zou ik even in de faq zetten, want dit maakt juist exact duidelijk wat voor mij in ieder geval onduidelijk wascrisp schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 02:10:
In de regel:
- 'flauwe' grappen: 0 of -1 naar gelang relevantie of flauwheid
- misplaatste grappen: -1
- leuke en originele relevante spitsvondigheden: +1
- elke andere poging tot grappigheid die niet echt relevant is: 0
Dat staat er dus al feitelijk in.... De voorgaande reacties waren allemaal op basis van de FAQ inclusief de quote die van toepassing is.
When you only live once, try not to die?
Voordat de ModBot oneerlijk gaat werken bij deze post even opmerken dat voor de edit alleen de eerste regel er stond.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
tjah.... Ik denk niet dat iemand hier handmatig de bodbot kan tegenhouden, hoogstens enige consequenties terugdraaien.
Hoe kan iemand dit, kennelijk na de edit, anders zou de edit er niet zijn, ooit een +2 modden?
edit: zelfde voor een van de reacties daarop
edit: zelfde voor een van de reacties daarop
[ Voor 26% gewijzigd door Arne op 10-10-2007 00:45 ]
Beide hebben (had al gedaan) van mij een -1 gekregen. Voor de edit zou ik nog voor een 0 gekozen hebben voor de 1e.
Edit:
Dit geen 0 waard?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2230049
Dacht dat dit het foute moderatie topic was.
Edit:
Dit geen 0 waard?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2230049
Dacht dat dit het foute moderatie topic was.
[ Voor 42% gewijzigd door Kixtart op 10-10-2007 09:54 ]
☻/
/▌
/ \
Foutje
Wrong button

[ Voor 148% gewijzigd door Kixtart op 10-10-2007 12:41 ]
☻/
/▌
/ \
ow, ik dus ook
sry... (alhoewel het best verdedigbaar is om een post die geen verkeerde score heeft maar waar wel een echte mismodder bezig is hier te melden, denk ik)

sry... (alhoewel het best verdedigbaar is om een post die geen verkeerde score heeft maar waar wel een echte mismodder bezig is hier te melden, denk ik)
Hoi,
Ik kwam hier terecht omdat ik de mededeling kreeg dat mijn moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat ik teveel afweek van het gemiddelde.
Nou modereer ik alweer een goed aantal jaartjes en ik dacht daar redelijk fair en consequent in te zijn. Vandaar dat ik me afvroeg wat ik "fout" heb gedaan (om de vraag alvast voor te zijn, ik heb niet expres lopen onder- of overwaarderen om het gemiddelde bij te sturen).
Ik kwam hier terecht omdat ik de mededeling kreeg dat mijn moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat ik teveel afweek van het gemiddelde.
Nou modereer ik alweer een goed aantal jaartjes en ik dacht daar redelijk fair en consequent in te zijn. Vandaar dat ik me afvroeg wat ik "fout" heb gedaan (om de vraag alvast voor te zijn, ik heb niet expres lopen onder- of overwaarderen om het gemiddelde bij te sturen).
Ik heb je moderaties een beetje doorgenomen. Ze zijn genereus, maar ik vraag me af of dat in jouw geval een foutief iets is. Er staan bv dingen op +2 louter vanwege een behulpzame link, anderen zetten dat dan op +1.
Ikzelf zie niet zoveel verkeerd staan qua moderaties (19 stuks is wel weinig voor een goede meting). Ik zal eens vragen of de boel weer aan mag.
Ikzelf zie niet zoveel verkeerd staan qua moderaties (19 stuks is wel weinig voor een goede meting). Ik zal eens vragen of de boel weer aan mag.
Hoe krijg ik mijn modstatus weer actief?
Ik doe het niet erg veel, moet er aan wennen het meteen te doen als ik reacties lees, want dat doe ik dus wel.
Dat ik nu tot 13-11 moet wachten vind ik een beetje raar, want mijn mods waren gewoon goed imo.
Ja ik ben niet van de EHworst, maar dat maakt mijn mening niet minder waardevol.
om het kort te maken
Ik doe het niet erg veel, moet er aan wennen het meteen te doen als ik reacties lees, want dat doe ik dus wel.
Dat ik nu tot 13-11 moet wachten vind ik een beetje raar, want mijn mods waren gewoon goed imo.
Ja ik ben niet van de EHworst, maar dat maakt mijn mening niet minder waardevol.
om het kort te maken
Nukezone FTW
Eenheidsworst of niet, wat was je aan het denken toen je de volgende reacties een +2 toekende?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235298
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2234743
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206681
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2199014
Modereren gaat niet op mening maar op inhoud. Welke mening die inhoud verder heeft zal ons worst wezen.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235298
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2234743
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206681
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2199014
Modereren gaat niet op mening maar op inhoud. Welke mening die inhoud verder heeft zal ons worst wezen.
Dat zijn prima moderaties!
1e is een beetje cru gestelt maar de poster heeft cker een sterk punt. (Patriot act/aziatische firewall id)
Laatste is een basic. Dat soort dingen haal je zo uit je moederbord handleiding, en staat cker ook 3mil keer in het forum uitgelegt. Niettemin weten erg veel mensen het niet. toegegeven behulpzaam maar geen +2 waard
1e is een beetje cru gestelt maar de poster heeft cker een sterk punt. (Patriot act/aziatische firewall id)
Laatste is een basic. Dat soort dingen haal je zo uit je moederbord handleiding, en staat cker ook 3mil keer in het forum uitgelegt. Niettemin weten erg veel mensen het niet. toegegeven behulpzaam maar geen +2 waard

[ Voor 13% gewijzigd door Powrskin op 15-10-2007 19:49 ]
Nukezone FTW
Van die vier is er geen enkele een +2 waard... de tweede is misschien een +1 waard (net, met de hakken over de sloot), maar de anderen toch echt niet meer dan een 0.
Als je die een +2 geeft en denkt dat dat een goede moderatie is, vraag ik me af of je de moderatie-faq wel hebt gelezen?
Als je die een +2 geeft en denkt dat dat een goede moderatie is, vraag ik me af of je de moderatie-faq wel hebt gelezen?
Virussen? Scan ze hier!
@reinouts: * done *
@Powrskin, je moderatiemogelijkheden kan je zelf na een maand weer activeren. Met jouw moderatie-visie zie ik graag dat je eerst een maandje meeleest/meepraat hier op TMF.
@Powrskin, je moderatiemogelijkheden kan je zelf na een maand weer activeren. Met jouw moderatie-visie zie ik graag dat je eerst een maandje meeleest/meepraat hier op TMF.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dank.botoo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:06:
@reinouts: * done *
[ Voor 5% gewijzigd door reinouts op 16-10-2007 10:01 ]
Mijn visie wordt echt niet verandert door hier mee te lezen, maar zal het in de gaten houden.
Heb niet echt die moderatie faq gelezen. Zag wel iets staan van uitmuntende inhoud is +2 en flame = -1
Ik heb die mods gegeven op basis van de ontwikkeling van de discussie.
Moet er wel om denken dat ik teveel offtopic geen te hoge waarde toedicht al zijn ze inhoudelijk wel erg informatief.
Ook ga ik teveel uit van voorkennis zo ook in de vb mods die van mij zijn gegeven.
Bv de ps3 vreet 120w+ met dvd spelen een dvdspeler doet onder 20W, dus is de ps3 een zeer slechte dvd/blueray speler imo.
Nukezone FTW
Je hebt nog genoeg tijd iig. Laat maar, flauwe grapPowrskin schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:43:
nou zeg
Mijn visie wordt echt niet verandert door hier mee te lezen, maar zal het in de gaten houden.

Lees deze dan eerst eens goed door. Het mis-mod topic geeft ook nog veel informatie wat goede en slechte mods zijn.Heb niet echt die moderatie faq gelezen. Zag wel iets staan van uitmuntende inhoud is +2 en flame = -1
Soms is het lastig om niet subjectief te modden (omdat jij er al wat van weet), maar bij veel posts is het erg duidelijk welke score ze behoren te hebben (zie modfaq)Ik heb die mods gegeven op basis van de ontwikkeling van de discussie.
Moet er wel om denken dat ik teveel offtopic geen te hoge waarde toedicht al zijn ze inhoudelijk wel erg informatief.
Ook ga ik teveel uit van voorkennis zo ook in de vb mods die van mij zijn gegeven.
Bv de ps3 vreet 120w+ met dvd spelen een dvdspeler doet onder 20W, dus is de ps3 een zeer slechte dvd/blueray speler imo.
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 16-10-2007 14:59 ]
☻/
/▌
/ \
De FAQ (alleen de 2e pagina dan)
Als dat al te veel werk is, zou je ook niet mogen klagen wanneer de bot jouw moderaties niet mag.
Verder is het heel leuk dat jij de PS een slechte mediaspeler vind, maar echt onderbouwd is het niet he
. Soms doen een bron en wat getalletjes wonderen, maar dan nog zou het een +1 zijn. Het voegt niet echt veel toe namelijk. (die reactie kan best gemist worden)
Als dat al te veel werk is, zou je ook niet mogen klagen wanneer de bot jouw moderaties niet mag.
Verder is het heel leuk dat jij de PS een slechte mediaspeler vind, maar echt onderbouwd is het niet he
Hoi,
Ik probeerde net mijn Moderator optie te activeren, maar dan krijg ik dit:
Vanwege voor jou bekende redenen ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.
Waarom is dat?
Ik heb maar 1 of 2x een rating achtergelaten en dat was nog op de ouwe layout.
Snap niet dat ik me modrechten niet meer kan activeren
En de redenen zijn mij ook niet bekend nee
Ik probeerde net mijn Moderator optie te activeren, maar dan krijg ik dit:
Vanwege voor jou bekende redenen ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.
Waarom is dat?
Ik heb maar 1 of 2x een rating achtergelaten en dat was nog op de ouwe layout.
Snap niet dat ik me modrechten niet meer kan activeren
En de redenen zijn mij ook niet bekend nee
[ Voor 5% gewijzigd door NordicBlue op 17-10-2007 22:37 ]
Je hebt de afgelopen maand niet gemodereerd? Volgens mijn archief niet iig. De modbot schakelt passieve users uiteindelijk uit aangezien er toch weinig activiteit is. Het bevreemd mij een beetje dat je dan wel de gang naar dit topic wil maken.
Volgens mij kan je nieuw aanvragen (maar ik kan mij vergissen en dan moet je een maand wachten) doch ik betwijfel of dat nut zal hebben.
Volgens mij kan je nieuw aanvragen (maar ik kan mij vergissen en dan moet je een maand wachten) doch ik betwijfel of dat nut zal hebben.
Ik snap je reactie niet helemaal eceinascidin. Hij wilt nu gewoon beginnen met modereren, maar het lukt niet door 'jou bekende redenen'. Hij geeft aan dat hij gemod heeft in de oude layout, dat heeft dan toch niks te maken met het nut hebben van modereren bij deze user.
Het kan zijn dat in de oude layout de moderatie handmatig is uitgezet, omdat het een hele slechte moderatie was. Deze rechten moeten dan ook weer handmatig aangezet worden door botoo (of iemand anders). Even wachten op een reactie van hem of even een email/DM sturen.
Het kan zijn dat in de oude layout de moderatie handmatig is uitgezet, omdat het een hele slechte moderatie was. Deze rechten moeten dan ook weer handmatig aangezet worden door botoo (of iemand anders). Even wachten op een reactie van hem of even een email/DM sturen.
☻/
/▌
/ \
NordicBlue: jouw moderatiemogelijkeden zijn handmatig uitgezet omdat je nogal verkeerd modereerde. Als je wilt en als je de Mod-FAQ er als leidraad bij wilt houden dan kan ik ze wel weer aanzetten, maar je moet er wel rekening mee houden dat modden objectief dient te gebeuren en niet op basis van 'dat vind ik ook! (of juist niet)!.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zet ze maar weer aan dan als je wilt, kan me zelf niet meer herinneren wanneer ik dat gedaan zou moeten hebbenbotoo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:59:
NordicBlue: jouw moderatiemogelijkeden zijn handmatig uitgezet omdat je nogal verkeerd modereerde. Als je wilt en als je de Mod-FAQ er als leidraad bij wilt houden dan kan ik ze wel weer aanzetten, maar je moet er wel rekening mee houden dat modden objectief dient te gebeuren en niet op basis van 'dat vind ik ook! (of juist niet)!.
Zal de FAQ er even naastleggen en dan lekker aan de slag gaan

Je kan jezelf -als het goed is- nu zelf activeren NordicBlue
.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Tnxbotoo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:47:
Je kan jezelf -als het goed is- nu zelf activeren NordicBlue.
Ik ga er vanuit dat ik hier goed zit inzake http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Ik snap de berekening niet:
Ik heb hetzelfde als de "Expert" gemod. De score staat nu op +1. Waarom heb ik dan toch een afwijking?
Ik snap de berekening niet:
Datum | Reactie | Score | Expert | Moderatie | Afwijking |
07-10-2007 | 'bl0m5t3r' in Regering en veroordeelde reageren op Riaa-uitspr... | 1 | 1 | 2 | +1 |
Ik heb hetzelfde als de "Expert" gemod. De score staat nu op +1. Waarom heb ik dan toch een afwijking?
Je leest verkeerd. De reactie is op 1 geeindigd, experts vonden het 1 waard, en jij geeft 2. Dus een afwijking van een punt (+1).
[ Voor 16% gewijzigd door Ids Lupo op 19-10-2007 13:10 ]
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
Ok, thanks.Ids Lupo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:09:
Je leest verkeerd. De reactie is op 1 geeindigd, experts vonden het 1 waard, en jij geeft 2. Dus een afwijking van een punt (+1).
@Joop_: je modrechten zijn handmatig uitgezet omdat je slechts één ker gemodereerd had en daarmee een afwijking van 2.81 genereerde. De behoefte om te modereren lijkt zeer laag en gezien de grote afwijking ook niet bijzonder zinvol.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Wat heb ik misdaan? Mijn modrechten zijn me hardhandig afgepakt en ik moet m'n vingers een maand koest houden. Nou weet ik dat ik laatste tijd misschien niet zoveel meer mod, maar het lijkt me dat ik misschien een 'verkeerde' mod heb gedaan of zo? 
Tell me!
Tell me!
Moet je hier eens kijken, wanneer je daar ziet dat je heel anders hebt gemodereerd dan de anderen, moet je je eens afvragen of jij wel volgens de modfaq hebt gewerkt.
Een veel voorkomende fout is dat mensen een reactie beoordelen of ze het er mee eens zijn of niet, terwijl de bedoeling is dat je kijkt of de reactie inhoudelijk OK is. Als je het niet met iemand eens bent moet je dat in een reactie op hem melden en hem niet simpelweg omlaag modden, zoals op veel plekken wel gewoon kan (en je dus mss ook wel gewend bent).
Een veel voorkomende fout is dat mensen een reactie beoordelen of ze het er mee eens zijn of niet, terwijl de bedoeling is dat je kijkt of de reactie inhoudelijk OK is. Als je het niet met iemand eens bent moet je dat in een reactie op hem melden en hem niet simpelweg omlaag modden, zoals op veel plekken wel gewoon kan (en je dus mss ook wel gewend bent).
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Ik dacht dat de modBot ervoor zorgde dat slechte moderators een maand lang niet meer konden modereren, maar blijkbaar worden je modrechten je dus al na één slechte moderatie _levenslang_ ontnomen.
Logisch ...
Logisch ...
botoo zegt toch niet dat je je modrechten niet terug kunt krijgen? Hij geeft slechts de reden aan waarom ze uitgezet zijn.
Wanneer heb je die moderatie gedaan dan?Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:10:
Ik dacht dat de modBot ervoor zorgde dat slechte moderators een maand lang niet meer konden modereren, maar blijkbaar worden je modrechten je dus al na één slechte moderatie _levenslang_ ontnomen.
Logisch ...
Verder vind ik het op zich niet eens gek als je het weer moet vragen, in plaats van dat ze automatisch terugkomen, als je een moderatie met bijna de hoogst mogelijke afwijking maakt, en voor de rest eigenlijk niet modt (wtf, dt).
Verwijderd
Ik kan iig al maanden lang niet meer modereren. De bewuste moderatie herinner ik mij helemaal niet meer.TheZeroorez schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:24:
[...]
Wanneer heb je die moderatie gedaan dan?
Verder vind ik het op zich niet eens gek als je het weer moet vragen, in plaats van dat ze automatisch terugkomen, als je een moderatie met bijna de hoogst mogelijke afwijking maakt, en voor de rest eigenlijk niet modt (wtf, dt).
Bij deze vraag ik dus vriendelijk of ik mijn modrechten terug zou kunnen krijgen.
Woohoo! Ik ben geüpgraded naar Expert
Hmmm, de modbot heeft mij uitgeschakeld.
Kort gezegd komt het door deze thread : redactieblog: Wat in week 42 het nieuws niet haalde
Ik heb daar - zoals het volgens de modfaq hoort - vrijwel alles op 0 gemod (Lees ook hier : eamelink in "Moderaties reacties op grap crew"), wat mij voor vrijwel elke post een afwijking van 1 oplevert
Zou iemand daar naar willen kijken?
Kort gezegd komt het door deze thread : redactieblog: Wat in week 42 het nieuws niet haalde
Ik heb daar - zoals het volgens de modfaq hoort - vrijwel alles op 0 gemod (Lees ook hier : eamelink in "Moderaties reacties op grap crew"), wat mij voor vrijwel elke post een afwijking van 1 oplevert
Ik heb ze allemaal naar -1 gedaan vanaf +/- 5minuten nadat de eerste persoon dit had gepost. Daarna zijn ze allemaal dubbelposts/irriterend (en offtopic) voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 12:51 ]
☻/
/▌
/ \
Ik heb ze ook bijna allemaal naar -1 gemod, PcDealer in "Het kleine-mismoderatietopic deel III"eamelink schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:49:
Hmmm, de modbot heeft mij uitgeschakeld.
Zie ook
wildhagen in "Moderaties reacties op grap crew"
RoD in "Moderaties reacties op grap crew"
RoD in "Moderaties reacties op grap crew"
Misschien wil een FP mod je wel helpen.
FP mods kunnen niet veelPcDealer schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:08:
[...]
...knip...
Misschien wil een FP mod je wel helpen.
volgens mij is botoo de enige die dit kan regelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 13:19 ]
☻/
/▌
/ \
@Joop_ : je kunt je modmogelijkheden zelf weer activeren.
@ eamelink: ik duik er in
[edit]
Wmb zijn storende dubbelposts -1 waardig, maar als je dat naar 0 waardeerd (en daar is dicussie over mogelijk) zou het iig geen ontheffing van modmogelijkheden op moeten leveren.
@ eamelink: ik duik er in
[edit]
Wmb zijn storende dubbelposts -1 waardig, maar als je dat naar 0 waardeerd (en daar is dicussie over mogelijk) zou het iig geen ontheffing van modmogelijkheden op moeten leveren.
[ Voor 51% gewijzigd door botoo op 22-10-2007 13:32 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik hoor hier de laatste tijd met enige regelmaat dat het oude moderatiesyteem zoveel beter zou zijn geweest. Nu was ik laatst op zoek naar een linkje ter "bewijs" van een van mijn posts, toen ik dit artikel tegen kwam.
Het is toch al een aardige tijd geleden dat ik dit soort rare moderaties tegen ben gekomen. Iets dat voor mij alleen bevestigd dat "de goede oude tijd" over het oude moderatie systeem ongeveer gelijk staat als de algemeen vaak gehoorde goede oude tijd: Het was niet beter, maar we willen graag geloven dat het beter was.
Het is toch al een aardige tijd geleden dat ik dit soort rare moderaties tegen ben gekomen. Iets dat voor mij alleen bevestigd dat "de goede oude tijd" over het oude moderatie systeem ongeveer gelijk staat als de algemeen vaak gehoorde goede oude tijd: Het was niet beter, maar we willen graag geloven dat het beter was.
Verwijderd
Mwah, vroeger hadden we meer niveaus, en modereerden we al gauw wat hoger. Nu met die strenge modbot en de neutrale 0 gaat alles wat niet duidelijk een gouden post is richting de 0.
Ik weet dat het toen tot +4 ging. Ik vraag me af of een +2 in het oude systeem nu ook een +2 is geworden, maar al zou dat het geval zijn. Dan ga ik er vanuit dat een +2 vroeger nu minimaal een +1 is, wat neerkomt op een +1 voor:
Ook dat kan je niet echt ideaal noemen lijkt me zo.OMG dat is me nogal een waslijst met klachten....
Als Intel idd schuldig blijkt te zijn, wat moet de boete dan wel niet zijn? Is er nog geen schadevergoeding geeist?
Verwijderd
Volgens mij was het:
+4/+3 ==> +2
+2 ==> +1
+1/0 ==> 0
-1 ==> -1
Ik denk dat de redenatie voor die post dus was: het is niet zinloos, dus het kan hoger dan een +1. Als je 10 niveaus hebt ga je bij normale posts ook niet onder de 6.
+4/+3 ==> +2
+2 ==> +1
+1/0 ==> 0
-1 ==> -1
Ik denk dat de redenatie voor die post dus was: het is niet zinloos, dus het kan hoger dan een +1. Als je 10 niveaus hebt ga je bij normale posts ook niet onder de 6.
Hij staat op +2 he 
samen met:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1335693
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1335630
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1335676
etc.
Het lijkt me verder niet bijzonder nuttig om alle "mismods" af te gaan, maar een blik op het genoemde topic herinnert mij er iig wel weer aan dat het oude modsysteem verre van ideaal was.
Wat dat betreft werkt het nieuwe systeem toch een stuk beter.
samen met:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1335693
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1335630
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1335676
etc.
Het lijkt me verder niet bijzonder nuttig om alle "mismods" af te gaan, maar een blik op het genoemde topic herinnert mij er iig wel weer aan dat het oude modsysteem verre van ideaal was.
Wat dat betreft werkt het nieuwe systeem toch een stuk beter.
Verwijderd
Mja, 'k denk 't ook hoor.
De vraag is natuurlijk of het door het technische systeem komt, of door de strengere handhaving en de nieuwe moderators die in TMF rondhangen. Ik heb het idee dat de serieuze modforce aanzienlijk is gegroeid sinds de hervormingen.
Mijn modrechten zijn uitgezet (al een tijdje geleden), maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom...
Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT
Waarschijnlijk kan je het zelf nog na gaan: http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Als je handmatig disabled bent voordat de nieuwe moderatie er was, moet je botoo even roepen
(of hier wachten op reactie van hem)
Als je handmatig disabled bent voordat de nieuwe moderatie er was, moet je botoo even roepen
[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 24-10-2007 09:41 ]
☻/
/▌
/ \
@DaWit: jouw modmogelijkheden zijn idd handmatig uitgezet omdat je een aantal heel verkeerde moderaties had gedaan. Nu is dat gebeurd voor de nieuwe faq, dus als jij die doorleest en dan nog steeds wil modden dan wil ik ze wel weer aanzetten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb de nieuwe FAQ grondig doorgelezen en zal me gedragen. Dank alvast voor het weer aanzetten, botoo.
Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT
^^ je kan het imiddels zelf weer activeren, Happy modding
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik plaats weinig reacties en modereer niet heel veel maar ben wel al jaren trouwe bezoeker van T.net. Ik vind het nieuwe modsysteem *minder* presteren dan het oude. Het slaagt in het beperken van fanboy berichten maar schiet voor de rest zijn doel voorbij:
* Er wordt teveel 0 gemod. Als ik kijk naar mijn reacties, dan had ik met overal 0 te zetten nog modrechten! We modden toch voornamelijk omdat we een reactie goed of slecht vinden? Waarom modden we met zijn allen als er uiteindelijk 0 komt te staan. Ik mod alleen als ik me niet kan vinden in de score die er staat. Dit ondermijnt mijn score van de modbot (score wijkt 0.81 af van gemiddelde).
Bvb deze: dat is toch een oerdomme reactie die nergens op slaat!
* Grappige reacties worden veel meer ondergewaardeerd als vroeger, hetgeen ik heel spijtig vind. Ik modereer grappig op +1, terwijl er vaak -1 als eindresultaat komt.
Bvb deze: is een reactie op "ik heb een zware pc." Ok, ik was in een goede bui en vond dit grappig
maar krijgt van de experts -0,3!
* Vroeger kwam je inderdaad soms teveel +4 tegen maar nu wordt er veel te weinig +2 gemod. Zelfs topics met veel reacties moeten het vaak stellen zonder +2. Het wordt teveel een grijze bedoening.
Anderzijds heb ik ook niet te klagen. Als ik sommige blogs lees, zonder ook maar enige vorm van moderatie, dan ben ik best blij met de manier van werken bij t.net, ook de huidige
* Er wordt teveel 0 gemod. Als ik kijk naar mijn reacties, dan had ik met overal 0 te zetten nog modrechten! We modden toch voornamelijk omdat we een reactie goed of slecht vinden? Waarom modden we met zijn allen als er uiteindelijk 0 komt te staan. Ik mod alleen als ik me niet kan vinden in de score die er staat. Dit ondermijnt mijn score van de modbot (score wijkt 0.81 af van gemiddelde).
Bvb deze: dat is toch een oerdomme reactie die nergens op slaat!
* Grappige reacties worden veel meer ondergewaardeerd als vroeger, hetgeen ik heel spijtig vind. Ik modereer grappig op +1, terwijl er vaak -1 als eindresultaat komt.
Bvb deze: is een reactie op "ik heb een zware pc." Ok, ik was in een goede bui en vond dit grappig
* Vroeger kwam je inderdaad soms teveel +4 tegen maar nu wordt er veel te weinig +2 gemod. Zelfs topics met veel reacties moeten het vaak stellen zonder +2. Het wordt teveel een grijze bedoening.
Anderzijds heb ik ook niet te klagen. Als ik sommige blogs lees, zonder ook maar enige vorm van moderatie, dan ben ik best blij met de manier van werken bij t.net, ook de huidige
0 is het standaardniveau voor reacties. Dat hier veel reacties op belanden is logisch. Alleen reacties die er positief uitspringen of juist negatief, belanden hoger of lager. Zo is het ook bedoeld.brommer schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:39:
Ik plaats weinig reacties en modereer niet heel veel maar ben wel al jaren trouwe bezoeker van T.net. Ik vind het nieuwe modsysteem *minder* presteren dan het oude. Het slaagt in het beperken van fanboy berichten maar schiet voor de rest zijn doel voorbij:
Beetje te zwaar voor -1. Ook onschuldige onzinnige posts verdienen een 0.Bvb deze: dat is toch een oerdomme reactie die nergens op slaat!
Het niveau van de meeste grappen beperkt zich tot een flauwe oneliner. Die reacties hebben simpelweg geen meerwaarde. Maar als je voorbeelden hebt..?* Grappige reacties worden veel meer ondergewaardeerd als vroeger, hetgeen ik heel spijtig vind. Ik modereer grappig op +1, terwijl er vaak -1 als eindresultaat komt.
Geen grap die een meerwaarde heeft. Een 0 lijkt me een prima score.Bvb deze: is een reactie op "ik heb een zware pc." Ok, ik was in een goede bui en vond dit grappigmaar krijgt van de experts -0,3!
Daar zijn al discussies over. Kijk maar eens rond in TMF* Vroeger kwam je inderdaad soms teveel +4 tegen maar nu wordt er veel te weinig +2 gemod. Zelfs topics met veel reacties moeten het vaak stellen zonder +2. Het wordt teveel een grijze bedoening.
Ik ben een aantal van je moderaties eens langsgelopen brommer en ook al neig je wat naar rigoreus modden het is verdedigbar en zeker niet 'fout' gemod. Doordat je niet bijzonder veel mod vist de modbot je er uit maar ik heb je modmogelijkheden weer aangezet.
Het commentaar wat RoD^^ aandraagt is wel van toepassing op jouw moderaties maar er kan een verschil van mening zijn en als dat verdedigbaar is dan zorgen we er voor dat die ruimte er is
.
Het commentaar wat RoD^^ aandraagt is wel van toepassing op jouw moderaties maar er kan een verschil van mening zijn en als dat verdedigbaar is dan zorgen we er voor dat die ruimte er is
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vorige maand was ik mijn mod rechten kwijt omdat ik mijn mening liet doorschemeren in mijn mod activiteiten.
Heb dit topic nu een tijd gevolgd en begrijp dat dit niet de bedoeling is maar dat je objectief moet modden en niet teveel mag afwijken van de powermodders.
Nu staat er een topic over kinderporno op de frontpage, ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat kinderporno verwerpelijk is.
Nu brengt iemand een stelling in die bijdraagt aan de discussie en veel reacties op roept: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2257183
Maar wat gebeurt er: iedereen is het oneens en mod met -1.
Technisch gezien onterecht naar mijn mening.
Zo zie je maar we blijven mensen.
edit: Sorry voor de flauwe post. Maar ik blijf het wel eens met veel posters hier dat het jammer is dat de mod status niet meer kan aangeven wat je van een reactie vind.
Heb dit topic nu een tijd gevolgd en begrijp dat dit niet de bedoeling is maar dat je objectief moet modden en niet teveel mag afwijken van de powermodders.
Nu staat er een topic over kinderporno op de frontpage, ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat kinderporno verwerpelijk is.
Nu brengt iemand een stelling in die bijdraagt aan de discussie en veel reacties op roept: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2257183
Zo zie je maar we blijven mensen.
edit: Sorry voor de flauwe post. Maar ik blijf het wel eens met veel posters hier dat het jammer is dat de mod status niet meer kan aangeven wat je van een reactie vind.
[ Voor 11% gewijzigd door bastiaank op 25-10-2007 11:21 ]
Als hij zijn post iets netter opgezet had, dan had ik met je mee kunnen gaan. Zo staat ie bij mij op -1
Ik heb inderdaad ook wel het idee dat het niveau +1 meer waarde heeft gekregen dan oorspronkelijk de bedoeling was, waardoor +1 al niet vaak bereikt wordt en +2 zo goed als onhaalbaar is. Aan de andere kant ga je in een thread die al heel veel reacties heeft waar dezelfde informatie veelvuldig wordt gerecycled vanzelf wat zuiniger zijn met +1's omdat een post weinig meerwaarde meer heeft als dezelfde informatie al meerdere malen gemeld is.brommer schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:39:
Het nieuwe systeem is wel effectief gebleken in het bestrijden van fanboymoderaties.
Ik was 1 van de eerste die dat met een -1 waardeerde en ik wil dat wel verklaren.bastiaank schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:12:
./.
Maar ik blijf het wel eens met veel posters hier dat het jammer is dat de mod status niet meer kan aangeven wat je van een reactie vind.
De reactie draagt niets bij en is niet meer dan een rant. Het feit dat ik het persoonlijk wel eens ben met zijn opmerking maakt de reactie niet meer waard, het is en blijft een rant en op inhoud is 'ie daarom niet meer waard dan -1.
./.
Je kan ook zonder modstatus aangeven wat je van een reactie vind door er (ontopic) op te reageren. Modden is _geen_ manier om je eensch/oneensch te ventileren. Dat je mogelijk daardoor je modrechten kwijt bent geraakt is niet meer dan terecht.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hoe zwaar weegt nu precies een 'loze' +2?
Ik neem als voorbeeld:
+2 Uitmuntend 1
+1 Meerwaarde 14
0 Neutraal 29
-1 Ongewenst 63
Gemiddeld 0.4
Al ruim 50% van de moderatie geeft hem een -1, dan nog een ruime 25% een 0. Maar door die beetjes +1 en 1 enkele +2 blijft deze op 0 staan? Post inhoudelijk was niet meer dan een lompe trol met een 'leuk bedoeld' extra grapje.
Verder, ik vond mijzelf altijd redelijk modereren, buiten 3 grote afwijkingen op de 15 (1 eerder post niet gezien, een edit en 'onzin' krijgt toch een +1) wordt nu 31 dagen mijn mod-rechten ontzegt. Vind ik geen probleem, maar nu vroeg ik mij af:
-nep-modden: ga gewoon lekker de huidige status ook zo modden, je zit altijd perfect. Dit is toch zware onbalans? Iemand mag toch een -1/+1 afwijken kunnen geven zonder zijn mod rechten mogelijk te verliezen?
-edits: Iemand post een troll, geef ik -1. Echter gaat flink editen, opeens een +2. Zit je dan met je -3 afwijking. Hoeverre weegt dit mee?
Ik vond het gewoon leuk, steentje bijdragen op wat mod werk en de replies op nieuws beetje schoonhouden. Maar 1 volle maand ontzegging terwijl ik nog niet eens 1 maand bezig ben, met zulke 'hijgende' regeltjes in je nek heb ik er erg weinig zin meer in al wordt 1 december mijn rechten terug gegeven.
Ik neem als voorbeeld:
+2 Uitmuntend 1
+1 Meerwaarde 14
0 Neutraal 29
-1 Ongewenst 63
Gemiddeld 0.4
Al ruim 50% van de moderatie geeft hem een -1, dan nog een ruime 25% een 0. Maar door die beetjes +1 en 1 enkele +2 blijft deze op 0 staan? Post inhoudelijk was niet meer dan een lompe trol met een 'leuk bedoeld' extra grapje.
Verder, ik vond mijzelf altijd redelijk modereren, buiten 3 grote afwijkingen op de 15 (1 eerder post niet gezien, een edit en 'onzin' krijgt toch een +1) wordt nu 31 dagen mijn mod-rechten ontzegt. Vind ik geen probleem, maar nu vroeg ik mij af:
-nep-modden: ga gewoon lekker de huidige status ook zo modden, je zit altijd perfect. Dit is toch zware onbalans? Iemand mag toch een -1/+1 afwijken kunnen geven zonder zijn mod rechten mogelijk te verliezen?
-edits: Iemand post een troll, geef ik -1. Echter gaat flink editen, opeens een +2. Zit je dan met je -3 afwijking. Hoeverre weegt dit mee?
Ik vond het gewoon leuk, steentje bijdragen op wat mod werk en de replies op nieuws beetje schoonhouden. Maar 1 volle maand ontzegging terwijl ik nog niet eens 1 maand bezig ben, met zulke 'hijgende' regeltjes in je nek heb ik er erg weinig zin meer in al wordt 1 december mijn rechten terug gegeven.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Afwijkingen worden afgewogen a.d.h.v. expert en pro/powermod moderaties. Dus die ene +2 heeft helemaal geen invloed. Ik denk dat het gemiddelde van de experts wel in de buurt van -1 ligt (moet je even in je performance kijken).SinergyX schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:38:
Hoe zwaar weegt nu precies een 'loze' +2?
Ik neem als voorbeeld:
+2 Uitmuntend 1
+1 Meerwaarde 14
0 Neutraal 29
-1 Ongewenst 63
Gemiddeld 0.4
Als normale moderator mag je 2 op de 3 reacties een afwijking hebben van +1 voordat je je rechten kwijtraakt. Dat vind ik eigenlijk nog eens niet zo streng (als je alleen maar mismods rechtzet wordt het lastiger, want dan heb je vaker afwijkingen. In dit geval zou je meer moeten modereren of als je inactief gezet wordt, even moeten laten evalueren door Botoo)Verder, ik vond mijzelf altijd redelijk modereren, buiten 3 grote afwijkingen op de 15 (1 eerder post niet gezien, een edit en 'onzin' krijgt toch een +1) wordt nu 31 dagen mijn mod-rechten ontzegt. Vind ik geen probleem, maar nu vroeg ik mij af:
Dit weegt volledig mee, maar meestal zijn er toch een aantal mensen die voor de edit ook hebben gemod en zou het geen 3 punten afwijking worden (het zou natuurlijk wel kunnen)-edits: Iemand post een troll, geef ik -1. Echter gaat flink editen, opeens een +2. Zit je dan met je -3 afwijking. Hoeverre weegt dit mee?
Botoo zal heus wel even kijken, succesIk vond het gewoon leuk, steentje bijdragen op wat mod werk en de replies op nieuws beetje schoonhouden. Maar 1 volle maand ontzegging terwijl ik nog niet eens 1 maand bezig ben, met zulke 'hijgende' regeltjes in je nek heb ik er erg weinig zin meer in al wordt 1 december mijn rechten terug gegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 01-11-2007 09:58 ]
☻/
/▌
/ \
Editen van een post blijft een probleem... maar -3 afwijking is wel heel veel 
De bedoeling van het modsysteem is dat met hele draadjes mod, wanneer je dit niet doet heb je al snel een afwijking idd. De 1x+2 die je noemde (geen telling voor mod-performance, wel voor score post) heeft al een redelijke invloed op de eindscore. Om te voorkomen dat deze daardoor alsnog boven de -1* uitkomt, is het de bedoeling dat je ook -1 mod terweil hij hier al op staat.
*) het juiste niveau bij deze post imho (meen hem nog te herinneren)
De bedoeling van het modsysteem is dat met hele draadjes mod, wanneer je dit niet doet heb je al snel een afwijking idd. De 1x+2 die je noemde (geen telling voor mod-performance, wel voor score post) heeft al een redelijke invloed op de eindscore. Om te voorkomen dat deze daardoor alsnog boven de -1* uitkomt, is het de bedoeling dat je ook -1 mod terweil hij hier al op staat.
*) het juiste niveau bij deze post imho (meen hem nog te herinneren)
[ Voor 14% gewijzigd door Arne op 01-11-2007 10:17 ]
@Sinergyx: je hebt erg weinig moderaties gedaan in de laatste maand, daar zal de schoen wringen. Met uitsluitend modden op onjuiste scores loop je idd een risico dat je afwijking te groot word. Zwak puntje binnen het systeem maar als je wilt modden zal je er domweg wat actiever mee om moeten gaan.
Als je bang bent dat iemand z'n reactie edit en jouw -1 naar een +1 veranderd, dan kan je het best je lijkst met moderaties zo nu en dan langslopen om te zien waar er een grote afwijking is.
Je mod-mogelijkheden staan weer aan
.
Als je bang bent dat iemand z'n reactie edit en jouw -1 naar een +1 veranderd, dan kan je het best je lijkst met moderaties zo nu en dan langslopen om te zien waar er een grote afwijking is.
Je mod-mogelijkheden staan weer aan
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ok had eerst zo iets als barst maar, als je een "fout"? maakt word je er meteen uit geknikkerd.
Maar heb nu na een tijdje hoewel het nieuwe systeem een stuk beter is zo iets van soms kan er toch echt beter ge mod worden en wil ik weer een poging wagen
Hoewel ik nooit extreme moderator ben geweest gaf ik hier en daar wel eens een plusje waar ik dacht daar zit toch wel wat in wat hij/zij zegt.
Als ik het goed lees vinden andere tweakers wat ik zeg toch best interessant daar ik in de top 0.5% zit met mijn waardering en een hoge karma heb dan 199.000 van de 199.740 gebruikers van tweakers.net
(en zou waarschijnlijk nog hoger zijn geweest als ik geen dysorthografie had)
Vind ik het toch raar dat mijn mod status werd ontnomen

Originele post:
Word ik sins ik een paar keer het nieuwe systeem heb gebruikt meteen uitgesloten er van.
Geen waarschuwing niks je word er gewoon uit geknikkerd.
Terwijl ik naar mijn "eigen mening" niet blind zomaar iemand zomaar een +2 geef en een -1 een geef ik al zelden omdat ik van mening ben dat ook al ben ik jet niet eens met een andermans mening hij we gemeld hoort te worden en als ik het er echt niet mee eens ben ik er inhoudelijk op in ga in plaats van naar beneden moden.
Mijn Persolijke mening vind ik dan ook dat een mod systeem die gebruikers zo makkelijk uitsluit niet echt een verbetering van het oude systeem is
En wist dat ze laag zouden eindigen van daar de +2.
(geen troll bedoelt maar is gewoon wat ik denk)
.
Maar heb nu na een tijdje hoewel het nieuwe systeem een stuk beter is zo iets van soms kan er toch echt beter ge mod worden en wil ik weer een poging wagen
Hoewel ik nooit extreme moderator ben geweest gaf ik hier en daar wel eens een plusje waar ik dacht daar zit toch wel wat in wat hij/zij zegt.
Als ik het goed lees vinden andere tweakers wat ik zeg toch best interessant daar ik in de top 0.5% zit met mijn waardering en een hoge karma heb dan 199.000 van de 199.740 gebruikers van tweakers.net

Originele post:
Ok ik snap het niet meer, ben iemand die altijd voor en beter mod systeem heeft gevraagd vanwegen de fanboy mod's.Vanwege een te grote afwijking van de door jou uitgevoerde moderaties zijn je moderatiemogelijkheden uitgezet.
Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden.
Word ik sins ik een paar keer het nieuwe systeem heb gebruikt meteen uitgesloten er van.
Terwijl ik naar mijn "eigen mening" niet blind zomaar iemand zomaar een +2 geef en een -1 een geef ik al zelden omdat ik van mening ben dat ook al ben ik jet niet eens met een andermans mening hij we gemeld hoort te worden en als ik het er echt niet mee eens ben ik er inhoudelijk op in ga in plaats van naar beneden moden.
Mijn Persolijke mening vind ik dan ook dat een mod systeem die gebruikers zo makkelijk uitsluit niet echt een verbetering van het oude systeem is
Ik vond ze heel grappig als Doctor Who fan, dacht dat op T.net een eigen mening mocht hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:07:
[...]
Je moderaties zijn al voor invoeren van de modbot handmatig uitgezet. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat je opviel vanwege deze moderaties:
+2: uitmuntende inhoud
Verwijderd in 'nieuws: Eerste bewapende robots op patrouille in Irak'
MeMoRy in 'nieuws: Eerste bewapende robots op patrouille in Irak'
Hey sorry heb een eigen mening, en hoewel ik het vaak genoeg niet eens ben met anderen, maar er is wel altijd over nagedacht wat ik zeg!De overige moderaties zijn minder extreem, maar ook niet altijd in de richting. Wellicht dat de betreffende FPM ook even kan kijken, want je moderatiemogelijkheden zijn bij handmatig uitzetten definitief, en wellicht kan dat er nu de modbot er is af.
Ik zou wel even kijken naar de moderatieFAQ, want de +2 scores hierboven zijn niet volgens richtlijnen te noemen.
.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Ehm, je geeft de maximale score voor een flauw grapje.. Is dat 'een plusje', voor 'iets waar ik iets in dacht te zien'?player-x schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:06:
Relevantie 0,0.Als ik het goed lees vinden andere tweakers wat ik zeg toch best interessant daar ik in de top 0.5% zit met mijn waardering en een hoge karma heb dan 199.000 van de 199.740 gebruikers van tweakers.net
[afbeelding]
Zelfs zonder FAQ kun je al zien dat enkel +2 en -1 geven niet kan, er staan namelijk de tags 'uitmuntend' en 'ongewenst' bij. Daartussen zit ook nog iets.Terwijl ik naar mijn "eigen mening" niet blind zomaar iemand zomaar een +2 geef en een -1 een geef ik al zelden omdat ik van mening ben dat ook al ben ik jet niet eens met een andermans mening hij we gemeld hoort te worden en als ik het er echt niet mee eens ben ik er inhoudelijk op in ga in plaats van naar beneden moden.
Da's precies wat je fout doet. Ten eerste zijn grapjes 0 waard, of in het uiterste geval +1, ten tweede hoor je een beetje objectief ergens naar te kijken voordat je modereert. Het gaat niet om jouw mening, maar om wat het toevoegd aan het artikel.Ik vond ze heel grappig als Doctor Who fan, dacht dat op T.net een eigen mening mocht hebben
[...]
Hey sorry heb een eigen mening, en hoewel ik het vaak genoeg niet eens ben met anderen is er wel altijd over nagedacht wat ik zeg!
Het heeft dan ook niets met mening te maken maar met herkennen van kwaliteit. Iets wat dan pas 101393 keer is gezegd.
Maar wat is je punt nu precies? Je wilt blijkbaar weer kunnen modden maar datgene waarmee je aantoont dat je daarvoor geschikt bent is niet het ophalen van een serie rant, een bortklopperij vanwege #726 en enkele daadwerkelijk beroerde replies die je onterecht op +2 wenste. Vooral met dat laatste is het gebrek aan je moderatorschap eigenlijk niet verkeerd. Dus wat zou nu de motivatie jouwerzijds zijn om weer te mogen modden?
Maar wat is je punt nu precies? Je wilt blijkbaar weer kunnen modden maar datgene waarmee je aantoont dat je daarvoor geschikt bent is niet het ophalen van een serie rant, een bortklopperij vanwege #726 en enkele daadwerkelijk beroerde replies die je onterecht op +2 wenste. Vooral met dat laatste is het gebrek aan je moderatorschap eigenlijk niet verkeerd. Dus wat zou nu de motivatie jouwerzijds zijn om weer te mogen modden?
Achter dit "flauwe grapje" zit meer diepgang dan blijkbaar de meeste tweakers zien.TheZeroorez schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:12:
Ehm, je geeft de maximale score voor een flauw grapje.. Is dat 'een plusje', voor 'iets waar ik iets in dacht te zien'?
Door een vergelijk te maken met de "evil" Darlecs word een vergelijk gemaakt met als we de menselijke factor uit oorlog halen we eigenlijk dezelfde kant op gaan als de Darlecs
en dat dat nooit mag gebeuren zeker in oorlog, oorlog mag nooit een Nintendo spelletje worden!
Of vinden jullie van wel ?
Dehnus: zegt het het perfect in zijn reactie en ziet de lol en het serieuze er bijde van in.
Dat is iets suggestief maar als iemand hoog gewaardeerde post plaatst is mijn mening dat hij het ook kan herkennen "maar dat is mijn eigen mening"Relevantie 0,0.
Zie eerste reactie hier bovenZelfs zonder FAQ kun je al zien dat enkel +2 en -1 geven niet kan, er staan namelijk de tags 'uitmuntend' en 'ongewenst' bij. Daartussen zit ook nog iets.
Weer, zie eerste reactie hier bovenDa's precies wat je fout doet. Ten eerste zijn grapjes 0 waard, of in het uiterste geval +1, ten tweede hoor je een beetje objectief ergens naar te kijken voordat je modereert. Het gaat niet om jouw mening, maar om wat het toevoegd aan het artikel.
Ben van meening dat ik best wel instaat ben om kwalietijd over het algemeen te herkennen.ecteinascidin schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:12:
Het heeft dan ook niets met mening te maken maar met herkennen van kwaliteit. Iets wat dan pas 101393 keer is gezegd.
Ik neem niks blind aan maar probeer altijd alles op zijn waarde te schaten
ecteinascidin heb wel vaker met je gedicuseerd ben het soms met je eens en soms niet.Maar wat is je punt nu precies? Je wilt blijkbaar weer kunnen modden maar datgene waarmee je aantoont dat je daarvoor geschikt bent is niet het ophalen van een serie rant, een bortklopperij vanwege #726 en enkele daadwerkelijk beroerde replies die je onterecht op +2 wenste. Vooral met dat laatste is het gebrek aan je moderatorschap eigenlijk niet verkeerd. Dus wat zou nu de motivatie jouwerzijds zijn om weer te mogen modden?
Mijn argument staat hier boven en ben het dus uitdrukkelijk niet met je eens.
Ik kan de humor van dingen in zien die meer diepgang hebben dan op het eerste gezicht zelfs als het niet zo door die mensen bedoeld is.
Je kan het er mee eens zijn of niet MAAR ik vond de reactie op zijn minst een 0 maar eigenlijk een +1 of zelfs een +2 waard
Maar hey als je denkt dat ik niet goed genoeg ben om te modden laat je het uit staan, maar ik ga niet bedelen om te mogen modden (wederom geen troll of rant bedoeld maar een mening)
[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 06-11-2007 00:31 ]
Alles er boven ga ik maar sowieso niet op in, aangezien dit imho niets met het modsysteem te maken heeft. (je meld zelf al dat er heel vaak fout word gemodereert, dus wat zegt een reactiescore dan?)player-x schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:06:
[...]
Ik vond ze heel grappig als Doctor Who fan, dacht dat op T.net een eigen mening mocht hebben.
[...]
Hey sorry heb een eigen mening, en hoewel ik het vaak genoeg niet eens ben met anderen, maar er is wel altijd over nagedacht wat ik zeg!
.
Je meld dat je een score een +2 gaf omdat je wist dat ze laag zouden eindigen. Je geeft dus een +2 om te compenseren. Dit is volgend de modfaq geheel niet de bedoeling, zoals al heel vaak hier is aangegeven.
Vervolgens ga je verder met dat je een eigen mening hebt. Dit is heel mooi voor het maken van een goede post, maar om te modereren is het de bedoeling dat je dit dus juist niet adhv je eigen mening doet. Dit is dan ook meteen de reden dat je gemiddelde reactiescore er compleet niet toe doet.
Het is jouw mening dat hij zou denken dat jij te dom zou zijn om te modereren? waar haal je dat vandaan? Volgens mij wordt er hoogstens gemeld dat je je best er niet voor doet om te modereren zoals het bedoelt is. Waarbij je duidelijk compleet geen zin hebt om de FAQ te lezen danwel toe te passen maar wel wil (mening)modden.Maar hey als je denkt dat ik te dom ben om te modden laat je het lekker uit staan ik ga niet bedelen als je denkt dat ik goed genoeg ben (wederom geen troll of rant bedoeld maar een mening)
offtopic:
overigens heb ik liever dat oorlog een nintendo-spelletje wod dan dat er duizenden doden vallen
(portie interpretatie)
overigens heb ik liever dat oorlog een nintendo-spelletje wod dan dat er duizenden doden vallen
[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 06-11-2007 00:13 ]
Nee, je wordt er niet "uitgeknikkerd", je wordt tijdelijk op inactief gezet en je kan je op een later tijdstip weer activeren.player-x schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:06:
[...]
Ok ik snap het niet meer, ben iemand die altijd voor en beter mod systeem heeft gevraagd vanwegen de fanboy mod's.
Zo is het modsysteem niet bedoelt; dat is "overcompensatie" en dat is simpelweg niet wenselijk.[...]
Ik vond ze heel grappig als Doctor Who fan, dacht dat op T.net een eigen mening mocht hebben.
Je mening kan je kwijt door zelf een reactie te posten, het moderatie-systeem is bedoelt om relevantie tov het artikel aan te geven.[...]
Hey sorry heb een eigen mening, en hoewel ik het vaak genoeg niet eens ben met anderen, maar er is wel altijd over nagedacht wat ik zeg!
.
Intentionally left blank
Volgens mij is hij er wel degelijk "uitgeknikkerd". Aangezien in één van zijn quotes gemeld wordt dat zijn rechten handmatig zijn uitgezet. Nu heb ik natuurlijk niet de mogelijkheid dit na te kijken en jij waarschijnlijk wel, so correct me if I'm wrong.
Je hebt gelijk; zijn laatste moderaties zijn van 3 augustus j.l. en dat was waarschijnlijk naar aanleiding van de +2's op MeMoRy in 'nieuws: Eerste bewapende robots op patrouille in Irak' en Verwijderd in 'nieuws: Eerste bewapende robots op patrouille in Irak'arne schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:20:
Volgens mij is hij er wel degelijk "uitgeknikkerd". Aangezien in één van zijn quotes gemeld wordt dat zijn rechten handmatig zijn uitgezet. Nu heb ik natuurlijk niet de mogelijkheid dit na te kijken en jij waarschijnlijk wel, so correct me if I'm wrong.
Voor de rest zie ik toch een afwijking van gemiddeld bijna (+/-) 1 per moderatie.
Intentionally left blank
Geen probleem me als het om iets tijdelijks gaat, maar je zou na een tijdje je rechten weer terug horen krijgen, (auto)waarschuwing mailtje en max 1 of 2x per jaar daar na permanent.crisp schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:14:
Nee, je wordt er niet "uitgeknikkerd", je wordt tijdelijk op inactief gezet en je kan je op een later tijdstip weer activeren.
Ben het daar (in het algemeen) ook totaal me eensZo is het modsysteem niet bedoelt; dat is "overcompensatie" en dat is simpelweg niet wenselijk.
Dat is ook iets dat ik eigenlijk in het algemeen altijd doe of als ik een andere mening heb als een andere bericht poster.Je mening kan je kwijt door zelf een reactie te posten, het moderatie-systeem is bedoelt om relevantie tov het artikel aan te geven.
Dus als je niet presies in de pas loopt mag je niet modden ?crisp schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:42:
Voor de rest zie ik toch een afwijking van gemiddeld bijna (+/-) 1 per moderatie.
Ben van meening een eigen meening te hebben juist een groot goed is.
Ik weet niet of je het kan zien maar mijn meeste mods zijn 95% +1 geweest van mensen die voor zich zelf dachten en vaak ook nog op reacties waar ik het persoonlijk niet eens me was maar toch meerwaarde vond hebben.
Vaak ook omdat de opvolgende soms "zeer" goede reacties er toen nog door verborgen werden.
imho is dat juist wat van een goede moderator word verwacht?
[ Voor 7% gewijzigd door player-x op 06-11-2007 00:55 ]
Ik ben devver en niet iemand die op dit punt het beleid bepaalt, dus het eventueel weer aanzetten van je mod-mogelijkheden laat ik over aan de FPA's...player-x schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:44:
[...]
Geen probleem me als het om iets tijdelijks gaat, maar je zou na een tijdje je rechten weer terug horen krijgen, (auto)waarschuwing mailtje en max 1 of 2x per jaar daar na permanent.
[...]
Ben het daar (in het algemeen) ook totaal me eens
[...]
Dat is ook iets dat ik eigenlijk in het algemeen altijd doe of als ik een andere mening heb als een andere bericht poster.
Een /mening/ kan je verkondigen in een (tegen)reactie; moderatie gaat om een (subjectieve) beoordeling of een reactie op een artikel iets toevoegt of niet.player-x schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:50:
[...]
Dus als je niet presies in de pas loopt mag je niet modden ?
Ben van meening een eigen meening te hebben juist een groot goed is.
Ik kan daar slecht een oordeel over vellen aangezien je gehele mod-historie slechts 19 moderaties beslaat... Afgezien van de laatste twee +2's zal een deel van de afwijkingen best te verdedigen zijn, maar daarvoor telt ook dat juist alleen 'tegenmodden' (dus modden op reacties waarvan je vind dat ze verkeerd staan) potentieel gevaarlijk is. Je zou er goed aan doen daarnaast ook staande moderaties te bevestigen.Ik weet niet of je het kan zien maar mijn meeste mods zijn +1 geweest van mensen die voor zich zelf dachten en vaak ook nog op reacties waar ik het persoonlijk niet eens me was maar toch meerwaarde vond hebben.
Wij verwachten van een goede moderator dat hij/zij objectief een waarde-oordeel kan doen over een reactie.imho is dat juist wat van een goede moderator word verwacht?
[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 06-11-2007 01:06 ]
Intentionally left blank
Voor jezelf denk en is heel leuk, onderbouwen is een tweede.
Nu telt dit natuurlijk voor het nieuwe modsysteem. Ik ga er dan ook vanuit dat de reden dat je moderatierechten zijn uitgezet te maken heeft met posts in het nieuwe systeem. De +2 posts om precies te zijn.
Zie ook (nogmaals) de modfaq en mijn eerdere post.
edit: overigens krijg je, precies zoals je voorstelt, normaal je rechten na een maand ook weer terug (een maand als waarschuwing dus). Dit telt echter niet wanneer ze handmatig uit zijn geschakelt.
edit2: De enige mening die bij modereren feitelijk telt is of een reactie naar jouw mening volgens de FAQ wel of niet aan een niveau voldoet. Dit hangt af van het feit of een post (naar jouw mening) wel of niet goed onderbouwd is. Een post met "exterminate... exterminate... exterminate..." valt bij mij niet onder iets dat je niet mag missen, sterker nog, onder de mislukte grap danwel first-post danwel reacties zonder enige toegevoegde waarde danwel een kreet van een paar woorden waar niemand (op 1 persoon na dan) op zit te wachten. Allemaal -1 dus volgens de FAQ.
Nu telt dit natuurlijk voor het nieuwe modsysteem. Ik ga er dan ook vanuit dat de reden dat je moderatierechten zijn uitgezet te maken heeft met posts in het nieuwe systeem. De +2 posts om precies te zijn.
Zie ook (nogmaals) de modfaq en mijn eerdere post.
edit: overigens krijg je, precies zoals je voorstelt, normaal je rechten na een maand ook weer terug (een maand als waarschuwing dus). Dit telt echter niet wanneer ze handmatig uit zijn geschakelt.
edit2: De enige mening die bij modereren feitelijk telt is of een reactie naar jouw mening volgens de FAQ wel of niet aan een niveau voldoet. Dit hangt af van het feit of een post (naar jouw mening) wel of niet goed onderbouwd is. Een post met "exterminate... exterminate... exterminate..." valt bij mij niet onder iets dat je niet mag missen, sterker nog, onder de mislukte grap danwel first-post danwel reacties zonder enige toegevoegde waarde danwel een kreet van een paar woorden waar niemand (op 1 persoon na dan) op zit te wachten. Allemaal -1 dus volgens de FAQ.
[ Voor 48% gewijzigd door Arne op 06-11-2007 09:02 ]
Met een eigen mening bedoel ik dat nadenk,crisp schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:55:
Een /mening/ kan je verkondigen in een (tegen)reactie; moderatie gaat om een (subjectieve) beoordeling of een reactie op een artikel iets toevoegt of niet.
Dat wil niet zeggen dat ik iets naar beneden mod omdat ik het er niet mee eens ben.
Of helemaal omhoog omdat het ook mijn mening is.
[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 06-11-2007 01:41 ]
@player-x: enkele voorbeelden waarom ik jouw mod-mogelijkheden handmatig heb uitgezet. Ik ben van mening dat je volstrekt naast de mod-faq modereert en zelfs zonder faq is dit duidelijk mismodden.
Verwijderd in 'nieuws: 'Onderdelen iPhone kosten 200 dollar''
Alledrie door jou met +2 gemod terwijl dat op geen enkele manier verdedigbaar is.
Verwijderd in 'nieuws: 'Onderdelen iPhone kosten 200 dollar''
Alledrie door jou met +2 gemod terwijl dat op geen enkele manier verdedigbaar is.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Inderdaad. Die laatste reactie bijvoorbeeld:
Mag jij me uitleggen, zonder je mening over een post te geven, waarom deze een +2 waard is wegens uitmuntende inhoud en dus door iedereen gelezen zou moeten worden. Ik kan het me best voorstellen dat je dit een aardige post vindt, het is namelijk een mening die door velen gedeeld wordt. Maar de meerwaarde voor de thread is gewoon 0.
Ik denk dat je het modereren van reacties anders moet bekijken
Je wilt toch niet serieus beweren dat dit een uitmuntende reactie is die zoveel extra informatie verschaft dat deze door niemand gemist mag worden?Heh, wat mensen al niet over hebben voor zo'n telefoontje...
Ik neem aan dat hij kan bellen?
Want dat kan die van mij ook
Dit stukje is voor niemand interessant om te lezen. Loze kreet.Heh, wat mensen al niet over hebben voor zo'n telefoontje...
Dit is een flauw grapje dat ontzettend afgezaagd is in dergelijke threads.Ik neem aan dat hij kan bellen?
Want dat kan die van mij ook
Mag jij me uitleggen, zonder je mening over een post te geven, waarom deze een +2 waard is wegens uitmuntende inhoud en dus door iedereen gelezen zou moeten worden. Ik kan het me best voorstellen dat je dit een aardige post vindt, het is namelijk een mening die door velen gedeeld wordt. Maar de meerwaarde voor de thread is gewoon 0.
Ik denk dat je het modereren van reacties anders moet bekijken
Scheelt t weer dat ie iig zelf kennelijk nog een redelijke post kan schrijven
Met de derde kan ik niet anders als met je eens zijn,botoo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:02:
Maar die andere twee kan ik zeker wel verdedigen zo als ik hier boven heb gedaan.
Maar alles was nieuw toen en was nog steeds aan het oude systeem gewend.
En vind dat regels en beslissingen niet de eerste keer resolute horen te zijn
Maar zie de ernst niet in van zulke kleine foutjes tegen over iemand die een +1 geeft voor bv een bericht met de regel "M$ zijn klootzaken en ongelofelijke zaken vullers" waar ik het misschien wel eens mee kan zijn, maar niet vind dat het een +1 waard is
(en iedereen zou toch moeten weten dat dat een feit is)
Het is makkelijk iemand die misschien niet helemaal met je eens is uit te zonderen.
Het is heel makkelijk als je in een macht positie zit als FP moderator om iemand uit te sluiten omdat hij dingen doet op een andere manier
En je moet je altijd af vragen, ok het is niet mijn manier maar werkt het wel of niet?
Ben zelf voorman/supervisor offshore en ben zelf ook wel eens in die valkuil gestapt met beoordelen van mensen waar ik leiding over heb, en is moeilijk om je zelf er op te betrappen
Zeg niet dat je fout zit en je beslissing is misschien wel goed als de FP verantwoordelijke,
Alleen denk ik persoonlijk wel anders over imho.
Zo als ik al zij ga hier niet smeken om weer te mogen modden je geeft me de rechten of niet.
Als je niet geeft word ik niet boos of zo,
Alleen ga ik me zelf te raden of ik als redelijk actieve bericht submitter en react poster, een minder actief bijdrage ga leveren omdat T-net mij blijkbaar mijn bijdrage niet zo waardeert zo als ik T-net als gebruiker altijd heb gewaardeerd.
Ik zeg niet zomaar nee hoor player-x. Wat ik wel graag zie is dat mensen zelf kritisch naar hun eigen mod-gedrag gaan kijken en de faq leidraad daarbij in acht willen nemen, en ik hou graag de communicatie op gang zodat we allemaal bewuster met modden bezig gaan/blijven (ik hou mezelf ook regelmatig een spiegeltje voor).
Ik zet 'uit' weer af, als het goed is kan je het nu zelf weer activeren. En bedankt voor je uitleg/discussie
. Ik weet dat je er beslist de moeite voor doet om mee te werken aan de site en ik weet ook dat dat extra moeilijk is vanwege je dysorthografie, en je mag er van uit gaan dat dit beslist gewaardeerd word
.
Ik zet 'uit' weer af, als het goed is kan je het nu zelf weer activeren. En bedankt voor je uitleg/discussie

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Doordat ik ook net geconfronteerd ben met een "uitsluiting" voor een maand, kom ik voor het eerst hier op dit draadje. Ook ik ben door de gewenning aan het oude systeem overgegaan tot overcompensatie bij bepaalde posts (grapjes over Prince), gewoon omdat ik het niet eens kon zijn met de -1 waardering die er op dat moment aan gegeven was. En zoals zo velen doen, geen moderatie gegeven met waarderingen waar ik het mee eens was (OK, luiheid!) Inmiddels de nodige FAQ's en andere zaken gelezen en een stuk wijzer geworden. Volgens de FAQ die ik net gelezen heb, heb ik mij schuldig gemaakt aan strategisch stemmen. Ik had bij de grapjes over Prince maximaal +1 mogen geven en niet +2 zoals ik gedaan heb. (Ik pleit schuldig, mea culpa.)
Mijn conclusie is dat het moderatiesysteem de moderator vereist om heel veel posts te modereren en bijvoorkeur gelijkluidend aan 'de massa'. Teveel afwijkingen van de gemiddelde mening, gecombineerd met weinig moderaties en 'hoppeta, je moet je mond verder houden'; de ModBot is onverbiddelijk. Nadeel van dit systeem is dat door de eerste moderatie van een post in feite de trend wordt neergelegd, met als gevolg dat een post te hoog of te laag kan worden gewaardeerd, ondanks dat het aantal waarderingen omlaag is gebracht. Hoewel het ModBot systeem ten dele bedoeld is om strategisch stemmen te voorkomen, wordt dat hiermee nog steeds niet gerealiseerd. Mits de moderator maar een bepaald aantal posts gelijkluidend beoordeeld als de massa, is er nog geen vuiltje aan de lucht. (Ongetwijfeld zullen deze dingen al vaker gezegd zijn, gezien de lengte van dit draadje
.)
Kijk gaarne nog eens kritisch of het terecht is dat de moderatierechten tijdelijk zijn ingetrokken.
Als dat niet zo is, dan wil ik ze graag terug. Maar is het daarentegen wel terecht, trek dan de moderatierechten maar permanent in. In dat geval is het beter als ik ook niet in de verleiding kan komen een afwijkende mening op iets te geven.
Mijn conclusie is dat het moderatiesysteem de moderator vereist om heel veel posts te modereren en bijvoorkeur gelijkluidend aan 'de massa'. Teveel afwijkingen van de gemiddelde mening, gecombineerd met weinig moderaties en 'hoppeta, je moet je mond verder houden'; de ModBot is onverbiddelijk. Nadeel van dit systeem is dat door de eerste moderatie van een post in feite de trend wordt neergelegd, met als gevolg dat een post te hoog of te laag kan worden gewaardeerd, ondanks dat het aantal waarderingen omlaag is gebracht. Hoewel het ModBot systeem ten dele bedoeld is om strategisch stemmen te voorkomen, wordt dat hiermee nog steeds niet gerealiseerd. Mits de moderator maar een bepaald aantal posts gelijkluidend beoordeeld als de massa, is er nog geen vuiltje aan de lucht. (Ongetwijfeld zullen deze dingen al vaker gezegd zijn, gezien de lengte van dit draadje
Kijk gaarne nog eens kritisch of het terecht is dat de moderatierechten tijdelijk zijn ingetrokken.
Als dat niet zo is, dan wil ik ze graag terug. Maar is het daarentegen wel terecht, trek dan de moderatierechten maar permanent in. In dat geval is het beter als ik ook niet in de verleiding kan komen een afwijkende mening op iets te geven.
Ik zal er in duiken Verre_Pierre, maar dat moet vanaf een andere machine waar momenteel een uiterst brakke verbinding op zit. Het kan dus een dagje duren.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je een post ziet die volgens jou niet goed gemodereerd is kun je em posten in Het kleine-mismoderatietopic deel III Dan wordt de mismod gauw genoeg rechtgetrokkenVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:30:
Mijn conclusie is dat het moderatiesysteem de moderator vereist om heel veel posts te modereren en bijvoorkeur gelijkluidend aan 'de massa'. Teveel afwijkingen van de gemiddelde mening, gecombineerd met weinig moderaties en 'hoppeta, je moet je mond verder houden'; de ModBot is onverbiddelijk. Nadeel van dit systeem is dat door de eerste moderatie van een post in feite de trend wordt neergelegd, met als gevolg dat een post te hoog of te laag kan worden gewaardeerd, ondanks dat het aantal waarderingen omlaag is gebracht. Hoewel het ModBot systeem ten dele bedoeld is om strategisch stemmen te voorkomen, wordt dat hiermee nog steeds niet gerealiseerd. Mits de moderator maar een bepaald aantal posts gelijkluidend beoordeeld als de massa, is er nog geen vuiltje aan de lucht. (Ongetwijfeld zullen deze dingen al vaker gezegd zijn, gezien de lengte van dit draadje.)
Hierbij vergeet je even de PowerMods en het mismodtopic waar dit soort zaken vaak genoeg gemeld worden. Met als gevolg dat botoo er dan alsnog wel voor kan zorgen dat je je modrechten kwijtraakt.Hoewel het ModBot systeem ten dele bedoeld is om strategisch stemmen te voorkomen, wordt dat hiermee nog steeds niet gerealiseerd. Mits de moderator maar een bepaald aantal posts gelijkluidend beoordeeld als de massa, is er nog geen vuiltje aan de lucht.
Ik ga er gezien je +2 moderaties welke je zelf aangeeft overigens vanuit dat de modbot gelijk had. Bovendien geef je aan nu wel de FAQ te hebben gelezen dus heeft het zelfs het gewenste resultaat gehad.
Het is dan ook enigzins overtrokken om dan maar helemaal niet meer te gaan modereren omdat de modbot je (terecht?!) je rechten een maand heeft ontnomen. Je hebt nu de FAQ gelezen, ziet in dat je inderdaad een paar foute moderaties hebt gedaan en dat je je voortaan meer aan de FAQ zou houden. Ik neem aan dat je dan, in ieder gaval na een maand, weer meer dan welkom bent als moderator.
Ja het was terecht maar slecht met een marginaal verschil. Aangezien je zelf al aangeeft waar je afwijking door kwam, en ik er goede hoop op heb dat je je niet opnieuw laat verleiden tot strategisch modden, heb ik je modmogelijkheden weer aangezet.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:30:
Enneuh, een afwijkende mening mag, maar laat je daardoor niet verleiden tot subjectief modden
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Botoo, Rod en Arne. Bedankt voor de tijd en moeite. Ik weet nu dat ik geen +2 had mogen uitdelen voor de genoemde posts. 't Zal ook niet meer gebeuren. Door fouten maken, leert men.
- edit - Ik had niet gezien dat er al een reactie was, anders had ik de post niet gewijzigd.
(De verwijderde tekst was ongeveer)
Overigens begrijp ik nog steeds niet dat ook de 'experts 'de posts waarvoor ik +2 uitdeelde waarderen met -1. Volgens de FAQ moeten grapjes gewaardeerd worden met een 0, alleen in uitzonderingsgevallen kan een +1 worden uitgedeeld. Alleen posts die hogelijk ongewenst en ongepast zijn moeten een -1 waardering krijgen. Een post waarin Prince een zielige pigmee wordt genoemd, ja, die valt onder de categorie ongewenst en ongepast. Maar woordgrapjes over TAFKAP toch niet?
- edit - Ik had niet gezien dat er al een reactie was, anders had ik de post niet gewijzigd.
(De verwijderde tekst was ongeveer)
Overigens begrijp ik nog steeds niet dat ook de 'experts 'de posts waarvoor ik +2 uitdeelde waarderen met -1. Volgens de FAQ moeten grapjes gewaardeerd worden met een 0, alleen in uitzonderingsgevallen kan een +1 worden uitgedeeld. Alleen posts die hogelijk ongewenst en ongepast zijn moeten een -1 waardering krijgen. Een post waarin Prince een zielige pigmee wordt genoemd, ja, die valt onder de categorie ongewenst en ongepast. Maar woordgrapjes over TAFKAP toch niet?
[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 21:54 ]
Grapjes moeten gewoonlijk op 0 ja (of +1 soms). Het wordt anders als je een volledige offtopic grap maakt of een irritante grap die elke keer terug komt (640kb van Bill Gates) of wanneer het in principe dubbelposts worden (steeds hetzelfde grapje in iets andere vorm).
Er komen nogal wat grappen op -1, maar het is ook vervelend als het hele artikelgedeelte vol staat met grappen. Ik probeer iig consequent te blijven en gewoonlijk kies ik 0'en. (mijn manier: iets waar ik me aan irriteer gaat op -1, omdat ik denk dat dat bij iemand anders ook is. De rest op 0)
Er komen nogal wat grappen op -1, maar het is ook vervelend als het hele artikelgedeelte vol staat met grappen. Ik probeer iig consequent te blijven en gewoonlijk kies ik 0'en. (mijn manier: iets waar ik me aan irriteer gaat op -1, omdat ik denk dat dat bij iemand anders ook is. De rest op 0)
[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 14-11-2007 09:43 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
/edit: sorry verkeerde topic...
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 18:16 . Reden: typo ]
Ik krijg de volgende melding als ik mijn moderatie wil activeren: Vanwege voor jou bekende redenen ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.
Ik zou niet weten om welke redenen ik uitgesloten zou zijn? Kan iem me helpen?
Ik zou niet weten om welke redenen ik uitgesloten zou zijn? Kan iem me helpen?
Heb je al lang niet meer gemodereerd?
Want als je inactief bent gezet voordat de modbot er was is dat handmatig gebeurd en moet dit ook weer handmatig aangezet worden.
Als je de laatste tijd hebt gemodereerd en je hebt dit opeens, ben je waarschijnlijk inactief gezet door de modbot. Hier kan je in dit geval zien waar de grote afwijkingen waren en hier de nieuwe richtlijnen.
Want als je inactief bent gezet voordat de modbot er was is dat handmatig gebeurd en moet dit ook weer handmatig aangezet worden.
Als je de laatste tijd hebt gemodereerd en je hebt dit opeens, ben je waarschijnlijk inactief gezet door de modbot. Hier kan je in dit geval zien waar de grote afwijkingen waren en hier de nieuwe richtlijnen.
☻/
/▌
/ \
Bedankt Kixtart - dit zijn de resultaten:
Totaal aantal moderaties: 20
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 1,10 (op basis van 16 moderaties)
En hoe kan ik deze terug activeren, want automatisch activeren werk niet meer ?
Hallo,
sinds deze morgen kan ik geen mods meer aanbrengen omdat mijn mening teveel zou afwijken. Ik mod al jaren op tweakers en ik heb nooit een onredelijke mening. Wel ben ik niet bang voor een afwijkende mening. Als een tekst in mijn ogen onterecht -1 of +1 is, zal ik hier zeker een tegenovergestelde moderatie op doen.
Het zal toch niet zo zijn dat een afwijkende mening niet is toegestaan op tweakers???
Graag een uitleg waar ik dan een te afwijkende mening heb.
sinds deze morgen kan ik geen mods meer aanbrengen omdat mijn mening teveel zou afwijken. Ik mod al jaren op tweakers en ik heb nooit een onredelijke mening. Wel ben ik niet bang voor een afwijkende mening. Als een tekst in mijn ogen onterecht -1 of +1 is, zal ik hier zeker een tegenovergestelde moderatie op doen.
Het zal toch niet zo zijn dat een afwijkende mening niet is toegestaan op tweakers???
1.1 is erg veel. Je moet 1 maand wachten voordat je weer kunt modereren. Ik raad je ook aan om de modfaq te lezen. Zie ook m'n antwoord op de volgende quote (meestal het probleem)FloRadix schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:12:
Bedankt Kixtart - dit zijn de resultaten:
Mooi, zo hoort het. Je kunt deze ook aangeven in het Het kleine-mismoderatietopic deel IV om hulp te krijgen of er over te discussieren.kikkervis schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:13:
...knip...
Als een tekst in mijn ogen onterecht -1 of +1 is, zal ik hier zeker een tegenovergestelde moderatie op doen.
Een afwijkende mening is niet toegestaan nee bij het modererenHet zal toch niet zo zijn dat een afwijkende mening niet is toegestaan op tweakers???
Modereren gaat op basis van de inhoud. Als je het ergens mee eens bent of niet moet dit niet blijken uit je moderatie. Meningen moet je uiten door te posten en niet door te modereren. Zie de modfaq voor de regels.
☻/
/▌
/ \
Hallo Kixtart,
Laat ik de tekst afwijkende mening duidelijker stellen. Als ik het volledig eens ben met iemand terwijl er een -1 op gegeven is, zal ik hier zeker een +1 op geven. En natuurlijk omgekeerd.
Als iemand (?FloRadix?) mij kan aangeven hoeveel ik 'afwijk'.
Laat ik de tekst afwijkende mening duidelijker stellen. Als ik het volledig eens ben met iemand terwijl er een -1 op gegeven is, zal ik hier zeker een +1 op geven. En natuurlijk omgekeerd.
Het gaat dus niet om meningen bij het modereren. Als je ergens volledig mee eens bent, maar het is bijvoorbeeld nog steeds een flame of erg offtopic moet het een -1 zijn. Omgekeerd: Als je het er niet mee eens bent, maar het is wel goede post dan is het zeker geen -1:kikkervis schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:23:
Hallo Kixtart,
Voor afwijkingen zie:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
☻/
/▌
/ \
@FloRadix: jouw modmogelijkheden heb ik in juli handmatig uitgezet omdat je dermate verkeerd bezig was dat ik geen goede hoop had dat je iets begrepen had van modereren, of dat je bewust de boel aan het verknoeien was. Je modereerde o.a. +2 op éénregelige flames.
@kikkervis:
Zoals Kixtart^^ al aangeeft: een afwijkendemening mag, maar die moet je niet uiten door modereren, modereren moet objectief gebeuren ongeacht of je het al dan niet eensch bent met een reactie.
@kikkervis:
Als je hiermee bedoeld dat je strategisch modereert dan is dat onjuist en raak je snel je modmogelijkheden kwijt. De bedoeling is dat je objectief probeert te bepalen wat een reactie waard is en dan die score invoert. Het is dus niet zo dat een reactie die op -1 staat, maar waarvan jij vind dat de juiste score 0 moet zijn, met een strategische +1 gemod moet worden om hem op de 0 te krijgen.Als een tekst in mijn ogen onterecht -1 of +1 is, zal ik hier zeker een tegenovergestelde moderatie op doen
Zoals Kixtart^^ al aangeeft: een afwijkendemening mag, maar die moet je niet uiten door modereren, modereren moet objectief gebeuren ongeacht of je het al dan niet eensch bent met een reactie.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.