Boete hoef je niet te betalen als je kunt aantonen dat je op het moment van de overtreding ergens anders was door bijv. bonnetjes of getuigen.Caponi schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:06:
Gisteren een mooie prent van het CJIB binnen gehad. Overtreding is gepleegd op een plek waar ik nog nooit ben geweest (Akersloot, ligt ergens bij Castricum).![]()
Meteen even met de politie NHN gebeld en zij gaan nu de foto handmatig bekijken.
Nu maar hopen dat ze daarop een foutje herkennen, want zoniet dan zijn er nog maar 2 mogelijkheden:Binnen twee weken nemen ze contact met me op mbt de uitkomst. Ze konden me al wel vertellen dat het om een Alfa Romeo ging, dus ik hou m'n hart vast.
- Iemand anders rijdt met m'n kenteken rond, ik moet de boete betalen omdat ik niet kan aantonen dat het mijn wagen niet was, en dit gezeur gaat vaker voorkomen.
- Iemand anders rijdt met m'n kenteken rond, er worden toch verschillen tussen de wagens ontdekt, en ik krijg een lelijk duplicaatnummer op m'n nieuwe kentekenplaten met bijbehorende kosten (80 euro voor de aanvraag nieuw kentekenbewijs en 45 euro voor nieuwe platen).
En anders wordt het evt naar de kantonrechter mocht Justitie alsnog vervelend blijven doen.
Ik zou iniedergeval wel even op flitsservice rondkijken en alvast een wob bezwaarschrift opstellen om alle gegevens en documenten te krijgen (heb je sowieso recht op)
Ik ben er zelf ook mee bezig naar aanleiding van een boete.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme