Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 26] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.045 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Caponi schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:06:
Gisteren een mooie prent van het CJIB binnen gehad. Overtreding is gepleegd op een plek waar ik nog nooit ben geweest (Akersloot, ligt ergens bij Castricum). :/
Meteen even met de politie NHN gebeld en zij gaan nu de foto handmatig bekijken.

Nu maar hopen dat ze daarop een foutje herkennen, want zoniet dan zijn er nog maar 2 mogelijkheden:
  1. Iemand anders rijdt met m'n kenteken rond, ik moet de boete betalen omdat ik niet kan aantonen dat het mijn wagen niet was, en dit gezeur gaat vaker voorkomen.
  2. Iemand anders rijdt met m'n kenteken rond, er worden toch verschillen tussen de wagens ontdekt, en ik krijg een lelijk duplicaatnummer op m'n nieuwe kentekenplaten met bijbehorende kosten (80 euro voor de aanvraag nieuw kentekenbewijs en 45 euro voor nieuwe platen).
Binnen twee weken nemen ze contact met me op mbt de uitkomst. Ze konden me al wel vertellen dat het om een Alfa Romeo ging, dus ik hou m'n hart vast.
Boete hoef je niet te betalen als je kunt aantonen dat je op het moment van de overtreding ergens anders was door bijv. bonnetjes of getuigen.
En anders wordt het evt naar de kantonrechter mocht Justitie alsnog vervelend blijven doen.

Ik zou iniedergeval wel even op flitsservice rondkijken en alvast een wob bezwaarschrift opstellen om alle gegevens en documenten te krijgen (heb je sowieso recht op)
Ik ben er zelf ook mee bezig naar aanleiding van een boete. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Getuigen heb ik wel, want ik was die dag gewoon aan het werk. Gaan ze dan niet zeuren dat iemand anders de bestuurder van mijn auto had kunnen zijn?

Dat kantongerecht... is dat in dit geval in de regio Castricum? Want dan kan ik net zo goed de boete betalen mocht het zover komen. Kost me anders een vrije dag en een halve tank (vanuit Zwolle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Melding van de rechter zal inderdaad zijn dat je ten allertijde verantwoordelijk bent voor jouw auto.
Hij zal je dus ook vragen dan of iemand anders de beschikking heeft over jouw sleutel(s).

Dat mensen kunnen getuigen dat jouw auto inderdaad de hele dag bij je werk gestaan heeft (b.v. in een garage/terrein waar je in/op komt d.m.v. een pasje) veranderd de zaak voor de rechter overigens wel. Hij zal dan aan de OvJ verzoeken een nader onderzoek in te dienen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een duplicaatnummer krijgt, moet je die dan percé op je auto hebben? Of kan je ook platen laten (na)maken zonder?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Evt kantonrechter procedure kan gewoon in je eigen regio, dit moet je dan wel tijdens de bezwaarprocedure even aangeven meen ik.

Maar als jij kunt aantonen dat jij op dat moment dus op je werk was en met je auto dan is dat natuurlijk simpel aan te tonen via je collega's of tijdregistratie op je werk.
Bovendien laat de OvJ maar aantonen met duidelijke foto's dat het exact dezelfde auto was op de foto, andere velgen, kleur, of andere details zijn imho genoeg om de boete te vernietigen.
Hoewel ik ook eerder een foutieve foto dan wel invoer verwacht, er worden genoeg fouten gemaakt daar bij de staatsincasso. :N

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Bertus schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:54:
Als je een duplicaatnummer krijgt, moet je die dan percé op je auto hebben? Of kan je ook platen laten (na)maken zonder?
Moet sinds een aantal jaren, voorheen kreeg de bestuurder de keus of hij het wilde ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Specht schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:54:
Maar als jij kunt aantonen dat jij op dat moment dus op je werk was en met je auto dan is dat natuurlijk simpel aan te tonen via je collega's of tijdregistratie op je werk.
Wees er niet verbaasd van als de rechter zegt: "leuk dat jij op je werk was, maar welke garantie heb ik dat de auto er op dat moment ook stond".

Een rechter accepteerd het niet zomaar als je zegt: "ik kan het niet geweest zijn, ik was op m'n werk".

Je zal dan dus moeten kunnen aantonen (bijvoorkeur dus met registratie van het parkeerterrein) dat jouw auto daar de hele dag gestaan heeft.
(voordeel van mijn werk, ik kan exact aantonen waar mijn auto gestaan heeft tot op de seconde).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ik heb gisteren een ongeval gehad waarbij een Alfa 147 achterop me is ingereden (ik stond stil, Alfa reed tussen de 50 en de 70km/u en heeft niet geremd.). Tot mijn verbazing zijn er bij deze auto geen airbags open gegaan, ondanks dat hun volledige voorkant plat was. Kan het zijn dat deze auto geen airbags heeft? Ik vind het in ieder geval maar vaag.

PS: denk dat de Alfa ongeveer 10 jaar was...

@ing._Buttje: Alle inzittenden waren ok, op wat stroeve nekspieren en pijntjes na. Maar zonder breuken of ernstige kwetsuren. Gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door Hobbles op 08-10-2007 15:34 ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Misschien deed zijn airbag computer het niet, die van mij was ook kapot ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hobbles schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:52:
Ik heb gisteren een ongeval gehad waarbij een Alfa 147 achterop me is ingereden (ik stond stil, Alfa reed tussen de 50 en de 70km/u en heeft niet geremd.). Tot mijn verbazing zijn er bij deze auto geen airbags open gegaan, ondanks dat hun volledige voorkant plat was. Kan het zijn dat deze auto geen airbags heeft? Ik vind het in ieder geval maar vaag.
..

hoest verder met jou en de andere inzittenden ?! :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Wat is Sterservice van de ANWB? Op hun site kan ik het niet vinden.

Krijg je dan verzorging van je ster als je met aambeien moet rijden? :9

Al gevind!

[ Voor 6% gewijzigd door Bertus op 08-10-2007 16:15 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bij een te harde inpact gaan de zakjes niet open geloof ik. 147 is btw max 7 jaar oud en is altijd met plof zakken geleverd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:50

Phydomir

Dennis

AkroBatik schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:32:
Bij een te harde inpact gaan de zakjes niet open geloof ik. 147 is btw max 7 jaar oud en is altijd met plof zakken geleverd.
Weet je ook waarom die dingen dan niet open gaan?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Gebeurd wel vaker dat ze niet afgaan. Niet iets Alfa specifieks.
Maat van me is een tijd geleden frontaal op een vangrail geklapt (dont ask), reed in een VW Caddy met plofzakken...

De aanrijding was echt frontaal, met ongeveer 100km/u, maar ook hier gingen de plofzakken niet af.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Phydomir schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:22:
[...]

Weet je ook waarom die dingen dan niet open gaan?
Er zijn gevallen waarin een airbag meer schade aan kan richten :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
Hobbles schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:52:
Hier zie je een aangereden 147 met airbags deployed...:
http://www.nufoto.nl/2007...-vol-in-de-flank-geraakt/

En op het Euro NCAP filmpje kan je het ook zien: http://www.euroncap.com/tests/alfa_romeo_147_2001/108.aspx

De 147 heeft trouwens maar drie sterren wat blijkbaar nog te danken is aan de goede zijdelingse bescherming, maar de frontaal zou de 147 een stuk slechter zijn dan de concurrenten (maar 3 punten). Weet iemand of dat nog is verbeterd met de facelift (nuovo 147)? De 159 heeft wel vijf sterren.

[ Voor 25% gewijzigd door matthijsln op 08-10-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nope alle 147's zijn qua veiligheidsconstructie hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Misschien hetzelfde airbag-gedoe als ik met m'n 156 heb gehad. Dan brandt het airbaglampje (rood) en dat houdt in dat je airbags niet werken ivm een fout. (meestal veroorzaakt door de zij-airbags)

Als je geluk hebt (in de meeste gevallen) ligt het aan een losgeschoten stekkertje onder de bijrijdersstoel. Dat moet dan even vastgemaakt of gesoldeerd worden waarna de dealer de computer moet resetten. Dat heb ik twee keer gehad.

Eén keer hebben ze de kabelboom in de bestuurdersstoel moeten vervangen. Dat was wat duurder.

Eén keertje was gewoon m'n accu verrot en was een reset van de computer (na vervangen accu) al voldoende.

Dus.. best kans dat er gewoon een storing in het airbagsysteem heeft gezeten en de eigenaar geen zin had om (duur) langs de Alfa dealer te gaan.

p.s. iemand Alfa 156 kopen? Veel nieuwe onderdelen, maar toch nog wat werk aan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-10-2007 09:06 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hyp Hyper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:05:
Misschien hetzelfde airbag-gedoe als ik met m'n 156 heb gehad. Dan brandt het airbaglampje (rood) en dat houdt in dat je airbags niet werken ivm een fout. (meestal veroorzaakt door de zij-airbags)

Als je geluk hebt (in de meeste gevallen) ligt het aan een losgeschoten stekkertje onder de bijrijdersstoel. Dat moet dan even vastgemaakt of gesoldeerd worden waarna de dealer de computer moet resetten. Dat heb ik twee keer gehad.

Eén keer hebben ze de kabelboom in de bestuurdersstoel moeten vervangen. Dat was wat duurder.

Eén keertje was gewoon m'n accu verrot en was een reset van de computer (na vervangen accu) al voldoende.

Dus.. best kans dat er gewoon een storing in het airbagsysteem heeft gezeten en de eigenaar geen zin had om (duur) langs de Alfa dealer te gaan.

p.s. iemand Alfa 156 kopen? Veel nieuwe onderdelen, maar toch nog wat werk aan. ;)
Wat voor een 156? een 2.5 V6? Zo ja, pics en misschien dat we wat kunnen regelen

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
k0ewl schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:32:
[...]

Wat voor een 156? een 2.5 V6? Zo ja, pics en misschien dat we wat kunnen regelen
Nee.. het is maar een 1.8'je :)
En ik twijfel nog over het wegdoen ook al staat hij nu meestal stil. Het blijft toch een mooie Alfa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hyp Hyper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:46:
[...]

Nee.. het is maar een 1.8'je :)
En ik twijfel nog over het wegdoen ook al staat hij nu meestal stil. Het blijft toch een mooie Alfa...
Jammer, dan blijf ik toch bij mijn huidige. Maar nog steeds mag je wel pics posten, want daar is het topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

geen slecht woord over een 156 1.8'je hé .. :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
k0ewl schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:03:
[...]

Jammer, dan blijf ik toch bij mijn huidige. Maar nog steeds mag je wel pics posten, want daar is het topic voor ;)
Ok.. zodra ie weer 's gewassen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Weer een 147 minder ;(

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Die heeft wel mooie tristar velgen, staan ook mooi onder een 156 >:)

Wel jammer though, heb die 147's altijd wel mooi gevonden. De nieuwe neus vin dik daarentegen minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

k0ewl schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

Die heeft wel mooie tristar velgen, staan ook mooi onder een 156 >:)

Wel jammer though, heb die 147's altijd wel mooi gevonden. De nieuwe neus vin dik daarentegen minder geslaagd.
Moet er niet aan denken om ooit een auto van mij zo te zien. Hoe machteloos moet je dan voelen zeg. :'(

Ik ben trouwens wel een fan van de nieuwe neus. Maakt hem wat mij betreft een stuk sportiever.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nieuwe 147 neus heerscht idd.
Net zoals alle Alfa facelifts vanaf de 164 eigenlijk allemaal beter waren dan het origineel imho. :P

Ik begin trouwens het treinen en bussen best wel zat te worden, net als het rondkarren in de fiat van mijn pa, en dat franse cabriogeval van mijn ma.
En komende week komt er nog een nieuwe Fiat Panda 1.2 bij op de oprit voor zusje... dus dat gaat mijn dosis sportiviteit ook al niet geven ben ik bang. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Specht schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:18:
Net zoals alle Alfa facelifts vanaf de 164 eigenlijk allemaal beter waren dan het origineel imho. :P

Ik begin trouwens het treinen en bussen best wel zat te worden, net als het rondkarren in de fiat van mijn pa, en dat franse cabriogeval van mijn ma.
En komende week komt er nog een nieuwe Fiat Panda 1.2 bij op de oprit voor zusje... dus dat gaat mijn dosis sportiviteit ook al niet geven ben ik bang. :')
Kom maar eens een rondje in de delta rijden, als je dat helpt O+

Raad de upgrade :+
Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Meuk/DSC00069.JPG

Hoe staat het nou met die meeet?:P

[ Voor 5% gewijzigd door Bertus op 10-10-2007 08:48 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Zucht, Italiaanse auto's :/

beetje teleurgesteld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
auw.. doet pijn als mede 147 eigenaar :'(

ik vind de nieuwe neus ook niet mooi, de iets aangepaste achterkant vind ik wel mooier dan het 2001 model. ook het klokkenspel van het nieuwe model vind ik minder, kijk liever tegen de 3 ronde klokken aan moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Dupje schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:43:

beetje teleurgesteld is
Laat me raden uitgesteld? Offe kinderziektes die al tijdens het naar huis rijden optraden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb bijna een knoop doorgehakt:

Mijn bella heeft nu 180.000km op de teller staan. Toch wel wat aan de hoge kant, helemaal wanneer ik meer km's ga maken voor woon-werkverkeer. Daarom heb ik (bijna) besloten haar te verkopen, en meteen voor een jongere 156 2.5 V6 te gaan :9

Ben al stiekem op zoek. Enige dat ik altijd beroerd vind met de koop van een nieuwe auto, is dat het matchen van de verkoop- en koopdatum vaak vrij lastig is. Maar dat overleven we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
916 facelift is leluk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

True true... en eerste 156 model is ook nog goed te pruimen hoor. :)
Bertus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:40:
[...]

Kom maar eens een rondje in de delta rijden, als je dat helpt O+

Raad de upgrade :+
[afbeelding]
Hmm voor mij is er maar 1 lancia, en dat is de oer Delta Intergrale evo. :P
Enne logo tuning is peop. :+

Overigens misschien dat mijn bovenstaande opmerking betreft bussen/treinen na komende vrijdag al weer gedateerd is.....

[ Voor 36% gewijzigd door Specht op 10-10-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dupje schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:43:

beetje teleurgesteld is
Rijdt ie niet lekker dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.automobile-sportive.com/guide/alfaromeo/gtv3l2/gtv-ouverture2.jpg

:X :X :X :X

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Specht schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07:

Hmm voor mij is er maar 1 lancia, en dat is de oer Delta Intergrale evo. :P
Enne logo tuning is peop. :+

Overigens misschien dat mijn bovenstaande opmerking betreft bussen/treinen na komende vrijdag al weer gedateerd is.....
Integrale pruster :>

Badgetuning ftw yo!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11-09 22:14
wat ik zei... bovenste is mooi... onderste is lelijk hok... alleen door die niet passende neus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Caponi schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:17:
Ik heb bijna een knoop doorgehakt:

Mijn bella heeft nu 180.000km op de teller staan. Toch wel wat aan de hoge kant, helemaal wanneer ik meer km's ga maken voor woon-werkverkeer. Daarom heb ik (bijna) besloten haar te verkopen, en meteen voor een jongere 156 2.5 V6 te gaan :9

Ben al stiekem op zoek. Enige dat ik altijd beroerd vind met de koop van een nieuwe auto, is dat het matchen van de verkoop- en koopdatum vaak vrij lastig is. Maar dat overleven we wel weer.
De knoop is doorgehakt; ik ben nu officieel zoekende naar een nette 2.5 V6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
AkroBatik schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Laat me raden uitgesteld? Offe kinderziektes die al tijdens het naar huis rijden optraden?
Mja, hij is 10 dagen later dan verwacht opgehaald, maar das niet zo erg. Minder blij ben ik met de 2 kleine putjes in de motorkap.. Hoop dat ze het kosteloos fixen..

Anyhow, ik ben dus nu officieel meeloper :+

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/administrator/GoT/HPIM0135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/administrator/GoT/HPIM0139.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dupje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:29:
[...]

Mja, hij is 10 dagen later dan verwacht opgehaald, maar das niet zo erg. Minder blij ben ik met de 2 kleine putjes in de motorkap.. Hoop dat ze het kosteloos fixen..

Anyhow, ik ben dus nu officieel meeloper :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Ach ja. Het is familie. En stiekum vind ik hem eigenlijk best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zit toch nog een typje tussen met een chrome grilletje?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die bovenste is mooi, maar die onderste... :X

/me Joopie is stiekem ook wel een beetje alfa liefhebber. :)
Tijdje terug met een van de eerste spiders mogen meerijden, wauw. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Moeilijk he, parkeren. 8)7 :D

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

AkroBatik schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Zit toch nog een typje tussen met een chrome grilletje?
Dat is een phase 2 op de foto (met chrome grilletje en meegespoten bumpers).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Neehoor, gewoon hups achterin erin... Wat bedoel je? (de vakken staan van zichzelf scheef :) )

Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Meuk/z.jpg

Bovenste is mine... Digitaal Dashboard van een Dedra.... :9 !!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bertus schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:37:
Neehoor, gewoon hups achterin erin... Wat bedoel je? (de vakken staan van zichzelf scheef :) )
psst.. je kentekenplaat. ;)

(gewoon antwoorden dat anderen er altijd tegenaan rijden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:02:
[...]

psst.. je kentekenplaat. ;)

(gewoon antwoorden dat anderen er altijd tegenaan rijden :P)
Zo heb ik em gekocht :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Cool, wist niet dat Dedra's ook digidashes hadden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bertus schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:37:
[...]

[afbeelding]

Bovenste is mine... Digitaal Dashboard van een Dedra.... :9 !!
Nice. Wel heb ik liever gewoon een simpel tekeningetje om aan te geven dat een portier openstaat dan een melding van twee regels in het Italiaans. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Punt is: Ik moet nu nog een schema zoeken. Er zouden stekkers bij zitten, dus ik gisteravond snel erheen, was ie de stekkers kwijt. Kut :/

Naja hij zou nog zoeken en anders zien we wel weer.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Italianen zijn wel geyl van digidashes :P Fiat uno en fiat tempra/tipo waren er ook optioneel mee uitgerust. Ziet er toch wel kicke uit die oldscool lampjes :o Maar ik denk dat het in de praktijk niet prettig blijkt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
AkroBatik schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:25:
Italianen zijn wel geyl van digidashes :P Fiat uno en fiat tempra/tipo waren er ook optioneel mee uitgerust. Ziet er toch wel kicke uit die oldscool lampjes :o Maar ik denk dat het in de praktijk niet prettig blijkt.
Ach dat zien we vanzelf wel :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

alfa 90

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/registro/RA90-39/images/hi/int-2.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik vond het in de Citroen C3 niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Die vergat ik inderdaad. :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sjah, hij's ook wel weer anders dan die andere natuurlijk .. meer een led-display eigenlijk, enkel de paar klokjes zijn een soort lcd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wat zijn eigenlijk de plannen met de 90?
Ik herinner me ook nog een (ooit te starten) restauratie project van je broer...

Hoop toch niet dat beide wagens vergane glorie gaan worden

[ Voor 5% gewijzigd door Harry op 12-10-2007 14:14 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

^^^^^^^^ with stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

Voor onze techneuten onder ons:

mijn handremlampje blijft na vervangen van de remblokken branden...
hoe op te lossen?

Is een 145Ti

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

[HK-modus of 'het is weer vrijdag'- modus]

Druk het knopje op de hendel tussen de voorstoelen in en beweeg de hendel naar beneden. Het lampje zal nu uit gaan.

[/HK-modus of 'het is weer vrijdag'- modus]

Sorry, ik weet het niet...

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
Snuffel schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:32:

hoe op te lossen?

Is een 145Ti
handremlampje of het slijt indicator lampje? deze zit naast het handremlampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

[aansluit HK-modus of 'het is weer vrijdag'- modus]

Doet oud ijzer tegenwoordig per kilo?

[/aansluit HK-modus of 'het is weer vrijdag'- modus]

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

Magicw00b schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

handremlampje of het slijt indicator lampje? deze zit naast het handremlampje
Handremlampie

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

even een copy paste van artc155 forum.

Donor auto staat op de oprit... :+
Een heuze madeno getunede 146 ti... hoeveel "madeno" er op zit is me nog niet duidelijk, iniedergeval een heel vies oud open luchtfilter waar madeno opstaat, en een momo corse veerpootbrug, en er zou een madeno chip op moeten zitten, heb het qua rijden nog niet echt getest omdat ik geen zin had om het blok maximaal te belasten, maar vanaf 3500 rpm wil ie zeker vooruit. :P
Eigenlijk was het de bedoeling om hier nog een paar maanden in rond te gassen, maar aangezien het blok veel km's gedraaid heeft, niet echt goed start, en de schokdempers en remmen zo goed als op zijn, denk ik dat ik deze 146 zo spoedig mogelijk uit elkaar ga halen en het blok in de revisie ga gooien...

Anyway hieronder de foto's van de nieuwe "aanwinst". :')

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/ragbak1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/ragbak2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/ragbak3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/ragbak4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/ragbak5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Snuffel schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:32:

hoe op te lossen?

Is een 145Ti
Heb je toevallig ooit zelf remolie bijgevuld (of heeft je garage dit gedaan) toen er oude/versleten remblokken op je auto zaten? Door het monteren van nieuwe blokken wordt het oliecircuit korter en kan er nu teveel olie in je remolie reservoir zitten.
De meeste merken reageren hier ook op met een melding van het remolie lampje (wat tevens gaat branden als je de handrem aantrekt), echter weet ik niet wat Alfa Romeo hier mee doet in dat geval.

Bij oudere Alfa's (< '90's) is het meestal vreemd als er géén controle lampjes zonder reden branden.... maar da's een ander verhaal ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Specht schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:03:
even een copy paste van artc155 forum.

Donor auto staat op de oprit... :+
Een heuze madeno getunede 146 ti... hoeveel "madeno" er op zit is me nog niet duidelijk, iniedergeval een heel vies oud open luchtfilter waar madeno opstaat, en een momo corse veerpootbrug, en er zou een madeno chip op moeten zitten, heb het qua rijden nog niet echt getest omdat ik geen zin had om het blok maximaal te belasten, maar vanaf 3500 rpm wil ie zeker vooruit. :P
Eigenlijk was het de bedoeling om hier nog een paar maanden in rond te gassen, maar aangezien het blok veel km's gedraaid heeft, niet echt goed start, en de schokdempers en remmen zo goed als op zijn, denk ik dat ik deze 146 zo spoedig mogelijk uit elkaar ga halen en het blok in de revisie ga gooien...

Anyway hieronder de foto's van de nieuwe "aanwinst". :')

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat heeft de vorige eigenaar een sneu leven :X

Jij iig gefeliciteerd met de vooruitzicht op km"s

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

AkroBatik schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:06:
[...]

Wat heeft de vorige eigenaar een sneu leven :X

Jij iig gefeliciteerd met de vooruitzicht op km"s
Best wel ja, kerel had 0,0 verstand van auto's.
Ding is ook onderhouden en apk gekeurd bij de kwikfit. :')

Anyway de 146 gaat in onderdelen uit elkaar, staat inmiddels op scarb, 145club en 155club forum.
En hopenlijk dat mijn 155 dan 7 december (= einde schorsings periode van 3 maanden) weer de nederlandse wegen onveilig maakt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Specht op 13-10-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Voor het eerst (ja ik weet het, het mag niet) door de wasstraat. Hij "was" super schoon, maar inmiddels alweer vies :/

En dat heeft weer een paar plaatjes opgeleverd;

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0025.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0027.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0038.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0055.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0057.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0064.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0069.JPG

Geschoten ergens bij Groningen, was lichtelijk verdwaald :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
hoe erg kan erg zijn, maar succes met de demontage en revisie! :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

wimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:21:
[...]

Heb je toevallig ooit zelf remolie bijgevuld (of heeft je garage dit gedaan) toen er oude/versleten remblokken op je auto zaten? Door het monteren van nieuwe blokken wordt het oliecircuit korter en kan er nu teveel olie in je remolie reservoir zitten.
De meeste merken reageren hier ook op met een melding van het remolie lampje (wat tevens gaat branden als je de handrem aantrekt), echter weet ik niet wat Alfa Romeo hier mee doet in dat geval.

Bij oudere Alfa's (< '90's) is het meestal vreemd als er géén controle lampjes zonder reden branden.... maar da's een ander verhaal ;)
Niets bijgevuld, heb het reservoir gechecked: normaal niveau.
Even aan wat draden getrokken en gekeken of er daar wat los zat: ook niet.

Misschien een van de draden bij de remblokken zelf die niet vast zit?
Mlleen.. waar zitten die?
Of sensor in de oliepot? Maar waar zit die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
In je remvloeistofreservoir (Motorkap open, rechts tegen 't schutbord aan als ik 't wel heb.)
rechts als in, je staat voor de auto kijkend naar het interieur

@Wimmel_1: 't zou me verbazen als er een "te hoog niveau" signaal op zit. Zit me wel even te bedenken of de remblokken achter ook signaal draden hebben, meestal is dat alleen aan de voorzijde.

Kan ook nog zijn, als de remblokken i.d.d. signaal draden hebben, dat er een kabelbreukje in zit. Je kan de kabel eens doorlussen en kijken wat het lampje doet.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Het te hoog niveau geeft ie niet aan, als het te hoog komt gaat de sensor in je oliepotje gewoon kapot omdat ie ondergedompeld word :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waarom zou iemand een jaar geleden een gastank in laten bouwen en hem nu al weg doen (er van uit gaande dat hij 3 jaar garantie kreeg) lijkt me zonde van de investering. Smoesjes als: ik ga meer kilometers rijden zijn niet aan de orde. Zelfde geld voor ik ga er minder mee rijden. belasting scheelt niets.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook geen idee, vind het sowieso een stom concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het blijft geinig, Alfa rijden in Zweden. Tufte vandaag Stockholm weer in in de 159 en in tegengestelde richting reed een felrode 147. Kerel achter het stuur groette vriendelijk en dat gebeurt dus bij veel Alfa's, erg leuk. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
AkroBatik: Kunnen meerdere redenen voor zijn. Lease wagen is ook een optie en een simpel voorbeeld.

@Christoph: Hoezo stom concept? GA!S rijd toch ook een 3.0 V6 op gas. Goed iets minder pk's en 0.2 liter minder, maar 't principe wordt er niet anders van.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:05:
Wat zijn eigenlijk de plannen met de 90?
Ik herinner me ook nog een (ooit te starten) restauratie project van je broer...

Hoop toch niet dat beide wagens vergane glorie gaan worden
.. die van mijn broer gaat weg/sloop.

De mijne staat prima daar waar ie staat .. vraag over een jaartje nog maar eens :)

niet dat ik hem niet onwijs mis ofzo .. maar ik ben wel blij dat ik momenteel daar geen gez**k meer van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Die prijs is best wel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als ie airco heeft.. Jawel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Voor een tractor zoiezo, meestal zijn die wat prijziger dan benzinewagens. Kilometerstand valt ook erg mee. De meeste diesels van die leeftijd hebben meer asfalt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hij heeft schade ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
i know, twijfel twijfel vind dat nieuwe dash toch wel een stuk mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zeker. Maar dat is weer zonder al teveel moeite in een 'oud' model te knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ing._Buttje schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:55:
.. die van mijn broer gaat weg/sloop.
:'( Blijft die nu Fiat rijden of komt er weer een Alfa terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Met mazzel is dit voor ~150 euro te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Clithopias schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:23:
[...]

:'( Blijft die nu Fiat rijden of komt er weer een Alfa terug?
Topsecret :7
BalusC schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 06:42:

Met mazzel is dit voor ~150 euro te fixen.
.. als je dezelfde kleur vinden kunt.

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-10-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Hence 'mazzel' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Zaterdag een nieuwe radiateur in de 75 gebouwd, dus ik hoef niet elke paar dagen water bij te vullen :D

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Nieuwe winterbandjes... Vredestein Snowtrack oid. 94 euro per band...

Weer in de - ;(

Naja wel weer lekker de winter in O+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:38:
Nieuwe winterbandjes... Vredestein Snowtrack oid. 94 euro per band...

Weer in de - ;(

Naja wel weer lekker de winter in O+
En nu maar hopen dat de temperatuur regelmatig onder de 6 graden Celsius komt. :+
Maar je bent niet de enige met kosten deze week. Mijn luchtmassameter is naar de mallemoeren. 400 euro voor een nieuwe. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

En nu maar hopen dat de temperatuur regelmatig onder de 6 graden Celsius komt. :+
Maar je bent niet de enige met kosten deze week. Mijn luchtmassameter is naar de mallemoeren. 400 euro voor een nieuwe. :X
Ik ga sowieso een lang weekend naar Zweden dus ik verwacht wel wat sneeuw etc :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat zijn de betere weekendjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:46:
Kijk, dat zijn de betere weekendjes :)
Zeker als je met een italiaanse erheen mag :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

400 voor een nieuwe? Beetje overdreven niet? Waar bestel je die en voor wat voorn wagen?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.