Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben zoekende naar een nieuwe telefoon en daarbij viel mijn oog op de E65. Heb nu een nokia N70. Deze bevalt prima. Wat mij voornamelijk aanspreekt aan de E65 is de Wifi functionaliteit. Via Wifi zou ik willen gebruiken om mail op te halen (en te lezen) en af en toe te internetten.
Mijn vraag is of de E65 handig is in de bediening bij gebruik van mail (leesbaarheid, openen van mail etc.) en surfen op het internet. En werkt dat redelijk snel? In de winkel is mij meerdere keren geadviseerd om dan voor een toestel met touch-screen te kiezen zoals de HTC-touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:59:
Hallo,
Ik ben zoekende naar een nieuwe telefoon en daarbij viel mijn oog op de E65. Heb nu een nokia N70. Deze bevalt prima. Wat mij voornamelijk aanspreekt aan de E65 is de Wifi functionaliteit. Via Wifi zou ik willen gebruiken om mail op te halen (en te lezen) en af en toe te internetten.
Mijn vraag is of de E65 handig is in de bediening bij gebruik van mail (leesbaarheid, openen van mail etc.) en surfen op het internet. En werkt dat redelijk snel? In de winkel is mij meerdere keren geadviseerd om dan voor een toestel met touch-screen te kiezen zoals de HTC-touch.
Heb hem nu een week en kan je dit mededelen:

-hij is redelijk traag in bediening (normala voor symbian maar niet in vergelijking tot een 6233 bv)
-mail is goed te lezen
-mail is vrij lastig te typen omdat de toetsen op een kleine ruimte zitten en vlak zijn dus je "voelt" ze - niet goed met mijn uber duimen :9

-erg mooi scherm
-wifi werkt goed maar het is een beperkte antenne dus als je met je pc in een gaatnetgebied zit zal je telefoon niet werken op die plaats.
-uiterlijk is super!

In vergelijking tot een HTC dan is het enige waar ik voor zou gaan een querty toetsenboard want dat voegt iets toe een HTC touch (heeft me broer) is eigenlijk hetzelfde maar met WM6 ipv symbian.

Ik ben erg blij dat ik hem gekocht heb en check erg vaak mijn mail via vodafone UMTS voor 10e per maand -> mooie combi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobie,
Bedankt voor je reactie. In geval van de HTC Touch zou ik kiezen voor de dual versie met toetsenbord. Echter deze heeft geen Wifi.
Die traagheid ken ik inderdaad van mijn nokia N70. Mij is echter verteld dat de E65 sneller is in vergelijking met de N70. Of dat werkelijk zo is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:18:
Drobie,
Bedankt voor je reactie. In geval van de HTC Touch zou ik kiezen voor de dual versie met toetsenbord. Echter deze heeft geen Wifi.
Die traagheid ken ik inderdaad van mijn nokia N70. Mij is echter verteld dat de E65 sneller is in vergelijking met de N70. Of dat werkelijk zo is...?
Tja vast wel iets maar ik kan dat helaas niet voor je testen heb het wel vaker gehoord. Ik vind hem nog erg traag ik ga hem eens naast een SE P1 leggen en dan eens testen doen.

Wat bij een SE standaard is mist bij een Nokia, toetsvergrendeling zonder OK drukken dus full automatisch moet bij nokia via een tooltje, evenals het activeren van profielen via een tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja mensen, mijne zoemt ook, vlak voor ik mijn krantenwijk vroeg in de ochtend ging doen (al enkele weken terug hoor) hoorde ik ook een zoemend geluidje, blijkt dus uit mijn telefoon te komen...

Heeft iemand een foto van zo'n afpellend frontje?
Ben er erg benieuwd naar hoe dar er dan uitziet...

Heb mijne pas enkele weken dus ik heb dat nog niet...

Mijne liep in het begin 2x per dag vast (eerste dagen zijn non-stop probeer dagen bij mij ;)), na de firmware-update lijkt het verbeterd is daarna nog 1x vastgelopen en nu al enkele weken niet...

Trouwens erg geinig met Google maps, zoekt telkens een locale gsm-mast en past de kaart daarop aan, voelt als een ''soort'' gps (is het niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

stormfly schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:39:
[...]

Geen MAC adres controle aanstaan, en hem dan vergeten toe te voegen?
MAC controle staat aan, toegevoegd. (uit maakt geen verschil)
Zit hem puur in de WPA (tenminste, dat denk ik...)

Is er iemand die zijn E65 al wel heeft kunnen laten "praten" met Wlan-met-wpa?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
teacher schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:07:
[...]

Ja werkt goed, heb je hem wel eens op WEP gezet of een andere codering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 14:16
[...]

Ook hier werkt het uitstekend. Ik zou je WPA key eens goed nakijken en goed invullen. Hoofdletters? 0 of een O?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Appie Heijn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Ook hier werkt het uitstekend. Ik zou je WPA key eens goed nakijken en goed invullen. Hoofdletters? 0 of een O?
Het makkelijkste en 100% save is dat je de WPA key uit je router kopieert in een txt bestand en die op je telefoon zet en dan met POTLOOD en PIJLTJE die regel kopieert en in je WPA veld plakt in je telefoon.

Ik weet zeker dat het aan je router ligt en niet aan je telefoon er zal ergens een instelling fout staan waarvan je geen benul hebt. Wat ik al eerder zei reset hem eens volledig die router en start met stappen:
-reset je router en bouw alleen internet connectiviteit op
-zorg nu dat je draadloze pc kan werken (nog steeds zonder beveiliging)
-zorg nu dat je E65 kan werken
-delete nu het WLAN profiel in je E65
-zet de beveiliging op WEP
-probeer weer met een PC
-probeer het met je E65
-als het werkt delete je E65 profiel voor WLAN
-zet de beveiliging op WPA
-probeer weer met een pc
-probeer het met je E65

Pas dan kan je fouten gaan troubleshooten ipv van "ja ik voer hem goed in maar het werkt niet..." daar kunnen wij je ook niet mee helpen. Pas als je in stappen gaat werken kan je blokken af kruisen welke wel of niet werken en dan kan je dieper gaan kijken.

Hopelijk kan je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik wil nog even reageren op de N70 / E65 vergelijking.

De E65 is duidelijk veel sneller dan de N70 die ik hiervoor had.

(hierboven te lezen dat het openen van smsjes met 2000+ smsjes in de inbox lang duurt heb ik opgelost door de inbox inhoud te verplaatsen naar een map en nu is die weer gewoon snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Hier ook geen probleem. Heb Asus WL-300g accesspoints, met WPA-PSK (TKIP) als instelling voor het WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nou.. schiet mij maar lek....

Access list opengezet, MAC van E65 nog een keer toegevoegd

netwerk open = goede verbinding
netwerk verborgen = goede verbinding
netwerk verborgen + wep = goede verbinding

netwerk verborgen + WPA-tkip = "wpa verificatie mislukt".
Al voer ik als WPA sleutel 12345678 in... maakt niet uit. |:(

any ideas? firmware? toch een fout in mijn modem (speedtouch 580)?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
teacher schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:32:

Kan je je WPA ook op AES zetten de andere variant? Anders heb ik geen tips meer voor je als je WEP gebruikt met MAC filteren in de KEY op shared ipv van OPEN is het ook redelijk veilig. Maar misschien gaat dat wat ver als je nu eerst een stabiel netwerk wilt.

Als AES niet kan/niet werk zou ik lekker op WEP gaan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15
teacher schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:32:

Netwerk 'zichtbaar' + WPA?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Voor de mensen die het zoeken of anders voor de search: Nokia E65 SIP Voipbuster en het werkt

http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

stormfly schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:53:
Voor de mensen die het zoeken of anders voor de search: Nokia E65 SIP Voipbuster en het werkt

hier was ik naar op zoek! _/-\o_
iemand al ervaring mee dat dit ook allemaal lekker werkt met voipbuster ? zag wel dat t kon met andere sip/ telecomproviders uit uk , maar ik zit zelf bij voipbuster met mijn thuis ata kastje en dus heb ik ook beltegoed op voipbuster staan. Kon het alleen werkend zien met fring , maar dat is toch minder praktisch vind ik.

voor mij DE REDEN om een nu een e65 te kopen icm een t-mobile pit abo.
dus kan iemand mij vertellen dat dit lekker werkt in de praktijk met voipbuster?

kortom drobie , vertel jouw ervaringen aub!

*edit* heb je die link al in voipbuster topic gezet ?
zoniet doe ik dat, goed?

[ Voor 6% gewijzigd door xdc op 24-01-2008 23:25 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja gooi maar in andere topics hoor,

Wat mij heel veel tijd koste is het laten inloggen op de server dat wilde steeds niet echt, en ik test het via WLAN omdat je via Vodafone geen SIP mag draaien over 3G.

Ik heb er nog geen geld op staat bij voipbuster omdat ik de E65 pas een paar dagen heb maar als je een call maakt en hij verteld dat je te weinig tegoed hebt dan klinkt dit echt heel erg zuiver.

Ik heb geen concrete test omdat ik nog even geen zin heb om er geld op te zetten omdat ik al een normaal telefoon abo heb.

Geef me je inlog maar ff dan bel ik je ff 8)7 en proberen we 3G ook ff, wijzig je daarna je wachtwoord weer.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 25-01-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
xdc schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:23:
[...]

hier was ik naar op zoek! _/-\o_
iemand al ervaring mee dat dit ook allemaal lekker werkt met voipbuster ? zag wel dat t kon met andere sip/ telecomproviders uit uk , maar ik zit zelf bij voipbuster met mijn thuis ata kastje en dus heb ik ook beltegoed op voipbuster staan. Kon het alleen werkend zien met fring , maar dat is toch minder praktisch vind ik.
Heb jij een nummer gekregen van VoIPbuster? Als ik dat probeer aan te vragen dan krijg ik de melding dat er geen nummers beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 21-08 21:39
@teacher:

de WPA implementatie van de e65 is een beetje bagger. ikzelf heb hier en op het werk de mogelijkheid om in te loggen op een WPA beveiligd netwerk met een TKIP key van 64 characters (het maximale) maar de E65 ondersteunt maar 63 characters maximaal.

En niet alle aantallen tussen 0 en 64 worden ondersteund. Probeer eens veelvouden van 8, zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, ik heb nu een raar probleem:

Heb mijzelf geregistreerd om gebruik te kunnen maken van de SIP instellingen van mijn mobiele telefoon:

Bovenstaande guide gevolgd, werkt allemaal prima, thuistelefoon rinkelt ook als ik bel vanaf mijn mobiel, maar ik hoor niemand en mensen horen mij ook niet.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. Ik heb zojuist voor 10 euro krediet genomen en dat wil ik eens stevig gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

stormfly schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:47:
Ja gooi maar in andere topics hoor,

Wat mij heel veel tijd koste is het laten inloggen op de server dat wilde steeds niet echt, en ik test het via WLAN omdat je via Vodafone geen SIP mag draaien over 3G.

Ik heb er nog geen geld op staat bij voipbuster omdat ik de E65 pas een paar dagen heb maar als je een call maakt en hij verteld dat je te weinig tegoed hebt dan klinkt dit echt heel erg zuiver.

Ik heb geen concrete test omdat ik nog even geen zin heb om er geld op te zetten omdat ik al een normaal telefoon abo heb.

Geef me je inlog maar ff dan bel ik je ff 8)7 en proberen we 3G ook ff, wijzig je daarna je wachtwoord weer.
ok mail me maar op xdc apestaartjes xs4all .nl je kan trouwens ook voor pay per phone doen , bel je voor 1,30 en heb je 1 euro tegoed!
stormfly schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:03:
[...]

Heb jij een nummer gekregen van VoIPbuster? Als ik dat probeer aan te vragen dan krijg ik de melding dat er geen nummers beschikbaar zijn?
nee klopt ze geven geen nummers meer uit
wil je een nummer kan je er eentje voor 10 euro kopen bij budgetphone.nl
(vast netnummer naar keuze)
Red schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:07:
Okay, ik heb nu een raar probleem:

Heb mijzelf geregistreerd om gebruik te kunnen maken van de SIP instellingen van mijn mobiele telefoon:

Bovenstaande guide gevolgd, werkt allemaal prima, thuistelefoon rinkelt ook als ik bel vanaf mijn mobiel, maar ik hoor niemand en mensen horen mij ook niet.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. Ik heb zojuist voor 10 euro krediet genomen en dat wil ik eens stevig gaan uitproberen.
misschien een storing? probeer het later nog eens anders.
als hij overgaat moet het toch werken , maak je gebruik van een stun-server ?
ik las ook iets over een proxy

kan helaas zelf niet testen , want ik heb geen e65 :'(
maar als dit allemaal werkt ga ik er 100% 1 kopen icm een tmobile pit

[ Voor 43% gewijzigd door xdc op 25-01-2008 13:48 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ehh SIP werkt prima. geen aparte software voor nodig met de e65. www.voipcheap.com levert prima en gratis bellen naar vast. ook gratis smssen! (lukt me nog niet met de foon, wel met de mac). bel er regelmatig mee.. enige nadeel: dagelijks opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hoezo Voipbuster is een rip van Voipcheap of andersom .... haha, wat een gelijkenis tussen die twee sites

Overigens werkt het bij mij nog steeds niet. Van de week eens even proberen op een andere WLAN verbinding, kijken of het dan wel werkt...

[ Voor 40% gewijzigd door Red op 25-01-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Red schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:05:
Hoezo Voipbuster is een rip van Voipcheap of andersom .... haha, wat een gelijkenis tussen die twee sites
voipcheap voipstunt, voipbuster, netappel, sipdiscount, ... allemaal 1 pot nat - namelijk van dezelfde firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:31:
[...]

Zeker is niks.. maar naar mijn mening moet HSDPA vele male hoger ligger dan de 21kb/s
Een speedtest is niet representatief; met HSDPA deel je feitelijk je eigen bandbreedte met anderen en anderen met jou. Hierdoor kan je op rustige momenten een enorme piek behalen, maar soms ook heel weinig bandbreedte tot je beschikking hebben. Dus als jij een speedtest doet tijdens een piek moment, dan krijg je waardeloze feedback. ;)

Mijn vraag blijft ook bestaan. Er wordt nergens echt duidelijk gezegd dat de E65 HSDPA ondersteunt. Wel ondersteunt hij WCDMA 2100. Als je dat googled in combinatie met E65, dan zie je HSDPA (WCDMA2100) veel terugkomen. Ik concludeer hieruit, dat WCDMA 2100 de technische benaming is voor HSDPA, ik kan alleen nergens uitleg krijgen over de verschillen in deze. 8)7

Iemand daar duidelijkheid over? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, Netwerk 'zichtbaar' + WPA
Met andere woorden: "Broadcast network SSID" en Wifi Protected Access; een encryptietechnologie van het radio-data-verkeer.
Dat kan prima gecombineerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:54
Ook mijn toestel had vanaf dag 1 het probleem met de afbladderende verf. Hulde aan het Nokia Service Center in Hoorn voor het onder garantie vervangen van de cover. Binnen een uurtje was het gepiept. Bovendien repareerden (of vervingen?) zij ook het bovenste keypad waar de groene beltoets niet meer goed reageerde (geen drukpunt meer).

Overigens maakt het wel uit naar welk Nokia Service Center je gaat. De een had nog nooit van dit probleem met de afbladderende verf gehoord, de ander wel maar had niet de benodigde onderdelen omdat Nokia onregelmatig levert.

Ze hebben ook meteen de nieuwste software er op gezet. Heb nog weinig verschil gemerkt, behalve dat de Nokia Web Browser minder crasht (tot nu toe nog maar 1 keer). Ik had een backup gemaakt, maar het terugzetten ging minder soepel dan gedacht. Het toestel probeert namelijk bij de eerste keer opstarten de toepassingen vanaf de geheugenkaart opnieuw te installeren. Misschien had ik te weinig geduld maar na enkele minuten heb ik hem maar weer opnieuw opgestart. De programma's heb ik toen maar opnieuw geïnstalleerd. De Windows Live Messenger was nogal een probleemgeval. Uiteindelijk heb ik via de PC wat bestanden van de geheugenkaart moeten weggooien, DLLs en EXEs e.d., want anders lukte het niet om hem opnieuw te installeren. Slechte beurt van Microsoft, maar komt niet echt als een verbazing, als concurrent van Nokia.

Ook is de folie op mijn display vervangen. Om het toestel uit elkaar te halen kan dat niet anders, maar ik was er wel blij mee want er zaten nogal wat krasjes op. Deze folie is behoorlijk krasgevoelig en ieder krasje zie je vanwege het iriserend effect.

Ik weet niet of alle covers voor de E65 dit probleem met afbladderende verf hebben, of dat het een productiefout was die nu opgelost is. In ieder geval heb ik besloten een tasje te kopen, en wel de Krusell Leathercase (20 euro bij Mobielbereikbaar.nl). Een bijkomend voordeel van deze tas is dat er geen sleepsporen van de slider meer zouden moeten komen. Tussen het mechanisme komt namelijk doorzichtig plastic van het tasje te zitten. Daar staat weer tegenover dat dit plastic aan de bovenrand niet echt makkelijk onder de slider door schuift. Maar inmiddels gaat dat al wat beter.

[ Voor 32% gewijzigd door jack2 op 29-01-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Elders in deze thread werd gevraagd hoe je e-mail kunt versturen, onafhankelijk van welke verbinding je gebruikt. Als je internetprovider een SMTP server heeft die authenticatie ondersteunt (zoals XS4all en DDS) dan gebruik je natuurlijk die, maar de meeste providers hebben niet zo'n server. In dat geval zou je de uitgaande mailserver van Google kunnen nemen. Je moet een Google Mail account hebben (gratis), met bijvoorbeeld gebruikersnaam "pietje123". In de instellingen van Gmail activeer je de optie "POP inschakelen voor alle berichten". Op je Nokia toestel ga je naar Instellingen, E-mail, en daarna je mailbox. Bij "Verbindingsinstellingen" kies je bij "Uitgaande e-mail":

gebruikersnaam: pietje123@gmail.com
server uitg. mail: smtp.gmail.com
toeg.punt: altijd vragen
beveiliging (poorten): StartTLS
Poort: gbr.ged. 587

Een nadeel is dat de e-mail komt van From: pietje123@gmail.com. Maar het Reply-To: adres is je eigen e-mail adres, dus als iemand een antwoord stuurt, wordt deze niet naar Gmail gestuurd maar naar je normale adres.

Voor het ophalen van e-mail met POP3 of IMAP hoef je geen gekke toeren uit te halen. Vanaf elke locatie kun je je e--mail poppen. Het probleem is alleen dat deze e-mail niet versleuteld is en ook je e-mail wachtwoord kan worden afgeluisterd door de eigenaar van een louche draadloze accesspoint. In dat geval zou je de e-mail van je normale adres door kunnen sturen naar Gmail, omdat Gmail wel POP3 met SSL/TLS beveiliging ondersteunt. Maar bij de meeste providers kan of mag je je e-mail niet doorsturen, dus ook niet naar Gmail. In dat geval is er een andere oplossing, je kunt Gmail namelijk instellen om via POP3 de e-mail van je normale account op te laten halen.

Wie al zijn e-mail al via Gmail afhandelt, kan natuurlijk ook de speciale Gmail client downloaden door op zijn toestel te surfen naar http://gmail.com/app. Of wie bij Hotmail / Windows Live zit kan de client downloaden (Microsoft waarschuwt overigens dat ze hiervoor in de toekomst geld kunnen gaan vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:38:
[...]
Dit is niet je lcd maar de backlight van je keyboard. Is al besproken in dit topic (deel 1 of 2).

[...]
Ik heb gezocht maar dit is enkel eventjes genoemd. Niet besproken in de zin van dat er een oplossing genoemd is.

De reden dat ik dit heb nagekeken is omdat ik hetzelfde probleem heb en met vraag zit of ik ermee terug moet naar de winkel of dat 't bijvoorbeeld met een firmware update oplosbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@#$!&% mijn toetsenbordverlichting is nu ook defect..... :'(
Ik ben benieuwd of debitel dan een vervangend SIP toestel aanbiedt omdat ik anders niet bereikbaar ben op mijn "vaste" nummer via Debitel One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was vanmiddag een progje aan het installeren en toen kreeg ik de melding dat het geldigheidscertificaat was verlopen... Een vriend van mij denkt dat dat door een instelling in de E65 komt dat ik deze melding krijg, maar ik denk dat het misschien ook wel aan het progje kan liggen wat ik al heel lang in mijn bezit heb...

Weet iemand hier antwoord op? Heb nml geen zin om het prog opnieuw te kopen en met hetzelfde probleem te maken te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:23:
ik was vanmiddag een progje aan het installeren en toen kreeg ik de melding dat het geldigheidscertificaat was verlopen... Een vriend van mij denkt dat dat door een instelling in de E65 komt dat ik deze melding krijg, maar ik denk dat het misschien ook wel aan het progje kan liggen wat ik al heel lang in mijn bezit heb...

Weet iemand hier antwoord op? Heb nml geen zin om het prog opnieuw te kopen en met hetzelfde probleem te maken te krijgen.....
Zet je telefoondatum een jaar terug, en installeer het dan. Daarna wel je datum terug goedzetten! :)

[ Voor 8% gewijzigd door devilkin op 30-01-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilkin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:26:
[...]

Zet je telefoondatum een jaar terug, en installeer het dan. Daarna wel je datum terug goedzetten! :)
Ik zal het morgen eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben hier trouwens meer mensen problemen met mail ophalen? Mijn imap haalt soms mail niet automatisch op terwijl het wel is ingesteld :S. Heb al een firmware update gedaan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilkin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:26:
[...]

Ik snap er niks van. Ik de datum op januari 2006 gezet, krijg ik de melding dat de datum voor ingang van het certificaat ligt, zet ik de datum op januari 2007 krijg ik de melding dat er iets mis is met het geldigheidscertificaat en dat ik contact op moet nemen met de leverancier...

Maar ligt die nu aan de software op de nokia of aan de software leverancier?? ik heb ook gehoord dat je schijnbaar op de telefoon uit kan zetten dat hij kijkt naar het geldigheidscertificaat, weet iemand dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:23:
[...]Ik snap er niks van. Ik de datum op januari 2006 gezet, krijg ik de melding dat de datum voor ingang van het certificaat ligt, zet ik de datum op januari 2007 krijg ik de melding dat er iets mis is met het geldigheidscertificaat en dat ik contact op moet nemen met de leverancier...

Maar ligt die nu aan de software op de nokia of aan de software leverancier?? ik heb ook gehoord dat je schijnbaar op de telefoon uit kan zetten dat hij kijkt naar het geldigheidscertificaat, weet iemand dat???
Kijk naar de datum van het bestand zelf en zet de datum van je telefoon op 1 á 2 dagen later.

Zo'n geldigheidscertificaat is aan de applicatie gebonden volgens mij en soms vrij kort van tijdsduur.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het eens proberen met de datum 1 dag later...

Ik had nog nooit van deze certificaten gehoord, het schijnt dat je dit ook uit kan zetten? heb me suf gezocht maar kan het niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ga eens naar Installatie --> Toepassingsbeheer --> Opties --> Instellingen --Online certificaatcontrole.... zet die eens uit.... volgens mij is dan je probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, sinds kort ook een klein 'probleempje' met m'n E65. Tenminste, ik ga er even van uit dat dit niet normaal is. Het mailtje dat naar het NSP is gegaan:
Sinds half november 2007 heb ik een Nokia E65 in mijn bezit. De batterijduur is hiervan sinds enige weken dramatisch verslechterd. In het begin hield de accu het wel een aantal dagen uit, nu slechts 1,5 tot maximaal 2 dagen. Overige info:

- Telefoon staat op single (GSM) mode
- Geen gebruik GPRS
- WLAN en Bluetooth uit
- Bellen hooguit 30 minuten in 48 uur
- Geen muziek/film/media afspelen.
- Originele (Nokia) accu
- Laden alleen met bijgeleverde lader, opladen altijd bij minimaal 2 'streepjes' of meer (niet leeg laten lopen)
Dit lijkt me niet helemaal normaal, dus binnenkort even de telefoon bij het NSP langsbrengen. Iemand als iets dergelijke meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LoneGunman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:55:
Hmm, sinds kort ook een klein 'probleempje' met m'n E65. Tenminste, ik ga er even van uit dat dit niet normaal is. Het mailtje dat naar het NSP is gegaan:

[...]

Dit lijkt me niet helemaal normaal, dus binnenkort even de telefoon bij het NSP langsbrengen. Iemand als iets dergelijke meegemaakt?
Wat is de gemiddelde gebruikstijd bij jullie, ik sms vrij veel stuk of 15 per dag en dan doe ik er max 2 dagen van op het 3G netwerk van Vodafone ik hoor jullie over enkele dagen standby???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 17-09 12:19
Ik heb die van mij nu net een weekje, en ik heb hem nu 2x opgeladen. Dat is met ongeveer een half uur bellen per dag, 10 sms'jes en elk uur haalt hij via GPRS/3G mijn mail op. dus ik doe er zo'n 3 dagen mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Over 3g/umts gesproken, ik heb 'n abbo van kpm, met daarbij vaaor €10 onbepertk internet (of €20,-, iig de onbeperkte variant), maar het vreemde is dat ik NL echt NERGENS, of selchts heel kort met geen bereik, een 3g icoontje te zien krijg... (telefoon in dual mode)

Het frappante was dat ik vorige week op winterpsort overal in europa 3G tot m'n beschikking had.

Volgens KPN bieden ze volledig bereik, maar daar heb ik mijn vraagtekens bij...

Zie ik iets over het hoofd (zoals je bijvoorbeeld vroeger ook GPRS moest "enablen" op je abbo)?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Spacecowboy schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:07:
Over 3g/umts gesproken, ik heb 'n abbo van kpm, met daarbij vaaor €10 onbepertk internet (of €20,-, iig de onbeperkte variant), maar het vreemde is dat ik NL echt NERGENS, of selchts heel kort met geen bereik, een 3g icoontje te zien krijg... (telefoon in dual mode)

Het frappante was dat ik vorige week op winterpsort overal in europa 3G tot m'n beschikking had.

Volgens KPN bieden ze volledig bereik, maar daar heb ik mijn vraagtekens bij...

Zie ik iets over het hoofd (zoals je bijvoorbeeld vroeger ook GPRS moest "enablen" op je abbo)?
Hmmm voor KPN moet je een UMTS sim hebben maar die worden meestal wel uitgeleverd tenzij je een SIM uit een oude voorraad hebt, maar wat stond er op het doosje?

Nee ik heb overal met mijn telefoon 3G staan onder de signaal meter van het bereik, op sommige plaatsen niet maar dat is zelden.

Als ik verbinding maak (GPRS of 3G) dan zie je dat met de twee pijltjes onder elkaar <- en -> daarbij een 3G of niets waarbij de laatste GPRS is. Voor deze verbinding Vodafone Live! heb ik maar 1 profiel en maar 1 instelling.

Probeer je telefoon eens op fixed 3G te zetten? Instellingen -> Netwerk-> Netwerkmodus en dan eens kijken wat 3G doet bij je, kun je dan bellen en internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:30:
[...]

Wat is de gemiddelde gebruikstijd bij jullie, ik sms vrij veel stuk of 15 per dag en dan doe ik er max 2 dagen van op het 3G netwerk van Vodafone ik hoor jullie over enkele dagen standby???
Nou, hier dramatisch dus. Na 36 uur standby, een handvol sms'jes en 10 minuten bellen klink het toontje van 'batterij laag' alweer. Maandag maar de NSP toe.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
LoneGunman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Nou, hier dramatisch dus. Na 36 uur standby, een handvol sms'jes en 10 minuten bellen klink het toontje van 'batterij laag' alweer. Maandag maar de NSP toe.... :X
Dan zit er iets echt niet goed bij jou, ik heb hem met 15 minuten bellen per dag en 2 a 3 smsjes per dag houdt hij het bij mij minimaal 4 dagen uit. Zeg maar maandag morgen van de lading af en donderdag avond er weer op. Wanneer ik WLAN gebruik heb ik het idee dat elk half uur de telefoon een dag minder mee kan. Alleen bij heel actief WLAN presteer ik het om hem maar 2 dagen te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

stormfly schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:43:
[...]

Hmmm voor KPN moet je een UMTS sim hebben maar die worden meestal wel uitgeleverd tenzij je een SIM uit een oude voorraad hebt, maar wat stond er op het doosje?

Nee ik heb overal met mijn telefoon 3G staan onder de signaal meter van het bereik, op sommige plaatsen niet maar dat is zelden.

Als ik verbinding maak (GPRS of 3G) dan zie je dat met de twee pijltjes onder elkaar <- en -> daarbij een 3G of niets waarbij de laatste GPRS is. Voor deze verbinding Vodafone Live! heb ik maar 1 profiel en maar 1 instelling.

Probeer je telefoon eens op fixed 3G te zetten? Instellingen -> Netwerk-> Netwerkmodus en dan eens kijken wat 3G doet bij je, kun je dan bellen en internetten?
Juist, dat hebben ze me in de winkel niet verteld. Denk dat mijn sim ondertussen goed 10 jaar oud is... Van de week dus even naar de winkel.

GPRS gaat wel prima, ook via m'n laptop (5kb/s). Fixed 3G krijg ik niks. Kan niet bellen/internetten, nakkes

Thanks in ieder geval voor de oplossing, kan ik dat van de week even gaan regelen!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Appie Heijn schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:18:
[...]
Dan zit er iets echt niet goed bij jou, ik heb hem met 15 minuten bellen per dag en 2 a 3 smsjes per dag houdt hij het bij mij minimaal 4 dagen uit. Zeg maar maandag morgen van de lading af en donderdag avond er weer op. Wanneer ik WLAN gebruik heb ik het idee dat elk half uur de telefoon een dag minder mee kan. Alleen bij heel actief WLAN presteer ik het om hem maar 2 dagen te kunnen gebruiken.
Heb jij bluetooth aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hey ik twijfel toch een beetje over mijn nokia met standby tijd en ik heb een vaag probleem met bluetooth.

Standby tijd: ik zou graag een vergelijking willen maken maar dat kan alleen maar als je ergens vanuit kunt gaan dus willen een aantal mensen dit lijstje eens invullen:

1.Hoeveel dagen standby dus ook nachturen meegerekend?
2.Heb je bluetooth aan?
3.Heb je WLAN aan of VoIP ingelogd?
4.Hoeveel SMS op een dag?
5.Hoeveel min bellen op een dag?
6.Haal je automatisch mail op en met welke interval, via UMTS of WLAN?

1.Bij mij zijn er na 24hr de bovenste twee batterij streepjes verdwenen dat wil zeggen dat ik hem vannacht na 36 hr standby hem weer op ga laden omdat ik anders halverwege dag 3 een lege telefoon heb.
2.ja op werkdagen wel voor mijn auto, nu voor de test niet
3.geen van beide
4.3-10 stuks gemiddeld
5.15 minuten
6.nee

Het bluetooth probleem, ik heb een Jabra BT5020 en deze ondersteund multi pairing (met werk en pri ve telefoon) en soms heb ik, overigens alleen met de E65, het probleem dat ik wel verbinding heb maar het audio niet doorgezet wordt naar mijn oortje? Ik hoor dan wel het piepje van verbinden maar geen audio hebben meer mensen dit?r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
LoneGunman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Even een update: de E65 vandaag bij het NSP (Liditel Heerenveen) gebracht. Uitleg erbij wat er mis is. Verteld die kerel dat ze de accu niet kunnen doormeten o.i.d., die moet worden opgestuurd. Telefoon kunnen ze wel nakijken. Ben erg benieuwd wát ze dan gaan kijken....ik had al gemeld dat de firmware up to date is, geen dualmode, geen wlan, geen bluetooth, geen extra software, etc. Accu lijkt mij dan logischerwijs de boosdoener.

Nou ja, ik wacht het even af. Morgen kan ik hem weer ophalen, maar als ze alleen maar de firmware hebben geupdate o.i.d. mogen ze me fijn een nieuwe accu meegeven. Na 2 maand gebruik nog geen 36 uur standby is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chips! Ik heb een E65, 1/2 jaar geen problemen. Wissel af en toe de sim kaart met mijn vrouw zodat zij de E65 met tomtom mee kan nemen. Laatst mijn eigen sim teruggeplaatst, toestel in Offline en zegt plaats simkaart. Het toestel werkt prima maar dan met de sim kaart van mijn vrouw en niet met die van mij! Telfort heeft mij een nieuwe simkaart gestuurd, deze werkt ookniet in de E65, wel in een oude 6021! Da's toch gek, werkt wel met de sim kaart van mijn vrouw maar niet met die van mij! Heb het toestel sim lock vrij gekocht bij kijkshop ICT.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Laatst online: 13-09 12:42
Voor mensen die WPA wlan problemen hebben: Ik kan me herinneren dat ik in een keer heb gelezen dat de E65 geen WPA netwerken aankan waar een spatie in de SSID/netwerknaam zit.

Nooit zelf getest, maar denk ik geef het nog een keertje hier aan als eventuele boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Heb ik net nieuw displayfolie en een tasje voor mijn E65, zitten er al weer krasjes op het folie... ;(
Nokia heeft er niet al te best plastic voor uitgekozen.

Ik weet het, een telefoon is een gebruiksvoorwerp maar hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zie dat Smartphoneshop.nl de Veripart Screenprotector verkoopt, maar 15 euro voor een stukje plastic lijkt mij nogal dik betaald. Veripart is trouwens een merk van Coolblue / PDAshop / Smartphoneshop. Ik neem aan dat ze deze spullen ergens anders laten maken.

Verwijderd

Ik heb een vraagje....mijn moeder heeft gister de Nokia E65 pink gekocht. Ze had aan de verkoper gevraagt of ze de icoontjes op het beginscherm weg kon halen, waarop hij met een ja antwoordde. Eenmaal het contract getekent vertelde zijn collega dat dit niet kon. Mijn moeder is nu erg teleurgesteld, want ze wilt heel graag wallpapers van Pierce Brosnan erop (is ze fan van ;]) en ze vind al die icoontjes door zijn hoofd heen maar niets :')

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a282/joico/pic02.jpg
ik heb het even rood omcirkelt, zodat jullie weten wat ik precies bedoel =]

Nu vroeg ik me dus af of jullie een manier weten waarop ik deze icoontjes alsnog kan verwijderen van het scherm? Want anders gaat ze de telefoon zaterdag opruilen, terwijl ze hem wel erg mooi vind =/
Ik had ook iets gelezen over de Symbian S60 V3 software waarmee je themes kunt creëren, weet iemand misschien of het anders daarmee mogelijk is de icoontjes van het beginscherm te halen?

Alvast bedankt! =]

Verwijderd

jack2 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:03:
Heb ik net nieuw displayfolie en een tasje voor mijn E65, zitten er al weer krasjes op het folie... ;(
Nokia heeft er niet al te best plastic voor uitgekozen.

Ik weet het, een telefoon is een gebruiksvoorwerp maar hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zie dat Smartphoneshop.nl de Veripart Screenprotector verkoopt, maar 15 euro voor een stukje plastic lijkt mij nogal dik betaald. Veripart is trouwens een merk van Coolblue / PDAshop / Smartphoneshop. Ik neem aan dat ze deze spullen ergens anders laten maken.
Waarom koop je geen crystal case, ff googlen en je hebt het zo gevonden.
Let wel op bij smartshop erg prijzig, als je verder zoekt dan zijn er een paar duitse sites waar je ze al voor een eurotje of 6 inc verzendkosten hebt.
Of op de markt bij zo een kraampje.

Krijg zelf pas zaterdag 16 feb mijn nokia e65, maar heb alvast een crystal case mee laten nemen uit thailand.

Hier even een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://activ8uk.com/acatalog/CRYE65NOK.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.s-skin.com/nokia_E65_crystal_case.jpg

• DrClaw
  • Laatst online: 21-08 21:39
@ Mendee:
Ik heb een vraagje....mijn moeder heeft gister de Nokia E65 pink gekocht. Ze had aan de verkoper gevraagt of ze de icoontjes op het beginscherm weg kon halen, waarop hij met een ja antwoordde. Eenmaal het contract getekent vertelde zijn collega dat dit niet kon. ....
Tuurlijk kan het. Al die icons heten gezamenlijk: 'Active Standby' .. in Tools -> Settings -> Phone Settings -> Standby Mode kun je de boel uitzetten door 'Active Standby' op off te zetten. Je kunt ook individuele plugins uitschakelen (dat zeijn de tekstregeltjes die onder elkaar staan) .. maar individuele icons uitzetten heb ik nog niet gevonden .. je kunt ze dan wel weer omwisselen met andere icons voor andere tooltjes op je mobieltje.

Verwijderd

Als je trouwens toch zo een screen protector wilt moet je ook even googlen en dan voornamelijk duitse sites.
Hier heb je voor veel minder veel meer.
Is even zoeken maar het bestaat, scheelt je echt veel geld, zelfs met verzendkosten.
Bij smartphoneshop heb je namelijk maar 1 stukje lpastic, op de meeste duitse sites heb je al snel 2 a 3 plasticjes.

succes met zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Waarom koop je geen crystal case, ff googlen en je hebt het zo gevonden.
Let wel op bij smartshop erg prijzig, als je verder zoekt dan zijn er een paar duitse sites waar je ze al voor een eurotje of 6 inc verzendkosten hebt.
Of op de markt bij zo een kraampje.

Krijg zelf pas zaterdag 16 feb mijn nokia e65, maar heb alvast een crystal case mee laten nemen uit thailand.

Hier even een voorbeeldje:

[afbeelding]

en

[afbeelding]
Heb ik ook, gekocht op ebay voor 3e inclusief verzending. Heel tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilkin schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Ja heb de mijne nu ook.
had verwacht dat het deel bij de knoppen (voorzijde telefoon) open was, echter is dit bij de mijne dicht (zit een silicone laag).
ga morgen pas merken of het werkt en of ik het wat vind (kan dan pas mijn phone ophalen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal!

Ik heb vandaag in mn handen gestaan om de E65 aan te schaffen bij mn abbo verlenging. Helaas zit er geen radio op, wat ik erg graag wil... Op een site http://www.ritel.nl/specificaties.php?type=toestel&artikel=88-00733MO staat weer dat deze WEL een radio heeft. Ik ga nu dus twijfelen of deze wel of geen radio heeft.

Kan iemand hier antwoord op geven?

Bedankt! en groetjes Michelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:08:
Hey allemaal!

Ik heb vandaag in mn handen gestaan om de E65 aan te schaffen bij mn abbo verlenging. Helaas zit er geen radio op, wat ik erg graag wil... Op een site http://www.ritel.nl/specificaties.php?type=toestel&artikel=88-00733MO staat weer dat deze WEL een radio heeft. Ik ga nu dus twijfelen of deze wel of geen radio heeft.

Kan iemand hier antwoord op geven?

Bedankt! en groetjes Michelle
Radio zit er inderdaad niet op!!!!!!!
Kijk voor alle specs anders hier
Als je hem met eindeloos online neemt (of iets gelijks) kun je natuurlijk gebruik maken van andere oplossingen (zie dit forum).
Anders zou je kunnen denken aan de E51 zie hier of de N82 zie hier

Maar belangrijkste! bedenk van te voren wat je met je telefoon wilt doen naast bellen en smsen.
N82 heeft gps onboard, maar kost veel batterij.
E65 of E51 heeft dit niet, is op te lossen emt een gps-muis (is er al vanaf 50 eurie), kost je minder batterij.

Als je een abbo hebt bij HI en je wilt eindeloos online, bedenk dan dat de doorgifte van hun mobiele internet langzamer is als dat van b.v. vodafone.
Dus in het geval van een telefoon met HSDPA (heeft de E51 en de N82 wel) zul je bij HI nooit de volledige snelheid halen.

Al met al, keuze zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@surfe1, bedankt voor de snelle reactie.

Ik ging in eerste instantie kijken voor een SE w910i, maar toen ik die in handen had vond ik hem meer lijken op zo'n dummy uit de winkel... Toen zag ik de nokia E65 en aangezien ik echt een nokia fan ben, was ik hier meteen weg van. Ook zeker qua kleur. Een optie voor mij is ook de N73

Het belangrijkste voor mij aan een telefoon:
Bellen, smsen, foto's en muziek. Uit je bericht begrijp ik dat er andere oplossingen zijn voor het ontbreken van de radio (ik vermoed gewoon via internet?) Ik zit bij Telfort en zou dan een onbeperkt data bundel kunnen nemen. Houdt dit in dat ik onbeperkt op internet (en dus bijv radio 538 kan?)

Een andere optie voor me is om bij telfort een duo kaart aan te vragen, dat ik mn oude telefoon gebruik als radio... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja alleen hiervoor bestaat een progje, dit heet tunin.fm

Als je de zoek functie gebruikt kom je diverse post tegen en ontdek je denk ik wel of het iets voor je is.
Of snuffel ff op hun site http://www.tunin.fm/

Edit: zag dat je ook je telefoon wilt gaan gebruiken voor foto's.
Weet niet in combinatie met welke abbo's de N82 gratis is, maar deze heeft een 5mp camera.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt! ik ga alles even uitrekenen hoe en wat. In principe kan ik mn abbo incl data verlengen, wsl dat ik dan de telefoon los ga kopen (komt voor mij pers beter uit dan elke maand een hoog abbo)

Dan ist opgelost (heb ik 300 minuten, 150 sms en onbeperkt inet voor 21,-) Radio is belangrijker dan foto's en hoe erg ook, uiterlijk en kleur van de telefoon ook haha

het progje lijkt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met het uitrekenen en keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit, in welke kleuren zijn de n82 en n81 te krijgen? alleen wit en zwart zeker?

Ik ga even goed nadenken tussen de N73 en de E65...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
devilkin schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:56:
[...]
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.e65
Crystal Case for Nokia E65 1,47 euro
2.2-inch Screen Protector for Nokia E65/6100 1,40 euro
Screen Protector for Nokia E65 1,29 euro

Ik heb zelf de 2.2-inch Screen Protector for Nokia E65/6100 voor 1,40 euro omdat die goedkopere er volgens mij nog niet zo lang staat. 2e zending is al binnen van 2 stuks en vervang hem als ik vind dat er teveel krasjes op zitten. Valt verder weinig over te melden, werkt gewoon zoals het moet.

Verzendkosten zitten bij de prijs in, levering vindt meestal plaats in ca 2 weken. Nog niet gehad dat het langer duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Om nog even terug te komen op screen protectors: persoonlijk vind ik die crystal cases er niet zo mooi uit zien. Ik denk wel dat ze heel praktisch zijn, en betaalbaar. Misschien moet ik er toch eens een nemen, als mijn huidige oplossing tegenvalt. De goedkope folies uit Duitsland e.d. laat ik aan mij voorbij gaan. Ze beschermen je scherm wel tegen krassen maar ze zijn zelf niet bijster krasbestendig. Er zitten er dan ook meerdere in een pakje, je moet ze om de zoveel tijd vervangen wanneer het aantal krassen op de folie weer de pan uit rijst. Bovendien zijn de folies nogal dun zodat er bubbels kunnen ontstaan bij het opbrengen. Ik had daar allemaal niet zo'n zin in.

Ik heb nu een Brando Ultra Clear genomen van screenprotector.nl (8 euro incl. verzendkosten). Gisteren besteld, vandaag binnen: klasse. Eerste indruk: is dit alles? Ik was even vergeten dat het scherm van een E65 eigenlijk maar klein is, terwijl het relatief gezien voor een telefoon helemaal niet zo klein is. De Brando is gemaakt van redelijk dik folie. Hierdoor zijn bubbels en dubbelknikken vrijwel niet mogelijk. Het is wel lastig om hem precies in het midden aan te brengen. De eerste paar keer lukte dat niet, maar ik kon hem makkelijk weer loshalen omdat hij nog maar aan een klein gedeelte vast zat. Ik had natuurlijk de gebruiksaanwijzing en de tips gelezen en de Brando aangebracht in de (gebruikte) badcel, omdat dat de minst stoffige ruimte is. Desondanks bleken er toch twee stofdraadjes van een millimeter achter de folie te zijn beland. Omdat de Brando relatief dik is zie je dat meteen. Balen natuurlijk, maar mijn geluk was dat deze draadjes vlakbij de rand zaten. Met een stukje plakband kon ik de rand van de Brando iets optillen en met een mesje het draadje wegschrapen.

Een ander iets wat mij opvalt is dat de Brando Ultra Clear bepaald niet vuilafstotend of anti-statisch is. Stof blijft vrij makkelijk op het scherm liggen. Pluizen verwijderen met een gewoon doekje lijkt juist meer pluizen achter te laten. Misschien is het toch niet zo gek om net als bij de Veripart van smartphoneshop.nl een speciale microfiber doek bij te leveren.

Met mijn nagel probeerde ik hoe krasbestandig de folie was. Tot mijn verbazing leek er een 'kras' te zijn. Ook met wat water ging die niet weg. Pas met een plakbandje kon ik het vuil (want het was geen kras) weghalen. Je moet dan alleen wel oppassen dat je niet de hele Brando er af trekt.

Zoals ook door anderen gemeld betwijfel ik of je een eenmaal verwijderde Brando Ultra Clear weer makkelijk kunt terugplaatsen. Het is beter om het niet zover te laten komen. De Brando is iets kleiner dat het scherm. Je houdt dus altijd een ruimte over tussen de Brando en de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Je bent dus niet helemaal tevreden over je brando ? Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat die goedkope dingen van Dealextreme het gewoon goed doen. Ik doe er ca 1,5 maand mee denk ik en dan is niet echt vol bekrast maar vind ik het voor die 1,40 euro niet zo erg om weer een nieuwe erop te plakken.
Bij deze zitten trouwens ook 2 plakkertjes op de screenprotector. 1tje om het plak gedeelte vrij te maken van het beschermlaagje zeg maar. 1tje om het bovenste beschermlaagje eraf te halen als ie op zijn plek zit. Je krijgt dus een screenprotector met 2 beschermlaagjes.
Ik heb geen moeite gehad om hem recht er op te krijgen. Ik zat dan ook niet in een badcel :-)
Ook geen bubbels trouwens. Je moet echt goed kijken om te zien dat ie er op zit en dus ook praktisch geen rand. Iets van een halve millimeter, nog niet eens.
Ik bestal bij een volgende ronde ook eens die crystal clear van 1,47 euro. Ik denk niet dat het iets is voor mij maar voor die prijs kan ik het best wel een keer testen.

ps, er zit ook een doekje bij de geleverde protectors. ( zie pagina )

[ Voor 3% gewijzigd door erikafoort op 16-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Een kleine aanvulling: de Brando Ultra Clear is niet echt vuilafstotend maar als er stof ligt op het scherm, of er zit een veeg op of zo, dan merk je dat eigenlijk niet. En het ding doet zijn naam eer aan: het is echt glashelder. Je ziet niet dat er wat op het scherm zit. Misschien is er wat meer sprake van schittering (glare) in vergelijking met 'doffe' screenprotectors, maar voorlopig is me dat niet opgevallen omdat ik vrij weinig in de felle zon zit met die telefoon. Binnenshuis merk je er in ieder geval niks van. Een ander punt was dat je hem moeilijk precies in het midden kan positioneren. In de praktijk valt dat nog mee omdat het display ook niet helemaal beeldvullend is. Er zit een zwarte rand om heen. Wanneer je hem aanbrengt kun je rustig wat speling vanaf de metallic rand aanhouden.

Wat wel vervelend is, is dat ik toch nog een krasje of een stofje heb ontdekt. Voor het uiteindelijke oordeel kijk ik het maar even aan of er nog nieuwe bij komen. Maar ik denk wel dat ik ook een Brando ga kopen voor mijn TomTom want daar zit nu helemaal geen bescherming op. Mijn eisen voor een TomTom screenprotector zijn iets minder hoog omdat je in vergelijking met een telefoon minder intensief op het beeldscherm zit te turen.

Ik denk wel dat het verstandig is om de handleiding te volgen: het beste is als je de screenprotector aanbrengt in een badkamer vol stoom zodat er minder kans is dat er stofdeeltjes achter de folie terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ik zal bij een nieuw beschermlaagje ook wel eens in de badkamer gaan staan. Kan vast geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn mobiel gister eindelijk opgehaald, en na overzetten sim en plaatsen van microSD direct de crystal case aangebracht.
Ja je ziet inderdaad dat er iets omheen zit, maar irritant vind ik het niet.

Het grootste voordeel vind ik dat na genoegen de gehele telefoon is beschermt.
Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak en wanneer ik alleen een screen-protector zou gebruiken zou deze idd krasvrij zijn, maar de rest van mijn toestel zou ontiegelijk snel slijten.
Nu heb ik daar totaal geen last van.

Dus dat is mijn beweeg reden voor een crystal case.

Maar goed, voor ieder wat wils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Heb een probleem.

Als ik de webkey aanpas op mijn ap/router dan werkt m'n internet niet meer op de telefoon. Dit is logisch. Maar waar kan ik voor dat profiel de wepkey opnieuw instellen in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Kelfox schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:35:
Heb een probleem.

Als ik de webkey aanpas op mijn ap/router dan werkt m'n internet niet meer op de telefoon. Dit is logisch. Maar waar kan ik voor dat profiel de wepkey opnieuw instellen in de telefoon?
toegangspunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Mijn T9 leert geen nieuwe woorden :(
Hoort dat zo?
Per bericht onthoud hij ze wel, maar na het maken van een ander bericht is hij ze weer kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2022

tilt

PSN: tilt1080

heeft iemand ervaring met een 4GB micro sd kaartje voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Don3k schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:33:
Mijn T9 leert geen nieuwe woorden :(
Hoort dat zo?
Per bericht onthoud hij ze wel, maar na het maken van een ander bericht is hij ze weer kwijt :(
Hoe sla je ze op dan? Dit werkt bij mij altijd feilloos:

Stel je wilt het woord 'canon' toevoegen.

- Je drukt 2 x '2'. Er staat nu 'Ca'. Het woord kent 'ie niet.
- Dan druk je 8x keer op * (asterisk). Bij je linker sneltoets staat nu 'spellen'.
- Je spelt het woord goed, klikt OK en het woord is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:04:
@#$!&% mijn toetsenbordverlichting is nu ook defect..... :'(
Ik ben benieuwd of debitel dan een vervangend SIP toestel aanbiedt omdat ik anders niet bereikbaar ben op mijn "vaste" nummer via Debitel One.
Na 2 weken was mijn telefoon 'klaar' dus ik met volle moed naar de winkel.
Toetsenbordverlichting werkt weer perfect maar mijn e65 gaat niet meer op toetsenbordblokkering bij het dichtschuiven. Volgens de winkel hadden ze het complete binnenwerk vervangen.
Nu ben ik mijn gsm dus 2 weken langer kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:07
Ik laat mijn smsjes op mijn sd-kaartje opslaan bij binnenkomst. Nu heb ik een erg volle inbox die ik een beetje wil opruimen door een deel van die 800 smsjes te verwijderen. Dat wil ik via mijn pc doen omdat dat waarschijnlijk een heel stuk sneller gaat dan via mn telefoon.
Ik kan alleen die smsjes nergens vinden met de Phone Browser :'( Heeft iemand een idee in welke folder ze staan / hoe ik ze kan benaderen via de phone browser op de pc?
Het betreft dus smsjes opgeslagen op mijn sd-kaart. Maar in de folders van die kaart kan ik ze niet vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:05
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:31:
[...]

Toetsenbordverlichting werkt weer perfect maar mijn e65 gaat niet meer op toetsenbordblokkering bij het dichtschuiven. Volgens de winkel hadden ze het complete binnenwerk vervangen.
Ik was pas met een vriendin in een disco, zij haar nieuwe telefoon showen, ik van "Oh, mijne heeft alleen zulke toetsenboard verlichting"

En raad eens wanneer hij het begaf :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:31:
[...]

Ik heb dat ook (sinds een reparatie van het display), maar ik heb het uiteindelijk niet laten maken. Vind het wel fijn dat ik nu kan bellen en dicht kan sliden zonder dat de telefoon ophangt. :)
Het is even wennen, maar nu vind ik het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Helsie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:49:
[...]

Ik heb dat ook (sinds een reparatie van het display), maar ik heb het uiteindelijk niet laten maken. Vind het wel fijn dat ik nu kan bellen en dicht kan sliden zonder dat de telefoon ophangt. :)
Het is even wennen, maar nu vind ik het wel handig.
Kan je dit nog eens beter uitleggen? Ik heb nl het probleem dat als ik bel met een bluetooth oortje en ik schuif me toestel dicht dat de verbinding weg is, het toestel ziet dit als ophangen. Heb jij dit nu opgelost of is er bij jou iets defect waardoor dat probleem is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hoe smst jullie toestel, ik vind de toetsen een beetje te soft. Mijn oude 6233 klikt echt en smst voor mij veel sneller.

Kortom klikken jullie toetsen of zijn ze net zo zacht als die van mij als je ze indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

stormfly schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:13:
Hoe smst jullie toestel, ik vind de toetsen een beetje te soft. Mijn oude 6233 klikt echt en smst voor mij veel sneller.

Kortom klikken jullie toetsen of zijn ze net zo zacht als die van mij als je ze indrukt?
ik vind ze inderdaad iets te zacht. zou graag een wat hardere klik willen hebben, en een iets duidelijkere overgang tussen de verschillende toetsen.

Iets anders: Voorheen maakte ik gebruik van een windows Live mailbox op m'n E65, die gewoon in het rijtje met inboxes staat (bij berichten), maar sinds kort maak ik gebruik van Gmail. Nou wil ik die Live mailbox eruit knikkeren, maar dat gaat dus niet. Het enige wat ik kan doen met die Live mailbox is "bewerken", en als ik dat doe krijg ik "functie is niet ondersteund".

iemand enig idee hoe ik die mailbox er uit kan slopen (zonder terug te gaan naar de fabriekssetings)?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:20:
[...]

Kan je dit nog eens beter uitleggen? Ik heb nl het probleem dat als ik bel met een bluetooth oortje en ik schuif me toestel dicht dat de verbinding weg is, het toestel ziet dit als ophangen. Heb jij dit nu opgelost of is er bij jou iets defect waardoor dat probleem is opgelost?
het slider mechanisme is op eoa manier zo defect dat open en dicht sliden niet meer gedecteerd wordt in de software. Ik kan dus niet opnemen of unlocken door open te sliden en ophangen door dicht te sliden. Maar ik kan, dankzij het 'defect', dus nu wel dichtsliden terwijl ik aan het bellen ben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:01:
[...]

het slider mechanisme is op eoa manier zo defect dat open en dicht sliden niet meer gedecteerd wordt in de software. Ik kan dus niet opnemen of unlocken door open te sliden en ophangen door dicht te sliden. Maar ik kan, dankzij het 'defect', dus nu wel dichtsliden terwijl ik aan het bellen ben. :-)
Gebruik je dan software om de overige toetsen alsnog te locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:05

Ik ben ook van een 6233 overgestapt naar een E65, maar qua smsen is de 6233 verreweg superieur.
Ik heb ook het gevoel alsof de E65 de toetsen niet goed registreert als je snel gaat smsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Vaag. Mijn telefoon lijkt een soort van geheugeh corruptie te hebben gehad.
Symptomen:
* Alarm (van "Klok"-applicatie) had opeens geen alarmtoon ingesteld
* Profiel "Stil" had opeens een beltoon ingesteld (maar nog wel toetstonen uit e.d.)

Vooral als je alarm niet afgaat terwijl je dat wel verwacht is een tikkie irritant.

Heeft iemand dit ook gehad?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CyberSnooP schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:03:
Vaag. Mijn telefoon lijkt een soort van geheugeh corruptie te hebben gehad.
Symptomen:
* Alarm (van "Klok"-applicatie) had opeens geen alarmtoon ingesteld
* Profiel "Stil" had opeens een beltoon ingesteld (maar nog wel toetstonen uit e.d.)

Vooral als je alarm niet afgaat terwijl je dat wel verwacht is een tikkie irritant.

Heeft iemand dit ook gehad?
Wel dat alarm (gewoon en timer) ineens geen geluid meer hadden. Niet dat het stil-profiel om zeep was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Spacecowboy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:45:
[...]

ik vind ze inderdaad iets te zacht. zou graag een wat hardere klik willen hebben, en een iets duidelijkere overgang tussen de verschillende toetsen.

Iets anders: Voorheen maakte ik gebruik van een windows Live mailbox op m'n E65, die gewoon in het rijtje met inboxes staat (bij berichten), maar sinds kort maak ik gebruik van Gmail. Nou wil ik die Live mailbox eruit knikkeren, maar dat gaat dus niet. Het enige wat ik kan doen met die Live mailbox is "bewerken", en als ik dat doe krijg ik "functie is niet ondersteund".

iemand enig idee hoe ik die mailbox er uit kan slopen (zonder terug te gaan naar de fabriekssetings)?
tis me potdomme nog steeds niet gelukt. iemand misschien?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Spacecowboy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:54:
[...]

Je messenger application remove ;) anders gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil een mailbox maken maar krijg het niet voor elkaar
Heb de velden ingevuld
verbindingsinstellingen
Inkomende mail
gebruikersnaam.......prive emailadres van orange
wachtwoord.............wachtwoord van orange
server inkom mail.....pop.orange.nl
toeganspunt............mijn livebox
mailboxnaam...........orange
mailboxtype.............IMAP4 moet volgens mij pop3 zijn maar kan ik nergens aanpassen iemand enig idee.

Bij uitgaande mail vrijwel zelfde alleen dan smtp.orange.nl

Volgens mij zit het probleem in dat IMAP4 ipv pop3 maar krijg dit niet aangepast.
Heb geprobeerd een nieuwe mailbox te maken maar dit wel(mailboxtype)wordt automatisch gevuld met IMAP4

Iemand enig idee
Heeft iemand ook idee hoe ik een mailbox kan verwijderen want heb er ondertussen 4....die hetdus alle 4 niet werken:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44

ik vind dit juist de lekkerste toetsen van alle telefoons die ik gehad heb enige wat ik echt zwaar irritant vind is de piep in het toetsenboard als de verlichting aanstaan van het toetsenboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Spacecowboy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:54:
[...]

MSN van je telefoon verwijderen. Bij installatie --> toepassing beheer --> Windows Live verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:35
Vandaag bij Nokia Service Point mijn frontje laten vervangen, deze was op de hoekjes een beetje afgebladderd. Toen ie eenmaal klaar was bleek dus dat bijna de complete casing vervangen is. Chapeau Nokia!

[ Voor 11% gewijzigd door Vince22 op 12-03-2008 16:41 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 22:14
Mijn 4 grote sneltoetsen werken niet. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob G...heb ik ook last van....soms doen ze het wel....dan weer niet.....als ik hem uitschakel en weer aanzet doen ze het(meestal)weer wel maar dan na tijdje weer niet.
Is volgens mij sinds er nieuwe software opgezet is....bij jou ook toevallig?

Tevens heb ik nog een vraag als ik in contacten bv naar de R wil krijg ik ook alle contacten te zien waar een R in zit bv GeRaRd.,PeteR enz ......weet iemand hoe je dit kan uitschakelen dus dat je alleen namen krijgt die beginnen met een R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Mijn T9 valt soms weg heb ik het gevoel,
zit ik in het begin van het bericht te typen weet hij nog alles.
Een regel verder herkent hij ineens het woord nietmeer dat ik er net voor heb getyped (de woorden die ik zelf dus heb toegevoegd).

Het lijkt alsof de T9 volledig uitstaat maar als ik ga kijken staat hij nog aan. Ook de-activeren en terug activeren helpt niet.

Als een nieuw bericht maakt werkt de T9 weer (voor even).
Soms een hele dag geen last van soms bij elk bericht er last van, weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

Rob G schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:45:
Mijn 4 grote sneltoetsen werken niet. Waar ligt dit aan?
Als je er aparte alarm software opzet en de ingebouwde alarm functie ook gebruikt werken je snel toetsen niet meer.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Vince22 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:41:
Vandaag bij Nokia Service Point mijn frontje laten vervangen, deze was op de hoekjes een beetje afgebladderd. Toen ie eenmaal klaar was bleek dus dat bijna de complete casing vervangen is. Chapeau Nokia!
Vragen ze hier eigenlijk geld voor?
Heb de gsm 2de hands gekocht maar hier zit wel een gloednieuwe cover bij zou deze dus eens willen laten vervangen.

Heb helaas geen garantiebewijs of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
siskos schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:56:
[...]

Vragen ze hier eigenlijk geld voor?
Heb de gsm 2de hands gekocht maar hier zit wel een gloednieuwe cover bij zou deze dus eens willen laten vervangen.

Heb helaas geen garantiebewijs of dergelijke.
Normaal kijken ze naar het serienummer en dat weten ze hoe het met de garantie zit. bij mij hebben ze nog nooit naar het kassaticket gevraagd ofzo. Ze kijken gewoon effe in hun database.
Of ze covers gratis vervangen weet ik niet.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste