![]() |
Informatie |
Crysis is de nieuwe game van Crytek (de makers van Far Cry). Crysis draait op CryEngine 2 welke zowel met DirectX 9 en 10 overweg kan. Crysis zal waarschijnlijk in het derde kwartaal van dit jaar in de winkels liggen. |
Verhaal |
Crysis is een futuristische first-person shooter voor de PC. Het spel is ontwikkeld door de bekroonde ontwikkelaar Crytek, die eerder het veelgeprezen Far Cry maakte. De aarde, 2019. Een reusachtige asteroïde slaat in op onze planeet. De Noord-Koreaanse regering is er als de kippen bij om de eilandengroep af te sluiten en de mysterieuze asteroïde voor zichzelf te houden. De Verenigde Staten reageren door een eliteteam van Delta Force-soldaten naar de regio te sturen. Zij onderzoeken de situatie en rapporteren aan het Pentagon. Terwijl de spanning tussen de VS en Noord-Korea toeneemt, barst de asteroïde open. Een gigantisch, twee kilometer hoog buitenaards ruimteschip komt tevoorschijn. Het schip genereert een immens krachtveld dat grote delen van het eiland bevriest. Een wereldwijde klimaatsverandering is het gevolg. De invasie van de aarde is begonnen. De twee rivaliserende naties slaan de handen ineen om de aliens tegen te houden en zo de mensheid te redden. De nieuwe bondgenoten nemen het in epische gevechten op tegen de plunderende aliens. Terwijl de hoop op een goede afloop snel vervaagt, leid jij een eliteteam door jungles en barre ijslandschappen om uiteindelijk het hart van het ruimteschip te bereiken. In een gewichtloze omgeving vindt de ultieme confrontatie met de aliens plaats. Crysis is een meeslepende FPS-ervaring. Je moet verschillende tactieken gebruiken en je wapens, bepantsering en gameplay aanpassen aan de dynamische omgeving. Alleen zo kun je overleven en de buitenaarde invasie het hoofd bieden. |
Systeemeisen |
Nog niet bekend. |
Filmpjes |
Screenshots |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Downloads |
- |
Links |
Website: http://www.crysis-game.com/ http://www.crysisgame.com/ http://www.crysis-thegame.com/ http://www.crysisthegame.com/ Vorige delen: [PC] Crysis [PC] Crysis # deel 2 |
Eerste. Maar moet de TS Nu niet een beetje geupdate worden? Er zijn al dozijnen aan nieuwe informatie uitgekomen, en een hoop nieuwe screens en trailers etc.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Tweede. 
Het spel is nog niet uit of er zijn al 2 topics over volgeschreven
Aangezien ik het vorige deel niet zo nauw heb gevolgd; wat is de release date?
Het spel is nog niet uit of er zijn al 2 topics over volgeschreven
Aangezien ik het vorige deel niet zo nauw heb gevolgd; wat is de release date?
Fipo'er moet aan zijn grammatica werken.
Er zijn al dozijnen aan nieuwe informatie uitgekomen,
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 57485
Sorry, ontspanningsmenu?mats schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:19:
even een tip voor de mensen met de beta:
als je in vista bij je ontspanning menu, rechtermuis knop op de beta doet en dan playDX10 doet, haal je hogere fps
teminste ik, ongeveer 10fps hoger dan als ik hem normaal start (speel op med)
Wij begrijpen wat hij bedoeld en daar gaat het toch om... je moet dus naar de startmenufolder van de Crysis beta en dan verder zijn aanwijzingen opvolgen.
Nee ik begreep het ff nietHugoBoss1985 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:13:
[...]
Wij begrijpen wat hij bedoeld en daar gaat het toch om... je moet dus naar de startmenufolder van de Crysis beta en dan verder zijn aanwijzingen opvolgen.
games bedoelt ie.
http://s213.photobucket.com/albums/cc237/crysisscreens/
weer wat nieuwe screens gevonden.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik heb Crysis niet in mijn startmenu staan. Hoe speel ik hem dan in DX10 mode?
Sorry ben ff confused
Sorry ben ff confused
Sorry voor de botte reply, ik dacht dat je het anders bedoelde!Anoniem: 57485 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:18:
Ik heb Crysis niet in mijn startmenu staan. Hoe speel ik hem dan in DX10 mode?
Sorry ben ff confused
Dan moet het ook met een snelkoppeling in de folder van de beta kunnen toch?
Anders probeer je een nieuwe snelkoppeling te maken in het startmenu?
[ Voor 20% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-09-2007 23:21 ]
Oh je moet 'playDX10' in de snelkoppeling zetten dus... ? Dat stuk begreep ik niet. Thanks.HugoBoss1985 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:21:
[...]
Sorry voor de botte reply, ik dacht dat je het anders bedoelde!
Dan moet het ook met een snelkoppeling in de folder van de beta kunnen toch?
Anders probeer je een nieuwe snelkoppeling te maken in het startmenu?
Ik heb echt geen flauw idee hoe hij het bedoelde, maar anders google je het even?Anoniem: 57485 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:24:
[...]
Oh je moet 'playDX10' in de snelkoppeling zetten dus... ? Dat stuk begreep ik niet. Thanks.
Hoppa: Eerste hit van iemand op xtremesystems:
Just right click it in the Vista Games Explorer and the second option is "Play DX10".
Je moet dus niets aan de snelkoppeling toevoegen, maar kennelijk is hier een mogelijkheid om het aan te vinken ofzo?
Moet je wel Vista hebben, ga ik even vanuit.
Zo, daar zit al mooi materiaal bij zeg! Is dat van de BETA?darkphoenix schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:15:
[...]
games bedoelt ie.
http://s213.photobucket.com/albums/cc237/crysisscreens/
weer wat nieuwe screens gevonden.
Die persoon houdt zich dan dus ook helemaal niet aan de NDA!
[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-09-2007 23:28 ]
als je vista gebruikt weet je toch wel het ontspanning menu te vinden:)
hier een screen voor de mensen die het nog niet snappen(door mij gemaakt

[ Voor 10% gewijzigd door mats op 26-09-2007 23:33 ]
Ja heb het ondertussen gevonden. Heb dat hele ontspanningsmenu nooit eerder gebruiktmats schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:32:
[...]
hier een screen voor de mensen die het nog niet snappen(door mij gemaakt):
[afbeelding]
op incrysis komt vandaag wat nieuws over de beta omdat de NDA voor website gelift word ofzo. leuk om te kijken hoop ik.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Dit is ook niemand uit de BETA, day/night cycle zit er namelijk niet in, die plaatjes zijn dus of van de developer zelf, of gephotoshoppedHugoBoss1985 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:25:
Zo, daar zit al mooi materiaal bij zeg! Is dat van de BETA?
Die persoon houdt zich dan dus ook helemaal niet aan de NDA!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Waarom is november nog zo ver weg.
[ Voor 29% gewijzigd door Michaelg op 27-09-2007 08:56 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Net wakkerAnoniem: 26235 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:44:
Doe gek en neem een cursus Nederlands om je tijd te verdoen
Met dat day en night time he, word dat zo ingesteld op servers dat het echt meeloopt met de echte wereld of ligt het er gewoon aan welke map je speelt ?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Jep, alle fansites mogen erover schrijven, maar geen screenshots posten:darkphoenix schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:35:
op incrysis komt vandaag wat nieuws over de beta omdat de NDA voor website gelift word ofzo. leuk om te kijken hoop ik.
Tonight at 6:00PM (PST) the embargo for editorial & fan sites regarding the Crysis Multiplayer Beta is lifted. We encourage you then to post your early impressions of Crysis’ multiplayer beta on your site. Per the embargo, we are NOT allowing screenshots or video to be posted during this early phase and there should not be any benchmarking tests conducted until the demo is released later in October. Attached to that email you can find 5 brand new screenshots which you can use in your report instead.
As you know, this is beta software and we are continually working on improving balancing and optimization – in fact we encourage you to download the new patch that is coming out very soon and to revisit the experience as more users continue to get added to get a better idea for how PowerStruggle is going to feel.
Even though we allow you – the fan sites – to report about the Beta, it doesn’t mean anyone else in the forums is allowed to do so. This isn’t an open declaration of lifting the embargo. We are giving you and the editorial sites the opportunity to write down some words on your experience so far. Please make that clear to the fan site members and ensure that all the beta testers are still aware of the NDA they have accepted when signing up for the beta.
nou ik weet heeeeeel zeker dat jij hierin ongelijk hebt. en dat het 100% zeker dat direct uit de beta komt. en waarom ik dat weet kan je zelf wel verzinnen.Donnie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:36:
[...]
Dit is ook niemand uit de BETA, day/night cycle zit er namelijk niet in, die plaatjes zijn dus of van de developer zelf, of gephotoshopped
Ik zie het ja, op het beta forum zie ik idd een topic staan waar iemand beweert die cycle gezien te hebben. Blijkbaar is crytek de afgelopen dagen aan het testen geslagen met deze cycle ook werkend te krijgen op dx9 servers, de off. berichten zijn namelijk nog steeds dat het alleen op dx10 mogelijk is ;-)
Ik zag gister zelfs ook een andere gametype in de serverlijst staan, en een andere map
Wss komt er dus ook nog een nieuwe beta release uit
Ik zag gister zelfs ook een andere gametype in de serverlijst staan, en een andere map
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Nieuwe Beta release komt maandag, mits er geen vertraging oploopt. Deze zal de shader cache verhelpen (regenboog effect in het water) en waarschijnlijk quadcore support.
Btw, night cycle is 100% true, het is alleen niet dynamisch maar word om de zoveel tijd ververst naar een andere tijd. Dus nacht/morgen/mist etc. Heb er zelf ook screenshots van aangezien ik toegang kreeg tot een test server hiervvoor (EA server)
Btw, night cycle is 100% true, het is alleen niet dynamisch maar word om de zoveel tijd ververst naar een andere tijd. Dus nacht/morgen/mist etc. Heb er zelf ook screenshots van aangezien ik toegang kreeg tot een test server hiervvoor (EA server)
en jij krijgt daar een password voor bofkont?MOAW schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:11:
Nieuwe Beta release komt maandag, mits er geen vertraging oploopt. Deze zal de shader cache verhelpen (regenboog effect in het water) en waarschijnlijk quadcore support.
Was heel toevallig open, wel een official dedicated server, maar ging na een tijdje weer dicht aangezien ze vrijwel iedereen kickte, gelukkig waren ik en nog 5 anderen de gelukkigen die ze niet kickte, om te kijken hoe het draaide.
Btw, day/night had een leuke bug: Een maan en zon tegelijk in de map, mist en nacht. Dus eigenlijk 2 modes door elkaar, erg bugged, gelukkig was dat na 5 sec weer voorbij door een soort van "level refresh".
Btw, day/night had een leuke bug: Een maan en zon tegelijk in de map, mist en nacht. Dus eigenlijk 2 modes door elkaar, erg bugged, gelukkig was dat na 5 sec weer voorbij door een soort van "level refresh".
Ik ga ff er op terug komen dat ik de nachtlevel niet zo leuk vind.
heb net gespeelt met day/nightcycle aan. echt
Die belichting maakt het zooo kwel sick man.
Het de hele day/night doorgelopen en ik sta meer stil en te kijken hoe mooi het is dan echt wat te doen.
heb net gespeelt met day/nightcycle aan. echt
Die belichting maakt het zooo kwel sick man.
Het de hele day/night doorgelopen en ik sta meer stil en te kijken hoe mooi het is dan echt wat te doen.
[ Voor 22% gewijzigd door darkphoenix op 27-09-2007 21:57 ]
Haha, geweldig dit te lezen! Dat we hier zo op konden "geilen" mooi is dat heh, maar het is ook zo goed uitgewerkt!!!
Ik w8 met spanning de vernieuwde beta af, kunnen ze die niet morgen releasen
p.s. darkphoenix zet ff je messenger aan op got, dan kunnen we is samen serverte pakken/afspreken!
p.s. darkphoenix zet ff je messenger aan op got, dan kunnen we is samen serverte pakken/afspreken!
[ Voor 22% gewijzigd door Donnie op 27-09-2007 22:00 ]
Viel me wel op dat mijn fps snachts gewoon 45 average is, met alle graphics volop open. De Sub is snachts echt prachtig, alleen is het water ook echt donker en zie je bar weinig (vervelend maar wel echt..) Alleen jammer dat als ik een nightvision koop ik hem niet aan krijg, weet iemand hier meer van? 
btw: http://img233.imageshack.us/my.php?image=56644887xi9.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=znlADYhz0uA
http://www.youtube.com/wa...=099074FB545330EA&index=0
btw: http://img233.imageshack.us/my.php?image=56644887xi9.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=znlADYhz0uA
http://www.youtube.com/wa...=099074FB545330EA&index=0
Yay! Goed nieuws dus, ze hebben veel geoptimaliseerd.CryCraig
Lead network/game programmer
Yep stupid Australian internet (I remember the days.) However... I doubt it will be a patch. We've made so many optimizations across the entire asset base that, well, I suspect we'd be talking about a 1.3 gb patch versus a 1.4 gb release. Given that it's not far away, and we're not far away from Aussie servers, maybe we can do something like keeping the old servers up for a little longer than usual. Write back here and let me know how important that is for you.
[ Voor 63% gewijzigd door Knaak op 27-09-2007 22:15 ]
screenshots aub!MOAW schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:01:
Viel me wel op dat mijn fps snachts gewoon 45 average is, met alle graphics volop open. De Sub is snachts echt prachtig, alleen is het water ook echt donker en zie je bar weinig (vervelend maar wel echt..) Alleen jammer dat als ik een nightvision koop ik hem niet aan krijg, weet iemand hier meer van?
[...]
ik verwacht morgen mijn 8800 GTS 640 MB, hopelijk valt daar ook wat grafisch geweld mee te behalen!
tja blijft brak die Youtube kwaliteit maarja
trouwens wel niet erg uitgebreid dat je nog steeds zo met je pistooltje de hele tijd strak rondloopt, daar moet je toch na 5 minuten een lamme arm van krijgen? je zou zeggen dat je ook gewoon normaal met je armen langs je zou kunnen gaan lopen, dat is echt zo standaard altijd bij fps die gun zo recht vooruit terwijl er 0,0 actie is
[ Voor 27% gewijzigd door SuX DeLuXe op 27-09-2007 22:30 ]
*knip*
Volop open, geen AA, fps tussen de 25-65.
Screenshots blijven niet lang online btw
[ Voor 40% gewijzigd door Knaak op 28-09-2007 13:10 ]
met welke kaart? GTS?MOAW schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er wel heel goed uit ja, de lucht/wolken zijn nu ook geen geschilderde plaatjes meer zoals bij elke fps die ik tot nu toe gespeeld heb, maar bewegende realistische lucht toch? als ik t zo zie
ik heb me toch gave filmjes gemaakt waar een tank met zo'm mega ion kanon me maar wil afmaken maar me niet kan raken.
quote:
Donnie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:00:
Haha, geweldig dit te lezen! Dat we hier zo op konden "geilen" mooi is dat heh, maar het is ook zo goed uitgewerkt!!!
ik heb me msn erin gezet! snel ff afspreken!
quote:
Donnie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:00:
ik heb me msn erin gezet! snel ff afspreken!
[ Voor 63% gewijzigd door darkphoenix op 27-09-2007 23:03 ]
oeps
[ Voor 98% gewijzigd door darkphoenix op 27-09-2007 23:03 ]
ik heb sinds februari vista home premium, maar ik heb dat ontspanningsmenu nog nooit gezien zeg.. echt niet..mats schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:32:
[...]
hier een screen voor de mensen die het nog niet snappen(door mij gemaakt):
[afbeelding]
ik heb vista wel een beetje als XP ingesteld zegmaar mischien daarom.
maarre ik zal vanavond eens kijken of ik dat "ontspannings"menu ook tevoorschijn kan toveren
Je moet in de map onstpanning van je startmenu op spelverkenner klikken, dan krijg je het zogenaamde 'ontspanningsmenu'. Hopelijk is dat wat duidelijker..
Anoniem: 217190
Het zou fijn zijn als mensen wat benchmarks plaatsen in dit topic, dan kunnen we daarna vergelijken met de demo...Ik ben tevens ook nieuwsgierig naar een 8800gts op crysis (nog steeds)
Overigens ziet die day/night cycle er best tof uit alleen had het wel mooier verwacht.
Overigens ziet die day/night cycle er best tof uit alleen had het wel mooier verwacht.
Met de demo of de fullversion word het misschien wel mooier?Anoniem: 217190 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:31:
Het zou fijn zijn als mensen wat benchmarks plaatsen in dit topic, dan kunnen we daarna vergelijken met de demo...Ik ben tevens ook nieuwsgierig naar een 8800gts op crysis (nog steeds)
Het vorige topic lezen zou ook fijn zijn, daar staan al genoeg benchesAnoniem: 217190 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:31:
En om nog terug te komen op day/night:
In de bestanden van de beta dedicated server kan nu ook day/night aangezet worden, zelf dynamisch, alleen is dit veels te zwaar voor de servers die niet high-end zijn.Cry-Alex
Community Manager
the dynamic day/night cycle while playing on a server is dx10 only, but you can edit each map and give it a different time of day setting if you want and play it on a dx9 server as well. of course the time won't chance dynamically so a night map will always remain a night map
-alex
Cra2y
any eta on next build?
Maandag dusCry-Alex
Community Manager
[ Voor 46% gewijzigd door Knaak op 28-09-2007 16:55 ]
klopt er was wel meer lag maar dat weegt niet op tegenover de wowfactor vind ik.MOAW schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:39:
[...]
Het vorige topic lezen zou ook fijn zijn, daar staan al genoeg benches
En om nog terug te komen op day/night:
[...]
In de bestanden van de beta dedicated server kan nu ook day/night aangezet worden, zelf dynamisch, alleen is dit veels te zwaar voor de servers die niet high-end zijn.
ps het filmpje is 450mb ben ff bezig hem te verkleinen.
[...]
[...]
Maandag dus
ps. ik ben niet blij ik heb vandaag met een schoefmachine bij door me ringvinger geboord. word moeilijk gamen zo. lekker me zenuw beschadigd en me bot geraakt.
[ Voor 15% gewijzigd door darkphoenix op 28-09-2007 17:05 ]
Nu maar bidden voor dx10/quadcore/64 bit support
en misschien nieuwe map + Vtol's.
idd! als er blijkt dat ie op een quad stuk beter loopt koop ik wel een 45nm core in de directe toekomst. al denk ik dat ie op mijn E6850 @3.6 Hhz met de beta niet er CPU limited is, teminste mag ik hopen.MOAW schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:07:
Nu maar bidden voor dx10/quadcore/64 bit supporten misschien nieuwe map + Vtol's.
Als er een nieuwe beta komt, is die dan ook alleen voor subscribers of kun je er op een andere manier aankomen?
Tomorrow is not today!
Geen nieuwe Beta, maar nieuwe client.
dit merken alleen de beta testers die al een key hebben.
hey even eenvraagje, Ik heb van een collega een beta key gekregen (hijs mijn held vanaf nu ) maar hoe kan ik nu de nieuwste client downloaden.
ik had de eerste client wel(en deze werkt ook) maar heb geen idee hoe ik die nieuwere client nu kan dl-en - any1?
ik had de eerste client wel(en deze werkt ook) maar heb geen idee hoe ik die nieuwere client nu kan dl-en - any1?
hiergewoon toch:Michaelg schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:50:
hey even eenvraagje, Ik heb van een collega een beta key gekregen (hijs mijn held vanaf nu ) maar hoe kan ik nu de nieuwste client downloaden.
http://www.fileplanet.com/144808/140000/fileinfo/?r=5
MOAW schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:28:
Geen nieuwe Beta, maar nieuwe client.dit merken alleen de beta testers die al een key hebben.
Tomorrow is not today!
ja maar daar moet je dus inloggen met je subscriber account, en dat heb ik dus niet. (omdat ik die key gekregen heb)
Je krijgt een subscriber vip pass voor 3 tot 5 dagen danMichaelg schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:39:
[...]
ja maar daar moet je dus inloggen met je subscriber account, en dat heb ik dus niet. (omdat ik die key gekregen heb)
nou nou. het gaat snel nou die NDA embargo gelift is....not.
http://pc.ign.com/articles/823/823139p1.html eentje dan.
http://pc.ign.com/articles/823/823139p1.html eentje dan.
[ Voor 34% gewijzigd door darkphoenix op 28-09-2007 23:32 ]
Wat valt je op aan het onderste screenshot? Juist, dat word waarschijnlijk de 2e MP beta map! Facility genaamd. Aangezien dat ze tot nu toe alles op maandag hebben vrijgegeven zal dus deze maandag de nieuwe client er zijn, en natuurlijk zal nVidia dan ook weer een nieuwe driver hebben
kijk je snapt het teminste!!MOAW schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:10:
Wat valt je op aan het onderste screenshot? Juist, dat word waarschijnlijk de 2e MP beta map! Facility genaamd. Aangezien dat ze tot nu toe alles op maandag hebben vrijgegeven zal dus deze maandag de nieuwe client er zijn, en natuurlijk zal nVidia dan ook weer een nieuwe driver hebben
heb je trouwens nog de rest van de screenshots gezien bij ign? echt weer zo mooi. en een paar die ik nog niet gezien had.
ps. mijn geheugen gebruikt is 2.32 gig tijdens het spelen op vista...heftig. gelukkig heb ik 4 gig
[ Voor 20% gewijzigd door darkphoenix op 29-09-2007 13:45 ]
Vind het eigenlijk echt schandalig dat ze de Beta nog steeds niet publiek gemaakt hebben. Een selecte groep kan nu volop spelen zonder daar iets meer voor moeten gedaan te hebben dan iemand anders (mss een FP account gekocht maar dat moeten ze zelf weten).
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Het hele "betalen voor een beta" vind ik toch echt al te belachelijk voor woorden, zeker als er een hoop feedback uit de beta komt waar de developer wat aan heeft. Dan is de beta (vrij) gewoon een investering die je doet.Renegade! schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:51:
(mss een FP account gekocht maar dat moeten ze zelf weten).
Flickr PSN ID= cheironnl
Net even een server genomen met Donnie, echt geweldige acties. Mensen neer knuppelen of een nuke jatten. Zelfs een TAC tank bevriezen en met 1 kogel in 1000 stukken schieten was er weer bij. 
Speel nu btw op 1280x1024, aangezien ik 2 monitoren heb en dit toch wat betere FPS geeft.
Speel nu btw op 1280x1024, aangezien ik 2 monitoren heb en dit toch wat betere FPS geeft.
Ja ik ga ook nog ff snel een keer met donnie en jou knallen. pm-en we ff een keer een tijd.MOAW schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:19:
Net even een server genomen met Donnie, echt geweldige acties. Mensen neer knuppelen of een nuke jatten. Zelfs een TAC tank bevriezen en met 1 kogel in 1000 stukken schieten was er weer bij.
Doe maar via msn, dat maakt het wat makkelijker 
Maar back on topic, heeft iemand hier ook last van de Anti Air bug? Ik ga telkens dood in dat voertuig als ik vuur hehe
Maar back on topic, heeft iemand hier ook last van de Anti Air bug? Ik ga telkens dood in dat voertuig als ik vuur hehe
Prima jonge, zet dan wel ff je pm messager aan in je profiel hier op GoTdarkphoenix schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:32:
[...]
Ja ik ga ook nog ff snel een keer met donnie en jou knallen. pm-en we ff een keer een tijd.
is goed msn it is.MOAW schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:01:
Doe maar via msn, dat maakt het wat makkelijker
Haha ik heb daar ook last van net nog trouwens. en ik van nahhh was dat dan. gelukkig ben ik niet de enige.
trouwens als je op gametrailers naar die 3 delige interview kijkt krijg je erg veel tezien van de singelplayer demo en mooie beelden zijn het.
http://www.gametrailers.com/player/22212.html
EDIT: was echt aan het suffen!! sorry MOAW

[ Voor 12% gewijzigd door darkphoenix op 29-09-2007 19:12 ]
dat is eigenlijk best een bijlangrijke opmerking die je daar maakt..darkphoenix schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:37:
[...]
kijk je snapt het teminste!!
heb je trouwens nog de rest van de screenshots gezien bij ign? echt weer zo mooi. en een paar die ik nog niet gezien had.
ps. mijn geheugen gebruikt is 2.32 gig tijdens het spelen op vista...heftig. gelukkig heb ik 4 gig
:" geheugen gebruik in vista is 2.32 gig" !!!!
zou je wat meer gegevens van je setup en instellingen kunnen vermelden..
ben erg nieuwschierig..
zit zelf met XP/vista dualboot en ga crysis op beide installeren voor het dx9 en dx10 verschil
met 8800GTS 640 in SLI op 1680*1050, maar heb 2Gig geheugen. dat zou volgens jou te weinig zijn in vista..
ik denk dat er heel veel mensen zijn die vista hebben met 2 gig geheugen..
misschien kunnen er meer mensen hun instellingen en geheugen verbruik vermelden voor XP en vista
Vista laadt al een boel in het geheugen, en als het vol is haalt hij het er weer uit. In dit geval heeft hij 4 gig, wat zat is om lekker vol te laten. Ik heb Vista Home Premium, 2GB ram.
Nee, eigenlijk is het best een domme opmerking (of domme interpretatie ervan)murky123 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:33:
[...]
dat is eigenlijk best een bijlangrijke opmerking die je daar maakt..
:" geheugen gebruik in vista is 2.32 gig" !!!!
Vista maakt namelijk gebruik van SuperFetch, wat afhankelijk van je geheugengrootte een aantal dingen in het geheugen cache't. Bij minder geheugen zal het dus minder cachen, en zou je in totaal dus op veel minder geheugengebruik uit kunnen komen.
Ik heb een iets minder systeem dan jou: X2 4800+ (S939) , 3 gb. RAM, 8800GTX, X-Fi Fatal1ty... kan ik hem dan mooi spelen @ 1920x1200?darkphoenix schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:37:
Ik denk het wel, maar dan moet je de instellingen niet op het hoogste zetten want dat kan hij niet aan.Jorn1986 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:02:
[...]
Ik heb een iets minder systeem dan jou: X2 4800+ (S939) , 3 gb. RAM, 8800GTX, X-Fi Fatal1ty... kan ik hem dan mooi spelen @ 1920x1200?
Tomorrow is not today!
zeg maar crysis eet 1,3gig en met vista totaal dan 2,3/2,4gig
1920x1200 alles very high + sunshaft(zonnestralen) en pom 18-25 fps buiten.
en ik weet niet of jij met je setup het goed gaat trekken ik weet dat sli nu nog niet ondersteund word. en of de game erg cpu afhankelijk is..
zover ik hoor is xp the way to go voor de hogere fps.
.
1920x1200 alles very high + sunshaft(zonnestralen) en pom 18-25 fps buiten.
en ik weet niet of jij met je setup het goed gaat trekken ik weet dat sli nu nog niet ondersteund word. en of de game erg cpu afhankelijk is..
zover ik hoor is xp the way to go voor de hogere fps.
.
[ Voor 9% gewijzigd door darkphoenix op 29-09-2007 23:54 ]
E6600@3.24
2Gig ram
8800GTS640 SLI
geeft niet dat SLI nu nog niet ondersteund word.. het is maar beta.. in de final release 16 november zit het er wel in..
XP voor hoge framerates the way to go
tja maar voor dx10 is vista the way to go..
en crysis word verkocht als dx10 game dus
vind het nog niet erg kloppen dat op XP je hogere framerates haalt dan in Vista..
drivers van Nvidia zijn nu wel redelijk op order voor vista vind ik maar er zal vast nog wel een patch op de plank liggen die rond 16nov uitkomt die de final meer performance geeft tov beta of demo
2Gig ram
8800GTS640 SLI
geeft niet dat SLI nu nog niet ondersteund word.. het is maar beta.. in de final release 16 november zit het er wel in..
XP voor hoge framerates the way to go
tja maar voor dx10 is vista the way to go..
en crysis word verkocht als dx10 game dus
vind het nog niet erg kloppen dat op XP je hogere framerates haalt dan in Vista..
drivers van Nvidia zijn nu wel redelijk op order voor vista vind ik maar er zal vast nog wel een patch op de plank liggen die rond 16nov uitkomt die de final meer performance geeft tov beta of demo
@murky123, als je op het beta forum van crysis ook maar 1 keer rond kijkt
kun je al zien dat de beta geoptimaliseerd is voor xp, en totaal niet voor vista. Mede ook door de dx9 versie.
Er komt gewoon straks een volledig anders geschreven client uit voor Vista!
Dat je het ff weet....
Er komt gewoon straks een volledig anders geschreven client uit voor Vista!
@ donnie..
als je ook maar 1 keer goed leest zie je dat ik niet hebt over beta optimalisatie van crysis..
als je ook maar 1 keer goed leest dat lees je dat ik het niet vind kloppen. dat de FPS in XP hoger zou/zal liggen dan Vista..
crysis = dx10 = vista, en dan hebben we een XP geoptimaliseerde beta client .. dat vind ik
logischer is :
crysis = dx10 = vista, dus een vista geoptimaliseerde client voor dat moment zo imo meer kloppen
ik ga vandaag maar eens beginnen met koffie, jij ook een bakkie Donnie? melk? suiker mischien..
als je ook maar 1 keer goed leest zie je dat ik niet hebt over beta optimalisatie van crysis..
als je ook maar 1 keer goed leest dat lees je dat ik het niet vind kloppen. dat de FPS in XP hoger zou/zal liggen dan Vista..
crysis = dx10 = vista, en dan hebben we een XP geoptimaliseerde beta client .. dat vind ik

logischer is :
crysis = dx10 = vista, dus een vista geoptimaliseerde client voor dat moment zo imo meer kloppen
ik ga vandaag maar eens beginnen met koffie, jij ook een bakkie Donnie? melk? suiker mischien..
[ Voor 10% gewijzigd door murky123 op 30-09-2007 10:31 ]
Ik vind het nog steeds een beetje gissen allemaal...murky123 schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:30:
@ donnie..
crysis = dx10 = vista, en dan hebben we een XP geoptimaliseerde beta client .. dat vind ik![]()
logischer is :
Heb je geen bier?
Ok ok
Je hebt gelijk
Sorry maar dit topic gaat de hele tijd over de beta dus ik kon niet duidelijk uit jouw post halen dat het om de retail gaat! 
Back on topic nu weer guys!
Back on topic nu weer guys!
Maar wat veel mensen niet weten, is dat Cry-Alex, de community manager van Crytek. Heeft gezegt dat de Vista sneller zal zijn, mits je de volgende dingen hebt: dx10 kaart, 64 bits OS, Quadcore processor. De beta is nu andersom, maar we zullen morgen eens zien
Check, check, checkMOAW schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:35:
Maar wat veel mensen niet weten, is dat Cry-Alex, de community manager van Crytek. Heeft gezegt dat de Vista sneller zal zijn, mits je de volgende dingen hebt: dx10 kaart, 64 bits OS, Quadcore processor. De beta is nu andersom, maar we zullen morgen eens zien
64 bit os? hmm misschien dan maar eens aan denken maar eerst zien dan geloven.
Gisteren weer trouwens lekker op een day/night server gezeten. en die gozer die dat had geregeld zei dat hij gebanned gaat worden en dat is hem vertelt door cry-alek.
Hij kon ook tsunami golven aanzetten ofzo.
Gisteren weer trouwens lekker op een day/night server gezeten. en die gozer die dat had geregeld zei dat hij gebanned gaat worden en dat is hem vertelt door cry-alek.
Hij kon ook tsunami golven aanzetten ofzo.
In multiplayer heb je vanalles, ook tornado's enz.
hoe zeker ben jij ervan dat de nieuwe build morgen komt? en weet niet meer of ik het al gevraagd heb maar hoe vaak kan je crysis beta instaleren en activeren want ik heb hem al 2 keer erop gezet door een fresh instal en ben nu van plan multiboot the maken dus dat word 4.MOAW schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:43:
In multiplayer heb je vanalles, ook tornado's enz.
Ze hebben tot nu toe beide clients op een maandag vrijgegeven, en Cry-Alex zei voor het weekend nog dat er heeeeeel snel een nieuwe zou komen. Dus dat zal deze maandag worden. En volgensmij kan je hem gewoon altijd erop zetten hoevaak je wilt, zolang je maar niet met 2 man tegelijk met dezelfde key speelt 
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/96982.html
Dat is dus die tornado die ik bedoelde
[ Voor 14% gewijzigd door Knaak op 30-09-2007 14:26 ]
Die gasten filmen als debielen zeg...! leuke tornado maar 't filmpje is crappy!MOAW schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:13:
A world without gadgets is no world ;)
Heb je al gehoord hoe ze praten en hoe ze klinken dan?MauSS schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:55:
[...]
Die gasten filmen als debielen zeg...! leuke tornado maar 't filmpje is crappy!
Niet zo zeiken, wees blij dat ze het filmen
Crytek heeft nog bar weinig van de weer-effecten laten zien tot nu toe, en er blijken er heel wat in te zitten als je diep graaft in de engine.
ja het is allemaal erg leuk! de game wordt ook wel leuk, alleen jammer dat Crysis een beetje een *hype* is bij de meeste gamers,... tuurlijk wordt het een gaaf spel! en zijn de graphics ook subliem, maar vind het allemaal een beetje overdreven
heb liever eerder Far Cry 2 dan Crysis,..
of vinden jullie van niet? ik bedoel ik kraak het spel niet af, maar de hele hype is wat overdreven vind ik.
maarja.. misschien praat ik ook wel anders als ik het heb gespeeld.. we wachten maar weer af tot het spelletje uit is!

of vinden jullie van niet? ik bedoel ik kraak het spel niet af, maar de hele hype is wat overdreven vind ik.
[ Voor 13% gewijzigd door MauSS op 30-09-2007 20:29 ]
A world without gadgets is no world ;)
Idd, maar marketing is businessMauSS schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:28:
ja het is allemaal erg leuk! de game wordt ook wel leuk, alleen jammer dat Crysis een beetje een *hype* is bij de meeste gamers,... tuurlijk wordt het een gaaf spel! en zijn de graphics ook subliem, maar vind het allemaal een beetje overdrevenheb liever eerder Far Cry 2 dan Crysis,..
![]()
of vinden jullie van niet? ik bedoel ik kraak het spel niet af, maar de hele hype is wat overdreven vind ik.maarja.. misschien praat ik ook wel anders als ik het heb gespeeld.. we wachten maar weer af tot het spelletje uit is!
Wat is overdreven?MauSS schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:28:
ja het is allemaal erg leuk! de game wordt ook wel leuk, alleen jammer dat Crysis een beetje een *hype* is bij de meeste gamers,... tuurlijk wordt het een gaaf spel! en zijn de graphics ook subliem, maar vind het allemaal een beetje overdrevenheb liever eerder Far Cry 2 dan Crysis,..
![]()
of vinden jullie van niet? ik bedoel ik kraak het spel niet af, maar de hele hype is wat overdreven vind ik.maarja.. misschien praat ik ook wel anders als ik het heb gespeeld.. we wachten maar weer af tot het spelletje uit is!
Far cry 2 heeft tot nu toe geen hype omdat het simpelweg teveel op Crysis lijkt, de engine lijkt/is echt grotendeels gekopieërd.MauSS schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:28:
![]()

is idd wel zo, bij de naam Far Cry krijg je tenminste de aandacht van mensen omdat deel 1 gewoon gruwelijk goed wasMOAW schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:51:
[...]
Far cry 2 heeft tot nu toe geen hype omdat het simpelweg teveel op Crysis lijkt, de engine lijkt/is echt grotendeels gekopieërd.We weten nog helemaal niets van FC2, dus je kan vrij weinig over die game zeggen. Tegen de tijd dat die game uit is zijn we weer een jaar verder en wie weet wat er dan wel niet is?
Vind zelf iig dat Far cry 2 minder sfeer heeft als Crysis, aangezien ze weer een vervolg moeten maken op een game
echt jammer. Far cry 2 had net zogoed een andere naam kunnen hebben aangezien het totaal anders word dan deel 1. Maarja, die naam verkoopt beter.
maar ja misschien wordt deel 2 nog wel beter
ik wilde even het verschil weten tussen de beta op xp en vista
op vista speel ik op medium met ongeveer tussen de 28(buiten) en de 110(binne) fps
op xp speel ik op high met ongeveer tussen 20 en de 40 fps
heb ook me kaart even overclocked onder xp naar 630/1000mhz
dan haal ik tussen de 28 en de 60fps wat zeker goed speelbaar is.
hopelijk is met de nieuwe beta en de final release geen overclock meer nodig om deze resulaten te halen
specs: E6600, 8800 GTS 320mb, G.Skill F2-6400PHU2-2GB, Asus P5N-E SLI
op vista speel ik op medium met ongeveer tussen de 28(buiten) en de 110(binne) fps
hopelijk is met de nieuwe beta en de final release geen overclock meer nodig om deze resulaten te halen
[ Voor 7% gewijzigd door mats17 op 30-09-2007 22:31 ]
dit alles gespeelt op 1280 x 1024 trouwensmats17 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:29:
ik wilde even het verschil weten tussen de beta op xp en vista
en een aangepaste xp
hmmm voor die gene met de beta. als je niet van spoilers houd moet je vooral je niet bepaalde bestanden uit pakken. .pak zeg maar. jeetje weet gelijk de namen van alle levels en veel meer.
Als je iets niet wilt weten, moet je er ook niet naar op zoek gaandarkphoenix schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:53:
hmmm voor die gene met de beta. als je niet van spoilers houd moet je vooral je niet bepaalde bestanden uit pakken. .pak zeg maar. jeetje weet gelijk de namen van alle levels en veel meer.
Nijs, ik heb ook een 8800GTS 320 Mb, en een Athlon 5600+ die vergelijkbaar is met een E6600 ( Mits die niet geoc'ed is ) En ik ben al blij als ik kan spelen op 1024x800, of 800x600 met 8xAA.mats schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:45:
[...]
dit alles gespeelt op 1280 x 1024 trouwens
en een aangepaste xp
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
LOLLog(">>>"..entity:GetName().." ALLES GUT!");
[ Voor 32% gewijzigd door Knaak op 30-09-2007 23:16 ]
mijn E6600 draait op 2.8ghz.rickyy schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:14:
[...]
Nijs, ik heb ook een 8800GTS 320 Mb, en een Athlon 5600+ die vergelijkbaar is met een E6600 ( Mits die niet geoc'ed is ) En ik ben al blij als ik kan spelen op 1024x800, of 800x600 met 8xAA.( Smaken verschillen )
en de videokaart is ook overclocked natuurlijk
Net nog een hele tijd gespeeld, en hoewel ik meer uitkijk naar de singleplayer is de multiplayer toch ook wel héél goed ...
Het is echt een doordachte map, goed uitgebalanceerd voor beide teams. Alleen spijtig dat ondanks de "halve closed beta" er toch veel idioten rondlopen ... niet in team werken, teamkills enzo, en dat voor - denk ik dan toch - mensen die er iets vanaf weten, als je maar een casual gamer bent, dan heb je toch geen Fileplanet account? zucht.
De rocketlauncer heeft me aardig verrast om tanks te vernietigen, gaat gelijk een fluitje van een cent, je moet er alleen met 2 voor zijn, omdat je minstens 6 raketten nodig hebt om een heavy singularity tank kapot te maken, hoewel wat van die C4 explosives ook wel soms wil lukken, als je er snel genoeg bijbent en doorhebt waar ze naartoe gaan rijden
In de "maximum strenth" mode kan je ook op mooie sniper plaatsen komen
Kan eigelijk helemaal niet wachten op de full version!
Hopelijk heeft cdwow hem ook aan ongeveer dezelfde prijs als ETQW...
Oh, en draait hier écht goed op - alles stock - E6600/2GB PC5300/8800GTX op 1280x800, 8xFSAA onder XP SP2, 40 FPS buiten, en 100 binnen... Moet alleen nog ooit eens in Vista rebooten, maar ik vind nergens zwart op wit of er nu wel of geen DX10 in deze beta zit.
Het is echt een doordachte map, goed uitgebalanceerd voor beide teams. Alleen spijtig dat ondanks de "halve closed beta" er toch veel idioten rondlopen ... niet in team werken, teamkills enzo, en dat voor - denk ik dan toch - mensen die er iets vanaf weten, als je maar een casual gamer bent, dan heb je toch geen Fileplanet account? zucht.
De rocketlauncer heeft me aardig verrast om tanks te vernietigen, gaat gelijk een fluitje van een cent, je moet er alleen met 2 voor zijn, omdat je minstens 6 raketten nodig hebt om een heavy singularity tank kapot te maken, hoewel wat van die C4 explosives ook wel soms wil lukken, als je er snel genoeg bijbent en doorhebt waar ze naartoe gaan rijden
Oh, en draait hier écht goed op - alles stock - E6600/2GB PC5300/8800GTX op 1280x800, 8xFSAA onder XP SP2, 40 FPS buiten, en 100 binnen... Moet alleen nog ooit eens in Vista rebooten, maar ik vind nergens zwart op wit of er nu wel of geen DX10 in deze beta zit.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
geen dx10! als je de bestanden uitpakt zie je wel dat er dx10 shaders in zitten maar toch is het dx9Shaidar schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:46:
Net nog een hele tijd gespeeld, en hoewel ik meer uitkijk naar de singleplayer is de multiplayer toch ook wel héél goed ...
idioten lopen in elk spel rond, heb nou de ETQW demo daar heb je er ook last vanShaidar schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:46:
hoe duur is de full version van ETQW eigenlijk?
Inderdaad. Ik zat nota bene met een maat in een TAC-tank de US submarine af te schieten, staat een tweetal teammates ons van onder de brug met raketten te belagen. Daarop ben ik uitgestapt om ze hardhandig met een precisionrifle naar de volgende spawn te schieten. Er komt een hoop verbaal gescheld bij te kijken, je wordt er goed pissed van.Shaidar schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:46:
Alleen spijtig dat ondanks de "halve closed beta" er toch veel idioten rondlopen ... niet in team werken, teamkills
En natuurlijk had ik op het begon ook wel acties dat ik net iets te enthousiast de afterburner van een jeep gebruik en zo een teammate om zeep help. Maar dat gaat over
Verder kan ik niet anders zeggen dat dit echt een topper gaat worden. De multiplayer bevat enorm veel screenshotwaardige momenten (de explosies
ETQW kost maar 25€ bij cdwow, die prijs wil ik voor Crysis ook 
Ik vraag me eigelijk wel af wat Ultra High quality nog méér kan bieden dan high quality, het ziet er nu al zo likkebaardend uit!
Ik vraag me eigelijk wel af wat Ultra High quality nog méér kan bieden dan high quality, het ziet er nu al zo likkebaardend uit!
[ Voor 50% gewijzigd door Shaidar op 01-10-2007 01:13 ]
Ah, nog iets, weet er iemand of dat 1920x1200 de hoogste resolutie is die deze beta ondersteund? Het drop down menu is te lang, en de onderste keuze (2560x1600 i suspect) kan ik niet kiezen, ik kan er niet bij met m'n cursor!
Of kan ik dat ergens in een CFG file veranderen?
system config aanpassen.username/documenten/games/crysis. zie je vanzelf iets.Shaidar schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 01:44:
Ah, nog iets, weet er iemand of dat 1920x1200 de hoogste resolutie is die deze beta ondersteund? Het drop down menu is te lang, en de onderste keuze (2560x1600 i suspect) kan ik niet kiezen, ik kan er niet bij met m'n cursor!
trouwens mijn frames hebben een boostgekregen door tweaken.
ik heb van de installer onder shadercach de dx10 map eruit getrokken en in me instalatie map gezetnaast de dx9 map.
in bin32 de d3dx10.dll gemaakt van de d3dx9.dll nou en extra copy dan.
in je system.cfg use render dx9--> dx10 van gemaakt.
en in games menu de optie use dx10 aangezet.
nou bijna + 10 frames erbij op 1920x1200 very high.
pas dit bericht wel aan vanmiddag. heb nu ff haast en schaaf ik het bij.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees deze post heel goed door voordat je in dit topic post!
Lees deze post heel goed door voordat je in dit topic post!