Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call me stupid maar hoe kom ik weg uit de Citadel Presudium?? Ik heb namelijk 2 assignments openstaan en daarvoor moet ik naar een andere planeet of zo. Plz help :) Als ik naar de Normandy terug wil mag ik er niet in omdat ze in onderhoud is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
tikimotel schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:30:
Mijn Mass Effect CE exemplaar is binnen gekomen vanaf de "bol.com".
Het hoesje zat sterk in de krimp folie nu zijn de hoeken van het plastic schuifhoesje krom en beschadigd. Het wil niet lekker meer schuiven, blijft steken achter de scharnierpunten.

Heeft iedereen dit? of is dit door een verpakkings methode bij bol.com gebeurd?
Bij mij het zelfde.
Ook via BOL besteld, en ligt volgens niet aan BOL.
Is denk gewoon die kripfolie die ze er over doen bij de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:02:
Call me stupid maar hoe kom ik weg uit de Citadel Presudium??
Eventjes de main quest blijven spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel :) . Ik wilde eerst zoveel mogelijk alle side quests doen, maar ik ga de main quest dan maar is volgen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Zo net bijna 6 uur aan 1 stuk lopen gamen. :P
Normaal trekken dit soort games me niet heel erg dat RGP gedoe erbij. Maar dit bevalt me heel goed.
Shooter met RGP elementen, laat mij beetje denken aan Deus Ex. Een van weinige shooter met beetje RGP die ik kon uitstaan. :P

Enigste is, dat ik het gelul vaak wel wat langdradig vind (tja komt dat RPG gedoe natuurlijk om de hoek), en vaak genoeg dat ik ook discussies beetje skip, wil wel beetje tempo er in houden. :)

Maar voor de rest tot nu toe toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik zit nu in de Core van Mira op Noveria, en je moet die minigame spelen om de core te heractiveren... maar ik snap er echt niks van. Kom er helemaal niet uit wat ik moet doen :/. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mass Effect , 33 euro bij play-asia

Op Ebay staat ie als regiovrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Albinoraptor schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 02:54:
Zo net bijna 6 uur aan 1 stuk lopen gamen. :P
Normaal trekken dit soort games me niet heel erg dat RGP gedoe erbij. Maar dit bevalt me heel goed.
Shooter met RGP elementen, laat mij beetje denken aan Deus Ex. Een van weinige shooter met beetje RGP die ik kon uitstaan. :P

Enigste is, dat ik het gelul vaak wel wat langdradig vind (tja komt dat RPG gedoe natuurlijk om de hoek), en vaak genoeg dat ik ook discussies beetje skip, wil wel beetje tempo er in houden. :)

Maar voor de rest tot nu toe toppertje.
ik vind het ook een geweldig spel. Juist vooral het RPG gedeelte.
Ik was van te voren een beetje bang dat het een shooter met RPG elementen zou zijn, maar het is een RPG met shooterelementen.
Heerlijk urenlang door de citadel rondlopen, met mensen praten, enzovoort.
Maar ook het combat gedeelte werkt prima.
Enige minpuntje: savepunten grrrrrr
heb nu al een paar keer een stuk van een 20 minuten ofzo opnieuw moeten doen :D
Maar tot nu toe GOTY!

Gisteren kreeg ik het spel binnen en wilde ik het "even" proberen. Voor ik het wist was ik alweer 3,5 uur bezig :D
en ook vandaag alweer luttele uurtjes aan besteed.

[edit]
ok, het save systeem is NIET kut, * NiaX moet beter kijken :P

[ Voor 9% gewijzigd door NiaX op 24-11-2007 14:19 . Reden: 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar iemand al wat verder zo enige eerste indrukken? Beetje objectieve mening. Of niet objectief mag ook! Ga hem denk ik wel kopen zeker als ie maar 33 euro kost.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Beetje opletten bij het saven inderdaad, zolang het spel vind dat je nog in combat bent mag je niet saven. Daardoor heb ik gisteren ook onnodig een flink stuk een paar keer opnieuw zitten doen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:25:
Beetje opletten bij het saven inderdaad, zolang het spel vind dat je nog in combat bent mag je niet saven. Daardoor heb ik gisteren ook onnodig een flink stuk een paar keer opnieuw zitten doen :)
ja dat idd :+

En als je dood gaat, en je kiest voor load, dan staat de autosave bovenaan.
maar het kan goed zijn dat je autosave ouder is dan één van je eigen saves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:21:
spoiler:
Ik zit nu in de Core van Mira op Noveria, en je moet die minigame spelen om de core te heractiveren... maar ik snap er echt niks van. Kom er helemaal niet uit wat ik moet doen :/. Iemand een idee?
spoiler:
Alle blokjes moeten van A naar B of C. Je moet dus net zolang heen en weer schuiven totdat het middelste of rechter balkje volledig gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hoe kan ik eigenlijk springen?

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Chakotay schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:25:
Kwam ik net ook achter, dag 2 uur gamen. :/ Ging dood dus heel leuk als je dan opeens zo'n heel stuk overnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
tot nu toe waren alle quests helder, duidelijk. Maar nu moet ik
spoiler:
ene kyle vinden in de "bionic compound".
Nu loop ik al een tijd daar binnen rond, maar ik zie hem nergens? Alleen maar die irritante cultists...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
NiaX schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:58:
tot nu toe waren alle quests helder, duidelijk. Maar nu moet ik
spoiler:
ene kyle vinden in de "bionic compound".
Nu loop ik al een tijd daar binnen rond, maar ik zie hem nergens? Alleen maar die irritante cultists...
Je hebt twee compounds, een raar groot geval en een rond geval. Die laatste moet je hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Haijo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:50:
[...]

Je hebt twee compounds, een raar groot geval en een rond geval. Die laatste moet je hebben. :+
ow :D
spoiler:
ik heb net maar ff iedereen in die ene compound afgeslacht en toen ben ik maar weer ergens anders naar toe gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Niet, voor zover ik weet. Alleen de Mako heeft een paar verticale thrusters waarmee je een klein sprongetje kan maken. (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Over die Mako gesproken... ik vlieg rond in een ruimteschip met de nieuwste snufjes, maar moet wel rondrijden in een of andere buggy uit het jaar nul. 8)7 Je zou denken dat ze een praktischer vervoersmiddels hadden bedacht voor dergelijke berachtige planeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
iFlow schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:12:
Over die Mako gesproken... ik vlieg rond in een ruimteschip met de nieuwste snufjes, maar moet wel rondrijden in een of andere buggy uit het jaar nul. 8)7 Je zou denken dat ze een praktischer vervoersmiddels hadden bedacht voor dergelijke berachtige planeten.
Jaar nul? Het ding heeft een Mass Effect drive waardoor hij gedropt kan worden in-orbit zonder kapot te slaan op de grond! En hij kan muren beklimmen van bijna 90 graden! Ik vind hem vrij modern hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb normaal gesproken geen moeite met een moeilijk spel, maar sommige shoot outs vind ik toch lastig (of ik zit op op een planeet dat te moeilijk is voor mijn level). Maar ik ben dus een adept en heb meestal wel mensen in men die voldoende soldier zijn om alle wapens te gebruiken, maar de ai is vrij dom en zijn daarom ook af en toe vrij snel dood, ondanks je pogingen om ze goed te positioneren. En als ik als enige over ben vind ik het vrij lastig om enkel met men pistol en men adept skills men vijandjes af te maken. (ben wel bezig op veteran, maar als ik zie dat je daarna nog op hard en nog een standje moeilijker kunt, zal ik dan in ieder geval geen adept meer zijn. :) Iemand anders dezelfde ervaringen?

Verder is het spel echt geweldig, de sfeer, de conversaties, echt geweldig.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
uchiha tijntje schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:46:
Ik heb normaal gesproken geen moeite met een moeilijk spel, maar sommige shoot outs vind ik toch lastig (of ik zit op op een planeet dat te moeilijk is voor mijn level). Maar ik ben dus een adept en heb meestal wel mensen in men die voldoende soldier zijn om alle wapens te gebruiken, maar de ai is vrij dom en zijn daarom ook af en toe vrij snel dood, ondanks je pogingen om ze goed te positioneren. En als ik als enige over ben vind ik het vrij lastig om enkel met men pistol en men adept skills men vijandjes af te maken. (ben wel bezig op veteran, maar als ik zie dat je daarna nog op hard en nog een standje moeilijker kunt, zal ik dan in ieder geval geen adept meer zijn. :) Iemand anders dezelfde ervaringen?

Verder is het spel echt geweldig, de sfeer, de conversaties, echt geweldig.
Ja, het pistool is op zich best handig maar je moet er echt punten en upgrades in stoppen. Ik maak nu al mijn vijanden dood met het pistool. En de volgende keer speel ik een Soldier, volgens mij is de AR erg goed.

Weet iemand hoe het ziet met granaten? Raken die op ofzo? Of heb je een cooldown? Ik zie echt nergens een getal staan ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Haijo schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:56:
[...]
En de volgende keer speel ik een Soldier, volgens mij is de AR erg goed.
Assault Rifle vind ik maar niks als Soldier. Overheat vrij snel en raakt alles behalve mijn target. Vrijwel alle kills maak ik tegenwoordig met de shotgun; one shot, one kill over het algemeen. Nu moet ik daar wel bijzeggen dat ik inmiddels de speciale Spectre wapens heb, maar daarvoor waren de shotgun en de sniper rifle ook mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik ga opnieuw beginnen, maar twijfel tussen soldier en vanguard. Wat zijn de beste abilities van de vanguard om up te graden?

Of zal ik hem eerst uitspelen als soldier, zodat ik vanguard kan met wapen naar keuze? MMMMMmm moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
iFlow schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:30:
[...]

Assault Rifle vind ik maar niks als Soldier. Overheat vrij snel en raakt alles behalve mijn target. Vrijwel alle kills maak ik tegenwoordig met de shotgun; one shot, one kill over het algemeen. Nu moet ik daar wel bijzeggen dat ik inmiddels de speciale Spectre wapens heb, maar daarvoor waren de shotgun en de sniper rifle ook mijn favoriet.
Shit, spoiler die opmerking over de wapens even, dat is wel spoillerwaardig lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Na jaren uitgekeken te hebben naar deze game aangezien ik een bioware fan ben (heb KOTOR grijsgespeeld, net zoals kotor 2 terwijl deze niet van Bioware was). Na 6 uur gespeeld te hebben (zuivere speeltijd dan) is dit mijn conclusie:

Grafisch ziet de game er bijzonder goed uit. De zeer frequente framedrops en haperingen neem ik graag voor lief. Zeker in de citadel komen deze haperingen wel erg vaak voor. De details van de NPC's zoals de gezichten e.d. zijn zeer goed gedaan. Visueel is het een lust voor het oog (met uitzondering voor de rare kogelinslagen/explosies).

Maar ik ben vooral heel erg teleurgesteld in deze game. Qua gameplay kan ik niet echt iets innovatiefs ontdekken. Het combat systeem is erg frustrerend en de hoeveelheid deaths zijn inmiddels niet meer te tellen. Het switchen van biotic skills e.d. tijdens combat is erg omslachtig en meestal ben je al dood voordat je de kans hebt gehad iets te activeren. Wapens overheaten zo snel en kennelijk hebben je vijanden daar geen last van want zodra ze je op 1 meter genaders zijn ben je per definitie dood. Het wachten totday je wapen cooled down is duurt zo lang dat je geen kans hebt je te verweren.

De partymember AI lijkt te dateren van 10 jaar terug. Ze dienen als kortstondig shield want veelal zijn ze binnen een paar seconden dood en kunnen hooguit als afleiding dienen. Ik ben al zeer regelmatig mijn party members kwijt geraakt omdat ze achter een gesloten deur bleven staan of ergens anders bleven steken. Soms een bijzondere klus om ze weer te vinden.

Een zeer leuk aspect van KOTOR was dat je je actieve party member kon switchen, c.q. kon spelen als een andere member van je party. Waarom bioware dit weggelaten heeft is mij een raadsel. Het is me ook een raadsel wat het nut is van het hebben van een zeer technische party member wanneer je toch zelf alles moet decrypten. Maar misschien zie ik hier iets over het hoofd. De manual biedt geen uitkomst. Het was ook erg handig geweest als de map wat sneller zichtbaar was te maken i.p.v. door menus te worstelen. Bijv. door de rechtse stick in te drukken ofzo...

Het WOW gevoel dat ik continue bij het spelen van KOTOR had en de verslavendheid van deze game mis ik volledig bij Mass Effect. Ik vind de game vooral zeer frustrerend. Ik had liever het combatsysteem van KOTOR gehad in deze game dan was het misschien nog iets geworden. De hoeveelheid skills in deze game zijn zeer beperkt en verder is je vrijheid hiervan af te wijken er niet. Na de zoveelste keer achter elkaar dood gegaan te zijn heb ik gewoon heel erg veel zin om KOTOR weer eens te installeren en voor de xte keer te spelen.

Krijgt van mij een 7/10. Misschien dat er nog een half puntje bij komt wanneer bioware de bugs en AI fixed.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 25-11-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Als niet KOTOR fan en met 14h played even een reactie :P
Darth Malak schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:47:
Na jaren uitgekeken te hebben naar deze game aangezien ik een bioware fan ben (heb KOTOR grijsgespeeld, net zoals kotor 2 terwijl deze niet van Bioware was). Na 6 uur gespeeld te hebben (zuivere speeltijd dan) is dit mijn conclusie:

Grafisch ziet de game er bijzonder goed uit. De zeer frequente framedrops en haperingen neem ik graag voor lief. Zeker in de citadel komen deze haperingen wel erg vaak voor. De details van de NPC's zoals de gezichten e.d. zijn zeer goed gedaan. Visueel is het een lust voor het oog (met uitzondering voor de rare kogelinslagen/explosies).
Framedrops zijn er inderdaad, maar imho zeker niet storend.
Visueel is het inderdaad SUPER.
Maar ik ben vooral heel erg teleurgesteld in deze game. Qua gameplay kan ik niet echt iets innovatiefs ontdekken. Het combat systeem is erg frustrerend en de hoeveelheid deaths zijn inmiddels niet meer te tellen. Het switchen van biotic skills e.d. tijdens combat is erg omslachtig en meestal ben je al dood voordat je de kans hebt gehad iets te activeren. Wapens overheaten zo snel en kennelijk hebben je vijanden daar geen last van want zodra ze je op 1 meter genaders zijn ben je per definitie dood. Het wachten totday je wapen cooled down is duurt zo lang dat je geen kans hebt je te verweren.
Ik heb tot nu toe alleen nog soldier gespeeld, maar ik ben nog bijna nooit doodgegaan. Weapons overheaten niet, als je er normaal mee omgaat.
Ook de andere dingen die je omschrijft ben ik niet tegengekomen?
De partymember AI lijkt te dateren van 10 jaar terug. Ze dienen als kortstondig shield want veelal zijn ze binnen een paar seconden dood en kunnen hooguit als afleiding dienen. Ik ben al zeer regelmatig mijn party members kwijt geraakt omdat ze achter een gesloten deur bleven staan of ergens anders bleven steken. Soms een bijzondere klus om ze weer te vinden.
dat partymembers blijven steken achter deuren e.d. heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar verder is de AI vrij matig ja. Al zijn ze wel bruikbaar, als je ze maar hele gerichte opdrachten geeft(bv: gebruik LIFT op DIT target).
Een zeer leuk aspect van KOTOR was dat je je actieve party member kon switchen, c.q. kon spelen als een andere member van je party. Waarom bioware dit weggelaten heeft is mij een raadsel. Het is me ook een raadsel wat het nut is van het hebben van een zeer technische party member wanneer je toch zelf alles moet decrypten. Maar misschien zie ik hier iets over het hoofd. De manual biedt geen uitkomst.
Ik ben blij dat ik niet ook met andere characters hoef te spelen, ik vind het toch altijd leuker om te focussen op 1 character.
Je doet het wel zelf, maar je hebt wel iemand in je party nodig met een hoge skill.
BIj het decrypten iemand met hoge decrypt skill en bij het salvagen iemand met hoge electronics skill.
Het WOW gevoel dat ik continue bij het spelen van KOTOR had en de verslavendheid van deze game mis ik volledig bij Mass Effect. Ik vind de game vooral zeer frustrerend. Ik had liever het comatsysteem van KOTOR gehad in deze game dan was het misschien nog iets geworden. De hoeveelheid skills in deze game zijn zeer beperkt en verder is je vrijheid hiervan af te wijken er niet. Na de zoveelste keer achter elkaar dood gegaan te zijn heb ik gewoon heel erg veel zin om KOTOR weer eens te installeren en voor de xte keer te spelen.
Ik heb KOTOR nooit gespeeld, dus kan daar niet over mee praten. Maar Mass Effect is voor mij echt één groot WOW effect.
Krijgt van mij een 7/10. Misschien dat er nog een half puntje bij komt wanneer bioware de bugs en AI fixed.
Sorry hoor, maar imho suck je gewoon in dit spel :P
Beetje makkelijk om daar bioware de schuld van te geven ;-)
Misschien moet je het eens als Soldier proberen, of op een makkelijkere moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

NiaX schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:21:
Ik heb tot nu toe alleen nog soldier gespeeld, maar ik ben nog bijna nooit doodgegaan. Weapons overheaten niet, als je er normaal mee omgaat.
Ook de andere dingen die je omschrijft ben ik niet tegengekomen?
Na circa 6,5 uur gespeeld te hebben als een Vanguard, moet ik ook zeggen dat ik geen enkele last heb van die paar keer dat ik doodgegaan ben. Het werkt allemaal prima met het pauzeren tussendoor. Tip van Gamespot was om de teamleden hun krachten zelf te laten gebruiken, dus niet de 'defense only' optie. Misschien helpt dat, ik heb het nog niet gebruikt.

En verder het kunnen spelen van andere teamleden, nee, liever niet, ik ben gewoon die Shepard, niet die andere teamleden. Ik heb in ieder gevoel het KOTOR gevoel helemaal.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Darth Malak schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:47:

Een zeer leuk aspect van KOTOR was dat je je actieve party member kon switchen, c.q. kon spelen als een andere member van je party. Waarom bioware dit weggelaten heeft is mij een raadsel. Het is me ook een raadsel wat het nut is van het hebben van een zeer technische party member wanneer je toch zelf alles moet decrypten. Maar misschien zie ik hier iets over het hoofd. De manual biedt geen uitkomst. Het was ook erg handig geweest als de map wat sneller zichtbaar was te maken i.p.v. door menus te worstelen. Bijv. door de rechtse stick in te drukken ofzo...

Het WOW gevoel dat ik continue bij het spelen van KOTOR had en de verslavendheid van deze game mis ik volledig bij Mass Effect. Ik vind de game vooral zeer frustrerend. Ik had liever het combatsysteem van KOTOR gehad in deze game dan was het misschien nog iets geworden. De hoeveelheid skills in deze game zijn zeer beperkt en verder is je vrijheid hiervan af te wijken er niet. Na de zoveelste keer achter elkaar dood gegaan te zijn heb ik gewoon heel erg veel zin om KOTOR weer eens te installeren en voor de xte keer te spelen.

Ik denk dat je het spel eigenlij gewoon op een verkeerde manier probeert te spelen. Waarschijnlijk een beetje te rambo (Jedi :) ) achtig. Je bent maar een normale soldaat hoor, als je tijdens elk vuur gevecht recht op de vijand afrent zul je het niet lang overleven. En omdat je vrienden over het algemeen recht achter je aan rennen zij ook niet. Mass Effect vergt toch dat je wat meer op je omgeving let en tactisch goede posities in neemt voordat je in een gevecht stort.

Ik ben eigenlijk ook elke bioware RPG voor de PC helemaal grijs gespeeld en heb voor Mass Effect een Xbox360 gekocht. Ik speel als vanguard dus mix tussen Soldier en biotic (Jedi Sentinel achtig dus) en dat is in het begin zeker niet een van de sterkste klassen en ga eigenlijk bijna nooit dood. In iedergeval niet sinds ik de game en dat controler geval een beetje onder de knie heb. Het is echt een kwestie van speel stijl en je party members goed besturen met de D-pad.

Bij mij is dat Wow gevoel dus ook wel degelijk aanwezig, meer dan bij de beide Kotor's eigenlijk. Ik vindt de karakter interacties meesterlijk, het combat gedeelte leuk, en het volwassen karakter van het spel bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Zo ben nu bezig met Mass Effect en dit bevalt zeer goed (1 van de redenen om een xbox360 te kopen), erg uitgebreid allemaal, hoe ze een eigen Universum met uniek verhaal weten te bouwen.

Ben nu pas op de eerste planeet maar zit weer zoals usual alle sidemissies te doorworstelen, en dit vergt best wel wat tijd, en dat vele lullen dat boeit mij juist weer wel, lekker achterhalen wat die gasten allemaal doen op die planeet, wat hun drijfveer is, ik voel me net een beetje "here's the new sherrif in town".

Heb Kotor 1 en 2 helemaal grijs gespeeld, en ben blij verrast met Mass Effect, je voelt gewoon diezelfde sfeer en betrokkenheid die je met het Universum hebt, kwa systeem en opbouw voelt het inderdaad erg Kotor-achtig aan, alleen die graphics _/-\o_ , als er ooit nog een nieuwe Kotor komt (en niet die MMORPG) met dit soort graphics en interactie mag je me opdweilen :), ik mis me dual lightsaber toch best wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 25-11-2007 23:16 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook weer een meesterlijk werkje van Bioware, je moet gewoon slim spelen dan ga je ook niet zo snel dood. In de combat situaties moet je gewoon gebruik maken van de omgeving. Kijk het is duidelijk geen fantasy RPG van Bioware zoals de Baldurs's Gate Serie en Neverwinther Night serie. Hier komt toch iets meer tactiek bij kijken, voor de rest qua storyline is het het gewoon weer top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Voor degene hier voor me die vinden dat ze moeten zeggen dat ik suck, dit is gewoon mijn mening, okay? Ieder heeft recht op z'n mening en als ik iets niet doe in het type games waar ik normaal voor ga, is dat ik "suck"... Ik speel nooit op een makkelijke moeilijkheidsgraad en ik zie de games die ik koop zeker niet als een kort tussendoortje wat ik even in een zo kort mogelijke tijd afraffel zoals sommige doen.

Misschien hoopte ik wel gewoon op een KOTOR 3 game. En dat is het zeker niet. Alle punten die ik noem vind ik bijzonder storend, ik heb framedrops gezien waarbij feitenlijk m'n character niet meer te besturen was. Party members kwijt raken is me meerdere malen gebeurd. Maar misschien vergt dit gewoon een paar patches. Een ander ding dat ik mis is loot... Er zijn slechts enkele containers en als je de pech hebt een ms te laat te drukken kun je het vergeten tenzij je al je stuff omzet in omni-gel. Wat meer en toegankelijker loot was wenselijk geweest, dat is 1 van de grote aantrekkingskrachten van dit soort games, betere gear vinden.

Als ik zo'n 16 uur in de game ben post ik wel weer een update! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 25-11-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Haijo schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:43:
[...]

Shit, spoiler die opmerking over de wapens even, dat is wel spoillerwaardig lijkt me zo.
Wat is er precies spoilerwaardig? Die 'speciale' Spectre wapens zijn niets anders dan een apart 'merk' dat je kunt kopen, zoveel bijzonders is er niet aan. Daarnaast is het al vanaf het begin duidelijk dat je een Spectre wordt, dus dat lijkt me nou ook geen spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Darth Malak schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:24:
Een ander ding dat ik mis is loot... Er zijn slechts enkele containers en als je de pech hebt een ms te laat te drukken kun je het vergeten tenzij je al je stuff omzet in omni-gel. Wat meer en toegankelijker loot was wenselijk geweest, dat is 1 van de grote aantrekkingskrachten van dit soort games, betere gear vinden.
Nou geloof me, betere gear vinden is alleen in het begin lastig, daarna wordt je er mee overspoeld. Ik heb om de haverklap de melding dat ik de 150 items grens bereik en dat ik dingen moet verkopen of omzetten in omni-gel. Ben je vervolgens weer 15 minuten bezig om uit te zoeken wat je kunt verkopen, wat je moet houden, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Darth Malak schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:24:
Voor degene hier voor me die vinden dat ze moeten zeggen dat ik suck, dit is gewoon mijn mening, okay? Ieder heeft recht op z'n mening en als ik iets niet doe in het type games waar ik normaal voor ga, is dat ik "suck"... Ik speel nooit op een makkelijke moeilijkheidsgraad en ik zie de games die ik koop zeker niet als een kort tussendoortje wat ik even in een zo kort mogelijke tijd afraffel zoals sommige doen.

knip
that was me! :P
blijkbaar vat je het lulliger op dan ik het bedoelde ;-)
Jij vertelde dat je o zo vaak dood gaat. En dat is niet mijn ervaring. Vandaar ook mijn opmerking er bij dat je misschien eens moet proberen op een makkelijkere moeilijkheidsgraad, of een andere class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

NiaX schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:40:
[...]

Jij vertelde dat je o zo vaak dood gaat. En dat is niet mijn ervaring. Vandaar ook mijn opmerking er bij dat je misschien eens moet proberen op een makkelijkere moeilijkheidsgraad, of een andere class.
Ja, ik had je smilie wel gezien LOL... Ik geef het zeker de tijd en zal over een tijdje wel weer een update posten...Gisteren weer wat positiever geworden na nog een paar uurtjes spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
NiaX schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:40:
[...]

Ik zou zeggen, speel KoToR 1 en 2 eens. Nog veel meer diepgang dan Mass Effect en véél uitgebreider.

Op sommige punten heeft Darth Malak zeker en vast gelijk. Het aantal te ontdekken zaken en containers is miniem tov KoToR.

Let wel, ik speel het spel enorm graag. De sfeer zit er goed in en ik geniet van elk moment van het spel. Het wisselen van partyleden vind ik ook een groot gemis, maar voor de rest hebben ze dat bij bioware goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarkov schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:10:
[...]

Het is echt een kwestie van speel stijl en je party members goed besturen met de D-pad.
Ik speel ook als vanguard en red het redelijk (ben nog niet ver), alleen: kan je nu je squadmembers ook afzonderlijk commando's geven? Ik stuur het liefst een soldier alleen de frontlinie in en houd de technician of biotic specialist wat meer naar achter in de dekking omdat die snel dood gaan, maar ik kan dus nergens vinden of dat mogelijk is. Nu reageert steeds de hele squad op de d-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Laatst online: 16-07 17:25
spoiler: title
Ben nu ook begonnen met die planeet missies.
Vind alleen die Mako nogal moeilijk te besturen.
Misschien wat meer oefening.
Krijg die alien wormen met grote moeite dood, maar meestal ben ik er zelf al geweest zonder ook maar enkele schaden bij hun te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

spoiler: spectre wapens
Waar kan je die Spectre wapens e.d. ookalweer krijgen in de Citadel? Het was verteld toen je Spectre werd, maar ik ben het even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Is de moeilijkheidsgraad tijdens het spelen te veranderen of mag het maar 1 keer ingesteld worden per karakter?

En is de adept of de biotische powers echt zo moeilijk om mee te spelen of vergt het een bepaalde speelstijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

DingieM schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:14:
Is de moeilijkheidsgraad tijdens het spelen te veranderen of mag het maar 1 keer ingesteld worden per karakter?

En is de adept of de biotische powers echt zo moeilijk om mee te spelen of vergt het een bepaalde speelstijl?
Je kan het tijdens het spelen veranderen, een eventuele achievement voor een runthrough op een bepaalde difficulty vervalt daarmee echter.

Ik speel zelf met een engineer, het is tot nu toe prima te doen. Vooral overload en sabotage zijn erg effectief. Het enige waar ik tot nu toe wel moeite heb zijn rocket turrets in kleine ruimtes, als die dingen me ook maar 1x raken ben ik meteen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

GSamson schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:55:
[...]

Ik zou zeggen, speel KoToR 1 en 2 eens. Nog veel meer diepgang dan Mass Effect en véél uitgebreider.

Op sommige punten heeft Darth Malak zeker en vast gelijk. Het aantal te ontdekken zaken en containers is miniem tov KoToR.

Let wel, ik speel het spel enorm graag. De sfeer zit er goed in en ik geniet van elk moment van het spel. Het wisselen van partyleden vind ik ook een groot gemis, maar voor de rest hebben ze dat bij bioware goed gedaan :)
Ja, zeker weten... Maar KOTOR 1 was zo'n meesterlijke game dat ik me niet voor kan stellen dat dit snel overtroffen zal worden. De hoop was dat ME dit zou doen maar helaas.

Ik houd me maar vast aan de eerdere opmerking door iemand dat de loot e.d. toeneemt naarmate je langer speelt. De ingame teller zegt dat ik nu zo'n 6 uur bezig ben..

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 26-11-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Darth Malak schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:32:
[...]

Ja, zeker weten... Maar KOTOR 1 was zo'n meesterlijke game dat ik me niet voor kan stellen dat dit snel overtroffen zal worden. De hoop was dat ME dit zou doen maar helaas.

Ik houd me maar vast aan de eerdere opmerking door iemand dat de loot e.d. toeneemt naarmate je langer speelt. De ingame teller zegt dat ik nu zo'n 6 uur bezig ben..
Vergeet niet dat je alles wat jij of je party-members stukschieten ook geauto-loot word. Hier krijg je vooral heel veel upgrade-zooi van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Darth Malak schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:32:
[...]

Ik vindt ME erg kort vergeleken met Kotor, hier zag ik het eind al van ver aankomen. Ik bleef maar hopen dat er nog spannends zou gebeuren maar dat gebeurde allemaal niet. Erg leuk verder maar veel minder replay value dan KOTOR. Het combat is goed maar ik vondt de combat in KOTOR veel beter.

En dan de eindbaas :(
Jezus dat is toch geen eindbaas meer wat een easy pussy.

Ik heb btw 1x in het spel gear gequipped verder nooit meer na gekeken. Nooit langs een vendor geweest of wat dan ook, geen een penny uitgeven bij vendors of wat dan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 26-11-2007 15:09 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat van dat auto-looten heb ik nog niet veel gemerkt maar ik zal er vanavond eens goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
Heb van het weekend als een gek zitten spelen en tot nu toe vind ik het wel erg relaxed spelen. Moet enkel nog een aantal planeten langs als ik een aantal van me characters een hogere electronics/decryption level heb kunnen toe bedelen aangezien ik als vanguard dat zelf niet kan.

Vind ik toch wel een gemiste kans dat je dan later moet terug komen om alsnog die zooi te openen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Darth Malak schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:09:
Dat van dat auto-looten heb ik nog niet veel gemerkt maar ik zal er vanavond eens goed op letten.
Let maar eens op je pauze menu na een paar gevechten, grote kans dat de equipment knop dan knippert. Als je deze vervolgens opent krijg je een lijstje van alle zooi die je gevonden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoo, nog geen seconden gespeeld en al een bug te pakken, ik heb een vrouwelijk character, en de piloot(?) spreekt me al aan met he :9
Ziet er erg mooi uit 7 minuten in verder in het spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Hmmm, na een tijdje krijg je per level nog maar 1 punt om te spenderen aan je talents. En ik ben als Infiltrator begonnen, maar kreeg gister ineens een prompt om me te specialiseren. Storm Shepard is nu dus een echte commando (die moet duidelijk zijn voor de Jiskefetkijker).

Verder vind ik het een briljant spel. Heerlijk dat ik mijn eigen tempo kan kiezen, ik ben namelijk niet zo'n snelle gamer. Lekker rustig door de stad wandelen, de tijd nemen om je teamleden uit te horen en uit te rusten, hier en daar een missie doen, beetje Thunderbirds spelen met de Mako. Ben er wel achter waarom ze die weapons/biotics menu's erin hebben gedaan, het is perfect om eventjes de actie te pauzeren en dan rustig even te kijken wat waar vandaan komt en wat je eraan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

DriveSand schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:23:
Hmmm, na een tijdje krijg je per level nog maar 1 punt om te spenderen aan je talents. En ik ben als Infiltrator begonnen, maar kreeg gister ineens een prompt om me te specialiseren. Storm Shepard is nu dus een echte commando (die moet duidelijk zijn voor de Jiskefetkijker).

Verder vind ik het een briljant spel. Heerlijk dat ik mijn eigen tempo kan kiezen, ik ben namelijk niet zo'n snelle gamer. Lekker rustig door de stad wandelen, de tijd nemen om je teamleden uit te horen en uit te rusten, hier en daar een missie doen, beetje Thunderbirds spelen met de Mako. Ben er wel achter waarom ze die weapons/biotics menu's erin hebben gedaan, het is perfect om eventjes de actie te pauzeren en dan rustig even te kijken wat waar vandaan komt en wat je eraan kunt doen.
Goed punt wat ook nog ontbreekt in ME.. De interactie met je teamleden. Dit vind ik een groot gemis.. .In eerdere bioware games was er echt een relatie die al naar gelang je reactie op die persoon positiever werd of negatiever tot het moment dat die persoon bijna niet met je wilde praten. Voor zover ik kan zien ontbreekt de interactie met je team volledig. Het enige dat ze doen is een standaard antwoord terug mompelen. Erug jammer....

Wat jij zegt over dat pauzeren.. Dat was juist een sterk punt bij KOTOR... Dit is erg vervelend gedaan bij ME.. als je 1x per ongeluk een ms je rechter bumper loslaat ben je dood... Verder is het selecteren met je knuppel erg, erg lastig.. Je springt erg snel naar de verkeerde biotic/wapen en het is vaak manoevreren om de juiste te selecteren.

Tot zover vind ik het nog steeds een erg oppervlakkige game en een uitgeklede variant van KOTOR met erg veel opties die ontbreken. Het rondrijden in die buggy ziet er goed uit maar doet me meer aan een arcade game denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 27-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Darth Malak schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:30:
[...]

Goed punt wat ook nog ontbreekt in ME.. De interactie met je teamleden. Dit vind ik een groot gemis.. .In eerdere bioware games was er echt een relatie die al naar gelang je reactie op die persoon positiever werd of negatiever tot het moment dat die persoon bijna niet met je wilde praten. Voor zover ik kan zien ontbreekt de interactie met je team volledig. Het enige dat ze doen is een standaard antwoord terug mompelen. Erug jammer....

Wat jij zegt over dat pauzeren.. Dat was juist een sterk punt bij KOTOR... Dit is erg vervelend gedaan bij ME.. als je 1x per ongeluk een ms je rechter bumper loslaat ben je dood... Verder is het selecteren met je knuppel erg, erg lastig.. Je springt erg snel naar de verkeerde biotic/wapen en het is vaak manoevreren om de juiste te selecteren.

Tot zover vind ik het nog steeds een erg oppervlakkige game en een uitgeklede variant van KOTOR met erg veel opties die ontbreken.
Ik vind die wiel selectie toch wel een van de fijnere dingen in ME. Alleen ik heb dat ik net per ongeluk ff de rechter bumper los laat en dat ik dan onbedoeld ff een actie doe die ik nog niet wou uit voeren.

Om mijn te lage niveau van electronics en decryption bij mijn sidekicks op te vangne heb ik maar een stuk pen en papier gepakt om te noteren waar ik nu nog niet bij kan en waar ik later in het spel (met hogere levels) nog ff terug ga om te shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:09
offtopic:
Weet iemand toevallig een webshop waar ik hem nu kan bestellen zodat ik hem morgen binnen heb? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwAf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:34:
offtopic:
Weet iemand toevallig een webshop waar ik hem nu kan bestellen zodat ik hem morgen binnen heb? :$
bol.com. voor 9 uur besteld, morgen in huis..
http://www.nl.bol.com/is-...05354838&Section=SOFTWARE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Darth Malak schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:30:
[...]

Die interactie zit er nogsteeds in hoor. Alleen is dat enkel wanneer je op de Normandy bent. Na elke "sub hoofdmissie" hebben je teamleden weer nieuwe dialogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik nomineer dit spel wel voor de categorie, Slechtste ai teamgenoten ever ooit! Wat zijn die slecht zeg. Geef je een command om cover te zoeken.. BLIJVEN ZE STAAN WACHTEN TOTDAT ER EEN RAKET OP ZE AFKOMT...te triest. En die geth snipers zijn te sterk, of gewoon te slecht geprogrammeerd..

Dit doet wel flink afbreuk aan het spel, als dit zo doorgaat helaas.

Maarjah, als je het eenmaal hebt gehaald komt er wel weer een glimlach op je gezicht te voorschijn :+

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-11-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

yep, soms heb je geluk maar het lijkt ongeacht wat voor een tactiek je ook gebruikt als je een gevecht aan gaat, een dobbelsteen gooien en hopen dat je een 6 hebt en het overleeft. De omgeving, atmosfeer, super... de gameplay... muhaa.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de game inmiddels ook uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik me wel enorm vermaakt heb met het spel en na het uitspelen ben ik ook gelijk weel verder gegaan met een andere klasse op hardcore. Ik vind echter 12 uur veel te kort voor een RPG. Ben beter gewend van Bioware.

Bij RPG's vind ik, dat je afhankelijk moet zijn van je side missies. Dit is bij Mass Effect niet het geval. Ik heb de verhaallijn gevolgd en tot mijn stomme verbasing was ik ineens klaar. Voor mn gevoel was ik zo uit het niets tegen Saren aan het vechten. Het stomme is dat als de laatste missie begonnen is op Ilos je ook eigenlijk niet meer eruit kan stappen. Je moet dan in een ruk door naar het einde en na het verslaan van Saren kun je niet eens verder spelen. Een groot nadeel vind ik.

De aktie is echt super. De gameplay vind ik ook echt heerlijk en daar komt bij dat ik in een game nog nooit zo het gevoel heb gehad dat ik in een film zat. In dat opzicht is de game echt te gek. Ik mis alleen het epische gevoel. Dat had ik wel bij Baldurs Gate, Jade Empire, Oblivion. Zelfs Two Worlds doet het op dat vlak beter.

Hoop dat Hardcore me meer uitdaging geeft en dat ik meer side missies moet gaan doen. Maar ik ben bang dat ik over twee weken al aan Veteran kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Laatst online: 30-08 19:00
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:56:
Whoo, nog geen seconden gespeeld en al een bug te pakken, ik heb een vrouwelijk character, en de piloot(?) spreekt me al aan met he :9
Ziet er erg mooi uit 7 minuten in verder in het spel..
Weet je zeker dat ze het hier niet over de captain hebben?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weltschmerz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:22:
[...]

Weet je zeker dat ze het hier niet over de captain hebben?
idd :D Joker heeft het dan nog over Captain Anderson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:19:
Ik heb de game inmiddels ook uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik me wel enorm vermaakt heb met het spel en na het uitspelen ben ik ook gelijk weel verder gegaan met een andere klasse op hardcore. Ik vind echter 12 uur veel te kort voor een RPG. Ben beter gewend van Bioware.

Bij RPG's vind ik, dat je afhankelijk moet zijn van je side missies. Dit is bij Mass Effect niet het geval. Ik heb de verhaallijn gevolgd en tot mijn stomme verbasing was ik ineens klaar. Voor mn gevoel was ik zo uit het niets tegen Saren aan het vechten. Het stomme is dat als de laatste missie begonnen is op Ilos je ook eigenlijk niet meer eruit kan stappen. Je moet dan in een ruk door naar het einde en na het verslaan van Saren kun je niet eens verder spelen. Een groot nadeel vind ik.

De aktie is echt super. De gameplay vind ik ook echt heerlijk en daar komt bij dat ik in een game nog nooit zo het gevoel heb gehad dat ik in een film zat. In dat opzicht is de game echt te gek. Ik mis alleen het epische gevoel. Dat had ik wel bij Baldurs Gate, Jade Empire, Oblivion. Zelfs Two Worlds doet het op dat vlak beter.

Hoop dat Hardcore me meer uitdaging geeft en dat ik meer side missies moet gaan doen. Maar ik ben bang dat ik over twee weken al aan Veteran kan beginnen.
12 uur is wel heel erg snel. Ik ben na 6 uur pas van de citadel af, Heb nu zoveel sidequests in de lijst staan dat ik nog erg lang bezig ben. Ook heb je genoeg stuff te lezen in je codex, dan kom je wat meer te weten over de rassen technologien etc, en al het andere wat in het Mass Effect universum gebeurd, of gebeurd is.

Lijkt mij dat je gewoon door het spel heen bent gevlogen, 12 uur is niet de schuld van Bioware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Greekmaster schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:19:
[...]

12 uur is wel heel erg snel. Ik ben na 6 uur pas van de citadel af, Heb nu zoveel sidequests in de lijst staan dat ik nog erg lang bezig ben. Ook heb je genoeg stuff te lezen in je codex, dan kom je wat meer te weten over de rassen technologien etc, en al het andere wat in het Mass Effect universum gebeurd, of gebeurd is.

Lijkt mij dat je gewoon door het spel heen bent gevlogen, 12 uur is niet de schuld van Bioware
Ik ben er zeker te snel doorheen gegaan.Maar de main story is veel te kort. En de side-quests moeten de main quest ondersteunen en dat doen ze niet.

Bij Oblivion kon je je met de main quest 50 uur vermaken. Je moest gewoon side quests doen om verder te kunnen komen. Dit is bij Mass Effect echt niet nodig. Als je de main Quest doet word je op je gemak onwijs sterk en krijg je echt goede items. Ik was geloof ik level 35 toen ik tegen Saren vocht. Maar de Main Quest bestaat maar uit 5 missies. Veel te weinig gewoon. Je mag toch verwachten dat dat er minimaal 15 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Gisteravond pas voor het eerst kunnen spelen, maar wat ziet dit er geweldig uit zeg.
Wat ik alleen nog niet snap, is hoe ik die beveiligde deuren kan openmaken met de minigame.
Iemand hier een tip voor?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Electra schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:57:
Gisteravond pas voor het eerst kunnen spelen, maar wat ziet dit er geweldig uit zeg.
Wat ik alleen nog niet snap, is hoe ik die beveiligde deuren kan openmaken met de minigame.
Iemand hier een tip voor?
Gewoon op de knopjes drukken die gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:58:
[...]

Gewoon op de knopjes drukken die gaan branden.
Ja dat leek mij ook, maar als ik het knopje indruk dat gaat branden, dan krijg ik gelijk al een error, en kan ik de deur alleen nog maar openen met omni-gel.
Nou ja, misschien nog maar eens goed voor gaan zitten vanavond

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Electra schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:03:
[...]

Ja dat leek mij ook, maar als ik het knopje indruk dat gaat branden, dan krijg ik gelijk al een error, en kan ik de deur alleen nog maar openen met omni-gel.
Nou ja, misschien nog maar eens goed voor gaan zitten vanavond
Je moet de timing even doorkrijgen. In het begin lukte het me ook nooit, zeker niet met 2 of 3x achter elkaar hetzelfde knopje. Even bij zo'n ding saven en wat oefenen helpt wel, na een tijdje heb je het ritme wel door :)

Maarum, wat lees ik nou hierboven? Kan je na de laatste main missie niet meer verder gaan? Dat is ook lame zeg... Even onthouden voor mijn volgende runthrough :) (mijn laatste save van gisteravond is van vlak voor het eindgevecht, tot 2 maal toe geraakt door een paar rockets terwijl ik hem tot op een paar mm health na dood had... Toen maar gaan slapen, vanavond weer een poging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:17:
[...]

Je moet de timing even doorkrijgen. In het begin lukte het me ook nooit, zeker niet met 2 of 3x achter elkaar hetzelfde knopje. Even bij zo'n ding saven en wat oefenen helpt wel, na een tijdje heb je het ritme wel door :)

Maarum, wat lees ik nou hierboven? Kan je na de laatste main missie niet meer verder gaan? Dat is ook lame zeg... Even onthouden voor mijn volgende runthrough :) (mijn laatste save van gisteravond is van vlak voor het eindgevecht, tot 2 maal toe geraakt door een paar rockets terwijl ik hem tot op een paar mm health na dood had... Toen maar gaan slapen, vanavond weer een poging)
Dan zit je op het deck waar die 6 turrets staan of niet? Gewoon gefaseerd doorheen gaan en niet teveel op je team letten. Gewoon dicht genoeg gaat zitten zodat je sniper hem goed kan meten en dan schieten en wegduiken als er een raket afgeschoten word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:19:

12 uur? dan heb je echt alles overgeslagen inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:06:
[...]
12 uur? dan heb je echt alles overgeslagen inderdaad. :)
Je wordt er echt doorheen getrokken. Je wordt totaal niet gemotiveerd om side quests te doen. Hier hadden ze echt meer aandacht aan moeten besteden. Bij Oblivion kreeg je gewoon zwaar op de klote als niet fatsoenlijk aan het levellen was. Hierdoor heb ik echt een zuur nasmaakje van Mass Effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:15:
[...]

Je wordt er echt doorheen getrokken. Je wordt totaal niet gemotiveerd om side quests te doen. Hier hadden ze echt meer aandacht aan moeten besteden. Bij Oblivion kreeg je gewoon zwaar op de klote als niet fatsoenlijk aan het levellen was. Hierdoor heb ik echt een zuur nasmaakje van Mass Effect.
Ik vind het jammer dat ik de main quest van oblivion heb gevolgd, want die was echt slecht :P. Maarja, ik wordt wel aangetrokken door de sidequests. Het spel geeft je de vrijheid om dat te doen en verplicht het je niet. Dat vind ik een goede keuze van de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:19:
[...]

Ik vind het jammer dat ik de main quest van oblivion heb gevolgd, want die was echt slecht :P. Maarja, ik wordt wel aangetrokken door de sidequests. Het spel geeft je de vrijheid om dat te doen en verplicht het je niet. Dat vind ik een goede keuze van de makers.
Vond je die slecht ja? Ik vond dat juist wel goed. Niet zo goed als Mass Effect. Maar toch... Ik loop trouwens liever door een bos en kleine dorpjes dan dat ik door de facilities loop van Mass Effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:23:
[...]

Vond je die slecht ja? Ik vond dat juist wel goed. Niet zo goed als Mass Effect. Maar toch... Ik loop trouwens liever door een bos en kleine dorpjes dan dat ik door de facilities loop van Mass Effect.
Oh door het bos lopen is inderdaad leuker dan op eenzame planeten. :) Maar de sfeer in oblivion trok me verder eigenlijk niet echt. De conversaties tussen mensen etc. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Wat zijn nou de beste abilities van een vanguard?

En als ik een ability wil gebruiken moet ik dan steeds het spel stillzetten met rb? Beetje vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:45:

En als ik een ability wil gebruiken moet ik dan steeds het spel stillzetten met rb? Beetje vaag allemaal.
je kunt één ability ook rechtstreeks mappen aan je rb.
Dus dan hoef je em niet ingedrukt te houden, maar kun je deze direct "casten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
PacinoAllstars schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:45:

De beste Abilities zijn toch wel de Biotics. Je kan Trow, Lift, Warp enz gebruiken. Als je die wil gebruiken moet je Right Bumper indrukken en dan krijg je het scherm. Je kan dan je crosshair op een vijand zetten en dan de biotic selecteren die je wil gebruiken. Het is even wennen maar wel heel leuk om mee te spelen.

Tip: Zet de Biotics van je Team members op Defence only. Op die manier heb je meer controle over hoe ze aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:01:
[...]

Dan zit je op het deck waar die 6 turrets staan of niet? Gewoon gefaseerd doorheen gaan en niet teveel op je team letten. Gewoon dicht genoeg gaat zitten zodat je sniper hem goed kan meten en dan schieten en wegduiken als er een raket afgeschoten word.
Turrets? Mnee:

spoiler: eindgevecht
Ik heb het over het stuk nadat Saren dood is, en hij als robot-ish-geval nog een keer vervelend gaat doen. Daar gaat hij soms als een soort van turret ergens aan een muur hangen om in 1x een shitload en rockets af te vuren. Als je te laat bent met die dodgen heb je een probleem.

Ik speel overigens als engineer, in tegenstelling tot wat veel geroepen word bevalt me dat best goed. Eerst overload en dan sabotage op iets gooien is erg effectief, en met de pistols (vooral dat Spectre ding) kan je ook nog flink wat voor elkaar krijgen :)
kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:56:

Tip: Zet de Biotics van je Team members op Defence only. Op die manier heb je meer controle over hoe ze aanvallen.
Ik heb ze het grootste deel van het spel lekker helemaal zelf laten uitzoeken, werkte prima. Voor de wat grotere gevechten tegen veel sterk spul of een boss doe ik het liever helemaal zelf, erg handig om dingen als lift, trow en stasis van Liara achter de hand te houden als je even wat ruimte nodig hebt.

Het mooiste moment tot nu toe vond ik dat er op een brug in een of ander buitenlevel een Geth destroyer met een noodgang op me af kwam rennen, ik gooi snel een overload erop om z'n shields uit te krijgen, schiet ondertussen m'n pistol op hem leeg, en laat Liara een lift doen op het moment dat hij er bijna is. Floep, ding de lucht in, over mijn hoofd heen, en met het laatste schot dondert hij kapot van de brug af :)

[ Voor 33% gewijzigd door Chakotay op 28-11-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:45:
[...]

Turrets? Mnee:

spoiler: eindgevecht
Ik heb het over het stuk nadat Saren dood is, en hij als robot-ish-geval nog een keer vervelend gaat doen. Daar gaat hij soms als een soort van turret ergens aan een muur hangen om in 1x een shitload en rockets af te vuren. Als je te laat bent met die dodgen heb je een probleem.

Ik speel overigens als engineer, in tegenstelling tot wat veel geroepen word bevalt me dat best goed. Eerst overload en dan sabotage op iets gooien is erg effectief, en met de pistols (vooral dat Spectre ding) kan je ook nog flink wat voor elkaar krijgen :)
Ok, dat stuk was voor mij ook wel erg makkelijk. Ik deed het als soldier dus kon gewoon 2-3 keer geraakt worden. Dan heb je genoeg tijd om shield boost of adranaline te gebruiken.

Ik merk wel dat de replay waarde groot is want je speelt met verschillende classes toch een beetje een andere game...
Het mooiste moment tot nu toe vond ik dat er op een brug in een of ander buitenlevel een Geth destroyer met een noodgang op me af kwam rennen, ik gooi snel een overload erop om z'n shields uit te krijgen, schiet ondertussen m'n pistol op hem leeg, en laat Liara een lift doen op het moment dat hij er bijna is. Floep, ding de lucht in, over mijn hoofd heen, en met het laatste schot dondert hij kapot van de brug af :)
Dat zijn inderdaad mooie momenten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kenny_026 op 28-11-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Chakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:45
Zo iets had ik ook, komt er zo'n gast op me af rennen, ik met mijn pistol snel Marksman activeren, keihard schieten, hij is echt een meter bij me, ik spring opzij, weet hem net dood te maken, knalt hij dood met zijn bek keihard tegen de muur. Echt, in Bugs Bunny had het niet mooier kunnen zijn. Vooral als de destroyer daarna van de muur afglijdt in een zielig hoopje onderaan de muur. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Er zitten soms best leuke physics in inderdaad. Ik gooi een granaat, die werpt wat Geth een klein stukje de lucht in. Liara doet vervolgens een throw op 1 van die dingen die nog in de lucht hangt en hop, het ding vliegt ruim 100 meter weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Iemand met Plutonium V rounds aan gort schieten en dan lift gebruiken geeft ook wel grappig vuurwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
klinkt gaaf... mocht ik ze krijgen ga ik het toch ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, geven die rounds ook nog een extra grafisch effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Ik ben het met kbloem eens dat de main quest veels te kort is. Ik ben nu ca 22 uur onderweg en sta ook op het punt aan de laatste missie te beginnen. Nu staan er nog een shitload aan side-quests open, maar aangezien ik al level 37 ben en tevens voorzien ben van goeie items en een overvloed aan geld loont het amper om deze quests te doen. Bovendien zijn de side-quest ook vrij simpel van aard en lijken ze erg veel op elkaar. Vind het verder wel een hele vette game, alleen die quests zijn wat magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:25:
Hm, geven die rounds ook nog een extra grafisch effect?
Ja joh, ik gebruikte die plutionium V rounds (geloof ik) in de laatste missie. Liet Liara veel lift en throw gebruiken en zag veel spectaculairs op het scherm gebeuren. Of Plutonium of Proton, een van de twee geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben pas in het begin
spoiler:
die bommen onschadelijk maken
maar ben nu toch al zo'n 7 keer doodgegaan, terwijl ik gewoon op medium speel.
Het is toch niet echt een shooter ben ik achter.
Donderdag begint mijn weekend, moet ik er maar eens rustig voor gaan zitten.

• Albinoraptor
Wauw moet zeggen echt als je soldier bent is de combat echt geniaal, vooral in kleine ruimtes, wat een overzicht. Knalt echt geweldig zeker als je van 3 kanten wordt aangevallen door AI die op je af rent alsof het Serious Sam is, ja dan geniet ik echt.

Ben iig blij dat je cut scene's kan skippen want als ik steeds die filmpjes overnieuw zou moeten zien, zou ik gek worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Albinoraptor op 29-11-2007 00:06 ]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Darth Malak schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:44:
yep, soms heb je geluk maar het lijkt ongeacht wat voor een tactiek je ook gebruikt als je een gevecht aan gaat, een dobbelsteen gooien en hopen dat je een 6 hebt en het overleeft. De omgeving, atmosfeer, super... de gameplay... muhaa.....
Hmmm, ik moet ondertussen ook terugkomen op wat dingen. Ik was namelijk de eerste 6,5 uur tot en met de citadel en ben nu echt met de planeten begonnen. Ben gewoon in een willekeurig stelsel begonnen en daar geland op de eerste planeet die ik tegen kwam shalija of zoiets. Eerst een hele bak piraten buiten afgeschoten, maar binnen, man, daar werd kreeg ik keer op keer alle hoeken van de kamer te zien. Twee die rushten van de piraten, 4 die van een afstand bezig waren. Er was niet door te komen. Hup naar buiten en de Mako in terug naar de Normandy.
Daarna geprobeerd die dochter te zoeken op de planeet waar ze zou moeten zijn. De refinery was nog wel te doen na genoeg afgeschoten te hebben, maar verder op waren twee geths armature (of zoiets) en die kwamen van een heuvel naar beneden. Mijn schoten raakten niet of nauwelijks en ik werd aan bonken geknald.

Dit is dus niet wat ik in zo'n spel zoek... :(

Anyhoe, ik ga er zeker van de week nog verder mee, maar dit heeft wel wat lol weggehaald. Of ik ben echt bagger met de samenstelling van mijn team, of ik heb echt net de ongelukkige planeten, of moet ik die Mako eerder verlaten? Ook als ik in gevecht ben, dan heb ik vooral warp en throw om de tegenstanders echt tegen te houden, maar buiten dat is het snel afgelopen. Ik vind het redelijk moeilijk en met een regulier schietspel lukt me om aardig om mee te komen, dus het is ook niet de controller of het beheersen van movement. Zucht...

• NiaX
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:11:
[...]

Hmmm, ik moet ondertussen ook terugkomen op wat dingen. Ik was namelijk de eerste 6,5 uur tot en met de citadel en ben nu echt met de planeten begonnen. Ben gewoon in een willekeurig stelsel begonnen en daar geland op de eerste planeet die ik tegen kwam shalija of zoiets. Eerst een hele bak piraten buiten afgeschoten, maar binnen, man, daar werd kreeg ik keer op keer alle hoeken van de kamer te zien. Twee die rushten van de piraten, 4 die van een afstand bezig waren. Er was niet door te komen. Hup naar buiten en de Mako in terug naar de Normandy.
Daarna geprobeerd die dochter te zoeken op de planeet waar ze zou moeten zijn. De refinery was nog wel te doen na genoeg afgeschoten te hebben, maar verder op waren twee geths armature (of zoiets) en die kwamen van een heuvel naar beneden. Mijn schoten raakten niet of nauwelijks en ik werd aan bonken geknald.

Anyhoe, ik ga er zeker van de week nog verder mee, maar dit heeft wel wat lol weggehaald. Of ik ben echt bagger met de samenstelling van mijn team, of ik heb echt net de ongelukkige planeten, of moet ik die Mako eerder verlaten? Ook als ik in gevecht ben, dan heb ik vooral warp en throw om de tegenstanders echt tegen te houden, maar buiten dat is het snel afgelopen. Ik vind het redelijk moeilijk en met een regulier schietspel lukt me om aardig om mee te komen, dus het is ook niet de controller of het beheersen van movement. Zucht...
als je met de Mako vecht: NOOIT stil staan :P
altijd blijven rijden

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Armada schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:11:
[...]

Je weet ook dat je met je linker trigger kunt inzoomen en als je dan ook nog op de rechter analoog klikt je nog verder in kunt zoomen? Geloof me, missen wordt dan erg moeilijk met de Mako...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Als ik met de Mako wat groter spul moet slopen (Armatures e.d.), dan zet ik hem meestal dwars op de richting waar de Armatures staan neer. Alles wat daadwerkelijk schade doet, zoals rockets en die blauwe bolts komen langzaam op je af. Door mijn positie kan ik dan makkelijk even een tikje tegen de stick geven om even voor- of achteruit te gaan zodat ik niet geraakt word, terwijl ik met de andere stick de turret wel op de Geth gericht hou :)

Groot spul maak ik stuk met de mass effect gun en bovenstaande taktiek, met ondertussen wat machinegun bursts. Gewone Geth troopers e.d. gewoon wat sprayen met de machinegun, die gaan met een paar hits vanzelf wel dood :) Tresher Maws heb ik nog geen taktiek voor, pas een zo'n ding tegengekomen. Mijn eerste run is inmiddels klaar, in de 2e maar wat meer sidemissions gaan doen.

Ohja, ga nooit repairen terwijl je nog in range van iets dat schiet staat. Je kan dan namelijk een seconde of 10 helemaal niets meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 29-11-2007 10:35 ]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

kbloem schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:00:
[...]

Je weet ook dat je met je linker trigger kunt inzoomen en als je dan ook nog op de rechter analoog klikt je nog verder in kunt zoomen? Geloof me, missen wordt dan erg moeilijk met de Mako...
Ja, dat weet ik, maar ook al zoom ik in op ze en ze zitten net tussen wat rotsen dan zie ik geen armor verdwijnen, wat zou moeten gebeuren als ik ze raak.

Ik zal dat dwars staan op de armatures proberen en ook het mass effect gun. Eerlijk gezegd was ik alleen bezig met de machinegun... (oeps?). Toch even in de handleiding dan naar het tweede wapen van de Mako kijken. Echte mannen lezen die niet, he? :+

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Chakotay schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:34:
Ohja, ga nooit repairen terwijl je nog in range van iets dat schiet staat. Je kan dan namelijk een seconde of 10 helemaal niets meer.
Daar denk ik dat ik nog wel wat verkeerd doe. Op een run geen squad member gehad die kon repairen. :+ Op een andere run geen gel meer om te repairen en bijna geen gear om te converten.

Daarnaast heb ik ook wat andere foutjes gemaakt:
1) ik heb spul verkocht aan die 'shop' persoon in de bay onderin de Normandy, om beter spul te kopen. Ik ben helaas niet voordat ik dat deed de lockers doorgegaan om te kijken of teammaten nog beter gear konden gebruiken.
2) ik denk dat ik een timing probleem heb met de manual override, ik krijg het bijna nooit goed. Toch maar eens saven voordat ik aan de slag ga... dat deed ik tot nu toe nog niet
3) refinery in, en aan de verkeerde kant de bay openen. Helllllooooo, rocket launchers. Auw, en een save van 15 minuten eerder....
4) ik laat de points door het spel toebedelen aan de chars, waarschjinlijk maakt die daarbij niet optimale beslissingen.

Nog even verder terugkomend op mijn combat op de grond met veel van die piraten. Doe ik iets met mijn 'abilities' verkeerd of zo (zie mijn post van eergisteren)? Ik kan die grotere groepen dus echt niet aan. Was ik op die Shalija (oid) planeet gewoon te snel met te slechte gear en was dat een uitzonderlijk moeilijke planeet of zo?
Je kan namelijk niet op die afstand met snipen werken, ik rust degenen die shotgun kunnen gebruiken daarmee uit en ik heb het met de krachten op 'defense only' en op 'active' geprobeerd, in de configuratie met Wrex/Garrus en andere run met Ashley/Garrus.

Nog een andere vraag, waar ik niet duidelijk uitkom, ik vind de handleiding echt te summier, heb je ergens een indicator wanneer forces weer gerecharged zijn (zonder de RB te gebruiken) en welke kracht je als kort aantikken van de RB je activeert? Alleemaal dingen die ik nergens in de handleiding zie, maar wellicht is dat er ook gewoon niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Armada op 29-11-2007 10:57 ]

• Haijo
Armada schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:44:
[...]

Daar denk ik dat ik nog wel wat verkeerd doe. Op een run geen squad member gehad die kon repairen. :+ Op een andere run geen gel meer om te repairen en bijna geen gear om te converten.

Daarnaast heb ik ook wat andere foutjes gemaakt:
1) ik heb spul verkocht aan die 'shop' persoon in de bay onderin de Normandy, om beter spul te kopen. Ik ben helaas niet voordat ik dat deed de lockers doorgegaan om te kijken of teammaten nog beter gear konden gebruiken.
2) ik denk dat ik een timing probleem heb met de manual override, ik krijg het bijna nooit goed. Toch maar eens saven voordat ik aan de slag ga... dat deed ik tot nu toe nog niet
3) refinery in, en aan de verkeerde kant de bay openen. Helllllooooo, rocket launchers. Auw, en een save van 15 minuten eerder....
4) ik laat de points door het spel toebedelen aan de chars, waarschjinlijk maakt die daarbij niet optimale beslissingen.

Nog even verder terugkomend op mijn combat op de grond met veel van die piraten. Doe ik iets met mijn 'abilities' verkeerd of zo (zie mijn post van eergisteren)? Ik kan die grotere groepen dus echt niet aan. Was ik op die Shalija (oid) planeet gewoon te snel met te slechte gear en was dat een uitzonderlijk moeilijke planeet of zo?
Je kan namelijk niet op die afstand met snipen werken, ik rust degenen die shotgun kunnen gebruiken daarmee uit en ik heb het met de krachten op 'defense only' en op 'active' geprobeerd, in de configuratie met Wrex/Garrus en andere run met Ashley/Garrus.

Nog een andere vraag, waar ik niet duidelijk uitkom, ik vind de handleiding echt te summier, heb je ergens een indicator wanneer forces weer gerecharged zijn (zonder de RB te gebruiken) en welke kracht je als kort aantikken van de RB je activeert? Alleemaal dingen die ik nergens in de handleiding zie, maar wellicht is dat er ook gewoon niet.
\

Als je de RB ingedrukt houdt verschijnt het scherm van je abilities. Dan zie je op de abilities, als die gebruikt zijn, metertjes lopen, als die de bovenkant bereiken dan is hij gerecharged. Daarbij staat er ook nog Map Ability, daarmee map je hem dus aan de RB. En logischerwijs, de ability wsaarbij dat niet staat is dus reeds gemapt. :+

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

@armada: no offense maar heb je de afgelopen 10 jaar nog wel een game gekocht? Ik kan met van mijn laatste 20 games al niet meer herinneren dat er 1 bij zat meet een manual die meer dan 30 pagina's was. (zonder de CE's dan).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Handleidingen zijn inderdaad niet zo uitgebreid, maar zaken als welk knopje voor welke actie is staan er meestal nog wel in :)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:13:
@armada: no offense maar heb je de afgelopen 10 jaar nog wel een game gekocht? Ik kan met van mijn laatste 20 games al niet meer herinneren dat er 1 bij zat meet een manual die meer dan 30 pagina's was. (zonder de CE's dan).
Dat klopt. Maar ik moet ook wel zeggen dat de meeste games beginnen met een goede tutorial. Dat vind ik wel ontbreken bij Mass Effect...

Ik mis trouwens 1 keeper die in Volus en Elcar's office in presidum zou moeten zitten. Gaat die soms wel eens weg voor een wandeling of hebben we hier een irritante bug?

[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_026 op 29-11-2007 16:54 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BTW, voor de mensen die klagen dat alle mannelijke face-opties er een beetje Aziatisch uitzien, daarvoor heb ik denk ik een reden gevonden :)

Ik ben net begonnen in Mass Effect: Revelations, daar staat dit stukje in:

spoiler: revelations
His skin
was dark brown, his black hair cut high and tight in accordance with Alliance regulations. His features, like most citizens in the multicultural society of the late twenty-second century, were a mix of several different racial characteristics. Predominantly African, but Grissom thought he could see lingering traces of Central European and Native American ancestry as well.

Het zou natuurlijk best kunnen dat de meeste mensen er tegen die tijd een beetje aziatisch uit zien, gezien hoe hard de Aziatische bevolking in deze tijd al groeit :)

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Darth Malak schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:13:
:)
Jazeker, ik heb al mijn spellen origineel. En meestal is 30 pagina's ook wel genoeg om een Gears of War uit te leggen. Maar ik heb bijvoorbeeld bij World of Warcraft een stukken uitgebreidere handleiding gekregen. En het is prima als het niet direct gedrukt erbij zit, maar maak dan iets via site of pfd op disc beschikbaar. Ik vind dat ik daar dan als betalende consument nog wel recht op heb.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het heeft me wel een aantal uurtjes gekost om de gameplay goed te begrijpen. Er komt een moment dat alles op z'n plek valt en dan ga je echt veel aarsch kicken :)

Ben nu lvl 34 Vanguard en net klaar op Feros met zo'n 22 uur op de teller.
Heb geen idee hoe lang de mainquest nog moet duren hier. Ik speel af en toe een hoofdmissie en ondertussen telkens wat sidequests.

Ik kijk nu al echt uit naar de 2e keer, ik denk een bad ass soldier en ik denk dat de game compleet anders verloopt ongeveer.

Ik vind hem echt vet, er zit veel persoonlijkheid en immersie in.

Zijn er mischien ook verborgen planeten oid in of komen er nog gebieden bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Chakotay schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:08:
BTW, voor de mensen die klagen dat alle mannelijke face-opties er een beetje Aziatisch uitzien, daarvoor heb ik denk ik een reden gevonden :)

Ik ben net begonnen in Mass Effect: Revelations, daar staat dit stukje in:

spoiler: revelations
His skin
was dark brown, his black hair cut high and tight in accordance with Alliance regulations. His features, like most citizens in the multicultural society of the late twenty-second century, were a mix of several different racial characteristics. Predominantly African, but Grissom thought he could see lingering traces of Central European and Native American ancestry as well.

Het zou natuurlijk best kunnen dat de meeste mensen er tegen die tijd een beetje aziatisch uit zien, gezien hoe hard de Aziatische bevolking in deze tijd al groeit :)
Dat gaat over captain Anderson, niet Shepard.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste