There is no replacement for displacement!
Verwijderd
Inderdaad, persoonlijk hoop ik vooral dat ze de wegen wat minder stuiterig maken. Dat zou het rijden zo veel realistische maken. Nu stuitert zelfs het reguliere verkeer op normale snelheid over heuvels heen, totaal onrealistisch.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:07:
De enige reden dat ik wel uitzie naar een TDU:U2 is om te kijken of ze alle fouten en foutjes er uit hebben gehaald. Want dat maakt TDU jammer.
Op de officiële TDU forums lopen wel topics door Atari mods gestart over wat men graag zou willen zien in een eventuele opvolger. Het feit dat dit soort topics recent zijn gestart, geeft mij aan dat de ontwikkeling van een opvolger nog niet zo heel ver is. Ik verwacht dit jaar dan ook geen TDU2 meer, misschien zomer/najaar volgend jaar.
Laat ze nu eerst die carpack voor de PC eens releasen, het ding is schijnbaar al 2 weken klaar maar men wacht op Atari US om het ding ook daadwerkelijk wereldwijd te lanceren...
Verwijderd
Oh en het zou ook fijn zijn dat niet met regelmaat als ik ergens rij er ineens geen level meer is en ik de afgrond in rij zomaar poef.
Verwijderd
Trouwens: ergeren zich hier meer mensen aan het feit dat je niet eens je auto's op alfabet kunt sorteren in je car list? Ik zoek me altijd de pleuris. Ik weet echt niet in welke van mijn 30 huizen ik een wagen heb gelaten.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 20:29 ]
@ HlpDsk: welk level bedoel je precies? Ik wil het wel es proberen, tot nu toe zeros problemos met de standaardversie van het spel in ieder geval.
Overigens is die car list wel knap irritant ja, ik kan niet even snel switchen. Goed, laat de jongens van TDU maar es rondstruinen hier, zat inspiratie op te doen
Vond dat zelf ook al irritant. Ga vaak naar de map waar ik een race met no-restriction zoek, vervolgens 'change vehicle' zodat je wel op naam/power/class kan sorteren.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:28:
Ja .. bugs overal. Zoals dat genoemde ineens verdwijnende level.
Trouwens: ergeren zich hier meer mensen aan het feit dat je niet eens je auto's op alfabet kunt sorteren in je car list? Ik zoek me altijd de pleuris. Ik weet echt niet in welke van mijn 30 huizen ik een wagen heb gelaten.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Verwijderd
Willekeurig. Gewoon het eiland. Ik heb nog wel eens dat ik offline speel, en dan gewoon vertrek vanuit een garage, en dat ik dan een stuk rij .. gewoon rijden of tijdens een race, en dan houdt het level ineens op. Gewoon ineens poef val je in het niets. En moet je het spel killen via taskmanager. En je ziet het zo laat aankomen dat remmen geen zin meer heeft.Jejking schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:48:
@ HlpDsk: welk level bedoel je precies? Ik wil het wel es proberen, tot nu toe zeros problemos met de standaardversie van het spel in ieder geval.
Verwijderd
Te irritant voor woorden.
Ook verdwijnt iedereen in de buurt zodra je op de map kijkt. Laat ze de bugs eerst maar fixen in een patch voor ze aan een nieuwe versie beginnen. Zou iemand mij kunnen vertellen waarom ze bij Atari / Eden Games dit gewoon verrekken?
There is no replacement for displacement!
Mijn wishlist voor TDU2 is dan ongeveer zo:
- Meer ruimte om lekker in free ride door het landschap te kunnen rijden, dus
- Zelf in te stellen traffic (zoals eerder genoemd) en ...
- ... zelf bepalen of er politie moet zijn
- Minder hobbelige wegen waardoor je uit koers raakt
- Meer 'casual' personenauto's van beneden de 30.000 euro zeg maar
- Meer variatie en betere graphics voor het verkeer
- Dag/nacht cyclus waarbij het 's nacht echt donker is, zeker in het buitengebied
- Weersinvloeden zoals regen, wind, hagel, sneeuw enz..
- Minder vastlopers/crashes
- Logitech G25 specifiek: Betere dosering gaspedaal, dus niet volgas als je het pedaal maar half ingedrukt hebt. En natuurlijk betere feedback voor het koppelingspedaal, de auto trekt totaal niet als je de koppeling zonder gas te geven laat opkomen.
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 07-04-2008 00:10 ]
Goud is geen geld
Verwijderd
Inderdaad, dat is zo irritant.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:12:
Ik zou het ook wel fijn vinden dat een auto ook daadwerkelijk op z'n kop kan zonder meteen een reset. Want als je nu een berg afrijdt dan kantel je een halve slag, en je bent gereset met je motor uit. Ipv dat je dan gewoon naar beneden tuimelt. Duurt een eeuwigheid.
Maar ondertussen nog steeds geen carpack.
Wat betreft TDU2... ik denk niet dat ik em weer blind koop. Het concept is super, de uitvoering ver onder de maat imho. Het gestuiter over wegen vind ik zelf nog het meest irritant. Als je een beetje snelheid hebt en je moet een bocht maken heb je niets aan de wegligging van een bepaalde auto als je met vier wielen in de lucht hangt.
Voor de rest mag het van mij best wel een eindje verder de sim kant op. Met een saleen tour of the island doen is best leuk en aardig, maar bij de snelheden die je dan rijd heb je normaliter toch wel flink wat litertjes brandstof nodig. Dat stoort me toch wel ontiegelijk.
Schade ditto, zorg dan dat je je auto ook goed aan gort kan rijden. D'r is nix leukers dan een auto van anderhalf miljoen finaal aan gort rijden
En dan bestaat er uiteraard nog het verhaal over het zogenaamde MMO... met 8 man maximaal tegelijkertijd is verre van MMO. Dat ze dat es fixen.
En kwa geluiden mogen ze van mij es bij EA gaan kijken. De motorgeluiden van sommige auto's zijn bepaald niet realistisch moet ik zeggen. Tis leuk dat de community dan nu zelf wat geluiden maakt maar persoonlijk vind ik dat bij een prestige project zoals dit, toch wel wat meer verwacht mag worden van 't geluid.
Voor de rest zou het ook leuk zijn als er buiten auto rijden/"tunen" iets te doen zou zijn. Ze hebben een volledig charactercustomization gebeuren ingebouwd en dat heeft werkelijk NERGENS maar dan ook NERGENS invloed op.
</rant>
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Paar weken geleden TDU gekocht. Na installatie zit die meteen op versie 1.66a. Had een probleem om online te komen dus de afgelopen tijd met een offline profiel gespeeld, zonder ook maar één probleem. Geen crashes, geen freezes, gewoon lekker spelen.
Gisteren heb ik m'n router enzo aangepast en toen kon ik met TDU wel connecten met de server. Nieuw online profiel aangemaakt en daar even mee gespeeld. Tot er een freeze optrad en ik de game met de taskmanager moest killen. Nog eens geprobeerd, en vrij snel weer een freeze.
Maar... Toen ik vervolgens met m'n offline profiel ging spelen kreeg ik ook daar te maken met een freeze!
Zal thuis nog eens testen of die freeze in m'n offline profiel nog steeds optreedt als ik de netwerkverbinding disable. In het boekje staat dat TDU gebruik maakt van in-game advertising die vanaf een advertentie server opgehaald worden. Weet niet of dat ook bij offline-games gebeurt.
Ik zou toch zeggen gebruik de zoek knop, want helemaal doorlezen word je ook gek van imo.cardinal808 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:32:
Lees het topic eens door, het is een bekend probleem en de oplossing is meer dan genoeg keer genoemd.
Maar C.44, veel kiddies stoppen naast je zeggen ze zo: Female? Female in real life? Daarvoor had ik een vrouwke genomen lol
[ Voor 27% gewijzigd door rCk op 09-04-2008 12:35 ]
* Jeroen O installeert met trillende handjes het carpack
[ Voor 46% gewijzigd door Jeroen O op 12-04-2008 11:39 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Jammer voor jullie atari, maar jullie krijgen mijn 20 dollar niet. Bugfix eerst het spel maar eens.
Goed nu blijkt het ietsje duurder te zijn (20 dollar), maar dan nog vind ik het geen geld. Zeker niet nu met de gunstige dollar koers.
Ze hadden het ook op een CD uit kunnen brengen in de winkel en er 30 euro voor kunnen vragen. Dan vindt ik dit nog een nette oplossing zo.
Het heeft inderdaad even geduurd voordat het carpack er is gezien de release van TDU al meer dan een jaar geleden is. Maar goed, beter laat dan nooit en volgens mij ook goedkoper dan als je al deze auto's voor de XBOX wilt gaan aanschaffen. En na aankondiging is het toch na een maand uitgekomen. Dat vindt ik een redelijke termijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen O op 12-04-2008 14:08 ]
Je betaalt, je downloadt en dan?
Wil ik even zeker van zijn, thanks in advance
Note about Megapack:
Ik heb de US versie van de pack geïnstalleerd op een EU versie van het spel. De pack werkt wel, kon eerder vandaag gewoon spelen, maar ik krijg nu geen verbinding meer met de server... Of dat ermee te maken heeft weet ik niet, ik lees her en der ook berichten dat mensen zonder de pack ook online problemen hebben momenteel.It looks like, for whatever reason, the Megapack can be found at the US Atari digital download site. We moderators weren't told about this and as far as we know there will be an EU download service available at some point. If you want to take a punt on the US one then bear in mind that it does cost a bit more and has more restrictive conditions on how long you can download it for etc. than a likely EU service. Also if this is an accidental release then it's likely the servers won't be setup correctly yet. As far as I can tell there aren't any terms and conditions on the US site restricting it to the US only (though they might be hiding somewhere).
Importantly though, by buying the US product you must accept that customer support for that product is provided by the US distributor, not Atari EU. Likewise these forums are only for discussion relating to Atari EU products.
Personally, I would wait for the EU release, as it's both cheaper, has better download terms, and it's more likely that it'll behave better with your EU game.
Maar de EU versie is dus goedkoper dan de US versie, dus als je kunt wachten, zou ik dat wel doen!
Je betaalt, je downloadt en je krijgt een key die je bij installatie moet ingeven.rCk schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:24:
Jeroen hoe zit het qua beveiliging van het pack?
Je betaalt, je downloadt en dan?
Wil ik even zeker van zijn, thanks in advance
[ Voor 9% gewijzigd door Entity op 12-04-2008 14:26 ]
Ja hoeveel zou het schelen, 5 euro? Nou ja, dat is in de kroeg ook een half uurtje als je dr effe gang in zet.
Het zal wel drukte zijn i.v.m. de release van het carpack.
Bij de amerikaanse download site kan je ook voor 3 dollar extra, het carpack nog tot twee jaar lang downloaden.
Overigens, als je het bestandje op een CD brand, dan heb je die extra download service niet nodig.
Dat het op de amerikaanse site iets duurder is, dat boeit mij niet. Bovendien dacht ik gezien te hebben dat je op de europese site alleen met credit card kan betalen.
(of is die nog niet uit in nl
[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 12-04-2008 20:44 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Weet niet of meer dit hebben, zal hem morgen eens opnieuw instaleren
Bekend probleem?
Volg de link in de post van Entity een paar posts terug. Dan kom je uit op een amerikaanse site waar je het carpack kan kopen en met paypal betalen.Ghostrider schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:36:
Waar kan je dat pack in NL kopen ? (paypal het liefst)
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 13-04-2008 13:04 ]
Ach ja, tis mooi te zien dat dit misschien wel TDU weer tot leven schept als het ware.
Maarja, hopelijk kom ik er nog op vandaag
Uiteraard krijg je later wel weer de melding dat de server niet beschikbaar is, maar je kan tenminste wel op je online profiel spelen.
Heb gister gelukkig de meeste auto's al uit kunnen testen
Verwijderd
Er word al veel geklaagd over de servers deze 2 dagenrCk schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:20:
Oké atm gaat het al wat makkelijker. Maar een half uur maximaal en dan is het bam en je vliegt uit de servers. Hopelijk is dat door de drukte en niet vanwege t feit dat de servers neuk zijn.
http://forums.eu.atari.co....php?t=81499&page=1&pp=30

Systeem is snel zat, laatste drivers van alles en nog kan ik niet spelen. Laat ze gvd eerst de support eens op orde krijgen voordat ze zo'n carpack op de markt zetten
Edit: Heb hem al gevonden, dit programma even installeren, tdu selecteren en op clean klikken. Jou klachten komen overeen met die van mij en bij mij werkt het goed.
http://sourceforge.net/projects/mgrc/
[ Voor 28% gewijzigd door Martijn1990 op 13-04-2008 23:15 ]
Verwijderd
Eerste indruk is goed. Het lijkt me een leuk spel, ook al is het arcade. Maar arcade is voor mij geen probleem, zolang ik er maar plezier aan beleef. (ik ben ieg geen 'simzeiker' die zich te goed voelt voor gewoon dikke fun)
Het draait op mijn systeem wel goed (op medium) wat me nog meevalt (7600GT)
Ik heb bepaalde dingen nog niet goed door maar dat komt wel. Leuk is dat alles op de map zelf gebeurt. De map is eigenlijk de online-lobby room. Ook voor offline races. Je rijdt door zo een 'race-sign', drukt enter, en je kan racen. Geen dwaze menuutjes of ander omslachtig gedoe. Het maakt de gameplay vloeiender en relaxer en aangenamer om te doen. Toegankelijker ook.
Eerst dacht ik trouwens dat het online gedeelte inhield dat je met meerdere online speler tegelijk op de map kon rondrijden? Terwijl het blijkbaar enkel online races betreft. Dus net zoals offline races, maar dan een oranje symbool, en daaraan meedoen. (en op dat ogenblik ga je dus online zogezegd). Beetje anders dan wat ik dacht, maar ook prima.
En dan moet ik ook nog eens uitzoeken hoe het met dat profiel en de savegames zit. Is dit online bewaard, offline, of beide? Ik heb nog al eens de gewoonte een OS image terug te plaatsen. Gegerandeerd zal ik bij één van deze vergeten m'n savegames te kopiëren, dus dat moet ik nog eens bekijken. Verder denk ik dat ik hier veel plezier aan zal beleven.
Test drive stond altijd al garant voor goede arcade racegames
edit: ik speel het trouwens met een dual analog gamepad van thrustmaster. Valt volgens mij niet te spelen zonder minstens een gamepad. (stuurtje is vermoeiend
Anyway, dit is het spel wat need for speed al lang had moeten zijn, of al zo lang probeert te zijn. Hoe dan ook: bye bye NFS, deze game is stukken beter.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 18:45 ]
Vele malen dank, dit heeft m'n problemen verholpen. Nu hopen dat de heren ontwikkelaars daar in het vervolg zelf aan denken...Martijn1990 schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:11:
Er bestaat een programma hiervoor, een bepaald bestand (radial.rdb) is te groot en moet verwijderd worden. Dit bestand veroorzaakt de vastlopers. Ik heb er ook last van gehad en toen ik het programma heb geinstalleerd werkt het weer, gewoon af en toe het bestandje even cleanen. Ik zal even gaan zoeken voor je, zal hem zo editten.
Edit: Heb hem al gevonden, dit programma even installeren, tdu selecteren en op clean klikken. Jou klachten komen overeen met die van mij en bij mij werkt het goed.
http://sourceforge.net/projects/mgrc/
TDU enkel een arcade racer? Boy are you wrongVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:06:
Ook net gekocht (20 euro in de frs) en geïnstalleerd.
Eerste indruk is goed. Het lijkt me een leuk spel, ook al is het arcade. Maar arcade is voor mij geen probleem, zolang ik er maar plezier aan beleef. (ik ben ieg geen 'simzeiker' die zich te goed voelt voor gewoon dikke fun)
[...]
Wacht maar tot je wat verder in het spel bent en de hardcore mode aan kunt zetten
Dat kan ook wel, maar omdat de servers down waren/zijn zag je waarschijnlijk niemand rijden. Normaal zul je namen zien, met bijbehorende afstand tot die persoon.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:06:
Eerst dacht ik trouwens dat het online gedeelte inhield dat je met meerdere online speler tegelijk op de map kon rondrijden? Terwijl het blijkbaar enkel online races betreft. Dus net zoals offline races, maar dan een oranje symbool, en daaraan meedoen. (en op dat ogenblik ga je dus online zogezegd). Beetje anders dan wat ik dacht, maar ook prima.
Als je iemand tegenkomt kun je dmv. te knipperen met je lichten een race beginnen met cash als inzet, de route kun je dan zelf bepalen, dit werkt echt heel erg mooi vind ik !
Geen dank, Fijn dat het weer allemaal werkt, die freezes/crashes zijn echt heel erg frustrerend, ik weet er alles van.MadMarky schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:09:
[...]
Vele malen dank, dit heeft m'n problemen verholpen. Nu hopen dat de heren ontwikkelaars daar in het vervolg zelf aan denken...
Verwijderd
Ik begin er steeds meer in te komen (en zowat m'n weg door de game te vinden)
Het online gedeelte is me echter nog steeds niet super duidelijk
Ok, ik heb een online profiel, dus ik ga steeds in een online 'environment' spelen.
Nu is het toch zo dat er veel meer TMU spelers zijn dat wat ik kan zien op die map, en meer dan er uberhaupt plaats is op één eiland. Dus het lijkt me logisch dat er meerdere instances van de gamewereld draaien, met elk x aantal racers op?
Ga je dan echter telkens op dezelfde wereld als je opnieuw inlogt? Om een soort 'consistent environment' te creëren? Want als je telkens op een server inlogt, kan iemand inloggen en daar al z'n supercars lopen te verkopen, zodat je een overaanbod krijgt aan bvb enzo's. Op die manier creëer je toch een onbalans?
Het is ook zo dat je slechts in een bepaalde straal spelers op de map kan zien, dat had ik hierboven ergens gelezen dacht ik. Ik heb idd al een paar keer enkele 'real life' spelers zien voorbijkomen, wat de speelomgeving extra cool maakt natuurlijk, omdat je niet 'alleen' bent. Je kan zelf ook snel naar een andere locatie gaan door erop te klikken, dus als iedereen dat kan lijkt het me dat je af en toe wel verdwijnende of spawnende spelers zal te zien krijgen.
Als je een singleplayer challenge aanvat, wordt je 'afgezonderd' in een offline omgeving? Anders zou je iedereen z'n race kunnen bezigzien. En als je een online challenge aanvat, dan wordt je ook afgezonderd met het betrokken groepje van bvb acht speler? Zover ben ik nog niet.
Ik vraag me ook af of ik en die anderen in free roam mode dezelfde traffic hebben. Het kan toch niet zo zijn dat traffic serverside bepaald wordt voor heel het eiland, want bij een beetje lag of connectieproblemen is alle traffic f*cked. Indien het enkel op mijn pc gebeurt, ziet elke online speler dus een andere traffic? Verwarrend. Of er moet plaatselijk gesynchroniseerd worden.
Ik ga ook nog eens dit topic doorlezen, maar dat telt inmiddels heel wat pagina's dus dat duurt wel even.
edit: ow, UBERCOOLE game

edit 2: hoe f*cking verslavend
De models zien er prachtig uit, zelfs op m'n 7600GT, dus dat is al goed
Eén ding moet trouwens echt wel anders: elke bot in een pickup of saaie sedan klinkt als één of ander opgefokt racemachien als ze langszij komen. Klinkt zwaar belachelijk soms
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 05:43 ]
Die pickups doe ik liever sowieso niet, irritante lui. volgens mij moet je wel alle missies/races doen die je tegenkomt anders kom je na een tijdje niet verder volgens mij
Asus Zenbook i7 256gb
Asus Zenbook i7 256gb
Dat klopt ook wel ongeveer. Dat merk je ook als je bijvoorbeeld met vrienden afspreekt op een bepaalde locatie. Op de kaart staan jullie dan allebei op dezelfde plek, maar jullie zien elkaar niet, maar wel zeven andere spelers.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:18:
@MEN-O: thx
Ik begin er steeds meer in te komen (en zowat m'n weg door de game te vinden)
Het online gedeelte is me echter nog steeds niet super duidelijk![]()
Ok, ik heb een online profiel, dus ik ga steeds in een online 'environment' spelen.
Nu is het toch zo dat er veel meer TMU spelers zijn dat wat ik kan zien op die map, en meer dan er uberhaupt plaats is op één eiland. Dus het lijkt me logisch dat er meerdere instances van de gamewereld draaien, met elk x aantal racers op?
Overigens kan je wel overspringen door op de TDU map op de speler te klikken met wie je graag samen wilt gaan touren. Helaas werkt dit soms niet altijd even goed.
Wat trouwens wel kan, is dat je een lock kan zetten op een bepaalde speler of meerdere spelers. Dan blijven jullie altijd bij elkaar rijden. Overigens kunnen nog wel andere spelers erbij verschijnen.
Wil je dat laatste ook voorkomen, dan kan je de sessie isoleren. Dan blijf je rijden met de mensen met wie je nu rond rijdt en daar kan verder niemand meer bijkomen. Nadeel hiervan is, dat als je per ongeluk de kaart opent of van de server wordt gegooid, dat je er nooit meer tussen kan komen, omdat je de spelers in een geïsoleerde sessie niet meer terug kan vinden op de kaart (is mijn ervaring).
Mocht het trouwens gebeuren dat de verbinding met de server wordt verbroken, dan krijg je een mededeling in het scherm en vervolgens ga je off-line verder. Met als gevolg dat er bots en politie in het spel komen, net zoals in een off-line profiel.
Waarom zou je een onbalans creëeren? Misschien dat er wel veel worden aangeboden, maar in het spel zie ik nog genoeg mensen met andere auto's rijden.Ga je dan echter telkens op dezelfde wereld als je opnieuw inlogt? Om een soort 'consistent environment' te creëren? Want als je telkens op een server inlogt, kan iemand inloggen en daar al z'n supercars lopen te verkopen, zodat je een overaanbod krijgt aan bvb enzo's. Op die manier creëer je toch een onbalans?
Ook dat klopt. Je kan met maximaal 8 personen tegelijkertijd rondrijden, dus je ziet maximaal 7 andere spelers. Als je daar te ver van weg rijdt, dan verdwijnen ze van de kaart af. Niet dat je daar last van hebt overigens.Het is ook zo dat je slechts in een bepaalde straal spelers op de map kan zien, dat had ik hierboven ergens gelezen dacht ik. Ik heb idd al een paar keer enkele 'real life' spelers zien voorbijkomen, wat de speelomgeving extra cool maakt natuurlijk, omdat je niet 'alleen' bent. Je kan zelf ook snel naar een andere locatie gaan door erop te klikken, dus als iedereen dat kan lijkt het me dat je af en toe wel verdwijnende of spawnende spelers zal te zien krijgen.
Klopt ook. Single player races zijn altijd in een off-line omgeving. Multiplayer races met de maximaal 7 andere personen met wie je de race doet.Als je een singleplayer challenge aanvat, wordt je 'afgezonderd' in een offline omgeving? Anders zou je iedereen z'n race kunnen bezigzien. En als je een online challenge aanvat, dan wordt je ook afgezonderd met het betrokken groepje van bvb acht speler? Zover ben ik nog niet.
Volgens mij is dat laatste het geval maar dat weet ik niet zeker. Wat je wel eens ziet is, dat als je wordt ingehaald door een andere speler, dat het AI verkeer heel raar gaat reageren of zelfs verdwijnt. Volgens mij wordt het gewoon plaatselijk gesynchroniseerd.Ik vraag me ook af of ik en die anderen in free roam mode dezelfde traffic hebben. Het kan toch niet zo zijn dat traffic serverside bepaald wordt voor heel het eiland, want bij een beetje lag of connectieproblemen is alle traffic f*cked. Indien het enkel op mijn pc gebeurt, ziet elke online speler dus een andere traffic? Verwarrend. Of er moet plaatselijk gesynchroniseerd worden.
Veel plezierIk ga ook nog eens dit topic doorlezen, maar dat telt inmiddels heel wat pagina's dus dat duurt wel even.
Staan ze bij nieuwe garages die je nog moet ontdekken? En zo ja, iemand een idee waar ik de nieuwe ferrari's kan vinden?
Tot nog toe heb ik alleen die Weismann gevonden.
Een Oahu Cars dealer op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe British Independents dealer, ook op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe US Muscles dealer ten noordoosten van de European Motorcycles dealer.
Een Lexus dealer ten westen van de European Motorcycles dealer.
De overige auto's zijn bij de bestaande dealers ondergebracht.
Bij beide Ferrari / Maserati dealers staat een nieuwe Ferrari. De overige Ferrari's zijn bij European Classic dealers ondergebracht.
De Wiesmann is geen carpack auto. Bij de German Independents dealer, waar de Wiesmann staat, moet je ook vier nieuwe auto's vinden (RUF's).
[ Voor 25% gewijzigd door Jeroen O op 15-04-2008 18:02 ]
Het kan aan mij liggen hoor, maar die Lexusdealer zat er toch al lang? Het enige was dat ie niet toegankelijk was.Jeroen O schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:54:
In het carpack zitten vier nieuwe dealers.
Een Oahu Cars dealer op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe British Independents dealer, ook op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe US Muscles dealer ten noordoosten van de European Motorcycles dealer.
Een Lexus dealer ten westen van de European Motorcycles dealer.
De overige auto's zijn bij de bestaande dealers ondergebracht.
Bij beide Ferrari / Maserati dealers staat een nieuwe Ferrari. De overige Ferrari's zijn bij European Classic dealers ondergebracht.
De Wiesmann is geen carpack auto. Bij de German Independents dealer, waar de Wiesmann staat, moet je ook vier nieuwe auto's vinden (RUF's).
Dat geldt voor die andere 'nieuwe' dealers ook. Die zaten ook al in het spel, maar waren niet toegankelijk.
Tevens is net op het Atari Forum gepost dat het carpack officiëel is uitgekomen.
http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=81701
Linkje naar de verkoop pagina:
http://boutique.gamesplan...5&jeu=TDU&affilie=AtariUK
Overigens kan er voor de 'Europese versie' van het carpack alleen met credit card betaald worden. Op de Amerikaanse Atari site heb ik hem nog niet teruggezien. De prijs is 15 euro, dus het argument dat de Europese versie goedkoper is dat gaat dus ook niet op.
[ Voor 65% gewijzigd door Jeroen O op 15-04-2008 18:42 ]

En geen PayPal!
[ Voor 20% gewijzigd door Denzo op 15-04-2008 18:47 ]
Want dan ga ik binnekort even met 3 maten van me die halen, want dan ben ik Ace. Toch leuk weet je, tis niet belangrijk maar tis erg leuk
Het schijnt wel mogelijk te zijn, maar dan moet je met vier man op een netwerk gaan zitten en met z'n allen van dezelfde internetverbinding zitten. Dus dan zal je met 3 maten op 1 locatie bijeen moeten komen met PC's en dan schijnt het te kunnen.
http://www.gamesplanet.co...ed---MegaPack-507-15.html
Kom ik verder mee dan met die andere link (krijg daar een Franse foutmelding bij het verwerken van de credit-card) maar ook die Engelse link loopt in een (Engelse) foutmelding. Zo te zien heeft Metaboli de boel niet op orde... *zucht*
Verwijderd
Moet zeggen dat het in het begin toch wel redelijk overweldigend is. Massa's menu'tjes en rankings en stats, maar daar kom je vanzelf wel uit.
Dat getalletje linksonder de gps is het aantal online spelers dat ik in mijn buurt kan waarnemen, toch?
Als ik dan echter op de map ga kijken bij 'players', zie ik heel wat rode icoontjes, als ik er dan naar toe 'teleport', dan zijn er soms maar één of twee spelers op de weg. Kan je op die map ook spelers zien die wel online zijn maar gewoon in hun huis zitten? Zou verklaren waarom er zoveel verschil is.
En hoe of waar je kan tunen heb ik ook nog niet door. Heb nu een lambo, maar er lijkt geen enkele lambotuner op het eiland te zitten? (of moet je er echt langsrijden om het op de map als shortcut te zien?)

Wat schetste mijn verbazing toen ik daarna nog ff offline ging spelen en gewoon de nieuwe dealers en alle nieuwe auto's van de carpack in-game te zien en te kunnen kopen? Car-pack-key alleen nodig om er mee online te kunnen spelen blijkbaar?
Anyway, vervolgens nog tot 01:00 uur vanacht (offline) zitten spelen om de nieuwe auto's te bekijken en te 'test driven'.
Ik zag hem gisteren ook ineens staan, en hij bleek zowaar te werken. Damn, de Charger Super bee.. Heerlijk.Haay schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:00:
Gisteravond met m'n credit-card in de aanslag 4 keer geprobeerd om die car-pack te kopen, maar telkens foutmeldingen. Bleek dat de belangstelling te laag was ingeschat....Later op de avond was het probleem blijkbaar al verholpen, maar inmiddels had ik de carpack vanaf Usenet al gedownload. Daar zat geen activatie-key bij, dus na het installeren, waar je die key moest ingeven, heb ik gecancelled. Dacht: dan heb ik die pack alvast en hoef ik later alleen nog de key maar te kopen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik daarna nog ff offline ging spelen en gewoon de nieuwe dealers en alle nieuwe auto's van de carpack in-game te zien en te kunnen kopen? Car-pack-key alleen nodig om er mee online te kunnen spelen blijkbaar?
Anyway, vervolgens nog tot 01:00 uur vanacht (offline) zitten spelen om de nieuwe auto's te bekijken en te 'test driven'.Helaas ging vanochtend om 06:00 uur de wekker weer, en was ik toen niet zo blij. Maar ja, het is ook zo verslavend he!
Heb in ieder geval een Ferrari F40 aangeschaft. Wat een heerlijke wagen!
Geen problemen met spawnen of niets. Geweldig weer, is een lange tijd geleden dat ik dat heb gedaan.
Dat maakt het spel weer super, en het was zo 24:00, ruim 3 uur gecruised met ze lol.
Ik ben nu ook langzaam aan het driften beetje aan het terugvogelen in de hardcore. Gaat steeds beter, daarnet beetje met de Charger gespeeld. Ging lekker, daarna overgestapt op de 612. Maarja, het is een tijdje wennen als je kijkt nar hoe ik toen speelde met me oude stuurtje. En nu met de 720 graden op G25
Alleen kom ik dus mooi niet online

Iemand een idee om wat te proberen?
Laatste paar dagen was het best lastig erop te komen. Vanmiddag lukte het me weer zonder troubles.
Krijg altijd de melding "Failed to connect, please check your network status".
Ik gebruik een speedtouch516 en heb op het atari forum gekeken, maar daar staat dat je ~3000 poorten open moet zetten. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling ?!
Vergeet ik iets?
EDIT: Het is gelukt. TDU opnieuw geinstalleerd, online profiel gemaakt (werkte nu wel), daarna pas met het oude profiel het nieuwe overschreven en het werkt nog steeds.
[ Voor 21% gewijzigd door hpt870 op 23-05-2008 10:49 ]
Voorheen heeft dit wel gewerkt, alleen sinds ik TDU weer eens geinstalleerd heb niet meer.
OKe, ik heb dus een gamepsyid gemaakt. Ook heb ik mij geregistreerd op testdriveunlimited.com/community.
Als ik dan de accounts probeer te linken krijg ik "Your Gamespy profile is not registered in the TDU game"
[ Voor 65% gewijzigd door hpt870 op 18-04-2008 10:21 ]
Verwijderd
Denk inderdaad dat dit het is, want toen ik zostraks thuis kwam heb ik het even geprobeerd en warempel het werkte. Nu is het natuurlijk spitsuur en hij werkt niet meer. Je mag toch verwachten dat het met enige stabiliteit werkt, er wordt voor betaaldB-Buster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:00:
Soms wilt de server gewoon niet.
Laatste paar dagen was het best lastig erop te komen. Vanmiddag lukte het me weer zonder troubles.
Daarbij kan ik alleen spelen op spitsuur omdat ik ook moet werken om al dit moois te kopen
[ Voor 8% gewijzigd door KillerB op 18-04-2008 20:34 ]
Ik heb het spel meerdere malen opnieuw geinstalleerd, de register files verwijderd ed. maar niks helpt. Weten jullie wat ik hieraan kan doen? Ik draai gewoon de nieuwste drivers, heb SP1 geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet... Please help me out
Gisteren een aantal keer gespeeld en toen bleef hij wel gewoon werken, dus het is tijdelijk geweest denk ik.rCk schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:04:
KillerB, ja ik zelf weet het ok niet. Maar ik heb over t algemeen geen probs ook niet op spitsuur. Ik heb vandaag 0 probs gehad. Ja enkel met het spawnen op maten op de raceway. Maar die ziet helemaal paars van activiteit. Dus hebben we mooi bij de golfbaan rechtsbovenin gemeet, en gecruised naar de raceway. En daar waren we dan. En het is niet eens erg, als je 50 km meer moet rijden. Vliegt zo om, met hardcore. Driften als een malle met die RUFs. 1300 kilometer met de Rt12 gereden, en nu al bijna 200 met de Rturbo. Ben ze een beetje aan het testen. Tot nu toe, vind ik de Rturbo net iets fijner driften.
Iemand tips om online races bij te wonen als je nog niet zoveel voortgang hebt? Als ik op die kaart kijk zie ik wel heel veel online challenges staan maar er zijn er hooguit een stuk of 5die oplichten en waar blijkbaar een race is. Verder wil ik ook wel graag samen cruisen met een paar anderen. Is er niet ergens een plek waar je kunt verzamelen?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
radial file?Erw schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:06:
Alsk een nieuwe gamestart in TDU ankom ik na het kopen van mn eerste auto bij d 1e race maar dan als ik op start druk kom ik niet in mn auto en stopt alles gewoon, iemand een idee?
Ik ben een fervent iemand die graag in de 'cockpit view' rijdt, echter zie je, mede door de slechte distance view, zeer slecht hoe de weg zal verlopen. Is dit wellicht aan te passen? (eg, andere textures voor wegen of een truckje waardoor wegen beter zichtbaar zijn).
Verwijderd
Je hebt de hoogte van je driver seat al aangepast?OCTheEagle schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:24:
Even een wat kromme vraag.
Ik ben een fervent iemand die graag in cockpit view rijdt, echter zie je, mede door de slechte distance view, zeer slecht hoe de weg zal verlopen. Is dit wellicht aan te passen? (eg, andere textures voor wegen of een truckje waardoor wegen beter zichtbaar zijn).
edit:
Ik zie het al, voor iedereen die perongeluk TDU megapack heeft geinstalleerd zonder een juiste code, en waarbij je vervolgens niet meer online kan, ook na herinstallatie.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlimited hier staat een bestandje "addon.txt" deze ffe verwijderen en je kan weer legaal online
[ Voor 71% gewijzigd door Ghostrider op 20-04-2008 21:28 ]
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 22-04-2008 18:11 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Heb je TDU als losse (DVD-ROM) game in de winkel gekocht, of als betaalde download gedownload? Daar schijnt voor de executable ook verschil in te zijn (de ene exe zoekt tenslotte naar de DVD en de andere niet). Misschien kun je in dit topic (iemand met vergelijkbaar probleem) je antwoord vinden? --> Atari EU forum.DutchManticore schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:44:
Ik kan Radial.cbd of cdb (ff kwijt hoe ie heet) niet vinden.
Ik heb Vista Ultimate 32, heb verborgen mappen en bestanden weergeven aangezet maar kan in ProgramData\TestDriveUnlimited\ niks vinden. CDkey.txt en Addon.txt staan er wel maar verder ook niets.
Dit wordt lastig zie ik
[ Voor 8% gewijzigd door pwvd op 22-04-2008 14:53 ]
Wij helpen je in ieder geval niet met je geleechte images
[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 22-04-2008 18:10 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

net even de motoren ge unlockt

Asus Zenbook i7 256gb
Vind motoren wel leuk.. maar soms lijkt t wel of ze hetzelfde systeem/principe gebruikt hebben voor de draaicirkels van motoren en auto's. De handling is echt belabberd van motoren imo..alhoewel ze wel leuk zijn .. met helm view dan.Ghostrider schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:52:
@ hierboven OMG![]()
net even de motoren ge unlockt![]()
[afbeelding]
Hier nog steeds onspeelbaar.. spel loopt vijf minuten en dan slaat t zooitje vast.
Jonge jonge
Kwa handeling is het wel redelijk vaag idd, maar rijd verder best lekker
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Ik vind de handling van motoren ook bagger, ik heb er zelf nog nooit opgezeten, maar ik erger me echt dood aan het feit dat ze 'terugveren' naar normaal rechtop als je een bocht maakt. Ik vond het dan in GTA VC en SA beter uitgewerktDutchManticore schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:57:
[...]
Vind motoren wel leuk.. maar soms lijkt t wel of ze hetzelfde systeem/principe gebruikt hebben voor de draaicirkels van motoren en auto's. De handling is echt belabberd van motoren imo..alhoewel ze wel leuk zijn .. met helm view dan.
Hier nog steeds onspeelbaar.. spel loopt vijf minuten en dan slaat t zooitje vast.
Jonge jonge
Of kan iemand met motorervaring mij vertellen dat dit realistisch is?
Nee als ik meerdere uren Crysis op Very HIgh DX10 draai gaat alles prima.Ghostrider schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:11:
Check je hardware eens? is het ook zo bij andere games.
Kwa handeling is het wel redelijk vaag idd, maar rijd verder best lekker
Gewoon fout met TDU dus denk ik :\
Dit topic is gesloten.