Scoop_Scoop schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:48:
damn jij bent best wel goed bezig.
Ik heb nu paar voedingen gekozen.
Als ik de stilste wil hebben welke kan ik dan beste nemen:
http://www.hardware.info/...oHE_550_Watt_NeoHE_550EC/
Neo HE 550 EC
Geluidsproductie (20 cm. afstand)
Geen belasting - Min. rpm 32.6 dBA Grafiek
Geen belasting - Max. rpm 32.6 dBA Grafiek
266 W belasting - Min. rpm 32.9 dBA Grafiek
266 W belasting - Max. rpm 32.9 dBA Grafiek
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05650
Antec neopower 650W blue
Kan hier geen db's over vinden op hardware.info. Nu is het lastig vergelijk met verschillende site's ene meet op 1mtr afstand, andere 2mtr, en hardware.info 20cm.
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=223&code=015
Zalman 600-HP
Ook hier kan ik geen db's over vinden op hardware.info. Nu is het lastig vergelijk met verschillende site's ene meet op 1mtr afstand, andere 2mtr, en hardware.info 20cm.
De Zalman 600-HP heb ik er nu inzitten. Maar computer word verkocht, en die voeding word meeverkocht. Ben er tot op heden erg tevreden mee. Maar op hardware.info is de Antec 550W stiller dan de Zalman 460W.
Op zich maakt die Zalman die ik nu heb ook geen geluid, maar wil hem zo stil mogelijk hebben elke decibel is er weer eentje. Overdag kan ik de voeding niet horen, maar ´s nachts dan hoor je hem iets ratelen.
En die Antec voeding van 650W, kan die ook SLI aan? Zie dat niet op de site van leverancier staan. Die van 550W van Antec kan dat wel en staat ook op de site. Kan ik dan veronderstellen dat hij het niet aankan?
Theodouma, THNX voor je hulp tot dusver. Zat toch aardig in de buurt.
Als ik begin met overclocken gaat hij dan extreem veel meer verbruiken?
De Antec kan SLI aan zoals je
hier kan zien. De NeoPower650 heeft vier 6 pins aansluitingen waarvan je er twee om kan toveren in een 8 pins aansluting. Ruim voldoende dus voor jouw SLI opstelling. Zelfs de 500 watt versie heeft 2 maal een 6 pins PCI-e connector waarmee je dus ook SLI kan draaien.
Mocht je de videokaarten overklokken zullen ze meer stroom nodig hebben. Ze hebben nu samen 200 watt nodig. Laat je ze 15% sneller draaien dan hebben ze ook 15% meer stroom nodig (eigelijk iets minder zoals ook op de FP te lezen valt maar ik ga van het ergste uit) 15% van 200 watt is 30 watt dus totaal zullen de videokaarte 30 watt meer gebruiken als je ze 15% overklok.
Hoeveel de cpu gaat verbruiken is moeilijk te zeggen omdat je bij de cpu ook de corespanning aanpas. Je kan hiervoor onderstaande formule gebruiken om te bepalen hoeveel een cpu met overklok nodig heeft:
P
overklok = P
stock X ( F
overklok / F
standaard )
X ( V
overklok / V
standaard)
2
Wil je deze formule niet gebruiken kun je ook bij
deze calculator bepalen hoeveel watt jouw cou met overklok nodig gaat hebben.
Mocht jij de cpu 30% overklokken en de cpu's 15% dan zal jouw systeem ongeveer 50 watt extra nodig hebben waarmee totaal 450 watt nodig is. Klok jij alles iets verder over dan is het uiteraard meer. Een 550+ watt voeindg is dan geen slechte jkeuze, je weet dan zeker dat met een leuke overklok de voeindg niet snel de bottleneck zal worden.
Ik kan jou helaas niet zeggen welke voeding stiller is, de Antec of de Zalman. Beide zijn erg stille en goede voedingen met veel goede reviews. Als je nu erg tevreden ben over de Zalman dan kun je gewoon de voeding opneiuw halen, je doet dan zeker geen miskoop.
Wat je ook kan doen is de Antec 550 watt kopen en deze vergelijken met de Zalman. Mocht je de Zalman toch beter vinde dan zet je de Antec in het "oude" systeem welke je verkoopt.
De zalman voeingen op Hardware.info kun je niet vergelijken met de 600HP, deze heeft een totaal andere koeling (met heatpipes) dan de geteste voedingen..
Mocht je trouwens niet kunnen vergelijken dan zal ik persoonlijk gaan voor de Zalman.
SamFisher_NL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:56:
Hey theodouma, super bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee.
Die coolermaster 430 W is lsecht te verkrijgen. Nu kan ik heel geschikt, een Antec Voeding Basiq Power 500 Watt ActivePFC (49,99) krijgen. Deze voeding is volgens mij sterk genoeg. (500 W en 2x 18 A op de 12V-lijn)
Echter deze voeding is goedkoper dan de Antec Voeding Earthwatts 80+ 430 Watt ActivePFC. Deze voeding is minder sterk, maar toch duurder. Waar kan dat aan liggen? Is de kwaliteit van de Basiq Power 500W minder?
Als je nog andere goede vergelijkbare voedingen weet die onder de 50,- (als het echt niet anders kan 60,-) liggen, dan hoor ik het van je.
Reacties van andere tweakesr zijn ook ZEER welkom!

Zoals Schaduw ook al opmerkt, de voeindg is ook te krijgen bij Computerland voor 40 euro. (dat is best goed nieuwd, want ze hebben de voeindg een half jjaar geleden uit het assortiment gegooid, en dat was best zonde voor zo'n voeindg met een erg goede prijskwaliteit verhouding)
Als je aan auto van een bepaald merk wil kopen dan heb je de keuze uit auto's van 15.000 tot 200.000 euro. Je kan niet zeggen dat de luxe auto beter is dan de goedkope auto. Hij heeft misschien en zwaardere motor, betere overbrenging en mooier interieur maar hij vervoert je net zo makkelijk van A naar B. Als bestuurder merk je het enorme prijsverschil vooral in luxe.
Bij de voeingen is dit ook zo. De Earthwatt is een voeding welke gewoon een klasse hoger staat dan de BasiQ. De earthwatt heeft een hoger rendement waardoor hij minder warm wordt en iets minder stroom uit het stopcontact trekt. Ook heeft deze voeindg krachtigere 12 volt lijnen. De BasiQ is een simpel en goed ding met een iets lager rendement en iets minder sterke 12 volt lijnen. Als jij een simeple voeindg voor jouw systeem wilt is de BasiQ wat, wil jij een voeding welke iets beter is (electrische ramen, climate control, zwaardere motor, navigatiesysteem

) dan moet jij daar meer voor betalen en ga jij voor de Earthwatt.

Cpt.Iglo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:25:
Ik heb het volgende systeem:
AMD Athlon X2 4200+ S939
2x 1GB PC3200 DDR
Geforce 8800GTS 320MB
1x DVD
2x IDE HD
cardreader
floppydrive
5x USB in gebruik
Dit alles draait prima op een
Chieftec Smart 450W.
Nu wil ik gaan overstappen naar een Core 2 Duo of AM2 systeem. (Ik wil dus het moederbord, CPU en geheugen vervangen.) Ik zit hier te denken aan een E2160 of X2 3600+ en deze te gaan overclocken tot ~ 3GHz. Eventueel met voltage verhogingen.
Aangezien mijn huidige X2 4200+ 90W gebruikt, moet het sowiezo geen probleem voor mijn voeding zijn om één van die twee processoren op stock speeds stabiel te laten lopen. Echter ik twijfel of dit met (grote) overclock nog steeds het geval is. Mijn 8800GTS is ook niet de zuinigste natuurlijk.
Iemand die me verheldering kan geven?
Alvast bedankt!
De E2150 is beter over te klokken dan de 3600+. Akls jij deze cpu 60% over weet te klokken (wat veel mensen lukt) zal jouw systeem 340 watt nodig hebben. Klok jij de videokaart ook nog eens 20% over dan kom ik uit op 360 watt. Hiervan zal er 300 watt van de 12 volt moeten komen wat neerkomt op 25 amperres. Voor zo'n systeem is een 410 watt voeindg met 29 amperres op de 12 volt best aan te raden.
Jouw 450 watt voeindg kan 29 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee dus voldoende voor jouw systeem, ook als je de E2150 leuk over wilt klokken.
Als jij trouwens de X2 3600+ neem en jij kan hem 60% overklokken zal jouw totale systeem 350 watt en 24 amperres nodig hebben. Jouw voeindg is dan ook nog steeds voldoende.
LittlestFluffy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:48:
Goedemiddag,
Ik ben van plan om het volgende systeem te kopen (zie onderstaand):
[
afbeelding]
Alleen nu is mijn vraag of de voeding (die ik nu gekozen heb) voldoende zou zijn voor deze opstelling. Ikzelf heb 0,0 verstand van voedingen en dus wil ik jullie deskundig advies vragen.
Met vriendelijke groet,
Sm0ke0ut
Zie ook onderstaande post waar Scoop_scoop een zo goed als gelijk systeem heeft
theodouma in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 18"
Dat systeem had 400 watt nodig,. Jouw systeem verschilt niets van het zijne, dus ook jouw systeem heeft 400 watt echt nodig. Een voeindg van 450 watt of meer is dan aan te raden waarmee een goede 500 watt voeindg ruim voldoende.