Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 26] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57

Sick Nick

Drop the top!

Wat hij ^^^ zegt! In die kleur met die spaakvelgen, heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
edit:
Een nieuwe pagina over hoofd gezien 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 11-12-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nvrmnd

[ Voor 88% gewijzigd door Timmert op 11-12-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

JaQ schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:48:
Qua budget van mijn werkgever kon ik net in een brera rijden, maar ik vind de GT gewoon veel mooier en daarnaast een stukje vriendelijker voor de bijtelling ;). Ik heb het geluk dat mijn werkgever auto's aanschaft ipv leased, wat hele andere regelingen veroorzaakt.

Het ruimteprobleem dat je schets is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Als je een gezin hebt met kinderen van boven de 10, is dit absoluut geen praktische wagen.

Mijn GT lijkt verdacht veel op deze, enkel heb ik donker-grijze leren bekleding:
[afbeelding]
Prachtig!

Overigens is mijn 147 te koop :)
info/plaatjes http://www.alfa147club.nl/forum/viewtopic.php?t=2481

• Snuffel
  • Laatst online: 04-05 11:22

Snuffel

Vroem!

Even wat frustraties van me afschrijven:

Gisteravond kwam ik thuis van mijn werk, en toen bleek dat iemand tegen mijn Alfa heeft aangezeten.
Van voor naar achterbumper is de bijrijderskant flink beschadigd. En zoals het natuurlijk ook hoort: geen briefje van wie het gedaan heeft..... :|
Schade: mwah, dat loopt al snel in een twee duizend euro. Verzekering? Ja hoor, natuurlijk ben ik verzekerd, alleen niet tegen dit soort grappen.... :|
Dus: eerst maar naar de politie vandaag (die nemen geen aangiftes op 's avonds).
Daarna zal het ongetwijfeld een gevalletje Waarborgfonds worden. Nou, daar heb ik (sorry dat ik het zeg) geen vertrouwen in.
M.a.w.: je werkt hard, doet niets, maar mag wel even twee duizen euro ophoesten omdat een of andere klootkikker niet kan rijden en het nodig heeft gevonden om je auto te beschadigen.

Overigens moet het wel een dronken tor zijn geweest. De straat bij ons is éénrichtingsverkeer, en er is werkelijk meer dan genoeg ruimte om met twee vrachtwagens naast elkaar langs de geparkeerde auto's te rijden.

Echt triest.... :'(

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
klote man :/

Ook effe een update vanwege mijn schade...

Die dame zegt nu steeds af... ze zou gisteravond bellen maar niets gehoord. Vandaag maar effe vertellen dat ik VANDAAG dat ding ingevuld wil hebben.

[ Voor 89% gewijzigd door Bertus op 13-12-2007 08:40 ]

Heeft ook een computer!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Bertus schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:33:
Die dame zegt nu steeds af... ze zou gisteravond bellen maar niets gehoord. Vandaag maar effe vertellen dat ik VANDAAG dat ding ingevuld wil hebben.
Je bedoelt, hoop ik, niet dat je niet ter plekke het schadeformulier hebt ingevuld? :/

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, goed ik vroeg me nog iets af. Ik wil graag voordat ik op wintersport ga fatsoenlijk licht op mijn Alfa 156. Die niet meer heldere glazen helpen daar niet echt bij natuurlijk. Ik wilde graag GTA-koplampen erin hebben en dan met Xenon-conversie een beetje meer licht krijgen.

Nu kan ik originele GTA-koplampen krijgen (nieuw) voor E 350 per twee. Ik weet niet of dit duur is ofniet, maar volgens mij is het redelijk goedkoop. Maar je hebt ook imitatie. Ik vroeg me eigenlijk af of het dan niet veel goedkoper kan en of het dan wel nog zo goed is.

Daarnaast, als ik xenon in wil bouwen, kan ik dan eigenlijk gewoon een willekeurig setje van Marktplaats pakken en dan zelf ermee gaan stoeien? Ik bedoel, ik heb redelijk wat ervaring met elektronica dus daar kom ik wel uit, maar hoe zit het met APK-keuringen en verblinden van tegenliggers?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Bertus
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:22:
[...]

Je bedoelt, hoop ik, niet dat je niet ter plekke het schadeformulier hebt ingevuld? :/
Beide geen pen mee... Achteraf erg dom maja.

Heeft ook een computer!

• Hyp Hyper
Bertus schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:56:
[...]

Beide geen pen mee... Achteraf erg dom maja.
En de politie komt niet altijd meer voor kleine schadegevalletjes...
Maar hopen dat ze de boel niet gaat flessen en 'legitiem' niet bereikbaar is geweest.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Snuffel schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:07:
Even wat frustraties van me afschrijven:

Gisteravond kwam ik thuis van mijn werk, en toen bleek dat iemand tegen mijn Alfa heeft aangezeten.
Van voor naar achterbumper is de bijrijderskant flink beschadigd. En zoals het natuurlijk ook hoort: geen briefje van wie het gedaan heeft..... :|
Schade: mwah, dat loopt al snel in een twee duizend euro. Verzekering? Ja hoor, natuurlijk ben ik verzekerd, alleen niet tegen dit soort grappen.... :|
Dus: eerst maar naar de politie vandaag (die nemen geen aangiftes op 's avonds).
Daarna zal het ongetwijfeld een gevalletje Waarborgfonds worden. Nou, daar heb ik (sorry dat ik het zeg) geen vertrouwen in.
M.a.w.: je werkt hard, doet niets, maar mag wel even twee duizen euro ophoesten omdat een of andere klootkikker niet kan rijden en het nodig heeft gevonden om je auto te beschadigen.

Overigens moet het wel een dronken tor zijn geweest. De straat bij ons is éénrichtingsverkeer, en er is werkelijk meer dan genoeg ruimte om met twee vrachtwagens naast elkaar langs de geparkeerde auto's te rijden.

Echt triest.... :'(
waarborgfonds?

moet je wel de politie erbij gehad hebben ..

update

Zoals het nu lijkt gaat OMC Engines een *nieuw* motorblok leveren voor mijn bella :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.omc-engines.nl/gfx/shared/header/omcbase.jpg

Hun nieuwe blok is goedkoper dan de meeste revisiemotoren en ze geven 1 jaar garantie _o_

Ik ga vanavond de centen overmaken en dan begin volgende week mogen ze hem bij AlfaNord komen afleveren!

even kijken waarvoor ik het ook alweer allemaal doe ..

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/AlfaRomeoTopic/Buttje156.jpg

hmmm .. jah, da's toch wel fijn :9 O+

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2007 12:44 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

moet je wel de politie erbij gehad hebben .
Tja, politie... schade werd geconstateerd na 5 uur 's middags. Bel je de politie: maak maar een afspraak morgen, dan helpen we je misschien wel... :|

Gekkenhuis

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bah me auto terug van Savali, clima en stoelverwarming lijken gefixed, alleen hij trilt nogsteeds af en toe :{

@koewl je kan beter een paar goede koplampen scoren en die ombakken

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Snuffel schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:45:
[...]

Tja, politie... schade werd geconstateerd na 5 uur 's middags. Bel je de politie: maak maar een afspraak morgen, dan helpen we je misschien wel... :|

Gekkenhuis
Bron: http://www.waarborgfonds....&topmenuid=4&submenuid=47
Wanneer?
Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:

- een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
- een niet-verzekerde motorrijtuigbestuurder;
- een bestuurder van een gestolen motorrijtuig, die wist dat het voertuig gestolen was (schade aan het gestolen motorrijtuig wordt niet vergoed);
- een motorrijtuig, verzekerd bij een failliete verzekeraar;
- een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig geregeld kan worden.

Wat is vereist?
Het staat vast dat niet uzelf, maar een tegenpartij aansprakelijk is voor de schade.
De schade is veroorzaakt door een (ander) motorrijtuig of door een daaraan gekoppelde aanhangwagen.
U moet, indien de schadeveroorzaker onbekend is, alle mogelijke moeite doen om achter de gegevens van de tegenpartij te komen.
/me Denk aan tijdige aangifte bij de politie!
Doe bij omwonenden navraag of zij iets hebben waargenomen!
Wanneer de tegenpartij bekend is, moet u hem/haar een aanmaningsbrief zenden. Een kopie van die aanmaningsbrief voegt u bij uw aan het Waarborgfonds te richten verzoek om schadevergoeding.
Misschien kan het nog.
Laat er iig procesverbaal van opstellen.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik zit alleen te dubben welke olie ik in een nieuw alfa blok gooien zal .. :/

Iemand een idee wat Alfa Romeo zelf voorschrijft?

Zit op zich wel aan vol-synthetisch te denken, maar dat kost ook het nodige. Echter, de voordelen als langere levensduur, verminderde slijtage, lager verbruik door minder verlies en minder olieverbruik vind ik toch ook wel positief :)

• Rev!
  • Niet online
bij een nieuwe zou ik vol-synthetisch erin googien

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zei jij nou dat je die olie erin ging googlen? B)

google-addict :+

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2007 13:45 ]

• Hyp Hyper
ing._Buttje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:10:
Ik zit alleen te dubben welke olie ik in een nieuw alfa blok gooien zal .. :/

Iemand een idee wat Alfa Romeo zelf voorschrijft?

Zit op zich wel aan vol-synthetisch te denken, maar dat kost ook het nodige. Echter, de voordelen als langere levensduur, verminderde slijtage, lager verbruik door minder verlies en minder olieverbruik vind ik toch ook wel positief :)
In mijn 1.8TS LPG heb ik nooit olie hoeven bijvullen tussen de beurten in, dus ik heb geen idee wat er officieel in moet. :+
Als het goed is zal je nieuwe blok ook niks tot weinig verbruiken. (nieuw en zo)

• AkroBatik
  • Laatst online: 02-05 13:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou het vragen aan het bedrijf die je motor leverd. Anders zal alfa nord dat toch wel weten?
Hyp Hyper schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:13:
[...]

In mijn 1.8TS LPG heb ik nooit olie hoeven bijvullen tussen de beurten in, dus ik heb geen idee wat er officieel in moet. :+
Als het goed is zal je nieuwe blok ook niks tot weinig verbruiken. (nieuw en zo)
Heb je ook geen olie mee als je op vakantie gaat ofzo?

[ Voor 67% gewijzigd door AkroBatik op 13-12-2007 14:14 ]

.

• k0ewl
ing._Buttje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:45:
zei jij nou dat je die olie erin ging googlen? B)

google-addict :+
In mijn 2.0 TS moet 10W40 volsynthetisch

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

k0ewl schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:25:
[...]

In mijn 2.0 TS moet 10W40 volsynthetisch
Kun je precies aangeven welke olie jij er in hebt? En van wie moet het erin?

Mooie flikkerij die olieën ..

Mijn vriendin's Chrysler Neon meende ik ook op full-synthetic te hebben, ik had er immers "Valvoline DuraBlend 10W40 Synthetic Blend" in gegooid :*)

Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:iTENLsNwRs8AoM:http://www.olejeamaziva.cz/admin/data/10-valvoline-db-fe5w30.jpg
*clickable

lees ik gister op de website ..
Bron: http://www.valvoline.com/...duct_detail.asp?product=4
DuraBlend Tough Driving Formula has been developed with a unique blend of premium synthetic and conventional base oils with advanced additive technology.
Een vol-syntheet zullen ze nooit aanprijzen met 'goh, owjah, we hebben er ook nog wat conventionele stoffen doorheen zitten' .. en blend is dus Engels voor mix

Na wat zoeken vond ik dat ook de échte vol-syntheet ..
Bron: http://www.valvoline.com/...uct_detail.asp?product=19
SynPower meets the demanding performance requirements for BMW, Corvette, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Volvo and other high-performance vehicles. SynPower is an advanced, fully synthetic motor oil formulated for extreme protection and superior performance. It helps extend engine life by reducing wear and oil breakdown.
Afbeeldingslocatie: http://www.valvoline.com/images/products/productpages/bottle_top_VV935.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.valvoline.com/images/products/productpages/bottle_bot_VV935.jpg

dus 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2007 14:43 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou denk ik voor zoiets kiezen: http://www.castrol.com/ca...9016457&contentId=7029216

Overal te krijgen (en bij de bp tankstations) en is ook verkrijgbaar met een mooie olietas. Die heb ik ook achter in liggen :P Ff zoeken of ik hem kan vinden

.

• Hyp Hyper
AkroBatik schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:13:
Heb je ook geen olie mee als je op vakantie gaat ofzo?
Zou ik nooit doen. Elders verkopen ze ook olie en in het ergste geval bel ik wel de pechdienst. Niet voor niks europa-service bij de ANWB. :P

Mijn ouwe Chevy is een ander verhaal. Daar moet vaak wat olie bij. (lekkage en een beetje oliestook :P)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 gebruikt hoogwaardige half-synthetische basisolie technologie,
waardoor een sterkere beschermingsgraad verzekerd wordt
half-syntheet dus ..

Ik zag idd laatst bij Halfords ook full-syntheet Castrol olie staan .. kost wat :X

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

OW, ik dacht het vol was. Probleem met olie is eigenlijk dat je het pas heel laat merkt als het troep is. Zou lekker gewoon een merk kiezen waar je je goed bijvoelt en die voldoet met de specificaties van Alfa. Denk dat het elkaar allemaal niet veel ontloopt. Mn vader gebruikt total olie en ik gebruik de goedkoopste die ze hebben bij de Makro (2000km per liter max!)

.

• k0ewl
Ik heb van Kroon Oil. Ik zal als ik naar huis rijd even kijken welk type precies,

• Rev!
  • Niet online
Bij mn diesel moet er gewoon 10w40 in, dacht altijd dat er van die dure olie in ging.. naja lekker goedkoop :P

mensen een 156 hebben jullie ook last van gecupte achterbanden? Mijn achterste zijn nog vrij nieuw maar zijn nu zo erg gecupt dat zelfs met goed balanceren de kans op trillen bestaat. Volgens de profile waar ik net ben geweest is het een typisch alfa probleem?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:10

sopsop

[v] [;,,;] [v]

AkroBatik schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:59:
Overal te krijgen (en bij de bp tankstations) en is ook verkrijgbaar met een mooie olietas. Die heb ik ook achter in liggen :P Ff zoeken of ik hem kan vinden
deze?
Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/03/i/000/bc/1d/93d4_1_b.JPG

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

nee kleiner :P Hij ligt in mn auto en geen zin om in deze kou naar buiten te gaan. Echt een mooi ding, past precies een 1 liter olie fles in en zit een trechter in, handschoenen, een handwipe en dat soort spullen. Super ding!

.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Rev! schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:45:
mensen een 156 hebben jullie ook last van gecupte achterbanden? Mijn achterste zijn nog vrij nieuw maar zijn nu zo erg gecupt dat zelfs met goed balanceren de kans op trillen bestaat. Volgens de profile waar ik net ben geweest is het een typisch alfa probleem?
Yup, al helemaal als het is verlaagd. De cupsnelheid verschilt ook wel per band. De huidige Michelin Pilot Sport cuppen wel minder hard dan de vorige Primacy banden, terwijl ik juist het omgekeerde zou verwachten. Wellicht komt dat door de veerkracht van zachter compound.

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 13-12-2007 18:42 ]

• Rev!
  • Niet online
ik heb nu idd Michelen Primacy :{, Misschien dan toch maar weer Falken 452's bestellen

zonde.. zit volgens mij nog 7mm ofzo op :X

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
De Toyo Proxes T1-R banden die ik vóór de Primacy had cupten ook niet zo hard, maar toen was de bak ook niet zo verlaagd (25mm itt 40mm). De Primacy's waren na 25K km op de binnenste 3-4 cm al helemaal glad :X De Pilot Sports staan er nu alweer bijna 30K onder. De voorste zijn aan vervanging toe, terwijl de achterste nog alleszins redelijk eruit zien. Je ziet wel sporen van cupping, maar ze zijn niet aan de binnenkant glad geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 13-12-2007 19:03 ]

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 21:51

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:43:
[...]

Kun je precies aangeven welke olie jij er in hebt? En van wie moet het erin?
16v's moet tegenwoordig 10W60 in. :)
Bron: Auto Christiano en H&S

[ Voor 77% gewijzigd door Specht op 13-12-2007 20:28 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:53
Hoe zit het met de betrouwbaarheid in het algemeen van een Alfa 155 1.6 t/m 1.8 boven de 200.000km? Deze auto's zijn aardig goedkoop (1000 - 1500 euro of soms nog minder) en zien er opzich leuk uit en een goed vermogen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Ikke!
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Jaaaa meer Alfa's bij de Lego-Lan :9

Een 1.6 lijkt me wat langzaam, ook gezien het gewicht van de 155. Tsja je kunt het treffen dat je een betrouwbare krijgt of juist niet. Heb geen ervaring met de 155, dus kan er weinig over zeggen.
Vind je een 75 niet mooier? Heb er nog wel eentje voor je, heeft alleen maar een lekke koppakking en verder nog wat dingetjes die niet goed zijn :P
Een 33 1.7ie is misschien ook wel wat, een stuk lichter en aardig betrouwbaar als hij goed is onderhouden.

Klik mee voor GoT!........

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
NoepZor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:40:
Hoe zit het met de betrouwbaarheid in het algemeen van een Alfa 155 1.6 t/m 1.8 boven de 200.000km? Deze auto's zijn aardig goedkoop (1000 - 1500 euro of soms nog minder) en zien er opzich leuk uit en een goed vermogen.
1.6 is imho zwaar onderpowered... betrouwbaarheid... sjah, ligt er aan hoe er mee omgesprongen is, en hoe jij er mee om gaat springen. Uit een 1.8 of 2.0 16v willen de lagers nog wel eens moeilijk gaan doen ;)

De V6 heeft trouwens ook wat... zoals het lijkt nokkenassen versleten, zaterdag de boel uit elkaar voor diagnose :)

Btw... mochten de nokkenassen op zijn, via de heren van H&S kreeg ik de tip assen van een fase 2 3.0 12v te plaatsen. Dat resulteert in een toename van 10pk :)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 13-12-2007 23:18 ]

XXXVI

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

NoepZor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:40:
Twijfelachtig naar mijn mening.
Heb zelf de krukaslagers eruit gereden 3 maanden geleden, motor heeft nu 184k gelopen en altijd zuinig op geweest en netjes warm gereden en nooit bespaard op onderhoud en alles op tijd vervangen etc. :')
Ik ken persoonlijk meer 155 rijders die het blok kapot hebben gereden, dan van lui die er zonder problemen naar de 3ton mee rijden.

16v's kunnen slecht tegen te weinig olie, dus regelmatig peilen, en om de 10.000 km nieuwe olie + filter, om de 60k km een compleet nieuwe distributie, en verder moeten er soms nog wel is dingen zoals waterpomp, thermostaat, nokkenasversteller (preventief) vervangen worden.
Verder zijn de draagarmen, uitlaat en (standaard) schokdempers vaak versleten bij 2e handsjes voor weinig geld.

Bot gezegt:
Wil je een ragbak voor weinig geld en zonder al te veel onderhoudskosten dan kun je beter voor de 8v blokken gaan denk ik.
Wil je vermogen (16v of V6) en een goede 155, dan zou ik een goed exemplaar zoeken van een liefhebber, en dan zit je al snel boven de 2000 euro, maar goed zelfs dan zit je niet altijd safe.
Een 2e hands auto kopen blijft altijd een gok (ongeacht het merk) imho. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:07:
[...]

En de politie komt niet altijd meer voor kleine schadegevalletjes...
Maar hopen dat ze de boel niet gaat flessen en 'legitiem' niet bereikbaar is geweest.
Ze had haar telefoon laten liggen... we hebben nu een date na de lunch...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Specht schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:24:
Twijfelachtig naar mijn mening.
Heb zelf de krukaslagers eruit gereden 3 maanden geleden, motor heeft nu 184k gelopen en altijd zuinig op geweest en netjes warm gereden en nooit bespaard op onderhoud en alles op tijd vervangen etc. :')
Ik ken persoonlijk meer 155 rijders die het blok kapot hebben gereden, dan van lui die er zonder problemen naar de 3ton mee rijden.

16v's kunnen slecht tegen te weinig olie, dus regelmatig peilen, en om de 10.000 km nieuwe olie + filter, om de 60k km een compleet nieuwe distributie, en verder moeten er soms nog wel is dingen zoals waterpomp, thermostaat, nokkenasversteller (preventief) vervangen worden.
Verder zijn de draagarmen, uitlaat en (standaard) schokdempers vaak versleten bij 2e handsjes voor weinig geld.
16v's hebben niet zoveel voordelen lees ik al wel weer, wat dat betreft is de 8v stukken prettiger (distributieriem? welke riem?)
Bot gezegt:
Wil je een ragbak voor weinig geld en zonder al te veel onderhoudskosten dan kun je beter voor de 8v blokken gaan denk ik.
Wil je vermogen (16v of V6) en een goede 155, dan zou ik een goed exemplaar zoeken van een liefhebber, en dan zit je al snel boven de 2000 euro, maar goed zelfs dan zit je niet altijd safe.
Een 2e hands auto kopen blijft altijd een gok (ongeacht het merk) imho. :)
Zo underpowerd zijn de 8v's nu ook weer niet Specht. En tenminste weinig kans dat je lagers d'r uit rollen. Mijn ex-155 (1.8 8v sport) had toen ik 'm weg deed een kleine 260k gereden. Inmiddels (3 jaar later) staat ze iets over de 290k heen, zonder problemen!

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
BalusC schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:55:
De Toyo Proxes T1-R banden die ik vóór de Primacy had cupten ook niet zo hard, maar toen was de bak ook niet zo verlaagd (25mm itt 40mm). De Primacy's waren na 25K km op de binnenste 3-4 cm al helemaal glad :X De Pilot Sports staan er nu alweer bijna 30K onder. De voorste zijn aan vervanging toe, terwijl de achterste nog alleszins redelijk eruit zien. Je ziet wel sporen van cupping, maar ze zijn niet aan de binnenkant glad geworden.
blijkbaar kunnen ze bij savali niet balanceren, had ze gister bij de profile nog maar een keer laten doen en nu heb ik geen last meer van trillingen.... tis wel godsgruwelijkduur (36 voor 2 banden :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Soulfly schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:17:
Zo underpowerd zijn de 8v's nu ook weer niet Specht. En tenminste weinig kans dat je lagers d'r uit rollen. Mijn ex-155 (1.8 8v sport) had toen ik 'm weg deed een kleine 260k gereden. Inmiddels (3 jaar later) staat ze iets over de 290k heen, zonder problemen!
Een 1.8 8v is idd goed te rijden, een 2.0 8v zeker (Helemaal icm spaghetti spruitstuk, chip, fatsoenlijke luchtinlaat en 1.8 bak :9) Een 1.7 8v zou ik iig niet willen :'(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Pff... 156 net uitgeruimd om straks in te gaan ruilen. En natuurlijk heeft ie net nu geen stuurbekrachtigingsvloeistof gelekt. :P (vast omdat ie met de neus bergaf geparkeerd stond)
Even een rondje gereden en het blijft (voor m'n gevoel) jammer dat ie weg gaat.

Maarja.. kosten en zo.. en teveel stilstaan en zo.. en te weinig kilometers etc... bla bla :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd, jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Argh, ik loop echt continue te twijfelen. Ik wil graag GTA koplampen met Xenon. Moet ik die dingen nu maar gewoon bestellen ofniet? Bij Tuynder kosten ze per lamp E 135,- ex btw en ex korting. Dat betekent dat er volgens mij 5 - 10% af gaat. Ik kom uit op +- E 300 voor het setje lampen.

Daar komt dan nog E 100 bij voor Xenon.

Dan heb je wel GTA + Xenon en kan ik in ieder geval wat zien 's nachts. Ik ben lichtelijk kleurenblind. Dat wil zeggen dat verschillen tussen kleuren niet duidelijk zijn. 's Nachts is dit dus een aardig probleem. Vandaar dat ik graag aan de Xenon wil. Ik kan ook natuurlijk gewoon een xenon setje kopen en de huidige lampen erin laten zitten... Keuzes keuzes, moeilijk moeilijk.

Ik wil ook nog mijn spiegelbehuizing spuiten en een nieuwe voorruit odmat er sterretjes inzitten. (3 stuks) Voorruit kan ik kopen op de club voor E 70 excl montage.

Als ik alles bij elkaar optel, dan ben ik al gauw: 300 + 100 + 70 + 20 + 50 (werkloon voor het plaatsen van de ruit) = E 540 kwijt om mijn Alfa te pimpen... en dan heb ik het nog niet eens over wat ik nog meer aan wil passen. (Ik wil nog graag een polijst beurt en de bumpers in kleur mee spuiten, aluminium instaplijsten en tristar/supersport velgen)

Zo een alfa kost wel geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Dat klopt dan ook wel weer. Met de mini was het exact hetzelfde verhaal.

Ik rijd nog wel gewoon lekker door zo en als ik nog een meevaller krijg de komende tijd, dan ga ik wel weer leuke dingen doen. De sterretjes in de ruit zijn wel volgesmeerd met hars en shit, dus die gaan niet verder. Daarnaast zijn al die andere opties ook wat overbodig. Spuiten van de spiegelbehuizingen kan ik zelf wel en de instaplijsten kunnen wel wachten.

Alleen de lampen, om het veiliger voor mezelf te maken ben ik eigenlijk wel verplicht om hier wat aan te doen. Als ik xenon in ga bouwen moet toch alles los en kan ik net zo goed nieuwe lampen monteren.

Denk dat ik volgende week maar weer eens ga lopen sleutelen dan. 2 weken voor vertrek naar frankrijk heb ik in ieder geval genoeg tijd om de lampen om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Soulfly schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:17:
[...]

16v's hebben niet zoveel voordelen lees ik al wel weer, wat dat betreft is de 8v stukken prettiger (distributieriem? welke riem?)

[...]

Ik had het dan ook over de 16v's die vaker niet, dan wel de 300k halen...
En ik zeg ook niet dat de 8v's underpowered zijn, maar de 16v's zijn wel vlotter als een 8v met evenveel inhoud. :)
Alhoewel dat ook weer tegen schijnt te vallen, want bij een rollenbank test van een 155clublid trok een standaard 1.6 16v maar 112 pk's ipv de opgegeven 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tja, dat krijg je he. PK's verdwijnen langzamerhand, omdat de cylinders steeds minder compressie opbouwen door slijtage...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
mjah slechte kwaliteit dan ;), bij mn Primera had ik na 260k nogsteeds meer pk dan opgegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Specht schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:54:
[...]

Ik had het dan ook over de 16v's die vaker niet, dan wel de 300k halen...
En ik zeg ook niet dat de 8v's underpowered zijn, maar de 16v's zijn wel vlotter als een 8v met evenveel inhoud. :)
Alhoewel dat ook weer tegen schijnt te vallen, want bij een rollenbank test van een 155clublid trok een standaard 1.6 16v maar 112 pk's ipv de opgegeven 120.
Waarom zet je die auto op een rollenbank:?

Anyways over die lampen:

Weet je zeker dat je Xenon fijn vindt. Ik wordt er nou niet echt warm van. Wel als er gebruik gemaak wordt van lampbehuizingen met spiegels. Maar gewone reflector lampen hebben naar mijn mening zoveel strooilicht dat de punten waar je daardwerklijk licht wilt hebben minder goed uitkomen als met gewone goede halogeen pitten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

AkroBatik schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:26:
[...]

Waarom zet je die auto op een rollenbank:?

Anyways over die lampen:
Ding is op de rollenbank gezet voor en na tuning, met andere nokkenassen kwam er schijnbaar iets van 140 pk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Vandaar ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12561

Ook leuk voor als je je gewone 75 nog niet gauw genoeg aan gort trapte. ;)
http://www.pistonheads.com/sales/311242.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
AkroBatik schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:26:
Weet je zeker dat je Xenon fijn vindt. Ik wordt er nou niet echt warm van. Wel als er gebruik gemaak wordt van lampbehuizingen met spiegels. Maar gewone reflector lampen hebben naar mijn mening zoveel strooilicht dat de punten waar je daardwerklijk licht wilt hebben minder goed uitkomen als met gewone goede halogeen pitten.
En wie voor je rijdt ziet sterretjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Anoniem: 12561 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:36:
Damn, past daar een gastank in?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ipNdJf3dU8VbTF27C5wCo6MX/full.jpg

eindemper van een 2.5V6 gescoord voor 25e , zal vast goed staan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 12561 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:36:
best wel bizar :P
Niets voor jouw Peter?

Jammer dat er niet meer details staan over de motor. Zo te zien een 4 pitter met dikke turbo, maar is het een Ford Cosworth blok? Of toch een heuse Alfa Twinspark met Cosworth onderdelen? Gezien het vermogen zou het best wel eens zo'n Ford blok kunnen zijn.

Iemand die de pics ook hi-res heeft? De pop-up werkt hier niet lekker dus ik zie alleen die kleine postzegels ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mijn 156 1.8 met gastank en squadra kuurtje (en 1e motorblok :X ):

Afbeeldingslocatie: http://www.imgx.org/pfiles/3494/DSC00171.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door flippy op 15-12-2007 14:11 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

flippy.nl schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:10:

[afbeelding]
Gefelicteerd, dan ben je een van de weinige. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper

[afbeelding]
Tja.. mijne heeft (had) met 212.000 ook nog het eerste blok, hoor.
Alleen wel met vervangen koppakking en (omdat de kop er toch af was) een koprevisietje). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Specht schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:19:
[...]

Gefelicteerd, dan ben je een van de weinige. :+
naar mijn weten (en de 156 club erbij :9 ) is er geen ander 156 met een TS blok die de 3 ton voorbij is gekomen.... O-)

op naar de 4 ton, en hopen dat ik bij 5 ton net als die saab-rijder een nieuwe krijg *O*

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:37

Alfisti

So macht Reisen Spaß

* Alfisti heeft een nieuwe Alfa gekocht...........

de 155 had ik alweer 7 maanden dus tijd voor wat nieuws :P

De overdracht is uiterlijk 2 januari, kan zijn dat de verkopende partij de lease auto eerder krijgt en dan heb ik de 156 dus ook eerder :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/156.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47

-Sander-

///M Powerrrrrr

Heb je die blauwe of de grijze verkocht ?
Deze 156 is verder helemaal standaard dus ik verwacht een 1.6/1.8

[ Voor 44% gewijzigd door -Sander- op 15-12-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Houten stuur met velours bekleding, verder zie ik nog sideskirts?

1.9 JTD lusso?

[ Voor 18% gewijzigd door FMS op 15-12-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfisti schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:58:
* Alfisti heeft een nieuwe Alfa gekocht...........

de 155 had ik alweer 7 maanden dus tijd voor wat nieuws :P

De overdracht is uiterlijk 2 januari, kan zijn dat de verkopende partij de lease auto eerder krijgt en dan heb ik de 156 dus ook eerder :)

[afbeelding]
euhm ... na ál dat turbo geweld nu een standaard 1.6 of 1.8je ? :?

Alles goed verder? :P

[afbeelding]
_o_ _o_ Het kan dus ook anders _o_ _o_

ff een paar vraagjes hoor :P
Hoe lang heb je deze 156 zelf nu al? En hoeveel km heb je er nu mee gereden? En wanneer kreeg ie de Squadra chip?

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-12-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik was net op de sloop (Ooyevaar) met een vriend... willen we weglopen, zie ik daar een gecrashte 99 1.8 VVT.

Uurtje later was ie gestript O+

Lijstje:
Aircopaneel (Club)
Roosters (club)
middenconsole (Club)
spiegels (electrisch inklapbaar)(club)
stuur (Leer, VAN FWNK)
pookknop(Leer, VAN FWNK)
Tutti Originali slotbouten (VAN FWNK)

Ik ben der weer blij mee O+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
En owja, ik was voor het stuur, pookknop en slotbouten 50 euro kwijt, incl Airbag van het stuur. Auto had nog geen ton gelopen (98k en een beetje).

*O* !!!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Alfa_146 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:38:
Heb je die blauwe of de grijze verkocht ?
Deze 156 is verder helemaal standaard dus ik verwacht een 1.6/1.8
De grijze heb ik al ruim een half jaar niet meer ;) De blauwe gaat nu de verkoop in :P

FMS heeft het helemaal goed, een 1.9 JTD met Lusso interieur en airco wat op korte termijn gewisselt gaat worden voor een sportpakket of lederen interieur. Ook het hout uit interieur gaat de kliko in en gaat vervangen worden door sportpakket meuk :)

@Klaas: Alles gaat goed hoor :P Wil gewoon eens wat anders na 7 jaar 155, dit keer ook een geen-gezeur-en-gewoon-door-tokkelen-auto ;) Ben wel een beetje klaar met het tunings gebeuren, deze 156 is gechipt naar 136pk en dat is wel genoeg zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ing._Buttje schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:00:
_o_ _o_ Het kan dus ook anders _o_ _o_

ff een paar vraagjes hoor :P
Hoe lang heb je deze 156 zelf nu al? En hoeveel km heb je er nu mee gereden? En wanneer kreeg ie de Squadra chip?
en kan inderdaad anders.

en in dezelfde volgorde:

sinds het begin. (98')
300642 km
bij 210.000 km

enigste spijt is dat ik niet 2 ton eerder naar squadra was gegaan... :9

voor de volledigheid even plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgx.org/pfiles/3222/DSC_3382.JPG

stickers zitten er inmiddels niet meer op, die waren tijdelijk voor de opnames van PK. (ze hebben er alsnog 5 maanden opgezeten door luiheid van de bestuurder... :X )

[ Voor 22% gewijzigd door flippy op 15-12-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

flippy.nl schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:44:
[...]

naar mijn weten (en de 156 club erbij :9 ) is er geen ander 156 met een TS blok die de 3 ton voorbij is gekomen.... O-)

op naar de 4 ton, en hopen dat ik bij 5 ton net als die saab-rijder een nieuwe krijg *O*
Mijn ouwe 2.0 TS op G3 loopt ook nog altijd. Had 285.000 gedaan toen ik hem TL reed, is nu 2,5 jaar geleden. Die moet ruim over de 300.000 zitten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

GA!S schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:13:
Mijn ouwe 2.0 TS op G3 loopt ook nog altijd. Had 285.000 gedaan toen ik hem TL reed, is nu 2,5 jaar geleden. Die moet ruim over de 300.000 zitten.
pic's or it didn't happen >:)

(geintje)

zeer mooi gedaan, nu hopen dat ie ook heelhuids over de 3 ton is gekomen..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

om de hoeveel km vervangen jullie de olie eigenlijk?

Afhankelijk van de kwaliteit van de olie zou dit tussen de 5 tot 10k kilometer kunnen liggen. Je kunt ook afgaan op wat de autofabrikant voorschrijft, maar als hij nu eens 15k voorschrijft voor 5w40 olie en je rijdt op 'mindere' 10w40 olie, wat dan?

Dus wat is jullie interval? En waarop is dat gebasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=mqdtgfeaw40]

0-100 in mijn delta :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bertus op 17-12-2007 09:55 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

10 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Zoiets :)

is maar 1.6je he :P

Wel 11 seconden origineel.

Deze launch was wel aardig, als ik het nog een keer doe moet ik nog een beetje meer gas geven zodat ik geen terugval heb in toeren...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gewoon de rechtervoet omlaaghouden bij het overschakelen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-12-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ing._Buttje schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:21:

Afhankelijk van de kwaliteit van de olie zou dit tussen de 5 tot 10k kilometer kunnen liggen. Je kunt ook afgaan op wat de autofabrikant voorschrijft, maar als hij nu eens 15k voorschrijft voor 5w40 olie en je rijdt op 'mindere' 10w40 olie, wat dan?

TS, Q4, V6 TB --> 10k km :)

Geen risico nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ing._Buttje schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:21:

ik vervang het als het te donker wordt, maar doordat ik op gas rij duurt dat een goede 20dkm voordat het van honingkleur tot oliekleur gaat, meestal vervang ik het waneer het donkergoud is, ongeveer 15 dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Nou wil het niet zeggen dat je olie aan vervaning toe is als deze zwart is. Zo is het ook niet altijd het geval dat goudkleurige olie niet aan vervaning toe is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ing._Buttje schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:33:
Hij moet nog langer mee, en ik bedoelde meer met de launch, niet bij overschakelen:P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
hmm al die verhalen over olie vervangen... misschien ook maar es doen ... iemand peilstokje voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:33:
Dat moet je ook niet te vaak doen...
Anders weet ik nog wel een lichtelijke verklaring waarom de 90 je zoveel koppakkingen kostte..... :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:33:
hmm al die verhalen over olie vervangen... misschien ook maar es doen ... iemand peilstokje voor me :p
Moet ik ook nog doen. Maar die troep :X en ik kan echt slecht bij mijn olie filter :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:58:
[...]

Dat moet je ook niet te vaak doen...
Anders weet ik nog wel een lichtelijke verklaring waarom de 90 je zoveel koppakkingen kostte..... :)
U hebt gezocht op sarcasme:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Hahahahaha

Touche :P eindelijk eens een sterke reactie retour :D

Maar de smiley stond er niet voor niets he

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Oei, vergeten ze zomaar pijnlijke...
:P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo, de 155 staat op de brug (zelf gezien uurtje geleden, helaas vergeten pics te schieten met mijn gsm :P ) hopenlijk hoor ik vanavond de diagnose betreft schade aan de krukas/lagers etc. en dan wordt het reparatie of blokwissel...
Aangezien reparatie goedkoper is en ik morgen ook de sleutel van mijn eigen appartement krijg heeft dat laatste zeker voorrang betreft financieen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Weer uithuilen even...

Vorige week een klootkikker die mijn zijkant aan gort reed, vandaag parkeerde mijn vriendin de Alfa achteruit tegen een boom.....

Schade: nieuwe achterbumper + klep, handel is ontzet.....

Zit sterk te twijfelen of hij het nog wel waard is om te repareren

:/ :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[HK-mode]

je relatie of je Alfa? :P

[/HK-more]

serious bummer .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

AkroBatik schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:21:
Nou wil het niet zeggen dat je olie aan vervaning toe is als deze zwart is. Zo is het ook niet altijd het geval dat goudkleurige olie niet aan vervaning toe is.
klopt, maar gezien ik op gas rij en er al nagenoeg geen vervuiling optreed in de motor/olie wordt de olie dus ook bijna niet zwart, maar de werkzame dopes die erin zitten worden wel minder. mensen vervangen altijd dingen als ze niet meer werken, ik ben gewoon iets preventiever aangelegt. ik vervang het voordat het versleten/kapot gaat. mede door zo'n instelling heb ik ook tot zover "slechts" 1x langs de kant gestaan met de alfa. en volgens de rest van de maatschappij is dat een extreem laag aantal. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

flippy.nl schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:51:
[...]

klopt, maar gezien ik op gas rij en er al nagenoeg geen vervuiling optreed in de motor/olie wordt de olie dus ook bijna niet zwart, maar de werkzame dopes die erin zitten worden wel minder. mensen vervangen altijd dingen als ze niet meer werken, ik ben gewoon iets preventiever aangelegt. ik vervang het voordat het versleten/kapot gaat. mede door zo'n instelling heb ik ook tot zover "slechts" 1x langs de kant gestaan met de alfa. en volgens de rest van de maatschappij is dat een extreem laag aantal. :9
Ook met die instelling kan je bij wijze van spreken je hele blok aan gort draaien hoor, mijn alfa is daarvan deels het bewijs. :P
Wel of geen pech, blijft altijd een factor van puur geluk imho, er zijn ook genoeg mensen die een auto helemaal aftrappen en geen reet doen aan (preventief) onderhoud en die nooit met pech komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ met stom

-O-

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-12-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

flippy.nl schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:51:
[...]

Groot gelijk heb je, maar het ging er meer om, dat de kleur van de olie dus absoluut niet relevant is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Feest wederom hier. Achterste kop vol smerige olie. Nokken zien er niet geheel fris uit. En erger...vol met drek en troep! En n beetje gruissss :/

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/alfa155v6/nokken.jpg

De kop van cilinder 4-5-6 ziet er nog prima en hardstikke fris + schoon uit. Hoe dat nou kan... :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dit begint wel het Alfa-panne-topic te worden. :P
(beetje imagobevestigend ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Hey ik dacht al, die nokkenas heb ik eerder gezien vandaag :P
Ja zullen we anders gewoon afspreken dat we alle Alfa's vanaf nu heel houden?

Ik ga maandag kijken naar een andere 75, waarvan de put tenminste nog een bodem heeft die ik kan zien ;)
Het wordt weer een 1.8ie :) Nu zwart ipv rood.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Streven van mij is deel 27 zonder schade/problemen door te komen :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:44

Fisico

by Fabian

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.