Postius schreef op maandag 14 juli 2008 @ 04:00:
Over die conversaties ben ik de enige die er veel verspelbaar vond? Er zaten echt goede tussen maar ik had echt flashbacks naar Knights of the Old Republic en dergelijke. Wat ik wel jammer vind is dat wel heel veel van de gesprekken eigelijk nergens over gaan, en dat praten met mensen vaak meer een objective wordt. Zo van eerst even iedereen uithoren en dan weer door. En soms vind ik het ook jammer dat NPC's soms als je met ze "klaar" bent hun ene zinnetje blijven uitkramen. Begrijp me niet verkeerd ik heb genoten van Mass Effect maar het liet een dubbel gevoel bij me achter ergens, Dat zoveel gepraat eigelijk zo weinig effect had uiteindelijk stoorde me toch wel een beetje. Echte impact heeft het allemaal niet(enkele uitzondering hier en daar) wat ik wel spijtig vond.
Dit heb ik ook wel een beetje. Ik heb het spel nog (lang?) niet uit - heb eerst álle sidequests en system surveys afgerond voor ik aan een plot missie ben begonnen

maar ik heb nu al meestal zo iet svan "Ja, leuk, maar de halve conversatie kun je net zo goed skippen want die levert netto niets op." dat vind ik wel jammer af en toe. Maar dat is in elke adventure / rpg wel zo - uiteindelijk moet er een beetje sfeer gemaakt worden en deel daarvan is dat er honderden regels tekst in de game zitten die niet noodzakelijk zijn, maar achtergrond info geven om het game universum een beetje "aan te kleden."
Overigens heb ik hem op de 360 gespeeld en ik zag overal iedereen zeiken op het weg gedrag van die buggy ben ik nou echt de enige die het geniaal vond om ermee te crossen? Ik vond hem prima rijden eigelijk.
Ik vind het op zich wel een lollig stukje minigame - als je een klein beetje oplet op het weggedrag van die kar kun je best stoer rondscheuren en in volle vaart vijandjes platkarren, vanuit een sprong net dat ééne perfecte mortierschot lossen en Geth COlossusjes helemaal suf dollen. Mooi speelgoed, en wel leuk voor de afwisseling.
Wat me meer stoort is de bugs in het spel...
Je loopt een lift in, durk op de "doe mij naar de volgende verdieping" knop en hop, je char staat vast en de deuren blijven open. Dat wordt verplicht quickloaden.

Ik had het niet eens door, maar m'n main char liep ondanks geen armor training al een poosje in heavy armor voor Krogans rond...
Op de sidequest met de rogue VI had ik in totaal vier van de drie bases uitgeroeid.
Tijdens een Gethhunt sidequest was ik uit het autootje gestapt om een basis leeg te snipen, en toen ik instapte begon het autootje te vliegen door het level - alsof het telkens harde klappen kreeg. Als je ooit Carmegaddon gespeeld hebt en de pinball pickup gepakt hebt weet je exact hoe dit er uit ziet. Quickloaden maar weer
Behalve die kleinigheidjes (de armor bug is gewoon handig trouwens

makkelijk te exploiten ook) vind ik het een geweldig spel - zoals ik eerlijk gezegd wel gewoon verwacht als ik en Bioware spel koop.