Euhm dat schade ding wat ik gespot had koste maar 350 euri.eX0duS schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:58:
[...]
Ehm je woont in Helmond, kom dan even bij mij kijken naar mijn ti???
Woon zelf in Eindhoven.
Of is ie alleen voor de motor? Tjah dat zou wel zonde zijn natuurlijk.
Ik ga natuurlijk geen auto van 3000 euro kopen om alleen het blok eruit te halen, want voor dat geld koop ik ook een nieuw blok bij Alfa.
Copy paste van artcforum over wat er met mijn 155 gaat gebeuren:
Zoals bij de meeste hier al bekend was, heb ik afgelopen editie van Spettacolo Sportivo de krukaslagers (en krukas waarschijnlijk) aan gort gereden.
Ik baal er nog steeds zwaar van, en het heeft me ook onaangenaam verrast want er is op deze alfa nooit bespaart op onderhoud en niets wees erop dat er iets mis was met het blok de afgelopen weken/maanden...

Maar goed de exacte schade aan het blok is me nog niet duidelijk, vind ik ook niet zo interessant op dit moment, omdat ik toch de financien voor diagnose/reparatie of ombouw niet heb de komende tijd.
Dus vandaar dat ik het maar geen reparatie noem, maar een project.
Ik ga de 155 waarschijnlijk dit weekend binnenkort terughalen van Zwolle naar Helmond en dan een paar maanden schorsen, totdat ik dus oa genoeg euri's heb om de 155 motortechnisch helemaal naar mijn zin te krijgen.
Even in het kort en globaal de plannen die ik heb:
- 1.8 16v blok demonteren en verkopen/inruilen...
- 2.0 16v blok en bijbehorende onderdelen zoeken (evt complete schadeauto)
- 2.0 blok reviseren en tunen en alles wat daarbij hoort.
- Versnellingsbak reviseren of vervangen voor 1.6/qv bak.
- remmerij aanpassen.
- En nog wat kleine dingen aanpakken/vervangen.
Een "simpele" blokwissel naar een ander 1.8 (of 1.6) blok vind ik geen optie, dus word het sowieso een 2.0, maar ook die er zomaar inhangen en ermee verder rijden zie ik niet zitten, dus complete revisie en als de boel dan toch open ligt dan maar gelijk goed aanpakken en meteen eea tunen.
Ik weet dat er hierover een hoop info op het forum staat, dat ga ik ook zeker allemaal nog is keer doorlezen.
Maar evt opmerkingen, aanvullingen en advies zijn altijd welkom, alhoewel ik zelf geen monteur ben en dus aantal zaken moet gaan uitbesteden.
Waar en bij wie dat zie ik allemaal nog wel, heb geen haast, maar mogelijkheden genoeg binnen de club lijkt me, maar ook hier in de regio zitten aantal revisiebedrijven en garage's die me kunnen helpen.
Met de huidige staat van mijn 155 en bovenstaande plannen heb ik dan over een tijdje weer een auto waar ik dan hopelijk nog een hele tijd fijn mee kan sturen, en bovendien een leuke basis is als toekomstige circuit racer.
[ Voor 5% gewijzigd door Specht op 31-08-2007 22:26 ]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme