Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik dacht eigenlijk dat de nieuwe ATX standaarden minstens 2 12V rails voorschrijven? Deze heeft er maar eentje (wel een hele dikke natuurlijk :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Ik mag toch wel aannemen dat deze voeindg minimaal drie 12 volt lijnen heeft. In de ATX specifitaties is namelijk opgenomen dat een 12 volt rail maximaal 25 amperres mag leveren. Om een voeindg meer te kunnen laten leveren gebruiken fabrikanten daarom meerdere 12 volt lijnen. Eén lijn van 60 amperres lijkt mij niet echt verstandig..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten is corsair vanaf de VX series afgestapt van het model waarbij meerdere 12V lijnen worden gebruikt. Is dus wel degelijk de volle 60A op 1 lijn. Wel ideaal voor een peltier ofzo.
In de ATX specs is de 240W limiet per lijn toch onlangs stilzwijgend weggelaten omdat er problemen kwamen met de indeling van connectoren per lijn bij zwaar verbruikende SLI systemen?

Teruggevonden:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=23916

Even de highlights quoten:
Version 2.0 of Intel's ATX12V Power Supply Design Guide began recommending dual 12V lines for PSUs that can deliver more than 18A at 12V. Why? To abide by safety requirements of UL and EM 60950, which stipulates not more than 240VA on any wires or exposed traces. Intel's PSU Guide calls for a current limiter that keeps current to under 20A on each of the 12V rails: 12V x 20A = 240VA.
Note that 12V2 is supposed to supply only the AUX12V (2x12V) 4-pin plug, which feeds only the CPU. With PSUs that adhere strictly to the ATX 12V v2.xx Guide, 12V1 supplies 12V to all the other components that require it. This might lead to a problem with very high power gaming systems that utilize two high power video cards. Current high end VGA cards by themselves can draw >90VA each. Much of this comes from the 12V line via the 6-pin PCIe connector for the VGA card. If you add several hard drives and optical drives, the 240VA limit may be too low.
What's really interesting is that Intel has tacitly waived the 240VA limit requirement in its PSU validation program for the better part of a year.
**Many PSUs marked as having dual 12V lines actually have only a single 12V line ? they do not feature two <240VA power limiters specified by ATX12V v2.xx; they have only one Over Current Protection (current limiter) for the single 12V line.
**The engineers point to the many high power pre-V2.xx ATX12V PSUs that had as much as 30A on a single 12V line. As a product class, those have not proven to be any more dangerous in any way than other ATX12V PSUs.
Tenzij het ondertussen wederom veranderd is... :+

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ disco stu:
Voor de komende maanden overweeg ik toch geen CF laat staan SLI, dus echt een zwaar verbruikend systeem zal ik niet hebben.

Ik heb overigens mijn post nog een beetje aangepast, zodat je kunt zien waaruit mijn totale systeem bestaat. Die voeding is iig sterk genoeg ervoor lijkt me?

@ theodouma:
Je bedoelt daarmee dat de Corsair voeding niet zijn volle power door die ene lijn kan trekken? En dus powerloss krijgt of...? Lijkt me eigenlijk sterk want dit is een gloednieuw model met alleen maar verbeteringen in mijn ogen. Het schijnt dat Corsair haar voedingen laat maken door Seasonic.

Hier nog een linkje naar die nieuwe voedingen op de Corsair site

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 21-10-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
peakaboo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:33:
@ disco stu:
Voor de komende maanden overweeg ik toch geen CF laat staan SLI, dus echt een zwaar verbruikend systeem zal ik niet hebben.
Ik denk dat je het niet goed begrijpt. Met deze corsair voeding (indien die wel degelijk 1 rail heeft met 60A, wat volgens mij het geval is zo uit mijn hoofd) gaan zware CF/SLI systemen net geen probleem zijn. Voor voedingen die max 20A per rail hebben en de specs strikt volgen kan er een probleem optreden indien de 2 PCI-E connectoren hun stroom uit 1 20A rail moeten halen. 2 zware videokaarten + nog enkele andere devices kunnen mogelijk meer dan 20A verbruiken waardoor deze rail in de problemen komt desondanks het feit dat er op 12Vcombined nog vermogen overschot is. Kortom, in des te meer rails de zaak versnipperd wordt, des te sneller deze problemen tot uiting zouden kunnen komen bij sommige configuraties.

En dan heb je nog de zaak dat sommige fabrikanten claimen dat hun voeding X aantal rails heeft terwijl in werkelijkheid blijkt dat de rails geen afzonderlijke overcurrent beperkingen hebben, waardoor je 1 grote 12V rail kan beschouwen.
peakaboo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:33:
Je bedoelt daarmee dat de Corsair voeding niet zijn volle power door die ene lijn kan trekken? En dus powerloss krijgt of...?
Nee, normaal gezien gaat die wel degelijk 60A kunnen leveren, zou me verbazen als die het niet kan gezien de reputatie van corsairvoedingen.
Bij normaal gebruik zonder probleemsituaties is er feitelijk geen bezwaar, echter moet je altijd veiligheden inbouwen die voorzien zijn op probleemsituaties. Het punt van kritiek bij 1 dikke lijn van 60A ligt in het feit dat er geen beperking is op hoeveel stroom er door 1 kabel kan gaan. Als je een harde schijf hebt waarin een kortsluiting onstaat, kan door die ene kabel met molexconnector tot 60A gaan vloeien voordat de voeding eruit klapt. Kortom gaat er in de kabels+connector+harde schijf 720W verstookt worden met alle gevolgen vandien. Een voeding met max 20A per rail gaat hier veel gevoeliger voor zijn. De ohmse weerstand van een kortsluiting om 60A bij 12V te overschrijden is 3X zo laag als de ohmse weerstand van een kortsluiting om 20A bij 12V te overschrijden.

Pf moeilijke materie om deftige uitgelegd te krijgen.
Je kan het vergelijken met een stuwdam. Stel dat door de stuwdam doorgaans 10liter/seconde stroomt en er is 100m verderop een beveiliging die het debiet meet en bij 20liter/seconde een alarm triggert. Wanneer er dus meer dan 20liter/seconde gaat stromen is er alarm omdat het abnormaal veel is (er is bijvoorbeeld een lek).
Als je echter een beveiliging gebruikt die pas getriggered wordt bij 60liter/seconde mag er al een veel grotere lek zijn vooraleer er alarm komt. De stuwdam kan dan misschien al volledig aan het barsten zijn met alle gevolgen vandien.

Ok dom voorbeeld maar moet het wel duidelijk maken :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat je het niet goed begrijpt. Met deze corsair voeding (indien die wel degelijk 1 rail heeft met 60A, wat volgens mij het geval is zo uit mijn hoofd) gaan zware CF/SLI systemen net geen probleem zijn. Voor voedingen die max 20A per rail hebben en de specs strikt volgen kan er een probleem optreden indien de 2 PCI-E connectoren hun stroom uit 1 20A rail moeten halen. 2 zware videokaarten + nog enkele andere devices kunnen mogelijk meer dan 20A verbruiken waardoor deze rail in de problemen komt desondanks het feit dat er op 12Vcombined nog vermogen overschot is. Kortom, in des te meer rails de zaak versnipperd wordt, des te sneller deze problemen tot uiting zouden kunnen komen bij sommige configuraties.

En dan heb je nog de zaak dat sommige fabrikanten claimen dat hun voeding X aantal rails heeft terwijl in werkelijkheid blijkt dat de rails geen afzonderlijke overcurrent beperkingen hebben, waardoor je 1 grote 12V rail kan beschouwen.
Ah inderdaad, dat heb ik dan net verkeerd begrepen sorry. Maar dit is dan wel een pluspunt, want het zou CF in mijn geval goed aankunnen. Wat vinden jullie overigens van deze voeding? Overkill voor mijn systeem (had ik wat lager nog toegevoegd aan m'n post)? Te duur (130euro)? Hij voldoet overigens wel aan al mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
peakaboo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Ah inderdaad, dat heb ik dan net verkeerd begrepen sorry. Maar dit is dan wel een pluspunt, want het zou CF in mijn geval goed aankunnen. Wat vinden jullie overigens van deze voeding? Overkill voor mijn systeem (had ik wat lager nog toegevoegd aan m'n post)? Te duur (130euro)? Hij voldoet overigens wel aan al mijn eisen.
Een voeding van 620Watt vind ik al zeeeer ruim... (520Watt vind ik al zelfs overkill voor systemen zonder SLI, crosfire). Laat staan die 750Watter te nemen...

En met de redenering van: 'Dan zit ik in de toekomst goed' vind ik nog absurder want dan ga je ermee akkoord dat je in de toekomst een pc hebt staan, die wellicht vele uren per dag aanstaat, en die 750Watt verstookt. Dat wordt een hele dure electriciteitsrekening! ;) En zeker nu we milieuvriendelijker moeten worden. |:(

Als je een pc hebt met 1CPU, 1 of (2) graka's, 1 DVD drive, 2HD's, 4 casefans,... dan mag je al serieus je best doen om (zelf met oc) meer dan 400W te verbruiken.

Daarom erger ik me er ook aan dat hier steeds vragen blijven komen of een 600W+ voeding voldoende is voor hun systeem die nog geen 300W verbruikt @full load. Je kan vragen of de voeding kwalitatief goed is of je kan een vraag hebben over de specs van een voeding. (zie ook reviews op eerste pagina)

(lees ook nog eens mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wilde een Seasonic S12-II voeding gebruiken voor een systeem die ik voor iemand ga bouwen. Het moederboard is de P5K-E WiFi edition. Aangezien ik niet gelijk de duurste voeding wil pakken, hoopte ik voor de 380 of 430Watt versie te kunnen gaan.

S12-II: http://www.seasonicusa.com/S12II.htm
P5K-E: http://dlsvr02.asus.com/p...775/P5K-E/e3216_p5k-e.zip

In de manual van dit mobo staat het volgende vermeld: ATX power connectors (24-pin EATXPWR, 2x4-pin EATX12V)

Heb je dan een 8 polige 12V stekker nodig zoals bij de Seasonic S12-II 430?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wou een nieuw systeem aanschaffen. Alleen heb een 300 watt voeding liggen en vroeg me af of ie het zou gaan trekken:

AMD® Athlon™ 64 X2 6000+ processor, Foxconn A690VM2MA moederbord(vga on board)
2048 MB DDR2 geheugen.
320gb sata hd
dvd brander

of kan iemand me zeggen, wat ik minimaal als wattage aan voeding moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje heb een

amd 3500+
asus a8n-sli-deluxe
2048 mb ddr geheugen
2X dvd brander
2 * 80 gb hd
1* 320 gb hd
geforce nvidea 8500 gt (512mb)

wat voor voeding raden jullie aan. Of eerlijk gezegd, wat heb ik minimaal nodig. Heb geen groot budget meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
dieter87 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:41:
[...]

Een voeding van 620Watt vind ik al zeeeer ruim... (520Watt vind ik al zelfs overkill voor systemen zonder SLI, crosfire). Laat staan die 750Watter te nemen...

En met de redenering van: 'Dan zit ik in de toekomst goed' vind ik nog absurder want dan ga je ermee akkoord dat je in de toekomst een pc hebt staan, die wellicht vele uren per dag aanstaat, en die 750Watt verstookt. Dat wordt een hele dure electriciteitsrekening! ;) En zeker nu we milieuvriendelijker moeten worden. |:(

Als je een pc hebt met 1CPU, 1 of (2) graka's, 1 DVD drive, 2HD's, 4 casefans,... dan mag je al serieus je best doen om (zelf met oc) meer dan 400W te verbruiken.

Daarom erger ik me er ook aan dat hier steeds vragen blijven komen of een 600W+ voeding voldoende is voor hun systeem die nog geen 300W verbruikt @full load. Je kan vragen of de voeding kwalitatief goed is of je kan een vraag hebben over de specs van een voeding. (zie ook reviews op eerste pagina)

(lees ook nog eens mijn vorige post)
Misschien toch die 650W nemen dan, maar die levert wel minder amperes op de 12V en heeft geen CF (SLI) functie meer. Is voor mij niet echt een probleem omdat ik nu geen CF heb en ook geen mobo heb dat dat ondersteund. Maar ik geloof dat die 750W iets van 10 tot 15 euro duurder was, waarvoor je meer amperes krijgt en nog wat extra pci-e stekkertjes, dus ik d8 dan kan ik misschien beter die nemen.

Wat ik bedoel met die redenering van de toekomst: Aangezien ik nu een nieuwe voeding ga aanschaffen van wellicht 100-130 euro, wil ik daar wel een jaar minimaal mee vooruit kunnen. Ook al steek ik een paar hd's bij, vervang ik mn dual core voor een sterke quad core (die ik ook overklok) en m'n GPU vervang ik wellicht ook over een paar maanden en die specs van de nieuwe ati kaarten liegen er anders niet om. Of dat klopt is een 2e, maar ik wil liever wat ruimer zitten zodat ik wat speling heb. PC staat zowieso elke dag aan, en best lang. Maar ook al heb je een 750W voeding, als je die niet meer dan 60-80% belast, dan verbruikt ie toch niet hetzelfde als je 'm 90-100% zou belasten?

Theodouma schatte mijn systeem echter rond de 430W met 40+/- amperes op de 12V. Dus dat belast mijn huidige voeding best zwaar op het moment. Deze voeding gaat er binnen 2 weken zowieso uit, dus een nieuwe komt er gewoon.

Wat ik ook een belangrijke reden vond om voor deze te gaan is dat het een nieuwe voeding is en dat hij aan al mijn eisen voldoet.

Maar die 650W zou ook ruim voldoende zijn voor mijn systeem zeggen jullie dus? Ik heb mijn order nog open staan bij Salland, dus ik kan 'm nog wijzigen naar de 650W. Scheelt qua prijs 19 euro met de 750W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 650W heeft toch ook SLI/CF mogelijkheid? 2 PCI-E connectoren verus 4 bij de 750W.
Verder, als ik me mag baseren op de grafiekjes van corsair zelf lijkt de 750W versie efficienter en stiler. Dat hij overkill is, is in principe geen bezwaar, zolang het rendement bij lage belastingen ook goed is, en dat lijkt bij deze het geval te zijn op het erste zicht.
Hier review bij JonnyGuru
-> Ik nu lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:22:
Die 650W heeft toch ook SLI/CF mogelijkheid? 2 PCI-E connectoren verus 4 bij de 750W.
Verder, als ik me mag baseren op de grafiekjes van corsair zelf lijkt de 750W versie efficienter en stiler. Dat hij overkill is, is in principe geen bezwaar, zolang het rendement bij lage belastingen ook goed is, en dat lijkt bij deze het geval te zijn op het erste zicht.
Hier review bij JonnyGuru
-> Ik nu lezen
Laat die CF/SLI maar even hangen, want dat is toch niet van toepassing op korte termijn. Maar nu is het dus dat die 750Watt efficienter is? 8)7 Salland schiet me dalijk neer omdat ik die order al tich keer heb aangepast. Heb nu gezegd dat ik toch bij m'n 1e keuze wil blijven en voor de 650W wil gaan. Maar ik had dus die 750W toegevoegd aan de order en de 650W willen annuleren, omdat die niet veel duurder was en toch een tikkie meer power features heeft. Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. Gelukkig is het zondag en werken ze nu niet daar :P Ik kan m'n order dus nog wijzigen naar die 750 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle reviews en specs etc rustig overlezen, de puntjes die je belangrijk en minder belangrijk vindt op een rijtje zetten, de verschillen tussen beide voedingen op een rijtje zetten. Even nadenken of er niet nog een goed alternatief is. Kopje koffie gaan drinken en alles even laten bezinken en uiteindelijk alle twijfel wegwuiven en een eenduidige beslissing nemen, ding kopen en nog veel geniet van hebben. :)
je kan ook altijd nog eens de respectievelijke usermanuals doornemen, kan ook nog iets interessants uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:56:
Alle reviews en specs etc rustig overlezen, de puntjes die je belangrijk en minder belangrijk vindt op een rijtje zetten, de verschillen tussen beide voedingen op een rijtje zetten. Even nadenken of er niet nog een goed alternatief is. Kopje koffie gaan drinken en alles even laten bezinken en uiteindelijk alle twijfel wegwuiven en een eenduidige beslissing nemen, ding kopen en nog veel geniet van hebben. :)
je kan ook altijd nog eens de respectievelijke usermanuals doornemen, kan ook nog iets interessants uitkomen.
Heb je helemaal gelijk in, zo deed ik het ook met mn videokaart en 24' monitor. Aangezien de voeding van je PC misschien nog wel het belangrijkste onderdeel is, heeft dat wel wat aandacht nodig. Ik heb al een tijdje rondgekeken wat er nu allemaal is. Maar het leek mij verstandig om een nieuw type voeding te kiezen, deze corsairs zijn nieuw (zijn ook nog niet overal verkrijgbaar) en hebben handige en nuttige functies. Modulair zit erop, PCI-E is dik in orde en ze zijn efficient.

Ik weet zeker dat ik voor deze serie ga, alleen kan ik niet afwegen tussen de 650 en 750. Die 750 heeft net wat meer amperes op de 12V en iets meer wattage (echter zal ik die 650 watt niet eens volkrijgen, maargoed). Mijn order staat op dit moment op de 650W en ik denk dat salland niet zo blij zal zijn als ik dit nog 100x ga wijzigen, dus ik denk dat het wel verstandig is om vandaag een besluit te maken.

Maar aangezien ik een beetje in deze serie zit en niet verder denk (maar wel heb gekeken), zijn er nog alternatieven voor deze? Die zalman 600HP is al best oud (wel een goede daar niet van, maar al niet modulair bijv.) en die andere Corsairs (die HX serie) zijn alweer ouder dan deze en hebben geen PCI-E 8 pins bijvoorbeeld... Dus die vielen eigenlijk een beetje af al. Toen kwam ik via HWI op deze uit, gloednieuw...

Ohja waar ik net even aan dacht: Die 750W is wel een stuk groter, gaat dat passen in mijn Antec 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

n00bs schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:44:
Ik wilde een Seasonic S12-II voeding gebruiken voor een systeem die ik voor iemand ga bouwen. Het moederboard is de P5K-E WiFi edition. Aangezien ik niet gelijk de duurste voeding wil pakken, hoopte ik voor de 380 of 430Watt versie te kunnen gaan.

S12-II: http://www.seasonicusa.com/S12II.htm
P5K-E: http://dlsvr02.asus.com/p...775/P5K-E/e3216_p5k-e.zip

In de manual van dit mobo staat het volgende vermeld: ATX power connectors (24-pin EATXPWR, 2x4-pin EATX12V)

Heb je dan een 8 polige 12V stekker nodig zoals bij de Seasonic S12-II 430?
De standaard acht polige connector is backwards compatible met de 4 polige. Op de 8 pins aansluiting behoor je dus ook gewoon de 4 pins connector aan te kunnen sluiten. Het voordeel van de 8 pins is dat deze connector ongeveer 150 watt mag doorvoeren. Met een zwaar overgeklokte quadcore kun je makkelijk boven de 150 watt uitkomen en is (op papier vogens de norm) een 8 pins connector aan te raden.
Gezien het geit dat jij een (vanuit de voeindg gezien) simpel systeem neem heb jij geen enkel voordeel voor een 8 pins stekker en kun je net zo goed een 4 pins stekker in het slot steken.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:55:
Hey wou een nieuw systeem aanschaffen. Alleen heb een 300 watt voeding liggen en vroeg me af of ie het zou gaan trekken:

AMD® Athlon™ 64 X2 6000+ processor, Foxconn A690VM2MA moederbord(vga on board)
2048 MB DDR2 geheugen.
320gb sata hd
dvd brander

of kan iemand me zeggen, wat ik minimaal als wattage aan voeding moet hebben
Jouw voeindg zal maar 200 watt moeten leveren, echter zal er wel 12 amperres van de 12 volt moeten komen waarmee het niet onverstandig is als je een voeindg heb welke minmaal 14 A kan leveren op de 12 volt. Als jouw voeindg deze 14 amperres kan leveren op de 12 volt dan moet hij jouw systeem aankunnen.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:03:
Nog een vraagje heb een

amd 3500+
asus a8n-sli-deluxe
2048 mb ddr geheugen
2X dvd brander
2 * 80 gb hd
1* 320 gb hd
geforce nvidea 8500 gt (512mb)

wat voor voeding raden jullie aan. Of eerlijk gezegd, wat heb ik minimaal nodig. Heb geen groot budget meer.
Omdat jouw systeem een kleine 240 watt nodig heeft waarvan er 15 amperres van de 12 volt moet komen is een voeindg welke minimaal 18 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is) al voldoende.

Met jouw kleine budget kun je kijken naar de Antec BasQ350, een 31 euro kostende 350 watt voeindg welke 23 amperres kan leveren. Deze voeindg is op het moment één van de goedkoopste goede voedingen. Eventueel kun je ook de Coolermaster eXtremepower430 nemen welke een tientje diuurder is. Deze voeindg kan dan wel 29 amperres leveren

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Wat ik bedoel met die redenering van de toekomst: Aangezien ik nu een nieuwe voeding ga aanschaffen van wellicht 100-130 euro, wil ik daar wel een jaar minimaal mee vooruit kunnen.
Als je een beetje geluk hebt, gaat een kwaliteitsvoeding minimaal 3 jaar mee. Ik weet niet hoe het met corsair zit, maar OCZ geeft bijvoorbeeld 3jaar garantie! Dus die dingen gaan wellicht mee totdat ze op het stort liggen ;)

Kijk anders ook eens naar de OCZ voedingen, ook zeer kwalitatief:

http://www.ocztechnology....management/power_supplies

(heb zelf de OCZ modstream 520W en ben er zeer tevreden over! Muisstil is ze niet, maar stil genoeg)
Ze heeft ook al veel kortsluitingen en zelfs een blikseminslag overleeft :9

[ Voor 5% gewijzigd door dieter87 op 21-10-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
dieter87 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:16:
[...]

Als je een beetje geluk hebt, gaat een kwaliteitsvoeding minimaal 3 jaar mee. Ik weet niet hoe het met corsair zit, maar OCZ geeft bijvoorbeeld 3jaar garantie! Dus die dingen gaan wellicht mee totdat ze op het stort liggen ;)

Kijk anders ook eens naar de OCZ voedingen, ook zeer kwalitatief:

http://www.ocztechnology....management/power_supplies

(heb zelf de OCZ modstream 520W en ben er zeer tevreden over! Muisstil is ze niet, maar stil genoeg)
Ze heeft ook al veel kortsluitingen en zelfs een blikseminslag overleeft :9
Ja daarom. Ik heb op het moment alle hardware die ik graag zou willen, op een voeding na. Als ik die heb dan hoef ik voorlopig echt niks te upgraden en daarom wil ik ook dat die voeding lang mee kan.

Ik hou het op de 650W, van die nieuwe serie TX. Die is ruim voldoende voor mijn systeem en kost ook genoeg. De Cosair voeding heeft 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Helaas is de evostream van OCZ niet echt stil te noemen en omdat ik toch iets modulairs wil hebben zal ik de zalman zm600 aanschaffen, lekker stil en genoeg watts voor de toekomst en zeker nu voor mn socket A systeem >:)

Misschien krijg ik dan nog wel wat extra uit de CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat jouw systeem een kleine 240 watt nodig heeft waarvan er 15 amperres van de 12 volt moet komen is een voeindg welke minimaal 18 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is) al voldoende.

Met jouw kleine budget kun je kijken naar de Antec BasQ350, een 31 euro kostende 350 watt voeindg welke 23 amperres kan leveren. Deze voeindg is op het moment één van de goedkoopste goede voedingen. Eventueel kun je ook de Coolermaster eXtremepower430 nemen welke een tientje diuurder is. Deze voeindg kan dan wel 29 amperres leveren
[/quote]

Hoi bedankt voor de info, maar wat ik niet snap, waarom er door de fabrikant van de video kaart wordt gezegd minimaal 450 watt en bij gebruik van meerdeer hd's moet je hier 50 watt bijtellen.

ik heb een budget van 50 euro en wil graag wel een stille voeding, welke zouden jullie me aanraden. Ben geen echte gamer, maar pc staat wel de gehele dag aan.

Edit: nog een vraagje, ik heb naar de voeding gekeken er staat 2* 12 volt op eentje yellow 10 ampere en de andere 15 amper? Is deze voeding aan te raden voor gebruik voor de X2 6000+ systeem??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:13:
[...]

[/quote]

Hoi bedankt voor de info, maar wat ik niet snap, waarom er door de fabrikant van de video kaart wordt gezegd minimaal 450 watt en bij gebruik van meerdeer hd's moet je hier 50 watt bijtellen.

ik heb een budget van 50 euro en wil graag wel een stille voeding, welke zouden jullie me aanraden. Ben geen echte gamer, maar pc staat wel de gehele dag aan.

Edit: nog een vraagje, ik heb naar de voeding gekeken er staat 2* 12 volt op eentje yellow 10 ampere en de andere 15 amper? Is deze voeding aan te raden voor gebruik voor de X2 6000+ systeem??
Fabrkanten raden 450 watt aan omdat ze dan zeker zijn dat hun voeding ook werkt als jij een enorm zwaar systeem heb (overgeklokte quadcore). Ook spelen zij op safe, "beter 100 watt te veel dan 10 te weinig".
Een HD heeft ongeveer 13 watt nodig welke ik afrond naar 15 watt. Als jij drie HD's heb en jij belast ze volledig (raid 0 van maken en dan even defragmenteren) dan zullen ze 45 watt vragen. Dat je bij meerdere HD's zomaar even 50 watt ergens op moet tellen is dus echt onzin, of je moet 4 HD's hebben in plaats van 1.

Jouw voeding heeft twee 12 volt lijnen welke per stuk 10 en 15 amperres kunnen leveren. Samen zullen ze ongeveer 20 amperres kunnen leveren waarmee de voeding dus voldoende is voor jouw systeem. Je kan het ook controleren want op de voeindg moet staan hoeveel de voeindg totaal op de 12 volt kan leveren. In een tabel moet dat onder de 10 en 15 amperres staan en kan gegeven worden in watts (ongeveer 200-260) of in amperres (18-14). Heb jij geen tabel op de voeindg staan maar een stukje tekst dan kan het gegeven zijn in "Combined 12 volt output" of "total 12 volt output" waarna er weer een getal volgt van tussen de 18 en 24 of tussen de 200 en 260..
Kan de voeding meer leveren dan 18 amperres/216 watt op de 12 volt dan is jouw huidige voeiondg voldoende.

Zoals ik eerder al aanhaalde zijn de Coolermaster en de Antec voeindg geen slechte keuzes.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag hoe krijg ik een screenshot hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:27:
Misschien een domme vraag hoe krijg ik een screenshot hier??
screenshot maken, uploaden en plaatsen:?

je kan jouw gemaakte screenshot uploaden naar bijv. upload.fkees.net om vervolgens hier te plaatsen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

screenshot maken, uploaden en plaatsen:?

je kan jouw gemaakte screenshot uploaden naar bijv. upload.fkees.net om vervolgens hier te plaatsen
Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55
Ook van mijn kant een vraagje.

Ik heb een:

Asus P5L-WM 1394
Intel Pentium D Dual Core 3 Ghz met 4mb Cache
2048 MB intern geheugen, merk Kingston 5300 CL5
Asus EN8600GT silent met 512 mb geheugen
1 x Western Digital 160 Gb S-Ata HD
1 x Maxtor Diamond 10 200 Gb S-Ata HD
1 x SB Audigy 4
1 x Aldi Tv-kaart
1 x dvd rw/writer NEC 1300
1 x extra fan (weet t merk zo niet)

Op dit moment heb ik een Hiper Power 425W [HPU-4S425] maar veel BSOD's, dus vraag me af of de voeding afdoende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 12:54
Hallo, ik vroeg me af of deze pc genoeg voeding heeft aangezien er een hele zware videokaart in zit:

Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt, Retail
Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Moederbord: Asus P5B, Retail
Videokaart: XFX GeForce 8800 GTX Extreme, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
Geheugen: Corsair TWIN2X1024A-6400, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Corsair TWIN2X1024A-6400, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
(totaal 4x 512 = 2 GB RAM dus)
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Dvd-speler: BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Diskette station: OEM 3,5 diskettestation, Zwart

Ik hoop dat 450 watt genoeg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

onnaj schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:11:
Ook van mijn kant een vraagje.

Ik heb een:

Asus P5L-WM 1394
Intel Pentium D Dual Core 3 Ghz met 4mb Cache
2048 MB intern geheugen, merk Kingston 5300 CL5
Asus EN8600GT silent met 512 mb geheugen
1 x Western Digital 160 Gb S-Ata HD
1 x Maxtor Diamond 10 200 Gb S-Ata HD
1 x SB Audigy 4
1 x Aldi Tv-kaart
1 x dvd rw/writer NEC 1300
1 x extra fan (weet t merk zo niet)

Op dit moment heb ik een Hiper Power 425W [HPU-4S425] maar veel BSOD's, dus vraag me af of de voeding afdoende is
Er zijn twee versies van een Pentium ual core, de D830 welke 130 watt nodig heeft en de D930 welke maar 95 watt vraagt. Ik ga er vanuit dat je de eerste heb, de 130 watt slurpende D830.

Jouw systeem heeft dan 260 watt nodig maximaal. Hiervan zal er 16 amperres moeten komen van de 12 volt lijn.

Jouw voeindg kan minimaal 20 amperres leveren op de 12 volt en moet daarmee echt voldoende zijn voor jouw systeem. Als je op de voeindg kijk zie je een tabel staan waarop staat hoeveel hij kan leveren. Je zal twee maal 12 volt zien, 12V1 en 12V2. Hieronder staat 15 en 16 amperres, het vermogen dat hij per lijn kan leveren. Hieronder staat een getal van ongeveer 250-350, het wattage dat de voeindg op de 12 volt kan leveren maximaal. Als dit getal minimaal 230 is dan zit je goed met je voeding.
link_AJ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:52:
Hallo, ik vroeg me af of deze pc genoeg voeding heeft aangezien er een hele zware videokaart in zit:

Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt, Retail
Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Moederbord: Asus P5B, Retail
Videokaart: XFX GeForce 8800 GTX Extreme, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
Geheugen: Corsair TWIN2X1024A-6400, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Corsair TWIN2X1024A-6400, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
(totaal 4x 512 = 2 GB RAM dus)
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Dvd-speler: BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Diskette station: OEM 3,5 diskettestation, Zwart

Ik hoop dat 450 watt genoeg is :?
Zonder overklok heeft jouw systeem nog geen 300 watt nodig. Hiervan moet 21 amperres van de 12 volt komen. en voeindg welke minimaal 24 amperres op de 12 volt kan leveren moet dus al vodloende zijn, het wattage maakt dan niets uit van de voeindg.
Mocht jij de cpu 50% over hebben geklokt dan heef tjouw systeem 350 watt/25 amperres nodig. Een voeding welke minimaal 29 amperres kan leveren is dan ruim voldoende.

Volgens mij kan jouw voeding exact 29 amperres leveren en is daarmee dus geschikt voor jouw systeem, ook als jij de cpu op 3.6 Ghz heb lopen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Laatst online: 11-09 12:54
theodouma, heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb niks overgeclockt dus mijn pc is precies zoals daar beschreven staat. Nu kan ik met een gerust hart de videokaart erin doen :)

[ Voor 35% gewijzigd door link_AJ op 22-10-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55
@theodouma

Thanks for the reply! Nu kan ik eigenlijk met zekerheid zeggen dat de bsod's niet te wijten valt aan de voeding.

Mijn processor is trouwens volgens de doos een Pentium D 925+, maar dat zal nie veel meer uitmaken schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen(althans, mbv oude onderdelen). Echter heb ik nu een noname voeding en ik wil deze zeker niet meer gaan gebruiken. Ik heb echter een heel beperkt budget.. Verhuizen kost nu eenmaal ook geld :)

Het systeem:
MSI Moederbord K9AGM3-FIH
AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 65 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
GigaByte Behuizing GZ-X1 Wit, Geen Voeding
HuntKey Voeding LW-6400H-3 400 Watt , Zwart, 24-pins
NEC DVD-RW AD-5170 IDE, Bulk, Zilver
NEC DV-5800 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart

Wat reviews van die Huntkey bekeken, nu schijnt ie niet al te stil te zijn.. Maar dat maakt niet uit, daar de computer op een andere kamer komt te staan dan het beeldscherm en toetsenbord e.d.
De vraag is dus of dit een goede koop is voor de nog geen 30 euro die hij moet kosten.. Of heb ik zelfs genoeg aan het broertje?

Bedankt voor de eventuele reactie!

[ Voor 6% gewijzigd door Llewy op 22-10-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeieavond.. ik heb vanmiddag een ati radeon x1950pro 256mb gekocht.
Alleen wist ik niet dat je hiervoor 450 watt voeding voor moest hebben.
Na een beetje gezocht te hebben.. kwam ik op deze site. en vroeg me af wat jullie er van vinden. of ik een beter voeding moet kopen. dit zijn mijn specs

Moederbord: ASUS M2NPV-VM
Hard Disk: Western Digital 160 GB Sata
Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3 ghz
Geheugen: 1.5Gb
Videokaart: X1950pro, 256mb PCi-e
DVD brander: ASUS DRW-1814BL
Voeding: Coolermaster 380Watt (RS-380-PCAP)

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

onnaj schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:18:
@theodouma

Thanks for the reply! Nu kan ik eigenlijk met zekerheid zeggen dat de bsod's niet te wijten valt aan de voeding.

Mijn processor is trouwens volgens de doos een Pentium D 925+, maar dat zal nie veel meer uitmaken schat ik zo.
Niet veel uitmaken? Scheelt inderdaad maar 35 watt, en dat is best veel! Jouw systeem heeft dus maar 230 watt en 13 amperres nodig. Jouw voeindg is daarmee ruim geschikt
kitemaster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:02:
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen(althans, mbv oude onderdelen). Echter heb ik nu een noname voeding en ik wil deze zeker niet meer gaan gebruiken. Ik heb echter een heel beperkt budget.. Verhuizen kost nu eenmaal ook geld :)

Het systeem:
MSI Moederbord K9AGM3-FIH
AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 65 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
GigaByte Behuizing GZ-X1 Wit, Geen Voeding
HuntKey Voeding LW-6400H-3 400 Watt , Zwart, 24-pins
NEC DVD-RW AD-5170 IDE, Bulk, Zilver
NEC DV-5800 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart

Wat reviews van die Huntkey bekeken, nu schijnt ie niet al te stil te zijn.. Maar dat maakt niet uit, daar de computer op een andere kamer komt te staan dan het beeldscherm en toetsenbord e.d.
De vraag is dus of dit een goede koop is voor de nog geen 30 euro die hij moet kosten.. Of heb ik zelfs genoeg aan het broertje?

Bedankt voor de eventuele reactie!
Een regel welke je altijd aan kan houden om te kijken of een voeindg goed is is om te kijken naar de prijs en het wattage welke hij kan leveren. Als een voeindg voor minder dan 9 cent per watt in de pricewatch staat (als goedkoopste) dan mag je annemen dat het geen kwalitatief goede voeindg is. De 400 watt voeindg staat voor 28 euro in de PW en kost daarmee (28/400=) 7 cent per watt. Echt veel kun je van de voeindg darom ook niet verwachten.

Een betere voeindg is bijvoorbeeld de Antec BasiQ350, een 350 watt voieindg van 31 euro (= 9 cent afgerond per watt). Deze voeindg kost ongeveer net zo veel, alleen is hij van een kwalitatief goed merk (Ik denk dat iedereen het wel met mij eens is als ik zeg dat Antec beter is dan Huntkey) en daarmee ook een betere keuze.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:16:
Goeieavond.. ik heb vanmiddag een ati radeon x1950pro 256mb gekocht.
Alleen wist ik niet dat je hiervoor 450 watt voeding voor moest hebben.
Na een beetje gezocht te hebben.. kwam ik op deze site. en vroeg me af wat jullie er van vinden. of ik een beter voeding moet kopen. dit zijn mijn specs

Moederbord: ASUS M2NPV-VM
Hard Disk: Western Digital 160 GB Sata
Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3 ghz
Geheugen: 1.5Gb
Videokaart: X1950pro, 256mb PCi-e
DVD brander: ASUS DRW-1814BL
Voeding: Coolermaster 380Watt (RS-380-PCAP)

Alvast bedankt
Het is absoluut onzin dat je een 450 watt voeidg moet hebben. Videokaartfabrikanten zeggen dit omdat ze zo zeker zijn dat hun product werkt in een bepaald systeem, ook al;s je een quadcore heb welke je over heb geklokt en een hele batterij aan HD's in je systeem heb zitten.
Jouw systeem heeft met de X1950PRO maar 230 watt nodig (ja, tweehonderdendertig watt, geen spelfout). Hiervan zal er 15 amperres van de 12 volt moeten komen Jouw voeindg kan 380 watt leveren waarvan er 25 amperres van de 12 volt kan komen. Jouw voeindg is dus echt ruim voldoende voor jouw systeem, je moet je daarom ook niets aantrekken van die 450 watt welke de fabrikant van de videokaart jou aanraad op de doos. Zij weten immers niet wat voor systeem jij heb...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Bedankt voor je reactie! Ik mag dus aannemen dat een 350watt voeding zoals je noemt meer dan genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
@theodouma ik heb de zalman voeding gehaald en hij gelijk een stuk stabieler, volgens mij kan ik niet hoger clocken om nog wat extra uit mn socket a te persen maar ben blij dat hij weer stabiel draait.

Alleen is mn fancontroller half dood, als er geen fan aanhangt, dan start hij normaal en kan ik eventueel fans er aan hangen, maar als ik hem aanschakel met maar 1 fan (of meerdere) er aan, dan blijft hij 1 lange piep geven en het display geeft gekke tekens. Tis trouwens een aerogate II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

ik ben bezig om een nieuwe PC aan te schaffen en ik heb nu alles dat ik wil hebben uitgezocht, maar ik heb geen idee welke voeding ik er het beste bij kan nemen.
Ik zou het erg op prijs stellen als mensen die er verstand van hebben mij een (aantal) voeding(en) kunnen aanraden.
Qua prijs dacht ik ergens tussen de 100 en 200 Euro.

Het systeem:

Moederbord: Asus Crosshair
Processor: AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,40Ghz 125Watt Black edition
Geheugen: Corsair Twin2X2048-6400C4Pro (Totaal 2GB)
Videokaart: XFX 8600 GTS XXX 256MB
Harddrive: Western Digital HDD Caviar SE16 500GB S-ATA
DVD-Rom: Nec DV5800
DVD-RW: Nec AD 7170s

Behuizing: Lian Li 60B Plus II (2x 120mm + 2x 80mm fans)

Alvast bedankt!

PS Ik ben niet van plan om iets als oveclocking te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

kitemaster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:56:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik mag dus aannemen dat een 350watt voeding zoals je noemt meer dan genoeg is?
Een 300 watt voeding is al voldpoende. Jouw systeem heeft zo weinig stroom nodig dat de voeindg eigelijk maar twee eisen heeft:
• Er moet een 4 pins stekker aan zitten voor bij de cpu
• De voeding moet kwalitatief goed zijn.

Als jij een 200 watt voeindg vindt welke aan de twee bovenstaande eisen voldoet dat zit je al goed, jouw systeem heeft namelijk maar 140 watt nodig maximaal.
willy83 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:00:
@theodouma ik heb de zalman voeding gehaald en hij gelijk een stuk stabieler, volgens mij kan ik niet hoger clocken om nog wat extra uit mn socket a te persen maar ben blij dat hij weer stabiel draait.

Alleen is mn fancontroller half dood, als er geen fan aanhangt, dan start hij normaal en kan ik eventueel fans er aan hangen, maar als ik hem aanschakel met maar 1 fan (of meerdere) er aan, dan blijft hij 1 lange piep geven en het display geeft gekke tekens. Tis trouwens een aerogate II.
Kijk eens op de print of je iets zwart ziet, het lijkt er namelijk op dat een onderdeel doorgefikt is.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:07:
Hi,

ik ben bezig om een nieuwe PC aan te schaffen en ik heb nu alles dat ik wil hebben uitgezocht, maar ik heb geen idee welke voeding ik er het beste bij kan nemen.
Ik zou het erg op prijs stellen als mensen die er verstand van hebben mij een (aantal) voeding(en) kunnen aanraden.
Qua prijs dacht ik ergens tussen de 100 en 200 Euro.

Het systeem:

Moederbord: Asus Crosshair
Processor: AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,40Ghz 125Watt Black edition
Geheugen: Corsair Twin2X2048-6400C4Pro (Totaal 2GB)
Videokaart: XFX 8600 GTS XXX 256MB
Harddrive: Western Digital HDD Caviar SE16 500GB S-ATA
DVD-Rom: Nec DV5800
DVD-RW: Nec AD 7170s

Behuizing: Lian Li 60B Plus II (2x 120mm + 2x 80mm fans)

Alvast bedankt!

PS Ik ben niet van plan om iets als oveclocking te gaan doen.
Jouw systeem zal ongeveer 260 watt maximaal nodig hebben. Hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 19 amperres op de 12 volt kan levren (en minimaal 300 watt is) moet dan voldoende zijn.

Een erg goede voeindg is de Antec NEoHE430. Deze 430 watt voeindg kan 32 amperres leveren, is modulair en fluisterstil. De voeindg is met 70 euro behoorlijk aan d eprijs. Voor 5 euro minder kun je ook de NeoHE380 halen. Het enigeverschil is dat deze voeing 28 amperres kan leveren in plaats van 32. Het enige wat jij er van zal merken is dat je 5 euro minder kwijt ben.

Zoals ik net al zei ben je met 70 euro best veel kwijt voor een voeindg, dt omdat de Coolermaster eXtremepower430 bijvoorbeeld 40 euro kost. Deze voeindg is met zijn 29 amperres net zo goed voor jouw systeem, alleen is deze iets minder stil, niet modulair en heeft ook een iets lager rendement.

Wil je helemaal besparen kun je ook naar de Antec BasiQ350 kijken, een simpele en goede voeindg van 31 euro. Hij kan maar 23 amperes leveren, is niet superstil maar is wel een goede voeindg, helemaal als je de prijs ziet.

Als ik voor jou moest kiezen dan zal ik gekozen hebben voor de Antec NeoHE380 of 430, dit zijn erg goede voedingen. Je kan nu zeggen dat je 100-200 euro uit wilt geven voor een voeindg, echter gaat dit niet zonder te overdrijven, een 600 att voeing is bijvoorbeeld echt zwaar overdreven voor jouw systeem en ook doodzonde van het geld.
offtopic:
Mocht je echt 100-200 euro uit willen geven voor een voeindg dan wil ik best wel een nieuwe Antec NeoHE430 aan jou verkopen voor 149 euro :+

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk een compatibiliteitsprobleem tussen het moederbord en de voeding... Ik las in de 1e post van dit topic dat dit te maken kan hebben met de 'Turn-on delay' van de voeding.

Ik heb een MSI P35 Platinum mobo en een Coolermaster Realpower 700W voeding. Wanneer ik mijn nieuwe systeem start, stopt hij er na 1 sec. alweer mee. Ik heb toen de nieuwe voeding in een ander systeem getest en die werkte, toen dacht ik dat mijn nieuwe mobo niet helemaal lekker zou zijn. Toch voor de zekerheid maar even een oude voeding in mijn nieuwe systeem gehangen en toen bleef de boel wel draaien...

Nu ben ik dus benieuwd of er meer mensen zijn met een MSI P35 Platinum mobo en ook tegen dit probleem zijn aangelopen. Zo niet, welke voeding kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Jouw systeem zal ongeveer 260 watt maximaal nodig hebben. Hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 19 amperres op de 12 volt kan levren (en minimaal 300 watt is) moet dan voldoende zijn.

Een erg goede voeindg is de Antec NEoHE430. Deze 430 watt voeindg kan 32 amperres leveren, is modulair en fluisterstil. De voeindg is met 70 euro behoorlijk aan d eprijs. Voor 5 euro minder kun je ook de NeoHE380 halen. Het enigeverschil is dat deze voeing 28 amperres kan leveren in plaats van 32. Het enige wat jij er van zal merken is dat je 5 euro minder kwijt ben.

Zoals ik net al zei ben je met 70 euro best veel kwijt voor een voeindg, dt omdat de Coolermaster eXtremepower430 bijvoorbeeld 40 euro kost. Deze voeindg is met zijn 29 amperres net zo goed voor jouw systeem, alleen is deze iets minder stil, niet modulair en heeft ook een iets lager rendement.

Wil je helemaal besparen kun je ook naar de Antec BasiQ350 kijken, een simpele en goede voeindg van 31 euro. Hij kan maar 23 amperes leveren, is niet superstil maar is wel een goede voeindg, helemaal als je de prijs ziet.

Als ik voor jou moest kiezen dan zal ik gekozen hebben voor de Antec NeoHE380 of 430, dit zijn erg goede voedingen. Je kan nu zeggen dat je 100-200 euro uit wilt geven voor een voeindg, echter gaat dit niet zonder te overdrijven, een 600 att voeing is bijvoorbeeld echt zwaar overdreven voor jouw systeem en ook doodzonde van het geld.
offtopic:
Mocht je echt 100-200 euro uit willen geven voor een voeindg dan wil ik best wel een nieuwe Antec NeoHE430 aan jou verkopen voor 149 euro :+
Hartstikke bedankt voor de duidelijke (en snelle!) reactie.
Ik zie dat ik een hoop geld bespaart heb door eerst eens op dit forum naar informatie te vragen.
Aangezien ik toch graag een beetje extra wil hebben (je weet nooit wat de toekomst nog brengt) en ook wel van stilte houd (ik hoor graag de ontploffingen luider dan de PC zelf ;) ) ga ik inderdaad voor de voeding die jij zelf ook aanprijst.
Als je het niet erg vind koop ik de Antec NEoHE430 toch ergens anders, waar ie goedkoper is dan 149 euro :P

Dus hierbij is mijn systeem compleet en kan ik aan de gang gaan.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart in dit systeem te plaatsen:

MSI K8T Neo-2 V2.0
AMD Athlon 3500+ (2.2 Ghz)
2x512MB Kingston PC 3200
250 GB Maxtor STM3250620A
Creative Sounblaster Audigy SE 7.1
Lite-on DVD RW SHM165P6S
Mtek ATI Radeon 9550 AGP
Maxpower 350 Watt
Zalman ZM-MFC2, Zwart, zilver

Ik zit te twijfelen tussen de x1950pro AGP of de HD2600xt AGP (beide van sapphire). Nu vraag ik mij af of mijn voeding sterk genoeg is voor de x1950pro en of ik uberhaubt wat aan DX10.0 heb van de HD2600xt (want daar doe ik het dan eigenlijk om als ik deze kaart koop).

Mijn voeding heeft jammergenoeg weinig vermogen op de 12 volt lijn. 't Zit 'm namelijk in de 5 volt lijn:

+3.3v 20A
+5 40A
Samen maximaal 200 Watt

+12 15A

Mijn vraag is of mijn voeding de x1950pro trekt of dat ik de hd2600xt moet nemen. Of beter een nieuwe voeding kan kopen. Volgens mijn Zalman ZM-MFC2 fancontroller gebruikt mijn computer met bovengenoemd systeem idle 70 Watt en stressed ongeveer 100 tot 110 watt (met een overgeclockte radeon 9550)

By the way: Wat als ik de x1950 koop en dan blijkt dat mijn voeding het niet trekt? Heb ik dan kans dat mijn hele systeem de lucht in gaat of alleen de voeding? Of sterker nog, ik haal de x1950 er weer uit en alles zal weer perfect werken. Een vriend van mij zei namelijk dat ik dan het risico loop dat ik mijn hele systeem kan weggooien.

Alvast bedankt,

The Viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hey

Ik wou graag mijn videokaart vervangen, en vroeg me af of mijn voeding een vervanging wel aankan. Opvolgers zouden de nVidia GeForce 8800 GT of de nVidia GeForce 8800 GTS moeten worden.

Mijn huidige systeem is als volgt:

Processor: DualCore Intel Pentium D 945, 3400 MHz (17 x 200)
Geheugen: 2048 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
Videokaart: NVIDIA GeForce 7300 LE (512 MB)
Voeding: Heb ik weinig info van. Maar ik heb wel een foto ervan gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/139/zzzzfj8.jpg

Hopelijk kunnen jullie mij verder vertellen of deze voeding bovenstaande videokaarten aan gaat kunnen.

Thanks en bedankt!

Daniel

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las Vegas schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:
Hey

Ik wou graag mijn videokaart vervangen, en vroeg me af of mijn voeding een vervanging wel aankan. Opvolgers zouden de nVidia GeForce 8800 GT of de nVidia GeForce 8800 GTS moeten worden.

[afbeelding]

Hopelijk kunnen jullie mij verder vertellen of deze voeding bovenstaande videokaarten aan gaat kunnen.

Thanks en bedankt!

Daniel
Ik zie op de sticker van je voeding een output staan van 375W, dus ik denk dat dit te weinig is voor je nieuwe videokaart. Op deze site kun je je voeding berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus vandaag of morgen een nieuwe voeding kopen, ben er alleen nog niet precies uit welke het wordt. Ik twijfel op het moment tussen de "Antec TruePower Quattro 850Watt" en de "Silverstone Decathlon DA750"

Waarbij de 850W Antec een stuk goedkoper is en 64A op de 12v heeft in tegenstelling tot de 60A bij de Silverstone (die dan weer een single 12v lijn heeft wat ook zn voordelen heeft). Nou lijkt me die Silverstone van betere kwaliteit en die ziet er ook strakker uit. Antec's voeding heeft van die lelijke gele strepen erop (die je eigenlijk helemaal niet ziet :P )

Ik kan alleen weinig reviews vinden met de info die ik zoek, zoals de kabellengte en geluidsproductie van de voedingen, welke kabels allemaal gesleaved zijn, enz. Ben er wel achter dat de kabels van de SIlverstone niet allemaal compleet gesleaved zijn maar een stuk overhebben, dat vind ik wel jammer.
Er staat wel bij dat ze allebei stil zijn dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn.

Nu neig ik naar de Antec vanwege het prijsverschil, en omdat de andere heel moeilijk leverbaar lijkt. Alleen heb ik in de toekomst misschien 4 x 6 pins pci-e kabels nodig als ik nog SLI wil gaan draaien, en bij deze voeding zitten 2 x 6 pins en 2 x 8 pins pci-e. Kan ik die 8 pins op een of andere manier gebruiken of gaat dat helemaal niet passen? Dan neem ik namelijk liever de Silverstone.

Misschien iemand hier ervaring met een van deze voedingen of een beter alternatief? Specs staan in de sig en er komt dus misschien nog een videokaart bij in, dat moet in ieder geval stabiel blijven.
Ook heb ik graag eens een modulaire voeding.

Edit:
Ondertussen dit zinnetje gevonden in een review van de Antec:
"(2) 8/6-pin PCI-E connectors and (2) 6-pin connectors for PCI-Express graphics cards"
Dus zou het moeten kunnen met 2 Ultra's in SLI, wat me meer reden geeft voor deze te kiezen. Toch benieuwd wat de mensen hier denken.

Edit2:
Ben ondertussen ook aan het kijken naar deze Zalman 850W, wel duidelijke review maar maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mn keuze.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Beste mensen,

Ik had de laatste tijd erg veel problemen met mijn setup (Ik start de PC op, en valt na een paar seconden weer uit) en ben tot de conclusie gekomen dat het aan de voeding ligt (Met een andere voeding start hij probleemloos door). Ik had deze voeding in mijn systeem zitten:

http://www.aerocool.us/p-psu/BS%20line/bs%20line.htm

Aerocool BS 350 Watt

Ik vond het een geweldige voeding. Hij is lekker stil, en het grootste voordeel vond ik de verschroomde fans (Er bleef niets geen stof aan hangen!!). Hij heeft probleemloos gewerkt de afgelopen twee jaar, maar hij trekt het niet meer (12V+ lijn is onder de 11V en daar blijft hij ook). Misschien is dit nog te verhelpen?? (Stofzuigen of iets dergelijks??). Zo zijn de voltages, als hij helemaal kaal is (Mobo CPU RAM, geen HD)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/Upload/DSC03609.JPG

Nu heb ik nog een oude 330Watt Ultron voeding liggen, maar die trekt mijn Setup niet. Hij heeft heel veel moeite om mijn WD Raptor te laten starten (Dat ding vraagt schijnbaar bij het opstarten een dusdanige hoeveelheid stroom die de voeding schijnbaar niet kan leveren, want ik krijg met deze voeding de computer niet aan), dus is deze voeding geen optie.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn PC:

AMD64 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe
2x512MB PC3200 (Kingston)
WD Raptor 74GB 10000rpm SATA
Maxtor 60GB ATA 133 PATA
Samsung Spinpoint 160'GB ATA 100 PATA
NEC DVD Brander PATA
Sony 52x CD Brander PATA
Geforce4 Ti 4200 64MB AGP
Hauppauge WinTV Kaart
SB Audigy SE
USB Cardreader
USB Front
120mm Casefan (Intake aan de voorkant, draait op halve kracht dmv switch die aan dat ding vast zit >> Heeft dat ding misschien mijn voeding om zeep geholpen?!)
Standaard zijn 3 USB apparaten (Draadloos Tobo, MX518 muis en WLAN kastje) aangesloten.

Al met al dus een behoorlijk stroomvretende toestand bij elkaar.

De 350W Voeding van Aerocool heeft altijd voldaan maar heb ik hem misschien om zeep geholpen omdat ik altijd teveel van hem heb gevraagd? Met andere woorden, heb ik aan 350W al genoeg?

Ik heb de volgende voedingen gevonden in de Pricewatch:

400W:
pricewatch: AOpen AO400-12HPNF, 400W (ATX 2.2)
pricewatch: Huntkey LW-6400H V2.0 400W (ATX 2.2)

450W:
pricewatch: Huntkey LW-6450HG 450W (ATX 2.2)

Eisen:
- Niet zo duur, maar toch een A-merk
- 4x Molex, 2x SATA
- Eventueel Dual Fan (Dus eentje intake onder de voeding, en eentje outtake). Hoeveel zin heeft het?

Zelf ben ik gecharmeerd van de 400W Huntkey, hij heeft een enorme fan aan de onderkant, waardoor hij waarschijnlijk lekker stil is en zijn warmte goed kwijt kan. Haal ik hiermee een goede voeding in huis?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door Jassy op 24-10-2007 19:19 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Coolermaster eXtremepower 380W voeding. Deze heeft 10A op de 12V1 en 15A op de 12V2. Ik vraag me af of deze voeding wel toereikend is voor mijn systeem, zeker gezien bepaalde problemen die ik heb:

Bij het ontwaken uit de hybride slaapstand (S3) spinnen 1 of beide hdd's van de raid array's niet op, waardoor de array's niet herkend worden en Windows helemaal vast slaat. Als ik dan reset gaat het soms wel goed, maar soms blijft ie dan nog hangen bij het detecteren van de hdd's tijdens het scherm van de raid bios. Als ik vervolgens de pc uit druk en weer aan zet werkt alles prima en komt de pc alsnog uit de slaapstand, waarbij soms de raid1 array gerebuild moet worden (en dan worden er nooit fouten gevonden).

Wanneer ik mijn processor 100% belast, bijvoorbeeld met een zwaar programma, komt er een resonantie/brom uit de voeding. Dit is niet de fan, want het is direct bij belasting, een fan zou eerst op toeren moeten komen. Als ik bijvoorbeeld scrol door een site, krijg ik direct de brom te horen en deze is ook direct weer weg als het scrollen voorbij is.

Ik vermoed dat de brom van de voeding komt door het overbelasten of iig zwaar belasten van de 12V1. Ik denk dat deze de voeding van de processor (en wellicht meer) verzorgt. Over het geheel is het laten opspinnen van 3 hdd's bij 100% cpu load (dat denk ik, omdat alles uit het geheugen weer moet worden opgestart) bij het uit de slaapstand komen misschien wat teveel voor deze voeding.

Mijn systeem:
Gigabyte P35-DS3R
2048Mb PC6400
E4300 @2700Mhz (1.35V)
ATI HD2600XT 256Mb DDR4
2x Samsung 320Gb SATAII met een raid0 en een raid1 array (dmv Intel matrixraid)
1x Seagate 7200.10 320Gb
NEC 2510A DVDRW
Creative X-Fi Xtremegamer
Hauppauge PVR500

Gezien de irritante brom bij belasting wil ik toch een andere voeding. Ik vraag me alleen af of het andere probleem ook door de voeding komt. Als ik een andere voeding haal wil ik een Corsair VX450W of een VX550W. Deze hebben een single 12V lijn met 33A respectievelijk 41A. Ik twijfel nog welke ik neem, omdat ik wel op de toekomst voorbereid wil zijn. Echter zal ik nooit meer dan 1 videokaart gebruiken (wellicht wel een high-end kaart) maar wel een quad core nemen en deze overclocken. Advies graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

misschien wel interessant om te weten. Ik heb me een energie meter gekocht zodat ik het verbruik kan meten. Ik heb dus monitor, pc en mijn ministereotoren op 1 stekkerdoos van Brennenstuhl aangesloten en die weer in de energiemeter gedaan.

In idle (dus gewoon niks doen): 216 watt
In idle met een disc-to-disc dvd branden: 237 watt
In standby modus: 125 watt vraag me niet hoe het kan, maar ik vind het veel...(lampjes van mijn pc en de fans blijven ook allemaal aan als ik em op standby zet)

In 3dmark2006: 322 watt piekjes, maar verder blijft ie op de 313 watt steken dan.

A8N32SLI deluxe
2G Kingston HyperX
AMD X2 4800+ Toledo
2x 250G Western Digital
MSI 7900GTO
ThermalTake Armor Silver met 4 casefans
Samsung 2232BW
Enermax Liberty 500W

Lijkt me toch netjes, gezien het feit dat de monitor en stereo erbij zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 25-10-2007 09:37 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je fans niet uit gaan in de stand-by is simpel op te lossen. Je moet gewoon ergens in je BIOS een optie op enabled zetten. Ik weet niet precies hoe die optie heet, maar ik weet wel dat het bij 'power management setup' staat. Zelf heb ik dat namelijk ook gehad met verschillende computers thuis. Mijn computer gebruikt ongeveer 10 watt in stand-by modus (excl monitor e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

thanks! goeie tip! was ik niet opgekomen.ga ik straks even proberen. bedankt!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:27:
Ey,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart in dit systeem te plaatsen:

MSI K8T Neo-2 V2.0
AMD Athlon 3500+ (2.2 Ghz)
2x512MB Kingston PC 3200
250 GB Maxtor STM3250620A
Creative Sounblaster Audigy SE 7.1
Lite-on DVD RW SHM165P6S
Mtek ATI Radeon 9550 AGP
Maxpower 350 Watt
Zalman ZM-MFC2, Zwart, zilver

Ik zit te twijfelen tussen de x1950pro AGP of de HD2600xt AGP (beide van sapphire). Nu vraag ik mij af of mijn voeding sterk genoeg is voor de x1950pro en of ik uberhaubt wat aan DX10.0 heb van de HD2600xt (want daar doe ik het dan eigenlijk om als ik deze kaart koop).

Mijn voeding heeft jammergenoeg weinig vermogen op de 12 volt lijn. 't Zit 'm namelijk in de 5 volt lijn:

+3.3v 20A
+5 40A
Samen maximaal 200 Watt

+12 15A

Mijn vraag is of mijn voeding de x1950pro trekt of dat ik de hd2600xt moet nemen. Of beter een nieuwe voeding kan kopen. Volgens mijn Zalman ZM-MFC2 fancontroller gebruikt mijn computer met bovengenoemd systeem idle 70 Watt en stressed ongeveer 100 tot 110 watt (met een overgeclockte radeon 9550)

By the way: Wat als ik de x1950 koop en dan blijkt dat mijn voeding het niet trekt? Heb ik dan kans dat mijn hele systeem de lucht in gaat of alleen de voeding? Of sterker nog, ik haal de x1950 er weer uit en alles zal weer perfect werken. Een vriend van mij zei namelijk dat ik dan het risico loop dat ik mijn hele systeem kan weggooien.

Alvast bedankt,

The Viper
Zonder videokaart zal jouw systeem 170 watt nodig hebben. Hiervan zal er 9 amperres van de 12 volt moeten komen.
De X1950PRo heeft 65 watt nodig. Dit zorgt er voor dat jouw systeem met deze kaart dus 240 watt (ik rond af) en 15 amperres nodig heeft.. Een voeindg welke minimaal 18 amperres op de 12 volt kan leveren is dan voldoende.
De X2600XT heeft 50 watt nodig. Hiermee zal jouw systeem 220 watt en 13 amperres vragen. Een voeding welke 16A of meer kan leveren op de 12 volt is dan geen overbodige luxe.

Jouw voeindg kan maar 15 amperres leveren volgens de specs en is dus niet geschikt voor beide kaarten.

Dat jouw systeem 110 watt trekt is eigelijk niet mogelijk. Het rendement van de voeindg is 75% watinhoudt dat er 82 watt uit de voeindg zal komen als piek, en dat is best apart als je weet dat de cpu alleen al 90 watt nodig heeft.

Je kan uiteraard proberen of de voeding de kaart trekt. Ik ben er vauit gegaan dat jouw cpu 90 watt nodig heeft. Het kan ook zijn dat die van jou maar 65 watt nodig heeft (venice en winchester hebben 65 watt nodig, de rest 90 watt) waarmee je behoorlijk wat meer speelruimte heb. Met deze cpu mag je van alle amperres welke ik gegeven heb 2A aftrekken omdat de 65 watt cpu 2 amperres minder nodig heeft dan de 90 wat versie.
Mocht de voeindg het niet aankunnen dan zal de spanning van de 12 volt inzakken. Op en gegeven moment is de spanning zo ingezakt dat de voeindg zichzelf uitschakelt (de beveiliging tegen overbelasting treed dan in werking) of de computer zal resetten/BSOD geven als gevolg van een te lage spanning. De computer slopen met een voeindg lukt niet, of je voeindg moet van Sweex zijn....

Mocht je naar een nieuwe voeindg kijken; je hoeft geen voeding te nemen welke meer dan 350 watt kan leveren, het gaat er om dat hij minimaal 18 amperres kan leveren. Als jij een 300 watt voeding vind welke dat kan dan is dat ook goed. Een goede en zeer goedkope voeding is de Antec BasiQ350, een 350 watt voeding welke 23 amperres kan leveren en 31 euro kost..
Las Vegas schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:
Hey

[afbeelding]

Thanks en bedankt!

Daniel
Met ook een moederbord en één HD in jouw systeem (en de 8800GTS zal hij ongeveer 280 watt verbruiken. Hiervan zal er 19 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding wleke minimaal 22 amperres kan leveren is dan echt wel aan te raden.

Jouw 375 watt voeding kan totaal 30 anmperres leveren op de 12 volt en is daarmee echt ruim geschikt voor jouw systeem
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:37:
Ik ga dus vandaag of morgen een nieuwe voeding kopen, ben er alleen nog niet precies uit welke het wordt. Ik twijfel op het moment tussen de "Antec TruePower Quattro 850Watt" en de "Silverstone Decathlon DA750"

Waarbij de 850W Antec een stuk goedkoper is en 64A op de 12v heeft in tegenstelling tot de 60A bij de Silverstone (die dan weer een single 12v lijn heeft wat ook zn voordelen heeft). Nou lijkt me die Silverstone van betere kwaliteit en die ziet er ook strakker uit. Antec's voeding heeft van die lelijke gele strepen erop (die je eigenlijk helemaal niet ziet :P )

Ik kan alleen weinig reviews vinden met de info die ik zoek, zoals de kabellengte en geluidsproductie van de voedingen, welke kabels allemaal gesleaved zijn, enz. Ben er wel achter dat de kabels van de SIlverstone niet allemaal compleet gesleaved zijn maar een stuk overhebben, dat vind ik wel jammer.
Er staat wel bij dat ze allebei stil zijn dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn.

Nu neig ik naar de Antec vanwege het prijsverschil, en omdat de andere heel moeilijk leverbaar lijkt. Alleen heb ik in de toekomst misschien 4 x 6 pins pci-e kabels nodig als ik nog SLI wil gaan draaien, en bij deze voeding zitten 2 x 6 pins en 2 x 8 pins pci-e. Kan ik die 8 pins op een of andere manier gebruiken of gaat dat helemaal niet passen? Dan neem ik namelijk liever de Silverstone.

Misschien iemand hier ervaring met een van deze voedingen of een beter alternatief? Specs staan in de sig en er komt dus misschien nog een videokaart bij in, dat moet in ieder geval stabiel blijven.
Ook heb ik graag eens een modulaire voeding.

Edit:
Ondertussen dit zinnetje gevonden in een review van de Antec:
"(2) 8/6-pin PCI-E connectors and (2) 6-pin connectors for PCI-Express graphics cards"
Dus zou het moeten kunnen met 2 Ultra's in SLI, wat me meer reden geeft voor deze te kiezen. Toch benieuwd wat de mensen hier denken.

Edit2:
Ben ondertussen ook aan het kijken naar deze Zalman 850W, wel duidelijke review maar maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mn keuze.
Een 850 watt voeding is echt enorm zwaar overdreven voor jouw systeem. Je heb het onderstaade systeem:
E6850 @ 3.4 Ghz
mobo met 2 reepjes geheugen
3 HD's
8800 GTX ultra

Dit systeem heeft maar 350 watt nodig. Zet je er een tweede GTX bij dan zal er maar 500 watt echt nodig zijn. Een 850 watt voeding is dan echt zwaar overdreven en doodzonde van het geld, een goede 550 watt voeding is namelijk ook al geschikt voor jouw SLI systeem, en deze voeindg is een stuk goedkoper.
Mocht jij SLI willen draaien dan heb je echt 4 maal een 6 pins stekker nodig, een 8 pins stekker wilt zonder dremel namelijk niet passen.

Als ik kom kiezen zou ik voor de 650 watt Antec NeoPower gaan. Deze voeindg kan voor jouw systeem echt ruim voldoende leveren en hij heeft 4 maal een 6 pins connector (twee daarvan zijn ook om te toveren in een 8 pins connector) OOk heb je met deze voeindg ruimte/speling om de cpu echt over te klokken (50%), samen met de videokaarten (20%), jouw systeem zal dan namelijk 580 watt nodig hebben, en dan is de 650 watt geen slechte keuze.

Vaak kun je in de gebruiksaanwijzing van de voeindg vinden hoeveel aansluitingen deze heeft en of de kabels gesleeved zijn. Bij ANtec kun je op de site zelf al glijk zien wat voor aansluitingen er aan de voeindg zitten.

Rest volgt later vandaag

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ga binnekort een nieuw systeempje kopen,
Intel Core 2 Quad Q6600
Asus P5N-E SLI
2 gb Kingston Valueram PC5300 (667 mhz)
2X 8600GT @ SLI
Antec Earthwatt 500W

Zou deze voeding genoeg zijn?
Alvast bedankt

EDIT: Ik ben ook van plan te overclocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Jassy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:30:
Beste mensen,

Ik had de laatste tijd erg veel problemen met mijn setup (Ik start de PC op, en valt na een paar seconden weer uit) en ben tot de conclusie gekomen dat het aan de voeding ligt (Met een andere voeding start hij probleemloos door). Ik had deze voeding in mijn systeem zitten:

http://www.aerocool.us/p-psu/BS%20line/bs%20line.htm

Aerocool BS 350 Watt

Ik vond het een geweldige voeding. Hij is lekker stil, en het grootste voordeel vond ik de verschroomde fans (Er bleef niets geen stof aan hangen!!). Hij heeft probleemloos gewerkt de afgelopen twee jaar, maar hij trekt het niet meer (12V+ lijn is onder de 11V en daar blijft hij ook). Misschien is dit nog te verhelpen?? (Stofzuigen of iets dergelijks??). Zo zijn de voltages, als hij helemaal kaal is (Mobo CPU RAM, geen HD)

[afbeelding]

Nu heb ik nog een oude 330Watt Ultron voeding liggen, maar die trekt mijn Setup niet. Hij heeft heel veel moeite om mijn WD Raptor te laten starten (Dat ding vraagt schijnbaar bij het opstarten een dusdanige hoeveelheid stroom die de voeding schijnbaar niet kan leveren, want ik krijg met deze voeding de computer niet aan), dus is deze voeding geen optie.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn PC:

AMD64 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe
2x512MB PC3200 (Kingston)
WD Raptor 74GB 10000rpm SATA
Maxtor 60GB ATA 133 PATA
Samsung Spinpoint 160'GB ATA 100 PATA
NEC DVD Brander PATA
Sony 52x CD Brander PATA
Geforce4 Ti 4200 64MB AGP
Hauppauge WinTV Kaart
SB Audigy SE
USB Cardreader
USB Front
120mm Casefan (Intake aan de voorkant, draait op halve kracht dmv switch die aan dat ding vast zit >> Heeft dat ding misschien mijn voeding om zeep geholpen?!)
Standaard zijn 3 USB apparaten (Draadloos Tobo, MX518 muis en WLAN kastje) aangesloten.

Al met al dus een behoorlijk stroomvretende toestand bij elkaar.

De 350W Voeding van Aerocool heeft altijd voldaan maar heb ik hem misschien om zeep geholpen omdat ik altijd teveel van hem heb gevraagd? Met andere woorden, heb ik aan 350W al genoeg?

Ik heb de volgende voedingen gevonden in de Pricewatch:

400W:
pricewatch: AOpen AO400-12HPNF, 400W (ATX 2.2)
pricewatch: Huntkey LW-6400H V2.0 400W (ATX 2.2)

450W:
pricewatch: Huntkey LW-6450HG 450W (ATX 2.2)

Eisen:
- Niet zo duur, maar toch een A-merk
- 4x Molex, 2x SATA
- Eventueel Dual Fan (Dus eentje intake onder de voeding, en eentje outtake). Hoeveel zin heeft het?

Zelf ben ik gecharmeerd van de 400W Huntkey, hij heeft een enorme fan aan de onderkant, waardoor hij waarschijnlijk lekker stil is en zijn warmte goed kwijt kan. Haal ik hiermee een goede voeding in huis?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Als de voeding stuk is dan valt hij eigelijk niet te fixen. Het enige wat kan helpen dat is de voeindg openhalen en op zoek gaan naar gesprongen/bol staande elco's om deze vervolgens te vervangen.

Jouw systeem zal ongeveer 200 watt nodig hebben waarvan er 13 amperres van de 12 volt zal komen. Een voeindg welke minimaal 16 amperres kan leveren op de 12 volt (en minimaal 250 watt is) is al voldoende voor jouw systeem.
Een regel welke je erg vaak aan kan houden om te kijken of een voeindg van goede kwaliteit is is om te kijken naar de prijs per watt van de voeindg. Als hij voor minder dan 9 cent in de pricewatch staat kun je er iet echt veel van verwachten. De 400 watt voeingen welke je opniemt zijn beide 6 cent per watt. Ikzeg niet dat ze niet slecht zijn. Je kan er echter niet heel veel van verwachten.
een betere voeding voor jouw systeem is bijvoorbeeld de Antec BasiQ350, een 350 watt voeding welke 23 amperres kan leveren op de 12 volt en voor 31 euro in de PW staat. deze voeding is maar een paar euro duurder dan jouw voorgestelde voedingen, echter is hij in kwaliteit veel beter..

De 12 volt lijn mag trouwens tussen de 11.4 en 12.6 volt zijn. Valt hji daarbruiken (wat bij jou het geval is) dan wordt de spanning niet goed uitgelezen (nameten met multimeter) of de voeindg is echt aan vervanging toe
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:50:
Ik heb nu een Coolermaster eXtremepower 380W voeding. Deze heeft 10A op de 12V1 en 15A op de 12V2. Ik vraag me af of deze voeding wel toereikend is voor mijn systeem, zeker gezien bepaalde problemen die ik heb:

Bij het ontwaken uit de hybride slaapstand (S3) spinnen 1 of beide hdd's van de raid array's niet op, waardoor de array's niet herkend worden en Windows helemaal vast slaat. Als ik dan reset gaat het soms wel goed, maar soms blijft ie dan nog hangen bij het detecteren van de hdd's tijdens het scherm van de raid bios. Als ik vervolgens de pc uit druk en weer aan zet werkt alles prima en komt de pc alsnog uit de slaapstand, waarbij soms de raid1 array gerebuild moet worden (en dan worden er nooit fouten gevonden).

Wanneer ik mijn processor 100% belast, bijvoorbeeld met een zwaar programma, komt er een resonantie/brom uit de voeding. Dit is niet de fan, want het is direct bij belasting, een fan zou eerst op toeren moeten komen. Als ik bijvoorbeeld scrol door een site, krijg ik direct de brom te horen en deze is ook direct weer weg als het scrollen voorbij is.

Ik vermoed dat de brom van de voeding komt door het overbelasten of iig zwaar belasten van de 12V1. Ik denk dat deze de voeding van de processor (en wellicht meer) verzorgt. Over het geheel is het laten opspinnen van 3 hdd's bij 100% cpu load (dat denk ik, omdat alles uit het geheugen weer moet worden opgestart) bij het uit de slaapstand komen misschien wat teveel voor deze voeding.

Mijn systeem:
Gigabyte P35-DS3R
2048Mb PC6400
E4300 @2700Mhz (1.35V)
ATI HD2600XT 256Mb DDR4
2x Samsung 320Gb SATAII met een raid0 en een raid1 array (dmv Intel matrixraid)
1x Seagate 7200.10 320Gb
NEC 2510A DVDRW
Creative X-Fi Xtremegamer
Hauppauge PVR500

Gezien de irritante brom bij belasting wil ik toch een andere voeding. Ik vraag me alleen af of het andere probleem ook door de voeding komt. Als ik een andere voeding haal wil ik een Corsair VX450W of een VX550W. Deze hebben een single 12V lijn met 33A respectievelijk 41A. Ik twijfel nog welke ik neem, omdat ik wel op de toekomst voorbereid wil zijn. Echter zal ik nooit meer dan 1 videokaart gebruiken (wellicht wel een high-end kaart) maar wel een quad core nemen en deze overclocken. Advies graag :)
Jouw systeem zal 290 watt nodig hebben waarvan er 19 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw voeindg wordt dus niet overbelast.
Jouw probleem met de raidarray lijkt mij niets met de voeindg te makne hebben. Mocht dit wel zo zijn dan moet je ook dti probleem hebben als de computer opstart, de HD's moeten dan immers ook opspinnen. Ik gok ook dat met een nadere voeindg dit probleem niet zomaar opgelost is.

Als jij de videokaart vervang voor een 8800GTX (=zware videokaart, ook voor de voeding) dan zal jouw systeem 370 watt nodig hebben en 25 amperres op de 12 volt. Zet jij ook nog eens een Q6600 inn de pc welke je overklokt dan zal er totaal 410 watt/ 28A uit de voeindg moeten komen. Een voeidng welke minimaal 32 amperres kan leveren (en minimaal 450 watt is) moet dan al voldoende zijn.

Mocht jij dus naar een neiuwe voeindg kijken dan is de VX450W geen slechte keuze

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:00:
Hoi,
Ik ga binnekort een nieuw systeempje kopen,
Intel Core 2 Quad Q6600
Asus P5N-E SLI
2 gb Kingston Valueram PC5300 (667 mhz)
2X 8600GT @ SLI
Antec Earthwatt 500W

Zou deze voeding genoeg zijn?
Alvast bedankt
Zonder overklok heeft jouw systeem 270 watt nodig. Het behoeft denk ik geen uitleg dat jouw 500 watt voeindg dit makkelijk kan leveren. De Antec Eartwatt380 moet zelfs al voldoende zijn voor jouw systeem!

Gezien het geheugen neem ik aan dat je niet gaat overklokken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
een betere voeding voor jouw systeem is bijvoorbeeld de Antec BasiQ350, een 350 watt voeding welke 23 amperres kan leveren op de 12 volt en voor 31 euro in de PW staat. deze voeding is maar een paar euro duurder dan jouw voorgestelde voedingen, echter is hij in kwaliteit veel beter..
Blind afgaand op dit advies heb ik de voeding zojuist besteld. Bedankt!

Is dit een voeding die het wat langer vol zal gaan houden dan die voeding die er eerst in zat (die na 2 jaar de geest heeft gegeven) ??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Jassy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:42:
[...]

Blind afgaand op dit advies heb ik de voeding zojuist besteld. Bedankt!

Is dit een voeding die het wat langer vol zal gaan houden dan die voeding die er eerst in zat (die na 2 jaar de geest heeft gegeven) ??
Aerocool is een goed merk voeding, je had wel mogen verwachten dat hij het langer uit had gehouden (naar mijn weten houden de meeste het ook langer uit)
Of de Antec het langer uit gaat houden dan de twee jaar van de Aerocool durf ik niet te zeggen, ik kan immers niet in de toekomst kijken (al zal je wel erg pech heben dat twee kwalitatief voedingen met twee jaar stuk zijn). Je mag er wel van uit gaan dat hij het langer volhoud, ik schat de hij het wel een jaartje of 4-5 uit moet houden. Antec zelf heeft het over een MTBF van 80.000 uur (9 jaar).

Eén ding kan ik je wel zeggen, de Antec zal langer meegaan dan een Asus of Huntkey, de Antec is kwalitatief beter

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:33:

[...]

Jouw systeem zal 290 watt nodig hebben waarvan er 19 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw voeindg wordt dus niet overbelast.
Jouw probleem met de raidarray lijkt mij niets met de voeindg te makne hebben. Mocht dit wel zo zijn dan moet je ook dti probleem hebben als de computer opstart, de HD's moeten dan immers ook opspinnen. Ik gok ook dat met een nadere voeindg dit probleem niet zomaar opgelost is.

Als jij de videokaart vervang voor een 8800GTX (=zware videokaart, ook voor de voeding) dan zal jouw systeem 370 watt nodig hebben en 25 amperres op de 12 volt. Zet jij ook nog eens een Q6600 inn de pc welke je overklokt dan zal er totaal 410 watt/ 28A uit de voeindg moeten komen. Een voeidng welke minimaal 32 amperres kan leveren (en minimaal 450 watt is) moet dan al voldoende zijn.

Mocht jij dus naar een neiuwe voeindg kijken dan is de VX450W geen slechte keuze
Je zegt dat er 19A van de 12V lijn moet komen. 12V1 en 12V2 kunnen 10A resp 15A leveren. Ik weet niet welke lijn welke stekkers van stroom voorziet? Of maakt dit niks uit en kan ik de waardes gewoon optellen? (lijkt me niet logisch) Mijn HD2600XT heeft geen PCI-E voedingsaansluiting, dus alles moet via het moederbord, dus samen met de OC'de processor. Ik vraag me af of dit niet allemaal via 1 12V lijn gaat? (en dan in het ongunstige geval 12V1) Mijn voeding heeft wel een PCI-E stekker, dus ik denk dat die op een andere lijn zit dat de voeding van het moederbord/cpu. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat de voeding totaal voldoende vermogen heeft, maar heeft deze dat ook op de juiste 12V lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:35:
[...]

Zonder overklok heeft jouw systeem 270 watt nodig. Het behoeft denk ik geen uitleg dat jouw 500 watt voeindg dit makkelijk kan leveren. De Antec Eartwatt380 moet zelfs al voldoende zijn voor jouw systeem!

Gezien het geheugen neem ik aan dat je niet gaat overklokken.
Ok bedankt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:02
Ik vervang wat onderdelen in mijn pc, en vraag me af of mn voeding t nog gaat trekken :+

-Voeding: Cooler Master RS-380-PCAR⁄P Extreme Power, 380W
-Mobo: GigaByte GA-P35-DS3
-Geheugen: Team Elite,2048MB, DDR2. PC6400, 800MHz, 2x1024MB
-CPU: Intel C2D E6750 (wil m ong naar 3ghz overklokken)
-HDD: WD 250GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD2500KS)
-Vid.Kaart: Peak Radeon X1950 Pro 256MB
-1 dvd brander (lite-on LH-20A1S)
-1x140mm led fan
-1x120mm led fan
-1x80mm led fan
-2xRevoltec CCFL 30cm balkjes
-1xZalman ZM-MFC2 function panel

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ben van plan om men oud gekregen agp systeem te upgraden naar een nieuw PCIe systeem.
Voor men oude systeem had ik al een coolermaster igreen 430watt gekocht.(heb ik gekocht na de lovende reacties en tests op het internet)

de nieuwe setup zou er als volgt uitzien.

mobo: msi P35 neo2 fir
mem: 2x 1G geil black dragon
HD: WD 160Gb.
processor: P4 HT 2800 presscot(521) gekregen (voorlopig)
koeler:scyte mine.
2 case fans.
dvd lezer/schrijver Nec.
graka: sapphire hd 2900pro 512Mb.

Nu de grote vraag gaat dit met men huidige voeding?
Hem men eigen al op het grote web suf gezocht naar gaat het wel/niet.
voedings calc. uitgeprobeerd maar het is altijd 1keer wel de andere keer niet.
dus weet ik het niet meer.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:11:
[...]

Je zegt dat er 19A van de 12V lijn moet komen. 12V1 en 12V2 kunnen 10A resp 15A leveren. Ik weet niet welke lijn welke stekkers van stroom voorziet? Of maakt dit niks uit en kan ik de waardes gewoon optellen? (lijkt me niet logisch) Mijn HD2600XT heeft geen PCI-E voedingsaansluiting, dus alles moet via het moederbord, dus samen met de OC'de processor. Ik vraag me af of dit niet allemaal via 1 12V lijn gaat? (en dan in het ongunstige geval 12V1) Mijn voeding heeft wel een PCI-E stekker, dus ik denk dat die op een andere lijn zit dat de voeding van het moederbord/cpu. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat de voeding totaal voldoende vermogen heeft, maar heeft deze dat ook op de juiste 12V lijn?
Het verschilt van voeding tot voeding, maar bij de eXtremepower mag je de 12 volt lijnen optellen, jouw voeindg kan totaal 25 amperres leveren.
Volgens mij zijn de gescheiden 12 volt lijnen niet helemaal gescheiden, ze zitten in de voeindg ook met elkaar verbonden. Je kan dus gewoon aannemen dat één lijn ook wel 20A kan leveren (en is dan nog maar 5A over voor de andere lijn). Jouw cpu en gpu samen moet dus gen probleem geven. Mocht het wel een probleem geven dan kun je zelf natuurlijk ook de twee voedingslijnen met elkaar verbinden, al acht ik de kans extreem klein dat dit echt nodig is.

Volgens mij heeft jouw voeindg geen pci-e stekker. Dit is een 6 pins stekker, en de eXtremepower380 komt uit de tijd dat deze stekker nog helemaal niet bestond. Ben je niet in de war met de 4 pins stekker welke op het mobo zit?
chup5528 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:56:
Ik vervang wat onderdelen in mijn pc, en vraag me af of mn voeding t nog gaat trekken :+

-Voeding: Cooler Master RS-380-PCAR⁄P Extreme Power, 380W
-Mobo: GigaByte GA-P35-DS3
-Geheugen: Team Elite,2048MB, DDR2. PC6400, 800MHz, 2x1024MB
-CPU: Intel C2D E6750 (wil m ong naar 3ghz overklokken)
-HDD: WD 250GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD2500KS)
-Vid.Kaart: Peak Radeon X1950 Pro 256MB
-1 dvd brander (lite-on LH-20A1S)
-1x140mm led fan
-1x120mm led fan
-1x80mm led fan
-2xRevoltec CCFL 30cm balkjes
-1xZalman ZM-MFC2 function panel

Thx :)
Met jouw overklok kom ik uit op 240 watt welke jouw computer nodig gaat hebben. Hiervan zal er 15 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg wleke minmaal 300 watt kan leveren waarvan 18 amperres op de 12 volt is dan al voldoende voor jouw systeem.

Van de eXtremepower380 zijn twee versies gemaakt. De oude versie heeft een 80 mm fan aan de achterkant, maakt het geluid van een straaljager en kan maar 15 amperres leveren op de 12 volt. Deze voeindg is niet geschikt voor jouw systeem.
De tweede versie van de voeidng heeft een stille 120 mm fan aan de onderkant en kan 25 amperes leveren op de 12 volt lijn en is dus ruim geschikt voor jouw systeem.

Kortom, als jouw voeindg een 120 mm fan aan de onderkant heeft zitten is de voeding geschikt, als hij een 80 mm fan aan de achterkant heeft zitten is hij niet geschikt voor jouw systeem
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:10:
Hoi allemaal,

Ben van plan om men oud gekregen agp systeem te upgraden naar een nieuw PCIe systeem.
Voor men oude systeem had ik al een coolermaster igreen 430watt gekocht.(heb ik gekocht na de lovende reacties en tests op het internet)

de nieuwe setup zou er als volgt uitzien.

mobo: msi P35 neo2 fir
mem: 2x 1G geil black dragon
HD: WD 160Gb.
processor: P4 HT 2800 presscot(521) gekregen (voorlopig)
koeler:scyte mine.
2 case fans.
dvd lezer/schrijver Nec.
graka: sapphire hd 2900pro 512Mb.

Nu de grote vraag gaat dit met men huidige voeding?
Hem men eigen al op het grote web suf gezocht naar gaat het wel/niet.
voedings calc. uitgeprobeerd maar het is altijd 1keer wel de andere keer niet.
dus weet ik het niet meer.

grtz
Zonder overklok kom ik uit op maximaal 290 watt welke jouw syteem nodig zal hebben. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt moeten komen.. Een 330 watt voeding met 23 amperres op de 12 volt is dan al voldoende.

Mocht jij de cpu vervangen voor een C2D dual core en je klokt deze 40% over dan zal jouw systeem 320 watt en 22 amperres nodig hebben. Jij heb dan als minimum een voeindg van 360 watt/25 amperres nodig.

Zet jij een Q6600 in jouw systeem en je klokt deze 30% over dan zal jouw systeem 340 watt en 24 amperres nodig hebben. Een 380 watt voeindg met 27 amperres of meer is dan wel aan te raden.

Klok jij de videokaart 20% over dan zal, hij 25 watt en 2 amperres meer nodig hebben dan wat ik hierboiven aangaf.

Jouw 430 watt voeding kan totaal 27 amperres leveren op de 12 volt en is daamree geschikt voor jouw systeem, ook met een overgeklokte quadcore, al heb je dan niet veel ruimte om de videokaart over te klokken (mocht je dat van plan zijn)

Wat vind jij trouwens van de iGreen voeding? Veel mensen vinden de voeindg qua geluid het meest lijken op een straaljager terwijl anderen de voeindg als fluisterstil omschrijven?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartelijk dank thedouma daar ben ik eindelijk iets mee _/-\o_ .

Ik zal al heel blij zijn dat men setup draait,dat overkloken zal nog wel een tijdje duren.

Men igreen voeding is fluisterstil, men ati 9800 ventilatortje maakt veel meer kabaal.
Men vader heeft ook de igreen die is evengoed fluisterstil toch bij en 60-70% belasting
(zijn huidige pc setup). hoger nog niet getest.
Ik had ook overal de commentaar over igreen gelezen, er zullen misschien verschillende versie zijn uitgebracht met verschillende types ventilatoren.

Van men Zalmann cpu cooler was ik minder tevreden die had ik ook gekocht omdat die bij de stilste zou horen,maar dat ding maakt op max snelheid redelijk veel herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:56:

[...]

Het verschilt van voeding tot voeding, maar bij de eXtremepower mag je de 12 volt lijnen optellen, jouw voeindg kan totaal 25 amperres leveren.
Volgens mij zijn de gescheiden 12 volt lijnen niet helemaal gescheiden, ze zitten in de voeindg ook met elkaar verbonden. Je kan dus gewoon aannemen dat één lijn ook wel 20A kan leveren (en is dan nog maar 5A over voor de andere lijn). Jouw cpu en gpu samen moet dus gen probleem geven. Mocht het wel een probleem geven dan kun je zelf natuurlijk ook de twee voedingslijnen met elkaar verbinden, al acht ik de kans extreem klein dat dit echt nodig is.

Volgens mij heeft jouw voeindg geen pci-e stekker. Dit is een 6 pins stekker, en de eXtremepower380 komt uit de tijd dat deze stekker nog helemaal niet bestond. Ben je niet in de war met de 4 pins stekker welke op het mobo zit?

[...]
Ok, ik wist dat ze wel ergens met elkaar verbonden zouden zijn, maar niet dat je het dus gewoon bij elkaar op kan tellen. De brom die uit de voeding komt bij 100% cpu load doet mij wel vermoeden dat iets in de voeding zwaar belast wordt.

Over de pci-e stekker. Toen ik dat las ging ik twijfelen aan mezelf. Even de case open maar er zit toch echt een pci-e stekker aan mijn eXtremepower 380W :) Een zwarte 6 pins stekker met 3 zwarte en 3 gele draden. Ik moet er bijzeggen dat deze voeding pas een half jaar (of iets meer) oud is. Misschien dat Coolermaster de pci-e stekker later heeft toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Zonder videokaart zal jouw systeem 170 watt nodig hebben. Hiervan zal er 9 amperres van de 12 volt moeten komen.
De X1950PRo heeft 65 watt nodig. Dit zorgt er voor dat jouw systeem met deze kaart dus 240 watt (ik rond af) en 15 amperres nodig heeft.. Een voeindg welke minimaal 18 amperres op de 12 volt kan leveren is dan voldoende.
De X2600XT heeft 50 watt nodig. Hiermee zal jouw systeem 220 watt en 13 amperres vragen. Een voeding welke 16A of meer kan leveren op de 12 volt is dan geen overbodige luxe.

Jouw voeindg kan maar 15 amperres leveren volgens de specs en is dus niet geschikt voor beide kaarten.

Dat jouw systeem 110 watt trekt is eigelijk niet mogelijk. Het rendement van de voeindg is 75% watinhoudt dat er 82 watt uit de voeindg zal komen als piek, en dat is best apart als je weet dat de cpu alleen al 90 watt nodig heeft.

Je kan uiteraard proberen of de voeding de kaart trekt. Ik ben er vauit gegaan dat jouw cpu 90 watt nodig heeft. Het kan ook zijn dat die van jou maar 65 watt nodig heeft (venice en winchester hebben 65 watt nodig, de rest 90 watt) waarmee je behoorlijk wat meer speelruimte heb. Met deze cpu mag je van alle amperres welke ik gegeven heb 2A aftrekken omdat de 65 watt cpu 2 amperres minder nodig heeft dan de 90 wat versie.
Mocht de voeindg het niet aankunnen dan zal de spanning van de 12 volt inzakken. Op en gegeven moment is de spanning zo ingezakt dat de voeindg zichzelf uitschakelt (de beveiliging tegen overbelasting treed dan in werking) of de computer zal resetten/BSOD geven als gevolg van een te lage spanning. De computer slopen met een voeindg lukt niet, of je voeindg moet van Sweex zijn....

Mocht je naar een nieuwe voeindg kijken; je hoeft geen voeding te nemen welke meer dan 350 watt kan leveren, het gaat er om dat hij minimaal 18 amperres kan leveren. Als jij een 300 watt voeding vind welke dat kan dan is dat ook goed. Een goede en zeer goedkope voeding is de Antec BasiQ350, een 350 watt voeding welke 23 amperres kan leveren en 31 euro kost..
Mijn processor is een AMD Athlon 3500+ venice. Dus 65 Watt. En idle gaat de processor ook nog automatisch terug naar 1000 mhz waardoor het logisch is dat hij minder dan 65 watt kan gebruiken. Mijn videokaart is ong 25 watt dus het is toch mogelijk dat hij min. 70 watt kan gebruiken en max 110?

Ik heb trouwens de x1950pro gisteren besteld, dus ik zie wel of hij het trekt of niet. Ik hou jullie nog op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem:
Moederbord: crosshair asus
Processor: AMD Athlon 64 x2 4000+ dual
Werkgeheugen: 2 x 1024 mb kingston 667 Mhz
Videokaart: Xpertvision nvidia 7600 GT 253 mb
Hdd: 320 GB western digital en 500 GB samsung

usb:
printer, scanner, externe hdd (1 continu en 2 af en toe) reciever toetsenbord, muis.

welke voeding heb ik voor deze nodig? zelf zit ik te denken aan het merk thermaltake. weet niet welke watt. er zat een (sweex 650 W in)

koop voor eind dit jaar de nvidia 8800 gts 320 of 640 mb van asus

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik mis Silentmaxx nog in de lijst van A-merken! Ik heb zelf namelijk een Silentmaxx 400 watt fanless PSU. Het is echt een super dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:49:
systeem:
Moederbord: crosshair asus
Processor: AMD Athlon 64 x2 4000+ dual
Werkgeheugen: 2 x 1024 mb kingston 667 Mhz
Videokaart: Xpertvision nvidia 7600 GT 253 mb
Hdd: 320 GB western digital en 500 GB samsung

usb:
printer, scanner, externe hdd (1 continu en 2 af en toe) reciever toetsenbord, muis.

welke voeding heb ik voor deze nodig? zelf zit ik te denken aan het merk thermaltake. weet niet welke watt. er zat een (sweex 650 W in)

koop voor eind dit jaar de nvidia 8800 gts 320 of 640 mb van asus
Van jouw cpu zijn er twee versie, één welke 90 watt en één welke 65 watt nodig heeft. Ik ga er vanuit dat je die van 90 watt heb.
Als jij de 8800GTS in jouw systeem zet zal jouw systeem 290 watt nodig hebben zonder overklok. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt moeten komen waarmee een voeding welke minimaal 23 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is) al voldoende moet zijn.
Omdat jouw huidige voeding van sweex is is hij niet geschikt voor jouw systeem ongeacht het wattage. Een goede en goedkope voeding is bijvoorbeeld de Coolermster eXtremepower430. Deze voeidng kan 29 amperres leveren en kost ongeveer 45 euro. Wil jij een echt goede voeindg hebben dan kun je eens kijken naar de Antec NeoHE430 welke 70 euro kost. Deze voeindg kan 32 amperres leveren, is fluisterstil en modulair.

Behalve deze twee voedingen zijn er vele andere geschikt zolang ze maar minimaal 330 wartt zijn, mininaal 23 amperres op de 12 volt kunnen leveren en niet van sweex zijn :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Laatst online: 20:44
Xghost schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:10:
Ik mis Silentmaxx nog in de lijst van A-merken! Ik heb zelf namelijk een Silentmaxx 400 watt fanless PSU. Het is echt een super dingetje.
Worden die fanless PSU niet enorm warm?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuw systeem aanschaffen alleen heb geen flauw idee welke voeding ik moet hebben dus zit goed in dit topic blijkbaar :)
het systeem :

Q6600
GA-P35-DS3
asus 8800GT 512mb
Kingston KVR800D2N5/2G
Hitachi Deskstar T7K500, 250GB
dvd brander

usb , telefoon en 2 gb sandisk .

de q6600 wil ik overclocken tot 3ghz.

later wil ik er mischien ook nog een extra HDD bij zetten

Edit vergeet helemaal een DVD brander 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
peakaboo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:07:
......Ik weet zeker dat ik voor deze serie ga, alleen kan ik niet afwegen tussen de 650 en 750. Die 750 heeft net wat meer amperes op de 12V en iets meer wattage (echter zal ik die 650 watt niet eens volkrijgen, maargoed). Mijn order staat op dit moment op de 650W en ik denk dat salland niet zo blij zal zijn als ik dit nog 100x ga wijzigen, dus ik denk dat het wel verstandig is om vandaag een besluit te maken.

Maar aangezien ik een beetje in deze serie zit en niet verder denk (maar wel heb gekeken), zijn er nog alternatieven voor deze?......
Heb je ook aan de Be Quiet dark power pro 750W gedacht?
Kost niet veel meer, modulair, weet wel niet of ze stil zijn.
De Corsair TX750W wordt nu gebouwd door Channel Well Technology (CWT).
Since 1993 Channel Well Technology products have shown up under various guises including Antec, Xclio, 2theMax, CWT, ThermalTake, and now Corsair.
Ik vraag me dus af of ze ook echt nog stil gaan zijn.
Van de Be Quiet dark power pro 750W weet ik het natuurlijk ook niet. Misschien heeft hier iemand ervaring met Be Quiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Brainsz schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:30:
[...]

Worden die fanless PSU niet enorm warm?
Ze worden inderdaad wel iets warm. Echter zijn deze voedingen voorzien van een zeer hoog rendemnet zoals uit deze en deze grafieken blijkt wat ook weer inhoudt dat er weinig energie in de voeidng wordt omgezet in warmte.

Je betaald enorm veel voor dit soort voedingen omdat het niet goedkoop is om een voeidng te maken met een rendement van 93% (bij 266 watt output)
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:43:
Ik wil een nieuw systeem aanschaffen alleen heb geen flauw idee welke voeding ik moet hebben dus zit goed in dit topic blijkbaar :)
het systeem :

Q6600
GA-P35-DS3
asus 8800GT 512mb
Kingston KVR800D2N5/2G
Hitachi Deskstar T7K500, 250GB
dvd brander

usb , telefoon en 2 gb sandisk .

de q6600 wil ik overclocken tot 3ghz.

later wil ik er mischien ook nog een extra HDD bij zetten

Edit vergeet helemaal een DVD brander 8)7
Met overklok en met extra HD zal jouw pc 350 watt gebruiken (330 watt als je Q6600 neemt welke geen 105 maar 95 wat verbruikt). Hiervan zal er 25 amperres van de 12 volt moeten komen (23 als je de zuinige cpu heb).
Een voeindg welke minimaal 29 amperres kan leveren en minimaal 380 watt is moet eigelijk wel voldoende zijn voor jouw systeem

Een voorbeeld van een goede voeding is de Ante NEoHE430, een 430 watt voeding wleke 32 amperres kan leveren, fluisterstil en modulair is. De voeindg is met 70 euro best stevig aan de prijs. Echter is deze 70 euro het wel waard.
Een goedkopere voeidng is de Coolermaster eXtremepower430, een 430 watt voeindg welke 29 amperres kan leveren. De voeindg is met 40 euro een stuk goedkoper, alleen is deze voeindg niet modulair, is ietsje minder stil (nog steeds erg stil trouwens) en heeft een iets lager rendement. Kwalitatief doet hij niet veel onder voor de NeoHE.
Let er alleen wel op dat je de juiste versie neem van de eXtremepower. er zijn meerdere versies van deze voeindg, en alleen de versie met een 120 mm fan aan de onderkant is geschikt. Let er dan ook op dat je de goede versie heb, er zijn nog een paar eXtremepower430 voedingen welke maar 25 amperres kunnen leveren, en dat is niet voldoende.

Behalve deze twee voedingen zijn nog veel andere voeingen geschikt zolang ze maar minimaal 380 watt en 29 amperres kunnen leveren. Uiteraard zijn voedingen van sweex, qtec, trust, xgear en no-name bij voorbaat al niet geschikt, deze zijn van zo'n slechte kwaliteit dat ze het niet eens waar zijn om met een hoofdletter geschreven te worden :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

hey,

ik ben van plan om een nieuw systeempje aan te schaffen welke dag dagelijkse dingen moet doen zoals internetten, video's/muziek, office e.d. voor de vriendin en voor mij vooral vmware en enkele server toepassingen.

Volgend systeem had ik in gedacht:

Intel Core2Quad Q6600 (Processor) - Boxed
Corsair 4GB (2x(2x1GB)) DDR2 800 - PC2-6400 - CL4-4-4-12
500GB - SATA II - 7200 - 8.9ms (Samsung HD501LJ)
DVD+/-RW NEC AD-7170A 18X Multiwriter (AD-7170A)
Philips 19" Widescreen - 5ms!!! (190CW7CS)
Logitech Keyboard Deluxe 250 (Zwart)
Logitech S96 Wheelmouse (optisch/Zwart)
Intel DG965WH (moederbord)

en als voeding: Voeding (Tagan - TG400-u33 2-Force II) 400W

nu vroeg ik me af of dit TEVEEL is? ik heb al gelezen dat een Q6600 zeker geen 600W trekt en had dus gedacht aan 400W, rekening houdend met eventueel toevoegen van HD in de toekomst (aansluitingen SATA op voeding dus).

Alvast bedankt en als ik lager mag gaan met de voeding plz let me know, want wil het systeem onder de 1000€ houden :) (zit nu aan 996,95 incl. voeding).

Groeten,

dj vibri

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robostrot88
  • Laatst online: 05-07 21:19
Hallo,

Ik ben van plan om binnekort een nieuwe videokaart te gaan halen voor mijn systeem. Het betreft de Asus 8800 GTS 320 MB. Mijn vraag is of mijn huidige voeding met de aanschaf van de nieuwe videokaart het goed gaat trekken.

Amd Anthlon 64 X2 4200+
Asus M2V
Corsair 2x1GB DDR2 667Mhz en 2x512MB DDR2 533Mhz
1x320GB SATA II 7200 / 1x40GB IDE
DVD+/-RW +DL
Asus EN7900GT TOP 256MB
Huidige voeding 400Watt

Ik ben onzeker over me huidige voeding want dit is een onbekend merk type.En heb het gevoel dat hij momenteel nog op het randje mee kan draaien onstabiel dus.

Dus kunnen jullie mij vertellen welke voeding ik nodig ga hebben voor een 8800GTS 320MB?Die stabiel,sterk,en goedkoop is.

Mijn budget ligt rond de 60 euro.

Alvast bedankt ! :)

[ Voor 4% gewijzigd door robostrot88 op 29-10-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe voeding. Ik heb op dit moment een dual psu setup maar slechts 1 van die 2 voedingen is echt goed en die trekt het niet alleen. Ik wil gewoon naar 1 voeding toe met voldoende aansluitingen.
De specs waar de voeding voor gebruikt gaat worden:

Coolermaster Stacker kast met, 4x12cm fan en 2x8cm fan
Dual Intel Xeon 1.7ghz
6x 256mb pc800 RIMM
Er zit een of andere matrox g450 videokaart in
Adaptec 2610SA pci-x controller sata
Adaptec 29160 pci-x controller scsi
1x u320 10krpm scsi disk
1x u320 15krpm scsi disk
Een dat24 tapedrive
6x 500gb samsung sata disk

Ik zat zelf te denken aan de Thermaltake Thoughpower 750watt
Ook de Tagan TG700-U33 lijkt me wel wat
Mijn budget gaat tot 150 euro

Is 700watt veel te veel voor wat ik hier wil?
Ik wil in de toekomst wel uitbreiden naar nog een extra 2610SA controller
en wellicht nog wat 500gb schijfjes..12 connectors op sata is denk niet haalbaar..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

dj_vibri schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:14:
hey,

ik ben van plan om een nieuw systeempje aan te schaffen welke dag dagelijkse dingen moet doen zoals internetten, video's/muziek, office e.d. voor de vriendin en voor mij vooral vmware en enkele server toepassingen.

Volgend systeem had ik in gedacht:

Intel Core2Quad Q6600 (Processor) - Boxed
Corsair 4GB (2x(2x1GB)) DDR2 800 - PC2-6400 - CL4-4-4-12
500GB - SATA II - 7200 - 8.9ms (Samsung HD501LJ)
DVD+/-RW NEC AD-7170A 18X Multiwriter (AD-7170A)
Philips 19" Widescreen - 5ms!!! (190CW7CS)
Logitech Keyboard Deluxe 250 (Zwart)
Logitech S96 Wheelmouse (optisch/Zwart)
Intel DG965WH (moederbord)

en als voeding: Voeding (Tagan - TG400-u33 2-Force II) 400W

nu vroeg ik me af of dit TEVEEL is? ik heb al gelezen dat een Q6600 zeker geen 600W trekt en had dus gedacht aan 400W, rekening houdend met eventueel toevoegen van HD in de toekomst (aansluitingen SATA op voeding dus).

Alvast bedankt en als ik lager mag gaan met de voeding plz let me know, want wil het systeem onder de 1000€ houden :) (zit nu aan 996,95 incl. voeding).

Groeten,

dj vibri
Zonder overklok zal jouw systeem maar 170 watt nodig hebben. iervan zal er 10 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de cpu 30% over zodat hij op en fsb loopt van 400 Mhz (synchroon met geheugen) dan zal de complete computer 210 watt en 14 amperres nodig hebben. Met een extra HD is dit 220 watt en 15 amperres.

Een voeidng voor jouw systeem moet daarom ook minimaal 250 watt zijn en minmaal 17 amperres kunnen leveren op de 12 volt waarvan er minimaal 15 op één rail. Meer mag uiteraard ook, alleen kan dit zonde zijn van het geld.
Jouw voeindg kan 400 watt leveren waarvan er 32 amperres van d e12 volt kan komen met een max van 20 A per lijn. Jouw voeindg is dus ruim geschikt voor jouw systeem.

Mocht je echt geld willen besparen kun je ook kij kne naar bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower430, een 430 watt voeindg welke 29 amperres kan leveren en 40-45 euro kost. Nadeel is dat deze voeding geen PCI-e stekker heeft. Mocht je dus in de toekomst een leuke videokaart in jouw system zetten dan zul je gebruik moeten maken van verloopjes.

Conclusie: jouw voeindg is ruim voldoende. Mocht je niet van plan zijn om ooit een leuke videokaart in jouw systeem te zetten kun je een goedkopere voeindg overwegen.
robostrot88 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:56:
Hallo,

Ik ben van plan om binnekort een nieuwe videokaart te gaan halen voor mijn systeem. Het betreft de Asus 8800 GTS 320 MB. Mijn vraag is of mijn huidige voeding met de aanschaf van de nieuwe videokaart het goed gaat trekken.

Amd Anthlon 64 X2 4200+
Asus M2V
Corsair 2x1GB DDR2 667Mhz en 2x512MB DDR2 533Mhz
1x320GB SATA II 7200 / 1x40GB IDE
DVD+/-RW +DL
Asus EN7900GT TOP 256MB
Huidige voeding 400Watt

Ik ben onzeker over me huidige voeding want dit is een onbekend merk type.En heb het gevoel dat hij momenteel nog op het randje mee kan draaien onstabiel dus.

Dus kunnen jullie mij vertellen welke voeding ik nodig ga hebben voor een 8800GTS 320MB?Die stabiel,sterk,en goedkoop is.

Mijn budget ligt rond de 60 euro.

Alvast bedankt ! :)
Van jouw cpu zijn er meerdere versies, er zijn versies welke 65 watt en 90 watt nodig hebben. Ik ga van het ergste uit, namelij kdat jouw cpu 90 watt nodig heeft.

Zonder videokaart heeft jouw systeem 190 watt nodig. Hiervan zal er 12.5 amperres van de 12 volt moeten komen. De 7900GT heeft 50 watt nodig waarmee jouw huidige setup 240 watt en 15 amperres nodig heeft.
De 8800GTS heeft helaas geen 50 watt nodig, deze weigert met minder dan 110 wat niet te werken. Met deze kaart in jouw systeem zal de voeindg dus 300 watt moeten leveren en zal er 20 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg van minimaal 350 watt welke minimaal 24 amperres kan leveren is dan echt geen overbodige luxe.

Een geschikte voeding is bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower430, een 430 wat voeindg welke 29 amperres kan leveren en ongeveer 40-45 euro kost.

Als je je budget op kan rekken tot 65 euro kun je ook kijken nar de Antec NeoHE380, een 380 watt voeding met 28 amperres. Deze voeindg is modulair en fluisterstil en behoort toch wel tot één van de betere voedingen (de coolermaster is oko absoluut niet slecht alleen is de antec beter). Je betaalt er wel iets meer voor maar je krijgt er ook meer voor terug.

Behalve deze twee voeingen zijn vele andere ook geschikt zolang ze maar minimaal 350 watt zijn, minimaal 25 amperres op de 12 volt kunnen leveren en niet van een slecht merk zijn (sweex, qtec, xgear, trust, no name en al het andere onder de 30 euro)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:26:
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe voeding. Ik heb op dit moment een dual psu setup maar slechts 1 van die 2 voedingen is echt goed en die trekt het niet alleen. Ik wil gewoon naar 1 voeding toe met voldoende aansluitingen.
De specs waar de voeding voor gebruikt gaat worden:

Coolermaster Stacker kast met, 4x12cm fan en 2x8cm fan
Dual Intel Xeon 1.7ghz
6x 256mb pc800 RIMM
Er zit een of andere matrox g450 videokaart in
Adaptec 2610SA pci-x controller sata
Adaptec 29160 pci-x controller scsi
1x u320 10krpm scsi disk
1x u320 15krpm scsi disk
Een dat24 tapedrive
6x 500gb samsung sata disk

Ik zat zelf te denken aan de Thermaltake Thoughpower 750watt
Ook de Tagan TG700-U33 lijkt me wel wat
Mijn budget gaat tot 150 euro

Is 700watt veel te veel voor wat ik hier wil?
Ik wil in de toekomst wel uitbreiden naar nog een extra 2610SA controller
en wellicht nog wat 500gb schijfjes..12 connectors op sata is denk niet haalbaar..
Op moment zal jouw setup ongeveer 450 watt echt nodig hebben als maximum. Hiervan zal er ongeveer 30 amperres van de 12 volt moeten komen.Zet jij nog een controller in de computer samen met 6 extra HD's dan zal er 560 watt en 37 amperres nodig zijn. Een 650 watt voeindg met minimaal 41 amperres op de 12 volt is dan echt geen overbodige luxe. Mocht de computer altijd aanstaan dan is een voeindg met minimaal 45 amperres ook geen verkeerde keuze.

Een voeding met 12 sata aansluitingen vind je niet zomaar. Je kan echter met verloopjes en splitters werken (van één molex naar drie en van drie molexen naar drie sata)

De Zalman ZM750HP is een 750 watt voeindg welke 60 amperres kan leveren en 6 sata aansluiten heeft. De voeding is met 135 euro behoorlijk aan de prijs.
De Antec Neopower650 is een 650 watt voeding welke met 115 euro wel goedkoper is. Hij kan ongeveer 50 amperres leveren en heeft 4 sata aansluitingen.
De Tagan TG700 is trouwens oko geen slechte keuze. Deze kan totaal 56 amperres leveren en heeft 10 sata aansluitingen. De prijs van 125 euro moet ook te overzien zijn.

Je doet er wel erg handig aan om je schijven niet allemaal tegelijkertijd op te laten starten. Met jouw hoeveelheid schijven is een HD boot delay (of staggered startup) zeer aan te raden omdat je naders je voeding (te) zwaar kan belasten, en dat is alleen maar nadelig voor de stabiliteit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
theodouma schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:05:
[...]

Op moment zal jouw setup ongeveer 450 watt echt nodig hebben als maximum. Hiervan zal er ongeveer 30 amperres van de 12 volt moeten komen.Zet jij nog een controller in de computer samen met 6 extra HD's dan zal er 560 watt en 37 amperres nodig zijn. Een 650 watt voeindg met minimaal 41 amperres op de 12 volt is dan echt geen overbodige luxe. Mocht de computer altijd aanstaan dan is een voeindg met minimaal 45 amperres ook geen verkeerde keuze.

Een voeding met 12 sata aansluitingen vind je niet zomaar. Je kan echter met verloopjes en splitters werken (van één molex naar drie en van drie molexen naar drie sata)

De Zalman ZM750HP is een 750 watt voeindg welke 60 amperres kan leveren en 6 sata aansluiten heeft. De voeding is met 135 euro behoorlijk aan de prijs.
De Antec Neopower650 is een 650 watt voeding welke met 115 euro wel goedkoper is. Hij kan ongeveer 50 amperres leveren en heeft 4 sata aansluitingen.
De Tagan TG700 is trouwens oko geen slechte keuze. Deze kan totaal 56 amperres leveren en heeft 10 sata aansluitingen. De prijs van 125 euro moet ook te overzien zijn.

Je doet er wel erg handig aan om je schijven niet allemaal tegelijkertijd op te laten starten. Met jouw hoeveelheid schijven is een HD boot delay (of staggered startup) zeer aan te raden omdat je naders je voeding (te) zwaar kan belasten, en dat is alleen maar nadelig voor de stabiliteit.
Bedankt voor je reactie!
Mijn sata controller ondersteund gelukkig delayed boot en zo gaat het ook bij de scsi controllers, alles boot dus netjes op volgorde.
De server staat dag en nacht aan en gaat in principe nooit uit tenzij er een keer een drive uitknalt en hotspare niet werkt.

/edit sajburgers is mijn broer, dat je niet denk wat mot die kerel nou:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Nou die Corsair voeding gaat niet door, hij is niet te verkrijgen. Denk dat het beter is dat ik op zoek ga naar een andere.

Mijn systeem:
C2D E6850 (Gaat max worden oced, denk aan 4Ghz+)
4x1GB PC6400 Crucial Tracers op 2.2V
HD2900XT (Gaat ook, mbv de nieuwe voeding, worden overklokt)
PCI geluidskaart (Razer)
2 HD's sata 2 (500GB+250GB)
1 DVD-RW sata
PCI wireless kaartje
4 case fans (Antec 900)
Scynthe Infinity

Ik had dus die 650W van de TX serie van Corsair op het oog. Maar 650W is al meer dan genoeg, echter zijn de A op de 12V lijn(en) eerder van belang. Ik ben dus wel op zoek naar een stevige voeding, want ik ga flink overklokken zodra ik em heb.

Zalman 600HP is leuk, maar wel al een ouder model, geen 8 pins PCI-E. Wel modulair wat een must is voor mijn eisen. Graag ook die 8 pins PCI-E. Jammer dat er niet zo veel nieuwe voedingen zijn uitgebracht rond die categorie (wel 1000W enzo maarja, wat heb je daar aan). CF of SLI is nog niet van belang dus daar hoeft geen rekening mee te worden gehouden.

Is deze Corsair CMPSU-520HXEU miss voldoende? Niet al te duur en ook geen oud model.

[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 30-10-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

peakaboo >

Ik heb geen idee hoeveel Amperre voor jou setup nodig zal zijn indien overgeclocked, al denk ik dat de totale energievoorzienig niet boven de 400Watt gaat uitkomen wanneer hij overgeclocked is en alles stressed is.

http://www.seasonicusa.com/S12II.htm 17A over de 12V
http://www.seasonicusa.com/s12plus.htm 18A over de 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:52:
peakaboo >

Ik heb geen idee hoeveel Amperre voor jou setup nodig zal zijn indien overgeclocked, al denk ik dat de totale energievoorzienig niet boven de 400Watt gaat uitkomen wanneer hij overgeclocked is en alles stressed is.

http://www.seasonicusa.com/S12II.htm 17A over de 12V
http://www.seasonicusa.com/s12plus.htm 18A over de 12V
Thnx voor de links, Seasonics zijn erg goede voedingen (Die Corsairs worden ook door S-S gemaakt). Maar is 18A niet wat weinig? Een tijdje terug had ik een soortegelijk systeem (maar andere CPU etc) en daar kwam uit dat ik wel een voeding van 35-40A op de 12V nodig had, en idd dat 400W zou moeten voldoen.

Ik zie dat die S12 in de pricewatch staan, maar weet nu niet welke je bedoelt? Kun je daarvan een link geven. Heb er een paar gechecked, maar die voeding zijn wel allemaal al dik een jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hier hebben ze alle Seasonic voedingen inclusief de M serie (tot 700Watt) http://www.empc.nl/index....id=7&sub=&Cat=193&OldId=3

De S12 is de oude versie, die heb ik zelf. De S12-II is de opvolger en is nog wat efficienter en de kabels zijn mooi bij elkaar gebonden. Die 18A over de 12V lijn is wel een enkele lijn. Totaal kan hij 35A over de 12V lijnen leveren.

De M12 doet daar nog een schepje bovenop http://www.seasonicusa.com/m12.htm die levert tot 56A op de 12V lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Moet morgen een nieuwe voeding kopen, mn eigen begint heeft kuren en moet met spoed vervangen worden en op RMA.

DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
AMD Opteron 165 @2,7ghz/1,4 volt
2x1024mb CorsairXMS @2,8 volt
2x SATA Harddisk
Nvidia 7900GS 256mb DDR3 + Zalman V700cu (soon: 8800GT or GTS)
1x DVD brander
3x 120mm fan

Let me know! Wat moet het iig minimaal zijn, ook met oog op de 8800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
IK ga een nieuw systeem aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen twee kasten: een heeft een ingebouwde voeding, de andere (in mijn ogen mooiere kast) heeft een extra voeding nodig.
Het gaat om de Antec Sonata III of the Coolermaster CM 690. De Antec heeft 500 watt welke meer dan genoeg zouden moeten zijn (teveel?).

Overige systeem onderdelen:

Intel Core 2 Quad 6600
Club3D CGNX-G882DD (8800GT)
Asus PK5
GeIL GX22GB6400UDC (2x dus 4gb in totaal)
Samsung Spinpoint 500gb (3x Raid5)
Ik zal er ook nog een oud ZOLID TV kaartje in zetten en voorlopig een oud Creative Soundblaster kaartje (I know I know)...

Is de 500 watt in de Antec een overkill? Ook als ik wil overclocken?
Ik vind het belangrijk dat de de voeding stil is en moet niet veel meer dan 60 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

FokkeH schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:59:
Moet morgen een nieuwe voeding kopen, mn eigen begint heeft kuren en moet met spoed vervangen worden en op RMA.

DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
AMD Opteron 165 @2,7ghz/1,4 volt
2x1024mb CorsairXMS @2,8 volt
2x SATA Harddisk
Nvidia 7900GS 256mb DDR3 + Zalman V700cu (soon: 8800GT or GTS)
1x DVD brander
3x 120mm fan

Let me know! Wat moet het iig minimaal zijn, ook met oog op de 8800
Met de 8800GTS kom ik uit op 380 watt welke de voeindg moet leveren (die opteron met 50% OC welke zonder OC al 110 watt nodig hefet hakt er nogal zwaar in) Hiervan zal er 28 amperres moeten komen vanaf de 12 volt Een voeindg van minimaal 430 watt met 32 amperres op de 12 volt is dan wel een aanbevolen minimum.
Een voorbeeld is de Antec NeoHE430,deze kan 430 watt en 32 amperres leveren. Hij is met 70 euro niet één van de goedkoopste voeingen, echter is het weleen erg goede.

Behalve deze zijn uiteraard vele andere voeingen ook geschikt zolang ze maar minimaal 430 wattzijn en minimaal 32 amperers kunnen leverne op de 12 volt (meer mag altijd, minder is niet echt aan te raden)
DieRooie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:42:
IK ga een nieuw systeem aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen twee kasten: een heeft een ingebouwde voeding, de andere (in mijn ogen mooiere kast) heeft een extra voeding nodig.
Het gaat om de Antec Sonata III of the Coolermaster CM 690. De Antec heeft 500 watt welke meer dan genoeg zouden moeten zijn (teveel?).

Overige systeem onderdelen:

Intel Core 2 Quad 6600
Club3D CGNX-G882DD (8800GT)
Asus PK5
GeIL GX22GB6400UDC (2x dus 4gb in totaal)
Samsung Spinpoint 500gb (3x Raid5)
Ik zal er ook nog een oud ZOLID TV kaartje in zetten en voorlopig een oud Creative Soundblaster kaartje (I know I know)...

Is de 500 watt in de Antec een overkill? Ook als ik wil overclocken?
Ik vind het belangrijk dat de de voeding stil is en moet niet veel meer dan 60 euro kosten.
Een voeindg kan nooit te veel zijn. Als jij een auto heb met 1.000 PK en je geruikt hem alleen op een woonerf waar je 15 km/h kan dan heb je erg veel ongebruikte pk's. Je zal er nooit te veel hebben.. Met jouw voeindg ook, je kan nooit een te zware voeing hebben. het is wel zo dat een erg zware voeindg/automotor erg veel geld kost, en als je deze niet volledig gebruikt is het zonde van het geld.

Zonder overklok zal jouw systeem 310 watt nodig hebben ( ik ga er vanuit dat de 8800GT 110 watt nodig heeft, net zoals de 8800GTS. Klok jij de cpu over tot 3 Ghz en de videokaart 20% overklokt zal er totaal 390 watt maximaal vanuit de voeindg moeten komen. Hiervan zal er 28 amperres van de 12 volt moeten komen.
Een voeindg welke minimaal 32 amperres kan leveren en minimaal 440 watt is moet voldoende zijn.

In de Antec kast zit een EartWatt 500 voeding welke 34 amperres kan leveren. De voeindg is dus een erg goede keuze voor jouw systeem

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een te zware voeding kan wel degelijk een domme zet zijn naast dat hij in aanschaf teveel kost. Voedingen worden steeds efficienter en ik ben blij dat dit eindelijk gebeurt (ik dram er al jaren op). Wat ik tot nu toe heb gezien is dat de meeste voedingen bij 220V AC rond de 50% hun piek qua efficientheid bereiken. Daarna neemt het iets af... maar wanneer een voeding maar tot bv 20% nodig heeft dan zit de efficiency in een dal!
Dit ga je dus ook weer merken in jouw stroomrekening...

Kies dus gewoon een voeding die iets zwaarder is dan jouw systeem nodig heeft, maar kies geen achterlijke 1KW voedingen (dit is echt alleen maar marketing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
theodouma schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:34:
[...]

Met de 8800GTS kom ik uit op 380 watt welke de voeindg moet leveren (die opteron met 50% OC welke zonder OC al 110 watt nodig hefet hakt er nogal zwaar in) Hiervan zal er 28 amperres moeten komen vanaf de 12 volt Een voeindg van minimaal 430 watt met 32 amperres op de 12 volt is dan wel een aanbevolen minimum.
Een voorbeeld is de Antec NeoHE430,deze kan 430 watt en 32 amperres leveren. Hij is met 70 euro niet één van de goedkoopste voeingen, echter is het weleen erg goede.

Behalve deze zijn uiteraard vele andere voeingen ook geschikt zolang ze maar minimaal 430 wattzijn en minimaal 32 amperers kunnen leverne op de 12 volt (meer mag altijd, minder is niet echt aan te raden)
Dank voor je advies! Ik was zelf bang dat ik voor de 500 watt moet. Maar als ik nu op de prijzen van de computershops in de buurt kijk zie ik dat de verschillen onderling minimaal zijn. Ik denk dat ik voor de earthwatts 430 ga, deze is met 70 euro goed betaalbaar hier in de straat :) De NeoHE hebben we alleen de 500watt van en deze kost 93 euro. Opzich wel aantrekkelijk (onderling verschil is maar 23 euro en voeding is stiller en modulair en je doet er toch paar jaar mee). Hier om de hoek hebben ze de Nexus NX5000 - 500watter, hebben jullie daar ervaring mee? Ook niet modulair, maar schijnt ook wel kwalitatief goed te zijn, of is de NeoHE écht een klasse beter dan de Nexus.

Dank voor je hulp, ik koop in elk geval nooit meer een tweedehands voeding zonder bon :+

Edit: Laat maar, heb heel braaf de NeoHE 430 gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

n00bs schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:45:
Een te zware voeding kan wel degelijk een domme zet zijn naast dat hij in aanschaf teveel kost. Voedingen worden steeds efficienter en ik ben blij dat dit eindelijk gebeurt (ik dram er al jaren op). Wat ik tot nu toe heb gezien is dat de meeste voedingen bij 220V AC rond de 50% hun piek qua efficientheid bereiken. Daarna neemt het iets af... maar wanneer een voeding maar tot bv 20% nodig heeft dan zit de efficiency in een dal!
Dit ga je dus ook weer merken in jouw stroomrekening...

Kies dus gewoon een voeding die iets zwaarder is dan jouw systeem nodig heeft, maar kies geen achterlijke 1KW voedingen (dit is echt alleen maar marketing).
Je heb inderdaad gelijk, een voeding heeft het beste rendement als hij goed belast wordt.

Mijn opmerking van dat een voeding nooit te veel kan zijn sloeg ook op het feit dat een computer niet stuk kan gaan door een te zware voeding, een 1 KW voeidng voor een simpel systeem is dus niet schadelijk voor de computer (wel voor jouw bankrekening). Een voeindg welke te licht is voor een systeem kan wel voor problemen zorgen.

Die 1 KW voeding is inderdaad pure markering. Echter zijn er wel bepaalde systemen welke echt zo'n 1 KW voeding nodig hebben (quad crossfire met X2900XTX heeft alleen al 950 watt nodig voor alleen de videokaarten). Echter is het in zo'n geval veel goedkoper om ttwe of drie voedingen te gebruiken van 400-500 watt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Theodouma zou je nog even naar mijn stukje kunnen kijken aub? Jou advies is altijd handig!

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

theodouma schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:45:
[...]

Zonder overklok zal jouw systeem maar 170 watt nodig hebben. iervan zal er 10 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de cpu 30% over zodat hij op en fsb loopt van 400 Mhz (synchroon met geheugen) dan zal de complete computer 210 watt en 14 amperres nodig hebben. Met een extra HD is dit 220 watt en 15 amperres.

Een voeidng voor jouw systeem moet daarom ook minimaal 250 watt zijn en minmaal 17 amperres kunnen leveren op de 12 volt waarvan er minimaal 15 op één rail. Meer mag uiteraard ook, alleen kan dit zonde zijn van het geld.
Jouw voeindg kan 400 watt leveren waarvan er 32 amperres van d e12 volt kan komen met een max van 20 A per lijn. Jouw voeindg is dus ruim geschikt voor jouw systeem.

Mocht je echt geld willen besparen kun je ook kij kne naar bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower430, een 430 watt voeindg welke 29 amperres kan leveren en 40-45 euro kost. Nadeel is dat deze voeding geen PCI-e stekker heeft. Mocht je dus in de toekomst een leuke videokaart in jouw system zetten dan zul je gebruik moeten maken van verloopjes.

Conclusie: jouw voeindg is ruim voldoende. Mocht je niet van plan zijn om ooit een leuke videokaart in jouw systeem te zetten kun je een goedkopere voeindg overwegen.
bedankt voor je reactie theodourna en wat betreft overclocking denk ik niet dat ik dit zal doen (daar heb ik geen kaas van gegeten :) ) en wat betreft de videokaart denk ik niet dat ik deze snel zal "upgraden" ben niet zo een game fanaat :)

alvast bedankt voor je enorme hulp bij de keuze!!!

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

peakaboo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:02:
Theodouma zou je nog even naar mijn stukje kunnen kijken aub? Jou advies is altijd handig!

Bedankt alvast.
zal ik vanavond doen, ik heb daar nu even geen tijd voor (werk..)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een be quiet straight power 450watt dit kunnen trekken?

Amd x2 6400 non oc
MSI K9N SLI Platinum
4 keer 1gb ddr2 800
2 keer een 8800GT beetje oc'ed
1 sata dvdrw
1 ide dvdrom
1 ide hd
2 sata hd
creative xfi xtremegamer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier nog een pc staan met :

sempron 2400+ @ stock
xfx 5200 128 agp
2 hdd's ( 40 gig en 160 gig)
asrock k7vt4a+
1 dvd speler en 1 dvd brander ( brander gaat eruit)
1 floppy drive
2 x 256 mb nanya geheugen

nouw zit er een 300W voeding in die onder full load volgens de sticker 285Watt ken leveren .
zou dat genoeg zijn om de sempron naar 1,9 - 2,0 ghz te clocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou dat niet gaan? je hebt toch een virj normaal systeem en elke fatsoenlijke voeding is goed genoeg. Houd er rekening mee dat die Be Quiet voedingen ruim 12.5V geven op de 12V lijn. Lijkt mij niet helemaal lekker voor de hardware maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:14:
ik heb hier nog een pc staan met :

sempron 2400+ @ stock
xfx 5200 128 agp
2 hdd's ( 40 gig en 160 gig)
asrock k7vt4a+
1 dvd speler en 1 dvd brander ( brander gaat eruit)
1 floppy drive
2 x 256 mb nanya geheugen

nouw zit er een 300W voeding in die onder full load volgens de sticker 285Watt ken leveren .
zou dat genoeg zijn om de sempron naar 1,9 - 2,0 ghz te clocken ?
Dat zou ongeveer onvereenkomen met een paar watt mits je het voltage niet verhoogt. Oftewel: haal je DVD-fikker eraf en je speelt zowat quitte. :P

Over welk merk PSU hebben we het hier trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 31-10-2007 15:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

der staat geen merk op hoort bij de kast denk en heb ook geen flauw idee welk merk dat is .

staat op de zijkant wel zo'n rare wereldbol met van die dingen eromheen die een atoom ook heeft :P

http://www.alternate.nl/h...stingFrame&source2=needed

ongeveer deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:25:
der staat geen merk op hoort bij de kast denk en heb ook geen flauw idee welk merk dat is .

staat op de zijkant wel zo'n rare wereldbol met van die dingen eromheen die een atoom ook heeft :P

http://www.alternate.nl/h...stingFrame&source2=needed

ongeveer deze
Dat zijn elektronen in de wolk :P

Lijkt me dus dat je een Sweex PSU hebt.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Van Sweex wordt je niet blij. Je kan vanaf 40 Euro echt mooie kasten kopen zonder voeding. Trap er een Seasonic oid in en je hebt een mooi, stabiel en energiezuinig platform om op verder te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ik zou graag willen weten of ik op dit systeem een 250 watt voeding kan plaatsen

amd64 3700+

asus 6600gt pci-e

dvdrom asus

dvdwriter asus

1 hdd westerndigital 250gb

1 diskette station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:21:
hallo allemaal, ik zou graag willen weten of ik op dit systeem een 250 watt voeding kan plaatsen

amd64 3700+

asus 6600gt pci-e

dvdrom asus

dvdwriter asus

1 hdd westerndigital 250gb

1 diskette station
Die AMD zit rond de 90Watt , de 6600GT rond de 50Watt. Jouw mobo staat er niet bij? die verbruikt ook stroom ;) dus ik denk dat je als alles onder Load draait dat je wel richting de 200Watt gaat.
Theoretisch gezien dus geen probleem, echter vermeld je er niet bij om wat voor voeding gaat.

250Watt voedingen zijn meestal oude beestjes en ik snap niet waarom mensen "nieuwe" spullen op een oude voeding willen aansluiten? dat is hetzelfde als een hart van een 90 jarig persoon in het lichaam van een topathleet.

Mensen lijken ook keer op keer te vergeten dat een voeding erg belangrijk is, niet enkel voor de maximale te leveren stroom, maar ook de stabiliteit en veiligheid. Een slechte voeding kan erg makkelijk jouw hardware slopen, daarnaast zorgt een goedkope voeding voor een extreem hoge energierekening. Sommige pauper voedingen halen tussen de 20 en 50% efficiency, waardoor een systeem dan 200Watt nodig heeft, minimaal 400Watt uit het stopcontact trekt.

Misschien leuk als jouw ouders de energierekening mogen dokken, maar als je jezelf gezeik wilt besparen, sociaal tov jouw ouders en het milieu wilt zijn, investeer dan gewoon in een betaalbare goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn mobo is de asus a8ne

met 2gb geheugen

en de voeding is een aopen 250 watt heb ik nog liggen is niet lang gebruikt dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:30:
mijn mobo is de asus a8ne

met 2gb geheugen

en de voeding is een aopen 250 watt heb ik nog liggen is niet lang gebruikt dus vandaar
Gaat wel lukken. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:04:
Van Sweex wordt je niet blij. Je kan vanaf 40 Euro echt mooie kasten kopen zonder voeding. Trap er een Seasonic oid in en je hebt een mooi, stabiel en energiezuinig platform om op verder te bouwen.
geld verspilling ga al nieuwe setup kopen daarum gaat dvd brander er ook uit , alleen omdat sommige spellen tegenwoordig nogal traag gaan en WMP me pc laat laggen dacht ik eraan om tikje te ocen
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.