Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 16:53

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

net uitgespeeld. wat een ontzettend vette game! alsof ik een film van een paar uur heb zitten kijken.

overigens slechts 1 bug tegengekomen: mijn wapen bleef soms overheated, maar even saven en loaden en het probleem was verholpen. op naar ME2 :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:36
powerflux schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:26:
net uitgespeeld. wat een ontzettend vette game! alsof ik een film van een paar uur heb zitten kijken.

overigens slechts 1 bug tegengekomen: mijn wapen bleef soms overheated, maar even saven en loaden en het probleem was verholpen. op naar ME2 :)
Weet je zeker?, sommige vijanden gebruiken dat als skill
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb soms dat ik gewoon niet meer kan zoomen, ook nogal irritant... een sniper zonder zoom.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 16:28
Er is eindelijk een echte trailer van Mass Effect 2:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=215975

Ziet er lekker uit, vooral dat stuk in die stad. Alleen die muziek stoort me wat, past niet echt bij Mass Effect vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Docho op 30-05-2009 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233889

Als vanguard vind ik het inderdaad het leukst om te doen, je hebt redelike wapen skills, en je biotic powers ownen als je een beetje hoog bent :D
Throw is vet relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 14:17
* Samopsa niet kan wachten op ME2

Ik meen me te herinneren dat als je een nieuwe game begint, dat je ook een extra skill kon toevoegen als je die skill had unlocked in een 1e playtrough. Is dat met New Game Plus, of met gewoon een nieuwe game? Zag de optie namelijk niet staan toen ik een 2e playtrough begon met mijn vanguard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:34
Voor de mensen die net als ik rare haperingen en vastlopers hebben met Mass Effect op de pc. Met de nieuwe 190.38 beta drivers is het weg.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:57
Tof, nieuwe filmpjes

ME2, cant wait!
http://www.gametrailers.com/game/mass-effect-2/10875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228929

Ik speel dit op de Xbox 360 en ik merk hier toch 1 klein bugje.
Elke keer als ik een Trasher Maw tegen kom (Die grote wormen in de grond) dan moet ik ze 2x afmaken. Elke keer als ik de "finishing shot" doe lijkt het even of hij down gaat maar daarna happert hij even en staad hij erweer (met de zelfde hoeveelheid levens als ervoor) Maar als ik hem dan weer neerschiet gaat hij wel voorgoed dood.

Ik krijg 1x geld en equipment voor, maar 2x exp. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:17
Mass Effect voor de PC via Steam net voor €7,49 gekocht, ben nog vrolijk aan het downloaden, maar ben zeer benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dit spel pas net 'ontdekt'.
Door DA:O en het aankomende Mass Effect 2 (waarvan de marketing moeilijk te ontwijken valt) heb ik op blind vertrouwen het spel besteld voor 16 euro.

Nu heb ik nooit eerder een sci-fi-action-RPG gespeeld, ook nooit KOTOR (schijnt ook wel leuk te zijn hoorde ik? :) ). De laatste keer dat ik een sci-fi-RPG speelde was Phantasy Star 2, go figure :P

Ik probeer een open mind te houden, maar ben bang dat ik, als 'normale RPG-speler' (Oblivion, DA:O) misschien de setting (sci-fi) en de stijl (actie-RPG) misschien wel niets ga vinden.
Hoe hebben andere 'RPG-spelers' dat ervaren?

Ik vraag me ook af hoe het 'actie'-gedeelte is. Ik heb een enorme hekel aan shooters. Is het misschien ook net als DA:O top-down te spelen?

Maar al met al, gezien de positieve reviews denk ik dat ik geen miskoop heb gedaan :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 18:05
Ik heb ook in mijn 2e playthrough nog steeds enorm genoten van ME. Het hele action RPG stuk is gewoon lekker uitgewerkt en speelt makkelijk weg zonder het spel zelf te makkelijk te maken :) Het verhaal an sich is ook erg goed gedaan. Zorg er iig voor dat je ook lekker met wat side missions aan de gang gaat, want als je je compleet focussed op de main quest ben je eigenlijk zo door het spel heen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 14:17
@anandus:
Het speelt gewoon als een fijne RPG. Je kan het niet top-down spelen, maar het shooter gedeelte is vrij minimaal. Als je het echt vreselijk vindt, kan je het beste een Adept spelen (de magier van dit universum). Dan ben je vooral bezig met krachten ipv schieten. Maar je zal snel merken dat de bepalende factor niet jij bent; maar je statistieken, net zoals alle andere RPGs.

Qua game-mechanismen is het iets simpeler als bv DA:O, en VEEL simpeler dan bv Baldur's Gate, maar toch diep genoeg om het boeiend te houden.

Wat mij vooral trok was het verhaal; de gameplay is echter ook gewoon tof. Als je dit spel bevalt: ga als de wiederweerga KOTOR 1 halen en spelen! Dat spel is echt geweldig goed. KOTOR 2 is ook erg goed; maar zit vol met onafgemaakte dingen. De gameplay is wel fors verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je KoTor 2 gaat scoren moet je een aantal fan based mods binnen halen die de gaten opvullen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nou, ik ben met het spel begonnen. Het is wel wennen zeg, maar ik kom er volgens mij wel uit.
Jammer dat je moeilijk kan zien of je iets geraakt hebt en dat je niet echt een 'radar' hebt, dus erg op het beeld af moet gaan. Ook is de controls van dat karretje (Mako) een ramp, mijn god :X

Maar verder een heel erg tof spel, RPG-dingen zijn leuk gedaan. Scheelt ook dat ik DA:O heb gespeeld, waardoor alles redelijk herkenbaar is.

De eerste paar uur heb ik er goed van genoten in ieder geval :)

Iets anders wat me opviel is dat het spel vreselijk veel cpu eet. Ik heb niet hele hoge fps en dacht dat het misschien mijn grafische settings waren, maar dat maakt niets uit. (zelfs @640x480 is de fps een ramp)
Blijkt dat mijn cpu-gebruik, beide cores, helemaal gemaxt is. Nu heb ik geen hele sterke processor (Core 2 Duo @1,86Ghz), maar ik vind het toch wel frappant.
Is hier iets aan te doen?
Ik kom maar niet boven de 18fps uit en de bottleneck ligt 100% zeker bij de cpu.(Mijn grafische kaart is een Radeon 4650, 1Gb)

Oh, gepatcht op 1.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Drivers? :+ als ik je een tip kan geven. Richt je niet teveel op de sidequests en al die kleine planeetjes. Dat is toch wel erg saai, daardoor (en het belabberde combat systeem) ben ik na 20% ofzo maar gestopt.

Serieus, dat combat was echt kut. Sniperrifle me dikke pik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:10
MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:13:
Drivers? :+ als ik je een tip kan geven. Richt je niet teveel op de sidequests en al die kleine planeetjes. Dat is toch wel erg saai, daardoor (en het belabberde combat systeem) ben ik na 20% ofzo maar gestopt.

Assault Rifle for the win, sniper rifle heb ik niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De laatste drivers voor alles heb ik. Ik volg gewoon niet waarom al die cpu wordt opgevreten.
Hoe is jullie cpu-gebruik?
als ik je een tip kan geven. Richt je niet teveel op de sidequests en al die kleine planeetjes. Dat is toch wel erg saai, daardoor (en het belabberde combat systeem) ben ik na 20% ofzo maar gestopt.

Ja, ik weet ook nog niet helemaal wat ik van die combat moet vinden. Meestal ren ik gewoon al assaultend naar voren, of ik iets raak weet ik niet, maar anders doen mijn teammates dat wel :+

Ben net begonnen, heb net de Normandy en nu op weg naar Therum, stomme karretje onder controle proberen te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:10
Mass Effect kost nu € 3,75 :+ op steam / 24 uur today only.

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 01-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:56
Zo, weer uitgespeeld. Nu @ insanity >:)
Nog best lastig, zelfs als lvl 60 :P
Maar goed, alle quests gedaan die ik kon doen (paragon) en alle collectibles gehaald.
Nu maar wachten tot ik mn ME2:CE binnen heb :p

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
nFo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:22:
Dat is ook de reden waarom ik hem nu heb gekocht. Ik had hem eerder al illegaal gespeeld.
Nooit uitgespeeld eigenlijk.

Maar nu ME2 uitkomt ga ik daar toch eens aan beginnen. En dan is dit toch een mooie meevaller. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Bevatten de winkelkopietjes nog steeds de zeer strenge DRM met online activatie en gelimiteerde installaties? Dat is de reden waarom ik deel 1 nooit gekocht hebt, terwijl ik al een pre-order heb staan van deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zijn er trouwens interessante mods voor Mass Effect? Welke zijn er aan te raden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 11:22

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Heb deze game net ff geinstalleerd en ik was best verrast. Dat ik dit nooit eerder gedaan heb zeg. Mass Effect is toch al zo'n 2 a 3 jaar oud? Nog wel wat kleine opmerkingen. Ik heb de patch nog niet geprobeerd dus hopelijk worden deze probleempjes daarmee verholpen:

* De interstellaire map die je kunt oproepen in je spaceship The normandy op de brug gaat bij mij niet open, ik krijg dan een zwart scherm. Dus kan ik niet verder met het spel.

* Sommige NPC's geven een error code als je ermee converseert. De game crashed dan. Dus heb ik het gevoel dat ik veel quests mis.

* Maximale resolutie is 1200x10nogwat, klopt dat? Das nie hoog...

* Het hele spel wordt weergegeven met een soort "grain" of "filmkorrel" over de graphics. Zo lijkt het soms net alsof je door een beveiligingscamera het spel speelt. Vooral op de hogere (nou ja hoog.... laten we zeggen de maximale) resolutie valt dit erg op.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die grain kon je volgens mij in het opties menu uitschakelen? Maar eerlijk gezegd pin me er niet op vast want zeker weten doe ik het niet meer.
Zat zelf ook nog te twijfelen om deel 1 weer te installen in verband met deel 2 die over 2 weken uitkomt _/-\o_

Maar besloten toch niet te doen, dan maar geen savegame, echt zin in wat nieuws gewoon!

(kan niet wachten om de stem van tali weer te horen ) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 09:49

Metzie

Nyaano !

FloydRaalte schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:52:

* Het hele spel wordt weergegeven met een soort "grain" of "filmkorrel" over de graphics. Zo lijkt het soms net alsof je door een beveiligingscamera het spel speelt. Vooral op de hogere (nou ja hoog.... laten we zeggen de maximale) resolutie valt dit erg op.
Nee, ik kan het spel zonder problemen instellen op 1900x1200. Kwestie van naar beneden scrollen in het selectie menu. De film grain kan je bij je grafische instellingen aan of uit zetten.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 11:22

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

MMzzzz ik heb net de 1.02 patch geinstalleerd en de meeste [problemen zijn nu wel opgelost. Ook eindelijk de 1920x1080 resolutie gevonden. Scroll bar was gewoon wat wazig :P

[ Voor 68% gewijzigd door FloydRaalte op 14-01-2010 19:43 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 13:22
Heb na de berichtgevingen van Mass Effect 2 deeltje 1 maar es aangeschaft en momenteel heb ik nog geen spijt gehad van mijn aanschaf, draait soepel en goed. Wel een aantal vastlopers gehad maar verder een prima game. deel 2 ook maar halen als die uit is.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 15:30

Willybubba

Nut up or shut up.

MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:13:
Bullshit. In het begin zijn ze klote, maar investeer er wat punten in (eerste stuk gewoon veel met gun werken) en ze zijn echt oppermachtig. Eerste playthrough heb ik destijds als Paragon Infiltrator gedaan, met Sniper. En die was aan het einde ubermachtig. Overigens is Garrus met een sniperrifle ook zowat onoverwinnelijk :P

Ik ben nu met m'n derde bezig als Renegade Soldier, na het spel 2 jaar ofzo niet aangeraakt te hebben. Maar de Assault Rifle bevalt mij nou net weer niet zo door de lage accuracy...

ME2 ga ik mee beginnen met de character van m'n tweede ME1-playthrough, een vrouwelijke Paragon Vanguard. Daarna denk ik met m'n huidige Soldier.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241964

Heb er nu 14 uur op ziten, I love it! Ben nu iets van lvl 32 soldier. Echt ongelovelijk goed verhaal, het weet me echt te pakken. Ik kan het perfect draaien in full HD met mijn AMD 4600+ (2,6GHz Duocore) en ATI 3870, met alle toeters en bellen, dus ik weet niet wat er aan de performance te zeuren valt.

Ik speel vooral met de shotgun, heerlijk om op een vijand af te sprinten en ze helemaal kapot te blazen. Ben zelf eigenlijk alleen maar bezig met de main objectives nu, wil gewoon het verhaal doorlopen hahah :P.

ME-2 is zowiezo een koper! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliart Rivia
  • Laatst online: 10-07 09:09
FloydRaalte schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:52:
Heb deze game net ff geinstalleerd en ik was best verrast. Dat ik dit nooit eerder gedaan heb zeg. Mass Effect is toch al zo'n 2 a 3 jaar oud? Nog wel wat kleine opmerkingen. Ik heb de patch nog niet geprobeerd dus hopelijk worden deze probleempjes daarmee verholpen:

* De interstellaire map die je kunt oproepen in je spaceship The normandy op de brug gaat bij mij niet open, ik krijg dan een zwart scherm. Dus kan ik niet verder met het spel.

* Sommige NPC's geven een error code als je ermee converseert. De game crashed dan. Dus heb ik het gevoel dat ik veel quests mis.

Dan heb je dus de eerste illegale versie gedownload, daar zijn een aantal dingen foutgegaan. De tweede illegale versie heeft alles wel in orde, maar koop het spel gewoon, het is het absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Wiliart Rivia schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Dan heb je dus de eerste illegale versie gedownload, daar zijn een aantal dingen foutgegaan. De tweede illegale versie heeft alles wel in orde, maar koop het spel gewoon, het is het absoluut waard.
Tenzij er inmiddels een versie te koop waarbij de online activatie DRM is opgeschoond blijf ik bij ME1 rustig bij de illegale versie, en hoop ik dat anderen hetzelfde doen. Na alle opheft die deze DRM rond de release veroorzaakte, vind ik dat de meeste mensen het al erg snel vergeten zijn. Ik stem in ieder geval met mijn geld, en dus tegen deze praktijken.

Gelukkig zijn Dragon Age en ME2 wel vrij van deze beperkte activatie onzin, alhoewel EA ongeveer hetzelfde effect probeert te bereiken door niet het volledige spel te leveren tenzij je je kopie online activeert. (de 'gratis' DLC die al dan niet toevallig al voor de launch af is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliart Rivia
  • Laatst online: 10-07 09:09
Je kunt em ook gewoon op steam kopen, geen DRM gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Wiliart Rivia schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:59:
Je kunt em ook gewoon op steam kopen, geen DRM gedoe.
Behalve Steam zelf, natuurlijk :P

Ik ben ook niet van het downloaden, illegaal of niet. Ik wil gewoon een mooi doosje voor de spellen die ik goed vind, en daar wil ik graag voor betalen. Maar dan wel zonder DRM.

Ik koop of verkoop ook geen spellen 2e hands, dus laat ze lekker andere mensen pesten met deze onzin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 21:34
Gewoon kopen en crack/no-cd erover heen halen als je geen DRM zut wil op je pc?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 16:47
Wanneer ik Mass Effect (X360 versie)op mijn Panasonic LCD 32inch speel geeft het beeld een korrelig/storend beeld. Wanneer ik Forza 3 of CODMW speel heb ik dit niet hebben daar meer mensen last van gehad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241964

Fugitive2008 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:07:
Wanneer ik Mass Effect (X360 versie)op mijn Panasonic LCD 32inch speel geeft het beeld een korrelig/storend beeld. Wanneer ik Forza 3 of CODMW speel heb ik dit niet hebben daar meer mensen last van gehad?)
Dat is de film grain die wordt toegevoegd, in de PC versie kan je dat ook disablen, weet niet of dat ook mogelijk is op de X360. Sommige mensen vinden dat mooier, ik stoor me er alleen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73464

Anoniem: 241964 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:33:
[...]

Dat is de film grain die wordt toegevoegd, in de PC versie kan je dat ook disablen, weet niet of dat ook mogelijk is op de X360. Sommige mensen vinden dat mooier, ik stoor me er alleen aan...
Onder graphics bij options kan je dit afzetten (ook op x360). Ik stoor er mij niet zozeer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 241964 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:33:
[...]

Ik vind het wel een effectieve manier om de 'jaggies' te verminderen/verdoezelen :)
(Maar het is puur een kwestie van smaak, natuurlijk :) )

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-01-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 16:47
Bedankt voor de reacties ga het vanmiddag uittesten! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:31

defiant

Moderator General Chat
Heerlijk spel, enige minpunt tot nu toe is dat je bij missies veel moet saven, terwijl dat aan het begin nog niet echt aan de orde is. Dit leer ik nu 'the hard way' door 1 uur gameplay opnieuw te moeten doorlopen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:23
defiant schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:05:
Heerlijk spel, enige minpunt tot nu toe is dat je bij missies veel moet saven, terwijl dat aan het begin nog niet echt aan de orde is. Dit leer ik nu 'the hard way' door 1 uur gameplay opnieuw te moeten doorlopen.
F5 Quicksave is your friend :)

Inmiddels zelf uitgespeeld en vind het echt een erg gaaf spel:

+ Erg mooie graphics, vooral aliens en hun schepen
+ Leuke verhaallijn, karakters redelijk uitgewerkt, grappige details, redelijk afwisselende missies
+ Replaywaarde (ik ga em nog een keer doen in ieder geval)

+/- Aanpasbaarheid **

- Hacken / Scannen wordt saai, maar is wel te doen
- Kleine bugs waardoor je vast komt te zitten

** Op zich kun je heel veel dingen onderzoeken, maar het effect is meestal numeriek en niet heel erg merkbaar in het spel. Er zijn verder niet heel veel wapens of harnassen. Ook je crew heeft maar twee verschillende pakjes. Lig er zelf niet wakker van, maar meer variatie had wel wat toe kunnen voegen.

[ Voor 49% gewijzigd door Morrar op 31-01-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 15:30

Willybubba

Nut up or shut up.

Bovenstaande gaat naar ik aanneem over deel 2 ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik doe maar een gooi op dit topic. Ik ben nu gewoon een uurtje aan het zoeken geweest naar een Reset Stats/Respec Mod voor Mass Effect 1. Ik ben natuurlijk weer met dit spel begonnen vanwege deel 2 en ben bijvoorbeeld benieuwd hoe deel 2 gaat als ik de counsil op het einde redt en niet Amb. Udina maar Cpt. Anderson in de counsil zit etc.
Google biedt weinig uitkomst want vaak gaat het dan of over ME2 of over het andere Bioware game; DA:O.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand ooit tegen de wens van bioware in, toch een respec mod heeft gemaakt.
Misschien dat een verdwaalde voorbijganger mij op weg kan helpen aan die mod... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ben met mijn tweede playthrough bezig.
Mijn eerste playthrough was een rush door de hoofdverhaallijn in december-januari omdat ME2 eraan kwam.
Ik had hem in iets van 20 uur al uitgespeeld :D

En nu met mijn tweede playthrough doe ik alle sidequest die ik vinden kan, zit ik al op 20 uur nog voor ik bij Therum/Feros/Noveria ben :P

Maar het is wel leuker :)

Ik moet ook zeggen nu ik ME1-ME2-ME1 speel, het me opvalt hoe oppervlakkig de gameplay van ME2 is :X
ME2 is een geweldig spel, daar niet van, maar wel heel erg vlak vergeleken met ME1.

Ik las net ook in dit topic van iemand die hem in 9 uur heeft uitgespeeld. Dat kán toch niet?
Volgens mij zijn de dialogen en cutscenes alleen al een paar uur bij elkaar?

En iemand anders die claimt het, incl alle sidequests, binnen 13 uur gedaan te hebben, dat geloof ik ook niet.
Alle mineralen, turian tags, asari writings, etc zoeken kost volgens mij al zoveel tijd ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-07 08:53
Ik ben met je eens Anandus, dat ME2 veel oppervlakkiger is. Ik heb net als jij ME1-ME2-ME1 gespeeld, maar het skill systeem in ME1 is veelzijdiger, je hebt upgrades voor je wapens die je kunt vinden, je hebt grenades en naar mijn gevoel word je character veel meer uitgediept in ME1 dan in ME2. Ook wat Paragon <> Renegade betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

anandus schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:43:
Ik las net ook in dit topic van iemand die hem in 9 uur heeft uitgespeeld. Dat kán toch niet?
Volgens mij zijn de dialogen en cutscenes alleen al een paar uur bij elkaar?
Spatie.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat weet ik, maar dan mis je toch alle fun of ben ik nou gek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

anandus schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:25:
[...]
Dat weet ik, maar dan mis je toch alle fun of ben ik nou gek? :P
Niet als je het spel al vier keer hebt uitgespeeld, en nu bewust voor een speedrun gaat...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 10-07 18:18
Net maar even ME gekocht. Vind het toch zonde om aan deel 2 te beginnen zonder te weten of ik het uberhaupt leuk vind, en dan is 20 euro ook een wat betere prijs O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 15:35
Southern Sun schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:14:
Net maar even ME gekocht. Vind het toch zonde om aan deel 2 te beginnen zonder te weten of ik het uberhaupt leuk vind, en dan is 20 euro ook een wat betere prijs O-)
Oeh toch zonde, nog niet zolang geleden op Steam gekocht voor €3,75! :X En in de lokale gameshop hier ligt hij voor een tientje. Maar zelfs 20 euro is te weinig voor een game als deze hoor! ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
CaptainCharisma schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:21:
[...]

Oeh toch zonde, nog niet zolang geleden op Steam gekocht voor €3,75! :X En in de lokale gameshop hier ligt hij voor een tientje. Maar zelfs 20 euro is te weinig voor een game als deze hoor! ;)
Wel voor de xbox360 he. (Steam is toch een pc-iets? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 09-07 22:57
Ik had die aanbieding op steam helaas ook gemist, dus heb hem daar laatst gedownload voor 15 euro. Voeg daar 5 euro voor de DLC aan toe en ik zat ook aan de 20.

Maar boeien, het is het meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Was er al bang voor. Best verslavend :+ Wil ook altijd eerst alle sidequests doen dus kan me er lang genoeg mee vermaken hopelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:48:
[...]

Niet als je het spel al vier keer hebt uitgespeeld, en nu bewust voor een speedrun gaat...
Uiteraard, maar daar was in het geval van die 9 uur geen sprake van.
Sterker nog, er werd geklaagd dat het spel zo kort was :X
Game Error in "\[PC/X360] Mass Effect"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Das best knap. Ik zit al bijna aan de 9 uur en ben net klaar met The Citadel :P Maar heb wel ieder hoekje van het station uitgeplozen, alle quests gedaan en alle conversatie wel uitgebabbeld.

Daar speel ik per slot van rekening een RPG voor. Als je echt in 9 uur het hele spel uit-rushed kun je beter een of andere tactical shooter gaan spelen, want dan heb je echt niks van de conversaties en verhaallijn meegekregen volgens mij.

[ Voor 69% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:32:
Das best knap. Ik zit al bijna aan de 9 uur en ben net klaar met The Citadel :P Maar heb wel ieder hoekje van het station uitgeplozen, alle quests gedaan en alle conversatie wel uitgebabbeld.
spoiler:
Alle Keepers gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
anandus schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:01:
[...]
spoiler:
Alle Keepers gevonden? :P
Uiteraard :+ (was ook niet zo moeilijk, had met normaal rondlopen 20/21, de laatste moest ik even zoeken)

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik moet er nog 1 ;(

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik had er eentje gemist in die toren. Daar zit er ergens in een uitstulping nog eentje (er zitten er 4 totaal volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou geloof het of niet, maar ik ben eindelijk in deze game begonnen. Op het moment ben ik net Specter geworden, dus de game is pas net los aan het komen. Het verhaal is leuk, de gameplay aardig. Ik heb echt het gevoel dat ik het veel te veel als shooter speel, terwijl ik toch gewend ben aan RPG's. Zo heb ik mijn teammaten nog nooit ingezet en de spatiebalk voor pauze heb ik pas één keer gebruikt (omdat de game dat wilde in de openingsmissie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:53

g0tanks

Moderator CSA
Dat heb ik ook nooit gedaan, gewoon auto squad power usage (o.i.d.) aanzetten en dan komt het wel goed. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ah, gelukkig... ik ben niet alleen! :P

Ik moet zeggen dat de machanics me steeds beter beginnen te bevallen. Ik heb de steam download gekocht en dan mis je toch wel die handleiding om je de eerste twee uur wegwijs te maken. Nu is het een boel trial and error. Om even een idee te geven waar ik nu zit: de Thurian heb ik net omgeploegd en die gekidnapte wetenschapper is ook vrij. Ik heb echter nog geen eigen skills gebruikt, omdat ik dat systeem te omslachtig vind. Wellicht dat ik wat functies aan andere keys / muis kan binden, want midden in close combat op '7' drukken is niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Edmin schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:48:
Wellicht dat ik wat functies aan andere keys / muis kan binden, want midden in close combat op '7' drukken is niet echt mijn ding.
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetzone.nl/images/g13_2.jpg

8)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zelfs als voormalig die-hard 1337 FPS pwnage speler lopen daar de rillingen van over mijn rug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En hop, uitgespeeld....

Ik vond het spel bizar makkelijk op 'normal'. Dat had ik niet verwacht! :o Ik denk dat ik nog niet de helft van de sidequests heb gedaan (want herhaling... :Z), maar bij het laatstegevecht tegen de door Sovereign bezitte Saren hoefde ik alleen maar de vuurknop ingedrukt te houden om te winnen (Soldier spec).

Het verhaal is top, maar wat mij betreft hadden er wat minder lamme sudequests in gemogen en een main quest extra erbij.

Op naar ME2! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 22:47
Feliciteerd.....
Ik ben geen hardcore gamer, doe er dus wat langer over.
Ben nu bij het level dat ik benezia heb ontmoet en af moet schieten. (wat een bitch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-07 21:54
Edmin schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:03:
En hop, uitgespeeld....

Ik vond het spel bizar makkelijk op 'normal'. Dat had ik niet verwacht! :o Ik denk dat ik nog niet de helft van de sidequests heb gedaan (want herhaling... :Z), maar bij het laatstegevecht tegen de door Sovereign bezitte Saren hoefde ik alleen maar de vuurknop ingedrukt te houden om te winnen (Soldier spec).

Het verhaal is top, maar wat mij betreft hadden er wat minder lamme sudequests in gemogen en een main quest extra erbij.

Op naar ME2! :P
dat was ook de grootste klacht over ME1 geloof ik, iets wat ze in me2 echt een stuk beter hebben gedaan :)

Sidequests hebben meer diepgang, zijn gevarieerder en hebben ook meer met het hoofd verhaal te maken.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 10:13
Ik wilde ME eerst uitspelen voordat ik aan 2 begin, maar met spel blijft nu maar crashen ik kom gewoon niet verder (zit op Noveria). Niemand hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Helaas is ME2 nog makkelijker en meer main stream dan deel 1.

Het blijft een leuk spel, maar als je eerst 1 hebt gespeeld mis je toch wel wat zaken imo, zoals alle wapens, armors en upgrades

Gelukkig blijft het verhaal Top

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je deel 1 hebt gespeeld mis je zaken? Bedoel je dat niet andersom?

ME2 is inmiddels binnen, maar staat achteraan in de rij te spelen games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
SiErRa schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:05:
Ik wilde ME eerst uitspelen voordat ik aan 2 begin, maar met spel blijft nu maar crashen ik kom gewoon niet verder (zit op Noveria). Niemand hier last van gehad?
Al de laatste patch geïnstalleerd? Video drivers up-to-date?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 23:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ik denk dat ik binnenkort eindelijk 'ns deel 2 binnenhaal, het punt is, ik heb deel 1 uitgespeeld, maar zonder de dlc. Ik vroeg me af hoe tof de dlc is, en of dit nog leuke references oplevert in deel 2. Ze zijn gratis, dus het zou op zich niet zo'n punt moeten zijn, maar ik heb 'm dus al uitgespeeld, dus ik vroeg me af of 't de moeite waard was om nog een ouwe save te laden. Ik heb nog een save vlak voor de sexscene als 't goed is, dus volgens mij hoef ik niet al te veel over te doen, maar toch, ik ben benieuwd. Ik ken de namen niet uit m'n hoofd, maar van wat ik me herinner van de beschrijvingen leek de 1ste dlc me wel interessant, de 2de niet zo.

Oh en, klopt 't dat Bioware de registratie van games heeft veranderd tussen deel 1 en 2? Als ik Dragon Age speel, zie ik op de community page dat je Dragon Age en Mass Effect 2 kan registreren, maar de dlc verkrijgen leek op een heel andere manier te gaan bij deel 1.

En iets dat in 't Mass Effect 2 topic hoort, maar als iemand 't hier kan beantwoorden, voor zo ver ik begrijp is de dlc van deel 2 over 't algemeen wel de moeite waard, sommige meer dan anderen, ik vroeg me af hoeveel ik kwijt zou zijn aan alle dlc dat nu te krijgen is?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De DCL vond ik behoorlijk tegenvallen.
Ik geloof dat er ergens wel een opmerking op de achtergrond over gemaakt wordt in ME2, maar het is niet echt noodzakelijk.
Ik weet het niet eens zeker, zo minimaal is het.

Als ik jou was zou ik gewoon verder gaan met ME2 en de DLC laten voor wat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 13-07-2010 07:46 ]

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kwam ME2 tegen door middel van een recommended youtube vid dus wat onderzoek gedaan, kreeg te horen dat ik dan beter eerst ME1 kon gaan spelen. Spel nu bijna een week in bezit en erg verslavend en leuk.

Begin ging wat moeizaam, maar eenmaal lvl 20+ kwamen de credits binnen niet normaal meer, had niet gedacht op de 1e playthrough al de 1miljoen aan te tikken, maar nu op lvl 32 dus beschikking tot die superwapens waardoor de rest eigenlijk waardeloos is.

upgrade scherm is beetje brak alleen, als je items tot gel wil maken in de onderste regionen van de lijst dan springt hij daarna weer meteen naar de top. beetje jammer.

Was begonnen met een infiltrator, vervolgens afgekapt voor een soldier omdat ik graag ar mee wilde op een infiktrator en dat eerst unlocked moest worden. Soldier is echter erg saai dus nu speel ik een Adept om Singularity mee te neman naar een Vanguard wat ook mijn char moet worden voor ME2

Enige wat ik eigenlijk echt jammer vind is de verplichte multiple playthrough voor de bonus unlock en max lvl 60 :/ Voor de rest geweldig spel was namelijk van plan om eerst een mainquest rush te doen voor die unlock maar inmiddels heb ik eigenlijk tussendoor uit nieuwsgierigheid ook alle sidequests gedaan die ik tegenkwam :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Die levelcap is op zich niet zo heel boeiend aangezien je voor level 59 naar level 60 evenveel xp nodig hebt als t/m level 59. Dat is dus alleen maar saai telkens hetzelfde blijven doen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Balen voor mij denk ik, want ik zag net dat Mass Effect 1 nu bij de SteamStore voor 25% korting (van E14,99 naar E11,24) te koop is. Ik ben een groot fan sinds deeltje 2, maar ik hoopte eigenlijk deeltje 1 op de kop te tikken voor maar liefst E3,75 op 1 januari 2011. Want uit nog niet zo gek veel posts hiervoor bleek dat ME1 voor die prijs te koop was op 1 januari 2010. Ik denk dat vanwege die korting nu ineens, de kansen voor zo'n spotprijs aanzienlijk verkleind. :'(
nFo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:22:

[ Voor 17% gewijzigd door LightTwi op 22-12-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of die deal weer komt is niet te voorspellen, maar ook ME1 is de huidige prijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

LightTwi schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:30:
Ik denk dat vanwege die korting nu ineens, de kansen voor zo'n spotprijs aanzienlijk verkleind. :'(
Hoezo dat dan? Er zijn zat games die vanwege een uitgeverdeal de hele sales 25% korting zijn, en dan in een daily deal terugkomen voor nog meer korting.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus zit ook te wachten op een goede Steam-deal voor Mass Effect 1 en 2.
Eigenlijk vooral om te giften aan mijn broer die het nog niet kent :P

Overigens verwacht ik nog wel een goeie daily sale voor ME :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
En ook uitgespeeld!

Alleen heb ik hem op de pc uitgespeeld en wil ik verder gaan op de xbox welke ik nu heb. Dit omdat mijn laptop toch wel begint te verouderen. Mass effect draaide opzich nog prima, maar ik wil toch liever genieten van fantastische graphics.

Daarom ga ik denk ik Mass Effect opnieuw spelen op de xbox, om met mijn verhaallijn door te gaan in Mass Effect 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 09-07 09:45
Ik heb wat moeite met de upgrades. Ik kan maar geen armor vinden wat Tali kan gebruiken. Is er Quarian armor? Want Human light armor kan ik niet gebruiken. (en Quarian armor kan ik niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ja, volgens mij zijn ze niet zo heel moeilijk te vinden: http://masseffect.wikia.com/wiki/Quarian_Armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 09-07 09:45
Begrijp ik uit die link goed dat je de DLC "Bring down the sky" nodig hebt om aan armor voor Tali te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nee, dat gaat over een stukje dat in de DLC wordt gezegd, heeft verder niets ermee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik snap niet hoe zo veel mensen 40+ uur over ME 1 doen, ik heb 'm uitgespeeld in 21,5 uur en 22 uur 8)7
CD-tje wordt trouwens niet goed meer gelezen dus moet opzoek naar een nieuw exemplaar voor als ik ME 1 en ME2 nog wil spelen voor ME3 uitkomt.
Spoiler alert:
spoiler:
Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan op het einde ,dat gevecht met Saren? Hebben jullie 'm omgepraat om zelfmoord te plegen en toen hem moeten vechten? Mij is 't in 2 playthroughs niet gelukt om Saren om te praten, moest 2x tegen 'm vechten ( lekker geniepig, zie je 'm daar hangen op z'n hoverboard knal je 'm neer en denk je dat ie dood is 'herrijst' ie uit de dood, the bastard :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Even een klein schopje, ik ben een dag of 2 geleden begonnen met Mass Effect. Ik heb hem vaak in de winkels zien liggen, maar ik ben nooit echt geprikkeld geweest om hem te kopen. Terwijl ik veel games van Bioware (Baldurs Gate, NWN, KotoR, Jade Empire, etc) met veel plezier en overgave heb gespeeld.

Nu ik net een paar uurtjes in het spel zit, is het enige wat ik kan denken: "Waarom heb ik deze game niet eerder gehaald!?"

Wat een sfeer, geweldig gewoon. Er is zo veel aandacht aan alles besteed, dat je het gewoon geweldig moet vinden. Ik denk dat ik wel lang over mijn playthroughs ga doen, ik ben op zich een redelijke completionist, dus ik wil graag zo veel mogelijk doen, spulletjes verzamelen, side quests doen, exploren. Nu denk ik dat ik met deze game aardig aan mijn trekken ga komen de komende weken.

Ik vond wel dat de ontwikkelingen een beetje snel gingen in het begin, al snel je eingen schip en je promotie tot Spectre. Ik had het bijv. niet erg gevonden een paar quests te moeten doen, om mezelf te bewijzen, maar ik mag niet klagen, immemse vrijheid!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311177

Nazanir schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:21:
Ik vond wel dat de ontwikkelingen een beetje snel gingen in het begin, al snel je eingen schip en je promotie tot Spectre. Ik had het bijv. niet erg gevonden een paar quests te moeten doen, om mezelf te bewijzen, maar ik mag niet klagen, immemse vrijheid!
Ja, maar dat is opzich wel logisch, dat je zo snel al Spectre wordt. Saren moest zo snel mogelijk ontmaskerd worden natuurlijk, aangezien het duidelijk was dat ie iets van plan was. En zodra dat was gebeurd was het reden genoeg voor de Council om je tot Spectre te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Anoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Ja, maar dat is opzich wel logisch, dat je zo snel al Spectre wordt. Saren moest zo snel mogelijk ontmaskerd worden natuurlijk, aangezien het duidelijk was dat ie iets van plan was. En zodra dat was gebeurd was het reden genoeg voor de Council om je tot Spectre te benoemen.
Maar dat is juist mijn probleem, ik ben een Spectre, omdat de situatie ernaar vroeg, niet zoals in het begin de intentie was van Nihlus voor mijn beoordeling. Ik heb me niet hoeven bewijzen om een Spectre te kunnen zijn (naja, achtergrondverhaal van "The Blitz" spreekt natuurlijk heel erg in het voordeel van Shephard), maar toch. Ik vind het niet erg om een Spectre te zijn, maar ik had er graag wat meer voor willen doen, iets meer voldoening eruit te halen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In het boek er voor wordt de situatie iets uitgelegd.

Maar je hebt wel gelijk, het gaat wel heel snel als je niet het volledige achtergrondverhaal kent.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Toch nog even een schopje:

Ik ben nu weer wat verder in het spel, maar ik merk dat het toch makkelijker begint te worden eigenlijk. Ik heb een paar leuke wapens + modjes/ammo en ze zijn echt onevenredig sterk voor mijn gevoel. Ik heb als class een infiltrator en veel puntjes in pistols gestopt dus ik heb Expert Marksmanship. Dus ik doe de talent aan, pistol kan niet overhit raken en schiet een stuk sneller en 100% acuraat. Daarbij doen hits ook nog eens 10 damage per sec voor 5 sec. Echt een kamer vol vijanden krijg ik zo makkelijk plat. Ook mijn siper is bijna alles 1 hit 1 kill. Terwijl ik in het begin nog wel wat moeite had hier en daar. Het is niet echt bijzonder teleurstellend, want het verhaal blijft gewoon sterk en er is lekker veel te doen (planeetjes verkennen enzo), maar ik had wel op iets meer uitdaging gehoopt (medium setting).

-

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 19:26
Medium vindt ik ook veelste makkelijk, ik ben hem op hardcore gaan spelen. Je kan switchen maar dan verlies je wel de achievement dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Klopt, voor de achievements op hard/impossible moet je het spel beginnen op die setting en laten staan voor de duur van de game.

Game inmiddels 1x uitgespeeld (vervolg pogingen zullen zeker komen), en hier en daar toch wat teleurstelling en wtf momentjes. Weest gewaarschuwd, er zitten spoilers tussen:

Ik had als good guy gespeeld, dus veel punten in Paragon verdient en daarbij had ik charm ook gemaxed. Ik merkte dat voor het laatste gevecht met Saren, ik wat extra opties had, die gedaan, schiet ie zichzelf overhoop. Nu snap ik het wel, maar voelde echt als een anti-climax. Het hele spel zit je achter hem/Sovereign aan, schiet ie zichzelf kapot. Bummer.

Ook het stukje met Wrex was een echt WTF moment. Ben de naam van de planeet even kwijt (waar je een nuclear device af laat gaan), maar er was ook een cure voor de phage waar Wrex mee te kampen had. Begrijpelijk wilt Wrex dit, dus je gaat de dialoog met hem aan. Ik dacht ik krijg vast wel de optie om hem om te praten, of zo uit te leggen dat hij er begrip voor heeft. BAM, schiet Ashley hem in de rug dood. Ik zat echt met stomme verbazing naar mijn scherm te kijken, dit wilde IK helemaal niet, maar kreeg er ook geen keuze toe. Kostte me achteraf ook de achievement, want hem had ik grotendeels bij. Maar ik had ook altijd de turian bij, maar daar kreeg ik de achievement ook niet voor (vaag? Ik weet zeker dat ik hem 90% van de tijd bij had).

Ga in ieder geval nog wel verder spelen en ook een nieuwe game starten, Biotic lijkt me erg veel fun om te spelen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nazanir schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:42:
Klopt, voor de achievements op hard/impossible moet je het spel beginnen op die setting en laten staan voor de duur van de game.

Game inmiddels 1x uitgespeeld (vervolg pogingen zullen zeker komen), en hier en daar toch wat teleurstelling en wtf momentjes. Lees niet verder want er zitten wat spoilers tussen:

Ik had als good guy gespeeld, dus veel punten in Paragon verdient en daarbij had ik charm ook gemaxed. Ik merkte dat voor het laatste gevecht met Saren, ik wat extra opties had, die gedaan, schiet ie zichzelf overhoop. Nu snap ik het wel, maar voelde echt als een anti-climax. Het hele spel zit je achter hem/Sovereign aan, schiet ie zichzelf kapot. Bummer.

Ook het stukje met Wrex was een echt WTF moment. Ben de naam van de planeet even kwijt (waar je een nuclear device af laat gaan), maar er was ook een cure voor de phage waar Wrex mee te kampen had. Begrijpelijk wilt Wrex dit, dus je gaat de dialoog met hem aan. Ik dacht ik krijg vast wel de optie om hem om te praten, of zo uit te leggen dat hij er begrip voor heeft. BAM, schiet Alicia hem in de rug dood. Ik zat echt met stomme verbazing naar mijn scherm te kijken, dit wilde IK helemaal niet, maar kreeg er ook geen keuze toe. Kostte me achteraf ook de achievement, want hem had ik grotendeels bij. Maar ik had ook altijd de turian bij, maar daar kreeg ik de achievement ook niet voor (vaag? Ik weet zeker dat ik hem 90% van de tijd bij had).

Ga in ieder geval nog wel verder spelen en ook een nieuwe game starten, Biotic lijkt me erg veel fun om te spelen.
Bij dat stukje met Wrex (op Virmire) kan je hem gewoon ompraten, je hebt wel minstens 8 punten in charm/intimidate nodig. Wel moet je er niet te lang over doen, als het dialoog te lang duurt zonder dat er vooruitgang is schiet Ashley uit haarzelf Wrex neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Dan was dat het probleem, ik had toen maar iets van 6 punten in Charm zitten als ik me het goed herinner. Vind het nog wel steeds een domper, want ik wist van te voren niet hoe ik dit kon voorkomen, noch zag ik het aankomen. Ach ja, das iets voor mijn volgende play through.

Vraagje, is er een manier om zowel Kaidan als Ashley te redden? Of ben je op Virmerie tijdens die missie altijd gedwongen een van hun te verliezen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nope, je zal moeten kiezen tussen een van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Zo, vandaag Mass Effect binnengekregen en gelijk geïnstalleerd (ik was wel weer eens aan nieuwe games toe). Eerst viel het een beetje tegen, maar nu ik in het ruimtestation ben voelt het al behoorlijk zoals Fallout 3 toendertijd voor de eerste keer voelde.

Ik ga me hier geloof ik wel mee vermaken :Y Eerst maar even rap de nieuwe(re) rig in elkaar flappen. Mass Effect 2 ligt bij de buren op me te wachten, dus ik heb voorlopig wel weer wat te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Even een kickje met een praktische vraag:

Als ik wapens/armor/etc ga verkopen, staan de dingen die ik ge-equipped heb ook in de 'sell lijst'? Zou niet graag blindelings al m'n troep willen verkopen en er dan achter komen dat ik alleen nog maar m'n ondergoed over heb :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

Sjonny

Fratser

nee, alles wat je ingebruik hebt staat niet in de sell lijst.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ah mooi zo, snelle service, merci :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste