steeds niks.
Download: http://infomb.googlepages.com/MassEffectDecoder.exe
Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/masseffectdecoder2.jpg

[ Voor 134% gewijzigd door nFo op 12-07-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
KneoK schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:57:
Zo, dat valt dan ineens tegen he ? Ik ben net bijvoorbeeld met Devil May Cry 4 begonnen, en naar mijn gevoel ben ik ook echt net pas begonnen, maar de savegame staat al op 4,5 uur...

Time flies when you're having fun ? Ook ingame dus blijkbaar :D
Speel jij DMC op de pc? Ik heb de demo geprobeerd maar dat was NIET te doen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Tomino schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:22:
[...]

idd, vreselijk met die xbox controller keys op je scherm. Dat is gewoon een console game, maargoed, met een xbox controller aan je pc is je pc ook een console natuurlijk :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Voor de Tweakers die de PC versie spelen en een ATI videokaart hebben.
MassEffect.exe renamen naar: fear.exe geeft soms wel het dubbele aantal FPS. :)
Vooral in de citadel heb ik veel framedrops.

[ Voor 13% gewijzigd door nFo op 13-07-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tomino schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:22:
[...]

Ik wil het topic niet teveel hiermee opzadelen, dus misschien kunnen we dit beter in het DMC4 topic doen, maar het volledige spel vind ik fantastisch spelen op de pc, de demo is feitelijk een echt level met tijdslimiet, dus daarmee heb je wel direct de gameplay te pakken, verschilt niets met de full, dus als het je niet bevalt dan gaat de full ook tegenvallen. Ik heb een Logitech Chillstream, feitelijk een X360 pad, dus ik vind het ook wel handig om de knoppen te kunnen zien en daarbij speelt het gewoon heel fijn.

Back to Mass Effect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
nFo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:22:
Voor de Tweakers die de PC versie spelen en een ATI videokaart hebben.
MassEffect.exe renamen naar: fear.exe geeft soms wel het dubbele aantal FPS. :)
Vooral in de citadel heb ik veel framedrops.
Urrrr, ok? :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
:?

Cheap uit Thailand : http://cgi.ebay.com/PC-GA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 38% gewijzigd door nFo op 13-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al aardig wat uurtjes bezig. Vooral met de omgeving bekijken :D ben sinds een uur een Spectre. Het valt me op dat die game er geweldig uitziet en me doet denken aan final fantasy 8 (de school waar je begint).

Ik snap niet hoe mensen hem in 30 uur uitspelen. Ik heb alleen al 4 uur rondgelopen in de stad om te kijken wat er was. Ook even van een show genoten in de club.

Vooral deze plek vind ik erg mooi(slechtere kwaliteit omdat ik hem heb opgeslagen in paint):

http://img148.imageshack.us/img148/9076/untitledgo5.jpg

Trouwens heeft iemand anders ook last ervan dat je niet terug het spel in kan na het gebruiken van Alt + Tab in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:46:
Trouwens heeft iemand anders ook last ervan dat je niet terug het spel in kan na het gebruiken van Alt + Tab in Vista?
Daar had ik 1x last van, daarna gebruikte ik geen alt-tab meer.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:46:
Das een nadeel van het spel/de engine. Je kan zeker wel terug vanuit windows alleen moet je even koffie halen/ naar de WC gaan omdat het wel een minuut kan duren.

Btw, wat ik ondertussen wel een schande vindt is dat de beloofde DLC, Bring down the Sky, nog steeds niet te downloaden is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:13:
[...]

Daar had ik 1x last van, daarna gebruikte ik geen alt-tab meer.
Ik zit ook op WLM/MSN ondertussen dus wil wel graag kijken wat er is gezegd :) Heb tegenwoording mijn laptop erbij ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:17:
[...]

Das een nadeel van het spel/de engine. Je kan zeker wel terug vanuit windows alleen moet je even koffie halen/ naar de WC gaan omdat het wel een minuut kan duren.
Ik sloot hem altijd af na 20 seconden zal kijken of langer wachten gaat helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:32:
[...]

Ik zit ook op WLM/MSN ondertussen dus wil wel graag kijken wat er is gezegd :) Heb tegenwoording mijn laptop erbij ;)

[...]

Ik sloot hem altijd af na 20 seconden zal kijken of langer wachten gaat helpen ;)
hier issie in ongeveer 45 seconde terug... maar de hardeschijfmisbruik blijft nonactief en volgens mij doet de processor ook helemaal niets. Kan me niet indenken wat de engine in die tijd nu eigenlijk voor een nuttige dingen doet... misschien gewoon tegen een timeout aanlopen en dan toch weer verder gaan?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:17:
[...]

Btw, wat ik ondertussen wel een schande vindt is dat de beloofde DLC, Bring down the Sky, nog steeds niet te downloaden is.
Wat moet ik eigenlijk verwachten van die missie? Iets in de trant van een gemiddelde "ga naar die planeet en vermoord een mannetje", of een uitgebreidere missie als in de mainquest?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Wat moet ik eigenlijk verwachten van die missie? Iets in de trant van een gemiddelde "ga naar die planeet en vermoord een mannetje", of een uitgebreidere missie als in de mainquest?
Het zal denk ik wel op zoiets uitkomen (zoals jammerlijk veel side-quests), maar het enige wat ik eigenlijk weet is dat ie ongeveer 45mins. moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nog maals, Urrr, ok?

Ik had het eerder over het feit dat renamen naar fear.exe over de snelkoppeling van masseffect meer fps zou geven. Sorry maar dat dig ik echt niet.. Proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Het zal denk ik wel op zoiets uitkomen (zoals jammerlijk veel side-quests), maar het enige wat ik eigenlijk weet is dat ie ongeveer 45mins. moet duren.
45 minuten is wel langer dan dat ik doe over een gemiddelde find-kill sidequest ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:37:
[...]

hier issie in ongeveer 45 seconde terug... maar de hardeschijfmisbruik blijft nonactief en volgens mij doet de processor ook helemaal niets. Kan me niet indenken wat de engine in die tijd nu eigenlijk voor een nuttige dingen doet... misschien gewoon tegen een timeout aanlopen en dan toch weer verder gaan?
ja hier ook, harde schijf doet niks.. Meeste spellen zijn toch wel binnen 5/10 seconden geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Over die conversaties ben ik de enige die er veel verspelbaar vond? Er zaten echt goede tussen maar ik had echt flashbacks naar Knights of the Old Republic en dergelijke. Wat ik wel jammer vind is dat wel heel veel van de gesprekken eigelijk nergens over gaan, en dat praten met mensen vaak meer een objective wordt. Zo van eerst even iedereen uithoren en dan weer door. En soms vind ik het ook jammer dat NPC's soms als je met ze "klaar" bent hun ene zinnetje blijven uitkramen. Begrijp me niet verkeerd ik heb genoten van Mass Effect maar het liet een dubbel gevoel bij me achter ergens, Dat zoveel gepraat eigelijk zo weinig effect had uiteindelijk stoorde me toch wel een beetje. Echte impact heeft het allemaal niet(enkele uitzondering hier en daar) wat ik wel spijtig vond.
Evenals de sidequest, ze doen er compleet niet toe en vaak kom je er ook niet echt meer door te weten.

Overigens heb ik hem op de 360 gespeeld en ik zag overal iedereen zeiken op het weg gedrag van die buggy ben ik nou echt de enige die het geniaal vond om ermee te crossen? Ik vond hem prima rijden eigelijk.

En dan nog iets :-p, ik heb het hele spel uitgespeeld(alle sidesquests etc alle dialoogen gehad, romance plot) en heb een zooi achievements gehaald. Maar ik heb geen enkele ally achievement gehad!(krijg je als je meerderheid vn het spel 1 bepaalde ally meeneemt). Terwijl ik krogan het hele spel bij me heb gehad vanaf het eerste moment. Mischien heb ik een enkelekeer bij een sidequest planeet 2 anderen meegenomen maar ik vind het maar vreemd.
(De eerste echte RPG die ik ooit echt bewust uitspeelde was fallout gevolgd door alle toppers die daarna kwamen, baldur's gate 1/2, KOTOR etc,)

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 14-07-2008 04:02 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 14 juli 2008 @ 04:00:
Over die conversaties ben ik de enige die er veel verspelbaar vond? Er zaten echt goede tussen maar ik had echt flashbacks naar Knights of the Old Republic en dergelijke. Wat ik wel jammer vind is dat wel heel veel van de gesprekken eigelijk nergens over gaan, en dat praten met mensen vaak meer een objective wordt. Zo van eerst even iedereen uithoren en dan weer door. En soms vind ik het ook jammer dat NPC's soms als je met ze "klaar" bent hun ene zinnetje blijven uitkramen. Begrijp me niet verkeerd ik heb genoten van Mass Effect maar het liet een dubbel gevoel bij me achter ergens, Dat zoveel gepraat eigelijk zo weinig effect had uiteindelijk stoorde me toch wel een beetje. Echte impact heeft het allemaal niet(enkele uitzondering hier en daar) wat ik wel spijtig vond.
Dit heb ik ook wel een beetje. Ik heb het spel nog (lang?) niet uit - heb eerst álle sidequests en system surveys afgerond voor ik aan een plot missie ben begonnen :+ maar ik heb nu al meestal zo iet svan "Ja, leuk, maar de halve conversatie kun je net zo goed skippen want die levert netto niets op." dat vind ik wel jammer af en toe. Maar dat is in elke adventure / rpg wel zo - uiteindelijk moet er een beetje sfeer gemaakt worden en deel daarvan is dat er honderden regels tekst in de game zitten die niet noodzakelijk zijn, maar achtergrond info geven om het game universum een beetje "aan te kleden."
Overigens heb ik hem op de 360 gespeeld en ik zag overal iedereen zeiken op het weg gedrag van die buggy ben ik nou echt de enige die het geniaal vond om ermee te crossen? Ik vond hem prima rijden eigelijk.
Ik vind het op zich wel een lollig stukje minigame - als je een klein beetje oplet op het weggedrag van die kar kun je best stoer rondscheuren en in volle vaart vijandjes platkarren, vanuit een sprong net dat ééne perfecte mortierschot lossen en Geth COlossusjes helemaal suf dollen. Mooi speelgoed, en wel leuk voor de afwisseling.

Wat me meer stoort is de bugs in het spel...
Je loopt een lift in, durk op de "doe mij naar de volgende verdieping" knop en hop, je char staat vast en de deuren blijven open. Dat wordt verplicht quickloaden. :(
Ik had het niet eens door, maar m'n main char liep ondanks geen armor training al een poosje in heavy armor voor Krogans rond... 8)
Op de sidequest met de rogue VI had ik in totaal vier van de drie bases uitgeroeid. :?
Tijdens een Gethhunt sidequest was ik uit het autootje gestapt om een basis leeg te snipen, en toen ik instapte begon het autootje te vliegen door het level - alsof het telkens harde klappen kreeg. Als je ooit Carmegaddon gespeeld hebt en de pinball pickup gepakt hebt weet je exact hoe dit er uit ziet. Quickloaden maar weer |:(

Behalve die kleinigheidjes (de armor bug is gewoon handig trouwens :+ makkelijk te exploiten ook) vind ik het een geweldig spel - zoals ik eerlijk gezegd wel gewoon verwacht als ik en Bioware spel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
kan iemand me vertellen hoe je uit moet stappen uit de APC?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Kwartjuh schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:42:
kan iemand me vertellen hoe je uit moet stappen uit de APC?
Staat gewoon in je boekje.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
o god, moraalridder alert. :/
je kunt het ook gewoon even zeggen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31

RKD

Kwartjuh schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:53:
Zoveel knoppen heb je ook weer niet hoor ;) ik zou zeggen gewoon proberen....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

q zover ik weet.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
ik dacht dus e. heb ff de tutorials doorgelezen, en het zou idd e moeten zijn. maar dat werkt niet. vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Kwartjuh schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:06:
ik dacht dus e. heb ff de tutorials doorgelezen, en het zou idd e moeten zijn. maar dat werkt niet. vreemd.
Het goede antwoord is al gegeven (Q). Stond in mijn handleiding dacht ik, dus in de jouwe als het goed is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Kwartjuh schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:53:
Wat wil je nou helemaal? Je zit hier in een topic waarvan het gros van de reacties uitermate positief is over een game en diens ontwikkelaar. Dan kom jij aan met je gestolen versie en de vraag hoe je iets simpels in het spel doet. Ja, ik vind het inderdaad teveel moeite om een dief te helpen aan iets terwijl ik er zelf voor betaal.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

cheiron schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:15:
[...]
Wat wil je nou helemaal? Je zit hier in een topic waarvan het gros van de reacties uitermate positief is over een game en diens ontwikkelaar. Dan kom jij aan met je gestolen versie en de vraag hoe je iets simpels in het spel doet. Ja, ik vind het inderdaad teveel moeite om een dief te helpen aan iets terwijl ik er zelf voor betaal.
En hoe weet jij dat hij een gestolen versie heeft? Hij is te lui om die paar toetsen uit te proberen, dan is hij waarschijnlijk ook te lui om in de handleiding te kijken, mocht hij die hebben. Feit dat hij niet in die handleiding kijkt wil dus totaal niet zeggen dat hij er ook geen heeft. Hoe dan ook, het is in ieder geval niet aan jou om te oordelen en veroordelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
bedankt voor de mensen die wel gewoon normaal kunnen reageren :)
Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Kwartjuh schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:54:
bedankt voor de mensen die wel gewoon normaal kunnen reageren :)
Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken.
Niet zeiken en doorlopen. Je bent alleen geholpen zodat je maar zo snel mogelijk geen domme vragen meer stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het veranderen van de executable naam maakt hier geen verschil.

De plek van mijn screenshot (in een vorige post) is zonder wijziging 36FPS op 1600x1200 alles op high. Dit is hetzelfde voor het hernoemen naar fear.exe

Mocht je X-fire hebben dan zal dit zeker uitmaken, maar niet als je een single kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Merovingian schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:37:
[...]

En hoe weet jij dat hij een gestolen versie heeft? Hij is te lui om die paar toetsen uit te proberen, dan is hij waarschijnlijk ook te lui om in de handleiding te kijken, mocht hij die hebben. Feit dat hij niet in die handleiding kijkt wil dus totaal niet zeggen dat hij er ook geen heeft. Hoe dan ook, het is in ieder geval niet aan jou om te oordelen en veroordelen.
:/ Whatever. was jij niet diegene die vorige week iemand compleet afzeek en debiel noemde op Fok?

Ik vond de opmerking "moraalridder" een bevestiging van de veronderstellng dat hij hem niet gekocht heeft.

Verder ontopic:
spoiler:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om, op het moment dat je iemand moet opofferen bij het neerleggen van de bom bij het Krogan breeding facility, niemand op te offeren en gewoon je team in tact te houden?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

cheiron schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:30:
[...]

:/ Whatever. was jij niet diegene die vorige week iemand compleet afzeek en debiel noemde op Fok?
Je bedoelt dit topic? Nee, ik zei alleen dat hij achterlijk was omdat hij niets wilde aannemen van mensen die er wel verstand van hadden. Dat nam ik terug, waarna hij door bleef gaan en mij een gek noemde. Tot slot zei ik daarom dat hij ze niet allemaal op een rijtje had. Maar leg me de relevantie met dit topic eens uit, dat ontgaat me een beetje.
Ik vond de opmerking "moraalridder" een bevestiging van de veronderstellng dat hij hem niet gekocht heeft.
Hmmm. Het kan, maar het zegt natuurlijk niets.
Verder ontopic:
spoiler:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om, op het moment dat je iemand moet opofferen bij het neerleggen van de bom bij het Krogan breeding facility, niemand op te offeren en gewoon je team in tact te houden?
Bij mijn weten niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Tomino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:19:
[...]

Nog maals, Urrr, ok?

Ik had het eerder over het feit dat renamen naar fear.exe over de snelkoppeling van masseffect meer fps zou geven. Sorry maar dat dig ik echt niet.. Proof?
Ik las het op de Bioware forum, werkt wel dat renamen naar fear.exe.
Speel met een: ATI Radeon 3870X2
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:00:
Het veranderen van de executable naam maakt hier geen verschil.

De plek van mijn screenshot (in een vorige post) is zonder wijziging 36FPS op 1600x1200 alles op high. Dit is hetzelfde voor het hernoemen naar fear.exe

Mocht je X-fire hebben dan zal dit zeker uitmaken, maar niet als je een single kaart hebt.
Okay werkt dus alleen met crossfire of een X2 kaart.

[ Voor 37% gewijzigd door nFo op 14-07-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Dan zal dat misschien meer te maken hebben met het Crossfire profiel van F.E.A.R. dat dan gebruikt wordt voor ME ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gah! Je kunt als je de main questline uitgespeeld hebt niet de sidequests afmaken! Grrr.

Zit nu dus een beetje in dubio; terug naar een vorige save of opnieuw beginnen. En begonnen met een soldier, maar zit nu aan een sentinel te denken, helemaal omdat die nu wel een assault rifle kan gebruiken.

Ik hoop trouwens dat ze hier een MMO van gaan maken, de setting is fantastisch, en ze hebben al enorm veel achtergrondmateriaal.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:57:
Gah! Je kunt als je de main questline uitgespeeld hebt niet de sidequests afmaken! Grrr.

Zit nu dus een beetje in dubio; terug naar een vorige save of opnieuw beginnen. En begonnen met een soldier, maar zit nu aan een sentinel te denken, helemaal omdat die nu wel een assault rifle kan gebruiken.
ik heb dit probleem dus ook. Heb hem gisteren uitgespeeld en zou graag verder willen gaan met het ontdekken van planeten en mijn side-quests doen...

Misschien moet ik maar opnieuw beginnen en eerst alle side-quests doen en alles ontdekken.

Een MMO lijkt mij voor dit spel wel heel erg gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon eerst alle sidequests gedaan voor ik überhaupt aan de mission quests begon (doe ik altijd in elk spel - Oblivion duurt echt méga lang zo ;-) ) en dat is ook veel slimmer omdat je dan zwaar bewapend en uitgerust de eindlevels in gat. Ondanks dat enemies meeschalen is het toch veel beter te doen als je hoog level bent. Ik kan trouwens de Biotic sterk aanbevelen, als je die eenmaal op een beetje redelijk level hebt zijn je vijanden nauwelijks in staat zich te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:39:
ik heb gewoon eerst alle sidequests gedaan voor ik überhaupt aan de mission quests begon (doe ik altijd in elk spel - Oblivion duurt echt méga lang zo ;-) ) en dat is ook veel slimmer omdat je dan zwaar bewapend en uitgerust de eindlevels in gat.
Je bedoelt dat de mainquest dan een eitje is ;)
Ondanks dat enemies meeschalen is het toch veel beter te doen als je hoog level bent. Ik kan trouwens de Biotic sterk aanbevelen, als je die eenmaal op een beetje redelijk level hebt zijn je vijanden nauwelijks in staat zich te verdedigen.
Ik ben begonnen met de vanguard, maar inderdaad is een Biotic misschien een mooiere optie. Heb toch al de assault rifle unlocked.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:39:
ik heb gewoon eerst alle sidequests gedaan voor ik überhaupt aan de mission quests begon (doe ik altijd in elk spel - Oblivion duurt echt méga lang zo ;-) ) en dat is ook veel slimmer omdat je dan zwaar bewapend en uitgerust de eindlevels in gat. Ondanks dat enemies meeschalen is het toch veel beter te doen als je hoog level bent. Ik kan trouwens de Biotic sterk aanbevelen, als je die eenmaal op een beetje redelijk level hebt zijn je vijanden nauwelijks in staat zich te verdedigen.
Heb ik ook gedaan, doe ik niet meer. Ondanks vijanden e.d. meeschalen was het een piece of cake.
Wie graag op het puntje van z'n stoel wilt zitten tijdens battle's moet dit niet doen. Zowat niemand kwam door mijn shields en kon tegen mijn shotgun op. combineer dat ook met defensieve biotics/tech teammates.. en je overleeft alles, zelfs directe hits van armature's (ofzo)...

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusteloos schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Heb ik ook gedaan, doe ik niet meer. Ondanks vijanden e.d. meeschalen was het een piece of cake.
Wie graag op het puntje van z'n stoel wilt zitten tijdens battle's moet dit niet doen. Zowat niemand kwam door mijn shields en kon tegen mijn shotgun op. combineer dat ook met defensieve biotics/tech teammates.. en je overleeft alles, zelfs directe hits van armature's (ofzo)...
direct hits van armatures overleven? zet de difficulty effe op insanity - dan is dat volkomen over. Op de stap daarvoor ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:43

Phydomir

Dennis

Net voor het eerst uitgespeeld ondanks dat ik hem al bij de release had gekocht (op de 360). Ik heb echter nog wel een vraagje over het einde:

spoiler:
Ze zeggen op het eind dat de Reapers er aan komen maar ik had juist uit het verhaal begrepen dat door het verslaan van Saren en het vernietigen van Sovereign je de Mass relay naar Dark Space kon dichten en zo iedereen kon redden van de dood?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

spoiler:
nee, nu duurt het alleen wat langer voordat ze er zijn...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

M2M schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:24:
spoiler:
nee, nu duurt het alleen wat langer voordat ze er zijn...
ok. duidelijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Bring Down the Sky - Available to Download for PC

Thailand PC versie ook vorige week ontvangen. :P
Lompe box zeg, passen wel 8 cd's in. 8)7

Ik las net op het Bioware forum dat die frame drops weg zijn in de Citadel met ATI driver 8.7

[ Voor 17% gewijzigd door nFo op 29-07-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
He getver, nu moet ik op de (megaslome) pagina van Bioware een account aanmaken, daar mn Mass Effect registreren zodat ik een key kan krijgen voor Bringing Down the Sky.

Het moet niet veel omslachtiger worden..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wie heeft voor mij een savegame zodat ik Bring Down the Sky kan spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Dutchmega schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:10:
Wie heeft voor mij een savegame zodat ik Bring Down the Sky kan spelen? :)
ik denk niet dat je daar simpelweg een savegame voor kunt gebruiken. Misschien dat je toch even een key moet bemachtigen en de content moet downloaden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:23:
[...]

ik denk niet dat je daar simpelweg een savegame voor kunt gebruiken. Misschien dat je toch even een key moet bemachtigen en de content moet downloaden.
ik denk dat hij bedoelt dat hij geen save meer heeft op een plek waar hij bij de galaxy map kan.. En dus niet bij de nieuwe content kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Zo, Mass Effect ook maar voor de tweede keer uitgespeeld, is toch wel een heel erg vet spel _/-\o_
ook tof dat ze inmiddels de eerste downloadable content hebben uitgebracht, het kostte me weliswaar maar een uur ipv de 1,5 die ze zelf zeiden maar toch, eindelijk ook weer eens een nieuw soort bunker in plaats van de eeuwige identieke bunkers op planeten.

Paar vreemde dingen die ik echter tegen kwam, na het uitspelen had ik wel de "Majority of the game completed" achievement maar niet de asari/turian ally achievement ondanks dat ik exclusief met Liara en Garrus gespeeld heb :?
Is het ook mogelijk om je teamgenoten iets te laten decrypten? Bij mn eerste playthrough speelde ik als soldier en was het nogal suf dat ik alle probes etc moest laten liggen omdat ik geen Electronics of Decryption skill had :(

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertrand schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:17:
Is het ook mogelijk om je teamgenoten iets te laten decrypten? Bij mn eerste playthrough speelde ik als soldier en was het nogal suf dat ik alle probes etc moest laten liggen omdat ik geen Electronics of Decryption skill had :(
In de handleiding staat dat de hoogste decryption of electronics skill die in je party beschikbaar is gebruikt wordt om te decrypten of hacken.
Dus, neem één van de techneutjes mee op reis en schroef die skill op, en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Bertrand schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:17:
Zo, Mass Effect ook maar voor de tweede keer uitgespeeld, is toch wel een heel erg vet spel _/-\o_
ook tof dat ze inmiddels de eerste downloadable content hebben uitgebracht, het kostte me weliswaar maar een uur ipv de 1,5 die ze zelf zeiden maar toch, eindelijk ook weer eens een nieuw soort bunker in plaats van de eeuwige identieke bunkers op planeten.
Ja, maar de eerste drie plaatsen waar je die 'thrusters' uit moet schakelen waren weer gewoon een kopie van een oude sidequest. Dat vond ik wel jammer. Verder was BDTS wel aardig, maar inderdaad wat kort.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:25:
[...]

ik denk dat hij bedoelt dat hij geen save meer heeft op een plek waar hij bij de galaxy map kan.. En dus niet bij de nieuwe content kan..
Inderdaad. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Anders start je toch een game met je oude char. Even 30 minuten Eden Prime spelen en daarna kan je ook die extra content spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Phydomir schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:24:
Ze zeggen op het eind dat de Reapers er aan komen maar ik had juist uit het verhaal begrepen dat door het verslaan van Saren en het vernietigen van Sovereign je de Mass relay naar Dark Space kon dichten en zo iedereen kon redden van de dood?
spoiler:
Nee, de Citadel zelf is één grote Mass Relay.Het was de bedoeling dat Sovereign een signaal zou sturen naar de Keepers, die dan de Mass Relay zouden openen. Maar, zoals Vigil uitlegde, de Keepers reageerden niet op het signaal, zodat Sovereign zelf (met hulp van Saren) uit moest gaan zoeken wat er mis was gegaan, en eventueel zelf de Mass Relay te openen vanaf de Citadel.

Sovereign 'landt' dus wel op de Citadel, legt zijn schip aan wal, zeg maar, maar wordt dan, voordat de Mass Relay geopend kan worden, vernietigd. De Mass Relay (de Citadel) bestaat dus nog steeds. De Mass Relay die de Protheans bouwden, op Ilos, is overigens ook nog steeds intact.

Spoiler tags toegevoegd om het niet teveel te laten verklappen zonder dat mensen dat willen...

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Quote 2008 :X

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Phydomir schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:08:
Anders start je toch een game met je oude char. Even 30 minuten Eden Prime spelen en daarna kan je ook die extra content spelen.
Maar na Eden Prime ben je wel nog erg zwak, uiteraard. Nu loopt mijn Kira Shepard lekker rond met cool Spectre Master gear. Dat krijg je op Eden Prime nog niet.

EDIT: Even een plaatje van mijn eigen Kira:

http://img380.imageshack.us/img380/5972/kiratm7.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door albatross op 02-08-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

albatross schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:21:
[...]

Maar na Eden Prime ben je wel nog erg zwak, uiteraard. Nu loopt mijn Kira Shepard lekker rond met cool Spectre Master gear. Dat krijg je op Eden Prime nog niet.

EDIT: Even een plaatje van mijn eigen Kira:

http://img380.imageshack.us/img380/5972/kiratm7.jpg
Als je opnieuw begint met een char waarmee je hem al eens hebt uitgespeeld hou je al je stats en gear. Maar dan moet je natuurlijk wel überhaupt nog een save game hebben.

En dat plaatje werkt hier niet echt lekker. Voor dat soort dingen kun je beter photobucket.com gebruiken vind ik.

Heb trouwens de game net voor de 2e keer uitgespeeld. 1e game ooit waarbij ik twee runs direct achter elkaar heb gedaan. De 2e keer alles tegenovergesteld van de 1e keer om een beetje de verschillen te zien. Dat is wel leuk. Ik heb nu ook de meeste side quests gedaan en daarvoor de Completionist en Soldier ally achievement gekregen maar vreemd genoeg niet de Krogen Ally. Terwijl ik de hele game met Ash en Wrex heb gespeeld.

Tegen de tijd dat ME2 uitkomt nog maar eens op hardcore proberen uit te spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Phydomir op 02-08-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
En als je nou geen oude character hebt ivm nieuwe computer? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Dutchmega schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:50:
En als je nou geen oude character hebt ivm nieuwe computer? :/
Verbeter me rustig als ik er naast zit, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat je een download wilt omzeilen, en BDtS wilt gaan spelen met behulp van een savegame (wat echt niet zal lukken, want je moet de map natuurlijk wel gewoon gedownload hebben).

Volgens mij zit je serienummer ook in een savegame versleuteld (meen zoiets op het bioware forum gelezen te hebben; en dat je bij gebruik van een andermans savegame een "installation corrupt" error krijgt). Dat zal dus hoe dan ook niet gaan. Bovendien, als je een nieuwe computer hebt gekocht, zul je sowieso het spel opnieuw moeten installeren, want 'overkopieeren' naar je nieuwe machine zit er met SecuROM natuurlijk niet in.

Hoe het ook zij, ik begrijp iig je behoefte aan een savegame niet zo. Je start op Eden Prime, ontmoet Ashley, knalt een paar figuurtjes omver, en voila, je bent al Spectre! (en Commander van de Normandy, met toegang tot de galaxy map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik denk dat ik even wacht met de add-on totdat ik echt zin heb om de game nog een keer te spelen vanaf het begin. Ik begon aan de missie en merkte dat ik compleet uit het verhaal was / het me allemaal niet zoveel deed.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb Mass Effect legaal en een key voor BDtS. Ik vind het alleen erg jammer dat ik geen character meer hebt.

Ik kan natuurlijk door het begin van het spel raggen maar dan mis ik de vele wapens/abilities van een ontwikkelde character, tenzij ik heel wat uurtjes meer in het spel stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Dutchmega schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:18:
Ik heb Mass Effect legaal en een key voor BDtS. Ik vind het alleen erg jammer dat ik geen character meer hebt.

Ik kan natuurlijk door het begin van het spel raggen maar dan mis ik de vele wapens/abilities van een ontwikkelde character, tenzij ik heel wat uurtjes meer in het spel stop.
Tja, je kunt natuurlijk met de PC cheats je char weer op het oude niveau brengen, en dan gewoon vanaf daar verder spelen zonder cheats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

albatross schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:26:
[...]

Tja, je kunt natuurlijk met de PC cheats je char weer op het oude niveau brengen, en dan gewoon vanaf daar verder spelen zonder cheats.
het spelletje is echter leuk genoeg om het zonder cheats gewoon nogmaals uit te spelen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
M2M schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:03:
[...]
het spelletje is echter leuk genoeg om het zonder cheats gewoon nogmaals uit te spelen :)
Ik stelde ook niet voor de hele tweede keer te cheaten, maar alleen maar even om je oude char op haar oude niveau te krijgen.

Moet wel zeggen dat het de tweede ronde een stuk gemakkelijker ging; kennelijk had ik de eerste rond toch wat geleerd. :)

Erg jammer alleen dat ik er nog niet achter ben waar, en hoe, je Shepard's Profile opgeslagen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

albatross schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:54:

Erg jammer alleen dat ik er nog niet achter ben waar, en hoe, je Shepard's Profile opgeslagen wordt.
misschien gewoon in de savegame zelf... die staan in documents/bioware.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

nFo schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:51:
Bring Down the Sky - Available to Download for PC

Thailand PC versie ook vorige week ontvangen. :P
Lompe box zeg, passen wel 8 cd's in. 8)7

Ik las net op het Bioware forum dat die frame drops weg zijn in de Citadel met ATI driver 8.7
Waar heb je die thaise versie vandaan? Is het wat bijzonders? Ik wil dit spel ook kopen namelijk...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

Ik amuseer me ook kostelijk met dit spel, ondertussen 5 uurtjes onderweg en nu met de lift omhoog gegaan naar ExoGeni gebouw. Daar nu in de ruimte met de Destruction Geth (of hoe ie ook heet). Moet nog wel de sidequests doen daarna zoals water weer aansluiten enzo, hopelijk kan dat nog :)

Iemand trouwens enig idee waar die Alpha Varren rondhuppelt om die foodquest af te ronden?

Wat me wel irriteert is dat stomme AI gebeuren van je partymembers, die doen ook maar wat. Garrus die ik mee heb is meestal in 5 sec dood, Wrex houdt het iets langer uit. Ik heb t gevoel totaal geen controle te hebben over wat ze doen. Ik loopzelf heen en weer met de arrowtoetsjes en die gasten volgen soms niet eens. Zitten ze weer vast achter een deur ofzo...zwaar annoying maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Japser schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:50:
Ik amuseer me ook kostelijk met dit spel, ondertussen 5 uurtjes onderweg en nu met de lift omhoog gegaan naar ExoGeni gebouw. Daar nu in de ruimte met de Destruction Geth (of hoe ie ook heet). Moet nog wel de sidequests doen daarna zoals water weer aansluiten enzo, hopelijk kan dat nog :)

Iemand trouwens enig idee waar die Alpha Varren rondhuppelt om die foodquest af te ronden?

Wat me wel irriteert is dat stomme AI gebeuren van je partymembers, die doen ook maar wat. Garrus die ik mee heb is meestal in 5 sec dood, Wrex houdt het iets langer uit. Ik heb t gevoel totaal geen controle te hebben over wat ze doen. Ik loopzelf heen en weer met de arrowtoetsjes en die gasten volgen soms niet eens. Zitten ze weer vast achter een deur ofzo...zwaar annoying maargoed.
Denk erom dat je je allies -echt- met spatie move en attack commands geeft, dat scheelt echt super veel. Ik werd ook zwaar geïrriteerd van die krengen in de eerste uren, maar als je door hebt hoe je ze kan sturen en hun techs/biotics kan gebruiken zijn het echte killers.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Cassius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Denk erom dat je je allies -echt- met spatie move en attack commands geeft, dat scheelt echt super veel. Ik werd ook zwaar geïrriteerd van die krengen in de eerste uren, maar als je door hebt hoe je ze kan sturen en hun techs/biotics kan gebruiken zijn het echte killers.
Ik beschouw ze gewoon als portable ability carriers. Hun combat value is gering IMO. Daarom geef ik ze altijd rifles oid en blijven ze op afstand. Mijn char zelf maakt die gasten dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Cassius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Nogal lastig met een 360.

Het valt me trouwens ook met deze game weer op dat het kennelijk normaal is voor console publishers om geen enkele support te geven en patches te verzorgen voor de 360... Maanden later, nog geen enkele patch te bekennen. Terwijl het toch barst van de irritante bugs.....

[ Voor 24% gewijzigd door Darth Malak op 12-08-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Darth Malak schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Nogal lastig met een 360.

Het valt me trouwens ook met deze game weer op dat het kennelijk normaal is voor console publishers om geen enkele support te geven en patches te verzorgen voor de 360... Maanden later, nog geen enkele patch te bekennen. Terwijl het toch barst van de irritante bugs.....
Denk maar niet dat je alleen bent haha, pc bezitters net zo met mass effect :N ... crashes bij de slot machines, in gesprekken als je te snel een volgende optie kiest. Allemaal van die protected system failure schermpjes en dat je Mass Effect echt direct afsluit :X ... dag 2 uur spelen. En om nou ieder kwartier weer een minuut te saven. Ik vind de autosaves in Half Life 2 (+episodes) bijvoorbeeld veel beter en sneller werken.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:40:
[...]

Denk maar niet dat je alleen bent haha, pc bezitters net zo met mass effect :N ... crashes bij de slot machines, in gesprekken als je te snel een volgende optie kiest. Allemaal van die protected system failure schermpjes en dat je Mass Effect echt direct afsluit :X ... dag 2 uur spelen. En om nou ieder kwartier weer een minuut te saven. Ik vind de autosaves in Half Life 2 (+episodes) bijvoorbeeld veel beter en sneller werken.
Hmm, ik heb Mass Effect enkele keren uitgespeeld, maar wat jij opnoemt, herken ik voor het grootste deel niet. Protected system failure schermpjes heb ik nog nooit gezien. En saven duurt een minuut?? Bij mij duurt hooguit een paar seconden? F6 (quicksave) is heel snel en quicksaves worden onthouden bij afsluiten. Daarbij heeft Mass Effect ook een autosave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:29
Haijo schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:00:
[...]

Ik beschouw ze gewoon als portable ability carriers. Hun combat value is gering IMO. Daarom geef ik ze altijd rifles oid en blijven ze op afstand. Mijn char zelf maakt die gasten dan af.
Ze zijn handig hoor, ik gebruik ze vaak om vooruit te sturen, vijand lokken en terug halen. Dan sta ik wel klaar met m'n gun en powers. Vooraf aan een flinke battle kun je ze ook vast ergens plaatsen, help gigantische merk ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:43:
[...]
Hmm, ik heb Mass Effect enkele keren uitgespeeld, maar wat jij opnoemt, herken ik voor het grootste deel niet. Protected system failure schermpjes heb ik nog nooit gezien. En saven duurt een minuut?? Bij mij duurt hooguit een paar seconden? F6 (quicksave) is heel snel en quicksaves worden onthouden bij afsluiten. Daarbij heeft Mass Effect ook een autosave :)
Heb ook nergens last van, hoor. En saven duurt een minuut?? Nog geen seconde, echt. Nou, misschien 1 dan. Gewoon normale hardware kopen, dan gaat ie nergens problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Effe sig quoten
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
Altijd grappig om zo'n mensen over "normale hardware" te horen praten...

Voor het gros van de bevolking valt zo'n systeem niet onder noemer "normale hardware". :-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DarthDavy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:41:
Effe sig quoten

Altijd grappig om zo'n mensen over "normale hardware" te horen praten...

Voor het gros van de bevolking valt zo'n systeem niet onder noemer "normale hardware". :-)
Mijn hardware is al weer niets bijzonders meer. Beetje boven het gemiddelde nog, wellicht. Maar goed, Mass Effect is toch best een zwaar spel; en als saven een hele minuut duurt, dan is zijn hardware toch ondermaats voor dit spel. Met genoeg geheugen en redelijk snelle harddisk zou dat niet echt merkbaar moeten wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Saven duurt bij mij enkele seconden. Mijn systeem is vergelijkbaar met het zijne... Dus misschien een Windows reinstall? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die minuut is overdreven, mijn hardware heeft ook verder geen problemen met mass effect in geen enkel scenario. Dus de quote "gewoon normale hardware kopen" is een beetje zinloos :) .

Verder is het spel zelf wel ok, maar vooral de sidequests zijn erg slecht uitgevoerd. Iedere keer dezelfde global map onder je M toets (twee soorten, de vierkante bunker met kubusjes en die trap naar boven en de ruimte met twee tunnels na de ene ruimte waar je ook via tunnel inkwam). Ook zijn de meeste NPC's niet bewegend of interessant. Is niet verschrikkelijk erg, maar kwaliteit zit hem mijns inziens in de details :Y . Dus niet iedere planeet met dezelfde heuveltjes maken, maar met een andere bumpmap + texture + landing zone en facing direction anders. Waar zijn de resten van bewoning, tunnels, verschillende soorten basissen (altijd ziet dat mercenary kamp er hetzelfde uit met dezelfde turrets).

Er zijn dus ook vrij weinig enemies in complete verscheidenheid. Je hebt Turians / Humans / Krogan / Geth / Asari etc etc etc al die rassen. Maar het zijn allemaal "mensvormige" met dezelfde afwisselingen van skills / biotics. Waar zijn weet ik het, draken, rare robots, puzzel levels, kleine critters met intelligent gedrag, etc :) .

Nogmaals heb het spel al 2 keer uitgespeeld, waarom dan? Omdat de main quest WEL zo sterk in elkaar zit. Jammer dat de sidequests en de details in de maps en planeten echt ver achterblijft. Nu is dat wel de consensus onder meer reviewers; moet je voorstellen hoe het nog veel beter had kunnen zijn :X :o !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mass Effect is gewoon een erg snel afgeraffelde game.. Het lijkt alsof ze na de main quest geen zin meer hadden... Geen mogelijkheid om te switchen van karakters zoals in Kotor, het gaat telkens om sheppard in danwel mannelijke of vrouwelijke vorm. De dialogen gaan bijn altijd hetzelfde ongeacht wat voor een reactie je kiest.... Het hele goede/kwade reageren, paragon etc.. heeft geen enkele functie aangezien je ondanks je extreem slechte gedrag bij het eind van de game nog maar op 20% paragon zit... Verder ook volledig ondduidelijk wat de functie uberhaupt hiervan is.

De hoeveel framedrops en frameskips en haperingen op de 360 zijn zo talrijk dat het lijkt alsof je naar een game van 8 jaar geleden op wazige hardware zit te kijken.

Gewoon erg jammer dat ook bioware waarschijnlijk gerushed is in het releasen van dezen game... Jammer dat bioware nu RIP is...

De besturing is extreem frustrerend... linker/rechter bumper en een biotic/wapen kiezen.. De helft van de tijd zit je er net naast en selecteer je de verkeerde. De map is alleen op te roepen door omslachtig naar het menu te gaan en vervolgens weer verder te drukken... wazig;... erig wazig.

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 13-08-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De controls zijn wel redelijk te doen op de pc hoor; dat valt me alles mee. Maar als algemene score zit dit niet eens dichtbij game of the year. Dit geef ik een 7.8 ofzo, omdat de main quest wel goed in elkaar steekt. Jammer dat bijna alle achievement en medals te maken hebben met boring over planeten rijden op zoek naar dat kleine steentje wat niet standaard op je map staat :Z . Lekker origineel :/ .

Kijk dan eens naar Half Life 2: Episode 2 en zie het verschil. Niet alleen in details, maar ook in de kleine side dingen, de lachen achievements die je kunt AANHAKEN op de main story line (en waarvoor je niet 3 keer om moet naar andere stelsels en vier keer door dat mass relay filmpje). Maar je zegt BioWare is rip? Wat is nu het lijdend team voor ME2 dan? En de expansion is net nog uitgekomen :/ ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

BioWare RIP? Onzin, er komen nog wel paar goeie titels aan van hun, Dragon's Age bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 13-08-2008 19:02 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vind het tot nu toe wel een vermakelijk spel. Ben nog niet zo ver, dus over repetetieve quests kan ik nog niks zeggen.
Gisteren wel een irritante bug... Ik stap een lift in, druk op de knop, mijn teammaatjes komen naast mij staan, en vervolgens gebeurt er niets... De deuren blijven open, en ik kan geen kant meer op. Kan je weer een stukje opnieuw spelen.
Ik save gelukkig vaak, maar dit is wel irri...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Japser schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:51:
BioWare RIP? Onzin, er komen nog wel paar goeie titels aan van hun, Dragon's Age bijvoorbeeld.
Was Bioware niet door EA overgenomen??? Dus nogmaals: Bioware=RIP...

EA maakt alles kappot wat ze overnemen dus erg jammerlijk.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mass Effect is toch een trilogie? Wie weet wordt deel 2 volgend jaar wel nog beter. EA zal er denk ik echt niet op bezuinigen. Ik vond het in ieder geval echt een super game. Maar dat komt ook omdat de hele setting me gewoon erg aanspreekt.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

er is volgens mij nog helemaal geen aankondiging geweest van een nieuw deel.. En of EA er op bezuinigd doet er niet toe. Feit is dat veel wat door EA's handen glijdt, er belabberd uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bah, dit is wel echt slecht.

Doe ik al die moeite om Bring down the Sky te downloaden en bla bla, is het gewoon echt drie keer niets. Niks geen plot verdieping of verdere hints naar andere mysteries ... gewoon even een planeetje erbij en wat dingen afknallen. Erg saai en het is het niet waard een uitbreiding te noemen, bagger.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vannacht om 2 uur uitgespeeld. Wel gaaf hoor, die cinematics tussendoor! Ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb met dit spel. Ik heb precies 2x een avstloper gehad: 1x met een lift die niet omhoog wilde, en 1x toen ik uit de Mako stapte een complete crash. Verder geen problemen gehad.
Via Nvidia control panel 4x AA aangezet (hoger is niet te doen) en de graphics zien er stukken beter uit.
Je ziet wel weer dat het een consolespel is... vooral de groffe textures verraden dit. En idd de planeet missies zijn saai. Tip: doe geen moeite om al die minerals bij elkaar te zoeken; er is geen achievenment voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Cassius schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:47:
Bah, dit is wel echt slecht.

Doe ik al die moeite om Bring down the Sky te downloaden en bla bla, is het gewoon echt drie keer niets. Niks geen plot verdieping of verdere hints naar andere mysteries ... gewoon even een planeetje erbij en wat dingen afknallen. Erg saai en het is het niet waard een uitbreiding te noemen, bagger.
Ach, zo slecht was deze DLC nou ook weer niet. Ik had sowieso nog een appeltje te schillen met die &$%^&*#$@#$% Batarians, vanwege wat ze Talitha aangedaan hadden. Laten we het erop houden dat hun leider het er niet levend vanaf bracht. :)

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste