afhanklijk van in welke topic je deze vraag stelt krijg je een antwoord:
Ik heb zelf een PS3 sind de launch en sinds zaterdag een 360. Mijn bevindingen:
Hardware:
de PS3 kom hier duidelijk als de betere uit de bus. het zijn dingen als:
- de sexy slot drive
- de tiptoet aan en uit knoppen
- de ingebouwde adapter
- het geluidniveau tijdens idle en vooral gamen
En dan heb ik het nog nieteens over de zaken die de 360 gewoon ontbeert:
- Blu-Ray DVD drive
- upscalen van dvd's naar max 1080p
- memorycard readers
- WIFI adapter
Persoonlijk vind ik de controller van de 360 iets beter dan die van de PS3. Het ontbreken van de rumble functie vind ik zelf geen nadeel want deze sensatie voel je niet bewust tijdens het gamen. De plaatsing van de triggers op de 360 pad zijn bijna perfect en ook de twee schoulder buttion "klikken" waardoor je betere timing kan maken wanneer je deze indrukt. Wat ik weer beter vind aan de SIXAXIS zijn de (vierkantje, rondje , etc) knoppen omdat ze plat zijn en gewoon fijner liggen.
Software:
De 360 heeft op dit moment de betere line-up maar gelukkig haalt de PS3 vlot in door veel titels ook naar de PS3 te krijgen. Met toppers als HALO3, Alan Wake, en PGR4 op stapel gaat de 360 een stabiel 2007 uiteinde in. Ik heb vandaag ff de demo van Bioshock gespeeld op de 360 en ondanks dat ik een ATI 1950XT in men pc heb oogt het op je 32" HD scherm veel en veel vetter. Deze GFX zijn absoluut geweldig.
De PS3 komt gelukkig ook nog met een hoop titels als MGS4, R&C, Killzone 2 en GT5 waarmee veel gamersharten sneller zullen gaan kloppen. De PS3 heeft duidelijk een achterstand op de 360 door de latere launch, dit is te zien aan veel multiplatform titels. Dit betekend niet dat deze games slecht zijn maar de 360 versies hebben net ff wat meer. In de vorige generatie zag je juist dat de PS2 versies net ff wat meer hadden dan de xbox tegenhangers. "it's all about the money"
Toch denk ik dat de PS3 een rooskleurige tioekomst tegemoet gaat. Qua features is de PS3 duidelijk beter doordacht en in elkaar gezet. Daarnaast is Sony geen nieuwkomer en hebben ze het gratis netwerk wat ook erg goed loopt. XBLive werkt goed en er zijn veel demo's maar vooralsnog vind ik het de 59,- euri extra niet waard.
Mijn tip: koop ze lekker allebei!
Op de slimline versie kun je nog lang wachten. de hardware in deze generatie is nog te snel om passief te kunnen koelen. dus laat je niet gekmaken door hardware junkies die zeggen dat ze er binnenkort aankomen. over 2 jaar op zen vroegst denk ik.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop