Toon posts:

[PC] Crysis # deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.742 views sinds 30-01-2008

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
The_Nizzle schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:27:
[...]

Neem van mij maar aan dat je dat spel dan niet kan spelen met een redelijke frame rate. Met die spec's kun je hem denk ik alles max op 1600x1200 of 1680x1050 nog nét draaien. Daarmee wil ik je systeem echt niet afkraken ofzo hoor want het is een prachtig systeem. Alleen tegen die tijd zijn er alweer nieuwe kaarten uit etc. met zo'n top kaart kun je misschien 1920x1200 proberen maar ik denk dat je zelfs dan nog sli or crossfire nodig zult gaan hebben. Maarja we wachten netjes af en en de tijd zal het laten zien :)
waar haal jij de info vandaan dat crysis niet speelbaar is met een Q6600+8800GTX op een 24 inch 1920x1200....
ik wil het best van je aannemen hoor! maar dan moet je het wel onderbouwen..
.
denk dat het wel zal lukken je kan de quad core nog wat overkloken naar 3Ghz zonder veel moeite
als het zelfs dan nog niet lukt dan zullen er maar weinig peeps zijn die het wel kunnen.
en dat lijk mij nu toch ook niet de bedoeling van de developer..
..
zo nu is het tijd voor een tukkie en dan zijn we morgen weer een dag eerder bij de release

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien is het wel speelbaar maar de ervaring is toch wel dat nieuwe grensverleggende games op graphixgebied bij introductie zelfs met de nieuwste hardware niet vloeiend op dat soort resoluties draaien.
Hierbij ga ik er wel vanuit dat je de opties ingame ook hoog hebt en wat AA en veel AF gebruikt.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Pavla
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 05-12 22:23
murky123 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:11:
[...]
denk dat het wel zal lukken je kan de quad core nog wat overkloken naar 3Ghz zonder veel moeite
CPU zal wel invloed hebben, maar bij zulke resoluties is het vooral de graka die het zwaar heeft, ik ben dan ook van mening dat alles op high op die resolutie niet zal gaan lukken
als het zelfs dan nog niet lukt dan zullen er maar weinig peeps zijn die het wel kunnen.
en dat lijk mij nu toch ook niet de bedoeling van de developer..
Een developer wil een spel maken wat lang mee zal gaan en dat, zeker om de crytek engine te promoten, grensverleggende graphics kan vertonen. Alles voluit draaien zal met een 8800GTX dan ook niet lukken.

my 2 cts

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• aeroxtaxi
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 30-03 10:58
crytek heeft ook aangegeven dat er een aantal grafische ' verbeteringen' in het spel zitten die de huidige videokaarten nog niet kunnen ondersteunen. Vandaar dat ze ze zeggen dat crysis de komende 3 jaar grafisch de mooiste game is. Kortom, het wordt alleen maar mooier!!! :9

• Animaaal
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-03-2009
Ik vind dat altijd zo vreemd. Hoe kan je iets maken wat de huidige videokaarten nog niet ondersteunen? Hoe kun je dat dan ooit uittesten enzo. Hoe weten ze dat er ooit videokaarten uitkomen die het wel ondersteunen? en ga zo maar door

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:10

Stewie!

Keen must die!

Animaaal schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:29:
Ik vind dat altijd zo vreemd. Hoe kan je iets maken wat de huidige videokaarten nog niet ondersteunen? Hoe kun je dat dan ooit uittesten enzo. Hoe weten ze dat er ooit videokaarten uitkomen die het wel ondersteunen? en ga zo maar door
Simulatie :)
Plus dit soort developers krijgen experimentele hardware van nVidia en ATi. Die toko's hebben er baat bij als nieuwe games goed draaien op hun GPU.

• aeroxtaxi
Animaaal schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:29:
directx 10 is natuurlijk toekomst gericht. De huidige videokaarten zijn nog niet krachtig genoeg om de directx 10 volledig te ondersteunen ( is maar goed ook, anders heeft directx 10 niet zoveel meer te bieden als directx 9 )

• murky123
de komende 3 jaar zal je inderdaad niets beters vinden dan crysis op grafisch gebied..
crysis is puur gemaakt voor dx10 eyecandy en voorals nog PC only, dit denk ik om Vista een boost te geven onder de gamers vooral.
en als crysis dan niet genoeg geld in het laatje brengt dan zal het ook op de console uitkomen.. (volgens mij zijn ze al bezig met het ontwerp, soiso.. beter maar alvast denken ze bij crytek)
verder zullen er niet al te veel dure titels komen voor de pc en DX10 de komende 3 jaar want er word nu eenmaal niet zo veel geld verdient in PC-gaming als met de console.
de studio's zullen daarom concentreren op games voor de console.
en de console kan dx10 nog niet hebben.
pas de next gen consoles zullen dx10 hebben, en dat is ook het moment dat er veel/meer titels op de pc komen met dx10.. its all about the money!!

[Voor 12% gewijzigd door murky123 op 07-08-2007 00:17]

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• R4uw
  • Laatst online: 09-05-2009

R4uw

GTX260+

De komende drie jaar niets beters?
Sure... |:(
Dus de mensen bij crytek weten al wat er de komende drie jaar uit gaat komen én hoe die games er uit gaan zien? Glazen bol misschien?
Ik ontken niet dat de graphics er waanzinnig goed uit zien, maar kan me niet voorstellen dat de ontwikkeling de komende drie jaar stilstaat :/
Kom op mensen, zoiets kun je gewoon niet beweren.
Crysis wordt zeer zeker wel een kraker, daar ben ik van overtuigd, maar overdrijven is ook een vak hè ;)

[] P182 [] NeoHE 430 [] P35-DS3R [] E8400 @ 3.6 [] 2Gb Crucial PC8500 @ 1125 [] S166 160GB @ R0 [] GTX260+ [] 226BW [] Z-2300 [] MX3200 [] Noctua cooled [] Nu mn pc lekker stil is, hoor ik mn monitor zoemen !

• ReCreator
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hypothetisch schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:32:
Dus de mensen bij crytek weten al wat er de komende drie jaar uit gaat komen én hoe die games er uit gaan zien? Glazen bol misschien?
Ik ontken niet dat de graphics er waanzinnig goed uit zien, maar kan me niet voorstellen dat de ontwikkeling de komende drie jaar stilstaat :/
Crysis wordt zeer zeker wel een kraker, daar ben ik van overtuigd, maar overdrijven is ook een vak hè ;)
Crysis ziet er inderdaad super uit!
Ik ben trouwens benieuwd hoe dicht in de buurt 'ID tech 5' engine in de buurt kan komen.. ik denk een heel eind! (vooral op gebied van de hoogstandjes als in compatialiteit).

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-12 22:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Kan toch wel een waarheid in zitten.
JC ziet niks in DX10. JC is vooral crossplatform. de meestgemene deler consessie engine en daar uit het meeste te halen wat je schaling al limiteerd.
crysis is DX10 en Pure PC only dedicated ontwikkeld voor die platform die vooral uitblink in veel hogere en groeiende spects.

Crytech engine is ook meer gericht op het renderen van grote jungle mappen.

Dit zie ik zo snel nog niet geevenaard.

Unreal 3 is ook zo'n crossplatform.
Maar zoals ik die zie is die meer gericht op characterdetail.
Leunt de engine meer op fillrate dan op shader power?

Game engine gaan meestal een paar jaar mee. 3 jaar is ongeveer de periode eer 'n nextgen gameengine opgeleverd kan worden vaak samen met een showcase klasse AAA title die vaak 4 tot 5 jaar nodig heeft.

De komende 3 jaar en zelfs langer komen vooral gelicenceerde games uit. Unreal3 engine is populair.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• murky123
Hypothetisch schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:32:
tja het zijn de grote mensen (bazen) van verschillende game-studio's , Nvidia, e.d. die dat zeggen
ik heb nu de bron niet bij de hand maar ik heb het zelf gelezen op diverse sites een week of 2 terug...
nix geen glazen bol het is gewoon de industrie die zijn verwachtingen uitspreekt..
crysis komt en de komende 3 jaar zul je weinig tot niets vinden voor pc only die dat gaat overtreffen..

• aeroxtaxi
murky123 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:52:
[...]

crysis komt en de komende 3 jaar zul je weinig tot niets vinden voor pc only die dat gaat overtreffen..
alan wake :*)

• Seth_Chaos
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
[...]

tja het zijn de grote mensen (bazen) van verschillende game-studio's , Nvidia, e.d. die dat zeggen
ik heb nu de bron niet bij de hand maar ik heb het zelf gelezen op diverse sites een week of 2 terug...
nix geen glazen bol het is gewoon de industrie die zijn verwachtingen uitspreekt..
De Rage engine en gelijknamig spel van Id? Hun 'megatexture'-technologie zou de detailering van andere games ver moeten overtreffen. Of de engine alle beloftes waar maakt valt nog te bezien maar dat geld voor Crysis ook. Dus die bewering klopt naar mijn idee van geen kant. Nvidia heeft voor zover ik weet geen game-studio. Dus welke "bazen" het betreft weet ik niet maar Todd Hollenshead hebben ze het in iedergeval niet gevraagd.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ach, is gewoon een mix van gerucht en gezond verstand.

Feiten:
- het duurt lang om een engine te ontwikkelen (hoe lang kijken we al naar Crysis video's en screenshots?)
- Nadat de engine ontwikkeld is moet er een goede game gebouwd worden.

Geruchten:
- er zijn nog geen nieuwe video's van mooie engines uitgelekt van na Crysis/UT3

In 2005/2006 keken we al naar Crysis. Dat zou betekenen dat we in 2007 ondertussen al wat screens van engines/games uit 2009 zouden moeten zien.

• Seth_Chaos
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
DaMorpheus schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:04:
Ach, is gewoon een mix van gerucht en gezond verstand.

Feiten:
- het duurt lang om een engine te ontwikkelen (hoe lang kijken we al naar Crysis video's en screenshots?)
- Nadat de engine ontwikkeld is moet er een goede game gebouwd worden.

Geruchten:
- er zijn nog geen nieuwe video's van mooie engines uitgelekt van na Crysis/UT3

In 2005/2006 keken we al naar Crysis. Dat zou betekenen dat we in 2007 ondertussen al wat screens van engines/games uit 2009 zouden moeten zien.
Om er maar een paar te noemen:

Unreal 3 engine
Havok's euphoria engine (komt in de nieuwste starwars game).
Id's Rage engine (Het nieuwe geestes kindje van John Carmack).
De nieuwe Infinity game engine (bekend van baldurs gate games. De nieuwe engine wordt een space engine).
Namco's nieuwe game engine
TorqueX game engine

• darkphoenix
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-07 15:24
alles is veelste stil rondom dat spel en het concept spreekt me zeer aan!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• murky123
Seth_Chaos schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

De Rage engine en gelijknamig spel van Id? Hun 'megatexture'-technologie zou de detailering van andere games ver moeten overtreffen. Of de engine alle beloftes waar maakt valt nog te bezien maar dat geld voor Crysis ook. Dus die bewering klopt naar mijn idee van geen kant. Nvidia heeft voor zover ik weet geen game-studio. Dus welke "bazen" het betreft weet ik niet maar Todd Hollenshead hebben ze het in iedergeval niet gevraagd.
ik baal ook een beetje van mij zelf dat ik die link niet meer kan vinden.. ik weet ook niet meer precies welke site het was..(ik lees er ook zoveel) .....maar ik heb het echt gelezen....
ik bedoelde ook niet expiciet de baas van Nvidia... ikweet ook wel dat NV geen gamestudio heeft.
maar hoge heren bij diverse gamestudio's beweren dat dx10 pas echt van de grond komt als de nextgen console op de markt komt.. dus ze gaan zich dan pas ook echt concentreren op de echte games voor dx10 op de pc... meer dan nu.
en het vermoeden is dat dat wel 3 jaar zal duren..(voordat er weer zoveel geld/tijd in een dx10 titel gestoken gaat worden als crysis)

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04-12 18:12
[...]

Dan maar hopen dat Crysis een mooie game wordt, anders zit je 3 jaar lang achter je computer je te vervelen. :P

_@/'

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Steephh schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:11:
[...]

Dan maar hopen dat Crysis een mooie game wordt, anders zit je 3 jaar lang achter je computer je te vervelen. :P
Jij snapt het. _/-\o_

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Semi-offtopic: op basis van de CryEngine 2:

Crysis-mod maakt shooter van Command & Conquer
Ontwikkelaar RenEvo Software & Designs gaat een Crysis-mod creëren die de wereld van het realtime-strategiespel Command & Conquer vertaalt naar een shooter. Het spel zal Command & Crysis: The dead six genoemd worden.

De Command & Crysis: The dead six-mod gaat zowel een singleplayer- als een multiplayer-modus bevatten. Ontwikkelaar Crytek heeft toestemming gegeven om de CryEngine 2 te gebruiken. Al eerder werd het C&C-universum vertaald naar een shooter, die in de winkel lag onder de naam Command & Conquer: Renegade. In de singleplayer-campagne mag de speler zes missies spelen, steeds met een ander lid uit het Dead Six-team. Daarna kan de speler met Engineer, Grunt- of Heavy Weapons-soldaat, Explosive Expert, Sniper of Commando willekeurige missies spelen. De singleplayer-modus wordt uitgesmeerd over verschillende episodes en speelt zich af in de periode tussen de spellen Red Alert en Tiberium Dawn. Spelers kunnen onder andere antwoord verwachten op de vraag waarom de mammoth-tank eerst in handen was van de slechteriken, en later in bezit was van de goeien. De multiplayer-modus biedt de mogelijkheid om te land, ter zee en in de lucht grootscheeps oorlog te voeren. Hierbij moeten gebouwen van de tegenstander verwoest worden, terwijl de eigen bouwwerken beschermd moeten worden. Daarnaast kan de speler zich bezighouden met deathmatch-, capture-the-flag- en co-op-modi.
Edit: sorry at hieronder, dan heb ik niet goed opgelet want in dit topic had ik het effe niet gezien ;(

[Voor 3% gewijzigd door Jejking op 09-08-2007 18:09]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Is al drie keer voorbij gekomen. T.net loopt 2 weken achter :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Volgende week wordt de closed en open beta respectievelijk gestart en aangekondigd :)

[Voor 18% gewijzigd door Stewie! op 10-08-2007 15:24]

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
DaMorpheus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:24:
Volgende week wordt de closed en open beta respectievelijk gestart en aangekondigd :)
Dat schiet echt lekker op ja zo'n beta vlak voor november 8)7

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Kaasje123 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:30:
[...]

Dat schiet echt lekker op ja zo'n beta vlak voor november 8)7
Het is nu augustus 8)7

• Kaasje123
  • Nu online
Ja hij wordt volgende week pas aangekondigd.... dan is er nog 2½ maand max voordat de status gold er moet zijn. Dus een beta die nog maar hooguit 1½ - 2 maanden draaien kan waarmee dus bugs gevonden moeten worden lijkt mij (wat is ander het nut van een beta) en dus bugfixes nog in de code gepropt moet worden en dan als een gek geperst moet worden voor de goldstatus. Vind ik persoonlijk erg krap maarja wie ben ik :/

• darkphoenix
Kaasje123 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Ja hij wordt volgende week pas aangekondigd.... dan is er nog 2½ maand max voordat de status gold er moet zijn. Dus een beta die nog maar hooguit 1½ - 2 maanden draaien kan waarmee dus bugs gevonden moeten worden lijkt mij (wat is ander het nut van een beta) en dus bugfixes nog in de code gepropt moet worden en dan als een gek geperst moet worden voor de goldstatus. Vind ik persoonlijk erg krap maarja wie ben ik :/
jij bent kaasje123 :+

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• T020
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-11 22:02
ey kan de geForce 8800gts crysis op high aan of moet ik echt de 640 mb versie kopen dan??

• the squaler1
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-12 18:37
T020 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:50:
ey kan de geForce 8800gts crysis op high aan of moet ik echt de 640 mb versie kopen dan??
weten wij ook nog niej het spel is nig niej uit en de officiele syseisen zijn nog niej bekend gemaakt

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Kaasje123 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Als we de beta even vergelijken met die van Quake Wars denk ik dat de game 95% af is, maar dat de beta is om de gameplay goed te krijgen; de balance.

Tevens helpt een beta om de laatste bugs te fixen, omdat je een beta draait op 100,000 pc's met elk een unieke configuratie van hard- en software. Tot slot is de beta ultiem om de multiplayer software verder te ontwikkelen: van de ingame browser tot en met de server software. :)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
DaMorpheus schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:04:
Dat komt :) Oa de Rage engine van Id, en Epic werkt al lange tijd aan de U4 engine. Zolang zal het niet duren voor Crysis overtroffen wordt.

It takes two fools to argue.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Laat Epic eerst maar eens UT 2006 UT 2007 UT 3 afmaken

[Voor 11% gewijzigd door Stewie! op 11-08-2007 14:43]

• R4uw

R4uw

GTX260+

T020 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:50:
Kort antwoord:
Zoals hierboven al opgemerkt wordt.. geen idee.

Lang antwoord:
Je zou, net als ik, kunnen wachten met het aanschaffen van een nieuwe graka. Tegen de tijd dat crysis uit komt ligt nieuwe serie van nvidia (G90) waarschijnlijk ook in de schappen, wat een prijsverlaging van de 8800 serie betekent. Als advies zou ik je mee willen geven voor de 640Mb te gaan, al die textures gaan zeker zwaar wegen in de performace hit wanneer je filters aan hebt. Al weet ik niet op welke resolutie jij draait, lijkt het mij sterk dat de 8800GTS het spel niet behoorlijk kan draaien. Immers, de volgende generatie kaarten is nooit 50 % sneller dan de vorige en dat geldt zeker voor de mid-range modellen. Daarbij komt dat de huidige dx10 kaarten tegen de tijd dat er meer brute dx10 spellen uit zijn waarschijnlijk niet lang sterk genoeg zijn om hun mannetje te staan, eigenlijk is het dus meer een gimmick. Puur voor aero heb je helemaal geen dx10 nodig, wel dx9.0c. En-fin, gewoon ff afwachten dus ;)

[Voor 0% gewijzigd door R4uw op 11-08-2007 18:06. Reden: typo]

[] P182 [] NeoHE 430 [] P35-DS3R [] E8400 @ 3.6 [] 2Gb Crucial PC8500 @ 1125 [] S166 160GB @ R0 [] GTX260+ [] 226BW [] Z-2300 [] MX3200 [] Noctua cooled [] Nu mn pc lekker stil is, hoor ik mn monitor zoemen !

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eensch met de vorige spreker. :)
Als je een nieuwe graka aanschaft voornamelijk voor Crysis dan is het verstandig om te wachten. Crysis wordt immers pas 14 november verkocht....

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• W1ckeD
  • Laatst online: 03-12 11:47

W1ckeD

Lifthill Studio

Hacku schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:08:
[...]

Dat komt :) Oa de Rage engine van Id
Bedoel je niet het nieuwe spel Rage van ID en die draait op de Tech5 Egine?
De RAGE Engine is van Rockstar Games.

Life is complicated

• Kaasje123
  • Nu online
W1ckeD schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:32:
[...]

Bedoel je niet het nieuwe spel Rage van ID en die draait op de Tech5 Egine?
De RAGE Engine is van Rockstar Games.
Een update van een oud gezegde? Door de engines de games niet meer zien? 8)7

• Cpt.Iglo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-12 21:49
Is er iemand toevallig al screenshots tegengekomen van Crysis met DX9 en DX10? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen eigenlijk.

Ik zit er aan te denken om een X1950pro/GT aan te schaffen, maar als DX10 echt veel mooier is dan wacht ik nog even met het aanschaffen van een nieuwe videokaart tot het spel in november uitkomt.

• Kaasje123
  • Nu online
Cpt.Iglo schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:53:
Is er iemand toevallig al screenshots tegengekomen van Crysis met DX9 en DX10? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen eigenlijk.

Ik zit er aan te denken om een X1950pro/GT aan te schaffen, maar als DX10 echt veel mooier is dan wacht ik nog even met het aanschaffen van een nieuwe videokaart tot het spel in november uitkomt.
Heb jij onder een steen geslapen? Er zijn al weken lang filmpjes uit die het verschil tussen DX9 en DX 10 laten zien.

• Cpt.Iglo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-12 21:49
Kaasje123 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:00:
[...]

Heb jij onder een steen geslapen? Er zijn al weken lang filmpjes uit die het verschil tussen DX9 en DX 10 laten zien.
Dan zou ik het zeer waarderen als je mij hier een link van wilt geven want ik kan niks vinden met Google. :)

• Sydney08
  • Laatst online: 09:27

Tomorrow is not today!

• R4uw

R4uw

GTX260+

Cpt.Iglo schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:53:

Ik neem aan dat je Vista draait?
Zonder Vista geen dx10, best zonde.
Voor zover ik weet heeft de 1900 serie van ATI geen ondersteuning voor dx10, dus zou ik zeker niet voor de 1900 serie gaan.
Zou zelf opzich ook wel Vista willen draaien, maar ik hoor nog steeds te veel berichten dat het best buggy is.
Problemen met software, zoals bijvoorbeeld de drivers voor nvidia.

[Voor 17% gewijzigd door R4uw op 11-08-2007 22:41. Reden: typo]

• darkphoenix

• tweaktubbie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:35

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Ben met dit spel behoorlijk in dubio: pre-order bij cdwow (die op het randje van ploef gaan is las ik op T.net van de week) niet gedaan omdat leverdatum weer eens opgeschoven wordt; EA heeft ups & downs (boosterpacks BF2 na SF minder en minder, BF2142 gewoon geen 'game' for money, C&C3 grafisch werelds maar feitelijk een tankrush); Dx10 kaart en Vista proberen? Of toch maar eerder dan gepland nieuwe pc bestellen met Vista/Dx10? Of toch gewoon Crysis-release afwachten en dan pas PC bestellen? Maar goeie previews en dito pix... Moeilijk, moeilijk... 8)7

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• Parabellum
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-07-2010
tweaktubbie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:48:
Ben met dit spel behoorlijk in dubio: pre-order bij cdwow (die op het randje van ploef gaan is las ik op T.net van de week) niet gedaan omdat leverdatum weer eens opgeschoven wordt; EA heeft ups & downs (boosterpacks BF2 na SF minder en minder, BF2142 gewoon geen 'game' for money, C&C3 grafisch werelds maar feitelijk een tankrush); Dx10 kaart en Vista proberen? Of toch maar eerder dan gepland nieuwe pc bestellen met Vista/Dx10? Of toch gewoon Crysis-release afwachten en dan pas PC bestellen? Maar goeie previews en dito pix... Moeilijk, moeilijk... 8)7
Als het meezit voor je verschijnt binnenkort de nieuwe krachtpatser van Nvidia, altijd goed om daarop iig. te wachten, de quad core is aardig omlaag gegaan en geheugen kan iets duurder worden, scheelt een paar tientjes.

Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon goed de ontwikkelingen in de gaten houden en alvast je case en alles gaan uitzoeken en als jezelf gaat bouwen kun je vast een aantal hardware aanschaffen, MoBo, geluidskaart etc. Maar niet vergeten de game te pre-orderen, dat kan nog wel eens lastig worden als eerste DX10 game om te krijgen ;)

En EA bemoeit zich vrijwel tot niet met Crytek en hun engine, FarCry was hun visite kaartje dus het ontwikkelteam had vrij spel en gezien de filmpjes word het beter dan FarCry. Voor mij is de storyline belangrijk en ik hoop dat de effecten goed worden weergegeven. Een Humphee omslaan met je vuisten vind ik buiten de realiteit vallen. Hopelijk is de online engine beter dan de vorige, die was echt brak en ook daar weer veelal alleen maar sniperen. Een sniper op zich is niet erg maar laat het dan wel op skill aankomen en geef het een wat langere inzoomtijd en breath motion :)

Maar hier staat de machine al klaar, nu het spel nog, kunnen ze bij 3Drealms nog wat van leren want daar is het nog steeds wachten op het vervolg, bah, mis Duke Nukie wel :'(

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-12 22:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Parabellum schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:06:
Een Humphee omslaan met je vuisten vind ik buiten de realiteit vallen.
Crysis is al helemaal niet bedoeld als realisme shooter.
Heeft aardig wat Physics features.
Maar die nano suit heeft nogal wat gameplay impact als unreal'istisch. Geeft dus de mogelijk heid om rare dingen te doen maar niet alles tegelijk je moet dus kiezen.
In die trailers viel me al op dat je kan kiezen voor te moven als superman. Nou iets trager maar dan nog erg snel. Astrix en oblix stijl.

Nou dat is voor mij al een minpunt.
Of ik wen daaraan
Maar zo niet dan hoop ik dat er dan een realism mod voor uit komt. Als met modern warfare conventionele wapen die aliens te lijf gaan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• saind
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-01-2017
Of je kunt altijd nog gewoon Niet de nano-suit gebruiken, de vuurwapens zijn namelijk best realistisch.
(Denk aan Scar-L enz)

Maar echt?

• Knaak
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 05-12 20:46

Knaak

It's me, Mario!

In een interview, waar ik even de bron van kwijt ben (ja, ik probeer het op te zoeken) is bekend gemaakt dat:

Crysis op Ultra (dx10 met alle effecten voluit) met een 8800 GTX op 1280x1024 te spelen is, met goede framerate mits je processor dual/quad is. Dat is natuurlijk goped nieuws, want dan zal een 8800 Ultra alles resoluties trekken :P

Gevonden!

would also like to point out the following list of requirements. It was recently stated in a GamesRadar preview that Cevat Yerli, Crytek CEO, said that Crysis will be able to run on Ultra High settings with the following specs.
Ultra High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista

--------------------------------------------------

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0
RAM: 1GB
Internet: 256k+

--------------------------------------------------------------------

-
Recommended Requirements
CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)
Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)
RAM: 1.5GB+

[Voor 59% gewijzigd door Knaak op 12-08-2007 08:37]

• murky123
MOAW schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 08:32:
In een interview, waar ik even de bron van kwijt ben (ja, ik probeer het op te zoeken) is bekend gemaakt dat:

Crysis op Ultra (dx10 met alle effecten voluit) met een 8800 GTX op 1280x1024 te spelen is, met goede framerate mits je processor dual/quad is. Dat is natuurlijk goped nieuws, want dan zal een 8800 Ultra alles resoluties trekken :P

Gevonden!

would also like to point out the following list of requirements. It was recently stated in a GamesRadar preview that Cevat Yerli, Crytek CEO, said that Crysis will be able to run on Ultra High settings with the following specs.
Ultra High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB

--------------------------------------------------

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0
RAM: 1GB
Internet: 256k+

--------------------------------------------------------------------

-
Recommended Requirements
CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)
Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)
RAM: 1.5GB+
ff de link erbij vermelden graag.. mensen willen graag weten waar je dit vandaan hebt..
"stated in a gamesradar preview"......... jaja ok.. ehhh

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-11 12:35
Was al bekend trouwens al paar weken terug gepost door iemand weet niet zo gauw meer wie dat was.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• PcManiaxx
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-11 21:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Die specs zijn idd al eerder gepost.

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:42
als dat de echte specs worden zit ik gelukkig goed :D

In die preview van paar posts geleden staat ook dat ze met een core2duo speelde en een 8800gtx en dat alles soepel verliep enzow. Dus heb er goede hoop in.

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:29
zal een quad core nog echt veel verschil maken? wil waarschijnlijk alleen upgraden van een 8800 gts naar een 9800. Zal een quad core proc nog echt veel boost geven als je er een 9800 in hebt zitten?

• Michaelg
nja in zo'n interview met intel/microsoft en crytech zeiden ze dat de core2duo en quad proc's enorm goed omgaan met het spel. Dus mag hopen dat cyrsis mijn qaudcore goed gaat gebruiken :)

• darkphoenix
Michaelg schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:54:
nja in zo'n interview met intel/microsoft en crytech zeiden ze dat de core2duo en quad proc's enorm goed omgaan met het spel. Dus mag hopen dat cyrsis mijn qaudcore goed gaat gebruiken :)
hoop liever dat ze je quadcore gaan gebruiken en niet je qaudcore. :+ ben zelf dislect!

Ps de farcry engine was aardig cpu limited, zou zo kunnen zijn dat deze engine ook een beetje zo is.

[Voor 11% gewijzigd door darkphoenix op 13-08-2007 00:08]

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-12 15:26
Ach ja, ik heb nu deze pc ongeveer 1,25 jaar. En ik houd hem maar, ik zit er daadwerkelijk aan te denken om een Q6600 etc te nemen etc etc.. Maar ja tis hetzelfde met auto's. Waarom een nieuwe kopen als deze het nog goed doet.

• Fusion_XT
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-12 12:48

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Crysis is Multithreaded dus ja !.

Heb zelf een QuadCore Q6600 op 2.7Ghz, 2GB OCZ SLI PC6400 geheugen en een Asus Xtreme 8800GTS 320MB (Deze wordt vervangen voor een 9800GTX.)
Dus ik kan Crysis aardig spelen als ik het allemaal zo lees + interview's en video's bekijk.

Ik heb Yuri ook in een interview horen zeggen dat '' Hoe meer cores crysis ter beschikking heeft hoe beter het spel loopt''. (Ff bron zoeken)

Ben alleen zo benieuwd naar DX10 of het nu echt sneller is !!... :9

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04-12 18:12
Lol, dan hoef ik alleen nog een nieuwe videokaart te kopen. Ik ga binnenkort ook nog een 24" TFT kopen, dus dan neem ik maar meteen een goede. De 9800GTX ofzo dus. :) Maar misschien denk ik er ook nog over om mijn E6600 in te ruilen tegen een Q6600. Want zo groot is het prijsverschil niet meer.

_@/'

• Michaelg
Steephh schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 05:24:
Maar misschien denk ik er ook nog over om mijn E6600 in te ruilen tegen een Q6600. Want zo groot is het prijsverschil niet meer.
ja precies, scheelt rond de 5 tientjes. Daarom heb ik ook gelijk een Q6600 gekocht ipv de E6600.
Als je de inkoop prijzen ziet van die proc's lach je je ook kapot. Mja iedereen die nu een systeem koopt kan het beste gewoon gaan voor een Q6600 ipv zo'n E6600. Scheelt je niet veel geld en hij wordt alleen maar sneller. (beter gebruik ervan iig)

• M2M
  • Laatst online: 10:20

M2M

medicijnman

en toch heb ik het vage vermoeden dat een quadcore niet erg veel impact gaat hebben op de performance van het spel, tenzij ze de render-tread in 2-en hebben weten te hakken...

net zoals bij supcom, 2 grote draden: render en sim. Hetzelfde bij een spel als crysis wat nog meer op de videokaart gaat leunen dan een rts. De rest van de draden (sound, AI, physics (meestal in de sim) etc.) stelt niet zo veel voor. Ik denk dat een naar 3.6 ghz geklokte E6600 het beter gaat doen dan een op 3 ghz geklokte Q6600, maar dat kan aan mij liggen :). Bij gelijke kloksnelheid denk ik niet dat het zo veel verschil gaat maken.

we zullen het zien.

-_-

• Michaelg
de tijd zal het leren.... :)

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik kan me toch echt herinneren dat er ergens in een filmpje werd gezegd dat er ondersteuning was voor Quad-cpu's. Ondersteuning voor dual-core was er zowieso al.

Kan alleen nergens een bron vinden die mijn uitspraak ondersteunt.

• Michaelg
PcManiaxx schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:29:
Ik kan me toch echt herinneren dat er ergens in een filmpje werd gezegd dat er ondersteuning was voor Quad-cpu's. Ondersteuning voor dual-core was er zowieso al.

wij doelen volgens mij op datzelfde filmpie met een interview van iemand van microsoft/nvidia/crytech ?

• lampjesman
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2008
Michaelg schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:57:
[...]

wij doelen volgens mij op datzelfde filmpie met een interview van iemand van microsoft/nvidia/crytech ?
Ik heb dat fimpje ook gezien.
Daarin werd verteld dat indien je een quadcore hebt crysis gebruik zal maken van die extra cores.
Maar goed er zijn altijd mensen die nieuwe techniek die ze zelf niet kunnen betalen af doen als onnodig.

• disco stu
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-08-2016
lampjesman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:01:
Ik heb dat fimpje ook gezien.
Daarin werd verteld dat indien je een quadcore hebt crysis gebruik zal maken van die extra cores.
Maar goed er zijn altijd mensen die nieuwe techniek die ze zelf niet kunnen betalen af doen als onnodig.
Staat toch los van of je ze kan betalen.

In dezelfde lijn kan gesteld worden: er zijn altijd mensen die hun quadcore gaan bestempelen als nodig, om als zodanig hun zware financiele uitgave te kunnen rechtvaardigen aan zichzelf om hun geweten te sussen.

Volgens mij idd onnodig. Het is niet omdat het spel quadcore ondersteund en er gebruik van maakt, dat quadcore ook nodig is. De ontwikkelaars gaan het echt niet zodanig maken dat enkel mensen met een quadcore het kunnen spelen. Als je kijkt naar de (momenteel nog voorlopige) systeemeisen zie ik een Athlon 3000+ (=single core) voor minimum en een E6600 voor Ultra settings. Er vanuit gaande dat de definitieve specs er niet veel van gaan afwijken lijkt een quad core mij wel degelijk onnodig, zelfs op ultra-settings.

• Bram1337
  • Laatst online: 02-04-2018
PcManiaxx schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:29:

Meestal als er dual core ondersteuning is (multi-threaded) zal 4 of meer cores ook perfect werken.

• Fusion_XT
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-12 12:48

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

YAY !!! gevonden, Crysis op de '' Yorkfield '' quadcore.

http://www.youtube.com/watch?v=-CD-mJMB7Lw

Interview door : XtremeQuest

Uit het interview '' This is the best platform to play the game, For Sure ! ''

Systeem configuratie uit het interview:

-Intel Penryn '' Yorkfield '' Quadcore @ 3.2Ghz
-Intel 975BX2 Motherboard
-2GB Ram
-250GB HDD
-nVidia 8800GTX
-Windows XP 8)7 WTF, GIEV DX10... zo lame.

Het zal wel weer niet lkkr draaien op Vista :X }:O

[Voor 47% gewijzigd door Fusion_XT op 13-08-2007 13:39]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Dit is anders wel ff de nieuwste generatie quadcores van Intel :P

• X-LimiTed
  • Laatst online: 04-03-2013

X-LimiTed

Muay Thai..

Fusion_XT schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:24:
YAY !!! gevonden, Crysis op de '' Yorkfield '' quadcore.

http://www.youtube.com/watch?v=-CD-mJMB7Lw

Interview door : XtremeQuest

Uit het interview '' This is the best platform to play the game, For Sure ! ''

Systeem configuratie uit het interview:

-Intel Penryn '' Yorkfield '' Quadcore @ 3.2Ghz
-Intel 975BX2 Motherboard
-2GB Ram
-250GB HDD
-nVidia 8800GTX
-Windows XP 8)7 WTF, GIEV DX10... zo lame.

Het zal wel weer niet lkkr draaien op Vista :X }:O
DX10 op XP :|

Edit :
Ik heb net het filmpje gezien,, op quad core zal het inderdaad goed draaien ja.
Maar op een E6600 stock of overclocked,, zal het ook goed draaien.
Zelf denk ik op dergeleijke resoluties dat het verschil er bijna niet zal zijn in average framerates.
Maar zelf denk ik wel dat je met een quad core hogere minimum framerates zal hebben.
bv. Quad core : Min fps = 30fps & avg = 50 fps
Dual core : Min fps = 25 fps & avg = 48 fps

Maar je moet nu niet denken wow ik heb een QUAD core & een 8800GTS 640
Ik ga het beter draaien dan een Dual core & 8800GTX.
Niet dus ;)

Btw,, het gaat hier over een 3.2Ghz geclockte Quad core.. & Nieuwe generatie.
Als je het zelfde wil hebben met een Q6600 ga maar overclocken naar 4Ghz..

[Voor 36% gewijzigd door X-LimiTed op 13-08-2007 15:59]

• Woutoud
  • Laatst online: 10:01

Woutoud

Advocatus ineptias

Dat noemen we marketinggelul :P

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Icingdeath
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 05-12 22:10
X-LimiTed schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

Maar je moet nu niet denken wow ik heb een QUAD core & een 8800GTS 640
Ik ga het beter draaien dan een Dual core & 8800GTX.
Niet dus ;)

Btw,, het gaat hier over een 3.2Ghz geclockte Quad core.. & Nieuwe generatie.
Als je het zelfde wil hebben met een Q6600 ga maar overclocken naar 4Ghz..
Het ligt er maar net aan hoe goed crysis geoptimaliseert is voor 4 cores en de mate waarin crysis CPU of graka afhankelijk is :) Het heeft daarom dus weinig zin om zo te speculeren.

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 15:21

PromWarMachine

Forsaken Archer

Quad core is sowieso (nog?) niet voor gamers bedoelt.
Het zal er niet slechter op draaien dan op een dual core, maar ik verwacht ook niet substantieel beter.

We zullen het moeten afwachten. Mijn nieuwe systeem dat ik eind van de maand samen zal stellen zal in ieder geval geen quad core bevatten.

Dividend for Starters

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

Haha ,, idd >:)

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06:36
Nou, dan kan ik op mijn E6600, 2GB ram & een HD2900XT lekker Crysis spelen.

Moet alleen wel zeggen dat in dat filmpje het springen er erg gaar uit ziet, totaal niet realistich, ventje is iets van 4 seconden in de lucht ofzo.. beetje vreemd.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

• peakaboo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Visgek24 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:58:

Moet alleen wel zeggen dat in dat filmpje het springen er erg gaar uit ziet, totaal niet realistich, ventje is iets van 4 seconden in de lucht ofzo.. beetje vreemd.
LOL! Inderdaad, de graphics maken het goed. Ik ben ook benieuw hoe het draait op mijn systeem. E6600, 4GB ram en een HD2900 XT 8) .

Ik wil echter nog even reageren om iemand die voorheen iets had gepost over realisme enzo. Waarbij hij/zij vertelde dat die nepsuit met dat hoge springen en superman mode (ofzoiets?) wel eruit mocht, want dat was onrealistisch. Daarna zei hij dat ie liever met moderne wapens op aliens knalde. Aliens zijn zeker niet onrealistisch? :D

i9-9900k / Sapphire Nitro+ RX 5700 XT 8GB / Asus ROG Strix Z390-E / Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200mhz / Crucial MX500 1TB / Samsung 840 Pro 256GB / Corsair HX750W / Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint / LG 27GL850

• Visgek82
peakaboo schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:03:
[...]

LOL! Inderdaad, de graphics maken het goed. Ik ben ook benieuw hoe het draait op mijn systeem. E6600, 4GB ram en een HD2900 XT 8) .

Ik wil echter nog even reageren om iemand die voorheen iets had gepost over realisme enzo. Waarbij hij/zij vertelde dat die nepsuit met dat hoge springen en superman mode (ofzoiets?) wel eruit mocht, want dat was onrealistisch. Daarna zei hij dat ie liever met moderne wapens op aliens knalde. Aliens zijn zeker niet onrealistisch? :D
Nou.. Ik denk niet dat dat superman gedoe een plaats hoeft te hebben in Crysis, Far Cry had dat ook niet nodig om verassend te zijn, echter waren de aliens imo in Far Cry 1 wel op hun plek, vond het een leuke twist, maar dat ben ik :)

• M2M
  • Laatst online: 10:20

M2M

medicijnman

Herr Stuhl schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:51:
[...]

Het ligt er maar net aan hoe goed crysis geoptimaliseert is voor 4 cores en de mate waarin crysis CPU of graka afhankelijk is :) Het heeft daarom dus weinig zin om zo te speculeren.
hoe wil jij de renderdraad optimaliseren voor meer dan 1 core? elke andere frame door een andere core af laten handelen?

het enige wat volgens mij gedaan kan worden is de verschillende process threads waaruit een game bestaat uit elkaar trekken en verdelen over de cores, zo houd 1 core zich constant bezig met het renderen en samenvoegen van de rest van de data, en andere cores verdelen de rest van het werk.

maar ook zoals al eerder gezegd, ik heb geduld en wacht netjes totdat de mensen van crysis hun spelleke uitbrengen

-_-

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

Visgek24 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:58:

Ik denk dat iedereen vanaf een 7800GTX het "op tamelijke settings" zal kunnen draaien.
Dat word ik eens tijd,, dan kunnen we eens spreken van een "geoptimaliseerde game" >:)
Zelf heb ik een 8800GTX ,, en verwacht dat bioshock & U3 & Crysis geen probleem worden.
M2M schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:05:
[...]

hoe wil jij de renderdraad optimaliseren voor meer dan 1 core? elke andere frame door een andere core af laten handelen?

het enige wat volgens mij gedaan kan worden is de verschillende process threads waaruit een game bestaat uit elkaar trekken en verdelen over de cores, zo houd 1 core zich constant bezig met het renderen en samenvoegen van de rest van de data, en andere cores verdelen de rest van het werk.

maar ook zoals al eerder gezegd, ik heb geduld en wacht netjes totdat de mensen van crysis hun spelleke uitbrengen
Idd.
Verder denk ik ook niet dat ze zicht lang zullen bezig houden met Quad core.
Aangezien 60% nog met een single core zit :/

[Voor 38% gewijzigd door X-LimiTed op 14-08-2007 13:09]

• Jumpman
  • Laatst online: 00:01
Er wordt veel gespeculeerd over de systeemeisen van Crysis. Persoonlijk denk ik dat de generatie processors en grafische kaarten van nu het er behoorlijk moeilijk mee gaan krijgen (op echt hoge resolutie met alle opties aan zoals het spel eigenlijk bedoeld is, en zoals iedereen het graag ziet).

Als je naar het verleden kijkt, dan zie je dat vaak op het moment van releasen van een 'echte' next generation PC game (dus geen poorten van de consoles, want die vreten nog meer resources), er maar weinig PC's zijn die het echt op high resolutie met alle opties full kunnen draaien. Je kan het wel draaien, maar niet lekker 'smooth' zeg maar. Meestal draait de desbetreffende game, een jaar of twee jaar later op de game configuraties van dat moment heel lekker.

Ik zie het nu aan mezelf, alle spellen tot en met eind 2006 draaien echt super lekker op mijn huidige PC, 'nieuwere' games: Rainbow Six: Vegas, GRAW 2 etc, draaien niet zo lekker als de 'oudjes' dat doen. Nu is mijn configuratie alweer van november/december 2006, maar toch toen kwam Rainbow Six: Vegas net uit. En had ik ongeveer de snelste (betaalbare) configuratie voor 'gewone' consumenten.

Je ziet het ook met Oblivion. Oblivion is al tijden uit, en nu met een fikse C2D (al dan niet overclocked) en een 8800 GTX (al dan niet in SLi) draait het spel pas echt lekker zoals het bedoeld is op de hoogste resoluties en met alle opties/shaders/mods aan.

Just my 2 cents...

Het is dus een kwestie van geduld hebben, en hopen dat de 'code' goed geoptimaliseerd is voor de huidge generatie PC hardware. :)

[Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 14-08-2007 16:22]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

Jumpman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:21:
Er wordt veel gespeculeerd over de systeemeisen van Crysis. Persoonlijk denk ik dat de generatie processors en grafische kaarten van nu het er behoorlijk moeilijk mee gaan krijgen (op echt hoge resolutie met alle opties aan zoals het spel eigenlijk bedoeld is, en zoals iedereen het graag ziet).

Als je naar het verleden kijkt, dan zie je dat vaak op het moment van releasen van een 'echte' next generation PC game (dus geen poorten van de consoles, want die vreten nog meer resources), er maar weinig PC's zijn die het echt op high resolutie met alle opties full kunnen draaien. Je kan het wel draaien, maar niet lekker 'smooth' zeg maar. Meestal draait de desbetreffende game, een jaar of twee jaar later op de game configuraties van dat moment heel lekker.

Ik zie het nu aan mezelf, alle spellen tot en met eind 2006 draaien echt super lekker op mijn huidige PC, 'nieuwere' games: Rainbow Six: Vegas, GRAW 2 etc, draaien niet zo lekker as de 'oudjes' dat doen. Nu is mijn configuratie alweer van november/december 2006, maar toch toen kwam Rainbow Six: Vegas net uit. En had ik ongeveer de snelste (betaalbare) configuratie voor 'gewone' consumenten.

Je ziet het ook met Oblivion. Oblivion is al tijden uit, en nu met een fikse C2D (al dan niet overclocked) en een 8800 GTX (al dan niet in SLi) draait het spel pas echt lekker zoals het bedoeld is op de hoogste resoluties en met alle opties/shaders/mods aan.

Just my 2 cents...

Het is dus een kwestie van geduld hebben, en hopen dat de 'code' goed geoptimaliseerd is voor de huidge generatie PC hardware. :)
nieuwere' games: Rainbow Six: Vegas, GRAW 2 etc, draaien niet zo lekker as de 'oudjes' dat doen
Draaien hier 1600*1200 alles max draaien hier goed hoor 8)7
GRAW2 : 70-140fps (alles max) & R6 Vegas : 30-70 fps (alles max)
Wat VRIJ veel is omdat het ook "ports" zijn van de 360 & niet alleen voor de PC zijn.

En btw,, met een 8800GTX & E6600 moet je je geen zorgen maken ;)
Daar draaiden de demo's @ E3 2007 op op een 22" HD scherm en en was :9~

• peakaboo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Visgek24 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Nou.. Ik denk niet dat dat superman gedoe een plaats hoeft te hebben in Crysis, Far Cry had dat ook niet nodig om verassend te zijn, echter waren de aliens imo in Far Cry 1 wel op hun plek, vond het een leuke twist, maar dat ben ik :)
Nee precies, ben ik ook wel met je eens. Ik vind het niet erg maar vond die post (weet niet of jij het dan was?) grappig dat hij eerst zeg ja dat superman/spring gedoe is vet nep, maar aliens niet? Haha :D

i9-9900k / Sapphire Nitro+ RX 5700 XT 8GB / Asus ROG Strix Z390-E / Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200mhz / Crucial MX500 1TB / Samsung 840 Pro 256GB / Corsair HX750W / Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint / LG 27GL850

• Koeitje
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

Jumpman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:21:

Oblivion draait op een extreem brakke engine.

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:17
Koeitje schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Je moet hem zelf handmatige tunen in de .ini eenmaal getuned draait die smooth en ziet die er zeer goed uit (veel beter) :)

Komt ook door de 360 :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Koeitje schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Op GOT moet toch altijd onderbouwd worden.... }) O-)

volgensmij is die engine niet zo brak hoor, als je ziet wat er allemaal gerenderd moet worden en de details. Maar ja ik ben geen kenner van engines dus mss is het idd niet efficient geprogrammeerd... :?

PC Specs

• Animaaal
  • Laatst online: 16-03-2009
Help!!!! schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:01:
[...]

Op GOT moet toch altijd onderbouwd worden.... }) O-)

volgensmij is die engine niet zo brak hoor, als je ziet wat er allemaal gerenderd moet worden en de details. Maar ja ik ben geen kenner van engines dus mss is het idd niet efficient geprogrammeerd... :?
Bij Oblivion hebben ze nogal veel last van memory leak en inefficiëntie (veel ongebruikte bestanden in memory). Als je een 8800 hebt met 640 mb of meer heb je daar niet echt last van.. maar een kaartje van 256 mb heeft daar wel last van.

• Jumpman
X-LimiTed schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

nieuwere' games: Rainbow Six: Vegas, GRAW 2 etc, draaien niet zo lekker as de 'oudjes' dat doen
Draaien hier 1600*1200 alles max draaien hier goed hoor 8)7
GRAW2 : 70-140fps (alles max) & R6 Vegas : 30-70 fps (alles max)
Wat VRIJ veel is omdat het ook "ports" zijn van de 360 & niet alleen voor de PC zijn.

En btw,, met een 8800GTX & E6600 moet je je geen zorgen maken ;)
Daar draaiden de demo's @ E3 2007 op op een 22" HD scherm en en was :9~
Ik vind dat knappe prestaties, dat halen ze bij Anandtech niet met Raindbow Six: Las Vegas:

http://www.evilgamerz.com...ws&showcomments=1&id=8594

Ook met GRAW 2 zie ik nergens zulke spectaculaire FPS'en als die jij hier weergeeft voorbij vliegen. zoek maar eens in het GRAW 2 topic:

http://gathering.tweakers...%5Bsource%5D=rss#28357784

Oblivion met HDR-R:

http://www23.tomshardware...=859&model2=722&chart=297

En Oblivion is inderdaad brak geprogrameerd, dat is al gebleken.

Als het maar boven de 60/70 FPS blijft is het wel lekker te spelen. Maar met AA x8 en HDR-R zoals de game gepromoot wordt en is bedoeld door de makers, dan moet je voor 'smooth' gameplay toch echt een generatie (of twee) verder zijn.

Het nadeel is gewoon dat ze de PC markt zo gek kunnen maken als ze willen, Nivia en ATi hebben hier ontzettend veel belangen bij, maar ik denk dat als de game ontwikkelaars misschien wat langer aan een goede 'code' werken, zodat het op meer systemen 'smooth' draait ze meer games verkopen.

Maar ja tegenwoordig is de console markt zo groot dat dit niet meer hoeft. Die 'paar' PC games en reclame voor de titel is mooi meegenomen (ook al kopieert de PC markt een x aantal keer de verkochte aantallen). En omdat er zoveel gekopieerd wordt, is het ook zonde van het geld om nog uren in het finetunen van de 'code' te steken, of het moet natuurlijk om een goede MMORPG gaan.

Marketing heet dat... :) En het mooiste is de game en hardware fora hier het hardst aan mee werken. ;)

[Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 14-08-2007 17:01]

• Visgek82
Men moet niet vergeten dat optimalisatie bij een spel voor 50% uit maakt of het uiteindelijke product goed draait of niet. Je kunt een slechte engine hebben waar veel tijd aan optimalisatie gespendeerd is, en het spel zal nog acceptabel draaien. Doe dit met een goeie engine en goeie optimalisatie (zoals denk ik, bij Crysis wel het geval is) en je krijgt een spel wat op de huidige hardware gewoon prima gaat draaien.

Heel, heel veel games worden tegenwoordig niet goed geoptimaliseerd, of hebben van nature al een brakke engine i.c.m met het niet of nauwelijks optimaliseren, en dat zie je onder anderen bij Oblivion (in mindere mate), dat spel had veel beter kunnen lopen als ze er wat meer tijd in hadden gestoken.

Echter denk ik dat het bij Crysis precies andersom is. goed programmeerwerk (kijk eens naar Far Cry, perfecte graphics, en draait / draaide zelfs op launch, prima), die jongens van Crysis weten wat programmeren/optimaliseren is, en ik denk dat we dat bij Crysis te zien krijgen , iets wat niet veel games kunnen zeggen.

• Jumpman
Visgek24 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:59:
Men moet niet vergeten dat optimalisatie bij een spel voor 50% uit maakt of het uiteindelijke product goed draait of niet. Je kunt een slechte engine hebben waar veel tijd aan optimalisatie gespendeerd is, en het spel zal nog acceptabel draaien. Doe dit met een goeie engine en goeie optimalisatie (zoals denk ik, bij Crysis wel het geval is) en je krijgt een spel wat op de huidige hardware gewoon prima gaat draaien.

Heel, heel veel games worden tegenwoordig niet goed geoptimaliseerd, of hebben van nature al een brakke engine i.c.m met het niet of nauwelijks optimaliseren, en dat zie je onder anderen bij Oblivion (in mindere mate), dat spel had veel beter kunnen lopen als ze er wat meer tijd in hadden gestoken.

Echter denk ik dat het bij Crysis precies andersom is. goed programmeerwerk (kijk eens naar Far Cry, perfecte graphics, en draait / draaide zelfs op launch, prima), die jongens van Crysis weten wat programmeren/optimaliseren is, en ik denk dat we dat bij Crysis te zien krijgen , iets wat niet veel games kunnen zeggen.
Inderdaad, en dit komt omdat Crysis ook echt voor de PC ontwikkeld wordt en geen poort is. Far Cry was inderdaad een schoolvoorbeeld. Het spel draaide goed, op heel veel verschillende systemen. Zelfs iedereen kon het toen op een GeForce FX5200/5500 (brakke GPU, een kaart waar een SM op zat, die het zelf niet kon renderen ;)) draaien (de standaard 'computer' winkel kaart) en dat heeft ze geen windeieren gelegd.

Al vond ik het zelf stukken lekkerder spelen op de Nvidia 7XXX serie als op de 5XXX en 6XXX serie. Je merkte dat het net even wat strakker liep op hoge resoluties, en dat bedoel ik hier te zeggen.

[Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 14-08-2007 17:25]

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

Jumpman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:41:
[...]

Ik vind dat knappe prestaties, dat halen ze bij Anandtech niet met Raindbow Six: Las Vegas:

http://www.evilgamerz.com...ws&showcomments=1&id=8594

Ook met GRAW 2 zie ik nergens zulke spectaculaire FPS'en als die jij hier weergeeft voorbij vliegen. zoek maar eens in het GRAW 2 topic:

http://gathering.tweakers...%5Bsource%5D=rss#28357784

Oblivion met HDR-R:

http://www23.tomshardware...=859&model2=722&chart=297

En Oblivion is inderdaad brak geprogrameerd, dat is al gebleken.

Als het maar boven de 60/70 FPS blijft is het wel lekker te spelen. Maar met AA x8 en HDR-R zoals de game gepromoot wordt en is bedoeld door de makers, dan moet je voor 'smooth' gameplay toch echt een generatie (of twee) verder zijn.

Het nadeel is gewoon dat ze de PC markt zo gek kunnen maken als ze willen, Nivia en ATi hebben hier ontzettend veel belangen bij, maar ik denk dat als de game ontwikkelaars misschien wat langer aan een goede 'code' werken, zodat het op meer systemen 'smooth' draait ze meer games verkopen.

Maar ja tegenwoordig is de console markt zo groot dat dit niet meer hoeft. Die 'paar' PC games en reclame voor de titel is mooi meegenomen (ook al kopieert de PC markt een x aantal keer de verkochte aantallen). En omdat er zoveel gekopieerd wordt, is het ook zonde van het geld om nog uren in het finetunen van de 'code' te steken, of het moet natuurlijk om een goede MMORPG gaan.

Marketing heet dat... :) En het mooiste is de game en hardware fora hier het hardst aan mee werken. ;)
offtopic:
Oblivion speel ik niet (veel) & daar zeg ik ook niks over..
En daarbij,, 16xAA +HDR 1600*1200 ,, gaat dat nog steeds rond 30-50 fps (OUTSIDE)

Rainbows Six HQ 1600*1200 16AF sinds dat er geen AA is ,, 30-70 fps ( Eerste level een keer 19fps maarje ^^ )

GRAW2 ,, heb ik de eerste 3 levels al uit & niet zien droppen onder 60 fps !
Als ik die physics hack doe heb ik 30fps :/ ja..

Nog iets : Ik heb deze games wel niet met zelfde drivers gespeeld.
GRAW2 = 163.11
R6 Vegas = 158.22
Oblivion = 96.69 ofzoiets?

Verder,, het enige spel dat ik brak vind lopen op 1600*1200 4xAA met een 8800GTX is F.E.A.R. Extraction Point :( veel te veel low fps )

Crysis is onderdaad geoptimaliseerd voor PC en niet een of andere console.
En de techdemo's die ze draaiden met huidige hardware leek me meer dan vloeiend.
En op een hoog genoege resolutie. :9~

[Voor 6% gewijzigd door X-LimiTed op 14-08-2007 17:39]

• disco stu
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-08-2016
Zoiets als HL2, ook goede graphics en absoluut geen krachtig systeem voor nodig.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

3 jaar geleden was het nog ''mooi'' ja ;) Ben ik hoe dan ook wel mee eens hoor. Het is een flexibele engine die niet al te veel eisen stelt aan je specs.

• murky123
stel: dat Nvidia veel geld pompt in Crytec., (wat ik denk dat een feit is. CEO van crytec roep vaak dat er nauwe samenwerking is met Nvidia)
Die CEO van crytect moet heeeeel voorzichtig zijn met het roepen van de hardware eisen. wat als hij roept dat kaart "X" erg goed is voor crysis. rent de halve gamende community naar de winkel voor kaart "X"
stel dat het Nvidia dan net niet uitkomt met hun markt strategie, kost het ze veel geld.
Als crytect roept dat bij voorbeeld de 8800GTX goed is voor crysis dan kan je een verkoopboost verwachten voor die kaart, maar is dat wel wat Nvidia wil?

als de systeemeisen voor crysis bekent worden gemaakt zal er zeer zeker een hoog marketing/strategisch gehalte inzitten

• Jumpman
murky123 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:04:
stel: dat Nvidia veel geld pompt in Crytec., (wat ik denk dat een feit is. CEO van crytec roep vaak dat er nauwe samenwerking is met Nvidia)
Die CEO van crytect moet heeeeel voorzichtig zijn met het roepen van de hardware eisen. wat als hij roept dat kaart "X" erg goed is voor crysis. rent de halve gamende community naar de winkel voor kaart "X"
stel dat het Nvidia dan net niet uitkomt met hun markt strategie, kost het ze veel geld.
Als crytect roept dat bij voorbeeld de 8800GTX goed is voor crysis dan kan je een verkoopboost verwachten voor die kaart, maar is dat wel wat Nvidia wil?

als de systeemeisen voor crysis bekent worden gemaakt zal er zeer zeker een hoog marketing/strategisch gehalte inzitten
Inderdaad, daarom verwacht ik rond de lancering van Crysis ook de tweede generatie Nvidia DirectX 10 kaarten. Em deze kaarten zullen alles op 'high' kunnen draaien op een resolutie van 1680/1050 of 1600/1200 zo niet goed speelbaar met alles op 'high' op 1920 x 1200. Nvidia leert ook uit het verleden. ;)

Het zal absoluut goed draaien op een GeForce 8800 GTX, maar ik denk net even dat tandje beter. 'smoother' op de nieuwe kaarten.

[Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 14-08-2007 22:08]

• ALPACINO
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 26-11 07:59
Ik volg al een tijdje deze game. Moet zeggen en ziet erg strak uit maar wat denken jullie zal het met een 8800 GTS 320mb op 1280 x 1024 draaien en het liefst alles aan. :9

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Waarom zouden we antwoord geven op een vraag die al 100000000 triljoen keer gesteld is? :)

• darkphoenix
PcManiaxx schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:21:
Waarom zouden we antwoord geven op een vraag die al 100000000 triljoen keer gesteld is? :)
+1 nu

• X-LimiTed

X-LimiTed

Muay Thai..

ALPACINO schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:20:
Ik volg al een tijdje deze game. Moet zeggen en ziet erg strak uit maar wat denken jullie zal het met een 8800 GTS 320mb op 1280 x 1024 draaien en het liefst alles aan. :9
:z O-)
Ja het zal draaien.. met ongeveer alles aan als je kan level met 30fps

• murky123
ALPACINO schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:20:
hoeveel inch is dat? ik hou als stelregel hoe meer inch je beeldscherm is hoe meer ram op je kaart

trouwens : er schijnt een kaart te zijn met 1 Gig ram erop het is de GeForce 8600 GT
1 gig ram op een 128bit bus 8)7 8)7

er zijn wel meer kaarten met 1 gig ram maar dat zijn dan ook kaarten waar het nut kan hebben

• Zarkov
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:55
PcManiaxx schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:21:
Omdat we dan de ‘timewarp’ nog groter kunnen maken natuurlijk. Om deze vraag nu al 100000000 triljoen keer te kunnen hebben gelezen zijn we ongeveer 792.000 jaar kwijt geraakt. (van uitgaande dat je een vraag gem. 4 seconde leest) Als we de moeite nemen om ze allemaal te beantwoorden kunnen we dat waarschijnlijk wel met een factor vier vergroten. Dan kunnen we eindelijk het piacenzien tijdperk van dichtbij bekijken.

Ik ben het overigens wel met je eens, ik vindt het ook verwonderlijk dat er zoveel mensen zijn die dezelfde vraag kunnen stellen. Ze lezen duidleijk de thread niet wat is de kans dat ze wel de aandachtsboog hebben om op het antwoord te wachten.

[Voor 16% gewijzigd door Zarkov op 15-08-2007 15:46]

• Kurios
  • Niet online
Ik heb een ingame filmpje gekeken (http://www.gametrailers.com/player/usermovies/83653.html)

- die blur die je ziet als je (snel)beweegt, is dat een DX10 feature of zit dat echt in het spel?

- ik vind het altijd opvallend dat je als human veel nauwkeuriger kan mikken dan de bots, ik bedoel als jij ver kan inzoomen en nog steeds nauwkeurige headshots kan geven, waarom de bots dan niet (ze hebben immers dezelfde wapens?)

verder ziet het er wel leuk uit om te spelen!

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:34
Volgens mij is de blur een spel feature. Maar ook al is het van dx10, in elk geval zit het in het spel.

Voor meer accuratere tegenstander kun je beter gaan multiplayeren. Ze kunnen de bots wel zo maken dat ze je een headshot proberen te geven, maar dat doen ze bewust niet omdat het anders nogal een moeilijk spelletje wordt.

Full time freelance sinds 2020! Link me =====> www.linkedin.com/in/wdingemanse

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts over het verkrijgen van een bèta key horen niet in dit topic thuis!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee