Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 26] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.993 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

k0ewl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:19:
[...]

400 voor een nieuwe? Beetje overdreven niet? Waar bestel je die en voor wat voorn wagen?
Dealer. En het is voor een Alfa 145 1.6 TS.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 15-10-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blijf het duur vinden voor een lmm. Ik heb de mijne uit Italie geimporteerd, voor 94 euro inclusief verzending. Originele Bosch. Je moet alleen wat langer wachten tot je lmm in NL is.

Welliswaar voor een 156, maar dat zal toch niet zoveel afwijken qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Volgens mij zijn de meeste lmm's voor de16v 's hetzelfde idd, dus voor bedrag rond de 100 euri wel ergens te krijgen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bertus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:38:
Nieuwe winterbandjes... Vredestein Snowtrack oid. 94 euro per band...

Weer in de - ;(

Naja wel weer lekker de winter in O+
Hehehe, ik denk dat ik als enige Alfa-GoT'er op Goodyear Ultragrip 500's rond ga rijden. klik en klik.

Inderdaad, spijkerbanden. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Kost dat?
Anoniem: 31491 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:20:

Dealer. En het is voor een Alfa 145 1.6 TS.
Doe anders eens een belletje naar Geuzendam uit Almelo, die heeft zat liggen, ook wel 2e hands, en kan wellicht wel garantie geven of je vantevoren vertellen of hij nog goed is.

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2007 08:50 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:53:
Kutzooi. Half augustus heb ik de Alfa 147 Q2 besteld, toen werd gezegd eind oktober, uiterlijk begin november. Krijg ik net te horen dat hij pas in november wordt gebouwd en dat hij pas in 2008 wordt geleverd. :(
Nou ja! Bellen ze twee weken geleden dat het ergens in 2008 wordt. Nu bellen ze dat ik 'm a.s. vrijdag kan ophalen! Woei!

Ik heb meteen vrijgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Q2 ftw _o_

Afbeeldingslocatie: http://www.ottenauto.nl/Modellen%20Alfa%20Romeo/Alfa%20147%20Q2.jpg

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:53:
Dat zeker. Maar dat is weer zonder al teveel moeite in een 'oud' model te knutselen :)
ga denk ik wel ff kijken, nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hillie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:48:
Hehehe, ik denk dat ik als enige Alfa-GoT'er op Goodyear Ultragrip 500's rond ga rijden. klik en klik.

Inderdaad, spijkerbanden. :)
Ben ook niet helemaal verbaasd... Denk dat jij ook de enige GoTTer bent (in een Alfa) die daar rond rijd uberhaupt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kweenie, iets van 1300 euro, maar dat komt omdat ik er ook velgen bij moet hebben (komen bij de bandentoko vandaan). Maar dat is allemaal op kosten van de zaak, want het is een leasebak.
Soulfly schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:19:
Ben ook niet helemaal verbaasd... Denk dat jij ook de enige GoTTer bent (in een Alfa) die daar rond rijd uberhaupt.
Ik weet niet of ik de enige GoT'er ben aldaar, maar Alfa's zie je hier vrij weinig. Het geeft wel een "groepsgevoel", wat ik eerder al eens aangaf. Best leuk.

Het is overigens nog niet verplicht nu de winterbanden erop te hebben, maar ik vertrek vrijdag naar Australie voor 3 weken, en als ik terugben kan er best wel eens wat sneeuw of ijs liggen. Dan is het wel fijn als ik er nog een beetje fatsoenlijk op wegkom. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Bevalt het een beetje daar in Zweden overigens?
Want Nederland bevalt mij steeds minder... Moet nog ruim een jaar school, daarna misschien nog een paar leuke talencursussen volgen, en dan maar wat meer van de wereld zien, desnoods in het hoge noorden als er genoeg werk is (neem ik de 155 wel mee). :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Zweden is geweldig hoor, aldus mijn eigen 5 maandelijkse ervaring! Alleen 's winters erg donker, helemaal als je nog verder naar boven gaat. Tegen 3 uur schemerig, half 4 donder... niet voor niets zoveel zelfdodingen daar.

Ik zou zelf niet graag ver van een stad wonen, ik houd wel van wat mensen om me heen. Familie van me die daar permanent woont, woont 20km van de bewoonde wereld af. Niet zo gek ver, mits de wegen niet slingerende en gedeeltelijk onverharde bergwegen waren. Neemt niet weg dat ze super mooi en vrij wonen :)

Zelf denk ik er ook wel eens over te verkassen naar het buitenland. Zweden is zeker een land dat daar voor mij in aanmerking voor komt. Zou dan zelf tussen Stockholm en Kalmar (Oland) aan de kust willen wonen. Mooi gebied en 's winters ook nog enigsinds begaanbaar. :P

Enige "nadeel"... alcohol is daar zo verschrikkelijk duur!

Ik ben in Jonkoping trouwens bij de pomp destijds een 75 rijder tegengekomen, dat is helemaal uniek daar! Heb een uur met de man staan praten, zeer gezellig :)

* ephymerous talade lite Svenska

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 16-10-2007 23:21 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=36445402

Dit zou nog wel eens m'n nieuwe brommobiel kunnen gaan worden. Uit '99, 2.5 V6 motortje met 144dkm op de teller (met NAP). Lijkt me voor 7000 euro best een leuk bakkie :P

Volgens Interpolis gaat deze me minder in de maand kosten. Waarschijnlijk door z'n SCM-goedgekeurde alarm.

[ Voor 18% gewijzigd door mjszwo op 17-10-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Rev! schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:51:
[...]

ga denk ik wel ff kijken, nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Draagarmen voor en achter (achter ook wel reactiestangen genoemd), luchtmassabeter, klapperende multiriem, gebonk op een hobbelweggetje (stabilisatorstangrubbers). Dat was 'm wel zo'n beetje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hij mailt niet meer terug :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Caponi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:07:
[afbeelding]

Dit zou nog wel eens m'n nieuwe brommobiel kunnen gaan worden. Uit '99, 2.5 V6 motortje met 144dkm op de teller (met NAP). Lijkt me voor 7000 euro best een leuk bakkie :P

Volgens Interpolis gaat deze me minder in de maand kosten. Waarschijnlijk door z'n SCM-goedgekeurde alarm.
.. je rijdt niet veel km's!?

Moet er persoonlijk niet aan denken om steeds diens tank vol te moeten gooien .. :X

Verder natuurlijk d:)b
Timmert schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:24:
Draagarmen voor en achter (achter ook wel reactiestangen genoemd), luchtmassabeter, klapperende multiriem, gebonk op een hobbelweggetje (stabilisatorstangrubbers) ..
.. of rammelende stabistang-botjes-kogeltjes
Afbeeldingslocatie: http://www.hartsant.nl/design/hartsant_nl/images/pcn9170-1.jpg
zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
ing._Buttje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Moet er persoonlijk niet aan denken om steeds diens tank vol te moeten gooien .. :X

Verder natuurlijk d:)b
Vooralsnog rijd ik prive vrij weinig (afgelopen 9 maanden heb ik net 7000km gereden). Ik heb een bedrijfsbusje voor woon/werkverkeer, dus de 156 wordt puur gebruikt voor hobby, schoonouders in Almere, en 2x in de week boodschappen. De verdere ritten zijn niet noemenswaardig (of heel kort, of worden zelden gereden). Dan kan ik me wel een V6 veroorloven d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door mjszwo op 17-10-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Mjah, maar jij verklaart per definitie iedereen die op benzine rijd voor gek :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah, eigenlijk wel :)

< .. insert blaat over 2e hands auto's met LPG installatie .. zelfs bij nieuwe installatie binnen 1 jaar terugverdient enz .. >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Vanaf hoeveel km's is een diesel eigenlijk voordeliger? Of gas for that matter...

Ik heb in de afgelopen 3 maand 9000 km bij op de teller gezet. Dit gaat wel minder worden en ik denk dat ik straks op 15000 uit ga komen. Tenminste dat hoop ik. Moet eerst hier in het weekend een stel vrienden maken, want ken in Eindhoven nog niemand eigenlijk :|

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Verschilt per auto, regio, bestuurder en verzekeraar. Kun je het beste zelf uitrekenen ;) Bij mij was 156 2.0TS tot ~20K/jaar interessant, daarna 1.9JTD tot ~35K/jaar en pas daarna 2.0TS op gas.

Linkjes die van belang kunnen zijn:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
http://www.independer.nl
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php?ref=atag

Verbruik bij gas reken ik 10% hoger dan benzine.

[ Voor 76% gewijzigd door BalusC op 18-10-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
BalusC schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:29:
Verschilt per auto, regio, bestuurder en verzekeraar. Kun je het beste zelf uitrekenen ;) Bij mij was 156 2.0TS tot ~20K/jaar interessant, daarna 1.9JTD tot ~35K/jaar en pas daarna 2.0TS op gas.

Linkjes die van belang kunnen zijn:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
http://www.independer.nl
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php?ref=atag

Ik rijd zelf een 156 2.0TS, dus zal ook wel ongeveer bij 20K zijn. Lekker blijven rijden dus :D Morgen krijgt hij een kleine beurt bij mijn buren. Ik ga ze zelf wel helpen zodat ik het in het vervolg weer zelf kan doen in onze eigen garage op de brug.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry

En dat is inmiddels min of meer achterhaald.
Met de oude gasverdampers heb je zonder meer gelijk.

Met de gas injectie (g3 doel ik dan specifiek op) durf ik het zeer sterk te betwijfelen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 17:05
Soulfly schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:07:
[...]

En dat is inmiddels min of meer achterhaald.
Met de oude gasverdampers heb je zonder meer gelijk.

Met de gas injectie (g3 doel ik dan specifiek op) durf ik het zeer sterk te betwijfelen.
De calorische waarde van LPG blijft toch lager.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Daarom, het gaat eerder om het vermogen. Iedereen liep altijd te blaten dat het vermogen op LPG lager was dan op benzine. Dat kwam mede door het verdampersysteem. Tegenwoordig met injectie wordt het LPG rechtstreeks de verbrandingskamer ingespoten waar het ook nog eens een verkoelend effect heeft. De hoeveelheid LPG is rechtstreeks gekoppeld aan de hoeveelheid ingespoten benzine .. en wellicht iets meer om het verschil in calorische waarde op te vangen.
BIJ EEN NIEUWE AUTO MET INBOUW VAN EEN NIEUWE LPG INSTALLATIE
wat iedereen altijd vergeet erbij te vermelden

.. want zodra deze installatie er éénmaal in zit is het omslagpunt slechts een paar 1000km.

Voorbeeld, een nieuwe installatie kost 2000 euro, bij 40.000km bespaar je ca. 2000 euro aan brandstofkosten dus dan hou je alleen nog de wegenbelasting over. Deze verschilt een paar tientjes dus ga nog een paar x tanken en je draait gelijk.

Ieder volgend jaar bespaar je 2000 euro :)

/kort-door-de-bocht-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
http://www.nu.nl/news/127...gt_naar_nieuw_record.html
AMSTERDAM - De prijs van lpg is heeft dinsdag een nieuw record bereikt. De gemiddelde adviesprijs voor een liter lpg steeg naar 63,6 eurocent. Dat meldt consumentencollectief United Consumers woensdag.
Wat wel weer een beetje jammer is. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-10-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

eerder rampzalig :(

Bij ons in het dorp betaal ik gelukkig nog 53 cent maar tot voor kort was het nog 48 cent. 't Is onbegrijpelijk waarom ze de schoonste brandstof zonodig meer moeten gaan belasten.

Dus mjah, mijn vergelijking gaat nog wel op maar de verschillen worden zo wel iets kleiner. Je zou het nu opnieuw moeten gaan uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Met gas moet je zovaak tanken, daarom zit ik ook te kijken naar een diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rev! schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:
mwah met een 70 liter gasbom en 1 op 10 valt dat ook wel weer mee :P en voor dat geld zou ik graag een keertje extra tanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Rev! schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:
Dat zijn inderdaad de uitersten voor wat betreft actieradius. Vooral als je nog bagageruimte over wil houden zal een LPG-tank niet zo groot zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-10-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
haal 400km op een tank, om de dag tanken voor. Begint na een tijd gewoon vervelend te worden.. ;)

Verder 0 complains

Op de Dyno heb ik ook zelfde waardes met G3 als benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Rev! schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:30:
haal 400km op een tank, om de dag tanken voor. Begint na een tijd gewoon vervelend te worden.. ;)

Verder 0 complains

Op de Dyno heb ik ook zelfde waardes met G3 als benzine
Dat kan ik met 63L benzine ook wel halen hoor ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik haal soms 280km op mijn ringtank, maar met mijn rijstijl kan ik er wel mee leven. Al had ik liever een grotere tank gehad natuurlijk, maarjah, dat kost best veel geld. Bij een nieuwe inbouw neem je dat in 1x mee natuurlijk ..

Ik doe het er wel mee voorlopig .. misschien over een poosje als financiën weer wat stabiliseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
800~1000km op 1 tank ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
jij hebt gewoon je achteruimte van je SW dichtgelast zeker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 09:12

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

^^ jtd is zuinig he

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@ BalusC: hoeveel Liter is dat?

ach, je moet maar zo denken, met LPG ben je bij de Esso aan het goede adres, iedere keer tanken binnen 3 dagen 200% spaarpunten ... met die 90 heb ik al heel wat gespaard :P

[ Voor 79% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-10-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sjezus paupers zitten jullie hier nu op te scheppen hoe zuinig je rijd? in een fokkin' Alfa topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Tom schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:29:
Sjezus paupers zitten jullie hier nu op te scheppen hoe zuinig je rijd? in een fokkin' Alfa topic :+
Ik rijd nu ongeveer 1 op 8 :+

Maar dat komt omdat ik een kapotte lmm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Tja zuinig rijden boeit mij dus helemaal niet. :P
Sterker nog hoe meer de prijzen stijgen, hoe minder ik op het bonnetje kijk, tis nederland, je wordt toch genaaid ookal tank je ergens voor 3 cent "goedkoper".

Maar toch op dit moment nu mijn 155 niet rijd, is het wel lekker om even geen autokosten te hebben.
Tel ik de kosten van de donor 146 maar even niet mee, die kosten haal ik er toch wel weer uit met onderdelen verkoop. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja ik rijd ook maar 1 op 10 met een ford fiesta :/ 1 op 12 op de terug weg van de ring. Kruissnelheid van 150. Nooit weer gehaald. Dus voor het verbruik hoef je een alfa niet te laten staan :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28

Phydomir

Dennis

Anoniem: 31491 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:30:
[...]

Ik rijd nu ongeveer 1 op 8 :+

Maar dat komt omdat ik een kapotte lmm heb.
Ik rij ook zoiets. Na iedere 500KM tanken en het boeid me eerlijk gezegt niet wat ik moet betalen. Zolang de bella maar lekker rijdt d:)b

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
63 liter, verbruik schommelt tussen 1 op 13 en 1 op 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Verbruik boeit me ook niet zozeer :P Gewoon cruisen @ 140. Af en toe excessief veel stadsverkeer, dan klimt het verbruik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Die laatste reacties laten inderdaad weer zien dat we in een Alfa topic zitten d:)b :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
* BalusC zat de Alfa's op de startpost weer es te bekijken.

Het lijkt wel of er alleen maar zwarte, zilveren en rode Alfa's zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28

Phydomir

Dennis

BalusC schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:47:
* BalusC zat de Alfa's op de startpost weer es te bekijken.

Het lijkt wel of er alleen maar zwarte, zilveren en rode Alfa's zijn 8)7
Dat zijn toch ook de mooiste kleuren. Wij hebben gewoon smaak!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tom schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:29:
280km / 32L == 1 op 8,75 .. max, vaak is de tank bij 240 alweer ver leeg

beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik sta nog altijd bij Aspirant leden in plaats van meelopers. Terwijl ik toch echt dit rij:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/administrator/GoT/auto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 15:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

En kan je deze foto in de startpost zetten ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/146a.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 18-10-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik ben nu ook officieel lid van de Alfa familie met de Alfa 147 Q2! Wat een fantastische wagen! Ik heb al heel wat auto's gereden, maar deze staat toch op de derde plek. En da's geen schande aangezien op nummer 1 een Lamborghini Gallardo staat en op nummer twee een Porsche GT3 :)

En hij rijdt een stuk beter dan de Q2 waar ik in proef heb gereden. Dat was namelijk een persauto die behoorlijk was mishandeld op het circuit van Assen. Dat reed ook al fijn, maar deze heeft veel meer souplesse. De motor is echt om je vingers bij af te likken. Ik zal binnenkort eens wat foto's schieten.

Ik ga weer een stukkie rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

@ sopsop. Gefeliciteerd. *O*

Ik heb vandaag stukje meegereden in een gloednieuwe Honda Civic Type R, damn dat wil serieus vooruit. 200 pk uit een ongeblazen 2.0 blok, errug netjes wat die jappen ervan gemaakt hebben. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Sinds wanneer is dit Fiat, post hier filmpjes van Fiat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
nou die gast waarmee ik aan het mailen was is overleden ofzo....

iemand die deze auto kent?
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=40632.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Dupje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:47:
Ik sta nog altijd bij Aspirant leden in plaats van meelopers. Terwijl ik toch echt dit rij:

[afbeelding]
Is er geen Fiat topic dan :?
Alfa_146 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:43:
En kan je deze foto in de startpost zetten ?

[afbeelding]
* BalusC ziet geen verschil 8)7 Maargoed, bij deze :Y)
sopsop schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:20:
Ik ben nu ook officieel lid van de Alfa familie met de Alfa 147 Q2!
Vet! :D
Ik ga weer een stukkie rijden :)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Rev! schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:40:
nou die gast waarmee ik aan het mailen was is overleden ofzo....

iemand die deze auto kent?
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=40632.0
Hij is gisteravond iig nog online geweest volgens z'n profiel bij de AR156C.

Ik heb zelf gisterochtend kijkers gehad voor m'n huidige bella. Proefrit gemaakt en ze waren erg enthousiast. Ze willen aankomende zaterdag met m'n bella naar een keuringsstation van de ANWB. Volgens de garagehouder waar ik m'n bella laat onderhouden worden auto's daar tot op het bot afgekraakt. Ze schijnen problemen te maken van rubbers die over 2 jaar nog wel eens zouden kunnen scheuren, en nog meer van dat soort onzin. Tsja, die kans is nou eenmaal wat groter bij een auto die bijna 10 jaar oud is, so be it.

Daar heb ik ook allemaal weer weinig zin in, helemaal als de geinteresseerden veel waarde aan die uitslag hechten (dan is het moeite voor niets). Ben nu aan het nadenken of ik hier wel aan mee wil werken (andere geinteresseerden komen vanzelf wel weer aan gehobbelt).

[ Voor 11% gewijzigd door mjszwo op 21-10-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Caponi schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:01:
[...]

Ik heb zelf gisterochtend kijkers gehad voor m'n huidige bella. Proefrit gemaakt en ze waren erg enthousiast. Ze willen aankomende zaterdag met m'n bella naar een keuringsstation van de ANWB. Volgens de garagehouder waar ik m'n bella laat onderhouden worden auto's daar tot op het bot afgekraakt. Ze schijnen problemen te maken van rubbers die over 2 jaar nog wel eens zouden kunnen scheuren, en nog meer van dat soort onzin. Tsja, die kans is nou eenmaal wat groter bij een auto die bijna 10 jaar oud is, so be it.
Dan lijken ze erg op de Alfa-dealer hier in Roermond. Die vervangt ook elke beurt je halve Bella als je niet uitkijkt... (ik blijf er voortaan dan ook maar weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
[...]

Daar heb ik ook allemaal weer weinig zin in, helemaal als de geinteresseerden veel waarde aan die uitslag hechten (dan is het moeite voor niets). Ben nu aan het nadenken of ik hier wel aan mee wil werken (andere geinteresseerden komen vanzelf wel weer aan gehobbelt).
bedoelde niet hem, hij mailt wel terug. Was nog met andere auto bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 15:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

BalusC schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:22:
* BalusC ziet geen verschil 8)7 Maargoed, bij deze :Y)
Bij de vorige foto was de auto nog niet verlaagd ;) .. (ja sportpakket af fabriek 2cm)
Ennuh,, je hebt hem nog niet aangepast ??

[ Voor 7% gewijzigd door -Sander- op 22-10-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Ik heb 2 auto's anwb laten keuren, waaronder 1 156 met compleet verrotte draagarmrubbers, een gammele koppeling en nog wat gezeik. Ze hebben niets gevonden. :N

Andere auto was een Volvo S40 met 2 ton op de teller. Auto was gewoon goed, en ook daar vonden ze niets geks. Ik weet niet of ze wel zo kritisch zijn hoor. Eea is natuurlijk wel afhankelijk van de keurmeester in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:26:
[...]

Bij de vorige foto was de auto nog niet verlaagd ;) .. (ja sportpakket af fabriek 2cm)
Ennuh,, je hebt hem nog niet aangepast ??
jewel hoor, zie jij het verschil nu niet ?!?! B)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Is savali te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Geen ervaringen mee, maar het is niet zomaar een tuner ;)
Lijkt me zeker te vertrouwen, wat je ook bedoelt...

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
naja vallen ze niet in de klasse jet cars ofzo.. ;)

maar aangezien ze de 156 club sponsoren zal het wel ok zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
vond het even leuk om deze link te posten:

http://www.youtube.com/watch?v=-ZfK7uBoNyI

Een reclame filmpje van de Fiat bravo die ik met een groepje van mijn klas heb gemaakt :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Gaaf :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sam van Lingen is een prima dealer. Om te komen als klant. Welke vestiging gaat t om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb een geweldig leuke HF zien staan... ARGH! must... have... HF...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Heb je het over die 3.0 V6 van Auto Move, of bedoel je het bedrijf? In het eerste geval: Laten staan dat ding. :Y

Edit: laat maar, niet goed gelezen :$

[ Voor 17% gewijzigd door mjszwo op 22-10-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
bedrijf, ging hiervoor kijken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aff78f088af40d36769028a0328de822/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/16131b21248a809d312c91b426033fc3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/78c6d45ad288362ae362cb00bf4d6290/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3b70a73d167f9bcf54f8286406e386e0/full.jpg

1.9JTD uit 2001, mer leer/clima/navigatie etc. Nieuwe koppeling en wss nieuwe Riem
Reed super,

Ja ik hem hem gekocht dus.. :)

pas over 2 of misschien zelfs 3 weken ophalen :'(, word 1nov geopereerd en weet niet of ik daarna beetje snel weer fit ben.. klote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ziet er goed uit, gefeliciteerd d:)b

Ach zie het maar zo; tijdens je herstel heb je iets om je op te verheugen. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Nice one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Dank je :) dat was de bedoeling ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ah, Savali Utrecht :)

Maar mooie bak man! Alleen wel import denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Caponi schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

Heb je het over die 3.0 V6 van Auto Move, of bedoel je het bedrijf? In het eerste geval: Laten staan dat ding. :Y

Edit: laat maar, niet goed gelezen :$
Ding heeft schade gehad he... maar is toch vrij goed gerepareerd wat ik gezien heb?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:09:
Ah, Savali Utrecht :)

Maar mooie bak man! Alleen wel import denk ik?
van 1e eigenaar, die was militair en hij stond dus op nato/navo platen ofzo... geloof dat wel want deel van het onderhoud is in seedorf gedaan (die basis in germany)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Zoo gisteravond begin gemaakt met het uiterlijk van de wagen prima maken, de auto staat namelijk bij de spuiter en het dak word gespoten. Ik heb al het eea aan echt strak plaatwerk liggen. Als ik alle delen die aandacht behoeven heb liggen ga ik samen met de spuiter alles toppie afhangen ed :)

* ephymerous post pics als de auto terug is :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

beter! d:)b

veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
wat is er eigenlijk allemaal anders aan het fase2 dash? Zo op het oog alleen de middenconsole en dat ding bovenop toch?

en is cruise contol ook een kwestie van een stick kopen net als bij VW?

heb het over een 156 btw

[ Voor 30% gewijzigd door Rev! op 23-10-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ander stuur, andere wijzerplaten, ander soort middenarmsteun en nog wat kleine dingetjes volgens mij (deurgrepen ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:17:
[...]

Ding heeft schade gehad he... maar is toch vrij goed gerepareerd wat ik gezien heb?
Schade weet ik niet. Iemand van de 156-club wees me er op dat het blok weleens jonger zou kunnen zijn dan de rest van de wagen. Na wat uitzoekwerk bleek dit ook zo te zijn (koetswerk heeft aardig wat meer km's gemaakt). Daarnaast schijnt een clublid (weet niet wie) slechte ervaringen te hebben met het betreffende bedrijf. Gaat dan om garantiezaken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Timmert schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:39:
Ander stuur, andere wijzerplaten, ander soort middenarmsteun en nog wat kleine dingetjes volgens mij (deurgrepen ed)
Hij is van de achterkant het meest herkenbaar aan de plooitjes in de kofferklep uitlopend van de achterlichten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Caponi schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:59:
[...]

Schade weet ik niet. Iemand van de 156-club wees me er op dat het blok weleens jonger zou kunnen zijn dan de rest van de wagen. Na wat uitzoekwerk bleek dit ook zo te zijn (koetswerk heeft aardig wat meer km's gemaakt). Daarnaast schijnt een clublid (weet niet wie) slechte ervaringen te hebben met het betreffende bedrijf. Gaat dan om garantiezaken e.d.
Ik ken het bedrijf ook wel, en het is qua garantie ed niet het netste bedrijf nee, maar ze zeggen zelf ook gewoon dat ze geen garantie geven. Nu is het niet zo dat wanneer je je blok binnen een maand in de soep hebt ze niet thuis weten, want ze hebben een bekende kostenloos een nieuwe auto gedaan die eigenlijk nog meer waard was ook ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Alfa Romeo terug naar achterwielaandrijving

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/d/7a13427fc2ba578271994377d6a86e9d.jpg

Alfa weer aandrijving achter
Alfa Romeo gooit het roer om; toekomstige modellen krijgen weer achterwielaandrijving, zo fluisterde een manager van de fabriek ons gisteren toe.
Met het afscheid van de 75 (1992) en de Spider (1993) was het gedaan met op de achterwielen aangedreven Alfa Romeo’s. Een tijdperk waar menig alfist met weemoed aan terugdenkt. Met de komst van de 8C Competizione, volgend jaar, is de achterwielaangedreven Alfa weliswaar terug, maar slechts voor de happy few. En voor even, want de hele oplage is allang uitverkocht.
Maar er is goed nieuws. De 8C is namelijk het startschot voor een nieuw achterwielaangedreven tijdperk, zo onthulde marketing manager Renzo Barbirato van Alfa Romeo Automobiles S.p.A. gisteren tegenover AutoWeek, tijdens onze eerste rij-impressie met de 8C Competizione op het testcircuit in Balocco.
Dat de 169, de 166-opvolger die eind 2009 zijn opwachting maakt, achterwielaandrijving krijgt, was al bekend. Maar vanaf dat model zullen volgens Barbirato ook de lager gepositioneerde Alfa’s met achterwielaandrijving worden uitgerust. Alleen de Junior, die voor volgend jaar gepland is en op basis van de Fiat Grande Punto staat, blijft zijn vermogen naar de voorwielen brengen.

En dan wilt u tenslotte natuurlijk vooral weten hoe de 8C Competizione rijdt. Morgen op deze site een summiere rij-impressie plus video, het uitvoerige verslag staat in AutoWeek 44, die op 31 oktober verschijnt.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/1/fadde8fd63d8d409be69431829ac0c51.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
goed dus als ik over een X aantal jaar weer naar een nieuwe Alfa ga kijken, want rijd nu nog een 156, dan kan dat dus weer met achterwiel aandrijving? Mooi _/-\o_

Ik dacht btw eerst dat de Brera achterwiel aangedreven was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
k0ewl schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:30:
goed dus als ik over een X aantal jaar weer naar een nieuwe Alfa ga kijken, want rijd nu nog een 156, dan kan dat dus weer met achterwiel aandrijving? Mooi _/-\o_

Ik dacht btw eerst dat de Brera achterwiel aangedreven was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
FWD of AWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hehe ze beginnen hun verstand weer terug te krijgen?!! Goed bezig bij Alfa.
Ik bedoel een vierwielaangedreven "sportcoupe" van 1605 kg met een Opel V6 is om te lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

/me schopt Richard .... * KICK * puh! :P

RWD ftw!!! _o_ d:)b *O*

en nog maar een keer ..

/me KICK *

:+
k0ewl schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:30:
uhuh :Y

Mjah, de 156 is een heerlijke auto en onwijs neutraal, maar als het nat is .....

..... damn, wat mis ik de RWD dan! :9

[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
kreeg net telefoon, kan de auto morgen al ophalen!

met nieuwe driem/luchtmassemeter en thermostaat! Nieuwe koppeling is er al ingezet met 170k

* Rev! is blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Nieuwe koppeling? Wat was daarmee? Die dingen gaan normaal een autoleven mee :) Anders heb ik een vermoeden dat de vorige eigenaar de auto goed heeft afgeragd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
heb de werkorder wel gezien, die kwam niet meer lekker los ofzo?
Auto maakte iig geen afgeragte indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
hangt ervan af waar je rijd he... in de stad gaat het harder als op de snelweg...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ligt er ook aan wie er in rijdt. Soms zie ik oudjes hun auto parkeren op hoge toeren met slippende koppeling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ing._Buttje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:04:
/me schopt Richard .... * KICK * puh! :P

RWD ftw!!! _o_ d:)b *O*

en nog maar een keer ..

/me KICK *

:+
maar voorlopig kunnen die RWD 75 IMSA gebakjes de ubergave 155 STW niet bijhouden op het circuit :P En tevens gaat er volgend jaar 1 Alfa 75 IMSA minder mee doen aan de Alfa Romeo challenge, de rijder wil nu ook wel eens vooraan staan en heeft een 155 STW gekocht :P

* Alfisti kietelt buttje :P :+

en doe de groeten aan je meissie enzo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Alfisti op 26-10-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BalusC schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:58:
Nieuwe koppeling? Wat was daarmee? Die dingen gaan normaal een autoleven mee :) Anders heb ik een vermoeden dat de vorige eigenaar de auto goed heeft afgeragd.
Wat een onzin. Bij een beetje turbodiesel ligt de koppeling er, afhankelijk van gebruik en rijstijl, wel tussen 170 en 220k uit. Soms zelfs al <100k km als je het over een echt rappe diesel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

enjoy it while it lasts ... enjoy it while it lasts ... :z
* Alfisti kietelt buttje :P :+
getver! hou op man .. brrr :X
en doe de groeten aan je meissie enzo :)
ze wil ze niet gloof ik, want je krijgt ze terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Iemand nog ervaring met lakstiften?
Ik kom er net achter dat iemand zo vriendelijk is geweest om de deur te ver te openen.
Zit al een mooi stukje roest op. Ik zat zelf te denken om dit met een lakstift bij te werken.
Maar aangezien er nog wel een paar meer dingen met schade zijn is he misschien voordeliger om het te laten doen.
Is het dus mogelijk om kleine dingen te laten bijwerken of moet dan alles gespoten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Bijwerken met een lakstift zie je (helaas) vaak net zo goed als de kras/beschadiging zelf.
Ik gebruik het zelf alleen om randjes en onopvallende plekjes bij te werken.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.