[PC][MMORPG] EVE-Online deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.794 views sinds 30-01-2008

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
craze_ schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:08:
[...]

wat? wanneer hoe ? (en waar is de killmail op het killboard :P)
info

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33

Creesch

bla bla!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
et blijft min om schepen te verliezen. Had je em insured? Ik insure alle schepen BC+ altijd platinum zodat ik alleen fititngs verlies. Gelukkig was ie niet helemaal tech 2 fitted :P

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
DrProctor schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:37:
et blijft min om schepen te verliezen. Had je em insured? Ik insure alle schepen BC+ altijd platinum zodat ik alleen fititngs verlies. Gelukkig was ie niet helemaal tech 2 fitted :P
nop was helemaal vergeten hem te insuren :'(

mja... wachten tot mn alt een mining barge heeft... en dan kunnen we aan de gang >:)

Verwijderd

angl2k schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:29:
edit: fitting was 1 large armor repairer II, dc II, 2x hardener II en een eanmn II en nog kon ik t niet bijreppen :(
Blasters/rails kan allebei. Maar wat je nog kan verbeteren is je tank. Let gewoon goed wat voor dmg de NPC's doen en stem je tank daar op af. Dan heb je die DCII en eanmnII absoluut niet nodig. En de skills om je armor hardners beter je werk te laten doen zijn de moeite waard om iig naar lvl 4 te trainen. En kan je dmg/tracking mods gebruiken om de missies sneller te doen.
Punt is ook om niet teveel aggro in het begin te trekken zodat je rustig alles kan afknallen. En als je dat trukje door hebt kun je ze met 2 vingers in je neus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
dit soort explicite werving lijkt me niet de bedoeling.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:27:
[...]

Blasters/rails kan allebei. Maar wat je nog kan verbeteren is je tank. Let gewoon goed wat voor dmg de NPC's doen en stem je tank daar op af. Dan heb je die DCII en eanmnII absoluut niet nodig. En de skills om je armor hardners beter je werk te laten doen zijn de moeite waard om iig naar lvl 4 te trainen. En kan je dmg/tracking mods gebruiken om de missies sneller te doen.
Punt is ook om niet teveel aggro in het begin te trekken zodat je rustig alles kan afknallen. En als je dat trukje door hebt kun je ze met 2 vingers in je neus doen.
ik denk dan dat ik teveel aggro trek dan :( de rats komen meestal per 10 ofzo maar door mijn korte blasterrange komen die van verre ook al aanvliegen.

mechanic skills zijn allemaal 4 of 5 (de verplichte) dus daar valt imo niet veel te verbeteren. ik doe gallente missies dus meestal tegen serpentis en ik fit dus armor kinetic hardener II en een armor thermal hardener II.

die damage control gaat er niet af, effectief geeft dat meer dan dubbele struct hp en extra armor en shield hp. >:)

hier is mijn nieuwe missie setup btw

Megathron:
hi: 7x 350mm prototype rails, tractor beam
mid: 100mn ab II, heavy cap booster II, webifier II, phased weapon nav. array painter
low: large armor repper II, eanmn II, armor thermic hardener II, armor kinetic hardener II, damage control II, 2x mag stab II

drones: 5x hobgoblin II, 5x hammerhead II, 2x berserker I

vanavond eens even een ritje ermee maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 08:07
Wat zijn de resists?

Ik doe momenteel ratten in een domi tegen bloods. Ik heb 86% EM and ook in de 80 % EM resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59

Fuelke

Forza Ferrari

Werving blijft nog steeds niet toegestaan hier!!

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
zo bovenstaande setup is gruwelijk kapotgeknald door de missie rats :'(

ik warpte in en er zat 1 bs op 30 km en een stuk of 10 frigs en destroyers op 90 km.. dus ik denk knal die BS rat neer.

spawnen er opeens 2 extra BS'en en een stuk of 5 cruisers op me en 5 frigs.. armor hp ging snel omlaag. blijkt dat ik gescrambled was door 1 zo'n kutfrig.

en uiteraard bleef alleen de goedkope t2 stuff achter in mn wreck in plaats van de dure railguns :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
angl2k schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:32:

ik warpte in en er zat 1 bs op 30 km en een stuk of 10 frigs en destroyers op 90 km.. dus ik denk knal die BS rat neer.

spawnen er opeens 2 extra BS'en en een stuk of 5 cruisers op me en 5 frigs.. armor hp ging snel omlaag. blijkt dat ik gescrambled was door 1 zo'n kutfrig.

en uiteraard bleef alleen de goedkope t2 stuff achter in mn wreck in plaats van de dure railguns :(
gebruik jij die missie sites wel ?

http://home.broadpark.no/-tijohann/eve/missions/ ?

edit: ik zie dat je een 100mn ab II gebruikt :'( verwissel die eens gauw voor een webber zodat je die frigs still krijgt en ze zo afknalt overgens is de grote dingen aanvallen nooit een goed idee meesta zijn zij de trigger voor de nieuwe spawn..

en als je gewarpscrambled was dan had je toen alles op die frig moeten gooien en alvast alignen en hopen dat je op tijd eruit kwam.. (zovaak close calls gehad)
overgens :

2007.09.21 20:26

pyrrhus sicarii as declared war on xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
after 24 hours fighting can legally occur between those involved

ben benieuwd.. mn 2e war in eve :)

[ Voor 19% gewijzigd door AjDuLion op 21-09-2007 23:46 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• angl2k
angel00008 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:44:
[...]

gebruik jij die missie sites wel ?

http://home.broadpark.no/-tijohann/eve/missions/ ?

edit: ik zie dat je een 100mn ab II gebruikt :'( verwissel die eens gauw voor een webber zodat je die frigs still krijgt en ze zo afknalt overgens is de grote dingen aanvallen nooit een goed idee meesta zijn zij de trigger voor de nieuwe spawn..

en als je gewarpscrambled was dan had je toen alles op die frig moeten gooien en alvast alignen en hopen dat je op tijd eruit kwam.. (zovaak close calls gehad)
overgens :

2007.09.21 20:26

lees mn setup dan, web en target painter. ik las de missie info na en er waren 2 bs met 25 km scramblers van 2 points en 5 frigs die scramblen en webben.

verder was de dps behoorlijk want ik kon het er niet snel genoeg bijreppen en ik doe niet genoeg dps om 2 BS'en en al die frigs te killen. En natuurlijk de paniekfactor >:)

de link van jou werkt niet, ik gebruik eveinfo.com voor mn missies. hier is de missie trouwens

http://eveinfo.com/missions/393/eve-online-stop-the-thief
quote: Tips van eveinfo
- Kill the BS. As soon as the BS dies, a large batch of reinforcements warp in right on top of you.
- Warp out. It's not worth staying - the reinforcements appear to do 500+ dps (just from observation - not calculated).
zucht had ik maar eerst gelezen :/

[ Voor 10% gewijzigd door angl2k op 22-09-2007 12:30 ]

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Waarom gebruik je geen dominix voor je missies? Lijkt me een stuk makkeljker dan een megathron.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
angl2k schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:29:
[...]
lees mn setup dan, web en target painter. ik las de missie info na en er waren 2 bs met 25 km scramblers van 2 points en 5 frigs die scramblen en webben.

verder was de dps behoorlijk want ik kon het er niet snel genoeg bijreppen en ik doe niet genoeg dps om 2 BS'en en al die frigs te killen. En natuurlijk de paniekfactor >:)

de link van jou werkt niet, ik gebruik eveinfo.com voor mn missies. hier is de missie trouwens

http://eveinfo.com/missions/393/eve-online-stop-the-thief

[...]

zucht had ik maar eerst gelezen :/
http://home.broadpark.no/~tijohann/eve/missions/ moet de link zijn (- vervangen door ~). Eve info geeft meer info over de rats zelf, maar die broadpark link is beter up-to-date. Ik gebruik de laatste om te zien wat ik kan verwachten en de 1e om daarna te kijken om meer specifieke data van de rats in de missie.

[removed]

• angl2k
archetta schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:21:
Waarom gebruik je geen dominix voor je missies? Lijkt me een stuk makkeljker dan een megathron.
voornamelijk omdat ik range wil hebben en omdat de drones soms getarged worden en dan kapotgaan op zo'n grote afstand

Verwijderd

Verdiep je nog wat meer in armor tanking en aggro control.

• angl2k
ik lees wel eens dat spelers een civilian gatling gun fitten om aggro te trekken? hoe werkt dat dan :+

iemand hier ervaring mee?

• redwing
  • Nu online
angl2k schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:47:
ik lees wel eens dat spelers een civilian gatling gun fitten om aggro te trekken? hoe werkt dat dan :+

iemand hier ervaring mee?
Als je op een rat schiet maakt het niet uit waarmee. Als je dus drones gebruikt en verder weinig powergrid/cpu wil verliezen aan een turret kun je een civilain gatling gun pakken. Als je dan buiten bereik van je drones bent schiet je een keertje met die gun en dan komen ze vanzelf binnen range :)

[removed]

• archetta
Gewoon schieten op rats, dan aggro-en ze je vanzelf, zelfs als je nog lang niet kun raken.
Als je alle aggro van een bepaalde spawn hebt gooi je 5x Ogre II naar buiten en ga je koffie halen :)
(moet je wel een flinke tank hebben natuurlijk)

• tudeLati
  • Laatst online: 25-09 09:27
angel00008 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:44:
[...]2007.09.21 20:26

Heh, de lui hebben nog bij mij in de alliance gezeten(aftermath). Ze smacken wel enorm veel! Het word vooral grappig als je een beetje gaat terugsmacken. Hun smackbattle tegen TRI was erg grappig toen we nog in JU- zaten :).

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
tudeLati schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:13:
[...]

Heh, de lui hebben nog bij mij in de alliance gezeten(aftermath). Ze smacken wel enorm veel! Het word vooral grappig als je een beetje gaat terugsmacken. Hun smackbattle tegen TRI was erg grappig toen we nog in JU- zaten :).
net een conflict met ze gehad en moet zeggen totaal geen smack ze zijn idd wel provocerend als ze in local zijn (waaron ren je weg nu ik hier in mn t2 schip hang en jij in je frig aankomt) maar tijdens de echte clash netjes en ook gf erbij :)

* AjDuLion moet morgen een nieuwe rokh gaan kopen insurance FTW :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 15:43

Elp

angl2k schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:32:

gebruik een domi, deze setup gebruikte ik toen ik nog missies deed, met faction (corpum a-types) energized membranes kan je als het goed is elke lvl4 missie tanken, op right hand of zazzmatazz na :P

low:
Large Armor Repairer II
Large Armor Repairer II
Armor Kinetic Hardener II
Armor Thermic Hardener II
Damage Control II
Corpum A-Type Energized Thermic Membrane
Corpum A-Type Energized Magnetic Membrane
(deze zijn wel een beetje prijzig op het moment, toen ik ze kocht waren ze 40m, weekje terug verkocht, 125 per stuk ^^. T2 gaat ook wel lukken)

Mid:
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Drone Navigation Computer I
100MN Afterburner I

High:
Light Electron Blaster I,Antimatter Charge S
Heavy Diminishing Power System Drain I
Drone Link Augmentor I
Small Tractor Beam I
Salvager I

En dan uiteraard drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 08:07
angel00008 schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:52:
[...]

net een conflict met ze gehad en moet zeggen totaal geen smack ze zijn idd wel provocerend als ze in local zijn (waaron ren je weg nu ik hier in mn t2 schip hang en jij in je frig aankomt) maar tijdens de echte clash netjes en ook gf erbij :)

* Pirate-Bozz moet morgen een nieuwe rokh gaan kopen insurance FTW :) :+
Linky Deze?

Waarom gebruik je geen raven als je toch alleen launchers gebruikt, die zijn een stuk goedkoper en beter met missiles?

Linky 2

De war loopt nog niet echt goed op het moment he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Pirate-Bozz schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:32:
[...]

Linky Deze?

Waarom gebruik je geen raven als je toch alleen launchers gebruikt, die zijn een stuk goedkoper en beter met missiles?

Linky 2

De war loopt nog niet echt goed op het moment he :+
sssshh en ja die rokh was idd niet echt een smart move van mij..

probleem is dat niet iedereen on was op die tijd en zij in feite pvp players in beide tijd zones hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

http://cantstoptherokh.ytmnd.com/

[brainiac-voice]
This proves you CAN stop the rokh.... with a gang of 5 ships
[/brainiac-voice]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:30:
http://cantstoptherokh.ytmnd.com/

[brainiac-voice]
This proves you CAN stop the rokh.... with a gang of 5 ships
[/brainiac-voice]
:X ach de insurance is wel nice en de volgende rokh zit alweer klaar dus mij hoor je niet zeuren heb een mooie cashflow lopen zelfs met de war dus :)

we zitten alleen wel zwaar te klooien heb ik zo het idee... moeten ff beetje wakker worden hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En ach, met een 5 tegen 1 situatie kun je ook niet klagen dat je Rokh eraan gaat ;)
Kheb alleen het idee dat LEAP met alle nieuwe mensen niet erg PvP/War proof is.

EDIT:
Tijd voor wat pew pew... (ik kan het niet laten :X )

[ Voor 16% gewijzigd door MazeMouse op 24-09-2007 08:19 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
Elp schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:49:
[...]

gebruik een domi, deze setup gebruikte ik toen ik nog missies deed, met faction (corpum a-types) energized membranes kan je als het goed is elke lvl4 missie tanken, op right hand of zazzmatazz na :P

low:
Large Armor Repairer II
Large Armor Repairer II
Armor Kinetic Hardener II
Armor Thermic Hardener II
Damage Control II
Corpum A-Type Energized Thermic Membrane
Corpum A-Type Energized Magnetic Membrane
(deze zijn wel een beetje prijzig op het moment, toen ik ze kocht waren ze 40m, weekje terug verkocht, 125 per stuk ^^. T2 gaat ook wel lukken)

Mid:
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Drone Navigation Computer I
100MN Afterburner I

High:
Light Electron Blaster I,Antimatter Charge S
Drone Link Augmentor I
Small Tractor Beam I
Salvager I

En dan uiteraard drones.
mm deze kan ik wel even proberen idd, zonder de deadspace mods natuurlijk. Is t niet handiger om daar gewoon nog een active hardener op te zetten of kom je dan cpu tekort?

maar goed mijn laatste missie was gewoon te slecht voorbereid. Vanavond ga ik eens boodschappen doen met het verzekeringsgeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:10:
En ach, met een 5 tegen 1 situatie kun je ook niet klagen dat je Rokh eraan gaat ;)
Kheb alleen het idee dat LEAP met alle nieuwe mensen niet erg PvP/War proof is.

EDIT:
Tijd voor wat pew pew... (ik kan het niet laten :X )
ik vond het all frapant om jou gisteren opeens zien in te loggen..

overgens zijn de losses weer wat opgelopen maar hadden (ja ik weet het) bijna een dread van hun down..

zou de strijd weer netjes even maken 8) ach volgende keer weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 24-09 15:41
Denk dat Maze wel een punt heeft. Zijn een hoop beginners gejoined de laatste tijd (zoals ik), maar goed die kunnen natuurlijk wel goed getraind worden voor de toekomst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Het is alleen maar goed om veel newbies te hebben, je kunt altijd tacklers en ewar cruisers gebruiken. Een war kan ook best leerzaam zijn. Je moet alleen de juiste instelling hebben en geen schepen vliegen die je niet kan vervangen.

En angel dat is een nogal beroerd gefitte Rokh zeg. Je kan met een (zelfs T1) Rokh aardig snipen maar een soloschip/missieschip is het niet echt. That said droneboats + een Rapier is wel bijzonder naar dus ook met fatsoenlijke fittings had je het niet gered waarschijnlijk.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Count schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:28:
Het is alleen maar goed om veel newbies te hebben, je kunt altijd tacklers en ewar cruisers gebruiken. Een war kan ook best leerzaam zijn. Je moet alleen de juiste instelling hebben en geen schepen vliegen die je niet kan vervangen.

En angel dat is een nogal beroerd gefitte Rokh zeg. Je kan met een (zelfs T1) Rokh aardig snipen maar een soloschip/missieschip is het niet echt. That said droneboats + een Rapier is wel bijzonder naar dus ook met fatsoenlijke fittings had je het niet gered waarschijnlijk.
twas ook een siege torp geen sniper..

alst een sniper was geweest hadden dr rails op gezeten...

als ik het nog 5 seconden had uitgehouden had ik zelf via de gate kunnen uitjumpen... maarja.. zoals ik all zei shit happens en ik voel me er niet slecht bij heb me alleen maar laten zien en dat is beter als de rest vd corp die niet mee rhun stations uit durven te gaan..

[ Voor 15% gewijzigd door AjDuLion op 24-09-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 19:28
Is er eigenlijk een sniper turret die EN van heel ver afschiet (hoe ver dan?) EN veel damage doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48
DingieM schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:06:
Is er eigenlijk een sniper turret die EN van heel ver afschiet (hoe ver dan?) EN veel damage doet?
Artillery cannons als ik me niet vergis.
http://www.eve-online.com...illerycannons/default.asp

Edit; er staan een paar patchnotes online waaronder deze;
CONCORD officers will now drop the donuts and immediately deploy with the intention of smoking your criminal derrière if you remote repair criminal NPCs. They will no longer set up a roadblock at the next stargate and wait for you.
:D

[ Voor 29% gewijzigd door NitroX infinity op 25-09-2007 11:33 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

Kan iemand mij helpen met de volgende stappen maken binnen het spel?

Ik ben nu een dag of 15 lid, speel meestal alleen savonds en doe nu nog alles alleen.
Ik zou graag lid worden van een Tweakers community om samen te leren werken.
Iemand tips of uitnodigingen (waarom is er geen lijst met tweakers corps?)
En wat betekend PvP en PvE? (player vs player en player vs empire?)

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 17:37
Bijna goed, PVE staat voor Player vs Enviorment, dit zijn de missies en de beltrats.
Er is geen echte tweakers corp / alliance. Je kunt even zoeken naar een leuke corp of mensen die hier posten ingame een bericht sturen. De meeste hier maken uit van een alliance of corp.

Vragen: Den enjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

AKI schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:39:

Ik ben nu een dag of 15 lid, speel meestal alleen savonds en doe nu nog alles alleen.
PvE = Player vs. Entity, oftewel NPC's.

Er is in EVE geen echte Tweakers corp of alliantie, iedereen zit bij allerlei verschillende clubjes. Als je de posts doorgaat zijn er wel wat corps te vinden waar je je voor kan aanmelden. Ook kan je in het Dutch kanaal rondvragen. Dat kanaal kan wel wat meer activiteit gebruiken dan alleen maar de isk verkopers.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
DingieM schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:06:
Ligt o.a. aan het schip waar je ze op fit hoe goed een turret/launcher is. Daarom is het bijv. geen goed idee om launchers op een Rokh te doen. ;)

Maar het komt volgens mij ongeveer hier op neer. (DPS = damage per second, alpha strike = damage per salvo)
Tachyon Laser (Amarr): Hoge DPS, hoge alpha strike, medium range, veel cap nodig, geen reloads.
Railguns (Caldari/Gallente): Redelijke DPS, lage alpha strike, grootste range, middelmatige cap consumptie, lange tijd tussen reloads.
Artillery (Minmatar): Redelijke DPS, hoge alpha strike, laagste range (~153km met T2 ammo), geen cap nodig, maar 10 schoten per clip dus je moet vaak reloaden.
Cruise Missiles (Caldari): In de regel snipe je hier niet mee want het duurt nogal lang voordat missiles 150+km afleggen. Een Cruise Raven met missile velocity rigs kan nog wel een beetje meekomen als hij schiet op het secondary target. Lage DPS, hoge alpha strike, grote range, geen cap nodig, middelmatig tijd tussen reloads.

De een trackt ook nog iets beter dan de ander maar op sniping afstanden is tracking niet zo heel belangrijk is mijn ervaring. Sowieso fit je als zelf respecterende sniper 3x Tracking Computers/Enhancers. Je fit geen of een minimale tank omdat je niet verwacht getackled te worden op >150km afstand van je doelwit dus je kan gewoon weg warpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ondertussen ben ik mijn tweede (en derde) schip kwijtgeraakt aan een speler :(. Speel nu twee en een halve week ofzo. Ik was in 0.4 space (lekker makkelijke npcs afschieten die hoop isk opleveren, en in dat systeem had ik nog niet eerder een bedreiging gehad), toen er een battleship bij kwam. Ik was bij gate wrak van speler aan het salvagen, en ik hoopte dat hij geen intresse in mij had, had ie dus wel. Wilde hem geen ideeen geven door hem te targetten, maar had ik beter wel kunnen doen. Voor ik hem nu getarged had was ik mijn schilden kwijt en een gedeelte van mijn armor. Hij was al wel beschadigd, maar toch vexor kruiser vs battleship is niet echt eerlijk. Daarna met oud schip dat ik in de buurt had wrak leeggehaald en drones die ik het battleship had laten aanvallen terughalen. Dat ging goed, daarna kwam ik nog een keer met salvager en was hij terug om mij te vernietigen. Dat was toch een oud schip, dus niet heel erg. Alleen jammer van mijn vexor en bijbehorende spullen. (gedeelte heb ik dan wel terug, eeniedergeval al mijn drones hadden het overleefd en ook nog wat turrets en ammo). Toen maar thorax gekocht, maar vergeten dat ik die nog niet kan gebruiken. Nu dus ruim een dag wachten en ik kan weer spelen maar nu met thorax :).

(heb nog wel oudere schepen over, maar dan wacht ik liever op thorax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:54
Tsja, risk vs reward is hier wel aan de orde. In lowsec (<0.5) kun je afgeschoten worden zonder consequentie voor de aanvaller (behalve standing). Persoonlijk zou ik de eerste weken maar uit lowsec blijven totdat je eea goed door hebt en dergelijke verliezen eenvoudig op te vangen zijn. In 0.5 kun je ook genoeg verdienen al zal het minder snel gaan als in 0.4 en lager maar als je de (kans op) ship/module losses mee telt dan denk ik dat je ps meer verdient in highsec.

Eigenlijk moet je niet een ship vliegen in lowsec wat je niet direct kunt vervangen en al helemaal niet als het je "moneymaker" is.
AKI schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:39:

Mocht je wat willen weten, wij (Horizon Inc.) zijn altijd bereid om je info en tips te geven ook al zit je/kom je niet bij ons. Ingame channel "Horizon Inc." (let op puntje!) ;)

[ Voor 39% gewijzigd door FreeMen op 25-09-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
tudeLati schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:13:
[...]

* Proqzor waves at the fellow aftermath member

<-- Pr0qz0r, zit sinds kort in SOD.

Nu ik hier toch aan het posten ben kan ik net zo goed even een vraagje stellen. Ik begin aardig wat geld te verdienen in 0.0 (dagje terug slave implant gekregen van true sansha) en ik zit nu toch te denken aan het trainen van amarr battleships. Is het alleen wel nuttig om een amarr bs te vliegen met tech 1 guns? of kan ik beter eerst voor de tech 2 spec gaan en volledig tech 2 bs te gaan vliegen.

Even ter info mijn ineve profile: http://ineve.net/skills/character.php?charID=MTk1NTA0MTgz

Ik ben op et moment aan et kijken wat ik allemaal moet gaan trainen om een beetje mee te kunnen spelen in pvp met mn huidige ships (Omen, Malediction). Daarnaast ben ik aan et trainen voor AF's om zo met de hele khanid hype mee te doen ;p

Welke skills zouden jullie als eerste improven als jullie mij waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

Hey FreeMen, stel dat ik bij julie wil komen, welke sector zitten jullie en is dat lowsec of highsec en wat zijn typische dingen die ik dan zou kunnen bijdragen als beginner?

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FreeMen schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:56:
Tsja, risk vs reward is hier wel aan de orde. In lowsec (<0.5) kun je afgeschoten worden zonder consequentie voor de aanvaller (behalve standing). Persoonlijk zou ik de eerste weken maar uit lowsec blijven totdat je eea goed door hebt en dergelijke verliezen eenvoudig op te vangen zijn. In 0.5 kun je ook genoeg verdienen al zal het minder snel gaan als in 0.4 en lager maar als je de (kans op) ship/module losses mee telt dan denk ik dat je ps meer verdient in highsec.

Eigenlijk moet je niet een ship vliegen in lowsec wat je niet direct kunt vervangen en al helemaal niet als het je "moneymaker" is.
Ik heb op zich wel lekker verdiend in die sector, waren maar 3 asteroid belts, maar kwamen wel heel vaak 2 npcs die 50k beide waard waren (voor mij een redelijk bedrag). Die kon ik met gemak aan. En op zich kon ik het hebben. Nadat ik insurance kreeg kon ik een thorax kopen (die toch een stuk duurder is) en had ik nog 1.5 miljoen over. Tel daarbij op wat ik uit het wrak had gehaald en ik kan hem wel weer equippen (heb ook nog stel sell orders open staan die uiteindelijk wel verkocht zullen worden). En iemand van mijn newb corp gaf me om me te troosten 3 mil, dus ik heb weer ruim voldoende :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:04
DrProctor schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:07:
[...]

* P4p3Rc1iP waves at the fellow aftermath member

<-- Pr0qz0r, zit sinds kort in SOD.

Nu ik hier toch aan het posten ben kan ik net zo goed even een vraagje stellen. Ik begin aardig wat geld te verdienen in 0.0 (dagje terug slave implant gekregen van true sansha) en ik zit nu toch te denken aan het trainen van amarr battleships. Is het alleen wel nuttig om een amarr bs te vliegen met tech 1 guns? of kan ik beter eerst voor de tech 2 spec gaan en volledig tech 2 bs te gaan vliegen.

Even ter info mijn ineve profile: http://ineve.net/skills/character.php?charID=MTk1NTA0MTgz

Ik ben op et moment aan et kijken wat ik allemaal moet gaan trainen om een beetje mee te kunnen spelen in pvp met mn huidige ships (Omen, Malediction). Daarnaast ben ik aan et trainen voor AF's om zo met de hele khanid hype mee te doen ;p

Welke skills zouden jullie als eerste improven als jullie mij waren?
Wow, je moet echt je support skills ver omhoog gooien! Die 4.3 mil in gunnery is wel leuk, maar je electronics, mechanic, en ook engineering zou ik toch echt een stuk verder trainen! Zeker mechanic en engineering zijn belangerijk als Amarr piloot. En electronics en engineering zijn dan weer voor groot belang als Caldari piloot.

Verder hou ik het persoonlijk liever bij kleine schepen. Ik vlieg sinds kort in een stealth bomber, en heb ook alleen maar een raven om te ratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
ik was van plan om een HAC pilot te worden vandaar de lvl 5 medium pulse laser spec. Ben nu een beetje van alles en nog wat aan et doen :P Maar idd mn supports kunnen beter, ik denk dat ik maar met mechanic begin en mn armor resist skills ga verhogen.

oja en ik zal never nooit meer in een caldari schip stappen ;p dus ik ga wss alleen mn cap skills van engineering naar lvl 5 trainen

[ Voor 21% gewijzigd door Proqzor op 25-09-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AKI schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:16:
Hey FreeMen, stel dat ik bij julie wil komen, welke sector zitten jullie en is dat lowsec of highsec en wat zijn typische dingen die ik dan zou kunnen bijdragen als beginner?
We zitten diep in 0.0 en dat is wel iets om goed over na te denken (al kan ik me voorstellen dat dat gebied nog niet zo bekend is voor een 2 weken oude char ;). Wees ehcter niet (te) bang voor 0.0 want met goede hulp kun je je daar best redden al is het wel handig om eerst even door te skillen voor een bc aangezien BS rats veelvuldig voorkomen. Kom gewoon eens lang op onze channel of convo me ingame 's avonds onder Freelancemen en we praten wel verder :) .

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

redwing schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:01:
[...]

Gelukkig wel al vind ik het wel weer een lekker wazig probleem :+ Verder ben ik wel benieuwd wat ze nu met die 10 conquerable-capitals gaan doen. De eigenaren zullen toch al een tijdje bezig zijn om alles voor te bereiden en dat wordt nu ineens onderuit getrapt door een foutje bij de DEVs. Hopelijk vinden ze daar een leuke oplossing voor :)
Ik wilde hier nog even op reageren! De DEV's trappen vaker dingen onderuit! Ik, samen met o.a. Martinus Crimson en SurVie hebben een tijd geleden met onze corp en andere members van Mercenary Coalition een raid op twee large towers gedaan. Na een gevecht van plusminus 10 uur en heel veel kills, ammo en shit later was hij van ons..... dachten we!

Ze waren in reinforce mode voor downtime, downtime kwam.... ging .... en HOP! Volledige shield waren weer up! Wij kregen van de DEV's te horen dat het een kleine fout was in de game mechanics. Ze konden voor ons de towers niet meer vernietigen, we zouden het opnieuw moeten doen! Uit de oneindige liefde van de DEV's *kuch* kregen we "in ieder geval onze ammo terug in ISK"!

Nee, als je wat wilt bereiken in EVE moet je zeker weten dat je de DEV's aan je kant hebt staan of de game-mechanics in ieder geval werken!

Verwijderd

Hoezo onderuit trappen?
Het was een bug die gefixed hoort te worden. (Wat volgens mij ook al gebeurt is.)
En als een GM je dan niet kan helpen dan houdt het ook op maar kan me niet voorstellen dat de GM's niet die schilden weer op 0% hadden kunnen zetten. Jammere is dat er zoveel incompetente GM's zijn trouwens.

Trouwens zijn GM/Devs onpartijdig dus zul je gewoon met goede argumenten op tafel moeten komen.
En voor de rest zal je gewoon rekening moeten houden met bugs en onlogische game-mechanics. Ook al betekend dat anderen sneller 'gaatjes' vinden dan jij.

• redwing
  • Nu online
Coreantes schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:24:
[...]
Ze waren in reinforce mode voor downtime, downtime kwam.... ging .... en HOP! Volledige shield waren weer up! Wij kregen van de DEV's te horen dat het een kleine fout was in de game mechanics. Ze konden voor ons de towers niet meer vernietigen, we zouden het opnieuw moeten doen! Uit de oneindige liefde van de DEV's *kuch* kregen we "in ieder geval onze ammo terug in ISK"!

Nee, als je wat wilt bereiken in EVE moet je zeker weten dat je de DEV's aan je kant hebt staan of de game-mechanics in ieder geval werken!
Zo'n geval moet je laten escalleren naar een senior DEV of desnoods nog hoger. Deze bug hebben we zelf wel eens bij een station gehad en die werd na interventie door een DEV toch aangepast naar de status zoals ie voor DT was.

[removed]

• Count
DrProctor schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:36:
ik was van plan om een HAC pilot te worden vandaar de lvl 5 medium pulse laser spec. Ben nu een beetje van alles en nog wat aan et doen :P Maar idd mn supports kunnen beter, ik denk dat ik maar met mechanic begin en mn armor resist skills ga verhogen.

oja en ik zal never nooit meer in een caldari schip stappen ;p dus ik ga wss alleen mn cap skills van engineering naar lvl 5 trainen
Harbringers zijn ook erg hip. Medium Spec V wil je toch op de een of andere manier gebruiken denk ik zo. Amarr BS zijn verder best goed na de laatste buffs. Al helemaal voor POS wars omdat je nooit hoeft te reloaden.

Als je je in Amarr wil specialiseren zou ik naast Hull Upgrades V ook voor Reactor Control II's en AWU V trainen op een gegeven moment omdat lasers zoveel grid nodig hebben.

• Proqzor
Count schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:22:
[...]

Harbringers zijn ook erg hip. Medium Spec V wil je toch op de een of andere manier gebruiken denk ik zo. Amarr BS zijn verder best goed na de laatste buffs. Al helemaal voor POS wars omdat je nooit hoeft te reloaden.

Als je je in Amarr wil specialiseren zou ik naast Hull Upgrades V ook voor Reactor Control II's en AWU V trainen op een gegeven moment omdat lasers zoveel grid nodig hebben.
ja idd ik merk bij het fitten van mn omen al dat ik pwrgrid probleempjes heb. Enige waar ik mee zit met de harbinger is dat hij short range is en erg log en traag is. Dus zwaar moeilijk om in optimal range te komen (ja switchen van crystals kan maar je wilt toch in multifreq range komen voor max dps). Ik heb erg veel zin om in een sniper bs te spelen. Heb eigenlijk nog maar weinig long range gevechten gehad. Ik denk dat ik na mn support skills mijn gunnery ga doortrainen naar medium beam laser spec lvl 4 en vervolgens kijken of ik in een harbinger ook redelijk kan snipen. Om vervolgens door te trainen naar tech 2 large turrets en bs 4 off course.

Heeft iemand trouwens meer info over wat er gister allemaal is gebeurd in de strijd met shrike en chowdown's titans?

• NitroX infinity
/ik is lekker stom bezig geweest.
Ik wilde Omber gaan minen vanwege het geld, blijkt dat Plagioclase een stuk meer oplevert per uur. Wat doe ik? Blijf ik in 0.5 mijnen naar Plagioclase terwijl het ook in 0.9 beschikbaar is :P

Vandaag maar ff verhuist naar 0.8.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

redwing schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:14:
[...]

Zo'n geval moet je laten escalleren naar een senior DEV of desnoods nog hoger. Deze bug hebben we zelf wel eens bij een station gehad en die werd na interventie door een DEV toch aangepast naar de status zoals ie voor DT was.
Maar natuurlijk! Ook zoals collega-piloot boven je zei: zorgen dat je met goede argumenten komt. Die van ons was heel simpel, iedereen wist dat MC zijn complete vloot in had gezet! Daarnaast stond alles van begin tot eind op Fraps!

Toch bleek het niet mogelijk (?) te zijn om het weer op 0% te zetten. Is overigens bijna een jaar geleden, dus het kan best zijn dat het toen aan de achterkant (dev's) gewoon niet mogelijk was die dingen te beinvloeden.

Ik heb zojuist overigens mijn account weer nieuw leven ingeblazen na een downtime van zo'n 5 maanden, ben erg benieuwd of ik rond kan komen in Rev II. Vast wel, aangezien ik vanaf de beta heb meegedraait en er zo'n drie en een half jaar verslaafd aan ben geweest!

Fly On! 8)

[zie ik het nu goed? server down?]

• -TheNose-
NitroX infinity schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:53:
/ik is lekker stom bezig geweest.
Ik wilde Omber gaan minen vanwege het geld, blijkt dat Plagioclase een stuk meer oplevert per uur. Wat doe ik? Blijf ik in 0.5 mijnen naar Plagioclase terwijl het ook in 0.9 beschikbaar is :P

Vandaag maar ff verhuist naar 0.8.
Is plagio meer waard dan omber? Omber is altijd al het beste high sec ore geweest, heb je voorbeelden dat plagio meer waard is dan?

Ik mine trouwens altijd gewoon alles in een belt. :+

[ Voor 5% gewijzigd door -TheNose- op 26-09-2007 16:40 ]

• P4p3Rc1iP
Iemand is weer eens gestruikelt over het stekkertje van de server... :\
-CKY2K- schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:40:
[...]

Is plagio meer waard dan omber? Omber is altijd al het beste high sec ore geweest, heb je voorbeelden dat plagio meer waard is dan?

Een tijdje terug was scordite de beste highsec ore, toen was pye bijna 10 isk/unit... Hangt helemaal van de markt af hoe het nu zit, heb me al een tijdje niet meer met mining bezig gehouden. M'n mining alt staat ook al 4 maanden op non-active.

[ Voor 79% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 26-09-2007 16:45 ]

• NitroX infinity
-CKY2K- schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:40:
[...]

Per M³ is Omber uiteraard meer waard, maar als je kijkt naar de waarde van wat je per uur kunt mijnen is Plagioclase meer waard. Het rare is zelfs dat als je Omber refined en de mineralen verkoopt, je minder geld krijgt dan wanneer je Omber zelf verkoopt.

Dit is overigens in Verge Vendor, ik weet niet hoe dat zit in andere regio's.

• P4p3Rc1iP
NitroX infinity schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:49:
[...]
Per M³ is Omber uiteraard meer waard, maar als je kijkt naar de waarde van wat je per uur kunt mijnen is Plagioclase meer waard. Het rare is zelfs dat als je Omber refined en de mineralen verkoopt, je minder geld krijgt dan wanneer je Omber zelf verkoopt.

Dit is overigens in Verge Vendor, ik weet niet hoe dat zit in andere regio's.
Nee, per unit is omber mee. Per M³ is plag meer. Het gaat om de M³, want je yield in M³ blijft gelijk tussen de verschillende soorten steen.

• NitroX infinity
Dat bedoelde ik, my bad :+

• Sissors
  • Niet online
Van wat ik heb gehoord was omber meer dan plagio, maar op het moment is omber geen ruk waard vergeleken met plagio.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:17

ZenTex

Doet maar wat.

Omber is het idd niet meer waard in highsec. niet zo lang geleden werd in de belts met omber de omber gelijk weggemined na het spawnen, nu hangen ze er de hele week.
Dat, en de omber roids zijn een stuk kleiner, ong. 1.5 cycle, dus ik verspil altijd een halve cycle op mn MSM2.

Minen is het sowieso amper meer waard, zelfs niet in 0.0.

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
dat denk ik niet.. je kunt met high end ores minen makkelijk 15+mil per uur verdienen, (mercoxite zelfs 40mil/uur op dit moment :o ) maar dat haal je empire echt niet... daar haal je misschien 5mil/uur?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:17

ZenTex

Doet maar wat.

doe met ratten in 0.0 minimaal 15M per uur. Tot wel 20-25 per uur, en af en toe een dread.
Waarom zou ik dan gaan minen? en zo goed verdien mercoxit ook niet meer, plus je moet de boel nog haulen ook, en dan nog's in empire krijgen.

• NitroX infinity
GamemasterByte schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:14:
dat denk ik niet.. je kunt met high end ores minen makkelijk 15+mil per uur verdienen, (mercoxite zelfs 40mil/uur op dit moment :o ) maar dat haal je empire echt niet... daar haal je misschien 5mil/uur?
Nou, ik haal met Plagioclase in minder dan een uur een container vol en dat levert me iets van 2 miljoen op. Dat is in een Retriever met twee Strip Miners. Ik kan me voorstellen dat in een hulk met MSM2's je wel meer dan 5 miljoen hebt.

• archetta
Missie runnen in empire levert mij ongeveer 10mil per uur. Inclusief de loyalty points zal dat ook wel ongeveer 15mil zijn. Dus in empire valt genoeg te verdienen :)

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DrProctor schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:30:
[...]

Heeft iemand trouwens meer info over wat er gister allemaal is gebeurd in de strijd met shrike en chowdown's titans?
Shrike speelde lokaas, Dread/Carrier vloot komt en begint op 'm te schieten. Zodra de BoB caps komen om hem te steunen wordt Shrike verder genegeerd en alle vuur geconcentreerd op die caps. BoB verloor 12 caps en Red Alliance 1. Chowdown deed af en toe een Doomsday maar is niet zo nadrukkelijk in de frontlinie aanwezig als Shrike.

De strijd in de zuidelijke Feythabolis regio blijft een WO-1 achtige attritieslag. Van de BoB bondgenoten is de Red Moon Federation nu een station kwijt en de tweede bijna terwijl RISE hun stations nog wel hebben maar al een hele tijd in de stations worden gecamped door Pandemic Legion. Inmiddels is er geen enkele operationele Clone Facility meer in hun territorium wat ze ook niet zal motiveren het gevecht aan te gaan.

Maar Feyth is een gigantische regio met 15 stations dus het zal nog zeker de rest van het jaar duren voordat de strijd hier beslist is.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

GamemasterByte schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:14:
Tenzij je hulk regelmatig kapot geschoten wordt.....

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
omber verkocht ik voor zo 150 PU. Wel bij een inporten missie agent. Je had 10k aan omber nodig voor die implant. weet niet of het nog steeds zo is.

Verwijderd

Coreantes schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:34:
Maar natuurlijk! Ook zoals collega-piloot boven je zei: zorgen dat je met goede argumenten komt. Die van ons was heel simpel, iedereen wist dat MC zijn complete vloot in had gezet! Daarnaast stond alles van begin tot eind op Fraps!

Toch bleek het niet mogelijk (?) te zijn om het weer op 0% te zetten. Is overigens bijna een jaar geleden, dus het kan best zijn dat het toen aan de achterkant (dev's) gewoon niet mogelijk was die dingen te beinvloeden.
Tuurlijk kunnen devs er wel wat aan doen. Het staat in een database dus kunnen ze het ook aanpassen.
En dan is het duidelijk een geval van onwil of incompetentie. En dan zal je ook gewoon vol moeten houden want je hebt gewoon een punt en daar kunnen ze niet omheen. En dan is er niets leuker dan ze te blijven bestoken totdat ze wel toe moeten geven.

Zelfde als met petities. De GM's worden gewoon afgerekend hoeveel ze afhandelen per dag/week/maand. Dus hebben ze er belang bij dat ze zo snel mogelijk worden afgeraffeld.
Vandaar dat je in het begin ook altijd van die voorgebakken antwoorden krijgt.
Maar als je om escalatie naar een senoir vraagt moeten ze dat honoreren. En die gasten hebben wel de tijd om het uit te zoeken.

• GamemasterByte
Darth Malak schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:00:
[...]

Tenzij je hulk regelmatig kapot geschoten wordt.....
dat ligt aan jezelf, macro-minen in 0.0 werkt idd niet zo goed :+ als je het hebt over belt rats, raad ik aan om een deadspace shield booster te kopen. Daarmee kan ik 3 bs's tanken, en minen tegelijk.

• redwing
  • Nu online
GamemasterByte schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:46:
[...]

dat ligt aan jezelf, macro-minen in 0.0 werkt idd niet zo goed :+ als je het hebt over belt rats, raad ik aan om een deadspace shield booster te kopen. Daarmee kan ik 3 bs's tanken, en minen tegelijk.
Suicide kills op een hulk zijn over het algemeen winstgevend dus dat wordt ook regelmatig gedaan. Ik neem aan dat ie daar meer op doelt :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MC Titan (Ragnarok) vernietigd door de Russen in de Catch regio. Hij zat naar het schijnt gecloaked in een safespot die eerder ontdekt was. De Russische dread/carrier vloot wordt daarna wel zwaar toegetakeld, 8 dreads en 6 carriers kunnen niet op tijd wegkomen maar ondanks dat een geslaagde hit and run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
IJzerlijm schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:33:
MC Titan (Ragnarok) vernietigd door de Russen in de Catch regio. Hij zat naar het schijnt gecloaked in een safespot die eerder ontdekt was. De Russische dread/carrier vloot wordt daarna wel zwaar toegetakeld, 8 dreads en 6 carriers kunnen niet op tijd wegkomen maar ondanks dat een geslaagde hit and run.
dreads en carriers kun je gelukkig verzekeren :D de verliezen van hun zijn dan niet zo groot vergeleken met een onverzekerde titan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net op SHC dat die Titan uncloaked in een SS zat. (Dan verdien je het ook IMHO)
Maar goed, RA is goed in dit soort stunts en dat maakt het ook leuk.
En basic insurance zou naar verluid toch nog iets van 20B opleveren.

Houdt het lekker fris en fruitig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
redwing schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:53:
[...]

Suicide kills op een hulk zijn over het algemeen winstgevend dus dat wordt ook regelmatig gedaan. Ik neem aan dat ie daar meer op doelt :+
daarvoor hebben ze intel-channels uitgevonden.. tenminste, ik neem aan dat die overal gebruikt worden? en als je in 0.0 aan het minen bent zonder een corp/alliance dat daar ook echt gevestigd is, vraag je idd om problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ach minen kan hele leuke isk opleveren hoor, ook in high sec. Niet de hoogste bedragen, maar je kan in high sec wel afk of semi afk minen (terwijl je een film kijkt of zo). :)
Verder hangt het ook erg van de lokale markt af. Bij ore is het wel heel erg vraag en aanbod, omber werd idd elke keer meteen leeggemined, waardoor het aanbod op de markt ook weer toegenomen is.

Ik ga het zelf wel weer proberen met mijn retriever gefit met warrior II drones. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De huis-econoom van CCP heeft weer een rapportje geschreven, te lezen op de Eve-O website. De goede man moet nog wat meer spelen (een Thanatos is geen long-range schip) maar komt wel met fascinerende cijfers:

-Er zijn 2500 Obelisks (2/3 ervan in Jita denk ik), 1600 Thanatos, 950 Archons, 1800 Caldari Navy Ravens, 1200 Machariels, 11600 Crows, 10400 Taranis in het spel.
-In totaal zijn er 1.130.679 schepen in game
-Er zijn 1500 Caldary Navy Ravens, 80.000 gewone Ravens, meer dan 80.000 Kestrels, 450 Thantos, 325 Obelisks en ongeveer 100 van elk type dread vernietigd de afgelopen 12 maanden.
-Elke dag wordt tussen de 10 en 14 miljard Tritanium verbruikt in productie (hoewel Passive Targeter productie en latere refining dit te hoog laat lijken)
-Totale hoeveelheid Isk in het spel is ongeveer 80 biljoen (80 duizend miljard, in het engels een trillion)

Ook wordt aangeraden de prijs van Shuttles te verhogen om zo van de minimum prijs van Tritanium (9000 voor de 2500 trit die de shutte oplevert) van 3,6 isk af te zijn. Wat de redenen hierachter zijn wordt niet duidelijk gemaakt aan de spelers die massaal protesteren omdat duurder trit de hele economie onderuit zal halen. Zeker degenen in 0.0 die afhankelijk zijn van trit import via Passive Targeters (of misschien het nieuwe Compressed Veldspar) die wordt betaald met de export van Zydrine en Megacyte zullen een behoorlijke klap gaan krijgen. De enige klap die ik tot nu toe heb gezien was in mijn wallet met 400 miljoen winst op een berg tritanium die in Jita is gekocht en verkocht net na de laatste patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
IJzerlijm schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:33:
hmm, vaag dat ik hier niks van gehoord heb, normaal gaat zoiets wel snel de ronde :?

Iemand een link naar een filmpje of deze keer helaas niet? :9~

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 01-10-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
FreeMen schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

hmm, vaag dat ik hier niks van gehoord heb, normaal gaat zoiets wel snel de ronde :?

Iemand een link naar een filmpje of deze keer helaas niet? :9~
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=605110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Toch jammer dat dat een aardige "ver van mijn bed" show is :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Hee mensen, weten jullie nog een leuke setup voor het ratten in 0.0?
Voornamelijk Serpentis.

Heb 84 mil tot mijn beschikking.. (weet het, niet echt veel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Dennis_k schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:58:
Hee mensen, weten jullie nog een leuke setup voor het ratten in 0.0?
Voornamelijk Serpentis.

Heb 84 mil tot mijn beschikking.. (weet het, niet echt veel.)
wat kanje vliegen ? t2 hardners cald gal minm ammar ?

we need more details >:)
MazeMouse schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 01:00:
Toch jammer dat dat een aardige "ver van mijn bed" show is :)
zeg dat nooit maze je weet nooit wat er kan gebeuren de aankomende weken O-)

[ Voor 26% gewijzigd door AjDuLion op 02-10-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
sorry, wat meer info.
Ik ben caldari, voornamelijk missile en railgun skills, gebruik tech 2 hardeners, power diagnostic 2's, ballistic controls 2's.

Heb een raven, maar die is in Empire en die wil ik eigenlijk daar houden.

Schepen die ik kan gebruiken:
http://ineve.net/skills/s...arID=MTI2NzU1MzY3Nw%3D%3D

Verdere skills:
http://ineve.net/skills/c...arID=MTI2NzU1MzY3Nw%3D%3D

Wil voornamelijk ratten en missies doen met mijn corp members.
Misschien breng ik toch mijn Raven daar wel naar toe. Het is 26 jumps, door redelijk veilig gebied.
En mijn cormorant haalt ook niet veel uit tegen die BS spawns

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis_k op 02-10-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
Dennis_k schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:14:
sorry, wat meer info.
Ik ben caldari, voornamelijk missile en railgun skills, gebruik tech 2 hardeners, power diagnostic 2's, ballistic controls 2's.

Heb een raven, maar die is in Empire en die wil ik eigenlijk daar houden.

Schepen die ik kan gebruiken:
http://ineve.net/skills/s...arID=MTI2NzU1MzY3Nw%3D%3D

Verdere skills:
http://ineve.net/skills/c...arID=MTI2NzU1MzY3Nw%3D%3D

Wil voornamelijk ratten en missies doen met mijn corp members.
Misschien breng ik toch mijn Raven daar wel naar toe. Het is 26 jumps, door redelijk veilig gebied.
En mijn cormorant haalt ook niet veel uit tegen die BS spawns
Hawk niet wat voor je? native resists tegen damages van serpentis en ze zijn zelf zwak tegen kinetic. denk dat het enige probleem zal zijn dat je sommige moeilijke BS'en niet kan killen door de lage dps.

verder zou ik ook even je advanced learning skills naar 3 of 4 doen, scheelt op de langere termijn een hoop tijd

[ Voor 5% gewijzigd door angl2k op 02-10-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
aan je skills te zien zou ik voor een t2 drake gaan... probleem is dat je wss best wel moeite gaat hebben met bs spawns maar aangezien je geen t2 af's kan vliegen zal je daar ook niet veel mee kunnen..

raven is wel een leuk speelgoed voor in 0,0 maar je geeft all aan dit niet te willen.

hence ga voor een drake heavy's erop serpentis tank erop en knallen (en hopen dat er geen pirates zijn en dat je in alliance space zit :) zo niet vergeet geen save spots te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
We zitten midden in alliance space. De laatste 10 jumps die ik deed waren volledig in friendly gebied.
Dus met de veiligheid zit het wel redelijk goed.
Drake dus... Er is er 1 te koop, voor 32 mil. Dan nog mijn fittings e.d. Dus die 84 mil ben ik wel snel kwijt.

Heb er ooit eens 1 gehad. Dit was toen de setup:

High Slots:
'Arbalest' Heavy Missile Launcher
Salvager I
Small Tractor Beam I

Mid Slots: Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Photon Scattering Field II
Ballistic Deflection Field II
Invulnerability Field II

Low Slots: Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Power Diagnostic System II

Rig Slots: Core Defence Field Purger I
Core Defence Field Purger I
Capacitor Control Circuit I

Drones: Acolyte I

Cargo/Ammo: Scourge Heavy Missile
Thunderbolt Heavy Missile
Widowmaker Heavy Missile

Dan ben ik mijn 84 mil zo goed als kwijt.
Denk toch dat de beste optie is om mijn Raven er naar toe te vliegen.
Deze is verzekerd, en de meeste hardeners kan ik ter plekke kopen. Zo hou ik ook nog wat isk over om eventueel, ooit een mooie Rokh te kopen met een leuke setup.

Voordeel van de Raven is dat ik weer lekker missies kan meelopen met de corp / alliance, die zorgen voor veel isk en vooral voor veel LP's. Corpmembers hebben een aantal missies met 4 personen gedaan. Deze hadden 10k LP's per persoon gekregen. Voor 600K heb je al weer een CNR.

Dus, de Raven gaat deze middag naar de Syndicate region. Hoe het gaat gaat het. Ben volledig verzekerd.

Zijn er meer mensen in deze regio? Misschien kunnen we dan eens een keertje wat ratte samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
tja als je die arb heavy's nu verandert voor wat minder dure launchers dan bespaar je veel geld.. voor 84 mill kan echt wel een mooie drake maken...

raven is en blijft natuurlijk de leukste ratter in friendly zone.
en zoals je zelf all zegt je kan gelijk meerunnen met missies en veellp binnenslepen :)

edit : ook zou ik zo snel mogelijk gaan trainen voor t2 hammerheads/hobgoblins voor in je raven/drake die dealen ook een redelijk ammount dps uit !

[ Voor 19% gewijzigd door AjDuLion op 02-10-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik zit ook in Syndicate :)
Welke corp/alliance zit je?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Ik maak uit van de SWAT alliance / Red Dwarf Mining corperation. We zitten meestal de Sinc Laison regio. Alleen nu hebben we een friendly alliance in de Syndicate. Hierdoor zijn er heel veel friendly's in local. En hebben wij nu de kans om eens in 0.0 te kijken :)

Stuur me anders een mail ingame: Den enjen (tenzij we een negative standing ten aanzien van jullie hebben :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis_k op 02-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Dennis_k schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:37:
Ik maak uit van de SWAT alliance / Red Dwarf Mining corperation. We zitten meestal de Sinc Laison regio. Alleen nu hebben we een friendly alliance in de Syndicate. Hierdoor zijn er heel veel friendly's in local. En hebben wij nu de kans om eens in 0.0 te kijken :)

Stuur me anders een mail ingame: Den enjen (tenzij we een negative standing ten aanzien van jullie hebben :+ )
Ik zie op onze killboard dat jullie blue zijn met OSS :+
We zijn 'at war' met OSS, dus waarschijnlijk zijn jullie dan ook 'redboxed' :)

Ik zit zelf in Ad Astra Vexillium corporation/BRUCE alliance.
We zijn gestationeerd in de TA-constellation.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Paar tips voor ratten/missions in 0.0:

Fit een Prototype Cloaking Device I
Maak een aantal safespots in het system waar je rat (warp naar een ver object en maak bookmarks terwijl je vliegt)
Komen er non-friendlies in je system warp dan naar een safespot en cloak. Je hebt ongeveer 22 seconden om dit te doen (worst case) anders kunnen ze je proben. Houd dus een oogje op local.

Reis altijd in een groep en/of met een scout.
'Neutral' bestaat niet. Er zijn enkel friendlies en hostiles.
Vaak zijn er voor gebieden chatchannels waar camps en hostile gangs worden gereport. Join deze en houd ze open.

In 0.0 kan je veel meer geld verdienen, het is de risico's waard. En meestal is het veiliger dan lowsec (omdat het veelal rustiger is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Daarom wilde ik het eens proberen.
@TheNameless: Jammer, de naam BRUCE zegt me wel wat. Hebben al wat van jullie members gespot in Basgerin. Ben alleen nog niet bekend met de hele war tussen alliances, voornamelijk omdat we een higsec corp zijn. En eerlijk gezegt wil ik me er niet zo mee bezig houden.

Natuurlijk zal er een moment komen waarop ik wordt afgeknald, maar dat neem ik voor lief.
Maar ik hoop er wel wat isk over te houden aan het avontuur in 0.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:00:
Paar tips voor ratten/missions in 0.0:

Fit een Prototype Cloaking Device I
Maak een aantal safespots in het system waar je rat (warp naar een ver object en maak bookmarks terwijl je vliegt)
Komen er non-friendlies in je system warp dan naar een safespot en cloak. Je hebt ongeveer 22 seconden om dit te doen (worst case) anders kunnen ze je proben. Houd dus een oogje op local.

Reis altijd in een groep en/of met een scout.
'Neutral' bestaat niet. Er zijn enkel friendlies en hostiles.
Vaak zijn er voor gebieden chatchannels waar camps en hostile gangs worden gereport. Join deze en houd ze open.

In 0.0 kan je veel meer geld verdienen, het is de risico's waard. En meestal is het veiliger dan lowsec (omdat het veelal rustiger is).
Neutral bestaat wel, vallen onde de catogrie hostiles oftwel : NBSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

angel00008 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:31:
zeg dat nooit maze je weet nooit wat er kan gebeuren de aankomende weken O-)
Jah, ik ga ook echt met mijn Incursus een Titan tegenkomen :P
Alhoewel een groepje carriers ook wel vet was daarnet :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:46:
[...]

Jah, ik ga ook echt met mijn Incursus een Titan tegenkomen :P
Alhoewel een groepje carriers ook wel vet was daarnet :)
lol

dat was wel ff fun ja...

miss morgen er nog eentje bij ofzow.

en en over die titan zou ik ook niet zo zeker zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nog eentje? Zijn we bang dat ze onze POS nog een keer komen lastigvallen?

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:38:
Nog eentje? Zijn we bang dat ze onze POS nog een keer komen lastigvallen?
als je tijd hebt we hebben erm... een issue/keuze om te gaan maken stay or well...

ach moet dit echt ff ingame met jou bespreken want het kan grote voor en nadelen voor ons hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 19:28
Ik had hier iets gelezen over Serpentis specifiek hardeners.
Daaruit wil ik een vraag formuleren: hoe kan ik -zonder game spoilers- vooraf weten welke type vijanden ik tegenkom en dan mijn armor inrichten en damage inrichten specifiek op het type vijand?

Andere basis vraag over missiles:
Ik heb defender missiles, hoe en tegen wat kan ik die het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
DingieM schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:42:
Het beste wat je kan doen is ze niet gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DingieM schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:42:
Ik had hier iets gelezen over Serpentis specifiek hardeners.
Daaruit wil ik een vraag formuleren: hoe kan ik -zonder game spoilers- vooraf weten welke type vijanden ik tegenkom en dan mijn armor inrichten en damage inrichten specifiek op het type vijand?
Elke NPC factie is gebaseerd op een van de rassen. De schade die ze doen en waar ze het slechtste tegen kunnen is hetzelfde als wat dat ras zelf doet. De Serpentis bijvoorbeeld zijn gebaseerd op Gallente (ze vliegen ook Megathrons en Thoraxen), ze doen dus meest Thermal schade en kunnen daar het slechtste tegen.
Niet, defender missiles zijn nutteloos. Bij de NPC's werken ze perfect maar voor jij en ik zijn ze een verspilde launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 23:20
Count schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Het beste wat je kan doen is ze niet gebruiken. :)
Oh ze werken prima om wat drones uit de lucht te knallen als je gejammed wordt. Volgensmij ook behoorlijk wat gebruikt bij EVE championship. Alleen opletten voor je eigen drones.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Handel in characters (en andere digitale goederen) is niet toegestaan.