[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.391 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Test Drive Unlimited

Index

Topicregels
Algemeen
Gameplay
Releasedates
Systeemeisen
Handige Links
Cars
FAQ
Screenshots
Trailers
De GoT-Club
Polls
Vorige Delen

Topicregels
  • Hou het leuk en nuttig voor iedereen. Posts zoals, 'ik heb hem binnen en ga hem nu installeren!' zijn voor niemand interessant, post liever je ervaringen met het spel als je hem gespeeld hebt.
  • Gaarne niet dit topic te vervuilen met technische vragen. Af en toen een klein vraagje is prima, maar voor grote problemen moet je een topic openen (denk aan de goede startpost) in Spielerij: Problemen & Vragen (SPV).
Algemeen

Test Drive was ooit één van de meest toonaangevende racegamereeksen op de PC, maar we hebben het dan over begin jaren negentig. Ontwikkelaar Accolade, later overgenomen door Atari, wist na hun eerste succes niet veel anders te produceren dan tweederangs 'Need for Speed' klonen, waardoor de reeks enigszins in het slop is geraakt.

Daar kwam eind 2006 verandering in met de komst van Test Drive Unlimited, waar je achter het stuur kruipt van diverse dure wagens. De online ervaring staat voorop, waarin je strijdt om het beste wagenpark en het meeste aanzien.
Gameplay

Singleplayer
In de Singleplayer-mode begin je net als in Need for Speed onderaan de ladder met de ‘langzame’ auto’s. Door het winnen van races en uitvoeren van opdrachten verdien je geld, waarmee je je wagenpark kan uitbreiden en diverse performance upgrades voor je auto kan kopen.

Multiplayer
On-line neem je het tegen elkaar op waarbij je zelf het parcours kan uitzetten. Natuurlijk kun je ook samen het eiland verkennen en een beetje rondcruisen. Tijdens een multiplayer sessie zie je de 8 dichtstbijzijnde spelers in jouw buurt, meer is helaas niet mogelijk.

Het geheel speelt zich af op Oahu (Hawaï) waar je meer dan 1600 km aan wegdek tot je beschikking hebt, een navigatiesysteem mag daarom ook niet ontbreken. Er is voor dit eiland gekozen vanwege de grote diversiteit aan wegen en natuur. Ook is het eiland tot op de millimeter (lees meter) exact nagemaakt door middel van satellietopnamen.
Daarnaast:
• Keuze uit meer dan 125 auto's. De autodealers staan verspreid over het eiland.
• Car upgrades + verschillende maten velgen
• Koop huizen en garages om je ‘paardjes’ te stallen
• Je mannetje/vrouwtje aankleden (zie screenshots)

Release Dates

ConsoleRelease Date
Xbox3605 september 2006
PC2 maart 2007
PS2[i][b]16 maart 2007
PSP30 maart

Systeemeisen PC

Windows 2000 / Windows XP / Windows XP 64-bit / Windows Vista
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card Supporting DirectX 9.0
DirectX 9.0c Driver
DirectX 8.1 compatible sound card

Supported Video Card Chipsets:
ATi HD2900 series
ATi HD2600 series
ATi HD2400 series
ATi X1900 series
ATi X1800 series
ATi X1600 series
ATi X1300 series
ATi X850 series
ATi X800 series
ATi X700 series
ATi X600 series
ATi X300 series
ATi Radeon 9800 series
ATi Radeon 9700 series
ATi Radeon 9600 series
ATi Radeon 9500 series
nVidia GeForce 8800 series
nVidia GeForce 8600 series
nVidia GeForce 7900 series
nVidia GeForce 7800 series
nVidia GeForce 6800 series
nVidia GeForce 6600 series
nVidia GeForce 6200 series
nVidia GeForce FX series

Handige Links

De officiële website
Test Drive Unlimited

Reviews van Test Drive Unlimited
XBox360 - DriverHeaven
XBox360 - Gamespot

Sites met leuke informatie
Car Specs etc.
Forum.fok.nl
Gamer.nl
Gaming.Hexus.net
IGN
Ownage.nl

Warning: 56k6 Death
Map van Test Drive Unlimited - 3.78MB
Kaart van alle autodealers en tuneshops - 1.75MB
Cars

De zo compleet mogelijke lijst :)
Sommige modellen staan twee keer vermeld, meestal gaat het hier dan om de convertible versie, dak er af dus >:)

CtC heeft de specificaties van alle auto's in TDU overzichtelijk in een Excel sheet gezet. Het bestandje kan je hier downloaden! Tortelli, bedankt voor het hosten :) polo1987 heeft bij het originele bestandje ook de gegevens van getunede auto's gezet, wat je hier kan downloaden.

AC Cobra 427
AC Cobra 289
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V
Alfa Romeo 8C Competizione
Ascari KZ1
Aston Martin DB4 GT Zagato
• Aston Martin DB7 Zagato
Aston Martin DB9 Coupé
Aston Martin DB9 Volante
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin Vanquish S
Audi A3 3.2 Quattro
Audi A6 4.2 Quattro
Audi RS4 Cabriolet
Audi TT Coupe
Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Camaro Z28
Chevrolet Corvette C6 Coupe
Chevrolet Corvette Stingray '69
Chevrolet SSR
Chrysler 300C SRT-8
Chrysler ME Four-Twelve
Dodge Viper SRT-10
Farboud Supercharged GTS Prototype
Ferrari 575 Maranello
Ferrari Enzo
Ferrari 250 GTO
Ferrari 288 GTO
• Ferrari F430 Coupé (gezien in nieuwe trailer, screen volgt)
Ferrari F430 Spyder
Ford GT
Ford Mustang Convertible
Ford Mustang GT
Ford Mustang GT-R Concept
Jaguar E-Type
Jaguar XJ220
Jaguar XK
Koenigsegg CC8S
Koenigsegg CCR
Lamborghini Countach 25th Anniversario
Lamborghini Diablo GT
Lamborghini Gallardo Coupé
Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Gallardo SE
Lamborghini Miura P400SV
Lamborghini Murcielago Coupé
Lamborghini Murcielago Roadster
Lotus Elise
Lotus Esprit
Lotus Exige
Caterham CSR 260 (rechtsboven)
Maserati 3500 GT
Maserati Gransport Spyder
Maserati MC12 Stradale
McLaren F1
McLaren F1 GTR
Mercedes-Benz AMG CLK DTM
Mercedes-Benz AMG CLK55
Mercedes-Benz AMG SLK55
Mercedes-Benz 300SL
Mercedes-Benz SLR Mclaren
Nissan 350Z
• Nissan Skyline
M12 GTO-3R
Noble M14
Pagani Zonda C12 S
• Pagani Zonda Roadster
Pontiac Firebird
Pontiac GTO
Saleen S7
Saturn Sky
Shelby Cobra Concept
Shelby Cobra Daytona Coupé
• Shelby GR-1 Concept
Shelby GT500 ‘67
Spyker C8 Laviolette
Spyker C8 Spyder
Spyker C8 Spyder T (Meer vermogen dan de C8 Spyder)
TVR Sagaris (de rode)
TVR Tuscan (linksboven)
Volkswagen Golf R32
Volkswagen W12 Roadster
Volkswagen W12 Coupé
Weismann Roadster MF3
FAQ

Hieronder vind je een kleine FAQ (Frequently Asked Question) over veel voorkomende problemen met TDU. Kijk deze dus eerst door voordat je klakkeloos in het topic post (gebruik sowieso de search).

:? Hoe zet ik mijn eigen playlists in de TDU radio?

1) Maak in WinAmp je eigen playlist en sla deze op als m3u file. Zet eventueel Shuffle aan als je wilt dat je nummers willekeurig afgespeeld worden.

2) Maak in de map Mijn documenten\Test Drive Unlimited\Savegame\<profielnaam>\ een map aan die begint met Radio (bv. Radio Frans Bauer).

3) Kopieer de m3u file naar de Radio-map.

Bijvoorbeeld:

Mijn documenten\Test Drive unlimited\<profielnaam>\Radio\Radio Frans Bauer\Frans Bauer.m3u

Let op!! Gebruik geen m3u files die in Windows Media Player gemaakt zijn, hierdoor kan TDU vast lopen! De oplossing is om de m3u bestanden uit je profiel te verwijderen, en deze opnieuw met bijvoorbeeld Winamp te maken.

:? Ik heb de originele versie van TDU geïnstalleerd, maar hij vraagt helemaal niet om de cd-key/serial. Ik kan ook geen online profiel aanmaken, help!

Als je hiervoor de beta hebt gebruikt zit die cd-key waarschijnlijk nog in de weg. Om deze te verwijderen ga je naar Documents and Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlimited en verwijder je het bestandje CDKey.txt.

:? Ik speel TDU met een racestuurtje, maar ik heb soms FPS drops tot onder de 10! Hoe komt dit?

Er zijn bugs waardoor sommige stuurtjes in combinatie met Force Feedback voor framedrops zorgen. Dit is op te lossen door Force Feedback in Options helemaal uit te zetten. De stuurtjes waarvan bekend is dat er geen problemen mee zijn:

Thrustmaster RGT PRO Clutch Edition (3 pedals)
Thrustmaster Rally GT PRO Force Feedback
Thrustmaster F1 Force Feedback
Thrustmaster NASCAR Pro Force Feedback 2
Thrustmaster Ferrari GT 2-in-1 Rumble Force
Thrustmaster Ferrari GT 2-in-1 Force Feedback
Thrustmaster ENZO Force Feedback
Thrustmaster ENZO 2-in-1 Racing Wheel (Note: No Force Feedback on this wheel)
Thrustmaster ENZO Wireless Racing Wheel (Note: No Force Feedback on this wheel)
Thrustmaster Dual Trigger Wireless PC
Thrustmaster Dual Trigger 2-in-1 Wireless Rechargeable
Thrustmaster Dual Trigger 2-in-1 Rumble Force
Thrustmaster Dual Trigger 2-in-1
Thrustmaster Firestorm Dual Analog Version 1, 2, 3, 3.2 and 4 (Note: No Force Feedback on these gamepads)
Thrustmaster Firestorm Dual Power Version 1, 2, 3, 3.2 and 4
Thrustmaster 360 Modena Force UPAD
Thrustmaster T-Mini 2-in-1
Thrustmaster T-Mini 2-in-1 Rumble Force
Thrustmaster T-Mini Wireless 2-in-1
Thrustmaster T-Mini Wireless 2-in-1 Rumble Force
Thrustmaster Run’N’ Drive 3-in-1
Thrustmaster Run’N’ Drive 3-in-1 Rumble Force

Logitech G25
Logitech MOMO Force
Logitech MOMO Racing
Logitech Rumblepad 2
Logitech Wingman Formula Force GP

Microsoft Xbox 360 Controller for Windows

Saitek R220 Digital
Saitek P2600
Saitek P2900
Saitek P880
Saitek P990

Er zijn natuurlijk nog meer stuurtjes, maar het is niet van elk stuurtje bekend. Het hoeft ook niet perse voor framedrops te zorgen, bij sommige mensen werkt het wel gewoon goed.

:? Ik kan niet naar de accountservers connecten, hoe komt dit?

1) Af en toe liggen de accountservers plat, dit is dan tijdelijk. De oplossing is dus even wachten en het later nog eens proberen.

2) Check of je achter een firewall/router zit die de boel blokkeert.

3) Het kan dat je inloggegevens niet kloppen. Als je hier problemen mee hebt kan je het best gewoon een nieuw profiel in TDU aanmaken (niks met Gamespy doen), als het goed is lukt het nu wel.

4) Het blijkt dat als de nick die je bij TD:U invoegt gelijk is aan een van de nicknames van de Gamespy-account (daar kan/kon je namelijk nicknames aan toekennen), dan zegt hij ook dat hij niet kan connecten. Hierbij is een underscore gelijk aan niets en aan een spatie. Dus bijvoorbeeld: Equalized_1 = Equalized 1 = Equalized1

:? Kan ik mijn savegame vanuit de beta of de 'extended demo' naar de full version overzetten?

Ja, offline savegames kan je gewoon overzetten. Als je online wilt gaan spelen moet je echter een nieuw account aanmaken.

:? Mijn savegame is corrupt of ik heb in eens een heel ander character

Soms zijn je savegames ineens corrupt. Dit kan het gevolg hebben dat je helemaal overnieuw moet beginnen of dat je bijvoorbeeld allemaal andere auto's en een ander character hebt. Dit kan verschillende (onduidelijke) redenen hebben. Ik adviseer je in ieder geval vaak je savegame te back-uppen, zodat je niet overnieuw hoeft te beginnen als je savegame corrupt is.

Je savegame vind je hier: Mijn documenten\Test Drive Unlimited\savegame\<profielnaam>

Er is een handig programmaatje dat om elke 5 minuten een back-up van je savegame maakt. Het programmaatje kan je hier downloaden, met dank aan fsfikke en Liquid_T_NL :)

Handleiding

• Hij maakt bij dit script een nieuwe back-up nadat de game 4 minuten is gestart en hij maakt daarna om de 5 minuten een backup en verwijdert automatisch de oude. Dit kan je aanpassen in de file copy.cmd (rechtermuisknop -> bewerken)

• Uitpakken in mijn documenten\Test Drive Unlimited, vervolgens sleep.exe verplaatsen (mag niet in de map voorkomen) naar X:\windows\system32

• Eventueel TDU.bat bewerken (rechtermuisknop -> bewerken) en de path veranderen naar de goede directory van je TDU installatiemap.

• Vervolgens een snelkoppeling maken naar TDU.bat

Als je die dan start gaat het hele proces in gang: Na 4 minuten maakt hij de eerste backup, en daarna om de 5 minuten enz.

Screenshots

Meer screenshots hier:
IGN Screenshots
Gamespot PC screenshots
Gamespot XBox360 screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/pc_screens02/_large_013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.nl/images/testdriveunlimited/x360_screens05/_large_001.jpg
Trailers

Playlist met een aantal trailers

De Open Bèta

Het duurde lang, en vele tweakers hebben inmiddels vele emmertjes zweet leeg kunnen laten lopen in de gootsteen, maar uiteindelijk was het dan zover, op zaterdagochtend 27 januari 2007 (GMT) lanceerde FilePlanet haar volledige Open Bèta.

LET OP: Hiervoor zijn 25.000 keys beschikbaar, OP=OP! :)

! WAARSCHUWING !
Zodra je de Open Bèta (die afloopt op zondag 4 februari 2007) van je computer wilt verwijderen, doe dit dan handmatig! De auto-uninstaller schijnt een aantal fundamentele opstartbestanden uit je Windows-map te verwijderen, hierdoor kunnen ernstige problemen ontstaan! ;(

**De Open Beta is inmiddels geeindigd, het officiële spel is in de winkels verkrijgbaar :)**

De GoT-club

GoT zou GoT niet zijn als er geen door GoTters opgerichte club zou komen. In Test Drive heb je namelijk de mogelijkheid een club te openen. De leader van deze club kan dan mensen uitnodigen om ook lid te worden. Het doel van zo'n club is om elkaar makkelijker te vinden en samen te kunnen racen of cruisen.

Onno_B (ingamenick: RaceMeeMetOnnoB) nam deze eervolle taak op zich na het ten gronde gaan van VMACNL. De naam van onze nieuwe club is dan ook, hoe logisch:

GoT-ers @ TDU

De website van deze club is op dit moment nog steeds in ontwikkeling, maar zodra er nieuws is zijn jullie de eerste die het weten! Tot die tijd is het nog eventjes:

Under Construction
Afbeeldingslocatie: http://www.access-ing.nl/user_afbeeldingen/access/access/algemeen/under%20construction.JPG

Polls

Poll: Wat vind je van Test Drive: Unlimited? (Schaal 0-10)
[0-1] Slechtste game ooit gemaakt!
[1-2] Dit is shreddervoer.
[2-3] TD:U, dat kan toch wel beter?
[3-4] Uitslapen > TD:U .
[4-5] Matig spel.
[5-6] Kent Atari het woord 'originaliteit'?
[6-7] TD:U kan er wel mee door.
[7-8] Deze game is zwaar ok!
[8-9] Supergoed racespelletje!
[9-10] Deze MMOR is da bomb!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=166553&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Vind je dat de gevonden bugs goed aangepakt zijn?
Ja, ik vind amper bugs!
Nee, er zijn nog veel slordigheden.
Matig, beter dan de beta, maar nog teveel bugs.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=172377&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Vorige Delen

[X360/PC] Test Drive Unlimited
[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 2
[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 3
[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 4
[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 5
[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 6
[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 7

Wil je meehelpen?

Toevoegingen en hulp zijn altijd welkom. Voor aanpassingen/foutjes in de TS, stuur een DM naar Jejking. Originele startpost gemaakt door eXe en Jejking! :)

[ Voor 100% gewijzigd door Jejking op 09-08-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09-2024

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ga je misschien zelf ook wat regelen voor een club, of zou ik die taak op me nemen?

Onno b in "[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - ..."

Het hoort niet helemaal in dit topic thuis, clubgerelateerde zaken, maar er blijkt wel vraag naar te zijn, zo laat de poll zien.

Vraag aan de moderator is dan ook of het opstarten van een gezamelijke club dan wel in dit topic mag, zodat ik eventueel iets meer tijd heb een clubsite online te krijgen? (nooit eerder een site gemaakt, maar ik kan wel wat hulp regelen hier en daar ;) )

Terug btw van C@mpZone, wat een modderboel daar zeg, maar de organisatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zal m'n vraag uit het vorige topic hier nog eens herhalen:
Na het installeren van de patch krijg ik steeds een crash-to-desktop als ik een bepaalde race (120MPH, noorden van het eiland) wil starten. Hierdoor kan ik het spel niet uitspelen :(
Iemand ervaringen hiermee en/of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Voor het slapen gaan nog even een rondje TDU willen doen... had het al een tijd niet gespeeld dus moest ik eerst die 1.66A patch downloaden en installeren. En ja hoor, nu hapert mijn geluid (ook).. zucht. :(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Op het Atari forum is het door meerdere mensen gezegd: probeer opnieuw TDU te installeren en dan weer te patchen, dat kan verbeteringen meebrengen. Wel eerst je savegame back-uppen!

Er zijn ook mensen die betere resultaten kregen na het opnieuw installeren van DirectX 9, maar dat waren er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Onno b schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:17:
Ga je misschien zelf ook wat regelen voor een club, of zou ik die taak op me nemen?

Het hoort niet helemaal in dit topic thuis, clubgerelateerde zaken, maar er blijkt wel vraag naar te zijn, zo laat de poll zien.

Vraag aan de moderator is dan ook of het opstarten van een gezamelijke club dan wel in dit topic mag, zodat ik eventueel iets meer tijd heb een clubsite online te krijgen? (nooit eerder een site gemaakt, maar ik kan wel wat hulp regelen hier en daar ;) )

Ik ga hem zo contacten, maar als jij die taak op je zou willen nemen, gráág :)

Overigens wil ik er graag bij, alleen moet ik nog wel eerst het spel kopen. Ik kijk nog even de kat uit de boom wat betreft die patch. Atari heeft niet zo'n goeie reputatie op te houden wat dat betreft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 16:27

M2M

medicijnman

gisteren eindelijk op een motor kunnen zitten... wat is dat moeilijk rijden zeg...

enfin, een klein vraagje, is er een manier om de hoeveelheid inzoom van de plattegrond aan te passen terwijl je een missie rijdt?

oow ja, en bij custom races tegen AI, kun je dan ook aangeven dat je iets wilt winnen? of is het allemaal voor spek en bonen

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 30-07-2007 13:52 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 01:49
M2M schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:51:
enfin, een klein vraagje, is er een manier om de hoeveelheid inzoom van de plattegrond aan te passen terwijl je een missie rijdt?
PC versie? Zo ja: druk eens op de 'z' knop ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:39
Misschien kan er ook even wat moeite genomen worden om de startpost bij te werken. :)

Een aantal zaken die daar in staan zijn namelijk achterhaald.
De car list die klopt namelijk niet. Eventueel wil ik wel een lijst leveren met alle voertuigen die echt in het spel zitten.

En dat van die "GOT-TDU club" dat klopt ook niet meer. VMACNL bestaat namelijk niet meer. Er is wel weer een nieuwe club opgericht door oud-VMACNL leden, maar aangezien er plannen bestaan voor een echte GOT TDU club, kan dat deel beter verwijderd worden. Of er moet een algemene lijst komen van TDU clubs met links naar de desbetreffende websites, zodat mensen kunnen kiezen uit diverse clubs.

Misschien kan er ook nog iets bij over de patch en waar je die kan downloaden. (Voor de mensen die nieuw zijn met TDU of die uitsluitend off-line spelen, is dat misschien wel handige informatie).

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen O op 30-07-2007 17:49 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Anoniem: 76345 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:58:
Op het Atari forum is het door meerdere mensen gezegd: probeer opnieuw TDU te installeren en dan weer te patchen, dat kan verbeteringen meebrengen. Wel eerst je savegame back-uppen!

Er zijn ook mensen die betere resultaten kregen na het opnieuw installeren van DirectX 9, maar dat waren er niet veel.
Ik neem aan dat dit een reactie is op de stotterende geluidservaring? Het spel stond er bij mij namelijk vers geinstalleerd op een nieuwe computer toen de patch er overheen ging, misschien 1x gespeeld.
Voel er weinig voor om alles er weer af te halen, maar aan die andere kant is het ook heel vervelend. Het vreemde is dat lang niet alle auto's er last van hebben, maar helaas mijn favoriet (Lambo. Murc.) juist wel...
Maar het vervelendst is wel dat de ene auto ineens keihard klinkt en de ander veels te zacht :X

Toch maar opnieuw installeren misschien, alhoewel ik er weinig in geloof...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

B-Buster schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:30:
[...]

PC versie? Zo ja: druk eens op de 'z' knop ;)
ik heb de pc versie, en ik heb al door de instellingen gewaadt... De normale knop om die zoomhoogte te veranderen zonder dat ik een missie / race rijdt is redelijk straight-forward en werkt ook. zodra ik echter een missie rij werkt die knop niet meer.

het zal wel aan mij liggen, tijd voor een biertje en avondeten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:15

_Eend_

🌻🇺🇦

M2M schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:10:
[...]

ik heb de pc versie, en ik heb al door de instellingen gewaadt... De normale knop om die zoomhoogte te veranderen zonder dat ik een missie / race rijdt is redelijk straight-forward en werkt ook. zodra ik echter een missie rij werkt die knop niet meer.

het zal wel aan mij liggen, tijd voor een biertje en avondeten.
Zal wel een foutje zijn in TDU. Heb het nooit geprobeert, maar je kunt bijv. ook niet de radio uit of zachter zetten als je een testrit maakt bij een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

bvk schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:48:
Ik neem aan dat dit een reactie is op de stotterende geluidservaring?
Yup.
Het spel stond er bij mij namelijk vers geinstalleerd op een nieuwe computer toen de patch er overheen ging, misschien 1x gespeeld.
Ja, helaas is het ook geen werkende oplossing voor iedereen, en ik heb mensen gezien die na een herinstallatie een perfect draaiend spel hadden, totdat ze de PC een keer gereboot hadden. Ik beloof dus niets, maar er zijn mensen geweest die er baat bij hadden, dus proberen kan geen kwaad.
Voel er weinig voor om alles er weer af te halen, maar aan die andere kant is het ook heel vervelend.
Tsja, choices choices...
Het vreemde is dat lang niet alle auto's er last van hebben, maar helaas mijn favoriet (Lambo. Murc.) juist wel...
Ook hier geldt dat mensen verschillende ervaringen hebben.
Maar het vervelendst is wel dat de ene auto ineens keihard klinkt en de ander veels te zacht :X
Dit zal je met een herinstallatie niet oplossen denk ik. Het probleem hierbij is namelijk vooral dat de patch specifiek een motorgeluidsprobleem op ging lossen... Maar, zoals dat blijkbaar werkt bij Atari (of Eden) zijn ze nogal goed in het erger maken van de bugs die ze proberen op te lossen (haperend geluid, freezes en crashes zijn ook nog een paar voorbeelden daarvan), waarbij mensen die eerst geen problemen hadden die problemen nu wel hebben.
Toch maar opnieuw installeren misschien, alhoewel ik er weinig in geloof...
Ach ja, zoveel tijd kost dat nou toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 76345 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:33:
[...]

Ach ja, zoveel tijd kost dat nou toch ook weer niet?
Wel als je na een dag van 12 uur werken thuis kom en gewoon ff een rondje TDU wilt spelen om te relaxen voor je naar bed gaat. Dan moet zo'n spel gewoon normaal werken en kan ik mijn avond echt wel beter doorbrengen dan de boel overnieuw te moeten installeren.

Wat mij enorm stoort is dat ik met 1.45A helemaal GEEN problemen had. Het geluid was prima, nergens last van freezes of zo. Die 1.66A patch brengt mij helemaal geen vreugde - maar ik MOET hem wel installeren omdat ik anders niet verder kan met mijn online account - ook al wil ik alleen mijn single player races even uit spelen. 8)7

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 21:05
Wanneer ik de patch 1.66A installeer kan ik het spel starten mijn savegame laden maar zodra ik een race start en hij vraagt of ik SP of MP wil doen en ik druk SP en druk start blijft hij hangen :S
Is hier een oplossing voor?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Jejking schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:17:
[...]

Ik ga hem zo contacten, maar als jij die taak op je zou willen nemen, gráág :)

Overigens wil ik er graag bij, alleen moet ik nog wel eerst het spel kopen. Ik kijk nog even de kat uit de boom wat betreft die patch. Atari heeft niet zo'n goeie reputatie op te houden wat dat betreft :>
Ja ok dat is goed, ik ben al aan `t studeren om een HTML site in elkaar te knutselen zodat "onze" GoT club ook een eigen website heeft ;)

studiesite:
http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php

Ik heb beschikking over een eigen server met chello xtreme aansluiting, dus hosten is geen probleem hier.

Wat ik sowieso op de clubsite wil gaan maken is:

- Frontpage met nieuws (afspraken voor tours uit `t forum ed)
- Forum
- Chatroom (misschien)

Mocht iemand overigens tips hebben oid mail me maar op feestmeemetonnob en dan hotmail & rest ;).

Ook links met info over het bouwen van een site en hulpmiddelen daarvoor zijn erg welkom ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Onno b op 31-07-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Nu online

Fixer

FP ProMod
Haha prachtig _/-\o_

Hmm, nu ik ook eindelijk een goed systeem heb, installeer ik TDU ook maar weer eens even, en dan kijk ik ook even of het nog steeds zo leuk is om online te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat de VMACNL club bestaat mag nu wel uit de Topicstart ;)

Is alleen maar misleidend voor nieuwe TDU spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

W00fer schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:03:
Dat de VMACNL club bestaat mag nu wel uit de Topicstart ;)

Is alleen maar misleidend voor nieuwe TDU spelers.
Ja wordt aan gewerkt, kijk maar 2 posts eerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik keek op het TDU forum van Atari en zag daar een topic waar iedereen zijn foto`s poste.
Maar bij sommige is de kwaliteit supermooi, die hebben dus met de settings lopen spelen in NView of AtiTool. Nou heb ik een Nvidia kaart en kan ik die kwaliteit ook krijgen, maar dan loopt het spel voor geen meter (5-6 fps). Weet iemand misschien wat ik moet aanpassen in NView om het gewoon nog goed te laten lopen en de settings wat opschroefen?

Voorbeeld van iemand anders:

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa138/AprilSwift/untitled.png

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
Tja, om een foto te maken heb je maar 1 frame nodig natuurlijk. Voor hetzelfde geld gooien ze de kwaliteit extreem omhoog, gewoon voor de foto. De ingame anti-aliasing vind ik niet ECHT geweldig. Maar draai het spel op mijn geforce 8800GTS op 1600 x 1200 met 4x ingame anti-aliasing prima.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

EDIT CLUB:

Heb net dus een GoT club gemaakt:

Naamclub : GoT-ers @ TDU

My Nickname : RaceMeeMetOnnoB
Luuk1983 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:10:
Tja, om een foto te maken heb je maar 1 frame nodig natuurlijk. Voor hetzelfde geld gooien ze de kwaliteit extreem omhoog, gewoon voor de foto. De ingame anti-aliasing vind ik niet ECHT geweldig. Maar draai het spel op mijn geforce 8800GTS op 1600 x 1200 met 4x ingame anti-aliasing prima.
Waarom stel je dan niet gewoon AA in via de driver van je vidk ipv toepassing gestuurd? Dan kan je ook nog kiezen voor Q , S , SS. (eventueel guide hieronder gebruiken)

@ NickySantoro

Blader deze guide eens door en stel je drivers eens goed in, je begrijpt dan wat je insteld en wat elke functie doet. NVTweak wordt daar ook beschreven, en hoe je `t kan gebruiken.

http://www.tweakguides.com/NVFORCE_1.html

ECHT een aanrader voor iedereen die niet weet hoe z`n videokaart driver ingesteld moet worden!!

[ Voor 8% gewijzigd door Onno b op 31-07-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Onno b schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:37:
EDIT CLUB:

En waar zit die club?

Weet iemand welke auto dat is van een paar posts hierboven en waar het shot genomen is? Kan me niet herinneren ooit over zulk wegdek gereden te zijn, noch dat ik het zwembad herken..

Die auto is wel stoer en heb ik nog niet ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Kan het niet zijn dat die auto bij een huis is genomen? Eén van de huizen die je kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171349

Dit spel lijkt me erg relaxed , lekker cruisen over het eiland met die vele kilometers aan wegen en dan lekker punten halen en extra's erbij kopen e.d. . Maar ben al op vele arcade racespellen uitgekeken , DTM series gaat nog net maar daaronder zoals NFS daar wil ik mijn vingers niet meer aan gebruiken . GTR1/2 is voor mij het summum voor rijden met het gevoel van ik moet echt werken voor elke meter, dat kan momenteel niet beter en daar ben ik eigenlijk misschien wel door verpest. Helaas geen pc demo dus durf de stap nog niet aan naar dit spel . Toch weer 30 euro en heb al teveel spellen die ik hier heb liggen en meteen in de budget begroting gegooid heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom heb je dan ook niet gewoon de Beta geprobeerd toen deze uitkwam?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:27

Vos

AFCA

Anders probeer je hem eens uit bij een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 04-06 16:07
NickySantoro schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:50:
Ik keek op het TDU forum van Atari en zag daar een topic waar iedereen zijn foto`s poste.
Maar bij sommige is de kwaliteit supermooi, die hebben dus met de settings lopen spelen in NView of AtiTool. Nou heb ik een Nvidia kaart en kan ik die kwaliteit ook krijgen, maar dan loopt het spel voor geen meter (5-6 fps). Weet iemand misschien wat ik moet aanpassen in NView om het gewoon nog goed te laten lopen en de settings wat opschroefen?

Voorbeeld van iemand anders:

[afbeelding]
Kun je de nvidia settings hiero plaatsen :*) ? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 11:23
Weet iemand waar de CDkey van TDU staat in Vista ? Die documents and settings folder werkt anders dan op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 08:29
Wat is nou de snelste manier om op te trekken? Bij de start ben ik vaak de langzaamste. Ik geef wat gas en houd de motor rond de 3000 toeren. Dan wordt het startsein gegeven, mijn banden piepen, ik laat wat rook achter en ik ben weg. Maakt niet uit of ik met de hand schakel of het automatisch laat doen, hetzelfde resultaat. Ook de opgeven 0-100 tijd van de auto's haal ik nooit. Ik weet niet wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Als je banden piepen, dan slippen je wielen en dat is eigenlijk fout. De motor rond 3000 toeren houden is in principe wel goed, alleen je moet voorzichtig het gas opbouwen. Pas in hogere versnellingen kan je het gas meteen tot de bodem intrappen.

Bij sommige auto's is het ook moeilijk om goed weg te rijden, met name met bepaalde amerikaanse auto's met belachelijk teveel vermogen. (Saleen, Chrysler ME-4-12 enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

bvk schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:55:
[...]

En waar zit die club?
Uuuhm heeft iedere club een speciaal gebouw dan? Hij zit iig dicht in de buurt van het centrum, maar mocht een nodig zijn post ik wel een screentje ;)

Edit:
Mocht je info willen informeer gerust :)

[ Voor 8% gewijzigd door Onno b op 31-07-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 08:29
Jeroen O schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:48:
Als je banden piepen, dan slippen je wielen en dat is eigenlijk fout. De motor rond 3000 toeren houden is in principe wel goed, alleen je moet voorzichtig het gas opbouwen. Pas in hogere versnellingen kan je het gas meteen tot de bodem intrappen.

Bij sommige auto's is het ook moeilijk om goed weg te rijden, met name met bepaalde amerikaanse auto's met belachelijk teveel vermogen. (Saleen, Chrysler ME-4-12 enz.)
Ik kan het doseren niet bepalen omdat ik speel met een toetsenbord. Helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
[...]

En waar zit die club?

Weet iemand welke auto dat is van een paar posts hierboven en waar het shot genomen is? Kan me niet herinneren ooit over zulk wegdek gereden te zijn, noch dat ik het zwembad herken..

Het is een Ford, ik weet niet precies welke. Ik dacht dat je hem moest unlocken, maar je kan wel ff gaan kijken bij de dealer dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

D. Ninjai schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:08:
[...]

Ik kan het doseren niet bepalen omdat ik speel met een toetsenbord. Helaasch.
Zet de Driving Aid dan aan (D toets), met stevige traction control haal je de opgegeven tijden vaak wel.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Xoliul schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:20:
Weet iemand waar de CDkey van TDU staat in Vista ? Die documents and settings folder werkt anders dan op XP.
C:\program data\ test drive unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

[...]

En waar zit die club?

Tis een Ford concept car, welke je krijgt als je alle ...-missies (weet ff 1-2-3 niet welke) hebt uitgereden. Die foto zal waarschijnlijk genomen zijn bij een huis, of ergens off road in een park oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
ALPACINO schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:15:
[...]

Kun je de nvidia settings hiero plaatsen :*) ? alvast bedankt
Ik weet niet welke settings die gast gebruikt, hij heeft het in ieder geval wel op 16x AA staan in NView, maar andere settings weet ik niet

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
16 AA ? Ik heb een 8800gts en ik maar via nvidia settings tot 8x zien, maar ik mag maar 4x aanvinken. De anisotropic filtering kan ik wel 16x aanzetten.

Puur voor de foto's zou ook wel eens al die eye candy wel eens zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 21:05
ALPACINO schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:49:
16 AA ? Ik heb een 8800gts en ik maar via nvidia settings tot 8x zien, maar ik mag maar 4x aanvinken. De anisotropic filtering kan ik wel 16x aanzetten.

Puur voor de foto's zou ook wel eens al die eye candy wel eens zien :9
waarschijnlijk omdat NickySantoro een 8800GTX heeft
Bij mijn 1950 pro 256mb kan ik maar tot 6AA en 16AF niet echt bijsterveel.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205348

Ksnap dit dus niet echt. Ik had eerst Windows XP en daar kreeg hij makkelijk 35-40 fps. Toen ik Vista ging installeren en daarop Test Drive ging spelen kreeg ik rond de 15 fps. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar niks werkt.

Dit allemaal op 1280x1024 - 0x AA (bij Windows XP kon ik 2x AA doen) - Details: High

Specs:
P4 3.2 Ghz
1 GB
Nvidia 7600GT 265MB AGP

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 205348 op 01-08-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 16:45

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb soms toch het idee dat de 4x AA ingame veel beter werkt dan AA/AF via de drivers forceren.

Ik speel nu op 1920x1200 met 24x AA en 16x AF maar van die 24x AA (plus adaptive AA) zie ik niet zo heel veel. :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

24xAA? 16xAF? Wordt alles dan niet extreem geblurred?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 205348 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:49:
Ksnap dit dus niet echt. Ik had eerst Windows XP en daar kreeg hij makkelijk 35-40 fps. Toen ik Vista ging installeren en daarop Test Drive ging spelen kreeg ik rond de 15 fps. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar niks werkt.

Dit allemaal op 1280x1024 - 0x AA (bij Windows XP kon ik 2x AA doen) - Details: High

Specs:
P4 3.2 Ghz
1 GB
Nvidia 7600GT 265MB AGP

Alvast bedankt.
je zegt het eigenlijk zelf al... vista.

dingen lopen daar nu eenmaal niet soepel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

MadMarky schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:15:
24xAA? 16xAF? Wordt alles dan niet extreem geblurred?
dan moet je wel een monstersysteem hebben om die settings te kunnen trekken...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

M2M schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:20:
[...]

dan moet je wel een monstersysteem hebben om die settings te kunnen trekken...
Zie specs voor systeem. ;)

Ik heb nog in geen enkel spel blur gezien. :)

TDU loopt als een zonnetje maar het verschil met 4x AA ingame en de settings in de me drivers geeft geen verschil in beeldkwaliteit. Terwijl je dat toch zou verwachten. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 15:25

Jabba

Firkan

Ik kreeg ook meteen problemen na de patch, toen gewoon de .exe van de dvd teruggezet, dan is het spel weer 1.45 maar je hebt wel de nieuwe autos, daar ging het me om aangezien ik geen problemen had voor de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik denk dat jouw settings gewoon worden genegeerd, een 2900XT is geen monsterkaart die 24xAA en 16xAF zomaar even erbij doet. Hiervoor zit je eerder aan een dikke SLI/Crossfire setup.

@Jabba
Welke problemen dan?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jabba schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:29:
Ik kreeg ook meteen problemen na de patch, toen gewoon de .exe van de dvd teruggezet, dan is het spel weer 1.45 maar je hebt wel de nieuwe autos, daar ging het me om aangezien ik geen problemen had voor de patch.
Maar kan je dan nog wel normaal online spelen of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

MadMarky schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:30:
Ik denk dat jouw settings gewoon worden genegeerd, een 2900XT is geen monsterkaart die 24xAA en 16xAF zomaar even erbij doet. Hiervoor zit je eerder aan een dikke SLI/Crossfire setup.

@Jabba
Welke problemen dan?
Het is eigenlijk 8x AA met edge detect. TDU draait super op een 2900 kaart.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Heb nog geen antwoord gehad op m'n vraag over die GoT-club.

Degene die zich vrij voelt om een stuk te tikken over de club e.d., tik je gang, stuur het op, mik ik het in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Mij lukt t echt niet om boven de 4x aa te komen ik kan wel via de instellingen op zelfs op 16xQ zetten maar dan zie ik geen beeld, jammer. Zou wel een foto willen maken ook als t 1 fps was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb min of meer een GoT club (Zondagsrijders), maar met slechts 3 (inactieve) leden en we hebben eigenlijk nauwelijks iets online gedaan. Ik kan het wel weer een beetje reviven maar misschien hebben jullie meer aan een teamcaptain die ook elke dag online is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
the squaler1 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:01:
[...]

waarschijnlijk omdat NickySantoro een 8800GTX heeft
Bij mijn 1950 pro 256mb kan ik maar tot 6AA en 16AF niet echt bijsterveel.
Als je in mijn sig had gekeken, dan kon je zien dat ik een 8800GTS heb ;)

Ik kan het gewoon instellen 16xQ AA en 16x AF, maar dan draait het op 5 fps :X

Mijn AF staat nu op 16x en AA staat op 4x dan haal ik ongeveer rond de 30 fps.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 11:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Anoniem: 171349 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:11:
Dit spel lijkt me erg relaxed , lekker cruisen over het eiland met die vele kilometers aan wegen en dan lekker punten halen en extra's erbij kopen e.d. . Maar ben al op vele arcade racespellen uitgekeken , DTM series gaat nog net maar daaronder zoals NFS daar wil ik mijn vingers niet meer aan gebruiken . GTR1/2 is voor mij het summum voor rijden met het gevoel van ik moet echt werken voor elke meter, dat kan momenteel niet beter en daar ben ik eigenlijk misschien wel door verpest. Helaas geen pc demo dus durf de stap nog niet aan naar dit spel . Toch weer 30 euro en heb al teveel spellen die ik hier heb liggen en meteen in de budget begroting gegooid heb .
Dit is echt anders dan GTR, lijkt me zonde van het geld als je TDU koopt. De meeste races zijn niet zo heel moeilijk, zeker als je GTR 'speelt'. Probeer de game eens uit bij vrienden of familie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171349

Ok eend, dan is dat zonde misschien , maar ik weet dat het geen GTR zal zijn en zo erg is dat niet , De gameplay is misschien wel gelukkig anders maar zoals ik zei een beetje moeite vind ik een belangrijk punt voor de beleving hier . Als het rij-gevoels niveau echt meer neigt naar nfs blijft het natuurlijk ook nog steeds een andere game , nfs was zeker mijn ding niet en dat kan maar het concept van TDU spreekt me aan en ga nog maar ff lekker twijfelen . Als iemand in Amsterdam woont en het geen probleem vindtom het spel bij hem te testen (met stuurwiel) dan zou ik dat op prijs stellen . Want heb geen familie of vrienden die dit spelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183324

Anoniem: 171349 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:50:
Ok eend, dan is dat zonde misschien , maar ik weet dat het geen GTR zal zijn en zo erg is dat niet , De gameplay is misschien wel gelukkig anders maar zoals ik zei een beetje moeite vind ik een belangrijk punt voor de beleving hier . Als het rij-gevoels niveau echt meer neigt naar nfs blijft het natuurlijk ook nog steeds een andere game , nfs was zeker mijn ding niet en dat kan maar het concept van TDU spreekt me aan en ga nog maar ff lekker twijfelen . Als iemand in Amsterdam woont en het geen probleem vindtom het spel bij hem te testen (met stuurwiel) dan zou ik dat op prijs stellen . Want heb geen familie of vrienden die dit spelen .
Het is zeker meer realistisch dan NFS, maar is geen simulatie zoals GTR is. Ik vind GT Legends bijvoorbeeld prachtig, zonder al dat traction control en zo maar dit is anders. Ik vind het niveau van bewegingsvrijheid en ontdekking van het island en garages wel aardig. Of je kunt gewoon scheuren over de snelweg als dat wilt! Er zijn veel races, sommige zijn makkelijk (bedoeld om de mechaniek onder de knie te krijgen of snel geld te maken), meeste zijn redelijk, maar er zijn wel een paar lastige, zeker als je tegen de klok moet. Maar er is vooral veel, dus als je het niveau goed vind dan heb je wel uren speelplezier. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 183324 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:11:
[...]

Het is zeker meer realistisch dan NFS, maar is geen simulatie zoals GTR is. Ik vind GT Legends bijvoorbeeld prachtig, zonder al dat traction control en zo maar dit is anders. Ik vind het niveau van bewegingsvrijheid en ontdekking van het island en garages wel aardig. Of je kunt gewoon scheuren over de snelweg als dat wilt! Er zijn veel races, sommige zijn makkelijk (bedoeld om de mechaniek onder de knie te krijgen of snel geld te maken), meeste zijn redelijk, maar er zijn wel een paar lastige, zeker als je tegen de klok moet. Maar er is vooral veel, dus als je het niveau goed vind dan heb je wel uren speelplezier. :9
ik vind eigenlijk de meeste races wel gemakkelijk. De meest lastige zijn nog waarbij je persé één auto moet rijden, en een passagier van A naar B moet rijden zonder al te veel brokken te maken (ga altijd voor perfect score :)). Daarnaast zijn die auto van A naar B rijden zonder iets aan te raken ook wel lastig. Zit dat wel geen tijdslimiet aan, maar met 100 over de weg als je in een F1 zit is toch ook eigenlijk niet te doen.

ps. hebben jullie ook last van onzichtbare politieauto's? of moet ik mijn versie maar eens updaten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Jejking schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:01:
[...]
Heb nog geen antwoord gehad op m'n vraag over die GoT-club.

Degene die zich vrij voelt om een stuk te tikken over de club e.d., tik je gang, stuur het op, mik ik het in de OP :)
Volg jij het topic wel helemaal? :P
Onno b schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:37:
EDIT CLUB:

Onno b schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:48:
[...]

Ja ok dat is goed, ik ben al aan `t studeren om een HTML site in elkaar te knutselen zodat "onze" GoT club ook een eigen website heeft ;)

studiesite:
http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php

Ik heb beschikking over een eigen server met chello xtreme aansluiting, dus hosten is geen probleem hier.

Wat ik sowieso op de clubsite wil gaan maken is:

- Frontpage met nieuws (afspraken voor tours uit `t forum ed)
- Forum
- Chatroom (misschien)

Mocht iemand overigens tips hebben oid mail me maar op feestmeemetonnob en dan hotmail & rest ;).

Ook links met info over het bouwen van een site en hulpmiddelen daarvoor zijn erg welkom ;)
Maar ben al aardig op weg met `t bouwen van een leuke website :) , maar met html is het nog best wel lastig werken als je geen ervaring hebt ;)

Maar Jejking, jij neemt de taak van de TS op je door een nieuwe TS te openen, de info heb je al gekregen dus ik neem aan dat jij dan wel even de moeite kan nemen dat in te passen en er een tekst aan te geven?

Want een cursus HTML is ook niet alles, al heb ik nu ook een handige tool genaamd -> studio webdesign 3PRO -> werk heel wat sneller, maar zo`n forum en de layout ontwikkelen kost wel ff tiental(len) uurtjes werk. Club is er dus al, site wordt aan gewerkt.
(En ik heb ook wel wat hulp, dus verwacht 'm binnen 1maand online te hebben ;)

Ennuh geen copy paste hè :P

[ Voor 77% gewijzigd door Onno b op 02-08-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M2M schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:36:
[...]

ik vind eigenlijk de meeste races wel gemakkelijk. De meest lastige zijn nog waarbij je persé één auto moet rijden, en een passagier van A naar B moet rijden zonder al te veel brokken te maken (ga altijd voor perfect score :)). Daarnaast zijn die auto van A naar B rijden zonder iets aan te raken ook wel lastig. Zit dat wel geen tijdslimiet aan, maar met 100 over de weg als je in een F1 zit is toch ook eigenlijk niet te doen.
De lastigste vind ik inderdaad de A naar B met tijd en schade berperking races. En sommige races kun je eigenlijk alleen goed doen met de juiste auto en die moet je eerst vinden (blij dat ik de Mustang ondekte toen). Maar ik geef ook toe dat ik niet de beste racer ben, ik vind race spellen gewoon leuk en het boeit mij veel meer dan de zoveelste 1st person shooter ;)
Dank aan rCK: TurboTortoise was net wakker en denkt na over welke 3rd person shooters op de markt zijn - GTA2 anyone?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 183324 op 03-08-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 12:01

rCk

3rd person shooter?
Die zijn er minder hoor, 1st person shooter díe zijn er best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Wat me vandaag opviel is dat tdu 100% mijn pc belast :/ , ook al ben ik terug (in Windows hij draait op de achtergrond).

Specs:

E4400 @ 2,00 ghz (ook geprobeerd @2.6ghz zelfde verhaal)
2gb geheugen
8800 gts 320mb

settings 1280x1024 en alles op hoog. Ik heb ook met middelmatig geprobeerd maar nog steeds 100%.
Hebben jullie dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ALPACINO schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:06:
Wat me vandaag opviel is dat tdu 100% mijn pc belast :/ , ook al ben ik terug (in Windows hij draait op de achtergrond).

Specs:

E4400 @ 2,00 ghz (ook geprobeerd @2.6ghz zelfde verhaal)
2gb geheugen
8800 gts 320mb

settings 1280x1024 en alles op hoog. Ik heb ook met middelmatig geprobeerd maar nog steeds 100%.
Hebben jullie dat ook ?
Ik zou juist balen als het spel de CPU NIET voor 100% zou belasten. Ik bedoel, gebruik die processor gewoon zoveel mogelijk om zo vloeiend mogelijk het beeld weer te geven. Veel spellen trekken de CPU gewoon op 100%.

Ik draai TDU nu op 1680x1050 met alles open. De CPU is ook 100%, maar dat issie ook op 1024 x 768 met alles laag. Dus niks raar zover ik weet :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Luuk1983 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:32:
[...]

Ik zou juist balen als het spel de CPU NIET voor 100% zou belasten. Ik bedoel, gebruik die processor gewoon zoveel mogelijk om zo vloeiend mogelijk het beeld weer te geven. Veel spellen trekken de CPU gewoon op 100%.

Ik draai TDU nu op 1680x1050 met alles open. De CPU is ook 100%, maar dat issie ook op 1024 x 768 met alles laag. Dus niks raar zover ik weet :)
alle spellen zonder framecap trekken een pc cpu tot 100% (of 50% als het een dual core is, waarbij de game daar geen gebruik van maakt). als je cpu kloktikken overhoud heb je een te monsterachtige videokaart aangeschaft voor je pc.

er zijn vast mensen die beweren dat het niet zo is, maar ik heb het in al mijn gamejaren (inmiddels ook al 10) nog niet eerder gezien.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
D. Ninjai schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:32:
Wat is nou de snelste manier om op te trekken? Bij de start ben ik vaak de langzaamste. Ik geef wat gas en houd de motor rond de 3000 toeren. Dan wordt het startsein gegeven, mijn banden piepen, ik laat wat rook achter en ik ben weg. Maakt niet uit of ik met de hand schakel of het automatisch laat doen, hetzelfde resultaat. Ook de opgeven 0-100 tijd van de auto's haal ik nooit. Ik weet niet wat ik fout doe.
Met een race doe ik het eigenlijk zo: Starten, 1e versnelling en als ie aftelt op 1 een klein beetje gasgeven, go= knallen! (werkt met m'n Murciélago). Met m'n RS4 is het weer heel anders.. Daar start ik, 2e versnelling (ja je leest het goed), en bij 1 gassen (werkt heel goed bij deze wagen 0-100: 3.5 sec)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
M2M schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:04:
[...]

alle spellen zonder framecap trekken een pc cpu tot 100% (of 50% als het een dual core is, waarbij de game daar geen gebruik van maakt). als je cpu kloktikken overhoud heb je een te monsterachtige videokaart aangeschaft voor je pc.

er zijn vast mensen die beweren dat het niet zo is, maar ik heb het in al mijn gamejaren (inmiddels ook al 10) nog niet eerder gezien.
Ok dus dat is eigenlijk goed maar wat als je bijvoorbeeld een videorecorder wilt gebruiken tijdens het rijden? Want als ik vastleg dan worden de frames veel minder en dus gaat de game happeren.
BTW: ik gebruik ZD soft game recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:19
Ik heb op mijn nieuwe systeem ook maar eens Test Drive unlimited geinstalleerd, nu kan ik alles mooi op high zetten. Ik moet zeggen het ziet er best leuk uit!

Alleen nu start ik het spel, ik huur een auto, koop een huis en koop daarna een auto. Nu had ik de Audi tt gekocht. Ik rij dan naar mijn eerste race. Hier stop ik en druk op enter. Nu gebeurd er dus niks. De camera veranderd van bovenaf en de race begint maar niet...kan alleen nog op esc drukken...
Is dit een bekend probleem?
Ik draai TDU met de laatste patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb onlangs mijn systeem opnieuw geinstalleerd en ik zit te twijfelen of ik TD:U zal installeren vooral nu met die Patch : Hoe zit het bijvoorbeeld met de dashboards van auto's die het niet deden enzo ... ??

Heb niet 4 Raptor's gekocht om er crappy games op te installeren :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nero355 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:15:
Ik heb onlangs mijn systeem opnieuw geinstalleerd en ik zit te twijfelen of ik TD:U zal installeren vooral nu met die Patch : Hoe zit het bijvoorbeeld met de dashboards van auto's die het niet deden enzo ... ??

Heb niet 4 Raptor's gekocht om er crappy games op te installeren :+
Nou als er iets is waar ik me NIET druk in maak in TDU, dan is het wel dashboards die het niet helemaal correct doen.

Ik heb het idee dat de patch icm de laatste NVIDIA drivers een stuk soepeler loopt. Ik draai nu 1680 x 1050 met alles open. op mijn 19" CRT vond ik vroegah altijd 1600x1200 met alles open niet echt lekker draaien en dat zijn toch echt ongeveer evenveel pixels.

Ook zie ik vrienden eerder online als ik naar ze toe spring via de kaart. Het is nog niet perfect, maar het kost een stuk minder moeite.

Maar goed, ook voor de patch had ik weinig problemen met TDU, ik heb het met veel plezier gespeeld, maar het lijkt nu in ieder geval wel lekkerder te lopen allemaal. Online races doe ik niet zoveel, dus daar kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Na die patch is de fps eigenlijk bij mij verbeterd maar nu heb ik wel een raar probleem.
Vb: kawasaki ninja @ 340 km/h en soms lijkt of hij met laden niet bij kan houden dus rij ik ineens over niets en dan loopt hij vast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ALPACINO schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:00:
Na die patch is de fps eigenlijk bij mij verbeterd maar nu heb ik wel een raar probleem.
Vb: kawasaki ninja @ 340 km/h en soms lijkt of hij met laden niet bij kan houden dus rij ik ineens over niets en dan loopt hij vast :?
Voor de patch had ik dat ook op de Tamburini en de Ninja als ik over die grote wegen reed in het midden, maar geen crashes verder :)
Luuk1983 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:45:
Nou als er iets is waar ik me NIET druk in maak in TDU, dan is het wel dashboards die het niet helemaal correct doen.
Mja ik gebruik altijd de view binnenin in dit soort spellen dus vind ik wel belangrijk :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johan12 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:32:
Ik heb op mijn nieuwe systeem ook maar eens Test Drive unlimited geinstalleerd, nu kan ik alles mooi op high zetten. Ik moet zeggen het ziet er best leuk uit!

Alleen nu start ik het spel, ik huur een auto, koop een huis en koop daarna een auto. Nu had ik de Audi tt gekocht. Ik rij dan naar mijn eerste race. Hier stop ik en druk op enter. Nu gebeurd er dus niks. De camera veranderd van bovenaf en de race begint maar niet...kan alleen nog op esc drukken...
Is dit een bekend probleem?
Ik draai TDU met de laatste patch
Er, voor de zekerheid, als je camera ziet bewegen, als goed is heb je een aantal opties onder in zoals "Test drive" en daar staat ook "Start" bij, dus je moet op klikken of weer op Enter drukken.

Als je een controller gebuikt, probeer eens zonder. Anders ben ik bang dat hetzelfde probleem wat ik een paar keer voorbij hebt zien komen, maar tot nu toe heb ik niemand gezien met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ALPACINO schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:22:
[...]

Ok dus dat is eigenlijk goed maar wat als je bijvoorbeeld een videorecorder wilt gebruiken tijdens het rijden? Want als ik vastleg dan worden de frames veel minder en dus gaat de game happeren.
BTW: ik gebruik ZD soft game recorder
als je een dual core processor hebt, en je cpuverbruik voor TD-U is minder dan +- 60% dan zou je framerate niet al te veel moeten zakken tijdens het opnemen. ik zelf gebruik FRAPS voor het opnemen van mijn filmpjes. Werkt uitstekend, maar zet je resolutie wat lager voordat je gaat opnemen. 1024*768 is eigenlijk al genoeg voor een filmpje, en als je het hoger doet, trekt je pc het waarschijnlijk niet meer. liever: resolutie omlaag (tot een minimum van 1024*768) en eyecandy omhoog, dan andersom.

als je een singlecore processor hebt, kun je nog wel eens wat problemen verwachten met een vloeiend verloop van een ingame opname. (dual core processors: intel C2D, amd X2)

te weinig geheugen <2gb kan ook voor een lage framerate zorgen als je aan het opnemen bent, en zorg ook dat je hardeschijf voldoende ruimte heeft, en gedefragmenteerd is.

- Maarten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Dat is t juist. Ik heb een dual core en t lijkt of tdu cpu honger heeft. Als ik mijn e4400 rond de 2,6 ghz zet dan is t nog steeds 100% load ook als ik naar 3 ghz zet. Terwijl de fps nauwelijks stijgt.
Ik ga vanavond even opnieuw instaleren kijken of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ALPACINO schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:20:
Dat is t juist. Ik heb een dual core en t lijkt of tdu cpu honger heeft. Als ik mijn e4400 rond de 2,6 ghz zet dan is t nog steeds 100% load ook als ik naar 3 ghz zet. Terwijl de fps nauwelijks stijgt.
Ik ga vanavond even opnieuw instaleren kijken of het helpt
dan lijkt het gewoon alsof de bottleneck in jouw systeem óf de bandbreedte van je geheugen is (geheugensnelheid?) of je videokaart. Ik denk zelf dat je videokaart de bottleneck is. Als je meer dan 25 fps hebt, en niet al te veel / grote framedrops is het toch goed?

check eens met 3dmark06 hoeveel punten je haalt, en vergelijk dat (google) met anderen die een vergelijkbaar systeem hebben.

trouwens: weet iemand of TDU gebruik maakt van dualcore processors? bij mij iig niet (E6600@3 ghz / 8800GTX)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M2M schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

trouwens: weet iemand of TDU gebruik maakt van dualcore processors? bij mij iig niet (E6600@3 ghz / 8800GTX)
Dacht het niet. Het is toch eigenlijk een poort van de console versie.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 183324 op 06-08-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Bij mij juist wel lol . En ja de E4400 is een dualcore:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

ALPACINO schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:10:
Bij mij juist wel lol . En ja de E4400 is een dualcore:P
Simpel, dat kan niet. TDU maakt simpelweg geen gebruik van dual core cpu`s. Ikzelf ben van een E6600 naar een Q6600 gegaan, en mijn performance is gedaald doordat ik minder ver kon overclocken.
Tussen feiten, en gevoel zit een hoop verschil maar ik vind mijn fraps toch voldoende bewijs voor mijzelf.
Ik vraag me dan ook af waarom jij denkt dat TDU bij jou wel gebruik maakt van dual core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Laatst online: 06-05 22:04
Heb deze morge een nieuw stuur binnengekregen, nl. de thrustmaster RGT force feedback pro.

Maar nu heb ik een probleem als ik met sommige auto's wil rijde.
Na m'n auto gestart te hebben krijg ik hem niet in 1e versnelling, maaar hij blijft in neutraal staan.
Dit probleem heb ik vooral bij de koennisegg, saleen,...

Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Onno b schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:37:
[...]

Simpel, dat kan niet. TDU maakt simpelweg geen gebruik van dual core cpu`s. Ikzelf ben van een E6600 naar een Q6600 gegaan, en mijn performance is gedaald doordat ik minder ver kon overclocken.
Tussen feiten, en gevoel zit een hoop verschil maar ik vind mijn fraps toch voldoende bewijs voor mijzelf.
Ik vraag me dan ook af waarom jij denkt dat TDU bij jou wel gebruik maakt van dual core?
taakbeheer / taskmanager aanzetten, in performance tab multicpu weergave aanzetten, spelletje spelen, alttabben om te kijken of van je 2e processor gebruik wordt gemaakt (dus meer dan 70% van je 2e processor)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Samson_1990 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:30:
Heb deze morge een nieuw stuur binnengekregen, nl. de thrustmaster RGT force feedback pro.

Maar nu heb ik een probleem als ik met sommige auto's wil rijde.
Na m'n auto gestart te hebben krijg ik hem niet in 1e versnelling, maaar hij blijft in neutraal staan.
Dit probleem heb ik vooral bij de koennisegg, saleen,...

Iemand een oplossing??
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:27

Vos

AFCA

Je kan ook even geduld hebben....

Het is dus niet bij iedere auto zo? Staan al je controls goed? Schakel je manual of automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
manueel.
Als ik gas geef en naar 1e probeer te gaan blijft ie in neutraal en krijg ik hem niet in 1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Heb je soms H-shifter aangevinkt bij je controls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Had het zelf al verholpen en had inderdaad H-shifter aangevikt |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
M2M schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:37:
[...]

taakbeheer / taskmanager aanzetten, in performance tab multicpu weergave aanzetten, spelletje spelen, alttabben om te kijken of van je 2e processor gebruik wordt gemaakt (dus meer dan 70% van je 2e processor)
Juist en dat is gelijk het feit dat ik mijn antwoord op baseer. Want bij mij is de Cpu gebruik 100% dus beide balken zijn groen. Maar merkwaardig genoeg merk ik het niet tijdens het gamen dus de frames gaan niet omhoog of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ALPACINO schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:57:
[...]

Juist en dat is gelijk het feit dat ik mijn antwoord op baseer. Want bij mij is de Cpu gebruik 100% dus beide balken zijn groen. Maar merkwaardig genoeg merk ik het niet tijdens het gamen dus de frames gaan niet omhoog of zo.
vreemds...

met de process explorer van sysinternals.net kun je het beter bekijken. bij mij maakt hij iig geen gebruik van dual core, maar met 60+ fps heb ik dat ook niet nodig... :/

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Vandaag geprobeerd om test drive online te spelen.
Heb op gamespyid.com een account gemaakt. Vervolgens in test drive een nieuwe profiel aangemaakt en daar de gegevens ingevoerd? Nu krijg ik na enkele seconden wachten de volgende boodschap.

Failed to connect to test drive server. Please check your connection......

Heb hem ook al geupdate naar 1.66A maar doet het nog steeds niet.

EDIT: Is het btw normaal dat hij bij het installeren geen serial key vraagt???

[ Voor 9% gewijzigd door Samson_1990 op 08-08-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
heeft er iemand hetzelfde aan de hand gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je serial vraagt ie bij het starten van het spel, en misschien vraagt je windows firewalle of TDU verbinding mag maken met het internet, en moet je dat dus ff doen. Verder kan het uiteraard met een router te maken te hebben, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Mij heeft ie nx gevraagt bij het opstarten. Ik speel al een week offline zonder dat ik een key heb moete ingeve.

Al m'n firewalls zijn momenteel uitgeschakeld dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.
Heb op een ander forum gelezen dat je een bepaalde poort moet openzetten van je router, alleen staat er nergens bij welke poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Nou jongens, ik heb de OP geupdated... Is het wat?

Of ontbreken er nog dingen? Tell me 'bout it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja, de lijst met auto's die klopt niet helemaal. Volgens mij is dat nog een oude lijst van voertuigen die in het spel zouden komen, maar niet alle voertuigen die daar in staan, zijn in het spel gekomen. Daarentegen zitten er voertuigen in het spel, die niet in deze lijst staan.

Dit is een lijst van alle voertuigen die uiteindelijk echt in het spel zijn gekomen. Als deze in de startpost kan worden geplaatst, dan verwijder ik de lijst dan wel weer uit deze post.

AC 289
Alfa Romeo 8c Competizione
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24v
Ascari KZ1
Aston Martin DB4 GT Zagato
Aston Martin DB7 Zagato
Aston Martin DB9 Coupe
Aston Martin DB9 Volante
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin Vanquish S
Audi A3 3.2 quattro DSG
Audi A6 4.2 quattro
Audi RS4 quattro Saloon*
Audi S4 Cabriolet
Audi TT quattro sport
Cadillac XLR-V
Caterham CSR 260
Chevrolet Camaro Z-28
Chevrolet Corvette C6 Coupe
Chevrolet Corvette Stingray 69
Chevrolet Corvette Z06 Coupe
Chevrolet SSR
Chrysler 300C SRT-8
Chrysler Firepower Concept car
Chrysler ME FOUR-TWELVE
Dodge Viper SRT 10
Ducati 999 R
Ducati Monster S4R
Ducati Supersport 1000 DS
Farbound Supercharged GTS Prototype 2005
Ferrari 288 GTO
Ferrari 575M Maranello
Ferrari Enzo
Ferrari F430
Ferrari F430 Spider
Ford GT
Ford Mustang GT Convertible
Ford Mustang GT Coupe
Ford Mustang GT-R Concept
Ford Shelby Cobra Concept
Ford Shelby GR-1 Concept
Jaguar Type E Coupe
Jaguar XJ220
Jaguar XK Convertible
Jaguar XK Coupe
Jaguar XKR Coupe
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kawasaki Z1000
Koenigsegg CC8S
Lamborghini Gallardo SE
Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Miura P400SV
Lamborghini Murciélago Coupe
Lotus Elise R
Lotus Esprit V8
Lotus Sport Exige 240R
Maserati 3500 GT
Maserati GranSport
Maserati MC12
Maserati Spyder 90th Anniversary
Maserati Spyder Cambriocorsa
McLaren F1
McLaren F1 GTR
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
Mercedes-Benz CLK 55 AMG
Mercedes-Benz CLK DTM AMG
Mercedes-Benz CLS 55 AMG
Mercedes-Benz SL 65 AMG
Mercedes-Benz SLK 55 AMG
Mercedes-Benz SLR McLaren
MV Agusta F4 Brutale 910S
MV Agusta F4 Tamburini
Nissan 350Z Coupe
Nissan Skyline GTR R34*
Noble M12 GTO-3R
Noble M14
Pagani Zonda C12S
Pontiac Firebird
Pontiac GTO
Saleen S7 Twin-Turbo
Saturn Sky
Shelby Cobra Daytona Coupe
Shelby GT500
Spyker C8 Laviolette
Triumph Speed Triple
TVR Sagaris
TVR Tuscan S
Volkswagen Golf R32
Volkswagen W12 Coupe
Volkswagen W12 Roadster
Wiesmann Roadster MF3

* Alleen na installatie van patch 1.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Het kan zijn dat de autolijst niet helemaal klopt, maar vergeet niet dat TDU op de verschillende platformen een net iets andere selectie auto's bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Daar heb je gelijk in. Daar had ik even niet aan gedacht.

Deze lijst is in ieder geval voor de PC en XBOX360.

Misschien kan er beter een tabel gemaakt worden waarin je kan vergelijken welke auto's in welke versie zitten. Eventueel wil ik wel uitzoeken welke dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet netjes uit, alleen staat er nog een ubb-fout in de releasedatum-lijst:
PS2 [i][b]16 maart 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Jejking schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:25:
Nou jongens, ik heb de OP geupdated... Is het wat?

Of ontbreken er nog dingen? Tell me 'bout it :)
Prachtig stukje hoor :) I`ll keep ya informed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mij werkt het online gebeuren nu een stuk beter met de patch. Heerlijk om met zn 4en rond te cruisen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Sinds vandaag 2gb erbij gezet (tot.4gb) maar nu start tdu niet meer op.
Krijg een melding van een Appcrash.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: TestDriveUnlimited.exe
Versie van toepassing: 1.1.66.1
Tijdstempel van toepassing: 468e36be
Naam van foutmodule: TestDriveUnlimited.exe
Versie van foutmodule: 1.1.66.1
Tijdstempel van foutmodule: 468e36be
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00036d40
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 45c2
Aanvullende informatie 2: c75239aa6e5f37d7ea44df1e3c1cebf4
Aanvullende informatie 3: 6e6f
Aanvullende informatie 4: edd91a2c127aeff368879b0ce35374cb

Meer mensen last met 4gb en vista ultimate en tdu??
Hiervoor had ik geen problemen. :(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Bullus schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:42:
Sinds vandaag 2gb erbij gezet (tot.4gb) maar nu start tdu niet meer op.
Krijg een melding van een Appcrash.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: TestDriveUnlimited.exe
Versie van toepassing: 1.1.66.1
Tijdstempel van toepassing: 468e36be
Naam van foutmodule: TestDriveUnlimited.exe
Versie van foutmodule: 1.1.66.1
Tijdstempel van foutmodule: 468e36be
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00036d40
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 45c2
Aanvullende informatie 2: c75239aa6e5f37d7ea44df1e3c1cebf4
Aanvullende informatie 3: 6e6f
Aanvullende informatie 4: edd91a2c127aeff368879b0ce35374cb

Meer mensen last met 4gb en vista ultimate en tdu??
Hiervoor had ik geen problemen. :(
Misschien moet je even een backup maken van je savegame ->start -> configscherm -> progs -> delete TDU -> herstarten -> defragmenteren -> opnieuw installeren -> -patch -> restart -> defragementeren -> start TDU werkt weer ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.