Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20

RKD

Stronkie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:20:
Ja die twee gebruik ik ook.. Als eerste de shield..... Dan richten..... dan singularity .. dan met de anderen lift en een andere stasis geloof ik.. en Dan knal ik er zelf lift er overheen.

Verders kijk zie ik niet echt dat het veel schade dood aan mijn tegenstanders.. Ik zie nl niet veel wat er gebeurd....

Tevens is het idd jammer dat het spel niet vaker saved.. Ik heb die missie op die planeet waarbij je de alpha male moet doden, powercells moet vinden en water supply weer moet regelen )... drie x overnieuw moeten doen , alleen maar om dat ik in mijn apc steeds afgeknald werd... Mooi irri.. Ik ben nu maar gewoon in 1 stuk door geragd en heb het wel gehaald...

Nu elke keer als ik iets bijzonders gedaan heb dan save ik zelf wel
Daar ben ik nu met mijn level 35 infiltrator. Net een paar level 7 wapens gevonden, erg leuk om meerdere weaponupgrades te kunnen doen :).

Hoop dat ik dat stuk rijden beetje door kom. Die side missies die waren erg makkelijk... (pistol doet nu ongeveer 70% xtra dmg tegen synthetics :) )

O ja, nog even mijn favoriete skills tot nu toe : Sabotage en Overload :)

Volgende run wordt een Vanguard (iig zon biotic/tech figuur)

[ Voor 5% gewijzigd door RKD op 23-01-2008 17:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
RKD schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:55:
[...]

Daar ben ik nu met mijn level 35 infiltrator. Net een paar level 7 wapens gevonden, erg leuk om meerdere weaponupgrades te kunnen doen :).

Hoop dat ik dat stuk rijden beetje door kom. Die side missies die waren erg makkelijk... (pistol doet nu ongeveer 70% xtra dmg tegen synthetics :) )

O ja, nog even mijn favoriete skills tot nu toe : Sabotage en Overload :)

Volgende run wordt een Vanguard (iig zon biotic/tech figuur)
Zelf probeer ik eigenlijk altijd die APC zoveel mogelijk te vermijden. Bij elk gevecht stap ik uit. Ik vind het te voet makkelijker vechten dan in dat ding en je krijgt 3x zo veel XP als lopend vecht dan in die APC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik ben ook niet zo happy met die APC.. Da ding is snel stuk... Tevens reperatie duurt een eeuwig heid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Stronkie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:21:
Ik ben ook niet zo happy met die APC.. Da ding is snel stuk... Tevens reperatie duurt een eeuwig heid....
Goed gebruiken is een kunst ;)
Tegen de wandelende Geth tanks en rocket launchers is het eigenlijk makkelijk: omdat de projectielen zodanig langzaam op je afkomen is het makkelijk een projectiel te ontwijken en dan met het kanon te schieten. Ik vind niets leuker dan met het kanon van de APC te schieten...wat een kracht! Echt tof. En in de cooldown tijd van het kanon schiet ik ook nog eens met de automatic rifle van de APC.
Tis wat je leuk vind. Echt niet moeilijk om eventjes het projectiel te ontwijken, uit dekking komen, schieten, en dan weer even in dekking gaan...
En trouwens, de rockets doen stuk minder damage dan de shield damage van de Geth tanks.

Jammerlijk beproef ik op dit forum dat veel mensen het spel niet goed spelen en/of zich niet willen aanpassen.
Dat zal dan voor die mensen heel moeilijk worden op hardcore niveau, want de tegenstanders gebruiken nu veel meer een charge taktiek en zijn stuk sterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:45
Zarkov schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:43:
[...]

Zelf probeer ik eigenlijk altijd die APC zoveel mogelijk te vermijden. Bij elk gevecht stap ik uit. Ik vind het te voet makkelijker vechten dan in dat ding en je krijgt 3x zo veel XP als lopend vecht dan in die APC.
Dat je 2x zoveel XP krijgt had ik niet eens door, je weet dat je een flink eind kan zoomen met de APC?
Ik kwam daar op 3/4e van m'n eerste run achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
2 zoomstanden heeft de APC, dus tweemaal clicken met de Right Stick :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Mutatie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Dat je 2x zoveel XP krijgt had ik niet eens door, je weet dat je een flink eind kan zoomen met de APC?
Ik kwam daar op 3/4e van m'n eerste run achter 8)7
Dat zoomen had ik al een tijdje door. Het probleem met de APC is voor mij dat hij altijd de neiging heeft een verkeerde kant op te rijden als ik aan het richten ben. En dat het ding om een of andere reden voor geen meter meer raak kan schieten als een klein beetje schuin staat. Daarnaast vindt ik het ook gewoon leuker om te lopen.

Ik vindt het rijden met de APC overigens wel ok, maar er in vechten is niet mijn ding. Ik vindt het vooral een kunst om zo veel mogelijk schade aan het ding te vallen. Dat is in sommige missies echt moeilijk.

Op een vlak stuk grond is het ding best prima te besturen en ook over de meeste rockets en andere projectielen spring je vrij gemakkelijk heen, maar in een beetje heuvel achtig gebied is het meestal wat minder.

Ik vindt het ook leuk om van die sniper torens om te rijden. Geeft een beetje een bowling effect als je goed mikt. (werkt trouwens niet op die van de Geth)

[ Voor 18% gewijzigd door Zarkov op 24-01-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Zarkov schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Dat zoomen had ik al een tijdje door. Het probleem met de APC is voor mij dat hij altijd de neiging heeft een verkeerde kant op te rijden als ik aan het richten ben. En dat het ding om een of andere reden voor geen meter meer raak kan schieten als een klein beetje schuin staat. Daarnaast vindt ik het ook gewoon leuker om te lopen.

Ik vindt het rijden met de APC overigens wel ok, maar er in vechten is niet mijn ding. Ik vindt het vooral een kunst om zo veel mogelijk schade aan het ding te vallen. Dat is in sommige missies echt moeilijk.

Op een vlak stuk grond is het ding best prima te besturen en ook over de meeste rockets en andere projectielen spring je vrij gemakkelijk heen, maar in een beetje heuvel achtig gebied is het meestal wat minder.

Ik vindt het ook leuk om van die sniper torens om te rijden. Geeft een beetje een bowling effect als je goed mikt. (werkt trouwens niet op die van de Geth)
Ja, je zoomt een beetje in met de linkertrigger. En als je dan op de rechterstick drukt zoemt hij in tot een halve kilomter. En dan maakt het ook niet uit of hij schuin staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel gekocht en ben meteen verslaafd :D
5~6 aan het spelen geweest, ben inmiddels in Peak 15 (ga zo hot labs in) wat soms nog behoorlijk moeilijk is. Iemand nog wat tips?

Heb twee kleine vraagjes:

- Waar kan ik mijn items verkopen? Helaas heb ik nog geen trader gevonden waarbij ik dat kan...kopen kan natuurlijk altijd.

- Is het mogelijk om mijn squadleden afzonderlijk te positioneren? Nu gaan ze namelijk allebei ergens achter staan etc. etc.

Mijn squad bestaat nu uit de 2 dames (natuurlijk), dat vrouwtje met de (vele!) shields en dat soldaatje van de begin wereld. Misschien beter om de tweede dame te wisselen tegen die bionic gast met dat schermpje voor zijn oog? Hoe kan ik mijn squad opnieuw samenstellen trouwens?

Dat stukje dat je in de APC richting Peak 15 moet rijden is echt makkelijk, net Carmageddon/GTA.....gewoon doorrijden en blijven schieten haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:53:
Heb het spel gekocht en ben meteen verslaafd :D
5~6 aan het spelen geweest, ben inmiddels in Peak 15 (ga zo hot labs in) wat soms nog behoorlijk moeilijk is. Iemand nog wat tips?

Heb twee kleine vraagjes:

- Waar kan ik mijn items verkopen? Helaas heb ik nog geen trader gevonden waarbij ik dat kan...kopen kan natuurlijk altijd.

- Is het mogelijk om mijn squadleden afzonderlijk te positioneren? Nu gaan ze namelijk allebei ergens achter staan etc. etc.

Mijn squad bestaat nu uit de 2 dames (natuurlijk), dat vrouwtje met de (vele!) shields en dat soldaatje van de begin wereld. Misschien beter om de tweede dame te wisselen tegen die bionic gast met dat schermpje voor zijn oog? Hoe kan ik mijn squad opnieuw samenstellen trouwens?

Dat stukje dat je in de APC richting Peak 15 moet rijden is echt makkelijk, net Carmageddon/GTA.....gewoon doorrijden en blijven schieten haha :D
Je kunt je zooi altijd verkopen bij elke trader/koper, dan moet je alleen de stand "buy" omzetten naar "sell" en dat doe je met je LS knop. Er is ook een "buyback" optie.

Grote tip: spreek alsjeblieft in de termen van het spel en de namen van de personages. Het is een RPG!!
Mijn god zeg: "bionic gast met dat schermpje voor zijn oog". Dit is Gallus (als ik zijn naam helemaal goed spel) en is GEEN biotic maar een Turian infiltrator die ook assault rifles kan bedienen!!

Volgens mij speel je op het allermakkelijkste niveau en vermoed dat je de niveau instellingen nog niet hebt gevonden?

Eigenlijk de allergrootste tip die ik je kan geven is: leer het spel ZELF spelen en met geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Je kunt je zooi altijd verkopen bij elke trader/koper, dan moet je alleen de stand "buy" omzetten naar "sell" en dat doe je met je LS knop. Er is ook een "buyback" optie.

Grote tip: spreek alsjeblieft in de termen van het spel en de namen van de personages. Het is een RPG!!
Mijn god zeg: "bionic gast met dat schermpje voor zijn oog". Dit is Gallus (als ik zijn naam helemaal goed spel) en is GEEN biotic maar een Turian infiltrator die ook assault rifles kan bedienen!!

Volgens mij speel je op het allermakkelijkste niveau en vermoed dat je de niveau instellingen nog niet hebt gevonden?

Eigenlijk de allergrootste tip die ik je kan geven is: leer het spel ZELF spelen en met geduld.
Inderdaad, je gaat na 5 uur al naar peak 15? Tijd geleden dat ik het spel heb uitgespeeld, maar is dit niet buiten de Citadel? Waarom ben je al zo snel daar weggegaan, er zijn daar zeer veel side-missions.

Aan je post te lezen moet je gewoon even rustig verder spelen en alle opties leren vinden. Je MOET bijvoorbeeld bij ELKE away-mission (dus met je team op pad) je squad samenstellen. Dit is geen aparte optie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ok op mijn verhaal terug te komen..

Die zus die ik moest gaan zoeken.. waarvan de andere zus op de citadel zit.. Is dat dezefde zus die je moet redden uit de mijn... en dat je die dan kunt kiezen als een squad member...

Zoja...

Balen ik kom terug en die diplomaat in de citadel zegt me bedankt voor het afmaken van mijn zus...
Lol heb ik nu iets gemist of.... is het een andere zus die je redden kunt uit een mijn met een forcefield....
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29
Ik kwam de volgende foto tegen. Het is een beeld van Commander Sheppard, 21cm hoog en zal in februari te koop zijn. :)

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/1058/masseffect1ys2.jpg

Meer informatie: http://www.collectiblez.n...hepard-highdome-6752.html

[ Voor 3% gewijzigd door Resinman op 29-01-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vage bug meegemaakt in een Mako missie:

Weet even de planeet niet meer (Antibaar geloof ik), ik rij met de Mako naar de Geth basis, ik schiet daar in eerste instantie alles af, mede door een beetje achter ze gaan rijden.
Dan verschijnt er een dropship, en zo'n grote geth colossus valt letterlijk boven op me dak. Dat ding valt van de Mako, zo door de grond heen en is spoorloos verdwenen! :D Enkel de radar laat de rode stip nog wel zien, maar 't ding zelf is nergens meer te bekennen. Maar nog steeds geen mission accomplished hierdoor.

Ik moest terug naar de normandy via X, en opnieuw landen en naar de basis rijden, en jawel: toen stond hij er ineens (de rest die ik al had gekilld bleef dus ook weg, maar dat lijkt me logisch)

Verder enkel last gehad van texture pop-ins op de Citadel, en met name bij gebruik van de Rapid Transit. Maar ik stoor me er niet aan. Ik vind het spel onwijs vet! Ik heb 'm nu als default character op level 60 gehaald, en ben nu overnieuw begonnen als female sentinel (colonist). Blijft gaaf, zeker de battles en sommige gesprekken zijn anders. En heb nu sidequests ontdekt die ik in de 1e run nog niet ontdekt had.
Alleen jammer dat je WEL naar de maan kan, maar niet naar de Aarde zelf. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 16:42 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Heb ook wel paar bugs gezien, dat er wel een vijand is maar ergens in de muur steekt. Gebouw uit en weer in lost het op.
Ook bij Noveria in de hangar van peak 15 zelf zag ik na het laden Garrus naast het looppad vallen haha. In eerdere post zei ik Gallus maar hij heet Garrus...me bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Stronkie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:28:
Ok op mijn verhaal terug te komen..

Die zus die ik moest gaan zoeken.. waarvan de andere zus op de citadel zit.. Is dat dezefde zus die je moet redden uit de mijn... en dat je die dan kunt kiezen als een squad member...

Zoja...

Balen ik kom terug en die diplomaat in de citadel zegt me bedankt voor het afmaken van mijn zus...
Lol heb ik nu iets gemist of.... is het een andere zus die je redden kunt uit een mijn met een forcefield....
:)
Dus...
Als je de dialoog met de Asari diplomaat daadwerkelijk volgt/leest (!!) dan vertelt zij dat haar zus haar chanteerde (vertelt ze wel naderhand). Dus die zus in de mercenary basis is terecht neergeknalt! De clou is zij mag het niet openbaar maken dat haar zus haar chanteerde znappie?
En die zus is niet diezelfde die je moet redden uit de mijn.
Nogmaals, als je het verhaal van het spel daadwerkelijk volgt weet je dat "die uit de mijn" dokter T'Soni is, de dochter van Matriarch Benezia. Allemaal Asari poppetjes trouwens.

Oeps nou verklap ik het...

Btw., mercenaries afschieten op hardcore niveau is een behoorlijke uitdaging eerder in het spel, maar naarmate je meer skills krijgt en de spectre equipment krijgt wordt het iets makkelijker. Ik ben opnieuw begonnen vanaf level 0 op hardcore niveau.

Overigens kan ik je een tip geven om Garrus en Ashley sniper training te geven, dat heeft zeer zeker effect op tegenstanders. Ze schieten echt grote happen uit de health van de tegenstanders! Voorwaarde is wel dat de tegenstanders op voldoende afstand zijn. Ik heb in Garrus en Ashley 7 tot 8 punten in sniper rifle gestopt.
Tot nu vermaak ik me kostelijk als ze beide dood en verderf zaaien met hun sniper rifles!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Naast de weg...heeft iemand *echt* een idee wat de Cryo ammunitie *precies* doet? Volgens de info schiet Cryo voor een deel langs het schild en heeft een beetje "freeze" effect. Dat laatste zie ik niet aan de vijanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Lol Idd.. Had een main quest vergeten te doen.. Nou heb ik een smurfin bij me crew zitten... :)

Idd verhaal is wel leuk. Maar op een gegeven moment ga je toch wat skippen in het praten... Ik zie al dat ik al helemaal een verkeerde klasse gekozen heb.. Dus mijn mening is spelen.. spelen.. uitspelen en dan opnieuw spelen om het verhaal een beetje te volgen en andere keuzes maken...

spoiler:
je kunt kiezen voor de blauwe smurf (Asari vrouwtje idd dochter van....) of je medemens. Om daar je liefdesverhaal mee te hebben.. De gene die je achter laat .. gaat dood de andere heb je een verhouding mee.. Ik denk dat ik voor een lesbi relatie gaan.. mannen trekken me niet zo :) ahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Je kunt ook meteen beginnen met een nieuwe klasse :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik ben een tijdje geleden na de teleurstellende eerste ronde van 18 uur spelen met een volledig ander karakter begonnen maar heb geen echte andere lijnen/dialogen gezien... Blijf bij mijn stelling dat dit de meest teleurstellende game van 2007 is... Jammer. Bioware was zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Je kunt pas andere dialogen doen als je punten stopt in je charisma en de intimidatie skill.
Daarin kun je je karakter fijner ontwikkelen als een puurdere Paragorn of puurdere Renegade.
Zeg maar de vrouwelijke reporter die je wilt interviewen in C-sec (met dat zwevende kameraatje), die kun je werkelijk neermeppen als je je poppetje laat ontwikkelen als Renegade!
Heb ik gezien op een video die je kunt downloaden vanaf XBox Live.
Zag er gers uit!

Anyhow, de verscheidene dialogen bestaan niet alleen uit tekst, maar ook uit je handelingen (en animaties).
Dus het spel bied je veel meer dan je zou denken.

Het spel is werkelijk een topper, ze hebben bijna overal aan gedacht.
Waar veel mensen de mist in gaan is als ze ME gaan spelen als zijnde een KotoR, of Baldur's Gate genre etc.
Speel ME als zijnde ME, laat je in het spel meezuigen en speel het bijvoorbeeld niet als een FPS en zonder geduld.
Dat vind ik nou zooo jammer he...vind dat de medemens echt steeds verwender wordt en zich niet will aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38

On_E

Housemusic

RKD schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:55:

Ik ben daar als lvl 15 Infiltrator, lekker dan. :+

Heb al die side missies af en moet naar dat Exo-gebeuren.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Zijn er al plannen voor de PC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Hasib schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:16:
Volgens mij is het nog niet eens bevestigd door Bioware. Like I care, de 360 speelt veel lekkerder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DingieM schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:24:
Naast de weg...heeft iemand *echt* een idee wat de Cryo ammunitie *precies* doet? Volgens de info schiet Cryo voor een deel langs het schild en heeft een beetje "freeze" effect. Dat laatste zie ik niet aan de vijanden...
Dat zie je wel aan de vijand. De vijand bevriest als deze dood gaat en valt uit elkaar. Het grote voordeel is dat het bonus damage doet op zowel organics als non organics.

Wat ik ook een mooie optie vindt aan het spel is dat je met je highlvl character opnieuw kunt spelen als je het spel uitgespeeld hebt.

Zelf ben ik net bezig met een Biotic. Aan het eind van het spel als commando stond ik vol verbazing te kijken hoe een biotic een heel legertje in zijn eentje van de kaart veegde met biotic powers.

[ Voor 33% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-02-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:30:
[...]
...
Wat ik ook een mooie optie vindt aan het spel is dat je met je highlvl character opnieuw kunt spelen als je het spel uitgespeeld hebt.
...
Wel ja?
Hoe wil je dat doen dan en wat wil je gaan doen? :)

Ik ben gister opnieuw begonnen als Sentinel en heb nu Liana en Tali in mijn squad.
Het gaat echt nergens over :D
Heb mijn pistool bijna niet meer nodig, nog even mijn Singularity ophoging en tjakka :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Seth_Chaos schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:30:
[...]

Dat zie je wel aan de vijand. De vijand bevriest als deze dood gaat en valt uit elkaar. Het grote voordeel is dat het bonus damage doet op zowel organics als non organics.

Zelf ben ik net bezig met een Biotic. Aan het eind van het spel als commando stond ik vol verbazing te kijken hoe een biotic een heel legertje in zijn eentje van de kaart veegde met biotic powers.
Wat is de bonus die je krijgt als je het spel uitspeelt en dan met dezelfde char verdergaat? Ik ben nu een paragon, maar wil het dan wel als renegade gaan doen. Maar wil me spulletjes niet kwijt, heb een paar van die leuke Asari upgrades :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

dat je verder kunt lvlen ..... :) . Meer heb ik nog niet kunnen vinden .. ow ja en je houd je iegen Inv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
http://masseffect.bioware...ml?topic=616574&forum=104

Nieuwe DLC aangekondigd! Met de Batarians...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Laatst online: 13-07 15:05
Hasib schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:16:
Grappig dat je dat vraagt; vandaag las ik namelijk van wel op InsideGamer. Dit is echter nog niet officieel aangekondigd.

Bron: http://www.insidegamer.nl...-Effect-komt-naar-PC.html

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
CaptainCharisma schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:17:
[...]

Grappig dat je dat vraagt; vandaag las ik namelijk van wel op InsideGamer. Dit is echter nog niet officieel aangekondigd.

Bron: http://www.insidegamer.nl...-Effect-komt-naar-PC.html
Niet iedereen heeft een xbox360, voor de pcgamers is het daarom extra goed nieuws.

En bioware kennende is het een briljante game, maar wat ik me afvraag, is het meer Kotor style of totale vrijheid zoals oblivion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Hasib schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:54:
[...]

Niet iedereen heeft een xbox360, voor de pcgamers is het daarom extra goed nieuws.

En bioware kennende is het een briljante game, maar wat ik me afvraag, is het meer Kotor style of totale vrijheid zoals oblivion?
Geen van beide, het heeft een ontzettend meeslepende verhaallijn, sterke dialogen, goed ontwikkelde karakter, prachtig universum maar de side-quests zijn erg mager. De "lore" is ook vrij goed, beter dan bij KOTOR. Toch voelt dit universum leger aan dat het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik zit er ineens weer helemaal in na een maandenlange pauze, gisteren Feros afgerond, al die colonists afgemaakt ipv dat ik dat nerve-gas gebruikt heb.

En later ook die Thorian afgemaakt, inclusief degene die ''erin'' zat.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:59:
[...]

Geen van beide, het heeft een ontzettend meeslepende verhaallijn, sterke dialogen, goed ontwikkelde karakter, prachtig universum maar de side-quests zijn erg mager. De "lore" is ook vrij goed, beter dan bij KOTOR. Toch voelt dit universum leger aan dat het andere.
In het begin voelt het universum juist heel vol en druk aan. Echter zodra je een aantal van de andere zonnestelsels bezoekt merk je al gauw dat de meeste planeten niet bezocht kunnen worden. Erg jammer, maar begrijpelijk. Dan had de ontwikkeltijd van het spel nog 3 jaar langer geweest. Toch vindt ik dit spel beter dan KOTOR 1 en 2. Het laat zich nog het best omschrijven als KOTOR gekruist met een film. Mijn vriendin heeft gedurende het hele spel meegekeken omdat het verhaal gewoon zo ontzettend goed is.

Enigste minpunten vindt ik het rushen van de vijanden waardoor het een stuk minder tactisch te spelen is dan het zou moeten zijn. Het niet individueel kunnen aansturen van je teamgenoten. Het schrappen van een groot aantal dialogen. Je kunt wel een bepaalde dialoog aanklikken maar dat heeft alleen maar invloed op je standing en vrijwel niet op wat je character zal zeggen. En speciale vaardigheden die zijn weggestopt in menuutjes. Waardoor je het spel moet stilzetten om te schakelen tussen powers en speciale vaardigheden.

Ondanks dit vindt ik het de beste RPG die ik tot noch toe heb mogen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Seth_Chaos schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:24:
Ondanks dit vindt ik het de beste RPG die ik tot noch toe heb mogen spelen.
Voor mij is het de 1 na beste, vind Vampire The Masquerade : Bloodlines nog altijd de allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:33:
[...]

Wel ja?
Hoe wil je dat doen dan en wat wil je gaan doen? :)

Ik ben gister opnieuw begonnen als Sentinel en heb nu Liana en Tali in mijn squad.
Het gaat echt nergens over :D
Heb mijn pistool bijna niet meer nodig, nog even mijn Singularity ophoging en tjakka :)
Dit zit al in het spel. Het is dus geen wens, het zit er al in!
Bij een nieuwe carierre heb je de optie om een bestaande character te gebruiken. Zo kun je je highlvl character gebruiken met uitrusting om alsnog de sidequests te doen en als een god door de missies heen stampen. Dit is vooral leuk omdat je als je eindelijk al je speciale vaardigeheden hebt opgebouwd het spel net is afgelopen. Het is erg leuk om het spel dan nog eens te spelen met al je vaardigeheden unlocked.

[ Voor 12% gewijzigd door Seth_Chaos op 07-02-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:02:
[...]

Dit zit al in het spel. Het is dus geen wens, het zit er al in!
Bij een nieuwe carierre heb je de optie om een bestaande character te gebruiken. Zo kun je je highlvl character gebruiken met uitrusting om alsnog de sidequests te doen en als een god door de missies heen stampen. Dit is vooral leuk omdat je als je eindelijk al je speciale vaardigeheden hebt opgebouwd het spel net is afgelopen. Het is erg leuk om het spel dan nog eens te spelen met al je vaardigeheden unlocked.
Ow dat is zeker lachuh :)
Thnx voor de reactie.

Gelukkig net Noveria achter de rug, die Rachni zijn echt kl*te als je squad full bionic/tech is.
(Ikzelf ben nu Sentinel: bionic/tech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
Ik heb het spel vandeweek uitgespeeld! Heerlijk spel om te spelen :) moet binnenkort maar op Hardcore beginnen denk ik...

Wat ik echter niet snap, ik heb het spel uitgespeeld alleen heb 3 achievements niet gekregen, namelijk complete the majority of the game, en de achievements met mijn 2 allies die ik van begin tot het einde met mij mee heb gehad (Garrus & Wrex). Heb ik hier nog iets gemist dan?

Ik was nu een Paragon, mijn volgende run word ik een Renegade :P wat voor een class moet ik wel nog even zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Jaguar645 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:31:
Ik heb het spel vandeweek uitgespeeld! Heerlijk spel om te spelen :) moet binnenkort maar op Hardcore beginnen denk ik...

Wat ik echter niet snap, ik heb het spel uitgespeeld alleen heb 3 achievements niet gekregen, namelijk complete the majority of the game, en de achievements met mijn 2 allies die ik van begin tot het einde met mij mee heb gehad (Garrus & Wrex). Heb ik hier nog iets gemist dan?

Ik was nu een Paragon, mijn volgende run word ik een Renegade :P wat voor een class moet ik wel nog even zien....
Renegade is een stuk moeilijker. In tegenstelling tot wat je zou verwachten. Je zou verwachten dat de bad guy spelen een stuk simpeler is. Met renegade gooi je een hoop van je eigen ruiten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Ik speel het nu voor het eerst en ben begonnen als renegade, vooral tegen die f***king counsil, wordt zo pissig van dat gezeik :(

Maar ik ga nu toch maar wat meer paragon spelen, mn tweede doe ik wel full renegade, ik wil nu wel aardig tegen mn crew kunnen zijn. Ik ga nu naar virmire, ik heb gehoord dat daarna het spel vrij snel gaat, wel jammer dat het zo snel is afgelopen.

Overigens voor mij de beste rpg ooit gespeeld, en ook nog eens een hele leuke shooter :)
(verder ook een mooie film :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Wordt je op (een bepaald vlak) benadeeld als je tussen Paragon & Renegade blijft hangen?.
Ik reageer in het spel aan de hand van mijn eerste gevoel en niet nadenkend van wat zo'n antwoord voor consequenties heeft.

Ik speelde eerst als een Fully Flechged Bad ass, echter stoorde ik me aan de soms achterlijke renegade reacties/antwoorden.

Vandaar mijn vraag of het toch verstandiger is ergens helemaal voor te gaan...

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Yep erg goed nieuws. Als ik de reacties hier moet geloven, en dat doe ik natuurlijk met een gerust hart :9 , moet dit een klassieker zijn. Eindelijk eens weer een RPG van kwaliteit voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
rusteloos schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:01:
Wordt je op (een bepaald vlak) benadeeld als je tussen Paragon & Renegade blijft hangen?.
Ik reageer in het spel aan de hand van mijn eerste gevoel en niet nadenkend van wat zo'n antwoord voor consequenties heeft.

Ik speelde eerst als een Fully Flechged Bad ass, echter stoorde ik me aan de soms achterlijke renegade reacties/antwoorden.

Vandaar mijn vraag of het toch verstandiger is ergens helemaal voor te gaan...
Ja, als Renegade kun je soms allies kwijt raken(of zelfs afschieten... }) ) en als Paragon lopen sommige ook soms weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik moet zeggen dat de rollen en karakters echt heel goed overkomen en de dialogen erg tof in elkaar zitten, net een film waarvan de scenes en de volgorde van verhaal telkens verschillen.
Ik was bezig met een 2e run met een vrouwelijke renegade soldier waar ik de eerste 7 uur steeds over twijfelde. Op een gegeven moment viel de rol opeens in z'n plek. De antwoorden die ik geef blijf ik ook bij, hoe slecht het ook afloopt. Soort van go with the flow, (in het echt kan je ok niet ff opnieuw antwoorden). Er vormt zich toch een passend karakter in je hoofd waar ik toch een soort sympatie voor krijg 8)7

Ps, heb gisteravond een bekende grote alien door z'n kop geschoten terwijl een blauwe alien op me valt :9

[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 13-02-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zojuist ook uitgespeeld. Heeft me ongveer 30 uur pure speeltijd gekost en bijna alle side quests gedaan, een stuk of 6 niet. Hoewel er mogelijk op The Citadel nog wel een aantal verstopt zitten. Alles als soldier gespeeld en eindigde op level 43 het spel met een paar erg gave Asari weapons.
Ik nam de hele tijd Ashley en Kaidan mee, tot het moment dat je een keuze tussen 1 van de 2 moet maken en ik Kaidan achter laat bij een missie.

Gekozen voor de standaard Sheppard, vond die gewoon het beste bij het spel passen :P

Trouwens, ik liet me helemaal meeslepen door het liefdesverhaaltje, ik maakte er een echte soap van :D

Ik probeerde telkens een zoen scene met Ashley voor elkaar te krijgen maar dat lukte me maar niet :? Die Lioni deed de hele tijd verliefd tegen mij maar in de scene waarop 'het' volgens mij ging plaatsvinden heb ik haar afgewezen :P In de hoop alsnog Ahley het hof te maken :D Maar ze deed er alleen maar grapperig over, het is nooit serieus geworden. Wel vreemd, wat in de trailer zie je Sheppard Ashley vol op de bek pakken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:28:
Ik probeerde telkens een zoen scene met Ashley voor elkaar te krijgen maar dat lukte me maar niet :?
Die zoenscene was, (bij mij tenminste) als je uitgeteld tegen de lockers aanligt. Dan wat smooth talk ertegenaan en hoppa. Nog wat verder spelen en dan mag je all the way! ;)

Kleine tip:
Ze houdt er juist van als je lompe opmerkingen maakt, zoetsappige antwoorden moet je dus niet kiezen. Toen ze allebei nog achter me aan zaten kon je nog zeggen of een trio niet een goed idee was :D _/-\o_ Werd helaas niet gewaardeerd, daarna maar gekozen voor Ashley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Trasos schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:29:
[...]

Die zoenscene was, (bij mij tenminste) als je uitgeteld tegen de lockers aanligt. Dan wat smooth talk ertegenaan en hoppa. Nog wat verder spelen en dan mag je all the way! ;)
Hmm, bij die Locker scene kwam juist Liara naar mij toe en niet Ashley :?
Dan zal ik wel teveel smooth talk tegen Liara hebben gehouden, damnit :P

Ben het spel nu opnieuw begonnen met hetzelfde character en level 50. Best leuk om zo overal doorheen te knallen. Nu wel proberen Ashley te scoren :9

Verwijderd

Vanmiddag uitgespeeld, wat een prachtig laatste uur zeg. 23 uur speeltijd ongeveer, best wat (verzamel)sidequests overgeslagen omdat ik het verhaal graag wilde beeïndigen.
Wat me wel verbaasde is dat biotics (op medium iig) vrij weinig toegevoegde waarde hebben. Barrier en throw zijn leuk, maar Soldiers zijn krachtig genoeg om elke tegenstand uit de weg te ruimen en hebben genoeg praktische skills om zich in leven te houden. Tech is nog redelijk handig, vooral decryption&electronics natuurlijk, maar nauwelijks in combat.
(spoiler?)
Voor de laatste missie Ashley versierd, wat een subtiele versierder is die man zeg: 'We'll probably be dead tomorrow, so why don't we have sex tonight'?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Ik zit in een beetje dubio. Ik heb al ruim 12 uur in het spel/vanguard gestoken. Echter besef ik dat mijn build niet helemaal toppie is. Hij overleeft het wel elke keer nipt en ieder die te dichtbij komt in zijn blast radius van zn shotgun overleeft dat gewoon niet. Alleen word ik schijtziek van zn vrije zwakke weerstand tegenover biotics.
Is er een mogelijkheid of misschien zelfs een cheat om de stats te resetten?
Ik zie het niet zitten om opnieuw te beginnen want ik speel nu al ruim een maand (ja weinig tijd)

En anders word het uitspelen en maybe een maand of 2 voor deel 2 uitkomt (refreshcourse) opnieuw en dan zoals het hoord!

thanks

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Je kunt eventueel ook gewoon je armor aanpassen (d.m.v. upgrades enzo) zodat 'ie wat sterker wordt tegenover Biotics?

Mijn Shepard (Infiltrator / commando) was in het begin van het spel ook zwaar slap, tegen Biotics en tegenover Krogan. Een van de 2 te dicht in de buurt = Shepard dood. Ondertussen, na wat tweaken aan de armors en upgrades (ook van de wapens trouwens, speel je een missie met veel organics (biotics zijn meestal organics) pas daar dan je ammo op aan!) is Will Shepard echt een enorme bad ass sniper.

Zo komen de tegenstanders over het algemeen niet dicht genoeg in de buurt om een bedreiging te vormen :D

Speel meestal met Garrus en Ashley, dus eigenlijk bijna 100% een combat team, waarbij ik Garrus ook heb getraind in Sniper Rifles.

Overigens, de lockerscene heb ik ook gehad maar die werd onderbroken door Joker? Is mijn kans nu verkeken of krijg ik nog een mogelijkheid?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Willybubba schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:43:

Overigens, de lockerscene heb ik ook gehad maar die werd onderbroken door Joker? Is mijn kans nu verkeken of krijg ik nog een mogelijkheid?
haha dit vind ik zo vet aan deze game he! Huh!, bij mij ging het heel anders..
Hoeveel games kom je tegen waarin zulke dingen veel voorkomen in het verhaal? _/-\o_

Ik ben nu bezig met de 3e run, telkens een nieuw char. Eerst een Vanguard paragon relatie met Ashley (mijn favoriet tot nu toe), dan Soldier renegade relatie Liara (saai) en ben nu Adept eigen keuzes en ga weer voor Liara, (interessant zover).
Als ik bezig ga om een lvl 50 char te maken ga ik voor vanguard denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Mutatie op 25-02-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ennnn klaar. verhaaltechnisch echt heel geweldig spel. Jammer dat er op het gebied van de techniek wel wat irritante puntjes zaten maar daar heb ik op zich redelijk overheen kunnen kijken omdat het verhaal en de gameplay an sich echt goed was.

spoiler:
Toen Saren zichzelf door z'n hoofd schoot zat ik echt met kippevel... Geweldig moment. However, de bossfight daarna vond ik minder leuk, met zo'n snel hopsende enemy ontdek je wel dat een sniper character niet altijd even lekker werkt :+ maar goed, dat was pas bij de eindbaas. Voor de rest was mijn Shepard een behoorlijke bad ass, tegen het einde kon ik bijna iedere enemy one shotten.

Verder heb ik de council aan zijn lot over gelaten... En een relatie aangeknoopt met Ashley. Was nu bijna 100% Paragon (maar niet expres, gewoon gekozen wat ik zelf goed vond) en de volgende playthrough ga ik dus helemaal Renegade, en een minder combat georienteerd personage. Maar goed, eerst even wat andere games spelen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Deze week ME uitgespeeld. Fantastische dialogen en verhaal. Minpunt aan de game was dat voor mij combat triviaal was. Ik deed al die sidequests, en dan ben je al heel snel VEEL te sterk voor je tegenstanders. Het spel maakt de klassieke fout dat de game steeds makkelijker wordt i.p.v. moeilijker als je ook maar een beetje je best doet met skill distribution.
Verder is het item systeem te simpel uitgewerkt en het skill-systeem erg beperkt. Als RPG liefhebber had het van mij allemaal wat uitgebreider gemogen.
De game heeft duidelijk twee kanten: Wat betreft het combatsysteem dus niet meer dan een zesje zoals ik hem speelde maar de rest van de game is een dikke tien. Ondanks mijn kritiek heb ik echt genoten van deze game. Op naar Lost Odyssee :)

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Het item systeem is inderdaad wel irritant, vooral dat bij het verkoopscherm alles op 1 hoop gesmeten wordt in plaats van onderscheid te maken tussen de verschillende items.

maar goed, dat kunnen ze bij Mass Effect 2 beter doen :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wordt de trilogie om het jaar uitgegeven? Oftewel, zouden we met kerst al kunnen genieten van Mass Effect 2?

Als ze de kinderziektes fatsoenlijk eruit kunnen werken kan het niet anders dan dat het wederom een fantastische game wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb net die extra content gedownload (Bring down the Sky) maar hoe kan ik deze missie spelen ?
Ik heb alleen nog maar saves op het eind van de game, en kan dus niet meer terug naar de sky map.
Is de enige manier om nu deze extra content te spelen opnieuw beginnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
KunDun schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:10:
Ik heb net die extra content gedownload (Bring down the Sky) maar hoe kan ik deze missie spelen ?
Ik heb alleen nog maar saves op het eind van de game, en kan dus niet meer terug naar de sky map.
Is de enige manier om nu deze extra content te spelen opnieuw beginnen ?
Als je niet meer naar de mapt kunt helaas wel. :( Beetje onhandig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SeamusXanthus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:41:
Deze week ME uitgespeeld. Fantastische dialogen en verhaal. Minpunt aan de game was dat voor mij combat triviaal was. Ik deed al die sidequests, en dan ben je al heel snel VEEL te sterk voor je tegenstanders. Het spel maakt de klassieke fout dat de game steeds makkelijker wordt i.p.v. moeilijker als je ook maar een beetje je best doet met skill distribution.
Verder is het item systeem te simpel uitgewerkt en het skill-systeem erg beperkt. Als RPG liefhebber had het van mij allemaal wat uitgebreider gemogen.
De game heeft duidelijk twee kanten: Wat betreft het combatsysteem dus niet meer dan een zesje zoals ik hem speelde maar de rest van de game is een dikke tien. Ondanks mijn kritiek heb ik echt genoten van deze game. Op naar Lost Odyssee :)
hmm ik ben het wel met je eens. Maar een 6 voor een combatsysteem waar ik toch echt plezier mee had vind ik net wat te laag. Het had uitgebreider gemogen en het was idd wat te makkelijk, maar op hardcore schijnt dat absoluut niet het geval te zijn. Ik ben echter niet zo van de 2 maal uitspelen en achievements, simpelweg te weinig tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb het spel ook uitgespeeld. Vind het alleen jammer dat die side quests toch wat weinig impact hebben op de wereld. Maar het is wel een heel erg goed spel. Alleen ik heb geen achievements gehad voor het uitspelen, wel die van het uitspelen zelf. Maar ik heb de hele game met Wrex&de Quarian gespeeld maar geen achievement!(ik heb ze toch wel 90% van de game bij me gehad en wrex heeft onafgebroken in mijn party gezeten maar geen achievement :-(

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Hm... Verschrikkelijk goede game. Ben em al bijna 20 uur aan het spelen. Nog niet terug geweest naar de citadel en op mn gemak aan het rondstruinen.

Heb overigens bemerkt dat bij sommige opdrachten het aandachtsymbool (!) op de kaart in een kruisje weigert te veranderen. Kan dit eveneens tot gevolg hebben dat ik die doorspeelachievement niet kan halen? Dit gebeurde mij onder andere bij (soft-spoileralert) "dat ding van Wrex z'n opa's opa bij 't tonnetje" *uch*.

Ga denk ik toch maar meer van dit soort games halen. Het speelt leuker en lekkerder weg dan het meerendeel aan (zeker ook leuke / vermakelijke) "no-brainers" met van die kwelende fanboys op Xbox Live.

P.s. het combatsysteem werkt vrij leuk... Vind alleen de upgrades en items erg omslachtig werken. Ik kreeg ook moeilijk hoogte van ieders specialiteit in mijn squad. Dus soms moest ik eerst een paar keer landen op planeten voordat ik er achter was wie welk wapen 't beste tot zijn recht laat komen.
(in de lockers wordt nl. niet aangegeven wie wat voor functie(s) heeft).

Ook het telkens swappen van alle upgrades voorafgaand aan een nieuw deel van de missie tegen verschillende tegenstanders (synthetics / biotics / tech / organic / etc.) komt soms kort na elkaar en lijkt meer op tijdverdrijf, mits je "zo sterk mogelijk" aan een opdracht wilt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
p.habo schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:15:
Hm... Verschrikkelijk goede game. Ben em al bijna 20 uur aan het spelen. Nog niet terug geweest naar de citadel en op mn gemak aan het rondstruinen.

Heb overigens bemerkt dat bij sommige opdrachten het aandachtsymbool (!) op de kaart in een kruisje weigert te veranderen. Kan dit eveneens tot gevolg hebben dat ik die doorspeelachievement niet kan halen? Dit gebeurde mij onder andere bij (soft-spoileralert) "dat ding van Wrex z'n opa's opa bij 't tonnetje" *uch*.

Ga denk ik toch maar meer van dit soort games halen. Het speelt leuker en lekkerder weg dan het meerendeel aan (zeker ook leuke / vermakelijke) "no-brainers" met van die kwelende fanboys op Xbox Live.

P.s. het combatsysteem werkt vrij leuk... Vind alleen de upgrades en items erg omslachtig werken. Ik kreeg ook moeilijk hoogte van ieders specialiteit in mijn squad. Dus soms moest ik eerst een paar keer landen op planeten voordat ik er achter was wie welk wapen 't beste tot zijn recht laat komen.
(in de lockers wordt nl. niet aangegeven wie wat voor functie(s) heeft).

Ook het telkens swappen van alle upgrades voorafgaand aan een nieuw deel van de missie tegen verschillende tegenstanders (synthetics / biotics / tech / organic / etc.) komt soms kort na elkaar en lijkt meer op tijdverdrijf, mits je "zo sterk mogelijk" aan een opdracht wilt beginnen.
Die base waar je dat stukje armor van Wrex zn opa vind word gebruikt voor een andere quest ;) vandaar de X .. maar die is er alleen als je evil speelt volgens mij.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de PC mensen die ook met smart op ME op de PC zitten te wachten. Er komt geen Collector's Edition :'(

Net de forums weer is rondgebrowsed en kwam dit bericht tegen;
Nope, sorry there will not be a Collector's Edition of Mass Effect for PC.

So you can stop waiting for an annoucement of one and go out and pre-order your copy of MEPC now.
http://masseffect.bioware...ic=617434&forum=125&sp=60

De systeemeisen zijn verder ook bekend;
Minimum System Requirements for Mass Effect on the PC

Operating System:
Windows XP or Vista

Processor:
2.4+GHZ Intel or 2.0+GHZ AMD

Memory:
1 Gigabyte Ram (XP)
2 Gigabyte Ram (Vista)

Video Card:
NVIDIA GeForce 6 series(6800GT or better)
ATI 1300XT or better (X1550, X1600 Pro and HD2400 are below minimum system requirements)

Hard Drive Space:
12 Gigabytes

Sound Card:
DirectX 9.0c compatible sound card and drivers
----------

Recommended System Requirements for Mass Effect on the PC

Operating System:
Windows XP or Vista

Processor:
2.6+GHZ Intel or 2.4+GHZ AMD

Memory:
2 Gigabyte Ram

Video Card:
NVIDIA GeForce 7900 GTX or higher.
ATI X1800 XL series or higher

Hard Drive Space:
12 Gigabytes

Sound Card:
DirectX 9.0c compatible sound card and drivers – 5.1 sound card recommended

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Titel aangepast: [Xbox 360] Mass Effect → [PC/X360] Mass Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ah heerlijk, eindelijk kan ik als de bad guy spelen op me pctje. Kan ik tenminste fatsoenlijk mikken :)

Hoorde dat de pc vrsie zo is aangepast dat het als een shooter te spelen is. Geweldig :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nu nog de PS3 en ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas wel vertraagd naar 6 juni. Ietsjes langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:30:
Helaas wel vertraagd naar 6 juni. Ietsjes langer wachten.
Op pc? Of PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC

http://masseffect.bioware...ml?topic=625304&forum=125

Over een PS3 release is nog niks gezegd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En meer goed nieuws is net bekend :)
BioWare and EA are proud to announce that the first Mass Effect downloadable content “Bring Down the Sky” will be available free of charge when Mass Effect for the PC releases on May 28, 2008 in North America and June 6, 2008 in Europe.
http://masseffect.bioware...ml?forum=125&topic=626691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, zo hoort het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik twijfel erover of ik nu de Xbox versie zal spelen of dat het wachten voor de PC versie beter is. Ik heb een E6400, 2GB en X1950pro 256MB, zal het dit spel goed draaien op high settings? Hoe is de 'experience' met dit spel op een 40" beeldscherm, mijn monitor is maar 19". Dus, zijn de verbeteringen van de PC versie het wachten en een mogelijke downgrade in grafisch opzicht waard?

Edit: even wat duidelijker maken ter voorkoming van potentieel fanboy gedrag. Ik wil eigenlijk weten hoe groot de problemen bij de Xbox versie zijn, ik weet dat die er zijn. Zijn er aangekondigde fixes voor de PC versie waarvan jullie denken "dat alleen maakt het spelen op de PC een must". Mijn voorkeur gaat uit naar de Xbox versie omdat die aan een 40" LCD zit aangesloten, maar als de PC versie een potentieel betere ervaring zal geven vanwege grote fixes speel ik het wel op 19".

[ Voor 52% gewijzigd door mister_S op 03-05-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:29:
Ik twijfel erover of ik nu de Xbox versie zal spelen of dat het wachten voor de PC versie beter is. Ik heb een E6400, 2GB en X1950pro 256MB, zal het dit spel goed draaien op high settings? Hoe is de 'experience' met dit spel op een 40" beeldscherm, mijn monitor is maar 19". Dus, zijn de verbeteringen van de PC versie het wachten en een mogelijke downgrade in grafisch opzicht waard?

Edit: even wat duidelijker maken ter voorkoming van potentieel fanboy gedrag. Ik wil eigenlijk weten hoe groot de problemen bij de Xbox versie zijn, ik weet dat die er zijn. Zijn er aangekondigde fixes voor de PC versie waarvan jullie denken "dat alleen maakt het spelen op de PC een must". Mijn voorkeur gaat uit naar de Xbox versie omdat die aan een 40" LCD zit aangesloten, maar als de PC versie een potentieel betere ervaring zal geven vanwege grote fixes speel ik het wel op 19".
Ik zelf volg de forums wel een beetje ( http://masseffect.bioware.../viewforum.html?forum=125 ) en wat ik ervan begrijp is dat de PC versie de Xbox versie is maar dan met wat kleine verbeteringen en een GUI echt gericht op de PC (o.a. de teamleden orders geven schijnt stukken beter te gaan). http://masseffect.bioware...ml?topic=624594&forum=125
Met die PC van jouw moet je hem ook best wel op High kunnen spelen, kijk ook maar naar de system specs.
Ikzelf heb geen Xbox en zal het dus uiteraard op de PC gaan spelen, maar ik denk dat je zelf echt de beslissing moet maken tussen Xbox en PC. De PC is een wat verbeterde versie met o.a. betere party control, maar op je PC zit je weer aan je 19" vast.

Ah nog een thread gevonden, misschien staat hier nog wat nuttigs in (wel ff de fan-boy berichten filteren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb ook net een Xbox en heb het spel dus niet gespeeld, daardoor kan ik de ernst van de problemen niet goed inschatten. Er zijn blijkbaar wat technische problemen, maar daar kan ik wel mee leven. Ik wil eigenlijk weten of de problemen met de game mechanics ernstig zijn. Zijn de mogelijke fixes voor de PC versie dus het wachten echt waard? Kan iemand die het spel heeft gespeeld hier wat over zeggen? Storen de foutjes heel erg?

Is er trouwens een patch in the works voor de Xbox versie? Dat zou wel mooi zijn. Zijn patches uberhaupt mogelijk op consoles?

[ Voor 13% gewijzigd door mister_S op 04-05-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij moet deze game volgende maand in de winkels liggen?

Voor de PC bedoel ik dan, leek me wel een mooie game maar nu lees ik alleen dingen over over dat secuROM wat erbij zou zitten.

In dit topic lees je er meer over :

http://masseffect.bioware...pic=628724&forum=125&sp=0

Niet echt prettige dingen allemaal als je het zo leest, het spel dat niet meer kan werken na een PC upgrade bijv : ( lijkt me wat overdreven? :X )

In ieder geval een hoop berichten van mensen die de game willen laten liggen vanwege dat secuROM.

Ik ken het verder niet en wou de game toch eigenlijk wel graag hebben maar...

Of valt het nog wel mee allemaal..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin van de maand komt ie idd in de EU uit. 6 Juni, ga m dan ook meteen halen als ik terug uit Barcelona ben :) .

Het Securom verhaal ben ik zelf ook niet zo happig op maar zolang ze ervoor kunnen zorgen dat een ISO release uitgesteld wordt (uiteindelijk wordt het toch wel gekraakt) vind ik het best. Wat ik geloof ik ook in het forum gelezen heb dat een upgrade opzich geen probleem is. Mocht het nou allemaal toch te erg/irritant worden en d/l ik uiteindelijk toch wel een cracked exe en gebruik gewoon die.
1 puntje wat dan weer wel voordelig is met dit systeem, je hoeft je DVD er niet altijd in te hebben wil je het spel spelen, dus minder disk-jockeyen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een update mbt tot Securom.
Q: Did BioWare and EA change their mind on requiring that the game be re-authorized every 10 days?

A: BioWare has always listened very closely to its fans and we made this decision to ensure we are delivering the best possible experience to them. To all the fans including our many friends in the armed services and internationally who expressed concerns that they would not be able re-authenticate as often as required, EA and BioWare want you to know that your feedback is important to us.
Bron: http://masseffect.bioware...ml?topic=629059&forum=125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Vinden jullie de spelwereld ook behoorlijk 'steriel'? De locaties lijken behoorlijk leeg en klein, en achtergrondmuziek is bijna afwezig. Het is wel erg stil en leeg als je een planeet bezoekt, zelfs de Citadel bruist niet echt van het leven. Ik hoop dat Bioware dit veel beter doet met deel 2, want soms kan het behorlijk saai worden.

Al met al een heel goed spel, maar verre van een klassieker. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Precies, vandaaar dat ik zo teleurgesteld was in ME als Bioware fan.

Niet meer dan gemiddeld als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe trailer Mass Effect!

http://www.gametrailers.com/player/34170.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Hopelijk dat EA deze titel dan niet verknalt, zoals met crysis. Bioware heeft een reputatie hoog te houden en beter gooien ze dit niet te grabbel. Baldur's Gate is een geweldige spel. Wat me niet aan staat is dit:
evilpin0 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:18:
Hoorde dat de pc vrsie zo is aangepast dat het als een shooter te spelen is. Geweldig :)
Het is toch een rpg en geen fps. Mag hopen dat het niet totaal een shooter wordt. Als dat zo is laat ik het links liggen. Zit niet te wachten op de zoveelste intergalactische shooter waarbij je weer die uitgekauwde aliens aan gort schiet (zoals half-life en consorten)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Search of Sunrise schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:54:
Hopelijk dat EA deze titel dan niet verknalt, zoals met crysis. Bioware heeft een reputatie hoog te houden en beter gooien ze dit niet te grabbel. Baldur's Gate is een geweldige spel. Wat me niet aan staat is dit:

[...]

Het is toch een rpg en geen fps. Mag hopen dat het niet totaal een shooter wordt. Als dat zo is laat ik het links liggen. Zit niet te wachten op de zoveelste intergalactische shooter waarbij je weer die uitgekauwde aliens aan gort schiet (zoals half-life en consorten)
Het is wat ik zo van filmpjes gezien heb wel een beetje een mix, het wordt/is geen pure FPS. Ik weet zelf nog niet of ik het teveel actie-georienteerd vind (net als Baldurs Gate vs. IceWind Dale), maar het lijkt met toch wel een echt goed spel.

Een goed stuk gameplay kan je ook in dit filmpje zien; link

p.s. Bij play.com zie ik hem voor 38€ staan, iemand hem al goedkoper gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb hem besteld bij gcshop met iDeal kosten en verzending totaal €41 - viel me alles mee :) .

Wat voor soort beveiliging zit er nu uiteindelijk op? Alleen een internet check bij installatie? Ik heb dit namelijk even niet meer zo gevolgd; alleen dat de 10-dagen check eruit is. Zolang er geen StarForce of andere rootkit inzit vind ik het prima :) . Ik heb wel trek in een FPS achtige RPG en zonder DVD spelen vond ik altijd al prettig eigenlijk.

En al die mensen die zeggen: "ja maar al die beveiliging is crap boohoo, als ze zo gaan doen download ik hem wel :(" ... wat een enorm dom en kortzichtige argumentatie. Dankzij jullie worden die beveiligingen alsmaar invasiever en erger - ga alsjeblieft je eigen spellen kopen. Dit soort cirkelredeneringen lijden juist tot een vicieuze cirkel waar wij (de mensen die wel betalen voor hun spullen) de dupe van worden :/ .... dumb asses.

Eigenlijk zouden al die mensen eens keihard moeten werken om een game te bouwen en vervolgens geen geld ervoor krijgen omdat ze hun eigen werk wilden beveiligen - ow nee boohoo :( .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog steeds gewoon de Securom beveiliging, maar dan idd zonder de 10 dagen check. Er wordt alleen nog online gecheckt bij de eerste installatie en bij het downloaden van extra content.

De beveiliging dat je op maar max 3 systemen mag installeren zit er nog wel op (net zoals bij Bioshock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Uhm dat boeit me niet zo, ik heb maar 2 pc's en game er maar op 1 :/ ... en als ik dan mijn moederbord verander doe ik ook maar 1 keer per 2 jaar of iets anders. Anders laat ik wel een licentie loskoppelen over de telefoon :) .

Thnx, Securom vind ik verder prima.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iDeal is toch wel te makkelijk hoor, net besteld bij 12Game :+ . Securom zie ik ook zeker niet somber in, na een uninstall wordt 1 licentie ook weer terug gegeven. Beter duurt het ook even voordat ie gekraakt wordt (Bioshock duurde ook ff-ies) zodat ie goed verkocht wordt en ME2 ook naar de PC komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Het verbreken van de beveiliging moet wel langer duren dan de week die er tussen de US en de EU release zitten. Anders zullen er veel mensen in de EU de US versie downloaden en spelen.
Ik heb zelf het spel ook bij 12Game besteld. Hopelijk komt die snel binnen. Laatste keer had ik bij cd-wow C&C3 gekocht en die duurde wel even voordat ik hem had. Een week na de release pas :'(, hopelijk is het bij 12game beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
mister_S schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:14:
Ik heb ook net een Xbox en heb het spel dus niet gespeeld, daardoor kan ik de ernst van de problemen niet goed inschatten. Er zijn blijkbaar wat technische problemen, maar daar kan ik wel mee leven. Ik wil eigenlijk weten of de problemen met de game mechanics ernstig zijn. Zijn de mogelijke fixes voor de PC versie dus het wachten echt waard? Kan iemand die het spel heeft gespeeld hier wat over zeggen? Storen de foutjes heel erg?

Is er trouwens een patch in the works voor de Xbox versie? Dat zou wel mooi zijn. Zijn patches uberhaupt mogelijk op consoles?
Ik heb het spel uitgespeeld en eigenlijk geen enkel probleem tegengekomen. Misschien wat texture popin, maar dat noem ik nog niet direct een probleem. Bovendien is het niet zeer storend aanwezig. Ik denk dat de ervaring op een groot scherm de pc versie verslaat, maar dat komt omdat ik zelf wat ontspannender achter een xbox zit. Persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Hmm, heb even de Mass Effect PC release gemist, maar blijkbaar is hij vandaag uit in de USA?
Had dat even eerder moeten in de gaten moeten houden, was wel een leuke import titel geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuarK schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:08:
Hmm, heb even de Mass Effect PC release gemist, maar blijkbaar is hij vandaag uit in de USA?
Had dat even eerder moeten in de gaten moeten houden, was wel een leuke import titel geweest...
Vandaag is/was de USA release date idd. Weekje wachten tot de 6e en dan ligt ie hier in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Heb hem gisteravond besteld bij direct2drive. Download snelheid niet echt snel maar loopt binnen rond de 400 a 500 KB/s.

Kan ik hem in ieder geval vanavond spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freezer schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:06:
Heb hem gisteravond besteld bij direct2drive. Download snelheid niet echt snel maar loopt binnen rond de 400 a 500 KB/s.

Dat hoop ik dan wel voor je. De EU auth. servers zouden ook pas op de 6e online gaan, dus mss moet je een proxy gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Heb hem ook met een proxy besteld anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Heb met de activatie geen problemen gehad. Heb geen proxy hiervoor hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
freezer schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:06:

Hoeveel heb je er in totaal voor betaald bij Direct2drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:57:
[...]

Hoeveel heb je er in totaal voor betaald bij Direct2drive?
Wat denk je van $49,95? Staat gewoon op de site: http://www.direct2drive.c.../Buy-Mass-Effect-Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van een Galaxy Map bug met Nvidia GeForce drivers 175.16 WHQL. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:27:
Ik heb last van een Galaxy Map bug met Nvidia GeForce drivers 175.16 WHQL. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Even wachten op de goeie crack. Zal niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:27:
Heeft niets te maken met je drivers, moet je de game maar kopen :) .
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:55:
[...]

Even wachten op de goeie crack. Zal niet lang duren.
Ik hoop voor je dat het heel lang duurt eigenlijk :) .

[ Voor 26% gewijzigd door Cassius op 01-06-2008 14:09 ]

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste