if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Weet je zeker?, sommige vijanden gebruiken dat als skillpowerflux schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:26:
net uitgespeeld. wat een ontzettend vette game! alsof ik een film van een paar uur heb zitten kijken.
overigens slechts 1 bug tegengekomen: mijn wapen bleef soms overheated, maar even saven en loaden en het probleem was verholpen. op naar ME2
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=215975
Ziet er lekker uit, vooral dat stuk in die stad. Alleen die muziek stoort me wat, past niet echt bij Mass Effect vind ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Docho op 30-05-2009 03:54 ]
Anoniem: 233889
Throw is vet relax.
Ik meen me te herinneren dat als je een nieuwe game begint, dat je ook een extra skill kon toevoegen als je die skill had unlocked in een 1e playtrough. Is dat met New Game Plus, of met gewoon een nieuwe game? Zag de optie namelijk niet staan toen ik een 2e playtrough begon met mijn vanguard.
Hallo met Tim
Anoniem: 228929
Elke keer als ik een Trasher Maw tegen kom (Die grote wormen in de grond) dan moet ik ze 2x afmaken. Elke keer als ik de "finishing shot" doe lijkt het even of hij down gaat maar daarna happert hij even en staad hij erweer (met de zelfde hoeveelheid levens als ervoor) Maar als ik hem dan weer neerschiet gaat hij wel voorgoed dood.
Ik krijg 1x geld en equipment voor, maar 2x exp. Beetje vreemd.
Door DA:O en het aankomende Mass Effect 2 (waarvan de marketing moeilijk te ontwijken valt) heb ik op blind vertrouwen het spel besteld voor 16 euro.
Nu heb ik nooit eerder een sci-fi-action-RPG gespeeld, ook nooit KOTOR (schijnt ook wel leuk te zijn hoorde ik?
Ik probeer een open mind te houden, maar ben bang dat ik, als 'normale RPG-speler' (Oblivion, DA:O) misschien de setting (sci-fi) en de stijl (actie-RPG) misschien wel niets ga vinden.
Hoe hebben andere 'RPG-spelers' dat ervaren?
Ik vraag me ook af hoe het 'actie'-gedeelte is. Ik heb een enorme hekel aan shooters. Is het misschien ook net als DA:O top-down te spelen?
Maar al met al, gezien de positieve reviews denk ik dat ik geen miskoop heb gedaan
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het speelt gewoon als een fijne RPG. Je kan het niet top-down spelen, maar het shooter gedeelte is vrij minimaal. Als je het echt vreselijk vindt, kan je het beste een Adept spelen (de magier van dit universum). Dan ben je vooral bezig met krachten ipv schieten. Maar je zal snel merken dat de bepalende factor niet jij bent; maar je statistieken, net zoals alle andere RPGs.
Qua game-mechanismen is het iets simpeler als bv DA:O, en VEEL simpeler dan bv Baldur's Gate, maar toch diep genoeg om het boeiend te houden.
Wat mij vooral trok was het verhaal; de gameplay is echter ook gewoon tof. Als je dit spel bevalt: ga als de wiederweerga KOTOR 1 halen en spelen! Dat spel is echt geweldig goed. KOTOR 2 is ook erg goed; maar zit vol met onafgemaakte dingen. De gameplay is wel fors verbeterd.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Jammer dat je moeilijk kan zien of je iets geraakt hebt en dat je niet echt een 'radar' hebt, dus erg op het beeld af moet gaan. Ook is de controls van dat karretje (Mako) een ramp, mijn god

Maar verder een heel erg tof spel, RPG-dingen zijn leuk gedaan. Scheelt ook dat ik DA:O heb gespeeld, waardoor alles redelijk herkenbaar is.
De eerste paar uur heb ik er goed van genoten in ieder geval
Iets anders wat me opviel is dat het spel vreselijk veel cpu eet. Ik heb niet hele hoge fps en dacht dat het misschien mijn grafische settings waren, maar dat maakt niets uit. (zelfs @640x480 is de fps een ramp)
Blijkt dat mijn cpu-gebruik, beide cores, helemaal gemaxt is. Nu heb ik geen hele sterke processor (Core 2 Duo @1,86Ghz), maar ik vind het toch wel frappant.
Is hier iets aan te doen?
Ik kom maar niet boven de 18fps uit en de bottleneck ligt 100% zeker bij de cpu.(Mijn grafische kaart is een Radeon 4650, 1Gb)
Oh, gepatcht op 1.02
Serieus, dat combat was echt kut. Sniperrifle me dikke pik.
Assault Rifle for the win, sniper rifle heb ik niet gebruikt.MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:13:
Drivers?als ik je een tip kan geven. Richt je niet teveel op de sidequests en al die kleine planeetjes. Dat is toch wel erg saai, daardoor (en het belabberde combat systeem) ben ik na 20% ofzo maar gestopt.
De laatste drivers voor alles heb ik. Ik volg gewoon niet waarom al die cpu wordt opgevreten.
Hoe is jullie cpu-gebruik?
Ja, ik weet ook nog niet helemaal wat ik van die combat moet vinden. Meestal ren ik gewoon al assaultend naar voren, of ik iets raak weet ik niet, maar anders doen mijn teammates dat welals ik je een tip kan geven. Richt je niet teveel op de sidequests en al die kleine planeetjes. Dat is toch wel erg saai, daardoor (en het belabberde combat systeem) ben ik na 20% ofzo maar gestopt.
Ben net begonnen, heb net de Normandy en nu op weg naar Therum, stomme karretje onder controle proberen te krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 01-01-2010 18:22 ]
Nog best lastig, zelfs als lvl 60
Maar goed, alle quests gedaan die ik kon doen (paragon) en alle collectibles gehaald.
Nu maar wachten tot ik mn ME2:CE binnen heb
Bier, Whiskey en Metal!!
Dat is ook de reden waarom ik hem nu heb gekocht. Ik had hem eerder al illegaal gespeeld.nFo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:22:
Mass Effect kost nu € 3,75op steam / 24 uur today only.
Nooit uitgespeeld eigenlijk.
Maar nu ME2 uitkomt ga ik daar toch eens aan beginnen. En dan is dit toch een mooie meevaller.
* De interstellaire map die je kunt oproepen in je spaceship The normandy op de brug gaat bij mij niet open, ik krijg dan een zwart scherm. Dus kan ik niet verder met het spel.
* Sommige NPC's geven een error code als je ermee converseert. De game crashed dan. Dus heb ik het gevoel dat ik veel quests mis.
* Maximale resolutie is 1200x10nogwat, klopt dat? Das nie hoog...
* Het hele spel wordt weergegeven met een soort "grain" of "filmkorrel" over de graphics. Zo lijkt het soms net alsof je door een beveiligingscamera het spel speelt. Vooral op de hogere (nou ja hoog.... laten we zeggen de maximale) resolutie valt dit erg op.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Zat zelf ook nog te twijfelen om deel 1 weer te installen in verband met deel 2 die over 2 weken uitkomt
Maar besloten toch niet te doen, dan maar geen savegame, echt zin in wat nieuws gewoon!
(kan niet wachten om de stem van tali weer te horen )
Nee, ik kan het spel zonder problemen instellen op 1900x1200. Kwestie van naar beneden scrollen in het selectie menu. De film grain kan je bij je grafische instellingen aan of uit zetten.FloydRaalte schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:52:
* Het hele spel wordt weergegeven met een soort "grain" of "filmkorrel" over de graphics. Zo lijkt het soms net alsof je door een beveiligingscamera het spel speelt. Vooral op de hogere (nou ja hoog.... laten we zeggen de maximale) resolutie valt dit erg op.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
[ Voor 68% gewijzigd door FloydRaalte op 14-01-2010 19:43 ]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Bullshit. In het begin zijn ze klote, maar investeer er wat punten in (eerste stuk gewoon veel met gun werken) en ze zijn echt oppermachtig. Eerste playthrough heb ik destijds als Paragon Infiltrator gedaan, met Sniper. En die was aan het einde ubermachtig. Overigens is Garrus met een sniperrifle ook zowat onoverwinnelijkMrVegeta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:13:
Ik ben nu met m'n derde bezig als Renegade Soldier, na het spel 2 jaar ofzo niet aangeraakt te hebben. Maar de Assault Rifle bevalt mij nou net weer niet zo door de lage accuracy...
ME2 ga ik mee beginnen met de character van m'n tweede ME1-playthrough, een vrouwelijke Paragon Vanguard. Daarna denk ik met m'n huidige Soldier.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Anoniem: 241964
Ik speel vooral met de shotgun, heerlijk om op een vijand af te sprinten en ze helemaal kapot te blazen. Ben zelf eigenlijk alleen maar bezig met de main objectives nu, wil gewoon het verhaal doorlopen hahah
ME-2 is zowiezo een koper!
Dan heb je dus de eerste illegale versie gedownload, daar zijn een aantal dingen foutgegaan. De tweede illegale versie heeft alles wel in orde, maar koop het spel gewoon, het is het absoluut waard.FloydRaalte schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:52:
Heb deze game net ff geinstalleerd en ik was best verrast. Dat ik dit nooit eerder gedaan heb zeg. Mass Effect is toch al zo'n 2 a 3 jaar oud? Nog wel wat kleine opmerkingen. Ik heb de patch nog niet geprobeerd dus hopelijk worden deze probleempjes daarmee verholpen:
* De interstellaire map die je kunt oproepen in je spaceship The normandy op de brug gaat bij mij niet open, ik krijg dan een zwart scherm. Dus kan ik niet verder met het spel.
* Sommige NPC's geven een error code als je ermee converseert. De game crashed dan. Dus heb ik het gevoel dat ik veel quests mis.
Tenzij er inmiddels een versie te koop waarbij de online activatie DRM is opgeschoond blijf ik bij ME1 rustig bij de illegale versie, en hoop ik dat anderen hetzelfde doen. Na alle opheft die deze DRM rond de release veroorzaakte, vind ik dat de meeste mensen het al erg snel vergeten zijn. Ik stem in ieder geval met mijn geld, en dus tegen deze praktijken.Wiliart Rivia schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:59:
[...]
Dan heb je dus de eerste illegale versie gedownload, daar zijn een aantal dingen foutgegaan. De tweede illegale versie heeft alles wel in orde, maar koop het spel gewoon, het is het absoluut waard.
Gelukkig zijn Dragon Age en ME2 wel vrij van deze beperkte activatie onzin, alhoewel EA ongeveer hetzelfde effect probeert te bereiken door niet het volledige spel te leveren tenzij je je kopie online activeert. (de 'gratis' DLC die al dan niet toevallig al voor de launch af is)
Behalve Steam zelf, natuurlijkWiliart Rivia schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:59:
Je kunt em ook gewoon op steam kopen, geen DRM gedoe.
Ik ben ook niet van het downloaden, illegaal of niet. Ik wil gewoon een mooi doosje voor de spellen die ik goed vind, en daar wil ik graag voor betalen. Maar dan wel zonder DRM.
Ik koop of verkoop ook geen spellen 2e hands, dus laat ze lekker andere mensen pesten met deze onzin
God does not play dice
Anoniem: 241964
Dat is de film grain die wordt toegevoegd, in de PC versie kan je dat ook disablen, weet niet of dat ook mogelijk is op de X360. Sommige mensen vinden dat mooier, ik stoor me er alleen aan...Fugitive2008 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:07:
Wanneer ik Mass Effect (X360 versie)op mijn Panasonic LCD 32inch speel geeft het beeld een korrelig/storend beeld. Wanneer ik Forza 3 of CODMW speel heb ik dit niet hebben daar meer mensen last van gehad?)
Anoniem: 73464
Onder graphics bij options kan je dit afzetten (ook op x360). Ik stoor er mij niet zozeer aanAnoniem: 241964 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:33:
[...]
Dat is de film grain die wordt toegevoegd, in de PC versie kan je dat ook disablen, weet niet of dat ook mogelijk is op de X360. Sommige mensen vinden dat mooier, ik stoor me er alleen aan...
Ik vind het wel een effectieve manier om de 'jaggies' te verminderen/verdoezelenAnoniem: 241964 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:33:
[...]
Dat is de film grain die wordt toegevoegd, in de PC versie kan je dat ook disablen, weet niet of dat ook mogelijk is op de X360. Sommige mensen vinden dat mooier, ik stoor me er alleen aan...
(Maar het is puur een kwestie van smaak, natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-01-2010 14:25 ]
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
F5 Quicksave is your frienddefiant schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:05:
Heerlijk spel, enige minpunt tot nu toe is dat je bij missies veel moet saven, terwijl dat aan het begin nog niet echt aan de orde is. Dit leer ik nu 'the hard way' door 1 uur gameplay opnieuw te moeten doorlopen.
Inmiddels zelf uitgespeeld en vind het echt een erg gaaf spel:
+ Erg mooie graphics, vooral aliens en hun schepen
+ Leuke verhaallijn, karakters redelijk uitgewerkt, grappige details, redelijk afwisselende missies
+ Replaywaarde (ik ga em nog een keer doen in ieder geval)
+/- Aanpasbaarheid **
- Hacken / Scannen wordt saai, maar is wel te doen
- Kleine bugs waardoor je vast komt te zitten
** Op zich kun je heel veel dingen onderzoeken, maar het effect is meestal numeriek en niet heel erg merkbaar in het spel. Er zijn verder niet heel veel wapens of harnassen. Ook je crew heeft maar twee verschillende pakjes. Lig er zelf niet wakker van, maar meer variatie had wel wat toe kunnen voegen.
[ Voor 49% gewijzigd door Morrar op 31-01-2010 23:40 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Google biedt weinig uitkomst want vaak gaat het dan of over ME2 of over het andere Bioware game; DA:O.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand ooit tegen de wens van bioware in, toch een respec mod heeft gemaakt.
Misschien dat een verdwaalde voorbijganger mij op weg kan helpen aan die mod...
Mijn eerste playthrough was een rush door de hoofdverhaallijn in december-januari omdat ME2 eraan kwam.
Ik had hem in iets van 20 uur al uitgespeeld
En nu met mijn tweede playthrough doe ik alle sidequest die ik vinden kan, zit ik al op 20 uur nog voor ik bij Therum/Feros/Noveria ben
Maar het is wel leuker
Ik moet ook zeggen nu ik ME1-ME2-ME1 speel, het me opvalt hoe oppervlakkig de gameplay van ME2 is

ME2 is een geweldig spel, daar niet van, maar wel heel erg vlak vergeleken met ME1.
Ik las net ook in dit topic van iemand die hem in 9 uur heeft uitgespeeld. Dat kán toch niet?
Volgens mij zijn de dialogen en cutscenes alleen al een paar uur bij elkaar?
En iemand anders die claimt het, incl alle sidequests, binnen 13 uur gedaan te hebben, dat geloof ik ook niet.
Alle mineralen, turian tags, asari writings, etc zoeken kost volgens mij al zoveel tijd ;P
Spatie.anandus schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:43:
Ik las net ook in dit topic van iemand die hem in 9 uur heeft uitgespeeld. Dat kán toch niet?
Volgens mij zijn de dialogen en cutscenes alleen al een paar uur bij elkaar?
Cunning linguist.
Dat weet ik, maar dan mis je toch alle fun of ben ik nou gek?
Niet als je het spel al vier keer hebt uitgespeeld, en nu bewust voor een speedrun gaat...anandus schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:25:
[...]
Dat weet ik, maar dan mis je toch alle fun of ben ik nou gek?
Cunning linguist.

Oeh toch zonde, nog niet zolang geleden op Steam gekocht voor €3,75!Southern Sun schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:14:
Net maar even ME gekocht. Vind het toch zonde om aan deel 2 te beginnen zonder te weten of ik het uberhaupt leuk vind, en dan is 20 euro ook een wat betere prijs

Wel voor de xbox360 he. (Steam is toch een pc-iets?CaptainCharisma schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:21:
[...]
Oeh toch zonde, nog niet zolang geleden op Steam gekocht voor €3,75!En in de lokale gameshop hier ligt hij voor een tientje. Maar zelfs 20 euro is te weinig voor een game als deze hoor!
Maar boeien, het is het meer dan waard
Uiteraard, maar daar was in het geval van die 9 uur geen sprake van.Bart ® schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:48:
[...]
Niet als je het spel al vier keer hebt uitgespeeld, en nu bewust voor een speedrun gaat...
Sterker nog, er werd geklaagd dat het spel zo kort was

Game Error in "\[PC/X360] Mass Effect"
Daar speel ik per slot van rekening een RPG voor. Als je echt in 9 uur het hele spel uit-rushed kun je beter een of andere tactical shooter gaan spelen, want dan heb je echt niks van de conversaties en verhaallijn meegekregen volgens mij.
[ Voor 69% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2010 18:33 ]
Bosmonster schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:32:
Das best knap. Ik zit al bijna aan de 9 uur en ben net klaar met The CitadelMaar heb wel ieder hoekje van het station uitgeplozen, alle quests gedaan en alle conversatie wel uitgebabbeld.
Uiteraard
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2010 23:39 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik moet zeggen dat de machanics me steeds beter beginnen te bevallen. Ik heb de steam download gekocht en dan mis je toch wel die handleiding om je de eerste twee uur wegwijs te maken. Nu is het een boel trial and error. Om even een idee te geven waar ik nu zit: de Thurian heb ik net omgeploegd en die gekidnapte wetenschapper is ook vrij. Ik heb echter nog geen eigen skills gebruikt, omdat ik dat systeem te omslachtig vind. Wellicht dat ik wat functies aan andere keys / muis kan binden, want midden in close combat op '7' drukken is niet echt mijn ding.
Edmin schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:48:
Wellicht dat ik wat functies aan andere keys / muis kan binden, want midden in close combat op '7' drukken is niet echt mijn ding.

Cunning linguist.
Ik vond het spel bizar makkelijk op 'normal'. Dat had ik niet verwacht!

Het verhaal is top, maar wat mij betreft hadden er wat minder lamme sudequests in gemogen en een main quest extra erbij.
Op naar ME2!
Ik ben geen hardcore gamer, doe er dus wat langer over.
Ben nu bij het level dat ik benezia heb ontmoet en af moet schieten. (wat een bitch).
dat was ook de grootste klacht over ME1 geloof ik, iets wat ze in me2 echt een stuk beter hebben gedaanEdmin schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:03:
En hop, uitgespeeld....
Ik vond het spel bizar makkelijk op 'normal'. Dat had ik niet verwacht!Ik denk dat ik nog niet de helft van de sidequests heb gedaan (want herhaling...
), maar bij het laatstegevecht tegen de door Sovereign bezitte Saren hoefde ik alleen maar de vuurknop ingedrukt te houden om te winnen (Soldier spec).
Het verhaal is top, maar wat mij betreft hadden er wat minder lamme sudequests in gemogen en een main quest extra erbij.
Op naar ME2!
Sidequests hebben meer diepgang, zijn gevarieerder en hebben ook meer met het hoofd verhaal te maken.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Helaas is ME2 nog makkelijker en meer main stream dan deel 1.
Het blijft een leuk spel, maar als je eerst 1 hebt gespeeld mis je toch wel wat zaken imo, zoals alle wapens, armors en upgrades
Gelukkig blijft het verhaal Top
Hello there
ME2 is inmiddels binnen, maar staat achteraan in de rij te spelen games.
Al de laatste patch geïnstalleerd? Video drivers up-to-date?SiErRa schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:05:
Ik wilde ME eerst uitspelen voordat ik aan 2 begin, maar met spel blijft nu maar crashen ik kom gewoon niet verder (zit op Noveria). Niemand hier last van gehad?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Oh en, klopt 't dat Bioware de registratie van games heeft veranderd tussen deel 1 en 2? Als ik Dragon Age speel, zie ik op de community page dat je Dragon Age en Mass Effect 2 kan registreren, maar de dlc verkrijgen leek op een heel andere manier te gaan bij deel 1.
En iets dat in 't Mass Effect 2 topic hoort, maar als iemand 't hier kan beantwoorden, voor zo ver ik begrijp is de dlc van deel 2 over 't algemeen wel de moeite waard, sommige meer dan anderen, ik vroeg me af hoeveel ik kwijt zou zijn aan alle dlc dat nu te krijgen is?
Make lovecraft not warcraft.
Ik geloof dat er ergens wel een opmerking op de achtergrond over gemaakt wordt in ME2, maar het is niet echt noodzakelijk.
Ik weet het niet eens zeker, zo minimaal is het.
Als ik jou was zou ik gewoon verder gaan met ME2 en de DLC laten voor wat het is.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 13-07-2010 07:46 ]
Begin ging wat moeizaam, maar eenmaal lvl 20+ kwamen de credits binnen niet normaal meer, had niet gedacht op de 1e playthrough al de 1miljoen aan te tikken, maar nu op lvl 32 dus beschikking tot die superwapens waardoor de rest eigenlijk waardeloos is.
upgrade scherm is beetje brak alleen, als je items tot gel wil maken in de onderste regionen van de lijst dan springt hij daarna weer meteen naar de top. beetje jammer.
Was begonnen met een infiltrator, vervolgens afgekapt voor een soldier omdat ik graag ar mee wilde op een infiktrator en dat eerst unlocked moest worden. Soldier is echter erg saai dus nu speel ik een Adept om Singularity mee te neman naar een Vanguard wat ook mijn char moet worden voor ME2
Enige wat ik eigenlijk echt jammer vind is de verplichte multiple playthrough voor de bonus unlock en max lvl 60

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Cunning linguist.
nFo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:22:
Mass Effect kost nu € 3,75op steam / 24 uur today only.
[ Voor 17% gewijzigd door LightTwi op 22-12-2010 00:35 ]
Hoezo dat dan? Er zijn zat games die vanwege een uitgeverdeal de hele sales 25% korting zijn, en dan in een daily deal terugkomen voor nog meer korting.LightTwi schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:30:
Ik denk dat vanwege die korting nu ineens, de kansen voor zo'n spotprijs aanzienlijk verkleind.
Cunning linguist.
Eigenlijk vooral om te giften aan mijn broer die het nog niet kent
Overigens verwacht ik nog wel een goeie daily sale voor ME
Alleen heb ik hem op de pc uitgespeeld en wil ik verder gaan op de xbox welke ik nu heb. Dit omdat mijn laptop toch wel begint te verouderen. Mass effect draaide opzich nog prima, maar ik wil toch liever genieten van fantastische graphics.
Daarom ga ik denk ik Mass Effect opnieuw spelen op de xbox, om met mijn verhaallijn door te gaan in Mass Effect 2.

CD-tje wordt trouwens niet goed meer gelezen dus moet opzoek naar een nieuw exemplaar voor als ik ME 1 en ME2 nog wil spelen voor ME3 uitkomt.
Spoiler alert:
Nu ik net een paar uurtjes in het spel zit, is het enige wat ik kan denken: "Waarom heb ik deze game niet eerder gehaald!?"
Wat een sfeer, geweldig gewoon. Er is zo veel aandacht aan alles besteed, dat je het gewoon geweldig moet vinden. Ik denk dat ik wel lang over mijn playthroughs ga doen, ik ben op zich een redelijke completionist, dus ik wil graag zo veel mogelijk doen, spulletjes verzamelen, side quests doen, exploren. Nu denk ik dat ik met deze game aardig aan mijn trekken ga komen de komende weken.
Ik vond wel dat de ontwikkelingen een beetje snel gingen in het begin, al snel je eingen schip en je promotie tot Spectre. Ik had het bijv. niet erg gevonden een paar quests te moeten doen, om mezelf te bewijzen, maar ik mag niet klagen, immemse vrijheid!
-
Anoniem: 311177
Ja, maar dat is opzich wel logisch, dat je zo snel al Spectre wordt. Saren moest zo snel mogelijk ontmaskerd worden natuurlijk, aangezien het duidelijk was dat ie iets van plan was. En zodra dat was gebeurd was het reden genoeg voor de Council om je tot Spectre te benoemen.Nazanir schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:21:
Ik vond wel dat de ontwikkelingen een beetje snel gingen in het begin, al snel je eingen schip en je promotie tot Spectre. Ik had het bijv. niet erg gevonden een paar quests te moeten doen, om mezelf te bewijzen, maar ik mag niet klagen, immemse vrijheid!
Maar dat is juist mijn probleem, ik ben een Spectre, omdat de situatie ernaar vroeg, niet zoals in het begin de intentie was van Nihlus voor mijn beoordeling. Ik heb me niet hoeven bewijzen om een Spectre te kunnen zijn (naja, achtergrondverhaal van "The Blitz" spreekt natuurlijk heel erg in het voordeel van Shephard), maar toch. Ik vind het niet erg om een Spectre te zijn, maar ik had er graag wat meer voor willen doen, iets meer voldoening eruit te halen.Anoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:45:
[...]
Ja, maar dat is opzich wel logisch, dat je zo snel al Spectre wordt. Saren moest zo snel mogelijk ontmaskerd worden natuurlijk, aangezien het duidelijk was dat ie iets van plan was. En zodra dat was gebeurd was het reden genoeg voor de Council om je tot Spectre te benoemen.
-
Maar je hebt wel gelijk, het gaat wel heel snel als je niet het volledige achtergrondverhaal kent.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik ben nu weer wat verder in het spel, maar ik merk dat het toch makkelijker begint te worden eigenlijk. Ik heb een paar leuke wapens + modjes/ammo en ze zijn echt onevenredig sterk voor mijn gevoel. Ik heb als class een infiltrator en veel puntjes in pistols gestopt dus ik heb Expert Marksmanship. Dus ik doe de talent aan, pistol kan niet overhit raken en schiet een stuk sneller en 100% acuraat. Daarbij doen hits ook nog eens 10 damage per sec voor 5 sec. Echt een kamer vol vijanden krijg ik zo makkelijk plat. Ook mijn siper is bijna alles 1 hit 1 kill. Terwijl ik in het begin nog wel wat moeite had hier en daar. Het is niet echt bijzonder teleurstellend, want het verhaal blijft gewoon sterk en er is lekker veel te doen (planeetjes verkennen enzo), maar ik had wel op iets meer uitdaging gehoopt (medium setting).
-
Game inmiddels 1x uitgespeeld (vervolg pogingen zullen zeker komen), en hier en daar toch wat teleurstelling en wtf momentjes. Weest gewaarschuwd, er zitten spoilers tussen:
Ik had als good guy gespeeld, dus veel punten in Paragon verdient en daarbij had ik charm ook gemaxed. Ik merkte dat voor het laatste gevecht met Saren, ik wat extra opties had, die gedaan, schiet ie zichzelf overhoop. Nu snap ik het wel, maar voelde echt als een anti-climax. Het hele spel zit je achter hem/Sovereign aan, schiet ie zichzelf kapot. Bummer.
Ook het stukje met Wrex was een echt WTF moment. Ben de naam van de planeet even kwijt (waar je een nuclear device af laat gaan), maar er was ook een cure voor de phage waar Wrex mee te kampen had. Begrijpelijk wilt Wrex dit, dus je gaat de dialoog met hem aan. Ik dacht ik krijg vast wel de optie om hem om te praten, of zo uit te leggen dat hij er begrip voor heeft. BAM, schiet Ashley hem in de rug dood. Ik zat echt met stomme verbazing naar mijn scherm te kijken, dit wilde IK helemaal niet, maar kreeg er ook geen keuze toe. Kostte me achteraf ook de achievement, want hem had ik grotendeels bij. Maar ik had ook altijd de turian bij, maar daar kreeg ik de achievement ook niet voor (vaag? Ik weet zeker dat ik hem 90% van de tijd bij had).
Ga in ieder geval nog wel verder spelen en ook een nieuwe game starten, Biotic lijkt me erg veel fun om te spelen.
-
Bij dat stukje met Wrex (op Virmire) kan je hem gewoon ompraten, je hebt wel minstens 8 punten in charm/intimidate nodig. Wel moet je er niet te lang over doen, als het dialoog te lang duurt zonder dat er vooruitgang is schiet Ashley uit haarzelf Wrex neer.Nazanir schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:42:
Klopt, voor de achievements op hard/impossible moet je het spel beginnen op die setting en laten staan voor de duur van de game.
Game inmiddels 1x uitgespeeld (vervolg pogingen zullen zeker komen), en hier en daar toch wat teleurstelling en wtf momentjes. Lees niet verder want er zitten wat spoilers tussen:
Ik had als good guy gespeeld, dus veel punten in Paragon verdient en daarbij had ik charm ook gemaxed. Ik merkte dat voor het laatste gevecht met Saren, ik wat extra opties had, die gedaan, schiet ie zichzelf overhoop. Nu snap ik het wel, maar voelde echt als een anti-climax. Het hele spel zit je achter hem/Sovereign aan, schiet ie zichzelf kapot. Bummer.
Ook het stukje met Wrex was een echt WTF moment. Ben de naam van de planeet even kwijt (waar je een nuclear device af laat gaan), maar er was ook een cure voor de phage waar Wrex mee te kampen had. Begrijpelijk wilt Wrex dit, dus je gaat de dialoog met hem aan. Ik dacht ik krijg vast wel de optie om hem om te praten, of zo uit te leggen dat hij er begrip voor heeft. BAM, schiet Alicia hem in de rug dood. Ik zat echt met stomme verbazing naar mijn scherm te kijken, dit wilde IK helemaal niet, maar kreeg er ook geen keuze toe. Kostte me achteraf ook de achievement, want hem had ik grotendeels bij. Maar ik had ook altijd de turian bij, maar daar kreeg ik de achievement ook niet voor (vaag? Ik weet zeker dat ik hem 90% van de tijd bij had).
Ga in ieder geval nog wel verder spelen en ook een nieuwe game starten, Biotic lijkt me erg veel fun om te spelen.
Vraagje, is er een manier om zowel Kaidan als Ashley te redden? Of ben je op Virmerie tijdens die missie altijd gedwongen een van hun te verliezen?
-
Anoniem: 172410
Ik ga me hier geloof ik wel mee vermaken

Als ik wapens/armor/etc ga verkopen, staan de dingen die ik ge-equipped heb ook in de 'sell lijst'? Zou niet graag blindelings al m'n troep willen verkopen en er dan achter komen dat ik alleen nog maar m'n ondergoed over heb
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.