Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 26] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.044 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Specht schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:23:
[...]

Dat zijn wel andere blokken dan de alfa 16v twinsparkblokken. :)
Daar heb je gelijk in :)
ephymerous schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:46:
[...]

Dan zal het motormanagement aangepast moeten worden. Want het lijkt me niet dat er een motor bestaat die er bij gebaat is de eigen oliedampen in het inlaat kanaal binnen te krijgen ;)
Ja naja, ik weet er het fijne ook niet van :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
* Bertus heeft binnenkort een HF-uitgevoerde 1.6.

Wel triest maar voor die 350 euro laat ik em niet liggen :D

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Bertus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:07:
* Specht heeft binnenkort een HF-uitgevoerde 1.6.

Wel triest maar voor die 350 euro laat ik em niet liggen :D
Nou ja als jij er blij mee bent, voor mijn part plak je er een strijkplank op als achterspoiler. :P
Veel plezier ermee.

Ik bewandel trouwens de omgekeerde weg.... ik heb straks(lees over paar maanden) een 1.8 met 2.0 blok, oftewel dat worden straks na tuning ongeveer 175 trappelende paardjes onder de kap. >:) 8)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Specht schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:19:
[...]

Nou ja als jij er blij mee bent, voor mijn part plak je er een strijkplank op als achterspoiler. :P
Veel plezier ermee.

Ik bewandel trouwens de omgekeerde weg.... ik heb straks(lees over paar maanden) een 1.8 met 2.0 blok, oftewel dat worden straks na tuning ongeveer 175 trappelende paardjes onder de kap. >:) 8)
Lol, het is niet percé om de spoiler, is gewoon een standaard kit die op de 2.0 turbo's geleverd werd.

Ik wil hierna een HF LS kopen (5 deurs, 2.0 turbo, ASC, 186 PK).

Deze spoilerkit kan ik voor hopelijk rond de 1000 euro kwijt, en dan mijn eigen wrak voor 1000, koop ik een HF LS met een kapotte riem ofzo voor 300 euro, 1000 euro voor het fixxen, houd ik nog 700 over voor kleine dingetjes :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ephymerous schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:46:
[...]

Dan zal het motormanagement aangepast moeten worden. Want het lijkt me niet dat er een motor bestaat die er bij gebaat is de eigen oliedampen in het inlaat kanaal binnen te krijgen ;)
Ik weet wel dat toen bij een vriend van mij (3.0 spider) hij vanwege zn sportfilter de standaard aanzuig buis vervangen had door een van samco en de 2 buisjes (wss ook ontluchting en nog iets) los er bij bungelde omdat daar dus geen aansluiting voor was op de aansluitbuis de auto niet/ nauwelijks meer reed. Terug aansluiten en het probleem was weg....

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 18-09-2007 22:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel hoofdruimte heb je eigenlijk achterin een 156? In een 147 pas ik iig niet met 1.93m, m'n hoofd komt dan echt tegen het dak aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bertus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:12:
[...]

Lol, het is niet percé om de spoiler, is gewoon een standaard kit die op de 2.0 turbo's geleverd werd.

Ik wil hierna een HF LS kopen (5 deurs, 2.0 turbo, ASC, 186 PK).

Deze spoilerkit kan ik voor hopelijk rond de 1000 euro kwijt, en dan mijn eigen wrak voor 1000, koop ik een HF LS met een kapotte riem ofzo voor 300 euro, 1000 euro voor het fixxen, houd ik nog 700 over voor kleine dingetjes :)
hoe denk je dat te fixen? of draait bij een geknapte distributie bij dat blok niet de boel aan gort? (kleppen in zuigers etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wss bedoeld hij dat met die 1000 euro. Het is alleeen dan wel te hopen dat de zuigers en wanden intakt zijn.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:22:
[...]

hoe denk je dat te fixen? of draait bij een geknapte distributie bij dat blok niet de boel aan gort? (kleppen in zuigers etc.)
Niet percé, dat is wel van belang effe uit te zoeken.

Je hebt dan nieuwe kop nodig, distributieriemen etc.

theoretisch gezien ben je dan klaar.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:21:
Hoeveel hoofdruimte heb je eigenlijk achterin een 156? In een 147 pas ik iig niet met 1.93m, m'n hoofd komt dan echt tegen het dak aan. :(
Ik ben 1.88 en ik heb achterin nog wel ruimte over :) Althans, dat is mijn ervaring met een 156 SW, waarbij de daklijn nog een stuk doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
AkroBatik schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:17:
[...]

Ik weet wel dat toen bij een vriend van mij (3.0 spider) hij vanwege zn sportfilter de standaard aanzuig buis vervangen had door een van samco en de 2 buisjes (wss ook ontluchting en nog iets) los er bij bungelde omdat daar dus geen aansluiting voor was op de aansluitbuis de auto niet/ nauwelijks meer reed. Terug aansluiten en het probleem was weg....
Andere zit op de stappen motor, als die los bengelt gaat het idd niet zo goed ;)

Maar alleen carterontluchting gaat wel goed :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:28:
[...]
Ik ben 1.88 en ik heb achterin nog wel ruimte over :) Althans, dat is mijn ervaring met een 156 SW, waarbij de daklijn nog een stuk doorloopt.
Het gaat om een sedan, misschien toch nog even kijken als ik dit zo hoor. Het zou zonde zijn als het net niet gaat, zijn mooie auto's die 156's. Net m'n kruin tegen het dak maakt niet zoveel uit, dan ga ik wel wat onderuit zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Specht schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:19:
[...]
ik heb straks(lees over paar maanden) na tuning ongeveer 175 trappelende paardjes onder de kap. >:) 8)
Ben wel benieuwd hoe je die wil kweken..
Die paardjes krijg je niet zomaar iig.., dus niet alleen ombouw naar EVO.

Gaat je een hoop geld kosten! :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 18-09-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa_146 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:49:
[...]

Ik zei ook ongeveer, 175 pk is het streven.
Wat er uiteindelijk uitkomt merk ik vanzelf wel als ie de rollenbank op gaat. ;)
Heb iniedergeval al een aardig lijstje opgesteld met modificaties wat uiteindelijk meer vermogen moet gaan opleveren.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Alfa_146 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:49:
[...]

Allerd van de 155 club had al 170pk door de kop zelf te tunen, een spaghetti uitlaat systeem en een cda filter (en uiteraard carter ontluchting mod, egr mod en balansasriemen eraf) nu is hij ook op maat gechipped en er komen tzt tevens andere nokkenassen in. Mike had mijn zijn evo ombouw ook 170pk, en ik geloof dat er maar 2 kanalen van die kop geflowed zijn, dus die loopt ook niet optimaal. Het is dus goed mogelijk :)

XXXVI

• Vimana
  • Laatst online: 11-09 21:27
M'n 164 rijdt ook weer. Gebroken veerpoot vervangen :)

Nu nog de voorkant verlagen en de motorkap overspuiten/vervangen (een rode motorkap vinden is vrijwel niet te doen helaas...).

Alleen jammer dat de verkoper heeft verzwegen dat de condensor van de airco lekt :(
Kan voor 40,- wel een andere halen, maar vraag me af wat het vervangen ervan kost.

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

gebroken veerpoot :X

moet er niet aan denken dat je dat op de snelweg overkomt ...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Waarom zou je achterin gaan zitten? :P

Ik heb eigenlijk nooit achterin mijn 156 gezeten... weet alleen dat ie achterin niet zo heel erg ruim is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Wellicht lange benen? :P

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

je moet ook niet achterin gaan zitten ! :P

liggen is weer wat anders, maar zitten ... ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Vimana
  • Laatst online: 11-09 21:27
ing._Buttje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:58:
gebroken veerpoot :X

moet er niet aan denken dat je dat op de snelweg overkomt ...
Och, je kan er gewoon mee rijden hoor. Met veerpoot bedoel ik dat spiraalvormige stuk staal, niet de schokdemper btw.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ah, gewoon de veer zegmaar :) pfew

• ephymerous
Vimana schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:46:
M'n 164 rijdt ook weer. Gebroken veerpoot vervangen :)

Nu nog de voorkant verlagen en de motorkap overspuiten/vervangen (een rode motorkap vinden is vrijwel niet te doen helaas...).

Alleen jammer dat de verkoper heeft verzwegen dat de condensor van de airco lekt :(
Kan voor 40,- wel een andere halen, maar vraag me af wat het vervangen ervan kost.
Condensator is er zelf wel tussen te zetten, grootste kosten zullen in het afvullen gaan zitten ;)

XXXVI

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:39:
[...]

Waarom zou je achterin gaan zitten? :P

Ik heb eigenlijk nooit achterin mijn 156 gezeten... weet alleen dat ie achterin niet zo heel erg ruim is.
Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs :+ Het is voor m'n ouders die een nieuwe auto willen. Ik ga anders wel een beetje onderuit zitten. Op vakantie achterin een 206 ging ook prima :P

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik weet niet in wat voor een rare 147 jij hebt gezet, maar ik ben 1.96m en kon er ook nog wel achterin zitten. Misschien zijn mijn benen gewoon langer...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
k0ewl schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:35:
Ik weet niet in wat voor een rare 147 jij hebt gezet, maar ik ben 1.96m en kon er ook nog wel achterin zitten. Misschien zijn mijn benen gewoon langer...
Volgens mij vroeg hij ook hoe het zitten achterin de 147 is omdat hij zel 1.nogwat is.
Niet dat ie d'r vreemd ingezeten heeft.

BMW 535D

Verwijderd

Tijdens de AutoRAI heb ik een MY2007 147 gezeten en die was echt te klein voor mij. Die had wel leer dus misschien zijn die stoelen wat ''gevulder'' of zo? :+ Mijn benen zijn niet zo heel lang (lengtemaat 34 pas ik nog wel) dus mijn bovenlijf zal dan wel wat langer zijn.

• Bertus
  • Niet online
*O*

Chip in me 1600, volgende week banken en verkopen *O*

Heeft ook een computer!

• k0ewl
Mhh. Ik moet al lengtemaat 36 hebben, dus mijn benen zijn inderdaad langer. Maargoed, achterin de 156 kan ik ook prima zitten. Ik wel even meten hoeveel hoofdruimte ik over heb morgen. Heb je in ieder geval een maat.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is naar de dealer gaan en er gewoon in gaan zitten ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ah, voor de liefhebbers .. eindelijk het Het grote Citroën topic :w

• Harry
Ik zal 't voorlopig toch even met het Volvo topic moeten doen daar er geen Ford topic is en de Citroën w.s. komend jaar pas komt.

BMW 535D

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Tja het blijven toch allemaal slappe aftreksels van het Alfa topic. :')

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:30:
[...]

Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs :+ Het is voor m'n ouders die een nieuwe auto willen. Ik ga anders wel een beetje onderuit zitten. Op vakantie achterin een 206 ging ook prima :P
Jij voorin, iemand anders (moeder?) achterin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Meuk/IMG_0007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Meuk/IMG_0008.JPG

Rara, wat klopt hier niet :+ (Of eigenlijk wel, maar wat heeft er een identiteitscrisis)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Die cockpit heb ik ook, precies dezelfde, maar dan met een mooier logo ;)

edit:
trouwens, zie je met veel meer onderdelen: een Lancia Dedra heeft precies dezelfde stengels aan het stuur als de mijn 155

[ Voor 47% gewijzigd door Twhomp op 21-09-2007 12:45 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een "boost" meter in een Lancia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ja, voor de "Turbo"?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Als jij een keer zon Delta airco/cc schermpje tegenkomt, let me know... vind ik een stuk strakker dan die van de 155 :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:17:
[...]

Als jij een keer zon Delta airco/cc schermpje tegenkomt, let me know... vind ik een stuk strakker dan die van de 155 :)
Oh die zijn gewoon geverfd hoor, en ik heb in emmen nog 1 liggen.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Bertus schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:24:
[...]

Oh die zijn gewoon geverfd hoor, en ik heb in emmen nog 1 liggen.
Ja weet ik, maar ik wil een zonder verf, die knoppen zijn rond, en in de 155 zijn ze hoekig ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:27:
[...]

Ja weet ik, maar ik wil een zonder verf, die knoppen zijn rond, en in de 155 zijn ze hoekig ;)
Prima ik zal effe kijken waar hij ligt... Dan rijd ik wel een keertje langs.

Moet je wel jouw electronica erop zetten want hij is een beetje gaar.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Bertus schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:35:
[...]

Prima ik zal effe kijken waar hij ligt... Dan rijd ik wel een keertje langs.

Moet je wel jouw electronica erop zetten want hij is een beetje gaar.
Top! Je had mijn nummer nog? Zonee dan wisselen we die wel weer op msn uit :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Jup die hebk nog :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Que? Een Alfa 155 dash in een Lancia? Waarom dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Vind hij mooi :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ow ik dacht al, iets meer creativiteit mag wel bij Lancia maar het hoort dus niet zo :P

.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Phydomir

Dennis

Zo, vandaag even de 156 verwend.

Eerst goed gewassen. Daana met Quick Detailer en Clay aan de gang geweest en ook nog ff in de wax gezet. Nu staat ze er weer pik zwart en mooi glimend bij O+
Die Clay werkt ook echt goed. Ik voelde de lak gewoon al tijdens het poetsen gladder worden.

Ik zit alleen nog steeds met ingebrande vogelpoep en water vlekken op m'n auto. Scrath X helpt niet echt. Heb daar denk ik iets zwaarders voor nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door Phydomir op 22-09-2007 18:46 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Luuk
  • Niet online
Ik heb laatst het klokkenspel van mijn Alfa 147 gedemonteerd (moest een nieuw boordcomputerdisplay plaatsen) en op de printplaat stond ook een groot Lancia logo.. :)

• Hyp Hyper
Lelijk instrumentenpaneel vind ik.
Wel netjes de benodigde metertjes. In de 156 mis ik de olie-gerelateerde metertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

G-PHREAK schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:15:
Ik heb laatst het klokkenspel van mijn Alfa 147 gedemonteerd (moest een nieuw boordcomputerdisplay plaatsen) en op de printplaat stond ook een groot Lancia logo.. :)
Dat is het gecombineerde Fiat / Alfa / Lancia logo dat op alle originele onderdelen staat.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Pffffff wat een gezeik weer..... nadat ik al misgreep bij de aankoop van een alfa 146 Ti dankzij een dubieuze smoes van de verkoper, heb ik weer iets soortgelijks.
Afgelopen zaterdag zou ik eigenlijk een 155 2.0 16v ophalen als tijdelijke en als toekomstige donor auto. Verkoper was vorige week zondag akkoord gegaan met mijn bod, en tegelijk ook via email en telefonisch de afspraak gemaakt voor zaterdag.
Krijg ik opeens vrijdagavond een mail (nadat ik die kerel al de hele dag had proberen te bereiken) dat ie afziet van verkoop, en de auto houd voor zijn dochter. |:( :/

Na een boze email van mijn kant en met dreiging van juridische stappen, wil hij de auto niet meer aan mij verkopen en wil ie em ineens aan een goed doel gaan schenken. 8)7
Kortom ik heb gister maar even een mailtje naar Bureau Rechtshulp gestuurd met de hele situatie, is kijken of we die hufter nog kunnen aanpakken, immers koop is koop, en dat heb ik zwart op wit. :')

Ondertussen maar weer verder zoeken naar een alfa met bruikbaar blok.... 3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Phydomir

Dennis

Specht schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:27:
Kortom ik heb gister maar even een mailtje naar Bureau Rechtshulp gestuurd met de hele situatie, is kijken of we die hufter nog kunnen aanpakken, immers koop is koop, en dat heb ik zwart op wit. :')
Dan hoop ik dat die persoon een dealer is want volgens mij heb je bij particuliere verkoop weinig kans.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:08:
[...]

Lelijk instrumentenpaneel vind ik.
Wel netjes de benodigde metertjes. In de 156 mis ik de olie-gerelateerde metertjes.
tsja het is gewoon het standaard dash uit een 155 :)

Standaard Delta-dash vind ik stylisher.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Phydomir schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:46:
[...]

Dan hoop ik dat die persoon een dealer is want volgens mij heb je bij particuliere verkoop weinig kans.
Particulier...

Maar ik hoor van diverse andere kanten dat ik genoeg kans heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmm, afgelopen zaterdag de 156 opgehaald van de apk keuring .. afkeur helaas ;(

1. een voorste en een achterste rubber van de reactiestang van de achterwielophanging..
Afbeeldingslocatie: http://www.histomobile.com/histomob/internet/techniqu/126-8.jpg
Da's dus die stang vanaf de boden naar het wiel die de rem- en acceleratiekrachten in de lengterichting moet opvangen naar ik aanneem ?!

Ik wilde nog even gaan kijken in het electronische Eper handboek, maar kan hem niet meer vinden :'(

2. op de witte zijknippers ... naar het schijnt bladert de verf van het lampje en schijnt hij té wit :(

Airco was verder goed. Die wilde ik ook ff gecheckt hebben :)

Samen met een setje nieuwe bougies, pollenfilter en luchtfilter toch weer een mooie rekening dunkt me .. heb nu iig wel rondom weer nieuw rubber liggen, Dunlop SP 9000 :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-09-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Je weet dat op zaterdag geen APK-keuringen worden en kunnen afgemeld he.. ;)
Maar waarschijnlijk bedoel je de voorkeuring bij AlfaNord. Zodat mocht hij goed zijn, hij direct maandag afgemeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Omdat je er naar vraagt ;) .. ik had hem donderdag bij Ype Kramer in Lwd gebracht @ koopavond, vrijdag werd ie gekeurd en zaterdag ben ik hem met me meisje gaan ophalen omdat ik dat vrijdag niet meer voor 18:00 kon redden.

Ik zit er aan te denken om hem vrijdag a.s. maar bij Ype te laten repareren (die rubbers) en dan mogen ze hem direct afmelden.

Pollenfilter, bougies en luchtfilter wilde ik eigenlijk zelf maar doen. Iemand hier ervaring mee? 'k Heb zelf weinig idee hierbij eigenlijk. Bij de 90 wist ik ieder schroefje, maar da's bij de 156 wel anders :P
Waar zit dat pollenfilter bijvoorbeeld? In het interieur @ de bijrijderskant!?

offtopic:
waarom kan ik nu die &%#$&@^ Eper niet vinden, dan had ik het opgezocht :(

[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-09-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:48

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Pollenfilter zit aan de berijderskant onder de motorkap. Even die ruitenwisser demonteren en dan het afdekplaatje erafhalen en vóila, de pollenfilter zit voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:21:
2. op de witte zijknippers ... naar het schijnt bladert de verf van het lampje en schijnt hij té wit :(
Die keurmeester neemt zichzelf wel heel erg serieus...
Goed ik weet dat ze (ook APK technisch) oranje/geel moeten zijn, maar dat ze er daadwerkelijk over vallen heb ik nog nooit meegemaakt.

(Verschillende wagens met gewoon witte lampjes (en witte glazen voor de knipperlichten) laten keuren, nooit een probleem geweest)

't rubber verhaal is natuurlijk anders wat.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

eej bedankt voor de linkjes d:)b

wist niet dat het ook online op te zoeken was, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:48

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Geen gezeur :P jij mag hier ook posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Alfisti schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:22:
[...]

Geen gezeur :P jij mag hier ook posten :P
Ik gaf er 3 linkjes bij :P

Dus dan mag ik ook zeuren :*

Heeft ook een computer!

• Bertus
  • Niet online
130,6 PK/183 NM *O*

Heeft ook een computer!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:36:
Die keurmeester neemt zichzelf wel heel erg serieus...
Goed ik weet dat ze (ook APK technisch) oranje/geel moeten zijn, maar dat ze er daadwerkelijk over vallen heb ik nog nooit meegemaakt.

(Verschillende wagens met gewoon witte lampjes (en witte glazen voor de knipperlichten) laten keuren, nooit een probleem geweest)
Ze hebben in de koplampen en zijknippers 4 nieuwe oranje lampjes gedrukt en nu was't klaar.

En eerlijk is eerlijk, de boel knippert toch meer-oranje dan eerst ..
't rubber verhaal is natuurlijk anders wat.
D'r zijn 2 nieuwe armen op gekomen. Hun noemen het reactiestangen, ik zou het eerder draagarmen noemen. 't waren die onderste 2 armen die het wiel op zijn plaats houden...

Afbeeldingslocatie: http://www.histomobile.com/histomob/internet/techniqu/126-8.jpg

Hij's nu weer goedgekeurd iig! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-09-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Volgende week is * Dupje meeloper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Met als resultaat ??

Zonder uitslagen is 't "het zoveelste dyno filmpje"

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
130,6 PK, zie enkele PK's boven je

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Altijd gaaf als je auto de rollenbank opgaat. 8)
Hoop de mijne over een paar maanden als ie weer rijd ook op de rollenbank te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Vond ik ook, zie en hoor je je auto van buiten, voor het eerst me velgen draaiend gezien (sexxxy)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Lijkt me niet echt waarschijnlijk in een standaard 1.6 16v (103pk) of had je stiekem een 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Een standaard 1.6 16v (met nokkenasversteller) heeft 120pk..
Een 2.0 heeft 150pk en de latere versie's 155pk.

[ Voor 29% gewijzigd door -Sander- op 30-09-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die 1.6 blokjes zijn behoorlijk wispelturig, zeker met 2.0 nokkenassen willen die meer dan 140 PK produceren.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Clithopias schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:47:
[...]

Lijkt me niet echt waarschijnlijk in een standaard 1.6 16v (103pk) of had je stiekem een 2.0?
Is wel aan de krukas he :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Alfa_146 schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:56:
Een standaard 1.6 16v (met nokkenasversteller) heeft 120pk..
Een 2.0 heeft 150pk en de latere versie's 155pk.
Het is juist andersom. De eerdere versies hebben 155pk en de latere 150pk. Dit komt door meer mileurestricties etc. De JTS heeft er nog een paar meer. Ik dacht zelf 165pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Gister voor het eerst even de 120 paarden benut (of meer...) :)

Even met de 146 vanuit Groningen via Duitsland naar Landgraaf gereden. 210km/h met een vol beladen auto, heerlijk, op verbruik na :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

k0ewl schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:17:
[...]

Het is juist andersom. De eerdere versies hebben 155pk en de latere 150pk. Dit komt door meer mileurestricties etc. De JTS heeft er nog een paar meer. Ik dacht zelf 165pk.
Jij hebt het ook fout. :P

Eerste generatie 2.0 16v heeft 150 pk
Tweede generatie: 155 pk
Derde generatie: 150pk
En idd de JTS heeft er op papier 165, maar in de praktijk blijken dat er amper 150 te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kutzooi. Half augustus heb ik de Alfa 147 Q2 besteld, toen werd gezegd eind oktober, uiterlijk begin november. Krijg ik net te horen dat hij pas in november wordt gebouwd en dat hij pas in 2008 wordt geleverd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Specht schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Jij hebt het ook fout. :P

Eerste generatie 2.0 16v heeft 150 pk
Tweede generatie: 155 pk
Derde generatie: 150pk
En idd de JTS heeft er op papier 165, maar in de praktijk blijken dat er amper 150 te zijn. :)
En van wanneer zijn dan die specs met 155pk? Ik heb een 2.0 16V uit 1998 ;)

Edit: Dat dacht ik ook ja! VV

[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 01-10-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

156 (eerste serie, daarna weer terug naar 150) en de 145/146 in de nieuwste generatie. Althans dat beweert autoweek. dusse :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
MEER PICS!

ik trap af:
Sorry de slechte kwaliteit, het was al redelijk donker aan het worden en wilde de ISO-waarde niet te hoog zetten.

Klik voor groot:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/PICT2248.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/PICT2247.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/PICT2235.jpg

Ik wil nog een keer een setje GTA-xenon koplampen. Wel met helder glas, want dit is heel erg dof. Heb ook vrij weinig licht, dus moeten zeker andere lampen in.

[ Voor 53% gewijzigd door k0ewl op 01-10-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:43:
MEER PICS!

ik trap af:
Sorry de slechte kwaliteit, het was al redelijk donker aan het worden en wilde de ISO-waarde niet te hoog zetten.

Klik voor groot:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik wil nog een keer een setje GTA-xenon koplampen. Wel met helder glas, want dit is heel erg dof. Heb ook vrij weinig licht, dus moeten zeker andere lampen in.
Blijven mooie bakken, die 156'ers

Het jongere broertje :)
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/394/alfa159gta8wojz0.jpg
V8 uit de 8C Competizione?
Onder de motorkap zal de fabrikant waarschijnlijk een spectaculaire krachtbron monteren. Om de concurrentie aan te kunnen gaan met de Mercedes C 63 AMG, de Audi RS4 en de BMW M3 zal Alfa vermoedelijk ook met een V8 op de proppen komen. De krachtbron zal dan geleend worden uit de 8C Competizione en niet minder dan 400 pk leveren. Het vermogen wordt daarbij via Q4-vierwielaandrijving op het asfalt worden overgebracht. Het kan echter ook zomaar zo zijn dat Alfa de 3.2 liter V6 tuned en daarmee tot een vermogen van 260-300 pk komt. Momenteel blijft het nog gissen.

en wat overig Italiaans design :+
Afbeeldingslocatie: http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2006/09/Christophe_L/ALFA_8C_driver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2006/09/Christophe_L/ALFA_8C_interior.jpg

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Damn wat mooi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd, strak, heel strak :)
k0ewl schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:43:
MEER PICS!

ik trap af:

Klik voor groot:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ook strak! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ing._Buttje schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:50:
idd, strak, heel strak :)

[...]

ook strak! :P
Ja maar wat me vandaag gebeurde...

als ik nu mijn portier opendoe, dan maakt het een hels kabaal. Denk dat het is van de deurvanger. Meteen een nieuwe besteld en vrijdag als ik weer thuis maar inbouwen. Ook meteen nog even de rubbers aan de zijruiten besteld. Dat was wel een duur grapje trouwens: € 37 ex voor de voorste rubbers en € 22 ex voor de achterste wat het totaal op: € 118 ex btw brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Tussen al die nieuwe Alfa's door maar even foto's van mijn 'oude' 75:

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/10/27414250810.jpg

Roest en gat:
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/10/27414201765.jpg

Gat weggeslepen, gekgenoeg daarna een groter gat:P :
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/10/27414201792.jpg

Glasvezel met epoxy erin (het is niet bedoeld als mooi restauratie project en er komen toch weer spatbordverbreders overheen):
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/10/27414201738.jpg

Plamuur:
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/10/27414201746.jpg

Van het eindresultaat vergeten foto's te maken. Heb het alleen in de primer gespoten. Niet afgeplakt, dus moest van dichtbij spuiten om niet de hele auto bruin te maken, dus flinke zakkers en erg lelijk spuitwerk. Maar je ziet er toch niks meer van later en het is afdoende tegen de roest.

Zal ooit wel eens foto's posten als de skirts enzo er weer op zitten en ik hem eindelijk gewassen heb. Naafkapjes heb ik wel, maar die waren er tijdelijk even af. Heb pas de remblokken voor vervangen, nieuwe schijven komen nog en heb de remklauwen gereviseerd.
Binnenkort nog de radiator repareren of een nieuwe erin.
Daarna bezig met de revisie van een versnellingsbak die ik al heb liggen.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

déjavù :P

edit: die rubbers moet je idd goed in de gaten houden. Die Hardy rubbers moeten je er niet onderweg onderuitknallen :X

Al eens de kont een keertje laten zwieberen @nat wegdek!!? 8)

[ Voor 93% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-10-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Nice work. Moet ik ook nog een keer bij mij doen. Bij mij zit er gelukkig bakken met plastic overheen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Haha, ja dacht laat ik het hier ook eens posten.

Voor mensen die het interesseert: Hier staat de rest.

Hardy('s) vervang ik wel als de andere bak er onder komt, denk (hoop) dat ze het nog wel een tijdje uithouden. Dionrubber vervang ik dan ook. Bakrubbers heb ik al vervangen een tijd geleden.

Bij mij komt er ook weer plastic omheen ;) dus je ziet er niks van. Wel weer dat de skirts en spatbord verbreders verkleurd zijn, maar das een ander verhaal.

Ja laatst kwam de kont wat opzij bij regen en een mooi groot en leeg kruispunt 's nachts. Wat later lukte het ook in een bocht, ging maar net goed. Schoof 3x heen en weer en kon hem voor mijn gevoel nog net op de weg houden. Binnenkort maar eens wat oefenen dus, voor de veiligheid O-)
Kan niet wachten tot er sneeuw ligt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah, voor driften is het érg jammer dat de besturing heel erg indirect is. Een modernere 156 stuurt al veel directer (minder omwentelingen stuur) en een GTA nog directer zelfs! Helaas zul je ermee achteruit moeten rijden wil je er wat aan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Dat is niet driften.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ikke! schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:51:
Van het eindresultaat vergeten foto's te maken. Heb het alleen in de primer gespoten. Niet afgeplakt, dus moest van dichtbij spuiten om niet de hele auto bruin te maken, dus flinke zakkers en erg lelijk spuitwerk. Maar je ziet er toch niks meer van later en het is afdoende tegen de roest.
Houd je er wel rekening mee dat primer niet waterdicht is?
M.a.w. binnen een half jaar ben je net zo ver als toen je begon.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Oh goed dat je het zegt, dat wist ik niet. Er komen dan wel kunststof kappen omheen, maar misschien toch beter om nog even over te spuiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Haaha, ik had nieuwe rubbers besteld incluis een deurvanger en heb meteen gevraagd of ze bij JP auto italia in Oldenzaal niet aan club korting deden voor de 156 club. Gingen ze even overleggen :)

Word ik net gebeld dat de spullen binnen zijn en dat er wel wat met de prijs geregeld kon worden. Als ik daar vanavond nu eens naartoe ga om het op te halen en even vraag wat ze precies willen dat er gebeurt voor de korting. Ik denk dat de club wel onderdelen daar kan bestellen om korting te krijgen waar weer tegenover komt te staan dat ze vermeld worden op website en de lijst van dealers met korting voor de club.

Ik zal eens even bellen met het bestuur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ikke! schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:39:
Oh goed dat je het zegt, dat wist ik niet. Er komen dan wel kunststof kappen omheen, maar misschien toch beter om nog even over te spuiten dan.
De kappen verhullen het alleen :)
Achter de kappen komt ook nog eens condensvorming.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Gisteren een mooie prent van het CJIB binnen gehad. Overtreding is gepleegd op een plek waar ik nog nooit ben geweest (Akersloot, ligt ergens bij Castricum). :/
Meteen even met de politie NHN gebeld en zij gaan nu de foto handmatig bekijken.

Nu maar hopen dat ze daarop een foutje herkennen, want zoniet dan zijn er nog maar 2 mogelijkheden:
  1. Iemand anders rijdt met m'n kenteken rond, ik moet de boete betalen omdat ik niet kan aantonen dat het mijn wagen niet was, en dit gezeur gaat vaker voorkomen.
  2. Iemand anders rijdt met m'n kenteken rond, er worden toch verschillen tussen de wagens ontdekt, en ik krijg een lelijk duplicaatnummer op m'n nieuwe kentekenplaten met bijbehorende kosten (80 euro voor de aanvraag nieuw kentekenbewijs en 45 euro voor nieuwe platen).
Binnen twee weken nemen ze contact met me op mbt de uitkomst. Ze konden me al wel vertellen dat het om een Alfa Romeo ging, dus ik hou m'n hart vast.

[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 06-10-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Caponi schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:06:
Ze konden me al wel vertellen dat het om een Alfa Romeo ging, dus ik hou m'n hart vast.
Dat is niet zo raar, aangezien er altijd een serie van hetzelfde merk (en vaak type) achtereenvolgens wordt uitgebracht. Zo komt het vaak voor dat bijvoorbeeld de HG-PN-78, 79, 80, etc allemaal Peugeot's zijn. Op die manier kun je makkelijk een leesfout maken terwijl het merk toch klopt.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.