[PC][MMORPG] EVE-Online deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.794 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:19:
yared,

Bedankt voor jouw reply, het probleem is dat ik eigenlijk nog niet helemaal weet wat ik nou wil doen in EVE. Ik denk dat ik eerst eens een hoop sp bij elkaar probeer te krijgen en natuurlijk wat ISK te verdienen. Ik ga in ieder geval even kijken op de site die je aangaf. Mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit of het nou een nederlandse of internationale corp is. Als het maar geen groep tieners is.
EVE zal e niet zo heel erg snel tieners vinden. Het is een moeilijker spel.
Als je in een NL corp wilt en waar ook tweakers in zitten kan je beter ff zoeken door het forum.
Het is al een paar keer gevraagt.( misschien wel handig om in het start topic te zetten welke bekent zijn).
Je kan ook gewoon op de dutch channel babbelen vaak zitten er wel wat NL sprekende mensen op.
Die kunnen je wel daarmee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
is het mischien een idee om alle tweakers die eve spelen in de main page te zetten met bijhorende corp of mag dit niet ivm policies ?

edit: zoals hierboven al gezegd word tieners zitten er bijna niet omdat het een nogal lang spel is en heel veel geduld/tactiek vereist

[ Voor 34% gewijzigd door AjDuLion op 12-10-2007 10:45 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het pubers/tieners zijn die het spel spelen, zijn het voor het grootste deel hele serieuze mensen. Je moet een partij geduld hebben voor EVE en zomaar iedereen pwnen zit er niet in, dat is niet voor iedereen weggelegd (ook niet voor alle "volwassenen" :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:53
er zijn inderdaad ook genoeg volwassenen die dit spel niet serieus kunnen nemen, best jammer... ik dank dat de meeste tieners afgeschrikt worden door de enorme diepgang van het spel.
* GamemasterByte is zelf ook pas 17, maar neemt het spel wel serieus :9

[ Voor 6% gewijzigd door GamemasterByte op 12-10-2007 11:02 ]

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sorry maar hier moet ik een opmerking over maken. Zelf zit ik op rand van tiener (18). Maar hier hebben we duidelijk weer volwassenen met last van grootheidswaan. Vergeleken met andere spellen die ik speel zie ik juist in EVE erg veel randdebielen. En dan geen tieners, maar volwassenen die zich beter vinden dan andere. (voornamenlijk omdat ze meer skillpoints hebben. Ook vinden ze dat iedereen het spel op hun manier moeten spelen. Wat hebben hun ermee te maken als iemand met een account van 15 dagen in een battlecruiser vliegt. Of dat ik een thorax neem omdat die er cool uitziet).
Eén ding is zeker, in EVE zitten echt niet minder idioten dan in andere spellen die ik speel. (misschien speel in algemeen spellen met niet al te veel idioten, rondrennen en schieten bijvoorbeeld doe ik niet aan, schieten met wat meer taktiek dan weer wel).

Ook is de moeilijkheidsgraad van eve nogal overrated. Na je trialperiode van 2 weken heb je echt al wel 90% door. Tuurlijk je leert daarna nog een hoop, maar de basis begrijp je. En bij een redelijke RTS leer je nog veel meer na de eerste 2 weken. En hoeveelheid taktiek valt ook wel mee. Ik wil niet beweren dat ik alles ken, want ik speel ook nog maar ruim een maand, maar als je bijvoorbeeld niet door objecten heen kon schieten (schepen, asteroide, POS, etc), dan zou je hoop taktiek erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Eigenlijk moeten we het woord "tieners" vervangen door "pubers" :)

En persoonlijk sluit ik me wel aan bij de mensen die vinden dat je met 15 dagen nog niks in een battlecruiser te zoeken hebt maar wel met reden:
1: Don't fly what you can't lose (alsof je met 15 dagen met een gerust hard een BC kunt verliezen... alleen als het een alt is)
2: Don't fly what you can't fit (met 15 dagen oud kun jij onmogelijk een fatsoenlijke fitting op je BC gooien. Zie ook punt 1)

Genoeg mensen die meteen een BS willen maar als ze er dan een hebben alsnog niks mee kunnen. Een geleidelijke opbouw is beter, ook om de interesse in het spel beter vast te kunnen houden.

EDIT:
En een geleidelijke opbouw is nu net wat alle "IK WIL HET! EN WEL NU" pubertjes meestal niet bevalt en daarom maar een simpeler "instant gratification" spel gaan spelen als WoW.

Nu val ik opzich wow niet af want daar heb ik zelf ook veel lol aan beleefd maar het is wel een simpeler spel :)

[ Voor 18% gewijzigd door MazeMouse op 12-10-2007 11:44 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
furby-killer schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:29:
Sorry maar hier moet ik een opmerking over maken. Zelf zit ik op rand van tiener (18). Maar hier hebben we duidelijk weer volwassenen met last van grootheidswaan. Vergeleken met andere spellen die ik speel zie ik juist in EVE erg veel randdebielen. En dan geen tieners, maar volwassenen die zich beter vinden dan andere. (voornamenlijk omdat ze meer skillpoints hebben. Ook vinden ze dat iedereen het spel op hun manier moeten spelen. Wat hebben hun ermee te maken als iemand met een account van 15 dagen in een battlecruiser vliegt. Of dat ik een thorax neem omdat die er cool uitziet).
Eén ding is zeker, in EVE zitten echt niet minder idioten dan in andere spellen die ik speel. (misschien speel in algemeen spellen met niet al te veel idioten, rondrennen en schieten bijvoorbeeld doe ik niet aan, schieten met wat meer taktiek dan weer wel).

Ook is de moeilijkheidsgraad van eve nogal overrated. Na je trialperiode van 2 weken heb je echt al wel 90% door. Tuurlijk je leert daarna nog een hoop, maar de basis begrijp je. En bij een redelijke RTS leer je nog veel meer na de eerste 2 weken. En hoeveelheid taktiek valt ook wel mee. Ik wil niet beweren dat ik alles ken, want ik speel ook nog maar ruim een maand, maar als je bijvoorbeeld niet door objecten heen kon schieten (schepen, asteroide, POS, etc), dan zou je hoop taktiek erbij krijgen.
Ik vind het een beetje krom om te zeggen dat je na de trial periode 90% al snapt als je er zelf net uitkomt. Misschien dat je gewoon veel geleerd hebt in die 4 weken, maar ik had na 3 maanden nog steeds veel te leren (wellicht nu ook nog).

[ Voor 75% gewijzigd door archetta op 12-10-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 19:28
archetta schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:44:
[...]

Ik vind het een beetje krom om te zeggen dat je na de trial periode 90% al snapt als je er zelf net uitkomt. Misschien dat je gewoon veel geleerd hebt in die 4 weken, maar ik had na 3 maanden nog steeds veel te leren (wellicht nu ook nog).
Het leren indeze is het *begrijpen* van het basisconcept van EVE online. Leren is niet meteen het kunnen begrijpen van concepten en/of doelen. De meeste mensen weten echt wel hoe het spel na 14 dagen gespeeld dient te worden, en hiermee bedoel ik dan de informatie en de functies van het spel. Als men het basisconcept van EVE door heeft kan men zijn weg stukken beter vinden door de enorme hoeveelheid data die EVE op nieuwe spelers afgooit. Dat moet ik wel zeggen, ik was wel overrompeld door die bergen data, nog nooit zoiets meegemaakt als spel. Heb daarvoor wel wat guides gelezen om me te orienteren en mijn pad te vernauwen.

En als zojuist ook werd gezegd: vlieg alleen schepen die je kunt betalen en waarbij de equipment die bij dat schip hoort ook kunt financieren. Daarnaast is het snelste moment dat men een groter schip kan bezitten ook het grootste gevaar van arrogantie: zo'n schip is dan zwak door falende ondersteunende skills en geld.
Ik vlieg nu in mijn tweede Vexor en is duidelijk sterker door doorontwikkelde schip skills, equipment skills en vaardigheid skills. Hiervoor even een Celestis geprobeerd omdat-ie 2 missile bay points herbergt en ik missiles wou uitproberen. Had nauwelijks missile skills en wilde level 2 missies doen......fout! Op zo'n moment besef je vanzelf dat zo'n schip op dat moment erg zwak is door ontbrekende skills.

Dat de skills training tijdsgebonden is vind ik een hele goede, want er hoort verantwoordelijkheid bij het vliegen en beheersen van een schip en aanverwante zaken! En research, manufacturing etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06

Creesch

bla bla!

furby-killer schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:29:

dan wens ik je nog veel succes met het spel ;)

Er zijn veel meer aspecten die jij op het moment over het hoofd ziet en waar je nog wel achter gaat komen :)

En ouder spelers zeggen met een reden dat iemand in een account van 15 dagen beter niet in een battlecruisers moet vliegen. Je hebt namelijk nooit genoeg skills om dat ding fatsoenlijk te vliegen en te fitten (veel modules kan je dan als 15 dagen oude char niet gebruiken, andere modules slecht, etc). Dus de kans dat die 15 dagen oude char de battlecruiser gaat verliezen is vrij groot en dan kom je bij het volgende probleem, hoe komt die 15 dagen oude char in hemelsnaam aan de ISK om een nieuwe battlecruiser te kopen en fatsoenlijk te fitten ?

Die oudere personen zijn niet uit hun nek aan het lullen, maar weten dondersgoed waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
signed 8)

90% begrijpen na 15 dagen (of zelfs een maand) is gewoon onmogelijk aangezien >50% van de mogelijkheden pas toegankelijk zijn na 3 maanden....

[ Voor 87% gewijzigd door FreeMen op 12-10-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:19:
yared,

Bedankt voor jouw reply, het probleem is dat ik eigenlijk nog niet helemaal weet wat ik nou wil doen in EVE. Ik denk dat ik eerst eens een hoop sp bij elkaar probeer te krijgen en natuurlijk wat ISK te verdienen. Ik ga in ieder geval even kijken op de site die je aangaf. Mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit of het nou een nederlandse of internationale corp is. Als het maar geen groep tieners is.
De naam Grumpy Old Men trekt altijd onbedoeld wat ouderen en stelletjes aan. Onbedoeld... maar zeeeeer welkom ;)

Leeftijd loopt van 18-60 momenteel geloof ik en ik moet eerlijk zeggen dat het het spelen een stuk leuker maakt.

Hiervoor heb ik een paar jaar WoW gespeeld en bah, dat gehak op mekaar in chat en op forum, ben ik helemaal klaar mee. Nu is het zo dat we in iets meer dan een jaar precies 1x een akkefietje hebben gehad waarbij op het forum gehakt werd op anderen en dat is opgelost. En dat 'oplossen' is nou juist het verschil. Ik zeg niet dat dit alleen bij 'ouderen' voorkomt, maar de kans is groter dat mensen bereid zijn wat breder te investeren in hun online relatie obv de levenservaring die ze hebben opgedaan.

Met 'ouderen' bedoel ik eigenlijk 20+ maar net zo goed 30+ 40+ 50+ en sommige gasten hebben die relaxte instelling al op hun 15e.

Join ingame channel Splut maar, gewoon voor de klep en de assistentie mocht je die nodig hebben.
Komende maandag is er een corpmine en als je eens wilt zien hoe een corp in fleetformation (20-30 man) gaat minen dan laat ik je in Splut de lokatie weten. Het is een spectaculair gezicht om ertussen rond te vliegen (watch my drones, don't bump the paint!, duck... 20 ice harvester laser beams active!) :*)

PS: Terr, jij bent een tiener, nooit anders geweest en let's face it, je zou niet anders willen :P
Toet toet, I say no more...
Ook is de moeilijkheidsgraad van eve nogal overrated. Na je trialperiode van 2 weken heb je echt al wel 90% door. Tuurlijk je leert daarna nog een hoop, maar de basis begrijp je
Furbykiller, een van de eigenschappen van jong zijn is dat men gauw claimed alles al te weten....

Na ruim een jaar spelen weet ik nog de ballen niet van productie en research en voorlopig wil ik dat niet eens. Eerst maar eens afmaken waar ik nu mee bezig ben en dan zien we wel weer over halfjaartje ofzo.

EVE Online is grotedeels lange termijn spelen, denken, plannen en toch op korte termijn dik plezier hebben en dat maakt dit zo'n leuk spel _/-\o_

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:34:
[...]
PS: Terr, jij bent een tiener, nooit anders geweest en let's face it, je zou niet anders willen :P
Toet toet, I say no more...
Je hebt me door, maar dat mag ook wel als 107 bent :P

Maar waarom moeten jullie mij hebben, ik was nog het meest positief over mensen van 10 jaar en ouder die EVE spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen toch, met tieners bedoel ik puberaal gedrag en ik wil gerust niet iedereen over 1 kam scheren. Ik ben in mijn hart zelf ook nog een 18 jarige (wel 13 jaar ervaring) Ik heb gewoon geen zin om in mijn vader is sterker dan jouw vader discussies terecht te komen.

@Yared; channel Splut ? Goed ik zal vanavond eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

lol 13 jaar ervaring in 18 zijn!

Terr idd, 1900 ;) en nee ze moeten niet allemaal jou hebben... zie het als een formule van tweakotine en karma... hoe meer je post, hoe langer je hier rondhangt, hoe vaker het voorkomt >:)

Gezellig Kasplantje, ben er meestal rond een uur of 8 als de kids in bed liggen (ALS zei ik toch, en NU slapen! Pappa wil gamen!) :P

[ Voor 4% gewijzigd door yared op 12-10-2007 14:58 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12
Heftige discussie opeens hier, ben ik niet gewend :)

Ach zoveel kiddies zitten er niet in het spel, vanwege het gebrek aan een creditcard. En meer kasplantjes in het spel is nooit weg, kan ik ook weer eens wat raken als carebear..

Overigens kunnen de volwassenen zich ook behoorlijk kinderachtig gedragen, als je kijkt naar de gemiddelde local chat in Jita...

[ Voor 22% gewijzigd door CopyCatz op 12-10-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CopyCatz; Ach ja, wat is een strijd nou zonder verliezen ?

@Yared; Een uurtje of 8 dus, ga kijken of ik dat red.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Furbykiller, een van de eigenschappen van jong zijn is dat men gauw claimed alles al te weten....
Gelukkig kan ik ook prima de leercurve vergelijken met andere spellen. Aan het begin erg stijl, maar vergeleken met een beetje strategie spel niks bijzonders.

En over die battlecruiser:
Ze kon zich probleemloos een andere veroorloven.

Het werd niet zozeer gezegd dat het een slecht idee was, je wordt gewoon uitgescholden. Dat gebeurde op het moment dat ze kwaad was omdat ze hem verloren was. Dus kreeg ze niet zo aardige dingen te horen, dat ze niet iets moest vliegen dat ze niet kon veroorloven te verliezen, ondanks dat ze dat best kon, etc, dat ze blijkbaar er niet genoeg skill voor had, etc. Wat was het geval, ze was richting een missie gewarped, ze kwam in debris terecht, haar schip kwam vast te zitten en npc sentries schoten haar af terwijl ze niet genoeg range had om terug te schieten. Oftewel het had helemaal niks met skill te maken, het was gewoon een bug. Maar bepaalde mensen op eve vinden blijkbaar dat het dan je eigen schuld is.

En inderdaad, ze kon dat ding niet goed fitten. WHO CARES? Als zij daar mee wil vliegen, laat haar gewoon. Waarom moet iedereen het per se doen zoals andere het willen?
Is het nou zo moeilijk andere gewoon met rust te laten en te laten spelen zoals ze het willen? Altijd het gezeik dat mensen niet in bepaalde schepen zouden moeten vliegen. Dat gaat van zeggen tot uitschelden, maar zelfs als het alleen maar zeggen is, wat heb jij er mee te maken hoe andere spelen? Gewoon ronduit triest.

En de redenatie: Ik ben ouder dus ik ben beter zie ik ook verontrustend vaak.

btw: 90% door hebben betekend niet dat je overal 0.9x zo goed in ben als iemand die een jaar speelt. Tuurlijk weet die beter dan ik welke modules je wanneer het beste kan gebruiken. Maar ik weet wel wat die modules doen.

Dan nog maar een vraag ook:
Waarom zie ik zo weinig deimos en andere heavy assault ships in high sec? Van 1 iemand gehoord dat je ze in low sec wel ziet, en de rest aan wie ik het heb gevraagd had eigenlijk geen flauw idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 12-10-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
yared schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:37:
"How to find eve complexes", 2e resultaat op Google
http://eve.grismar.net/wikka.php?wakka=DeadSpace

Beetje Tweaker ;)
yared,

Dat hielp me niet veel - ze hebben het daar over mn overview (maar daar komt natuurlijk alleen wat in te staan als je in t' juiste systeem bent kwam ik later achter). Kortom, wel een beetje ontransparant.
Niet erg, ben uitstekend geholpen door de tweakert een paar berichten eerder...

De complexes aanzetten in je F10/mapview, klaar is kees! Bedankt allemaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

furby-killer schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Wat was het geval, ze was richting een missie gewarped, ze kwam in debris terecht, haar schip kwam vast te zitten en npc sentries schoten haar af terwijl ze niet genoeg range had om terug te schieten. Oftewel het had helemaal niks met skill te maken, het was gewoon een bug. Maar bepaalde mensen op eve vinden blijkbaar dat het dan je eigen schuld is.

Dan nog maar een vraag ook:
Waarom zie ik zo weinig deimos en andere heavy assault ships in high sec? Van 1 iemand gehoord dat je ze in low sec wel ziet, en de rest aan wie ik het heb gevraagd had eigenlijk geen flauw idee.
met meer skills en beter modules had ze mischien wel de range gehad en had ze de sentries langer kunnen tanken ;) Als het echt een bug was kan ze een petitie indienen en is het geen probleem.
Dat ze er voor werd uitgescholden is een ander verhaal, maar het is gewoon echt zo dat je een battlecruiser pas fatsoenlijk kan vliegen na een paar maanden en het duurt toch echt wel een jaar voordat je alle skills op zo'n niveau hebt dat je er van kan spreken dat je er echt goed mee kan vliegen. om maar even een stukje uit een skill guide te quiten
Core Skills for all Pilots:

Engineering 5 - to maximize the power core.
Electronics 5 - to maximize the CPU.
Energy Management 5 - to maximize the capacitor capacity.
Energy Systems Operation 5 - to maximize the rate at which the capacitor recharges.
Energy Grid Upgrades 5 - to reduce the CPU requirements of installing power modules.
Mechanic 5 - To maximize hull strength.
Shield Management 5 - to maximize shield capacity.
Shield Operation 5 - to maximize the rate at which the shield recharges.
Hull Upgrade 5 - To maximize armor strength.
Repair Systems 4 - To be able to operate the best armor and hull repair modules.
Deze skills bij elkaar duren al langer om te trainen dan een maand en dit zijn alleen de basis skills en dan heb ik het nog niet eens over de specifieke skills voor dat schip (fatsoenlijke gunnery en/of drone skills, battlecruiser op lvl4 of 5 om te profiteren van de bonussen, etc).
En dan zijn er nog de learning skills die je beter eerst kan trainen
The following is one suggested training routine for a new character which will help you maximize your learning and attribute skills most quickly. It is based on calculations not explained here:

Instant Recall (Memory) Level 1
Analytical Mind (Intelligence) Level 1
Learning Level 1
Instant Recall (Memory) Level 2
Analytical Mind (Intelligence) Level 2
Learning Level 2
Instant Recall (Memory) Level 3
Analytical Mind (Intelligence) Level 3
Learning Level 3
Instant Recall (Memory) Level 4
Analytical Mind (Intelligence) Level 4
Learning Level 4

After you have reached level 4 on Analytical Mind, Intelligence, Instant Recall, Memory, and Learning, you can then focus on training up your other attribute skills - Spatial Awareness (Perception), Iron Will (Willpower) and Empathy (Charisma) - as is ap pro priate for your intended career path. Obviously training of learning and attribute skills also takes time. The primary attribute required for the learning class of skills is Memory and the Secondary is Intelligence.

Therefore, if you train the Instant Recall (memory) and Analytical Mind (Intelligence) skills first it will save you time training the others. The Memory and Intelligence attributes play a role in the training of many useful skill classes so you should consider training them up to at least Level three (and preferably level four) as soon as possible.
Ik snap dat je denkt dat je het spel al aardig door hebt, maar waarschijnlijk heb je nog maar zo'n 10 tot 20 % van het spel echt door :)

Om te antwoorden op je tweede vraag, de deimos is een echt pvp schip en zul je dan natuurlijk meer tegen komen in lowsec en 0.0

Kom je trouwens wel eens in lowsec ? Empire is namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat ze misschien meer range had gehad als ze meer skill had gehad is natuurlijk totaal niet relevant. Zij kon er niks aan doen dat ze kapot geschoten werd. (misschien had ze met meer skill wel een schip met blasters gehad, dan schiet het ook niet erg op).

Ik ontken ook totaal niet dat je beter het niet kan doen. Maar is het nou zo moeilijk mensen in hun waarde te laten en ze gewoon te laten vliegen wat ze willen vliegen?

Het zal best dat ik pas 20% door heb, maar heb jij weleens een echte RTS gespeeld? (en dan online, niet tegen een bagger computer). De leercurve is daarvan veel steiler imo. En dat ondanks dat ik gewend ben RTS te spelen en eve mijn eerste mmorpg is.

Ik vlieg trouwens in een thorax, geen zin nog in battlecruiser. En ook voorlopig niet van plan een ander schip te nemen. Deimos staat hoog op mijn lijstje van volgende schip. Maar dat zal nog wel een tijd duren voordat ik skill daarvoor heb (en isk).

Ik ben wel paar keer in 0.4 geweest. Verdient redelijk goed met die npcs afschieten, nadeel dat ik er ook wordt afgeschoten, vooral met mijn lage skill. (al zullen 2 ravens die 5km bij je vandaan uit warp komen altijd een probleem blijven vermoed ik). Dus als dat gebeurd is blijf ik weer een tijdje in high sec om geld voorraad aan te vullen. Maar mijn doel is wel later pvp te gaan doen, maar met mijn skill heb ik daar nu nog erg weinig te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
furby-killer schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:31:
Dat ze misschien meer range had gehad als ze meer skill had gehad is natuurlijk totaal niet relevant. Zij kon er niks aan doen dat ze kapot geschoten werd. (misschien had ze met meer skill wel een schip met blasters gehad, dan schiet het ook niet erg op).
Als het een bug is had je die moeten reporten, had je je schip teruggekregen
Ik ontken ook totaal niet dat je beter het niet kan doen. Maar is het nou zo moeilijk mensen in hun waarde te laten en ze gewoon te laten vliegen wat ze willen vliegen?
Het is denk ik vooral jouw perceptie van hoe mensen op je reageren. Communiceren per tekst zorgt ervoor dat mensen dingen soms verkeerd kunnen worden opgevat. Ga ervanuit dat dit soort opmerkingen opbouwend bedoeld zijn, mensen die dit spel spelen hoeven heus niet hun ego te poetsen door noobs te bashen.
Het zal best dat ik pas 20% door heb, maar heb jij weleens een echte RTS gespeeld? (en dan online, niet tegen een bagger computer). De leercurve is daarvan veel steiler imo. En dat ondanks dat ik gewend ben RTS te spelen en eve mijn eerste mmorpg is.
Heb vroeger veel RTS gedaan en stuk voor stuk is het allemaal zo'n versimpeling... Micromanagement noemen ze dit wel eens bij RTS, maar vergeleken met de micromanagement die je bij EVE toe moet passen is er niets bij. Dan heb ik het niet over het runnen van missies, meer handel/manipuleren van markten en t2 productie. Daar komt geen "RTS" bij in de buurt. Heb nog nooit een ander spel gedaan waar ik een serie spreadsheets voor nodig heb om het efficient te kunnen spelen... bij EVE dus wel.
Ik vlieg trouwens in een thorax, geen zin nog in battlecruiser. En ook voorlopig niet van plan een ander schip te nemen. Deimos staat hoog op mijn lijstje van volgende schip. Maar dat zal nog wel een tijd duren voordat ik skill daarvoor heb (en isk).
Je zal dit wel weer verkeerd opvatten, maar ga niet in je eerste half jaar in een HAC zitten. Waarom? Voor PVE zijn BS toch beter, voor PVP mis je gewoon de skills, BC is dan beter.
Ik ben wel paar keer in 0.4 geweest. Verdient redelijk goed met die npcs afschieten, nadeel dat ik er ook wordt afgeschoten, vooral met mijn lage skill. (al zullen 2 ravens die 5km bij je vandaan uit warp komen altijd een probleem blijven vermoed ik). Dus als dat gebeurd is blijf ik weer een tijdje in high sec om geld voorraad aan te vullen. Maar mijn doel is wel later pvp te gaan doen, maar met mijn skill heb ik daar nu nog erg weinig te zoeken.
Ravens zijn traag, MWD aan en je bent weg. Sterker nog, je had al weg moeten zijn toen ze local binnenkwamen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

MM schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:51:
"our logs show no problems"
Het is denk ik vooral jouw perceptie van hoe mensen op je reageren. Communiceren per tekst zorgt ervoor dat mensen dingen soms verkeerd kunnen worden opgevat. Ga ervanuit dat dit soort opmerkingen opbouwend bedoeld zijn, mensen die dit spel spelen hoeven heus niet hun ego te poetsen door noobs te bashen.
tru.dat
Vaak als je zo'n opmerking maakt dat ze misschien wat rustiger aan hadden kunnen (met redenen) dan moet je eens opletten wat voor grote bek je terugkrijgt. Zullen we het DAAR eens over hebben?
Heb vroeger veel RTS gedaan en stuk voor stuk is het allemaal zo'n versimpeling... Micromanagement noemen ze dit wel eens bij RTS, maar vergeleken met de micromanagement die je bij EVE toe moet passen is er niets bij. Dan heb ik het niet over het runnen van missies, meer handel/manipuleren van markten en t2 productie. Daar komt geen "RTS" bij in de buurt. Heb nog nooit een ander spel gedaan waar ik een serie spreadsheets voor nodig heb om het efficient te kunnen spelen... bij EVE dus wel.
PvP stelt nog niet zo enorm veel over. Maar voor productie, trade en scanning moet je echt wel veel dingen weten. En in geval van trade iedere dag weer opnieuw in de gaten houden.
Je zal dit wel weer verkeerd opvatten, maar ga niet in je eerste half jaar in een HAC zitten. Waarom? Voor PVE zijn BS toch beter, voor PVP mis je gewoon de skills, BC is dan beter.
Of: ga eerst voor de fittings en DAARNA pas voor een nieuw schip.
Wat ik bedoel is, zoek uit welk schip je wil vliegen en bekijk hoe je die graag zou willen fitten. Zorg nu dat je EERST alle skills haalt die nodig zijn voor die fitting (inclusief alle support) en haal die voor je de schip skills haalt. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat je meteen iets met je nieuwe schip kunt.
Ravens zijn traag, MWD aan en je bent weg. Sterker nog, je had al weg moeten zijn toen ze local binnenkwamen.
In 0.0 had ik je gelijk gegeven maar in 0.4... als je in .4 vlucht voor alles neutral dan kom je nooit het station uit :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Was niet mijn schip. Ik geloof dat ze uiteindelijk haar schip heeft gekregen, meet niet de fitting. En het was wel heel erg duidelijk dat het een bug was. Want toen haar schip was opgeblazen zat haar pod vast. Toen is er een mod/admin iemand langs geweest die haar pod heeft bevrijd, maar eerst weigerde die nog iets van schadevergoeding voor schip te geven. Uiteindelijk dan schip gekregen.
Tuurlijk want iedereen in dit spel is superieur. Zo moeilijk is het niet om te zien dat iemand wordt uitgescholden hoor.
Dat ligt eraan hoe effectief je wilt spelen. En jij hebt duidelijk nooit een RTS op ook maar een klein beetje niveau gespeeld. Dan ben je continue bezig met micro. Echt niet minder dan in eve. En dan heb je ook nog hele hoop macro erbij.
Het aantal spreadsheets dat je nodig hebt maakt het niet echt gecompliceerd. Het wordt er echt niet moeilijker op als je even opzoekt waar je iets het goedkoopste kan krijgen (jita) of welke hardener je nodig heb tegen een npc. Dat kost tijd, maar is niet bepaald moeilijk. Uit mijn hoofd is trouwens de spreadsheet voor bijvoorbeeld age of empires 3 die het meeste verteld (niet alle unit stats, die zijn ergens anders weer) ook ongeveer 30 sheets. Ja dan heb je bij eve meer, maar dat is gewoon omdat er meer plaatsen, wapens, etc zijn. Maar daarvan wordt het niet complexer (het opzoeken in de spreadsheet).
Je hoeft alleen nog te gaan schelden en je bent typisch voorbeeld van de probleemgevallen op eve. Lekker vooringenomen (ik heb helemaal niks tegen advies, ik zeg alleen dat je andere moet respecteren als ze dat advies niet opvolgen. Niet iedereen speelt om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te bereiken).

Het gaat trouwens zowiezo nog wel maanden duren voordat ik in een hac kan vliegen. En ben nu eerst bezig met skills die voor meer helpen (cruiser lvl 4, fleet command iirc, en vooral learning skills nu).
Ik betwijfel of ik met mwd 2 ravens kan ontlopen als die allebei webber op mij hebben. En ik hield het niet echt lang tegen ze uit, dus zelfs als ik uiteindelijk vergenoeg van ze af zou komen om onder invloed van webber uit te komen, dan zou het waarschijnlijk toch te laat zijn. En als laatste, ik had toen geen mwd. (nu ook nog niet omdat het nutteloos is voor missies, maar ik heb AB lvl 4 en navigation lvl 4 dus kan hem trainen wanneer ik wil).

Wat is de laatste keer dat jij in 0.4 bent geweest? Ik kan niet bepaald ruiken dat er stel ravens zijn gekomen om op mij te jagen. Tuurlijk kan ik elke keer dat er iemand komt meteen naar station warpen. Met als kleine probleem dat in dat stelsel continue mensen komen en gaan. Het ligt daar op minstens 1 per 1-2 minuten. Dus dan ben ik continue in station. (dat zijn dan redelijk wat pods en wat shuttles, regelmatig frigs, en een verbazingwekkende hoeveelheid onbeschermde industrial ships, 1 op 10 is bijna wel industrial).
Vaak als je zo'n opmerking maakt dat ze misschien wat rustiger aan hadden kunnen (met redenen) dan moet je eens opletten wat voor grote bek je terugkrijgt. Zullen we het DAAR eens over hebben?
Dat is vreemd, en ik maar denken dat er volgens jullie geen idioten rondlopen in eve. Ik zal niet ontkennen dat het soms gebeurd. Maar om als alternatief dan maar preventief te gaan schelden lijkt mij ook een beetje overdreven...
In 0.0 had ik je gelijk gegeven maar in 0.4... als je in .4 vlucht voor alles neutral dan kom je nooit het station uit
Dan zijn we het daar over eens :).
Of: ga eerst voor de fittings en DAARNA pas voor een nieuw schip.
Wat ik bedoel is, zoek uit welk schip je wil vliegen en bekijk hoe je die graag zou willen fitten. Zorg nu dat je EERST alle skills haalt die nodig zijn voor die fitting (inclusief alle support) en haal die voor je de schip skills haalt. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat je meteen iets met je nieuwe schip kunt.
Daar ben ik nu ook mee bezig. (eeniedergeval eerst skills waar ik zowiezo wat aan heb, en daarna ga ik wel zien wat ik nou ga doen).

EDIT: Maar samengevat: Zo moeilijk is het niet te zien dat iemand aan het schelden is. Dat zij haar schip was kwijtgeraakt had zo goed als niks met skill te maken, en als je denkt dat er weinig idioten eve spelen zit je ernaast. Het is niks beter dan bij andere spellen. (het voordeel dat je denk ik niet zo snel cheater genoemd zal worden als in andere spellen).

EDIT2: Zowiezo irritant als de ene je vertelt dat je het beste battleship voor pve kan hebben en dat de ander zegt dat je beter kruiser kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 13-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:53
furby-killer schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:45:
[...]

Dat ligt eraan hoe effectief je wilt spelen. En jij hebt duidelijk nooit een RTS op ook maar een klein beetje niveau gespeeld. Dan ben je continue bezig met micro. Echt niet minder dan in eve. En dan heb je ook nog hele hoop macro erbij.
Het aantal spreadsheets dat je nodig hebt maakt het niet echt gecompliceerd. Het wordt er echt niet moeilijker op als je even opzoekt waar je iets het goedkoopste kan krijgen (jita) of welke hardener je nodig heb tegen een npc. Dat kost tijd, maar is niet bepaald moeilijk. Uit mijn hoofd is trouwens de spreadsheet voor bijvoorbeeld age of empires 3 die het meeste verteld (niet alle unit stats, die zijn ergens anders weer) ook ongeveer 30 sheets. Ja dan heb je bij eve meer, maar dat is gewoon omdat er meer plaatsen, wapens, etc zijn. Maar daarvan wordt het niet complexer (het opzoeken in de spreadsheet).

[...]
Dat is niet helemaal waar, ik ben bijvoorbeeld actief betrokken bij capital production, en daar heb je toch wel iets meer voor nodig dan alleen de sheets met prijzen... bovendien, die prijzen zijn toch nooit lang hetzelfde.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Production is drama veel kennis, want voor goede Production ben ik nu na 1+ jaar van mening, moet je ook veel weten van het vakgebied eromheen, zoals; research/invention/trade.

Vooral T2 productie die GOLM nu heeft sinds een halfjaartje. Het levert enorm veel op, maar er komt ook enorm veel bij kijken.

Reden waarom ik mijzelf heb voorgenomen niet ermee te gaan beginnen totdat allebei mijn chars hun hoofddoel hebben behaald... en EVE kennende ben ik nog wel even zoet :D

Gewoon het idee dat er onderdelen zijn binnen een spel waarvoor spelers uitgebreid excell gebruiken kan ik mij voorstellen dat het veel mensen afschrikt die het nu voor het eerst lezen. Maar wees gerust, ik gebruik het dagelijks op werk en ben nog redelijk sane... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

furby-killer schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:45:

Ik betwijfel of ik met mwd 2 ravens kan ontlopen als die allebei webber op mij hebben. En ik hield het niet echt lang tegen ze uit, dus zelfs als ik uiteindelijk vergenoeg van ze af zou komen om onder invloed van webber uit te komen, dan zou het waarschijnlijk toch te laat zijn. En als laatste, ik had toen geen mwd. (nu ook nog niet omdat het nutteloos is voor missies, maar ik heb AB lvl 4 en navigation lvl 4 dus kan hem trainen wanneer ik wil).

Wat is de laatste keer dat jij in 0.4 bent geweest? Ik kan niet bepaald ruiken dat er stel ravens zijn gekomen om op mij te jagen. Tuurlijk kan ik elke keer dat er iemand komt meteen naar station warpen. Met als kleine probleem dat in dat stelsel continue mensen komen en gaan. Het ligt daar op minstens 1 per 1-2 minuten. Dus dan ben ik continue in station. (dat zijn dan redelijk wat pods en wat shuttles, regelmatig frigs, en een verbazingwekkende hoeveelheid onbeschermde industrial ships, 1 op 10 is bijna wel industrial).
daar zijn twee simpele oplossingen voor, altijd alignen en altijd je scanner open hebben staan.
Is veel werk maar anders ga je gewoon dood in low-sec als je daar wilt ratten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat alignen was klein probleempje omdat ik net vanaf een andere asteroide gordel kwam. Ik was nauwlijks uit warp of die raven kwamen. Is het niet erg lastig om alligned te zijn continue als je aan ratten ben?

Zal een warp stabilizer nut voor mij hebben in 0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dan moet je vaak al minimaal 2 warp stabs hebben en dan gimp je vaak je tank :)

En dat is opzich niet zo onhandig als je op grote afstand kunt ratten. Mijn drake warpt de belt in, aligned. Ondertussen aggro'en de rats en kan ik meteen zelf ook beginnen met knallen :) (FoF's)
Als er iemand in local verschijnt (0,0) kan ik meteen naar een safespot warpen :)

EDIT:
Verder zijn Ravens enorm traag en hoef je dus met je schip met MWD hooguit 20km weg zien te komen. (20 secondes overleven) en dan ben je zelfs buiten een 1-point-scram range en kun je wegwarpen (als je meteen aligned bent. Dus richting iets wegvliegen full speed en daar naartoe proberen te warpen)
20 secondes zijn bij een gemiddelde raven 2 volle salvo's.... kan dus pijnlijk worden maar als je echt heel stevig tanked moet het te doen zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door MazeMouse op 13-10-2007 21:52 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zelfs ik kan met nauwlijks skill en mijn thorax 2 salvos van een raven overleven. (oké het doet inderdaad best wel pijn, en die ravens hadden waarschijnlijk ook niet piloten met hoge skill levels). Probleem was echt die webber. Zonder webber was ik denk ik wel op tijd buiten range van warp scrambler geweest (al had ik toen bagger ab, dus misschien ook niet). Maar toen ze kwamen ging ik meteen warpen naar eerste beste plek (hoefde nog geen eens veel te draaien), en net toen ik warp in zou gaan had hij lock op mij en scrambelde hij mij. Meteen daarna de webber, en ik ging nergens heen :)
(FoF's)
Hebben die dingen niet de nare neiging je eigen drones als doelwit te kiezen? (ik speel met gallente, dus zelfs al heb ik 1 van de weinige schepen die missiles kunnen gebruiken, dan nog kan ik geen fofs gebruiken).

Wat zou nu voor mij snelste (en beste) weg richting pvp zijn? pve is leuk, maar dan kan je net zo goed offline aan het spelen zijn. Tuurlijk kan je het ook weer met andere samen doen, en ik hoef echt niet de hele tijd mensen als doelwit te hebben, maar ik wil toch wel iets meer dan in high sec missies doen. Wat ik tot nu toe heb is niet echt veel soeps. Vooral probleem dat het tijdje duurde voordat ik bedacht dat ik eigenlijk helemaal geen intresse in mining heb. Dat was nadat ik dus al als engineer/industrial begon met eve. En ondertussen heb ik industry naar lvl 5 gebracht (nog 3 uur te gaan daarvoor), voordat ik bedacht dat ik daar helemaal geen zin in heb.
Ik ben nu bezig vooral met learning skills (perception en intelligence zitten op 15 ongeveer, de rest redelijk wat lager, ben nu willpower aan het opkrikken). Dus enige tips wat ik nu zou moeten doen zodat ik ooit richting pvp kan, en voor welke schepen ik dan zou moeten gaan uiteindelijk (met gallente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Targetten jouw drones jou? Zo nee, dan schieten FoF's niet op je eigen drones. Ze schieten echter wel op het dichtstbijzijnde doel (zijnde, de drones van je tegenstander)
En als je een beetje verstand van missiles hebt weet je dat tenzij je light missiles schiet dat alsnog niet veel uithaalt ;)

Gallente PvP hangt een beetje af van wat je wil. Uitgaande van T2 fittings overal:
Pure Blaster-DPS: Thorax -> Brutix -> Megathron. (allen met Blasters en MWD)
Ewar: Celestis, Lachesis (dampening en dan maar long range fitting erop :))
Drones: Vexor -> Myrmidon -> Dominix/Ishtar (Gewoon de hardst knallende drones erin flikkeren en dan je schip fitten om het zo lang mogelijk uit te houden?)
En je kunt eens kijken naar Assault Frigs :) (kom je toch tegen onderweg naar HAC's dus waarom ook niet ;))
Basically: T2 Hybrids (Blasters&Rails), T2 Armor Tank, T2 Drones (T2 Dampening)
Als je die 4 dingen hebt kun je de meeste Gallente dingen wel vliegen :)

Kwa learning skills zou ik zeggen:
Alle basics naar lvl5 en alle advanced naar lvl4 (misschien een uitzondering maken voor Charisma tenzij je leadership skills wil. En die wil je uiteindelijk ook wel als je een Eos wil ofzo ;))

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ah ik dacht dat fofs een willekeurig doelwit pakken, niet dus :)
Alle basics naar lvl5 en alle advanced naar lvl4 (misschien een uitzondering maken voor Charisma tenzij je leadership skills wil. En die wil je uiteindelijk ook wel als je een Eos wil ofzo
Oké, bedankt.

Ik neig beetje naar ewar of blasters. Al vraag ik me af of ewar handig is om te doen zolang skills niet hoog zijn. (mijn gedachte is dat je met lagere skills effectief kan zijn met blasters dan met ewar, correct me if wrong). Maar heb nog even tijd om na te denken, eerst maar eens basis skills doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

T1 damps in combinatie met T1 rails kun je al heel wat doen.
Als je op 20KM afstand kunt blijven kun je ze 1 punt warpscrammen. Met T1 damps krijg je hun targetting range al wel onder 20KM en met Rails haal je de 20KM afstand gemakkelijk en kun je ze onaangetast afschieten. (oppassen voor mensen met een MWD die te dichtbij proberen te komen. Dus je zult dan zelf ook een MWD moeten hebben of een tracking disruptor. Dat wil ook nog wel iets helpen :))

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat zou dan dus beste met thorax (of t2 versie) vanwege de mwd of met celestis vanwege de sensor damp bonussen. En dan lijkt mij celestis de beste keus. En dan zal ik ook nog zelf warp scambler van 20km nodig hebben anders gaan ze er gewoon vandoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

alle basic skills naar 4 is tegenwoordig genoeg om advanced learning skills te krijgen en daar krijg je uiteindelijk de zelfde attributes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat ben ik idd aan het doen, zodra ik 4 heb eerst advanced doen, en daarna kan ik alsnog de 5 voor basic doen. Maar eerst de advanced naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Vanavond weer de twee-wekelijkse corpmine van GOLM

Als je wilt weten hoeveel lag je krijgt wanneer 20-30 man tegelijk in fleet gaan minen kom dan kijken in channel Splut

Als je wilt weten hoeveel sneller & meer je mined met alle fleetbonussen join dan, oh ja, kan niet, invite only :P

* yared heeft er weer zin in.

Eens kijken of we de Empire POS'n weer vooruit kunnen helpen de komende tijd, die krengen zuipen fuel!

Over alignen; we vragen zelfs in hi-sec om aligned te zijn tijdens het minen.
Ik zal je de details besparen maar dit is vaak genoeg van pas gekomen.

Altijd aligned zijn en nooit minen op een inwarppunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
yared schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:36:Altijd aligned zijn en nooit minen op een inwarppunt!
Met een Cov Ops in gang is alles een inwarppunt :)

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Count schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

true maar het verkleint de kans op solo ganks aanzienlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Count schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

hoeveel smartbombs zou je daarop kunnen fitten :D

28 man in corp, 25 ervan in fleet... massa energie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

yared schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:23:
[...]
hoeveel smartbombs zou je daarop kunnen fitten :D

28 man in corp, 25 ervan in fleet... massa energie!
mja en al je mede cov-ops dood voordat je volledige damage hebt gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dan gebruik je plated/extended recon cruisers ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om dit spel te gaan spelen maar ik zie het nergens in de winkels? :/
Kun je dit spel ook af en toe spelen of is het alleen leuk als je dagelijks speelt?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58
De game is alleen online te koop, je download de client. Geen CD en dergelijke verkrijgbaar (is maar goed ook want die zou toch al na 1 maand oud zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:28:
Ik ben ook van plan om dit spel te gaan spelen maar ik zie het nergens in de winkels? :/
Kun je dit spel ook af en toe spelen of is het alleen leuk als je dagelijks speelt?
EVE is zeker af en toe te spelen.

Het voordeel van EVE is dat je niet constant hoeft te spelen om beter te worden in het spel. Je leert skills door ze een bepaalde tijd te leren die onafhankelijk is van hoelang je online bent. Zo kun je een week niet online komen maar daarna toch nieuwe schepen vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
archetta schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:41:
[...]

EVE is zeker af en toe te spelen.

Het voordeel van EVE is dat je niet constant hoeft te spelen om beter te worden in het spel. Je leert skills door ze een bepaalde tijd te leren die onafhankelijk is van hoelang je online bent. Zo kun je een week niet online komen maar daarna toch nieuwe schepen vliegen :)
enige nadeel is dat je met die speelstijl nooit die schepen kunt vliegen omdat je simpelweg de ISK er niet voor hebt als niet vaak genoeg speelt :P Tenminste in die situatie zit ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Lol of andersom, wel de isk hebben omdat je veel speelt maar de tijd (ergens maar goed) niet snel genoeg gaat zodat je de schepen die je wel kunt veroorloven niet kunt vliegen :'( . Oh well, wat isk over hebben kan nooit kwaad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 16-10-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

btw

concord day off - armageddon day!

http://myeve.eve-online.c...p?a=single&nid=1605&tid=1

nog maar een paar minuten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
volgens mij schieten fof missiles wel op je drones hoor.. als je de naam alleen al bekijkt :D

anders zouden het gewoon auto-targeting missiles moeten heten ofzo..

t2 disruptors kunnen 24 km scramblen dus wel even rekening mee houden. je kan ook zelf een webber fitten als je geganked wordt.
mwd aanzetten in de hoop dat je net buiten 10 km kan komen om zo de volledige snelheid van mwd te verkrijgen

verder is met een raven 20 km vliegen in 20 seconden onrealistisch aangezien deze optrekt als een olifant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
FreeMen schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:53:
Lol of andersom, wel de isk hebben omdat je veel speelt maar de tijd (ergens maar goed) niet snel genoeg gaat zodat je de schepen die je wel kunt veroorloven niet kunt vliegen :'( . Oh well, wat isk over hebben kan nooit kwaad ;)
Ik zou stellen dat isk bijna altijd belangrijker is dan SP. Als je bijvoorbeeld een capital character wil hebben is het veel sneller ~6b bij elkaar te krijgen dan 2 jaar moeten wachtten totdat je een alt character zover getrained hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

angl2k schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:11:
volgens mij schieten fof missiles wel op je drones hoor.. als je de naam alleen al bekijkt :D

anders zouden het gewoon auto-targeting missiles moeten heten ofzo..

t2 disruptors kunnen 24 km scramblen dus wel even rekening mee houden. je kan ook zelf een webber fitten als je geganked wordt.
mwd aanzetten in de hoop dat je net buiten 10 km kan komen om zo de volledige snelheid van mwd te verkrijgen

verder is met een raven 20 km vliegen in 20 seconden onrealistisch aangezien deze optrekt als een olifant :D
Nooit op je eigen drones. Ze schieten alleen op agressieve targets (dus alleen mensen/drones/npc's die actief een agression-deed op jou uitoefenen :))

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Uren in de queue voor in een server te komen die meteen downtime heeft *O*

Hopelijk heb ik dalijk meer geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
en ik wou gisteren weer eens een mining dag doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

archetta schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:23:
[...]

Uren in de queue voor in een server te komen die meteen downtime heeft *O*

Hopelijk heb ik dalijk meer geluk
Na een poging of 50 eindelijk ingelogd. En dan kom je erachter dat ze in je 0.0 station de Fitting service hebben opgeblazen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 22-09 23:53
http://xs320.xs.to/xs320/07423/2007.10.17.05.41.59.jpg

dat zegt genoeg over mn armageddon day lol :P

mn skills waren bugged, khad iets van carrier lvl 40 ofzo :x

naja, paar uurtjes spelen... 82 killmailtjes verzameld.. hurray ccp xD

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:28:
Zoals anderen al zeggen is het inderdaad ook te doen om af en toe te spelen.
Qua virtual cash zal het inderdaad wat langzamer gaan maar je skills lopen zoals gezegd lekker door.

Wat erbij vermeld mag worden is dat EVE juist een spel voor de lange termijn is.
Bij GOLM zitten mensen die het al jaren spelen (40+ miljoen SP en eentje zelfs 50+) en die nemen af en toe ook een kleine break. Er zit zelfs iemand die door zijn werk x maanden op/x maanden af, er het hele jaar door enkele maanden niet is. Die laat zijn skills gewoon bijhouden door een andere corpmember en dan is terug/thuiskomen echt leuk als je Large Projectlie ineens op 5 staat :D

Zomermaanden is altijd rustig in mijn eigen geval, en als ikzelf op vakantie ga kies ik meestal een skill die minstens 3 weken duurt.

Beetje goed plannen en je kunt zeker als je eenmaal door je eerste maandjes heen bent, heel relaxed zo nu en dan spelen.

Echter, ben je iemand die snel wat wil bereiken raad ik je aan een fps te kopen in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Calamor schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:09:
en ik wou gisteren weer eens een mining dag doen :(
LOL, dan heb je niet echt goed opgelet aangezien het al 1 a 2 weken van te voren aangekondigd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:05

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik heb die armageddon day maar aangegrepen om eens wat te hobbyen met schepen die ik toch voorlopig niet zal vliegen. Carriers en een beetje dreads :)

Wat picjes die ik geschoten heb. Niet zo wereldschokkend aangezien ik het om een uur of 5 vannacht wel gezien had :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Gisteren prima kunnen minen vanaf 17.00.
We hebben met 4 chars 2 miners, 1 commandship (met 3xT2 miner :)), 1 hauler complete belt leeggetrokken.

Volgens mij was de dikke respawn van die belt te danken aan de patch want van het weekend waren zo'n beetje alle belts in het systeem leeeeeeeg :)

* yared houdt het graag leeg, dat houdt de sukkels weg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Major Carnage schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:33:
Ik heb die armageddon day maar aangegrepen om eens wat te hobbyen met schepen die ik toch voorlopig niet zal vliegen. Carriers en een beetje dreads :)

Wat picjes die ik geschoten heb. Niet zo wereldschokkend aangezien ik het om een uur of 5 vannacht wel gezien had :)
lol @ moros dread name :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

yared schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:33:
Gisteren prima kunnen minen vanaf 17.00.
We hebben met 4 chars 2 miners, 1 commandship (met 3xT2 miner :)), 1 hauler complete belt leeggetrokken.

Volgens mij was de dikke respawn van die belt te danken aan de patch want van het weekend waren zo'n beetje alle belts in het systeem leeeeeeeg :)

* yared houdt het graag leeg, dat houdt de sukkels weg >:)
Ik zie graag wat sukkelige miners opgeblazen worden met een suicide gank..... lekker denken dat ze safe zijn terwijl ze de beltjes volledig aan het leegtrekken zijn en het onmogelijk maken voor iemand anders nog iets te minen.

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 18-10-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Darth Malak schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:20:
[...]
Ik zie graag wat sukkelige miners opgeblazen worden met een suicide gank..... lekker denken dat ze safe zijn terwijl ze de beltjes volledig aan het leegtrekken zijn en het onmogelijk maken voor iemand anders nog iets te minen.
'suicide gank'
According to Wikipedia, ganking is ...

used in relation to Player vs. Player games where a group of 2 or more people gang up and kill another player, especially if they have an unfair advantage over the person being killed, and is an abbreviation for Gang Kill. Popularised by the MMORPG World of Warcraft, it is now often used in any situation where the person being killed is at a significant disadvantage to the person killing, as in "That horde just ganked me!".

Like many terms, "ganking" has become universally overused, and has lost much of the fundamental definition. If, in fact, it is short for "gang kill," it literally does not apply to those times players are killed by individuals, regardless of the level difference. The concept, however, is the same. When a level 40 player kills a level 15 player, it's equivalent to a "gang" of level 15 players killing that lone level 15.
http://psyae.blogspot.com/2006/01/ganking-what-is.html

Ieder zijn spel, maar zorg dan dat je iig de juiste terminologie gebruikt volgende keer dat je met je Elfje in een frigate springt }:O

Niks leuker dan een Improved Cloaking Device fitten op een Raven en dan dat heerlijke geluidje wanneer je uncloaked (sommige sounds zou je gewoon apart volume voor op 100% moeten kunnen zetten) en zegt;

Knock knock
Who is it?
Yared in his cloaked Raven ya dumbass ore-thief! O+

[ Voor 8% gewijzigd door yared op 18-10-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
En dan moet je nog 30 seconden wachten voordat je uberhaupt mag locken. Eng hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
dan ben ik allang weer in empire met mn inty :D

heeft er iemand hier trouwens ervaring met een crusader met DLP's? Ik weet niet goed hoe ik in optimal moet blijven. Met een mwd vlieg je al snel 3,8 km/s met die dingen en dan is zo'n falloff van 3 km toch al snel overbrugt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Count schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:39:
En dan moet je nog 30 seconden wachten voordat je uberhaupt mag locken. Eng hoor :)
covops II is toch mooier he :9~ shame dat die niet op een bs past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

yared schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:45:
[...]
Een Improved Cloak met een beetje skills en je zit op iets van 12 seconden. Of de Stealth Bomber natuurlijk die meteen kan locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
yared schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:45:
[...]
In November komen er tech 2 Battleships die het wel kunnen. Violators heten ze, dacht ik.

Wat je ook kan doen natuurlijk is een ore thief herhaaldelijk bumpen zodat hij niet kan alignen en ondertussen een fatsoenlijk combat schip in laten warpen. Passen er micro warpdrives op Hulks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

* yared is al aan het sparen!

Maar ik wil zoveel van de nieuwe goodies!!! :/

Hoe mooier EVE gaat worden, hoe duurder het word.
En dan hebben we het niet eens alleen over iskies...

DX10 ondersteunende GFX
1.5Gb mem > meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile_NL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03-2022
DrProctor schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:45:
[...]

enige nadeel is dat je met die speelstijl nooit die schepen kunt vliegen omdat je simpelweg de ISK er niet voor hebt als niet vaak genoeg speelt :P Tenminste in die situatie zit ik nu
dit is juist een pluspunt van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 15:43

Elp

yared schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:21:
* yared is al aan het sparen!

Maar ik wil zoveel van de nieuwe goodies!!! :/

Hoe mooier EVE gaat worden, hoe duurder het word.
En dan hebben we het niet eens alleen over iskies...

DX10 ondersteunende GFX
1.5Gb mem > meer
geen dx10, je videokaart moet dx9.0c ondersteunen, das wel even een flink verschil.

Nvidia ondersteunt het vanaf de 6 serie en ati (dacht ik) vanaf x1x00 en hoger. Oftewel, als je 3 jaar geleden de goede videokaart hebt gekocht, kan je nog steeds de nieuwe eve spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Count schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:09:
[...]

In November komen er tech 2 Battleships die het wel kunnen. Violators heten ze, dacht ik.

Wat je ook kan doen natuurlijk is een ore thief herhaaldelijk bumpen zodat hij niet kan alignen en ondertussen een fatsoenlijk combat schip in laten warpen. Passen er micro warpdrives op Hulks? :)
De tech 2 battleships zijn de BlackOps en de Marauders

Een aantal (voorlopige?) stats zijn hier te vinden:
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=607521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 17:37
Heren,

Ben gisteren gepopt in 0.0 en nu ben ik bezig met een nieuw ratting schip.
Het is een drake met de volgende loadout:

Lows:
4x Shield Power Relay II

Mids:
2x Kinetic Deflection Amplifier II
2x Heat Dissipation Amplifier II
2x Large Shield Extender II

High's
7x Rocket lancher I (--> ben bezig voor de tech 2 versie, dus waarom dure lanchers kopen)

Het is voornamelijk een serpentis layout (Sydicate)
En met een paar aanpassingen misschien ook een leuke PVP'er.

Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik neem aan dat je je vergist met Heavy Missile Launchers ;)

Voor de rest kan je wel af met 1 of 2 SPR's minder denk ik. Misschien een paar BCU's ervoor in de plaats.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Highs:
7x t2 heavy missile
1x tractor beam 1

meds:
1x t2 kinetic resist amplifier
1x t2 magnetic resist amplifier
1x t2 thermal resist amplifier
3x t2 shield extener

lows:
2x t2 ballistic control unit
2x t2 shield power relay

drones:
5x t2 hobgoblins

rigs:
3x core defense field purger

ammo fitted: for rats sourge missiles, for pvp scourge fury

That passive setup with my skills gets you a recharge (boost) of around 140 at the peak (30% shield, before the nerf), resists em/ex/kin/therm are 56/68/73/65, shield ammount with skill at lvl 4 is 16012. With the t2 missiles and my skills i get 338 kinetic per shot, refire rate 7.2, so nearly 330 DPSec kinetic, a very reasonable damage.

Setup variations:
- uber tank - all lows t2 power relays, recharge at peak 240 (!!!!), tanks permanenly(!) around 7-8 fighters...
- solo or small gang - replace the kinetic resist amp with a scram... but only if not fighting against another caldari!! if against caldari.... keep all resists and call in tacklers ))
- half active tank - replace kinetic hardener with invulneability field 2.... cap stays around 50%. dont go for that if you could be nossed
- tankserp complexes - like the uber tank, replace heat passive with an active one, replace em with an invuln. gest you to the 80's resists, making you perma-tank 1250 therm/kin damage... get someone to repair your shields and you can make that value up to 1600-1700... Notice - cap stays at around 35%... cant run 3 active hardeners with that setup
Copietje van onze forums, dit is de setup die een corpmaatje van me gebruikt werkt perfect in Syndicate.
Dennis_k schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:10:
Heren,

Gepopt door Ronin/LAG toevallig?

[ Voor 7% gewijzigd door Ashrah op 19-10-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dennis_k schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:10:
Heren,

Lows:
4x Shield Power Relay II

Mids:
2x Kinetic Deflection Amplifier II
2x Heat Dissipation Amplifier II
2x Large Shield Extender II

High's
7x Rocket lancher I (--> ben bezig voor de tech 2 versie, dus waarom dure lanchers kopen)

Het is voornamelijk een serpentis layout (Sydicate)
En met een paar aanpassingen misschien ook een leuke PVP'er.

Wat denken jullie ervan?
Gooi voor de verandering eerst eens een paar PDU's II en een BCU II in de lows... 1 SPR is meer dan voldoende voor ratting...

Mids zou ik 1 shield extender en een mix van active/passive gooien.. Werkt als een tierelier als je support skills goed genoeg zijn. In ieder geval 1x invul field II.

En inderdaad: vanzelfspreken heavy missile launchers in de highs...6x, een tractor en een salvager.

[ Voor 37% gewijzigd door Darth Malak op 19-10-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Waarom PDU's passive tank, launchers gebruiken geen cap, en voor 1 salvager en 1 tractor heb je dat niet nodig, lijkt mij dat je dan beter 2 BDU's en 2 SPR's kan doen of zelfs 3 BDU's 1 SPR?

[ Voor 0% gewijzigd door Ashrah op 19-10-2007 13:23 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Maranno schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:53:
Waarom PDU's passive tank, launchers gebruiken geen cap, en voor 1 salvager en 1 tractor heb je dat niet nodig, lijkt mij dat je dan beter 2 BDU's en 2 SPR's kan doen of zelfs 3 BDU's 1 SPR?
de pdu's geven ook een beter shield recharge rate he vergeet dat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb op mijn drake ook een medium shield booster II zitten, dan zijn die pdu's erg welkom.. en verder ook gezien de andere 2 active modules (invul II en rat specific).. Werkt perfect. 1 BCU is meer dan voldoende voor rats. PvP is vanzelfsprekend ander verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 19-10-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DrProctor schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:45:
[...]

En dat probleem heb ik nu dus ook. Heb ong. ~2-3 maanden actief gespeeld, hoop skill training gedaan. Had een retriever gekocht, en was lekker aan het minen gegaan. Had toen de skill training aangezet voor lvl 5 mining barge wat ong 24 dagen duurde, en vervolgens vrijwel niet meer gespeeld. Nu had ik dus 2 weken vakantie, dus denk ga lekker EVE spelen :). Skill training moest nog 1 dag, de Hulk kwam steeds dichter bij :D. Hmmz 6 mil nog op m'n rekening staan, exhumers skill was 25mil. Dus tja... Als een gek aan het minen geslagen, en ondertussen was de skill training al klaar. Dus maar een coverter gekocht en daarmee gaan minen. Paar dagen later 25mil opgehoest, dus denk heb wel een week voordat ik bij lvl 3 ben in exhumers, was ik dit na 1.5dag al. Halve week later heb ik ~30mil, nog maar 90 te gaan... Vakantie is wel bijna om, dus zal nog wel even duren...

Maar goed dat is natuurlijk het leuke van dit spel, kan gewoon op je gemak verder, geen haast toch? :). Nu nog opzoek naar een corp. waar ik me mining skills wat beter kan gebruiken, en de pret kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Black Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

En dat probleem heb ik nu dus ook. Heb ong. ~2-3 maanden actief gespeeld, hoop skill training gedaan. Had een retriever gekocht, en was lekker aan het minen gegaan. Had toen de skill training aangezet voor lvl 5 mining barge wat ong 24 dagen duurde, en vervolgens vrijwel niet meer gespeeld. Nu had ik dus 2 weken vakantie, dus denk ga lekker EVE spelen :). Skill training moest nog 1 dag, de Hulk kwam steeds dichter bij :D. Hmmz 6 mil nog op m'n rekening staan, exhumers skill was 25mil. Dus tja... Als een gek aan het minen geslagen, en ondertussen was de skill training al klaar. Dus maar een coverter gekocht en daarmee gaan minen. Paar dagen later 25mil opgehoest, dus denk heb wel een week voordat ik bij lvl 3 ben in exhumers, was ik dit na 1.5dag al. Halve week later heb ik ~30mil, nog maar 90 te gaan... Vakantie is wel bijna om, dus zal nog wel even duren...

Maar goed dat is natuurlijk het leuke van dit spel, kan gewoon op je gemak verder, geen haast toch? :). Nu nog opzoek naar een corp. waar ik me mining skills wat beter kan gebruiken, en de pret kan beginnen.
ach.. met een covetor zit je zo aan de 4~5m per uur :P
nog ffies doorbijten dus hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
3CLipZ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

ach.. met een covetor zit je zo aan de 4~5m per uur :P
nog ffies doorbijten dus hehe
Ja doe m'n best, alleen vanaf maandag weer aan het werk, en 's avonds zijn de meeste belts al half leeg geplunderd. Nu kan ik 's ochtends nog ff snel de laatste beetjes binnen halen, en 's middags na de reset paar uur m'n cargo vullen. En toen kwam de melding dat de servers eruit gingen voor onbepaalde tijd *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Black Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:53:
[...]

Ja doe m'n best, alleen vanaf maandag weer aan het werk, en 's avonds zijn de meeste belts al half leeg geplunderd. Nu kan ik 's ochtends nog ff snel de laatste beetjes binnen halen, en 's middags na de reset paar uur m'n cargo vullen. En toen kwam de melding dat de servers eruit gingen voor onbepaalde tijd *O*.
voor beetje lekkere ore zou ik richting amarr space vliegen, als je refining skills een beetje ok zijn zal je echt rijk worden van kernite mining ^_^

http://fluidorbit.co.uk <-- zoek op kernite, sort by sec status.. pak een lekker 0.5 systeempje en hoppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Black Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:53:
[...]

hmm alles lijkt wel dicht geen web server meer...

volgens mij hebben ze een inval gehad daaro :O

hoop dat ze vanavond weer on-line zijn mn skill training is nog maar 7 uur.... mn andere char is gewoon netjes 3 dagen nog maartoch.

waren er lags of enige uitleg waarom de downtime is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
"Emergency shutdown of Tranquility and the SQL Servers has been performed, more news as it becomes available."

was het bericht... klinkt vrij serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ik hoop dat ze weer skills die je aan het trainen was laten finishen. Dat was al een keer eerder gebeurd.

Ik had net Recon V en Minmatar Cruiser V op 2 accounts aangezet (samen 45 dagen aan SP) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Count schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:10:
Ik hoop dat ze weer skills die je aan het trainen was laten finishen. Dat was al een keer eerder gebeurd.

Ik had net Recon V en Minmatar Cruiser V op 2 accounts aangezet (samen 45 dagen aan SP) :9~
oh? als in.. instant klaar? :x (net drones 5 aangezet lol)

[ Voor 4% gewijzigd door Eeruku op 19-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
3CLipZ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

voor beetje lekkere ore zou ik richting amarr space vliegen, als je refining skills een beetje ok zijn zal je echt rijk worden van kernite mining ^_^

http://fluidorbit.co.uk <-- zoek op kernite, sort by sec status.. pak een lekker 0.5 systeempje en hoppa
Heb toevallig gister wat onderzoek gedaan naar een nieuwe ore om te minen. Zit op dit moment in 0.9 space plagioclase te minen, wat aardig wat opbrengt. Als "opvolger" van plagioclase kwam ik bij ook bij Kernite uit. Probleem was (van wat ik begreep) dat het vrijwel alleen in Amarr space voorkwam. En in sectors <0.7 en aangezien ik tot nu toe vrijwel alleen in 0.9 heb gemined waar je geen last heb van rats weet ik niet of het voor mij veilig is om naar <0.7 toe te gaan. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe sterk die rats zijn in de belts daar. Als ik wat medium scout drones mee neem, zou ik daar genoeg aan hebben?

Probleem vervolgens was dat ik niet echt in de buurt zit van Amarr space (ong 2-3 jumps bij Rens vandaan). En naar Amarr space moest ik door 0.2-0.3 regio, wellicht dat ik de autopilot nog kan finetunen dat die alleen de safe sectors pakt, daar heb ik nog niet naar gekeken.

Belangrijkste voor mij is, zou ik het houden met me shields regen de rats in de belts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Black Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:18:
[...]

Heb toevallig gister wat onderzoek gedaan naar een nieuwe ore om te minen. Zit op dit moment in 0.9 space plagioclase te minen, wat aardig wat opbrengt. Als "opvolger" van plagioclase kwam ik bij ook bij Kernite uit. Probleem was (van wat ik begreep) dat het vrijwel alleen in Amarr space voorkwam. En in sectors <0.7 en aangezien ik tot nu toe vrijwel alleen in 0.9 heb gemined waar je geen last heb van rats weet ik niet of het voor mij veilig is om naar <0.7 toe te gaan. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe sterk die rats zijn in de belts daar. Als ik wat medium scout drones mee neem, zou ik daar genoeg aan hebben?

Probleem vervolgens was dat ik niet echt in de buurt zit van Amarr space (ong 2-3 jumps bij Rens vandaan). En naar Amarr space moest ik door 0.2-0.3 regio, wellicht dat ik de autopilot nog kan finetunen dat die alleen de safe sectors pakt, daar heb ik nog niet naar gekeken.

Belangrijkste voor mij is, zou ik het houden met me shields regen de rats in de belts?
safe route kan zeker, heb et zelf gedaan vanaf teonusude (is in de buurt van rens)
en train voor een small shield booster t2, minimaal 3 med drones en je overleeft et makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
3CLipZ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:21:
[...]

safe route kan zeker, heb et zelf gedaan vanaf teonusude (is in de buurt van rens)
en train voor een small shield booster t2, minimaal 3 med drones en je overleeft et makkelijk
Oke top! En bedankt voor de info, ga ik aan beginnen zodra ik mijn Hulk heb :).

Zal straks even kijken hoe het met de skills zit. Ben ik het begin namelijk begonnen als fighter, dus grote kans dat ik de skills al heb :).

[ Voor 15% gewijzigd door Black Eagle op 19-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Black Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:28:
[...]

Oke top! En bedankt voor de info, ga ik aan beginnen zodra ik mijn Hulk heb :).

Zal straks even kijken hoe het met de skills zit. Ben ik het begin namelijk begonnen als fighter, dus grote kans dat ik de skills al heb :).
hehe, kzit nu op et punt dat ik mn stripminers, t2 shield booster en wat passive hardeners op mn hulk heb, met energy management 3 en energy systems operation 3 kan ik alles permanent draaien en hoef ik de rats in 0.5 bv niet eens te killen :) permatank ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online

Zou dan weer minder zijn voor mij. Mijn skill training zou nu ongeveer klaar moeten zijn. En dan zijn de servers offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dit wordt bij elke server crash genoemd maar er is nooit iemand te vinden bij wie het ook echt gebeurd is dat trainingen zijn versneld door CCP. Urban Legend zo te zien of misschien iets uit de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 16:54
Hmm ergens iets meer info over de reden van de downtime zou helemaal niet verkeerd zijn :|. Het lijkt de NS wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
IJzerlijm schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

Dit wordt bij elke server crash genoemd maar er is nooit iemand te vinden bij wie het ook echt gebeurd is dat trainingen zijn versneld door CCP. Urban Legend zo te zien of misschien iets uit de beta.
Hoop doet leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
He verrek!

Server nog steeds down?

Kom net thuis van een mooie lekkere lange rit van 3 uur en 45 minuten (bedankt vakantiegangers :()
Wil ik gaan spelen... blijkt de server down. Fijn hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Refragmental schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:14:
He verrek!

Server nog steeds down?

Kom net thuis van een mooie lekkere lange rit van 3 uur en 45 minuten (bedankt vakantiegangers :()
Wil ik gaan spelen... blijkt de server down. Fijn hoor :'(
Yup :'(.

Had na de downtime een training van 4.5uur ingesteld, gaat weer lekker veel tijd verloren zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

abacaxi schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:56:
Hmm ergens iets meer info over de reden van de downtime zou helemaal niet verkeerd zijn :|. Het lijkt de NS wel :).
Hoe zouden ze dat voor elkaar moeten krijgen als hun forum op dezelfde database draait als de game zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Hoe zouden ze dat voor elkaar moeten krijgen als hun forum op dezelfde database draait als de game zelf??
Misschien is het wel een stroomuitval of een storing van de internetverbinding? Wie weet hoe dat in IJsland in elkaar steekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
abacaxi schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:56:
Ja, ik vind het ook nogal onzinnig dat alle news-links naar de eve-online site verwijzen die op dezelfde server draait als Eve zelf en bij problemen ook tegelijkertijd plat gaat. Het wordt eens tijd dat ze iig de info over het hoe en waarom ergens anders neerzetten zodat tijdens een server crash je iig kunt zien wat er aan de hand is (al is het maar dat er ergens staat dat de server down is vanwege een bug oid en wanneer ze verwachten dat ie weer up is )
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Misschien is het wel een stroomuitval of een storing van de internetverbinding? Wie weet hoe dat in IJsland in elkaar steekt :P
Dat is het iig niet aangezien je 2 minuten voordat de server down ging een melding kreeg dat ze een emergency shutdown gingen doen. Ik kon nog net een wc missie afronden met nog 10 seconden over (zowel de laatste rat neerhalen als de heron leeglooten deed ik in met nog 10 seconden op de teller :P )

Oh ja, de planning was toen dat het ongeveer 20 minuten ging duren.........

[ Voor 31% gewijzigd door redwing op 19-10-2007 20:27 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 19:59
:(

Op beide accounts zijn me skills net completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Er is toch een officieel IRC channel? Dacht dat ik dit een keer ergens had gelezen, zelf nooit op geweest, aangezien ik geen IRC client heb geinstalleerd (en ook geen behoefte aan heb). Maar wellicht dat ze daar de informatie posten?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Handel in characters (en andere digitale goederen) is niet toegestaan.