Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:55:
[...]

Even wachten op de goeie crack. Zal niet lang duren.
Argh, stomme paupers. Waarom brengen ze dat spel ook niet wereldwijd gelijktijdig uit! Dan heb je een stuk minder van dit soort gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:55:
[...]

Even wachten op de goeie crack. Zal niet lang duren.
Hehe, busted :P. Maar zo duur is ME nu ook weer niet meer, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
en voor de mensen die hem in de USA hebben gekocht dmv een proxie hebben hem nog goedkoper en eerder ook :'(. Wij moeten tot vrijdag wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik heb het ook geprobeerd met een Amerikaanse proxy, maar tot op heden geen succes. Zodra ik de koop wil voltooien via Direct2drive gaat deze naar een ssl pagina en de proxy ondersteund dit niet (ook de proxy met ssl gaan niet goed) iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Kan je hem gewoon niet via de eastore kopen?

Ik heb ook geen zin meer om te wachten en voor 49 dollar is ie nog een stuk goedkoper ook. Het enigste waar ik mij een beetje zorgen over maak, is de downloadsnelheid dan vanuit Europa met die ea download manager. Iemand ervaringen mee?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35

Gem

in2duhCore schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:06:
Ik heb het ook geprobeerd met een Amerikaanse proxy, maar tot op heden geen succes. Zodra ik de koop wil voltooien via Direct2drive gaat deze naar een ssl pagina en de proxy ondersteund dit niet (ook de proxy met ssl gaan niet goed) iemand een oplossing?
Ik heb 'm via de EA store gekocht , totaal iets van 49,95 dollar = 32,23 euro +-.

Allereerst aanmelden voor een VPN proxy server uit Amerika (NY) : http://www.anchorfree.com/downloads/hotspot-shield/ gewoon installen en aanzetten (icoontje rechtsonder).
Maakt een account aan @ eastore.ea.com .
Zoek vervolgens een adres met postcode uit Los Angeles (google een adres ivm. geen extra tax) en je eigen credit card info. Nu weet ik niet of je het spel helemaal kan downloaden gezien het limiet van 3gig bij de VPN proxy , ik heb die van mij van usenet afgehaald omdat dit veel sneller is.

Vervolgens de key ingevoerd tijdens de installatie en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Gem schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:25:
[...]

Ik heb 'm via de EA store gekocht , totaal iets van 49,95 dollar = 32,23 euro +-.

Allereerst aanmelden voor een VPN proxy server uit Amerika (NY) : http://www.anchorfree.com/downloads/hotspot-shield/ gewoon installen en aanzetten (icoontje rechtsonder).
Maakt een account aan @ eastore.ea.com .
Zoek vervolgens een adres met postcode uit Los Angeles (google een adres ivm. geen extra tax) en je eigen credit card info. Nu weet ik niet of je het spel helemaal kan downloaden gezien het limiet van 3gig bij de VPN proxy , ik heb die van mij van usenet afgehaald omdat dit veel sneller is.

Vervolgens de key ingevoerd tijdens de installatie en gaan met die banaan.
die dollarkoers is nu wel erg gunstig , maar ik denk dat ik toch nog maar even een paar dagen wacht op de europese versie. Dit wordt mij toch iets te tricky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:32

Apoca

Array Technology Industry

Gister bij een vriend van me de X360 versie gedaan. Gewoon een geniaal spel, als de PC versie uitkomt ga ik sinds lange tijd weer eens een spel halen waar ik me zeker langer dan een paar week me kan bezig houden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
Erg gaaf spel tot nu toe (bijna 3 uur gespeeld) en het schijnt alleen maar beter te worden!

Wel al een vervelende issue met SLI opstelling tegengekomen... :(

Zodra je de Citadel Tower in gaat krijgt dropt de framerate echt naar 0,0. Wat je ook doet aan je settings het blijft bar slecht, niet speelbaar. Is kennelijk een bekend probleem (click) en is helaas alleen nog maar een workaround voor. :(

Mocht je dit probleem dus ook hebben, pas je MAss Effect profiel aan in nVidia Control Panel en zorg ervoor dat SLI mode op single-GPU staat. Dus voorlopig geen SLI voor mij. :(

Al draait het ook echt prima op een enkele kaart! Ik heb een Q6600, 4Gb met 2x 8800GTX alles op stock speeds. Draait perfect op 1920x1200 zonder AA.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:55

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dynamic Shadows ziet er echt ruk uit bij mij, blokkerige lelijke schaduws. Heb het maar uitgezet, nu ziet het er perfect uit. Heb nieuwste beta drivers en nieuwste whql drivers geprobeerd. Ik heb een 8800GTX. Meer mensen hier last van?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:11:
Dynamic Shadows ziet er echt ruk uit bij mij, blokkerige lelijke schaduws. Heb het maar uitgezet, nu ziet het er perfect uit. Heb nieuwste beta drivers en nieuwste whql drivers geprobeerd. Ik heb een 8800GTX. Meer mensen hier last van?
Ah is dat het. Ik dacht al dat er iets niet klopte, maar verweet het in eerste instantie aan 'de-zoveelste-brakke-port'. Zal die dynamic shadows ook maar 's uitzetten.

Iemand trouwens ook last van wegvallende stemgeluiden tijdens dialogen? En zodra je een zin skipt, hoor je de volgende zin weer wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:14:
[...]

Ah is dat het. Ik dacht al dat er iets niet klopte, maar verweet het in eerste instantie aan 'de-zoveelste-brakke-port'. Zal die dynamic shadows ook maar 's uitzetten.

Iemand trouwens ook last van wegvallende stemgeluiden tijdens dialogen? En zodra je een zin skipt, hoor je de volgende zin weer wel 8)7
Ik heb het nu 10 minuten gespeeld, maar geen wegvallende stemgeluiden gehad.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Merovingian schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:11:
Same here... ik zal het ook maar eens uitzetten misschien wordt het beter!, ik vind de gameplay trouwens onwijs gaaf!

Ik heb de laatste WHQL drivers van guru3d.com. Daarbij heb ik wel het probleem waar ik tegen aan liep bij het zonnestelsel selecteren, een fractie van een seconde zie je het zonnestelsel en dan nog een keer en dan nog een keer en je bent weer terug als personage... had ook geen tijd meer om verder uit te zoeken... maar goed, wat is hier voor te doen?

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

PsychoHellDude schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:22:
[...]

Same here... ik zal het ook maar eens uitzetten misschien wordt het beter!, ik vind de gameplay trouwens onwijs gaaf!

Ik heb de laatste WHQL drivers van guru3d.com. Daarbij heb ik wel het probleem waar ik tegen aan liep bij het zonnestelsel selecteren, een fractie van een seconde zie je het zonnestelsel en dan nog een keer en dan nog een keer en je bent weer terug als personage... had ook geen tijd meer om verder uit te zoeken... maar goed, wat is hier voor te doen?
Spel kopen ipv van cracks te gebruiken.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het spel ook gekocht via EA Store voor een mooi prijsje. De problemen bij de Galaxy Map en autosave zijn nu weg (ik speelde het spel eerst illegaal).

Zover, erg mooie game. Ik denk dat nvidia met nieuwe drivers moet komen want dynamic shadows zien er verschrikkelijk uit (blokkerig), voor de rest speelt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dutchmega schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:48:
Ik denk dat nvidia met nieuwe drivers moet komen want dynamic shadows zien er verschrikkelijk uit (blokkerig), voor de rest speelt het prima :)
Ik denk het niet, want ik lees ook verhalen van mensen met ATI kaarten die hetzelfde probleem hebben.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
komt dat niet door het grain effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbt die shadows, ik vond vanmorgen deze post op het ME forum van bioware
Shadows were pixelated and clipping with the default settings. Modified the bioengine.ini file which can be found in [my "documents/bioware] and shadows are now much better. I'm running @ 1600x1200 with everything maxed.

The following are stored in [2] places, so I just changed them both. Backup first.

ShadowFilterRadius=2.000000
DepthBias=0.008000
MinShadowResolution=64
MaxShadowResolution=1024

Increased shadow resolution.

ShadowFilter may be increased, but it slows performance, and effectively reduces DepthBias in some areas.

Slightly decreased depthbias. Depthbias is the Z-depth at which shadows draw beneath surfaces. Too little and shadows will clip on surfaces. Too much and shadows will appear too far away from shadow casting surfaces. Has inverse correlation with shadow texture size.
Geen idee of het helpt tho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Heb hem inmiddels besteld via electronic arts NL via download. Iemand enig idee wanneer we deze kunnen pre-loaden? heb nog geen preload in de ea download manager gezien, ook in de aankoopbevestiging die ik via de mail heb gekregen staat dit niet...

:edit:

Laat maar, ik had niet goed gekeken. de preload begint vanavond om 20.00 uur.

[ Voor 15% gewijzigd door in2duhCore op 04-06-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
ik dacht dat ea de preload had gestopt omdat het door de encryptie die er op de pre-load hadden gezet, het alleen maar langer zou duren in plaats van korter:
Thank you for pre-ordering Mass Effect from EA Store.

We are committed to providing the best possible customer experience on EA Store and as such we have decided to remove the pre-load option from the download, as it has been discovered that it will actually cause an additional 4 – 5 hour delay on the download time, due to the un-encryption method.

The game will therefore be released for download at 00.00 (Central European Time) on Thursday 5th June. At this point it will appear in your EA Download Manager and you can start the download then (it will take around 4 hours depending on your connection speed). This means you should be able to play Mass Effect much sooner.

We appreciate your understanding on this matter, and as a valued EA Store customer we would like to offer you 50% off your next purchase on EA Store (valid until 31st December 2008). Simply enter this code -------- in the basket the next time you make a purchase to apply the code.

Best regards

The EA Store Team
Deze email is gestuurd naar de mensen die hem gepre-ordered hebben.
Dit heb ik van http://masseffect.bioware...ml?topic=632670&forum=125

edit: het schijnt dat dit weer niet naar iedereen is verzonden en dat sommigen hem al hebben kunnen downloaden

[ Voor 4% gewijzigd door BartKers op 04-06-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havvie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 12:31
Galaxymap fix is verschenen, eindelijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren retail gekocht bij E-plaza Rotterdam. Ik hoorde ook van anderen, dat meerdere winkels hem al hadden.

Anyway, enorm vet spel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Sh*t nog steeds niet verschenen in de downloadmanager van EA, in de bevesting stond dat deze vanaf 8.00 uur te downloaden was..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:04

Clush

Do as I say...

Heb hem gister ook even in de winkel opgepikt... ben nog niet zo ver (net van de trein af, voor wie weet wat ik bedoel) maar het is enorm vet. Beter dan KotOR, wat mij betreft.

Iedereen: netjes kopen, dit spel. Krijg je geen spijt van, en het is die 5 tientjes (die ik er voor heb betaald) meer dan waard.

Het doet mij erg denken aan Deus Ex... need i say more?

Waar kan ik trouwens op de website mijn cd-key registreren?

[ Voor 15% gewijzigd door Clush op 05-06-2008 13:15 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:14:
[...]

Shadow probleem heb ik ook op mijn ati 3870. Wegvallend stemgeluid heb ik wel eens meegemaakt.

Het is ook irrirtant/vreemd dat als je tussendoor met je squadmembers praat je ze bijna niet kan verstaan. Als je echter je camera dichterbij draait word het meer verstaanbaar.

Vind ook het camera standpunt iets te dichtbij, maar is mischien een kwestie van wennen.
Ik heb nog geen zoom functie gevonden.. Zit er waarschijnlijk ook niet in..

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Dit spel is ge-wel-dig !!! Van de week toevallig op een newsgroup zien staan, even snel geinstalleerd en een klein stukje gespeeld, alles weer verwijderd, de iso weggegooid en morgenvroeg sta ik bij de FRS op de stoep om 'm te halen.

Ik heb nu gespeeld tot het stuk waar je voor de eerste keer de galaxy map moet gebruiken (wat dus niet kan met de huidige crack) en zit nu al twee dagen met ontwenningsverschijnselen :D Ben ook niet meer verder gegaan dan dat punt.

/me kan niet wachten tot morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Nu online
Spel is inderdaad zeer goed
Moest alleen steeds opnieuw beginnen op het stukje voordat je de tunnel ingaat om Liara te bevrijden
Iets teveel vijandjes :(

50 euro meer dan waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Mooi spel, beetje korte verhaallijn (als je geen sidequests doet) en die meko is ruk. Voor de rest wel een aardige 'opvolger' van Kotor. Hoewel ik daar liever een vervolg op had gezien :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 12:37
Ben ik de enige die hem tegen vind vallen? Ruimtes zijn nauwelijks gevuld met poppetjes, en de poppetjes die er zijn staan alleen maar de hele dag stil op de zelfde plek. Alles is in mijn ogen veelste klein opgezet, als je op de Citadel loopt zie je overal vergezichten, maar in werkelijkheid kan je maar op een heel klein stukje lopen. Bij KotoR verpestte dit al een deel van de illusie, maar ik heb het gevoel dat dat in deze tijd echt wel beter moet kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

ph4ge schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:07:
Ben ik de enige die hem tegen vind vallen? Ruimtes zijn nauwelijks gevuld met poppetjes, en de poppetjes die er zijn staan alleen maar de hele dag stil op de zelfde plek. Alles is in mijn ogen veelste klein opgezet, als je op de Citadel loopt zie je overal vergezichten, maar in werkelijkheid kan je maar op een heel klein stukje lopen. Bij KotoR verpestte dit al een deel van de illusie, maar ik heb het gevoel dat dat in deze tijd echt wel beter moet kunnen.
Dat viel mij ook op. Je hebt geen rondlopende NPC's. Maar ik vind het helemaal niet storend, verder.

Ander minpuntje vind ik de onscherpe graphics. Het is net of je het hele spel door een beveiligingscamera bekijkt. Op zich is het wel een grappig effect, maar heb toch liever gewoon scherpe graphics.

Verder heb ik, behalve een dwarsliggende lift, eigenlijk niks aan te merken op dit spel.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Nu online
Moet je in settings even de film grain uitzetten.
Vond het ook erg irritant maar als je die uitzet is het heel scherp en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zooo, dat was me het speurtochtje wel zeg. Uiteindelijk bij de V&D de volgens mij allerlaatste kopie van Nijmegen te pakken.

Las ook al de tip om dynamic shadows uit te zetten om die blokkerige schaduwen weg te krijgen dus dat ga ik straks als 'ie weer geinstalleerd is ook maar even proberen.

Ik vind de grain overigens wel een leuke toevoeging, helpt het filmische effect wel goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Gisteren gekocht en gisteravond geinstalleerd en een begin gemaakt. Het eerste uur had ik er op zitten, maar ik ben nog helemaal niet verkocht. Ik vind het bewegen onwennig en houterig en wordt nu al gek van de ai van mijn medestanders. Leuk, schieten tegen een kist, of jezelf klem lopen achter 2 npc's..

Daarnaast vind ik ook de interfaces veel minder intuitief dan bij KOTOR. Ik moet nu echt even het boekje lezen om een idee te krijgen van het geheel. Ik hoop dat het beter wordt..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-09 19:21
Heeft iemand dit spel al gekocht (voor de PC) bij de Free Record Shop? Ik ben al bij 3 vestigingen geweest (incl Rotterdam), maar overal zeiden ze dat hij nog niet uit was.

Ik wil hem graag bij de FRS kopen, want daar heb ik bonnen voor.

[ Voor 16% gewijzigd door wocli op 07-06-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zoals ik al eerder aangaf heb ik 'm hier in Nijmegen alleen nog bij de V&D gezien (de Dixons afdeling binnen V&D hier in Nijmegen) en dat was al de laatste.

Verder hadden FRS (2x), Dixons, Van Leest en Mysterymedia (ofzo, in ieder geval een gameswinkel) 'm gisteren hier nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Laatst online: 03-07-2024
Bij Dynabyte ligt hij, iig in de vestiging van het Brabantse Oosterhout.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Laatst online: 26-09-2024
Net de pc versie uitgespeeld, het spel is eigenlijk best kort.Singelplayer heb ik 10uur over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
miep... Ik zit in de citadel , maar ik kan niet saven...en ik wil het spel uit? Of autosaved ie?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hmm, dat "probleem" heb ik nu ook. Hij autosaved op een bepaald stuk en dan kan ik heel lang niet saven. Ben nu met de legale versie nog niet op dat punt aangekomen, ben pas net in de Citadel en de autosave, maar met de "demo" moest ik een vrij lang stuk opnieuw doen hierdoor.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 07-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
je kan niet saven emt vijanden in je buurt of op bewegende oppervlaktes ( lift etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47
Vraagje over de inbegrepen SecuRom: Instaleert deze versie ook null registries en doet het aan mallware like behaviour zoals in BioShock?

Hebben jullie rare dingen gemerkt ermee?

Mag het alleen op de familie computer instaleren als SecuRom een beetje lief doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Hasib schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:33:
Net de pc versie uitgespeeld, het spel is eigenlijk best kort.Singelplayer heb ik 10uur over gedaan.
Woei, ik ben alleen al zo'n 3,5 uur op Citadel bezig aan het begin :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:00:
Hmm, dat "probleem" heb ik nu ook. Hij autosaved op een bepaald stuk en dan kan ik heel lang niet saven. Ben nu met de legale versie nog niet op dat punt aangekomen, ben pas net in de Citadel en de autosave, maar met de "demo" moest ik een vrij lang stuk opnieuw doen hierdoor.
raar ik kan toch bijna overal Quicksaven (F6)..... Alleen inderdaad niet ,zoals eerder vermeld, als er vijanden in de buurt zijn en in liften...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:33:
Je hebt je voornamelijk aan de main quest gehouden neem ik aan?

Ik zat met alle side quests, wat extra verkenwerk (neergestorte satellieten, grondstoffen op planeten en in de galaxy map, etc.) en het lezen en beluisteren van alle Codex-aantekeningen aan de 35 uur. Blij dat ik het gedaan heb, want het geeft een hoop extra diepgang aan het universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zonder al teveel te verklappen, op een gegeven moment krijg je een "kado'tje" van de kapitein nadat je voor de tweede keer bij de council bent geweest. Als je dan met de kapitein hebt gepraat dan kun je niet saven. Waarschijnlijk ben ik toen nog even door de Citadel gaan rennen.

Edit: @Mutan dus.

@Terr >>> Ik zit nu ook al ruim aan de 12 uur en heb denk ik nog niet de helft van de sidequests in de Citadel gedaan. Doe het dan ook weer op mijn dooie gemak, lekker genieten van de scenery, overal praten en alle opties tijdens het praten ook gebruiken om het hele verhaal te horen.

Alleen het maken van de char heeft me al een uur gekost :X

[ Voor 39% gewijzigd door KneoK op 08-06-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Leuk spel, alleen niet altijd even duidelijk waar je heen moet. Loopt overigens héérlijk op mn 7900GT en 4400+. Echt heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Laatst online: 06-09 08:15
Het save probleem komt door een verkeerde crack, ik had dat eerst ook en heb het spel gewoon gekocht nu omdat het zo verdomd goed is

spoiler: te redden?
Klopt het dat je zowiezo iemand niet kan redden als je een keuze moet maken of het verdedigen van de nuke of het helpen van Kaiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
rilla schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:39:
Het save probleem komt door een verkeerde crack, ik had dat eerst ook en heb het spel gewoon gekocht nu omdat het zo verdomd goed is

spoiler: te redden?
Klopt het dat je zowiezo iemand niet kan redden als je een keuze moet maken of het verdedigen van de nuke of het helpen van Kaiden?
spoiler:
klopt

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
hele vervelende bug:

spoiler:
Ik zit op Feros, heb net met die buggie gereden en ben nu door heel de toren gegaan. Aan het einde (tenminste ik denk dat het het einde is), moet je die tentakels loskoppelen. Er zit een knop en er staan wat Geth voor. die Geth zijn zo dood, maar hij blijft maar steeds geven dat er hostiles in de buurt zijn. Ik kan niet op de controler drukken, omdat er nog hostiles in de buurt zijn! Ik zie ze nergens! volgens mij is echt alles dood. Als ik terug loop dan zegt hij op een gegeven moment dat ze allemaal dood zijn, maar als ik dan het gebied weer in ga dan doet hij weer net of we in combat zijn. Iemand enig idee hoe ik deze missie toch kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er al een paar uur mee bezig. Doe het rustig aan, alles exploren, niets overslaan, etc.
spoiler:
Heb ms. tsoni al gevonden en ben net eindelijk in de hangar aangekomen om met de mako op expeditie te gaan naar peak 15
Vind het ondanks dat de camera imo iets te dichtbij staat, prima speelbaar. De AI, tja, ik heb die op zo passive mogelijk staan en 'k maak veel gebruik van de pijltjestoetsen (stop, move, rally enzo). Speel het op de moeilijkste graad die ik kon kiezen (kon de nog hogere niet kiezen) en dat geeft wel een aardige uitdaging, vooral als er een horde Geth's op je af komen rennen. Sommige enemy npc's kunnen je bijna one-shotten.

Beetje jammer dat de crew op mn schip niet rondloopt enzo, maar verder geen verkeerd spelletje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Echt een meesterlijk spel!
Dacht eerst dat het een port zou zijn van de Xbox versie maar vind de UI en besturing erg fijn werken. Ben nu level 38 vanguard en ben zo'n 30 uur in het spel bezig (inclusief alle sidequest tot nu toe) Vind ook erg goed het achtergrondverhaal dat je in het begin van het spel moet verzinnen erg goed uitgedacht, dat maakt de replay erg hoog.
Sinds BaldursGate 2 en Fallout 2 is dit toch pas weer de eerste RPG waar ik mij goed mee vermaak en het verhaal ook goed uitgedacht is.
Het enige minpuntje dat ik kan verzinnen is dat de sidequest soms nogal vaak op hetzelfde neerkomen....ga naar die planeet, vermoord iedereen in die bunker en collect je money. Voor de rest zijn de NPC's interessant en afwisselend.
Aanrader voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Weet iemand of AA kan activeren op een x1900? Krijg het helaas niet werkend door aa te forceren in de drivers en de exe te renamen naar UT3 of Oblivion.

Beetje jammer want het draait echt super smooth en 2x aa moet prima te doen zijn.

Het speelt echt een stuk beter dan op de 360, eindelijk lekker een beetje knallen met de muis.
Ook heb ik nog geen enkele fps drop gehad terwijl het er echt een stuk beter uit ziet.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
evilpin0 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:11:
Weet iemand of AA kan activeren op een x1900? Krijg het helaas niet werkend door aa te forceren in de drivers en de exe te renamen naar UT3 of Oblivion.

Beetje jammer want het draait echt super smooth en 2x aa moet prima te doen zijn.

Het speelt echt een stuk beter dan op de 360, eindelijk lekker een beetje knallen met de muis.
Ook heb ik nog geen enkele fps drop gehad terwijl het er echt een stuk beter uit ziet.
Volgens mij kan dit niet, ligt trouwens niet aan je videokaart.
Ik kan met mijn 8800GTX ook geen AA aanzetten, hopelijk in een komende update van het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in2duhCore schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Volgens mij kan dit niet, ligt trouwens niet aan je videokaart.
Ik kan met mijn 8800GTX ook geen AA aanzetten, hopelijk in een komende update van het spel!
Same here, zelfs met een instelling als 'override application setting' wil ie niet op AA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet echt op de hoogte van dit soort zaken....Maar als ik het goed begrijp komt het ontbreken van de AA komt doordat de Unreal engine het niet ondersteund, en zal dus in princiepen ook niet later nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Je hebt je voornamelijk aan de main quest gehouden neem ik aan?

Ik zat met alle side quests, wat extra verkenwerk (neergestorte satellieten, grondstoffen op planeten en in de galaxy map, etc.) en het lezen en beluisteren van alle Codex-aantekeningen aan de 35 uur. Blij dat ik het gedaan heb, want het geeft een hoop extra diepgang aan het universum.
Ja voornamelijk mainquest ja.Ik vond het wel jammer dat ik niet aan het begin zag dat de moeilijkheidsgraad omhoog kan, pas op het einde zag ik dat de difficulty op normal stond.
Hierdoor ben ik bijna niet doodgegaan.

Nog een positief punt vond ik dat er geen irritante puzzels inzitten, je kan gewoon lekker doorspelen.
Ik kan niet wachten om het 2e deel te spelen, wel vraag ik me af hoe ze dat met het verhaal gaan oplossen.Aangezien je voor verschillende eindes kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 06:50
Grappig, ik heb gewoon een legale versie en ik kon niet bij de galaxy map. ik denk, vreemd.. dat mag niet kunnen want dat is dé klacht van de gekraakte versie. Kwam er gelukkig na 20 minuten achter dat ik op de brug moest gaan staan en niet er pal voor bij de reling. Had die hele opstap ernaar toe nog niet gezien :z Hoezo dom :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47
Hasib schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:49:
[...]
l vraag ik me af hoe ze dat met het verhaal gaan oplossen.Aangezien je voor verschillende eindes kon kiezen.
Ze nemen je save game uit het 1ste deel en dat wordt meegenomen (inclusief keuzes) naar ME2. Dus ik denk dat er verschillende starts in ME2 zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Basekid schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 03:27:
[...]

Ze nemen je save game uit het 1ste deel en dat wordt meegenomen (inclusief keuzes) naar ME2. Dus ik denk dat er verschillende starts in ME2 zijn ofzo.
Heb je daar een bron voor?

Dat zou namelijk behoorlijk revolutionair zijn...

Update: volgens wikipedia heb je gelijk.

Hoe dan ook, savegames bewaren is een beetje onzin. Kan je beter in de week voor ME2 nog een keer doorheen ME1 spelen. Zit je gelijk weer goed in de sfeer.

[ Voor 22% gewijzigd door Clush op 10-06-2008 04:02 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 12:16
Ik heb bij het spel 2 DVD's gekregen, maar bij het installeren gebruikt hij er maar 1. Iemand enig idee waar DVD nummer 2 voor is? Als ik hem in de DVD drive doe krijg ik gewoon hetzelfde menu als bij de eerste DVD.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:02:
Ik heb bij het spel 2 DVD's gekregen, maar bij het installeren gebruikt hij er maar 1. Iemand enig idee waar DVD nummer 2 voor is? Als ik hem in de DVD drive doe krijg ik gewoon hetzelfde menu als bij de eerste DVD.
Als je ook naar de files op de DVD kijkt zie je dat het allemaal voor DE/FR/IT etc. is, nutteloos voor ons hollanders dus (tenzij je een in het Italiaans gesyncte versie wilt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Basekid schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 03:27:
[...]

Geloof je hetzelf?Je moet dus deel 1 hebben anders kun je deel 2 niet spelen ofzo?Dus totaal ontoegankelijk voor mensen die het eerste deel niet gespeeld hebben.
Zie je het al voor je die errors"savegame mass effect 1 not found" 8)7

Als het om onbelangrijk deel vh verhaal ging konden ze het makkelijk oplossen, maar nu gaat het om wel om hele dratische keuzes die je op het eind moest maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hasib schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:35:
[...]

Geloof je hetzelf?Je moet dus deel 1 hebben anders kun je deel 2 niet spelen ofzo?Dus totaal ontoegankelijk voor mensen die het eerste deel niet gespeeld hebben.
Zie je het al voor je die errors"savegame mass effect 1 not found" 8)7

Als het om onbelangrijk deel vh verhaal ging konden ze het makkelijk oplossen, maar nu gaat het om wel om hele dratische keuzes die je op het eind moest maken.
Wat een kortzichtige redenatie weer. Stel je eens voor dat je einde A hebt gehad in kotor1. In kotor2 komt dit in enkele conversaties terug in de vorm van "ik hoorde dat je einde A hebt gehad". Als kotor2 geen savegame van kotor1 kan vinden, verandert die conversatie in "hoe was het einde eigenlijk? A of B?" Waarop je dan zelf moet invullen wat het einde was, en als je kotor1 niet gespeeld hebt, kun je dus wat verzinnen. Denk je nou echt dat het onmogelijk is om zoiets te bouwen, puur omdat jij niet verder kan denken?

Ik weet overigens niet of het inderdaad zo is dat kotor2 een savegame uitleest van kotor1, maar ik zie niet waarom het niet zou kunnen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Merovingian schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Wat een kortzichtige redenatie weer. Stel je eens voor dat je einde A hebt gehad in kotor1. In kotor2 komt dit in enkele conversaties terug in de vorm van "ik hoorde dat je einde A hebt gehad". Als kotor2 geen savegame van kotor1 kan vinden, verandert die conversatie in "hoe was het einde eigenlijk? A of B?" Waarop je dan zelf moet invullen wat het einde was, en als je kotor1 niet gespeeld hebt, kun je dus wat verzinnen. Denk je nou echt dat het onmogelijk is om zoiets te bouwen, puur omdat jij niet verder kan denken?

Ik weet overigens niet of het inderdaad zo is dat kotor2 een savegame uitleest van kotor1, maar ik zie niet waarom het niet zou kunnen.
Kortzichtige redenatie?Ik geef duidelijk aan dat de bovenstaande mogelijkheid een optie is, misschien kun je beter goed lezen de volgende keer.
Alleen niet voor zulke belangrijke gebeurtenissen, maarja dat is mijn mening.Bioware kan van alles bedenken.Alles wat ze doen pakt in 9/10 gevallen goed uit, dus ik heb veel vertrouwen in ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Laatst online: 06-09 08:15
Hasib, volgens mij staat op wikipedia duidelijk vermeld (tenminste, ik heb het niet gecheckt maar dit wel ergens gelezen) dat je zowiezo ook gewoon ME 2 kan spelen zonder de savegames van 1, alleen heb je dan je originele karakter niet en niet de specifieke skills/romances etc. Je begint dus dan als nieuw ventje/vrouwtje in het spel ipv John / Jane Sheppard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ik loop telkens vast, regelmatig blijft hij denken dat er tegenstanders in de buurt zijn terwijl iedereen dood is. nu al bij 3 missies een irritatie gebleken. verder crasht hij regelmatig, ongeveer om het uur. :( dat ging beter op de illegale versie... :I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

In het Citadel snap ik er nog niet veel van, wat moet ik precies doen?
Ik heb beetje over Jenna gesproken, voor de rest niet veel meer. Oh en dat over Saren....
Iemand een idee over wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik ben teleurgesteld in dit spel. Dit is geen RPG, maar een shooter met RPG invloeden. Ik hou niet van shooters, dus bijgevolg hou ik ook niet van ME.

Story-wise een heel goed spel en het universum intrigeert me enorm. Ik had hier graag de gameplay van Kotor in gezien, maar nee, het moet Gears of War zijn. Jammer hoor... Als dit zo doorgaat in de gamesindustrie, dan kan ik beginnen overwegen om mijn gamescarrière te stoppen. Gelukkig hadden we vorig jaar The Witcher nog en het jaar daarvoor Oblivion. Ik dacht met Mass Effect vrij snel een nieuwe leuke RPG gevonden te hebben, maar nee, tis verdorie een shooter met wat RPG parameters. Ik vind ME zelfs minder leuk dan Jade Empire. Hopelijk gaat Bioware ook niet met Dragon Age deze kant op. En hopelijk wordt Kotor 3 wat beter.

Ik zal maar eens kijken hoe ver team-gizka met hun restoration project voor The Sith Lords staan. Dan kan ik die nog eens gaan spelen.

http://www.team-gizka.org/index.html

Ik snap echt niet dat deze game overal 90%+ scores krijgt en als RPG geklassifeerd staat. Dit is een shooter in de stijl van Republic Commando waarbij je je team moet sturen. Alleen, Republic Commando was leuker dan Mass Effect. Deze game heeft trouwens nog teveel bugs om ook een 90%+ score te krijgen.

40 euro down the drain... Volgende keer maar alweer eerst downloaden en dan pas kopen. Piraterij mag misschien niet, het behoedt iemand wel van miskopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DarthDavy schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:34:
Ik ben teleurgesteld in dit spel. Dit is geen RPG, maar een shooter met RPG invloeden. Ik hou niet van shooters, dus bijgevolg hou ik ook niet van ME.
Er zitten toch wel heel veel RPG-dingen in, zoals experience/levellen en uitgebreide conversaties die je een kant op kan sturen. Het schietwerk is wel wat uitgebreider dan de meeste RPG's, maar om het dan gelijk een shooter met RPG-invloeden te noemen is wel wat overdreven. Het is eerder een RPG met shooter-invloeden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Als ik dan een tip mag geven: ga op de hoogste moeilijkheidsgraad spelen. In moeilijke gevechten pauzeer je dan om de 2 seconden (ik in elk geval) en shooterlike rondrennen en alles en iedereen met je assault rifle omknallen is er dan echt niet meer bij.

Ik vind ME net zoveel een shooter als ik Baldur's Gate een RTS vind.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ik vind het ook weinig met een shooter te maken. het aimen speelt nauwelijks een rol, je raakt toch wel (of toch niet met sommige wapens). het is gewoon verstoppen en af en toe te voorschijn komen. het gaat toch echt om de story, het uitbouwen van karakters het maken van keuzes, verzamelen van stuff, verkennen van een universum etc etc. doet mij als shooter fan eigenlijk nauwelijks aan een echte shooter denken, daarvoor is de actie veelste duf (en zijn er teveel stukken zonder actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Story-wise een heel goed spel en het universum intrigeert me enorm. Ik had hier graag de gameplay van Kotor in gezien, maar nee, het moet Gears of War zijn. Jammer hoor... Als dit zo doorgaat in de gamesindustrie, dan kan ik beginnen overwegen om mijn gamescarrière te stoppen. Gelukkig hadden we vorig jaar The Witcher nog en het jaar daarvoor Oblivion. Ik dacht met Mass Effect vrij snel een nieuwe leuke RPG gevonden te hebben, maar nee, tis verdorie een shooter met wat RPG parameters. Ik vind ME zelfs minder leuk dan Jade Empire. Hopelijk gaat Bioware ook niet met Dragon Age deze kant op. En hopelijk wordt Kotor 3 wat beter.

Ik zal maar eens kijken hoe ver team-gizka met hun restoration project voor The Sith Lords staan. Dan kan ik die nog eens gaan spelen.

http://www.team-gizka.org/index.html

Ik snap echt niet dat deze game overal 90%+ scores krijgt en als RPG geklassifeerd staat. Dit is een shooter in de stijl van Republic Commando waarbij je je team moet sturen. Alleen, Republic Commando was leuker dan Mass Effect. Deze game heeft trouwens nog teveel bugs om ook een 90%+ score te krijgen.

40 euro down the drain... Volgende keer maar alweer eerst downloaden en dan pas kopen. Piraterij mag misschien niet, het behoedt iemand wel van miskopen.
Het feit dat je in de derde persoon rondloopt klassificeert het spel al niet als FPS... En als dit ene spel je doet besluiten een punt achter je "carriere" te zetten, tsja... [insert wave smiley]

Toch fijn dat je het even deelt met ons, al vind ik dat je je wat te druk maakt. We kopen allemaal wel eens een spel dat achteraf toch tegenvalt, dan kun je reviews lezen wat je wilt maar dat voorkom je toch niet. De mening van de reviewer is geen bindende uitspraak hoor, wat hij of zij vindt kan totaal iets anders zijn dan wat jij vind. Ik geef het spel ook zeker een 9, heeft niets te maken met welke klassificatie het spel gekregen heeft maar puur omdat ik het spel gewoon leuk vind.

Erg stoer overigens dat je de mogelijkheden hebt om de volgende keer een spel eerst illegaal te proberen, ook zeker de moeite waard om even in dit topic te melden.

Zelfs slechter dan Jade Empire overigens ? Alsof het algemeen geaccepteerd is dat dat een slecht spel is ? Dat vond ik namelijk ook een steengoed spel. Wij verschillen dus duidelijk wat smaak betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 11-06-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik moest even wennen maar vind het een erg leuk spel. Soms is het nog wel beetje vaag maar het is zeker wel een leuk spel om te spelen.

Nu in het Citadel is het eigenlijk bijna alleen maar rondlopen en sidequests aanhouden, want ik ben een beetje kwijt waar ik nu heen moet voor de main story :( Daar lopen ook geen enemies rond dus het zijn enkel de (side)quests die je hebt om xp te 'farmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:26:
Ik moest even wennen maar vind het een erg leuk spel. Soms is het nog wel beetje vaag maar het is zeker wel een leuk spel om te spelen.

Nu in het Citadel is het eigenlijk bijna alleen maar rondlopen en sidequests aanhouden, want ik ben een beetje kwijt waar ik nu heen moet voor de main story :( Daar lopen ook geen enemies rond dus het zijn enkel de (side)quests die je hebt om xp te 'farmen'.
Je kan zien wat je hoofdquest is he, moet je in je journal kijken en dan zie je daar je main quests. Side quests vindt je dan weer dacht ik bij de Assignments.

Waarschijnlijk moet jij met iemand gaan praten zodat het verhaal weer verder gaat en je zelf kan gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik heb misschien wel een beetje overdreven.

En Mass Effect is nu niet de eerste game die mij teleurstelt de laatste jaren. Maar bon, dat is naat de kwestie.

Ik ben er gisteren trouwens weer mee aan de slag gegaan en ik blijf bij mijn mening. Dit is meer een shooter (in derde persoons dan) dan een RPG. Een hogere moeilijkheidsgraad heeft het spel wel wat meer RPG gemaakt.

Kijk, ik ben gewoon teleurgesteld in dit spel. Vorig jaar had ik bijna een Xbox360 voor dit spel gekocht (ben ik even blij dat ik dat toen niet gedaan heb). En dat kwam vooral door alle positieve ervaringen die ik over het spel las: RPG van het jaar en zo verder. Naar mijn mening is The Witcher RPG van het jaar 2007.

Ik vind trouwen Jade Empire geen slecht spel. Maar Jade Empire is geen RPG, maar voor mij een action-adventure. Lekker actie, dat wel.

Ik vond Kotor geweldig enkele jaren geleden en vandaar dat ik blindelings op Mass Effect vertrouwde. Dat had ik dus niet mogen doen en wat kritischer de reviews en de ervaringen moeten lezen. Daar stond eigenlijk overal in dat Mass Effect een halve shooter is. Om één of andere reden drong dat gewoon niet tot me door. Waarschijnlijk omdat we zo weinig SF RPG's zien. Ah, dan is het maar wachten op Fallout. :p

Ik vind Mass Effect geen slecht spel, maar ik had er gewoon veel meer van verwacht. Toch zeker op gebied van gameplay. Niet gewoon achter een muurtje gaan zitten om ervachter te gaan turen en te gaan schieten. Dat geeft mij een shooter gevoel en niet het RPG-gevoel. Als RPG stelt Mass Effect dus mij enorm teleur. Maar qua universum en filmische vertelling vind ik hem wel heel goed geslaagd. En op die manier maakt dat die teleurstelling in de weinige RPG elementen in ME nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
alleen het combat systeem is anders dan in Kotor, verder vind ik de game(play) er enorm veel op lijken juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

DarthDavy schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:43:
Ik heb misschien wel een beetje overdreven.

En Mass Effect is nu niet de eerste game die mij teleurstelt de laatste jaren. Maar bon, dat is naat de kwestie.

Ik ben er gisteren trouwens weer mee aan de slag gegaan en ik blijf bij mijn mening. Dit is meer een shooter (in derde persoons dan) dan een RPG. Een hogere moeilijkheidsgraad heeft het spel wel wat meer RPG gemaakt.

Kijk, ik ben gewoon teleurgesteld in dit spel. Vorig jaar had ik bijna een Xbox360 voor dit spel gekocht (ben ik even blij dat ik dat toen niet gedaan heb). En dat kwam vooral door alle positieve ervaringen die ik over het spel las: RPG van het jaar en zo verder. Naar mijn mening is The Witcher RPG van het jaar 2007.

Ik vind trouwen Jade Empire geen slecht spel. Maar Jade Empire is geen RPG, maar voor mij een action-adventure. Lekker actie, dat wel.

Ik vond Kotor geweldig enkele jaren geleden en vandaar dat ik blindelings op Mass Effect vertrouwde. Dat had ik dus niet mogen doen en wat kritischer de reviews en de ervaringen moeten lezen. Daar stond eigenlijk overal in dat Mass Effect een halve shooter is. Om één of andere reden drong dat gewoon niet tot me door. Waarschijnlijk omdat we zo weinig SF RPG's zien. Ah, dan is het maar wachten op Fallout. :p

Ik vind Mass Effect geen slecht spel, maar ik had er gewoon veel meer van verwacht. Toch zeker op gebied van gameplay. Niet gewoon achter een muurtje gaan zitten om ervachter te gaan turen en te gaan schieten. Dat geeft mij een shooter gevoel en niet het RPG-gevoel. Als RPG stelt Mass Effect dus mij enorm teleur. Maar qua universum en filmische vertelling vind ik hem wel heel goed geslaagd. En op die manier maakt dat die teleurstelling in de weinige RPG elementen in ME nog groter.
Ik denk dat het begrip RPG ook gewoon steeds vager wordt. Vroeger was dat heel simpel, je had een karakter, je had stats, je had keuzes, je moest veel ouwehoeren met NPC's en vrijwel altijd isometrisch (Diablo, NWN) of semi-isometrisch perspectief (Guild Wars bijvoorbeeld, hoewel dat discutabel is, 3rd person zou ook een mooie kwalificatie zijn).

Nu heb je spellen als Oblivion en S.T.A.L.K.E.R., ook RPG's, maar dat zijn beiden ook gewoon FPS'en als je het goed beschouwt. Het RPG gedeelte zit dus niet meer traditioneel in het spel.

Ik denk dat het label RPG iets te snel wordt uitgegeven nu. Kun je levellen ? Mooi, noemen we het RPG. Moet je ergens halverwege het spel een NPC aanspreken, mooi, noemen we die ook RPG. En in dat opzicht begrijp ik dat je teleurgesteld bent in het spel.

Heb Jade Empire eigenlijk ook nooit echt beschouwd als RPG, nu snap ik je opmerking ook meer dat je in dat opzicht Jade Empire nog beter vond dan ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kun je mij dan uitleggen in welke van de letters RPG staat vanuit welk gezichtspunt een RPG gespeeld moet worden? Daarbij, over Oblivion heb je je twijfels terwijl je Diablo wel een RPG vind. Met alle respect, maar dat vind ik vreemd. :P

Of dit een RPG is weet ik niet. Het heeft wel degelijk veel RPG elementen, maar ik vind dat de vrijheid om keuzes te maken vrij beperkt is, zeker in vergelijking met spellen zoals KotOR. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed spel. Grafisch is het fraai, gameplay is goed, zit een leuk verhaal in, allemaal goed.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat de planeten allemaal hetzelfde zijn en dat je eigenlijk geen vrijheid hebt in dialogen. Ook mis ik het sadistische* van de Darkside uit KotOR (waar ik, gezien de ontwikkelaar, wel op had gehoopt :P ). Hierdoor is denk ik de herspeelbaarheid voor mij persoonlijk toch wat minder.

* Misschien heb ik een zieke geest, maar het tegen elkaar ophitsen van Mr. Sandral tegen Mr. Matale zodat ze elkaar afschieten was gewoon pure komedie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
Wat voor character heb je gekozen eigenlijk? Als je een soldier bent begonnen kan ik je ergens begrijpen. Dan is het veel shooting en weinig anders. Persoonlijk heb ik m'n eerste ervaring met de game als vanguard gespeeld, was prachtig. Daarna heb ik even soldier geprobeerd en dat viel vies tegen, het leek meer op een saaie makkelijke shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Miles Teg schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:29:
Kun je mij dan uitleggen in welke van de letters RPG staat vanuit welk gezichtspunt een RPG gespeeld moet worden? Daarbij, over Oblivion heb je je twijfels terwijl je Diablo wel een RPG vind. Met alle respect, maar dat vind ik vreemd. :P
Uhm, waar zie je mij roepen dat ik twijfels heb bij Oblivion ? Ik denk dat je me verkeerd begrijpt of de discussie niet goed volgt.

Ik zeg alleen dat klassieke RPG's over het algemeen vanuit een bepaald gezichtspunt gespeeld werden, Diablo, Baldurs Gate, dat soort spellen. Vaak uit "beperking", isometrisch is nou eenmaal lekker overzichtelijk en goed mooi te maken met 2D graphics. Zo was het ook niet moeilijk om een RPG te klassificeren, ze werkten allemaal vrijwel hetzelfde.
Dat klassificeert games als Oblivion en S.T.A.L.K.E.R. voor mij niet meer als klassieke RPG, maar absoluut wel als RPG.

Met gezichtspunt wilde ik slechts aangeven dat Mass Effect, als je het dan niet als RPG wilt klassificeren, op z'n minst ook geen FPS is zoals degene aangaf die ik quote omdat je vanuit de derde persoon rondwandelt.

[ Voor 28% gewijzigd door KneoK op 13-06-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Ik had een eerste uur gespeeld als soldier en dat viel erg tegen. Nu, een paar dagen later toch eens opnieuw begonnen. Ditmaal als Vanguard. En ik moet zeggen dat het nu allemaal een stuk logischer lijkt. Met je throw action lijkt het net Star Wars ;)

Toch blijf ik er bij dat de interface alles behalve overzichtelijk is.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ikzelf mag eigenlijk niks zeggen want dit het het eerste spel van dit genre dat ik speel (al heeft Bioshock ook RPG elementen) en ben pas 15 minuten bezig. :) Bij het creeeren van een identiteit ben ik snel even gaan zoeken of er een class is die (voor beginners) beter/leuker is dan de rest. En op meer dan één forum waren er argumenten voor de Soldier omdat je dan de grootste diversiteit een wapens kan vergaren. En omdat je via de tactische HUD je squadmembers behoorlijk precies kunt aansturen, kun je via hen toch ander kwaliteiten inzetten indien gewenst/noodzakelijk.

* Ray-zor twijfelt of toch opnieuw te beginnen anders dan Soldier nu het nog vroeg in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik was destijds ook als Soldier begonnen nadat ik de Vanguard al geprobeerd had. Het mooie is dat je skills unlocked voor andere classes als je hem eerst met soldier uitspeeld. Daarnaast is het ook makkelijker om inderdaad met alle wapens te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Mutatie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Wat voor character heb je gekozen eigenlijk? Als je een soldier bent begonnen kan ik je ergens begrijpen. Dan is het veel shooting en weinig anders. Persoonlijk heb ik m'n eerste ervaring met de game als vanguard gespeeld, was prachtig. Daarna heb ik even soldier geprobeerd en dat viel vies tegen, het leek meer op een saaie makkelijke shooter.
Ik speel met een soldier op de hoogste moeilijkheidsgraad (om er toch wat strategie in te brengen), maar ga wegens die hoge moeilijkheidsgraad en mijn zwakke shooterskills wel vrij vaak dood. :P

Toen ik het spel gekocht had, had ik er heel diep over nagedacht om als adept te spelen. Maar ik ben iemand die in RPG's altijd het soldier-archetype kiest, toch voor een eerste speelsessie. In Kotor bvb heb ik als eerste speelsessie voor een Guardian gekozen (als Jedi-klasse). Ook in andere RPG's ga ik vrij snel als hoofdkarakter voor een klasse die hard kan uithalen met wapen en vrij veel schade kan slikken. Dat is gewoon het archetype van spelen dat mij het best ligt.

Oblivion zou ik nu ook niet als een FPS afdoen. Dat spel vind ik nog altijd een RPG pur sang. Ja, het wordt first person gespeeld, maar je karakter levellen en boetseren is daar toch belangrijks dan je skills om goed te mikken met de muis.

En ik denk dat net daar de verhouding wat zoek is in Mass Effect. Mass Effect kan je eigenlijk als een pure shooter spelen zonder je al te veel aan te trekken van je talent points en je gear. Zo vind ik het ook enorm vreemd dat iedereen met de 4 wapens rondloopt. Als je untrained bent in assault rifles en je maakt er toch gebruik van ga je niet veel raken, maar de mogelijkheid om een assault rifles tegen beter weten in toch te gebruiken is er wel. Misschien is het wel realistisch, maar ik ben gewoon in RPG's dat je klasse bepaalt wat je kan in het spel. Dat is dus al één punt waar Mass Effect mij in verliest. Daartegenover staat dan wel weer dat je als adept bvb geen heavy armor aankunt. Dat is dus wel typisch RPG, maar staat wel lijnrecht tegenover het gebruik van de wapens.

Maar hoe classificeren we RPG's? En valt Mass Effect daaronder?
- Karakter aanmaken: Check
- Klasses: Check
- Skills/Feats/Talents (hoe je het ook wilt noemen): Check
- Gear: Check
- Crafting: Hmmmm... Not Check, hoewel het installeren van mods in wapens en armor een hele eenvoudige vorm van crafting kan beschouwd worden.

Dus alle elementen die een RPG moet hebben heeft Mass Effect wel. Ik moet dus mijn mening herzien en Mass Effect ook als RPG bestempelen. Het is enkel het combat systeem dat mij niet ligt. Maar volgens mij bestaan er geen regels voor een RPG voor het combat systeem, dus Mass Effect kan perfect het shooting element als zijn combat systeem gebruiken zonder afbreuk te doen aan zijn identiteit als RPG.

Ik heb gisteren weer een 2-tal uur Mass Effect gespeeld en hoewel ik zeker van het spel geniet, krijg ik niet het gevoel dat ik een RPG aan het spelen ben. Voor het slapen gaan ben ik nog eventjes een uurtje online gegaan in Age of Conan en daar heb ik wel het gevoel van een RPG te spelen. Tsjah, het is dus mijn eigen persoonlijk probleem die ik met Mass Effect heb. Ik ga hem uitspelen en dan gaat hij waarschijnlijk in de kast vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
KneoK schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:29:
[...]

Uhm, waar zie je mij roepen dat ik twijfels heb bij Oblivion ? Ik denk dat je me verkeerd begrijpt of de discussie niet goed volgt.

Ik zeg alleen dat klassieke RPG's over het algemeen vanuit een bepaald gezichtspunt gespeeld werden, Diablo, Baldurs Gate, dat soort spellen. Vaak uit "beperking", isometrisch is nou eenmaal lekker overzichtelijk en goed mooi te maken met 2D graphics. Zo was het ook niet moeilijk om een RPG te klassificeren, ze werkten allemaal vrijwel hetzelfde.
Dat klassificeert games als Oblivion en S.T.A.L.K.E.R. voor mij niet meer als klassieke RPG, maar absoluut wel als RPG.
Maar dat bedoel ik. Dat isometrische gezichtspunt is nergens gedefinieerd door het genre en het genre is er niet afhankelijk van. Dat bepaalde goede RPG's er gebruik van maken zegt wellicht dat het een handig gezichtspunt is voor een RPG, maar niets meer dan dat.

Bovendien vind ik 'klassieke RPG' een vreemde benaming, als je kijkt naar RPG's als Lands of Lore, Eye of the Beholder en de andere Elder Scrolls delen om er maar een paar te noemen.
Met gezichtspunt wilde ik slechts aangeven dat Mass Effect, als je het dan niet als RPG wilt klassificeren, op z'n minst ook geen FPS is zoals degene aangaf die ik quote omdat je vanuit de derde persoon rondwandelt.
Er wordt beweerd dat het een (halve) shooter is, wederom zegt dat niets over het camerastandpunt. FPS wel ja, shooter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Miles Teg schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Maar dat bedoel ik. Dat isometrische gezichtspunt is nergens gedefinieerd door het genre en het genre is er niet afhankelijk van. Dat bepaalde goede RPG's er gebruik van maken zegt wellicht dat het een handig gezichtspunt is voor een RPG, maar niets meer dan dat.

Bovendien vind ik 'klassieke RPG' een vreemde benaming, als je kijkt naar RPG's als Lands of Lore, Eye of the Beholder en de andere Elder Scrolls delen om er maar een paar te noemen.

[...]

Er wordt beweerd dat het een (halve) shooter is, wederom zegt dat niets over het camerastandpunt. FPS wel ja, shooter niet.
De allereerste RPG op een computer :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b5/Wizardry1.png

Ik vind dat Mass Effect niet echt een RPG is want een van de grootste en sterkste punten van een RPG is free roaming. Dat is bij Mass Effect erg beperkt. Zeg maar gewoon niet eigenlijk. Ik vind dat Bioware met Baldurs gate echt een veel betere game afgeleverd heeft in het verleden. Dat is een game waar ik graag een deel 3 van zie. KOTOR vond ik eigenlijk ook een betere RPG dan Mass Effect.

Mass Effect is meer een action adventure met enkele rpg elementen erin. Neemt niet weg dat het een hele vette game is....

[ Voor 24% gewijzigd door Kenny_026 op 13-06-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Maar kotor heeft ook niet echt free roaming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
haha zie net de reclame hierboven.
The best story told ever in a videogame, period!!!

Hmmm dikke BS!!! Dikke game, vieze reclame
Het komt nieteens in de buurt van een MGS of FFVI/VII

Maar ehm... wat heeft free roaming met RPG's te maken, het is nooit een verplicht onderdeel geweest voor de stempel rpg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zie mass effect ook als een rpg/adventure.
Het is te kort en de char. opties gaan niet diep genoeg.
Verder is het echt een mengsel van puur die 2 genres. Ik kan nooit de pure genre rpg eraan plakken.

[ Voor 62% gewijzigd door Mutatie op 13-06-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Kan iemand mij helpen, Ik heb zojuist alles verkocht in de shop maar me scherm is nog korreligger geworden.. moet ik upgrades ofzo kopen om het goed te laten zien? :S

edit: oh kan het in opties uit zetten, maar na een tijd word me game wel waziger :/ bugged game lol

[ Voor 24% gewijzigd door Proxzor op 13-06-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mutatie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:25:

Maar ehm... wat heeft free roaming met RPG's te maken, het is nooit een verplicht onderdeel geweest voor de stempel rpg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zeg het ook een beetje verkeerd maar Baldurs Gate serie en Oblivion waren voor mij de beste RPG's en die waren free roaming dus vandaar gewoon mijn voorkeur. Had dat ook gehoopt bij Mass Effect en juist daarom staan JRPG's me ook niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
kbloem schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:15:
[...]

Ik zeg het ook een beetje verkeerd maar Baldurs Gate serie en Oblivion waren voor mij de beste RPG's en die waren free roaming dus vandaar gewoon mijn voorkeur. Had dat ook gehoopt bij Mass Effect en juist daarom staan JRPG's me ook niet aan :)
Ok ik snap het wel, ik had teveel uitroeptekens gebruikt daar. :+
Opzich zit er wel een soort free roaming in, meer in de galaxymap. Je kunt exploren waar je wil en juist daar gaat de game de mist in, er is te weinig, telkens dezelfde gebouwen en missie soorten. Als je de sidemissies doet, dan valt er verder enkel voorwerpen e.d. te zoeken.

Ik zou proberen eens door te zetten met een adept bv, (en als je 100 kills oid hebt als soldier, niet de assault rifle extra kiezen). Het begin is dan lastig, maar zodra je enkele skills erbij hebt wordt het best interesant ;)

Maar let ook eens op de beweging en lipsync e.d. bij gesprekken e.d. Daarin zit ook een groot deel van de game, hoe het verhaal verloopt, bepaalde keuzes die over leven en dood gaan, je karakter opbouwen enz. Dat vind ik vooral schitterend gedaan in de game, de immersie daardoor is erg groot.

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 14-06-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, ben eens gaan spitten in de BioEngine.ini. Ik las een tip in dit topic om oa. de schaduwresolutie aan te passen, ik heb 'm nu op twee keer de genoemde resolutie (128 / 2048) en dat ziet er veel beter uit ! Niet alleen op karakters zelf, maar vooral ook in liften bijvoorbeeld zie je het effect heel goed, de schaduwen die in de lift zelf vallen zijn ook bijna niet meer pixelated.
Shadows were pixelated and clipping with the default settings. Modified the bioengine.ini file which can be found in [my "documents/bioware] and shadows are now much better. I'm running @ 1600x1200 with everything maxed.

The following are stored in [2] places, so I just changed them both. Backup first.

ShadowFilterRadius=2.000000 <-- Heb ik op 2.1000000
DepthBias=0.008000 <-- Heb ik op 0.0085
MinShadowResolution=64 <-- Deze dus op 128
MaxShadowResolution=1024 <-- Deze dus op 2048

Increased shadow resolution.

ShadowFilter may be increased, but it slows performance, and effectively reduces DepthBias in some areas.

Slightly decreased depthbias. Depthbias is the Z-depth at which shadows draw beneath surfaces. Too little and shadows will clip on surfaces. Too much and shadows will appear too far away from shadow casting surfaces. Has inverse correlation with shadow texture size.
Nog wat andere aanpassingen gedaan (iets met volumetric lights, nog wat andere dingen), het spel loopt er niet slechter door maar ik weet niet of het echt veel doet met de iq.

Er zitten sowieso nog wel meer interessante opties in de ini, maar ik weet niet of die engine-specifiek zijn of ook echt nuttig zijn voor ME in het bijzonder. bSmoothFrameRate heb ik bijvoorbeeld op FALSE gezet, dat zou in UT3 voor betere FPS moeten zorgen. Nu draaide ME al perfect dus wat dat betreft merk ik daar weinig van. Wellicht voor mensen waar het spel niet helemaal geweldig draait.

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 14-06-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand het probleem dat na 1 uur ongeveer het geluid gaat stotteren, en er glitches in komen, daarna zakt de framerate drastisch en daarna stopt het spel ermee.
Ik heb een 8800gtx, Q6600, 2 GB ram en Vista, ik zie wel meer mensen met het stotterende geluid probleem, en dat het dan blijft hangen, maar nergens een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:51:
Heeft niemand het probleem dat na 1 uur ongeveer het geluid gaat stotteren, en er glitches in komen, daarna zakt de framerate drastisch en daarna stopt het spel ermee.
Ik heb een 8800gtx, Q6600, 2 GB ram en Vista, ik zie wel meer mensen met het stotterende geluid probleem, en dat het dan blijft hangen, maar nergens een oplossing.
Ik heb dat probleem ook, ik kon de eerste 20 uur zonder crashes spelen totdat ik bij Feros was aangeland, daarna ging het mis (vastlopers, krakend geluid etc.)
Heb daarna de nieuwste driver van Nvidia gedownload en nu geen problemen meer (had de Omega driver), misschien ook een oplossing voor jou probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de nieuwste driver, en het probleem is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 12:16
Bij mij loopt hij standaard vast als ik in de Normandy met Kaiden of Liara ga praten. Verder loopt hij als een zonnetje.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik zit weer eens vast. Ik gebruik spoilers voor het geval iemand het niet wil weten.
spoiler:
Ik zit nu in de Mako (die wagen) en in het Artemis Tau Cluster om die Dr. Liara T'soni te zoeken. En ik denk dat ik op de wereld Therum zit, in het sterrenstelsel : Knossos.
Ik heb serieus geen idee hoe ik verder moet, ik heb dan enkel rechtdoor gereden kom je 3 turrets tegen, die heb ik kapot geschoten. Dan heb je iets terug rechts erin nog een ingang staan nog een paar Geth. En daarna heb ik geen idee meer wat te doen, als iemand weet waar ik heen moet en hoe, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
heb je wel eens op de kaart gekeken? daar staat precies wat er allemaal te doen is op een planeet. volgens mij moet jij een gebouwtje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

ph4ge schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:12:
heb je wel eens op de kaart gekeken? daar staat precies wat er allemaal te doen is op een planeet. volgens mij moet jij een gebouwtje in.
Ja sorry, kwam er net achter toen ik weer verder ging. Er stond bij zon uitleg van de vehicle met E dat je eruit kan stappen, maar toen drukte ik per ongeluk iets verder op Q en toen kon ik eruit met mn squad, dus nu ben ik al verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik zit met het volgende probleem (bekend). Het overheat probleem. Stel ik land op een planeet, niemand te zien en schiet mijn wapen tot het overheat point. In het begin was het zo dat het balkje leegloopt en je na een paar seconden weer kunt schieten. Bij mij (en vele anderen) blijfttie hangen. (PS. het is dus niet een skill van de tegenstander die getriggered is, het is gewoon een bug). Iemand daar al iets over gehoord?

link naar topicje van het officieuze forum van mass effect

-_-

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste