Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DeepSeven schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:50:
[...]

Dat gaat over captain Anderson, niet Shepard.
"..His features, like most citizens in the multicultural society of the late twenty-second century..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

DeepSeven schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:50:
[...]

Dat gaat over captain Anderson, niet Shepard.
Dat snap ik, het ging me er meer om dat zoiets best voor de mensheid in het algemeen kan gelden.

Hm, met hierboven dus :p

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 30-11-2007 08:33 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Thanks iedereen voor de tips voor Mass Effect. Nu met de mako waren de Armatures een _stuk_ makkelijker (met gebruik van Mass Effect wapen). Dat heen en weer rollen parallel aan het scherm vind ik nog redelijk moeilijk, maar dit is echt al stukken beter.

Als ik die missie naar Liara verder speel, dan word ik wel weer verschrikkelijk ingemaakt tegen de tijd dat ik bij het deel kom, waar diverse tegenstanders uit de lucht worden gedropt (waaronder een armature). Ik denk dat ik gewoon nog moet oplevellen bij een side-quest of zo, want voor mij is dit niet te doen (level 10 nu met mijn squad).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
Bij de mako ken ik maar 2 wapens:
machine geweer en die tank turret op het dak. Bedoelen jullie de laatste met mass effect wapen? of mis ik er een?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19
Even een vraagje..

Ben nu op mijn eerste, zelf naar toegevlogen planeet, en ben debris tegen gekomen.. Als ik die wil salvagen, zegt ie "Electronics too low". En dat kan kloppen want daar heb ik maar 1 blokje in. Maar kan ik mijn teammaat niet de opdracht geven dat hij dat moet salvagen?

Zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
zwAf schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
Even een vraagje..

Ben nu op mijn eerste, zelf naar toegevlogen planeet, en ben debris tegen gekomen.. Als ik die wil salvagen, zegt ie "Electronics too low". En dat kan kloppen want daar heb ik maar 1 blokje in. Maar kan ik mijn teammaat niet de opdracht geven dat hij dat moet salvagen?

Zoja hoe?
als jij, of één van je teamgenoten een electronics skill heeft die hoog genoeg is dan kun jíj dat ding salvagen.
Dus in dit geval had niemand in jouw team de electronics skill hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Armada schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:21:
Als ik die missie naar Liara verder speel, dan word ik wel weer verschrikkelijk ingemaakt tegen de tijd dat ik bij het deel kom, waar diverse tegenstanders uit de lucht worden gedropt (waaronder een armature). Ik denk dat ik gewoon nog moet oplevellen bij een side-quest of zo, want voor mij is dit niet te doen (level 10 nu met mijn squad).
Tip: zodra de cutscene is afgelopen meteen je Abilities menu openen. Dan kan je rustig omdraaien (ik word op de een of andere manier altijd met m'n rug naar de Geth gezet) en even kijken wie waar staat. En meteen dekking zoeken.

Merkt iemand trouwens ook dat als je doorgaat nadat je het spel hebt uitgespeeld (zelfde character maar dan opnieuw) dat het dan ook op Hardcore nog redelijk makkelijk is? Ze gaan iets minder snel dood, maar ik vind het nou niet echt moeilijk. Zal wel komen omdat je ook je wapens/armor/ammo/etc meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

DriveSand schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:00:
[...]

Tip: zodra de cutscene is afgelopen meteen je Abilities menu openen. Dan kan je rustig omdraaien (ik word op de een of andere manier altijd met m'n rug naar de Geth gezet) en even kijken wie waar staat. En meteen dekking zoeken.
Ja, gelijk gedaan, naar de eerste die ik kon targetten een throw gegooid en dekking gezocht. Garrus wordt gelijk afgeschoten en Wreth gaat even kijken of het wel vijandelijke tegenstanders zijn. Die twee zijn redelijk snel buiten spel. Daarna komen de tegenstanders 1 voor 1 om de hoek kijken om even te buurten, maar dat overleef ik meestal niet omdat die brughangers me in de rug schieten terwijl ik die ene tegenstander afhandel. Plus dat je abilities snel op zijn (ook met gebruik van adrenaline rush). Gelukkig nu wel unity, maar het is daarna ook redelijk snel afgelopen met mijn teammaten... Dus ik zie weinig opties om het tactisch af te handelen. Wat ik nog wel kan doen is proberen om de berg af te rennen en dan kijken of ze nog verder uit elkaar naar me toe komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

Ace

Happy Happy Joy Joy

Net Mass Effect uitgespeeld met 25 uur en 12 minuten op mijn laatste save als Level 44 Vanguard. De Completionist Achievement ook gehaald, dus ik heb echt de tijd genomen en de meeste side-quests opgelost.

De laatste 1.5-2 uur zijn echt meesterlijk gedaan, de opbouw naar het einde en het gevoel alsof het allemaal wel eens gigantisch fout zou kunnen gaan blijft overheersen tot op het allerlaatste moment.

Nu de extra DVD die bij de Collector's Edition zat nog even bekijken en dan volgende week aan een nieuwe playthrough beginnen. Maar dan alleen de core-quest met een andere class, mis nog wat Achievements hier en daar :P

Voor degene die hem ook uitgespeeld hebben;
spoiler:
Ik had met Kaidan en Wrex in m'n squad erg weinig moeite met Saren, Die ging in beide gevallen in 1 keer neer, voor een eindboss viel hij eigenlijk wel een beetje tegen. Het verhaal zelf is wel erg Matrix achtig, met de cycle die elke tig duizend jaar ervoor zorgt dat de Reapers iedereen en alles weer uitroeien btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:15
Kom ik er na 22 uur achter dat als je met de Mako L2 inhoudt en dan R3 drukt je een goed eind kan zoomen 8)7 8)7 8)7

Vind trouwens niks mis met de besturing, nu al helemaal niet dus, en vind het best grappig.
Dat op elke planeet de zwaartekracht met de mako aanvoelt zal wel door die mass effect engine oid te maken hebben, daardoor kan ze ook zo hard worden gedropt :9

Leven als Vanguard is echt vet!
Mijn normale strategie is dekking zoeken, team dekking laten zoeken, dan trow. lift, warp, shield regen, marksman, KNALLUH met pistool, adrenaline, en feestje opnieuw.
Kicks all kinds of alien asses!!

Masterlijke game, echt.
Ik denk alleen dat het eigenlijk net geen rpg is maar een uitgebreide adventure, hij is echt niet lang en diep genoeg.

Heb zin in de volgende playtrough!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Ja, ik moet ook zeggen dat de klik nu bij mij komt. Ik moest inderdaad in het eerder beschreven gedeelte de berg afrennen voor mijn leven en dan rustig opbouwen en vijand voor vijand pakken zodra we een stukje dichterbij kwamen. Bij mij is de riedel nu ook barrier, throw, warp, marksman en schieten, dan adrenaline rush en weer door het feest in en daarna wat serieuzer dekking zoeken en de teammaten wat meer met hun abilities erin sturen.
Het helpt nu ook wel veel om zelf de level-up punten toe te delen, ipv het spel omdat ik nu een idee heb wat ze doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:31
Ik speel het spel nu al sinds de release (23 - 11 - 2007), en ik ben nog steeds ''hooked'' (Ik heb er nu ongeveer 9 uur opzitten) :*)
Mass Effect is alles wat ik had gehoopt en beter! Het verhaal, de diversiteit aan mogelijkheden wat betreft missies / ruimtereizen / conversaties / informatie en dergelijke, de balans tussen RPG / 3th-Person Shooter, in één woord: Wouw! _/-\o_
BioWare bewijst zich wederom als geweldig RPG-maker. Knights of The Old Republic en Jade Empire heb ik met alle plezier uit gespeeld, en dit zal - naar alle waarschijnlijkheid - ook bij Mass Effect het geval zijn. :)

Wat informatie over mijn personage:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/RavenShepard.jpg

It feels good being evil. ;)

spoiler:
Ik heb Wrex al vermoord en Cpt. Ashley Williams heb ik aan haar lot overgelaten op Virmire >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 01-12-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Waarom zit er spellchecking op?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
Bioware rpg was voor mij altijd direct een goede aankoop (kocht ik dan ook blindelings)....

nu EA de boel heeft overgenomen weet ik dat zo net niet meer.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
Begin het steeds leuker te vinden. Begin nog wat sceptisch omdat ik het niet echt op RPG's heb. Maar vandaag echt achter elkaar een uur of 5 gespeeld. Wel wat verslavend, nog even daar naar toe en dat even halen enz. :P

Heb er nu 12 uur opzitten en zit echt nog maar in begin omdat ik echt elke side missies die ik krijg eerst doe ipv main missies. :P Enigste van main waar ik ben geweest is Novaria. :D Weet wel niet hoeveel andere planeten ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

cybermans schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:08:
Bioware rpg was voor mij altijd direct een goede aankoop (kocht ik dan ook blindelings)....

nu EA de boel heeft overgenomen weet ik dat zo net niet meer.
EA heeft Bioware overgenomen toen Mass Effect al lang en breed af was (11 oktober) dus je argument gaat echt helemaal nergens over |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heb het spel net uitgespeeld. Het is echt een geweldig spel. Het zit echt erg goed in elkaar en dan met name de conversaties en de filmische opbouw. De main story vond ik erg goed, maar de sidequests werden na een tijdje wel eentonig.

Deze keer was ik een mannelijke adept goodygoody, maar heb net al even men nieuwe character aangemaakt. Een vrouwelijke renegade soldier :P. Heb net al een aantal conversaties gehad waarin ik eindelijk 'evil' antwoorden mag geven van mezelf 8). Ik ben wel benieuwd hoeveel de gameplay hierdoor verandert, want ik hield echt van mijn leuke krachten :). Maarja nu dus op hardcore proberen, veteran was in principe niet zo heel moeilijk. Behalve met het maankarretje had ik veel moeite om te killen.....totdat ik ontdekte dat je met dat ding dus kunt inzoomen.... en dus ook omlaag kunt richten.

Verder nog 1 vraagje. Ik had bijna echt het gehele spel met enkel 2 dezelfde teamleden gespeeld ivm die achievement. Maar ik heb de achievement blijkbaar dus niet unlocked. Heeft iemand een idee bij welke missies ze echt bij moeten zijn? Want ik heb wel de completionist achievement, dus dat vond ik wel raar eigenlijk.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
uchiha tijntje schreef op zondag 02 december 2007 @ 05:44:
Heb het spel net uitgespeeld. Het is echt een geweldig spel. Het zit echt erg goed in elkaar en dan met name de conversaties en de filmische opbouw. De main story vond ik erg goed, maar de sidequests werden na een tijdje wel eentonig.

Deze keer was ik een mannelijke adept goodygoody, maar heb net al even men nieuwe character aangemaakt. Een vrouwelijke renegade soldier :P. Heb net al een aantal conversaties gehad waarin ik eindelijk 'evil' antwoorden mag geven van mezelf 8). Ik ben wel benieuwd hoeveel de gameplay hierdoor verandert, want ik hield echt van mijn leuke krachten :). Maarja nu dus op hardcore proberen, veteran was in principe niet zo heel moeilijk. Behalve met het maankarretje had ik veel moeite om te killen.....totdat ik ontdekte dat je met dat ding dus kunt inzoomen.... en dus ook omlaag kunt richten.

Verder nog 1 vraagje. Ik had bijna echt het gehele spel met enkel 2 dezelfde teamleden gespeeld ivm die achievement. Maar ik heb de achievement blijkbaar dus niet unlocked. Heeft iemand een idee bij welke missies ze echt bij moeten zijn? Want ik heb wel de completionist achievement, dus dat vond ik wel raar eigenlijk.
Volgens mij checken ze bij die completionist achievement of je op dat punt met die twee gasten gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

uchiha tijntje schreef op zondag 02 december 2007 @ 05:44:
Ik had precies hetzelfde, vrijwel altijd op stap met Wrex + nog iemand en kreeg wel de completionist achievement maar niet de Ally of. Wat ik zo lees op andere fora schijnt die ook heel lastig te zijn en is het makkelijkst te halen met Kaidan of Ashley omdat je die op Eden Prime al mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ace schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:32:
[...]

Ik had precies hetzelfde, vrijwel altijd op stap met Wrex + nog iemand en kreeg wel de completionist achievement maar niet de Ally of. Wat ik zo lees op andere fora schijnt die ook heel lastig te zijn en is het makkelijkst te halen met Kaidan of Ashley omdat je die op Eden Prime al mee kan nemen.
Ik heb Ashley volgens mij 1 keer niet meegehad op een missie omdat wrex perse mee wilde.. Dat was volgens mij echt ongeveer de enige keer.. Dus dat vond ik wel jammer want ik had er speciaal op gelet om zoveel mogelijk met dezelfde te spelen.. Ashley en Garros...

Ashley had dus een speciaal plekje in mijn hart, maar ik vond liara op het einde toch aantrekkelijker :+

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-12-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Yonix schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:23:
Wat informatie over mijn personage:

[afbeelding]

It feels good being evil. ;)

spoiler:
Ik heb Wrex al vermoord en Cpt. Ashley Williams heb ik aan haar lot overgelaten op Virmire >:)
Hoe heb je dat plaatje zo mooi gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:31
Haijo schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:07:
[...]

Hoe heb je dat plaatje zo mooi gemaakt?
Met mijn mobiele telefoon heb ik een foto gemaakt van het - op de televisie vertoonde - beeld, en later in een tabel geplaatst en bewerkt in Microsoft Office 12.
Helaas was ik vergeten om de spellingcontrole uit te schakelen, wat Rinaldo al opmerkte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
woei met 25u played mass effect dan ook uitgespeeld.
En ik houd er toch een beetje wisselende gevoelens aan over. De main quest is echt vet, interessant verhaal, leuke cutscenes enz. Je hebt echt het idee dat je in een film mee speelt.
Dit is echter ook een nadeel. Ik ben nu opnieuw begonnen, maar de meeste cutscenes en gesprekken worden toch wel een beetje saai. Puur omdat je ze allemaal al een keer gezien hebt.
Die eerste keer heb ik volgens mij de meeste sidequests ook gedaan.
Alleen ik vind het jammer dat er niet wat meer moeite is gedaan om de side quests boeiend te maken. Als ze al op z'n minst eens iets meer mannetjes op zo'n sidequest planeet gooien. Nu kom je op een totaal lege, kale planeet. Je bent 20 minuten aan het rondrijden en in die tijd schiet je 3 mannetjes dood en salvage je 2x zo'n gecrashte probe ofzo.

Dus al met al:
Een fantastische game. Ondanks mijn kritiek ga ik em zeker nog een 2e keer uitspelen.
Toch mist het de vrijheid van bijvoorbeeld Oblivion.
Let wel: de vrijheid van Oblivion zorgt er weer voor dat het allemaal wat repetitief wordt. Dit is bij Mass Effect weer minder. Elk voordeel heb z'n nadeel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ben echt helemaal verslaafd, Met KoToR op de xbox had ik vrij veel moeite omdat het toch turn based is, KoToR II heb ik niet uitgespeeld omdat het imho een beetje het zelfde als 1 is..
Maar Mass Effect... _/-\o_

Wat ik niet snap is dat het ´´film´´ filter standaard aanstaat, want die ruis doet het spel niet echt goed.
Savepoints hadden ook wel iets vaker gemogen (al komt dit meer door dat de laatste generatie spellen je doodgooit met save/check points)
Het is gewoon weer zoals vroeger zelf op tijd saven als je niet hele stukken op nieuw wilt doen.

Mijn enige puntje van mild kritiek is dat je de quest lijst niet kan openen als je in de starmap zit, het is mij vaak genoeg overkomen dat ik eindelijk de Cluster/System/Planeet heb onthouden, de starmap open, en dan weer een inkomend bericht krijg, aan het einde van het gesprek ben ik mijn oorspronkelijke locatie al weer kwijt.

En de kaalheid van de planeten, het hadveel mooier kunnen zijn, maar ik stoor mij er niet echt aan.
Wel al leven op een planeet ondekt, soort van slakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:43:
...
Mijn enige puntje van mild kritiek is dat je de quest lijst niet kan openen als je in de starmap zit, het is mij vaak genoeg overkomen dat ik eindelijk de Cluster/System/Planeet heb onthouden, de starmap open, en dan weer een inkomend bericht krijg, aan het einde van het gesprek ben ik mijn oorspronkelijke locatie al weer kwijt.
...
ja dat is inderdaad lastig ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Hoezo, je kunt praktisch saven wanneer je wilt... Anders gewoon een klein stukje teruglopen en zorgen dat er geen rood in de buurt is en je wapens opbergegn.. voila...

Deze game is ok maar veel te kort en de framdrops maken me gek, het continue seeken van de DVD drive zou al reden genoeg zijn voor mij om de game niet te kopen als ik dit had geweten.. Verder zoals ik zeg, de framedrops en problemen zijn niet op 50 vingers te tellen. Verder zit er geen enkele inventiviteit en vernuft in de interface (zoals dit voorbeeld hiervoor over de quest log en de map).

7.5/10 eindoordeel.

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 03-12-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 11-09 00:02
Darth Malak schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:28:
Hoezo, je kunt praktisch saven wanneer je wilt... Anders gewoon een klein stukje teruglopen en zorgen dat er geen rood in de buurt is en je wapens opbergegn.. voila...

Deze game is ok maar veel te kort en de framdrops maken me gek, het continue seeken van de DVD drive zou al reden genoeg zijn voor mij om de game niet te kopen als ik dit had geweten.. Verder zoals ik zeg, de framedrops en problemen zijn niet op 50 vingers te tellen. Verder zit er geen enkele inventiviteit en vernuft in de interface (zoals dit voorbeeld hiervoor over de quest log en de map).

7.5/10 eindoordeel.
Jammer dat ze niet van de hdd gebruik maken, vind sowieso dat MS zn hdd's moet verlagen in prijs met zo'n 50% en dan gewoon hdd required games uitbrengen, of iig devolopers de keuze laten om het op 2 manieren te doen. Kijken of een hdd aanwezig is en dan gaan cachen en anders je dvd laten spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Darth Malak schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:28:

7.5/10 eindoordeel.
framedrops erger ik me niet echt aan, maar ze zijn er inderdaad toch wel heel regelmatig.
Vooral als je met je mako over een planeet rijd met wat mist enzo.

Ook het continue lezen van de dvd is ook irritant ja.

De interface vind ik daarentegen best handig (behalve dan het eerdergenoemde gedoe met die map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat jullie aan het tweaken geweest zijn met de dvd drive of niet? Ik heb helemaal geen last van het lezen op de drive. Hebben jullie een benq en de snelheid aangepast naar 5x ofzo?

Ik vind het niet kunnen inkijken van je journal op de galaxy map ook irritant. Soms vergeet je gewoon in welk cluster/polaneet je moet zijn...

Zijn er trouwens veel van die verborgen astroids/planeten? Ik kwam er toevallig eentje tegen en hield er een lading geld en xp aan over na onderzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:09:
Ik denk dat jullie aan het tweaken geweest zijn met de dvd drive of niet? Ik heb helemaal geen last van het lezen op de drive. Hebben jullie een benq en de snelheid aangepast naar 5x ofzo?

Ik vind het niet kunnen inkijken van je journal op de galaxy map ook irritant. Soms vergeet je gewoon in welk cluster/polaneet je moet zijn...

Zijn er trouwens veel van die verborgen astroids/planeten? Ik kwam er toevallig eentje tegen en hield er een lading geld en xp aan over na onderzoek...
Ik heb een originele 360... is dus niets te tweaken... Mijn DVD drive (die trouwens onlangs is vervangen omdat m'n DVD drive kapot was) is CONTINUE aan het heen en weer baggeren... Zeer regalmatig framedrops, hickups, loading messages, etc...)...

@Darkshadow, dat is een design beslissinig die ik met geen mogelijkheid kan begrijpen van MS. Als de PS3 dan toch een groot voordeel heeft is dat hij muisstil is en geen last heeft van continue draaiende drive...

Maar buiten het irritante continue spinnen van de drive, heeft deze game ook nog eens last van het continue heen en weer seeken.... Of m'n nieuwe dvd drive is ALWEER bijna kapot.. :(

Verder zou een console staan voor gamen zonder framdrops... Dat is een voordeel t.o.v. PC games.. NIet bij deze game dus. Een groot lag fest. En juist zeker niet alleen tijdens het rijden met Mako, dan lijkt het zelfs minder... Juist binnen en bij het lopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 03-12-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Darth Malak schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:13:
[...]

Ik heb een originele 360... is dus niets te tweaken... Mijn DVD drive (die trouwens onlangs is vervangen omdat m'n DVD drive kapot was) is CONTINUE aan het heen en weer baggeren... Zeer regalmatig framedrops, hickups, loading messages, etc...)...

@Darkshadow, dat is een design beslissinig die ik met geen mogelijkheid kan begrijpen van MS. Als de PS3 dan toch een groot voordeel heeft is dat hij muisstil is en geen last heeft van continue draaiende drive...

Maar buiten het irritante continue spinnen van de drive, heeft deze game ook nog eens last van het continue heen en weer seeken.... Of m'n nieuwe dvd drive is ALWEER bijna kapot.. :(

Verder zou een console staan voor gamen zonder framdrops... Dat is een voordeel t.o.v. PC games.. NIet bij deze game dus. Een groot lag fest. En juist zeker niet alleen tijdens het rijden met Mako, dan lijkt het zelfs minder... Juist binnen en bij het lopen.
één groot lagfest is bull, dan denk ik eerder dat je Xbox aan het kapotgaan is.

edit
ik heb overigens ook een originele, ongemodde xbox, maar ik hoor tijdens het spelen wel de dvd drive telkens heen en weer zoeken :P

[ Voor 5% gewijzigd door NiaX op 03-12-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Vreemd,

Ik heb echt nergens last van. Probeer het cache van je 360 eens leeg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja, de cache is game afhankelijk... Hij deed het vanaf dag 1 dat ik deze game speel (met dus een lege cache).. Maar ik zal het nog eens doen. Heb zolang als mogellijk gedaan over deze game maar ben nu toch volgens mij na zo'n 17 uur bijna bij het eind... gelukkig, ben ik daar weer vanaf.

MS zal vast nog wel 3 uur extra contect gaan aanbieden voor 20 euro... |:(

@Niax: Nee, is geen bull.... Van alle games die ik heb voor de 360 (zo'n 14) is er niet een die framedrops heeft.. Zeker niet zoals een PC game dat normaal heeft in deze game.

[ Voor 31% gewijzigd door Darth Malak op 03-12-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik heb ook behoorlijk last van lag en "loading" screens. Wat dat betreft is Mass Effect misschien wel het slechtste spel wat ik in mijn xbox heb gehad.

Toch heb ik sinds RE4 niet meer zo'n plezier in een spel gehad dus neem ik de technische problemen voor lief.

Maar slecht is het wel uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Toch vreemd hoor. Ik heb echt nergens last van. Af en toe staat er loading als ik van ruimte naar ruimte ga. Het texture popup neem ik ook voor lief. Het enige waar het me erg opvalt is als ik naar het squad menu ga....

Hij kan niet aan Oblivion tippen voor mij. Maar hij staat wel op een tweede plek denk ik voor beste game ooit. Wel persoonlijk dan he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik kan me dan weer helemaal niet storen aan die framedrops en laadmomenten, simpelweg omdat graphics voor mij een game niet maken of breken (mits het er niet al te brak uitziet). Het gaat om het verhaal en de beleving van het spel en dat is in mijn ogen in Mass Effect top. De main campaign is voor een rpg misschien wat aan de korte kant, maar als je het vergelijkt met andere titels op de markt dan is het weer een hoop. Het enige vervelende is dat het zo verschrikkelijk lang duurt om bij level 60 te komen, stomme achievements :(.

[ Voor 18% gewijzigd door DriveSand op 03-12-2007 18:21 . Reden: -knip- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je hiermee? Kan je de snelheid instellen van je DVD-lezer?
kbloem schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:45:
[...]

Die framedrops zitten in het spel. Ik moet zeggen ik heb hem gewoon op 12x draaien en het is niet heel aanwezig. Kan best dat het em in je 5x zit. Ik zou zeggen stel hem gewoon in op 8 keer. Mooie tussenweg en je kan zien of het minder wordt. Word alleen wel weer schroeven :9

Ik ben als Vanguard begonnen en na 10 uur opnieuw begonnen als soldier. Je kan namelijk als je de game uitgespeeld hebt bepaalde abilities toevoegen aan de vanguard. Standaard kan een vanguard geen sniper of assaultrifle gebruiken. Als je met beide guns 150 kills gemaakt hebt unlock je deze voor andere classes. De beste manier om dat te doen is dus met een soldier beginnen.

Ik ben nu soldier en best een brave jongen. Ga hem hierna met een gigantische vanguard bitch spelen. Even de biotics misbruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:10:
Wat bedoel je hiermee? Kan je de snelheid instellen van je DVD-lezer?

[...]
Alleen als je een BenQ drive hebt en daar een mod op uitvoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik heb die haperingen vooral in de Citadel, maar het verschilt per keer dat ik het speel lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb eigenlijk nog helemaal geen last gehad van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel tearing gezien in de Citadel, maar niet in storende proporties..
De enige keer dat ik last heb gehad van grafische probleempjes is op planeten waar het sneeuwde en dat ik tegen zo'n grond worm aan het vechten was, de framerate was soms te laag om normaal te vechten..

Maar net Mass Effect voor het eerst uitgespeeld..
Tegen het einde van het spel had ik een beetje een ''dit is te vergelijken met Advent Rising'' gevoel, grafisch en verhaal technisch vergelijkbaar..

Maar goed, op naar de 2e maal uitspelen op de evil manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11
Ik ben ook begonnen en het bevalt mij tot nu toe wel, zeker met een vrouw als soldier O+
Eindelijk is een actie spel met wat meer dialoog. d:)b

Ga nu maar even verder spelen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik ben net 2,5 uur bezig, heb nog wat moeiete met mijn weg te volgen in die citadel, ik heb net die Quarian babe opgepikt :P

Ik heb een vraagje over de sniper rifle. Zodra ik inzoom, wordt mijn personage ineens dronken en kan geen fatsoenlijk schot losen. Is er een manier om de boel stil te houden (ik heb het idee dat crouching niet helpt) of gaat dat ook met experience??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Martin-S schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:31:
Ik ben net 2,5 uur bezig, heb nog wat moeiete met mijn weg te volgen in die citadel, ik heb net die Quarian babe opgepikt :P

Ik heb een vraagje over de sniper rifle. Zodra ik inzoom, wordt mijn personage ineens dronken en kan geen fatsoenlijk schot losen. Is er een manier om de boel stil te houden (ik heb het idee dat crouching niet helpt) of gaat dat ook met experience??
Dat is idd verschrikkelijk irritant. Je kan er een schot mee lossen als je de sticks niet beweegt en een goed moment uitkiest(er zit een zekere regelmaat in) en het wordt beter als je de stability en accuracy van je wapen verbeterd. Maar het meest nuttig is punten stoppen in de sniper rifle skill tot je assination unlocked. Met die ability doe je meer schade en veel belangrijker, je sniper rifle is in een keer fatsoenlijk te besturen...

[ Voor 5% gewijzigd door Haijo op 12-12-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, ik word nu zo ziek van dit spel.
spoiler:
Ik ben nu bij matriarch Benezia, na de 2e dialoog. Saren heeft haar wil weer overgenomen en je moet weer vechten tegen haar mannetjes. Maar ik ben na een paar seconden dood.. gevolg: hele dialoog opnieuw volgen. Kunnen ze niet bedenken dat dat VRE-SE-LIJK irritant is. Nu echt al 4x opnieuw gedaan en ik erger me er dood aan. Doet echt flink afbreuk aan het spel voor mij. Bah.

En ik speel op easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:13:
spoiler:
Ik ben nu bij matriarch Benezia, na de 2e dialoog. Saren heeft haar wil weer overgenomen en je moet weer vechten tegen haar mannetjes. Maar ik ben na een paar seconden dood.. gevolg: hele dialoog opnieuw volgen. Kunnen ze niet bedenken dat dat VRE-SE-LIJK irritant is. Nu echt al 4x opnieuw gedaan en ik erger me er dood aan. Doet echt flink afbreuk aan het spel voor mij. Bah.

En ik speel op easy.
Dat moeten skippen van die dialogen is wel vervelend idd. Maar zo kun je nog wel andere keuzes maken in de dialogen als je dat zou willen. Maar ik ben het wel met je eens hoor. :)

Maar zo lastig is het spel toch niet. Zeker niet op easy toch? Gewoon goed het overzicht houden door het spel te pauzeren door de linker en rechter buttons te gebruiken en ook gebruik maken van je krachten en die van je teamgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja het is me nu gelukt. Had zelf een paar domme dingen gedaan (verkeerde armor gekozen, zonder biotic protection) maar dat dekking zoeken gaat bij mij ook niet altijd even soepel. Als ik snel weg wil rennen blijft ie soms nog "haken" aan een muur ofzo. Voor de rest is het spel niet zo moeilijk indd (op easy dan).

Ik zat me net wel even op te winden zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:13:
spoiler:

En ik speel op easy.
Dat stukje heb ik mij ook gigantisch geïrriteerd, op een gegeven moment ben ik maar weer terug gegaan naar de Normandy en de side quests gedaan tot ik een veel hoger level was.

• nFo
Het viel mij op, dat wanneer met je wapen rond loopt.
Je dan links staat en rechts schiet zeg maar.
Als je begrijpt wat ik bedoel. :P

Kun je dat niet omdraaien ?

Verwijderd

Volgens mij heb je links in beeld sowieso meer ruimte, ongeacht je een wapen in je handen hebt.
Lijkt net of je character niet in het midden van het scherm staat.

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Character staat ook niet midden in het scherm. Net als de MAKO. Die ook niet voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 07:10:
Volgens mij heb je links in beeld sowieso meer ruimte, ongeacht je een wapen in je handen hebt.
Lijkt net of je character niet in het midden van het scherm staat.
Ja beetje weird, maar ik bedoel als rechts handige.
Ziet het een beetje raar uit, bij het schieten sta je altijd links van het wapen.

Nog een review van Tweakers: reviews: Mass Effect: special effects à la Star Wars :)

Wordt er nog snel wat aan die kleine bugs gedaan ?
Het zijn niet echt major bugs, maar toch een beetje jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 14-12-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Er komt sowieso nog downloadable content, dus misschien dat ze dan iets van de bugs meepikken en daar wat aan doen. Zelf heb ik gelukkig niet zo'n enorme aantallen qua lag en laadtijden. Alles loopt vrij lekker. Ik vind het wel jammer dat textures soms echt té traag laden...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoe skip je cutscenes bij mass effect?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij niet...
Je kunt wel speech snel skippen met X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Wat ik jammer vind in het speech skippen is dat je eigen keuzes pas halverwege de zin verschijnen. Soms druk je dus op X, de speech gaat verder, en automatisch geef je antwoord met het middelste antwoord wat je niet eens hebt gezien.

Bij de 2e playthrough wil ik echt niet al die onzin nog een keer lezen... maar wil wel mijn eigen antwoorden kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:47
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:26:
[...]

Dat moeten skippen van die dialogen is wel vervelend idd. Maar zo kun je nog wel andere keuzes maken in de dialogen als je dat zou willen. Maar ik ben het wel met je eens hoor. :)

Maar zo lastig is het spel toch niet. Zeker niet op easy toch? Gewoon goed het overzicht houden door het spel te pauzeren door de linker en rechter buttons te gebruiken en ook gebruik maken van je krachten en die van je teamgenoten.
Heb hier zelf ook mee lopen klooien. Heb van ellende (en frustratie) maar mijn savegame weggegooid om helemaal opnieuw te beginnen met een nieuw character. Het lukte gewoon echt niet. Om een of andere reden gewoon gelijk binnen een seconde of 5 game over.. Gelukkig maar een uurtje of 2 bezig geweest.

Jammer wat ik hoor alleen maar goeie geluiden over de game, maar echt gewoon niet lekker dat je niet verder komt dan. Dit had ik bij bv Oblivion niet en daar heb ik voor mijn gevoel meer free roaming dan bij Mass Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Laatst online: 16-07 17:25
Heb nu Mass Effect ook al 1 keer uitgespeeld, en ga na het lezen van het boek maar eens aan een 2de keer beginnen.
Maar er zijn mij nu enkele dingen opgevallen, begrijp me niet verkeerd, ik vind ut echt een topper niet normaal meer.....
Maar enkele dingen komen me wel erg bekend voor, namelijk:

De Krogan (Wrex): Lijkt best veel op de Klingons uit Star Trek, ook een genetische ziekte.
De Mass Gates: Heeft wat weg van de Star Gates uit Star Gate.
De Geth: Hebben wel wat weg van de Cylons uit Battle Star Galactica.
De Prothean: Zouden de Ancients kunne zijn uit Star Gate.

Mijn favo 3 SiFi series allertijden!!!!!
Doet me goed!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Dat hebben de makers ook toe gegeven. Ze hebben de beste elementen van alle sifi films gepakt en daar 1 spel van gemaakt. Dus het is inderdaad mogelijk dat je veel dingen terug ziet komen waarvan je denkt: "Dat heb ik eerder gezien"

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
SpEcTeR schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 05:16:
Heb nu Mass Effect ook al 1 keer uitgespeeld, en ga na het lezen van het boek maar eens aan een 2de keer beginnen.
Maar er zijn mij nu enkele dingen opgevallen, begrijp me niet verkeerd, ik vind ut echt een topper niet normaal meer.....
Maar enkele dingen komen me wel erg bekend voor, namelijk:

De Krogan (Wrex): Lijkt best veel op de Klingons uit Star Trek, ook een genetische ziekte.
De Mass Gates: Heeft wat weg van de Star Gates uit Star Gate.
De Geth: Hebben wel wat weg van de Cylons uit Battle Star Galactica.
De Prothean: Zouden de Ancients kunne zijn uit Star Gate.

Mijn favo 3 SiFi series allertijden!!!!!
Doet me goed!!!!
Wacht, de Klingons zijn een genetische ziekte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Laatst online: 16-07 17:25
Haijo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:20:
[...]

Wacht, de Klingons zijn een genetische ziekte?
Hebben een genetische ziekte.
In de Orignal Series, met Krik, waren het nog niet de super grote klingons als dat ze in de latere series zijn.
Is ergens een keer gekomen door een een genetische ziekte of virus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
Sjo uitgespeeld in 3 dagen. = 32 uur :P

Gespeeld met de standaard Soldier.
vanaf halverwege het spel met de standaard line-up van Liara en Tali.
Oftewel, full soldier, tech en biotic. Damn dat gaat lekker :)

Leuke Achievements:
Completionist: Complete the majority of the game
Tactician: Complete playthrough with shield damage greater than health damage
Paramour: Complete romance subplot
Scholar: Find all primary Alien: Council Races, Extinct Races and Non-Council Races codex entries
Charismatic: Resolved impossible situation with Charm or Intimidate

Heb tevens alle collectable's gehaald :)
En geen openstaande missies meer. Al heb ik er denk ik nog wel een paar gemist.
Echt zeer goed spel, met een goed verhaal.
Ga van de week voor de 2de keer beginnen met een Sentinel (met Assault rifle unlocked).
Nu op de Evil manier >:) en op hardcore (ipv normal).
edit:
Ok, toch stiekem niet, kwam er achter dat je ook opnieuw kon beginnen met je oude char @ je oude level :P dus speel nu met een lvl 49/50 Soldier @ hardcore vanaf t begin.
En ik moet zeggen, tis nog best lastig zo :P

Ik vraag me wel af wat voor downloadeble content er komt. Ik hoop echt op meer planeten en zwaardere missies :)

[ Voor 10% gewijzigd door LordMithril op 03-01-2008 21:33 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Haijo schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:36:
[...]

Dat is idd verschrikkelijk irritant. Je kan er een schot mee lossen als je de sticks niet beweegt en een goed moment uitkiest(er zit een zekere regelmaat in) en het wordt beter als je de stability en accuracy van je wapen verbeterd. Maar het meest nuttig is punten stoppen in de sniper rifle skill tot je assination unlocked. Met die ability doe je meer schade en veel belangrijker, je sniper rifle is in een keer fatsoenlijk te besturen...
Heb gelezen dat de accuracy van vooral sniper rifles en assault rifles toenemen als Shepard gebukt loopt en zeker als Shepard op zijn/haar hielen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
DingieM schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:17:
[...]

Heb gelezen dat de accuracy van vooral sniper rifles en assault rifles toenemen als Shepard gebukt loopt en zeker als Shepard op zijn/haar hielen zit.
Bukken helpt zeker en wat op zijn hielen betekent? Stilstaan en bukken mss?

Wat vooral helpt is mods toevoegen die stability verhogen en je snipers selecteren op accurucy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben nu zelf ook wat Mass Effect aan het spelen. Jammergenoeg niet veel kunnen spelen de laatste dagen, maar na 5 uur speeltijd ben ik de citadel uit en vertrokken met mijn schip. Wat heerlijk veel quests waren er toch in de citadel _/-\o_. Jammergenoeg waren de batterijen van men controller leeg, vanavond wat andere gebieden gaan verkennen, kijk ernaar uit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Boeboe schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:29:
Ben nu zelf ook wat Mass Effect aan het spelen. Jammergenoeg niet veel kunnen spelen de laatste dagen, maar na 5 uur speeltijd ben ik de citadel uit en vertrokken met mijn schip. Wat heerlijk veel quests waren er toch in de citadel _/-\o_. Jammergenoeg waren de batterijen van men controller leeg, vanavond wat andere gebieden gaan verkennen, kijk ernaar uit :)
Maak je borst maar nat dan, want ik kwam ook een hele zooi goed verborgen side-quests tegen. Zo waren er her en der terminals met verborgen boodschappen die nog voor wat vermaak zorgden. Gisteravond kwam ik zelfs met stom toeval bij een quest door wat willekeurig te exploren, die vervolgens nog een leuk follow-upje had.

Al met al een prachtige game die goed is voor aardig wat uurtjes speelplezier. Wat mij betreft is de game met name zo goed vanwege de filmische sfeer en minder vanwege de RPG elementen. Wat RPG betreft is toch maar een lite-dosis (zo was KotOR daar beter in), maar het hele pakketje is wel briljant vormgegeven en gepresenteerd. Sterker nog, dit was voor mij de systemseller en tot nu toe heb ik zeker geen spijt gehad (begin zelfs zin te krijgen in een 2e sessie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15
Ik wil zooooo graag weer Mass Effect spelen ;(

Maar durf het echt niet meer te kopen :/ bang dat ik weer zo'n "bad media" dvdtje krijg. Vorige keer nog net kunnen teruggeven... komt dit probleem nog vaak voor :? Vorige keer zóveel vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Cleetje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:28:
[...]
Al met al een prachtige game die goed is voor aardig wat uurtjes speelplezier. Wat mij betreft is de game met name zo goed vanwege de filmische sfeer en minder vanwege de RPG elementen. Wat RPG betreft is toch maar een lite-dosis (zo was KotOR daar beter in), maar het hele pakketje is wel briljant vormgegeven en gepresenteerd. Sterker nog, dit was voor mij de systemseller en tot nu toe heb ik zeker geen spijt gehad (begin zelfs zin te krijgen in een 2e sessie).
Dat verklaart misschien waarom ik hem zo goed vind. De 360 system-seller waren voor mij de Japanse RPG's die uitgebracht werden/zullen worden. Ik heb een hekel aan Westerse rpg's (bijna alle rpg fans kiezen ofwel voor de Westerse zijde of voor de Oosterse zijde blijkbaar :p), maar Mass Effect bevalt me tot nu toe verassend goed. Misschien wel omdat er ook die typische jrpg elementen inzitten die het verkennen de moeite maken (de minigames en verzamelmissies zoals bv het scannen van de keepers) en de zeer goed uitgewerkte personages.
De laatste Westerse RPG waarvan ik genoten heb was Anachronox, Mass Effect is een nieuwe in het lijstje :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik ben nu net met Mass effect begonnen, maar ben alles nog een beetje aan het uitvogelen.
Bij mij mislukt de Dycrypt telkens, ik zie een schermpje verschijnen, met bijvoorbeeld
Key A gehighlight, maar als ik er dan op druk krijg ik standaard encryption failed.
En dan krijg ik hem alleen maar open door 35 bio-gel er voor neer te tellen .

Vraag me ook af of het mogelijk is me twee squad mates ofzonderlijk van elkaar naar voren te sturen.
Want nu als ik een plaats aangeef gaan ze er beiden naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KunDun schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:33:
Ik ben nu net met Mass effect begonnen, maar ben alles nog een beetje aan het uitvogelen.
Bij mij mislukt de Dycrypt telkens, ik zie een schermpje verschijnen, met bijvoorbeeld
Key A gehighlight, maar als ik er dan op druk krijg ik standaard encryption failed.

Vraag me ook af of het mogelijk is me twee squad mates ofzonderlijk van elkaar naar voren te sturen.
Dat knopjes rammen is even wenen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

KunDun schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:33:

Waarschijnlijk ben je dan net te laat, je moet nl wel tijdig drukken. Wees gerust, daar heb ik ook flink aan moeten wennen in den beginne: gewoon ff snel saven voor je begint en reloaden als je failt. De volgende dag ben je al aardig gewend dat t reloaden nauwelijks nodig is.

Holy damn, net de game uitgespeeld en hij is echt briljant. Gewoon een enorm goede interactieve film, ik kan niet anders zeggen (ook heerlijk geluid btw). Bij deze staat hij op #2 van mijn beste game ooit, #1 zal altijd wel Fallout blijven (toegegeven, dat is ook deels sentiment). Dit zijn dan ook tevens de enige games die het vernoemen/nummeren waard zijn, daar ben ik nogal streng in :)

Zow, dan kan ik nu weer een aantal andere games uit de kast pakken. Op zich heb ik enorm veel zin in een 2e run, maar dan ben ik weer dagen/weken verder, dus dat stel ik nog even uit (er komt nog een kleine vakantie aan).

P.s. Wederom maakt BioWare zijn naam waar wat mij betreft. Met uitzondering van Jade Empire kan ik geen matige game van ze noemen, laat staan slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Thomaszki schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:40:
Ik wil zooooo graag weer Mass Effect spelen ;(

Maar durf het echt niet meer te kopen :/ bang dat ik weer zo'n "bad media" dvdtje krijg. Vorige keer nog net kunnen teruggeven... komt dit probleem nog vaak voor :? Vorige keer zóveel vastlopers gehad.
hm, ik krijg hier ook af en toe problemen mee :|
Wel gewoon goed kunnen uitspelen, en nu bezig voor de 2de keer maar al wel weer een paar keer eruit gegooid of vast gelopen. Hielp altijd wel om ff cd eruit te halen en "af te stoffen".

* LordMithril hoopt dat ie iig een 2de keer spelen eruit haalt. Daarna koop ik em desnoods wel opnieuw. issie wel waard _o_

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15
LordMithril schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:08:
[...]

hm, ik krijg hier ook af en toe problemen mee :|
Wel gewoon goed kunnen uitspelen, en nu bezig voor de 2de keer maar al wel weer een paar keer eruit gegooid of vast gelopen. Hielp altijd wel om ff cd eruit te halen en "af te stoffen".

* LordMithril hoopt dat ie iig een 2de keer spelen eruit haalt. Daarna koop ik em desnoods wel opnieuw. issie wel waard _o_
Nou had ik mijn 1ste run maar gehaald... heb 2 uurtjes kunnen spelen en toen deed de dvd het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

DVD voorzichtig weer oppoetsen met tandpasta heeft mij door de 2 keer media errors geholpen :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
HeatWave schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:05:
DVD voorzichtig weer oppoetsen met tandpasta heeft mij door de 2 keer media errors geholpen :).
Let hiermee op, en doe het echt alleen maar als je van de fabrikant geen nieuwe CD meer kunt krijgen. Waarom? Omdat je met tandpasta polijst, en dus als het ware ipv de grote krassen een heel woud aan microkrasjes maakt. Het kan inderdaad dat de DVD daarvan beter wordt; het licht valt weer in de gaatjes van de laser, maar het kan ook zeker dat je hem 100% molt hiermee. Weinig druk en weinig tandpasta dus, en een erg zachte brillendoek. Als je het al gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Zo, gisteren de Feros missie afgemaakt + alle sidequests!
Dit spel is echt GE-WEL-DIG!
Gisteren gewoon 5 uur non stop gespeeld, en vanavond weer.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Gister Feros weer gedaan in mn 2de run through.
Speel nu @ hardcore met mn oude character @ lvl 56 en dat is te merken aan mn vijanden.
Ben echt blij dat ze er geen ammo in hebben gedaan. close combat vuur gevechten zijn op dit niveau gewoon de trigger overhalen en pas aan t einde weer eens loslaten :D
Zelfs met de sniper hadden de thorian creepers 2 schoten nodig (Spectre sniper X @ max dmg en explosive ammo). Maar ik moet zeggen, het speelt nog steeds lekker weg :)

Ben nu zelfs met een lijstje bezig om op te schrijven waar ik al ben geweest zodat ik geen 1 missie ga missen. Ik moet en zal de lvl 60 achievement halen en de quarian en asari ook :P
Nog ongeveer 15 tot 20 uur spelen en dan kan ik aan mn 3rde run beginnen met een biotic >:)
Dit spel verslavend? welnee, lijkt maar zo.

Wel vreemd btw, ik ga deze run voor renegade. Aan het einde van Feros geef ik die meid een nekschot (tja colonists waren toch ook al dood O-) ) en ik krijg er gewoon geen Regegade punten voor 8)7
Krijg tevens ook geen geld meer maar dat komt meer omdat ik 99999999 credits heb (kan een 9 missen ergens :+ )

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Laatst online: 07:20

RKD

Damn hoe kom je aan zoveel geld? goed ik ben nu pas level 10 ongeveer (uurtje of 7-8 gespeeld, ik praat met veel mensen) maar kan niet zeggen dan ik barst van het geld. Verkopen jullie soms alles weer of is er een soort trade mogelijkheid?

Verder moet ik zeggen dat het spellen me enorm boeid, KotoR 1 en 2 heb ik ook gespeeld en die bevielen me ook erg goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 11-09 00:02
WoW. Ik wordt helemaal lekker gemaakt voor Mass Effect. Helaas is mn xbox voor een paar weekjes weg, gisteren opgehaald. Hopelijk duurt het tegenwoordig niet al te lang. Ik moet assasins creed en cod4 nog uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RKD schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 08:56:
Damn hoe kom je aan zoveel geld? goed ik ben nu pas level 10 ongeveer (uurtje of 7-8 gespeeld, ik praat met veel mensen) maar kan niet zeggen dan ik barst van het geld. Verkopen jullie soms alles weer of is er een soort trade mogelijkheid?

Verder moet ik zeggen dat het spellen me enorm boeid, KotoR 1 en 2 heb ik ook gespeeld en die bevielen me ook erg goed.
Gewoon alles oppakken wat je kunt.
Vooral later in het spel als je betere wapens en upgrades krijgt die weer meer waard zijn, welke je niet nodig hebt kun je verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Tja, heel simpel eigenlijk.
Zoals ik al zei, zit in mn 2de run door t spel met hetzelfde character. Betekend dat je alles mee neemt.
En als je de goede guns hebt hoef je bijna geen geld meer uit te geven en kan je vrijwel alles verkopen.
Speel al een tijd met de beste guns in t spel (Spectre X series) en met (naar mijn idee) de beste addons en ammo. Dus tja.
Ook krijg ik inmiddels niet misselijke bedragen voor mn vijanden en mn survey's. in de 10K per Geth en in de 100K voor een mineral survey :P dus jah dan zit je snel op de zoveel miljoen :+
Voelt alleen zo vreemd als je dan een missie doet voor een NPC en ze bieden je 500 creds aan als reward. Zeker als je ze daarna naar 750 chanteert O-)
Maar ach, heb wel genoeg om te doen atm. Enige reden dat ik al die missies doe is om de lvl 60 te halen en de achievements voor quarian en asari :Y)

Nog leuk daarnet. Was bezig met een thresher maw, beest komt precies onder me terecht..
MAKO bijna kapot. Dus ik snel ff weg en repairen. Zie ik op de radar dat dat beest gewoon blijft hangen en niet meer wegduikt >:)
Toen maar met de sniper afgemaakt. 1700+ XP _o_ sniper ftw (krijg voor een assault rifle kill 350+ voor een sniper 950+ ) _o_

Kan niet wachten op de nieuwe content. Jammer dat daar nog niks van bekend is ;(
Binnen kort de boeken maar eens halen ergens.

[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 12-01-2008 16:42 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

ja leuk spel. Is weer wat anders.. Heb hem vannacht de hele tijd gespeeld.. Maar ik kan die ene vrouw niet vinden die op een planeet zou zijn.. Ik zie die bunker... met snipers.. maak alles af ga die hangar binnen kijk in alle kamers.. maar geen meid die ik moet zoeken voor de mainquest..

Waar o waar is ze?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Stronkie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:17:
ja leuk spel. Is weer wat anders.. Heb hem vannacht de hele tijd gespeeld.. Maar ik kan die ene vrouw niet vinden die op een planeet zou zijn.. Ik zie die bunker... met snipers.. maak alles af ga die hangar binnen kijk in alle kamers.. maar geen meid die ik moet zoeken voor de mainquest..

Waar o waar is ze?:)
Welke planeet is dat? Bedoel je soms die Dr 'Tsonie? oid ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Heel toffe game maar ligt het aan mij of is de balans behoorlijk zoek?
Ben nu met de 2e run bezig op hard (zoiets, 1 stap hoger dan normal) als soldier met lift als extra skill. Ik knal overal vrolijk doorheen maar plots kwam ik een groep vijanden tegen in de hoofdmissies waar ik met geen mogelijkheid doorheen kwam, even op normal gezet na een dik uur proberen, vijanden gesloopt en dan weer op hard verder, en knal weer soepeltjes overal doorheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja dat is haar naam.. Een van de eerste missies die je moet doen als je de citadel verlaten hebt...

Tevens heb ik problemen met de volgende missies

* een fan die je steeds lastig valt
* een reporter die wel erg personelijk word
* Een maan trainingcamp waarbij de VI op hol geslagen is
* Scanners op de citadel (moet er nog 2 geen idee waar)

Tevens zijn er tientallen unique items te koop... Hebben ze allemaal nut.... (ik ben nu met die missio op onze eigen vertrouwde maan bezig.. Eerste twee Silo's geen probleem.. Maar dan... de laatste Homeless...

Iemand enige tips hier voor... En vergeet ze niet in spoilers te zetten :)

Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
zo, eerste keer uitgespeeld :) Het enige waar ik echt moeite mee had was die Matriarch te verslaan en die sidequest op de maan, dat was gewoon pure luck had ik het idee. Verder wel een tof spel, beetje kort perhaps.

[ Voor 8% gewijzigd door ravenger op 21-01-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat bij vele scenes ik zon vage zwarte plekken zie percies zwarte sneeuw op iemand zijn gezicht ? Gebeurt meestal op de plaats van de schaduw. Mijn dvd speler doet wel raar, gebeurd vaak dat hij percies ergens vastzit ofzo raar geluid maakt en dan kan hij de disc niet meer lezen, haal ik em eruit en er terug in en werkt altijd terug, is dit normaal ? 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb de maan gehaald.. Gewoon heel sneaky steeds saven.. Zit nu op een ijs planeet of zo..

Heb landlines, en power core hersteld nu op zoek na die dame die ik volgens mij op die andere planeet ook moest zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Spel begint nu irritant te raken. Op mijn tweede playthrough hardcore gespeeld (wilde 1000 gamerpoints / het icoontje, je weet het wel..)

Ben ik op ongeveer 80% van de game, krijg ik de Asari Ally achiement. Echter de Quarian Ally bleef weg. Wat vreemd is , omdat je de Quarian eerder krijgt dan de Asari, en ik beide hele spel heb gebruikt zonder uitzondering. Dus ik nog wat sidequests gedaan, maar bleef weg. Nou ja, verder dan maar. Spel uitgespeeld voor de 2e keer. Geen Quarian Ally gekregen. Kan ik mee leven, echter hij unlocked de 'Finished on Hardcore' achievement ook niet. Snap er niets van. Beide hele game gebruikt, slechts 1 achievement. Hele spel lang Hardcore en nooit gewisseld van modus, geen achiement 8)7

Nu heb ik hem 2x uitgespeeld, en moet ik, om alle achiements te halen, nog 3x uitspelen met alle sidequests erbij. Dat kan natuurlijk niet.. dus nu spel maar in een hoek geknikkerd.

Overigens vind ik het zelf jammer dat de dialoog met sovereign zo kort duurt. Erg vet gedaan, hadden meer scenes van in gemogen. Al met al zeer goed spel. Heb me niet geergerd aan het texture laden.
Wel aan het ontbreken van autosaves (gebeurt echt te weinig), en sommige Mako missies waar de Thresher Maw gewoon onder je Mako spawnt 5x achter elkaar voor 5 instagibs.

Toch was het RPG gedeelte een beetje weg in Mass Effect. Equipment is nutteloos, 1x in de 4-5 uur eens kijken of je wat nieuws hebt, de rest massaal verkopen, altijd 9999999 credits met beste gear. Mako missies gooien je totaal uit het verhaal en zijn erg slecht opgezet.. er zijn zelfs punten waar je een anomaly vindt die 5 A4tjes text op je scherm gooit - beetje jammer. Ook is te zien dat alle sidequest planeten gewoon random-generator maps zijn. Mis een beetje het RPG effect waar nog wel eens complete dorpen, outposts en steden ergens staan waar je wat quests op kan pakken. Romancing was niet goed uitgewerkt. Ik praat na iedere missie met alle characters, en na 3 missies denken 2 van mijn teamgenoten dat ik wat wil, en moet ik kiezen, terwijl ik geen van beide wil en gewoon achtergrond verhaal wilde lezen. Kan nog honderden andere punten van kritiek noemen, maar blijft een erg goed spel.

Wachten blijft op deel 2 en 3...
Is het normaal dat bij vele scenes ik zon vage zwarte plekken zie percies zwarte sneeuw op iemand zijn gezicht ? Gebeurt meestal op de plaats van de schaduw.
Dit zie ik ook, met name goed zichtbaar in sommige liften. Lijkt normaal te zijn, heb dit in 100% van de gevallen. Heb ook in 2 playthroughs ongeveer 4 disc read errors gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Dantar op 21-01-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Stronkie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:01:
Ik heb de maan gehaald.. Gewoon heel sneaky steeds saven.. Zit nu op een ijs planeet of zo..

Heb landlines, en power core hersteld nu op zoek na die dame die ik volgens mij op die andere planeet ook moest zoeken
Volgens mij bedoel jij als 1e dame een andere, namelijk 1tje van een side missie die je in de embassy lounge kan op halen (van een asari vrouwtje, haar zus is ontvoerd ofzo, en die moet je ergens redden uit een bunker.)

spoiler:
Die was bij mij ook beetje raar, ze was in 1 keer dood, en daardoor was dat vrouwtje op de embassy blij want dan kon die zus haar reputatie niet meer schaden. toch weer wat leuke upgrades aan overgehouden dmv charm :)

spoiler: Dr_Tsoni
Die Dr 'Tsoni (Liara) die zit op een soort rode planeet waarbij je eerst een eindje moet rijden/vechten voordat je bij de basis komt waar ze zit. Gezellig tussen wat Prothean Ruins :)

[ Voor 12% gewijzigd door RKD op 21-01-2008 22:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
RKD schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:31:
[...]

Volgens mij bedoel jij als 1e dame een andere, namelijk 1tje van een side missie die je in de embassy lounge kan op halen (van een asari vrouwtje, haar zus is ontvoerd ofzo, en die moet je ergens redden uit een bunker.)

spoiler:
Die was bij mij ook beetje raar, ze was in 1 keer dood, en daardoor was dat vrouwtje op de embassy blij want dan kon die zus haar reputatie niet meer schaden. toch weer wat leuke upgrades aan overgehouden dmv charm :)

spoiler: Dr_Tsoni
Die Dr 'Tsoni (Liara) die zit op een soort rode planeet waarbij je eerst een eindje moet rijden/vechten voordat je bij de basis komt waar ze zit. Gezellig tussen wat Prothean Ruins :)
Als je bezig bent met landlines kan het maar 1 ding betekenen, en dat is dat je op Noveria zit, op zoek naar Matriarch Benezia. Als je haar eenmaal tegenkomt, maak je dan maar op voor een wat intensiever gevecht ;)
Er is ook nog ene Helena Blake die je vraagt om 2 concurrent-misdaad syndicaten op te ruimen. Op het einde kom je haar tegen en kun je de keuze maken uit haar reward meenemen...of de rest en haar afknallen!!! 8) Helena Blake quest wordt geinitieerd door haar bij de Financial district tegen te komen en/of bij C-sec administratie een computer te kraken, want ze wordt in de gaten gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Mutatie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:24:
Heel toffe game maar ligt het aan mij of is de balans behoorlijk zoek?
Ben nu met de 2e run bezig op hard (zoiets, 1 stap hoger dan normal) als soldier met lift als extra skill. Ik knal overal vrolijk doorheen maar plots kwam ik een groep vijanden tegen in de hoofdmissies waar ik met geen mogelijkheid doorheen kwam, even op normal gezet na een dik uur proberen, vijanden gesloopt en dan weer op hard verder, en knal weer soepeltjes overal doorheen 8)7
Het ligt helemaal aan jou.
Soms worden goede en afwijkende taktieken tegen je gebruikt die je anders moet aanpakken.
Alles riekt ernaar dat je een simpele taktiek gebruikt en niks anders.
Aanpassen aan omstandigheden helpt je altijd.

Welke missies precies? En welk equipment gebruik je? Alle equipment en ammo die je tegenkomt is er niet voor niets. Ammo die voor een deel door shields heengaat zijn uitermate handig tegen tegenstanders met veel shields. En radioactive ammo is geschikt om te schieten op biotics en/of techies, omdat radioactive ammo de cooldown time van de tegenstanders negatief beinvloed ;)

Het spel zit tactisch erg goed in elkaar, ligt aan de speler om dat te benutten, of achterwege te laten...

En wat moeilijkheidsgraad bedoel je waarschijnlijk Veteran, dat is 1x hoger dan Normal.
Of je hebt Veteran uitgespeeld en bezig met de unlockte Hardcore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
DingieM schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:55:
[...]

Het ligt helemaal aan jou.
Soms worden goede en afwijkende taktieken tegen je gebruikt die je anders moet aanpakken.
Alles riekt ernaar dat je een simpele taktiek gebruikt en niks anders.
Aanpassen aan omstandigheden helpt je altijd.

Welke missies precies? En welk equipment gebruik je? Alle equipment en ammo die je tegenkomt is er niet voor niets. Ammo die voor een deel door shields heengaat zijn uitermate handig tegen tegenstanders met veel shields. En radioactive ammo is geschikt om te schieten op biotics en/of techies, omdat radioactive ammo de cooldown time van de tegenstanders negatief beinvloed ;)

Het spel zit tactisch erg goed in elkaar, ligt aan de speler om dat te benutten, of achterwege te laten...

En wat moeilijkheidsgraad bedoel je waarschijnlijk Veteran, dat is 1x hoger dan Normal.
Of je hebt Veteran uitgespeeld en bezig met de unlockte Hardcore...
Inderdaad, Veteran.
Mwah, simpele taktiek, kweenie.
De missie weet ik niet meer, ik dacht eentje op Feros.
Ik reageer gewoon op wat er gebeurd, komt er een vijand op me af rennen smijt ik lift tegen hem aan, gebruik verder alle skills, shield regen, sabotage, shield, teamleden sturen waar nodig enz enz.
Ik gebruik ook altijd de beste equipment in m'n inventory. Alleen ammo geef ik weinig specifiek aandacht, neem meestal de algemeen beste ammo, mischien toch maar eens proberen in lastige situaties. :P

Maar ik vind het niet erg hoor, het is een erg goede game en zoiets geeft wel de uitdaging haha.
Alleen wel veel te kort...

Het ging ook best vreemd, ik had gesaved, wou paar dagen later verder en zat direct in dat gevecht vast terwijl ik me niet herriner dat ik een gevecht in zicht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Op Feros zijn er wat uitdagingen, maar ligt ook met wat je speelt.
Zeker die Krogan, als ze te dichtbij komen wordt het wel moeilijk. Armor uitbreiden met physics protection helpt daarbij wel.
Ook tegen Krogan helpt schieten met ammo die door shield heengaan, en daarnaast met toxic ammo of incendiary ammo.

Ik ben begonnen op hardcore en nieuw karakter gemaakt. Echt stuk moeilijker, en het lijkt alsof de tactiek van de tegenstanders anders is...ze komen vaker in groepjes op me afstormen en dan is het kielekiele! Vaker uit gebouw moeten rennen opdat me kameraden dan weer health hadden...en dan weer poging doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

DingieM schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:36:
[...]

Als je bezig bent met landlines kan het maar 1 ding betekenen, en dat is dat je op Noveria zit, op zoek naar Matriarch Benezia. Als je haar eenmaal tegenkomt, maak je dan maar op voor een wat intensiever gevecht ;)
Er is ook nog ene Helena Blake die je vraagt om 2 concurrent-misdaad syndicaten op te ruimen. Op het einde kom je haar tegen en kun je de keuze maken uit haar reward meenemen...of de rest en haar afknallen!!! 8) Helena Blake quest wordt geinitieerd door haar bij de Financial district tegen te komen en/of bij C-sec administratie een computer te kraken, want ze wordt in de gaten gehouden ;)
Maar ik wil geen credits.. Ik wil.....

N/M....... Ik moet zeggen de voice cast is echt wel te pruimen.. :)... Ik loop met angelina Jolie rond als een vrouwelijke sheppard.. :) Tevens idd die meid hierboven... Dat is Martina Sirtis.. Deanna Troi uit the Next generation :) Lol. Ook heb ik Murdock al gehoord en natuurlijk Lance "alien" hendrikson (of zo iets)...

Ik loop nu ook tegen het volgende aan.. Ik heb een bom vol aan credits.. maar nog bout aan gear...
Weet iemand voor mij een lijstje te vinden waar je het beste wat kunt kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
In de Citadel heb je in The Wards->Market 1 Salarian die non-human armor en normal items verkoopt. Ook in The Wards->Med clinic en dan helemaal naar de andere kant lopen heb je ook een markt.
Voorts in de Financial district staat zo'n roze wezen (enkindlers?) als verkoper.

Gouden tip is om licenties te kopen, daarvan kan je eigen verkoper op je schip in het laadruim zelf de zeer goede items halen gebaseerd op de licenties. Koop alle licenties die je kunt vinden, die zijn maar paar honderd credits dus daarvan is alles te kopen.
Elke keer dat je naar de Citadel vliegt zal je eigen verkoper zijn assortiment omwisselen, dus het is zaak voldoende aantal keren de Citadel te bezoeken!
Maar dat legt-ie vanzelf uit, praten met die vent!
Op den duur kun je Spectre gear kopen, bijv. assault rifles die 340+ damage doen. Zulke items kosten wel 300k credits en meer.

Ik had ook paar miljoen, maar na het upgraden van me hele teampje met spectre gear zat ik ineens "maar" op 500k...

Je kunt ook gokken in de Flux!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
DingieM schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:46:
In de Citadel heb je in The Wards->Market 1 Salarian die non-human armor en normal items verkoopt. Ook in The Wards->Med clinic en dan helemaal naar de andere kant lopen heb je ook een markt.
Voorts in de Financial district staat zo'n roze wezen (enkindlers?) als verkoper.

Gouden tip is om licenties te kopen, daarvan kan je eigen verkoper op je schip in het laadruim zelf de zeer goede items halen gebaseerd op de licenties. Koop alle licenties die je kunt vinden, die zijn maar paar honderd credits dus daarvan is alles te kopen.
Elke keer dat je naar de Citadel vliegt zal je eigen verkoper zijn assortiment omwisselen, dus het is zaak voldoende aantal keren de Citadel te bezoeken!
Maar dat legt-ie vanzelf uit, praten met die vent!
Op den duur kun je Spectre gear kopen, bijv. assault rifles die 340+ damage doen. Zulke items kosten wel 300k credits en meer.

Ik had ook paar miljoen, maar na het upgraden van me hele teampje met spectre gear zat ik ineens "maar" op 500k...

Je kunt ook gokken in de Flux!!
Het wisselen van inventory van je persoonlijk verkoper is volgens mij niet gebonden aan de citadel.
Als je op elke grote locatie even buit je schip gaat wandelingetje maakt, misschien met iemand praat en terug komt dan heeft hij een andere inventory.

Wat ook helpt als je terugkomt van de je wandelingetje net voordat je met die verkoper praat even je game saved. Nu veranderd zijn inventory elke keer dat je die savegame laad. Het duurt even maar op die manier heb je vanzelf je ColossusX en Spectre X gear bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

praten met dat mannetje.... check.. Ja ik krijg idd andere Items... Maar ik heb voor mezelf er niet veel aan daar er nog niet echt lekker lightarmour , pistol en ander bionic spul te krijgen is.

Tevens wat me wel begint te irriteren is elke keer maar weer het hele schip rond te bazuinen om te kijken of ik weer met mijn crew kan praten.... Heeft het zin om in je schip bij je shuttlebay je mede team leden al te bevooraden.... Tevens nog een vraag is.. Is mijn inv onuitputtelijk... En klopt het dat wat je kunt kopen bij de vendors gekoppeld is aan je Level....

Nog een vraag is.. Ik kan met mijn shepperd alleen maar pistolen gebruiken en light armour.. Is er een mogelijkheid dat ik de rest van de wapens ook kan gebruiken.. Ik vind nl het pistooltje nou niet echt indrukwekkend...

Andere vraag. Die powers die ik hen.. Zit niet echt wat leuks tussen waar ik wat aan heb.. Ik gebruik eigenlijk alleen het schild... Mijn team mates zullen hun powers wel gebruiken.. Maarja

Nou 4 dagen spelen kan ik maar 1 ding zeggen.. Het vervolg ga ik zeker halen.. Maar ik hoop wel dat ze de kleine bugjes of vervelendheden (grootste is wel in galactic map niet je missies kunnen kijken of selecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Stronkie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:44:
praten met dat mannetje.... check.. Ja ik krijg idd andere Items... Maar ik heb voor mezelf er niet veel aan daar er nog niet echt lekker lightarmour , pistol en ander bionic spul te krijgen is.

Tevens wat me wel begint te irriteren is elke keer maar weer het hele schip rond te bazuinen om te kijken of ik weer met mijn crew kan praten.... Heeft het zin om in je schip bij je shuttlebay je mede team leden al te bevooraden.... Tevens nog een vraag is.. Is mijn inv onuitputtelijk... En klopt het dat wat je kunt kopen bij de vendors gekoppeld is aan je Level....

Nog een vraag is.. Ik kan met mijn shepperd alleen maar pistolen gebruiken en light armour.. Is er een mogelijkheid dat ik de rest van de wapens ook kan gebruiken.. Ik vind nl het pistooltje nou niet echt indrukwekkend...

Andere vraag. Die powers die ik hen.. Zit niet echt wat leuks tussen waar ik wat aan heb.. Ik gebruik eigenlijk alleen het schild... Mijn team mates zullen hun powers wel gebruiken.. Maarja

Nou 4 dagen spelen kan ik maar 1 ding zeggen.. Het vervolg ga ik zeker halen.. Maar ik hoop wel dat ze de kleine bugjes of vervelendheden (grootste is wel in galactic map niet je missies kunnen kijken of selecteren).
Zoals eerder aangeven is moet je licenties kopen voor die kerel zodat hij ook betere spullen kan verkopen. Tegelijkertijd is het aanbod inderdaad afhankelijk van het level waar je op zit i.i.g. tot level 50 daarna houdt het op. Je inventory is niet on uitputtelijk je kan max 250 dingen mee slepen (geloof ik of een dergelijk getal)

Vraag 2
De wapens die je kunt gebruiken zijn afhankelijk van de class die je hebt gekozen, maar elk wapen heeft z’n voordelen en met een fatsoenlijk pistool kun je het spel net zo goed spelen als met een assault rifle.

Vraag 3
Powers worden beter naarmate je er meer punten insteekt en op die manier komen er ook niet powers vrij. En die kunnen best sterk zijn, lift en singularity zijn mijn persoonlijke favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja die twee gebruik ik ook.. Als eerste de shield..... Dan richten..... dan singularity .. dan met de anderen lift en een andere stasis geloof ik.. en Dan knal ik er zelf lift er overheen.

Verders kijk zie ik niet echt dat het veel schade dood aan mijn tegenstanders.. Ik zie nl niet veel wat er gebeurd....

Tevens is het idd jammer dat het spel niet vaker saved.. Ik heb die missie op die planeet waarbij je de alpha male moet doden, powercells moet vinden en water supply weer moet regelen )... drie x overnieuw moeten doen , alleen maar om dat ik in mijn apc steeds afgeknald werd... Mooi irri.. Ik ben nu maar gewoon in 1 stuk door geragd en heb het wel gehaald...

Nu elke keer als ik iets bijzonders gedaan heb dan save ik zelf wel
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste