Als het een bug is had je die moeten reporten, had je je schip teruggekregen
Was niet mijn schip. Ik geloof dat ze uiteindelijk haar schip heeft gekregen, meet niet de fitting. En het was wel heel erg duidelijk dat het een bug was. Want toen haar schip was opgeblazen zat haar pod vast. Toen is er een mod/admin iemand langs geweest die haar pod heeft bevrijd, maar eerst weigerde die nog iets van schadevergoeding voor schip te geven. Uiteindelijk dan schip gekregen.
Het is denk ik vooral jouw perceptie van hoe mensen op je reageren. Communiceren per tekst zorgt ervoor dat mensen dingen soms verkeerd kunnen worden opgevat. Ga ervanuit dat dit soort opmerkingen opbouwend bedoeld zijn, mensen die dit spel spelen hoeven heus niet hun ego te poetsen door noobs te bashen.
Tuurlijk want iedereen in dit spel is superieur. Zo moeilijk is het niet om te zien dat iemand wordt uitgescholden hoor.
Heb vroeger veel RTS gedaan en stuk voor stuk is het allemaal zo'n versimpeling... Micromanagement noemen ze dit wel eens bij RTS, maar vergeleken met de micromanagement die je bij EVE toe moet passen is er niets bij. Dan heb ik het niet over het runnen van missies, meer handel/manipuleren van markten en t2 productie. Daar komt geen "RTS" bij in de buurt. Heb nog nooit een ander spel gedaan waar ik een serie spreadsheets voor nodig heb om het efficient te kunnen spelen... bij EVE dus wel.
Dat ligt eraan hoe effectief je wilt spelen. En jij hebt duidelijk nooit een RTS op ook maar een klein beetje niveau gespeeld. Dan ben je continue bezig met micro. Echt niet minder dan in eve. En dan heb je ook nog hele hoop macro erbij.
Het aantal spreadsheets dat je nodig hebt maakt het niet echt gecompliceerd. Het wordt er echt niet moeilijker op als je even opzoekt waar je iets het goedkoopste kan krijgen (jita) of welke hardener je nodig heb tegen een npc. Dat kost tijd, maar is niet bepaald moeilijk. Uit mijn hoofd is trouwens de spreadsheet voor bijvoorbeeld age of empires 3 die het meeste verteld (niet alle unit stats, die zijn ergens anders weer) ook ongeveer 30 sheets. Ja dan heb je bij eve meer, maar dat is gewoon omdat er meer plaatsen, wapens, etc zijn. Maar daarvan wordt het niet complexer (het opzoeken in de spreadsheet).
Je zal dit wel weer verkeerd opvatten, maar ga niet in je eerste half jaar in een HAC zitten. Waarom? Voor PVE zijn BS toch beter, voor PVP mis je gewoon de skills, BC is dan beter.
Je hoeft alleen nog te gaan schelden en je bent typisch voorbeeld van de probleemgevallen op eve. Lekker vooringenomen (ik heb helemaal niks tegen advies, ik zeg alleen dat je andere moet respecteren als ze dat advies niet opvolgen. Niet iedereen speelt om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te bereiken).
Het gaat trouwens zowiezo nog wel maanden duren voordat ik in een hac kan vliegen. En ben nu eerst bezig met skills die voor meer helpen (cruiser lvl 4, fleet command iirc, en vooral learning skills nu).
Ravens zijn traag, MWD aan en je bent weg. Sterker nog, je had al weg moeten zijn toen ze local binnenkwamen.
Ik betwijfel of ik met mwd 2 ravens kan ontlopen als die allebei webber op mij hebben. En ik hield het niet echt lang tegen ze uit, dus zelfs als ik uiteindelijk vergenoeg van ze af zou komen om onder invloed van webber uit te komen, dan zou het waarschijnlijk toch te laat zijn. En als laatste, ik had toen geen mwd. (nu ook nog niet omdat het nutteloos is voor missies, maar ik heb AB lvl 4 en navigation lvl 4 dus kan hem trainen wanneer ik wil).
Wat is de laatste keer dat jij in 0.4 bent geweest? Ik kan niet bepaald ruiken dat er stel ravens zijn gekomen om op mij te jagen. Tuurlijk kan ik elke keer dat er iemand komt meteen naar station warpen. Met als kleine probleem dat in dat stelsel continue mensen komen en gaan. Het ligt daar op minstens 1 per 1-2 minuten. Dus dan ben ik continue in station. (dat zijn dan redelijk wat pods en wat shuttles, regelmatig frigs, en een verbazingwekkende hoeveelheid onbeschermde industrial ships, 1 op 10 is bijna wel industrial).
Vaak als je zo'n opmerking maakt dat ze misschien wat rustiger aan hadden kunnen (met redenen) dan moet je eens opletten wat voor grote bek je terugkrijgt. Zullen we het DAAR eens over hebben?
Dat is vreemd, en ik maar denken dat er volgens jullie geen idioten rondlopen in eve. Ik zal niet ontkennen dat het soms gebeurd. Maar om als alternatief dan maar preventief te gaan schelden lijkt mij ook een beetje overdreven...
In 0.0 had ik je gelijk gegeven maar in 0.4... als je in .4 vlucht voor alles neutral dan kom je nooit het station uit
Dan zijn we het daar over eens

.
Of: ga eerst voor de fittings en DAARNA pas voor een nieuw schip.
Wat ik bedoel is, zoek uit welk schip je wil vliegen en bekijk hoe je die graag zou willen fitten. Zorg nu dat je EERST alle skills haalt die nodig zijn voor die fitting (inclusief alle support) en haal die voor je de schip skills haalt. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat je meteen iets met je nieuwe schip kunt.
Daar ben ik nu ook mee bezig. (eeniedergeval eerst skills waar ik zowiezo wat aan heb, en daarna ga ik wel zien wat ik nou ga doen).
EDIT: Maar samengevat: Zo moeilijk is het niet te zien dat iemand aan het schelden is. Dat zij haar schip was kwijtgeraakt had zo goed als niks met skill te maken, en als je denkt dat er weinig idioten eve spelen zit je ernaast. Het is niks beter dan bij andere spellen. (het voordeel dat je denk ik niet zo snel cheater genoemd zal worden als in andere spellen).
EDIT2: Zowiezo irritant als de ene je vertelt dat je het beste battleship voor pve kan hebben en dat de ander zegt dat je beter kruiser kan gebruiken.
[
Voor 4% gewijzigd door
Sissors op 13-10-2007 16:45
]